Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11 08:51
heb gisteren ook even weer bf2 opgepakt om te kijken naar verschillen.
voorop gesteld ja bf3 ziet er beter uit tevens minder klassens ook voordeel maar ik mis toch in bf3 de q en vanuit daar je riedeltje zoals je kon keizen i need ammo en spotten enz.
wat ik ook miste in bf3 is echte teamplay en aansturing door commander was in bf2 misschien makkelijker maar ik heb in bf3 maar 1 keer voor 10 minuten max in team gespeeld de rest was ik eigenlijk alleen.

en nu weet ik wel geen appels met peren vergelijken maar toch.

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
leosand schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:44:
heb gisteren ook even weer bf2 opgepakt om te kijken naar verschillen.
voorop gesteld ja bf3 ziet er beter uit tevens minder klassens ook voordeel maar ik mis toch in bf3 de q en vanuit daar je riedeltje zoals je kon keizen i need ammo en spotten enz.
wat ik ook miste in bf3 is echte teamplay en aansturing door commander was in bf2 misschien makkelijker maar ik heb in bf3 maar 1 keer voor 10 minuten max in team gespeeld de rest was ik eigenlijk alleen.

en nu weet ik wel geen appels met peren vergelijken maar toch.
commen rose komt terug in final release, net zoals squad management en de squad leader krijgt deels taken die de commander altijd had. Dit is overigens al heeeeeeeeeel vaak herhaald en verteld ;)

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:28

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik heb overigens wel het idee dat de NVidia beta drivers voor BF3 niet helemaal lekker zitten met bv. BF2; gisteren 2x CTD tijdens een BF2 ronde gehad. Wordt op meer fora gemeld zie ik...

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:25
gyedema schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:48:
Ik heb overigens wel het idee dat de NVidia beta drivers voor BF3 niet helemaal lekker zitten met bv. BF2; gisteren 2x CTD tijdens een BF2 ronde gehad. Wordt op meer fora gemeld zie ik...
Niet alleen met BF2, met meer games heb ik problemen (o.a. Fable 3), nu de WHQL drivers geinstalleerd en alles is weer prima nu.

( Ik had BF2 ook maar weer eens opgestart, maar dat is wel even een grafische schok zo kort na de bf3 beta )

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:05:
[...]

Je hebt gelijk, mijn excuses!

Anyway:

Wie vind engineers eigenlijk een beetje te overpowered? Ik bedoel het volgende:

Vriend van me zat samen met mij in CB, ik zat te snipen op de antenne (boven de standaard plek dus goed overzicht), mijn vriend liep druk naar het bruggetje naar Gas Station en dropte daar al zijn mines neer, ging in een hoekje staan met zijn launcher en klaar.

Tank reed over zijn mines, kapot.
Buggy reed er achteraan, ook kapot door mines.
AA rijd daar achteraan, vriend schiet het kapot met launcher.
Hij legt nieuwe mines neer.
Word dood geschoten (ik zag het niet gebeuren).
Respawn en er rijd weer een tank over zijn mines.

Krijgt hij NA zijn respawn alsnog punten voor de laatste kill. Dat vind ik toch wel een beetje raar.
Euhm raketten zijn toch gewoon zelfde slot als mines? Oftewel kan niet. En verder is het met wat support triviaal om anti tank mines te ontwijken (dit in tegenstelling tot claymores, die wel keihard zuigen en imo eruit gegooid mogen worden).

Daarnaast ook een AA vehicle explodeert niet na één raket, en ook al heet het AA, dat ding is een stuk beter tegen infanterie dan tegen air, oftewel hij kan zo een engineer neermaaien.

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Mines zijn zelfde slot dan repair tool, niet als rockets.

• Barthezz Brick
  • Laatst online: 24-12-2023
furby-killer schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:51:
[...]

Euhm raketten zijn toch gewoon zelfde slot als mines? Oftewel kan niet. En verder is het met wat support triviaal om anti tank mines te ontwijken (dit in tegenstelling tot claymores, die wel keihard zuigen en imo eruit gegooid mogen worden).

Daarnaast ook een AA vehicle explodeert niet na één raket, en ook al heet het AA, dat ding is een stuk beter tegen infanterie dan tegen air, oftewel hij kan zo een engineer neermaaien.
Heb jij de beta dan wel gespeeld? Want mines en RPG kun je wel samen selecteren omdat ze alle 2 in een ander slot zitten.

