Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Heroku vind ik vrij duur eerlijk gezegd. Leuk voor grote applicaties, voor Wordpress sites die grotendeels slechts informatief zijn kan dat niet uit.creator1988 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 15:15:
[...]
Draai dat gewoon op Heroku of Azure ofzo. Lekker makkelijk.
We hebben nu een VPS bij VPS.net, leuke combi van cloud en vps. Makkelijk uitbreidbaar met extra nodes. Ik heb nu web nodes, db nodes en eventueel straks cache nodes.
Heroku free plan is genoeg voor simpele websitejes.TheNephilim schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 15:46:
[...]
Heroku vind ik vrij duur eerlijk gezegd. Leuk voor grote applicaties, voor Wordpress sites die grotendeels slechts informatief zijn kan dat niet uit.
We hebben nu een VPS bij VPS.net, leuke combi van cloud en vps. Makkelijk uitbreidbaar met extra nodes. Ik heb nu web nodes, db nodes en eventueel straks cache nodes.
Dat commentaar... Hebben hier trouwens decimal(10,2) voor de prijzen exclusief btw. Levert alleen af en toe problemen op wanneer iemand probeert een 'mooi' bedrag inclusief btw te krijgen.alienfruit schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 15:27:
Lekker tegenstrijdige reacties hier: http://www.stemkoski.com/...e-currencymoney-in-mysql/
Wat is dat nou weer voor non-statement? Je moet geen datatype met relatieve nauwkeurigheid (error < epsilon * value) gebruiken als je een datatype met absolute nauwkeurigheid (error < epsilon) zoekt - maar je moet ook geen datatype met absolute nauwkeurigheid gebruiken als je een datatype met relatieve nauwkeurigheid zoekt...
Als je met geld werkt dan wil je absolute nauwkeurigheid (want je wilt niet je centen afronden omdat je toevallig een paar miljoen op de bank hebt staan), maar voor veel simulaties wil je juist relatieve nauwkeurigheid (omdat je resultaten met zeer verschillende ordes van grootte wilt kunnen representeren).
[ Voor 21% gewijzigd door ValHallASW op 12-07-2012 16:09 ]
[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 12-07-2012 16:09 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Highcharts is leuk maar erg traag bij iets grotere grafieken. Ik doe na load bepaalde acties met de series e.d. maar dat gaat zo traag. Om alle 26 series door te werken heb je 3 seconden nodig, en in die tijd crasht de browser. En dat op mijn computer
TrueFiresphere schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 18:35:
Grrrr, Hans snapt er geen fluit van.
Ik ook niet trouwens.
Wat is code van anderen proberen te snappen soms een hel zeg.
[ Voor 39% gewijzigd door F.West98 op 12-07-2012 18:37 ]
2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Ik ook niet trouwens.
[ Voor 19% gewijzigd door Firesphere op 12-07-2012 18:37 ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Waarom heb je 26 series in 1 grafiek? Lijkt me lekker overzichtelijkF.West98 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 18:33:
Highcharts is leuk maar erg traag bij iets grotere grafieken. Ik doe na load bepaalde acties met de series e.d. maar dat gaat zo traag. Om alle 26 series door te werken heb je 3 seconden nodig, en in die tijd crasht de browser. En dat op mijn computer
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Verwijderd
Lol, m'n afstudeerverslag heb ik in ruwe TeX aangeleverd. Bedrijfsbegeleider snapte het niet, begeleider van opleiding vond het prachtig.Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 19:44:
Bij een klasgenoot van mij was de stageopdracht geweigerd omdat hij hem in PDF had gemaakt; het moest in .doc.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Niet eens in .docx dan? Dat is toch nog meer fancy?Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 19:44:
Bij een klasgenoot van mij was de stageopdracht geweigerd omdat hij hem in PDF had gemaakt; het moest in .doc.
Het is toch idioot dat je documenten opstuurt in een formaat dat bedoeld is als bewerk formaat? Of publiceren we tegenwoordig ook de krant/reclamefolder/handleidingen/facturen in .doc(x) formaat. Pdf is juist de enige correcte keuze wanneer de content niet meer moet worden gewijzigd .. (imho).
Gelukkig kan ik wel al mijn verslagen inleveren als pdf, dat is zelfs verplicht
[ Voor 4% gewijzigd door Aloys op 12-07-2012 19:55 ]
Aloys schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 19:53:
[...]
Gelukkig kan ik wel al mijn verslagen inleveren als pdf, dat is zelfs verplicht. Een met LaTeX/pdfTeX gegenereerde pdf om precies te zijn.
Gelukkig hoef ik zelden meer documenten te schrijven. En als't moet, gaat het in LaTeX inderdaad. Wat is een word-processor een draak van een geval! Ook OpenOffice/LibreOffice is gewoon suboptimaal.
[ Voor 96% gewijzigd door RobIII op 12-07-2012 21:16 ]
2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Excel + Word werkt uitstekend, zeker als je net zo werkt als dat je in Latex zou doen: aangeven wat headings zijn ipv zelf stylen. Dan heb je opeens ook een automatisch correcte inhoudsopgave. En referenties werkt ook prima in Word, zolang je dat maar via de ingebouwde referentie manager doet. En dan krijg je je plaatjes ook nog waar ze moeten, ipv dat ze op "handige" plekken worden gezet.
dat!Zeebonk schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 20:13:
... zeker als je net zo werkt als dat je in Latex zou doen: aangeven wat headings zijn ipv zelf stylen ....
