De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 112 ... 267 Laatste
Acties:
  • 1.001.470 views

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
RobIII schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:26:
Heb "maar" 2 keer met DNN gewerkt en beide keren kwam 't me na een dag de strot uit :P
Ik wordt er helemaal gek van. Als je eenmaal weet hoe 't in elkaar steekt is het best simpel. Het is en blijft asp.net webforms uiteindelijk.
Maar om er achter te komen hoe je dingen moet doen. Documentatie is echt een verschrikking.
Het officiële forum is zo goed als uitgestorven, officiële documentatie is hopeloos verouderd, bakken met bugs in de standaard core modules, welke ook nog eens verouderd zijn..

Volgende keer word t toch echt Orchard

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

Alex) schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:53:
[...]

Hangt er vanaf. Hypotheekrenteaftrek als losstaand woord is ook niet domeinspecifiek, maar als jij iets bouwt wat met hypotheken te maken heeft, heb je het dan over een MortgageInterestDeductionController of noem je het toch maar een HypotheekRenteAftrekController*?

* Met PascalCasing zodat je lekker makkelijk HRAC intypt en ReSharper snapt welke controller je bedoelt. Een echte programmeur is tenslotte ontzettend onmogelijk lui.
Ik zou het zeker MortageInterestDeductionController noemen en dan vrolijk MIDC intypen. Even los van het feit dat je een controller als het goed is niet rechtstreeks vanuit je code aanspreekt, maar goed :+

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Korben schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:42:
[...]

Ik zou het zeker MortageInterestDeductionController noemen en dan vrolijk MIDC intypen.
Want?
Even los van het feit dat je een controller als het goed is niet rechtstreeks vanuit je code aanspreekt, maar goed :+
Code, routing, Navigate to Type, genoeg mogelijkheden waarom je dat toch zou willen doen. ;)

We are shaping the future

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-05 16:33

TheNephilim

Wtfuzzle

Korben schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:42:
Even los van het feit dat je een controller als het goed is niet rechtstreeks vanuit je code aanspreekt, maar goed :+
Dat moet toch juist wel? Anders blijf je dingen toch dubbel maken?

• Korben

Korben

() => {};

Omdat het voorspelbaarder is wanneer alles in het Engels is. En gezien het feit dat je zonder problemen een Engelse naam kon bedenken die een één-op-één vertaling is van de Nederlandse term is het raar als je dan halsstarrig vasthoudt aan Nederlandse termen. Pascal casing is eigenlijk ook raar, want Pascal casing is gebaseerd op hele woorden, niet op onderdelen van een samenvoeging (het is hypotheekrenteaftrek, niet hypotheek rente aftrek), dus dan zou je op z'n hoogst HC krijgen.
[...]
Code, routing, Navigate to Type, genoeg mogelijkheden waarom je dat toch zou willen doen. ;)
I'm curious, in welk geval spreek je een controller bij naam aan vanuit code? En wanneer bij de volledige naam bij routing?
TheNephilim schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:00:
[...]

Dat moet toch juist wel? Anders blijf je dingen toch dubbel maken?
Eh? Hoe zie je dat voor je, code reuse doen door controllers specifiek aan te spreken?

[ Voor 14% gewijzigd door Korben op 20-06-2012 13:16 ]

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-05 16:06

Haan

dotnetter

Even een sanity-check..
Stel je wil op een webpagina wat gegevens tonen (bijv. naam/adres etc.) van een persoon. Gebruik je daarvoor een table ja/nee? Webdesigner stelt dat 'tables daarvoor bedoeld' zijn, wat zeggen jullie?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Alex)
Korben schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:14:
[...]

Omdat het voorspelbaarder is wanneer alles in het Engels is.
Onzin. Domeinspecifieke terminologie (zeker in een Nederlandstalige werkomgeving met z'n eigen specifieke benamingen) is helemaal niet voorspelbaarder wanneer het Engelstalig is.
En gezien het feit dat je zonder problemen een Engelse naam kon bedenken die een één-op-één vertaling is van de Nederlandse term is het raar als je dan halsstarrig vasthoudt aan Nederlandse termen.
Wederom onzin, je moet dan een naslagwerk gaan opbouwen die de mapping tussen domeintermen en implementatie beschrijft. Nergens voor nodig, en alleen maar verwarrend wanneer je een discussie voert met een niet-technisch persoon (zoals een business consultant).
Pascal casing is eigenlijk ook raar, want Pascal casing is gebaseerd op hele woorden, niet op onderdelen van een samenvoeging (het is hypotheekrenteaftrek, niet hypotheek rente aftrek), dus dan zou je op z'n hoogst HC krijgen.
Mee eens, de correcte term is dan inderdaad HypotheekrenteaftrekController.
I'm curious, in welk geval spreek je een controller bij naam aan vanuit code? En wanneer bij de volledige naam bij routing?
In zo'n geval? :+
@Html.ActionLink("Bereken nu uw hypotheekrenteaftrek!", "Bereken", "HypotheekRenteAftrekController")

• Freedom
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 18:09
Haan schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:19:
Even een sanity-check..
Stel je wil op een webpagina wat gegevens tonen (bijv. naam/adres etc.) van een persoon. Gebruik je daarvoor een table ja/nee? Webdesigner stelt dat 'tables daarvoor bedoeld' zijn, wat zeggen jullie?
Lijkt me niet, tenzij je gegevens van meerdere personen wil laten zien, dan misschien wel. Om in een stuk tekst een adres neer te zetten gebruik je toch ook geen tabel?
W3C:
•5.3 Do not use tables for layout unless the table makes sense when linearized. Otherwise, if the table does not make sense, provide an alternative equivalent (which may be a linearized version). [Priority 2]
Zie: http://www.w3.org/TR/WCAG10-HTML-TECHS/#tables

[ Voor 24% gewijzigd door Freedom op 20-06-2012 13:33 . Reden: w3c recommendation toegevoegd ]

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01-2025
Ik snap even niet waarom een abstracte klasse als XmlWriter (.NET) toch een Create() method heeft die een XmlWriter teruggeeft.

