De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 129 ... 267 Laatste
Acties:
  • 1.001.463 views

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-04 11:06
Dido schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 08:17:
Tweede examen ook gehaald, deze keer met wat meer marge :)
Behalve een database benaderen kan ik nu volgens MS ook een webapplicatie schrijven.

Nog twee examen te gaan, en een week om de benodigde stof daarvoor te leren :)

De meeste dinosaurussen evolueerden niet zo snel :P

* Dido heeft een paar dagen de tijd om WCF services te leren kennen, begrijpen en maken.
Welke examen heb je gedaan? Ik ga binnenkort me 70-516 maar eens halen :P die moet ik nog.

Nothing to see here!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-05 17:43
de wcf vond ik het moeilijkste tentamen, heb er 2x over mogen doen :| .. zorg voor flink wat pratijk ervaring. anders word het een erg moelijk examen.

[ Voor 37% gewijzigd door eBoR op 14-07-2012 11:45 ]

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
mwolting schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 16:31:
[...]

Maar helaas zijn onze vrienden bij Twitter nog niet op het idee gekomen dat te implementeren...
Oh, je hoeft alleen maar een OAuth-client te maken? Daar zijn 1000+ libraries voor :)

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 08:35
Paar keer klikken later kom ik via http://www.nextthing.org/.../07/fun-with-http-headers dit tegen:
And, of course, it wouldn’t be the Internet without an appearance by a BOFH:
X-BOFH: http://www.xxxxx.de/bofh/xxxxxx.html
The actual URL it points to has been obscured to protect the guilty, and a local mirror provided in its stead.
Mirror: http://www.nextthing.org/blog/cache/bofh_edited.html :)

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Behalve een database benaderen kan ik nu volgens MS ook een webapplicatie schrijven.

* Dido heeft een paar dagen de tijd om WCF services te leren kennen, begrijpen en maken.
Zo, dat doe je snel. Bezig met MCPD?

Ik moet dat ook weer eens oppakken...

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:13
Grr.. daar gaat weer een productieve dag.
Vanochtend mijn pc aangezet met de verwachting dat die gewoon zou booten. En ja hoor.. SSD (Vertex LE) wordt niet meer herkend. Zal eens niet. Dus nu maar weer bezig met een 3e RMA met dit keer de vraag of ze (OCZ) een SSD kunnen opsturen uit een serie die niet zo geplaagd wordt door uitvallende hardware of anders geld terug kunnen storten.
Punt is wel dat ik nu weer de data op mijn data HDD moet gaan over kopieren naar een externe HDD zodat ik die op mijn laptop kan gebruiken. Mag ik wel eerst ff een Linux live usb downloaden. Gaat dus weer een aantal uur van de dag :/
Aan de andere kant had ik toch al niet zo veel zin om iets te doen vandaag, maar de frustraties blijven...

• mwolting
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-05 13:28
Cartman! schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 12:09:
[...]

Oh, je hoeft alleen maar een OAuth-client te maken? Daar zijn 1000+ libraries voor :)
Ik heb tot nu toe nog geen echt geschikte library gevonden die werkt onder WinRT/C#, ze schijnen allemaal deprecated/verplaatste/verboden namespaces te gebruiken...

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
eBoR schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 11:44:
de wcf vond ik het moeilijkste tentamen, heb er 2x over mogen doen :| .. zorg voor flink wat pratijk ervaring. anders word het een erg moelijk examen.
Die is inderdaad behoorlijk pittig. Ik heb m in een keer gehaald, maar er zaten veel 'instinker' vragen in. Daarnaast waren de vragen omtrent security best lastig, dus lees je goed in.

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:36
Okee, bekijk dit en zeg me dat het niet allejezus vet is?

http://t.co/fJs9ZAeF

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Zeker! :) Waarom verandert het poortnummer, wordt dat niet vastgezet?

Enige puntje van kritiek: het geluid van het filmpje is niet optimaal. Je bent lastig te verstaan, en het klikken en tikken is hinderlijk hard. :P

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-05 22:33

WCF werkt over het algemeen wel prima, alleen kan de configuratie soms echt een crime zijn, om maar te zwijgen over de cryptische foutmeldingen :X. Overigens mag ik zelf binnenkort opdraven voor 70-511. Ik zit zelf inmiddels in de WPF en MVVM mindset, mag je nog lekker zooi in WinForms gaan zitten doen :z

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-04 15:09
Vanavond maar weer eens een devavondje houden, eens ziet wat ik in elkaar kan flansen.