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
Zeker als je computers niet vertrouwt en ze niet doen wat ze zeggenFiresphere schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 18:35:
Haha, dacht net precies het zelfde.oisyn schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 20:23:
[...]
Zeker als je computers niet vertrouwt en ze niet doen wat ze zeggen
Je kan gewoon met de math-implementatie grafieken on-the-fly genereren hoorZeebonk schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 20:13:
Tabellen maken is een hel en grafieken kan je alleen maar als plaatje embedden, dat betekend elke keer je grafiek opnieuw maken en opslaan als je wat wilt aanpassen.
Tabellen ben ik met je eens, omdat de lay-out gewoon niet overzichtelijk is in de TeX file zelf is dat inderdaad niet leuk om te doen. Te makkelijk typo's.
Daar gebruik ik dan OpenOffice voor, even in OOo de tabellen maken en exporteren als TeX.
Klinkt ideaal. Enorme leercurve voor iets wat instant kan en voor basis onderdelen een extern pakket gebruiken.Firesphere schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 20:26:
[...]
Je kan gewoon met de math-implementatie grafieken on-the-fly genereren hoorOk, is wel enorme leercurve, maar het kan.
Tabellen ben ik met je eens, omdat de lay-out gewoon niet overzichtelijk is in de TeX file zelf is dat inderdaad niet leuk om te doen. Te makkelijk typo's.
Daar gebruik ik dan OpenOffice voor, even in OOo de tabellen maken en exporteren als TeX.
Opzich snap ik de meeste argumenten tegen Office nog wel, of in ieder geval waar ze vandaan komen, maar om mij heen zijn de meeste predikers van Latex de mensen die veel tijd hebben besteed aan het leren gebruiken van Latex, en ongeveer 0 tijd aan het leren van Office. Tja.
[ Voor 19% gewijzigd door Zeebonk op 12-07-2012 20:37 ]
Aan de ene kant misschien waar, maar ik heb gewoon altijd broncode en pdf naast elkaar. In mijn editor (TextMate) kan je gewoon een hoofdstuk/subhoofdstuk kiezen uit een dropdown onderin, zodat je makkelijk naar het juiste deel springt. Tabellen valt wat voor te zeggen, maar grafieken niet. Grafieken uit Excel zijn waardeloos, gewoon even je data door R halen en daar een juiste plot maken. Opslaan als pdf of ander vector formaat en dan ziet alles er strak uitZeebonk schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 20:13:
Ik ben blij dat ik uiteindelijk heb gekozen om mijn scriptie in Word te doen in plaats van het half verplichte Latex. Leuk hoor, documenten programmeren, maar als ik stukken terug lees voor verbetering dan doe ik dat liever in document formaat dan in broncode. Tabellen maken is een hel en grafieken kan je alleen maar als plaatje embedden, dat betekend elke keer je grafiek opnieuw maken en opslaan als je wat wilt aanpassen.
Excel + Word werkt uitstekend, zeker als je net zo werkt als dat je in Latex zou doen: aangeven wat headings zijn ipv zelf stylen. Dan heb je opeens ook een automatisch correcte inhoudsopgave. En referenties werkt ook prima in Word, zolang je dat maar via de ingebouwde referentie manager doet. En dan krijg je je plaatjes ook nog waar ze moeten, ipv dat ze op "handige" plekken worden gezet.
In Word heb je een Navigation pane. Ik geloof dat je met R makkelijk/uitgebreid grafieken kan maken, maar ik heb mijn data sowieso in Excel en daar weet ik altijd met een paar klikken een prima grafiek in elkaar te zetten. Deze kopieer ik in een Word document en als ik data verander in mijn Excel document zie je dat terug in Word en ook voor het resizen van een grafiek gaat zonder het moeten opslaan als plaatje etc.Aloys schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 21:47:
[...]
Aan de ene kant misschien waar, maar ik heb gewoon altijd broncode en pdf naast elkaar. In mijn editor (TextMate) kan je gewoon een hoofdstuk/subhoofdstuk kiezen uit een dropdown onderin, zodat je makkelijk naar het juiste deel springt. Tabellen valt wat voor te zeggen, maar grafieken niet. Grafieken uit Excel zijn waardeloos, gewoon even je data door R halen en daar een juiste plot maken. Opslaan als pdf of ander vector formaat en dan ziet alles er strak uit.
Overgrote documenten worden bij mij alsnog gemaakt in of LibreOffice of Office 2010 hoor
Ik mocht het op mijn Multimedia opleiding (jaren terug) niet eens digitaal inleveren.Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 19:44:
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Gekke, MySQL dat is geen verschil van 0.02!
Wat blijkt nou ... 1x1 werkt niet. 10x10 wel... vind het maar eens op google! XD -> http://stackoverflow.com/a/667366/1256746
Hoezo niet? Zit binnen de tolerantiealienfruit schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 09:47:
15280 15280.00 0.02
Gekke, MySQL dat is geen verschil van 0.02!
