Verwijderd
Of you, your en you'reKorben schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 16:33:
[...]
Hetzelfde zie je in het Engels met there, they're en their.
[...]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
https://niels.nu
Zoniet, diploma gelijk weer innemen.
Ik beschouw mezelf als een rasoptimist, maar zelfs ik denk niet dat het trolls zijnDavio schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 18:04:
Die tweets met 'geslaagt' en 'gebelt' zijn toch duidelijk trolls omdat vorig jaar zoveel mensen dat ook zo schreven?
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Tweede TV voor in de slaapkamer als kado gekocht voor mijn ouders. CI+ module aangeschaft + smartcard van Ziggo zodat de TV lekker strak aan de muur kan hangen.
Zodra je de module de eerste keer in de tv stak werkte het. Zette je echter de tv uit en weer aan, werkte het niet meer.
Door al het andere uit te sluiten (via mijn broer die in de buurt woont en ook een Ziggo abonnement met CI+ heeft) kunnen concluderen dat het alleen maar de CI+ module kon zijn. (Desbetreffende module in zijn tv met zijn smartcard werkte ook niet).
Nieuwe module gekocht en in 1 keer werken.
Nu alleen nog in gevecht met de Mediamarkt omdat ik mijn geld terugwil voor die CI+ module. Zucht
2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Dus als je ze nu kunt vinden, betekent dat automatisch dat je ze eerder niet kon vinden?F.West98 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 21:37:
Het moet toch gewoon KAN zijn aangezien ik nog steeds die mensen KAN VINDEN
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Xcode 4.3.. instabiele zooi...GoTCoast schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:32:
Zo iemand hier bezig met Beta Xcode 4.5?
Ik vind het al een hele verbetering t.o.v. Xcode 4.3 (die ook al super was)
Ik heb nog nooit in een IDE gewerkt die zoveel problemen gaf.
[ Voor 10% gewijzigd door Acid_Burn op 15-06-2012 00:14 ]
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Vond Xcode 4 zo en zo al een grote verbetering itt 3.
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Kan nou niet zeggen dat ik heel blij ben met Xcode 4.3. Veel crashes en bugs. Hoewel het op sommige vlakken echt een verbetering is ten opzichte van 3.2, is het ook een stukkie minder stabiel. Ben de 4.5 beta aan 't downloaden nu, die ga ik er naast draaien. Ben benieuwd hoe die loopt. Wel een paar leuke nieuwe features die wel heel handig kunnen zijn.GoTCoast schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:32:
Zo iemand hier bezig met Beta Xcode 4.5?
Ik vind het al een hele verbetering t.o.v. Xcode 4.3 (die ook al super was)
Zou zo graag al over willen stappen, maar op de een of andere manier wil hij nog niet al mijn projecten aan. Vooral een aantal grote ASP.NET projecten hebben redelijk grote problemen, hij weigert nog steeds de TagPrefixes op te pakken van controls die in de web.config staan beschreven.
Ook vind ik hem niet echt snel, hij doet net als 2010 bij mij meteen een code analyse, maar 2010 is vele malen sneller. Ook het draaien van unittests is op 2012 een stuk trager...
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Draait er gewoon naast, voor mijn iOS6 device werk ik in Xcode 4.5. Voor als ik wat in de AS wil zetten ga ik even naar Xcode 4.3ZpAz schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 08:06:
Welke verbeteringen zijn er dan doorgevoerd in XCode 4.5? Heb hem zelf nog niet geinstalleerd omdat je daarmee geen Apps kan submitten naar de App Store atm. Of draait hij er gewoon naast.
Vond Xcode 4 zo en zo al een grote verbetering itt 3.
Dus zou hem gewoon downloaden (is ook niet via de AS, maar een DMG die je uitpakt)
Iemand die toevallig de 2.8.2 Windows Installer heeft liggen?
