De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 109 ... 267 Laatste
Acties:
  • 1.001.470 views

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Als ze niet genoeg geld uitgeven hebben ze geen reden meer om de belasting te verhogen O-) .

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 15:06

.Gertjan.

Owl!

:F .overheidnl :|
Pak dan gewoon .overheid... Dat bekt ook wel beter dan overheidnl... Jammer dat een TLD zo duur is, anders had ik hem graag geregistreerd :P

En vraag me ook af wat ze met .politie gaan doen... help.politie? politie.politie? snelbelde.politie?
Het "genot" van belasting betalen vergaat zo steeds verder :/

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Precies wat ik ook dacht.. echt waar the fuck willen ze dit voor gaan gebruiken. Ik hoor het al in een reclame spot: "Ga nu naar ikbeneenmelkkoe.overheidnl !!111" zodat vervolgens hordes mensen naar "ikbeneenmelkkoe.overheid.nl" gaan... EN TERECHT!!

Het vrijgeven van dit soort TLD's is puur om financiële redenen gedaan, de meerwaarde is echt minimaal imho. Iedereen gebruikt .com .net .org of .<landextensie>. Al het andere boeit niet zover de consument betreft.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

D-Raven schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 15:04:
Precies wat ik ook dacht.. echt waar the fuck willen ze dit voor gaan gebruiken. Ik hoor het al in een reclame spot: "Ga nu naar ikbeneenmelkkoe.overheidnl !!111" zodat vervolgens hordes mensen naar "ikbeneenmelkkoe.overheid.nl" gaan... EN TERECHT!!
Inderdaad...
Het vrijgeven van dit soort TLD's is puur om financiële redenen gedaan, de meerwaarde is echt minimaal imho. Iedereen gebruikt .com .net .org of .<landextensie>. Al het andere boeit niet zover de consument betreft.
Dat een commercieel bedrijf er geld aan wil uitgeven, zoals bijv. voor de .app TLD, vind ik prima. Maar dat een overheid er (belasting)geld aan uitgeeft, ... :X

-- edit --

Ook dat Google .google wil en Apple .apple, snap ik wel.

[ Voor 5% gewijzigd door OkkE op 13-06-2012 15:09 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

OkkE schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 15:07:
[...]

Inderdaad...

[...]

Dat een commercieel bedrijf er geld aan wil uitgeven, zoals bijv. voor de .app TLD, vind ik prima. Maar dat een overheid er (belasting)geld aan uitgeeft, ... :X

-- edit --

Ook dat Google .google wil en Apple .apple, snap ik wel.
Ik denk er hetzelfde over. Uiteindelijk gaan je gebruikers het veel te verwarrend vinden. Een extensie bestaat gewoonlijk uit 2 of 3 cijfers (.info is het meest voorkomende met 4 cijfers). Een extensie à la .overheidnl of .vlaanderen zal enkel voor verwarring zorgen. Wat is er mis met blaat.overheid.nl of blaat.vlaanderen.be?

• D-Raven
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 15:11:
[...]
Wat is er mis met blaat.overheid.nl of blaat.vlaanderen.be?
Das niet hip genoeg jonge :P

Ik vraag me af welk IT bedrijf/manager onze overheid heeft geadviseerd om dit te doen. Zal wel weer Logica geweest zijn :P (die wordt wel vaker genoeg met FAIL IT projecten en overheid)

• OkkE

OkkE

Ik zag dat de aanvragen zijn gedaan door ramses.sloeserwij@vtspn.nl & olaf.andersen@minbzk.nl ...
Leuk dat beide ook niet (lijken te) werken zonder "www." :X

[ Voor 3% gewijzigd door OkkE op 13-06-2012 15:38 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
C:\Devsources\intranet\main>tf move DocumentUploader ..\Utilities
The item $/klant/project/intranet/DocumentUploader/Content/Documents/EenOfAndere.pdf is locked for check-out by (null) in workspace (null)

Dankjewel, TFS. |:(

We are shaping the future

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

Gecentraliseerde source control for teh suck! :>

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01-2025
Re: TLD's

TLD's zijn sowieso al vrij archaïsch. Daarbij gaan we steeds meer naar een vorm waarbij we zelf geen www of .nl meer in hoeven te typen, dus dan is het ook niet eens meer zo belangrijk.

Als ik lui ben, en dat ben ik vaak, dan type ik gewoon in mijn Google zoekbalkje de naam van de site die ik wil bezoeken en dan ga ik ervan uit dat het bovenste resultaat is wat ik wil. Zelfs mijn vrouw, technisch minder onderlegd, Googlet vaker gewoon een site dan dat ze het specifiek intypet.

FireFox' adresbalk biedt toch al ondersteuning om snel iets te vinden in je geschiedenis. Als ik daar de letter 't' intype, wil hij al naar Tweakers.