[ Voor 6% gewijzigd door eamelink op 13-07-2012 10:06 ]
x = 15280 is een getal x: 15279.5 <= x < 15280.5.
y = 15280.00 is een getal y: 15279.995 <= y < 15280.005
Daar is best een optie in te vinden zodat x-y = 0.02 - maar dat impliceert wel dat er achterliggend betere informatie beschikbaar is dan wat getoond wordt. Gegeven de afgeronde getallen is alleen te stellen dat |x-y| <= 0.505.
En nee, weg van tweakers is geen optie, dan maar een abo.
[ Voor 49% gewijzigd door CodeCaster op 13-07-2012 10:52 ]
Klopt, het valt mij vaak ook niet op. Gister alleen een iritante reclame naast de artikelen, met filmpje erin. Dat wil nog wel eens mijn aandacht naar zich toetrekken terwijl ik probeer een artikel te lezenCodeCaster schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 10:50:
Ik ben ondertussen reclameblind, behalve als het beweegt of niet weg te klikken is. Als dat gebeurt, ga ik gewoonweg weg.Ik kijk daarom ook geen filmpjes meer op internet, omdat het tegenwoordig blijkbaar standaard is dat je een preroll hebt van minstens de lengte van het filmpje.
En nee, weg van tweakers is geen optie, dan maar een abo.
Verder vind ik het prima dat Tweakers advertenties toont, er moet toch ergens geld verdiend worden.
Die overigens vrij gemakkelijk zijn weg te werken door de HTML aan te passen.CodeCaster schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 10:50:
Ik kijk daarom ook geen filmpjes meer op internet, omdat het tegenwoordig blijkbaar standaard is dat je een preroll hebt van minstens de lengte van het filmpje.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Bij youtube valt het wel mee, dan kan je na 4 seconden ofzo doorklikken. Op dumpert kom je gelukkig weg met een pagerefresh. Maar reclames van 30 seconden ofzo, dan heb je het dus echt niet begrepen..oisyn schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 10:56:
Die overigens vrij gemakkelijk zijn weg te werken door de HTML aan te passen.
https://niels.nu
Middels een zekere plugin, bedoel je?.oisyn schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 10:56:
[...]
Die overigens vrij gemakkelijk zijn weg te werken door de HTML aan te passen.
In mijn ervaring is dat 50/50. Ik kom ook vaak zat reclames van 15-30 seconden tegen die je niet kunt skippen. Die met die waterkraan kun je wel altijd skippen, en die reclamemakers snappen het dus ook niet, want ook al heb ik die nu een keer of tig gezien, ik heb nog steeds geen flauw idee waar die over gaat.Hydra schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:38:
Bij youtube valt het wel mee, dan kan je na 4 seconden ofzo doorklikken.
Als je dan weet dat je na vier seconden weggeklikt kan worden, voorzie dan ook in voldoende informatie in die tijd...
[ Voor 36% gewijzigd door CodeCaster op 13-07-2012 11:42 ]
Wat dus de grootste WTF is van die uitspraak.oisyn schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 16:09:
Het is sowieso een non-statement want de bedenker van dat statement snapt het verschil niet tussen accuraatheid en precisie. Accuracy is niet zo heel erg relevant bij getalopslag.
Sowieso is het treurig gesteld als je gaat zoeken wat je voor een currency moet gebruiken
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
https://niels.nu
Userscripts. Je bent een developer of je bent 't niet
Tja, ik ben begonnen in een tijd (en/of met een product) waarin er geen CURRENCY-entiteit was, dan kom je al snel op floats of doubles uitBtM909 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:41:
Sowieso is het treurig gesteld als je gaat zoeken wat je voor een currency moet gebruiken
Pas als je tegen afrondingsfouten (inherent, dus doordat 1234,56 in een double bij wijze van 1234.57 wordt) aanloopt ga je kijken wat je er mee aanmoet
Het meeste leer je door dingen zelf uit te zoeken (maar dan moet je daar over het algemeen een incentive voor hebben) of door vallen en opstaan (wat dus dat incentive kan zijn
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Ik bedoel gewoon met wat voor onzin mensen uitkramen op 't internet als self-proclaimed gurusPaul schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:53:
[...]
Tja, ik ben begonnen in een tijd (en/of met een product) waarin er geen CURRENCY-entiteit was, dan kom je al snel op floats of doubles uit
Pas als je tegen afrondingsfouten (inherent, dus doordat 1234,56 in een double bij wijze van 1234.57 wordt) aanloopt ga je kijken wat je er mee aanmoetOp de HBO werd er niet dieper op ingegaan dan "een double is 2x zo precies" zonder dat er duidelijk werd (gemaakt) wat voor implicaties dat zou kunnen hebben.
Het meeste leer je door dingen zelf uit te zoeken (maar dan moet je daar over het algemeen een incentive voor hebben) of door vallen en opstaan (wat dus dat incentive kan zijn).
/nofi voor mensen hier
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Edit: en dan heb je ook nog de WinRT documentatie die nog niet heel uitgebreid is, en nog wel wat tekortschiet op bepaalde onderdelen
[ Voor 34% gewijzigd door mwolting op 13-07-2012 12:26 ]
Het begon met het .NET Framework en tegenhanger, het Compact Framework voor Windows Mobile 6-apparaten. Toen kregen we Silverlight (herinnert u zich de hosannah-verhalen nog?) en Silverlight for Windows Phone, en nu krijgen we dus WinRT dat op desktops, tablets en telefoons moet gaan draaien.
