De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 130 ... 267 Laatste
Acties:
  • 1.001.463 views

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 15:07
Phoenix1337 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 15:52:
[...]

T is vrij irritant. Helemaal als je dubbelklikt en hij maar 0 of 1 keer een klik registreert. Heb nu een nieuwe logitech m500 :)
Die heb ik toevallig ook sinds vorige week aan mijn windows bak hangen. Hij ligt wel fijn in de hand :).

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 10:25
Naast het relationele model en het 'schemaloze' NoSQL model (waar denormaliseren als goed gezien wordt) heb je ook nog databases gebaseerd op grafen, zoals Raven (dus) maar ook Neo4J. Grafendatabases zijn ideaal als het neerkomt op een bepaald type relaties, zoals bijvoorbeeld personen (denk sociaal netwerk; persoon X kent persoon Y en Z die beide ook persoon A kent die persoon X kent via B). LinkedIn gebruikt het volgens mij ook, of iig dezelfde theorie.

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

YopY schreef op maandag 16 juli 2012 @ 16:13:
Naast het relationele model en het 'schemaloze' NoSQL model (waar denormaliseren als goed gezien wordt) heb je ook nog databases gebaseerd op grafen, zoals Raven (dus) maar ook Neo4J. Grafendatabases zijn ideaal als het neerkomt op een bepaald type relaties, zoals bijvoorbeeld personen (denk sociaal netwerk; persoon X kent persoon Y en Z die beide ook persoon A kent die persoon X kent via B). LinkedIn gebruikt het volgens mij ook, of iig dezelfde theorie.
Maar Raven is geen graafdatabase. Raven is een documentdatabase. Raven is helemaal niet goed in relaties tussen verschillende documenten; die neemt dat meer ter kennisgeving aan, terwijl in een graafdatabase het helemaal draait om die relaties.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Zojuist Entity Framework eruitgeschopt en een oldfashioned Database Project aangemaakt. EF wordt nu alleen nog maar DB-first gebruikt :)

Hardcore SQL'en for the win! 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Alex) op 16-07-2012 16:46 ]

We are shaping the future

• Korben

Korben

() => {};

Pfeh. NoSQL for teh win! :+

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Zeebonk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
Alex) schreef op maandag 16 juli 2012 @ 16:46:
Zojuist Entity Framework eruitgeschopt en een oldfashioned Database Project aangemaakt. EF wordt nu alleen nog maar DB-first gebruikt :)

Hardcore SQL'en for the win! 8)
Nog specifieke redenen voor de overstap? Misschien kan ik me dan alvast voorbereiden op mogelijke moeilijkheden?

Ik ben nu net voor het eerst bezig met een project met Entity Framework (code first). Tot nu toe bevalt het wel, het werkt wel een beetje anders dan Ruby met Active Record, maar er zijn genoeg goede tutorials en documentatie te vinden.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 14:56

Dido

heforshe

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 15:05:
Van nul ervaring naar MCPD hehe volgende week alles weer vergeten? :P
Da's niet de planning :)
"nul ervaring" moet ik overigens wel een beetje nuanceren. Dat is "heel erg weinig ervaring met .net behoudens wat gefreubel met een paar webservices", maar wel 12 jaar programmeerervaring in een aardige reeks andere omgevingen en talen. Nu betreft dat meestal legacy-omgevingen, maar het helpt wel :)
Als het goed is staan er als ik terugkom ook meteen wat projecten op stapel om eea in de praktijk te brengen, dus dan zal dat vergeten niet zo;n vaart lopen :)

Wat betekent mijn avatar?

• Alex)
Zeebonk schreef op maandag 16 juli 2012 @ 17:13:
[...]

Nog specifieke redenen voor de overstap? Misschien kan ik me dan alvast voorbereiden op mogelijke moeilijkheden?
De reden dat ik overstap naar een database first-approach: werkwijze. Ik werk liever met het database project, ook vanwege opties als "Schema compare", vsdbcmd.exe en de mogelijkheid om een changescript tussen twee databaseschema's te laten genereren.

Ook vind ik de opdeling in folders (schemas, tables, views, stored procedures) en losse files net iets prettiger werken dan de designer surface van EF/Linq-to-SQL.

[ Voor 4% gewijzigd door Alex) op 16-07-2012 17:22 ]

• Zeebonk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
Alex) schreef op maandag 16 juli 2012 @ 17:21:
[...]
De reden dat ik overstap naar een database first-approach: werkwijze. Ik werk liever met het database project, ook vanwege opties als "Schema compare", vsdbcmd.exe en de mogelijkheid om een changescript tussen twee databaseschema's te laten genereren.

Ook vind ik de opdeling in folders (schemas, tables, views, stored procedures) en losse files net iets prettiger werken dan de designer surface van EF/Linq-to-SQL.
Ok, dan ga ik gewoon verder met Entity Framework, wil er toch een keer goed mee gewerkt hebben. Die designer surface gebruik ik trouwens niet, defineer de models gewoon zelf. Resultaat lijkt me het zelfde?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:08
Alex) schreef op maandag 16 juli 2012 @ 17:21:
[...]

Andere reden kan zijn: performance. Entity Framework is leuk en makkelijk om snel iets in elkaar te klappen, maar als het iets ingewikkelder of database intensiever wordt zakt de performance snel in elkaar. Dan pak ik er wel weer een DataReadertje bij (of iets als PetaPoco)

Roomba E5 te koop

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:20

Matis

Rubber Rocket

Waarom heb ik voor Spotify Facebook nodig? :')

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Alex)
:o Dat ziet er wel heel mooi uit, precies wat ik zoek!