Zo'n gehypete TLD voegt dus in wezen niets toe, het haalt alleen meer dan 3 ton extra uit de schatkist. je meot er ook rekening mee houden dat niet alleen het TLD geldkost, maar dat de overheid het nieuwe TLD waarschijnlijk actief wil gebruiken en zal hiervoor weer van alles moeten ontwikkelen waar én geen geld voor is én geen mensen voor zijn.

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Davio schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 15:53:
je meot er ook rekening mee houden dat niet alleen het TLD geldkost, maar dat de overheid het nieuwe TLD waarschijnlijk actief wil gebruiken en zal hiervoor weer van alles moeten ontwikkelen waar én geen geld voor is én geen mensen voor zijn én dat onvermijdelijk in de soep loopt.

• D-Raven
QFT

• Davio
Wie wil zich aansluiten bij de "Bond Tegen Nutteloze Comments"? :N

• D-Raven
Davio schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 16:01:
Nou sorry hoor :P

• OkkE

OkkE

Davio schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 16:01:
* OkkE meldt zich.

Helemaal omdat de "Q" voor "Quoted" staat, wat niet eens gebeurd... ;)

Edit: Hehe, mooie timing in dit topic.

[ Voor 7% gewijzigd door OkkE op 13-06-2012 16:11 ]

• Davio
Ghe, plaatsing is awkward, ik had het over mijn eigen inherited C# code die vol staat met comments die slechts de naam van een methode of parameter herhalen, niet over de posts in dit topic.

Excuses, Deathraven, al blijkt het niet helemaal voor niks. :p

Verwijderd

Davio schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 15:53:
[...]

FireFox' adresbalk biedt toch al ondersteuning om snel iets te vinden in je geschiedenis. Als ik daar de letter 't' intype, wil hij al naar Tweakers.

[...]
Chrome is daar nog beter in: je duwt op de eerste letter en dan direct op Enter. Bij Firefox moet je eerst nog het pijltje naar onder duwen.

f = Facebook
g = GoT
t = Tweakers
...

• Davio
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 16:06:
[...]

Chrome is daar nog beter in: je duwt op de eerste letter en dan direct op Enter. Bij Firefox moet je eerst nog het pijltje naar onder duwen.

f = Facebook
g = GoT
t = Tweakers
...
Ik gebruik FF dan ook voornamelijk nog vanwege de extensions en de live bookmarks.

• Devilly
  • Niet online
Davio schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 16:10:
Ik gebruik FF dan ook voornamelijk nog vanwege de extensions en de live bookmarks.
Heeft Firefox nog steeds meer (waardevolle) extensies dan Chrome. Ik dacht dat dat ondertussen wel gelijk was getrokken.

• Korben

Korben

() => {};

WTF, ik heb per ongeluk een LINQ-to-SQL geschreven die OUTER APPLY gebruikt, iets waar ik nog nooit van gehoord had. :+

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Davio
Devilly schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 16:16:
[...]

Heeft Firefox nog steeds meer (waardevolle) extensies dan Chrome. Ik dacht dat dat ondertussen wel gelijk was getrokken.
Heb het eigenlijk niet zo bijgehouden, maar ik heb 17 extensions en ik twijfel of die allemaal ook voor Chrome beschikbaar zijn.

Verwijderd

Davio schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 16:22:
[...]

Heb het eigenlijk niet zo bijgehouden, maar ik heb 17 extensions en ik twijfel of die allemaal ook voor Chrome beschikbaar zijn.
Met te kijken zal je het weten ;)

• Devilly
  • Niet online
Davio schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 16:22:
Afbeeldingslocatie: http://memedepot.com/uploads/0/207_not_sure_if_serious.jpg

Wat moet je met zeventien extensions? Kun jij je browser nu met je gedachten aansturen?

• D-Raven
Davio schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 16:05:
Ghe, plaatsing is awkward, ik had het over mijn eigen inherited C# code die vol staat met comments die slechts de naam van een methode of parameter herhalen, niet over de posts in dit topic.

Excuses, Deathraven, al blijkt het niet helemaal voor niks. :p
haha, no problem hoor ;)

• Korben

Korben

() => {};

• Davio
Devilly schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 16:26:
[...]

Wat moet je met zeventien extensions? Kun jij je browser nu met je gedachten aansturen?
Dat niet, maar omdat ik af en toe wat Web Development doe, heb ik er daar 8 voor.
3 zijn in de categorie Ad en Javascript blockers.

En dan nog wat, waaronder DownThemAll en een extensie die een "Run" optie toevoegt aan de Download Manager, zodat de bestanden in mijn temp-map worden gezet en later automatisch verwijderd. Dit vind ik handig, omdat ik niet elke installer van een programma dat vrij vaak wordt bijgewerkt in mijn Download-map wil hebben.