We are shaping the future
Vergeet WPF niet, wat (weliswaar niet met zoveel woorden) is doodverklaard door Microsoft.Alex) schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 12:41:
Dat is ook wel een beetje een faal van Microsoft... in 5 jaar tijd zijn we nu al bij de derde "cross platform runtime" aanbeland, waarmee code reuse een eitje zou moeten zijn.
Het begon met het .NET Framework en tegenhanger, het Compact Framework voor Windows Mobile 6-apparaten. Toen kregen we Silverlight (herinnert u zich de hosannah-verhalen nog?) en Silverlight for Windows Phone, en nu krijgen we dus WinRT dat op desktops, tablets en telefoons moet gaan draaien.
Zag laatst ergens een grafiek van StackOverflow waarbij getoond werd hoeveel vragen er gesteld worden over WPF, WinRT en Silverlight:
Gevonden:

/via deze blog
Ik vraag me overigens af wat software UX designers van de Metro UI vinden......
Ik begin het leuk te vinden. Het systeem en de omgeving bevalt me wel.
Toch een keertje flash een nieuwe kans geven. Kijken of ik iets leuks ermee kan maken.
[ Voor 4% gewijzigd door Gamebuster op 13-07-2012 12:56 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Ik werk thuis
Leermoment: Unit tests dekte het dus duidelijk niet af en heb ik uitgebreid, en in de paper stond een consistentie fout. Waarom het algoritme ontplofte had ik wel direct door toen ik dat minnetje zag staan.
Pluspunt: Door al het gezoek heb ik wel nog een lading tests erbij geschreven waardoor ik de robuustheid van het algoritme nog een stuk meer verbeterd heb naar randwaardes toe (Double.MAX_VALUE etc).
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Ah ja, dus als je ergens wat moet uploaden schrijf je ook een FTP-client?.oisyn schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:48:
[...]
Userscripts. Je bent een developer of je bent 't niet
Ik heb zowaar m'n eerste werkende regels C++ geschreven.
Dit retourneert 0:
1
2
| string text = "Hello, World!"; return text.IndexOf(text); |
Wat zou dit retourneren, denk je?
1
2
| string text = "\xAD\x2D"; // \xAD is de Soft Hyphen return text.IndexOf(text); |
[ Voor 27% gewijzigd door CodeCaster op 13-07-2012 13:22 ]
GrappigD-Raven schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 12:52:
[...]
Vergeet WPF niet, wat (weliswaar niet met zoveel woorden) is doodverklaard door Microsoft.
Zag laatst ergens een grafiek van StackOverflow waarbij getoond werd hoeveel vragen er gesteld worden over WPF, WinRT en Silverlight:
Gevonden:
[afbeelding]
/via deze blog
Ook opmerkelijk dat er in november een kleine piek was in de hoeveelheid WinRT-vragen, en dat dat daarna weer snel inzakte.
Windows RT is nog steeds niet echt populair zo te zien:
Goede vraag. Als ik kijk naar mijn eigen ervaringen (WP 7.5 op een HTC Trophy) ben ik inmiddels wel redelijk uitgekeken op Metro. Het oogt saai (zelfs met live tiles) en de vele animaties ervaar ik inmiddels zelfs als storend ("ik wil gewoon mijn mail zien").Ik vraag me overigens af wat software UX designers van de Metro UI vinden......
Serieus? Werd dat op het HBO niet behandeld? Het lijkt me toch dat de werking van een floating point waarde toch wel redelijk fundamenteel is voor een informatica opleiding.....Paul schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:53:
[...]
Tja, ik ben begonnen in een tijd (en/of met een product) waarin er geen CURRENCY-entiteit was, dan kom je al snel op floats of doubles uit
Pas als je tegen afrondingsfouten (inherent, dus doordat 1234,56 in een double bij wijze van 1234.57 wordt) aanloopt ga je kijken wat je er mee aanmoetOp de HBO werd er niet dieper op ingegaan dan "een double is 2x zo precies" zonder dat er duidelijk werd (gemaakt) wat voor implicaties dat zou kunnen hebben.
Het meeste leer je door dingen zelf uit te zoeken (maar dan moet je daar over het algemeen een incentive voor hebben) of door vallen en opstaan (wat dus dat incentive kan zijn).
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Dat vervolgens ergens in je carrière blijkt dat ook 0,1234 er niet helemaal uit komt zoals je verwacht (omdat het als 0,1234000012 wordt opgeslagen), tja, dat hebben ze nooit uitgelegd, en zelf heb je er eerder ook nooit aandacht aan besteed omdat het niet nodig was (of leek)
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Saai... is niet het juiste woord waarmee ik het zou omschrijven...het is vooral heel functioneel, maar omdat het een minimalistische benadering heeft kan ik me goed voorstellen dat UX designers er op een gegeven moment op uitgekeken raken.Alex) schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 13:14:
[...]
Grappig
Ook opmerkelijk dat er in november een kleine piek was in de hoeveelheid WinRT-vragen, en dat dat daarna weer snel inzakte.
Windows RT is nog steeds niet echt populair zo te zien:
[...]