Het enige waarvoor ik ORM's echt gebruik is omdat ik een hekel heb aan mappingcode schrijven. Sql is best leuk namelijk :D

• mwolting
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-05 13:28
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/e1b63.png
Wtf, Windows. Bedankt voor het volspammen van m'n C-schijf

Edit: oeps, verkeerde link

[ Voor 14% gewijzigd door mwolting op 16-07-2012 19:31 ]

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:33
Matis schreef op maandag 16 juli 2012 @ 18:52:
Omdat ze een prachtig integratiegeval bedacht hadden.

Ik heb een oud account zonder die integratie en had geen Facebook nodig oOo

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-05 20:46
mwolting schreef op maandag 16 juli 2012 @ 19:29:
[afbeelding]
Wtf, Windows. Bedankt voor het volspammen van m'n C-schijf
Nice :*).
Ik moet zelf ook oppassen: nog maar een krappe 1GB vrij op m'n windows partitie :'(. Dat wordt binnenkort weer herinstalleren (alternatieven zijn me teveel werk, en de hele schijf moet toch gewiped worden i.v.m. foutieve MBR)

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:03
D-Raven schreef op maandag 16 juli 2012 @ 15:49:
[...]

Dat is helemaal niet zo 'natuurlijk' en zijn de meningen dan ook sterk over verdeeld, ga maar eens zoeken op SO of gewoon Google.
Je modelleert je data ook heel anders als je een noSql db gebruikt ten opzichte van een Sql db. (vaak Domain Driven design, met aggregate roots tegenover een Relationeel model). Hierdoor zal je uiteindelijk model er heel anders uitzien, en blijven er wellicht helemaal niet zoveel 'relaties' over ten opzichte van een relationeel model.

Ik zet relaties expres tussen haakjes, omdat er een verschil is tussen relaties welke op het DB model terugkomen en relaties welke tussen je model entiteiten liggen.

Vind ik overigens nog een van de lastigste aspecten van het noSql/document paradigma. Hoe ziet een relationeel model er in een noSql 'model' eruit.
Vaak moet je dan goed gaan nadenken over hoe je je data echt gebruikt e.d.

* D-Raven merkt hierbij goed dat hij al heel lang in een relationeel gedachtengang vastzit...
Hmm, hoop er binnenkort wat meer over te kunnen lezen dan.
Druist volgens mij wel tegen het principe van een documenten database, wellicht heb ik dat idee dan anders opgevat dan het bedoeld is.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-05 10:09
D-Raven schreef op maandag 16 juli 2012 @ 15:49:
[...]

Dat is helemaal niet zo 'natuurlijk' en zijn de meningen dan ook sterk over verdeeld, ga maar eens zoeken op SO of gewoon Google.
Je modelleert je data ook heel anders als je een noSql db gebruikt ten opzichte van een Sql db. (vaak Domain Driven design, met aggregate roots tegenover een Relationeel model). Hierdoor zal je uiteindelijk model er heel anders uitzien, en blijven er wellicht helemaal niet zoveel 'relaties' over ten opzichte van een relationeel model.

Ik zet relaties expres tussen haakjes, omdat er een verschil is tussen relaties welke op het DB model terugkomen en relaties welke tussen je model entiteiten liggen.

Vind ik overigens nog een van de lastigste aspecten van het noSql/document paradigma. Hoe ziet een relationeel model er in een noSql 'model' eruit.
Vaak moet je dan goed gaan nadenken over hoe je je data echt gebruikt e.d.

* D-Raven merkt hierbij goed dat hij al heel lang in een relationeel gedachtengang vastzit...
Een NoSQL db maakt het modelleren van je domein - of beter het mappen van je domein op je db - makkelijker, maar, daar komt imho dan wel bij dat je minder makkelijk even een paar ad-hoc queries kunt uitvoeren om bepaalde gegevens te verkrijgen.
Tot zover heb ik er geen probleem mee om met een relationele DB te werken, en een OO domein model te maken. Met NHibernate kom ik een heel eind, en meestal hoef ik niet te veel toegevingen doen op mijn DB-model.

https://fgheysels.github.io/

• whoami
sig69 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 18:48:
[...]

Andere reden kan zijn: performance. Entity Framework is leuk en makkelijk om snel iets in elkaar te klappen, maar als het iets ingewikkelder of database intensiever wordt zakt de performance snel in elkaar.
IMHO ligt dat toch nog meestal aan de ontwikkelaar ...

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Heb je de queries die Linq to Entities genereert wel eens gezien? Je kunt (in mijn ervaring) kiezen tussen leesbare code of zelfgeschreven queries (lees: performance).

[ Voor 13% gewijzigd door CodeCaster op 16-07-2012 19:53 ]

• whoami
Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik niet zo heel veel ervaring heb met Linq to Entities of EF, ik werk vooral met NHibernate.
Echter, ook daar is het zo dat je best weet wat er achter de schermen gebeurd, zodanig dat er niet onnodig veel queries gegenereerd worden.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 03:35
Je moet gewoon de pitfalls weten van EF (of L2S). We gebruiken het eigenlijk alleen maar, maar moet ik wel zeggen dat we dan ook wel de performance hameringen eruit halen (lazy loading) anders is het drama.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:08
whoami schreef op maandag 16 juli 2012 @ 19:46:
[...]
IMHO ligt dat toch nog meestal aan de ontwikkelaar ...
Vaak wel, maar in dit geval toch echt niet ;)

Roomba E5 te koop

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:19
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1342466367.jpeg
JEEJ, NU OOK UPPERCASE IN OFFICE 2013 8)7

Verrekte usability designers ook met hun idiote ideeën 8)7 Hier is laatst ook een handige shortcut gesloopt die er voor zorgt dat de snelheid uit je workflow word gehaald. Maar dat dan een schermpje zou schelen. Muizen ftw |:(

[ Voor 28% gewijzigd door jip_86 op 16-07-2012 23:59 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:04

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Goddome zeg waarom pakt mijn app die van de WinHTTP api gebruik maakt niet de default ingestelde proxy server?! %@#$!@%!$

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-04 11:06
sig69 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 20:53:
[...]

