De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 106 ... 267 Laatste
Acties:
  • 1.001.475 views

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Korben schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:58:
Een yubikey? Hoe stel je die in voor 2-factor authentication voor Google dan?
Waar heb ik dat gezegd? Ik zeg dat LastPass naast/ipv yubikey ook Google Authenticator kan gebruiken.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-05 22:37
RobIII schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:12:
[...]

Waarbij de nuance wel ligt in 't feit dat je LastPass' systemen niet anders gebruikt dan een Dropbox; het "lastpass bestand" wordt namelijk altijd client-side encrypted; "ze" kunnen bij LastPass dus ook niets met je bestand.
Voor mij speelt vooral mee dat ik overal bij de website van lastpass kan komen, zonder dropbox sync gebeuren, en de browser plugins die me een hoop werk uit handen nemen.

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

RobIII schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:03:
[...]
Waar heb ik dat gezegd? Ik zeg dat LastPass naast/ipv yubikey ook Google Authenticator kan gebruiken.
Ik interpreteerde het als zodanig, maar je bedoelt dus dat je je met Google Authenticator kunt authenticeren bij LastPass?

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Nice, hoef ik tenminste zelf geen classnames meer te bedenken. :+

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 03:35
Korben schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:06:
[...]

Ik interpreteerde het als zodanig, maar je bedoelt dus dat je je met Google Authenticator kunt authenticeren bij LastPass?
Klopt :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

OkkE schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:06:
[...]

Nice, hoef ik tenminste zelf geen classnames meer te bedenken. :+
Dat hoef je toch ook nooit... Die namen moeten altijd logisch zijn ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Korben

Korben

() => {};

BtM909 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:15:
[...]

Een hexadecimale ordinal als class-naam is toch ook logisch? :+

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

:( })

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:23

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Soultaker schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:47:
[...]

Ligt het aan mij of doe je sowieso veel te moeilijk?
Dat ligt aan jou ;)
Al die andere wachtwoorden zijn onafhankelijk; ze kunnen immers ook met elkaar colliden in plaats van met jou.
Exact, en daarom is het niet 161e6 op 2128
(128 bits hash minus 8 hexdigits = 32 bits weggestreept, toch?)
Nee het was 160 bits SHA-1 minus 8 hexdigits weggestreept = 128 bits.
De kans dat één van N onafhankelijke gebeurtenissen met kans P optreedt is 1 - (1 - P)N.
Voor 8e17 wachtwoorden kom ik dan op een kans van 1e-11 (veel minder dan 0.1%) en met 161e6 op 2e-21.
Dit klopt niet. Wikipedia: Birthday attack. Volgens jouw berekening is de kans dat er twee mensen in een groep van 23 op dezelfde dag jarig zijn 6%, terwijl het in werkelijkheid 50% is.

De juiste berekening is 1 - H! / ((H - N)! * HN), met H het aantal mogelijkheden en N random trekkingen uit die mogelijkheden.

Met H=10 en N=4 (trekkingen A, B, C en D), kom je op:
B niet gelijk aan A: 9/10
C niet gelijk aan A en B: 8/10
D niet gelijk aan A, B en C: 7/10
Samen: 9/10 * 8/10 * 7/10 = 504/1000 = 0,504

En dus niet (9/10)4 = 0.656 zoals jij suggereert. Zou ook niet logisch zijn, dan heb je bij N=1 een kans op een colision van 1/10, terwijl dat natuurlijk 0 moet zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door .oisyn op 07-06-2012 15:03 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Soultaker
  • Laatst online: 15-05 06:45
De birthday paradox is anders; dat is de kans dat twee gebeurtenissen samenvallen. Maar we hadden het hier over de kans dat, gegeven dat jouw wachtwoord in de lijst met hashcodes voorkomt, dat het resultaat van iemand anders' wachtwoord is. Dat is te vergelijken met de kans dat iemand anders dezelfde verjaardag heeft als jij.

edit:
OK, blijkbaar ging het ergens anders over. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Soultaker op 07-06-2012 15:13 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Er zijn meerdere dingen de revue gepasseerd, maar de berekening die ik maakte was voor de kans van een collision als je een database hebt met alle mogelijke alphanumerieke wachtwoorden van 10 tekens (6210 =~ 8e17) en een hash van 128 bits, en de kans dat er twee wachtwoorden in de LinkedIn database staan die met elkaar colliden op de onderste 128 bits. Birthday paradox dus. :)

Dit deed ik om de absurditeit aan te tonen van de stelling dat de kans dat er 128 bits van de hash van jouw ww overeenkomt met die van iemand anders heel erg groot was (1 - 2-32 volgens Not Pingu). De stelling van Not Pingu zou pas kloppen als er 2160 wachtwoorden in de database staan, want dan wordt iedere onderste 128 bits gemiddeld 232 keer gebruikt. Maar bij 161 miljoen wachtwoorden wordt iedere 128 bits hash gemiddeld 4e-31 keer gebruikt.

[ Voor 60% gewijzigd door .oisyn op 07-06-2012 15:26 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• creator1988
Microsoft's on{X} gebruikt Ace (onze editor) als code editor voor je apps. Nice. Google recentelijk ook al met Google Drive.

• OkkE

OkkE

BtM909 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:15:
[...]

.bigRedTextWith3pxBlueBorder{} AMIRITE?!! B)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 10:43
OkkE schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 15:12:
[...]

