Jij niet alleenDavio schreef op maandag 25 juni 2012 @ 13:08:
Ik hoor Bart de Smert en Erik Meijer weer over LINQ praten...
Ik zeg niet dat jij dat beweerd, ik zeg alleen maar dat jouw beweegredenen komen uit jouw requirementsRobIII schreef op zondag 24 juni 2012 @ 17:47:
[...]
Waar heb ik dat beweerd? De vraag was: KeePass of LastPass, geen overige requirements... behalve dat offline houden "wel prettig" zou zijn; ik vroeg me hardop af waarom. Voor een nuttige discussie
Als ik bij mijn ouders thuis kom oid heb ik al gauw dat ik effe achter een PC kruip om even wat te mailen of T.netten. Dat is voor iedereen anders.
Daarom zei ik al, kan me heel goed voorstellen dat jij liever lastpass hebtAgain; ik ben niet héél erg bekend met KeePass op die manier (we gebruiken 't wel op de zaak, maar gewoon vanaf een share), maar dan moet ik toch naar de DropBox site gaan, inloggen, vault downloaden, KeePass portable downloaden, die verwijzen naar de gedownloade vault voordat ik 't een beetje kan gebruiken, niet? Dat vind ik "geklooi" (met DropBox, en, allee, KeePass dus). En, uiteraard, als je 't alleen op je eigen PC's/smartphone/whatever gebruikt heb je dat "geklooi" maar eenmalig, maar ik heb dus wél zo nu en dan dat ik ergens achter een PC zit waar ik een wachtwoord van 't een-of-ander moet hebben. En ik weet er, letterlijk, op m'n login van m'n PC en m'n masterpassword na geen één. Elke site, elke scheet, alles een eigen, uniek, generated, 15-25 char wachtwoord. Zonder LastPass ben ik lost
Dat is je keuze; want in 't geval van FF (of Chrome) zou je ook nog FF sync kunnen gebruiken waardoor je wachtwoorden weer effectief in de cloud zitten.En die gebruiken allemaal (makkelijk) dezelfde vault? (I.c.m. dropbox neem ik aan dan?)
Een CEO die uitlegt dat er traffic is vanaf een onbekende werkplek wat groot genoeg is om meerdere gegevens te bevatten toch iets anders is dan een anomaly. Ik zal straks even terugkomen waarom ik 't een non-argument vind dat dropbox ook gehacked is (geweest).Waar heb ik dat beweerd? Het lemma is echter ook voorzien van bronnenJij draagt een, niet onderbouwd, punt aan (2) waaruit de suggestie gewekt wordt dat het gehackt zou zijn. En dat is nooit bewezen, enkel een network anomaly (welke de traffic was) waarna ze 't zekere voor 't onzekere hebben genomen. En dat is ook precies wat er in je pcworld artikel staat. Dus wat is 't punt nou eigenlijk van die link in de eerste plaats?
Ja blijkbaar wel, want ik heb nooit beweerd dat het een requirement is. Ik zei als het een requirement is.Als het requirement is om je wachtwoorden lokaal te houden wel, maar waar stond die requirement? Ik zag alleen een "zou wel fijn zijn". Diezelfde "requirement" doe je zelf ook teniet door DropBox te suggesteren? Of begrijp ik nou helemaal verkeerd wat je bedoelde?
Denk 't ook, met diens verstande dat in de gevallen waar het wachtwoord bestand lokaal (beschermd met master ww en en key file) moet worden gehouden, lastpass daar in principe voor afvalt, right?Maar goed, volgens mij zitten we aardig 'tzelfde te beweren en vallen we nu over komma's en punten.
Kan je overigens bij lastpass ook bepalen hoe je db wordt geencrypt met eventueel iteraties?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Dat dropbox niet super veilig is, tjah elke oplossing zal z'n problemen kennen toch?
Dankje het is gelukt!ZpAz schreef op zondag 24 juni 2012 @ 21:36:
[...]
