Argh, we moeten op stel en sprong over naar EC2, nu bezig met servers inrichten (zitten nu bij Joyent), en a.s. dinsdag staat de grootste release sinds de start van cloud9 op stapel. #wtf
Ik heb het weleens gebruiktCloud schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:25:
Iets heel anders; ik ben als C# devver bezig Python te ontdekken. Zit eraan te denken het mijn tweede taal te maken. Zijn hier Python devvers en zo ja; zijn er mensen die Python tools for Visual Studio gebruiken?
Het ziet er goed uit en ik ben best gesteld op VS als IDE, als ik VS ook voor Python kan gebruiken is dat wel erg tof.
Nothing to see here!
Revamp?creator1988 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:45:
...en a.s. dinsdag staat de grootste release sinds de start van cloud9 op stapel. #wtf
De intellisense werkt leuk maar geeft geen parameter hints (wel logisch ook) maar wel een uitgebreide beschrijving van hoe de functie te gebruiken. De debugger pakt bij het parsen de problemen netjes op, maar stacktraces lees je nog steeds in de command line. Breakpoints werken perfect en de inhoud van variablelen zijn gewoon in te zien.Cloud schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:25:
Iets heel anders; ik ben als C# devver bezig Python te ontdekken. Zit eraan te denken het mijn tweede taal te maken. Zijn hier Python devvers en zo ja; zijn er mensen die Python tools for Visual Studio gebruiken?
Het ziet er goed uit en ik ben best gesteld op VS als IDE, als ik VS ook voor Python kan gebruiken is dat wel erg tof.
Het werkt wel aardig, maar ben uiteindelijk toch terug naar een gewone text editor gegaan. Misschien dat het bij wat grotere projecten wel handig is, ik gebruik Python zelf alleen maar als script taaltje en rekenmachine. Dat red ik ook nog wel met Sublime Text.
Erg benieuwd! Ik gebruik Cloud9 af en toe voor wat hobby projecten, werkt erg fijn.creator1988 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:45:
Argh, we moeten op stel en sprong over naar EC2, nu bezig met servers inrichten (zitten nu bij Joyent), en a.s. dinsdag staat de grootste release sinds de start van cloud9 op stapel. #wtf
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Yeah, ik denk dat behoorlijk wat mensen pretty blown-away gaan zijn wat er straks mogelijk is qua development in de cloud
Cool! Tof om te horen.OkkE schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 12:25:
[...]
Erg benieuwd! Ik gebruik Cloud9 af en toe voor wat hobby projecten, werkt erg fijn.
[ Voor 31% gewijzigd door creator1988 op 22-06-2012 12:34 ]
Klinkt goedRutix schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:57:
[...]
Ik heb het weleens gebruikt. Ik vind het heel smooth reageren en vond het helemaal top omdat ik nu niet weer een speciaal ide hoefde te installeren voor python.
Ach ja, ik heb IDLE ook al geïnstalleerd staan, dus voor de korte scriptjes werkt dat ook prima. Maar om VS te gebruiken voor een wat groter project, lijkt me toch wel praktisch.Zeebonk schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 12:23:
[...]
Het werkt wel aardig, maar ben uiteindelijk toch terug naar een gewone text editor gegaan. Misschien dat het bij wat grotere projecten wel handig is, ik gebruik Python zelf alleen maar als script taaltje en rekenmachine. Dat red ik ook nog wel met Sublime Text.
Ik ga er de komende tijd zelf ook eens mee spelen
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Laat dinsdag maar komen!creator1988 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 12:33:
Yeah, ik denk dat behoorlijk wat mensen pretty blown-away gaan zijn wat er straks mogelijk is qua development in de cloud
Ben erg benieuwd. Ben opzoek naar een 'goeie' IDE hiervoor maar was in de eerste instantie wat afgeknapt op de complexiteit van 'even simpel' een projectje starten.creator1988 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 12:33:
https://niels.nu
Ik vond het een twijfelgeval. We zaten net allemaal jn de ICT gerelateerde zooi dacht ik zo..oisyn schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 09:37:
[...] Waarom is dit offtopic? Heb het maar even gequote zodat ik het wél kan lezen
[...]
Uit verveling (omdat ik ziek ben) maar eens naar Python gaan kijken. Ik geloof nu dat ik ook direct nog maar eens Django erbij moet pakken en een web-applicatie bouwen
.
Houd er wel rekening mee dat IronPython python voor .net is, terwijl de meeste mensen cpython zullen gebruiken. Dat maakt voor de taal niet zoveel uit, maar voor bijvoorbeeld libraries wel (a la c++ vs c++.net). Je zult bijvoorbeeld de .NET http-libraries gebruiken ipv urllib/urllib2, en dat heeft weer als resultaat dat het net niet portable is. In het algemeen zullen python-pakketten die C-modules gebruiken niet werken. Of dat erg is hangt erg af van wat je wilt doen. de voorgaande tekst was geschreven in de vooronderstelling dat pytools niet aan cpython doet, maar dat is niet waarCloud schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:25:
[ Voor 6% gewijzigd door ValHallASW op 22-06-2012 20:07 ]
Ik ben inderdaad op de hoogte van dat belangrijke verschil, maar toch bedankt voor de waarschuwing
Mijn interesse ligt echt bij CPython en niet IronPython. Wil VS puur als IDE gebruiken maar verder geen .NET erin hebben.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
JaDevilly schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 21:02:
Ik snap het niet meer. Kun je in Scala parameters zowel binnen ( en ) als { en } meegeven?
https://twitter.com/RussSolberg/status/216050216829337601
OUCH!