"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
Het liefst iets in de trant van 'general programming', 'windows programming' en/of 'web programming'
[ Voor 23% gewijzigd door Soundless op 15-06-2012 09:50 ]
Je draait nog geen RC denk ik dan (omdat daar wel kleurtjes in zitten ipv alleen grijstinten)?.Gertjan. schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 08:33:
Mmmm, op een grijze dag is de grijze style van VS2012 redelijk deprimerend
Zou zo graag al over willen stappen, maar op de een of andere manier wil hij nog niet al mijn projecten aan. Vooral een aantal grote ASP.NET projecten hebben redelijk grote problemen, hij weigert nog steeds de TagPrefixes op te pakken van controls die in de web.config staan beschreven.
Ook vind ik hem niet echt snel, hij doet net als 2010 bij mij meteen een code analyse, maar 2010 is vele malen sneller. Ook het draaien van unittests is op 2012 een stuk trager...
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
https://teamtreehouse.com/ ?Soundless schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 09:48:
Kent iemand een leuk plekje waar ik leuke/goede dev video's kan vinden? Channel 9 is leuk maar ik heb geen zin om elke keer 15min te zoeken naar een leuke video (er zit imho veel 'crap' tussen).
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ik hoef trouwens geen tutorials van basic zooi, ik dacht meer aan presentaties ofzo. Is meestal wel interessant.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Soundless schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 09:48:
...maar ik heb geen zin om elke keer 15min te zoeken naar een leuke video...
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Channel9 vond ik altijd wel goed maar het is echt een chaos geworden met al die 'shows' die ze hebben.
Eigenlijk ben ik op zoek naar een (soort van?) alternatief voor ch9
Zolang 'ie maar niet gaat schrijven over z'n eigen kinderen (hoewel, als 'ie het op Coltruiniveau kan
Jawel, maar dat is nog niet echt dat je zegt kleurrijkJan_V schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 09:50:
[...]
Je draait nog geen RC denk ik dan (omdat daar wel kleurtjes in zitten ipv alleen grijstinten)?
Het is wel wat minder saai, maar toch mis ik wel wat kleuren hoor
Nu komt het ook omdat ik mijn editor achtergrond grijzig heb gemaakt (een witte achtergrond vind ik niet fijn werken) waardoor het helemaal een grijze brij wordt
Denk ik een kwestie van wennen. Vandaag eens kijken of ik een hele dag kan werken in 2012 voor een WPF projectje. Qua editor reageert hij wel vlot (de oude had soms wel eens een kleine vertraging) en TFS lijkt ook wat beter te gaan, 2010 blijft soms even steken als hij met TFS moet babbelen (zeker als je net als ik een TFS server hebt die niet bloedsnel is
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Persoonlijk heb ik liever dat ik niet wordt afgeleid door allerlei fancy kleurtjes. Tja, er zijn ook mensen die graag hun ogen laten verkrachten door naar CSI:* te kijken, dus wie ben ik om een oordeel te vellen. Mij bevalt het sobere uiterlijk me wel..Gertjan. schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:07:
[...]
Het is wel wat minder saai, maar toch mis ik wel wat kleuren hoor
Nu komt het ook omdat ik mijn editor achtergrond grijzig heb gemaakt (een witte achtergrond vind ik niet fijn werken) waardoor het helemaal een grijze brij wordt
Eens, te fel hoeft van mij ook niet hoorKorben schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:15:
[...]
Persoonlijk heb ik liever dat ik niet wordt afgeleid door allerlei fancy kleurtjes. Tja, er zijn ook mensen die graag hun ogen laten verkrachten door naar CSI:* te kijken, dus wie ben ik om een oordeel te vellen. Mij bevalt het sobere uiterlijk me wel.
Ik heb nu het idee dat het een groot geheel is geworden omdat je toolbars en tool windows lijken door te lopen in elkaar. Hierdoor is het (voor mij) lastig om onderscheid te maken tussen de verschillende onderdelen. Vroeger had je nog iets van contrast. Als ik nu VS2012 en SQL 2012 Management Studio naast elkaar zet vind ik SQL toch iets overzichtelijker ogen, maar goed zoals ik al aangaf kan het ook zijn dat ik nog moet wennen
Xbox
Even the dark has a silver lining
SSMS loopt altijd een Visual Studio-versie achter. SSMS voor SQL Server 2008(R2) heeft de UI van VS2008, en SSMS 2012 heeft dus die van VS2010. De volgende SSMS-versie zal er waarschijnlijk meer als VS2012 uitzien..Gertjan. schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:20:
[...]
