De eigen tweaks zijn om het commandline gebruik voor mezelf wat makkelijker te maken. Bijvoorbeeld als ik in een bepaalde directory kom start die automatisch ssh-agent en vraagt die om password, posh-git is gecustomized, Console2 heeft customizations om het makkelijker te maken. De eigen tweaks zijn dus niet echt moeilijk ofzo maar het maakt het gebruik net wat makkelijkerserhat schreef op zondag 17 juni 2012 @ 10:15:
[...]
Bij mij hielp het ook dat ik nog vrij nieuw ben met git. Ben min of meer begonnen met de console en maand later was GitHub for Windows al uit.
Ik heb even op poshgit gezocht.. en ik zie wel wat handige functionaliteit, zoals dat hij ziet dat je in een gitrepos zit en direct wat info erover laat zien + tab completion van git commando's/branches. Of gebruik jij het voor net iets meer? Zou je kort kunnen uitleggen wat je eigen tweaks zijn? Of is dat te privé.
Ja ik weet dat Git for Windows ook poshgit meelevert en je rechtermuisknop kunt doen en je powershell kunt openen. Dat die meteen de goede directory opent is een beetje een nonargument bij mij aangezien ik altijd Console2 open heb (met tabs voor ps, cygwin en vs commandtool). Al mijn projecten zijn ook netjes georganiseerd op een aparte partitie waardoor ik niet hoeft te zoeken naar de correcte dirValHallASW schreef op zondag 17 juni 2012 @ 10:51:
Posh-git wordt meegeleverd bij github for windows (arelaxt lange naam is 't ook), en met rechtermuisknop-'show shell here' heb je 'm meteen in de goede dir staan. Verder is het alleen handig voor de common use case (=commit + push/pull), voor al het andere heb je alsnog de shell nodig - en die is dan ook makkelijk bereikbaar. Maargoed, als je effectief met de index werkt (met git add -p e.d.) dan heb je er niet zoveel aan, hoewel zelfs dan de history-viewer best relaxt is.
Voor de duidelijkheid ik zeg niet dat github for windows slecht is ofzo. Het is voor een beginner handig omdat het ook het installeren van git enzo voor zijn rekening neemt maar voor mij die alles al heeft opgezet en al een hele poos de commandline gebruik voegt het weinig toe aangezien ik de GUI toch niet zou gebruiken.
Die zijn inderdaad nice. Zo te zien hebben ze meer courses sinds de laatste keer dat ik daar gekeken had
[ Voor 6% gewijzigd door Rutix op 17-06-2012 13:55 ]
Nothing to see here!
Verwijderd
Rare vogel in spe
Verwacht gedrag:
Q = Queue();
[A] [B]
obj=object(); obj=Q.get() [blocks]
| :
obj.lock = Semaphore(0) :
| :
Q.put(obj); ----------------------> :
| |
obj.lock.acquire() [blocks] do_stuff_with(obj) [includes 'import xyz']
: |
: <------------------------ obj.lock.release()
| |
do_more_stuff_with(obj) obj=Q.get() [blocks]
| :
V VVervolgens blijk je een deadlock te krijgen als je je testrunner draait. Ra, ra, hoe komt dat?
Nou, omdat je testrunner de code die links staat import'. Import heeft een eigen lock om te zorgen dat er geen twee import tegelijk plaatsvinden. En dan krijg je dus niet wat hierboven staat, maar meer iets als
Q = Queue();
import_lock = Lock();
[A] [B]
import_lock.acquire() obj=Q.get() [blocks]
| :
obj=object(); :
| :
obj.lock = Semaphore(0) :
| :
Q.put(obj); ----------------------> :
| |
obj.lock.acquire() [blocks] do_stuff_with(obj) [includes 'import xyz', so actually:
: import_lock.acquire() [blocks]
: :
: :
=== (deadlock) ===Zucht. Nouja, eerst maar een workaround invoeren en later threading maar helemaal wegrammen - het doet toch alleen maar async I/O, en daar zijn andere oplossingen voor.
en uiteraard staat het wel in de docs, maar dat had ik natuurlijk niet gelezen vóór ik een dag kwijt was met debuggen
[ Voor 9% gewijzigd door ValHallASW op 17-06-2012 14:59 ]
Waarom niet gewoon even DROP TABLE X doen? Als je tabel met SHOW TABLES gevonden wordt, dan kan je 'em ook wel droppen. Je moet gewoon van de MySQL data files afblijvenF.West98 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 22:40:
[...]