Lijkt inmiddels te zijn "opgelost"
En dat deden ze, klaarblijkelijk, wat primitief
OUCH!
Lijkt inmiddels te zijn "opgelost"
[ Voor 94% gewijzigd door RobIII op 22-06-2012 22:37 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
persoonlijk had ik idiot geschreven ipv asshole. En tja, als je gaat vergelijken moet je wel 2 producten aanduiden hé. Anders verdien je het.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Haha geweldig. Ik zou me daar echt niet druk om kunnen maken, ik vind het juist een geweldige twist tov. normale softwareRobIII schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 22:29:
https://twitter.com/RussSolberg/status/216050216829337601
OUCH!
Lijkt inmiddels te zijn "opgelost"En dat deden ze, klaarblijkelijk, wat primitief
Logitech 
Setpoint
Setpoint heeft m'n dev-avond weer eens verkloot.
Terugknop werkte niet meer op mn muis. Wat raar! Settings bekijken en alles goed, OK dan maar.
* F.West98 gaat verder met devven
WTFF! H = 8? Spatie = alt? Ctrl + A = ã? WTF happened?
Scrollen gaat ook langzaam.
Ik kan geen firefox-linkjes meer aanklikken
Dan maar restart, moest toch met 1 * 10^6 updates
Na restart werkt t weer, behalve terugknop, ga terug naar regel 4 
Uiteindelijk maar uitgezet en morgen Setpoint reïnstallen aangezien het 1 kakding is en alles op m'n laptop nog wel werkt, het ligt dus niet aan tobo/muis.
Jammer, was net zo lekker bezig
Setpoint
Setpoint heeft m'n dev-avond weer eens verkloot.
Terugknop werkte niet meer op mn muis. Wat raar! Settings bekijken en alles goed, OK dan maar.
* F.West98 gaat verder met devven
WTFF! H = 8? Spatie = alt? Ctrl + A = ã? WTF happened?
Scrollen gaat ook langzaam.
Ik kan geen firefox-linkjes meer aanklikken
Dan maar restart, moest toch met 1 * 10^6 updates
Uiteindelijk maar uitgezet en morgen Setpoint reïnstallen aangezien het 1 kakding is en alles op m'n laptop nog wel werkt, het ligt dus niet aan tobo/muis.
Jammer, was net zo lekker bezig
2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Geintje moet kunnen. Schelden met "asshole" vind ik ronduit onprofessioneel.Avalaxy schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 23:25:
[...]
Haha geweldig. Ik zou me daar echt niet druk om kunnen maken, ik vind het juist een geweldige twist tov. normale software
Maak jij je daar dan druk om? Mij zou het echt niks kunnen schelen als een groot bedrijf me 'asshole' wilt noemen
Tuurlijk niet. Maar als groot bedrijf zou ik me er weldegelijk druk over maken als een dev klanten uitscheldt voor asshole. Niet iedereen heeft ons relativeringsvermogen.Avalaxy schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 00:06:
Maak jij je daar dan druk om? Mij zou het echt niks kunnen schelen als een groot bedrijf me 'asshole' wilt noemen
Verwijderd
Persoonlijk vind ik die professionaliteit altijd erg relatief, als je ziet wat er voor grappen over tafel vliegen als de professionals gaan borrelen.
Ik zou zelf dat asshole ook niet laten zitten maar i.p.v. moeilijk te gaan doen over professionaliteit lijkt het mij meer voor de hand liggend dat het hier om een intern geintje gaat wat per ongeluk in de productieomgeving terechtgekomen is. Da's onhandig, noem het voor mijn part dom, maar het is iets anders als onprofessioneel.
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2012 00:43 ]
Het is duidelijk dat er bij Lenovo iets schort aan de kwaliteitscontrole. Een goede QA-procedure (testscripts!!) voordat het in productie zou gaan, zou dit duidelijk voorkomen hebben.
We are shaping the future
Hoeveel testscripts heb jij gezien die de tekst van de errormelding controleren?Alex) schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 00:43:
Het is duidelijk dat er bij Lenovo iets schort aan de kwaliteitscontrole. Een goede QA-procedure (testscripts!!) voordat het in productie zou gaan, zou dit duidelijk voorkomen hebben.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
BtM909 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 01:24:
En weer een mooie Doodle
Vraag me af hoeveel mensen die snappen
https://www.google.nl/

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Ik doelde niet op mensen hier he
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Als een parameter list een enkele parameter heeft, kun je ook { en } gebruiken, in plaats van ( en )Devilly schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 21:02:
Ik snap het niet meer. Kun je in Scala parameters zowel binnen ( en ) als { en } meegeven?
Niet zo heel erg veel. Maar denk aan het volgende testscript:Hydra schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 00:48:
[...]
Hoeveel testscripts heb jij gezien die de tekst van de errormelding controleren?
Dan moet er toch wel ergens een belletje gaan rinkelen als er ineens "Asshole" op het scherm staat?1) Blader naar de productencatalogus
2) Selecteer één product
3) Klik op de knop "Vergelijken"
Verwacht resultaat: een melding wordt getoond die aangeeft dat minimaal 2 producten geselecteerd moeten worden.