Vaak wel, maar in dit geval toch echt niet ;)
Inderdaad. Soms is het echt een limitation van EF. Wij gebruiken om die reden voor dit project ook geen EF ;).

Nothing to see here!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Omdat je te laat een account hebt gemaakt. :Y) Ik heb een account zonder link met Facebook. 8)

Overigens vind ik het wel erg vervelend dat voor zulke diensten alleen nog maar met een Facebook kan aanmelden. Prima dat je ook met FB kan aanmelden, het is tenslotte sneller en makkelijker voor een hoop mensen, maar ik wil helemaal niet "alles met mijn vrienden delen". :{

[ Voor 37% gewijzigd door OkkE op 17-07-2012 08:27 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
whoami schreef op maandag 16 juli 2012 @ 19:46:
[...]

Een NoSQL db maakt het modelleren van je domein - of beter het mappen van je domein op je db - makkelijker, maar, daar komt imho dan wel bij dat je minder makkelijk even een paar ad-hoc queries kunt uitvoeren om bepaalde gegevens te verkrijgen.
...
Eens wat betreft die ad-hoc queries. Gelukkig maakt ravenDB dat dan weer heel eenvoudig, je kunt door middel van indexes met map/reduce heel simpel je data op allerlei manieren projecteren. Zo kun je bijvoorbeeld de comments van je blog prima bij je blog document opslaan, om zo maar 1 document op te moeten halen, maar vervolgens een index schrijven waarmee je de losse comments er zo uit kunt halen.

Maar dat is dan specifiek aan RavenDB, ik weet niet hoe andere noSql/document databases daarmee omgaan. RavenDB heeft hiermee wel als voordeel dat je wat flexibeler bent.

• Alex)
jip_86 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 23:56:
[afbeelding]
Dat ziet er echt gruwelijk uit. Gruwelijk lelijk.

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-05 06:49
Alex) schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:04:
[...]

BING IS NU OOK HELEMAAL IN CAPS.

• Alex)
Manuel schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:05:
[...]

OH FANTASTISCH, IK KAN NIET WACHTEN OM TE WERKEN MET PROGRAMMA'S DIE DE HELE DAG TEGEN ME LOPEN TE SCHREEUWEN.

• OkkE

OkkE

Alex) schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:04:
[...]

Inderdaad erg lelijk; gelukkig hebben we Google Docs. Dat werkt (voor wat ik er mee moet doen) prima en is zelfs nog meer compatible met *.docx (etc) dan MS Office voor OSX...
[...]

Wut? Waarom doet Microsoft zulke onzin? Hebben ze alle UI/UX designers die ze hadden ontslagen ofzo? Iedereen met een beetje design kennis weet toch dat alles in hoofdletters erg onprettig leest?...

[ Voor 33% gewijzigd door OkkE op 17-07-2012 09:09 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Alex)
OkkE schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:08:
[...]

Inderdaad erg lelijk; gelukkig hebben we Google Docs.
Of gewoon Office 2010.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:48

BM

Admin Softe Goederen
Heb een paar dagen terug ook nog eens gekeken, maar zolang Spotify me een facebook account probeert aan te smeren krijgen ze geen cent van me. Zonde dat ik niet eerder een account afgesloten heb, maar goed. Jammer maar helaas.

Xbox
Even the dark has a silver lining

• Manuel
[...]

Wut? Waarom doet Microsoft zulke onzin? Hebben ze alle UI/UX designers die ze hadden ontslagen ofzo? Iedereen met een beetje design kennis weet toch dat alles in hoofdletters erg onprettig leest?...
Ik vind het ook niet ogen, de kleur / het verloopje zegt toch al genoeg wat actief is en wat niet..

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 10:53
BM schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:14:
[...]

Heb een paar dagen terug ook nog eens gekeken, maar zolang Spotify me een facebook account probeert aan te smeren krijgen ze geen cent van me. Zonde dat ik niet eerder een account afgesloten heb, maar goed. Jammer maar helaas.
In Duitsland mag deze koppeling niet en daarvoor kunnen Duitsers een account aanmaken zonder FB. Je zou eens op internet moet kijken of dat wellicht via een proxy of misschien al direct wil.

• Alex)
[...]

Dat vraag ik me ook af wanneer ik Windows 8 en Visual Studio 2012 zie...

Een verslechtering ten opzichte van hun voorgangers, als je het mij vraagt. Ik ben Metro inmiddels wel meer dan beu, ik hoop dat die hype snel overwaait. ;(

[ Voor 16% gewijzigd door Alex) op 17-07-2012 09:25 ]

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Ik heb ook een spotify account, maar nog eentje zonder FB koppeling. Als ik naar een betaald account wil dan moet ik ook FB gaan koppelen.
Naast dat ik geen FB heb, ben ik absoluut niet van plan om zoiets uberhaupt te overwegen.

Verrekte onzin..

* D-Raven gebruikt nu grooveshark, gratis, en muziek zonder onzin reclame.

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
D-Raven schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:22:
Grooveshark is cool! ^^ Een nadeel vind ik wel dat het relatief vaak gebeurt dat liedjes die ik in mijn playlists heb staan worden verwijderd (of in ieder geval uit mijn playlists verdwijnen).

Verwijderd

D-Raven schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:22:
Ik heb via een proxy een trial voor rdio aangemaakt en vond dat ook erg fijn werken. Zonde dat ik via die proxy geen account kan aanschaffen anders had ik dat ook al gedaan.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

.oisyn schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 00:48:
Goddome zeg waarom pakt mijn app die van de WinHTTP api gebruik maakt niet de default ingestelde proxy server?! %@#$!@%!$
Omdat je die moet instellen of laten discoveren? Ik kan zo snel niet vinden of 'ie de standaardproxy overneemt of 'blanco' geïnitialiseerd wordt.