Goede vraag. Als ik kijk naar mijn eigen ervaringen (WP 7.5 op een HTC Trophy) ben ik inmiddels wel redelijk uitgekeken op Metro. Het oogt saai (zelfs met live tiles) en de vele animaties ervaar ik inmiddels zelfs als storend ("ik wil gewoon mijn mail zien").
Ik bedoel te zeggen: Zelfs een rasechte developer kan een UI in de Metro's UI gieten, zo simpel is t..
Wat betreft WinRT. Ik vind het niet vreemd, MS is al zolang aan het klooien wat betreft UX frameworks, dat de meeste mensen zoiets hebben van het zal allemaal wel... al die marketing bla bla over WinRT word door mij in ieder geval niet serieus genomen, ik kan er niet enthousiast van worden.. laat ze eerst maar eens bewijzen dat dit niet weer iets is wat ze na 2 jaar gaan deprecaten.
In welke character set?CodeCaster schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 13:13:
C#:
1 string text = "\xAD\x2D"; // \xAD is de Soft Hyphen
+
, dus het antwoord op je vraag zou zomaar eens af kunnen hangen van op welke computer je het probeert.This method performs a word (case-sensitive and culture-sensitive) search using the current culture. The search begins at the first character position of this instance and continues until the last character position.
Overigens is het antwoord volgens ideone 0
[ Voor 12% gewijzigd door ValHallASW op 13-07-2012 13:49 ]
Een String in .NET is Unicode (opgeslagen als UTF-16), dus per definitie UCS. Daarnaast vergelijk je de string met zichzelf, dus dat zou ongeacht de cultuur geen verschil mogen opleveren.ValHallASW schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 13:48:
In welke character set?
Ideone draait op Mono, die roept uiteraard geen Windows-API's aan. De CLR wel.dus het antwoord op je vraag zou zomaar eens af kunnen hangen van op welke computer runtime je het probeert.
[ Voor 13% gewijzigd door CodeCaster op 13-07-2012 14:39 ]
Ik, als end-user, vind Metro inmiddels saai. Dat het "functioneel" en "minimalistisch" is klopt helemaal, maar ik vind 't vooral saai.D-Raven schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 13:48:
[...]
Saai... is niet het juiste woord waarmee ik het zou omschrijven...het is vooral heel functioneel, maar omdat het een minimalistische benadering heeft kan ik me goed voorstellen dat UX designers er op een gegeven moment op uitgekeken raken.
Ik bedoel te zeggen: Zelfs een rasechte developer kan een UI in de Metro's UI gieten, zo simpel is t..
Ik heb al eens een WPF-applicatie gemaakt die gebaseerd was op het "Metropolitan"-thema. Hoewel dit wel aardig werkte, vond ik de UI nou niet echt supergeweldig. Ook dat vond ik enigszins saai ogen.
Ik deel je gevoelens. Het lijkt niet echt duidelijk te zijn, wat Microsoft nou eigenlijk met het platform wíl. Dit zie je ook heel goed terug in de gespleten persoonlijkheid van Windows 8. Enerzijds heb je de klassieke desktop, met Win32-API's, Windows Forms, WPF, enzovoorts. Anderzijds heb je de Metro-omgeving waar je alleen maar met WinRT aan de slag kunt. Maar waar je wel weer beperkt bent in wat je wel en niet kunt doen, onder andere vanwege de sandbox.Wat betreft WinRT. Ik vind het niet vreemd, MS is al zolang aan het klooien wat betreft UX frameworks, dat de meeste mensen zoiets hebben van het zal allemaal wel... al die marketing bla bla over WinRT word door mij in ieder geval niet serieus genomen, ik kan er niet enthousiast van worden.. laat ze eerst maar eens bewijzen dat dit niet weer iets is wat ze na 2 jaar gaan deprecaten.
Ook is het de vraag wat Microsoft met Metro gaat doen ná de release van Windows 8. Als het platform op API-niveau stil blijft staan tot Windows 9 (verwachte lancering: oktober 2015) dan is het zinloos om te investeren in Windows 8-ontwikkelwerk, want de concurrerende platforms gaan veel harder.
De reden dat ik vrees dat W8 stil zal staan na de RTM is omdat ik dit al zie gebeuren met Windows Phone 7. We schrijven nu bijna 10 maanden na de release van Mango (WP7.5) en er is nog maar heel weinig bekend over de opvolger, Windows Phone 8.
Tussen de launch van Windows Phone 7 (oktober 2010) en vandaag zijn er 4 Android-versies gelanceerd (Gingerbread, Honeycomb, Ice Cream Sandwich, Jelly Bean). Ook iOS heeft een sterke groei doorgemaakt in die periode: 4.2, 4.3, 5.0 en 5.1 zijn gelanceerd. Ook is nu al vrij duidelijk wat er in iOS 6 gaat komen.
Van WP8 weten we alleen maar dat het een nieuwer startscherm gaat krijgen. Er is geen API-documentatie, geen officiële featureset, nog helemaal niks.
Hoe C# er intern mee werkt is niet zo relevant. Het relevante is dat \x een unicode escape sequence is en niet een windows code page escape sequence (maar dat kostte enige moeite om te vinden...).CodeCaster schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 14:07:
Een String in .NET is Unicode (opgeslagen als UTF-16), dus per definitie UCS.
