I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
AwFiresphere schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:27:
[...]
Wen er maar niet te snel aan, per 2013 is er weinig gratis meer aan...
Dat is toch nog geen uitgemaakte zaak?Firesphere schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:27:
[...]
Wen er maar niet te snel aan, per 2013 is er weinig gratis meer aan...
We are shaping the future
Je kunt je project toch gewoon als .NET 4 builden en die Microsoft.SharePoint.dll gebruiken? Backwards compatibility is niet zo'n probleem bij .NET. Of werkt SharePoint gewoon niet onder ASP.NET 4?Alex) schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:22:
[...]
4.3.1 is de laatste stable die NuGet levert. Helaas is dat voor .NET 4.0, terwijl ik noodgedwongen nog op .NET 3.5 zit dankzij een groep collega's van de EF-developers. Daar kan ik ook niks aan doen he
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Voor zover ik kan nagaan kun je Microsoft.SharePoint.dll niet inladen in een .NET 4.0-omgeving.
Niet?
Staat me vaag ergens bij dat't al wel rond was, maar zo niet, dan hoop ik dat't "niet" blijft in ieder geval.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Firesphere schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:50:
[...]
Niet?
Staat me vaag ergens bij dat't al wel rond was, maar zo niet, dan hoop ik dat't "niet" blijft in ieder geval.
nieuws: Treinreizigers verbruiken bijna 10TB via NS-hotspotsDe bedoeling is dat eind 2013 alle intercity's internet aan boord hebben. De internetverbinding blijft in ieder geval tot 1 april 2013 gratis; op die datum verloopt het contract met T-Mobile. Of de hotspots ook daarna nog gratis blijven, kan woordvoerder Eric Trinthamer van de NS nog niet zeggen.
Zoals ik al zei, FIFA Ultimate Team auctionhouse data. 850.000 records (dat is wat ik heb binnengehengeld, er zijn er nog veel meer) aan (al dan niet gelukte) trades van spelers en andere items.
De bedoeling is de marktwaarde van een item te bepalen en zo geautomatiseerd koopjes te spotten
.edit: snelle analyse zegt dat er 185.682 spelers verkocht zijn binnen die tijdsperiode. De duurste was Christiano Ronaldo voor 1.528.000 coins.
[ Voor 28% gewijzigd door .oisyn op 17-07-2012 15:00 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik heb zonder problemen DLL's voor CLR 2.0 gereferenced in mijn .NET 4.0-project, werkt als een zonnetje. In de machine.config van .NET 4.0 staan als het goed is zo'n beetje alle .NET 2.0 dll's geredirect naar hun 4.0-equivalenten.Alex) schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:49:
.NET 3 en .NET 3.5 zijn gebouwd op de CLR van .NET 2.0. .NET 4.0 brengt een geheel nieuwe CLR met zich mee, en dat breekt backwards compatability helaas wel
Voor zover ik kan nagaan kun je Microsoft.SharePoint.dll niet inladen in een .NET 4.0-omgeving.
Je moet wel zorgen dat je project gebuild wordt voor ".NET Framework 4.0", niet ".NET Framework 4.0 Client Profile", maar het zou moeten werken.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ah, grappig, laatste artikel dat ik had gelezen was dus het verhaal "uiterlijk 1 juli overal hotspots, per 1 januari betaald"
Als in, definitief per 1 januari 2013 betaald.
Maar daar zijn ze dus al weer wat minder definitief in geworden.