• cpf_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-07-2022
Als alternatief voor spotify heb ik nu 8tracks, iets lastiger om goeie muziek te vinden, maar wel eenvoudig te browsen op genre. :)

• Korben

Korben

() => {};

jip_86 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 23:56:
[afbeelding]

Verrekte usability designers ook met hun idiote ideeën 8)7 Hier is laatst ook een handige shortcut gesloopt die er voor zorgt dat de snelheid uit je workflow word gehaald. Maar dat dan een schermpje zou schelen. Muizen ftw |:(
Alex) schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:21:
[...]

Dat vraag ik me ook af wanneer ik Windows 8 en Visual Studio 2012 zie...

Een verslechtering ten opzichte van hun voorgangers, als je het mij vraagt. Ik ben Metro inmiddels wel meer dan beu, ik hoop dat die hype snel overwaait. ;(
Guttegut, stelletje autisten :+ Je went er wel aan, zo storend is het niet. Ik durf zelfs te wedden dat wanneer je er eenmaal aan gewend bent, je moord en brand gaat schreeuwen wanneer MS het gore lef heeft om het weer terug te veranderen.

• Megamind
Devilly schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:28:
[...]

Grooveshark is cool! ^^ Een nadeel vind ik wel dat het relatief vaak gebeurt dat liedjes die ik in mijn playlists heb staan worden verwijderd (of in ieder geval uit mijn playlists verdwijnen).
Grooveshark is goed voor losse liedjes en het zoeken op artist, maar voor complete albums :N
Rara.com is dan weer goed voor complete Albums :P
Spotify verwijderd meer muziek dan ze toevoegen dus daar ben ik al snel weggegaan.

• OkkE

OkkE

Korben schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:32:
Guttegut, stelletje autisten :+ Je went er wel aan, zo storend is het niet.
Nee, alles in hoofdletters went niet, is storend en leest niet prettig. Misschien moeten we Microsoft vertellen dat het geen Caps-Lock Day meer is...

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

If like me you're not a fan of the uppercase/capitals menu in Visual Studio S 2012 (previously VS 11), then fortunately there's a simple registry fix to stop the UI shouting at you.

You just need to set a DWORD value of 1 in the registry here:

code:
1
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\VisualStudio\11.0\General\SuppressUppercaseConversion

Alternatively, you can run the following PowerShell command.

code:
1
Set-ItemProperty -Path HKCU:\Software\Microsoft\VisualStudio\11.0\General -Name SuppressUppercaseConversion -Type DWord -Value 1

If you're using Visual Studio Express 2012, then the same key is at

code:
1
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\VSWinExpress\11.0\General\SuppressUppercaseConversion

(VSWinExpress instead of VisualStudio)
Misschien dat ook zo'n optie beschikbaar is voor Office 2013?

[ Voor 2% gewijzigd door Facer op 17-07-2012 09:39 . Reden: Code tags toegepast ]

• Alex)
Korben schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:32:
[...]

[...]

Guttegut, stelletje autisten :+ Je went er wel aan, zo storend is het niet.
Wie ben jij om te bepalen wat ik wel en niet moet vinden? Ik ben, zoals ik al zei, niet onder de indruk van de 2013-productlijn van Microsoft.

Ik heb Windows 8 meerdere malen geprobeerd (Developer Preview, Consumer Preview, Release Preview) en ik heb echt geprobeerd ermee te werken. Maar het lukt me niet. Iedere keer weer kom ik allerlei tekortkomingen tegen die van een dusdanige proportie zijn dat ik een "ieuw, wat is dit"-houding heb t.o.v. Windows 8.

Ik heb Visual Studio 2012 geprobeerd en ook daar kan Metro me niet bekoren. Het is beter dan hoe het was (grijs!!!) maar nog steeds ben ik niet onder de indruk. Gelukkig zijn er in VS2012 enkele nieuwe functionaliteiten die het de moeite waard maken.
Ik durf zelfs te wedden dat wanneer je er eenmaal aan gewend bent, je moord en brand gaat schreeuwen wanneer MS het gore lef heeft om het weer terug te veranderen.
Nou, nee.

Ten tijde van de introductie van Windows Vista heb ik Microsoft verdedigd, omdat ik de meerwaarde van Vista t.o.v. XP inzag, ondanks de gebreken (traagheid). Denk aan security, een frissere UI, talloze under-the-hood verbeteringen, enzovoorts. Dit omdat Windows Vista me goed beviel. Maar bij Windows 8 heb ik dat gevoel totaal niet, integendeel.

Van Office 2007 gebruikte ik de eerste beta's al voor werkstukken (ja, ik zat toen nog op school O+) omdat ik de ribbon een enorme verbetering vond ten opzichte van de oude werkbalken en menu's. Ondanks de vele bugs die in de allereerste beta zaten. De verandering van 2003 -> 2007 was groter dan 2010 -> 2013, maar wel een verbetering.

Kom dus niet af met "autist die niet tegen verandering kan", want dat kan ik wel zeker. Maar het moet wel een verbetering zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Alex) op 17-07-2012 09:52 ]

• mwolting
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-05 13:28
Facer schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:38:
[...]

