De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 116 ... 267 Laatste
Acties:
  • 1.001.469 views

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Wat is de adresbalk van IE 9 toch een ongelooflijk kloteding :r

Zelfs als ik een geldige URL intyp (zonder http:// ervoor) stuurt hij me nog naar Bing ;(

We are shaping the future

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Acid_Burn schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:21:
Vooruit (hou je vast):
[...]
Ja ja, wij zijn een modern ICT bedrijf :X 8)7 ;(
What. The. Fuck.

Echt heel veel respect (denk ik?) dat je er nog steeds werkt, ik had 't er echt nog geen dag uitgehouden denk ik. Dat is toch geen manier van werken...

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

@Acid_Burn, waarom werk je daar?

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

eamelink schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:04:
@Acid_Burn, waarom werk je daar?
Of beter gezegd, waarom werk je daar na het schrijven van die post nog steeds?

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 21:45

Nox

Noxiuz

Ik ben toch wel heel benieuwd welk bedrijf dat is :X

Ik zou allang een eigen laptop met tethering meenemen, de groeten met je 'geen mail versturen'. E-mail is essentieel voor bijna iedere kantoormedewerker om te functioneren. Iedere keer je uitgaande mail laten controleren...

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-05 20:49
Acid_Burn schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:21:
[...]
Vooruit (hou je vast):
1) Ik maak een tekstbestand met mijn mailtekst. Eventuele bijlages als zipje.
2) Dit zet ik in mijn uit-directory.
3) verzoek naar support om dit over te zetten naar de administratie
4) die maken er een mail van en printen deze uit
5) deze print gaat richting de leidinggevende en deze moet er zijn krabbel op zetten
6) deze hardcopy gaat in een map
7) de mail mag nu verstuurd worden.

Als ik een antwoord krijg op de mail (of uberhaubt een mail krijg):
1) mail komt binnen bij centrale vergaarbak.
2) wordt doorgestuurd naar de leidinggevende
3) die kijkt voor wie het is en print het uit (heel handig als er activatielinks inzitten en je weet dat die uiteraard altijd heel kort zijn en dus makkelijk over te tikken)
4) het komt in mijn in-bak
5) als er attachments bijzitten krijg ik die waarschijnlijk (soms moet ik er specifiek om vragen) in mijn in-directory.
Vertel me even waar je werkt, dan schrap ik dit bedrijf van mijn sollicitatie lijst ;) ;) ;)

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 21:45

Nox

Noxiuz

PC's zijn afgesloten met een hangslot (voor de bijdehandjes die de BIOS willen resetten)
Hier zijn wel oplossingen voor >:)

De batterij is van essentieel belang voor de BIOS, als die leeg raakt reset hij zich ook. Haal dagelijks stroom eraf en na verloop van tijd hopen dat hij leeg is. Hou je powerbutton een seconde of tien in en hij is gereset.

Er van uitgaande dat je niet met 'del' in de BIOS kan komen.

En bang voor virussen, uitlekken sourcecode, whatever, dat lijkt me niet zo'n probleem... Beetje deftig ICT-beheer moet dat gewoon voorkomen.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Verwijderd

Jongens toch, wat een gedoe. Ik zou het daar geen maand overleven.

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-05 20:49
NoxiuZ schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:44:
[...]
En bang voor virussen, uitlekken sourcecode, whatever, dat lijkt me niet zo'n probleem... Beetje deftig ICT-beheer moet dat gewoon voorkomen.
Daarnaast vertrouw je dus je medewerkers wel voldoende om complete systemen te ontwikkelen, maar onvoldoende omdat je denkt dat iedereen de source-code naar buiten brengt?

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-05 16:15

Acid_Burn

uhuh

Waarom ik hier nog werk.. er zijn wel eens dagen dat ik me dat afvraag inderdaad :P

Het werk an-sich is niet verkeerd. Gelukkig hoef ik ook niet dagelijks te mailen. Dus daar heb ik niet zo heel veel last van.

Daarnaast heb ik gewoon ook fijne collega's. De werksfeer is ook gewoon goed. Het zijn alleen die rare nukken van management waar we tegen lopen te schoppen (common enemy zullen we maar zeggen). Er zit wel verandering aan te komen. Het zit in de pijplijn om iedereen een een eigen e-mail adres te geven en een interne mailserver etc zodat we wel gewoon kunnen gaan mailen, maar ja hoe lang dat nog duurt.

Hier in de regio is ook niet zo veel te vinden om zo maar even over te stappen. Ik heb er geen trek in om 1,5 uur reistijd te hebben om in de randstad oid terecht te kunnen.
NoxiuZ schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:44:
[...]

Hier zijn wel oplossingen voor >:)

De batterij is van essentieel belang voor de BIOS, als die leeg raakt reset hij zich ook. Haal dagelijks stroom eraf en na verloop van tijd hopen dat hij leeg is. Hou je powerbutton een seconde of tien in en hij is gereset.
Stekker gaat hier elke dag uit het stopcontact (is policy). Zelfs die oude compraq evo's die we hebben staan overleven dat al jaren zonder lege batterijen. Soit, ik maak me er eigenlijk niet eens meer druk om. Dan duurt het maar lang, ik hoef het niet aan de klanten uit te leggen.
NoxiuZ schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:36:
Ik ben toch wel heel benieuwd welk bedrijf dat is :X

Ik zou allang een eigen laptop met tethering meenemen, de groeten met je 'geen mail versturen'. E-mail is essentieel voor bijna iedere kantoormedewerker om te functioneren. Iedere keer je uitgaande mail laten controleren...
Laptop meenemen is VERBOTEN!