Probleem met de beta was dat mijnen die je zelf had gelegt soms niet meer zichtbaar waren op de grond maar zodra er een voertuig aankwam dus wel explodeerde. Verder was voor de vijand heel vaak de mijn dus ook niet te zien. (Gevolg iedereen gast er vrolijk op los en ineens BOEM Dood)

Dit zal in de final release/patch wel opgelost worden, OF het is juist de bedoeling dat je de mijnen niet ziet omdat je een mine normaal ook niet ziet (hij ligt onder de grond)

Verwijderd

furby-killer schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:51:
[...]

oooh dat zou allemaal goed kunnen hoor, ik heb nog nooit engineer gespeeld, ik ben uitsluitend recon, je weet wel, dat vervelende mannetje boven op een toren die van 2 KM afstand je kop er af knalt...

• Oakley
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 17:14
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:57:
[...]

oooh dat zou allemaal goed kunnen hoor, ik heb nog nooit engineer gespeeld, ik ben uitsluitend recon, je weet wel, dat vervelende mannetje boven op een toren die van 2 KM afstand je kop er af knalt...
Waarvan er dan drie in je squad zitten zodat je alles in je eentje moet doen en als je per ongeluk op een buddy spawned je 2 km moet lopen omdat ze altijd in de middle of nowhere liggen...

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-11 14:30
Oakley schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:07:
[...]

Waarvan er dan drie in je squad zitten zodat je alles in je eentje moet doen en als je per ongeluk op een buddy spawned je 2 km moet lopen omdat ze altijd in de middle of nowhere liggen...
Daarom is het squadmanagement ook zo van belang in de final! :+ Dan kan je kicken of een ander squad joinen. :)

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-11 11:23
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:05:
[...]

Je hebt gelijk, mijn excuses!

Anyway:

Wie vind engineers eigenlijk een beetje te overpowered? Ik bedoel het volgende:

Vriend van me zat samen met mij in CB, ik zat te snipen op de antenne (boven de standaard plek dus goed overzicht), mijn vriend liep druk naar het bruggetje naar Gas Station en dropte daar al zijn mines neer, ging in een hoekje staan met zijn launcher en klaar.

Tank reed over zijn mines, kapot.
Buggy reed er achteraan, ook kapot door mines.
AA rijd daar achteraan, vriend schiet het kapot met launcher.
Hij legt nieuwe mines neer.
Word dood geschoten (ik zag het niet gebeuren).
Respawn en er rijd weer een tank over zijn mines.

Krijgt hij NA zijn respawn alsnog punten voor de laatste kill. Dat vind ik toch wel een beetje raar.
100% terecht. Als ik moeite doe om op een strategisch punt mijnen neer te leggen en ik ga dood doing it, dan wil ik toch wel dat die death ergens goed voor is! Je kan max 5 mijnen neerleggen geloof ik voordat de eerste weer weggaat.

Wat ik wel raar vind, is dat campen nog niet wordt aangepakt. Zeker als je Forest bekijkt. Wat mij betreft zou je best een feature aan mogen vinken, dat als je 3 minuten in hetzelfde gebied (x vierkante meter) blijft je een melding krijgt zoals in "leaving the combat area". Dat je binnen 10 seconde weer een andere camp-spot moet vinden. Zeker met die toren bij Antenna, zou dat wel een mooie uitkomst zijn imho.

Daarnaast vind ik het een goede keuze dat je mijnen EN rocket kan kiezen. Nu kan je volledig destroy gaan, of air / repair (stinger / repair tool) gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door StealthyPeanut op 11-10-2011 12:32 ]

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-11 20:27

RoyK

Hobby tekenaar

Het lijkt me trouwens wel echt gaaf hoor..als je airsupport aanvraag en een laser op een tank gericht houd zodat een jet weet waar hij moet zijn en jij met je laser de raket stuurt. En dan samen (team spirrit) de punten deel. Dan krijgen de vliegtuigen ineens een infanterie support achtig iets mee.. Koffie dik kijken ?

Mijn portfolio op Instagram

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
RoyK schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:32:
Het lijkt me trouwens wel echt gaaf hoor..als je airsupport aanvraag en een laser op een tank gericht houd zodat een jet weet waar hij moet zijn en jij met je laser de raket stuurt. En dan samen (team spirrit) de punten deel. Dan krijgen de vliegtuigen ineens een infanterie support achtig iets mee.. Koffie dik kijken ?
Dit zal inderdaad toegevoegd worden, de recon heeft dan ook weer wat te doen in plaats van alleen maar door zijn scope turen.

• RocketKoen
  • Laatst online: 19-11 21:06
StealthyPeanut schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:30:
[...]

100% terecht. Als ik moeite doe om op een strategisch punt mijnen neer te leggen en ik ga dood doing it, dan wil ik toch wel dat die death ergens goed voor is! Je kan max 5 mijnen neerleggen geloof ik voordat de eerste weer weggaat.

