De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 108 ... 267 Laatste
Acties:
  • 1.001.475 views

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 06:45
Wat een heerlijk zinloze pagina. 8)7

edit:
offtopic:
Waarom staat mijn reply steeds bovenaan een nieuwe pagina wanneer ik eenregelige replies post?

[ Voor 78% gewijzigd door Soultaker op 11-06-2012 20:24 ]

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-10-2025
Ach over zinloze websites gesproken.

hackertyper.com

Nu kun je eindelijk even snel programmeren als in films en series 8)

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Soms vind ik het grappig als mensen schelden, omdat ze dat voor mijn gevoel veel te vaak doen, maar hij doet het zo vaak dat het gewoonweg irritant is. Erg jammer, want het verhaal op zich vind ik best boeiend. Ik zal alleen niet gauw nog een video van hem kijken.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04:46

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Devilly schreef op maandag 11 juni 2012 @ 19:45:
http://www.pointerpointer.com/

Hij is vet! (In Chrome had hij er bij mij moeite mee; in Firefox werkt hij als een tierelier.)
Ideaal vermaak voor morgen! Moet toch de laatste Etch-server herinstalleren naar Ubuntu 12.04, dus kan wel wat zinloos vermaak gebruiken.
Uren boeken... "Ik heb pointerpointer gespeeld omdat het langer duurde dan verwacht" :P

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:01
Soultaker schreef op maandag 11 juni 2012 @ 20:23:
[...]

Wat een heerlijk zinloze pagina. 8)7
I totally agree :D

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
.oisyn schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:50:
[...]

Tegenspraak van het millenium :)
Want :?
Ik heb er niets mee en vind er niets aan. Ik gun 't iedereen van harte, maar zodra die oranjezooi opgeruimd is, ik met m'n maten in de kroeg weer een gesprek kan volgen en ik weer fatsoenlijk kan zappen zonder overal met geblaat over voetbal geconfronteerd te worden ben ik wel blij(er). Maar dat neemt niet weg dat ik wel inzie dat anderen er wél veel plezier/spanning aan overhouden en als dat zo is: vooral doen d:)b

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 11-06-2012 23:15 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• .oisyn
  • Laatst online: 14:44

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Omdat.
Devilly schreef op maandag 11 juni 2012 @ 19:45:
http://www.pointerpointer.com/

Hij is vet! (In Chrome had hij er bij mij moeite mee; in Firefox werkt hij als een tierelier.)
Ja in Chrome denkt ie de hele tijd dat de muis beweegt 8)7

[ Voor 43% gewijzigd door .oisyn op 11-06-2012 23:23 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
:z En er is alleen maar zwart/wit :Y
Ik wil niet dat die heisa ophoudt (zoals ik zei; ik gun 't iedereen) maar ik slaap er zeker niet minder om, noch baal ik er van, zolang 't wél voortduurt.
En daarbij; er stond een smiley achter.

Om dat dan te betitelen als "tegenspraak van 't millennium"... nah, ik weet wel betere kandidaten ;)

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 11-06-2012 23:26 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Man reageer toch niet altijd zo bloedserieus :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
.oisyn schreef op maandag 11 juni 2012 @ 23:27:
Right back at ya ;)

Over mij

• azerty
Hah, daarom keer ik hier ook zo graag terug, de heerlijke discussies over non-zaken :D

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-04 11:06
:P daarom is het ook een uitlaatklep

Nothing to see here!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Ahaha... oooh de ironie :D

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 10:53
Ik neem nog wel een bak koffie. Totaal niet lekker geslapen vannacht. Duurde eerst al tot 2 uur voordat ik in slaap kon komen en daarna nog een stuk of 10 keer wakker geweest.

• Rutix
Phoenix1337 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:26:
Ik neem nog wel een bak koffie. Totaal niet lekker geslapen vannacht. Duurde eerst al tot 2 uur voordat ik in slaap kon komen en daarna nog een stuk of 10 keer wakker geweest.
Moet je ook niet zoveel koffie nemen voordat je naar bed gaat :P

Nothing to see here!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Drupal, Y U No easy customizable front-end nightmare. Zucht. Adem in, adem uit. Eerst nog eens een bak koffie pakken.

[ Voor 14% gewijzigd door OkkE op 12-06-2012 09:58 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Koffie is jullie antwoord op alles? :+
Ja, JULLIE ja!
* serhat drinkt geen koffie

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:32

Hoogie2004

Whohooooo

serhat schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:56:
Koffie is jullie antwoord op alles? :+
Ja, JULLIE ja!
* serhat drinkt geen koffie
En de oplossing voor het probleem 'serhat drinkt geen koffie' is... Koffie drinken!