Als je dus een nummer parset met PHP, maar dat nummer is groter dan een int, dan geeft PHP gewoon de maximale waarde van een int terug, in plaats van een foutmelding. Way to go.
ftfyKorben schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 15:12:
Lol, weer een mooie PHP fail: http://thedailywtf.com/Ar...ons-The-Phone-Number.aspx
Als je dus een nummer parset cast met PHP, maar dat nummer is groter dan een int, dan geeft PHP gewoon de maximale waarde van een int terug, in plaats van een foutmelding. Way to go.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Alex) schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:49:
.NET 3 en .NET 3.5 zijn gebouwd op de CLR van .NET 2.0. .NET 4.0 brengt een geheel nieuwe CLR met zich mee, en dat breekt backwards compatability helaas wel
1
| <startup useLegacyV2RuntimeActivationPolicy="true"/> |
Helpt het als je dit in je config zet? Dat gebruiken wij hier om .Net 2.0 dll's in een 4.0 omgeving te gebruiken, en dat werkt prima
Xbox
Even the dark has a silver lining
[ Voor 5% gewijzigd door Megamind op 17-07-2012 15:31 ]
Dat is ook niet slim om te doen, maar het punt is dat PHP minstens een warning zou moeten geven dat het getal out of range is, en niet zomaar de maximale waarde neer zou moeten zetten..oisyn schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 15:27:
Niet echt een hele grote WTF wmb. Het probleem is vooral dat men getallenreeksen in een int probeert op te slaan
Daar krijg je netjes een warning ieder geval:Phoenix1337 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 15:38:
Probeer hetzelfde eens in MySQL zou ik zeggen.
PHP geeft helemaal geen waarschuwing, toch wel een verschil.Warning: #1264 Out of range value adjusted for column 'foo' at row 1
'Netjes'? Stel dat het om een account gaat waar je met echt geld 'credits' kunt kopen. Als je dan 2147483647 credits hebt, kun je voor duizenden euro's aan nieuwe credits kopen, maar je zult ze nooit opgehoogd zien worden, omdat MySQL 'netjes' de overflow 'corrigeert' en gewoon vrolijk doorgaat.Cartman! schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 15:46:
[...]
Daar krijg je netjes een warning ieder geval:
[...]
PHP geeft helemaal geen waarschuwing, toch wel een verschil.
Als je vervolgens niks met die warnings doet, tja
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Dus nu ben ik me aan het richten op Android themes
2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Doe dat maar niet. Dat verdient een database niet.GateKeaper schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:44:
Maar toen ontdekte ik Entity Framework, en heb ik mezelf voorgenomen heel de database te "vergeten".
Een database verdient liefde en aandacht.
[ Voor 88% gewijzigd door Alex) op 17-07-2012 16:46 ]
Helaas blijven veel, vooral grote, corporate bedrijven hangen in het verleden.Alex) schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:44:
Of bezoekers met IE 7 de vinger geven, omdat die browser inmiddels bijna 6 jaar oud is? Alternatieven zijn er genoeg: IE 8 en Chrome Frame.
Leuk is dat. Ik heb ook zo'n opdrachtgever, maar moet dus o.a. dingen in facebook maken.
Raad eens? Facebook ondersteund zelf IE7 niet eens meer, dus dat mag ik elke keer weer uitleggen. Zucht.
Verwijderd
Dat vind ik prima, maar bij voorkeur niet van mijAlex) schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:45:
[...]
Doe dat maar niet. Dat verdient een database niet.
Een database verdient liefde en aandacht.
Ik kan me best redden met sql, maar ik ben verder niet zo geinteresseerd in hoe de data opgeslagen word. Als ik er maar snel bij kan, en dat regelt EF opzich prima voor me
Xbox
Niet omdat ze dat willen overigens, maar omdat er een legacy app is die iedereen gebruikt maar waar niemand nog de interne werking van snapt.Firesphere schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:48:
Helaas blijven veel, vooral grote, corporate bedrijven hangen in het verleden.
PHP maakt er automagisch een INT van, dat is een van de problemen (niet in dat voorbeeld, maargoed). PHP is de oorzaak van m'n allergie voor dynamic typing. Gelukkig begin ik er mede danzij Python en JS een beetje van te genezen..oisyn schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 15:27:
Niet echt een hele grote WTF wmb. Het probleem is vooral dat men getallenreeksen in een int probeert op te slaan
[ Voor 40% gewijzigd door Hydra op 17-07-2012 17:02 ]
https://niels.nu
Het zorgt er voor dat padding & border naar binnen berekend worden, ofwel, een div van 100 bij 100 pixels met een padding van 10 pixels en een border van 5 pixels, is ook 100x100 en niet 130x130.BtM909 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:42:
En waarom zou je het niet alvast gaan gebruiken en alleen lopen klooien met een IE7 conditional styling?