PoC van m'n publiekelijke password generator 
https://pass.oisyn.nl
Alle data wordt client-side geencrypt met AES, en naar de server wordt slechts een pbkdf2 hash van het wachtwoord gestuurd, dus al zou ik in mijn database kijken dan nog weet ik totaal niet wat men erin zet
Je mag er volledig mee spelen, maar bedenk dat ik de database kan whipen voordat ik het release dus ik zou 'm nog niet voor 't echie gebruiken. Ook zouden accounts en/of wachtwoorden invalid kunnen worden als ik wat algoritmes hier en daar aanpas.
En nu naar bed want 't is al fucking laat en over 3 uur wordt 'm dochter wakker
Alle data wordt client-side geencrypt met AES, en naar de server wordt slechts een pbkdf2 hash van het wachtwoord gestuurd, dus al zou ik in mijn database kijken dan nog weet ik totaal niet wat men erin zet
Je mag er volledig mee spelen, maar bedenk dat ik de database kan whipen voordat ik het release dus ik zou 'm nog niet voor 't echie gebruiken. Ook zouden accounts en/of wachtwoorden invalid kunnen worden als ik wat algoritmes hier en daar aanpas.
En nu naar bed want 't is al fucking laat en over 3 uur wordt 'm dochter wakker
[ Voor 37% gewijzigd door .oisyn op 23-06-2012 04:15 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Het lijkt een eindeloze sliert bytes te printen. Wellicht zit er logica in, maar ik ben momenteel te lui om dat te gaan onderzoeken.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Omdat onze tester het niet snapte heb ik het nog bij ons vorig projectje moeten doen met Sahi. Het is dat Selenium niet met de webapp kon omgaan. Zal iets heel guurs in de webapp.Hydra schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 00:48:
[...]
Hoeveel testscripts heb jij gezien die de tekst van de errormelding controleren?
Java + Scala + Play =
Het is echt heel cool. Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen als ik binnenkort met Java EE 5 aan de slag moet.
Het is echt heel cool. Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen als ik binnenkort met Java EE 5 aan de slag moet.
Ik krijg NXDOMAIN op die hostname.oisyn schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 04:11:
PoC van m'n publiekelijke password generator
Een Selenium/WatiN/etc. testscript zou hier waarschijnlijk niet over vallen, tenzij je die heel expliciet maakt, maar dan krijg je weer problemen met multi-language, wijzigingen in teksten, etc.Alex) schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 02:19:
[...]
Niet zo heel erg veel. Maar denk aan het volgende testscript:
[...]
Dan moet er toch wel ergens een belletje gaan rinkelen als er ineens "Asshole" op het scherm staat?
Het is wel te doen, maar dan moet je weer goed gaan nadenken of de tijd die nodig is voor het maken van die scripts opweegt tegen de fouten die in de teksten kunnen optreden.
Een menselijke tester zou dit we op kunnen vallen, mits die alles doorloopt. Ik merk dat onze tester(s) die de gehele applicatie doorlopen niet iedere dag hetzelfde script uitvoeren en soms ook dingen onopgemerkt blijven. Zijn vaak edge-cases die niet vaak voorkomen. Gelukkig gaat het meestal wel goed
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Ik krijg een certificaat waarschuwing van IE9
Xbox
Even the dark has a silver lining
Hier werkt het zowel in IE9/FF als Chrome.
Op pass.oisyn.nl worden niet alle intermediate certificaten doorgegeven, vandaar dat je bij sommige computers een waarschuwing te zien krijgt.
Ik gebruikte altijd Seleno . Dit is ook wel interessant om te lezen: http://www.mehdi-khalili....g-done-right-at-dddsydneyserhat schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 09:55:
[...]
Omdat onze tester het niet snapte heb ik het nog bij ons vorig projectje moeten doen met Sahi. Het is dat Selenium niet met de webapp kon omgaan. Zal iets heel guurs in de webapp.
Nothing to see here!
DNS servers van de Surfnet/Universiteit Twente zuigen blijkbaar, want die geven nog steeds gewoon NXDOMAIN terug. Maar Google's DNS server heeft 'm wel:
$ host pass.oisyn.nl Host pass.oisyn.nl not found: 3(NXDOMAIN) $ host pass.oisyn.nl 8.8.4.4 pass.oisyn.nl has address 95.211.77.184
Ja weird, op mijn telefoon exact hetzelfde probleem
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Zo vandaag mezelf eens verdiept in umbraco. Moest een kleine wijziging op mijn site doen en baalde er van dat dat over het algemeen een rebuild en publish vereist
Toch maar besloten om eens te kijken naar CMS systeempjes op advies van een collega.
Hoewel ik moeite had om goed up-to-speed te komen heb ik nu best wat leuke dingetjes voor elkaar. Ik ben namelijk zo eigenwijs dat ik geen standaard template wil maar meteen vanaf 0 helemaal zelf wil beginnen, dat kost net wat meer moeite
Maar goed, inmiddels heb ik het framework draaien en moet zeggen dat ik onder de indruk ben
Lijkt at ik me eindelijk over het not-invented-here syndroom heb heengezet
(wilde namelijk zelf een CMS bouwen
) Dit kan me redelijk helpen als ik voor klanten kleine sites neer moet zetten die ze zelf willen/mogen/moeten vullen met content 
Wel balen dat ik in eerste instantie met versie 5 aan de gang ging en later pas las dat ze daar de stekker uit hebben getrokken
Hoewel ik moeite had om goed up-to-speed te komen heb ik nu best wat leuke dingetjes voor elkaar. Ik ben namelijk zo eigenwijs dat ik geen standaard template wil maar meteen vanaf 0 helemaal zelf wil beginnen, dat kost net wat meer moeite
Maar goed, inmiddels heb ik het framework draaien en moet zeggen dat ik onder de indruk ben
Lijkt at ik me eindelijk over het not-invented-here syndroom heb heengezet
Wel balen dat ik in eerste instantie met versie 5 aan de gang ging en later pas las dat ze daar de stekker uit hebben getrokken
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Trouwens gebruiken jullie keepass or lastpass
? Lastpass userinterface ziet er wat beter uit maar volgens mij kun je met keepass je db offline houden (wat ik wel prettiger zou vinden).