Ook nog Chatzilla, omdat ik daar geen speciale client voor wil gebruiken en dan zijn we er al bijna.

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:14
Mja als je nu een echte browser pakte (met Webkit) dan zaten er standaard al goede developer tools in :P

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Chrome heeft wel goede tools, maar toch is bijvoorbeeld YSlow beter voor pagespeed.

Maar dan nog vind ik 8 dev tools wel zwaar overdreven :P

Heb zelf 2 actieve extensies: AdBlocker en LastPass. Verder dan YSlow, maar die zet ik alleen aan in het zeldzame geval dat ik hem nodig hebt (99% van de tijd niet dus). Maakt je browser alleen maar trager.

Verder had ik een plugin die youtube filmpjes automagisch op de hoogste kwaliteit afspeelt (zuigt echt dat ze dat verwijderd hebben in youtube) en die achterlijke annotations e.d. weghaalt. Dat ding deed me echter nét iets teveel (liep ook met de layout van youtube te kutten).

• D-Raven
Zijn er hier eigenlijk mensen die de IE developer tools goed fijn vind?

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04:46

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nee, maar het is iets. Meer kan ik er niet van zeggen eigenlijk.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Is het idee nou omdat er heeel veel mensen altijd www.overheidnl intikken :?

WTF :/

WTF 2:

http://www.indiegogo.com/bearlovegood?a=688449 (achtergrond: http://theoatmeal.com/blog/funnyjunk_letter)

20k willen inzamelen en een whooping 150k binnentikken. Zullen de beren en kankeronderzoek leuk vinden d:)b

[ Voor 59% gewijzigd door BtM909 op 13-06-2012 20:03 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• .Gertjan.
  • Laatst online: 25-04 15:06

.Gertjan.

Owl!

ZpAz schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 18:12:
Mja als je nu een echte browser pakte (met Webkit) dan zaten er standaard al goede developer tools in :P
Nou moet ik zeggen dat webkit pas zeer recentelijk uit de luiers is gekomen. Pas met de adaptatie van webkit door Google in Chrome is het pas echt iets geworden. Toen webkit nog relatief onbekend was (het tijdperk van IE6) kon je op Windows maar heel weinig webkit browsers vinden, op een gegeven moment kwam Apple met Safari voor Windows, maar dat was in eerste instantie ook behoorlijk om te janken (maar wel weer handig om uberhaubt te kunnen testen voor Safari, maar developer support was er toen nog niet heel erg). Wilde je vroegah Webkit gebruiken moest je een Mac of Linux bak hebben (Konqueror was bv Webkit). :)

Maar goed, Webkit voor windows is uitgepuberd en is eindelijk goed bruikbaar en heeft wat mij betreft Firefox van de troon gestoten (damn wat is die browser traaaaag geworden). Maar ik kan me voorstellen dat "powerusers" moeite hebben om hun draai te vinden in Chrome. Ik moet toegeven dat ik ook 3 a 4 keer van FF naar chrome switchte (en terug) voordat ik Chrome eindelijk op waarde ging schatten. En nu wil ik niet meer zonder :P

Inmiddels heb ik het idee dat webkit als standaard begint te gelden en men primair voor webkit bouwt. :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:24
Jippie, daar gaan we weer met de PHP exploits...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
=============================================================
# Exploit Title: PHP 5.4.3 (cli) code read vulnerability
# Date: 2012/13/06
# Version: PHP 5.4.3 (cli) (built: May  9 2012 15:06:10) 
Copyright (c) 1997-2012 The PHP Group
Zend Engine v2.4.0, Copyright (c) 1998-2012 Zend Technologies

=============================================================

#Demo: [root@cheki]# curl 109.234.119.2/index.php~

result: <?php

phpinfo();

?>
============================================================

[root@cheki]# curl 109.234.119.2/index.php

result: NULL

En ja hoor, mijn server is een slachtoffer :(

Rare vogel in spe

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Begrijp ik dat goed? Als je een ~ achter de bestandsnaam plaatst krijg je een code te zien? Heb je ergens een linkje naar meer info? (Ik kom 'm alleen tegen op 1337day.com, maar daar staat even weinig tekst/uitleg bij als hier :P )

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

Ziet eruit ofdat gedit (?) een backup aangemaakt heeft op het moment dat je een bestand aanpast. Dat het dan niet door de parser opgepakt word is nogal wiedes. Lijkt mij geen bug? :)

[ Voor 13% gewijzigd door Feanathiel op 13-06-2012 21:13 ]

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:16
https://www.facebook.com/index.php~ Krijg je signup pagina voorgeschoteld ondanks dat je ingelogd bent :D.

