De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 132 ... 267 Laatste
Acties:
  • 1.001.463 views

• cpf_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-07-2022
Korben schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 15:39:
FML, ik moet nou een SOAP-webservice gaan slopen zodat het geen SOAP-webservice meer is, maar de input met regexen wordt geparset, omdat schijnbaar sommige gebruikers niet in staat zijn fatsoenlijke SOAP te construeren, of zelfs fatsoenlijke XML te bouwen. ;(
Nou, HF parsing XML with regex...
Kan je niet gewoon een sessie SOAP geven aan de gebruikers? Srsly...

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Dan heeft die consumerende partij toch gewoon pech?

Maar SOAP en XML zorgen altijd voor fijne verhalen, vooral als een van beide kanten géén WCF gebruikt. Je kunt een hoop zeggen van MS, maar veel van de .NET stack en met name WCF zit echt wel goed in elkaar. Toch, Dido? :P

Het mooiste dat ik heb meegemaakt is toch wel een server die omviel toen de aangeleverde XML ineens geen whitespace meer bevatte. De aanname die werd gedaan was namelijk dat na iedere > een CrLf kwam...

[ Voor 33% gewijzigd door CodeCaster op 18-07-2012 15:48 ]

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

cpf_ schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 15:43:
[...]

Nou, HF parsing XML with regex...
Kan je niet gewoon een sessie SOAP geven aan de gebruikers? Srsly...
Nee, want het zijn ERP-leveranciers die zijn vastgeroest in hun jaren '80 CUI-wereldje gemaakt met Cobol of BASIC. Het feit dat ze iets kunnen produceren wat enigszins op XML lijkt is voor die lui al heel wat.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Cartman! schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 08:24:
[...]

Same here, toen Facebook ineens zijn userId's begon te prefixen met 100000 :)
Grappig, bij mij was het ook precies dat. :D

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 10:53
Goh, weer een pareltje:

PHP:
1
$result = call_user_func_array(array($statement, 'bind_param'), array_map(function(&$value){ return $value; }, $values));

Je kan geen array aan bind_param meegeven dus daarom moet je call_user_func_array aanroepen. Daarnaast verwacht bind_param de meegegeven parameters als reference.

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 10:25
Korben schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 15:39:
FML, ik moet nou een SOAP-webservice gaan slopen zodat het geen SOAP-webservice meer is, maar de input met regexen wordt geparset, omdat schijnbaar sommige gebruikers niet in staat zijn fatsoenlijke SOAP te construeren, of zelfs fatsoenlijke XML te bouwen. ;(
:'(. Doet me denken aan zowel waar wij mee moeten werken als een horrorverhaal van een collega, waar een soap webservice gebouwd werd door blijkbaar gewoon strings te concatten. WSDL klopte niet, zei de leverancier "Ja, je moet ook naar de uitvoer kijken, niet naar de WSDL'. 8)7 maak dan een JSON api, dan hoef je geen schema in de vorm van een WSDL oid aan te leveren.

(maar srsly: een SOAP service aanbieden is eenvoudig (iig in Java), pleur de juiste dependencies bij je project, regeltje config in je Spring application context (als dat al nodig is), evt. nog een annotatie bij je service class / models, klaar, SOAP. Tooltje eroverheen heb je je API documentatie klaar.)

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

YopY schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:00:
(maar srsly: een SOAP service aanbieden is eenvoudig (iig in Java), pleur de juiste dependencies bij je project, regeltje config in je Spring application context (als dat al nodig is), evt. nog een annotatie bij je service class / models, klaar, SOAP. Tooltje eroverheen heb je je API documentatie klaar.)
In .NET is het net zo makkelijk, maar het probleem is dat wat er aangeleverd wordt waarschijnlijk geen geldige SOAP is, hell, waarschijnlijk zelfs geen geldige XML.

[ Voor 8% gewijzigd door Korben op 18-07-2012 16:11 ]

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
NMe schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 15:49:
[...]

Grappig, bij mij was het ook precies dat. :D
:D Twitter ook toevallig? Die zijn in hun commincatie maar een key "id_str" erbij gaan gebruiken waar er simpelweg quotes om het id zitten. Voordat ze dat hadden moesten we zelf de json data gaan regexen op id's en ze handmatig quoten ;)

• cpf_
CodeCaster schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 15:47:

Maar SOAP en XML zorgen altijd voor fijne verhalen, vooral als een van beide kanten géén WCF gebruikt. Je kunt een hoop zeggen van MS, maar veel van de .NET stack en met name WCF zit echt wel goed in elkaar. Toch, Dido? :P

Het mooiste dat ik heb meegemaakt is toch wel een server die omviel toen de aangeleverde XML ineens geen whitespace meer bevatte. De aanname die werd gedaan was namelijk dat na iedere > een CrLf kwam...
Voor zover ik SOAP begrepen had, mag het niet uitmaken of je consumer nu (ook) .NET draait of niet... ?