Voorbeeldje: http://jsfiddle.net/okke/PzHmU/
Dat is zo'n groot verschilt tussen IE7 en de rest, als je daar voor een speciale CSS moet opzetten, waarbij je dus voor elk blok (hoogte en) breedte opnieuw moet instellen, kan je in mijn ogen beter voor alle browsers die CSS gebruiken.
Dat in IE(7) een input niet netjes uitlijnt met een button of een schaduwtje of subtiel verloop mist, dat is geen probleem.Alex) schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:44:
Of bezoekers met IE 7 de vinger geven, omdat die browser inmiddels bijna 6 jaar oud is? Alternatieven zijn er genoeg: IE 8 en Chrome Frame.
Maar wanneer je mooie kolom-layout uit elkaar valt (laatste kolom volgende regel, etc), dat is net iets te veel verschil...
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ja
Na de hoeveelste shredder-actie kwam je erachter dat het niet zo handig is om maar blind te doen wat de CEO vraagt?
Ehm, ik weet heus wel hoe het werktOkkE schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 17:05:
[...]
Het zorgt er voor dat padding & border naar binnen berekend worden, ofwel, een div van 100 bij 100 pixels met een padding van 10 pixels en een border van 5 pixels, is ook 100x100 en niet 130x130.
Maar wanneer je mooie kolom-layout uit elkaar valt (laatste kolom volgende regel, etc), dat is net iets te veel verschil...
[ Voor 45% gewijzigd door BtM909 op 17-07-2012 17:06 ]
Nothing to see here!
Ok, klant dan.BtM909 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 17:05:
[...]
Ja![]()
Na de hoeveelste shredder-actie kwam je erachter dat het niet zo handig is om maar blind te doen wat de CEO vraagt?
Daar ging ik ook wel van uit, maar voor de volledigheid leg ik het toch gelijk even uit.
Ik weet niet hoeveel CSS jij nog doet in het dagelijks leven, maar ben je het niet met me eens dat het niet zo efficient is om voor IE7 een aparte CSS bij te houden wanneer het om zoiets belangrijks gaat als boders/padding wel of niet optellen?
PHP deed dat helemaal niet. Dat artikel is een voorbeeld waar de programmeur zelf de fout maakte; dat kan in elke taal gebeuren. Of elke taal met fixed-sized integers; in Python kun je natuurlijk wel arbitrair lange getallen naar int converteren, hoewel je dan nog steeds leading zeroes kwijtraakt, wat meestal niet de bedoeling is bij telefoonnummers.Hydra schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:54:
PHP maakt er automagisch een INT van, dat is een van de problemen (niet in dat voorbeeld, maargoed).
Nee, JavaScript is lekker met z'n []+[]="", []+{}="[object Object]", {}+[]=0, {}+{}=NaN. Om maar te zwijgen over functies als parseInt() (wat denk je dat er gebeurt als je daar bijvoorbeeld een 06-nummer in gooit?)PHP is de oorzaak van m'n allergie voor dynamic typing. Gelukkig begin ik er mede danzij Python en JS een beetje van te genezen.
Python doet dat beter. Van de bovenstaande is []+[]=[] en de rest is gewoon fout, net zoals dat int() geen basis probeert te raden, en een exception raiset de string niet in z'n geheel te converteren is. Er zijn in Python ook nog wel de nodige impliciete conversies (1 + True = 2) maar het feit dat strings en ints niet impliciet naar elkaar geconverteerd worden scheelt al een heleboel fouten, zonder significant aan kracht in te boeten.
(Er zijn ook nog wel wat problemen. In Python 2 is bijvoorbeeld None < 0, maar in Python 3 levert dat terecht een exception op.)
