Yay, morgen mijn eerste examen: Business Processing met ERP. Op zich wel een interessant vak maar jammer dat we alles gewoon vanbuiten moeten leren in plaats van het te begrijpen ... Nuja, we zien wel wat er van komt he ... Ik heb volgens de leerkracht 20% op slaagkans. Dat belooft een leuk examen te worden morgen!
Bij het bedrijf waar ik werk is de policy voor applicatieontwikkeling om wachtwoorden niet te hashen maar encrypted op te slaan. In dit geval regelt ASP.NET authentication de encryptie, dit gaat dus in combinatie met een lange sleutel uit de web.config. Het idee erachter is dat het eenvoudig maakt om in te loggen als een bepaalde gebruiker (voor development) of de gebruiker zijn wachtwoord toe te sturen.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Plus alle wachtwoorden liggen op straat als er wordt ingebroken. Fijn. De gebruikte argumenten vind ik ook erg zwak moet ik zeggen. Het inloggen zou je ook anders kunnen implementeren (bijv. dat inloggen adhv de hash ook mogelijk is), en iemand zijn wachtwoord toemailen is iets wat je sowieso in mijn ogen nooit zou moeten doen, want dat creëert alleen maar extra plekken waar het wachtwoord in plain-text staat opgeslagen.
[ Voor 76% gewijzigd door .oisyn op 11-06-2012 00:04 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Mijn policy is om wachtwoorden niet eens op te slaan maar dat door derden (Facebook, Twitter, Google, Microsoft, etc.) af te laten handelen
Geen gedoe 
Nu schrijf ik dan ook software waar dat voor kan, voor bedrijfssoftware is het iets minder gebruikelijk
Nu schrijf ik dan ook software waar dat voor kan, voor bedrijfssoftware is het iets minder gebruikelijk
[ Voor 28% gewijzigd door Avalaxy op 11-06-2012 00:13 ]
Sinds wanneer draai je wekelijkse backups?F.West98 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 22:58:
Weer iets geleerd vandaag. Geen wekelijkse backup maar een dagelijkse backup van je database maken
Eén of andere WebMatrix update van de Wordpress plugin heeft de hele DB overhoop gegooid, alles was weg en password gereset...
Nou uiteindelijk via vorige versies optie in W7 (geweldig) alle data kunnen herstellen en het wachtwoord gereset en dan eindelijk na 3 uur had ik alles weer werkend terug.
Hoe kwam ik er achter? Het backupscript meldde dat 'ie niet meer kon verbinden met de DB, dus de backup was al een week oud. Een week waarin ik veel had veranderd
En verder dit weekend een PC voor m'n vader geïnstalleerd
Ik zou compleet gek worden zonder dagelijkse backups, aangezien klanten de neiging hebben dingen stuk te maken... is een dagelijkse backup veel beter.
Het isdat de capaciteit er niet is, maar anders... zou ik elk half uur een backup draaien, en deze minimaal 24 uur bewaren.
Klanten...
*edit*
Ik zie dat mijnspatie begint te falen. Ik pak even een nieuwtoetsenbord, brb.
*edit 2*
Was ik weer, nieuwe K350 uit de kast sleuren en laten syncen met de unified helpt altijd
[ Voor 7% gewijzigd door Firesphere op 11-06-2012 00:37 ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Sebazzz schreef op zondag 10 juni 2012 @ 23:53:
Het idee erachter is dat het eenvoudig maakt om in te loggen als een bepaalde gebruiker (voor development)
On another note:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=JUMjxnKzUlQ]
[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 11-06-2012 00:57 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Ok, mijn post was veel te lang!Sebazzz schreef op zondag 10 juni 2012 @ 23:53:
[...]
Bij het bedrijf waar ik werk is de policy voor applicatieontwikkeling om wachtwoorden niet te hashen maar encrypted op te slaan. In dit geval regelt ASP.NET authentication de encryptie, dit gaat dus in combinatie met een lange sleutel uit de web.config. Het idee erachter is dat het eenvoudig maakt om in te loggen als een bepaalde gebruiker (voor development) of de gebruiker zijn wachtwoord toe te sturen.
1. Nooit een backdoor maken
2. Alleen via directe database-access toegang "nemen"
3. Verwijderen of toevoegen als het echt nodig is
4. Verwijderen zodra het noodgeval voorbij is
Anders maak je alleen maar backdoors die te misbruiken zijn.
[ Voor 44% gewijzigd door Firesphere op 11-06-2012 00:59 ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Een toetsenbord met de sleep button links van de escape button irrritant.
Ik ben het ook niet mee eens, maar het is niet alsof ik als Junior Developer er iets aan kan veranderen
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Sowieso is dat een redelijk kansloze knop, no matter waar hij zit.alienfruit schreef op maandag 11 juni 2012 @ 08:21:
Een toetsenbord met de sleep button links van de escape button irrritant.
Heb ooit een toestenbord gehad waar die knoppen tussen het blokje met de insert en delete en de pijltjes toesten zaten. Na een week was ik het zo beu dat ik die knopjes er gewoon uit gesloopt heb
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Natuurlijk wel. Demonstreer het risico en haal er verhalen bij van recente hacks. Benoem ook juridische en financiële gevolgen.Sebazzz schreef op maandag 11 juni 2012 @ 08:22:
Ik ben het ook niet mee eens, maar het is niet alsof ik als Junior Developer er iets aan kan veranderen
Wedden dat men dan wel luistert?
We are shaping the future
Waarom zou je er niks aan kunnen veranderen? Je kunt toch aangeven waarom je het gevaarlijk vind? Desnoods laat je zien hoe makkelijk het is.... alleen omdat je een Junior Developer bent betekent niet dat je niks mag zeggenSebazzz schreef op maandag 11 juni 2012 @ 08:22:
Nothing to see here!