• ZpAz
  • Laatst online: 00:14
Woah, het Podio systeem waar ik mee bezig was draait. Eindelijk. Wat een bloed zweet en tranen zit daar in :P

Nu hopen dat de klant tevreden is (A)

[ Voor 15% gewijzigd door ZpAz op 13-06-2012 21:46 ]

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Xesxen
RobIII schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 21:05:
Begrijp ik dat goed? Als je een ~ achter de bestandsnaam plaatst krijg je een code te zien? Heb je ergens een linkje naar meer info? (Ik kom 'm alleen tegen op 1337day.com, maar daar staat even weinig tekst/uitleg bij als hier :P )
Wacht, bij mij is het gewoon SMF (dat is vanwege een forum die ik draai) die 'dom' is. (Trouwens, ik draai PHP 5.3.10 op Debian)

EDIT: 'dom' als in: er bestaat een index.php~... 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Xesxen op 13-06-2012 21:57 ]

Rare vogel in spe

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 06:45
RobIII schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 21:05:
Ik ken alleen die CGI vulnerability maar daarbij zette je gewoon ?-s achter je PHP script om de source te zien. Waar die tilde vandaan komt weet ik ook niet.
Xesxen schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 21:54:
Ah, fijn die editors die automatisch backups maken. In die categorie zijn die stinkende thumbs.db's van Windows en vieze .DS_Store's van OS X ook vreselijk irritant.

Applicaties moeten gewoon nooit automatisch bestanden aanmaken zonder gebruikersverzoek, behalve in de daarvoor bestemde directories (/tmp, LocalSettings, enzovoorts).

[ Voor 30% gewijzigd door Soultaker op 13-06-2012 22:05 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ja, maar dan zijn m'n kleurtjes weg!
Argh, mac gastjes. Dat soort dot_underscore bestanden, of dot_dsstore
Echt, nee, arg, kost gewoon qua live-ztten bijna 2x zo veel tijd omdat ze overal zijn.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Sebazzz
  • Laatst online: 08:18

Sebazzz

3dp

Soultaker schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 22:01:
Applicaties moeten gewoon nooit automatisch bestanden aanmaken zonder gebruikersverzoek, behalve in de daarvoor bestemde directories (/tmp, LocalSettings, enzovoorts).
Is dat net zoiets als die _MAC_OS_X mappen die je wel eens in zips tegenkomt?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ja, dat is mac-zooi die een compressed-folder een kleurtje wil geven :'(

• Soultaker
  • Laatst online: 15-05 06:45
.Gertjan. schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 15:02:
:F .overheidnl :|
Pak dan gewoon .overheid... Dat bekt ook wel beter dan overheidnl...
Of doe het gewoon niet. Wat een geldverspilling. Beetje drie Euroton uitgeven aan domeinnamen terwijl overheid.nl en politie.nl al in bezit van de overheid zijn, en ook prima volstaan.

Korter wordt het sowieso niet want momenteel draait de website op overheid.nl en dat zou dan iets als www.overheidnl worden. (Nu zou je zeggen: je kunt alleen het tld als hostname gebruiken, maar daar kleven allerlei praktische bezwaren aan, zoals bijvoorbeeld dat Google Chrome die niet als URL interpreteert.)

Het veiligheidsargument is ook complete flauwekul natuurlijk. Om dat te bedenken hoef je geen ICT'er te zijn; je hoeft simpelweg te observeren dat alle bedrijven die iets met security doen (banken enzo) prima toekunnen met een gewone domeinnaam. Er is geen enkele reden waarom een gewoon domein voor de overheid dan niet zou voldoen.

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Xesxen schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 21:54:
Wat doe je dan ook met je editor op de live site? Die hoort daar óók niet ;-)

Het aantal google-hits lijkt overigens mee te vallen: [google=filetype:php~]

[ Voor 14% gewijzigd door ValHallASW op 13-06-2012 23:09 ]

• Xesxen
Die editor hoort daar wel, aangezien dat de hobby(hosting)hoek is :P

Rare vogel in spe

• Sebazzz
  • Laatst online: 08:18

Sebazzz

3dp

Wordt nog leuk met die nieuwe TLDs, al die programmatuur die uit elkaar valt omdat een domein niet meer dan x karakters mag zijn en enkel ASCII, of nog erger: programmatuur die enkele domeinen toelaat.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:05
D-Raven schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 19:56:
Zijn er hier eigenlijk mensen die de IE developer tools goed fijn vind?
Die vind ik juist heerlijk en voelt goed aan.
Zodra ik HTML moet gaan debuggen/nakijken gebruik ik altijd die devtools.
Firebug is een goede tweede, maar Chrome laat ik over het algemeen links liggen. Die vind ik erg onintuitief werken.
Ben natuurlijk ook IE gewend :P