• D-Raven
Morgenavond eens gaan kijken naar Elmahr, eens kijken wat voor plugins ik daarvoor kan bedenken. Als ik de motivatie kan opbrengen :P

• Intru
  • Laatst online: 10-05 14:47
Aloys schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 19:42:
De Rijksuniversiteit Groningen stuurt contracten in .docx formaat die je digitaal mag invullen en ondertekenen. Handig hoor, maar waarom in .docx? Het grootste deel van onze faculteit heeft niet eens Windows draaien. Maak dan een digitaal invulbare pdf. ;w
Hoi :w Heb je ook al 't document gezien met de instructies voor een digitale handtekening?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Martindo schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 18:02:
Vanavond maar weer eens een devavondje houden, eens ziet wat ik in elkaar kan flansen.
En wat is het geworden?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:39
Dit kunnen ze toch niet serieus menen?

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ja, erg hea :'( . ( :w )

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:54
Hiermee zijn de handtekeningen toch niet rechtsgeldig?
Ik heb wel zo'n handtekening (via TextExpander dan), maar bij documenten waar een handtekening belangrijk is, MOET het volgens mij nog steeds op papier?

• Alex)
  • Laatst online: 12-12-2025
_O- Wat slecht!

We are shaping the future

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-05 20:46
Ik werk nog wel bij de RUG, maar ik schaam me wel voor dit soort acties. Als dat het beste is dat je kunt bedenken... :P

Verwijderd

Waarom zou een gekrabbelde handtekening meer of minder rechtsgeldig zijn dan een gescande handtekening?

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2012 @ 17:27:
Waarom zou een gekrabbelde handtekening meer of minder rechtsgeldig zijn dan een gescande handtekening?
Omdat je van een gebrakkebelde handtekening kan laten nagaan door een grafoloog of je met voldoende zekerheid kan zeggen dat de handtekening is geplaatst door de persoon aan wie de handtekening wordt toegeschreven. Van een kopie/scan kan je dat niet. Wil natuurlijk niet zeggen dat het automatisch zou worden verworpen als 'bewijs', maar een rechter hoeft er niet evenveel bewijswaarde aan te hechten.

Voor elektronische handtekeningen is er overigens een Euroepse richtlijn die een 'gemeenschappelijk kader' vaststelt, rekening houdend met de technische mogelijkheden. Er wordt gewerkt met een certificatensysteem, met verschillende trappen in 'authenticiteit' (bewijswaarde) en met eisen/aanbevelingen aan certificatiedienstverleners, handtekeningen en verificatie:

"(20) Geharmoniseerde criteria in verband met de rechtsgevolgen van elektronische handtekeningen zullen een samenhangend wettelijk kader in de gehele Gemeenschap garanderen; de nationale wetgeving bevat verschillende voorschriften inzake de rechtsgeldigheid van handgeschreven handtekeningen; certificaten kunnen worden gebruikt om de dienst te bevestigen van een persoon die elektronisch ondertekent; geavanceerde elektronische handtekeningen die zijn gebaseerd op gekwalificeerde certificaten zijn bedoeld om de veiligheid te vergroten; geavanceerde elektronische handtekeningendie zijn gebaseerd op een gekwalificeerd certificaat en die zijn aangemaakt met een veilig middel voor het aanmaken van handtekeningen kunnen alleen als juridisch gelijkwaardig met handgeschreven handtekeningen worden beschouwd indien aan deze voorschriften voor handgeschreven handtekeningen is voldaan."

If you can't beat them, try harder

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:39
Plus het feit dat (in het geval van de RUG) de studenten wordt geadviseerd om een kant-en-klare ingescande handtekening te bewaren in in de map My Pictures (wss in het systeem van de RUG zelf).
Je hoeft natuurlijk niet bang te zijn dat deze ingescande handtekening ooit kan worden misbruikt door derden. Alles is goed beveiligd hoor!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-04 15:09
BtM909 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 13:45:
[...]

En wat is het geworden?
Een begin van een roosterapplicatie wat automatisch een mail stuurt als een eerste lesuur uitvalt.

[ Voor 0% gewijzigd door Martindo op 15-07-2012 18:10 . Reden: Gramma-naz! ]

Verwijderd

dingstje schreef op zondag 15 juli 2012 @ 17:49:
[...]

Omdat je van een gebrakkebelde handtekening kan laten nagaan door een grafoloog of je met voldoende zekerheid kan zeggen dat de handtekening is geplaatst door de persoon aan wie de handtekening wordt toegeschreven. Van een kopie/scan kan je dat niet. Wil natuurlijk niet zeggen dat het automatisch zou worden verworpen als 'bewijs', maar een rechter hoeft er niet evenveel bewijswaarde aan te hechten.