Ah, de tabel staat wel in SHOW_TABLES.
Het .frm bestand is er nog, maar geen data. Hernoemd, nog steeds niets.
Ik heb alles gecontroleerd, via console, PMA, SQLite, alles gaat het fout met die error. 1146
Heel vaag. De foute table hernoemd naar _2 via de files in /data en nu werkt het weer mooi laten zo
Hij vond het niet vreemd dat 3 geen toegestane argument was. Hij vond het vreemd dat het resultaat van een expressie gebruikt kon worden als argument dat is passed by reference.Xesxen schreef op zondag 17 juni 2012 @ 14:08:
[...]
Eigenlijk is dat best logisch. 3 is een constante, geen variabele(Zie: http://php.net/...)
De documentatie geeft een vergelijkbaar voorbeeld, maar daar wordt aangegeven dat het een fatal error zou geven.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| function foo(&$var) { $var++; } function bar() // Note the missing & { $a = 5; return $a; } foo(bar()); // Produces fatal error since PHP 5.0.5 foo($a = 5); // Expression, not variable foo(5); // Produces fatal error |
Implementatie (of documentatie) klopt dus niet helemaal.
[ Voor 3% gewijzigd door CoolGamer op 17-06-2012 15:02 ]
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
quote: http://3v4l.org/qgr3WOutput for 5.1.2 - 5.1.6, 5.2.0 - 5.2.17, 5.3.0 - 5.3.14, 5.4.0 - 5.4.4 Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /in/qgr3W on line 11 Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /in/qgr3W on line 13 Output for 5.1.1 Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /in/qgr3W on line 11 Output for 5.1.0 Fatal error: fatal flex scanner internal error--end of buffer missed in /in/qgr3W on line 13 Process exited with code 255. Output for 5.0.5 Fatal error: Only variables can be passed by reference in /in/qgr3W on line 11 Process exited with code 255. Output for 4.3.2 - 4.3.11, 4.4.0 - 4.4.9, 5.0.0 - 5.0.4 *no output*
{signature}
En het resultaat van een functie is wél een variabele bedoel je? Want dát is wat er opmerkelijk aan is.Xesxen schreef op zondag 17 juni 2012 @ 14:08:
[...]
Eigenlijk is dat best logisch. 3 is een constante, geen variabele(Zie: http://php.net/...)
[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 17-06-2012 16:52 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
[ Voor 81% gewijzigd door Soultaker op 17-06-2012 23:26 ]
5.3.14Patriot schreef op zondag 17 juni 2012 @ 17:22:
Welke versie van PHP gebruik(te) je .oisyn?
.edit: apart wel:
niet echt dus.foo(bar()); // Produces fatal error since PHP 5.0.5
[ Voor 23% gewijzigd door .oisyn op 18-06-2012 00:39 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Leuk he
Nothing to see here!
Verwijderd
Zag hem op Facebook voorbijkomenSoultaker schreef op zondag 17 juni 2012 @ 23:22:
Hoe ben je daar nu weer achter gekomen?(Synoniemen als ‘queer’ en ‘homosexual’ werken ook. ‘Lesbian’ wel, maar ‘dyke’ dan weer niet.) Blijkbaar is het “LGBT Pride Month”. Nuttig.
Verwijderd
Er zit een spelletje van mijn hand in funda.nlYopY schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:00:
Ik moet ook nog eens een easter egg inbouwen in m'n code, maar ik weet niet wat.
Klinkt bekend.. Ik ben zelfs een keertje een ImpossibleException tegen gekomen.
Nee, want die tabel bestand immers nietAloys schreef op zondag 17 juni 2012 @ 14:48:
[...]
Waarom niet gewoon even DROP TABLE X doen? Als je tabel met SHOW TABLES gevonden wordt, dan kan je 'em ook wel droppen. Je moet gewoon van de MySQL data files afblijven.
Nee, enkel 1 vd 3 bestanden bestond, 3 vd 3 nodig voor werken
2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Bij m'n vorige werk hadden we een online dashboard met actuele verkoop-statistieken en in het bedrijf stond een monitor dat het ook weergaf. Op 1 april gingen alle cijfers x10YopY schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:00:
Ik moet ook nog eens een easter egg inbouwen in m'n code, maar ik weet niet wat.