Wat ik wel raar vind, is dat campen nog niet wordt aangepakt. Zeker als je Forest bekijkt. Wat mij betreft zou je best een feature aan mogen vinken, dat als je 3 minuten in hetzelfde gebied (x vierkante meter) blijft je een melding krijgt zoals in "leaving the combat area". Dat je binnen 10 seconde weer een andere camp-spot moet vinden. Zeker met die toren bij Antenna, zou dat wel een mooie uitkomst zijn imho.

Daarnaast vind ik het een goede keuze dat je mijnen EN rocket kan kiezen. Nu kan je volledig destroy gaan, of air / repair (stinger / repair tool) gaan.
maximaal 3 mijnen in de beta.
Ik vond ze wel leuk. Leg die dingen ergens op de weg ter hoogte van de vlag en ga dan het punt verdedigen (tot er een voertuig spawnt ofzo)
Komt er vervolgens zo'n jeepje aan racen. Ik ga midden op de weg staan springen.
Jeepje kan de verleiding niet weerstaan en probeert mij plat te rijden.
BOEM! triple kill

[ Voor 14% gewijzigd door RocketKoen op 11-10-2011 12:36 ]

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:30:
[...]

Wat een onzin, als je kijkt naar wat recon doet in het eggie is het vaak ook campen en wachten.

Als er recon op de toren zit knal je die zo vreselijk makkelijk af joh, is geen kunst aan.

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:06

NoFearCreations

3DPrint the world!

^Eensch.
Vooral vanaf checkpoint, met een 12x scope, heb ik er toch een flink aantal gepakt.

---RAWE CEEK!!!---

• StealthyPeanut
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:38:
[...]

Wat een onzin, als je kijkt naar wat recon doet in het eggie is het vaak ook campen en wachten.

Als er recon op de toren zit knal je die zo vreselijk makkelijk af joh, is geen kunst aan.
Daarom, zoals in het echt. Ze voegen echt niks toe, niet op Metro en ook niet op Caspian. Het gaat alleen om de kills en helpen totaal niet met overnemen, verdedigen of wat dan ook. Alleen verdedigen van Antenna, maar laten er nou toevallig nog 4 vlaggen zijn op de map!

Als ze echt in teambelang spelen zijn ze welkom, maar 99% doet dit niet. Puur voor eigen kills gaan, waar je notabene evenveel punten voor krijgt dan het neutraliseren of cappen van een vlag. Met een headshot zelfs nog meer.

Die hele klasse had echt vervangen moeten worden door Spec-Ops ofzo. Of had Assault en Medic gescheiden gehouden. BF is gewoon geen game om 1 van de 4 klasses te laten invullen door lonely-wolfes.
RocketKoen schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:35:
[...]
maximaal 3 mijnen in de beta.
Ik vond ze wel leuk. Leg die dingen ergens op de weg ter hoogte van de vlag en ga dan het punt verdedigen (tot er een voertuig spawnt ofzo)
Komt er vervolgens zo'n jeepje aan racen. Ik ga midden op de weg staan springen.
Jeepje kan de verleiding niet weerstaan en probeert mij plat te rijden.
BOEM! triple kill
Maximaal 5 mijnen hoor. Ik had de keuze gemaakt dat ik 5 mijnen kreeg en meer raketten. Deze legde ik aan allebei de kanten van Tank-Station neer en ze ontploften altijd alle 5.

[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 11-10-2011 12:48 ]

• Sissors
  • Niet online
Theregiment schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:57:
[...]

Heb jij de beta dan wel gespeeld? Want mines en RPG kun je wel samen selecteren omdat ze alle 2 in een ander slot zitten.
Mijn fout dan, had mines wel geunlocked maar nooit moeite genomen die te selecteren omdat ik er automatisch vanuit ging dat het ten koste van mijn rockets zou gaan (zie niet echt in hoe het met beta spelen precies samenhangt, maar goed).