Mis ik hier een design pattern? Ik dacht dat het factory was, maar dan heb je een normale klasse met een private constructor ipv. een abstracte klasse.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Korben schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:14:
Eh? Hoe zie je dat voor je, code reuse doen door controllers specifiek aan te spreken?
Hmmm, heb ik toch nog wat gemist denk ik. Waar laat je reusable code dan? Wat voor naampje heeft dat? (a)

• Alex)
Davio schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:21:
Ik snap even niet waarom een abstracte klasse als XmlWriter (.NET) toch een Create() method heeft die een XmlWriter teruggeeft.

Mis ik hier een design pattern? Ik dacht dat het factory was, maar dan heb je een normale klasse met een private constructor ipv. een abstracte klasse.
De implementatie van XmlWriter.Create geeft je afhankelijk van de settings die je meegeeft de meest toepasselijke implementatie terug. Dat neemt jou als ontwikkelaar werk uit handen.
TheNephilim schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:24:
[...]

Hmmm, heb ik toch nog wat gemist denk ik. Waar laat je reusable code dan? Wat voor naampje heeft dat? (a)
Dat hangt af van de rol die de specifieke code vervult.

[ Voor 20% gewijzigd door Alex) op 20-06-2012 13:26 ]

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Haan schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:19:
Even een sanity-check..
Er valt nog iets voor te zeggen bij een adres plus verzend- & factuuradres opsomming bij o.a. een webwinkel. Maar verder vind ik dat de gegevens van een persoon niet in een table horen nee.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Uiteindelijk wordt internal XmlWriter.CreateWriter(Stream output) aangeroepen, die met een heleboel geneste if's toch echt een factory probeert na te doen.

Er komen dan afgeleiden van de abstracte klasse XmlWriter uit, zoals de XmlWellFormedWriter.

• Alex)
Adresgegevens horen niet in een table. Afhankelijk van de gegevens die je hebt zou je kunnen overwegen om gebruik te maken van een lijsten waar je styling op toepast. Dan kom je wellicht uit op zo'n implementatie:

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<address>
    <dl>
        <dt>Naam</dt>
        <dd>Pietje puk</dd>
        <dt>Adres</dt>
        <dd>Hoofdstraat 1</dd>
        <dt>Postcode</dt>
        <dd>1337 XD</dd>
        <dt>Woonplaats</dt>
        <dd>Ons dorp</dd>
    </dl>
</address>

Met wat CSS kun je dit dan wel mooi uitlijnen.

• Korben

Korben

() => {};

Alex) schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:20:
In zo'n geval? :+
@Html.ActionLink("Bereken nu uw hypotheekrenteaftrek!", "Bereken", "HypotheekRenteAftrekController")
Oh, je bedoelt dit:
@Html.ActionLink("Bereken nu uw hypotheekrenteafrek!", "Bereken", "Hypotheekrenteafrek")
Dat werkt namelijk ook, en dat is ook hoe ReSharper het neerzet (mét IntelliSense).
TheNephilim schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:24:
[...]
Inheritance, en in services. Je controller dient over het algemeen enkel om die services te orchestreren, en niet om het werk zelf te doen.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Korben schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:32:
Inheritance, en in services. Je controller dient over het algemeen enkel om die services te orchestreren, en niet om het werk zelf te doen.
Hmmm, oké dat ga ik nog eens even verder uitzoeken dan! :D Thnx

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:33
Ik ben van mening dat dit perfect met een tabel moet en kan (Als je veel gegevens hebt, 5+ kolommen 10+ rijen o.i.d.) Op stackoverflow zeggen ze dit ook.

• Alex)
LEDfan schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:42:
Op stackoverflow zeggen ze dit ook.
En wat zeggen ze op SO als je de antwoorden van de Indiërs weglaat?
Korben schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:32:
[...]

Oh, je bedoelt dit:
@Html.ActionLink("Bereken nu uw hypotheekrenteafrek!", "Bereken", "Hypotheekrenteafrek")
Dat werkt namelijk ook, en dat is ook hoe ReSharper het neerzet (mét IntelliSense).
Ja, dat.

[ Voor 47% gewijzigd door Alex) op 20-06-2012 13:57 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:54

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Alex) schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:30:
Met wat CSS kun je dit dan wel mooi uitlijnen.
Ja, door dt en dd table-cell behaviour te geven |:(

Grids zijn voor layout gewoon heel erg handig, dat zie je terug in zo goed als alles (UI, documents, etc.). Dat een <table> daar in HTML het enige element voor is en dat een één of andere idioot heeft verzonnen dat dat semantisch niet klopt doet daar verder niets aan af. Ik zou gewoon een <table> gebruiken.

Het frappante is overigens nog wel dat een definition list hier semantisch ook niet eens klopt.

[ Voor 51% gewijzigd door .oisyn op 20-06-2012 14:12 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Alex)
.oisyn schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:08:
[...]

Ja, door dt en dd table-cell behaviour te geven |:(

Grids zijn voor layout gewoon heel erg handig, dat zie je terug in zo goed als alles (UI, documents, etc.). Dat een <table> daar in HTML het enige element voor is en dat een één of andere idioot heeft verzonnen dat dat semantisch niet klopt doet daar verder niets aan af. Ik zou gewoon een <table> gebruiken.
Een table produceert in ieder geval wel redelijk consistent gedrag op alle browsers en platforms. Zonder gekloot met floats, widths, wrappings, browser-specifieke implementaties van CSS-regels, enz. En grids zijn inderdaad handig.
Het frappante is overigens nog wel dat een definition list hier semantisch ook niet eens klopt.
Ook mee eens, ik weet alleen geen beter element om een lijst van key-valuepairs mee te beschrijven.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:38

Ja, factory method & Liskov.

je returned een XmlWriter, maar de specifieke implementatie die je terugkrijgt, kan misschien wel afhangen van bepaalde parameters die je aan de Create method kan meegeven (indien dit zo is, niet opgezocht).

https://fgheysels.github.io/

• whoami
Eigenlijk is DC geen goede zaak voor /14

Er worden hier soms tussen neus & lippen door vragen gesteld, waarvoor men anders misschien wel een apart topic voor gemaakt zou hebben, dat wel eens interessant zou kunnen worden.
Nu wordt dat gewoon ondergesneeuwd.