My iRacing profile | Strava

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:44
Ik ga maar eens kijken of er vandaag slootwater of rioolwater uit het koffiezetapparaat komt :+

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

jip_86 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:59:
Ik ga maar eens kijken of er vandaag slootwater of rioolwater uit het koffiezetapparaat komt :+
Hier soms koffie met stukjes (vooral de maandagochtend is verschrikkelijk)

Aangedroogde koffie-klonters, heerlijk man!

• jip_86
Hier een zettert met een thermoskan eronder. Dus geen warmhoudplaatje en zo ongeveer al koud als het 10 min gestaan heeft. Dan heb ik het nog niet eens over verschil in sterktes, koffiedrap die over het filter loopt etc :+

• azerty
Senseo hier op mijn kot, is tenminste al beter :p

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Hier Maas International koffie. Weet niet waarom ze dat het personeel aan willen doen :(

• jip_86
Tis eigenlijk tegen mijn principe om voor de baas koffie te kopen, maar ik heb liever elke keer dezelfde slechte koffie dan elke kan nog weer slechtere koffie :(

• OkkE

OkkE

Hier is het: :Y)

Afbeeldingslocatie: http://cdn.webshopapp.com/f/z1bimn/image.jpg

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Phoenix1337
Ik heb zelf ook maar een koffiezetapparaat + DE aroma rood gehaald omdat we van die ranzige aldi pads hebben.

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05 07:49

GateKeaper

#1 Procastinator

Ik denk dat de meeste koffie vroeg of laat uit dat soort bonen komt. O-)

• OkkE

OkkE

GateKeaper schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:11:
[...]

Ik denk dat de meeste koffie vroeg of laat uit dat soort bonen komt. O-)
Maar zo gooien wij de bonen ook in het koffieapparaat. :9 Vers gemalen koffie _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door OkkE op 12-06-2012 10:13 ]

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 15:06

.Gertjan.

Owl!

Hoogie2004 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:59:
[...]

Hier soms koffie met stukjes (vooral de maandagochtend is verschrikkelijk)

Aangedroogde koffie-klonters, heerlijk man!
:r :r
Het eerste wat ik deed als ik maandagochtend op kantoor kwam was het koffie zet apparaat eens goed door laten lopen. Verspil liever 3 bakken "koffie" dan dat ik allerlei troep aan het opdrinken ben :'(

Apparaat bij een klant had de neiging zo nu en dan een klont melk te laten vallen. Die opgedroogde troep heeft dan al lekker het hele weekend kunnen broeden... Nou dan vergaat de trek je ook wel :/

Daarnaast is het ook altijd leuk als collega's vrijdagmiddag de koffiekannen niet leeggooien, trek je hem maandagochtend open en wordt je begroet door 3 dagen oude koffie :r

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Per vier op een wit papiertje?

Hmm.... haalt wel je innerlijke rust naar boven zeker?

/me haalt nog een bakkie

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

.Gertjan. schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:14:
[...]

:r :r
Het eerste wat ik deed als ik maandagochtend op kantoor kwam was het koffie zet apparaat eens goed door laten lopen. Verspil liever 3 bakken "koffie" dan dat ik allerlei troep aan het opdrinken ben :'(
Ik doe ook al paar beker weg 's ochtends. Maar dat ding blijf af en toe nog stukjes erin doen de hele ochtend :(

• jip_86
Phoenix1337 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:10:
Ik heb zelf ook maar een koffiezetapparaat + DE aroma rood gehaald omdat we van die ranzige aldi pads hebben.
Gewoon simpel dingetje dan? Of wat voor iets heb je dan neergezet?

• serhat
  • Laatst online: 22-09-2023
Gleighton schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:06:
Hier Maas International koffie. Weet niet waarom ze dat het personeel aan willen doen :(
Die hebben ze bijna overal tegenwoordig :/
Waren ze altijd al zo groot, of vonden ze een gat in de markt met hun goedkope koffie?

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
serhat schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:20:
[...]

Die hebben ze bijna overal tegenwoordig :/
Waren ze altijd al zo groot, of vonden ze een gat in de markt met hun gore koffie?
FTFY

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Hier begrijpen ze het tenminste. Versgemalen bonen, verse melk, en een of ander Duits koffiezetapparaat. Goede koffie :Y

We are shaping the future

• Marientjuh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-05 23:34

Marientjuh

Fullstack developer

Hier ook vers gemalen koffie! Komen zelfs relaties langs speciaal voor een bakkie koffie! O+

Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:51

BM

Admin Softe Goederen
Hier staat een Nespresso Professional apparaat (zo een). Komt est prima koffie uit, zolang de sterkere pads/cups op voorraad zijn iig :)

Xbox
Even the dark has a silver lining

• Solopher
  • Laatst online: 12-05 15:07
Wij hebben hier een Jura staan (vaste wateraansluiting), helaas brand er al 4 weken "Onderhoud plegen", maar ik drink voor 11:30 geen koffie (met die reden ;)).