Anyway blijft dat je altijd een andere route kan nemen, en je kan altijd nog gaan wandelen (met een tank recht een objective in rijden is toch niet heel effectief, wordt je van alle kanten door engineers onder vuur genomen). Bij claymores ben je gewoon dood en je kan er weinig aan doen.
Het lijkt me trouwens wel echt gaaf hoor..als je airsupport aanvraag en een laser op een tank gericht houd zodat een jet weet waar hij moet zijn en jij met je laser de raket stuurt.
Gezien die gameplay vids van anti ground missiles lijkt het nog niet echt alsof ze hulp nodig hebben met ground targets vinden. En je moet dan wel weten dat er iemand met anti ground missiles in de lucht is.
Wat ik wel raar vind, is dat campen nog niet wordt aangepakt. Zeker als je Forest bekijkt. Wat mij betreft zou je best een feature aan mogen vinken, dat als je 3 minuten in hetzelfde gebied (x vierkante meter) blijft je een melding krijgt zoals in "leaving the combat area". Dat je binnen 10 seconde weer een andere camp-spot moet vinden
Ik heb bij forest nooit problemen met campers gehad. Oh er zijn er zat, maar resultaat was bijna altijd een dode camper. Kom vanaf kant checkpoint/US base (bij de rotsen daar), of de rotsen waar je komt als je begint tussen checkpoint en hilltop in. Dan gewoon voorzichtig sluipen, gaat de flag naarbeneden -> er is niemand. (Dat was trouwens wel buggy in de beta soms). Anders is er wel iemand, switchen naar silenced pistol, en gewoon voorzichting opzoek gaan naar de camper, ze houden die routes nagenoeg nooit in de gaten (kan ook helemaal niet goed).

• RocketKoen
  • Laatst online: 19-11 21:06
StealthyPeanut schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:46:
Maximaal 5 mijnen hoor. Ik had de keuze gemaakt dat ik 5 mijnen kreeg en meer raketten. Deze legde ik aan allebei de kanten van Tank-Station neer en ze ontploften altijd alle 5.
bij mij verdween de 1e mijn als ik de 4e neerlegde

TheS4ndm4n#1919

• StealthyPeanut
furby-killer schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:47:
[...]

Ik heb bij forest nooit problemen met campers gehad. Oh er zijn er zat, maar resultaat was bijna altijd een dode camper. Kom vanaf kant checkpoint/US base (bij de rotsen daar), of de rotsen waar je komt als je begint tussen checkpoint en hilltop in. Dan gewoon voorzichtig sluipen, gaat de flag naarbeneden -> er is niemand. (Dat was trouwens wel buggy in de beta soms). Anders is er wel iemand, switchen naar silenced pistol, en gewoon voorzichting opzoek gaan naar de camper, ze houden die routes nagenoeg nooit in de gaten (kan ook helemaal niet goed).
In het begin niet, maar op zondag heb ik elke ronde zeker 4 of 5 man zien liggen op de rotsen. In een grijs pak, dus je ziet ze totaal niet. Of je moet zelf op je buik aan komen sluipen, maar daar heb je weinig tijd voor.

• Sissors
  • Niet online
Probleem met liggen op rotsen: je schiet ze in de rug neer. Ze moeten 360 graden in de gaten houden dan, dat is onmogelijk.

Meeste die op die rotsen gingen liggen kijken dan in de richting van hilltop, als ik vanaf de andere kant kom zijn het vooral makkelijke kills. (wel snel geleerd altijd silenced pistol te gebruiken, voor het geval er meer campers zijn).

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:05

M2M

medicijnman

furby-killer schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:51:
Probleem met liggen op rotsen: je schiet ze in de rug neer. Ze moeten 360 graden in de gaten houden dan, dat is onmogelijk.

Meeste die op die rotsen gingen liggen kijken dan in de richting van hilltop, als ik vanaf de andere kant kom zijn het vooral makkelijke kills. (wel snel geleerd altijd silenced pistol te gebruiken, voor het geval er meer campers zijn).
dat is ook het punt van de slecht gedesignde rush mappen. Als je precies weet waar de tegenstander vandaan komt, kun je lekker op de vloer gaan liggen. Geen mogelijkheid tot flank = instant kill rennende tegenstander.

-_-

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-06-2023

MicScott

.Grey.

[...]

Daarom, zoals in het echt. Ze voegen echt niks toe, niet op Metro en ook niet op Caspian. Het gaat alleen om de kills en helpen totaal niet met overnemen, verdedigen of wat dan ook. Alleen verdedigen van Antenna, maar laten er nou toevallig nog 4 vlaggen zijn op de map!
Volgens mij onderschat je het nogal. Als je een basis benadert terwijl een recon je goede cover geeft met spots, suppression fire en gewoon het dekken van je rug, is dat echt wel een stukje makkelijker. Ik weet niet hoe vaak ik teamgenoten een kill heb bezorgd doordat ik een mannetje spotte dat achter een muur liep die ze zelf nooit hadden kunnen zien. En basissen aanvallen doe ik ook wel, naar gelang de situatie.

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

Verwijderd

MicScott schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:27:
[...]