Ergens zijn er nog regeltjes (uit het jaar kruik, want er wordt over magnetische gegevens dragers gesproken) dat datadragers bij binnenkomst ingeleverd moeten worden bij je leidinggevende. Uhuh, daar heeft nog nooit iemand zich aan gehouden. En eigenlijk moet je telefoon ook uit omdat je via je werktelefoon bereikbaar bent (dit naar aanleiding van een incidentje jaren geleden waarbij een werknemer zat te SMS met de vrouw van een ander.. waarom moet ik daar voor gestraft worden dan?). Maar die regel, daar houdt ook geen mens zich aan, inclusief de hogere omes.

Ach ja, na ruim 13 jaar in dit bedrijf verbaas je je nergens meer over :P

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Wel mooi dat het bedrijf in kwestie op zijn website een slogan heeft die met elke druk op de F5knop verandert :+

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-05 16:15

Acid_Burn

uhuh

Mooi he :P
Wij hebben ook van die slogans op de poster staan hier waarvan ik al jaren zeg dat we die niet (meer) waar kunnen maken omdat we gewoon de kennis niet meer in huis hebben. Maar luisteren ho-maar.

Die website is trouwens ook hopeloos verouderd. Ik zit hier al jaren website development te doen, maar denk maar niet dat er een paar euro wordt uitgetrokken om die oude crap opnieuw te maken.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Avalaxy
:N

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:19

F.West98

Alweer 17 jaar hier

BtM909 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 22:35:
[...]

Je weet dat er in WAMP meerdere php.ini's zijn ;)
I know :P
Geeft ie nu een initialisatie-error :(

grom:
Kan activeringscontext voor 'c:\wamp\bin\php\php5.4.3\ext\php_curl.dll' niet maken. Kan afhankelijke assembly Microsoft.VC90.DebugCRT,processorArchitecture="amd64",publicKeyToken="1fc8b3b9a1e18e3b",type="win32",version="9.0.21022.8" niet vinden. Gebruik sxstrace.exe voor een gedetailleerde diagnose.
:(

edit:
@hieronder: is goed :P (het lijkt dat anderen ook veel posten maar dat zijn niet dezelfden, lijkt wel zo :P)

[ Voor 52% gewijzigd door F.West98 op 26-06-2012 15:14 ]

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Avalaxy
Ik vind het heel zielig voor je, maar zou je alsjeblieft niet elke poep of scheet van elk miniscuul dingetje waar je niet uit komt (wat uiteraard nooit aan jou ligt) hier willen posten? Ik vind het om eerlijk te zijn nogal vermoeiend worden.

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Avalaxy schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 15:12:
Ik vind het heel zielig voor je, ...
Afbeeldingslocatie: http://www.google.nl/url?source=imglanding&ct=img&q=http://3.bp.blogspot.com/_1pbQ7K-541o/TCq--F4K5lI/AAAAAAAAAHQ/SOs04_vA5ns/s1600/sarcasm-the-big-bang-theory-8135257-500-281.jpg&sa=X&ei=rrXpT5HqLqqX1AWg6endCQ&ved=0CAoQ8wc&usg=AFQjCNEv-jNeU7QB6Mt5qTXDNeNqwr_Hig

• Korben

Korben

() => {};

Ik vind het heel zielig voor je, maar zou je alsjeblieft niet elke poep of scheet van elk miniscuul dingetje waar je niet uit komt (wat uiteraard nooit aan jou ligt) hier willen posten? Ik vind het om eerlijk te zijn nogal vermoeiend worden.
Amen. GoT.Equals(Twitter) || DCC.Equals(Twitter) = false. Oh sorry, PHP. !(got ======= twitter), of zo.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-05 16:33

TheNephilim

Wtfuzzle

'got' !=== 'twitter' :+

Verwijderd

De Devschuur is natuurlijk wel een uitlaatklep maar dat wil inderdaad niet zeggen dat je hier voor het minste je beklag moet komen doen :p.

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:03
Nee hoor, gewoon != :P

Alleen je hebt == omdat if ($a = 1) altijd true oplevert (hij maakt die string gewoon) en je hebt === zodat '01' niet meer hetzelfde is als 1 :)

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-05 18:07

Patriot

Fulltime #whatpulsert

marcop23 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 15:24:
[...]

Nee hoor, gewoon != :P

Alleen je hebt == omdat if ($a = 1) altijd true oplevert (hij maakt die string gewoon) en je hebt === zodat '01' niet meer hetzelfde is als 1 :)
Dude.

• marcop23
Is mijn sarcasmmetertje soms kapot? :+

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

alienfruit schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 10:37:
Vraagt zich af of klimmen een goed idee is als je lichte klachten hebt aan één hand/arm :X
Als je het goed doet geen probleem... De kracht zit em in je benen :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

marcop23 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 15:27:
[...]

Is mijn sarcasmmetertje soms kapot? :+
Het ging me meer om de uitleg. Die.. rammelt een beetje.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Alex) schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:49:

Zelfs als ik een geldige URL intyp (zonder http:// ervoor) stuurt hij me nog naar Bing ;(
Tja, dat doet Chrome ook.... Ik irriteer me er dusdanig aan, dat ik snel weer ga terugswitchen naar Firefox.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Aan de andere kant, dit is de slogan van dit topic:
De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur®
Als je echt problemen of moeite met posts hebt, dan weet je de weg naar TR's te vinden :)

• terrordrone
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-01 13:06
Chrome doet dat alleen als je er nog niet eerder bent geweest. Als je dus een keer naar http://servernaam gaat, werkt voortaan servernaam/ ook. In ieder geval hier :+

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:03
Als je er een / achter zet werkt het wel... Zou fijn zijn als ze eerst een DNS-query doen of hetgeen ik ingetypt heb resolved voordat ze redirecten naar een zoekmachine inderdaad...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• marcop23
Patriot schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 15:30:
[...]