Ik vraag me dan af wat het niveau van de senior developers is en wanneer je daar 'tot toe mag treden'.
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Deze video is het populairst bij:
Geslacht Leeftijd
Mannelijk 35-44
Mannelijk 45-54
Mannelijk 25-34
Niet zomaar een point imho. Veel webgezeur blijft hoe dan ook nogal hacky en jammer en loopt hard achter tov hetgeen dat er door front-end developers in elkaar wordt gestoken.RobIII schreef op zondag 10 juni 2012 @ 10:38:
Iemand deze al gezien? Zed A. Shaw - The Web Will Die When OOP Dies
Daar mag overigens wel deze bij:
[afbeelding]
Ben 't niet op alle vlakken met 'm eens en hij brengt 't wat ongenuanceerd, maar the man's got a point.
nieuws: 'Terug naar oude startmenu kan niet in Windows 8' *sigh*RobIII schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 23:49:
De startknop is bijv. niet voor niets verdwenen (en zelfs aero gaat er weer uit voor RTM als ik goed ingelicht ben).
En nog maar eens een flimpje...
[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 11-06-2012 10:08 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Je kan veel van microsoft zeggen, maar ze durven iig wel iets nieuws te proberen en daar volledig voor te gaan
/me windwarrior thinks not
[ Voor 4% gewijzigd door windwarrior op 11-06-2012 10:16 ]
Hmm... wou volgend jaar mijn motorrijbewijs gaan halen, maar lijkt er op dat het dit jaar nog moet gaan gebeuren.
Oud nieuws. Ik heb weken terug al geprobeerd om de oude startknop terug te krijgen, door gebruik te maken van de preview van Windows Embedded Standard 8. Ik kon Metro weglaten, maar ik kreeg geen startknop.RobIII schreef op maandag 11 juni 2012 @ 10:02:
[...]
nieuws: 'Terug naar oude startmenu kan niet in Windows 8' *sigh*
En nog maar eens een flimpje...
Wij hebben een 'backdoor' veld in de database waar we een tweede wachtwoord in kwijt kunnen. Dit wachtwoord wordt random gegenereerd als je in het control panel op de impersonate knop drukt. Wordt ook gehasht met dezelfde requirements als normale wachtwoorden. In principe genereer je elke keer als je impersonate een nieuw wachtwoord, kopieert wachtwoord en logt dan in.Sebazzz schreef op zondag 10 juni 2012 @ 23:53:
[...]
Wij kunnen meerdere accounts aan een persoon hangen. Dus als je iemand zou willen impersonaten, kan je daar een apart user account voor aanmaken
Kater? Eerst water, de rest komt later
Ik heb ooit een "Impersonate"-knop gemaakt die gewoon de user-ID in de sessie wijzigde, en een waarde toevoegde die de originele user-ID bevatte. Maar dat was in 2005 met PHP 4.
Een senior hoeft niet alles te weten, het is echter wel een eis dat hij zich kritisch opstelt, zichzelf blijft ontwikkelen en durft te luisteren naar zijn "minderen". Ik heb mijn share aan stugge seniors ook gehad, die dachten alles beter te weten en vonden dat jij als starter nooit aan hun kennis mocht twijfelen.ZpAz schreef op maandag 11 juni 2012 @ 08:33:
Ik vraag me dan af wat het niveau van de senior developers is en wanneer je daar 'tot toe mag treden'.
Dat waren ook mensen die senior waren geworden omdat de andere mensen gillend uit het bedrijf zijn vertrokken
Goh, wat was ik blij toen ik het licht zag en daar vertrok
Inmiddels heb ik zelf geregeld met juniors gewerkt (en ga ik binnenkort iemand werven om mee samen te werken op een opdracht) en heb ik gemerkt dat veel juniors gewoon een frisse blik op zaken hebben en je kunnen challengen indien nodig. Seniors roesten vaak vast en dan is het juist een junior die ze even wakker moet schoppen. Als medior/senior moet je je daar wel voor open stellen vind ik
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Wat is daar mis mee? Dat is de meest pure implementatie van impersonation. Volgens mij doet bijvoorbeeld Windows het ook zo (kort door de bocht).Alex) schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:05:
Ik heb ooit een "Impersonate"-knop gemaakt die gewoon de user-ID in de sessie wijzigde, en een waarde toevoegde die de originele user-ID bevatte. Maar dat was in 2005 met PHP 4.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Er is ook niks mis mee, het werkte in principe prima (al zag ik op sommige pagina's wel wat vreemd gedrag).Korben schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:18:
[...]
Wat is daar mis mee? Dat is de meest pure implementatie van impersonation. Volgens mij doet bijvoorbeeld Windows het ook zo (kort door de bocht).
Wat erger is, is dat ik ook een pagina toevoegde waar je a.d.h.v de querystring waardes in de Session kon wijzigen. Zonder verder echt te checken of de user daar wel toe gemachtigd was
Zucht.
Bezig met een systeem voor Podio, je kan hooks registreren als er een item gewijzigd wordt. Dat is dan ook wat ik gedaan heb. Als er een wijziging in een item is krijgt mijn systeem een notificatie en aan de hand van wat er gewijzigd is past hij nog extra wijzigingen toe op dat item.
Maar dan gaat het systeem van Podio weer een berichtje sturen 'hee er is wat gewijzigd' en zo zit je in een loop. Je kan niet het verschil zien of mijn systeem nu die wijziging heeft gestart (dan moet er niets gebeuren) of een gebruiker de wijziging heeft ingevoerd. Je krijgt alleen een melding 'item x is gewijzigd.'