• Alex)
whoami schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:49:
Ik vind het anders een prima topic:
- In de HK of SG komt het topic niet tot z'n recht, want te doelgroepgericht
- In de rest van PRG en Devschuur kun je terecht voor diepgaande discussies, niet voor korte vraagjes ("gebruik Google maar")
- Voor korte vraagjes is er Stack Overflow
- Hier kan ik tenminste mijn ei kwijt over dingen die niet lukken, onder gelijkgestemden. Op Twitter of Facebook zou ik vooral "huh? waar heb je het over?"-reacties krijgen als ik weer eens klaag over SPListItem :+

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-05 14:53

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

whoami schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:49:

Er worden hier soms tussen neus & lippen door vragen gesteld, waarvoor men anders misschien wel een apart topic voor gemaakt zou hebben, dat wel eens interessant zou kunnen worden.
Nu wordt dat gewoon ondergesneeuwd.
Ja en nee. Ik snap wat je bedoelt, maar je houdt evengoed vragen die zonder DC niet gesteld zouden zijn omdat:
  • Ze niet belangrijk genoeg zijn
  • Er te weinig tijd is om een fatsoenlijk topic te starten
  • Ze in een grensgebied vallen i.p.v. puur programming
  • Het is überhaupt geen echte vraag, maar iets wat iemand tegenkwam
Soms zul je dus inderdaad hebben dat een interessante vraag een beetje ondergesneeuwd raakt, zoals die XmlWriter. Maar aan de andere kant, was die vraag wel gesteld in een eigen topic als er geen DC was? Ik denk zelf van niet :)

Maar eigenlijk past deze discussie beter in het feedbacktopic dan hier in DC zelf.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik vraag me af of de vraag van Davio topic-waardig is.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Davio
Ik zie de DC gewoon als een virtuele waterkoeler.

Met het vraagje over de XmlWriter zou ik normaliter naar de waterkoeler lopen om te kijken wat collega's erover denken.... ware het niet dat ik al dagen alleen op kantoor zit én de enige ben die met C# bezig is.

Jullie zijn dus mijn virtuele waterkoeler concullega's. :p

Als DC er niet was, had ik geen topic geopend denk ik, maar gewoon aangenomen dat het zo wel zou horen.

Ik ben nu trouwens bezig om alle reference sources van MS te installeren, maar System.Xml heb ik nog nergens gevonden (niet in .NET 8(?) en niet in .NET 4), ben nu 3.5.1 aan het installeren.

[ Voor 18% gewijzigd door Davio op 20-06-2012 15:13 ]

• Alex)
System.Xml is volgens mij onderdeel van mscorlib.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Alex) schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:14:
System.Xml is volgens mij onderdeel van mscorlib.
Assembly: System.Xml (in System.Xml.dll)
Als je Telerik JustDecompile installeert, kun je alle .NET-assemblies eenvoudig laten laden en door de (gedecompileerde, dus zonder commentaar) code bladeren.

• Alex)
CodeCaster schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:16:
Als je Telerik JustDecompile installeert, kun je alle .NET-assemblies eenvoudig laten laden en door de (gedecompileerde, dus zonder commentaar) code bladeren.
En als je ReSharper 6 of later hebt, kun je de .pdb-bestanden on demand laten downloaden en de reference sources bekijken, inclusief commentaar van de ontwikkelaars. Dit door gewoon "Go to implementation" te doen op iets wat uit een DLL komt (zoals String.Equals :*) )

Of het wordt on the fly gedecompileerd, dat kan natuurlijk ook.

[ Voor 5% gewijzigd door Alex) op 20-06-2012 15:18 ]

• Davio
Resharper heb ik de trial geprobeerd maar die is nu voorbij.
Ben nu de trial van CodeRush aan het proberen en dan besluit ik voor welke van de twee ik bij mijn baas een licentie aanvraag.

Vond Resharper toch wat fijner en ik moet zeggen dat ik de features van CodeRush nou niet constant gebruik naar mijn idee...

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-05 22:37
Alex) schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:18:
[...]

En als je ReSharper 6 of later hebt, kun je de .pdb-bestanden on demand laten downloaden en de reference sources bekijken, inclusief commentaar van de ontwikkelaars. Dit door gewoon "Go to implementation" te doen op iets wat uit een DLL komt (zoals String.Equals :*) )

Of het wordt on the fly gedecompileerd, dat kan natuurlijk ook.
Ja, in theorie klinkt dat altijd perfect maar het werkte bij mij 80% van de tijd niet, en het steppen door externe code ook niet :'(

En nu doe ik node.js en dat heeft geen gezeur met externe compiled libs en pdb files dus lekker steppen, ook door framework code (tot je bij de C laag aankomt of course).

• Alex)
creator1988 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:27:
[...]

Ja, in theorie klinkt dat altijd perfect maar het werkte bij mij 80% van de tijd niet, en het steppen door externe code ook niet :'(
Bij mij werkt het in ongeveer 95% van de gevallen probleemloos. In de 5% van de gevallen dat het niet werkt, helpt een restart van Visual Studio. :)

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Fijn die duidelijk SharePoint foutmeldingen... Wil je een publishing page aanmaken, krijg je de exception: Cannot compare 2 arrays of equal size. Uiteraard geen verdere uitleg in het SharePoint log.

Ja vast niet, maar kan je me ook vertellen waar deze fout dan ontstaat #$*(&$(*# |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Laurens-R op 20-06-2012 15:42 ]

• whoami
Davio schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:11:
Ik zie de DC gewoon als een virtuele waterkoeler.

Met het vraagje over de XmlWriter zou ik normaliter naar de waterkoeler lopen om te kijken wat collega's erover denken.... ware het niet dat ik al dagen alleen op kantoor zit én de enige ben die met C# bezig is.

Jullie zijn dus mijn virtuele waterkoeler concullega's. :p

Als DC er niet was, had ik geen topic geopend denk ik, maar gewoon aangenomen dat het zo wel zou horen.

Ik ben nu trouwens bezig om alle reference sources van MS te installeren, maar System.Xml heb ik nog nergens gevonden (niet in .NET 8(?) en niet in .NET 4), ben nu 3.5.1 aan het installeren.
Waarom niet gewoon VS.NET zo instellen dat je kan debuggen tot in de .NET Framework source-code ?
En als je ReSharper 6 of later hebt, kun je de .pdb-bestanden on demand laten downloaden en de reference sources bekijken, inclusief commentaar van de ontwikkelaars. Dit door gewoon "Go to implementation" te doen op iets wat uit een DLL komt (zoals String.Equals )
Daar hoef je net eens R# voor te hebben, dit zit standaard in VS.NET.
Je kan gewoon de MS symbol-servers aanspreken, die dan weer de juiste pdb's downloaden, die dan weer de nodige info bevatten om de juiste source file op te halen.