Voor elektronische handtekeningen is er overigens een Euroepse richtlijn die een 'gemeenschappelijk kader' vaststelt, rekening houdend met de technische mogelijkheden. Er wordt gewerkt met een certificatensysteem, met verschillende trappen in 'authenticiteit' (bewijswaarde) en met eisen/aanbevelingen aan certificatiedienstverleners, handtekeningen en verificatie:

"(20) Geharmoniseerde criteria in verband met de rechtsgevolgen van elektronische handtekeningen zullen een samenhangend wettelijk kader in de gehele Gemeenschap garanderen; de nationale wetgeving bevat verschillende voorschriften inzake de rechtsgeldigheid van handgeschreven handtekeningen; certificaten kunnen worden gebruikt om de dienst te bevestigen van een persoon die elektronisch ondertekent; geavanceerde elektronische handtekeningen die zijn gebaseerd op gekwalificeerde certificaten zijn bedoeld om de veiligheid te vergroten; geavanceerde elektronische handtekeningendie zijn gebaseerd op een gekwalificeerd certificaat en die zijn aangemaakt met een veilig middel voor het aanmaken van handtekeningen kunnen alleen als juridisch gelijkwaardig met handgeschreven handtekeningen worden beschouwd indien aan deze voorschriften voor handgeschreven handtekeningen is voldaan."
Bedankt voor deze verduidelijking :)

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:08
Ik zit eigenlijk al in vakantie stand maar moet nog een week werken..

[ Voor 76% gewijzigd door sig69 op 16-07-2012 09:51 . Reden: poll is gesloten :) ]

Roomba E5 te koop

• Ryur
sig69 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 22:52:
Ik zit eigenlijk al in vakantie stand maar moet nog een week werken, daarom hier de vraag:
Poll: Neem ik nog een biertje?
Ja, fuck it
Nee, neem je verantwoordelijkheid en ga naar huis
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Vakantie? Wat is dat?
Ik werk gewoon fulltime + daarnaast nog mijn eigen bedrijf ;)

(ben student, dus vakantie is voor mij fulltime werken)

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:08
Vakantie is dat je drie weken je email en telefoon uitzet, niet elke dag in de trein zit en alleen maar leuke dingen doet :)

Edit: op dit moment hebben de "Ja fuckit"s de overhand, dus ik neem er nog een... >:)

[ Voor 26% gewijzigd door sig69 op 15-07-2012 23:08 ]

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/G0fsP.jpg

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:10

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Wie wil hier een high-res versie van maken?

Ik wil dit op m'n baas z'n kantoor op z'n TV zetten! Fullscreen, als't ff kan.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Verwijderd

GoTCoast schreef op zondag 15 juli 2012 @ 22:57:
[...]

Vakantie? Wat is dat?
Ik werk gewoon fulltime + daarnaast nog mijn eigen bedrijf ;)

(ben student, dus vakantie is voor mij fulltime werken)
Same here. Wel vakantiejob, maar dit is praktisch 7/7 en af en toe dagen van 15 uur :)
Ochja, binnen een maandje zit het er al weer op. Daarna 2 maanden echt vakantie :)

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:10

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ben geen student.
Wel fulltime baan, plus eigen bedrijf, plus mezelf zijn....

Ik kom wat uren tekort per uur.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:46

Hoogie2004

Whohooooo

2 weken te gaan! en dan vakantie :)

My iRacing profile | Strava

• Rutix
Hoogie2004 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 08:11:
2 weken te gaan! en dan vakantie :)
Same here :P ik kijk er al naar uit ^^

Nothing to see here!

• D-Raven
Vakantie.... die heb ik in februari al opgemaakt aan wintersport...

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:46

Hoogie2004

Whohooooo

D-Raven schreef op maandag 16 juli 2012 @ 08:37:
Vakantie.... die heb ik in februari al opgemaakt aan wintersport...
Ben je zo lang weggeweest dan?

Ik heb over 2 weken, 3 weken vrij. En heb daarna nog 17 dagen over ofzo :P

My iRacing profile | Strava

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:48

BM

Admin Softe Goederen
Vrije dagen, wat is dat? :X Ben 3 weken vrij geweest in april toen ik overstapte naar deze baan, maar hier zie ik het voorlopig nog niet gebeuren dat ik vakantie of vrije dagen op kan nemen, veel te druk :p

Xbox
Even the dark has a silver lining

• D-Raven
Hoogie2004 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 08:47:
[...]

Ben je zo lang weggeweest dan?

Ik heb over 2 weken, 3 weken vrij. En heb daarna nog 17 dagen over ofzo :P
1 Week, plus niet lang daarna 1 week voor verhuizen. Nu her en der nog wat dagen genomen, dus het restant wil ik pas met de kerst opnemen.

• Rutix
Heb binnenkort 2 weken en dan in het najaar ook nog 2 weken en dan met kerst een paar vrije dagen ^_^

Nothing to see here!