.bigRedTextWith3pxBlueBorder{} AMIRITE?!! B)
Volgens mij was de insteek niet per direct op CSS classes gebaseerd ;)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
creator1988 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 15:10:
Microsoft's on{X} gebruikt Ace (onze editor) als code editor voor je apps. Nice. Google recentelijk ook al met Google Drive.
Goed bezig jullie d:)b

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waar komt 't naar voren in Drive dan?

• creator1988
BtM909 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 15:30:
[...]

Waar komt 't naar voren in Drive dan?
De code examples in Drive zijn readonly versies van de editor. Gebruiken hem nu alleen nog als veredelde highlighter.

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-05 10:41

afraca

Open Source!

Kan me voorstellen dat het wat meerwaarde heeft door code folding, indentation opties en meer van die grappen, maar daar heb je ongetwijfeld zelf wat meer zicht op ;)

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05 07:49

GateKeaper

#1 Procastinator

Ace heeft (nog) geen highlighting voor C#? Genereert wel een document, maar voorziet hem niet van kleurtjes :(

[ Voor 0% gewijzigd door GateKeaper op 07-06-2012 17:14 . Reden: hightlighting is wel heeeeel hoog gegrepen. ]

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-05 11:45
Die demo doet bij mij helemaal niets, ik zie rechts een blauwe balk met wat instellingen dropdowns ...

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:32
Hier ook niet (FF13). Javascript debugger geeft error bij de "require" javascript code.

• creator1988
Ja, de C# mode is broken, althans, hij is gefixt in master, maar blijkbaar nog niet gedeployed.

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Ok, ben op zoek naar een linkje, ik heb t topic al een paar keer doorzocht want ik weet dat hij hier in staat. Maar ik krijg m niet gevonden. Het was een linkje naar een javascript layout framework welke het periodieke stelsel der elementen gebruikte in een van zijn voorbeelden..
wie durft!

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:43
D-Raven schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 21:48:
Ok, ben op zoek naar een linkje, ik heb t topic al een paar keer doorzocht want ik weet dat hij hier in staat. Maar ik krijg m niet gevonden. Het was een linkje naar een javascript layout framework welke het periodieke stelsel der elementen gebruikte in een van zijn voorbeelden..
wie durft!
http://isotope.metafizzy.co/index.html

• D-Raven
Danku _/-\o_ Bookmark m maar meteen. Dan weet ik iig waar ik m kan vinden voortaan :P

• azerty
Dat is inderdaad mooi :)

• Avalaxy
Hebben jullie de nieuwe Azure al gezien? Ik zit nu live Scott Guthrie's keynote te kijken: http://www.meetwindowsazure.com/Conversations

Features en veranderingen zijn echt waanzinnig :) http://weblogs.asp.net/sc...he-new-windows-azure.aspx

Verwijderd

Avalaxy schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 22:17:
Hebben jullie de nieuwe Azure al gezien?
[...]
Ik heb er al het een en ander van voorbij zien komen op je Twitter ja :+

• Avalaxy
Sorry, mijn liefde voor Azure is groot :$

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-04 15:08
Ace ziet er wel heel mooi uit :) Ik ga eens kijken of ik het in een hobbyprojectje kan gooien.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
How GitHub Works

Erg leuk om te lezen dat een bedrijf dat toch behoorlijk groeiende is alsnog enorm veel vrijheid aan zijn medewerkers kan geven. :)

• Hydra
  • Laatst online: 26-04 10:16
Devilly schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:21:
How GitHub Works

Erg leuk om te lezen dat een bedrijf dat toch behoorlijk groeiende is alsnog enorm veel vrijheid aan zijn medewerkers kan geven. :)
35 man hebben ze toch? Bij kleine bedrijven werkt dat beter dan bij grote (ik werk bij een klein bedrijf, hier heb je ook veel meer eigen inbreng dan bij grote bedrijven). Helaas zijn er ook veel mensen die van dergelijke vrijheden gewoon misbruik maken zonder dat iemand het kan controleren. 9 van de 10 mensen krijgt thuis meer gedaan dan op werk. 1 van de 10 mensen voert thuis geen zak uit. Hier hadden we er ook zo een, die gewoon in de tuin ging werken. Management komt er achter en wordt dan spontaan allergisch voor het concept thuiswerken.

https://niels.nu

• creator1988
Avalaxy schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 22:17:
Hebben jullie de nieuwe Azure al gezien? Ik zit nu live Scott Guthrie's keynote te kijken: http://www.meetwindowsazure.com/Conversations

Features en veranderingen zijn echt waanzinnig :) http://weblogs.asp.net/sc...he-new-windows-azure.aspx
Whoohoo, ja de azure sites is echt een goede verbetering; wij zijn er al sinds het begin bij betrokken. Ik als member van het Node for Azure advisory board en als bedrijf zijn we launching partner (enige IDE die integratie met azure sites aanbiedt :-)). http://c9.io/site/blog/20...loyment-to-windows-azure/

• Devilly
  • Niet online
Hydra schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:33:
[...]

35 man hebben ze toch?
Ik heb even rondgezocht, want ik dacht ergens te hebben gelezen dat ze ondertussen aan de 80 zitten en blijkbaar klopt dat: Betts left Microsoft in August for GitHub, an 80-person startup that stores programmers’ source code.