Ander probleem: We werken hier met SVN op de werkvloer, maar ik mis m'n git toch wel wat... Ik wou dat ze hier wat git zouden gaan gebruiken, maar blijkbaar is subversion toch een soort standaard binnen de toolset die we gebruiken. Pech gehad |:(

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:44
.oisyn schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:21:
Ja, 32 pond ligt boven de marktwaarde en dus is het een minder goede deal. Of kijk jij altijd alleen naar absolute getallen?
Goh, ja, ik kijk deels naar absolute getallen. Stel dat het 20% duurder is, dan spreken we over een luttele 6 pond... Dat vind ik persoonlijk nou niet echt veel prijziger. Maar dat is dan weer persoonlijke mening. (Daarnaast hangt het er ook vanaf of transportkosten al dan niet inbegrepen zijn, etc.)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Styxxy schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:39:
[...]

Goh, ja, ik kijk deels naar absolute getallen. Stel dat het 20% duurder is, dan spreken we over een luttele 6 pond... Dat vind ik persoonlijk nou niet echt veel prijziger. Maar dat is dan weer persoonlijke mening. (Daarnaast hangt het er ook vanaf of transportkosten al dan niet inbegrepen zijn, etc.)
Dan heb ik nog een hele hoop spul wat ik aan je wil verkopen waar ik 1000% marge op kan draaien ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• mwolting
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-05 13:28
Ik heb mijn Pi al weer zo'n 2 maanden, leuk dingetje :)

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:10

Firesphere

Yoshis before Hoshis

AHHHHHHHHHHHHHH

Tot zover het developers anthem.

Wat is facebook een hel.

En LDAP ook. Waarom krijg ik in LUMA wel gewoon respons, maar in PHP consequent een lege array???

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

cpf_ schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:31:
Voor zover ik SOAP begrepen had, mag het niet uitmaken of je consumer nu (ook) .NET draait of niet... ?
Dat is inderdaad de gedachte erachter.

Je kunt het echter op de goede manier doen (een degelijk framework gebruiken), of op de foute manier (een verouderd framework gebruiken of gewoon zelf XML en HTTP-verzoeken bouwen). Java, PHP en .NET houden je op de eerste manier aardig aan het handje, maar helaas lijkt een bijzonder groot aantal SOAP-services en -clients die je in het wild tegenkomt toch op de tweede manier te zijn gebouwd.

@.oisyn: jup, helaas houdt blijkbaar 95% van al het werk het modificeren van andermans brouwsels in.

[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 18-07-2012 17:02 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:04

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Afbeeldingslocatie: http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/4790844_460s.jpg

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Cartman! schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:25:
[...]

:D Twitter ook toevallig? Die zijn in hun commincatie maar een key "id_str" erbij gaan gebruiken waar er simpelweg quotes om het id zitten. Voordat ze dat hadden moesten we zelf de json data gaan regexen op id's en ze handmatig quoten ;)
Nee, geen last van gehad, maar ik heb niet zo vaak iets met Twitter hoeven implementeren. Wel een Facebooklogin waarbij ik het id ergens omtoverde naar een int, waardoor het 2,14 miljard werd, want groter dan maxint. Vervolgens vergelijken in mijn database met bestaande users betekende eigenlijk altijd dat een userid nog niet bestond en dus werd er een nieuw record aangemaakt. En nog een. En nog een. Elke keer als je inlogde met Facebook. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-05 20:49
cpf_ schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:31:
[...]
Ander probleem: We werken hier met SVN op de werkvloer, maar ik mis m'n git toch wel wat... Ik wou dat ze hier wat git zouden gaan gebruiken, maar blijkbaar is subversion toch een soort standaard binnen de toolset die we gebruiken. Pech gehad |:(
Je kunt binnen Git gewoon met een SVN repository werken. Zie ook 'git svn'. Je maakt dan een feature branch aan en rebased deze bovenop master (de SVN repo) en pusht dat dan.

Werkt prima. Kun je lokaal gewoon Git blijven gebruiken.

• cpf_
Sardaukar schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:04:
[...]

Je kunt binnen Git gewoon met een SVN repository werken. Zie ook 'git svn'. Je maakt dan een feature branch aan en rebased deze bovenop master (de SVN repo) en pusht dat dan.

Werkt prima. Kun je lokaal gewoon Git blijven gebruiken.
Weet ik. Heb ik geprobeerd. Is mogelijk nog trager dan native svn. Geen optie dus. Toch bedankt :)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Probeer je eigen code van 2 jaar geleden eens... :X

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• mwolting
Wow, ik klik op een doodgewoon onschuldig linkje op facebook naar iemand's marktplaatsaanbieding, ben ik zo ineens ingelogd op zijn marktplaatsaccount!? Ik kan zonder problemen zijn gegevens, aanbiedingen, etc. wijzigen en verwijderen...