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ik vind het op zich wel fijn dat er in IE tegenwoordig wel aardige devtools zitten. Het voelt wat apart aan aangezien ik normaal gesproken met Dragonfly werk, maar als er eens iets misloopt in IE kan ik er genoeg mee uit de voeten om het probleem snel te lokaliseren,

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik vind Chrome iets teveel mouse-oriented. Ik zou graag een textcursor hebben in de watch windows en source code view. Helemaal fantastisch zou zijn als ik live javascript aan kon passen :)

.edit: wtf dat kan tegenwoordig :D
.edit2: maar goddomme waarom is er dan geen hotkey om breakpoints te togglen 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door .oisyn op 14-06-2012 00:04 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

BtM909 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 20:01:
http://www.indiegogo.com/bearlovegood?a=688449 (achtergrond: http://theoatmeal.com/blog/funnyjunk_letter)

20k willen inzamelen en een whooping 150k binnentikken. Zullen de beren en kankeronderzoek leuk vinden d:)b
Van wikipedia:
In the aftermath of the blog post, FunnyJunk took down all pages Inman linked as infringement and Carreon had to hide his e-mail address due to a flood of e-mails.[12] Carreon expressed surprise: "I really did not expect that he would marshal an army of people who would besiege my website and send me a string of obscene emails," despite nothing in The Oatmeal's response suggesting to do that, and despite FunnyJunk doing exactly that to The Oatmeal during the 2011 incident.[12] Carreon sent IndieGoGo a request to halt Inman's fundraiser as a terms of service violation.[12]
Lekker hypocriet weer 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Devilly
  • Niet online
Iemand hier had mij een keer aangeraden om Scala uit te proberen. Ik ben me aan het inlezen op de stof en het bevalt. :) @diegene: bedankt! :P

• D-Raven
Jan_V schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:33:
[...]

Firebug is een goede tweede, maar Chrome laat ik over het algemeen links liggen. Die vind ik erg onintuitief werken.
Ik kom vanaf Firebug af, en de IE dev tools is voor mij een grote "net niet" ervaring.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-05 22:21
Devilly schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 07:54:
Iemand hier had mij een keer aangeraden om Scala uit te proberen. Ik ben me aan het inlezen op de stof en het bevalt. :) @diegene: bedankt! :P
Lijkt mij ook mooi.
Welke lesmateriaal gebruik jij hiervoor?

• OkkE

OkkE

Jan_V schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:33:
[...]

Dafuq?! Ik neem aan dat (front-end) development dan niet je full-time baan is? :)

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-05 11:01
Firebug is voor mij toch echt wel het beste qua snel en intuïtief debuggen. Chrome Dev Tools is op zich prima, maar voor bepaalde dingen moet je wel wat te vaak klikken wat mij betreft. IE Dev Tools is nog net niet waardeloos.

• D-Raven
Ik vind de css editor/inspector van de IE dev tools echt kansloos. Je kunt er geen zak mee. Ow en de script cache in IE is ook een bron van eindeloze irritatie.

• Devilly
  • Niet online
GoTCoast schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 09:01:
[...]

Lijkt mij ook mooi.
Welke lesmateriaal gebruik jij hiervoor?
Ik ben nu eerst A Scala Tutorial for Java Programmers aan het doornemen. Daarna ga ik denk ik verder met het lijstje aan de rechterkant van deze pagina: http://docs.scala-lang.org/tutorials/, terwijl ik probeer de nuttige delen in een hobbyproject toe te passen. Grote hoeveelheden documentatie heb ik weinig behoefte aan, daarom probeer ik deze aanpak een keer. :) Nu moet ik nog bedenken wat het hobbyproject wordt. De voor mij interessante dingen heb ik de afgelopen tijd al gemaakt. Misschien ga ik wel iets met Play doen.

• Korben

Korben

() => {};

D-Raven schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 09:25:
Ik vind de css editor/inspector van de IE dev tools echt kansloos. Je kunt er geen zak mee. Ow en de script cache in IE is ook een bron van eindeloze irritatie.
Script caching gebeurt ook in andere browsers. Wat nog veel irritanter is, en daar doen zowel IE als Chrome aan, is redirect caching.