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Is het mogelijk op op support.microsoft.com altijd US-English geselecteerd te hebben staan, zonder op je PC de regional settings te veranderen? :')

Zo vervelend als je een foutmelding in je favoriete zoekmachine gooit, de tekst in het Engels ziet, klikt, en dan vervolgens tegen teksten als
Master bootrecord (MBR) werkt het hulp programma Fdisk van MS-DOS-meestal alleen als er geen hoof dop start record bestaat. Partitioneren met Fdisk, wordt deze informatie niet schrijven.
ziet. Die dropdown met "Vertaalde Artikelen" om handmatig Engels te selecteren is ook dodelijk, want één pixel te veel naar links en je hebt een Arabische taal geselecteerd (ook een erg handige standaardoptie, kies dan en-us :')), succes met dan nog naar Engels switchen. :P

[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 12-06-2012 11:57 ]

Verwijderd

Solopher schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:47:
Wij hebben hier een Jura staan (vaste wateraansluiting), helaas brand er al 4 weken "Onderhoud plegen", maar ik drink voor 11:30 geen koffie (met die reden ;)).
Na 11:30 brand het lampje niet meer?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

CodeCaster schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:49:
Is het mogelijk op op support.microsoft.com altijd US-English geselecteerd te hebben staan, zonder op je PC de regional settings te veranderen? :')

Zo vervelend als je een foutmelding in je favoriete zoekmachine gooit, de tekst in het Engels ziet, klikt, en dan vervolgens tegen teksten als

[...]
Staat bij mij op "United States". Mijn system locale is gewoon NL.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ik heb, nu door rechtsboven op "Nederland" te klikken en "United States" te selecteren, geloof ik wel de standaardtaal weer op Engels staan ja. :P Geen idee hoe 'ie op NL kwam, ik ben voor zover ik kan zien ook niet ingelogd.

• Rutix
Solopher schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:47:
Wij hebben hier Douwe Egberts systemen (http://www.decs.nl/Pages/...8SLI_BaseMicro_Catalog%29) die zijn blijkbaar ook niet zo gemaakt op de hoeveelheid mensen die hier koffie drinken. Nu komen ze ze elke dag hervullen/nakijken enzo ;)

Nothing to see here!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Rutix schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 12:10:
[...]

Wij hebben hier Douwe Egberts systemen (http://www.decs.nl/Pages/...8SLI_BaseMicro_Catalog%29) die zijn blijkbaar ook niet zo gemaakt op de hoeveelheid mensen die hier koffie drinken. Nu komen ze ze elke dag hervullen/nakijken enzo ;)
Die hebben wij hier ook, we hebben er zelfs meerdere van. Ieder apparaat wordt elke dag gecontroleerd
en gevuld. Moet ook wel hoor, dan hou je de boel lekker vers :)

Valt me overigens wel op dat elke machine zijn eigen smaak heeft. Die hier staat is wel goed, maar die bij de receptie is niet te zuipen. Zelfde machine, zelfde koffie, zelfde melk en suiker. Andere afstelling?

• Intru
  • Laatst online: 17-05 15:35
Gleighton schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:06:
Ohja, maaswater...

• Phoenix1337
jip_86 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:18:
[...]

Gewoon simpel dingetje dan? Of wat voor iets heb je dan neergezet?
Een simpel Philips koffiezetapparaat. Beter te drinken dan alle meuk die hier is. Varieert van een DE apparaat die zelf de koffie 'brouwt', eentje met siroop en senseo. Doe mij maar gewoon een lekker bakje DE aroma rood zonder suiker en melk :)

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:39
wsitedesign schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:04:
Senseo hier op mijn kot, is tenminste al beter :p
Hier ook, en dan gewoon de sterkste van "den Aldi". 't Kan er nog mee door.

• jip_86
Heb thuis nu Nespresso dat smaakt prima :)

• afraca
  • Laatst online: 13-05 10:41

afraca

Open Source!

Ok, we weten allemaal dat programmeurs niet by default de beste presentatoren zijn, maar ken dan ook een beetje je plaats... :P

YouTube: Why PyPy by example

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

afraca schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:33:
Ok, we weten allemaal dat programmeurs niet by default de beste presentatoren zijn, maar ken dan ook een beetje je plaats... :P

Hehe, even vluchtig zonder geluid bekeken... maareuhmz, loopt die kerel nu serieus op slippers op dat podium? :X

• Alex)
*O* Vage bug opgelost

• Rutix
GateKeaper schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 12:13:
[...]