Edit: en na het wijzigen ben je meteen weer uitgelogd

[ Voor 23% gewijzigd door mwolting op 18-07-2012 17:55 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

mwolting schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:53:
Wow, ik klik op een doodgewoon onschuldig linkje op facebook naar iemand's marktplaatsaanbieding, ben ik zo ineens ingelogd op zijn marktplaatsaccount!? Ik kan zonder problemen zijn gegevens, aanbiedingen, etc. wijzigen en verwijderen...
Ja, bekende marktplaats bug. Marktplaats heeft de session-identifier in de URL staan als je bent ingelogd.

Als je dus na het aanmaken van de advertentie, direct die volledige url copy-paste, geef je je login weg voor de duur van de sessie. :X |:(

• mwolting
Wtf, en dat fixen ze niet?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Blijkbaar niet nee. Ik heb'm al een paar keer bij hun technische dienst ingeschoten, nooit wat van gehoord.

• Styxxy
BtM909 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:46:
[...]
Dan heb ik nog een hele hoop spul wat ik aan je wil verkopen waar ik 1000% marge op kan draaien ;)
Ik denk niet dat je me snapt :P. Er zijn ook nog een heleboel nuances dat je in acht moet nemen.
Firesphere schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:33:
[...]
I know the feeling.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dit is best cool:
http://appsvoordemocratie.nl

• Cartman!
  • Niet online
NMe schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:02:
[...]

Nee, geen last van gehad, maar ik heb niet zo vaak iets met Twitter hoeven implementeren. Wel een Facebooklogin waarbij ik het id ergens omtoverde naar een int, waardoor het 2,14 miljard werd, want groter dan maxint. Vervolgens vergelijken in mijn database met bestaande users betekende eigenlijk altijd dat een userid nog niet bestond en dus werd er een nieuw record aangemaakt. En nog een. En nog een. Elke keer als je inlogde met Facebook. :P
Mooi ja :) Wij kwamen er gelukkig al snel achter tijdens development dus het heeft nooit productie gehaald. Wel iets wat je meteen even doorschreeuwd naar de rest van het team zodat niet iemand anders er ook last mee krijgt.

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
CodeCaster schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 15:47:

Oe oe gaan we horrorstories uitwisselen? :*)

Proberen te communiceren via een 3th party SOAP + WS extensies service, welke basic authentication gebruikt.
Laat WCF nu verplichten dat je in dat geval over https communiceert, terwijl in de WS spec dat eigenlijk niet verplicht is...

[insert scream of frustration here]

Of proberen te communiceren op basis van een WSDL welke van geen kanten klopt (4x terug moeten sturen en 1x tegen de klant moeten zeggen dat hun automatiseerder prutsers zijn voordat het pas in orde was)

[diepe zucht]

ik kan nog even doorgaan...

* D-Raven heeft helaas teveel ervaring met 3th party 'SOAP' services....

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ja, of de alom bekende WSDL welke 1 actie definieert: Input 1 string, Output 1 string. En vervolgens een Word documentje erbij om uit te leggen wat voor XML er in die strings gestopt wordt. :X

{signature}

• D-Raven
Voutloos schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:20:
Ja, of de alom bekende WSDL welke 1 actie definieert: Input 1 string, Output 1 string. En vervolgens een Word documentje erbij om uit te leggen wat voor XML er in die strings gestopt wordt. :X
Owja die was ik nog vergeten inderdaad. Dat word dan ook wel 'XML' Services genoemd....

Om er vervolgens achter te komen dat het geen XML is maar YMFUHBML (om een oud collega van mij te quoten)

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:08
D-Raven schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:23:
[...]

Owja die was ik nog vergeten inderdaad. Dat word dan ook wel 'XML' Services genoemd....

Om er vervolgens achter te komen dat het geen XML is maar YMFUHBML (om een oud collega van mij te quoten)
Hoe spreek je dat uit?

Roomba E5 te koop

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

whymveubemel

• mwolting
Shell kan blijkbaar niet zo goed omgaan met die campagne, evenals met social media. https://twitter.com/ShellisPrepared

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:27

Rhapsody

In Metal We Trust

whahaha wat een fail zeg. Zit er daar nu niemand die denkt van "Volgens mij werkt deze aanpak niet"...?

🇪🇺 pro Europa!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-05 16:15

StM

We are maintaining a list of all retweeters and will fwd it to our legal team tomorrow. ‪#shell‬ ‪#arcticready
LOL

[ Voor 5% gewijzigd door StM op 18-07-2012 19:48 ]

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:43
Nou Shell, dat doe je lekker. Welcome to the internet zou ik zeggen.

edit: Aa, fake...
Note to self. *welcome to the internet*

[ Voor 36% gewijzigd door ZpAz op 18-07-2012 19:59 ]

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

mwolting schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:42:
Shell kan blijkbaar niet zo goed omgaan met die campagne, evenals met social media. https://twitter.com/ShellisPrepared
Rhapsody schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:47:
whahaha wat een fail zeg. Zit er daar nu niemand die denkt van "Volgens mij werkt deze aanpak niet"...?
Daar zit niemand van Shell achter.
https://twitter.com/Shell

Shell Is Prepared is van Greenpeace, die aandacht probeert te zoeken. Evenals de ArcticReady website.
http://www.upi.com/blog/2...ax-UPDATED/5651342541859/

Shell zelf laat het, voor zover ik zie, volledig links liggen (Wat volgens mij de enige juiste actie is).
Alleen een fact site over wat ze nu echt doen in Alaska.
http://www.shell.us/home/...locations/alaska/?ilink=1

[ Voor 22% gewijzigd door Firesphere op 18-07-2012 19:59 ]

• mwolting
Oh ja, dat kan ook nog natuurlijk. Eigenlijk ook wel uit die naam op te maken

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-05 22:33
D-Raven schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 18:55:
[...]