HuHu schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 09:00:
[...]
Bij m'n vorige werk hadden we een online dashboard met actuele verkoop-statistieken en in het bedrijf stond een monitor dat het ook weergaf. Op 1 april gingen alle cijfers x10.
Misschien moet ik eens een error 37 in het systeem prutsen.
Andreas Fredriksson:
Based on what I've seen from C++11 articles so far, I'd like to suggest this keyboard layout for faster coding.
[ Voor 57% gewijzigd door TJHeuvel op 19-06-2012 11:17 . Reden: Fixed image ]
Verwijderd
SoaDmaggot schreef op zondag 17 juni 2012 @ 13:28:
[...]
Ik bezoek die site met m'n telefoon en mijn computer staat toch écht uit
Zegt dat iemand wat? Zo stom dat je een site bezoekt en dan denkt: shit, dit is zo vet, dat vergeet ik nooit...
5 dagen later:
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
En verder een aantal voor Mobile websites & apps.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Was het Ginva.com?
+108 Free CSS Menu Designs {Mega Menu, Dropdown, Horizontal, Vertical}
40+ Best jQuery Content and Image Slider {Scripts, Plugins and Tutorials}
88+ Creative Web Footer Design Showcase
Enzovoorts.
[ Voor 16% gewijzigd door CodeCaster op 19-06-2012 13:32 ]
patterntap.comBtM909 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 13:24:
stomme vraag: ik heb ooit een website bezocht waar ze allerlei collecties (ter inspiratie) hadden van menus, headers, footers, slideshows, etc.
Zegt dat iemand wat? Zo stom dat je een site bezoekt en dan denkt: shit, dit is zo vet, dat vergeet ik nooit...
5 dagen later:
(even op Browse klikken, dan zie je alle categoriën)
[ Voor 6% gewijzigd door Avalaxy op 19-06-2012 13:34 ]
SuperchillAvalaxy schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 13:34:
[...]
patterntap.com
My bad (had ik kunnen vermelden), maar was meer een rant dan vraag... PatternTap ken ik, maar was hem niet... Hij zag er visueel iets stunninger uitAvalaxy schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 13:34:
[...]
patterntap.com
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 19-06-2012 14:12 ]
Zoals .net magazine, smashingmagazine, net.tutsplus.com of van developers zoals markdotto, necolas en paulirish.
En soms is het niveau om te huilen.CodeCaster schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:30:
Ik vind /r/programming wel aardig. Niet zozeer direct toepasbare links die er worden gedeeld, vooral achtergrondinformatie die ooit eens van pas kan komen bij het programmeren, of die gewoon leuk is om te weten.
http://ajaxian.com/ was vroeger leuk, maar tegenwoordig zo dood als een pier.Barryvdh schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:23:
In dezelfde categorie, hebben er mensen ook nog tips voor aanraders van interessante blogs? Dus niet de elke week 50+ jQuery plugins, Wordpress themes en gratis icons, maar wat nuttig leesmateriaal op webdesigen/development gebied?
Zoals .net magazine, smashingmagazine, net.tutsplus.com of van developers zoals markdotto, necolas en paulirish.
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Dat zijn de privétopis van .oisyn welke ontoegankelijk voor anderen zijn gemaakt om het hoge niveau te behouden en waarborgen.
[ Voor 21% gewijzigd door PeterSelie op 19-06-2012 15:11 . Reden: Patriot. ]
Ik ben WebMatrix nieuwe versie zat en oude werkte niet meer. De nieuwe kan niet uploaden en heeft kutherkenning en validatie.
'display' isn't valid in CSS3
Wie heeft een goed alternatief, moet een goede filemanager en goede (onder sneltoets) upload functie hebben die automatisch herkent wat er is veranderd. Ook graag goede highlighting.
Notepad++ niet, die is voor offline en heeft niet geweldige uploadfunctie
Het is even een worsteling voor je bekend bent met de terminologie (exchanges, queues) en hoe die onderling verband houden. Maar als je dat eenmaal doorhebt is het erg leuk spul
"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
Verwijderd
Daarnaast volg ik op Twitter ook nog een aantal andere interessante figuren zoals @Avalaxy, @okke29, @SphereSilver, @roytriesOkkE schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:54:
Ik volg tegenwoordig eigenlijk alle developers via Twitter ipv hun weblogs. Mocht iemand interesse hebben is hier het lijstje, de meeste hebben denk ik wel hun website ook in hun Twitter biografie staan.