[ Voor 8% gewijzigd door Soultaker op 17-07-2012 17:14 ]
Ik zeg ook dat dat niet voor dat voorbeeld gold. Ik weet niet meer precies waar ik tegenaan gelopen ben (de laatste keer dat ik iets met PHP gedaan heb is 10 jaar geleden) maar ik weet nog goed dat 123 == "1234blaat" gewoon true is. Geen idee op welke plekken 't nog meer misgaat.Soultaker schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 17:13:
PHP deed dat helemaal niet. Dat artikel is een voorbeeld waar de programmeur zelf de fout maakte; dat kan in elke taal gebeuren. Of elke taal met fixed-sized integers; in Python kun je natuurlijk wel arbitrair lange getallen naar int converteren, hoewel je dan nog steeds leading zeroes kwijtraakt, wat meestal niet de bedoeling is bij telefoonnummers.
Dat is m'n punt dus. Dat in JS een hoop rare dingen zitten prima, maar PHP slaat wat dat betreft echt alles.Python doet dat beter. Van de bovenstaande is []+[]=[] en de rest is gewoon fout, net zoals dat int() geen basis probeert te raden, en een exception raiset de string niet in z'n geheel te converteren is. Er zijn in Python ook nog wel de nodige impliciete conversies (1 + True = 2) maar het feit dat strings en ints niet impliciet naar elkaar geconverteerd worden scheelt al een heleboel fouten, zonder significant aan kracht in te boeten.
Aangenomen dat je daar een 4 vergeten bent of in de andere operand er een te veel getikt hebt: dat is misschien maf vergeleken met andere talen maar wel iets waar je op berekend kan zijn. Als je enige waarde hecht aan dat soort dingen schrijf je in PHP gewoon === in plaats van == en al je problemen op dit vlak zijn opgelost. Zo heeft elke taal wel iets vaags.Hydra schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 17:17:
[...]
Ik zeg ook dat dat niet voor dat voorbeeld gold. Ik weet niet meer precies waar ik tegenaan gelopen ben (de laatste keer dat ik iets met PHP gedaan heb is 10 jaar geleden) maar ik weet nog goed dat 123 == "1234blaat" gewoon true is. Geen idee op welke plekken 't nog meer misgaat.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Try LANSANMe schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 17:27:
Zo heeft elke taal wel iets vaags.
Ik denk dat een hoop mensen van hun rants genezen als ze dat een tijdje proberen
Ook niet de meeste mooie oplossing, maar je hebt er ook een polyfill voor: https://github.com/Schepp/box-sizing-polyfillOkkE schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 17:10:
[...]
Daar ging ik ook wel van uit, maar voor de volledigheid leg ik het toch gelijk even uit.
Ik weet niet hoeveel CSS jij nog doet in het dagelijks leven, maar ben je het niet met me eens dat het niet zo efficient is om voor IE7 een aparte CSS bij te houden wanneer het om zoiets belangrijks gaat als boders/padding wel of niet optellen?
Natuurlijk wel minder efficiënt/snel/netjes en javascript nodig, maar dan moeten ze maar geen ie7 meer gebruiken
Je mag dat dan nog met javascript in de pagina zetten (zoals Davio eerder al zei is het denk ik inderdaad mogelijk om dat toch nog uit te lezen), maar vziw worden er toch lijsten gegenereerd met info@, webmaster@, ..., die mogen namelijk zonder voorafgaande toestemming in lijsten opgenomen worden om te verkopen (heb ik ooit eens ergens gelezen toch)TheNephilim schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:41:
HTML:
1 <script type="text/javascript">document.write('<a href="mailto:');document.write('info');document.write('@');document.write('domein');document.write('.nl">');document.write('info');document.write('@');document.write('domein');document.write('.nl</a>');</script>
Inderdaad, ik begin er al niet meer. Zoek er maar een andere gek voorAlex) schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:44:
Dat is technisch gezien geen impliciete conversie - een bool is een int in python:Soultaker schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 17:13:
Er zijn in Python ook nog wel de nodige impliciete conversies (1 + True = 2)
1
2
3
4
| >>> isinstance(True, int) True >>> issubclass(bool, int) True |
(hoewel het natuurlijk wel een onverwachte 'is een' kan zijn)
Dé impliciete conversie in python die schadelijk is, is die tussen str en unicode - die worden met 'een' standaardencoding (normaal ASCII) in elkaar omgezet, wat nog wel eens gekke dingen wil opleveren (data.decode('utf-8') die een UnicodeEncodeError geeft). Die impliciete conversie is er in Python 3 gelukkig uitgegooid.