Of proberen te communiceren op basis van een WSDL welke van geen kanten klopt (4x terug moeten sturen en 1x tegen de klant moeten zeggen dat hun automatiseerder prutsers zijn voordat het pas in orde was)

* D-Raven heeft helaas teveel ervaring met 3th party 'SOAP' services....
Ik heb regelmatig te maken met klanten die webservices exposen vanuit hun SAP backend, en het is bijna altijd weer huilen met de pet op. Vage foutmeldingen, cryptische parameters.. en niet zo weinig ook. Meestal worden gewoon ALLE beschikbare gegevens vanuit SAP over het lijntje gepompt want dan "weet je zeker dat je alle benodigde gegevens hebt". Nee hoor, geen mooi "GetOrderById" ofzo, maar gewoon "GetOrders", en dan mag je als je de gegevens clientside heb lekker zelf verder filteren.

Kun je mensen net zo goed meteen in je eigen db laten prikken :')

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

mwolting schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:42:
.oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2"

Trouwens wel frappant dat die ad campaign nu ineens hot is, terwijl ik echt al 2 of 3 weken geleden erover gelezen had. Maar als ik nu alles teruglees lijkt alles echt pas een paar dagen geleden begonnen te zijn :? Ik nie snap nie 8)7

.edit: ik ben toch niet gek:

vooghel in "Het grote grappige plaatjes topic - Editie Q2 2012"

[ Voor 37% gewijzigd door .oisyn op 18-07-2012 21:13 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 21:11:
[...]

.oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2"

Trouwens wel frappant dat die ad campaign nu ineens hot is, terwijl ik echt al 2 of 3 weken geleden erover gelezen had. Maar als ik nu alles teruglees lijkt alles echt pas een paar dagen geleden begonnen te zijn :? Ik nie snap nie 8)7

.edit: ik ben toch niet gek:

vooghel in "Het grote grappige plaatjes topic - Editie Q2 2012"
Firesphere in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2"

Maar de twitter-account die er bij "hoort" bestaat pas sinds gister en loopt te dreigen. Met "lawsuit if you tweet this" roepen en doen alsof je Shell vertegenwoordigt, heb je al vrij rap een viral te pakken.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Door .oisyn - Geplaatst op woensdag 18 juli 2012 11:23
Door Firesphere - Geplaatst op woensdag 18 juli 2012 19:54
You were saying? :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 18-07-2012 21:30 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 21:30:
[...]

Door .oisyn - Geplaatst op woensdag 18 juli 2012 11:23
Door Firesphere - Geplaatst op woensdag 18 juli 2012 19:54
You were saying? :Y)
Ik heb ergens iets gezegd over die twitter account, maar kan't niet terug vinden.

Anyway, dat't een hoax was is natuurlijk al ouder dan jouw post ook. :Y)

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-05 04:00

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Ik ben devmoe. Niets lukt meer en ben 't zat. Ach ja, mag ook wel na heel lang devven. En ik ga maandag toch op vakantie. Adieu, Notepad++. (ja dat gebruik ik (nog steeds) omdat ik niet wil betalen voor software)

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Verwijderd

F.West98 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:10:
Ik ben devmoe. Niets lukt meer en ben 't zat. Ach ja, mag ook wel na heel lang devven. En ik ga maandag toch op vakantie. Adieu, Notepad++. (ja dat gebruik ik (nog steeds) omdat ik niet wil betalen voor software)
:w

Verwijderd

Ik kom hier op Reddit trouwens net Probably the most important question ever tegen. Maar ik geloof dat we die discussie hier al eerder hebben gehad.

/me rent

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

My Ess Que El.

Final word. Done. Everyone else loses, I'm playing the joker card.

• YopY
Als je SQL op een specifieke manier uitspreekt kun je het als internetscheldwoord gebruiken. Stelletje SQLs :p.

• Styxxy
Er zijn genoeg gratis IDE's beschikbaar hoor... Oké, de betalende zijn soms beter, maar als je toch gratis wilt, kan je een goede IDE kiezen (in plaats van Notepad++, dat echt niet handig is voor projecten).

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Voor php is NetBeans een erg degelijke editor (hoewel PHPStorm natuurlijk superieur is :) ). Zeker op het gebied van software development zijn genoeg goede gratis tools beschikbaar.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-05 04:00

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Ik gebruik Notepad++ omdat ik niet echt een groot project heb, ik gebruik geen classes oid, alle hoofdfuncties in 1 bestand die ik overal include (zit ook db connectie in enzo) en verder heb ik dus eigenlijk altijd maar 1 of 2 files open die ik echt gebruik, en dan een online devserver (andere folder) en heeft PHP een handige plugin om online files te openen. (en live-editten).