• Alex)
Van harte, BM!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 10:25
Ik moet deze week nog, dan drie weken ladderzat rondtrekken op de britse eilanden, jeuj *O*. Moet de oversteek nog regelen, ik kan met de pont vanuit Hoek van Holland (gevolgd door met de trein van Harwich naar Londen), of gewoon direct de trein pakken en via Calais. Ik denk dat ik de laatste doe; da's zowel sneller en direct naar Londen. Van het weekend maar inpakken enzo; waarschijnlijk neem ik veel te veel en juist veel te weinig zooi mee :+. Ik moet gewoon de zaak inpakken en dan de helft er weer uithalen denk ik.

[/vakantierant]

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023

• D-Raven
Ah, Van harte BM :)

• Alex)
YopY schreef op maandag 16 juli 2012 @ 09:56:
of gewoon direct de trein pakken en via Calais. Ik denk dat ik de laatste doe; da's zowel sneller en direct naar Londen.
En Eurostar :Y

Alleen is Eurostar als last-minute best wel duur ;(

edit: Fijn, je devbak opstarten en tot de ontdekking komen dat al je wsp's weg zijn uit SharePoint. Daar gaat weer een uur aan deployment. :')

[ Voor 19% gewijzigd door Alex) op 16-07-2012 10:06 ]

• BM

BM

Admin Softe Goederen
Dank allen :)

Als cadeautje zijn al mijn collegas vrij/op vakantie en mag ik het vandaag allemaal zelf uitzoeken :p Tis wel lekker rustig, maar helemaal ideaal is het ook weer niet :p

Xbox

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:19
Firesphere schreef op zondag 15 juli 2012 @ 23:13:
[...]

Wie wil hier een high-res versie van maken?

Ik wil dit op m'n baas z'n kantoor op z'n TV zetten! Fullscreen, als't ff kan.
Gooide de link van dat plaatje net even in google image search :X

• Rutix
Voor de mensen die het interessant vinden er is morgen en overmorgen een ASP.NET conference en je kunt je gratis inschrijven voor de live meeting en streams -> http://aspconf.eventbrite.com/

Nothing to see here!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04 10:16
BM schreef op maandag 16 juli 2012 @ 09:01:
Vrije dagen, wat is dat? :X Ben 3 weken vrij geweest in april toen ik overstapte naar deze baan, maar hier zie ik het voorlopig nog niet gebeuren dat ik vakantie of vrije dagen op kan nemen, veel te druk :p
BM schreef op maandag 16 juli 2012 @ 10:14:
Dank allen :)

Als cadeautje zijn al mijn collegas vrij/op vakantie en mag ik het vandaag allemaal zelf uitzoeken :p Tis wel lekker rustig, maar helemaal ideaal is het ook weer niet :p
Huh?

P.s. feli :)

https://niels.nu

• BM

BM

Admin Softe Goederen
Ja, die kunnen wel weg ;)

Nee, ik werk hier nog niet zo heel lang, en ben nog volop bezig om zaken te leren kennen, dus vind het niet zo erg dat ik voorlopig geen/amper vrij kan nemen. Collegas zijn eigenlijk allemaal al een jaar non-stop aan het werk, dus die gun ik wel een paar weekjes vakantie. Komt bij dat ik in april nog weg geweest ben, dus de behoefte om weg te gaan is er ook nog niet echt.

Al mocht iets minder druk wel soms :p

Xbox

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-05 16:33

TheNephilim

Wtfuzzle

Gefeliciteerd BM! :D

Het is hier een tikje rustiger dan vorige week, maar nog genoeg te doen voor de bouwvak. Nog even keihard ploeteren, dan tijdens de bouwvak weer wat rustiger, en dan zelf op vakantie. w00t, naar Port Grimaud in Frankrijk, op de camping XD

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

.oisyn schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 16:17:
[...]

Natuurlijk, ik kan niet eerder slapen voordat ik mijn gelijk heb.
Dit dus:
Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/duty_calls.png

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:19
Op mijn vakantieadres is het nu 32 graden. Nog anderhalve week :D

• Korben

Korben

() => {};

Wat doe je op GoT dan? Ksst.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 10:53
jip_86 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 10:18:
[...]

Gooide de link van dat plaatje net even in google image search :X
Same here :p Toch wel andere resultaten dan verwacht.

• Alex)
Klooien met Dictionaries, threads en thread-safety, altijd feest. :D

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-05 06:49
Nu al twee weken achter elkaar alleen maar eentonig werk (ZZP). Hier en daar wat aanpassen en het draait weer. Straks maar eens informeren bij een detacheerbureau en zien wat zij te bieden hebben.

• Korben

Korben

() => {};

Alex) schreef op maandag 16 juli 2012 @ 10:54:
Klooien met Dictionaries, threads en thread-safety, altijd feest. :D
ConcurrentDictionary<TKey,TValue>?