Misschien dat ook zo'n optie beschikbaar is voor Office 2013?
In Visual Studio kun je dat gewoon instellen met de plugin VSCommands, nog makkelijker :*)

• Korben

Korben

() => {};

Alex) schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:38:
[...]
Wie ben jij om te bepalen wat ik wel en niet moet vinden? Ik ben, zoals ik al zei, niet onder de indruk van de 2013-productlijn van Microsoft.
Ik zeg ook niet dat je Windows 8, VS2012 en Office 2013 moet waarderen, ik erger me alleen aan het gemekker om de all-caps in die applicaties. Als dat het enige probleem is, is het wel een beetje sneu.
Ik heb Visual Studio 2012 geprobeerd en ook daar kan Metro me niet bekoren. Het is beter dan hoe het was (grijs!!!) maar nog steeds ben ik niet onder de indruk. Gelukkig zijn er in VS2012 enkele nieuwe functionaliteiten die het de moeite waard maken.
Ik mag hopen dat nieuwe functionaliteiten belangrijker zijn dan een menuutje in all-caps. Er zijn ook meer dan voldoende UI-veranderingen die wél positief zijn. Zo heb je meer ruimte voor je code omdat ze hun eigen canvas tekenen.
[...]

Nou, nee.

Ten tijde van de introductie van Windows Vista heb ik Microsoft verdedigd, omdat ik de meerwaarde van Vista t.o.v. XP inzag, ondanks de gebreken (traagheid). Denk aan security, een frissere UI, talloze under-the-hood verbeteringen, enzovoorts. Dit omdat Windows Vista me goed beviel. Maar bij Windows 8 heb ik dat gevoel totaal niet, integendeel.
Je weet hopelijk wel dat Windows 8 ook talloze under-the-hood verbeteringen bevat? Dat Metro je niet bevalt, kan ik nog begrijpen, maar als je als ontwikkelaar niet verder kijkt dan dat, vind ik wel jammer.

• Alex)
Korben schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 10:08:
[...]

Ik zeg ook niet dat je Windows 8, VS2012 en Office 2013 moet waarderen, ik erger me alleen aan het gemekker om de all-caps in die applicaties. Als dat het enige probleem is, is het wel een beetje sneu.
Zeg ik dat dat het enige is? Nee.
Ik mag hopen dat nieuwe functionaliteiten belangrijker zijn dan een menuutje in all-caps. Er zijn ook meer dan voldoende UI-veranderingen die wél positief zijn. Zo heb je meer ruimte voor je code omdat ze hun eigen canvas tekenen.
Ik heb een Full HD-scherm hier, die 50 extra pixels voor mijn code kan me gestolen worden. Het totaal gebrek aan diepte in de UI - je weet wel, dat ding waar ik de hele dag tegenaan kijk - vind ik gewoon lelijk en contraproductief werken.

Ja, er zijn nieuwe functionaliteiten die VS2012 interessant maken. Bijvoorbeeld de uitgebreidere Solution Explorer waarmee je meteen naar een bepaalde member van een class kunt gaan. Maar dat zijn kleine verbeteringen.
Je weet hopelijk wel dat Windows 8 ook talloze under-the-hood verbeteringen bevat? Dat Metro je niet bevalt, kan ik nog begrijpen, maar als je als ontwikkelaar niet verder kijkt dan dat, vind ik wel jammer.
Ja, er zijn talloze under-the-hood verbeteringen. Maar in het dagelijks leven zal ik toch echt 8 uur per dag naar de UI moeten kijken (Metro). En als ik na een paar minuten spelen al een afkeer krijg van Metro (en bij volgende pogingen blijf houden) dan kunnen er nog zoveel leuke nieuwe functies in Windows 8 zitten, maar dan gaat het voor mij niet het geschikte OS zijn.

Om de auto-vergelijking maar weer eens uit de kast te trekken: het is leuk dat er nu een extra versnelling bij zit, en dat de auto automatisch kan inparkeren. Maar als de auto tijdens het rijden steeds naar rechts trekt, me niet harder laat gaan dan 95 km/h, en uit voorzorg zichzelf uitschakelt na 2 uur rijden, dan hoef ik het ding niet.

Ik begin dat gemekker van "Het is nieuw, je MOET het maar leuk vinden" een beetje beu te raken. Ik ben niet onder de indruk van de nieuwe applicaties, en ik heb zelfs het vermoeden dat de 2013-suite de consument rechtstreeks naar Apple en Google zal jagen.

[ Voor 12% gewijzigd door Alex) op 17-07-2012 10:17 ]

• jip_86
[...]

En eigenlijk vind ik Bing dan wel weer een voorbeeld waar het wel staat. In geval van Office zijn het dicht op elkaar gepakte regels, als daar in eens een regel in caps tussen staat dan is dat gewoon vreemd.

• Korben

Korben

() => {};

jip_86 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 10:20:
[...]

En eigenlijk vind ik Bing dan wel weer een voorbeeld waar het wel staat. In geval van Office zijn het dicht op elkaar gepakte regels, als daar in eens een regel in caps tussen staat dan is dat gewoon vreemd.
Nou moet ik eerlijk zeggen dat het er in Bing niet uit ziet, maar dat ligt aan het gebruikte lettertype. Metro is leuk, maar doe het dan goed en gebruik Segoe UI.

• Alex)
Er zijn wel meer voorbeelden waar Metro wél goed uitpakt. De Zune-desktopsoftware (maar niet fullscreen) en www.windowsazure.com om maar eens twee voorbeelden te noemen.

• Manuel
jip_86 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 10:20:
[...]