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 10:25
Sebazzz schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:14:
Wordt nog leuk met die nieuwe TLDs, al die programmatuur die uit elkaar valt omdat een domein niet meer dan x karakters mag zijn en enkel ASCII, of nog erger: programmatuur die enkele domeinen toelaat.
Dan hadden die programmeurs maar naar de officiële standaarden moeten kijken, ipv te denken "JaH ik zie alleen maar ascii TLD's van 2 of 3 karakters lang, dus dat zal de standaard wel zijn!1'.
Devilly schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 07:54:
Scala <3. Ik mis het. Het is wel een stuk moelijker dan bijv Java, voornamelijk omdat er een paradigma (of meerdere) bij komt (functioneel programmeren) en je eigenlijk de klassieke manier van programmeren met bijv. lijsten zo snel mogelijk moet afleren. Elke regel code in Scala is relevant, in tegenstelling tot Java waar je enorm veel boilerplate hebt (ik noem maar: Java pojos met constructor, setters, getters, toString, hashCode, equals, etc - allemaal boilerplate en volledig waardeloze code als je eenmaal met case classes gewerkt hebt).

Mbt lesmateriaal: hét boek is natuurlijk het boek van de auteur zelf, Programming in Scala.

mbt IE: :(. We bouwen een front-end voor het een of ander met fancy javascript libraries (Backbone, RequireJS) en CSS zooi (Bootstrap), developen werkt gewoon in Chrome, fixen zodat het in Firefox er ook goed uitziet is met Firebug goed te doen... en dan kom je in IE9, probeer daar maar eens opmaakbugjes in te fixen :'(. Totaal onoverzichtelijk / onduidelijk. Heeft IE 10 betere dev tools (en een IE 7 compatibility mode, aangezien we die ook moeten ondersteunen :'(), danwel zijn er 3rd party tools die de dev tools van Chrome of Firebug benaderen?

• Davio
Hmm, ik heb wel eens IETester gebruikt en die had een soort van dev plug-in, maar dat is lang geleden en ik zou niet weten wat daar nu nog de status van is.

• Devilly
  • Niet online
YopY schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 09:34:
Mbt lesmateriaal: hét boek is natuurlijk het boek van de auteur zelf, Programming in Scala.
883 pagina's... :z Ik heb nog een boek van 600+ pagina's liggen dat ik moet doorwerken; ik ga toch maar voor de quick-and-dirty aanpak in de hoop dat die ook goed uitpakt. >:)

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Oh God, nu krijg ik ook wat CodeCaster kreeg:
Dit probleem treedt op omdat de sleutel decoderen van DVD-inhoud Bezig systeem mislukt.
Hoe lang heeft MSFT dit getest voor ze de wereld gingen blootstellen aan dit gereutel?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• D-Raven
Korben schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 09:31:
[...]

Script caching gebeurt ook in andere browsers. Wat nog veel irritanter is, en daar doen zowel IE als Chrome aan, is redirect caching.
Duh, tuurlijk hebben andere browsers ook script caching. :P Waar ik op doel is dat het IE gewoon niet uit te zetten is. Er wordt hier met IE 8 gewerkt vanwege bedrijfs policies, hierin staat al ergens in de IE setings geconfigureerd dat caching niet toegestaan is, maar soms doet hij t gewoon wel. :S (wat dan weer komt door proxy server caching).

Als ik dan in de IE dev tools 'altijd vernieuwen vanaf server' aanzet, om erachter te komen dat de setting weer weg is nadat ik de dev tools n keer heb weggeclicked... ...*roar*

Zet daar tegenover dat ik in FireFox met de webdeveloper toolbar: disable -> disable cache aan kan zetten en klaar ben...

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 15:07
Pfff, wat een ellende!
* Solopher kan zo in slaap vallen.

Had ik gisteren dat laatste pilsje maar laten staan.

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 10:53
Ik heb ook wel last van een kater :p

• Davio
Ik slaap de hele dag al. Dit typ ik in mijn droom.
Of was het nou andersom?

Ik geloof niet dat de truc van jezelf in je arm knijpen echt werkt. Mijn hersenen zijn daar veel te slim voor, die simuleren die pijn gewoon en dan denk ik: "Dit kan geen droom zijn, zo testen ze het in de film ook."
En vervolgens vind ik het dan heel normaal dat ik kan vliegen.

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:42
Ik wil wel wat van het spul dat Davio snuift :)

PC hing hier daarnet weer volledig vast: unrecoverable error bij het lezen van de HDD. Het probleem is maandag begonnen. Mailtje gestuurd naar de helpdesk dat een nieuwe HDD misschien wel handig zou zijn. PC is wel al een jaar of 3 oud, dus krijg ik een volledig nieuwe. Met meteen ook de nieuwste versie van Delphi erbij geinstalleerd. Nieuw hardware en software speelgoed is altijd leuk.

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-04 15:09
Op het moment begonnen aan een groot project, het maken van een OS. Ik ga waarschijnlijk gebruik maken van Linux from Scratch. Maar ik vraag me af of het me heel veel tijd gaat kosten een eigen kernel te schrijven.