Nothing to see here!
Keepass FTW (icm dropbox dan ook online en op "elk" device beschikbaar).
Lastpass (+ Google Authenticator voor 2 step authentication) FTW. Waarom offline houden? Het staat zwaar encrypted online, decryptie gebeurt client-side. Geen geklooi met dropbox e.d. Gewoon altijd overal toegankelijk; inloggen op de site of je browser add-on gebruiken. En er zijn iPhone, Android en whatnot apps.
[ Voor 42% gewijzigd door RobIII op 23-06-2012 22:10 ]
Over mij
+1RobIII schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 22:07:
Lastpass (+ Google Authenticator voor 2 step authentication) FTW. Waarom offline houden? Het staat zwaar encrypted online, decryptie gebeurt client-side. Geen geklooi met dropbox e.d. Gewoon altijd overal toegankelijk; inloggen op de site of je browser add-on gebruiken. En er zijn iPhone, Android en whatnot apps.
Lastpass werkt ook beter dan KeePass
2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
1. Er is geen geklooi met dropbox (anders moet je mij even uitleggen wat je met geklooi bedoeld)RobIII schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 22:07:
2. nieuws: LastPass forceert nieuwe wachtwoordaanmaak na mogelijke hack
Oftewel voor de paranoia is het soms handiger of veiliger om je wachtwoorden lokaal te houden.
Dat ik 't op andermans PC niet kan gebruiken als ik wil zonder DB te moeten installeren of KeePass te moeten downloaden. LP is dan gewoon een kwestie van inloggen op de site en je kunt bij je vault. En KeePass kan ik (AFAIK althans) niet gebruiken als browser-addon of gebruiken op m'n smartphone.BtM909 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 22:52:
1. Er is geen geklooi met dropbox (anders moet je mij even uitleggen wat je met geklooi bedoeld)
I know; I was there
Lees vooral: RobIII in 'nieuws: LastPass forceert nieuwe wachtwoordaanmaak na mogelijke hack' even
(En zie ook Wikipedia: LastPass Password Manager - Security Breach )
En andersom heb je precies 'tzelfde probleem:
nieuws: 'Dropbox misleidde gebruikers met claims over veiligheid'
nieuws: Dropbox gaat kwetsbaarheid dichten
nieuws: Software Dropbox bevat kwetsbaarheid
Bij dropbox staan ze net zo "in de cloud" als bij LastPass. What's the difference? En als je daar niet van houdt moet je 't ook vooral niet doen, maar ik heb er geen probleem mee mijn (again: encrypted) password vault in de cloud te zetten.BtM909 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 22:52:
Oftewel voor de paranoia is het soms handiger of veiliger om je wachtwoorden lokaal te houden.
[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 23-06-2012 23:27 ]
Over mij
Alan Turing moet iedere geek toch wel kennen van de turingmachine?Korben schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 06:52:
[...]
[afbeelding]:+
Het lijkt een eindeloze sliert bytes te printen. Wellicht zit er logica in, maar ik ben momenteel te lui om dat te gaan onderzoeken.Je komt hier trouwens door op het konijntje (easter bunny, easter egg?) te klikken wat zo nu en dan in het '=' veldje verschijnt nadat je de puzzels hebt opgelost.
Wikipedia: Turingmachine
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Een valide reden om iets webbased te gebruiken. Da's een "requirement" die voor jou van toepassing is, maar niet voor iedereen. Ik heb nog nooit een van m'n wachtwoorden op andermans PC hoeven intypenRobIII schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 23:21:
[...]
Dat ik 't op andermans PC niet kan gebruiken als ik wil zonder DB te moeten installeren of KeePass te moeten downloaden.
(Daarnaast hoef je ook niks te installeren, want dropbox is via je browser bereikbaar en keepass kan als portable worden gestart.)
Zowel browser-addons (zelfs bijv. FF's password manager kan volledig worden vervangen) en smartphone apps zijn beschikbaar.LP is dan gewoon een kwestie van inloggen op de site en je kunt bij je vault. En KeePass kan ik (AFAIK althans) niet gebruiken als browser-addon of gebruiken op m'n smartphone.
Nee wiki is betrouwbaarI know; I was there
Lees vooral: RobIII in 'nieuws: LastPass forceert nieuwe wachtwoordaanmaak na mogelijke hack' even
(En zie ook Wikipedia: LastPass Password Manager - Security Breach )
Lees anders de toelichting van de CEO. Er was wel degelijk traffic en niet simpelweg een anomoly.