Nope, geen tutorial, voor PHP 5.4 had ik een automatisch systeem gevonden @ http://php-osx.liip.ch
Gewoon dit in de terminal duwen: curl -s http://php-osx.liip.ch/install.sh | bash -s 5.4
I seye won, toe, trie:Patriot schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:15:
Jongens jongens jongens. Laten we dit op een volwassen manier oplossen. Ik zeg.. rapbattle!
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
En vanochtend was er nog iemand die vroeg hoe je een ASP.NET MVC3 applicatie moet bouwen
Avalaxy schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:37:
Wat een ontzettend domme vragen komen er de laatste tijd toch voorbij op StackOverflow... Een senior .NET developer die vraagt wat het verschil is tussen DateTime.Now en DateTime.UtcNow
En vanochtend was er nog iemand die vroeg hoe je een ASP.NET MVC3 applicatie moet bouwen
- File, New, Project...
- Selecteer Web, ASP.NET MVC 3 Web Application, voer een naam in en klik op OK.
- Write the rest of the damn application.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Location United States of the A zekerAvalaxy schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:37:
Wat een ontzettend domme vragen komen er de laatste tijd toch voorbij op StackOverflow... Een senior .NET developer die vraagt wat het verschil is tussen DateTime.Now en DateTime.UtcNow
Ik heb overigens wel het idee dat de meeste van dat soort idiote vragen uit landen als India komen. Vaak zijn ze ook nog eens in belabberd Engels
[ Voor 41% gewijzigd door Avalaxy op 25-06-2012 14:53 ]
Pas als je het op gaat slaan in bijvoorbeeld een database, is het handig om consistent te zijn en UTC te gebruiken. Of als je waarden uit verschillende timezones met elkaar gaat vergelijken.
Als je het alleen gebruikt om binnen dezelfde timezone berekeningen te doen dan maakt het niet uit welke je gebruikt.
Hier dus 49% procent meer dan het gemiddelde van de EUAllerdings kostet ein repräsentativer Warenkorb in allen Nachbarländern Deutschlands mit Ausnahme von Polen und Tschechien noch deutlich mehr. In Luxemburg müssen Konsumenten rund 22 Prozent mehr bezahlen als im EU-Schnitt. Teurer ist das Leben auch in Belgien (+12 Prozent), Frankreich (+11 Prozent), in der Niederlande (+8 Prozent) und in Österreich (+7 Prozent).
Dat lijkt me geen beslissing die je zomaar even maakt, behalve als het een simpel hobbyproject is. Als het inderdaad een simpel hobbyproject is, kun je het snel aanpassen (er staat simpel) en anders mag ik toch hopen dat hier van tevoren over is nagedacht. Zo niet, dan verdien je de problemen die je je op de hals haalt.Avalaxy schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:23:
Ja en door dat soort beredeneringen ontstaan dus fouten. Wat nou als jij je software ineens ergens in de cloud wilt laten draaien waar je geen idee hebt op welke locatie je software draait?
Zoveel rap luister ik niet, maar dat is gewoon goed.
* Davio wist dat zo'n post zou komen.Avalaxy schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:23:
Ja en door dat soort beredeneringen ontstaan dus fouten. Wat nou als jij je software ineens ergens in de cloud wilt laten draaien waar je geen idee hebt op welke locatie je software draait?
Je moet natuurlijk wel met de context rekening houden.
Als een een gebruiker met een desktop app om half 1 iets aangemaakt heeft en hij wil het op basis van aanmaaktijd terugzoeken, moet hij niet bij half 10 hoeven te zoeken, omdat het genormaliseerd is naar UTC.
Kwestie van eventjes TimeZoneInfo.ConvertTimeFromUtc er overheen halen in je presentatielaag, lijkt me niet zoveel moeiteDavio schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:36:
[...]
Als een een gebruiker met een desktop app om half 1 iets aangemaakt heeft en hij wil het op basis van aanmaaktijd terugzoeken, moet hij niet bij half 10 hoeven te zoeken, omdat het genormaliseerd is naar UTC.
Als iemand de software installeert op een laptop en dan meeneemt naar het buitenland gaat het ook fout lijkt me.