Zoals Korben zegt moeten ze wel consistent blijven. In de WP7 UI wordt er gebruik gemaakt van Segoe UI, ook in de 'BIng-hub'. Dan zouden ze hier hetzelfde moeten doen.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:37

alienfruit

the alien you never expected

De Volkskrant is ook dom bezig zeg. Moet je tussenvoegsels opgeven maar in de email communicatie worden ze niet gebruikt. Oftewel T. Vries ipv T. de Vries :|

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-05 16:33

TheNephilim

Wtfuzzle

alienfruit schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 10:53:
De Volkskrant is ook dom bezig zeg. Moet je tussenvoegsels opgeven maar in de email communicatie worden ze niet gebruikt. Oftewel T. Vries ipv T. de Vries :|
Net als toevoeging van huisnummer, bijv 11b, dat gaat ook zo vaak fout als je wat besteld op het internet. Gelukkig weten de pakketbezorgers van PostNL ons vaak te vinden zonder dat er een toevoeging vermeld staat op het pakket.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:48

BM

Admin Softe Goederen
Alex) schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 10:22:
Er zijn wel meer voorbeelden waar Metro wél goed uitpakt. De Zune-desktopsoftware (maar niet fullscreen) en www.windowsazure.com om maar eens twee voorbeelden te noemen.
Die Windows Azure portal is echt heerlijk sinds zie die omgebouwd hebben naar Metro style. Ook de dingen die ik van Server 2012 gezien heb zagen er best goed uit (heb het niet over het startscherm, maar management interface enzo).

Xbox
Even the dark has a silver lining

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Alex) schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:06:
[...]

OH FANTASTISCH, IK KAN NIET WACHTEN OM TE WERKEN MET PROGRAMMA'S DIE DE HELE DAG TEGEN ME LOPEN TE SCHREEUWEN.
Niet om het een of ander, maar het zijn 5 tot 8 woorden die uppercase staan, niet hele zinnen...

• jip_86
Niet om het een of het ander,
MAAR HET IS GEWOON RAAR,
dat er in eens een regel uppercase is.

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-04 18:12

eagle00789

Est. November 2005

WEET je WAT nog ERGER zou ZIJN is OM dit SOORT rotzooi TE moeten LEZEN!!!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Office 2014 BreEaZzaHh :+

• Priet
  • Laatst online: 16-05 09:52

Priet

To boldly do what no one has..

Ach, ik denk maar zo: mocht dit toch een hit worden dan hoef ik me iig geen zorgen meer te maken over mijn zelf gemaakte interfaces :p

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
eagle00789 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:33:
WEET je WAT nog ERGER zou ZIJN is OM dit SOORT rotzooi TE moeten LEZEN!!!
Het is dat je jarig bent. (Gefeliciteerd trouwens :+ )

• Rutix
  • Laatst online: 21-04 11:06
Priet schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:48:
Ach, ik denk maar zo: mocht dit toch een hit worden dan hoef ik me iig geen zorgen meer te maken over mijn zelf gemaakte interfaces :p
Dit dus :P

Nothing to see here!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01-2025
jip_86 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:16:
Niet om het een of het ander,
MAAR HET IS GEWOON RAAR,
dat er in eens een regel uppercase is.
Tja, het zou wel kunnen als je een beetje goede font hebt waarbij het verschil tussen caps en lowercase niet zo groot is. Van die fonts die je bijvoorbeeld op billboards tegen kunt komen.

Wat dat betreft heeft Microsoft altijd lichtjaren achtergelopen.

• Alex)
LOL @ spammers/scammers die in willen spelen op de inhaligheid van mensen, en mailtjes sturen met subjects als "RABOBANK biedt u nu 28% rente, reageer snel" :')

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Davio schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:11:
Wat dat betreft heeft Microsoft altijd lichtjaren achtergelopen.
Persoonlijk vind ik juist dat de fonts er op Linux systemen altijd vreselijk uitzien. Neem nou Ubuntu, de fonts die gebruikt worden in de UI, gewoon heel weird. Dat valt me bij alle Linux distro's op trouwens. Alsof ze vervormd zijn.

De fonts die Windows gebruikt, zien er wel goed uit evenals die op Mac OS.

• Davio
Tegenwoordig misschien, maar ik vond Mac altijd een voorloper.

Met Ubuntu heb ik niet zoveel ervaring, af en toe eens met een distro gespeeld, maar voor werk en privé niet nodig.

• Alex)
Van dit soort vragen gaan je nekharen toch recht overeind staan, of ligt dat nou aan mij? :')

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Over fonts gesproken: ik vind Ctrl+Alt+Del en Penny-Arcade onleesbaar. :P

@Alex): dat ligt aan jou. Vragen van Indiërs moet je snel wegklikken. Valt me nog mee dat 'ie niet direct favourited en upvoted is, wat meestal binnen drie seconden (door een collega van ze) gebeurt.

• Paul
  • Laatst online: 20:53
Alex) schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:22:
Van dit soort vragen gaan je nekharen toch recht overeind staan, of ligt dat nou aan mij? :')
Ligt eraan hoe je het leest :) "Ik wil me voordoen als Twitter" of "Ik wil mijn naam ook zo cool in het groen erbij".

Je moet maar net weten dat het door de duurdere variant van het certificate komt :P De meeste andere dingen van je site (site zelf, fav-icon, title) kun je ook zelf aanpassen, dus zo'n stretch vind ik het niet als je niet weet dat het door het SSL-certificate komt :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• OkkE

OkkE

TheNephilim schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:19:
Persoonlijk vind ik juist dat de fonts er op Linux systemen altijd vreselijk uitzien. Neem nou Ubuntu, de fonts die gebruikt worden in de UI, gewoon heel weird. Dat valt me bij alle Linux distro's op trouwens. Alsof ze vervormd zijn.

De fonts die Windows gebruikt, zien er wel goed uit evenals die op Mac OS.
Ik vind de fonts op Linux niet zo vreselijk, maar dat ze niet ge-wel-dig zijn zal ongetwijfeld (voor een gedeelte) komen omdat er vrij weinig goede1 gratis2 fonts zijn; font-design is ook een apart vakgebied.

1. Geoptimaliseerd voor gebruik op scherm, kleine tekst en lage resolutie (<100dpi).
2. Die vrij meegeleverd mogen met Linux.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

OkkE schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:35:
[...]