Die hebben wij hier ook, we hebben er zelfs meerdere van. Ieder apparaat wordt elke dag gecontroleerd
en gevuld. Moet ook wel hoor, dan hou je de boel lekker vers :)

Valt me overigens wel op dat elke machine zijn eigen smaak heeft. Die hier staat is wel goed, maar die bij de receptie is niet te zuipen. Zelfde machine, zelfde koffie, zelfde melk en suiker. Andere afstelling?
Heb ik hier nog niet gemerkt. 2de,1ste, begane grond smaken allemaal ongeveer gelijk.

Nothing to see here!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:16
Alex) schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:29:
Hier begrijpen ze het tenminste. Versgemalen bonen, verse melk, en een of ander Duits koffiezetapparaat. Goede koffie :Y
Koffiebonen zeggen ook niets over de kwaliteit. Familieleden van mij hebben zo'n koffiemolen van € 1200 in hun keuken laten bouwen en dan halen ze koffiebonen van de Hema op.

Zelf heb ik mij een Dolce Gusto machine gehaald. Lekker grote cups, sterke koffie (Caffè Grand Intenso) en het is bijna bij elke supermarkt te halen (€ 5 voor 16 cups, er was ook een namaak variant dacht ik mij te herinneren).

[ Voor 23% gewijzigd door Manuel op 12-06-2012 14:57 . Reden: aanvulling ]

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:32

[...]

ziet. Die dropdown met "Vertaalde Artikelen" om handmatig Engels te selecteren is ook dodelijk, want één pixel te veel naar links en je hebt een Arabische taal geselecteerd (ook een erg handige standaardoptie, kies dan en-us :')), succes met dan nog naar Engels switchen. :P
Ohw ja, zo verschrikkelijk irritant is dat |:(

Gisteren zegt een collega van me dit:
Volgens mij zit er een bug in het .Net Framework, als ik een do...while gebruik dan wordt de code altijd uitgevoerd ook als een collectie geen items bevat. In Visual Lisp doet ie dat niet.
8)7

Hail to the king baby!

• Alex)
Lang leve Placekittens als placeholder images O+

Verwijderd

www.placekitten.com, zonder s dus ;)

• Alex)

Verwijderd

Ohja?
Afbeeldingslocatie: http://grab.by/e7r0

Afbeeldingslocatie: http://grab.by/e7r4

• Solopher
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:49:
[...]

Na 11:30 brand het lampje niet meer?
Dan brand het lampje nog wel, alleen dan is er al zoveel koffie mee gezet dat de leiding is doorgespoeld ;-).

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-05 22:37
Wat een &^@*#^&#*$^&*@#^*&^$%&*#^$&*@&*@&(#&^@*&$^*&^@&!^$&*#^(*&@!$()#$&*^grafzooi is dat Paypal zeg.

1. De website doet alles via POSTs
2. De website is retetraag
3. Ze hebben 1238741287643 verschillende APIs
4. Wil je naar 'Help' krijg je deze melding:
Help information isn't available in English yet. To access the Help Center, you'll need to change your language preference:

Log in to PayPal.
Click Profile at the top of the page.
Click Language Preferences under the Account Information column.
Select a language form the drop-down list and click Save.
Go back to the Help Center by clicking the Help link at the top of the page.
To change your language preference back to English, repeat the steps above and select U.S. English.
Mijn taal staat op @&^*^*#&*#& Engels, en ik heb geen US English in mijn lijst.

5. Ik word constant uitgelogd, extra leuk als je een rapportje genereerd voor alle profiles die je hebt. Soms ben ik al uitgelogd voor mijn rapport klaar is.
6. Om de twee dagen krijg ik een Apache error dat mijn headers te lang zijn. Vind je het gek, er stonden net > 50 cookies op paypal.com
7. Er is wel een 'GetExpressCheckoutDetails' maar geen 'UpdateExpressCheckoutDetails', en laat ik die nu net nodig hebben

@^&*@^&!#$&*@

--edit: En 8. Soms ontbreekt een betaling in een van de recurring payments. Maar GEEN ENKELE informatie of er uberhaupt geprobeerd is af te schrijven. Helemaal niets, nada.