• OkkE

OkkE

Helaas zijn er ook veel mensen die van dergelijke vrijheden gewoon misbruik maken zonder dat iemand het kan controleren.
Het werkt niet voor elk bedrijf, maar GitHub zegt volgens mij dat je mensen niet op uren moet beoordelen maar op gedaan werk; hoeveel bugs zijn gefixed, bijvoorbeeld. Voor hun, en ik denk soortgelijke bedrijven, kan dat prima werken. Wij werken ook meer met todo's die af moeten dan met uren.
9 van de 10 mensen krijgt thuis meer gedaan dan op werk. 1 van de 10 mensen voert thuis geen zak uit.
Ik weet van mezelf dat ik me thuis gewoon minder kan concentreren / 'er toe zetten', dus ook al heb ik altijd de mogelijkheid gehad thuis te werken, ik doe het niet.
Hier hadden we er ook zo een, die gewoon in de tuin ging werken. Management komt er achter en wordt dan spontaan allergisch voor het concept thuiswerken.
Jammer als een persoon het verpest voor iedereen, maar dan heeft het Management in het algemeen vrij weinig vertrouwen in het personeel denk ik.

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-04 11:06
OkkE schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:51:
[...]

Het werkt niet voor elk bedrijf, maar GitHub zegt volgens mij dat je mensen niet op uren moet beoordelen maar op gedaan werk; hoeveel bugs zijn gefixed, bijvoorbeeld. Voor hun, en ik denk soortgelijke bedrijven, kan dat prima werken. Wij werken ook meer met todo's die af moeten dan met uren.
Klopt. Dit werkt ook meer voor bedrijven die zelf inhouse producten maakt en die verkopen. Bedrijven die projecten doen voor de klant zijn wel een beetje verplicht om de uren bij te houden ;).

Nothing to see here!

• Hydra
OkkE schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:51:
Development hier schrijft ook geen uren, die worden gewoon afgerekend op wat ze opleveren. Niet meer dan terecht ook. Uren of (lekker ouderwets) regels code zijn geen performancemeasurements.

Ik vond in die blogs dat stukje over "meetings are toxic" ook erg goed. Heb er zelf ook erg veel last van dat te veel van m'n tijd aan meetings besteed wordt. Ik programmeer niet erg veel meer en moet er echt voor "in the zone" zitten. Als ik onderbroken wordt krijg ik niks gedaan.

Zelf werk ik als consultant vooral voor klanten en daar is het natuurlijk uurtje factuurtje, dus dat moet ik allemaal wel bijhouden.
Ik weet van mezelf dat ik me thuis gewoon minder kan concentreren / 'er toe zetten', dus ook al heb ik altijd de mogelijkheid gehad thuis te werken, ik doe het niet.
Thuis word ik niet gestoord, heb alles bij de hand en is bovendien de atmosfeer beter (letterlijk, de airco hier is compleet ruk, het is regelmatig 25 graden of hoger). Krijg er meer gedaan dan thuis. Vooral omdat er continue weer meetings belegd worden.
Jammer als een persoon het verpest voor iedereen, maar dan heeft het Management in het algemeen vrij weinig vertrouwen in het personeel denk ik.
Ja, het is ook klote. Officieel zijn ze 'tegen' thuiswerken. Maar als ik van 1-3 een meeting heb bij een klant ga ik niet eerst nog kantoor, dan werk ik thuis gewoon verder.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Er is natuurlijk wel een verschil tussen uren bijhouden en eisen dat je om vijf voor negen binnen bent.

• Rutix
CodeCaster schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:59:
Er is natuurlijk wel een verschil tussen uren bijhouden en eisen dat je om vijf voor negen binnen bent.
Dat is natuurlijk zeker waar. Hier worden wel naar de uren gekeken maar we hebben flexibele tijden. Ik ben altijd erg vroeg op het werk (enerzijds voor de files en anderzijds omdat veel mensen er dan niet zijn en ik niet gestoord word.) maar er zijn ook mensen die binnenkomen om 10:00.

Nothing to see here!

• Devilly
  • Niet online
Bij kleine bedrijven werkt dat beter dan bij grote (ik werk bij een klein bedrijf, hier heb je ook veel meer eigen inbreng dan bij grote bedrijven).
Nog even hierop terugkomend. In de laatste post van de drie zegt hij tegen het eind ook het volgende:
A large company like IBM may need to enforce a lot of overhead, but in the startup world we can avoid all of that. You don’t need to mandate hours. You don’t need to mandate meetings. Your code review can be ad-hoc. You can build fun companies that get shit done. It’s not mutually exclusive.
Jullie zitten dus op een lijn. :D Het klinkt allemaal wel heel losjes, ik zou dat graag eens zelf meemaken.

• Hydra
CodeCaster schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:59:
Dat laatste is helemaal een no-go voor mij. We hebben een aantal jaren terug ook een consulting manager gekregen die opeens ging eisen dat we om 9 uur op kantoor waren want "er waren klanten die je dan gaan bellen". Euh? En? Klanten bellen me ook om 8:30 of om 18:30. Moet ik dan van 8:30 tot 18:30 op kantoor zitten? Dacht het niet. Daarnaast; ik heb een mobiel. Die discussie heeft 'ie danook verloren. Hoe je uberhaupt op het idee komt om op een kantoor waar veel mensen pas tegen 10 uur komen (ik ben geen ochtendmens, ik kan wel om 8 uur komen maar dan heb je geen fluit aan me) dergelijke regels in te kunnen stellen is me een raadsel.