.....
Bezig met een systeem voor Podio, je kan hooks registreren als er een item gewijzigd wordt. Dat is dan ook wat ik gedaan heb. Als er een wijziging in een item is krijgt mijn systeem een notificatie en aan de hand van wat er gewijzigd is past hij nog extra wijzigingen toe op dat item.
Maar dan gaat het systeem van Podio weer een berichtje sturen 'hee er is wat gewijzigd' en zo zit je in een loop. Je kan niet het verschil zien of mijn systeem nu die wijziging heeft gestart (dan moet er niets gebeuren) of een gebruiker de wijziging heeft ingevoerd. Je krijgt alleen een melding 'item x is gewijzigd.'
.....
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Maar als je kan zien wat er gewijzigd is, kan je daaruit toch afleiden of het een wijziging van het systeem is?
Kater? Eerst water, de rest komt later
Oe, het systeem houd revisions bij. En je kan wel zien welke applicatie de laatste revision heeft gedaan. Daarmee kom ik er ook wel uit
http://cl.ly/HHvg
Of dus een veld "edited_by" toevoegen?
@Hierboven, het is een extern systeem dus dat zou niet werken. Maar het externe systeem houd het zelf bij zie ik
Ik heb even een uitdraai gemaakt. Jullie mogen raden wat alles betekent:
NL DE DK PT DK-PT NL-DE DK-DE PT-NL + 6 6 6 0 <-- <-- --> --> * 6 6 4 1 - <-- --> --> * 6 6 3 3 --> <-- --> --> * 6 4 7 0 <-- <-- - --> * 6 4 5 1 - <-- - --> * 6 4 4 3 --> <-- - --> * 6 3 9 0 <-- <-- <-- --> * 6 3 7 1 - <-- <-- --> * 6 3 6 3 --> <-- <-- --> 4 7 6 0 <-- - --> --> + 4 7 4 1 - - --> --> * 4 7 3 3 --> - --> --> 4 6 6 1 <-- <-- --> - + 4 6 4 2 - <-- --> - + 4 6 3 4 --> <-- --> - 4 5 7 0 <-- - - --> 4 5 5 1 - - - --> + 4 5 4 3 --> - - --> + 4 4 9 0 <-- - <-- --> + 4 4 7 1 - - <-- --> + 4 4 7 1 <-- <-- - - + 4 4 6 3 --> - <-- --> + 4 4 5 2 - <-- - - + 4 4 4 4 --> <-- - - * 4 3 9 1 <-- <-- <-- - * 4 3 7 2 - <-- <-- - + 4 3 6 4 --> <-- <-- - 3 9 6 0 <-- --> --> --> 3 9 4 1 - --> --> --> + 3 9 3 3 --> --> --> --> 3 7 7 0 <-- --> - --> 3 7 5 1 - --> - --> 3 7 4 3 --> --> - --> 3 6 9 0 <-- --> <-- --> 3 6 7 1 - --> <-- --> 3 6 6 3 --> --> <-- --> 3 6 6 3 <-- <-- --> <-- 3 6 4 4 - <-- --> <-- 3 6 3 6 --> <-- --> <-- 3 4 7 3 <-- <-- - <-- 3 4 5 4 - <-- - <-- 3 4 4 6 --> <-- - <-- + 3 3 9 3 <-- <-- <-- <-- 3 3 7 4 - <-- <-- <-- 3 3 6 6 --> <-- <-- <-- 2 7 6 1 <-- - --> - 2 7 4 2 - - --> - 2 7 3 4 --> - --> - 2 5 7 1 <-- - - - 2 5 5 2 - - - - 2 5 4 4 --> - - - 2 4 9 1 <-- - <-- - 2 4 7 2 - - <-- - 2 4 6 4 --> - <-- - 1 9 6 1 <-- --> --> - 1 9 4 2 - --> --> - 1 9 3 4 --> --> --> - 1 7 7 1 <-- --> - - 1 7 6 3 <-- - --> <-- 1 7 5 2 - --> - - 1 7 4 4 --> --> - - 1 7 4 4 - - --> <-- 1 7 3 6 --> - --> <-- 1 6 9 1 <-- --> <-- - 1 6 7 2 - --> <-- - 1 6 6 4 --> --> <-- - 1 5 7 3 <-- - - <-- 1 5 5 4 - - - <-- 1 5 4 6 --> - - <-- 1 4 9 3 <-- - <-- <-- 1 4 7 4 - - <-- <-- 1 4 6 6 --> - <-- <-- 0 9 6 3 <-- --> --> <-- 0 9 4 4 - --> --> <-- 0 9 3 6 --> --> --> <-- 0 7 7 3 <-- --> - <-- 0 7 5 4 - --> - <-- 0 7 4 6 --> --> - <-- 0 6 9 3 <-- --> <-- <-- 0 6 7 4 - --> <-- <-- 0 6 6 6 --> --> <-- <--
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Niks beters te doen tijdens het werk .oisyn? 
Straks weer examen... gelukkig over de helft ondertussen
Straks weer examen... gelukkig over de helft ondertussen
Klopt. NL moet dan sowieso van Portugal winnen, en Denemarken moet beide wedstrijden verliezen. En dan komt het aan op doelsaldo omdat er 3 ploegen zijn met 3 punten (Duitsland heeft er 9 want die heeft dan alles gewonnen)Marcj schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:45:
Cool, dus zelfs als we van Duitsland verliezen is er nog een kans dat we doorgaan?