Eens, te fel hoeft van mij ook niet hoorDaarom heb ik ook een redelijk saaie theme voor mijn code opmaak (zwarte letters op een witte achtergrond trek ik niet). Maar er moet wel wat contrast in zitten zodat je onderscheid kunt maken tussen de onderdelen.
Ik heb nu het idee dat het een groot geheel is geworden omdat je toolbars en tool windows lijken door te lopen in elkaar. Hierdoor is het (voor mij) lastig om onderscheid te maken tussen de verschillende onderdelen. Vroeger had je nog iets van contrast. Als ik nu VS2012 en SQL 2012 Management Studio naast elkaar zet vind ik SQL toch iets overzichtelijker ogen, maar goed zoals ik al aangaf kan het ook zijn dat ik nog moet wennen
Overigens moet ik zeggen dat ik de UI van SSMS niet bijster goed of intuïtief vind.
Bedoel je niet *twitch* ? =pBM schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:24:
Brrrrr, net de laatste 3 capsules koffie opgemaaktRest van de dag word decaff ben ik bang.... *shiver*
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
.edit: en het is een Voronoi diagram. (George) Voronoi was de persoon die 'm uitgevonden heeft
[ Voor 55% gewijzigd door .oisyn op 15-06-2012 11:35 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dat komt straks pas
Xbox
Even the dark has a silver lining
Af en toe knippert er een foto tussendoor die in de verste verte niet naar mijn muis wijst. Ik heb het in een nieuw venster geprobeerd, al dan niet gemaximaliseerd, op m'n standaardscherm en op scherm 2, niets werkt.
[ Voor 59% gewijzigd door CodeCaster op 15-06-2012 11:40 ]
programming, auto generated by YouTube?Soundless schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 09:48:
Kent iemand een leuk plekje waar ik leuke/goede dev video's kan vinden? Channel 9 is leuk maar ik heb geen zin om elke keer 15min te zoeken naar een leuke video (er zit imho veel 'crap' tussen).
Het liefst iets in de trant van 'general programming', 'windows programming' en/of 'web programming'
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
In dat filmpje draait ie ook OSX. Daar lijkt dus een verschil in te zittenOkkE schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 11:41:
Hier geen problemen: Chrome (Version 19, op OSX Lion)
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik heb hier twee schermen, 1 laptop en een los scherm.
[ Voor 31% gewijzigd door Rhapsody op 15-06-2012 12:02 ]
🇪🇺 pro Europa!
Maar natuurlijk.
Ik wil een structuur uit de ene SVN-repo overzetten naar een andere repository. Ik hoef niet de geschiedenis te hebben, dus kan het zonder externe tools en kunstgrepen uitvoeren zou je zo zeggen.
- Origineel geëxporteerd (SVN -> Export, dus unversioned)
- Deze map verplaatst naar de locatie in de doel-tree zoals die lokaal aanwezig is
- De verplaatste map geïmporteerd in de doel-repo
- De map geüpdatet (SVN -> Update, alles weer versioned)
- ???
- Profit!
FFFUUU.Skipped obstructing working copy
Hier dus niet, Chrome 19.0.1084.56 m op Win7 x64. Twee schermen, primary screen zit bij mij rechtsZeebonk schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 11:53:
Hier prima met Windows 7 x64 met Chrome 19.0.1084.56 m
.edit: volgens mij hebben ze 'm aangepast. Eerst kreeg ik de hele tijd de loop "finding pointer" en "pointer located", met dan 1 frame lang de foto tussendoor.