[ Voor 6% gewijzigd door creator1988 op 12-06-2012 17:09 ]

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

[/rant]

O+

[ Voor 27% gewijzigd door Korben op 12-06-2012 17:08 ]

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
En dan loop je de hele middag een beetje niets te doen omdat je geen werk hebt (en het zoeken wil niet echt meezitten). Tijd om als freelancer ergens aan de slag te gaan.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Manuel schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 14:53:
[...]
Zelf heb ik mij een Dolce Gusto machine gehaald. Lekker grote cups, sterke koffie (Caffè Grand Intenso) en het is bijna bij elke supermarkt te halen (€ 5 voor 16 cups, er was ook een namaak variant dacht ik mij te herinneren).
Dolce Gusto d:)b Heb er ook eentje hier staan, komt geweldige koffie uit. Helaas wel redelijk aan de prijs. Als je de cappuccino of latte maakt heb je maar 8 kopjes in een pak (16 cups, maar je gebruikt er 2 per keer). Dan is het wel redelijk dure koffie -O-

Ik gebruik hem dan ook niet als ontbijt koffie (daar heb ik Senseo Dark voor), maar wel voor een lekker zacht bakje in de middag :9 Enige ramp is dat het ding zoveel spettert en redelijk snel vies wordt. Ik heb nog zo'n model wat er uit ziet als een dier ofzo, maar dat ding krijgt redelijk snel een ranzige binnenkant. Dat ding waar je de cups in doet lekt namelijk wat melk en koffie tegen de achterkant waardoor daar een cake ontstaat van koffiedrap en melk. Daarnaast raakt soms het spuitgaatje verstopt (welke de cup lek prikt), krijg je een leuk waterballet van :+

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Verwijderd

Tja, alles moet je leren natuurlijk!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

:D :Y _O-

Behalve dan die nerve-twitches*, vind ik hem wel leuk, hahahahaha :D

* wat stom is want hij weet waar hij over praat: dus dit is gewoon podiumangst.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• mood
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-02 16:44
BtM909 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 20:10:
[...]

Ik denk het ook. Ik kreeg op meerdere momenten het idee dat het huilen hem nader stond dan het lachen.
Hij weet heel goed waar hij het over heeft en ik vond wat hij vertelde interessant, alleen jammer dat het op deze manier wat minder goed overkwam.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

Zet in je browser en-us eens als eerste taal (dus toevoegen en/of volgorde aanpassen wanneer nodig).
Chrome:Opera:Firefox:IE:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dBGZqMIIfX9tx8EQIQW22irH/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mtZcZS7GcCWFooHAYUDNMm7v/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/F5MbDPTbV4svGjc5sQTKkTf4/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WyrLqFhenjPgFIOMZuneWqpz/thumb.png

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 12-06-2012 21:12 ]

Over mij

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

BtM909 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 20:10:
[...]

Inderdaad, na een paar minuten was het ook niet echt hinderlijk meer om naar te luisteren. Zelf heb ik ook een bloedhekel aan presentaties en ben ook redelijk zenuwachtig, alleen ik heb ik schijnbaar de kunst om mensen dat niet te laten zien. Nervositeit uit zich bij mij vaak in een soort afgeslotenheid waardoor ik snel arrogant overkom. Daardoor wordt op de een of andere manier mijn kundigheid extra benadrukt :)

Gelukkig hoef ik niet vaak te presenteren, maar het gaat me klaarblijkelijk redelijk goed af :P

• D-Raven
Iemand ooit met Phonegap/Cordova een app gemaakt die zowel op de IPhone als op de IPad werkt?

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

RobIII schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 21:07:
[...]

Zet in je browser en-us eens als eerste taal (dus toevoegen en/of volgorde aanpassen wanneer nodig).
Chrome:Opera:Firefox:IE:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Ik snap dat ik dat gedrag kan beïnvloeden (en true, ik zei niet dat ik niets wilde veranderen op mijn pc), maar ik wil gewoon niet dat software voor mij denkt. Dat kan ik zelf veel beter.

Ik wilde 'aan de kaak stellen' dat hier toch een team achter moet hebben gezeten dat op een gegeven moment dacht: "Hé, laten we automagisch en ongevraagd slecht vertaalde* resultaten tonen aan bezoekers uit bepaalde landen! Vinden ze vast leuk!", en dan verwachten ze ook nog dat je praktisch een sluipschutter bent mocht je de taal willen veranderen waarbij de standaard "Doe dan die maar"-taal op een of ander voor mij onleesbaar brabbeltaaltje staat. Zet dan Engels standaard geselecteerd in die dropdown.

The unusability is strong with this one.

Maar wel bedankt voor de suggestie en screenshots uiteraard! d:)b

*: en dat wéten ze ook:
BELANGRIJK: Dit artikel is vertaald door de vertaalmachine software van Microsoft in plaats van door een professionele vertaler. [...] Artikelen vertaald door de vertaalmachine zijn niet altijd perfect vertaald. Deze artikelen kunnen fouten bevatten in de vocabulaire, zinsopbouw en grammatica en kunnen lijken op hoe een anderstalige de taal spreekt en schrijft. Microsoft is niet verantwoordelijk voor onnauwkeurigheden, fouten en schade ontstaan door een incorrecte vertaling van de content of het gebruik ervan door onze klanten. Microsoft past continue (:')) de kwaliteit van de vertaalmachine software aan door deze te updaten.