Dus ik ben tevreden, rest vd week gamen oid. Doe ik nooit :P
En me een beetje bezig houden met Custom ROMs e.d.

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Netbeans. _O_

Ik vind het zelf fijner dan Eclipse of PHPStorm ofzo. Zelfs voor Java heb ik liever NetBeans.

Maar er is een groot deel "To everybody it's own" gok ik.

Trouwens, NetBeans heeft ook gewoon ondersteuning voor FTP/Remote projects ;) Maar voor een enkel bestandje, gebruik ik ook N++

Verwijderd

Netbeans heb ik nooit leuk gevonden, heb het misschien ook nooit de kans gegeven die het verdient. Ik ben er ooit eens mee begonnen om Java in te programmeren maar ben daarna overgeschakeld op Eclipse.

Op school gebruiken we voor PHP trouwens ook Eclipse. Zelf gebruikte ik ook altijd npp maar daar ben ik na PHPStorm vanaf gestapt. Nu dev ik niet meer in php dus het is toen gewoon bij de trial-versie gebleven.

Sinds een paar dagen ben ik aan het experimenteren met Sublime Text. In mijn ogen een prima editor EN nog eens multiplatform ook (wat npp niet heeft)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Sublime is ook zeker goed!
ALleen jammer dat't betaald is :'(

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Misschien ben ik een complete noob hoor, maar waar vind ik nou in hemelsnaam de headerfile voor SQLite 3 voor C? Bij de downloads zie ik alleen een dll en een command line tool 8)7

.edit: oh, ik moet de amalgamation download hebben... duidelijk :X

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 18-07-2012 23:58 ]

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 19:54
.oisyn schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 23:57:
Misschien ben ik een complete noob hoor, maar waar vind ik nou in hemelsnaam de headerfile voor SQLite 3 voor C? Bij de downloads zie ik alleen een dll en een command line tool 8)7

.edit: oh, ik moet de amalgamation download hebben... duidelijk :X
Inderdaad handig dat ze source code onder "Source code" hebben gezet (mooi bovenaan de pagina) en binaries onder "Binaries". Kunnen mensen zonder -dev packages voor hun OS er ook snel mee uit de voeten! ;)

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-10-2025
I say Vim :D

• Struikrover
  • Laatst online: 14-05 20:46
Komodo Edit gebruik ik zelf, die is vrij no-nonsense met remote connecties, heeft highlighting voor een hoop talen en code prediction voor in ieder geval PHP functies

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• D-Raven
Visual Studio & N++ ftw

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

matthijsln schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 01:03:
[...]

Inderdaad handig dat ze source code onder "Source code" hebben gezet (mooi bovenaan de pagina) en binaries onder "Binaries". Kunnen mensen zonder -dev packages voor hun OS er ook snel mee uit de voeten! ;)
Als ik headers wil hebben die bij die binaries horen dan verwacht ik niet dat ik source code moet gaan downloaden. Zeker niet als de beschrijving van die source code download luidt:
This ZIP archive contains all C source code for SQLite 3.7.13 combined into a single source file
Iets met verschil tussen interface en implementatie.

Overigens heb ik uiteindelijk gewoon die sourcefile in m'n project gemikkerd, lekker makkelijk en geen gedoe met DLLs :P

[ Voor 27% gewijzigd door .oisyn op 19-07-2012 08:46 ]

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:37

alienfruit

the alien you never expected

Gaaf, volgens mij heb ik zojuist mijn droombaan gevonden :) :)

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Geen "Print Preview" in Firefox... :X 8)7

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• YopY
Ik zit zelf met Sublime te werken aan front-end code (Javascript, HTML, LESS), werkt prima. De meeste IDE's kunnen toch niet met Javascript omgaan, of iig niet of nauwlijks met module frameworks zoals RequireJS, dus zaken als autocompletion en dergelijke werken bijna nooit. WebStorm moet wel goed zijn, heb de demo geprobeerd, maar is vijf of zes keer zo duur als Sublime oid.

Met wat plugins - SublimeLinter, ZenCoding, en wat specifieke autocompletion libraries (jquery, bootstrap, backbone) kom je een heel eind.

• cpf_
Nou, probeer Linux ;)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-05 10:09
[...]

Heb ik eerlijk gezegd niet echt een probleem mee ...

https://fgheysels.github.io/

• H3llrais3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-10-2025
Voor PHP development....