• Alex)
Korben schreef op maandag 16 juli 2012 @ 11:01:
[...]

ConcurrentDictionary<TKey,TValue>?
Dat zou inderdaad handig zijn...

...helaas zit ik met .NET 3.5 i.v.m. SharePoint. :')

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Grrmbl, dit website ontwerp is eigenlijk niet naar een simpel grid systeem om te zetten. :-(
*First World Problems*

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Phoenix1337
Nog ruim 400 tabellen te gaan om te controleren en FK's aan te maken :x

• D-Raven
Phoenix1337 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 11:08:
Nog ruim 400 tabellen te gaan om te controleren en FK's aan te maken :x
Als je 400+ tabellen ergens op moest gaan controleren, dan schrijf je daar toch een progje voor die dat voor je doet?

• Phoenix1337
D-Raven schreef op maandag 16 juli 2012 @ 11:14:
[...]

Als je 400+ tabellen ergens op moest gaan controleren, dan schrijf je daar toch een progje voor die dat voor je doet?
Dat is nog niet eens het meeste werk. Van de meeste weet ik wel of ze wel of niet gebruikt worden. Alleen die foreign keys aanmaken blijft handmatig werk omdat niet altijd de kolomnamen overeen komen.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

OkkE schreef op maandag 16 juli 2012 @ 11:07:
Grrmbl, dit website ontwerp is eigenlijk niet naar een simpel grid systeem om te zetten. :-(
*First World Problems*
Haha, ja dat zijn altijd leuke problemen. Designs voor je kiezen krijgen, die niet geschikt zijn voor wat de klant er mee wil doen.

• Korben

Korben

() => {};

Alex) schreef op maandag 16 juli 2012 @ 11:05:
[...]

Dat zou inderdaad handig zijn...

...helaas zit ik met .NET 3.5 i.v.m. SharePoint. :')
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
lock (_dictionary)
{
  _dictionary.Add(1, item);
}

lock (_dictionary)
{
  item = _dictionary[1];
}

// dining philosopher's solved: remove all but one set of cutlery

• Alex)
Thanks! Inmiddels heb ik het werkend :)

En de tijdwinst is indrukwekkend: van 4 minuten runtime naar 44 seconden (tijdwinst: 80%). En dat is op een ontwikkelomgeving met hoofdzakelijk lege SPLists. Op test, acceptatie en productie zal de winst nog veel groter zijn :D

• OkkE

OkkE

TheNephilim schreef op maandag 16 juli 2012 @ 11:17:
[...]

Haha, ja dat zijn altijd leuke problemen. Designs voor je kiezen krijgen, die niet geschikt zijn voor wat de klant er mee wil doen.
Het is meer dat het ontwerp niet netjes verdeelt kan worden over X vaste kolommen met Y tussenruimte; eigenlijk is voor elke sectie een andere verdeling nodig.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

OkkE schreef op maandag 16 juli 2012 @ 11:32:
[...]

Het is meer dat het ontwerp niet netjes verdeelt kan worden over X vaste kolommen met Y tussenruimte; eigenlijk is voor elke sectie een andere verdeling nodig.
Ja precies, dat is wel lastig ja. Dan heb je erg veel code voor maar weinig content, puur omdat de secties er zo anders uitzien.

Gebruik je het grid voor een responsive ontwerp?

• .oisyn
  • Laatst online: 01:04

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Korben schreef op maandag 16 juli 2012 @ 11:24:
[...]

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
lock (_dictionary)
{
  _dictionary.Add(1, item);
}

lock (_dictionary)
{
  item = _dictionary[1];
}

// dining philosopher's solved: remove all but one set of cutlery
Ik zou wel een reader/writer lock gebruiken.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• D-Raven
.oisyn schreef op maandag 16 juli 2012 @ 11:59:
[...]

Dat inderdaad en gebruik dan de slim variant (ReaderWriterLockSlim) msdn linkje

• Korben

Korben

() => {};

.oisyn schreef op maandag 16 juli 2012 @ 11:59:
[...]
Joh! Het was ook geen serieuze oplossing :+
D-Raven schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:20:
[...]

Dat inderdaad en gebruik dan de slim variant (ReaderWriterLockSlim) msdn linkje
ReaderWriterLockSlim is wel alleen interessant als je weet dat je lock-times kort zijn; hij gebruikt eerst een korte tijd spin-lock, maar daarna wordt er alsnog overgegaan op de werking van een gewone ReaderWriterLock.

[ Voor 57% gewijzigd door Korben op 16-07-2012 12:44 ]

• OkkE

OkkE

TheNephilim schreef op maandag 16 juli 2012 @ 11:44:
Ja precies, dat is wel lastig ja. Dan heb je erg veel code voor maar weinig content, puur omdat de secties er zo anders uitzien.
Uiteindelijk na overleg met de ontwerper en wat kleine aanpassingen het ontwerp kunnen opzetten met een grid van 32 kolommen...
Gebruik je het grid voor een responsive ontwerp?
Ik gebruik tegenwoordig bijna altijd een grid.