[ Voor 30% gewijzigd door .oisyn op 11-06-2012 11:50 ]
We hadden gewoon van Denemarken moeten winnen
We hadden in ieder geval niet op deze manier moeten verliezen. Heb je gezien hoeveel schoten over gingen?
Om maar niet te spreken van voeten die naast gingen en verdedigers die een beetje hulpeloos rondjes om de tegenstanders aan het dansen waren.Devilly schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:19:
[...]
We hadden in ieder geval niet op deze manier moeten verliezen. Heb je gezien hoeveel schoten over gingen?
Of benen die een poortje vormen voor de bal?SoaDmaggot schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:23:
[...]
Om maar niet te spreken van voeten die naast gingen en verdedigers die een beetje hulpeloos rondjes om de tegenstanders aan het dansen waren.
Tjah, naast de ontzettend mooie reddingen was dit hem niet echt aan te rekenen. Daarbij kon die bal alle kanten op, benen tegen elkaar betekend ook dat je ze niet uit kan strekken mocht de bal er langs schieten.
En het is natuurlijk altijd de fout van de verdedigers als de keeper de boel nog moet redden, imho
Dat weet ik wel, maar toch blijft het een treurig gezicht om die bal tussen de benen door in het doel te zien verdwijnen
.
En helemaal als het niet bij één keertje redden blijft. Dit waren toch wel een mooie hoeveelheid reddingen tbh..alienfruit schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:39:
En het is natuurlijk altijd de fout van de verdedigers als de keeper de boel nog moet redden, imho
Ja, het gaat spannend worden komende Woensdag
Zijn er ook Devschuurders bij wie voetbal helemaal niets interesseert? (zoals ik)
[ Voor 10% gewijzigd door Hipska op 11-06-2012 14:00 ]
Het boeit me to-taaaaaal niet. Hoe eerder 't weer over is hoe beterHipska schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:59:
Zijn er ook Devschuurders bij wie voetbal helemaal niets interesseert? (zoals ik)
Over mij
Jep hier. Snap niet dat iedereen zo lyrisch is over het feit dat 22 mensen achter de bal aan rennen. Het had net zo goed cricket kunnen zijn ofzo. Maar ooit is 'bedacht' van hee, voetbal, nou dat is nou een nationale sport.
Ach, binnenkort ook de Tour de France. Nu is de Tour de Suisse bezig 
Ja, cricket is een stuk leuker dan voetbal maar dat is net weer afgelopen...
Ja, cricket is een stuk leuker dan voetbal maar dat is net weer afgelopen...
[ Voor 35% gewijzigd door alienfruit op 11-06-2012 14:01 ]
Toch mooi om te zien dat het onderdeel waaraan je een groot deel van het (ontwikkel)werk hebt verricht, nu prominent gefeatured is op de homepage van een drukbezocht intranet.
Ergens, op een forum in India:ZpAz schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:01:
Jep hier. Snap niet dat iedereen zo lyrisch is over het feit dat 22 mensen achter de bal aan rennen. Het had net zo goed cricket kunnen zijn ofzo. Maar ooit is 'bedacht' van hee, voetbal, nou dat is nou een nationale sport.
Snap niet dat iedereen zo lyrisch is over het feit dat 22 mensen tussen twee paaltjes heen en weer rennen. Het had net zo goed voetbal kunnen zijn ofzo. Maar ooit is 'bedacht' van hee, cricket, nou dat is nou een nationale sport.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Bezig met een nieuwe omgeving op te zetten. Ik moet nu ruim 7000 materiaal definities laden. En per materiaal duurt het ongeveer 2 seconden. Gelukkig kan ik ook nog andere dingen doen
Hipska schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:59:
Ik kan er ook totaal niet naar kijken... Afgelopen weekend was het hier in huis dan ook de omgekeerde wereld. De vrouw des huizes zat op de bank naar voetbal te kijken terwijl de heer des huizes met een boek en spotify ernaast zat
Ik zou overigens wel een fanatieke supporter zijn als ik er naar zou kijken. De paar blunders die ik zag riepen wel een irritatie op. Verbaasde me er over dat er miljoenen betaald wordt voor mensen die zulke faal-acties doen
Het nadeel van dat hele oranje "feest" vind ik dat mensen die er niet naar kijken als "vreemd" worden afgeschilderd. Wij zouden het niet snappen enzo... Ieder zijn ding, ik kraak de supporters niet af dus hoeven zij de "niet voetballiefhebber" ook niet af te zeiken... Die niet begripvolle houding zag ik ook van de voetbal fans in het GoT topic wat "anti" voetbal was... Ik vind het spel niets dus kan er niet naar kijken, als een ander dat wel kan veel plezier, maar ga mij niet overtuigen. Aan oranje-extremisten heb ik namelijk wel een bloedhekel
Ik heb nooit wat met voetbal gehad maar EK's en WK's altijd met vrienden mee gekeken, al wat het alleen maar om lekker ongezout te kunnen kankeren en feest te vieren. Ik merk dat ik per toernooi het voelbal ook steeds leuker ga vinden. Dit jaar voor het eerst wedstrijden waar Nederland niet mee speelde gekeken, in m'n eentje! Ach het kan ook geen kwaad, kan ik eindelijk eens met "ja" antwoorden als weer eens iemand vraagt of ik die ene wedstrijd heb gezien
Hier een beetje hetzelfde. Ik heb voetbal kijken nooit leuk gevonden. Ooit een keer een paar potjes van Nederland in een WK gezien en een enkel potje van een EK o.i.d., maar veel verder kom ik niet. Nu wil ik eens proberen om Nederland te volgen door de hele competitie (zul je zien dat dat niet lang gaat duren
).