Dreamweaver CS 5.1 :9

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07-2025
Een ontwikkelaar die niet wil betalen voor software 8)7

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

* .oisyn raises hand. Ik download gewoon alles :+

[ Voor 35% gewijzigd door .oisyn op 19-07-2012 10:17 ]

• TheNephilim
  • Laatst online: 15-05 16:33

TheNephilim

Wtfuzzle

w00t, gisteren eindelijk een nieuwe PC besteld! ^^

#ProductPrijsSubtotaal
1Noctua NH-U12P SE2€ 47,75€ 47,75
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 205,95€ 205,95
1Asus HD7970-DC2-3GD5€ 417,60€ 417,60
1Corsair Enthusiast TX650M€ 90,99€ 90,99
1Samsung 830 series 128GB€ 91,50€ 91,50
1Kingston KHX1600C9D3K2/8GX€ 44,45€ 44,45
1Asus P8Z77-V€ 155,-€ 155,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.053,24

Dat knikker ik dan allemaal weer in m'n Thermaltake Armor full tower XD M'n verlanglijstje is een stuk kleiner geworden :o Nu alleen nog een toetsenbord van Das Keyboard en ik ben compleet :P

• OkkE

OkkE

m19 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:11:
[...]

Als er een (vergelijkbare) freeware versie beschikbaar is, kies ik daar voor; zoals NetBeans als IDE. Verder betaal ik mijn software netjes. De kleinere ontwikkelaars steunen vind ik juist goed.

Enige uitzondering is Photoshop op mijn thuis PC, die ga ik echt niet kopen.
Als ik de Mac licentie van mijn werk dan niet thuis op Windows kan gebruiken, wordt het downloaden.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Cartman!
  • Niet online
m19 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:11:
[...]

Zie ik ook geen reden toe als er geweldige gratis open-source alternatieven zijn. Voor vrijwel alle tools is dit zo. Alleen m'n Windows 7 licentie heb ik gekocht eigenlijk.

• Struikrover
Zeker programmeurs hebben vaak maar heel weinig reden om voor hun dev-software te betalen, zoveel open source alternatieven zijn er. Het enige pakket dat ik ken dat populair is en betaald is Visual Studio...

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 03:35
Struikrover schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:38:
Zeker programmeurs hebben vaak maar heel weinig reden om voor hun dev-software te betalen, zoveel open source alternatieven zijn er. Het enige pakket dat ik ken dat populair is en betaald is Visual Studio...
http://www.microsoft.com/...cts/2010-editions/express
;)

Daarnaast heb ik gelukkig een MSDNAA licentie, maar heb netjes voor R# betaald.

[ Voor 9% gewijzigd door Megamind op 19-07-2012 10:40 ]

• Struikrover
O-) zei ik iets?

• Rutix
  • Laatst online: 21-04 11:06
alienfruit schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 09:13:
Gaaf, volgens mij heb ik zojuist mijn droombaan gevonden :) :)
Slapen ;)?

Nothing to see here!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:33
.oisyn schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:17:
* .oisyn raises hand. Ik download gewoon alles :+
Uit de baai der piraten en aanverwanten, of open source alternatieven?

Mijn ervaring met open source alternatieven is dat er heel veel gewoon goed werken, alleen net iets meer werk vereisen om ze te laten werken. Ik gebruik nu nog windows, wordt heel snel iets anders als Ubuntu of Mint of Fedora.

Alleen werkt Fedora met yum en .rpm'etjes die ik niet lief vind, Debian is beter, maar Gnome2 is lelijk en Unity onhandig.. Ik ga Cinnamon in Mint maar eens proberen. Op de server heb ik in ieder geval Debian, en dat is gewoon heilig :)

[ Voor 5% gewijzigd door marcop23 op 19-07-2012 10:55 ]

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07-2025
Cartman! schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:34:
[...]

Zie ik ook geen reden toe als er geweldige gratis open-source alternatieven zijn. Voor vrijwel alle tools is dit zo. Alleen m'n Windows 7 licentie heb ik gekocht eigenlijk.
Als de alternatieven goed genoeg zijn, ja.

Open Office of Microsoft Office? Dat gedrocht van een Open Office ga ik dus echt nooit weer installeren.
Notepad++ of Sublime Text 2? Dat word ook Sublime Text 2.
*Insert opensource IDE* of PhpStorm? Dan ga ik echt voor PhpStorm.

Ik zeg niet dat alle open source alternatieven per definitie slecht zijn. Alleen persoonlijk vind ik de betaalde opties fijner werken.

Nu geef ik toe dat ik eerst alles torrent of via een warez site opzoek (als er geen trial word aangeboden). Maar zou gauw ik de software echt ga gebruiken, dan word het gewoon netjes gekocht.
Zelfde met games, tot vorig jaar behoorlijk veel games gespeeld, de torrents waren trials en daarna als de game beviel kocht ik het gewoon (mits ik het de prijs waard vind).

