Davio schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:11:
Ik zie de DC gewoon als een virtuele waterkoeler.
Met het vraagje over de XmlWriter zou ik normaliter naar de waterkoeler lopen om te kijken wat collega's erover denken.... ware het niet dat ik al dagen alleen op kantoor zit én de enige ben die met C# bezig is.
Jullie zijn dus mijn virtuele waterkoeler concullega's.
Als DC er niet was, had ik geen topic geopend denk ik, maar gewoon aangenomen dat het zo wel zou horen.
Ik ben nu trouwens bezig om alle reference sources van MS te installeren, maar System.Xml heb ik nog nergens gevonden (niet in .NET 8(?) en niet in .NET 4), ben nu 3.5.1 aan het installeren.
Waarom niet gewoon VS.NET zo instellen dat je kan debuggen tot in de .NET Framework source-code ?
En als je ReSharper 6 of later hebt, kun je de .pdb-bestanden on demand laten downloaden en de reference sources bekijken, inclusief commentaar van de ontwikkelaars. Dit door gewoon "Go to implementation" te doen op iets wat uit een DLL komt (zoals String.Equals )
Daar hoef je net eens R# voor te hebben, dit zit standaard in VS.NET.
Je kan gewoon de MS symbol-servers aanspreken, die dan weer de juiste pdb's downloaden, die dan weer de nodige info bevatten om de juiste source file op te halen.
Ik heb een dergelijk systeem hier ook opgezet, voor één van de projecten waar ik aan gewerkt heb (nog altijd), en die geintegreerd zit in sommige van onze pakketten. Developers van dat pakket kunnen dan gewoon tot in mijn code debuggen. (Mits ze VS.NET goed ingesteld hebben).
Mijn build-proces indexeert nl. gewoon de pdb's, upload deze in een symbol-server, en de debugger kan dan gewoon met die informatie de juiste source-file (de juiste versie ervan) uit TFS gaan trekken.
[
Voor 37% gewijzigd door
whoami op 20-06-2012 15:45
]