Nu krijg ik alleen maar "finding pointer", maar als ik de muis uit het vak beweeg dan krijg ik "pointer located" en een foto die wel blijft staan
[ Voor 36% gewijzigd door .oisyn op 15-06-2012 12:10 ]
Ja, ik ken er wel een paar. Niet gratis thoughSoundless schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 09:48:
TekPub - .Net, Ruby, Node, JavaScript en Databases. Maar ook dingen als design patterns (door Jon Skeet!) - http://tekpub.com
Treehouse - Zoals de bovenbuurman ook al aandroeg. Meer cursussen/lessen c.q. trainingen (inclusief examens) dan screencasts though - http://teamtreehouse.com
Peepcode - Ruby, Node, JavaScript, Clojure. Erg interessant als je wat meer wil leren rond de OSS stack - http://peepcode.com
Pluralsight - .Net, Ruby, JavaScript. Pluralsight staat/stond vooral bekend om .Net trainingen. Er zijn echter ook veel architectuur focused vids te vinden en tegenwoordig geven ze (als ik het goed heb begrepen) ook screencasts over JavaScript en Ruby - http://pluralsight.com
CodeSchool - Zit een beetje in dezelfde hoek als Peepcode. Dus (ook) met name leuk als je JavaScript, Ruby en Node interessant vind. - http://codeschool.com
Have fun
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Ban ip, verwijder alle topics
loop 3.times do
Pakt proxy
Ban ip, verwijder alle topics
end
Schakel anoniem posten uit
loop 3.times
Maakt account aan met 10 minuten mail
Schakel account uit, ban ip, verwijder alle topics
end
Schakel automatische account activering uit (mods activeren nu tijdelijk accounts)
Mr. spammertje maakt 15 accounts aan waarvan er geen enkele gebruikbaar is.
spammertje geeft het op.
Resultaat: (gebruikers-overzicht)

+ ~400 verwijderde topics.
+ ~10 verbannen TOR ip adressen
Waar sommige mensen zich allemaal mee bezig houden
Geen idee wie, geen idee waarom.
[ Voor 6% gewijzigd door Gamebuster op 15-06-2012 12:17 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Ik heb één scherm. Ik weet ook dat ik bij about:flags nogal wat dingen heb aangevinkt, misschien dat het daar mee te maken kan hebben? Alles voor GPU acceleratie, experimental javascript, etc..oisyn schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 12:06:
Hier dus niet, Chrome 19.0.1084.56 m op Win7 x64. Twee schermen, primary screen zit bij mij rechts
.edit: volgens mij hebben ze 'm aangepast. Eerst kreeg ik de hele tijd de loop "finding pointer" en "pointer located", met dan 1 frame lang de foto tussendoor.
Nu krijg ik alleen maar "finding pointer", maar als ik de muis uit het vak beweeg dan krijg ik "pointer located" en een foto die wel blijft staan
Same. M'n secundaire scherm uitschakelen verhielp het ook niet..oisyn schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 12:06:
[...]
Hier dus niet, Chrome 19.0.1084.56 m op Win7 x64. Twee schermen, primary screen zit bij mij rechts
Hierdoor wel een 'bug' ontdekt in Windows: de thumbnail previews op de taakbalk worden niet geüpdatet na het veranderen van de beeldschermconfiguratie.
[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 15-06-2012 12:16 ]
Even een aanvulling. Ze beginnen nu ook met c++ en java. Ze zijn dus behoorlijk aan het uitbreiden daar.mindcrash schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 12:07:
[...] Pluralsight - .Net, Ruby, JavaScript. Pluralsight staat/stond vooral bekend om .Net trainingen. Er zijn echter ook veel architectuur focused vids te vinden en tegenwoordig geven ze (als ik het goed heb begrepen) ook screencasts over JavaScript en Ruby - http://pluralsight.com
[...]
Week 25: 120%
Week 26: 180%
Week 27: 180%
Week 28: 140%
Week 29: 330%
Week 30: 200%
Week 31: 200%
Nu maar hopen dat er snel wat extra resources worden gevonden
Oh, die tech demo die er uit zag als een FMV en 0,0 gameplay liet zien?Zzzzzzzzzzz....square enix showed off a better more graphicaly intense engine
*kuch* (vanaf 4:00 ongeveer). D'r zit overigens ook Nixxes tech inKorben schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 13:16:
Oh, die tech demo die er uit zag als een FMV en 0,0 gameplay liet zien?
[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 15-06-2012 13:47 ]
Toch vind ik UE4 er beter uit zien, voornamelijk vanwege hun belichting. Wil je een kamer verlichten alsof de zon er naar binnen schijnt? Dan laat je toch gewoon de zon naar binnen schijnen? Instant win.