Voor wat Nederland betreft hoef je dan alleen maar wat namen te leren. "Ja, zag je die achterlijke actie van [Robben|van Persie|Huntelaar]?". Kost je 's ochtends één keer de krant openslaan (om te kijken of de naam in kwestie wel op het veld heeft gestaan), betreurenswaardige acties zijn er toch ieder potje weer. Meelullen om het meelullen is een gave.Zeebonk schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:18:
Ach het kan ook geen kwaad, kan ik eindelijk eens met "ja" antwoorden als weer eens iemand vraagt of ik die ene wedstrijd heb gezien
Is dat niet dat introvert / extravert-verhaal? Dat heel schreeuwend Nederland niet begrijpt dat jij niet hoeft te schreeuwen om ergens van te genieten?.Gertjan. schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:10:
Het nadeel van dat hele oranje "feest" vind ik dat mensen die er niet naar kijken als "vreemd" worden afgeschilderd. Wij zouden het niet snappen enzo...
[ Voor 26% gewijzigd door CodeCaster op 11-06-2012 14:33 ]
Weet je direct waarom.Gertjan. schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:10:
[...]
De vrouw des huizes zat .... naar 22 rondrennende mannen te kijken
Voordeel van EK en WK is dat ik een geldig excuus heb om ook buiten vrijdagavond en zaterdagavond in het cafe te komen.
Verder boeit voetbal me 0,0.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Daar ben ik geen reden voor nodigOkkE schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:34:
Voordeel van EK en WK is dat ik een geldig excuus heb om ook buiten vrijdagavond en zaterdagavond in het cafe te komen.Verder boeit voetbal me 0,0.
Tegenwoordig zoek ik een smoes om niet naar de kroeg te hoeven.....
CodeCaster schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:32:
[...]
Voor wat Nederland betreft hoef je dan alleen maar wat namen te leren. "Ja, zag je die achterlijke actie van [Robben|van Persie|Huntelaar]?". Kost je 's ochtends één keer de krant openslaan (om te kijken of de naam in kwestie wel op het veld heeft gestaan), achterlijke acties zijn er toch ieder potje weer. Meelullen om het meelullen is een gave.
Mwa, er van genieten doe ik ook niet hoor. Ook niet in stilte. Het is schijnbaar zo dat je al Nederlander 100% achter "onze jongens" moet staan, doe je dat niet dan ben je flauw... Overigens is het "onze jongens" tot ze falen, want dan is het meteen: "hullie hebben verloruh!" (wat sommige dan weer als vrijkaartje zien om een kroeg te verbouwenIs dat niet dat introvert / extravert-verhaal? Dat heel schreeuwend Nederland niet begrijpt dat jij niet hoeft te schreeuwen om ergens van te genieten?
Aan de andere kant doe ik wel weer mee aan een voetbalpoule, en sta ik daar eerste
Naast het feit dat je antwoord dan gelogen is, zou ik toen iets hebben moeten doen met tegenzin puur om ja te kunnen antwoorden. Het is dan ook niet meer dan een leuke bijkomstigheid van een leuke besteding van wat vrije tijdCodeCaster schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:32:
Voor wat Nederland betreft hoef je dan alleen maar wat namen te leren. "Ja, zag je die achterlijke actie van [Robben|van Persie|Huntelaar]?". Kost je 's ochtends één keer de krant openslaan (om te kijken of de naam in kwestie wel op het veld heeft gestaan), betreurenswaardige acties zijn er toch ieder potje weer. Meelullen om het meelullen is een gave.
Juist. Ik ben een enorme sportfanaat maar ik deel dat graag met andere sportfanaten. Als mensen niets met (een bepaalde) sport hebben is dat hun goed recht en ik kan me net zo ergeren aan het onbegrip van de voetbalfans als het onbegrip van de niet-voetbalfans. Leven en laten leven.Gertjan. schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:10:
Het nadeel van dat hele oranje "feest" vind ik dat mensen die er niet naar kijken als "vreemd" worden afgeschilderd. Wij zouden het niet snappen enzo... Ieder zijn ding, ik kraak de supporters niet af dus hoeven zij de "niet voetballiefhebber" ook niet af te zeiken...
Ik heb het omgekeerdZeebonk schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:18:
Ik heb nooit wat met voetbal gehad maar EK's en WK's altijd met vrienden mee gekeken, al wat het alleen maar om lekker ongezout te kunnen kankeren en feest te vieren. Ik merk dat ik per toernooi het voelbal ook steeds leuker ga vinden. Dit jaar voor het eerst wedstrijden waar Nederland niet mee speelde gekeken, in m'n eentje! Ach het kan ook geen kwaad, kan ik eindelijk eens met "ja" antwoorden als weer eens iemand vraagt of ik die ene wedstrijd heb gezien
Did you see that ludicrous display last night?CodeCaster schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:32:
Voor wat Nederland betreft hoef je dan alleen maar wat namen te leren. "Ja, zag je die achterlijke actie van [Robben|van Persie|Huntelaar]?". Kost je 's ochtends één keer de krant openslaan (om te kijken of de naam in kwestie wel op het veld heeft gestaan), betreurenswaardige acties zijn er toch ieder potje weer. Meelullen om het meelullen is een gave.
[ Voor 14% gewijzigd door kenneth op 11-06-2012 14:43 ]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Niet iedereen heeft dezelfde definitie van leukZeebonk schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:41:
[...]