Volgens mij onderschat je het nogal. Als je een basis benadert terwijl een recon je goede cover geeft met spots, suppression fire en gewoon het dekken van je rug, is dat echt wel een stukje makkelijker. Ik weet niet hoe vaak ik teamgenoten een kill heb bezorgd doordat ik een mannetje spotte dat achter een muur liep die ze zelf nooit hadden kunnen zien. En basissen aanvallen doe ik ook wel, naar gelang de situatie.
inderdaad, dat doe ik dus ook, en daarbij zat ik op vent met me teammate dus je kan dan best makkelijk coördineren en dekking geven.
Iedereen die nog denkt "meh, BF3 Beta was a glorified demo" moet dringend eens dit lezen.
Kotaku: So, how has it been, hearing some of the negative feedback from the Beta?

Patrick Bach: The only thing we can do is tell people that: "These are the things we have fixed since the beta." And also based on the feedback from the beta. But other than that… you need to let people play it. The problem with having a beta is that you hand out a product that is not done. Deliberately. You do it because you want to get feedback on not only what the players think, but also on how things are holding up, what can we read from the network traffic, how is everything holding up, how are all of the systems that are brand new holding up. You could argue that maybe we shouldn't do a beta."

It's a double-edged sword.

If we don't do [a beta], then we might have problems day one. So the only way to ensure that we have less problems day one is to have a beta. But if you have a beta (laughs) people will hate you, and think that you're stupid.

We get complaints like, "How can you guys miss obvious things like A, B, and C?" And we didn't miss it. We just weren't done with it. But we had to get it out so that we get results back, so we can fix it. The lead time when you do a beta is actually pretty long. You need to go through certification on consoles, and do a lot of things before you get it out. And since you want to get it out on all three platforms at the same time to avoid further whining… (chuckles)… it takes as long as the longest platform certification time.

"This was a real beta, and I don't think people are used to it. They get the product, and they think, "you have to entertain me," because it's an entertainment product."
How long is that?

Around a month and a half. Which means that when we're done with that beta, we say "Okay, this is it. Now let's go back and finish the game." When we got to the point [six weeks later] that we actually released the beta, the game was in completely different shape. We couldn't really tell people because then we'd have to go through the process again.
http://kotaku.com/5848155...e-support?tag=battlefield

Let ook op het feit dat de beta build 6 WEKEN oud was.

Verwijderd

[...]

Inderdaad, wanneer je met een goed team werkt dan komt elke class goed tot haar recht.

Op CP moet je echt gebruik maken van alle 4 de classes in één squad voor teamwork;
- assault als medic en squadleader
- support voor cover fire en ammo
- recon voor support fire en spotten
- engineer als anti-voertuig en 2de assault

In Metro (in de bèta) heb je de engineer al niet nodig, dus kun je een extra assault of support meenemen. Een 2de recon is overbodig, tenzij deze PDW of shotgun gebruikt (dus geen sniper rifle). Maar dan mis je de extra health/ammo.
Als het goed is krijgt Metro ook voertuigen (zelfs in Rush), dus zal een engineer wel weer nodig zijn. Maar dat merken we dan wel.

Het feit dat er in de bèta (en straks op pub servers) eigenlijk alleen maar lonewolfs speelde, geeft natuurlijk ook weer aan dat het wel mogelijk is. Maar zullen straks, wanneer er goede teams ontstaan, finaal worden afgemaakt.

• StealthyPeanut
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:35:
[...]
inderdaad, dat doe ik dus ook, en daarbij zat ik op vent met me teammate dus je kan dan best makkelijk coördineren en dekking geven.
[...]

Voor het gemak lezen jullie de volgende alinea maar niet?
[...]

Als ze echt in teambelang spelen zijn ze welkom, maar 99% doet dit niet. Puur voor eigen kills gaan, waar je notabene evenveel punten voor krijgt dan het neutraliseren of cappen van een vlag. Met een headshot zelfs nog meer.
Precies wat ik aangeef. Helaas heb ik dit nog nooit meegemaakt in de meer dan 2000 uur dat ik BF2, BF1943, BFBC, BFBC2 en BF3 heb gespeeld.
@NemyBoatSpotted Keep in mind that Operation Metro is our smallest and tightest map.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:55

Bezulba

Formerly known as Eendje

Dat recon voor eigen gewin gaat is niet een flaw van de recon class, maar gewoon het type speler dat graag recon speelt. Als recon niet zou bestaan, zouden ze met een andere gun in de bosjes gaan liggen en niet meehelpen met objectives. Er zijn gewoon een hoop spelers die niet aan teamplay doen (en ja dat is al sinds het origineel zo, dat heeft niets te maken met COD spelers of wat dan ook)

Als recon kan je namelijk prima vooraan de aanval mee doen. Je mobiele spawnpoint is geniaal, met een acog sight kan je ook op close/mid range veel uithalen en je kan je vriendjes prima coveren als ze een bom aan het planten zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Bezulba op 11-10-2011 13:49 ]

blup

• MicScott

MicScott

.Grey.