[ Voor 11% gewijzigd door Avalaxy op 25-06-2012 15:45 ]
Alleen jammer dat die verzendkosten van thinkgeek meer bedragen dan de kosten voor die mok.. Al met al ben je al gauw $40 kwijt voor een mok.Martindo schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:42:
Oké, waarom zie ik nu pas de koffiemok in de beginpost? Die moet ik echt bestellen.
En is'ie voor $16 al op ebay of voor €16 op bestel.nl te krijgen..
[ Voor 32% gewijzigd door PeterSelie op 25-06-2012 15:48 ]
De kwaliteit van thinkgeek viel me wel tegen
Ik had van de week een mailtje gestuurd naar marktplaats omdat ik mijn account verwijderd wilde hebben, en dit de enige weg is.
Krijg ik net een mailtje dat dat gebeurd is, zonder dat ik ook maar iets heb moeten verifiëren, geen bevestigings mail, niks.
Oftewel kies je account maar uit stuur een mail met dat adres erin en laat het willekeurig verwijderen beginnen
[ Voor 4% gewijzigd door Ellos op 25-06-2012 16:19 ]
Hebben ze niet gekeken naar het e-mailadres waarmee je je aanvraag hebt verstuurd?Ellos schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:16:
Ok debiel dit.
Ik had van de week een mailtje gestuurd naar marktplaats omdat ik mijn account verwijderd wilde hebben, en dit de enige weg is.
Krijg ik net een mailtje dat dat gebeurd is, zonder dat ik ook maar iets heb moeten verifiëren, geen bevestigings mail, niks.
Oftewel kies je account maar uit en laat het willekeurig verwijderen beginnen
Al is dat zeer eenvoudig te spoofen natuurlijk.
Dat is namelijk waarom ik dat account weg wilde hebben want dat mail adres gebruik ik niet meer en valt niet te veranderen
Er staat nog net geen "made with Microsoft Frontpage" in de source.
Dit was trouwens het hele verhaal, en dus verstuurd van een ander mail adres dan mijnmail@gmail.com
Beste meneer Floris,
Hartelijk dank voor uw bericht waarin u vraagt om verwijdering van uw gegevens.
Ik heb het wachtwoord gekoppeld aan uw e-mailadres mijnmail@gmail.com op uw verzoek uit ons systeem verwijderd. Hiermee is uw 'Mijn Marktplaats' account automatisch komen te vervallen.
Ik hoop u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest en wens u nog een fijne dag.
Met vriendelijke groet,
Sofie
Helpdesk medewerker
www.marktplaats.nl
N.B. Als u een reactie op dit bericht wilt geven, verzoeken we u vriendelijk doch dringend het onderwerp van deze e-mail niet te wijzigen.
-----Original Message-----
Graag zou ik mijn account mijnmail@gmail.com verwijderd zien worden.
Ik neem aan dat dit met een verficatie mail oid zal gaan?
Graag hoor ik van u.
Met vriendelijke groeten,
Nino Floris
ref:_00D30oiTn._50030MoqjR:ref
[ Voor 3% gewijzigd door Ellos op 25-06-2012 16:25 ]
Dat lijkt me ook. Kwestie van de datum, tijd en bijbehorende timezone opslaanAvalaxy schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:44:
[...] Als iemand de software installeert op een laptop en dan meeneemt naar het buitenland gaat het ook fout lijkt me.
Anders nog even verifiëren hoe dit zit? Het blijft wel vreemd dat hier niets geen procedure aan vast zit.Ellos schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:24:
Enige wat ik zou kunnen bedenken is een ip check, maar dat is natuurlijk al helemaal ondermaats
Dit was trouwens het hele verhaal, en dus verstuurd van een ander mail adres dan mijnmail@gmail.com
[...]
Ach zo vallen de cito examens ook te unlocken voortijdig door je lokale klok vooruit te zetten....