Ik vind de fonts op Linux niet zo vreselijk, maar dat ze niet ge-wel-dig zijn zal ongetwijfeld (voor een gedeelte) komen omdat er vrij weinig goede1 gratis2 fonts zijn; font-design is ook een apart vakgebied.

1. Geoptimaliseerd voor gebruik op scherm, kleine tekst en lage resolutie (<100dpi).
2. Die vrij meegeleverd mogen met Linux.
Je zou zeggen dat er ondertussen toch wel een redelijk font beschikbaar moet zijn voor Open Source projecten in het algemeen. Inderdaad, Linux in combinatie met een GUI is nog steeds niet heel populair, maar wel upcoming, dus wie weet worden de fonts ook volwassen met de GUI.

Iets anders; e-mailadressen vermelden op websites, hoe doen jullie dat? Hieronder mijn manier:

HTML:
1
<script type="text/javascript">document.write('<a href="mailto:');document.write('info');document.write('@');document.write('domein');document.write('.nl">');document.write('info');document.write('@');document.write('domein');document.write('.nl</a>');</script>

• alienfruit

alienfruit

Heeft zin om iemand of iets te slaan :| Al heel de ochtend gezeik :(

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:46

Hoogie2004

Whohooooo

alienfruit schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:47:
Heeft zin om iemand of iets te slaan :| Al heel de ochtend gezeik :(
Afknijpen en weer gaan werken :+

ff serieus, dat is best balen, zijn soms van die dagen. Hoop dat je die niet wekelijks hebt...

My iRacing profile | Strava

• alienfruit

alienfruit

Ach, het is nooit leuk om te horen dat je blijkbaar te dom bent om iets op te lossen. Terwijl ik niet eens ben aangenomen voor PHP werk...

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

alienfruit schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:49:
Ach, het is nooit leuk om te horen dat je blijkbaar te dom bent om iets op te lossen. Terwijl ik niet eens ben aangenomen voor PHP werk...
:X zoiets zeggen ze toch niet zo direct hoop ik.

• Davio
TheNephilim schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:41:
[...]

Iets anders; e-mailadressen vermelden op websites, hoe doen jullie dat? Hieronder mijn manier:

HTML:
1
<script type="text/javascript">document.write('<a href="mailto:');document.write('info');document.write('@');document.write('domein');document.write('.nl">');document.write('info');document.write('@');document.write('domein');document.write('.nl</a>');</script>
Kunnen geavanceerde botjes dat niet gewoon alsnog parsen?

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

alienfruit schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:49:
Hmmm, ik krijg het nooit te horen, maar voel me wel vaak zo :P Dan wil ik weer eens wat leren en dan ontbreekt blijkbaar ieder inzicht >_<
Davio schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:50:
[...]

Ongetwijfeld, maar ik wil wel graag oplossingen houden die werkzaam blijven. Heb nog niet echt iets anders geregeld, al moet ik binnenkort maar eens gaan zoeken naar iets dergelijks.

Hier op tweakers renderen ze een afbeelding, maar behalve dat dat niet handig is in bepaalde layouts, kunnen bots die ook prima uitlezen als het moet.

[ Voor 39% gewijzigd door TheNephilim op 17-07-2012 13:52 ]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Hoogie2004 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:50:
[...]

:X zoiets zeggen ze toch niet zo direct hoop ik.
Indirect zijn zulke sneren inderdaad veel fijner.

• cpf_
[...]

Tuurlijk...

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

CodeCaster schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:53:
[...]

Indirect zijn zulke sneren inderdaad veel fijner.
Dat ook niet. Maar ik doelde meer op het niet onderbouwen. Je mag mij persoonlijk best kritiek komen geven, maar wel onderbouwd :)

• Alex)
Haat aan Entity Framework (1.0) dat op één of andere manier een foreign key-relationship weet te vernachelen wanneer ik "Update model from database" doe. :/

Ik ben geneigd om EF er helemaal uit te schoppen.

[ Voor 14% gewijzigd door Alex) op 17-07-2012 13:59 ]

• OkkE

OkkE

HTML:
1
Gewoon <a href=mailto:me@mysite.com>Send e-mail</a> met een spam-filter.

Hangt natuurlijk van de website af, e-mail adressen op user-profiles (zoals hier op GoT) moet je natuurlijk niet plain-text op de site zetten, maar het standaard contact e-mailadres hoort in mijn ogen gewoon zo in de HTML te staan. Zodat het voor iedereen beschikbaar is,

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:10

Firesphere

Yoshis before Hoshis

IE |:( |:( |:( |:(

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Woei, een JSON file van 440MB (and still downloading) *D

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

OkkE schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:00:
[...]

Gewoon <a href=mailto:me@mysite.com>Send e-mail</a> met een spam-filter.

Hangt natuurlijk van de website af, e-mail adressen op user-profiles (zoals hier op GoT) moet je natuurlijk niet plain-text op de site zetten, maar het standaard contact e-mailadres hoort in mijn ogen gewoon zo in de HTML te staan. Zodat het voor iedereen beschikbaar is,
Ik verkies ook gewoon deze methode.

• Megamind
Alex) schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:58:
Haat aan Entity Framework (1.0) dat op één of andere manier een foreign key-relationship weet te vernachelen wanneer ik "Update model from database" doe. :/

Misschien eens updaten naar 4 :+

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
[...]

Dat klopt. Maar de rekentijd die het een bot kost om een pagina volledig te laden, parsen, JavaScript uitvoeren, enz... wordt dan veel te lang. Een bot zal waarschijnlijk alleen de ruwe HTML bekijken en vervolgens doorgaan met de volgende pagina. In de tijd die het kost om de JavaScript uit te voeren kun je al vele nieuwe pagina's bekeken hebben. En daarnaast zal 99% van de JS geen emailadres bevatten, maar alleen maar lastige en tijdrovende berekeningen uitvoeren waar je als spammer niets aan hebt.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

OkkE schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:00:
[...]