Dat argument snap ik niet. Dat Ideone geen windows-API's aanroept betekent nog niet dat die vergelijking niet instellings-afhankelijk kan zijn. Of strings hetzelfde zijn is en blijft locale-afhankelijk.Ideone draait op Mono, die roept uiteraard geen Windows-API's aan. De CLR wel.
[ Voor 5% gewijzigd door ValHallASW op 13-07-2012 14:41 ]
Ik heb nog maar heel weinig ervaring met de Metro UI, dus misschien klopt het niet helemaal, maar wat het probleem voor mij persoonlijk is: te veel style. Klinkt misschien gek, maar het is te overheersend qua kleur, styling en animatie.Alex) schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 14:29:
[...]
Ik, als end-user, vind Metro inmiddels saai. Dat het "functioneel" en "minimalistisch" is klopt helemaal, maar ik vind 't vooral saai.
Het is 't zelfde waarom ik Windows altijd teruzette naar de Basic theme, waarom ik een fan ben van de "kale" en "grauwe" (ouderwetse?) iOS interface, etc. Ik wil niet afgeleid worden door vrolijke kleurtjes of speelse animaties. Ik wil een simpele kale lijst met opties, ik wil een standaard grid met icoontjes in de zelfde vorm, etc.
Jij vraagt welke karakterset, waarop ik antwoord geef. Windows en .NET werken met als UTF-16 opgeslagen Unicode-strings. De Windows-codepage is een extended ASCII-codepage en dát is dus inderdaad niet relevant: Unicode heeft maar één codepage (hence the name).ValHallASW schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 14:40:
Hoe C# er intern mee werkt is niet zo relevant.
Edit: of ik begrijp je verkeerd.
De fout (?) zit in de Windows-API-aanroep FindNLSStringEx(), die door de CLR aangeroepen wordt als je String.IndexOf(String) aanroept. Het gaat mis als de te vergelijken string begint met de soft hyphen (shy, \xAD, Unicode codepunt 173).Dat argument snap ik niet. Dat Ideone geen windows-API's aanroept betekent nog niet dat die vergelijking niet instellings-afhankelijk kan zijn. Of strings hetzelfde zijn is en blijft locale-afhankelijk.
Op Windows geeft "Hoi".IndexOf("Hoi") 0, en uit "\xADHoi".IndexOf("\xADHoi") komt 1. Lijkt mij dus een bug.
[ Voor 22% gewijzigd door CodeCaster op 13-07-2012 15:04 ]
OAuth zelf is niet zo heel ingewikkeld, OAuth2 maakt de boel wel een stuk makkelijker dus als de ruimte er is om OAuth2 te nemen zou ik je dat aanraden.mwolting schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 12:24:
Wat is OAuth eigenlijk een gedoe, het is niet zo dat je dat even 1,2,3 in elkaar zet. Zoiets zou toch makkelijker moeten kunnen...
Edit: en dan heb je ook nog de WinRT documentatie die nog niet heel uitgebreid is, en nog wel wat tekortschiet op bepaalde onderdelen
We weten inmiddels veel meer van Windows Phone 8 dan wat je hier nu zegt. Kleine lijst:Alex) schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 14:29:
[...]
Van WP8 weten we alleen maar dat het een nieuwer startscherm gaat krijgen. Er is geen API-documentatie, geen officiële featureset, nog helemaal niks.
- Internet Explorer 10
- NFC
- Turn-by-Turn integratie (offline)
- Volledige SD-kaart suport
- Skype & VoIP integratie
- Encryptie (zakelijk gebruik)
Maar goed, Microsoft is erg gesloten als het over Windows Phone gaat. Over een paar maanden weten we meer.
Juist die geslotenheid is denk ik niet goed voor het vertrouwen van ontwikkelaars in het platform. Android en iOS gaan veel harder dan Windows Phone, zowel qua marktaandeel als qua features. Dat is jammer, want in essentie is WP7 wel een goed OS.Manuel schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 14:48:
[...]
Maar goed, Microsoft is erg gesloten als het over Windows Phone gaat. Over een paar maanden weten we meer.
[ Voor 4% gewijzigd door Alex) op 13-07-2012 14:58 ]
Ja, je hebt gelijk. Ik interpreteerde '\x' alleen als Windows/ANSI escape sequence (en riep dus: hey, dat is wel waar in Latin-1, maar niet per se in andere charsets), maar daar zat ik gewoon fout.CodeCaster schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 14:44:
Jij vraagt welke karakterset, waarop ik antwoord geef. Windows en .NET werken met als UTF-16 opgeslagen Unicode-strings. De Windows-codepage is een extended ASCII-codepage en dát is dus inderdaad niet relevant: Unicode heeft maar één codepage (hence the name).
Ah, op die manier. Ik zat er op een andere manier over te denken - Afhankelijk van de locale kan "\xADHoi" == "Hoi" waar zijn, waardoor 1 wel degelijk correct kan zijn - de string komt dan immers twéé keer voor, een keer op positie 0 ("\xADHoi" == "\xADHoi") en één keer op positie 1 ("Hoi" == "\xADHoi").CodeCaster schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 14:44:
De fout (?) zit in de Windows-API-aanroep FindNLSStringEx(), die door de CLR aangeroepen wordt als je String.IndexOf(String) aanroept. Het gaat mis als de te vergelijken string begint met de soft hyphen (shy, \xAD, Unicode codepunt 173).