Prutsers allemaal
Ofwel ze hebben gewoon je wachtwoord gewijzigd. Als je nu weer je account op wilt zal je eerst een wachtwoord reset moeten doen. Echt verwijderen zullen ze blijkbaar niet doenIk heb het wachtwoord gekoppeld aan uw e-mailadres mijnmail@gmail.com op uw verzoek uit ons systeem verwijderd. Hiermee is uw 'Mijn Marktplaats' account automatisch komen te vervallen.
Nee, ze doen waarschijnlijk een soft-delete, omdat anders de hele database gek wordt.Megamind schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:30:
Ik ben toch niet gek maar er staat toch:
[...]
Ofwel ze hebben gewoon je wachtwoord gewijzigd. Als je nu weer je account op wilt zal je eerst een wachtwoord reset moeten doen. Echt verwijderen zullen ze blijkbaar niet doen
Maar doe dat dan met een actief-veld en niet met een ww reset.
We are shaping the future
Dit moet toch voldoende zijnHiermee is uw 'Mijn Marktplaats' account automatisch komen te vervallen.
Mijn gestuurde vraagstuk
Hoi Sofie,
Bedankt voor de verwijdering
Ik heb even een vraagje over de procedure waarmee jullie accounts verwijderen.
Stel dat dit niet mijn account geweest zou zijn, en ik had dat eerste mailtje gestuurd.
Was hij dan gewoon op dezelfde manier verwijderd geweest?
Ik heb de aanvraag vanaf een ander mail adres gedaan, en ik heb niks moeten verifiëren.
Waar controleren jullie wel op?
Dit kan anders heel fout aflopen als malafide partijen hier achter komen en gaan toepassen.
Graag hoor ik hier meer over.
Met vriendelijke groeten,
Nino Floris
[ Voor 72% gewijzigd door Ellos op 25-06-2012 16:35 ]
Maar of hun DB dat leuk vindt...
En hoe zit dat dan als je reacties van andere mensen op Ellos weg gaat halen? Want die mensen zitten er misschien niet op te wachten als je hun reacties weghaalt.Gleighton schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:35:
Wettelijk gezien moet Marktplaats alle gegevens van hem uit hun database gooien, als Ellos dat vraagt.
Of als iemand bijvoorbeeld 10 transacties heeft verricht, waarvan één met Ellos, moet die dan op 9 komen en moet die transactie voor eeuwig verdwijnen?
Mijn punt: Hoe enforce je zoiets in de praktijk?
Reddit vervangt bijvoorbeeld username + comments door [deleted]. Hierdoor kun je wel zien dat er ooit iets gestaan heeft maar je kunt er verder niks meer mee.
[ Voor 27% gewijzigd door Gleighton op 25-06-2012 16:44 ]
Ik zou dan wel eens willen weten wat er gebeurd bij jullie als je
<!--[if IEMobile]><html class="iemobile" lang="nl"> <![endif]-->
<!--[if lt IE 7]> <html class="no-js ie6 oldie" lang="nl"> <![endif]-->
<!--[if IE 7]> <html class="no-js ie7 oldie" lang="nl"> <![endif]-->
<!--[if IE 8]> <html class="no-js ie8 oldie" lang="nl"> <![endif]-->
<!--[if gt IE 8]><!--> <html class="no-js" lang="nl"> <!--<![endif]-->
dus de modernizr tags, neerzet op de plek waar in een web application normaal <html lang="en"> staat,
bij mij crasht de hele designer en visual studio dan, ik heb al een bugreport gedaan maar ben benieuwd of ik en enkele vrienden de enige zijn.
Bij microsloft kunnen ze het namelijk niet reproduceren
[ Voor 4% gewijzigd door Ellos op 25-06-2012 16:46 ]
Je hoeft ze niet weg te gooien, maar gewoon de velden met persoonlijke informatie leeg halen.Gleighton schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:35:
Wettelijk gezien moet Marktplaats alle gegevens van hem uit hun database gooien, als Ellos dat vraagt.
Link naar je bugreport? Ik upvote het wel evenEllos schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:44:
Even iets heel anders, gebruiken hier mensen al de 2012 rc?