Mijn excuses voor diegenen die ik vergeten ben
Ja en dan PHPStorm losStM schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:45:
WebStorm.
Liever niet, andere ideeën?
Ik volg ook Rubinski_be, vage gast is dat zeg!Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:54:
[...]
Daarnaast volg ik op Twitter ook nog een aantal andere interessante figuren zoals @Avalaxy, @okke29, @SphereSilver, @roytries
offtopic:
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Verwijderd
Firesphere schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 18:02:
[...]
Ik volg ook Rubinski_be, vage gast is dat zeg!
Netbeans?F.West98 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:59:
[...]
Ja en dan PHPStorm los
Alle opties van Webstorm zitten ook in PhpstormF.West98 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:59:
[...]
Ja en dan PHPStorm los
"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
Aptana, en dan wel de standalone versie. Het is een sideproject van Eclipse, en dat merk je op zich wel. Ctrl+shift+u -> upload (kan zelfs al bij save), synchronization, verder talloze plugins (o.a. github, jQuery-syntax, HTML(5)-boilerplates, ...). Ben er heel tevreden meeF.West98 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:44:
Hmm...
Ik ben WebMatrix nieuwe versie zat en oude werkte niet meer. De nieuwe kan niet uploaden en heeft kutherkenning en validatie.
[...]
Wie heeft een goed alternatief, moet een goede filemanager en goede (onder sneltoets) upload functie hebben die automatisch herkent wat er is veranderd. Ook graag goede highlighting.
Notepad++ niet, die is voor offline en heeft niet geweldige uploadfunctie
Aptana vond ik een beetje te groot en lomp enzo.
Vanwege deze zeer intelligente opmerking heb ik je bij deze toegang gegeven tot mijn topicsSoaDmaggot schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:03:
[...]
Dat zijn de privétopis van .oisyn welke ontoegankelijk voor anderen zijn gemaakt om het hoge niveau te behouden en waarborgen.
Maar niet teveel posten anders daalt het niveau te snel
[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 19-06-2012 21:26 ]
Ik stuur natuurlijk een keurig mailtje terug dat ze het geld wel mogen overmaken op m'n paypall rekening, puur voor de troll-factor. Twee dagen later heeft hij een überbrakke nepmail van paypall in elkaar gesleuteld (From: "service@paypal.com" <pay_pal_secure@mail2consultant.com>). Het geld voor de laptop zou bij hem afgeschreven zijn, en verschijnt vanzelf op mijn rekening zodra ik het track 'n trace nummer doormail naar approvalmanager@officeemail.net (really...). Of ik even asap binnen 24 uur de laptop wil opsturen naar Nigeria, prachtig.
Zou je ook onder rembours een paar bakstenen kunnen versturen ofzo?
Verwijderd
De jongens van Neveneffecten hebben zich in hun programma "Basta" eens beziggehouden met het pesten van internetfraudeurs. Als je even 3 kwartier tijd te veel hebt, raad kan ik je dit ten zeerste aanbevelen:Intru schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:10:
Haha, probeer de laptop van m'n schoonzusje te verkopen via Marktplaats, en instant proberen de scammers toe te slaan. Prachtige volzinnen als: "Beste,I will like to buy this item so what is the price and the condition of the item."
Ik stuur natuurlijk een keurig mailtje terug dat ze het geld wel mogen overmaken op m'n paypall rekening, puur voor de troll-factor. Twee dagen later heeft hij een überbrakke nepmail van paypall in elkaar gesleuteld (From: "service@paypal.com" <pay_pal_secure@mail2consultant.com>). Het geld voor de laptop zou bij hem afgeschreven zijn, en verschijnt vanzelf op mijn rekening zodra ik het track 'n trace nummer doormail naar approvalmanager@officeemail.net (really...). Of ik even asap binnen 24 uur de laptop wil opsturen naar Nigeria, prachtig.
Zou je ook onder rembours een paar bakstenen kunnen versturen ofzo?
Unless refactoring...