Op Windows geeft "Hoi".IndexOf("Hoi") 0, en uit "\xADHoi".IndexOf("\xADHoi") komt 1. Lijkt mij dus een bug.
[ Voor 28% gewijzigd door ValHallASW op 13-07-2012 15:04 ]
OkkE schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 13:48:
Enige dat ik als Front-end web-developer heb onthouden over floats is: niet gebruiken.
Idd, in CSS gewoon simpel:
1
2
3
| .money{ currency: double decimal digits; } |
Adobe/Apache Flex (wat je doet met flash builder) vond ik dan ook de enige fatsoenlijke implementatie van Actionscript 3 en flash. Erg fijn om mee te werken en snel applicaties in elkaar te draaien.Gamebuster schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 12:56:
Geforceerd moeten werken met Adobe Flash Builder om iets aan te passen.
Ik begin het leuk te vinden. Het systeem en de omgeving bevalt me wel.
Toch een keertje flash een nieuwe kans geven. Kijken of ik iets leuks ermee kan maken.
Daar ben ik het mee eens. Maar het is wel een beetje oneerlijk om Windows Phone op dat aspect te gaan vergelijken met mobile OS'en die er al jaren zijn.Alex) schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 14:57:
[...]
Juist die geslotenheid is denk ik niet goed voor het vertrouwen van ontwikkelaars in het platform. Android en iOS gaan veel harder dan Windows Phone, zowel qua marktaandeel als qua features. Dat is jammer, want in essentie is WP7 wel een goed OS.
Windows Phone 7 is imho een placeholder geweest voor Windows Phone 8. Laten we hopen dat zo'n break als dat we nu hebben tussen 7 en 8 in de toekomst niet snel meer gaat voorkomen en dat ze met het Windows Phone 8 'platform' de komende 2 jaar vooruit kunnen en daar dan ook regelmatig updates voor uitbrengen.
Ik denk dat de stabiliteit die dit zal brengen broodnodig is voor het vertrouwen in het platform. Wat dat betreft vond ik de Nokia Lumia review van Tweakers.net boekdelen spreken, en een direct gevolg van het geklooi van Microsoft (hoezo slechte planning en niet goed overleggen met je partners)
Daarnet gebeld, moeilijk moeilijk. Zo vandaag klaar zijn.
Vraag me af waar ze nou die hele week mee bezig zijn geweest, in 10 minuten heb je zo'n configuratie in elkaar geklikt.
Regel die offerte nou en take my (nouja van de zaak) money!
Je weet nu toch wel dat dit een .NET-topic is?ValHallASW schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 15:03:
Ja, je hebt gelijk. Ik interpreteerde '\x' alleen als Windows/ANSI escape sequence (en riep dus: hey, dat is wel waar in Latin-1, maar niet per se in andere charsets), maar daar zat ik gewoon fout.
Alleen als \xAD "null" voorstelt, lijkt me, of hoe zie je dat? Dan zou 'ie ook niet als karakter moeten tellen (dus dan zou de H uit \xADH op positie 0 moeten staan), maar dat doet 'ie wel:Ah, op die manier. Ik zat er op een andere manier over te denken - Afhankelijk van de locale kan "\xADHoi" == "Hoi" waar zijn, waardoor 1 wel degelijk correct kan zijn - de string komt dan immers twéé keer voor, een keer op positie 0 ("\xADHoi" == "\xADHoi") en één keer op positie 1 ("Hoi" == "\xADHoi").
Hoe dan ook:Character.charCount() 1
Het lijkt mij dus dat foo.IndexOf(foo) altijd 0 zou moeten zijn.Reports the zero-based index of the first occurrence of the specified string in this instance.
Nou, ik ga nog maar eens een paar schermpjes tekenen in XAML. Iets minder spannend, maar het moet helaas gebeuren.
[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 13-07-2012 15:20 ]
Metro.D-Raven schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 12:52:
Ik vraag me overigens af wat software UX designers van de Metro UI vinden......

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Anders lees je je even in in de terminologie en lees je de post waar je op reageert even goed door voor je hoog van de toren blaat
Je zit er wel mee, he? ^^.oisyn schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 15:54:
MaZeS in 'nieuws: Nvidia sluit forum na hack'
Anders lees je je even in in de terminologie en lees je de post waar je op reageert even goed door voor je hoog van de toren blaat
Inderdaad. Het verbaast me. Ondanks dat Flash Builder lomp, traag en instabiel aanvoelt, werkt het wel fijn. Je pakt het erg snel op en je maakt er in korte tijd geinige dingen mee.Caelorum schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 15:07:
[...]
Adobe/Apache Flex (wat je doet met flash builder) vond ik dan ook de enige fatsoenlijke implementatie van Actionscript 3 en flash. Erg fijn om mee te werken en snel applicaties in elkaar te draaien.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Natuurlijk, ik kan niet eerder slapen voordat ik mijn gelijk heb.
Maar helaas zijn onze vrienden bij Twitter nog niet op het idee gekomen dat te implementeren...Cartman! schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 14:46:
[...]