Wij bouwen vrij weinig echte Responsive websites, het levert gewoon nog te veel vragen, problemen en limitaties op. Wil je dat goed doen kost het te veel extra tijd: dat willen onze huidige klanten er niet voor betalen en/of zelf insteken.

Als we geen specifieke mobile website bouwen, gebruiken we simpele @media met min-width zodat alleen vanaf een bepaalde resolutie multi-column wordt gebruikt.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Korben schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:42:
ReaderWriterLockSlim is wel alleen interessant als je weet dat je lock-times kort zijn; hij gebruikt eerst een korte tijd spin-lock, maar daarna wordt er alsnog overgegaan op de werking van een gewone ReaderWriterLock.
Nonsens. ReaderWriterLock is zo goed als deprecated en zou niet meer gebruikt moeten worden wegens allerlei issues met de lock (en de performance is daarnaast ook nog eens enorm belabberd). Leesvoer.
ReaderWriterLockSlim is similar to ReaderWriterLock, but it has simplified rules for recursion and for upgrading and downgrading lock state. ReaderWriterLockSlim avoids many cases of potential deadlock. In addition, the performance of ReaderWriterLockSlim is significantly better than ReaderWriterLock. ReaderWriterLockSlim is recommended for all new development.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• D-Raven
Over het algemeen is ReaderWriterLockSlim inderdaad een safe bet. Maar als je echt voor performance gaat dan zijn er afhankelijk van je situatie nog wat verbeteringen te behalen..

Een voorbeeld is als je je dictionary alleen safe wilt maken voor parrallel inserts, (writes only dus), in dat geval is het gebruikt van Monitor weer voordeliger.

Er is best wel veel over te vinden op SO.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hmmm, stel je hebt een klant die beweert dat de website er niet goed uit ziet in IE8, terwijl jij uit de screenshots op kunt maken dat hij werkt met IE7. De klant blijft volhouden dat hij IE8 gebruikt...

Nouja, maar eens screenshots nemen in verschillende browsers en die laten zien... >_<

• Hydra
Laat hem een screenshot sturen van het help-about scherm?

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hydra schreef op maandag 16 juli 2012 @ 14:03:
Jah, dat heb ik nu gevraagd, nog niks gezien. Achja.... nog 5 weken en dan vakantie :+

• Ryur
Hydra schreef op maandag 16 juli 2012 @ 14:03:
Krijg je hopelijk geen foto van het scherm gemaakt met een mobieltje? :)
Zoiets kom ik soms bij mijn (ZZP)klanten tegen ;) Zorgt voor leuke situaties!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 14:56

Dido

heforshe

Rutix schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 11:03:
Welke examen heb je gedaan? Ik ga binnenkort me 70-516 maar eens halen :P die moet ik nog.
70-516 en 70-515.
To go: 70-513 en 70-519 :)
eBoR schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 11:44:
Da's de volgende. Die tijd heb ik niet, dus dan moet het maar moeilijk :P Ik denk dat ik hem voor woensdag ga plannen. Nu is wcf ongeveer het enige dat ik ooit wel eens een beetje gedaan heb met .net, dus dat zou een voordeel moeten zijn :)
CodeCaster schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 12:41:
Zo, dat doe je snel. Bezig met MCPD?

Ik moet dat ook weer eens oppakken...
Yups. MCPD Bootcamp in India :)
Tempo ligt aardig hoog inderdaad. Van ongeveer nul kennis en nul ervaring naar MCPD in een paar weken :P
Begin na twee weken wel te voelen dat vermoeidheid toch wel een zekere rol gaat spelen :D

Wat betekent mijn avatar?

• OkkE

OkkE

TheNephilim schreef op maandag 16 juli 2012 @ 14:01:
Hmmm, stel je hebt een klant die beweert dat de website er niet goed uit ziet in IE8, terwijl jij uit de screenshots op kunt maken dat hij werkt met IE7. De klant blijft volhouden dat hij IE8 gebruikt...

Nouja, maar eens screenshots nemen in verschillende browsers en die laten zien... >_<
Bedoelt de klant niet IE8 in Compatibility Mode (IE7)? :)

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

OkkE schreef op maandag 16 juli 2012 @ 14:53:
[...]

Bedoelt de klant niet IE8 in Compatibility Mode (IE7)? :)
Neuj, dan staat er wel zo'n 'broken page' icoontje. Die is nergens te vinden XD

Heb nu screenshots van de website in IE7, IE8 & IE9 gestuurd.