Ik zou dan wel eens willen weten wat er gebeurd bij jullie als je
<!--[if IEMobile]><html class="iemobile" lang="nl"> <![endif]-->
<!--[if lt IE 7]> <html class="no-js ie6 oldie" lang="nl"> <![endif]-->
<!--[if IE 7]> <html class="no-js ie7 oldie" lang="nl"> <![endif]-->
<!--[if IE 8]> <html class="no-js ie8 oldie" lang="nl"> <![endif]-->
<!--[if gt IE 8]><!--> <html class="no-js" lang="nl"> <!--<![endif]-->
dus de modernizr tags, neerzet op de plek waar in een web application normaal <html lang="en"> staat,
bij mij crasht de hele designer en visual studio dan, ik heb al een bugreport gedaan maar ben benieuwd of ik en enkele vrienden de enige zijn.
Bij microsloft kunnen ze het namelijk niet reproduceren
Nothing to see here!
https://connect.microsoft...shes-the-designer#details
Hij staat op public maar is niet te zien zonder in te loggen?! beetje vaag mja ik hoop dat je er bij kunt
Ik kan er niet aan
(En ik ben ingelogd.)The content that you requested cannot be found or you do not have permission to view it.
If you believe you have reached this page in error, click the Help link at the top of the page to report the issue and include this ID in your e-mail: b5fa8579-b2d2-4f20-beea-e908029629d0
Ik was wel effe vergeten dat je voor het opslaan van output uit een command in een UDV, je er $() rond moest zetten. Allemaal vage errors zoals:
1
| ./bdsd.sh: line 139: /Users/adriaan/Desktop: is a directory |
Nouja, dat weet ik ook wel.
Hmm niet handig, ik snap het niet hij staat gewoon op public, probeert microsoft me te sussen?Styxxy schreef op maandag 25 juni 2012 @ 18:30:
[...]
Ik kan er niet aan.
[...]
(En ik ben ingelogd.)
*Biedt zich aan*jip_86 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:22:
Oei, nou wie bied zich aan om dit met zijn account te laten testen? Ik wil wel zo'n mailtje typen
Stuur maar DM voor mn account name
edit:
Je hebt DM met mn account name. Laat maar weten als je hebt verzonden enzo. Ben benieuwd wat ze ermee doen
[ Voor 18% gewijzigd door Gamebuster op 25-06-2012 19:54 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Works on my machine:Ellos schreef op maandag 25 juni 2012 @ 19:45:
[...]
Hmm niet handig, ik snap het niet hij staat gewoon op public, probeert microsoft me te sussen?
Ik kan het met m'n (volgens mij) amerikaanse account wel zien. M'n normale NL account niet.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Windows! Why u no make distinction between UpperCase and lowercase!
They no be the same u know!
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Zal wel voordelen hebben want sommigen zijn zo creatief met variabelen dat als item twee keer benodigd is binnen dezelfde scope maar het een andere betekenis heeft het meer item en Item wordt... en dat is ook niet duidelijk uiteraard.
[ Voor 69% gewijzigd door ZpAz op 25-06-2012 21:03 ]
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Windows maakt het onderscheid wel: als je een bestand met HoofdLetters maakt dan blijven die H en L ook gewoon hoofdletters. In win32-mode kan je het bestand inderdaad met zowel 'hoofdletters' als 'HoofdLetters' opvragen, maar het is mij niet duidelijk waarom dat verkeerd is - nouja, hoogstens irritant als je op een samba-share de map HoofdLetters wilt bereiken terwijl er óók een map 'hoofdletters' aanwezig is -- maar dat lijkt me meer een problem between keyboard and chair.Firesphere schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:36:
AAARAGHHHH!!!
Windows! Why u no make distinction between UpperCase and lowercase!
They no be the same u know!
Misschien heeft het iets te maken met database-replication?Jan_V schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:21:
Moet je niet toevallig meedoen aan een beta programma om deze dingen te kunnen zien? Zou kunnen verklaren waarom sommige mensen het niet kunnen zien.
Ik kan het met m'n (volgens mij) amerikaanse account wel zien. M'n normale NL account niet.