Ik zeg niet dat het in de cloud moet; beter lezenBij dropbox staan ze net zo "in de cloud" als bij LastPass. What's the difference? En als je daar niet van houdt moet je 't ook vooral niet doen, maar ik heb er geen probleem mee mijn (again: encrypted) password vault in de cloud te zetten.
Mijn reactie was in de eerste instantie op jouw reactie dat het geklooi was (wat dus gebaseerd is op onvolledige info)
Waar las je dat dan?.Gertjan. schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 21:06:
Hier dus
[ Voor 14% gewijzigd door Alex) op 24-06-2012 05:12 ]
Met Scala in Play bezig; wat een geklungel! Misschien had ik toch beter eerst een fatsoenlijke tutorial kunnen doorlopen i.p.v. enkel de Java to Scala guide.
Verwijderd
Ben momenteel bezig met een websitetje, gisteren voor het eerst de basics geleerd omtrent html en webhosting. Uploaden via Filezilla wilt niet lukken maar als ik het via cPanel doe doet ie het wel. Waarom heb je dan Filezilla nodig?
Omdat een tool als cPanel niet altijd even optimaal is. Afhankelijk van het type controlpanel lukt het je wel of niet om meerdere files tegelijk te versturen. Mijn hoster heeft een panel waar ik handmatig iedere file moet selecteren, bij meer dan 10 files raak je dat vanzelf beu. Met een FTP tooltje plemp je zonder nadenken gewoon een folder in de wachtrij en de hele rij wordt voor je verzonden. Overigens hebben sommige hosters wel weer een leuke tussenoplossing, ze bieden je de mogelijkheid om een zipje uit te pakken. En dan moet je goed nadenken dat je inderdaad een zipje stuurtVerwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 12:54:
Ben momenteel bezig met een websitetje, gisteren voor het eerst de basics geleerd omtrent html en webhosting. Uploaden via Filezilla wilt niet lukken maar als ik het via cPanel doe doet ie het wel. Waarom heb je dan Filezilla nodig?
Daarnaast is volgens mij FTP iets beter voor files versturen, dat is namelijk de reden waarom het protocol bestaat
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Lukt het je wel om in te loggen in je omgeving? Het kan zijn *cpanel heeft zoiets* dat je jou ip-adres nog even vrij moet geven om via ftp te gebruiken. Daarnaast heb je de juiste logingegevens en url (of ip-adres) nodig om mee te kunnen uploaden.
Vaak is er overigens wel op het cpanel te vinden hoe je kan verbinden met FTP.
Vaak is er overigens wel op het cpanel te vinden hoe je kan verbinden met FTP.
Verwijderd
Pff, al een hele dag bezig met het installeren van SQL Server 2008 op een oude XP-bak. Ik heb nog niet anders gezien dan vage foutmeldingen
. Ik denk dat ik ondertussen aan poging 15 zit en volgens mij zal het hiermee nog niet gedaan zijn.
De snelheid van de pc helpt ook niet bepaald ...
De snelheid van de pc helpt ook niet bepaald ...
Is het niet handiger om een schone install met MySQL te doen, en de MS SQL te porten naar MySQL?
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Waarom zou dat handiger zijn?Firesphere schreef op zondag 24 juni 2012 @ 16:56:
Is het niet handiger om een schone install met MySQL te doen, en de MS SQL te porten naar MySQL?
Verwijderd
Dat denk ik niet nee. Ik moet gewoon die SQL Server geïnstalleerd zien te krijgen zodat ik een .NET-app die gebruik maakt van een mdf-file kan runnen.Firesphere schreef op zondag 24 juni 2012 @ 16:56:
Heb je dan niet genoeg aan Sql Server Compact? Of in ieder geval alleen de runtimes?Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 17:03:
[...]
Dat denk ik niet nee. Ik moet gewoon die SQL Server geïnstalleerd zien te krijgen zodat ik een .NET-app die gebruik maakt van een mdf-file kan runnen.
Verwijderd
SQL Server Compact zal niet lukken, die maken gebruik van een SDF-file en zijn blijkbaar niet zo gemakkelijk om te vervangen. Ik zal eens kijken als het niet mogelijk is met de RuntimesMegamind schreef op zondag 24 juni 2012 @ 17:25:
[...]
Heb je dan niet genoeg aan Sql Server Compact? Of in ieder geval alleen de runtimes?
Waar heb ik dat beweerd? De vraag was: KeePass of LastPass, geen overige requirements... behalve dat offline houden "wel prettig" zou zijn; ik vroeg me hardop af waarom. Voor een nuttige discussieBtM909 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 00:48:
Een valide reden om iets webbased te gebruiken. Da's een "requirement" die voor jou van toepassing is, maar niet voor iedereen.
Als ik bij mijn ouders thuis kom oid heb ik al gauw dat ik effe achter een PC kruip om even wat te mailen of T.netten. Dat is voor iedereen anders.BtM909 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 00:48:
Ik heb nog nooit een van m'n wachtwoorden op andermans PC hoeven intypen
Again; ik ben niet héél erg bekend met KeePass op die manier (we gebruiken 't wel op de zaak, maar gewoon vanaf een share), maar dan moet ik toch naar de DropBox site gaan, inloggen, vault downloaden, KeePass portable downloaden, die verwijzen naar de gedownloade vault voordat ik 't een beetje kan gebruiken, niet? Dat vind ik "geklooi" (met DropBox, en, allee, KeePass dus). En, uiteraard, als je 't alleen op je eigen PC's/smartphone/whatever gebruikt heb je dat "geklooi" maar eenmalig, maar ik heb dus wél zo nu en dan dat ik ergens achter een PC zit waar ik een wachtwoord van 't een-of-ander moet hebben. En ik weet er, letterlijk, op m'n login van m'n PC en m'n masterpassword na geen één. Elke site, elke scheet, alles een eigen, uniek, generated, 15-25 char wachtwoord. Zonder LastPass ben ik lostBtM909 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 00:48:
(Daarnaast hoef je ook niks te installeren, want dropbox is via je browser bereikbaar en keepass kan als portable worden gestart.)