[ Voor 5% gewijzigd door ValHallASW op 17-07-2012 19:37 ]
Ik gebruik eigenlijk altijd een int(1) in m'n databases als boolean settings.ValHallASW schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 19:31:
[...]
Dat is technisch gezien geen impliciete conversie - een bool is een int in python:
Python:
1 2 3 4 >>> isinstance(True, int) True >>> issubclass(bool, int) True
(hoewel het natuurlijk wel een onverwachte 'is een' kan zijn)
Dé impliciete conversie in python die schadelijk is, is die tussen str en unicode - die worden met 'een' standaardencoding (normaal ASCII) in elkaar omgezet, wat nog wel eens gekke dingen wil opleveren (data.decode('utf-8') die een UnicodeEncodeError geeft). Die impliciete conversie is er in Python 3 gelukkig uitgegooid.
Daar heb je in MySQL toch tinyint voor..Firesphere schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 19:38:
[...]
Ik gebruik eigenlijk altijd een int(1) in m'n databases als boolean settings.
int(1) is afaik nog steeds een 32 bits integer. Afaik had het getal tussen () alleen te maken met de voorloopnullen en dat alleen met 1 specifiek db engine (weet even niet meer welke).
Alsof je in een andere taal wel een warning krijgt als je bijv. een te grote double naar een int cast. Zo'n warning is in PHP ook absoluut niet wat je wilt, die wordt namelijk aan de gebruiker getoond ipv dat je applicatie erop in kan spelen.Robbiedobbie schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 15:32:
[...]
Dat is ook niet slim om te doen, maar het punt is dat PHP minstens een warning zou moeten geven dat het getal out of range is, en niet zomaar de maximale waarde neer zou moeten zetten.
Sorry, tinyint inderdaad, maar you get the drift toch. Dacht dat MyISAM standaard netjes de int-length op 1 zet trouwens, maar weet't ook niet helemaal zeker.Soundless schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 19:51:
[...]
Daar heb je in MySQL toch tinyint voor..
int(1) is afaik nog steeds een 32 bits integer. Afaik had het getal tussen () alleen te maken met de voorloopnullen en dat alleen met 1 specifiek db engine (weet even niet meer welke).
Ah, dat wist ik niet eens!ValHallASW schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 19:31:
Dat is technisch gezien geen impliciete conversie - een bool is een int in python
Je zou sowieso in productie-omgevingen nooit warnings (of zelfs notices) moeten zien dus dat is geen argument imo. Ik zou het wel prettig vinden als PHP er een warning op zou geven..oisyn schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 19:56:
Alsof je in een andere taal wel een warning krijgt als je bijv. een te grote double naar een int cast. Zo'n warning is in PHP ook absoluut niet wat je wilt, die wordt namelijk aan de gebruiker getoond ipv dat je applicatie erop in kan spelen.
Dat kan. Maar nee, niet standaard..oisyn schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 19:56:
[...]
Alsof je in een andere taal wel een warning krijgt als je bijv. een te grote double naar een int cast.
[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 17-07-2012 21:43 ]
Geen warning, hooguit een notice. En eigenlijk hoor je als developer natuurlijk wel de bijzondere getallen te kunnen herkennen. Machten van 2 tot een bepaald praktisch punt, en vooral 2,14 miljard en de unsigned variant daarop zouden een belletje moeten laten rinkelen.Cartman! schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 21:05:
[...]