VotedEllos schreef op maandag 25 juni 2012 @ 18:20:
Excuus ik moet er nog bij vertellen dat nadat je dat toegevoegd heb je naar split view of designer moet switchen
https://connect.microsoft...shes-the-designer#details
Hij staat op public maar is niet te zien zonder in te loggen?! beetje vaag mja ik hoop dat je er bij kunt
Nothing to see here!
Wampserver is weer bezig. php_curl is aangezet, ook in php.ini maar doet niets, ook niet na herstart Apache en hele wampserver.
Zo schiet FB-login niet echt op.
2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Verwijderd
[Vimeo: http://vimeo.com/44087431]
Je weet dat er in WAMP meerdere php.ini's zijnF.West98 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 22:14:
Wampserver is weer bezig. php_curl is aangezet, ook in php.ini maar doet niets, ook niet na herstart Apache en hele wampserver.
Zo schiet FB-login niet echt op.
Ellos schreef op maandag 25 juni 2012 @ 19:45:
Hmm niet handig, ik snap het niet hij staat gewoon op public, probeert microsoft me te sussen?
Fixed. Blijkbaar moest ik de nieuwe ToS / ToU accepten, die waren gewijzigd sinds mijn laatste bezoek (dat op zich ook weer lang geleden was). Maar natuurlijk kreeg ik daar pas melding van toen ik naar mijn Dashboard ging, in plaats van ineens de melding te geven. Zucht. Ach ja, upvoted nu
Op de website staan deze twee teksten:Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 22:17:
Heeft iemand van jullie al eens gekeken naar MemSQL? Een database ontwikkeld door een paar Facebookdevs.
Using a combination of write-ahead logging and snapshotting, MemSQL ensures your data is safe and secure.
Iemand enig idee hoe ze dat combineren? Het lijkt me dat de bewerkingen in het geheugen niet direct worden weggeschreven en dat je best data kwijt kan zijn als de stroom uit valt?Bottom line: the more CPU on the machine, the faster MemSQL can go.
http://www.bestel.nl/lifestyle/tank-up-mok-p-2290.html:_Erikje_ schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:01:
Die mok is na 2 keer wassen zijn opdruk kwijt, weet ik uit ervaring.
Je hebt hem niet toevallig in de vaatwasser gegooid?Let op: om deze Tank Up Mok mooi te houden dien je de beker met de hand te wassen.
[/random];
Toch maar even wel alsjeblieft
[ Voor 71% gewijzigd door BtM909 op 26-06-2012 15:26 ]
https://niels.nu
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Ik vind het hebben van een wank-arm een beter verhaal. Ik zou het daar op houdenalienfruit schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 10:41:
Sommige mensen snijden gewoon in hun pees tijdens het koken
https://niels.nu
Misschien moet ik maar in een andere taal een scriptje maken die hetzelfde doet. Iemand nog tips? Zou dit sneller gaan met Python of pak ik liever Java?
How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.
Damn dat zou dus een stuk sneller moeten zijn dan normaal MySQL. Deze claims worden wel vaker gemaakt en dat is dan ook nog wel waar, maar loop je tegen allerlei problemen aan door dingen die weer niet kunnen. Maar ik ga deze eens onthouden! Wie weet komt het van pas.Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 22:17:
Heeft iemand van jullie al eens gekeken naar MemSQL? Een database ontwikkeld door een paar Facebookdevs.
[video]
Ik heb namelijk een antwoord gekregen, en wat voor 1.
Dit doet mijn vertrouwen stijgen... NOTGeachte mevrouw/meneer Floris,
Hartelijk dank voor uw bericht terug.
Vooraf voeren wij natuurlijk een controle uit van het te verwijderen account.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Sofie
Helpdesk medewerker
www.marktplaats.nl
N.B. Als u een reactie op dit bericht wilt geven, verzoeken we u vriendelijk doch dringend het onderwerp van deze e-mail niet te wijzigen.
lol, dat laat de moed wel in de schoenen zakken ja. Als er dus vervelende mensen een bieding doen die te laag is kan ik zo even hun account laten verwijderenEllos schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:10:
Het marktplaats verhaal krijgt bij deze van mij nog een laatste staartje.