Verwijderd
Ik haat slecht slapen
Het is meer dat ik het niet weetKorben schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 13:57:
Ach soKun je vertellen wat voor tech of is dat off limits?
Nice. Een wisseltruuk ^^Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:02:
Hmm, aan het eind van mijn motivatie heb ik toch weer een stukje werkweek over.
Ik haat slecht slapen
Vandaag is het geen geode dag om te werken nee. Alles gaat sloom bij mij en ben voor mijn gevoel nog echt niet productief geweest.
Nee, kon suggereert dat het nu niet meer zo isKorben schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 22:08:
[...]
Dus als je ze nu kunt vinden, betekent dat automatisch dat je ze eerder niet kon vinden?
GVD ^&#@$%@#$ Kut http://www.rabbitmq.com/ ligt nog steeds plat ^Y#$%.oisyn schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:08:
GVD ^&#@$%@#$ Kut Xbox game disc emulator die mijn Visual Studio om de haverklap laat crashen ^Y#$%
"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
Kater? Eerst water, de rest komt later
VS2008 (nee, geen 2010.oisyn schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:08:
GVD ^&#@$%@#$ Kut Xbox game disc emulator die mijn Visual Studio om de haverklap laat crashen ^Y#$%
Paar weken geleden begon mijn dag met VS2008 die al zijn window instellingen kwijt was, waardoor hij alle windowtjes maar los opende in plaats van gedocked.
Die heb ik ook vaak (in mijn geval als ik een solution open en hij dan meteen wat vcproj's wil veranderen om x64 configs aan te maken, wat niet kan omdat ze readonly zijn, en wat ook niet mag van mij omdat hij die configs vernaggelt - soms is dat dialog dus niet zichtbaar). Gewoon op ESC blijven rammen tot het weer normaal isInZane schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 16:53:
[...]
VS2008 (nee, geen 2010) die 'ergens' een modal panel weergeeft, maar die dus nergens te bekennen is, is ook irritant. Daar begon mijn dag mee..
[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 15-06-2012 17:30 ]
SourceSafe?.oisyn schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 17:29:
wat niet kan omdat ze readonly zijn
[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 15-06-2012 17:35 ]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Tools, import and export settings, klaar?InZane schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 16:53:
[...]
Paar weken geleden begon mijn dag met VS2008 die al zijn window instellingen kwijt was, waardoor hij alle windowtjes maar los opende in plaats van gedocked.
^^^^^
Lang niet alle revision control systemen zijn gebaseerd op checkout-on-sync. Het voordeel van checkout-before-change is dat je precies kunt zien wie er nog meer aan de file werkt. Het nadeel is natuurlijk dat je een verbinding met de server moet hebben om een file uit te kunnen checken.
[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 16-06-2012 00:58 ]
GVD ^&#@$%@#$ Kut internet explorer y u no gewoon date parsen ^Y#$%.oisyn schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:08:
En Git FTW.
Halve dag later: @#%!@#$@!#%, eerst wil je niet werken, daarna werdt ik van de spoor afgehaald om te kijken naar ftp met Git omdat het niet met ssh wou werken. Even een kwartiertje iets anders doen, het geniale idee hebben dat het met gebruikers rechten wel iets een probleem kan geven. Eerst local gechecked of het werkte, daarna met SSH password, en tenslotte met SSH private/public key.
Was ook aangenaam verrast dat Eclipse een private/public key kan genereren en gebruiken uit zich eigen. Waar laten jullie je private key? Momenteel heb ik het nog op mijn servertje staan waar ik ook de public key voor inloggen gebruik
Zo dat was weer de zaterdag middag rant
Wat is git op zich lastig om te begrijpen als je er geen vat op hebt, het is echt een power tool waar je veel dingen stuk mee kan maken als je niet weet wat je doet
Dat maakt hem ook weer zo krachtig als je het goed gebruikt vind ik.P-Storm schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 14:57:
offtopic:
Wat is git op zich lastig om te begrijpen als je er geen vat op hebt, het is echt een power tool waar je veel dingen stuk mee kan maken als je niet weet wat je doet
Ik moet zeggen, hoe meer ik met andere VCS werk, hoe meer ik de Perforce workflow waardeer; zeker de manier van changelists aanmaken is subliem.oisyn schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 00:53:
[...]