Je zou sowieso in productie-omgevingen nooit warnings (of zelfs notices) moeten zien dus dat is geen argument imo. Ik zou het wel prettig vinden als PHP er een warning op zou geven.
Wat niet betekent dat ik er zelf niet wel eens een fout tegen heb gemaakt.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Dat ging in het verhaal op TDWTF vooral mis omdat "214" zeer normaal was voor een telefoonnummer om mee te beginnen. Daar is "2147483647" gewoon een geldig telefoonnummer. Als daar vervolgens streepjes tussen staan en 214 is het "netnummer" (weet niet hoe je dat daar noemt) voor jouw omgeving dan kijk ik er niet van op als je niet meteen beseft dat het de maximale waarde van een 32-bits integer is.NMe schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 22:14:
[...]
Geen warning, hooguit een notice. En eigenlijk hoor je als developer natuurlijk wel de bijzondere getallen te kunnen herkennen. Machten van 2 tot een bepaald praktisch punt, en vooral 2,14 miljard en de unsigned variant daarop zouden een belletje moeten laten rinkelen.
Same here, toen Facebook ineens zijn userId's begon te prefixen met 100000NMe schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 22:14:
[...]
Xbox
Natuurlijk is het bestand aangepast zonder dat dit verteld is.
Een 4 teveel idd. Ik vind het niet 'iets vaags', ik vind het een dom 'handigheidje' dat voor enorm veel problemen zorgt. Dergelijke impliciete casts zijn ranzig IMHO.NMe schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 17:27:
[...]
Aangenomen dat je daar een 4 vergeten bent of in de andere operand er een te veel getikt hebt: dat is misschien maf vergeleken met andere talen maar wel iets waar je op berekend kan zijn. Als je enige waarde hecht aan dat soort dingen schrijf je in PHP gewoon === in plaats van == en al je problemen op dit vlak zijn opgelost. Zo heeft elke taal wel iets vaags.
[ Voor 80% gewijzigd door Hydra op 18-07-2012 09:31 ]
Wat voor real life problemen heeft je dat opgeleverd dan? Ik kan me niet herinneren dat ik daar ooit last van gehad heb in de praktijk.Hydra schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 09:29:
Een 4 teveel idd. Ik vind het niet 'iets vaags', ik vind het een dom 'handigheidje' dat voor enorm veel problemen zorgt. Dergelijke impliciete casts zijn ranzig IMHO.
In php zit er wel een optie in json_decode die JSON_BIGINT_AS_STRING heet die simpelweg quotes zet om te grote getallen zodat het als string gecast wordt. Toen dat er nog niet was moest ik dat zelf met een scriptje eerst aanpassen omdat Twitter toen nog geen "id_str" meestuurde.
[ Voor 25% gewijzigd door Cartman! op 18-07-2012 09:50 ]
[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 18-07-2012 10:15 ]
Is het dan ook niet zo dat:.oisyn schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:14:
Het gaat vooral fout als je denkt "ik vergelijk 2 strings, dus ik kan best == gebruiken", wat ook niet waar is. "10000000000000000" == "10000000000000001" => true
1
| (int) 10000000000000000 == (int) 10000000000000001 // true? |
Ook nog maar magere documentatie overigens. Her en der wat blogpostjes, thats it.
* D-Raven hoort voor t eerst over upshot.js
Heb ook nog 0 ervaring met knockout.js, mja heb er van een afstand naar gekeken, maar meer ook nog niet
Dat kan ik me na 10 jaar niet meer herinneren sorry, ik doe niks meer met PHP, gelukkig.Cartman! schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 09:46:
Wat voor real life problemen heeft je dat opgeleverd dan?
Ze worden geconvert naar float. Het antwoord op je vraag is overigens ja, maar wat is je punt? Als ik twee strings vergelijk, waarom wil ie dan überhaupt kijken of ze te converten zijn naar een getal? Dat ie dat doet als je een string met een getal vergelijkt snap ik (al doet ie dat ook niet goed, om de bekende reden)Korben schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:17:
[...]