Het ging me meer om de uitleg. Die.. rammelt een beetje.
Betere uitleg!

if ($a = 1) do_iets(); zal altijd doe_ietsen, want de variable wordt gedefined en dat gaat gewoon goed
Daarom is er == uitgevonden:
if ($a == 1) do_iets(); zal alleen doe_iets runnen als $a 1, '1', '0000001', '01e0' enz is.
Om te zorgen dat strings geen true geven is === uitgevonden:
if ($a === 1) do_iets(); geeft alleen true als $a 1 is :)

Hierbij mijn hopelijk duidelijkere uitleg die logisch is voor mensen die een beetje PHP kennen maar misschien niet logisch is in andere talen :)

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ja, en dat wist iedereen hier al x)

offtopic:
=== is overigens niet alleen voor strings, het zorgt er gewoon voor dat er niet gejuggled wordt.

[ Voor 61% gewijzigd door Patriot op 26-06-2012 16:10 ]

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:49
Alex) schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:49:

Je kan dat uitzetten door naar 'Settings' -> 'Advanced' -> 'Go to an intranet site blablabla'. Ik zat er ook mee en dit was voor mij de oplossing.

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Opgelost :)
Gewoon een extra online subdomain doen en daar testen, werkt fb-adres direct en werkt cURL ook :)
Lang leve FTP Sync-plugin in Notepad++

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-04 11:06
BtM909 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 15:35:
[...]

Aan de andere kant, dit is de slogan van dit topic:

[...]

Als je echt problemen of moeite met posts hebt, dan weet je de weg naar TR's te vinden :)
Daarom was het ook geformuleerd als een vraag ;).

[ Voor 10% gewijzigd door Rutix op 26-06-2012 16:39 ]

Nothing to see here!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:32

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb toch zo'n stronthekel aan Facebook. Heb je je FB app aan de praat in Chrome, IE etc. Werkt het natuurlijk niet in één browser. Dit keer dus Firefox 13 terwijl het wel werkt in Firefox 12. Ik krijg heel de tijd de foutmelding "An error occurred. Please try again later". Ik snal niet wat het probleem kan zijn :| Elke keer als ikde apprequests dialoog wil laten zien of juist wil inloggen. Rete irritant.

• Avalaxy
Rutix schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 16:38:
[...]

Daarom was het ook geformuleerd als een vraag ;).
+ die TR was al aangemaakt maar wordt kennelijk genegeerd.

• RayNbow
  • Laatst online: 04:18

RayNbow

Kirika <3

Kwam vandaag deze tegen op 't werk...

Afbeeldingslocatie: http://images.cheezburger.com/completestore/2011/11/18/1c199077-f3db-47e7-9bc4-a4447b1b7ba0.jpg

_/-\o_

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Korben

Korben

() => {};

RayNbow schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 16:59:
Kwam vandaag deze tegen op 't werk...

[afbeelding]

_/-\o_
I don't get it.

• Styxxy
  • Laatst online: 17-05 16:13
F.West98 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 16:21:
Lang leve FTP Sync-plugin in Notepad++
Wait, what? Lol. Hopelijk gebruik je Notepad++ niet als IDE (ik zou niet meer zonder phpStorm kunnen nu :+ ).

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03:41

Blokker_1999

Full steam ahead

toch echt niets mis met npp als IDE, gebruik het er zelf ook voor. Niet iedereen wenst geld neer te leggen voor een pakket met functionaliteiten die niet strikt noodzakelijk zijn.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04:46

Firesphere

Yoshis before Hoshis

NetBeans is ook gratis ;)

Ik gebruik ook regelmatig NPP, vooral om even snel wat aan te passen.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• RayNbow
  • Laatst online: 04:18

RayNbow

Kirika <3

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-05 15:00
Blokker_1999 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 18:01:
toch echt niets mis met npp als IDE, gebruik het er zelf ook voor. Niet iedereen wenst geld neer te leggen voor een pakket met functionaliteiten die niet strikt noodzakelijk zijn.
Dat is ook zo, maar ik mis toch bepaalde dingen in Notepad++ (fatsoenlijke serverhandling, goed werkende highlighting, ...). Maar voor snel een lijntje code aan te passen (als je weet waar), dan is er niets fijner om snel even NPP op te starten en editten.

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Mercatres schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 18:23:
[...]

Dat is ook zo, maar ik mis toch bepaalde dingen in Notepad++ (fatsoenlijke serverhandling, goed werkende highlighting, ...). Maar voor snel een lijntje code aan te passen (als je weet waar), dan is er niets fijner om snel even NPP op te starten en editten.
Ik heb niet zulke geavanceerde code dus het werkt goed en snel voor mij. Mooi clean. Ik ken mensen die alles in kladblok doen :+
En PHPStorm vind ik te veel frivoliteit in een venstertje. Dingen die ik toch niet gebruik enzo.