Ik heb namelijk een antwoord gekregen, en wat voor 1.
[...]
Dit doet mijn vertrouwen stijgen... NOT
Gebruik pbkdf2 zit standaard in node 0.6 en hoger http://nodejs.org/api/crypto.htmlHydra schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 10:30:
FF een klein vraagje waar geen apart topic voor nodig is: ik ben in Node.js met een bordspel bezig en daarbij kunnen users ook inloggen. Ik hash passwords nu met SHA-512. Eigenlijk wil ik bcrypt gebruiken, maar de Node.js plugin werkt niet onder Windows. Heeft iemand daar een goed alternatief voor?
Natuurlijk is voor een simpel bordspelletje de crypt-sterkte van het password niet zo belangrijk maar ik doe het het liefst meteen goed.
yepTheNephilim schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:15:
Je hebt dus een email gestuurd vanaf een ander email adres dan de account die je wilde verwijderen? Dus mailen met a@mail.com en de account is b@mail.com?
Trouwens over pbkdf2, wanneer wordt dat nou eens het .Net framework ingegooit tezamen met SHA2 ipv HMACSHA1
[ Voor 16% gewijzigd door Ellos op 26-06-2012 11:35 ]
Kut AMQP PHP implementaties
Kut AMQP extensions die niet willen compilen
Kut AMQP over SSL
Kut
"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
Serieus? Rfc2898DeriveBytes, HMACSHA256 of SHA256. PBKDF2 zit er al sinds 2.0 in (2005), SHA2 al sinds 1.1 (2003).Ellos schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:24:
[...]
yep
Trouwens over pbkdf2, wanneer wordt dat nou eens het .Net framework ingegooit tezamen met SHA2 ipv HMACSHA1
Y u need internets 4 license transfer
Omdat wij enkele plugins voor AutoCAD ontwikkelen word er nog wel eens met de licenties heen en weer getennist. t/m versie 10 allemaal geen probleem, even de license tranfer utility opstarten, licence naar usb stick en bij de andere machine weer importeren.
Bij versie 11 hebben ze verzonnen dat je een internetverbinding moet hebben. Er is geen andere methode. Tja, onze ontwikkelmachines staan nou eenmaal niet met internet verbonden... grrrr.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Uhu rfc2898derivebytes = pkbdf2 -> HMACSHA1Korben schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:49:
[...]
Serieus? Rfc2898DeriveBytes, HMACSHA256 of SHA256. PBKDF2 zit er al sinds 2.0 in (2005), SHA2 al sinds 1.1 (2003).
Vertel mij maar eens hoe ik daar een SHA2 cryptoprovider in krijg
Dat is dus wat ik vraag
Acid_Burn schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:53:
Tja, onze ontwikkelmachines staan nou eenmaal niet met internet verbonden... grrrr.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Toch wel dus. Dit soort topics doorzoeken is drama en als iemand nu hetzelfde probleem heeft als jij is er dus geen topic over terug te vinden. Met wat meer uitleg over wat "werkt niet" inhoudt en over wat je zelf al hebt geprobeerd kan het prima een nieuw topic worden. En dat scheelt dus weer als iemand anders hetzelfde probleem heeft.Hydra schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 10:30:
FF een klein vraagje waar geen apart topic voor nodig is:
[ Voor 7% gewijzigd door Creepy op 26-06-2012 11:59 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Ik zou wel willen. Baas is bang.. /* virussen, sourcecode naar buiten brengen etc. Je zou eens moeten weten wat wij moeten doen als we een mail willen versturen, de CIA is er niets bij */
Printen, inscannen op een computer met internet, en versturen als bijlage?Acid_Burn schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:02:
[...]