• OkkE

OkkE

Hydra schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:10:
Dat laatste is helemaal een no-go voor mij. We hebben een aantal jaren terug ook een consulting manager gekregen die opeens ging eisen dat we om 9 uur op kantoor waren want "er waren klanten die je dan gaan bellen".
Wij hebben hier de (ongeschreven) regel dat er "tussen 7:30 en 18:00 iemand op kantoor is"; vind ik wel netjes ook, dat sowieso de telefoon wordt opgenomen. :) Niemand hoeft ook zijn 06-nummer aan klanten te geven. Verder zijn werktijden redelijk flexibel, al zie je dat eigenlijk iedereen wel voor half 10 begint.

[ Voor 8% gewijzigd door OkkE op 08-06-2012 11:15 ]

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Wij moeten 40 uur per week werken en die uren dan ook verantwoorden. Maar dat is ook niet raar als je bedenkt dat binnen het budget van een project voor een klant moeten werken en wij een uurtarief hebben tegenover die klant :)

Overigens hebben we wel veel flexibiliteit in hoe we die 40 uur invullen. Ik mag thuis werken,om 10 uur binnen komen rollen of een paar uur eerder weg gaan. Als ik in totaal maar 40 uur per week werk.

edit: overigens werk ik voor een bedrijf wat wereldwijd 200.000+ mensen omvat en NL 6000+; dus het hoeft niet perse alleen in een klein bedrijf mogelijk te zijn.

Overigens heb ik nooit echt last gehad van een beperking om mijn mening te uiten. De kans dat het de directie op global niveau bereikt is idd erg klein, maar binnen mijn afdeling en divisie luistert men goed en doet men ook echt wat met onze input :)

[ Voor 32% gewijzigd door Laurens-R op 08-06-2012 11:26 ]

• creator1988
Hmm, hier komen de eersten rond half 10 binnen, ik zelf tussen 10 en 11. Zit hier vaak genoeg 's avonds. Is ook veel praktischer want de mensen in de US zijn pas om 1800 CET aanspreekbaar.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 15:06

.Gertjan.

Owl!

Argh... Wat is SQL profiler toch een gedrocht zeg :(
De standaard templates tonen geen DB name waardoor je daar niet op kunt filteren. Bouw je zelf een template komt er helemaal geen data terug :( Wilde even snel kijken waarom een bepaald stukje code zo gruwelijk lang duurde en wilde checken wat er met de DB gebeurt, maar tjongejonge wat een ellende om die profiler goed afgericht te krijgen :-(

@werktijden:
Veel bedrijven eisen helaas dat je 8 uur op je stoel zit. Of je productief bent maakt ze over het algemeen geen reet uit zolang je die stoel maar vult. Mij hebben ze de afgelopen jaren flink afgericht om ook aan die eisen te voldoen. Nu ik eindelijk mijn eigen tijd mag inrichten blijf ik toch redelijk krampachtig vasthouden aan die 9 tot 5 tijden... :/

Zeker bij de grote consultancy bedrijven (en zeker als je wordt uitgehuurd aan een groot bedrijf) maakt het geen klap uit wat je doet. Ik heb projecten gehad waar ik wekenlang met mijn armen over elkaar heb gezeten omdat er geen werk was. Mijn baas maakte ze wijs dat het zo goed ging dat als ze mijn opdracht afbraken ze mij niet meer terugkregen (terwijl er al tig mensen op de bank zaten). De klant wilde dat niet en hield me dus gewoon maar op de opdracht... :|

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Korben

Korben

() => {};

.Gertjan. schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:26:
Argh... Wat is SQL profiler toch een gedrocht zeg :(
De standaard templates tonen geen DB name waardoor je daar niet op kunt filteren. Bouw je zelf een template komt er helemaal geen data terug :( Wilde even snel kijken waarom een bepaald stukje code zo gruwelijk lang duurde en wilde checken wat er met de DB gebeurt, maar tjongejonge wat een ellende om die profiler goed afgericht te krijgen :-(
Och guttegut. 'Show all columns', 'Column filters' -> filter op Database Name aanmaken, klaar.

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:24

Hoogie2004

Whohooooo

Korben schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:42:
[...]

Och guttegut. 'Show all columns', 'Column filters' -> filter op Database Name aanmaken, klaar.
Dat werkt inderdaad prima. Neemt niet weg dat het standaard niet tonen van dat veld imho niet erg lekker werkt...

My iRacing profile | Strava

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Niet lekker werkt? :P

Tja, er zijn genoeg kolommen die anderen weer belangrijk vinden ;) :+

• OkkE

OkkE

Ik vind Apple's Magic Mouse erg fijn werken, maar elke keer "Verbinding verbroken" omdat de batterijen weer eens leeg zijn, begint me toch wel zwaar te irriteren. :{ Wat mij betreft mogen ze wel een Magic Mouse maken met draadje...

• Hydra
OkkE schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:14:
Wij hebben hier de (ongeschreven) regel dat er "tussen 7:30 en 18:00 iemand op kantoor is"; vind ik wel netjes ook, dat sowieso de telefoon wordt opgenomen. :) Niemand hoeft ook zijn 06-nummer aan klanten te geven. Verder zijn werktijden redelijk flexibel, al zie je dat eigenlijk iedereen wel voor half 10 begint.
Daar hebben wij de receptie voor :) Ik heb een mobiel van m'n werk, klanten hebben m'n prive mobiel niet. In het weekend bellen ze me daar ook niet op. Als het echt dringend is buiten kantooruren gaat 't toch via onze supportlijn.
creator1988 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:25:
Hmm, hier komen de eersten rond half 10 binnen, ik zelf tussen 10 en 11. Zit hier vaak genoeg 's avonds. Is ook veel praktischer want de mensen in de US zijn pas om 1800 CET aanspreekbaar.
Precies. Wij hebben ook een kleine delegatie in de US zitten en dan is wat later werken veel fijner.