En die gebruiken allemaal (makkelijk) dezelfde vault? (I.c.m. dropbox neem ik aan dan?)BtM909 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 00:48:
Zowel browser-addons (zelfs bijv. FF's password manager kan volledig worden vervangen) en smartphone apps zijn beschikbaar.
Waar heb ik dat beweerd? Het lemma is echter ook voorzien van bronnen
Ik zeg dat ook niet. Ik zeg alleen dat ik er geen moeite mee heb en anderen die dat niet willen dat vooral niet moeten doen.
Als het requirement is om je wachtwoorden lokaal te houden wel, maar waar stond die requirement? Ik zag alleen een "zou wel fijn zijn". Diezelfde "requirement" doe je zelf ook teniet door DropBox te suggesteren? Of begrijp ik nou helemaal verkeerd wat je bedoelde?BtM909 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 00:48:
Maar als het een requirement is om je wachtwoorden lokaal te houden, dan is keepass een betere optie (overigens ook als reactie op je linkjes over de dropbox hack(s)).
Maar goed, volgens mij zitten we aardig 'tzelfde te beweren en vallen we nu over komma's en punten.
Same here. Het boeit helemaal niet wat je gebruikt, als je 't maar niet op een post-it op je monitor hangtBtM909 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 00:48:
Het interesseert mij geen ene #$%$ wat voor tool je gebruikt, zolang je het maar veilig doet
[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 24-06-2012 18:14 ]
Over mij
Verwijderd
Eindelijk! Hij is geïnstalleerd. Nu nog even het .NET-framework 4 er op peren en dan hopen dat het allemaal werkt. Hopelijk duurt die installatie wel wat minder lang
Zo, vandaag PHP 5.4 onder OSX geinstalleerd icm XDebug en PHPStorm, works like a charm
Nu nog PHPUnit.

[ Voor 8% gewijzigd door ZpAz op 24-06-2012 19:07 ]
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Voor Scala kan je het beste Programming in Scala even kopen, het boek van Martin Odersky.Devilly schreef op zondag 24 juni 2012 @ 12:15:
Met Scala in Play bezig; wat een geklungel! Misschien had ik toch beter eerst een fatsoenlijke tutorial kunnen doorlopen i.p.v. enkel de Java to Scala guide.
Daarna meteen het boek "Play for Scala" van * eamelink en zijn co-auteurs kopen!
Steengoed boek, vooral die laatste
Hmm.. gebruikte jij daar een tutorial voor ofzo? Want ik wil dat ook nog doen??ZpAz schreef op zondag 24 juni 2012 @ 19:07:
Zo, vandaag PHP 5.4 onder OSX geinstalleerd icm XDebug en PHPStorm, works like a charmNu nog PHPUnit.
[afbeelding]
Het probleem is dat ik dit hoogstwaarschijnlijk niet tijdens mijn toekomstige baan zal gebruiken en ik voor diezelfde baan nog een leertraject voor de boeg heb. Met andere woorden heb ik last van een tijdgebrek. Het is ook niet alsof je die twee boeken binnen een avondje uitleest. 800 + 300 pagina's en dan moet je hetgeen je leert ook nog toepassen, zij het door oefeningen uit de boeken uit te voeren of zelf wat aanmodderen.eamelink schreef op zondag 24 juni 2012 @ 19:19:
[...]
Voor Scala kan je het beste Programming in Scala even kopen, het boek van Martin Odersky.
Daarna meteen het boek "Play for Scala" van * eamelink en zijn co-auteurs kopen!
Steengoed boek, vooral die laatste
Ik moet zeggen dat de Bing Webmaster Center er toch prima uitziet. Microsoft, schiet eens op met het invoeren van de nieuwe Bing versie voor Nederland, dit ziet er niet meer uit.
Nope, geen tutorial, voor PHP 5.4 had ik een automatisch systeem gevonden @ http://php-osx.liip.chGoTCoast schreef op zondag 24 juni 2012 @ 20:16:
[...]
Hmm.. gebruikte jij daar een tutorial voor ofzo? Want ik wil dat ook nog doen??
Gewoon dit in de terminal duwen: curl -s http://php-osx.liip.ch/install.sh | bash -s 5.4
In je /etc/apache2/httpd.conf moet je de lijn voor PHP ( LoadModule php5_module libexec/apache2/libphp5.so ) aanpassen naar LoadModule php5_module /usr/local/php5/libphp5.so
In je xdebug config ( /usr/local/php5/php.d/50-extension-xdebug.ini ) moet je remote_autostart op on plaatsen.
Dan in PHPStorm je php interpreter instellen op: /usr/local/php5/bin en debugger op XDebug.