^^^^^
Lang niet alle revision control systemen zijn gebaseerd op checkout-on-sync. Het voordeel van checkout-before-change is dat je precies kunt zien wie er nog meer aan de file werkt. Het nadeel is natuurlijk dat je een verbinding met de server moet hebben om een file uit te kunnen checken.
Op zich is Git een decentralized VCS, dus dat je geen centrale server hebt is op zich geen probleem. Ik zou alleen in dat geval niet pushen naar de ander, maar pullen (anders is het zo geforceerd, jwz). En sowieso niet in master werken, als de stabiliteit van je build je lief is.P-Storm schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 14:57:
Ah Git, het opzetten alleen al was een crisis. Eerst zonder een server met iemand anders gewerkt, ik pushde mijn commits gelijk op zijn main branch neer, werkte niet zo heel lekker. Na flink zoek werk leek het dat je toch wel een Git server moet hebben, waarvan tutorials van Github met Egit (eclipse) het meeste voorkomen. Heb zelf een servertje, dus vooruit, laat ik daar de git servertje van maken.
Halve dag later: @#%!@#$@!#%, eerst wil je niet werken, daarna werdt ik van de spoor afgehaald om te kijken naar ftp met Git omdat het niet met ssh wou werken. Even een kwartiertje iets anders doen, het geniale idee hebben dat het met gebruikers rechten wel iets een probleem kan geven. Eerst local gechecked of het werkte, daarna met SSH password, en tenslotte met SSH private/public key.![]()
Was ook aangenaam verrast dat Eclipse een private/public key kan genereren en gebruiken uit zich eigen. Waar laten jullie je private key? Momenteel heb ik het nog op mijn servertje staan waar ik ook de public key voor inloggen gebruik, en eentje lokaal op de pc waar ik altijd op werk. Zat al iets te denken met truecrypt volume, maar als iemand wat beters weet hou ik mij aanbevolen.
Zo dat was weer de zaterdag middag rant![]()
offtopic:
En ik gebruik geen private/public key op het moment, de Git repo die wij moeten gebruiken ondersteunt alleen HTTPS
Wat betreft dat het complex is: Veel lezen en studeren, en wat je ook doet, gebruik alsjeblieft geen visuele tools; commandline FTW. Alleen dan kun je begrijpen - imho - wat er gebeurt.
Ik heb het geprobeerd maar ik vond het toch net even nietValHallASW schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 16:23:
Ik ga 'm hier ook nog maar een keer pushen: Github for windows. Werkt ook voor niet-github-repositories, en het maakt de standaarddingen (= commit, push, pull) een stuk gemakkelijker - in feite krijg je de SVN-workflow, maar dan met lokale commits. Wel word je nog steeds in een shell gedropt als er tijdens een rebase iets foutgaat, maargoed.
Nothing to see here!
Ja.Caelorum schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 16:31:
@PrisonerOfPain: Perforce wordt best veel gebruikt in de games industrie of niet?
1
| (?i)\b(wtf|wth|omfg|hell|ass|bitch|bullshit|bloody|fucking?|shit+y?|crap+y?)\b|\b(fuck|damn|piss|screw|suck)e?d?\b |
Exploring Expressions of Emotions in GitHub Commit Messages

En hoe voelen jullie je hierbij?
[ Voor 9% gewijzigd door afraca op 16-06-2012 21:14 ]
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
Ik vind dat er toch aardig wat wordt afgescheld in de commit omschrijvingen. Maar net zoals de mensen in de reacties zeggen, wat een verschrikkelijke commit omschrijvingen.
PMA: ERROR: Table 'rooster.image_sets' doesn't exist
* F.West98 "JA DAAROM MAAK IK M OOK AAN, DROPLUL"
Zelf opbouwen werkt evenmin,
Y U NO WORK!!!!
Dan doe je toch echt iets fout hoorF.West98 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 22:15:
* F.West98 maakt in PMA table aan, geen zin in query opbouwen
PMA: ERROR: Table 'rooster.image_sets' doesn't exist
* F.West98 "JA DAAROM MAAK IK M OOK AAN, DROPLUL"
Zelf opbouwen werkt evenmin,
Y U NO WORK!!!!