Inderdaad, ik gebruik gewoon Notepad++.
alienfruit schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 16:46:
Ik heb toch zo'n stronthekel aan Facebook. Heb je je FB app aan de praat in Chrome, IE etc. Werkt het natuurlijk niet in één browser. Dit keer dus Firefox 13 terwijl het wel werkt in Firefox 12. Ik krijg heel de tijd de foutmelding "An error occurred. Please try again later". Ik snal niet wat het probleem kan zijn :| Elke keer als ikde apprequests dialoog wil laten zien of juist wil inloggen. Rete irritant.
+1, ik zal wel weer wat fout doen maar de api-keys e.d. worden niet goed opgepikt :+
Komt overal een 3 uit ipv 3..........

inderdaad, de ftp verbinding was verbroken en dus geen update :')

[ Voor 4% gewijzigd door F.West98 op 26-06-2012 18:30 ]

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:21

Matis

Rubber Rocket

Mercatres schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 18:23:
Eens, ik open standaard alles in NPP, tenzij ik echt in/aan een project wil werken. Dan gaat het wel via PHPStorm

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:55
Manuel schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 16:17:
[...]

Je kan dat uitzetten door naar 'Settings' -> 'Advanced' -> 'Go to an intranet site blablabla'. Ik zat er ook mee en dit was voor mij de oplossing.
Die optie is "Go to an intranet site for a single word entry in the address bar".

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07-2025
NotePad++ komt er bij mij al tijden niet meer op. Wat een gedrocht is dat zeg.

Tegenwoordig als simpele editor gebruik ik Sublime Text 2 (die overigens vandaag officieel gereleased is).

Voor projecten gebruik ik net als meerdere mensen hier ook PHP Storm.

• Alex)
Caelorum schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 18:32:
[...]

Die optie is "Go to an intranet site for a single word entry in the address bar".
Ik tikte zelfs een FQDN in (.local) en plakte daarna een stukje van een subfolder. BAM, Bing. :(

• Hydra
  • Laatst online: 26-04 10:16
Hmm. Die kende ik helemaal niet, wat suf. Thanks! Als ik dat eerder geweten had, had ik niet een uur lopen kutten met de package manager :)
Creepy schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:58:
Toch wel dus. Dit soort topics doorzoeken is drama en als iemand nu hetzelfde probleem heeft als jij is er dus geen topic over terug te vinden. Met wat meer uitleg over wat "werkt niet" inhoudt en over wat je zelf al hebt geprobeerd kan het prima een nieuw topic worden. En dat scheelt dus weer als iemand anders hetzelfde probleem heeft.
Ik post het hier met een goeie reden. Het is een simpele vraag waar je geen topic aan gaat wijden. Bovendien was de vraag NIET "waarom werkt bcrypt niet", het antwoord is daarop simpelweg dat die module niet gecompileerd kan worden op Windows en ik daarom dus naar een alternatief op zoek ben. En zoals je ziet is er gewoon een standaard alternatief voor.
Acid_Burn schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 14:30:
Waarom ik hier nog werk.. er zijn wel eens dagen dat ik me dat afvraag inderdaad :P
Dat heb ik ook met m'n huidige werkgever maar daar hebben we geen belachelijke regeltjes. Mijn grootste zorg is eigenlijk dat ze niet aan flexwerken doen :D
Ach ja, na ruim 13 jaar in dit bedrijf verbaas je je nergens meer over :P
WTF? 13 jaar? Ik dacht dat je net afgestudeerd was en nog niet weet wat er voor de rest te krijgen is. Trust me, de rest van de bedrijven vind je ook leuke collega's en ik ken werkelijk geen enkel bedrijf dat zo bizar met mail om gaat.

[ Voor 77% gewijzigd door Hydra op 26-06-2012 19:33 ]

https://niels.nu

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07-2025
Hydra schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 19:26:

WTF? 13 jaar? Ik dacht dat je net afgestudeerd was en nog niet weet wat er voor de rest te krijgen is. Trust me, de rest van de bedrijven vind je ook leuke collega's en ik ken werkelijk geen enkel bedrijf dat zo bizar met mail om gaat.
Het bedrijf moet wel iets goed doen, aangezien het wel al 13+ jaar meegaat :-)

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
m19 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 19:41:
[...]

Het bedrijf moet wel iets goed doen, aangezien het wel al 13+ jaar meegaat :-)
Ze smijten met genoeg geld ter compensatie natuurlijk :+

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:55
Alex) schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 18:39:
[...] Ik tikte zelfs een FQDN in (.local) en plakte daarna een stukje van een subfolder. BAM, Bing. :(
Grrr... Dat is wel echt erg dan. Gelukkig zelf (nog) geen problemen mee gehad.

• .oisyn
  • Laatst online: 01:13

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

BtM909 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 15:35:
Waarom zou zoiets via de moderators geregeld moeten worden? Er is toch niets mis mee om een persoon erop aan te spreken? Of, zoals in de topicwaarschuwing staat:
De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur®

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Rutix
Styxxy schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 17:31:
[...]

Wait, what? Lol. Hopelijk gebruik je Notepad++ niet als IDE (ik zou niet meer zonder phpStorm kunnen nu :+ ).
Sinds wanneer is npp een IDE :P?

Nothing to see here!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

marcop23 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 15:41:
if ($a = 1) do_iets(); zal altijd doe_ietsen, want de variable wordt gedefined en dat gaat gewoon goed
Interessant. En verklaar nu eens waarom bij if ($a = 0) doe_iets(); doe_iets() nooit zal worden aangeroepen? Wordt de variabele daar niet goed gedefnieerd oid?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-12-2025
.oisyn schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 20:58:
[...]