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Als je daar mee bezig bent kan je ook eens kijken naar cachegrind. Dit gebruik je om je applicaties te profilen. XDebug kan deze bestanden genereren. Je bent dan alleen nog een programma nodig om deze bestanden in te lezen. (Bijvoorbeeld http://code.google.com/p/webgrind/ of http://kcachegrind.sourceforge.net/html/Home.html)
Aah, mijn collega's bij Liip zijn goed bezig
Heb je ooit eens naar Roboform gekeken? Doet volgens mij precies wat jij wilt, alleen kost het wel geld.RobIII schreef op zondag 24 juni 2012 @ 17:47:
[...]
Gezever over requirements van een password manager
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Wat wil ik danKorben schreef op maandag 25 juni 2012 @ 09:19:
[...]
Heb je ooit eens naar Roboform gekeken? Doet volgens mij precies wat jij wilt, alleen kost het wel geld.
[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 25-06-2012 09:45 ]
Over mij
Waarom moet ik altijd zo doen:
En kan ik niet zo doen:
Als de index me niet interesseert?
Mis ik hier een handige LINQ-extensie? Ik heb deze constructie in mijn leven misschien 1000x ingetypet, maar er moet toch iets handigers zijn.
En ja, ik ben bekend met functionele talen, maar dat gaat nu even niet en om hiervoor nu iets in F# te doen...
Edit: Hier staan wat oplossingen met extensions, maar had het graag native gehad.
C#:
1
2
3
4
| for (int i = 0; i < 10; i++) { doSomething(); // Let op, geen index meegegeven } |
En kan ik niet zo doen:
C#:
1
2
3
4
| doNtimes(10) { doSomething(); } |
Mis ik hier een handige LINQ-extensie? Ik heb deze constructie in mijn leven misschien 1000x ingetypet, maar er moet toch iets handigers zijn.
En ja, ik ben bekend met functionele talen, maar dat gaat nu even niet en om hiervoor nu iets in F# te doen...
Edit: Hier staan wat oplossingen met extensions, maar had het graag native gehad.
[ Voor 15% gewijzigd door Davio op 25-06-2012 09:34 ]
Meestal is het niet erg relevant of logisch om simpelweg een handeling x aantal keer uit te voeren zonder dat de index relevant is. Overigens:Davio schreef op maandag 25 juni 2012 @ 09:32:
Waarom moet ik altijd zo doen:
C#:
1 2 3 4 for (int i = 0; i < 10; i++) { doSomething(); // Let op, geen index meegegeven }
En kan ik niet zo doen:
C#:
1 2 3 4 doNtimes(10) { doSomething(); }
C#:
1
| Enumerable.Range(1, 5).For(i => doSomething()); |
Ik zeg niet dat LastPass niet voldoet, maar Roboform is wellicht handig omdat het zowel on- als off-line is. In principe is je data off-line, maar er wordt automatisch gesync'd naar on-line (die ook met een web-interface benaderbaar is). Roboform kan ook (net als LastPass) forms voor je invullen met contact- en overige gegevens, en ook notities encrypted opslaan.RobIII schreef op maandag 25 juni 2012 @ 09:23:
[...]
Wat wil ik danEn wat doet Roboform dat LastPass niet doet?
Ik zeg ook niet dat Roboform niet voldoet (LP kent ook een offline/cached mode btw). Ik reageerde met mijn "gezever" (thanks for thatKorben schreef op maandag 25 juni 2012 @ 09:39:
Ik zeg niet dat LastPass niet voldoet, maar Roboform is wellicht handig omdat het zowel on- als off-line is. In principe is je data off-line, maar er wordt automatisch gesync'd naar on-line (die ook met een web-interface benaderbaar is). Roboform kan ook (net als LastPass) forms voor je invullen met contact- en overige gegevens, en ook notities encrypted opslaan.
[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 25-06-2012 09:53 ]
Over mij
Voor test-doeleinden wel.Korben schreef op maandag 25 juni 2012 @ 09:39:
[...]
Meestal is het niet erg relevant of logisch om simpelweg een handeling x aantal keer uit te voeren zonder dat de index relevant is. Overigens:
Zo werk ik met een smartcard en wil ik 10x een foute PIN-code "invoeren" om de kaart vervolgens met de PUK-code te deblokkeren.
Zo te zien verschillen Keepass en Lastpass niet zoveel. Ik heb dit weekend keepass geprobeerd maar dat irriteerde me een heel klein beetje op sommige punten (waarschijnlijk omdat ik moet wennen). Ik nu lastpass maar eens proberen om te zien of die ook de annoyances heeft.
Nothing to see here!
Soit, maar je bent het neem ik aan met me eens dat de use-case dermate niche is dat het het niet waard is om er een language construct voor te maken, wat ook weer moet worden gevalideerd en getest, etc. Ik heb liever dat ze tijd besteden aan dingen als async en dergelijke.Davio schreef op maandag 25 juni 2012 @ 09:59:
[...]
Voor test-doeleinden wel.
Zo werk ik met een smartcard en wil ik 10x een foute PIN-code "invoeren" om de kaart vervolgens met de PUK-code te deblokkeren.
Goed, ik ook.
Maar ik zou het ook niet erg vinden als er wat common ground tussen functioneel en imperatief gevonden wordt.
Maar ik zou het ook niet erg vinden als er wat common ground tussen functioneel en imperatief gevonden wordt.