• cpf_
marcop23 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:54:
Alleen werkt Fedora met yum en .rpm'etjes die ik niet lief vind, Debian is beter, maar Gnome2 is lelijk en Unity onhandig.. Ik ga Cinnamon in Mint maar eens proberen. Op de server heb ik in ieder geval Debian, en dat is gewoon heilig :)
Ik zou niet weten waar je gnome2 nog vandaan haalt tegenwoordig (Completely ignoring mate)
Draai gewoon Mint, daarin heb je alle mooiheden: Lekkere ubuntu usability, zonder unity :)

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Geachte eigenaar of webmaster van domein.nl, Uit onze laatste crawl van uw website blijkt dat u WordPress 3.1.2 gebruikt. Google raadt u aan bij te werken naar de nieuwste release van deze software. Verouderde of niet-bijgewerkte software kan mogelijk worden gehackt of worden besmet met malware die schadelijk kan zijn voor uw gebruikers. Ga naar de downloadpagina voor WordPress om de nieuwste release te downloaden. Als u WordPress al heeft bijgewerkt naar de nieuwste versie, kunt u dit bericht negeren. Als u meer vragen heeft over waarom u dit bericht ontvangt, biedt Google in een blogbericht meer achtergrondinformatie over dit onderwerp. Met vriendelijke groet, Het Google-team voor zoekkwaliteit
Deze heb ik nu al meerdere keren gekregen van Google :P Echter draait er gewoon Wordpress 3.4.1. De generator meta tag heb ik uitgezet, daarom zal Google wel van slag zijn :+

• RTG
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online

RTG

Hehe, nice. Vim <3
Ik heb de netwerkafdeling hier in ieder geval al zo ver dat ze nu Vim gebruiken ipv Nano. :Y)

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:33
cpf_ schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 11:19:
[...]

Ik zou niet weten waar je gnome2 nog vandaan haalt tegenwoordig (Completely ignoring mate)
Draai gewoon Mint, daarin heb je alle mooiheden: Lekkere ubuntu usability, zonder unity :)
Debian Stable?
:P

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-05 18:07

Patriot

Fulltime #whatpulsert

[...]

2 jaar? Geef me 2 dagen :+

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01-2025
2 uur kan ook al een eeuwigheid zijn. :)

Soms heb ik wel eens last van refactoring madness, dan denk ik: Goh in plaats van 6 verschillende methodes/overloads, kan ik er niet gewoon één generieke van maken? Meestal is het antwoord uiteindelijk nee, maar dan heb ik alweer 2 uur zitten kutten.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

marcop23 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:54:
[...]

Uit de baai der piraten en aanverwanten, of open source alternatieven?
Pirateren natuurlijk, die open source komt er bij mij niet in!*

* korrel zout enzo, stiekem heb ik voor de meeste software gewoon betaald en gebruik ik zo nu en dan open source software als dat een béter (dus niet per se goedkoper) alternatief is.

[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 19-07-2012 12:27 ]

• Styxxy
TheNephilim schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:19:
w00t, gisteren eindelijk een nieuwe PC besteld! ^^
Ik heb zo goed als dezelfde PC besteld :D, enkel heb ik een ATI 7850OC genomen :).

• Alex)
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik wil een nieuwe ultraportable, ik heb mijn oog laten vallen op de UX21A. Alternatief is natuurlijk de MacBook Air.

:D

edit: wel stom, € 1.049 voor de goedkoopste Air. $999 in de VS, exclusief belasting. Inclusief tax is het $1,094, inclusief is het € 891. WTF :')

[ Voor 34% gewijzigd door Alex) op 19-07-2012 13:42 ]

We are shaping the future

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Styxxy schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:23:
[...]

Ik heb zo goed als dezelfde PC besteld :D, enkel heb ik een ATI 7850OC genomen :).
Haha toevallig! ^^ Ik game regelmatig en wil graag de nieuwste games weer kunnen spelen, dat lukte niet meer met m'n oude systeem. Dus dan maar meteen een dikke videokaart.

Kan eigenlijk niet wachten tot ik em heb :X Dat betekend weer dagenlang met argusogen de mail in de gaten houden! :9~

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:37

alienfruit

the alien you never expected

Zowaar mijn Rashberry Pi ontvangen gisteren. Alleen dat XL t-shirt schiet niet echt op das meer XXL :|

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

alienfruit schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:37:
Zowaar mijn Rashberry Pi ontvangen gisteren. Alleen dat XL t-shirt schiet niet echt op das meer XXL :|
Uit the US of A? Daar is alles groot hè :+

Ook zo iets; #header, #footer ... duidelijk, maar hoe noem je dan het middelste deel? Links side bar en rechts content. Wordt maar gewoon #page denk ik. Met daarin #side-bar en #content.

• Phoenix1337
content-container ofzo?

• Styxxy
TheNephilim schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:28:
[...]
Haha toevallig! ^^ Ik game regelmatig en wil graag de nieuwste games weer kunnen spelen, dat lukte niet meer met m'n oude systeem. Dus dan maar meteen een dikke videokaart.

Kan eigenlijk niet wachten tot ik em heb :X Dat betekend weer dagenlang met argusogen de mail in de gaten houden! :9~
Idem :), enkel vind ik 400euro voor een graka net iets te veel van het goede :). Ik ga eerder van mid range kaarten, die ik geregeld kan vervangen :).

Ik moet nog in Eindhoven zien te geraken om alles op te pikken. Versturen was stukken duurder (al had ik 'em dan nu wel al gehad).