Ik heb een dergelijk systeem hier ook opgezet, voor één van de projecten waar ik aan gewerkt heb (nog altijd), en die geintegreerd zit in sommige van onze pakketten. Developers van dat pakket kunnen dan gewoon tot in mijn code debuggen. (Mits ze VS.NET goed ingesteld hebben).
Mijn build-proces indexeert nl. gewoon de pdb's, upload deze in een symbol-server, en de debugger kan dan gewoon met die informatie de juiste source-file (de juiste versie ervan) uit TFS gaan trekken.

[ Voor 37% gewijzigd door whoami op 20-06-2012 15:45 ]

• whoami
.oisyn schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:11:
Ik vraag me af of de vraag van Davio topic-waardig is.
spreek, en ik zal gezond worden.

• OkkE

OkkE

Zucht, een Javascript oplossing mogen maken dat een sub-menu onClick in- en uitklapt. Wat is er mis met gewoon inhoud op die "Parent Page" zetten...

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Alex)
* Alex) had zojuist een Eureka-momentje voor een privéprojectje (Java)

Ik heb een class aangemaakt die overerft van Thread, waarin ik in de methode run() wat code heb gezet. Dus ik voer die code uit, en mijn UI-thread blijft hangen (Android-applicatie).

Ik bedenk me nu dat ik deze code heb:
Java:
1
2
MijnKlasse cls = new MijnKlasse();
cls.run();

Dat runt natuurlijk op de thread van waaruit ik de methode aanroep (de UI-thread dus) 8)7

Disclaimer: ik doe bijna nooit iets met Java O-)

[ Voor 11% gewijzigd door Alex) op 20-06-2012 15:57 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

OkkE schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:44:
Zucht, een Javascript oplossing mogen maken dat een sub-menu onClick in- en uitklapt. Wat is er mis met gewoon inhoud op die "Parent Page" zetten...
Je bedoeld gewoon een sub menu op de parent pagina zelf? Ja daar ben ik ook voorstander van, uitklappende submenu's zijn niet fijn.

• OkkE

OkkE

TheNephilim schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:14:
[...]

Je bedoeld gewoon een sub menu op de parent pagina zelf? Ja daar ben ik ook voorstander van, uitklappende submenu's zijn niet fijn.
Simpel gezegd is de sturctuur:

code:
1
2
3
4
5
6
1. Home
2. Lorem
   2.1. Ipsum
   2.2. Dolor
   2.3. Sit
3. Contact

In mijn ogen is het redelijk gangbaar dat alles onder "Lorem" onMouseOver als dropdown zichtbaar wordt. Klik je op "Lorem" kom je op een pagina waar dan ook die sub-items staan.

Maar nee, in dit geval moet die dropdown met subs pas onClick zichtbaar worden en moet dus "Lorem" zelf geen pagina worden. :S Grrr.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

OkkE schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:31:
[...]

Simpel gezegd is de sturctuur:

code:
1
2
3
4
5
6
1. Home
2. Lorem
   2.1. Ipsum
   2.2. Dolor
   2.3. Sit
3. Contact

In mijn ogen is het redelijk gangbaar dat alles onder "Lorem" onMouseOver als dropdown zichtbaar wordt. Klik je op "Lorem" kom je op een pagina waar dan ook die sub-items staan.

Maar nee, in dit geval moet die dropdown met subs pas onClick zichtbaar worden en moet dus "Lorem" zelf geen pagina worden. :S Grrr.
Haha, owhja dat ken ik ook :P Dan word 'Lorem' dus alleen een placeholder eigenlijk.

Sowieso hebben klanten wel eens rare ideeën over bepaalde functionaliteit in een website :+

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 15:06

.Gertjan.

Owl!

Alex) schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:48:
* Alex) had zojuist een Eureka-momentje voor een privéprojectje (Java)

Dat runt natuurlijk op de thread van waaruit ik de methode aanroep (de UI-thread dus) 8)7

Disclaimer: ik doe bijna nooit iets met Java O-)
Argh, threads zorgen bij mij ook geregeld voor hoofdpijn... Ben pas met WPF bezig geweest om iets te bouwen wat een achtergrond proces moet worden, maar kreeg het gewoon met geen mogelijkeid voor elkaar :( De code draait, maar ik krijg gewoon op geen fatsoenlijke manier de GUI gesignaleerd dat ik klaar ben, zelf met Events krijg ik gesodemieter met "control belongs to another thread"... Ja doei, dan niet hoor :-(

Code op internet geeft niet altijd extra duidelijkheid. Nu is het resultaat dat gedurende een berekening de GUI bijft hangen... Gelukkig niet erg lang, maar toch wel jammer...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• OkkE

OkkE

TheNephilim schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:36:
Haha, owhja dat ken ik ook :P Dan word 'Lorem' dus alleen een placeholder eigenlijk.

Sowieso hebben klanten wel eens rare ideeën over bepaalde functionaliteit in een website :+
Inderdaad, niets meer dan een placeholder...
Goed, we doen 't maar, de klant verplichten zo'n pagina toch van inhoud te voorzien werkt ook niet. :)

• Korben

Korben

() => {};

.Gertjan. schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:37:
[...]

Argh, threads zorgen bij mij ook geregeld voor hoofdpijn... Ben pas met WPF bezig geweest om iets te bouwen wat een achtergrond proces moet worden, maar kreeg het gewoon met geen mogelijkeid voor elkaar :( De code draait, maar ik krijg gewoon op geen fatsoenlijke manier de GUI gesignaleerd dat ik klaar ben, zelf met Events krijg ik gesodemieter met "control belongs to another thread"... Ja doei, dan niet hoor :-(

Code op internet geeft niet altijd extra duidelijkheid. Nu is het resultaat dat gedurende een berekening de GUI bijft hangen... Gelukkig niet erg lang, maar toch wel jammer...
Het is minder moeilijk dan het lijkt.