Je kunt natuurlijk makkelijk zelf een extension schrijven die iets dergelijks doetDavio schreef op maandag 25 juni 2012 @ 09:32:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| public static class IntExtensions { public static void Times(this int numTimes, Action action ) { for(int i = 0; i < numTimes; i++) { action(); } } } |
En dan als volgt
C#:
1
2
3
| 5.Times( ()=>DoSomthing() ); //Of 5.Times( DoSomthing ); |
[ Voor 22% gewijzigd door Woy op 25-06-2012 10:50 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
https://pass.oisyn.nl dusRutix schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:12:
Zo te zien verschillen Keepass en Lastpass niet zoveel. Ik heb dit weekend keepass geprobeerd maar dat irriteerde me een heel klein beetje op sommige punten (waarschijnlijk omdat ik moet wennen). Ik nu lastpass maar eens proberen om te zien of die ook de annoyances heeft.
Maar zo heel erg moeilijk is het toch niet om dat zelf te maken?
Usage:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| public class Utilities { public delegate void CodeToRun(); public static void RunOften(int numIterations, CodeToRun codeToRun) { for (int i = 0; i < numIterations; i++) { codeToRun(); } } } |
Usage:
C#:
1
| Utilities.RunOften(10, delegate { Console.WriteLine("Hello"); }); |
Waarom een apart delegate type introduceren als je daar gewoon de Action delegates voor kunt gebruiken?Alex) schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:51:
C#:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 public class Utilities { public delegate void CodeToRun(); public static void RunOften(int numIterations, CodeToRun codeToRun) { for (int i = 0; i < numIterations; i++) { codeToRun(); } } }
Usage:
C#:
1 Utilities.RunOften(10, delegate { Console.WriteLine("Hello"); });
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Omdat het kan. Maar met een Action kan het natuurlijk ook.Woy schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:56:
[...]
Waarom een apart delegate type introduceren als je daar gewoon de Action delegates voor kunt gebruiken?
[ Voor 10% gewijzigd door Alex) op 25-06-2012 10:56 ]
Dan zou ik het zo doenAlex) schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:56:
[...]
Omdat het kan. Maar met een Action kan het natuurlijk ook.
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| public class Utilities { public delegate void CodeToRun(); public static void RunOften(int numIterations, CodeToRun codeToRun) { for (int i = 0; i < numIterations; i++) { codeToRun(); } throw new DikkeVingerException("Omdat het kan ;)"); } } |
Never mind...
[ Voor 94% gewijzigd door Devilly op 25-06-2012 11:00 ]
Pff. Waarom dan niet gelijk een DSL implementeren voor dit specifieke scenario? Omdat het kan?Alex) schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:56:
[...]
Omdat het kan. Maar met een Action kan het natuurlijk ook.
Geen tijd voorKorben schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:06:
[...]
Pff. Waarom dan niet gelijk een DSL implementeren voor dit specifieke scenario? Omdat het kan?
Tijd voor maken
Ik heb wel leukere dingen te doen in m'n vrije tijd.
[ Voor 26% gewijzigd door Alex) op 25-06-2012 11:27 ]
Nou, ik zit eigenlijk nooit in de trein, omdat het kan.
Sterker nog, sinds ik een auto heb is 5 km. fietsen best wel ver.
Sterker nog, sinds ik een auto heb is 5 km. fietsen best wel ver.
Ja, een auto is zeer makkelijk. Maar als het even kan (lees: als ik niet nog een pleuriseind moet lopen) verkies ik de trein boven de auto.
[ Voor 9% gewijzigd door Alex) op 25-06-2012 11:39 ]
Ik gebruik het OV nog wel eens als ik naar de "grote stad" ga (bijv. Utrecht) en geen zin heb om moeilijk te doen met parkeren voor veel knaken. Verder eigenlijk altijd auto, kan ik mijn eigen aankomst- en vertrektijden bepalen.
Piece of cake in Haskell om zoiets te maken...Alex) schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:51:
Haskell:
1
2
3
4
5
| replicateM_ :: Monad m => Int -> m a -> m () replicateM_ n x = sequence_ (replicate n x) sequence_ :: Monad m => [m a] -> m () sequence_ ms = foldr (>>) (return ()) ms |
ghci> replicateM_ 5 $ do {putStrLn "Hi"; putStrLn "Ho"}
Hi
Ho
Hi
Ho
Hi
Ho
Hi
Ho
Hi
Ho
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ik snap hem.RayNbow schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:43:
Haskell:
1 2 3 4 5 replicateM_ :: Monad m => Int -> m a -> m () replicateM_ n x = sequence_ (replicate n x) sequence_ :: Monad m => [m a] -> m () sequence_ ms = foldr (>>) (return ()) ms
Maar het ging juist erom om geen functionele taal te gebruikenRayNbow schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:43:
[...]
Piece of cake in Haskell om zoiets te maken...
Haskell:
1 2 3 4 5 replicateM_ :: Monad m => Int -> m a -> m () replicateM_ n x = sequence_ (replicate n x) sequence_ :: Monad m => [m a] -> m () sequence_ ms = foldr (>>) (return ()) ms
ghci> replicateM_ 5 $ do {putStrLn "Hi"; putStrLn "Ho"} Hi Ho Hi Ho Hi Ho Hi Ho Hi Ho
Nothing to see here!
Nee, en ook niet om zelf extensies te schrijven.
Het was gewoon dat ik mij afvroeg waarom zoiets er niet standaard in zat.
Het was gewoon dat ik mij afvroeg waarom zoiets er niet standaard in zat.
A monad is just a monoid in the category of endofunctors, what's the problem?
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.