[ Voor 29% gewijzigd door CodeCaster op 13-06-2012 10:37 ]

• OkkE

OkkE

Museum of Endangered Sounds: http://savethesounds.info/

Voor als je toch nog een keer het geluid van een floppy-disk of Nokia 3310 wil horen. _O_

• Solopher
w0000000000000000000000000000000000000t!!!!
Laatst was ik begonnen met een webservice via SOAP met een bedrijf uit India, dat is vandaag EINDELIJK afgerond!

Het is wel ontzettend ranzig, ze verwachten bijv. de eerste registratiedatum van een voertuig maar deze hebben wij niet. Dus nu sturen we maar een vaste datum terug.

Het gaat overigens alleen maar om een afspraak in te plannen, en daarbij zijn deze gegevens niet van belang.

Na 20 mailtjes, een hoop gescheld en 30 bakken koffie :).
*O*

• Cloud
  • Laatst online: 08-05 14:53

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

CodeCaster schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:06:
[...]

Ik wilde 'aan de kaak stellen' dat hier toch een team achter moet hebben gezeten dat op een gegeven moment dacht: "Hé, laten we automagisch en ongevraagd slecht vertaalde* resultaten tonen aan bezoekers uit bepaalde landen! Vinden ze vast leuk!",
Ik zou zeggen, nu ga je er dus vanuit dat Microsoft weet dat de vertaling prut is. Maar dat is niet zo.

Toen las ik dit:
*: en dat wéten ze ook:

[...]
Oke dan is het wel een faal dat ze die taal automatisch aanpassen :X

Zelf heb ik een Engelse W7 en ik download van Firefox altijd de en-GB versie. Net gecontroleerd en in de lijst met taalvoorkeuren komt Nederlands niet eens voor en staat en-GB op één. Ik heb er nooit last van gehad, maar ik zou me er ook kapot aan irriteren.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:32
D-Raven schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 09:59:
Iemand ooit met Phonegap/Cordova een app gemaakt die zowel op de IPhone als op de IPad werkt?
Jep, hoezo? :)

Ook al schrijf ik liever native

• D-Raven
GoTCoast schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:31:
[...]

Jep, hoezo? :)

Ook al schrijf ik liever native
Ben een beetje opzoek naar ervaringen, moet gaan beoordelen of we een app op phonegap gaan ontwikkelen of via native sdk's. Ontwikkelaars hebben geen ervaring met beide, dus wat dat betreft maakt het weinig uit. Ik denk alleen dat we met phonegap sneller iets gebouwd krijgen als met de native SDK, puur omdat html, css en javascript natuurlijk wel bekend is hier.
Daarnaast geeft het ons de mogelijkheid om het later ook op andere platforms uit te kunnen brengen als we dat willen.
De vraag is dan natuurlijk gaan we de kracht van een native app missen, of hebben we genoeg aan de dingen die phonegap ons bied. Dat is een vraag voor later (als ik die al hier zo ga stellen :P), ben nu nog echt op zoek naar ervaringen.

• Ryur
D-Raven schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:41:
[...]

Ben een beetje opzoek naar ervaringen, moet gaan beoordelen of we een app op phonegap gaan ontwikkelen of via native sdk's. Ontwikkelaars hebben geen ervaring met beide, dus wat dat betreft maakt het weinig uit. Ik denk alleen dat we met phonegap sneller iets gebouwd krijgen als met de native SDK, puur omdat html, css en javascript natuurlijk wel bekend is hier.
Daarnaast geeft het ons de mogelijkheid om het later ook op andere platforms uit te kunnen brengen als we dat willen.
De vraag is dan natuurlijk gaan we de kracht van een native app missen, of hebben we genoeg aan de dingen die phonegap ons bied. Dat is een vraag voor later (als ik die al hier zo ga stellen :P), ben nu nog echt op zoek naar ervaringen.
Hmm.. geef eerlijk toe, dan ben ik een verkeerde ;).

Ik vind Phonegap apps niks, vind Native veeeel beter.
Het bedrijf waar ik werk doet alles met Phonegap, en ik mag uitzoeken wat voor en nadelen ervan zijn; maar ook van MonoTouch/Droid (C# naar Android/iOS) & Native.

Maar opzich is Phonegap super, ben er persoonlijk niet zo'n fan van.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

You want some pepper with that salt?