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
public void Button1_Click(object sender, RoutedEventArgs e)
{
   Task.Factory.StartNew(() => DoAsync());
}

private void DoAsync()
{
    // berekening hier
    Thread.Sleep(5000);

Dispatcher.Invoke(new Action(() => MarkComplete(2)));
}

private void MarkComplete(int value)
{
    // klaer! en dit wordt op de gui thread uitgevoerd
    TextBlock1.Text = "Done! " + value;
}

Maar nog steeds lomp en cumbersome. Ik kan niet wachten tot .NET 4.5 uit beta komt, dan kun je eindelijk dit soort dingen doen: :9~

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
public async void Button1_Click(object sender, RoutedEventArgs e)
{
    int value = await Task<int>.Factory.StartNew(() => DoAsync());

// klaer
}

private int DoAsync()
{
    // berekening hier
    Thread.Sleep(5000);

return 2;
}

• whoami
.Gertjan. schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:37:
[...]

OperationContext of SynchronizationContext, of hoe heet die shizzle ook alweer ...

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:44
En dan heb je ook nog de BackGroundWorker :)

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-10-2025
Korben schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:45:
[...]
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
{

// klaer
}

private int DoAsync()
{
    // berekening hier
    Thread.Sleep(5000);

return 2;
}
Hoe zit het dan met de tasks. Kun je ze nog wel annuleren? Stel dat je op een pagina zit waar je allerlei dingen moet ophalen vanuit een webservice en je dus n async calls heb, dan lijkt het me wel dat je deze wil kunnen annuleren zodra je uit die pagina navigeert, toch?

• Korben

Korben

() => {};

Soundless schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:59:
[...]

Hoe zit het dan met de tasks. Kun je ze nog wel annuleren? Stel dat je op een pagina zit waar je allerlei dingen moet ophalen vanuit een webservice en je dus n async calls heb, dan lijkt het me wel dat je deze wil kunnen annuleren zodra je uit die pagina navigeert, toch?
Je kunt gewoon zoals normaal een CancellationToken meegeven, en op die wijze de taak cancellen. Of je dan na je await nog moet kijken of de taak gecancelled is weet ik eerlijk gezegd niet.

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-05 20:49
Werk ik al tijden met NuGet zie ik vandaag pas dat je ook een Package Visualizer hebt waarmee je je dependencies netjes grafisch kan laten weergeven. (Nou ja, je genereert DGML waar Visual Studio mee overweg kan).

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 15:06

.Gertjan.

Owl!

Korben schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:45:
[...]

Het is minder moeilijk dan het lijkt.

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
public void Button1_Click(object sender, RoutedEventArgs e)
{
   Task.Factory.StartNew(() => DoAsync());
}

private void DoAsync()
{
    // berekening hier
    Thread.Sleep(5000);

Dispatcher.Invoke(new Action(() => MarkComplete(2)));
}

private void MarkComplete(int value)
{
    // klaer! en dit wordt op de gui thread uitgevoerd
}
Ah daar zocht ik naar, maar ik kan me niet herinneren dat ik het zo kort en bondig gevonden heb :P Deze ga ik binnenkort eens proberen op mijn code :)
Maar nog steeds lomp en cumbersome. Ik kan niet wachten tot .NET 4.5 uit beta komt, dan kun je eindelijk dit soort dingen doen: :9~

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
{

// klaer
}

private int DoAsync()
{
    // berekening hier
    Thread.Sleep(5000);

return 2;
}
De voorbeelden met async leken me heel logisch inderdaad (had zelfs nog wat andere handige voorbeelden daarvoor gevonden), maar moeten nog eventjes wachten tot de nieuwe .net...
jip_86 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:48:
En dan heb je ook nog de BackGroundWorker :)
Juist omdat het op meerdere manieren kan wordt het verwarrend als je de voorbeelden leest :-( Veel stukken zijn daarnaast gefocust op details en beschrijven maar een van de elementen die je nodig hebt.

Maar met jullie antwoorden kan ik weer eventjes vooruit :P Thanks! Wat zou ik toch zonder de behulpzame tweakertjes moeten :)

Overigens was me ooit al iets vergelijkbaars gelukt, maar kon uiteraard niet meer herinneren hoe het zat. Ik wist zelfs niet meer waar ik het toen voor elkaar had gekregen :+

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-04 15:09
Begonnen aan framework voor mijn site. Ik hoop de eerste versie in de zomervakantie klaar te hebben.

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-04 11:06
Martindo schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 18:35:
Begonnen aan framework voor mijn site. Ik hoop de eerste versie in de zomervakantie klaar te hebben.
Welke taal :)?

Nothing to see here!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-05 21:37

Ghehe

400 pound hacker

Ik heb ook nog wat projectjes klaarliggen voor na de examens. :+
  • Een script schrijven om via de commandline ondertitels te downloaden. (handig voor op server via ssh). Doel: Perl kennis op peil houden en eens kijken hoe ik eigen commands in de shell kan maken.
  • Met mijn 2 Raspberry Pi's prutsen. (xbmc opzetten of git-server of gewoon fileserver van maken en de andere elektronica stuff mee doen) Doel: Elektronica-kennis naar boven halen en gewoon wat zitten klooien met linux.
  • Website (af)maken. Misschien aan een framework hangen (PHP) ook al is dat niet nodig. Doel: Beetje klooien met PHP Frameworks. :+
  • AfstandsbedieningApp maken voor mijn Androidphone en laten communiceren met laptop (of Raspberry Pi?). Doel: Java-skills op peil houden en Objective-C (laptop = Apple MBP) of Python leren.
En dan ook nog wat boeken lezen (zowel programmeergerelateerd als niet (ASOIAF)), op reis gaan, etc... Ach ja, als ik geen herexamens heb, ben ik drie maanden vrij om te doen wat ik wil. :D

Verwijderd

Ghehe schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 19:44:
Ik heb ook nog wat projectjes klaarliggen voor na de examens. :+
  • Een script schrijven om via de commandline ondertitels te downloaden. (handig voor op server via ssh). Doel: Perl kennis op peil houden en eens kijken hoe ik eigen commands in de shell kan maken.
  • Met mijn 2 Raspberry Pi's prutsen. (xbmc opzetten of git-server of gewoon fileserver van maken en de andere elektronica stuff mee doen) Doel: Elektronica-kennis naar boven halen en gewoon wat zitten klooien met linux.
  • Website (af)maken. Misschien aan een framework hangen (PHP) ook al is dat niet nodig. Doel: Beetje klooien met PHP Frameworks. :+
  • AfstandsbedieningApp maken voor mijn Androidphone en laten communiceren met laptop (of Raspberry Pi?). Doel: Java-skills op peil houden en Objective-C (laptop = Apple MBP) of Python leren.
En dan ook nog wat boeken lezen (zowel programmeergerelateerd als niet (ASOIAF)), op reis gaan, etc... Ach ja, als ik geen herexamens heb, ben ik drie maanden vrij om te doen wat ik wil. :D
Stuk voor stuk leuke projectjes. Ik ga met toch ook eens zo'n Rapsberry Pi moeten halen denk ik.