StealthyPeanut schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:41:

Voor het gemak lezen jullie de volgende alinea maar niet?

[...]
Jawel, maar ik denk dat jij (en velen met jou) onderschatten hoeveel recon wél aan het teamwork denkt.

Jij denkt misschien 'waarom ligt die dude daar 500 meter verderop in het gras terwijl ik hier probeer een basis te veroveren?' Terwijl je misschien wel 3x makkelijker die basis overneemt dankzij zijn of haar support.

Of je speelt als engineer en ziet een tank-icoontje verschijnen en schiet vervolgens die tank kapot, en voelt je (terecht) nuttig, maar grote kans dat die tank is gespot door een recon die ergens op een heuvel zit.

Maar zoals ik al eerder schreef: ik vind recon in bc2 ook nauwelijks toevoegen. In de BF3 bèta daarentegen wél!

[ Voor 7% gewijzigd door MicScott op 11-10-2011 13:49 ]

Verwijderd

Elke klasse is nuttig, als iets uiteindelijk niet nuttig/underpowered/saai is word het vanzelf niet meer gespeeld.
Iemand die heeft getest of je op PC met jets kunt vliegen via Xbox360 controller?

Verwijderd

MicScott schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:48:
[...]

Jawel, maar ik denk dat jij (en velen met jou) onderschatten hoeveel recon wél aan het teamwork denkt.

Jij denkt misschien 'waarom ligt die dude daar 500 meter verderop in het gras terwijl ik hier probeer een basis te veroveren?' Terwijl je misschien wel 3x makkelijker die basis overneemt dankzij zijn of haar support.

Of je speelt als engineer en ziet een tank-icoontje verschijnen en schiet vervolgens die tank kapot, en voelt je (terecht) nuttig, maar grote kans dat die tank is gespot door een recon die ergens op een heuvel zit.

Maar zoals ik al eerder schreef: ik vind recon in bc2 ook nauwelijks toevoegen. In de BF3 bèta daarentegen wél!
Dat niet alleen, ik krijg enorm vaak thank you's in de chat van mensen die bijna afgemaakt worden door een irritant figuurtje dat ik dan snipe. Hoe bedoel je geen support? Je hebt donders veel overzicht nodig als group, en recon geeft dat.

Daarbij moet ik wel zeggen dat Recon spelen ook geen eitje is hoor, er zijn zo vreselijk veel plekken in alle maps waar je als recon graag zit, maar omdat de rest dat ook weet gaan ze altijd er van uit dat je daar bent en proberen ze je te ontwijken.

Het is niet alsof recon een beetje "Hand of God" speelt, gelukkig maar. En ja het is vaak wel een beetje een lone-wolf klasse, maarja daar nodigt het dan ook wel voor uit.
Asgaro schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:55:
Iemand die heeft getest of je op PC met jets kunt vliegen via Xbox360 controller?
Nee, wel met een PS3 controller, maar ik vond dat maar niks, geef mij maar me keyboard dat werkt prima.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2011 13:58 ]

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:55
Recon is juist fantastisch in BC2, als frontline recon. Shotgunnetje mee, en die movement-balletjes en C4. Heerlijk!!

In BF2 heb ik niks meer te wensen. Mijn favoriete combi van Assault en Medic is samengegaan. Ammo heb ik toch nooit tekort. Hier en daar switch ik wel eens snel naar Engineer als een vlag aangevallen wordt door tanks of helikopters maar that's it.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• MicScott

MicScott

.Grey.

EvaluationCopy schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:03:
Recon is juist fantastisch in BC2, als frontline recon. Shotgunnetje mee, en die movement-balletjes en C4. Heerlijk!!
Ja goed, maar als recon wil ik met een Sniper Rifle spelen, en dat vind ik in BC2 redelijk nutteloos. :'(

• DaniëlWW2
  • Niet online

Dit is nou een sniper die mag snipen van mij in tegenstelling tot alle bush wookiez die niks raken.
Don't hate the class, hate the idiots that can't aim. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Verwijderd

DanielWW2 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:06:
[video]

Dit is nou een sniper die mag snipen van mij in tegenstelling tot alle bush wookiez die niks raken.
ik snipe niet vaak, maar oh wat voelt dat lekker als je van die afstanden met die drop iemand stopt met een headshot, helemaal als ze naar een te capturen punt rushen

Verwijderd

MicScott schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:04:
[...]