Naast het feit dat je antwoord dan gelogen is, zou ik toen iets hebben moeten doen met tegenzin puur om ja te kunnen antwoorden. Het is dan ook niet meer dan een leuke bijkomstigheid van een leuke besteding van wat vrije tijd
Ik kan me gewoon geen 1,5 uur vermaken met een voetbal wedstrijd. Er is misschien in het totaal voor 10 minuten spannend beeld, geef mij de samenvatting maar. Ik heb al zeer weinig tijd, dus ik kan daar mijn tijd niet aan besteden
Overigens ben ik wel blij dat ze vrijdag niet voetballen, ik ga dan naar Guus Meeuwis. Als NL voetbalt onderbreken ze het concert (of starten ze later) zodat iedereen gezellig naar voetbal kan kijken... Dat had ik echt niet getrokken
De cocktailparty is speciaal verplaatst van vrijdag naar zaterdag.... weer een weekend verdrinken
Tegenspraak van het milleniumRobIII schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:00:
[...]
Het boeit me to-taaaaaal niet. Hoe eerder 't weer over is hoe beter
[ Voor 104% gewijzigd door .oisyn op 11-06-2012 14:53 ]
Gelukkig is Microsoft overal even consequent in de office suite..
Binnen Excel bestanden openen met dezelfde naam (2x test.xlsx)? No way...
Binnen Excel een bestand openen terwijl je een dialoogvenster open hebt? No way...
Hyperlinks openen in Excel: click. In Word: ctrl+click..
Engelse functienamen in een spreadsheet van een Nederlandse installatie? Y U NO UNDERSTAND ENGLISH.
Etc.
Binnen Excel een bestand openen terwijl je een dialoogvenster open hebt? No way...
Engelse functienamen in een spreadsheet van een Nederlandse installatie? Y U NO UNDERSTAND ENGLISH.
Etc.
Er was toch ook een (grote) site die ook de hash van inverse caps van ww's opsloeg... Even specifiek: waarom zou je ook de hash willen kunnen accepteren?.oisyn schreef op zondag 10 juni 2012 @ 23:59:
Het inloggen zou je ook anders kunnen implementeren (bijv. dat inloggen adhv de hash ook mogelijk is), en iemand zijn wachtwoord toemailen is iets wat je sowieso in mijn ogen nooit zou moeten doen, want dat creëert alleen maar extra plekken waar het wachtwoord in plain-text staat opgeslagen.
[ Voor 10% gewijzigd door BtM909 op 11-06-2012 14:51 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Gewoon als een manier om in te kunnen loggen als andere gebruiker zonder zijn ww nodig te hebben. Er zijn ook zat andere manieren denkbaar, ik gaf maar een voorbeeld.
[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 11-06-2012 14:54 ]
Excel is een redelijk afwijkend product binnen office. Je kunt nog steeds niet 2 Excel vensters naast elkaar zettenSoaDmaggot schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:51:
Gelukkig is Microsoft overal even consequent in de office suite..
Etc.
Volgens mij kon je wel weer in Windows 7 via een klik met je middelste muisknop op het Excel icoon in de taskbar een 2de instance openen, dan kun je wel 2 windows naast elkaar hebben... Maar dat lijkt meer een vergissing dan as designed.
Maar na tig versies Excel voelt het soms nog redelijk ouderwets aan
Yeeeee!!! Nieuw developers computertje hier op de zaak! SSD en 8Gb werkgeheugen loopt best aardig!
@BtM909
Facebook toch?
@BtM909
Facebook toch?
Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl
Voor figuren die hun wachtwoord met de capslock aan hebben ingevuld. Kan me op zich wel iets daar bij voorstellen. Zeker wanneer je bij registratie per ongeluk de caps aan hebt staan.BtM909 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:51:
[...]
Er was toch ook een (grote) site die ook de hash van inverse caps van ww's opsloeg... Even specifiek: waarom zou je ook de hash willen kunnen accepteren?
Edit: Soms zie je mensen een .toLower() doen op de wachtwoorden, maar dan ben je volgens mij ook wat kwestbaarder voor aanvallen. Door deze 2 hashes op te slaan bied je wel gemaak aan je gebruikers, maar kun je nog wel case-sensitive wachtwoorden ondersteunen (en dus wat extra veiligheid scheppen).
[ Voor 24% gewijzigd door .Gertjan. op 11-06-2012 15:04 ]
Hier nog iemand. Interesseert me totaal niet, en als Belg is er de laatste jaren sowieso nog nooit veel te zien geweest met de Rode DuivelsHipska schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:59:
Dat klopt, dat is Facebook. Zij slaan 3 hashes van het wachtwoord op:BtM909 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:51:
[...]
Er was toch ook een (grote) site die ook de hash van inverse caps van ww's opsloeg... Even specifiek: waarom zou je ook de hash willen kunnen accepteren?
- het normale w@chtw00rd
- hET NORMALE W@CHTW00RD IN ANDERSOMCASE
- Het normale wachtwoord met de eerste letter in uppercase
Dit is:
1) Voor mensen die caps lock aan hebben staan
2) Voor mensen die een telefoon gebruiken die automatisch de eerste letter in uppercase zet (zelfs bij wachtwoorden)
Terwijl België toch een zeer degelijk team heeftwsitedesign schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:20:
[...]
Hier nog iemand. Interesseert me totaal niet, en als Belg is er de laatste jaren sowieso nog nooit veel te zien geweest met de Rode Duivels
Maak wachtwoorden dan gewoon case insensitiveAlex) schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:38:
[...]