• D-Raven
GoTCoast schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:45:
[...]
Maar opzich is Phonegap super, ben er persoonlijk niet zo'n fan van.
Vind je native development zoveel fijner dan het ontwikkelen van een webapp (html, etc etc)? of heb je gewoon een grafhekel aan alles wat met css en javascript te maken heeft :D

[ Voor 6% gewijzigd door D-Raven op 13-06-2012 10:53 ]

• Ryur
D-Raven schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:53:
[...]
Vind je native development zoveel fijner dan het ontwikkelen van een webapp (html, etc etc)? of heb je gewoon een grafhekel aan alles wat met css en javascript te maken heeft :D
Beide ;)

Vind vooral iOS icm met Xcode heerlijk (L)

• creator1988
Ik vind Phonegap Cloud echt briljant. Vooral omdat ik geen Mac nodig heb om iOS apps te bouwen. Mocht je de combi Cloud9 + PhoneGap + Ripple eens willen zien, kom dan naar mijn talk op PhoneGap day EU of tijdens MobileEast (die is wel in Cambridge ;-)).

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ben erg benieuwd hoe ze dat dan gedaan hebben... Om je wachtwoorden te salten zul je de boel opnieuw moeten hashen met de salt. Je moet dan volgens toch echt het originele wachtwoord hebben. Misschien dat ze bij een inlog een trucje uithalen, maar het lijkt me niet echt aannemelijk dat nu ineens alle wachtwoorden van een salt zijn voorzien.

Misschien moeten we dat dus met een korreltje salt nemen :+

• OkkE

OkkE

Bedrijven die perse een QR Code willen gebruiken maar (nog) geen mobile website hebben. :F :X |:(

• Ryur
creator1988 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:04:
Ik vind Phonegap Cloud echt briljant. Vooral omdat ik geen Mac nodig heb om iOS apps te bouwen. Mocht je de combi Cloud9 + PhoneGap + Ripple eens willen zien, kom dan naar mijn talk op PhoneGap day EU of tijdens MobileEast (die is wel in Cambridge ;-)).
Komt er een opname van je presentatie? Ik kan er helaas niet bij zijn ;)

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

.Gertjan. schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:07:
[...]

Ben erg benieuwd hoe ze dat dan gedaan hebben... Om je wachtwoorden te salten zul je de boel opnieuw moeten hashen met de salt. Je moet dan volgens toch echt het originele wachtwoord hebben. Misschien dat ze bij een inlog een trucje uithalen, maar het lijkt me niet echt aannemelijk dat nu ineens alle wachtwoorden van een salt zijn voorzien.

Je kunt natuurlijk ook het gehashte wachtwoord her-hashen met de salt.

code:
1
h = hash(hash(password) + salt)

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• creator1988
GoTCoast schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:08:
[...]

Komt er een opname van je presentatie? Ik kan er helaas niet bij zijn ;)
Ja MobileEast wel, PhoneGap day weet ik niet maar neem aan van wel.

Hier trouwens mijn presentatie tijdens toster.ru (start nagesynchroniseerd, maar na een paar minuten spreek ik weer Engels).

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

.Gertjan. schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:07:
[...]

Nee ze hebben hoogstwaarschijnlijk:

newhash = hash(oldhash + salt)

gedaan. Geen plaintext nodig, maar wel in het vervolg altijd tweemaal moeten hashen bij het inloggen. Al is dat niet per se slecht. :)

Inloggen doet dan de DB hash controleren tegen:

hash(hash(password) + salt)

[ Voor 5% gewijzigd door Cloud op 13-06-2012 11:10 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Cloud schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:09:
[...]

Nee ze hebben hoogstwaarschijnlijk:

newhash = hash(oldhash + salt)

gedaan. Geen plaintext nodig, maar wel in het vervolg altijd tweemaal moeten hashen bij het inloggen. Al is dat niet per se slecht. :)

Inloggen doet dan de DB hash controleren tegen:

hash(hash(password) + salt)
Mmmm, dat zou inderdaad een mogelijkheid zijn, maar lijkt me wel redelijk foutgevoelig, je moet namelijk altijd rekening houden met de dubbele hash. Maar inderdaad het is beter dan wat ze hadden :P

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

.Gertjan. schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:13:
[...]