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Verwijderd
Helemaal waar, maar ik ken persoonlijk eigenlijk geen enkele site waar dat niet het geval is. Sterker nog, sites vinden waar af en toe iets op niveau voorbij komt is al lastig genoeg. Beginnersvragen zijn leuk maar er is meer dan dat, hoop ik dan maar.
Oh, HAI..Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:54:
[...]
Daarnaast volg ik op Twitter ook nog een aantal andere interessante figuren zoals @Avalaxy, @okke29, @SphereSilver, @roytries
offtopic:
Edit: gelukkig is de oplossing voor dat probleem redelijk simpel *kuch*. Een nieuwe klasse maken, overerven van DateTimeControl, en in de OnInit-methode de base.LocaleId overriden met een waarde afkomstig uit SPContext.Current.RegionalSettings.LocaleId. Werkt perfect.
Maar eigenlijk zou dat out-of-the-box al moeten werken.
[ Voor 51% gewijzigd door Alex) op 20-06-2012 09:14 ]
We are shaping the future
Wéér een update van Thunderbird, wéér alle plugins opnieuw downloaden.
(Alsof iemand die dingen ooit leest)
[ Voor 4% gewijzigd door Alex) op 20-06-2012 10:18 ]
Trouwens; wat is netter? /paarden.html als overzicht en dan paarden/123/naam.html of dan juist paard/123/naam.html?
5 minutenTheNephilim schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:02:
w00t, we zijn al weer halverwege de week! De meiden wilden vrijdag naar Walibi, maar daar heb ik dus echt geen zin in. Sta je weer 3 kwartier naast een prullenbak met wespen te wachten in de rij voor een achtbaan waarbij de rit slechts 5 minuten duurt
De middelste imhoTrouwens; wat is netter? /paarden.html als overzicht en dan paarden/123/naam.html of dan juist paard/123/naam.html?
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Waarom .html? Ik vind het eerste voorstel trouwens logischer klinken.TheNephilim schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:02:
Trouwens; wat is netter? /paarden.html als overzicht en dan paarden/123/naam.html of dan juist paard/123/naam.html?
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Er zijn meer hondjes die Fikkie heten. Dat ID staat er waarschijnlijk niet voor niks.Sebazzz schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:07:
Andere optie: /paarden/naam.html.
Verder is enkelvoud/meervoud in namen van collecties (databasetabellen bijvoorbeeld) altijd een discussiepunt. Ik vind meervoud logischer, omdat je een collectie aanspreekt.
[ Voor 38% gewijzigd door CodeCaster op 20-06-2012 11:11 ]
Bij een duplicaat kun je dan denken aan:
1) /paarden/paard-van-sinterklaas-2.omgawesome (doornummeren dus)
2) Of dan pas je beide URLs aan:
/paarden/123-paard-van-sinterklaas.omgawesome
/paarden/34645-paard-van-sinterklaas.omgawesome
[ Voor 70% gewijzigd door Alex) op 20-06-2012 11:11 ]
Als je de uniekheid van naam kunt afdwingen is het een nette optie.CodeCaster schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:09:
[...]
Er zijn meer hondjes die Fikkie heten. Dat ID staat er waarschijnlijk niet voor niks.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Ik ken de paardenwereld een beetje (don't ask) en ik denk niet dat die uniekheid af valt te dwingenKorben schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:13:
[...]
Als je de uniekheid van naam kunt afdwingen is het een nette optie.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Het .html laat mensen denken dat je handmatig alles nog bijwerkt, dan lijkt het net of een aanpassing heel veel werk is
@Cloud: Neuj precies, aangezien elk jaar de paarden een naam krijgen met dezelfde beginletter. Al valt het hier wel mee, de paarden krijgen een simpele naam, met de naam op het paspoort word niets gedaan.
Dat hangt er vanaf, als het om een enkele stoeterij gaat zal dat niet zo'n probleem zijn. Maar ik zei ook als.Cloud schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:17:
[...]
Ik ken de paardenwereld een beetje (don't ask) en ik denk niet dat die uniekheid af valt te dwingen
Xbox
Even the dark has a silver lining
Overzicht /paarden/ en een individueel paard /paarden/123/paard.html, vind ik 't mooist.TheNephilim schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:18:
Het kan inderdaad voorkomen dat een meerdere paarden dezelfde naam delen, dus vandaar het ID. Vind het altijd zo lastig, overzicht is duidelijk meervoud (paarden), maar bij het bekijken van een enkel paard lijkt enkelvoud weer logisch (paard), al zie je toch vaak gewoon meervoud ervoor staan.