Dat klopt, dat is Facebook. Zij slaan 3 hashes van het wachtwoord op:
- het normale w@chtw00rd
- hET NORMALE W@CHTW00RD IN ANDERSOMCASE
- Het normale wachtwoord met de eerste letter in uppercase
Dit is:
1) Voor mensen die caps lock aan hebben staan
2) Voor mensen die een telefoon gebruiken die automatisch de eerste letter in uppercase zet (zelfs bij wachtwoorden)
[ Voor 48% gewijzigd door .oisyn op 11-06-2012 15:39 ]
Verwijderd
/me meldt zich.Hipska schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:59:
Ik heb vroeger wel zelf voetbal gespeeld maar de laatste jaren zegt het me helemaal niets.
Iemand die naar Community Day 2012 in Antwerpen Utopolis Mechelen gaat?
[ Voor 19% gewijzigd door Snake op 11-06-2012 15:43 ]
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Waarom zou je dat doen? Dan maak je wachtwoorden een stuk onveiliger... wat Facebook nu doet is slechts wat meer opties toevoegen..oisyn schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:38:
[...]
Maak wachtwoorden dan gewoon case insensitive(bijv. door alleen het ww in lowercase te hashen)
Verwijderd
Is dat gratis?Snake schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:43:
Iemand die naar Community Day 2012 in Antwerpen Utopolis Mechelen gaat?
Het is jammergenoeg al uitverkocht. Maarja, ik zou toch niet kunnen, zit dan nog in de examens
1e char hoofdletter en de rest kleine letters is natuurlijk hetzelfde als alle chars kleine letters, en dát is dus de onveiligste schakel is. Die twee andere hashes voegen vervolgens niets meer toeAlex) schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:44:
Waarom zou je dat doen? Dan maak je wachtwoorden een stuk onveiliger... wat Facebook nu doet is slechts wat meer opties toevoegen.
.edit: ik ga natuurlijk uit van het brute forcen van de hashes. Natuurlijk zijn er nu meer inlogmogelijkheden (niet alleen blAAT, BLaat en Blaat, maar bijv. ook blaat en BLAAT), maar via het loginmechanisme ga je natuurlijk nooit biljarden permutaties proberen.
[ Voor 31% gewijzigd door .oisyn op 11-06-2012 15:50 ]
Maar dat is niet wat ze doen toch, tenminste als ik Alex) z'n post lees? Ze doen eerste letter uppercase, en de rest zoals het wachtwoord gewoon is, dus niet alles na de eerste letter lowercase.
Ah ok dan begreep ik zijn post verkeerd. Ik dacht juist de eerste hoofdletter en daarna alle letters klein
Ah nee, ik bedoelde inderdaad wat Zeebonk schrijft. Eerste letter in uppercase, de rest ongewijzigd laten.
Een iets minder wij/zij houding zou jou ook niet erg misstaan anders. Je doet nu net alsof alle NL-supporters zo zijn..Gertjan. schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:10:
Het nadeel van dat hele oranje "feest" vind ik dat mensen die er niet naar kijken als "vreemd" worden afgeschilderd. Wij zouden het niet snappen enzo... Ieder zijn ding, ik kraak de supporters niet af dus hoeven zij de "niet voetballiefhebber" ook niet af te zeiken... Die niet begripvolle houding zag ik ook van de voetbal fans in het GoT topic wat "anti" voetbal was... Ik vind het spel niets dus kan er niet naar kijken, als een ander dat wel kan veel plezier, maar ga mij niet overtuigen. Aan oranje-extremisten heb ik namelijk wel een bloedhekel
Ik ben zelf niet zo'n hele trouwe supporter overigens, ik vind het wel aardig. De wedstrijd van afgelopen zaterdag heb ik niet eens gezien (had een date met mijn vrouw
[ Voor 28% gewijzigd door .oisyn op 11-06-2012 16:44 ]
Komt van 2 kanten inderdaad. Net zoals de 'ik kijk geen tv' mensen die dat altijd expliciet moeten melden, tja...meng je dan niet in de discussie
Je hebt mensen die er niks aan vinden en gewoon hun mond houden en het kort houden als er naar gevraagd wordt en mensen die tegengesteld gaan ranten.
Ik heb ook niks met voetbal maar WK/EK vind ik altijd wel geinig omdat we dan wel een keer met z'n allen bij elkaar voor dezelfde ploeg zijn.
Ik heb ook niks met voetbal maar WK/EK vind ik altijd wel geinig omdat we dan wel een keer met z'n allen bij elkaar voor dezelfde ploeg zijn.
Ja maar, ik kijk nooit tv.Cartman! schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:38:
Komt van 2 kanten inderdaad. Net zoals de 'ik kijk geen tv' mensen die dat altijd expliciet moeten melden, tja...meng je dan niet in de discussieJe hebt mensen die er niks aan vinden en gewoon hun mond houden en het kort houden als er naar gevraagd wordt en mensen die tegengesteld gaan ranten.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
^^^^Cartman! schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:38:
Wat dat betreft kan het me niet eens zoveel schelen wat voor sport het is. Alleen andere sporten leven nou eenmaal niet zoveel in Nederland.
Ik moet wel zeggen dat mijn interesse in voetbal is gegroeid sinds ik dergelijke games speel (Pro Evolution Soccer en Fifa), en dat komt dan weer door mijn zwager. Verandert ook wel enorm de perceptie van het spel moet ik zeggen - het wordt een stuk minder "gewoon 22 man die achter een bal aanrennen"
[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 11-06-2012 16:47 ]
Zo zwart-wit bedoel ik het niet hoor.oisyn schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:34:
[...]
Een iets minder wij/zij houding zou jou ook niet erg misstaan anders. Je doet nu net alsof alle NL-supporters zo zijn.
Ze zijn inderdaad niet zo, maar de rustige supporters laten zich niet horen. Zoals bij veel dingen is het de kleine groep herrieschoppers die het voor de rest verpest
Heb vroeger ook redelijk veel Fifa gespeeld (Fifa 98!.oisyn schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:43:
[...]