[ Voor 10% gewijzigd door Styxxy op 19-07-2012 14:03 ]

• Freedom
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:06
TheNephilim schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:50:

Ook zo iets; #header, #footer ... duidelijk, maar hoe noem je dan het middelste deel? Links side bar en rechts content. Wordt maar gewoon #page denk ik. Met daarin #side-bar en #content.
#body?

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Jah, zoiets heb ik er van gemaakt.
Vind ik wel erg dubbel. Je hebt al een body tag, om er dan nog een div bij te gooien die hetzelfde heet...

Heb het nu zo opgelost (voor de geïnteresseerden):

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
#base-wrapper {
    min-height: 100%;
    margin-bottom: -50px;
}

#base {
        width: 980px;
        min-height: 100%;
        margin: 0 auto;
    }

#header-wrapper {
            position: absolute;
        }

#header {
                height: 200px;
            }

#clear-header {
            height: 200px;
        }

#page-wrapper {

}

#page {

}

#sidebar-wrapper {
                    float: left;
                    width: 240px;
                }

#sidebar {

}

#content-wrapper {
                    float: left;
                    width: 740px;
                }

#content {

}

#clear-footer {
            height: 50px;
        }

#footer-wrapper {
    position: relative;
    width: 100%;
    background-color: #c0c0c0;
}

#footer {
        position: relative;
        width: 980px;
        height: 50px;
        margin: 0 auto;
    }

Even toelichten; er zit een footer in die óf helemaal onderaan staat, óf meegaat met de content naar beneden.

[ Voor 3% gewijzigd door TheNephilim op 19-07-2012 14:12 ]

• Phoenix1337
Heb je al eens naar less-css gekeken :)?

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05 07:49

GateKeaper

#1 Procastinator

TheNephilim schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:11:
[...]

Heb het nu zo opgelost (voor de geïnteresseerden):
Tjah, je hebt ook al een <head>. En met html5 heb je <header> en <footer>. Verschil tussen body en #body lijkt me duidelijk toch?

• OkkE

OkkE

TheNephilim schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:50:
Waarom gebruik je IDs ipv classes? :N Leesvoer

De basis opzet die ik eigenlijk altijd gebruik:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
.header {
    /* top of page (logo & nav) */
}
.highlighed {
    /* optional; slideshow/... */
}
.main {
    /* main content */
}
.aside-first {
    /* sidebar */
}
.aside-second {
    /* optional; extra content */
}
.footer {
    /* bottom of page */
}

[ Voor 6% gewijzigd door OkkE op 19-07-2012 14:24 ]

• Phoenix1337
OkkE schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:21:
[...]

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
.header {
}
.highlighed {
}
.main {
    /* main content */
}
.aside-first {
    /* sidebar */
}
.aside-second {
}
.footer {
    /* bottom of page */
}
Waarom gebruik jij classes voor element die maar 1 x voor mogen komen?

/edit
Eerst ff dat linkje lezen, die zag ik net over het hoofd :p

/edit2
Nog nooit problemen gehad met id's en classes. Zal wel aan mij liggen dan. Ik blijf gewoon lekker id's gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door Phoenix1337 op 19-07-2012 14:28 ]

• ZpAz
  • Laatst online: 22:43
[...]

Omdat een header en footer waarschijnlijk toch uniek is en daarvoor kan je perfect een id gebruiken? Daarvoor zijn die dingen namelijk bedoelt. Waarschijnlijk parsed hij de CSS zelfs een fractie sneller als je id's gebruikt dan classes omdat er daar toch maar één van aanwezig hoeft te zijn.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Phoenix1337 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:14:
Heb je al eens naar less-css gekeken :)?
Ja, vond het teveel geklooi in Windows, tenminste die parser. Kan me voorstellen dat het op Mac OS makkelijker gaat, daar had je er meer tools voor toch? Binnenkort wel met Bootstrap aan de gang, dat leek me een mooi moment om ook eens LESS te gaan gebruiken.
GateKeaper schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:15:
[...]

Tjah, je hebt ook al een . En met html5 heb je en . Verschil tussen body en #body lijkt me duidelijk toch?
Klopt, echter zit #header niet in head en #body dan wel in body. In HTML5 is dat inderdaad al weer header en footer, helaas deelt de webdesigner niet alles netjes in in secties. Dus word een HTML5 implementatie vaak rommelig en houdt het geen steek, semantisch gezien.
[...]

Waarom gebruik je IDs ipv classes? :N

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
.header {
}
.highlighed {
}
.main {
    /* main content */
}
.aside-first {
    /* sidebar */
}
.aside-second {
}
.footer {
    /* bottom of page */
}
ID's zijn sneller voor een browser, al zal je er niks van merken hoor. Nee de voornaamste reden is dat deze blokken maar één keer voorkomen. Bij #content komt er nog een class bij, zoals bijv.: .columns-25-50-25 (25% 50% en 25% van de breedte). Daarin .one en .two als dus kolommen.

Vind het wel nice werken.
Pagina: 1 ... 132 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.