Ja goed, maar als recon wil ik met een Sniper Rifle spelen, en dat vind ik in BC2 redelijk nutteloos. :'(
Helaas zijn er meer mensen die zo denken.. Recon is namelijk geen sniper class, maar een "sneaky" class.

Dat is ook de reden waarom recon geen ghillie suit meer heeft, omdat EA/DICE hiervan af wilde.

Het nadeel is alleen, dat recon totaal niets meer kan doen zonder sniper rifle, gezien de C4 is afgepakt. Want een T-UGS en beacon plaatsen hoeft maar één keer, en dan kan hij weer terugtrekken naar z'n tentje. En verder kan hij als assualt gaan rondlopen, maar zonder health/ammo packs heb je er ook niets aan.

In BC2 gebruikt ik heel weinig een sniper rifle met recon, omdat ik meestal bezig ben om dingen op te blazen of de vijand van achteren aan te vallen. Dit is helaas in BF3 niet/minder mogelijk.
[video]

Ik vind het een n00b... want het enige wat 'ie doet is zelf de kills maken, ipv z'n team helpen door te spotten...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2011 14:14 ]

Hmmm.... er zijn zoveel manieren om met een recon te spelen. De recon was in de beta fantastisch, als een dolle naar voren sprinten en een mobile spawnpoint neerleggen naast/achter vijandige linies en dan vervolgens de verdediging (of aanval) compleet ontregelen. Zeker als de movement detector werkt is het super eenvoudig om te veilig te armen/defusen en de objectives te verdedigen/aanvallen. Helemaal met een UMP/P90 is het als recon goddelijk slachten achter de vijandige linies.

Campende recons die van achteruit snipen, tsja, daar ga je nou eenmaal de oorlog niet mee winnen. Tuurlijk leveren ze support (in de beta werd trouwens akelig weinig gespot in mijn ervaring) maar om nou te zeggen dat het vaak doorslaggevend was, nou nee. Bovendien zijn snipers redelijk makkelijk te ontwijken door slim te lopen(sprinten), crouchen op belangrijke punten en al schietend zig-zaggen.

De speelsnelheid van veel spelers in de Beta lag wel tergend langzaam en heel voorspelbaar, het is echt niet nodig om van bosje naar bosje te kruipen. Zeker als je een beetje ervaring hebt in high-paced shooters (de oude jongens quake/unreal etc., niet de cod spellen) is het nog goed mogelijk door veel en slim te lopen relatief eenvoudig om goede k/d ratios te halen en meer dan 5000 punten per ronde te scoren. Terwijl je uiteraard verrot gescholden wordt voor cheater door mensen die op de een of andere manier niet inzien dat het wel erg makkelijk is om ze neer te schieten als ze keer op keer EXACT hetzelfde doen en op dezelfde plek gaan zitten....

Hopelijk dat de community een stuk strategischer gaat spelen dan het gros van de Beta-spelers, dan heeft BF3 enorm veel potentie, want goddamn ik heb me goed vermaakt met de Beta.

edit: schrijven blijft moeilijk

[ Voor 10% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 11-10-2011 14:22 ]

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:35
[video]

Het filmpje toont mij alleen maar aan dat de hitbox voor geen meter klopt in de beta. kijk bijvoorbeeld maar eens op 1:05 in het filmpje.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

• M2M

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:11:
[...]

ik snipe niet vaak, maar oh wat voelt dat lekker als je van die afstanden met die drop iemand stopt met een headshot, helemaal als ze naar een te capturen punt rushen
wat een kansloze idioot. Wat heeft zo'n sniper nou te vrezen? Helemaal niets eigenlijk. Liggend op een rots ben je nauwelijks te zien, en volgens mij ligt hij in de spawn. Je kunt er dus ook niet naar toe rijden om die kerel in zijn rug te prikken, want de basis van de tegenstander is off limits.

Eigenlijk dus stiekem een maphack in een mooi doosje verpakt.

Wat krijgen we dus straks? 10 wookies op die rots, en een tegenstander die er niets aan kan doen. Ow ja, we hebben geen bommen onder onze vliegtuigen... en de minigun heeft toch een goede 3 direct hits nodig om een kereltje neer te maaien...

-_-

• freggel
  • Laatst online: 13-11 14:30
M2M schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:19:
[...]

wat een kansloze idioot. Wat heeft zo'n sniper nou te vrezen? Helemaal niets eigenlijk. Liggend op een rots ben je nauwelijks te zien, en volgens mij ligt hij in de spawn. Je kunt er dus ook niet naar toe rijden om die kerel in zijn rug te prikken, want de basis van de tegenstander is off limits.

Eigenlijk dus stiekem een maphack in een mooi doosje verpakt.