Ik moet wel zeggen dat mijn interesse in voetbal is gegroeid sinds ik dergelijke games speel (Pro Evolution Soccer en Fifa), en dat komt dan weer door mijn zwager. Verandert ook wel enorm de perceptie van het spel moet ik zeggen - het wordt een stuk minder "gewoon 22 man die achter een bal aanrennen"
Hoewel het inderdaad meer is dan 22 man die achter een bal aanrennen wordt er weinig aandacht besteed aan de "strategie". Het gelul eromheen zie ik niet echt als een toevoeging aan het verklaren van de strategie want de "experts" die ze inhuren komt vaak alleen gebakken lucht uit. Hoewel er soms dan wel weer leuke quotes uit te halen zijn
Ik ben geen voetbal fan maar toch irriteerde ik me dood zaterdag aan de blunders
.
Maar ik irriteer me ook aan mensen die zo'n houding hebben van: "Je kijkt nieteens met EK/WK!? Hoezo niet?" Dan denk ik weer bij mezelf hoezo wel? Als ik geen voetbal fan ben dan hoef ik toch ook niet te kijken omdat het EK/WK is? Net alsof ze ook de EK/WK van alle andere sporten kijken
Nothing to see here!
Ja inderdaad
Van die mensen die zich graag onderscheiden als Echte Fans™ omdat zij wél alles volgen. Je kijkt het voor je eigen plezier of niet dan 
Als iemand een bepaalde sport alleen op even dagen kijkt en op oneven dagen taartjes gaat bakken met zijn schoonmoeder: ik wens hem veel plezier en het is zijn goed recht.
Als ik betaald zou worden per gezet breakpoint zou ik na vandaag de rest van het jaar vrij kunnen nemen
Als iemand een bepaalde sport alleen op even dagen kijkt en op oneven dagen taartjes gaat bakken met zijn schoonmoeder: ik wens hem veel plezier en het is zijn goed recht.
Als ik betaald zou worden per gezet breakpoint zou ik na vandaag de rest van het jaar vrij kunnen nemen
Zijn we nu echt over voetbal bezig? 
Ik begin de Google Maps Javascript API leuker en leuker te vinden, vooral laagjes maken enz
Ik begin de Google Maps Javascript API leuker en leuker te vinden, vooral laagjes maken enz
Dat kan wel gewoon, maar je moet wel echt 2 instanties van Excel opstarten, en dan in beide de file openen. Als je vanuit één instantie de bestanden opent, of gewoon door de file uit explorer te openen zal het inderdaad in één instantie geladen zijn ( Waar inderdaad wel twee windows in de taakbalk staan, terwijl dat eigenlijk niet zo is ).Gertjan. schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:57:
[...]
Je kunt nog steeds niet 2 Excel vensters naast elkaar zettenWindows 7 toont ze wel als 2 windows, maar je kunt er maar een tegelijk open hebben (of je moet de documenten binnen het Excel venster verkleinen waardoor je 2 losse documenten hebt in 1 venster).
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ik heb er alleen maar gezeik mee op de mobile devices
Fuck you, boost.python. Op de eerste pagina een aanlokkelijk voorbeeld plaatsen:
Ziet er goed uit hé? Jammer dat ik twee uur kutten later nog niets werkends heb, omdat je een eigen buildtool moet gebruiken (bjam), het voorbeeld niet werkt omdat ze te lui waren daadwerkelijk alle dependencies te benoemen (er is eenofandere global Jamfile nodig die Ubuntu blijkbaar niet meelevert) en het enige advies dat gegeven wordt is 'ja, download ons eigen pakket nou maar'.
AKA noem je quickstart geen quickstart als het niet 'quick' en geen 'start' is. [/frustratie]
Ik bak wel wat C wrappers om de C++-code om vervolgens ctypes te gebruiken.
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| char const* greet() { return "hello, world"; } #include <boost/python.hpp> BOOST_PYTHON_MODULE(hello_ext) { using namespace boost::python; def("greet", greet); } |
Python:
1
2
3
| >>> import hello_ext >>> print hello_ext.greet() hello, world |
Ziet er goed uit hé? Jammer dat ik twee uur kutten later nog niets werkends heb, omdat je een eigen buildtool moet gebruiken (bjam), het voorbeeld niet werkt omdat ze te lui waren daadwerkelijk alle dependencies te benoemen (er is eenofandere global Jamfile nodig die Ubuntu blijkbaar niet meelevert) en het enige advies dat gegeven wordt is 'ja, download ons eigen pakket nou maar'.
AKA noem je quickstart geen quickstart als het niet 'quick' en geen 'start' is. [/frustratie]
Ik bak wel wat C wrappers om de C++-code om vervolgens ctypes te gebruiken.
Dat heeft niets met hypocrisie te maken, maar (waarschijnlijk) met ergenis aan alle heisa om het voetbal heen, die ophoudt zodra Nederland eruit ligt..oisyn schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:34:
Ook prima maar wees dan niet zo hypocriet door te zeggen dat het je niets kan schelen
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Maar dan kan het je wél schelen. Je wil dat die heisa ophoudt, dus moeten ze verliezen. Ergo, je bent niet onpartijdig en onverschillig. "je" is algemeen bedoeld
[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 11-06-2012 18:10 ]
http://www.pointerpointer.com/
Hij is vet! (In Chrome had hij er bij mij moeite mee; in Firefox werkt hij als een tierelier.)
Hij is vet! (In Chrome had hij er bij mij moeite mee; in Firefox werkt hij als een tierelier.)
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.