Interessant. En verklaar nu eens waarom bij if ($a = 0) doe_iets(); doe_iets() nooit zal worden aangeroepen? Wordt de variabele daar niet goed gedefnieerd oid?
Ik heb niet veel PHP kennis, maar ik gok 0 == false?

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-10-2025
juist! vanwege de juggeling

Aaaahhh PHP, zo wonderschoon

[ Voor 37% gewijzigd door Ellos op 26-06-2012 21:12 ]

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04:46

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Jegorex schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 21:07:
[...]

0 == false
0 !== false
;)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Jegorex schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 21:07:
[...]

Ellos schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 21:08:
juist! vanwege de juggeling

Aaaahhh PHP, zo wonderschoon
Jullie missen beide het punt dat ik probeer te maken (en dat 0 == false is in wel meer talen zo, zoals C en afgeleiden, Javascript, etc, en heeft vrij weinig met type juggling te maken).
Nogmaals:
Als je $a = 0 doet, wordt de variabele dan niet gedefinieerd en gaat dat dan niet goed? Want als je het probeert dan zul je zien dat doe_iets() juist niet wordt aangeroepen.
En ik weet zelf natuurlijk stiekem wel wat er daadwerkelijk aan de hand is, ik probeer marcop23 na te laten denken over wat ie nou beweert ;)

[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 26-06-2012 21:33 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Avalaxy schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 16:58:
[...]
+ die TR was al aangemaakt maar wordt kennelijk genegeerd.
Als je specifieke feedback wilt, dan kan je ons DM-en, mailen of een post doen in het feedbacktopic :) Als je wilt kan ik nog eea toelichten via DM, want dat behoeft geen publieke discussie.
.oisyn schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 20:54:
[...]

Waarom zou zoiets via de moderators geregeld moeten worden? Er is toch niets mis mee om een persoon erop aan te spreken? Of, zoals in de topicwaarschuwing staat:

[...]
Omdat ik wil voorkomen dat de grens vervaagt tot wannabe-mod gedrag (NOFI) en de vraag wel degelijk over moderatie gaat. Inhoudelijk op iets ingaan (of niet) is wat anders dan vragen om in dit topic minder over een of meerdere onderwerpen te posten :)

Zullen we het hier verder bij laten (in dit topic)? Mochten er nog vragen zijn, dan wil ik best nog eea verder toelichten in Feedback op moderatie binnen de Devschuur.

[ Voor 20% gewijzigd door BtM909 op 26-06-2012 22:11 ]

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-10-2025
Nvm

Dacht dat t ging om een string assignment, dan wordt mn antwoord wat duidelijker, dan is t wel typejuggeling naar een int 0 en die evalueert weer als false

again Nvm

[ Voor 195% gewijzigd door Ellos op 26-06-2012 22:09 ]

• Soultaker
  • Laatst online: 15-05 06:45
Alex) schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 18:39:
Ik tikte zelfs een FQDN in (.local) en plakte daarna een stukje van een subfolder. BAM, Bing. :(
FYI: host.local is geen FQDN; er moet nog een punt achter.

• Hydra
Hoppa! Pbkdf2 als hashing functie gebruikt. Meteen ook even het aantal iteraties dynamisch gedaan, de server doet at-startup een test om te kijken hoeveel iteraties je nodig hebt om een halve seconde te doen over 1 password.

En dat allemaal voor een doodsimpel bordspelletje :D

• Soultaker
Welk bordspelletje?

• Hydra
Schaken :) Ben met een Node.js / jquery projectje bezig om mezelf het asynchrone denken aan te leren.

• Soultaker
't Is maar wat je “doodsimpel” noemt. :P

• Hydra
Soultaker schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 22:56:
't Is maar wat je “doodsimpel” noemt. :P
Er zit geen AI speler in (niet van plan ook). Verder is schaken relatief simpel. Ik heb de meeste 'moves' die een stuk mag maken al server-side afgedekt. Moet alleen korte en lange rokade, en-passant slaan en de checks of een koning schaak of schaakmat staat en of er sprake is van remise.

Ook kun je nu (simplistisch) chatten met andere users, maar dat moet ik nog verder uitwerken. Evenals het starten van games tussen 2 gebruikers, op dit moment kan je alleen tegen 'jezelf' spelen.

• Devilly
  • Niet online
Hydra schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 23:04:
..., op dit moment kan je alleen tegen 'jezelf' spelen.
Altijd winnen, dat moet goed voor je ego zijn. :P

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Maar dan verlies je dus ook altijd :> .

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Over memSQL:
http://dom.as/2012/06/26/memsql-rage/

Er zit zeker een kern van waarheid in de beweringen die ze bij memSQL doen, maar, afgaande op m'n eigen guts en steeds meer kritiek die ik her-en-der al tegenkom is 't denk ik vooral een gevalletje (veel) mooier presenteren dan 't is.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Devilly
  • Niet online
Aloys schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 23:18:
Maar dan verlies je dus ook altijd :> .
Iets met een glas dat half vol of juist half leeg is... :Y)

• Rutix
RobIII schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 23:35:
Over memSQL:
http://dom.as/2012/06/26/memsql-rage/

Er zit zeker een kern van waarheid in de beweringen die ze bij memSQL doen, maar, afgaande op m'n eigen guts en steeds meer kritiek die ik her-en-der al tegenkom is 't denk ik vooral een gevalletje (veel) mooier presenteren dan 't is.
Dat idee kreeg ik ook een beetje. Daarom geloof ik meestal niet direct wat er word gezegd en wil ik het vooral eerst zelf uitproberen.