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-05 16:15

StM

Dan zou ik hem maar vast snel reserveren, dan heb je hem misschien rond kerst :P

Verwijderd

Of ik wacht even tot hij niet meer zo populair is ;)

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-05 20:29
D-Raven schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:36:
[...]

Volgende keer word t toch echt Orchard
Ben zelf fan van Orchard, maar moet wel zeggen dat het nogal complex in elkaar zit en ook niet echt stabiel is wanneer je gaat upgraden.
Vind het zelf een enorm fijn leer project, aangezien er van alles wordt gebruikt waar je het een en ander van kan opsteken, maar is wel enigszins over-engineerd. Wanneer je het voor klanten/eindgebruikers gaat inzetten zou ik het nog wel heroverwegen.
Niet dat er een goed alternatief is, de ontwikkelaars van Umbraco hebben ook al gezegd dat hun CMS te complex is. Blijft vrij weinig over dat eenvoudig en ook gaaf is.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• mwolting
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-05 13:28
argh, konden ze niet net wat sneller komen met wp8, nu heb ik ineens geen enkele drang meer om een lumia 800 te kopen en voordat er een geschikt alternatief is...

• Priet
  • Laatst online: 10:23

Priet

To boldly do what no one has..

IMPORTANT: THIS SUBSCRIPTION RENEWAL CONFIRMATION QUALIFIES YOU FOR UPGRADES TO NEW VERSIONS OF THE REFERENCED BELOW SOFTWARE. PLEASE SAVE A COPY OF THIS EMAIL FOR FUTURE REFERENCES.
Woeiii licentie voor PhpStorm vernieuwd _/-\o_

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

• Martindo
PHP en MySQL.

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:16
mwolting schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:12:
argh, konden ze niet net wat sneller komen met wp8, nu heb ik ineens geen enkele drang meer om een lumia 800 te kopen en voordat er een geschikt alternatief is...
Als ik jou was, zou ik inderdaad ook nog even wachten; (Ik heb zelf een Lumia 800, is een super phone, maar als je toch maar "kort" moet wachten, zou ik wachten :P.)

• japaveh
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

japaveh

Jield BV

Priet schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:51:
[...]

Woeiii licentie voor PhpStorm vernieuwd _/-\o_
quote: email
Type: Upgrade Subscription for Commercial License
Applicable Software: PhpStorm
Subscription Reference No*: SR-133454-E845461
Expiration Date: 26 July 2013
Number of Authorized Users: 1
Hier ook. PHPstorm is imho de beste PHP editor op dit moment beschikbaar.

Solo Database: Online electronic logbook and database system for research applications

• Mattijs.id
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-05 21:13
Mag ik vragen hoe uitgebreid je hierin gaat zijn? Ben zelf nl. met een project bezig, allicht krijg ik nog ideeen :)

Unrelated;

Misschien toch is wat actiever gaan posten hiero ;x

• Down
  • Laatst online: 10-05 22:33
Liep vandaag tegen een probleempje aan wat te maken had met het feit waarom het volgende niet het resultaat had dat ik verwachtte (dit was overigens niet de bewuste code :+)

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
List<int> numbers = new List<int>() {10, 20, 30 };
List<Action> functions = new List<Action>();

foreach (int number in numbers)
   functions.Add(() => Console.WriteLine(number));

foreach (Action function in functions)
   function();

Uitleg

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je code werkt dus naar behoren in C# 5 ;)

• Down
  • Laatst online: 10-05 22:33
Inmiddels niet meer ;)

Maar goed, met de snelheid waarmee wij migreren naar nieuwe versies..tegen die tijd ben ik al lang een gefrustreerde manager bij een grote toko :+

Overigens vind ik dat Eric Lippert dit soort dingen altijd helder uitlegt. :)

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nee, juist wel.

Voorheen werkte dit niet, omdat 'number' een reference is naar een variabele die blijft bestaan en iedere iteratie wordt aangepast (dus tegen de tijd dat je de closure aanroept heeft 'number' de waarde van het laatste element, voor élke closure)

In C# 5 werkt je code wel, omdat ze het zo hebben aangepast dat iteration variables elke iteratie opnieuw worden "gedefinieerd". Elke closure krijgt op die manier zijn eigen versie van 'number', en dus werkt je code naar behoren.

Staat gewoon uitgelegd in het artikel dat je linkt :)

• Soultaker
  • Laatst online: 15-05 06:45
Ergens een beetje jammer dat ze de werking van foreach aanpassen maar niet van for (wat ook niet echt kan) waardoor scoping nu anders werkt voor die twee constructies. Dat maakt de boel niet bepaald eenvoudiger.

Ik denk dat een heleboel programmeurs zo alsnog de fout in gaan als ze een for-loop gebruiken. Dan moeten ze alsnog een extra variabele in lokale scope introduceren (net als voorheen bij zo'n foreach-loop moest).

[ Voor 46% gewijzigd door Soultaker op 21-06-2012 10:30 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Gisteren een boek besteld over HTML5, was niet eens zo duur XD Nouja, achteraf nog € 21,- inclusief verzendkosten, maar dat kan een keer. Hopelijk krijg ik dan meer inzicht in de semantische shizzle van HTML5. Soms zit ik met bepaalde blokken, waarvan ik niet weet wat ik er mee moet. Wel een <header role="heading"> of niet, section of aside...

Nu nog een keer beginnen aan Symfony2, komt er maar niet van... :X

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Soultaker schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:27:
Ergens een beetje jammer dat ze de werking van foreach aanpassen maar niet van for (wat ook niet echt kan) waardoor scoping nu anders werkt voor die twee constructies. Dat maakt de boel niet bepaald eenvoudiger.
De output was sowieso al anders: vergelijk
http://dotnetpad.net/ViewPaste/wZioEQGiDkSPEhlw-4krzg (foreach: 30 30 30)
en
http://dotnetpad.net/ViewPaste/nsCvOO8nN0i3x7BocLBUUQ (for: 40 40 40)

en verklaar vervolgens wat hier gebeurt:
http://dotnetpad.net/ViewPaste/aB7-_HSH30qZ8N39OEQP_g

• OkkE

OkkE

TheNephilim schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:05:
Gisteren een boek besteld over HTML5, [...]
Welk boek?