[ Voor 11% gewijzigd door TheNephilim op 16-07-2012 14:55 ]

• Korben

Korben

() => {};

Yay, intern document schrijven als motivatie voor het gebruik van RavenDB ten opzichte van SQL Server. Iemand nog ideeën voor argumenten vóór RavenDB?

• Hydra
GoTCoast schreef op maandag 16 juli 2012 @ 14:09:
Krijg je hopelijk geen foto van het scherm gemaakt met een mobieltje? :)
Zoiets kom ik soms bij mijn (ZZP)klanten tegen ;) Zorgt voor leuke situaties!
Nou en? Niet iedereen is zo techy als wij zijn. Bovendien is het gewoon de meest simpele manier van een screenshot sturen dus het is niet zo onlogisch dat ze die kiezen. Komt bij dat het me geen fluit uitmaakt hoe ze een SS maken, als het voor mij maar bruikbaar/leesbaar is.
Korben schreef op maandag 16 juli 2012 @ 14:57:
Yay, intern document schrijven als motivatie voor het gebruik van RavenDB ten opzichte van SQL Server. Iemand nog ideeën voor argumenten vóór RavenDB?
Ik had er nog niet van gehoord dus het moet wel hip zijn? :P

[ Voor 23% gewijzigd door Hydra op 16-07-2012 14:59 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Klinkt niet echt alsof je eigen mening voor RavenDB gebaseerd is op wel-onderbouwde argumenten, als je daar hier naar moet vragen :P

Verwijderd

Dido schreef op maandag 16 juli 2012 @ 14:28:
[...]

70-516 en 70-515.
To go: 70-513 en 70-519 :)

[...]

Da's de volgende. Die tijd heb ik niet, dus dan moet het maar moeilijk :P Ik denk dat ik hem voor woensdag ga plannen. Nu is wcf ongeveer het enige dat ik ooit wel eens een beetje gedaan heb met .net, dus dat zou een voordeel moeten zijn :)

[...]

Yups. MCPD Bootcamp in India :)
Tempo ligt aardig hoog inderdaad. Van ongeveer nul kennis en nul ervaring naar MCPD in een paar weken :P
Begin na twee weken wel te voelen dat vermoeidheid toch wel een zekere rol gaat spelen :D
Van nul ervaring naar MCPD hehe volgende week alles weer vergeten? :P

• cpf_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-07-2022
How about this: RavenDB is not SQL server.
There: Covered.
Zou voldoende moeten zijn ;)

• JvdS
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-04 19:15
Zijn er hier al personen bezig met de asp.net web api in combinatie met azure? Ben benieuwd naar ervaringen tot nu toe...

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En ook, "RavenDB" klinkt gewoon veel cooler dan "SQL Server".

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

En "In RavenDB zit geen SQL" is ook erg sterk.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:20

Matis

Rubber Rocket

Pff, doordat de dealer een verkeerde verloopnippel voor LPG heeft verkocht aan mij bij het afhalen van de auto, zit er nu een dikke vette kras + deuk in het plaatdeel rondom de benzine/LPG uitsparing.
Het was wel een Bajonet-nippel die er bijgeleverd was, maar op het moment dat ik wilde gaan tanken, kwam er langs alle kanten LPG uit het pistool gespoten. Daardoor is de vergrendelingshendel losgeschoten en met volle snelheid tegen de auto geklapt.
Hierbij heeft hij zowel de lak direct als indirect bij het doorklappen van het tankdeurtje geraakt.

Vanmiddag maar eens op een redelijke manier langs gaan bij die toko.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• cpf_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-07-2022
.oisyn schreef op maandag 16 juli 2012 @ 15:15:
True that. Alhoewel dat "EagleDB" beter was geweest dan: Het ging dan nog eens extra aandacht spenderen aan de snelheid. :P

Also: RavenDB ziet er mij (correct me if I'm wrong) yet another nosql database uit?

• D-Raven
Simpel. Definieer welke problemen jullie nu hebben met sql server en zet dit af tegen RavenDB. :P /flauw

Daarbij kun je natuurlijk ook de beheersfeatures noemen, zoals het automagisch aanmaken van indexes, automatisch batchen van queries, het gemak van scaling.

* D-Raven is fan :+

• Korben

Korben

() => {};

.oisyn schreef op maandag 16 juli 2012 @ 15:04:
[...]