Nothing to see here!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Toen ik ls dat MemSQL geen prepared statements accepteerde was voor mij het interessante er meteen vanaf. Gaaf artikel verder :)

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:37
En we zijn live :-) http://c9.io/site/blog/2012/06/cloud9ide-new-features/

Belangrijkste features:

* Real time collaboration, live cursor syncing, tab syncing, debug state syncing
* Private VM per project, kan je alle dependencies op installeren die je wil
* Integrated Ruby, PHP en Python support (alleen runnen, geen debugger nog)
* Node.js code completion (context aware, incl. docs)
* Local version met auto sync naar hosted, zodat je ook offline kan werken

Oh en het ziet er gewoon heel erg strak uit nu :) .

• OkkE

OkkE

Ik had al 'n tweet gezien creator1988; ziet er goed uit! Ga er binnenkort eens goed naar kijken ipv alleen het blog door scrollen. :)

Aww.... als ik wil inloggen met mijn GitHub account: "Unkown authentication failed" ;(

[ Voor 27% gewijzigd door OkkE op 27-06-2012 10:46 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Gefeliciteerd creator1988 :) Mooi werk!

Eigenlijk wilde ik hier posten dat Eclipse 4.2 vandaag uit is. Maarja, dat is dus al 4.8 versies achter op Cloud9!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

creator1988 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 10:00:
En we zijn live :-) http://c9.io/site/blog/2012/06/cloud9ide-new-features/

Belangrijkste features:

* Real time collaboration, live cursor syncing, tab syncing, debug state syncing
* Private VM per project, kan je alle dependencies op installeren die je wil
* Integrated Ruby, PHP en Python support (alleen runnen, geen debugger nog)
* Node.js code completion (context aware, incl. docs)
* Local version met auto sync naar hosted, zodat je ook offline kan werken

Oh en het ziet er gewoon heel erg strak uit nu :) .
Gefeliciteerd! ^^

Ziet er allemaal goed uit, wie weet ga ik er ooit gebruik van maken.

Edit: Ziet er strak uit allemaal, complimenten! :D

[ Voor 3% gewijzigd door TheNephilim op 27-06-2012 10:50 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:38
Hoe vreemd.

in C# moet je, als je een out of ref parameter hebt in een method, bij de method-call die parameter ook expliciet als ref of out gaan specifieren. Bv:
code:
1
2
3
4
5
public void Foo( ref int x ) {}

...
int bar = 3;
Foo (ref bar);

Echter, als die parameter een optional parameter is,en je roept 'm als 'named' parameter op, dan hoef je dat plots niet meer te doen :?

code:
1
2
3
4
5
public void Foo( ref int x = 1) {}

...
int bar = 3;
Foo (x: bar);

https://fgheysels.github.io/

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Apart dat een ref parameter sowieso een literal default kan hebben. Je mag toch ook geen literal meegeven?

• Korben

Korben

() => {};

.oisyn schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:13:
Apart dat een ref parameter sowieso een literal default kan hebben. Je mag toch ook geen literal meegeven?
Het kan ook niet. Ik krijg onmiddellijk de melding A ref or out parameter cannot have a default value.

Uit de C# 4.0 Specification:
Formal parameters of constructors, methods, indexers and delegate types can be declared optional[.]

[...]

• A fixed-parameter with a default-argument is an optional parameter, whereas a fixed-parameter without a default-argument is a required parameter.
• A required parameter cannot appear after an optional parameter in a formal-parameter-list.
• A ref or out parameter cannot have a default-argument.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:38
Hmm, idd.
bovenstaand voorbeeld compiled niet.

Waar ik het uithaal , is dit:
Afbeeldingslocatie: http://img607.imageshack.us/img607/473/defaultref.png

[ Voor 31% gewijzigd door whoami op 27-06-2012 11:20 ]

https://fgheysels.github.io/

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik denk even kijken wat Spotify nou eigenlijk inhoud... nou niet veel goeds. Het is sloom, onoverzichtelijk en je blijft inloggen. Terug naar Grooveshark dus, jammer dat er wat muziek mist, maar het is wel een stukje handiger naar mijn mening.

Oef, de laatste loodjes, website voor een klant. Nieuwsbrief inschrijven en gegevens naar CSV, moeilijk doen en teveel meerwerk.

• Devilly
  • Niet online
creator1988 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 10:00:
Dat klinkt wel erg cool. Misschien moet ik er toch eens naar kijken. Gisteren had ik de site even geopend, maar ik vond de (iets) meer gevulde menubalk niet echt aantrekkelijk en heb meteen Ctrl + w ingedrukt.

• Korben

Korben

() => {};

TheNephilim schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:21:
Ik denk even kijken wat Spotify nou eigenlijk inhoud... nou niet veel goeds. Het is sloom, onoverzichtelijk en je blijft inloggen. Terug naar Grooveshark dus, jammer dat er wat muziek mist, maar het is wel een stukje handiger naar mijn mening.
Sloom? Blijft inloggen? Welke Spotify gebruik jij? Ik heb er geen enkel probleem mee. Spotify heeft tenminste veel muziek, en last I checked moest je bij Grooveshark continu een webpagina open laten staan.

[ Voor 10% gewijzigd door Korben op 27-06-2012 11:24 ]

• Korben

Korben

() => {};

whoami schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:17:
Hmm, idd.
bovenstaand voorbeeld compiled niet.