Mmmm, dat zou inderdaad een mogelijkheid zijn, maar lijkt me wel redelijk foutgevoelig, je moet namelijk altijd rekening houden met de dubbele hash. Maar inderdaad het is beter dan wat ze hadden :P
Nou ja het is een typische quick win. Ze zouden natuurlijk een nieuw hashveld toegevoegd kunnen hebben dat standaard leeg is voor iedereen die nog niet opnieuw ingelogd heeft. Die kunnen ze dan vullen met een geheel nieuwe (en degelijke) implementatie. Maar dit voorkomt dat per se alle gebruikers opnieuw in hoeven te loggen om de hashes te beveiligen. :)

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-04 11:28

Ram0n

Bierbrouwende nerd

.Gertjan. schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:13:
Mmmm, dat zou inderdaad een mogelijkheid zijn, maar lijkt me wel redelijk foutgevoelig, je moet namelijk altijd rekening houden met de dubbele hash.
Hoezo moet je daar rekening mee houden? Bij de migratie deze week voer je eenmalig die extra hash toe op de bestaande wachtwoorden in de database, en bij nieuwe accounts en password resets hash je het voortaan direct dubbel. Dan loopt alles weer synchroon en hoef je geen rekening te houden met twee verschillende hashes (voor en na de migratie).

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
creator1988 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:09:
Hier trouwens mijn presentatie tijdens toster.ru (start nagesynchroniseerd, maar na een paar minuten spreek ik weer Engels).
Je spreekt Engels, maar bent tegelijkertijd te horen met extreme ruis. :P Ik vond het irritant genoeg om het filmpje af te zetten, terwijl ik toch wel degelijk geïnteresseerd was.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ram0n schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:16:
[...]

Hoezo moet je daar rekening mee houden? Bij de migratie deze week voer je eenmalig die extra hash toe op de bestaande wachtwoorden in de database, en bij nieuwe accounts en password resets hash je het voortaan direct dubbel. Dan loopt alles weer synchroon en hoef je geen rekening te houden met twee verschillende hashes (voor en na de migratie).
De code van je site en je api's moet er rekening mee houden dat de wachtwoorden door een nieuw hashing principe heen moeten. Beetje goede tool doet dat via een standaard functie in een library, maar er is ook een kans dat de tool de logica daarvoor op meerdere plekken heeft zitten.

In de DB is het maar een eenmalige actie, maar in je applicatie heb je kans dat het meerdere plekken raakt :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

.oisyn schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:52:
You want some pepper with that salt?
En nu nog iteration rebranden naar pepper en je bent er :D :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• D-Raven
creator1988 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:04:
Lijkt me opzich wel interessant, ik denk alleen niet dat ik daar bij ga zijn :P heb nogal wat projecten die eindigen in september :+
Ik ga de video wel bekijken ;)

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-04 11:28

Ram0n

Bierbrouwende nerd

.Gertjan. schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:19:
De code van je site en je api's moet er rekening mee houden dat de wachtwoorden door een nieuw hashing principe heen moeten. Beetje goede tool doet dat via een standaard functie in een library, maar er is ook een kans dat de tool de logica daarvoor op meerdere plekken heeft zitten.

In de DB is het maar een eenmalige actie, maar in je applicatie heb je kans dat het meerdere plekken raakt :)
Daar heb je uiteraard gelijk in. Ik doelde er echter op dat het slechts een eenmalige actie is; pas het aan op de betreffende plekken in je code (hoe groot je project ook is, het zal niet op 20 plekken voorkomen) en je bent klaar :)

Maar goed, uiteraard had het nooit tot deze situatie mogen komen... Maar ik vraag me af bij hoe veel topsites dit voorkomt, ik vrees toch wel een substantieel deel.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

• Barryvdh
  • Laatst online: 14:54
Ik ben over Phonegap opzich wel tevreden, alleen jQuery Mobile nog niet helemaal. Het idee is heel goed, maar het werkt gewoon net niet soepel meestal.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Cloud schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:26:
Zelf heb ik een Engelse W7 en ik download van Firefox altijd de en-GB versie. Net gecontroleerd en in de lijst met taalvoorkeuren komt Nederlands niet eens voor en staat en-GB op één. Ik heb er nooit last van gehad, maar ik zou me er ook kapot aan irriteren.
Ik word gewoon een beetje verdrietig van inconsistent gedrag, met name op het gebied van taal. Nu lok ik dat gedeeltelijk ook wel zelf uit door op een Engelstalige Windows te werken met dito Office, Nederlandse regionale instellingen en diverse Nederlandstalige tools (zoals m'n browser).

Op een ander briefje, ik consumeer een service die van WCF Data Services gebruikmaakt, en de applicatie had het maar zo moeilijk. Bleek na wat Fiddleren dat er voor een béétje verzoek al snel anderhalf tot twee MiB aan data over de lijn gaat. Toen had ik geen zin meer om uit te zoeken wat nu zo traag is: de server, de lijn, of het deserializeren.

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-04 15:02
CodeCaster schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 12:17:
[...]

Ik word gewoon een beetje verdrietig van inconsistent gedrag, met name op het gebied van taal....

On another note, ik consumeer een service ...
:+ :+ :+

~ Mijn prog blog!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

O-) :P

• OkkE

OkkE

Pagina: 1 ... 108 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.