Wat ik wel merk is dat ze bij het UWV bijvoorbeeld (een van m'n accounts) heel vroeg beginnen. Die bellen me dan om 8:15 ofzo, als ik onder de douche sta of m'n dochter aan 't aankleden ben :)

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:34

alienfruit

the alien you never expected

Hier is het van 08:00 tot 17:30 (dat is inclusief een uur pauze)

• Barryvdh
  • Laatst online: 19:26
Ik doe meestal van half 10 tot 6 (half uur pauze) maar dat is vooral ook omdat onze stagiair er tussen die tijden is en anders niet binnen kan.
En de telefoon wordt na x seconde doorgeschakeld naar mobiel, zodat we toch bereikbaar zijn als we der toevallig niet zijn.

• D-Raven
Ik zit gemiddeld 2 dagen in de week bij klanten. Daar is het normaliter vanaf 8 tot half 5 oid.
Als ik op de zaak zit dan is het om half 9 aanwezig zijn. Echt flexibele tijden hebben we niet.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hier iig tussen 11 en 5 aanwezig zijn, voor de rest 8 uur op een dag volmaken. Dat is wel inclusief 1 uur pauze :)

• Rutix
Hydra schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:10:
[...]

Dat laatste is helemaal een no-go voor mij. We hebben een aantal jaren terug ook een consulting manager gekregen die opeens ging eisen dat we om 9 uur op kantoor waren want "er waren klanten die je dan gaan bellen". Euh? En? Klanten bellen me ook om 8:30 of om 18:30. Moet ik dan van 8:30 tot 18:30 op kantoor zitten? Dacht het niet. Daarnaast; ik heb een mobiel. Die discussie heeft 'ie danook verloren. Hoe je uberhaupt op het idee komt om op een kantoor waar veel mensen pas tegen 10 uur komen (ik ben geen ochtendmens, ik kan wel om 8 uur komen maar dan heb je geen fluit aan me) dergelijke regels in te kunnen stellen is me een raadsel.
Dit dus. Hier ben ik het helemaal mee eens. Als ik naar huis ga schakel ik me telefoon door naar me mobiel dus ik ben altijd bereikbaar (tot in het redelijke natuurlijk want na 7 uur zal ik niet snel de telefoon opnemen). Dus of ik nou 8 uur binnenkom of 10 uur dat maakt geen zak uit.

Nothing to see here!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ah, iemand met hetzelfde probleem als ik. Even kijken wat de oplossing is.
Never mind, I figured it out.
RRAAAAAAAAAAAAAAAAHH :(

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oh ja, altijd leuk :). Gotta love teh internetz :+

[ Voor 40% gewijzigd door .oisyn op 08-06-2012 15:04 ]

• Cloud
  • Laatst online: 08-05 14:53

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Daar heb ik ook zo'n ongelooflijke hekel aan :/ Ik zie het tegenwoordig niet zo vaak meer, maar uitgerekend als je maar één ander kunt vinden die hetzelfde probleem heeft; dan wel.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Obligatory XKCD:
Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/wisdom_of_the_ancients.png

Freelance Unity3D developer

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En waarom mist dat plaatje de eveneens obligatory title text? ;)

All long help threads should have a sticky globally-editable post at the top saying 'DEAR PEOPLE FROM THE FUTURE: Here's what we've figured out so far ...'

[ Voor 56% gewijzigd door .oisyn op 08-06-2012 15:19 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

• Hydra
alienfruit schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 13:16:
Hier is het van 08:00 tot 17:30 (dat is inclusief een uur pauze)
Ik snap het uur pauze niet zo goed. Hoeveel pauze ik neem is vooral afhankelijk van hoe druk ik het heb. Als ik een harde deadline heb die dag eet ik m'n broodje (worden bezorgd) aan m'n bureau op. Als het minder druk is ga ik soms buiten de deur lunchen met een collega.
Rutix schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 13:52:
Dit dus. Hier ben ik het helemaal mee eens. Als ik naar huis ga schakel ik me telefoon door naar me mobiel dus ik ben altijd bereikbaar (tot in het redelijke natuurlijk want na 7 uur zal ik niet snel de telefoon opnemen). Dus of ik nou 8 uur binnenkom of 10 uur dat maakt geen zak uit.
Het hoort hier een beetje bij m'n functie om, als het echt nodig is, wel de telefoon op te nemen. Maar over het algemeen bellen ze me ook alleen maar als het echt nodig is. Als ik merk dat bepaalde personen of klanten me zonder dringende reden buiten kantoortijden bellen dan laat ik het de volgende keer naar voicemail gaan en bel ik ze de volgende dat wel terug. Heb een kind en een sociaal leven en beiden gaan in princiepe voor op dergelijke tijdstippen :)
Rutix schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 13:52:
Ach, die knakker heeft hier ook niet lang gewerkt. Zijn idee van "consulting manager" was mensen lastig vallen over hun urenstaten. Het was eigenlijk de bedoeling dat hij onze consultancyproducten (verschillende dataanalyses e.d.) bij klanten ging verkopen maar dat deed 'ie nooit.