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 13:41
Martindo schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:55:
Op het moment begonnen aan een groot project, het maken van een OS. Ik ga waarschijnlijk gebruik maken van Linux from Scratch. Maar ik vraag me af of het me heel veel tijd gaat kosten een eigen kernel te schrijven.
Succes en mochten nog niet alle links dood zijn heb je hier wellicht wat aan: [Alg] Hoe werkt een OS en hoe schrijf ik er zelf een?

Edit: Fuck ik post hier al lang

[ Voor 3% gewijzigd door PrisonerOfPain op 14-06-2012 14:00 ]

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

Lekker aan het afstuderen, mag nu aanstaande maandag een presentatie gaan geven aan de Raad van Bestuur over resultaten van een onderzoek wat geen enkele keer gecheckt is op "is dit wel het antwoord wat we wilden horen op onze vraag". Zal ik er eens wat wilde conclusies in gooien? Zoals "alles outsourcen naar India" en dat dan helemaal onderbouwen met uit de duim gezogen grafieken die er fantastisch en totaal geloofwaardig uit zien? :+

iOS developer

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-05 22:37
BikkelZ schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 14:03:
Lekker aan het afstuderen, mag nu aanstaande maandag een presentatie gaan geven aan de Raad van Bestuur over resultaten van een onderzoek wat geen enkele keer gecheckt is op "is dit wel het antwoord wat we wilden horen op onze vraag". Zal ik er eens wat wilde conclusies in gooien? Zoals "alles outsourcen naar India" en dat dan helemaal onderbouwen met uit de duim gezogen grafieken die er fantastisch en totaal geloofwaardig uit zien? :+
Ach, zo heb ik ook nog wel eens 5 ETC gehaald.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

creator1988 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 14:04:
[...]

Ach, zo heb ik ook nog wel eens 5 ETC gehaald.
En wat vond de afdeling er van dat ze naar Bangalore moesten? >:)

iOS developer

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:16
Davio schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:32:
Ik slaap de hele dag al. Dit typ ik in mijn droom.
Of was het nou andersom?

Ik geloof niet dat de truc van jezelf in je arm knijpen echt werkt. Mijn hersenen zijn daar veel te slim voor, die simuleren die pijn gewoon en dan denk ik: "Dit kan geen droom zijn, zo testen ze het in de film ook."
En vervolgens vind ik het dan heel normaal dat ik kan vliegen.
Afbeeldingslocatie: http://blogs.westword.com/latestword/south%20park%20mr%20mackey%20drugs%20are%20bad.JPG
.Gertjan. schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 17:19:
[...]

Dolce Gusto d:)b Heb er ook eentje hier staan, komt geweldige koffie uit. Helaas wel redelijk aan de prijs. Als je de cappuccino of latte maakt heb je maar 8 kopjes in een pak (16 cups, maar je gebruikt er 2 per keer). Dan is het wel redelijk dure koffie -O-
Ik heb hier nog 14 cups Cappuccino Ice liggen, deze heb ik een keer gratis van DE gekregen. Ik krijg het zelf niet door mijn keel heen. Als je het ook een keer wilt proberen moet je het maar zeggen, ik heb hier nog 14 cups liggen.

Wat je wel eens moet proberen zijn de Mocha en Choccocino varianten, echt heerlijk. :9~

Verwijderd

Martindo schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:55:
Sterk zo op je 16/17e. d:)b

• Davio
Geen drugs, gewoon korte nachtjes. Of zijn het juist lange dagen? :S

• TheNephilim
  • Laatst online: 12:12

TheNephilim

Wtfuzzle

Ah ik kan nergens info vinden over dat CSS verhaal. Volgens mij was dat laatst hier een discussie over het gebruik van #frontpage en dan #frontpage-slider. Iemand kwam met handige links :o

Wil een grote website afmaken, maar wil graag reformat doen van de structuur voor de website online gaat. Ik heb nu veel terug komende onderdelen. Een titel blok bijvoorbeeld, die er in de frontpage anders uit ziet dan op andere normale pagina's. Nu heb ik steeds verkeerd verervende dingen.

Echt lastig, je wil bepaalde opmaak wel op meerdere pagina's gebruiken en op een andere pagina is het compleet anders. Moet ik toch eens beter voor elkaar hebben, zit nu op 1700 regels CSS.