OAuth zelf is niet zo heel ingewikkeld, OAuth2 maakt de boel wel een stuk makkelijker dus als de ruimte er is om OAuth2 te nemen zou ik je dat aanraden.
Goed onthoudenOkkE schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 13:48:
Enige dat ik als Front-end web-developer heb onthouden over floats is: niet gebruiken.
Floats moet je eigenlijk alleen gebruiken als je geen precisie nastreeft in je berekeningen. Floats zijn snel, maar hebben gewoon te maken met lullige afrondings fouten.
Overigens is me recentelijk opgevallen dat Excel ook gebruik maakt van floats voor de berekeningen. Een berekening in Excel week gigantisch af van de berekende waarde in een andere tool. Bleek dat de fout te reproduceren was wanneer je floats gebruikte inplaats van decimals... Was ook wel even een WTF momentje
Daarnaast zet de debugger in .net (de variable watch) decimals volgens mij ook om naar floats/doubles voordat hij ze toont in de GUI. Heb al meerdere malen meegemaakt dat een waarde die de debugger toonde afweek van de daadwerkelijke waarde...
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
.oisyn schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 16:17:
[...]
Natuurlijk, ik kan niet eerder slapen voordat ik mijn gelijk heb.
Dat is ook even kort door de bochtFloats moet je eigenlijk alleen gebruiken als je geen precisie nastreeft in je berekeningen. Floats zijn snel, maar hebben gewoon te maken met lullige afrondings fouten.
En het snelheidsverschil tussen float/int is nou ook niet enorm (en historisch gezien zijn float's langzamer zelfs),
-niks-
Float en int inderdaad niet, maar als je kijkt naar Decimal (in .NET bijvoorbeeld) schijnt deze wel behoorlijk langzamer te zijn dan de floats.MLM schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 18:13:
[...]
Dat is ook even kort door de bochtJe enige alternatief voor floating point (naast speciale libraries met oneindige/variabele precisie) zijn integers, maar die hebben last van overflow/underflow, dus daar kan je ook lekker meer de mist in gaan hoor
Daarnaast, je hebt ook wiskundige functies zoals cos()/sin() waar je met integers niet eens terecht kunt in de meeste talen.
En het snelheidsverschil tussen float/int is nou ook niet enorm (en historisch gezien zijn float's langzamer zelfs),
Overflow en underflow heb je natuurlijk met elk type. Er is altijd een mogelijkheid dat het niet past
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Goh, meen je nietRutix schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 08:06:
[...]
De hele discussie begon door die linkOkkE in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2"
Wat ik (als nummer zoveel) duidelijk probeerde te maken is dat een domme/slechte/rare toepassing van een nieuwe techniek (QR codes, websites, GSMs, zeppelins, aluminiumfolie) niet impliceert dat de techniek dom/slecht/raar is en dat er geen zinnige toepassingen voor bestaan. Dat wat de voorbeelden hier zijn voor QR codes, is qrafti.com voor websites.
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Nou nou, dat is ook nogal kort door de bocht. Voor de meeste taken zijn ze gewoon geschikt, alleen niet als je eigenlijk opslag en weergave in decimalen nodig hebt. En decimal datatypes hebben exact dezelfde problemen. Ook die kunnen iets als 1/3 niet exact opslaan. Het voordeel is vooral dat de meeste userinput exact kan worden gerepresenteerd, maar vaak is dat helemaal niet interessant..Gertjan. schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 17:40:
[...]
Goed onthouden
Floats moet je eigenlijk alleen gebruiken als je geen precisie nastreeft in je berekeningen. Floats zijn snel, maar hebben gewoon te maken met lullige afrondings fouten.
[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 13-07-2012 23:55 ]
HTTP/1.1 302 Moved Temporarily Date: Fri, 13 Jul 2012 22:31:38 GMT Server: EASW Cache-Control: private Location: http://www.ea.com/soccer/fifa-ultimate-team Vary: Accept-Encoding Content-Type: text/html;charset=utf-8 Set-Cookie: **** [b]Cneonction: close[/] Content-Length: 109
.edit: OMG it gets worse
HTTP/1.1 200 OK Last-Modified: Fri, 23 Sep 2011 02:48:27 GMT Server: Apache [b]nnCoection: close[/] Accept-Ranges: bytes Content-Length: 381 [b]Cneonction: close[/] Content-Type: application/json Cache-Control: max-age=791 Expires: Fri, 13 Jul 2012 22:45:05 GMT Date: Fri, 13 Jul 2012 22:31:54 GMT [b]Connection: keep-alive[/]
.edit2: ah, er blijkt een reden achter te zitten
FYI, the reason it misspells the word connection is so that the internet check-sum (a simple sum) still adds up, this way the change can occur at the packet level. If it completely removed the header, it would have to stall forwarding the response until the header was entirely read, so it could rewrite the headers, recompute the checksum and then send it along.
[ Voor 50% gewijzigd door .oisyn op 14-07-2012 00:45 ]
Behalve een database benaderen kan ik nu volgens MS ook een webapplicatie schrijven.
Nog twee examen te gaan, en een week om de benodigde stof daarvoor te leren
De meeste dinosaurussen evolueerden niet zo snel
* Dido heeft een paar dagen de tijd om WCF services te leren kennen, begrijpen en maken.
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.