[ Voor 68% gewijzigd door Hydra op 08-06-2012 15:49 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:32

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ik vind het wel een beetje een vreemd verhaal, eerlijk gezegd. Hij ging zitten, vroeg om water, ging weer liggen en was weer dood? Niets is onmogelijk, maar je hebt ook dingen als massahysterie :P

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:39
Ach, mensen doen we raardere dingen voordat ze dood gaan. Er bij gaan liggen is wel het laatste wat ik vreemd zou vinden :P
Daarnaast als ik praktisch dood ben geweest en dan wakker wordt zal ik waarschijnlijk ook wel om wat te drinken vragen. Ik neem aan dat je daar iig wel een droge mond van krijgt.
Wat ik vreemd vind is dat die die plastic zak heeft overleeft en dat die daar uberhaupt in is gestopt. Aan de andere kant kan daar natuurlijk ook een gat in hebben gezeten.

Moeilijk, moeilijk...

• Hydra
Patriot schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 16:08:
Ik vind het wel een beetje een vreemd verhaal, eerlijk gezegd. Hij ging zitten, vroeg om water, ging weer liggen en was weer dood? Niets is onmogelijk, maar je hebt ook dingen als massahysterie :P
Dat. Beetje zo'n typisch verhaal dat om een of andere reden nooit gewoon in Nederland gebeurt :)

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-12-2025
Je leest wel vaker dat mensen die in een coma liggen dood worden verklaart en tijdens de begravenis opeens wakker worden. Het zijn wel meestal landen waar de medische zorg niet zo goed is als in Nederland.

• azerty
Grr. Juist examen gehad waar we o.m. een RSA bericht moesten ontcijferen, steekt ie er om "onze reactie te testen" wel niet een moeilijkere* in zeker? En dan achteraf doodleuk komen vertellen dat als je tot het punt geraakt was waar het raar werdt, het al prima was? :X

Was wel effe schrikken, van "heb ik nu alles geleerd en geoefend zoals het moet, komt het wel niet uit :( "

* De oefeningen die wij gemaakt hadden tijdens de les en de manier waarop hij het uitgelegd had was dat je per versleuteld getal, eenmaal ontsleuteld, 1 teken overeenkwam (in de ASCII range). Op het examen kregen we echter op de eerste na, allemaal getallen die buiten de normale range lagen, en blijkbaar moesten we die terug omzetten naar binair, in 2 splitsen en dan naar ASCII omzetten -_-

Het is perfect te begrijpen dat je dat wilt doen (en als ik het goed begrepen heb niet anders kunt), maar leg het ons dan tenminste uit... :p

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je hebt het over een begrafenis, waarna je iemand hebt die begraven is.

Het is zeker ook vrijdag voor Visual Studio? Hij slaat breakpoints over, en de enige werkende oplossing die ik online kan vinden is een reinstall. :')

[ Voor 28% gewijzigd door CodeCaster op 08-06-2012 17:46 ]

• Rutix
CodeCaster schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 17:46:
[...]

Het is zeker ook vrijdag voor Visual Studio? Hij slaat breakpoints over, en de enige werkende oplossing die ik online kan vinden is een reinstall. :')
:P Ik had vandaag ook een vrijdag moment. Had een project hernoemd voor een webservice stub maar was vergeten in de .asmx markup de namespace ook te veranderen. Ik debuggen als een malle maar noooooit breakte die op een breakpoint -.- tot ik alle dlls delete en hij ging zeuren om de oude dll's :P wat een faaaaaal van mij.

Nothing to see here!

Verwijderd

CodeCaster schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 17:46:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQdKE0Wbmu0f4AgHd_Ob4kSAor92A0oAUcRG4bDTfefoLuKN5vI5znYWVqEyA

• Soultaker
  • Laatst online: 15-05 06:45
Die (niet-doorgestreepte) spelfout is zeker om echte grammar Nazis te irriteren?

Ik geef sowieso voorkeur aan de term taalfascist.

[ Voor 24% gewijzigd door Soultaker op 08-06-2012 19:00 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 21:43:
Dat betekent dat je met Visual Studio Express in C++ alleen nog maar Metro apps kunt bouwen. Voor normale applicaties heb je minimaal pro nodig. :(
Not anymore oOo *O*
Today, I’m happy to announce that we will add Visual Studio Express 2012 for Windows Desktop to the Visual Studio 2012 family.
Pfew. Dodged that one :P
(Wij gebruiken overigens pro, maar ik zag al een heleboel mensen wegrennen van VS wat zonde zou zijn)

[ Voor 42% gewijzigd door RobIII op 08-06-2012 19:06 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:19

beany

Meeheheheheh

RobIII schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 19:04:
[...]

Not anymore oOo *O*

[...]

Pfew. Dodged that one :P
(Wij gebruiken overigens pro, maar ik zag al een heleboel mensen wegrennen van VS wat zonde zou zijn)
Idd, PFEW! Vond het al heel raar dat desktop dev niet meer in de express editie zou zitten.

Geeft echter wel aan wat we voor VS2014 kunnen gaan verwachten, en in dat opzicht Windows 9 zelfs. De desktop zoals we die nu kennen gaat eruit, Windows 8 met de desktop is een tussen fase als je het mij vraagt...