We are shaping the future
Ah, de tabel staat wel in SHOW_TABLES.
Het .frm bestand is er nog, maar geen data. Hernoemd, nog steeds niets.
Ik heb alles gecontroleerd, via console, PMA, SQLite, alles gaat het fout met die error. 1146
Heel vaag. De foute table hernoemd naar _2 via de files in /data en nu werkt het weer mooi laten zo
[ Voor 12% gewijzigd door F.West98 op 16-06-2012 22:46 ]
Ik vind hem eigenlijk best fijn werken, zeker omdat hij even snel een git omgeving voor je opzet, maar voor sommige dingen moet ik toch de shell gebruiken merk ik.. en dat is ook niet erg.. het is een goed begin lijkt mij.Rutix schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 16:38:
[...]
Ik heb het geprobeerd maar ik vond het toch net even niet. Kan komen omdat ik vooral commandline gebruik dat ik nu een beetje het flexibele mis.
1
2
3
4
5
| function foo(&$a) { } function bar($t) { return $t; } foo(3); // error: Only variables can be passed by reference foo(bar(3)); // ok |
Ja dat zal ook welserhat schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 22:46:
[...]
Ik vind hem eigenlijk best fijn werken, zeker omdat hij even snel een git omgeving voor je opzet, maar voor sommige dingen moet ik toch de shell gebruiken merk ik.. en dat is ook niet erg.. het is een goed begin lijkt mij.
Inderdaad O.oManuel schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 21:32:
[...]
Ik vind dat er toch aardig wat wordt afgescheld in de commit omschrijvingen. Maar net zoals de mensen in de reacties zeggen, wat een verschrikkelijke commit omschrijvingen.
Nothing to see here!
Bij mij hielp het ook dat ik nog vrij nieuw ben met git. Ben min of meer begonnen met de console en maand later was GitHub for Windows al uit.Rutix schreef op zondag 17 juni 2012 @ 09:41:
[...]
Ja dat zal ook wel. Maar ik ben nu te gewend aan commandline. Ik gebruik powershell met poshgit en eigen tweaks en dus is commandline voor mij sneller dan iets uitzoeken in een applicatie die ik niet ken
.
Ik heb even op poshgit gezocht.. en ik zie wel wat handige functionaliteit, zoals dat hij ziet dat je in een gitrepos zit en direct wat info erover laat zien + tab completion van git commando's/branches. Of gebruik jij het voor net iets meer? Zou je kort kunnen uitleggen wat je eigen tweaks zijn? Of is dat te privé.
Het is 0.3 procent hé, niet een fractie van 0.3 ;-) 99.7% is dus scheldwoordloos (nouja, zonder dat setje dan).Manuel schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 21:32:
[...]
Posh-git wordt meegeleverd bij github for windows (arelaxt lange naam is 't ook), en met rechtermuisknop-'show shell here' heb je 'm meteen in de goede dir staan. Verder is het alleen handig voor de common use case (=commit + push/pull), voor al het andere heb je alsnog de shell nodig - en die is dan ook makkelijk bereikbaar. Maargoed, als je effectief met de index werkt (met git add -p e.d.) dan heb je er niet zoveel aan, hoewel zelfs dan de history-viewer best relaxt is.Rutix schreef op zondag 17 juni 2012 @ 09:41:
Ja dat zal ook wel. Maar ik ben nu te gewend aan commandline. Ik gebruik powershell met poshgit en eigen tweaks en dus is commandline voor mij sneller dan iets uitzoeken in een applicatie die ik niet ken
.
[ Voor 50% gewijzigd door ValHallASW op 17-06-2012 10:56 ]
En behoorlijk slecht gemaakt ook,Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 22:24:
De meest nutteloze website ooit: http://ismycomputeron.com/
1
| <font type="ariel" size="4">YES</font> |
hasthelargehadroncollider(etc).nogwat had tenminste nog wat grappige javascript om de output neer te zetten.
Ik bezoek die site met m'n telefoon en mijn computer staat toch écht uitVerwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 22:24:
De meest nutteloze website ooit: http://ismycomputeron.com/
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.