Is het dan ook niet zo dat:
PHP:
1 (int) 10000000000000000 == (int) 10000000000000001 // true?
[ Voor 36% gewijzigd door .oisyn op 18-07-2012 10:40 ]
Dan zal het wel meevallen dus.Hydra schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:33:
Dat kan ik me na 10 jaar niet meer herinneren sorry, ik doe niks meer met PHP, gelukkig.
Oh, is dat inmiddels final? Dacht dat ze het pas ergens in de winter zouden uitgeven.D-Raven schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:18:
Zit even naar asp.net single page application te kijken.. Holy... anders gooi je er even een beetje javascript tegenaan...
Ook nog maar magere documentatie overigens. Her en der wat blogpostjes, thats it.
* D-Raven hoort voor t eerst over upshot.js
Heb ook nog 0 ervaring met knockout.js, mja heb er van een afstand naar gekeken, maar meer ook nog niet
Zal idd een bak vol JS zijn, anders kan het natuurlijk ook niet. Zit knockout er in geintegreerd dan, of gewoon een losse side-note.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Mijn punt is dat het ontzettend fail is dat nummers zomaar worden 'gecorrigeerd'. Die code zou moeten falen met een overflow-error of exception..oisyn schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:37:
[...]
Ze worden geconvert naar float. Het antwoord op je vraag is overigens ja, maar wat is je punt? Als ik twee strings vergelijk, waarom wil ie dan überhaupt kijken of ze te converten zijn naar een getal? Dat ie dat doet als je een string met een getal vergelijkt snap ik (al doet ie dat ook niet goed, om de bekende reden)
Saillant detail: (int)10000000000000000 => 1874919424
.edit: ik zie dat MSVC++ dezelfde quirk heeft.
[ Voor 65% gewijzigd door .oisyn op 18-07-2012 11:12 ]
http://arcticready.com/social/gallery
[ Voor 7% gewijzigd door OkkE op 18-07-2012 11:08 ]
Haha, geniaalOkkE schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:07:
Geloof dat dit niet allemaal advertenties zijn waar Shell op zit te wachten:
Je snapt hopelijk dat die site niet van Shell zelf is, he?OkkE schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:07:
Met zo'n campagne vraag je ook gewoon om problemen, ik denk dat er bij de marketingafdeling toch wat koppen gaan rollenOkkE schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:07:
EDIT: @.oisyn, ah, jammer, was ook te mooi om waar te zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door Ook al Bezet op 18-07-2012 11:19 ]
Wel gedurfd, het Shell-logo gebruiken en je voor doen als Shell. Ik denk dat er in de rechtszaal wat koppen gaan rollen.Ook al Bezet schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:18:
[...]
Met zo'n campagne vraag je ook gewoon om problemen, ik denk dat er bij de marketingafdeling toch wat koppen gaan rollen
EDIT: @.oisyn, ah, jammer, was ook te mooi om waar te zijn.
[q]Right now, the polar ice caps of our planet are melting.
That's bad—but it's also good!
That's right! It's bad because our planet needs ice at the poles. But it's good because when the polar ice melts, we at Shell can go up there to get more oil, which can do a whole lot of things. Thanks to oil:
• Mommy and Daddy can drive to the store to buy you new toys.
• Companies like Mattel™ can build new toys.
• Engineers can drive to work to design new, better toys that are even more fun to play with.
• When you're done with your toys, trucks can take them away to dispose of.
Oil can even help us fix some of the problems that melting ice causes.
So it's fine to be sad about our melting polar ice caps, and about how sad that makes the planet—but remember to be glad as well, because of all that the oil we're finding there is letting you do, now and far into the future!
http://www.greenpeace.org...ory-o/blog/40893/?ilink=1
[ Voor 62% gewijzigd door .oisyn op 18-07-2012 11:24 ]
Dat was mij duidelijk ja..oisyn schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:16:
[...]
Je snapt hopelijk dat die site niet van Shell zelf is, he?
Neemt niet weg dat het een redelijk succesvolle stunt is en ik erg benieuwd ben naar hoe dit gaat aflopen.