Verwijderd

Al die mensen op Twitter die #geslaagt Twitteren ipv #geslaagd :')
(Twitter) Avalaxy :w

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2012 15:10 ]

• InZane
  • Laatst online: 11:08
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:07:
Hehe, ik heb daar gisteren ook nog iemand om uitgelachen >:) Alleen ging het in mijn geval om Facebook.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:07:
Dat kwam --net als vorig jaar-- vooral door mensen die zich afvroegen of #geslaagt weer trending zou worden en het daarmee trending maakten wat vervolgens weer een excuus was om lekker hautain te doen dat niemand geslaagd goed schreef. Ik moest lang zoeken in de search om de échte spelfouten tegen te komen.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Avalaxy
Mja klopt, maar ik kon wel degelijk redelijk wat mensen vinden die "gebelt" en "geslaagt" schreven :P

Behoorlijk wat mensen trouwens: https://twitter.com/#!/search/realtime/gebelt

[ Voor 28% gewijzigd door Avalaxy op 14-06-2012 15:33 ]

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-05 22:21
Zo iemand hier bezig met Beta Xcode 4.5?
Ik vind het al een hele verbetering t.o.v. Xcode 4.3 (die ook al super was)

• Cloud
  • Laatst online: 08-05 14:53

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Avalaxy schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:29:
Mja klopt, maar ik kon wel degelijk redelijk wat mensen vinden die "gebelt" en "geslaagt" schreven :P
'Gebelt' is inderdaad een betere graadmeter dan 'geslaagt'. Het mooie is dat 'gebelt' ook lekker veel gebruikt wordt tijdens de examenuitslagen en je dus nog steeds de onterecht geslaagde niet-zo-goed-in-Nederlands scholieren eruit kunt pikken.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maar de mensen die zijn gezakt worden gebelt en de mensen die slagen worden niet gebeld :P

• Korben

Korben

() => {};

.oisyn schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:51:
Maar de mensen die zijn gezakt worden gebelt en de mensen die slagen worden niet gebeld :P
Jawel hoor, de mensen die slagen worden vaak ook gebeld.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

.oisyn schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:51:
Oh is dat tegenwoordig zo? Volgens mij werd ik gewoon gebeld ondanks ik geslaagd was. Maar dat is dan ook al weer wat jaartjes geleden :)

Mijn god, heb die Twitter search op 'gebelt' per ongeluk open laten staan. Zie ik nu dit voorbijkomen:
Toen ik gebelt werd en me mentor zij dat k geslaagd was ging ik gillen hahaha

[ Voor 28% gewijzigd door Cloud op 14-06-2012 15:56 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• OkkE

OkkE

Maar wel "geslaagd". :+

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Scholieren lezen duidelijk ook Twitter :P

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Avalaxy schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:29:
;)

• Avalaxy
Wat is daar mis mee?

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

:X

Ik kan vliegen. Ik kon vliegen.
Ik ken je moeder. Ik kende je moeder.

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Cloud schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:52:
Mijn god, heb die Twitter search op 'gebelt' per ongeluk open laten staan. Zie ik nu dit voorbijkomen:
Leuk dat je de URL erbij zet, maar die wijst naar de realtime stream 8)7

• Korben

Korben

() => {};

Cloud schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:52:
[...]

[...]
Ja, dat 'me' is iets wat meer kinderen/jongeren/mensen doen, erg irritant.
Beste recentelijk afgestudeerde stumpers:
mijn is een bezittelijk voornaamwoord, zoals in 'je moeder lag gisteren in mijn bed.
me is een persoonlijk voornaamwoord, zoals in 'geef me die honkbalknuppel eens aan'
Leer het verschil, of loop het risico enkel een baantje bij McDonald's te kunnen krijgen.
Hetzelfde zie je in het Engels met there, they're en their.
kenneth schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 16:30:
[...]

Leescht.
Ik kon [...] vinden [...]

[ Voor 12% gewijzigd door Korben op 14-06-2012 16:34 ]

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

kenneth schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 16:30:
[...]

Hij gebruikt het toch correct :? Of is het volgens jou "ik kende geen mensen vinden"?

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 14-06-2012 16:33 ]

• Korben

Korben

() => {};

.oisyn schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 16:33:
[...]

Hij gebruikt het toch correct :? Of is het volgens jou "ik kende geen mensen vinden"?
Alleen als je in Brabant woont. :+

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

In Brabant ken je anders een hoop mensen vinden hoor :P

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 14-06-2012 16:35 ]

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

.oisyn schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 16:31:
[...]

Leuk dat je de URL erbij zet, maar die wijst naar de realtime stream 8)7
Ik dacht de specifieke tweet doet er niet toe, de stream is interessanter. Er komen vast meer pareltjes voorbij. My bad. :P

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

.oisyn schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 16:33:
[...]

:X Ik lees nu pas het woord vinden ertussen. Selectieve woordblindheid :+ 8)7

• Avalaxy
kenneth schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 16:36:
[...]

:X Ik lees nu pas het woord vinden ertussen. Selectieve woordblindheid :+ 8)7
Ksssshtt, terug naar je hok :)F
Pagina: 1 ... 109 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.