Waar ik het uithaal , is dit:
[afbeelding]
Ah, maar dat het in C# niet kan, wil niet zeggen dat de CLR het niet kan. Dit is waarschijnlijk een COM interop, en daar zijn sowieso andere regels dan in C#.

• OkkE

OkkE

TheNephilim schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:21:
Hier is het juist erg snel, heb nog nooit opnieuw hoeven inloggen en onoverzichtelijk vind ik het ook niet. Al heb ik geen ervaring met Grooveshark.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Korben schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:24:
[...]

Sloom? Blijft inloggen? Welke Spotify gebruik jij? Ik heb er geen enkel probleem mee. Spotify heeft tenminste veel muziek, en last I checked moest je bij Grooveshark continu een webpagina open laten staan.
De PC client gewoon XD Ja ik moest inloggen bij het opstarten, toen na het opstarten nog eens en toen heb ik (gezien dat niet lukte) maar op annuleren gedrukt. Hij doet het wel, maar gewoon simpel op muziek zoeken levert muziek uit zoveel bronnen op, dat wil ik helemaal niet.

Groove Shark zit inderdaad in de browser, hier geen probleem. Een extra tabblad open, als eerste, kan prima. Echter hebben lagged Grooveshark vandaag een beetje, niet echt heel handig.

Maar ik zal nog eens kijken, gezien de positieve reacties hier ben ik vast te vluchtig geweest.

• GateKeaper
  • Laatst online: 05-05 07:49

GateKeaper

#1 Procastinator

Kadaster is ook lekker bezig. Krijg je netjes een bevestiging per mail wanneer je door een klant als gebruiker wordt toegevoegd aan hun belang-beheerssysteem, staat hier gewoon je gebruikersnaam + wachtwoord in ;( Leren ze het dan nou nooit?
Geachte heer of mevrouw heer ******,

Bedankt voor uw registratie op de Klic-diensten. Hierbij ontvangt u uw inloggegevens voor dienst Klic-wab als Klic-asseteditor (voor deelnemer: ******),

Uw gebruikersnaam is : **username**
Uw wachtwoord is : **password**

U kunt inloggen via http://klic-web.geodan.nl/

Voor meer informatie kunt u terecht op http://www.kadaster.nl/klic keuze Diensten. Mochten er daarna nog vragen zijn dan kunt u telefonisch contact met ons opnemen (0800-0080).

Met vriendelijke groet,
Kadaster
Klic-online servicedesk
E-mailadres : klic@kadaster.nl
Telefoon: 0800-0080
*edit, heer of mevrouw heer? WTF is een "mevrouw heer" ?

[ Voor 3% gewijzigd door GateKeaper op 27-06-2012 11:38 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

GateKeaper schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:37:
staat hier gewoon je gebruikersnaam + wachtwoord in ;(
Dat impliceert nog niet dat ze het plaintext (of encrypted) opslaan.

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 10:43
.oisyn schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:41:
[...]

Maar wel onbeveiligd naar buiten sturen. Lijkt me voldoende mogelijkheden bij een MITMA.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-05 15:20
Ja want jij kan een versleuteld password nog lezen :?

• Korben

Korben

() => {};

SoaDmaggot schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:42:
[...]

Maar wel onbeveiligd naar buiten sturen. Lijkt me voldoende mogelijkheden bij een MITMA.
De login is ook niet beveiligd met SSL, nog zo'n tekortkoming.
jip_86 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:44:
Ja want jij kan een versleuteld password nog lezen :?
Dat hoeft dus niet, want ze sturen het gewoon plain-text in een mailtje naar de gebruiker. Als je dat mailtje onderschept ben je er al.

[ Voor 35% gewijzigd door Korben op 27-06-2012 11:46 ]

• OkkE

OkkE

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

.oisyn schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:41:
[...]

Moet je me toch eens uitleggen hoe het dan wordt opgeslagen?
DirectAdmin moet dit ook doen, want via een linkje kan ik outlook settings downloaden. Dat is een regfile'tje, die je kan importeren waardoor je mail op magische wijze wordt toegevoegd. Dus inderdaad, of plain text, of encrypted.

[ Voor 20% gewijzigd door GateKeaper op 27-06-2012 11:55 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Zoiets was te verwachten! :P Zelf heb ik Plesk altijd erg bloated gevonden, dat is overigens nog niet veranderd. Het ziet er allemaal fancy uit met veel effecten, maar dan heb ik liever iets wat simpeler is, waar je meer controle over hebt.

Zelf hebben we Interworx als controlpanel, werkt prima. Het enige nadeel is dat ze oude repo's gebruiken voor bijv. php en MySQL.

cPanel zie ik ook niet zoveel meer trouwens, maar dat is nogal een duur pakket volgens mij.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

GateKeaper schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:55:
DirectAdmin moet dit ook doen, want via een linkje kan ik outlook settings downloaden. Dat is een regfile'tje, die je kan importeren waardoor je mail op magische wijze wordt toegevoegd. Dus inderdaad, of plain text, of encrypted.
Klopt, maar als het goed is zit daar geen wachtwoord in. Je moet dan zelf de eerste keer je ww opgeven en het vinkje aanvinken voor wachtwoord onthouden :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Account Manager\Accounts\btm909]
"Account Name"="<email>"
"Connection Type"=dword:00000003
"POP3 Server"="mail.server.nl"
"SMTP Server"="mail.server.nl"
"POP3 User Name"="btm909"
"SMTP User Name"=""
"POP3 Prompt for Password"=dword:00000000
"SMTP Prompt for Password"=dword:00000000
"SMTP Display Name"="<email>"
"SMTP Email Address"="<email>"
"POP3 Skip Account"=dword:00000000
"SMTP Use Sicily"=dword:00000002
"POP3 Timeout"=dword:0000003c
"SMTP Timeout"=dword:0000003c
"SMTP Secure Connection"=dword:00000000
"SMTP Split Messages"=dword:00000000
"POP3 Port"=dword:0000006e
"SMTP Port"=dword:0000024b

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

GateKeaper schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:55:
[...]