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Caelorum
beany schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 20:43:
[...]De desktop zoals we die nu kennen gaat eruit, Windows 8 met de desktop is een tussen fase als je het mij vraagt...
Wat op zich niet erg hoeft te zijn als ze het mogelijk maken meer apps 'groot' op een scherm te tonen als je bijv. een WUXGA+ scherm hebt (dus niet meer apps gedocked) en als ze het mogelijk maken om metro op twee schermen tegelijkertijd open te hebben.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat vind ik wél erg, ik heb tijdens development vaak zat een always on top rekenmachinetje erbij. Ik lever liever niet allemaal screen estate in om dat ding dan maar aan de zijkant te docken oid.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik denk dat MS zich met metro in de vingers snijdt. Windows 8 wordt de next Windows ME, tegen Windows 9 (of 8SP1 :P ) stappen ze weer van metro af en was 't niet meer dan een nachtmerrie :+

Over mij

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 12:56
doe maar :)

[ Voor 97% gewijzigd door BtM909 op 08-06-2012 23:12 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RobIII schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 22:50:
Ik denk dat MS zich met metro in de vingers snijdt.
Mwoa, ik vind het op zich prima als consumer UI, waarin men de PC vooral gebruikt om een game te spelen, filmpje te kijken, te browsen of een documentje te typen. Ook op mijn telefoon en Xbox werkt het erg lekker moet ik zeggen, maar dat zijn natuurlijk ook andere typen apparaten.

Maar voor prosumers en professionals zal de traditionele desktop UI toch bruikbaarder zijn.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
.oisyn schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 23:15:
Mwoa, ik vind het op zich prima als consumer UI, waarin men de PC vooral gebruikt om een game te spelen, filmpje te kijken, te browsen of een documentje te typen.
Psies; leuk voor een "familie PC'tje"; maar de overige, wat, 70% (gokje?) van de gebruikers die proberen hun werk gedaan te krijgen zitten dus ook met dat playskool-lekker-grote-knoppen-voor-dikke-vingers-UI'tje te kijken...
.oisyn schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 23:15:
Maar voor prosumers en professionals zal de traditionele desktop UI toch bruikbaarder zijn.
Daarom kan ik er niet bij dat je niet echt de keuze hebt te "kiezen". Ja, je kunt naar een desktop-achtig-iets switchen, maar dan ga je t.o.v. W7 (en vorige windows versies ook) er wel op achteruit IMHO.

Heb me er nog niet helemaal doorheen geworstelt maar dit vond ik wel, voor zover gelezen, een artikel waarin ik me wel kon vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 08-06-2012 23:22 ]

Over mij

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RobIII schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 23:21:
70% (gokje?) van de gebruikers die proberen hun werk gedaan te krijgen
Ik denk dat je dat percentage behoorlijk overschat eerlijk gezegd. Maar goed, onderbuikgevoelens enzo :)
Daarom kan ik er niet bij dat je niet echt de keuze hebt te "kiezen". Ja, je kunt naar een desktop-achtig-iets switchen, maar dan ga je t.o.v. W7 (en vorige windows versies ook) er wel op achteruit IMHO.
Ik denk dat je uiteindelijk wel kan kiezen voor de classic desktop style.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
.oisyn schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 23:44:
Ik denk dat je dat percentage behoorlijk overschat eerlijk gezegd. Maar goed, onderbuikgevoelens enzo :)
Mja, ik heb werkelijk geen idee, maar at least 70% van de lui (nattevinger :P ) die ik ken proberen ook iets daadwerkelijk gedaan te krijgen op hun pc in plaats van gapen naar mooie kleurtjes :P De meesten krijgen er zelfs voor betaald :+
.oisyn schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 23:44:
Ik denk dat je uiteindelijk wel kan kiezen voor de classic desktop style.
Voor zover ik weet wil MS iedereen "naar Metro" hebben; de "desktop" zit er nog in voor compatibiliteit-achtige redenen. De startknop is bijv. niet voor niets verdwenen (en zelfs aero gaat er weer uit voor RTM als ik goed ingelicht ben).

Either way; ik ben iig behoorlijk sceptisch. Sceptischer dan ik ooit bij een nieuwe versie was. En dan ben ik toch redelijk "MS fan".

Touch/tablet/phone blabla -> Metro d:)b
Desktop + werk/productivity (alles behalve "games" en andere spielerij) -> Lekker houden zoals 't nu is d:)b

Het is, nu ik er zo over nadenk, vooral de "versimpeling" (lees: dumbing down) die me angst inboezemt. De tijd van 't fiedelen aan ieder knopje, 't instellen van elk klein fröbelje, 't tweaken van elke exotische registersetting die er is ligt ver achter me. Maar het idee dat ik straks niet eens meer fatsoenlijk kan rondstruinen in directories in metro-apps en dat ik via die "charms" m'n systeem moet zien in te regelen baart me zorgen. Ik heb even met W8 gespeeld, en plan dat meer en vaker te gaan doen, maar ik was meteen verloren, kon niets vinden, kon nergens bij/aan en als ik al iets vond dan kreeg ik drie playskool opties voorgeschoteld i.p.v. de gewende x-aantal opties om m'n you-name-it in te stellen naar wens.

[ Voor 39% gewijzigd door RobIII op 08-06-2012 23:59 ]

Over mij

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

ghehehe

“Like A Rounded Corner (Bruce and The Standardettes)”

• Devilly
  • Niet online
Ik had Windows 8 even geïnstalleerd staan op een oude pc die aan mijn tv hangt. Die bestuurde ik vanuit de bank met een draadloos toetsenbord. Door de vereenvoudigde interface was dit wel een stuk makkelijker dan wanneer ik hetzelfde met Windows 7 probeer te doen. Alleen moet ik er niet aan denken dat ik die interface moet gebruiken als ik aan het programmeren ben. Zeker de laatste tijd heb ik dan vaak een stuk of vijf vensters tegelijkertijd openstaan. Ik kan me niet voorstellen hoe dat goed kan werken.