Dit vind ik ook het mooiste, eventueel exclusief de .html. Ja een enkelvoud geeft duidelijk aan dat je een enkel paard bekijkt, maar ik lees zo'n structuur zo:OkkE schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:24:
[...]
Overzicht /paarden/ en een individueel paard /paarden/123/paard.html, vind ik 't mooist.
"Van de collectie paarden, bekijk ik paard 123. Maar ik zit nog steeds in de collectie te graven die ik eerder in het overzicht bekeek."
@Korben
Het was ook maar een opmerking, hence de
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Controller: PaardController
Views:List, Detail
URL's: /Paard/List/ , /Paard/Detail/123/
Kater? Eerst water, de rest komt later
PaardController? Really? HorseController zou het dan zijn, en d.m.v. routing verander je die naam dan in Paard:Haan schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:31:
Als ik de ASP.NET MVC3 standaard zou volgen, zou ik op het volgende uitkomen:
Controller: PaardController
Views:List, Detail
URL's: /Paard/List/ , /Paard/Detail/123/
1
2
| routes.MapRoute("HorseGlobalRoute", "Paard/{action}", new { controller = "Horse", action = "List" }); routes.MapRoute("HorseItemRoute", "Paard/{action}/{id}/{name}", new { controller = "Horse" }); |
Dan krijg je dus /Paard als lijst-URL en /Paard/Detail/123/Naam-van-het-beessie als URL's.
[ Voor 8% gewijzigd door Korben op 20-06-2012 11:41 ]
Dat leek me ook de beste insteek, maar ik twijfelde toch over de manier van werken. Heb het gelaten zoals het is, de manier die hier ook de meeste voorkeur genoot.Cloud schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:29:
[...]
Dit vind ik ook het mooiste, eventueel exclusief de .html. Ja een enkelvoud geeft duidelijk aan dat je een enkel paard bekijkt, maar ik lees zo'n structuur zo:
"Van de collectie paarden, bekijk ik paard 123. Maar ik zit nog steeds in de collectie te graven die ik eerder in het overzicht bekeek."
Gaat om een website voor een manege die paardrijden voor gehandicapten verzorgd, erg leuk! ^^
Ah, de eeuwenoude domeinspecifieke-zaken-in-Nederlands-of-Engels-discussie komt weer eens om de hoek kijken. Ik begon 'm al te missenKorben schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:40:
[...]
PaardController? Really? HorseController zou het dan zijn
Tja. Is een paard domeinspecifiek?Alex) schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:44:
[...]
Ah, de eeuwenoude domeinspecifieke-zaken-in-Nederlands-of-Engels-discussie komt weer eens om de hoek kijken. Ik begon 'm al te missen
Hangt er vanaf. Hypotheekrenteaftrek als losstaand woord is ook niet domeinspecifiek, maar als jij iets bouwt wat met hypotheken te maken heeft, heb je het dan over een MortgageInterestDeductionController of noem je het toch maar een HypotheekRenteAftrekController*?
* Met PascalCasing zodat je lekker makkelijk HRAC intypt en ReSharper snapt welke controller je bedoelt. Een echte programmeur is tenslotte ontzettend onmogelijk lui.
Ik dacht dat dat al standaard gedrag was in VS2010? iig wel in VS2012.Alex) schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:53:
[...] * Met PascalCasing zodat je lekker makkelijk HRAC intypt en ReSharper snapt welke controller je bedoelt. Een echte programmeur is tenslotte ontzettend onmogelijk lui.
niet overal bijvoorbeeld Ctrl+T (open file van R#) werkt dan ook met HRACCaelorum schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:58:
[...]
Ik dacht dat dat al standaard gedrag was in VS2010? iig wel in VS2012.
Nothing to see here!
- *Installeert languagepack*: error tijdens installatie -> alles stuq -> reinstall
- *Installeert met package: lege website*: Site settings gooit error -> schijnbaar known issue -> reinstall
En toen straks wou een module niet installeren... ga ik in de EventLog van DNN kijken naar bijzonderheden -> niks te zien -> cleared log -> probeert opnieuw te installeren... en werken...
wtf... dus iets in de DNN Event Log zorgde ervoor dat mn module niet wou installeren???
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.