Moet je me toch eens uitleggen hoe het dan wordt opgeslagen?
Als je een account creëert dan heeft de server tijdens dat request toch de beschikking over je originele wachtwoord? Dan kunnen ze die toch gewoon gebruiken om jouw een mailtje te sturen? Dit zegt compleet niets over hoe ze het opslaan.
SoaDmaggot schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:42:
[...]

Tja, ageer je ook altijd tegen logins die niet achter SSL zitten, zoals zo'n beetje álle fora?

Ik vind het ook niet erg handig hoor, om je ww te mailen*. Maar er werd bijgezegd "dat dat vandaag de dag nog gebeurt", waardoor het net zo erg lijkt als je wachtwoorden in plaintext opslaan. Maar of dat hier ook aan de orde is is niet duidelijk.

* En dan gaat het hier nog om het aanmaken van een account voor iemand anders. Vrij logisch dat daar een (gegenereerd) wachtwoord in staat waarvan de klant verwacht wordt dat te wijzigen (alleen staat dat dan helaas weer niet in de mail)

[ Voor 52% gewijzigd door .oisyn op 27-06-2012 12:29 ]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Een MS-SQL-database converteren van om het even welke versie naar om het even welke andere versie is een PITA. [/mededeling]

• Alex)
GateKeaper schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:37:
Kadaster is ook lekker bezig. Krijg je netjes een bevestiging per mail wanneer je door een klant als gebruiker wordt toegevoegd aan hun belang-beheerssysteem, staat hier gewoon je gebruikersnaam + wachtwoord in ;( Leren ze het dan nou nooit?

[...]
Ook mooi dat ergens bovenin "Klic-wab" staat en onderaan "Klic-web". Wat is het nou?
*edit, heer of mevrouw heer? WTF is een "mevrouw heer" ?
Een travestiet?

En ohja, platte tekst-wachtwoorden icm Plesk. Ook ooit eens gezien op een managed dedicated server, stond in /root gewoon een scriptje "ExportPasswords.pl" die een lijst met e-mailadressen en wachtwoorden genereerde voor het opgegeven domein.

De wachtwoorden waren dus de echte wachtwoorden zoals die gebruikt werden, die waren ook echt geweldig trouwens. Dingen als "huisinitalie" kwamen voorbij.

Navraag bij de hoster gaf dit antwoord:
Binnen /root staat een door ons geschreven tooltje 'ExportPasswords.pl'. Wanneer je binnen /root het commando "./ExportPasswords.pl domeinnaam" uitvoert, dan haalt scriptje alle mail- en ftp-gegevens op uit de mysql database die plesk gebruikt. Dit kan handig zijn op het moment dat iemand z'n login/pass niet meer weet.
Ik heb 't er maar bij gelaten...

[ Voor 53% gewijzigd door Alex) op 27-06-2012 13:01 ]

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 19:54
.oisyn schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:23:
[...]

Ik vind het ook niet erg handig hoor, om je ww te mailen*. Maar er werd bijgezegd "dat dat vandaag de dag nog gebeurt", waardoor het net zo erg lijkt als je wachtwoorden in plaintext opslaan. Maar of dat hier ook aan de orde is is niet duidelijk.
Ik krijg deze mailtjes ook regelmatig met elke keer mijn wachtwoord, dus ze slaan het inderdaad plaintext op. Daarnaast sturen ze deze mailtjes ook elke keer langs de USA om ze door Symantec te laten virusscannen (messagelabs.com). Gebruiken heel veel (semi)overheden trouwens, dus wel een mooie plek om af te tappen. Lijkt me niet eens zo onwaarschijnlijk.

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

.oisyn schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:23:
[...]

Als je een account creëert dan heeft de server tijdens dat request toch de beschikking over je originele wachtwoord? Dan kunnen ze die toch gewoon gebruiken om jouw een mailtje te sturen? Dit zegt compleet niets over hoe ze het opslaan.

[...]

Tja, ageer je ook altijd tegen logins die niet achter SSL zitten, zoals zo'n beetje álle fora?

* En dan gaat het hier nog om het aanmaken van een account voor iemand anders. Vrij logisch dat daar een (gegenereerd) wachtwoord in staat waarvan de klant verwacht wordt dat te wijzigen (alleen staat dat dan helaas weer niet in de mail)
Nee nee nee... Oké.. misschien was ik niet helemaal duidelijk.

Het zit zo, klant heeft een beheerpagina, ik heb al een useraccount, en hij geeft mijn username toegang om op zijn beheerpagina te komen.

Laten we zeggen dat jij een topicstart maakt hier ergens, en mij uitnodigd om hem ook te beheren (zie je hier wel meer, 2 auteurs van een topicstart). Ik krijg dan een mailtje van Tweakers: "Beste heer, mevrouw heer GateKeaper, .oisyn heeft je uitgenodigd om zijn topic te komen beheren. Je gebruikersnaam is GK, je wachtwoord is: aardbei. Log in op Tweakers.net om zijn topic te vernaggelen."
Pagina: 1 ... 116 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.