Opzich ben ik meer voorstander van het "online opzoeken", juist omdat HTML en CSS eigenlijk een levende standaard is. Maar misschien is een analoog naslagwerk ook niet verkeerd. :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ValHallASW schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:08:
[...]

De output was sowieso al anders
Duh, een foreach is ook niet een for, waarbij die laatste een increment expressie uitvoert totdat een conditie ongeldig wordt - de waarde van je iterator in een typische for is op het eind dus die ongeldige conditie. Ik denk niet dat veel mensen dat vreemd vinden. Veel mensen verwachten dat gedrag juist indien men de iterator buiten de for-loop definieert.

Waar het Soultaker om gaat is dat de scoping rules anders zijn. Wat natuurlijk ook niet gek is juist door bovenstaand gedrag - je hebt maar 1 variabele die je steeds verandert. Maar wel onverwachts voor iemand die in beide loops closures zit te maken - in de ene werkt het wel, maar in de andere niet. Consistentie lijkt me handiger eerlijk gezegd.

Of een manier om te specificeren dat je een kopie wil en niet een referentie, zoals in C++ mogelijk is :)

[ Voor 28% gewijzigd door .oisyn op 21-06-2012 11:27 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

OkkE schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:08:
[...]

Welk boek?

Opzich ben ik meer voorstander van het "online opzoeken", juist omdat HTML en CSS eigenlijk een levende standaard is. Maar misschien is een analoog naslagwerk ook niet verkeerd. :)
HTML5 FOR WEB DESIGNERS --> http://www.abookapart.com/products/html5-for-web-designers

Helemaal waar, maar voor zoiets is even een boek die je er bij kan pakken wel handig. Uiteraard zal er nog wel wat veranderen, maar het basis principe op papier om even door te lezen en erbij te pakken, leek me wel handig.

Heb geen idee of het boek wat is, maar ze hebben meer interessante boeken, dus dan kom ik er zeker eens terug.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:21:
[...]
Consistentie lijkt me handiger eerlijk gezegd.
Dat lijkt me ook. Ze hadden beter een warning o.i.d. toe kunnen voegen ( R# geeft bijvoorbeeld al een melding van "Access to modified closure" )

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• OkkE

OkkE

TheNephilim schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:30:
[...]

HTML5 FOR WEB DESIGNERS --> http://www.abookapart.com/products/html5-for-web-designers

Helemaal waar, maar voor zoiets is even een boek die je er bij kan pakken wel handig. Uiteraard zal er nog wel wat veranderen, maar het basis principe op papier om even door te lezen en erbij te pakken, leek me wel handig.

Heb geen idee of het boek wat is, maar ze hebben meer interessante boeken, dus dan kom ik er zeker eens terug.
Ziet er zo op 't eerste gezicht goed uit. Sowieso is alles van A [Boos/List/...] Apart wel van hoge kwaliteit, heb ik het idee. Misschien dat ik 'm ook eens bestel. :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dus :P

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Woy schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:31:
[...]

Dat lijkt me ook. Ze hadden beter een warning o.i.d. toe kunnen voegen ( R# geeft bijvoorbeeld al een melding van "Access to modified closure" )
Een warning is stukken beter dan de nu gekozen inconsistentie omdat er developers zijn die closures niet snappen. Die mensen moeten gedwongen worden zich in de taal te verdiepen. Zo faciliteer je alleen maar dat mensen nooit boven het scriptkiddie-niveau uitkomen.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Korben

Korben

() => {};

Wel ziek dat ze eerst die kaas heel zorgvuldig neerleggen en met een spatel precies goed strijken, en dan in Photoshop nog eens gaan bijwerken. En de (natuurlijke) gaatjes in het brood dichtsmeren.

• Cartman!
  • Niet online
Nu heb ik zin in McDonalds :(

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
.oisyn schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:21:
Of een manier om te specificeren dat je een kopie wil en niet een referentie, zoals in C++ mogelijk is :)
Zoals in het artikel genoemd: dan moet je een kopie maken /binnen/ de scope van de loop-iteratie, dus:

C#:
1
2
3
4
        foreach (int number in numbers) {
            int n = number;
            functions.Add(() => Console.WriteLine(n));
        }

http://dotnetpad.net/ViewPaste/Mv-OvBZfFUGqt4S1yg3o4g
http://dotnetpad.net/ViewPaste/SzJOkqScgkukt161ffXwzA

Toegegeven: dat geef je niet aan in de foreach zelf.

Of je moet iets in deze richting doen, maar mijn C#-fu is te zwak om het op één regel te krijgen.
http://dotnetpad.net/ViewPaste/xFC54cawNU6xcZYc0DQo9w

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ValHallASW schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:58:
[...]

Zoals in het artikel genoemd: dan moet je een kopie maken /binnen/ de scope van de loop-iteratie
Wat alleen maar extra typwerk is buiten de closure zelf. Dit is niet echt wat ik bedoelde met "specificeren dat je een kopie wil"

In C++
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
std::vector<std::function<void()>> f;

for (int i = 0; i < 10; i++)
{
    f.push_back([i]() { std::cout << i << std::endl; }); // copy i
    f.push_back([&i]() { std::cout << i << std::endl; }); // reference i

f.push_back([=]() { std::cout << i << std::endl; }); // copy all
    f.push_back([&]() { std::cout << i << std::endl; }); // reference all
}

Overigens is het aanroepen van een closure gemaakt op regel 6 en 9 ná de for-loop undefined behavior

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 21-06-2012 12:13 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Canadezen hebben echt een raar accent. Aboot

Freelance Unity3D developer

• OkkE

OkkE

Zag 'm vandaag ook voorbij komen. Ergens verbaasde me het nog wel een beetje dat ze toch echte ingredienten gebruiken en "alleen" beter neerleggen. Ik heb (onterecht?) het idee dat voor foto's het eten altijd alles van plastic is of op zijn minst met "hair spray" vast wordt gezet.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

OkkE schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:34:
[...]