Hoe staat het eigenlijk met de command line in Windows 8? Is die ook helemaal weggedrukt of kun je die nog wel bereiken met een simpele toetscombinatie?

• RayNbow
  • Laatst online: 20:48

RayNbow

Kirika <3

Devilly schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 09:57:
Alleen moet ik er niet aan denken dat ik die interface moet gebruiken als ik aan het programmeren ben. Zeker de laatste tijd heb ik dan vaak een stuk of vijf vensters tegelijkertijd openstaan. Ik kan me niet voorstellen hoe dat goed kan werken.
Op de desktop kan dat nog steeds.
Hoe staat het eigenlijk met de command line in Windows 8? Is die ook helemaal weggedrukt of kun je die nog wel bereiken met een simpele toetscombinatie?
Optie 1, in het startscherm: "cmd", <enter>
Optie 2, op de desktop: <win>, "cmd", <enter>
Optie 3: CtrlWin+R, "cmd", <enter>

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Devilly
  • Niet online
RayNbow schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 10:05:
Op de desktop kan dat nog steeds.
Ja, maar met "die interface" duidde ik op het gebruik van de standaard Metro interface en niet die (geëmuleerde) desktop.
Optie 1, in het startscherm: "cmd",
Optie 2, op de desktop: , "cmd",
Optie 3: Ctrl+R, "cmd",
Nice! Binnenkort komt er een nieuwe pc, dan moet ik maar eens kijken of ik op mijn laptop Windows 8 installeer om er alvast mee om te leren gaan. Ik ben ook wel benieuwd naar WinRT met JavaScript. :)

• azerty
De nieuwe PC die ik ga kopen deze zomer of deze herfst zal toch nog Win7 bevatten :p

Het is imho nog steeds één van de beste windows versies die ik tot nu toe gebruikt heb :)

[ Voor 35% gewijzigd door azerty op 09-06-2012 10:59 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Bedoel je niet Win+R?

• Caelorum
[...]
Optie 1, in het startscherm: "cmd", <enter>
Optie 2, op de desktop: <win>, "cmd", <enter>
Optie 3: Win+R, "cmd", <enter>
optie 4: win+x -> c
optie 5: win+x -> a (CMD met elevated rights)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Iemand deze al gezien? Zed A. Shaw - The Web Will Die When OOP Dies
Daar mag overigens wel deze bij:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/34/Coarse_language.png/220px-Coarse_language.png :X

Ben 't niet op alle vlakken met 'm eens en hij brengt 't wat ongenuanceerd, maar the man's got a point.

[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 10-06-2012 10:40 ]

Over mij

• RayNbow
  • Laatst online: 20:48

RayNbow

Kirika <3

Dat staat er toch? O-)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:16

_Erikje_

Tweaker in Spanje

RobIII schreef op zondag 10 juni 2012 @ 10:38:
[afbeelding] :X

Ben 't niet op alle vlakken met 'm eens en hij brengt 't wat ongenuanceerd, maar the man's got a point.
* _Erikje_ pakt popcorn en de sensuurbieper :P . Zed is altijd wel lachen

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:21

Firesphere

Yoshis before Hoshis

"lange" ochtend en deel van de middag programmeren.
Testje draaien, faalt direct. Ik geef het maar op geloof ik, weekend-code is niet m'n sterkste punt blijkbaar. En dit was nog maar PHP...
Ben bang dat als't C++ ofzo was, ik instantly alle virussen die er beschikbaar zijn had gedownload perongeluk.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:49
Even kijken of ik toch kan posten tijdens een read-only sessie :P

Huh, WTF, het werkt! Duurde wel 2 minuten voordat ik iets te zien kreeg... En achteraf editten werkte net niet, dus het was niet stiekum al opgelost...

[ Voor 54% gewijzigd door marcop23 op 10-06-2012 15:25 ]

• Avalaxy
Bij mij werkte het niet :'( (heb het uiteraard ook getest :P)

Verwijderd

RobIII schreef op zondag 10 juni 2012 @ 10:38:
[afbeelding] :X

Vermakelijk. Hij baseert zijn punten op valid points, maar hij maakt er wel erg grote punten van :P Alles kan je redelijk makkelijk doen met third-party js/css etc.

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:52
En juist zijn hele punt is dat het niet met third-party zou moeten maar native :P

Verwijderd

Ah ja, idd. Ik heb het nu helemaal gezien :P Browsermakers beginnen nu wel veel meer vooruit te lopen dan eerst. Ik geloof dat je Coffeescript kan debuggen in Chrome en Firefox (of toekomstige versies) en Firefox ondersteunt nu SPDY bijvoorbeeld.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FIiQE4zYrnXZ0Lu33267wj5h/medium.png

Over mij

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Weer iets geleerd vandaag. Geen wekelijkse backup maar een dagelijkse backup van je database maken :P
Eén of andere WebMatrix update van de Wordpress plugin heeft de hele DB overhoop gegooid, alles was weg en password gereset...
Nou uiteindelijk via vorige versies optie in W7 (geweldig) alle data kunnen herstellen en het wachtwoord gereset en dan eindelijk na 3 uur had ik alles weer werkend terug.
Hoe kwam ik er achter? Het backupscript meldde dat 'ie niet meer kon verbinden met de DB, dus de backup was al een week oud. Een week waarin ik veel had veranderd

En verder dit weekend een PC voor m'n vader geïnstalleerd

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Pagina: 1 ... 106 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.