Ik zou wel willen. Baas is bang.. /* virussen, sourcecode naar buiten brengen etc. Je zou eens moeten weten wat wij moeten doen als we een mail willen versturen, de CIA is er niets bij */
Verwijderd
Ziet er wel vet uit. Ben benieuwd hoe dit gaat spelen. Ga het privé even testen. Denk dat de baas het niet leuk vind als ik "niet bewezen software" ga inzetten op een productieserverVerwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 22:17:
[video]
Vooruit (hou je vast):Intru schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:07:
[...]
Printen, inscannen op een computer met internet, en versturen als bijlage?
1) Ik maak een tekstbestand met mijn mailtekst. Eventuele bijlages als zipje.
2) Dit zet ik in mijn uit-directory.
3) verzoek naar support om dit over te zetten naar de administratie
4) die maken er een mail van en printen deze uit
5) deze print gaat richting de leidinggevende en deze moet er zijn krabbel op zetten
6) deze hardcopy gaat in een map
7) de mail mag nu verstuurd worden.
Als ik een antwoord krijg op de mail (of uberhaubt een mail krijg):
1) mail komt binnen bij centrale vergaarbak.
2) wordt doorgestuurd naar de leidinggevende
3) die kijkt voor wie het is en print het uit (heel handig als er activatielinks inzitten en je weet dat die uiteraard altijd heel kort zijn en dus makkelijk over te tikken)
4) het komt in mijn in-bak
5) als er attachments bijzitten krijg ik die waarschijnlijk (soms moet ik er specifiek om vragen) in mijn in-directory.
Met andere woorden als ik maandochtend een mail verstuur kan het tot vrijdagmiddag duren totdat ik het antwoord heb (als het tegenzit wanneer support druk is ofzo), zelfs als de persoon waarmee ik communiceer direct reageert als hij/zij het mailtje binnen krijgt.
Het activeren van het Apple developers account ging de eerste keer dus ook mis omdat de activatielink dus niet meer geldig was. Hier zijn kunstgrepen voor uitgehaald om die link direct beschikbaar te krijgen.
Ja ja, wij zijn een modern ICT bedrijf
De PC waar ik dit op doe zit trouwens op een apart netwerk...
USB poorten zijn uitgeschakeld in de BIOS.
PC's zijn afgesloten met een hangslot (voor de bijdehandjes die de BIOS willen resetten)
[ Voor 5% gewijzigd door Acid_Burn op 26-06-2012 12:22 ]
Acid_Burn schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:21:
[...]
Vooruit (hou je vast):
...
Ja ja, wij zijn een modern ICT bedrijf![]()
![]()
Bij ons is ooit een keer het internet afgesloten, moesten we ineens via een terminal server internetten.. Dat heeft ook niet lang geduurd gelukkig. Je maakt je werknemers het werken wel erg moeilijk zo.
Voor wat voor soort bedrijf werk je in hemelsnaamAcid_Burn schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:21:
[OMG WTF BBQ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Het laatste.Gleighton schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:24:
WTF, is er speciale regelgeving waar jullie aan moeten voldoen of is het management volledig achterlijk?
Toch leuk dat GoT'en wel weer mag..
Webmail is leuk, maar niet voor bedrijfsmail.
Daarnaast is het eigenlijk niet eens toegestaan om werknemersmail te lezen, als iemand daar een wetgevingsding over weet hoor ik dat graag
Same.creator1988 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:32:
Ik zou daar na een half uur al weg zijn geweest
Valt volgens mij onder het briefgeheim. IANAL, tho.Acid_Burn schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:34:
Daarnaast is het eigenlijk niet eens toegestaan om werknemersmail te lezen, als iemand daar een wetgevingsding over weet hoor ik dat graag
edit: Het is een grijs gebied. De werkgever dient de privacy van de werknemer te respecteren, maar mag wel de mailbox inzien indien de werkgever het vermoeden heeft dat er iets aan de hand is wat hij niet op een andere manier kan controleren. Hier meer
[ Voor 102% gewijzigd door Alex) op 26-06-2012 12:37 ]
Zie bv ook http://www.cbpweb.nl/Pages/uit_z1999-0141.aspx (wel uit 1999) of http://www.intermediair.n...jke-emails-mag-lezen.html
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.