Klinkt niet echt alsof je eigen mening voor RavenDB gebaseerd is op wel-onderbouwde argumenten, als je daar hier naar moet vragen :P
Ik ben zelf al overtuigd van de superioriteit van RavenDB, maar meer positieve argumenten is altijd beter, en wellicht heb ik nog wat over het hoofd gezien.
  • Werkt met objectgrafen in plaats van tuples (waardoor je geen ORM nodig hebt)
  • Berekeningen en map/reduce worden asynchroon uitgevoerd, dus leesquery's zijn altijd snel
  • Indexen zijn sowieso asynchroon, dus schrijven is ook snel
  • Schemaloos, dus datamodel aanpassen is makkelijk
  • Horizontaal schalen gratis, (relatief) makkelijk en ingebouwd
  • Uitbreidbaar met bundles, o.a. versioning, autorisatie, quota, index replication...
  • Bounded result sets/number of requests (SELECT * FROM Orders kan niet zomaar)
.oisyn schreef op maandag 16 juli 2012 @ 15:15:
Dat zei ik ook al, maar daar was men niet van onder de indruk :-(

• Paul
  • Laatst online: 20:53
Matis schreef op maandag 16 juli 2012 @ 15:16:
verkeerde verloopnippel voor LPG
Verloopnippel? Wil je een gasfles vullen of zo? Ik ken alleen auto's waar het vul-geval (pistool? Bij LPG niet echt...) van de pomp direct op kan, moet er niet aan denken iedere keer met een verloop te moeten hannesen...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:15

Sebazzz

3dp

JvdS schreef op maandag 16 juli 2012 @ 15:15:
Zijn er hier al personen bezig met de asp.net web api in combinatie met azure? Ben benieuwd naar ervaringen tot nu toe...
Ja werkt prima. Wat wil je weten? :P

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• JvdS
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-04 19:15
Sebazzz schreef op maandag 16 juli 2012 @ 15:21:
[...]
Ja werkt prima. Wat wil je weten? :P
Waarom heb je voor deze oplossing gekozen? Schaalbaarheid? Hoe ga je om met authenticatie?

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:03
Korben schreef op maandag 16 juli 2012 @ 15:17:
[...]

Ik ben zelf al overtuigd van de superioriteit van RavenDB, maar meer positieve argumenten is altijd beter, en wellicht heb ik nog wat over het hoofd gezien.

[...]

Dat zei ik ook al, maar daar was men niet van onder de indruk :-(
De superioriteit is natuurlijk afhankelijk van wat voor type database je aan het opzetten bent. Zodra er veel relaties zijn kun je natuurlijk beter voor een relationele database gaan dan een object database.

Heb zelf nog geen ervaringen met een nosql database, maar lijkt me een ideaal systeem om als een soort van caching te gebruiken. Dat doen ze geloof ik ook bij MSNBC, hebben ze een 'gewone' db (volgens mij SQL Server) staan en de cache komt uit een nosql database (volgens mij RavenDB).

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Phoenix1337
AAAARGHH, mn linkermuisknop doet het niet meer goed. Alleen als ik m hard indruk klikt hij :S Tijd om een nieuwe uit t magazijn te halen.

• D-Raven
Jan_V schreef op maandag 16 juli 2012 @ 15:30:
[...]

Zodra er veel relaties zijn kun je natuurlijk beter voor een relationele database gaan dan een object database.
Dat is helemaal niet zo 'natuurlijk' en zijn de meningen dan ook sterk over verdeeld, ga maar eens zoeken op SO of gewoon Google.
Je modelleert je data ook heel anders als je een noSql db gebruikt ten opzichte van een Sql db. (vaak Domain Driven design, met aggregate roots tegenover een Relationeel model). Hierdoor zal je uiteindelijk model er heel anders uitzien, en blijven er wellicht helemaal niet zoveel 'relaties' over ten opzichte van een relationeel model.

Ik zet relaties expres tussen haakjes, omdat er een verschil is tussen relaties welke op het DB model terugkomen en relaties welke tussen je model entiteiten liggen.

Vind ik overigens nog een van de lastigste aspecten van het noSql/document paradigma. Hoe ziet een relationeel model er in een noSql 'model' eruit.
Vaak moet je dan goed gaan nadenken over hoe je je data echt gebruikt e.d.

* D-Raven merkt hierbij goed dat hij al heel lang in een relationeel gedachtengang vastzit...

[ Voor 16% gewijzigd door D-Raven op 16-07-2012 15:52 ]

• Hydra
Phoenix1337 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 15:36:
AAAARGHH, mn linkermuisknop doet het niet meer goed. Alleen als ik m hard indruk klikt hij :S Tijd om een nieuwe uit t magazijn te halen.
FWP, ik moet als ik een nieuwe wil er zelf een kopen :)

• Phoenix1337
Hydra schreef op maandag 16 juli 2012 @ 15:51:
[...]

FWP, ik moet als ik een nieuwe wil er zelf een kopen :)
T is vrij irritant. Helemaal als je dubbelklikt en hij maar 0 of 1 keer een klik registreert. Heb nu een nieuwe logitech m500 :)
Pagina: 1 ... 129 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.