Zag 'm vandaag ook voorbij komen. Ergens verbaasde me het nog wel een beetje dat ze toch echte ingredienten gebruiken en "alleen" beter neerleggen. Ik heb (onterecht?) het idee dat voor foto's het eten altijd alles van plastic is of op zijn minst met "hair spray" vast wordt gezet.
Wel jammer dat ze geen broodje doen met wat meer sla, dan gaan ze vast even met de plantenspuit aan de gang. Dat ziet er altijd zo over fris uit :P

Subway broodjes staan ook altijd zo mooi op de foto trouwens :+

• Soultaker
  • Laatst online: 15-05 06:45
OkkE schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:34:
Bij De Wereld Draait Door (dacht ik?) hadden ze een tijdje geleden ook een Nederlandse fotograaf die foto's maakte van kant-en-klaar maaltijden. Die deed het op dezelfde manier: alles perfect neerzetten, met allerlei hulpmiddelen erbij en vaak maar half-bereid (zoals ook van de hamburger in dat filmpje alleen de rand gebakken is). Dus was 'ie eindeloos aan het pielen om een paar gedroogde erwten mooi op de voorgrond te krijgen, maar hij gooide er niet gewoon een paar verse erwten bij: alles moest uit de oorspronkelijke verpakking komen.

Wel grappig om te zien, omdat op die manier de foto dus zowel heel eerlijk als ontzettend nep is. Je zou de foto zelf kunnen reconstrueren, maar op je bord ziet het er never nooit zo mooi uit.

Ads vs Reality is ook zo'n leuke site.

• Korben

Korben

() => {};

Die foto's zijn uiteraard bedoeld om er zo lekker mogelijk uit te zien om je interesse te wekken, maar in het restaurant zelf gaat het er voornamelijk om dat ze zo snel mogelijk worden geproduceerd. Aan het uiterlijk zal nog steeds aandacht (horen te) worden besteed, maar het is minstens net zo belangrijk dat jij binnen een minuut of wat je burger voor je neus hebt.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Er werd ook genoemd dat de klant, door de manier waarop de foto gemaakt word, meteen kan zien wat er op het broodje zit. Dus het is ook nog functioneel en niet alleen maar mooi.

• Cartman!
  • Niet online
TJHeuvel schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:52:
[...]

[ Voor 10% gewijzigd door Cartman! op 21-06-2012 13:53 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

TJHeuvel schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:52:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://impressive.net/people/gerald/2003/03/12/keep-oot.jpg

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Heeft iemand hier wel eens gewerkt met touchscreen-controls op websites? Dat je bijvoorbeeld kunt swipen over een slider.

• OkkE

OkkE

TheNephilim schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:03:
Heeft iemand hier wel eens gewerkt met touchscreen-controls op websites? Dat je bijvoorbeeld kunt swipen over een slider.
Laatst heb ik daar hammer.js ("You can touch this") voor gebruikt. Werkte prima.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:30

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Hmmm. Lekker dan. Mijn hoster heeft nieuwe servers geplaatst, altijd goed :).
Alleen kan ik de MySQL server niet meer bezoeken vanuit SQLyog, want hij heeft de poort (3306) dichtgegooid voor buiten. Dus ik moet nu alles via PMA doen (kutkreng) en mijn syncscriptjes werken niet meer.
Vroeger op de oude server kan ik via DirectAdmin IP's toevoegen die access hadden, werkte altijd goed, nu kan dat niet meer :(

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-10-2025
Ben vandaag voor de eerste keer echt in het proggie gaan duiken waar ik aan moet werken en damn wat zit het vol met bugs :/

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
F.West98 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:22:
Alleen kan ik de MySQL server niet meer bezoeken vanuit SQLyog, want hij heeft de poort (3306) dichtgegooid voor buiten. Dus ik moet nu alles via PMA doen (kutkreng) en mijn syncscriptjes werken niet meer.
Vroeger op de oude server kan ik via DirectAdmin IP's toevoegen die access hadden, werkte altijd goed, nu kan dat niet meer :(
Het is eigenlijk vrij normaal dat ze DB servers van buiten dichtgooien. Lijkt mij eigenlijk niet zo'n domme stap. Als je SSH toegang hebt zou je d.m.v. een SSH tunnel er nog wel bij kunnen. Kan je SQLyog blijven gebruiken.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
F.West98 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:22:
"Lief dagboek. Vandaag wilde de rest van de wereld weer eens niet meewerken met mijn plannetjes."

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:30

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Het is niet dom, maar onhandig voor mij :P

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Martindo
Mattijs.id schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 23:38:
[...]

Mag ik vragen hoe uitgebreid je hierin gaat zijn? Ben zelf nl. met een project bezig, allicht krijg ik nog ideeen :)

Unrelated;

Misschien toch is wat actiever gaan posten hiero ;x
Ik weet nog niet exact wat het gaat doen, maar in ieder geval het onderstaand:
  • Gebruikers met verschillende privileges (beheerder, poster, lid)
  • Reactiesysteem met BB Code en smilies.
  • Berichten plaatsen
  • Beheerscherm
Ik heb nog een tentamen week, daarna kan ik echt beginnen. :)

Het doel hiervan is om mijn PHP en MySQL kennis te verhogen en ook verder te gaan in de ontwikkeling van webapplicaties.

[ Voor 9% gewijzigd door Martindo op 21-06-2012 15:02 ]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Martindo schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 18:35:
Om te leren? Pak anders gewoon een bestaand framework, dan heb je nog wat aan de kennis die je opdoet.
Soundless schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:27:
Ben vandaag voor de eerste keer echt in het proggie gaan duiken waar ik aan moet werken en damn wat zit het vol met bugs :/
Join the club. *O* lekker er omheen hacken.

[ Voor 38% gewijzigd door CodeCaster op 21-06-2012 15:04 ]

• Martindo
CodeCaster schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 15:01:
[...]

Om te leren? Pak anders gewoon een bestaand framework, dan heb je nog wat aan de kennis die je opdoet.
Dat ga ik ook doen, maar ik wil daarnaast me eigen framework bouwen. Daarnaast ben ik van plan hierna ook andere webapplicaties te gaan bouwen en misschien proberen dit als extensies in dit framework te doen. Dat je ze dus als standalone apps kunt gebruiken of i.c.m. met Serenity (het framework dus)

• Korben

Korben

() => {};

Mensen die de WP8 keynote niet hebben gezien:

YouTube: Windows Phone 8 Developer Summit

Pagina: 1 ... 112 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.