Gewoon Send e-mail met een spam-filter.

Helaas hebben veel klanten al hosting waar ook de e-mail geregeld is, meestal heb je hier geen fatsoenlijke spamfilters. Dus op deze manier hou je dan in ieder geval nog wat spam buiten de deur.

Als ik klanten mag adviseren, raad ik meestal Google Apps aan. Die hebben een top spamfilter en het is gratis tot 10 accounts.
HuHu schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:08:
[...]

Dat klopt. Maar de rekentijd die het een bot kost om een pagina volledig te laden, parsen, JavaScript uitvoeren, enz... wordt dan veel te lang. Een bot zal waarschijnlijk alleen de ruwe HTML bekijken en vervolgens doorgaan met de volgende pagina. In de tijd die het kost om de JavaScript uit te voeren kun je al vele nieuwe pagina's bekeken hebben. En daarnaast zal 99% van de JS geen emailadres bevatten, maar alleen maar lastige en tijdrovende berekeningen uitvoeren waar je als spammer niets aan hebt.
Sterk argument inderdaad, zo had ik het nog niet eens bekeken.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

Je zou zeggen dat er ondertussen toch wel een redelijk font beschikbaar moet zijn voor Open Source projecten in het algemeen. Inderdaad, Linux in combinatie met een GUI is nog steeds niet heel populair, maar wel upcoming, dus wie weet worden de fonts ook volwassen met de GUI.

HTML:
1
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
    <script type="text/javascript">
function decrypt(encrypted)
{
    var decrypted = "";

for (var i = 0; i < encrypted.length; i++)
        decrypted += String.fromCharCode(encrypted.charCodeAt(i) ^ 0x17 ^ i);

return decrypted;
}
    </script>

<script type="text/javascript">document.write('<a href="mailto:' + decrypt('d8}q`bQcfrkyhn|jocvt-lm') + '">' + decrypt('d8}q`bQcfrkyhn|jocvt-lm') + '</a>');</script>

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Interessant gegeven: bij het quick-quoten van mijn en jouw reply in m'n chrome extension wordt de javascript dus gewoon uitgevoerd 8)7 Eens kijken wat daar precies aan de hand is.

[ Voor 77% gewijzigd door .oisyn op 17-07-2012 14:15 ]

• Alex)
Megamind schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:08:
[...]

Misschien eens updaten naar 4 :+
Dat gaat dus weer niet, vanwege... jawel, daar heb je 'm weer... Microsoft.SharePoint.dll.

• cpf_
HuHu schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:08:
[...]

Enkele document.write kosten geen tijd hoor...
Een soort van encrypt/decrypt functie daarentegen, die gegarandeerd een x tijd inneemt (let's say 1 seconde), zal dan weer _wel_ een positief effect hebben.
Echter: De bots die willen, kunnen het, en de vraag is in hoeverre het voor de botmaker/dataminer effectief erg is dat het even duurt eer het geladen is.
Er zit grof geld in spam... (En amazon heeft het niet erg geholpen is mijn eerste gedacht)
.oisyn schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:15:
Interessant gegeven: bij het quick-quoten van mijn en jouw reply in m'n chrome extension wordt de javascript dus gewoon uitgevoerd 8)7 Eens kijken wat daar precies aan de hand is.
Heh, vet, <script>alert(1)</script> >:)

[ Voor 13% gewijzigd door cpf_ op 17-07-2012 14:17 ]

• Styxxy
  • Laatst online: 18:44
Het is toch fijn om gratis internet op de trein in Nederland te hebben. Kan ik rustig GoT lezen (loop een paar dagen achter :+ ) en kan ik ook ineens mijn mailbox bekijken en sommige mails al snel beantwoorden :).

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Alex) schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:58:

Zeuren over Entity Framework en dan versie 1 gebruiken terwijl men al bij versie 5 is :')

• OkkE

OkkE

Ik heb het idee dat wanneer je info@... gebruikt, 't niet uit maakt welke anti-spam methode je in je HTML gebruikt; spammers lijken er zelfs zonder data-mining vanuit te gaan dat het info@-adres bestaat. :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.oisyn schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:03:
Woei, een JSON file van 440MB (and still downloading) *D
Hij is klaar. 665MB aan JSON 8)7

Ik ben de Fifa Ultimate Team auctionhouse aan het dataminen

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 17-07-2012 14:22 ]

• Alex)
Avalaxy schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:19:
[...]

Zeuren over Entity Framework en dan versie 1 gebruiken terwijl men al bij versie 5 is :')
4.3.1 is de laatste stable die NuGet levert. Helaas is dat voor .NET 4.0, terwijl ik noodgedwongen nog op .NET 3.5 zit dankzij een groep collega's van de EF-developers. Daar kan ik ook niks aan doen he :')

[ Voor 4% gewijzigd door Alex) op 17-07-2012 14:23 ]

• cpf_
.oisyn schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:21:
[...]

Hij is klaar. 665MB aan JSON 8)7

Ik ben de Fifa Ultimate Team auctionhouse aan het dataminen
Dikke grafiek?

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

OkkE schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:21:
Ik heb het idee dat wanneer je info@... gebruikt, 't niet uit maakt welke anti-spam methode je in je HTML gebruikt; spammers lijken er zelfs zonder data-mining vanuit te gaan dat het info@-adres bestaat. :)
Inderdaad, enkel voor andere adressen dan info is het interessant. Moet nog even algemeen e-mail functie ding maken. Misschien komt de snippet van .oisyn wel van pas! ^^
Pagina: 1 ... 130 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.