Daar zit nog best wel een werk achter, zo te lezen..oisyn schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:23:
Lol Greenpeace en The Yes Men zitten erachter
http://www.greenpeace.org...ory-o/blog/40893/?ilink=1
[ Voor 35% gewijzigd door OkkE op 18-07-2012 11:36 ]
Geen idee. Ik liep hier tegenaan: http://channel9.msdn.com/...erlands/2159?format=html5Jan_V schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:48:
[...]
Oh, is dat inmiddels final? Dacht dat ze het pas ergens in de winter zouden uitgeven.
Zal idd een bak vol JS zijn, anders kan het natuurlijk ook niet. Zit knockout er in geintegreerd dan, of gewoon een losse side-note.
Maar het is best wel gaaf. Upshot zorgt voor de lijm tussen WebAPI (welke je model aanlevert vanuit de DB) en Knockout.
Je gebruikt Upshot als je ViewModel welke de data uit je WebAPI endpoint trekt, en deze mapped naar knockout.js. Vervolgens werkt het ook automatisch de andere kant op, dus als je clientside een wijziging in je data maakt, dan wordt je knockout view geupdate, welke door Upshot meteen gesynced word naar je WebAPI endpoint. Wat overigens ook weer getweaked kan worden.
Hoe lastig zou t zijn om Upshot aan een SignalR datasource kan koppelen?
Waar had je hem besteld?.oisyn schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:31:
Jeej m'n Raspberry Pi is geshipt \o/
Nothing to see here!
Vaag, op mijn dev-omgeving werkt het allemaal naar behoren. Mijn vermoeden is een fout bij deployment
BIJ JE MOEDER!!
Element 14 van Farnell. Wel wat aan de prijzige kant though, 32 Britse pond. Anyway, mainland Europe was 3 tot 5 werkdagen shipping
[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 18-07-2012 13:19 ]
32 pond is prijzig? Ach, Nederlanders....oisyn schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:18:
[...]
Wel wat aan de prijzige kant though, 32 Britse pond.
[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 18-07-2012 13:21 ]
Of wat mij wel eens overkomt: dat het verschil in server setup verschillend is. PRD is meestal multi-server vanwege loadbalancing etc en dat kan zich wel eens anders gedragen dan een single server farm in DEV. (zeker ivm rechten etc).Alex) schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:15:
[...]
Vaag, op mijn dev-omgeving werkt het allemaal naar behoren. Mijn vermoeden is een fout bij deployment
Nog 70-519 te gaan. Daarna kan ik eindelijk slapen
NetjesDido schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:50:
En nummer dire is binnen (70-513). Kantje-boord maar binnen is binnen.
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
Gratz. Ik hoop (zsm) ook nog eens te beginnen met het behalen van wat certificaten.Dido schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:50:
En nummer dire is binnen (70-513). Kantje-boord maar binnen is binnen.
Herkenbaar. En ik moet zeggen dat ie me toch ook inderdad wel een beetje tegenvielDown schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:25:
Netjes. Ik ga 70-513 volgende week doen. Moet me zelf soms alleen wel motiveren, want WCF heeft zo belachelijk veel opties waarvan de helft me niet interesseert
maar goed, binnen is binnen en op naar m'n MCPD
tnxSoundless schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:36:
Gratz. Ik hoop (zsm) ook nog eens te beginnen met het behalen van wat certificaten.
Als ik er van uit mag gaan dat jouw weekend op vrijdag om 17:00 begint en in deze context de definitie van "bijna" minder is dan 2+ dagen: nee, het is niet "al bijna weekend".
Of anders een simpelere aanpak: http://www.fanvanhetweekend.be/
Had me moeder ze maar :<.oisyn schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:18:
[...]
BIJ JE MOEDER!!
Element 14 van Farnell. Wel wat aan de prijzige kant though, 32 Britse pond. Anyway, mainland Europe was 3 tot 5 werkdagen shipping
Nothing to see here!
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.