Wat krijgen we dus straks? 10 wookies op die rots, en een tegenstander die er niets aan kan doen. Ow ja, we hebben geen bommen onder onze vliegtuigen... en de minigun heeft toch een goede 3 direct hits nodig om een kereltje neer te maaien...
Euh, terugsnipen misschien? Zoals je in het filmpje kan zien, ziet hij ook gewoon liggende snipers, dus zo'n punt is dat nu ook weer niet.

• Lapti
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-10 10:23
Vergeet niet dat elke kill die een sniper maakt ook een ticket kost voor de tegenstander dus opzich heeft het wel nut :p

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Plus dat de tegenstander wat minder geneigd is stil te gaan liggen als er snipers actief zijn.. en bewegende tegenstanders zijn wat makkelijker op te merken...

Scientia potentia est

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Asgaro schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:55:
Jup. Werkte niet zoals ik had verwacht en af en toe redelijk vervelend als je het normaal gesproken op een andere manier doet.

Linker stick = Rudder
Rechter stick = Aileron & Elevator
Linker bumper = Cannon
Triggers = Throttle, R harder, L zachter

Ik gebruik de controller nog wel eens in flight simulator en daar heb op de linker stick je aileron en elevator en de triggers als rudder. Rechter stick is daar dan rondkijken in de cockpit. Lijkt me een strak idee als ze dat de standaard config maken, maar het is ook prima als je dat in de full game straks zelf zo kan instellen.

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-11 10:23

Decennia

VECTORHEAD

Hopelijk krijgen we een uitgebreid settings scherm in de volledige console versies om bijvoorbeeld het probleem van hierboven aan te passen, vaak vind ik de standaard vehicle settings niet lekker werken op de consoles ...

Gegroet!

Verwijderd

Propane schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:04:
[...]
Jup. Werkte niet zoals ik had verwacht en af en toe redelijk vervelend als je het normaal gesproken op een andere manier doet.

Linker stick = Rudder
Rechter stick = Aileron & Elevator
Linker bumper = Cannon
Triggers = Throttle, R harder, L zachter

Ik gebruik de controller nog wel eens in flight simulator en daar heb op de linker stick je aileron en elevator en de triggers als rudder. Rechter stick is daar dan rondkijken in de cockpit. Lijkt me een strak idee als ze dat de standaard config maken, maar het is ook prima als je dat in de full game straks zelf zo kan instellen.
Ik probeerde nog een logitech joystick in te stellen...i failed, of liever de game. hopelijk betere ondersteuning in de full release, want joystick vindt ik persoonijk veel fijner en kan er meer precies mee werken dan muis en toets

• MuadD1b
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-11 12:43
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:29:
[...]

Ik probeerde nog een logitech joystick in te stellen...i failed, of liever de game. hopelijk betere ondersteuning in de full release, want joystick vindt ik persoonijk veel fijner en kan er meer precies mee werken dan muis en toets
Wat lukte er niet?
Ik heb mijn logi stick zonder problemen ingesteld.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:04
MuadD1b schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:30:
[...]

Wat lukte er niet?
Ik heb mijn logi stick zonder problemen ingesteld.
Ik heb nog zo'n stokoude sidewinder. Die kreeg ik ook niet ingesteld. In bad company 2 ging dit ook niet vlekkeloos, daar was optrekken en duiken omgekeerd, als je die op omgekeerd wou zetten ging je muis mee.... :(

In spellen als arma heb ik helemaal geen problemen met de joystick instellen, en dat is toch een titel met een fractie van het budget van bf3

Mechwarrior Online: Flapdrol

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:04
[video]

wel zo'n flapdrol die niet spot.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• MuadD1b
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-11 12:43
BC2 en joysticks was ook een vreselijk DRAMA... Daar heb ik hem ook nooit aan de gang gekregen.
Daarom was ik zo aangenaam verrast met BF3 :)

Verwijderd

haarbal schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:41:
[...]

wel zo'n flapdrol die niet spot.
Liever een kill als je hem kan maken dan een spot i.m.o. een spot garandeerd namelijk helemaal niet dat iemand die speler ook afmaakt, laat staan ziet.

Verwijderd

MuadD1b schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:41:
BC2 en joysticks was ook een vreselijk DRAMA... Daar heb ik hem ook nooit aan de gang gekregen.
Daarom was ik zo aangenaam verrast met BF3 :)
BC2 en Joystick? Voor wat te besturen dan? Heb ik wat gemist?

• phosporus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-08 20:15
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:46:
[...]

Liever een kill als je hem kan maken dan een spot i.m.o. een spot garandeerd namelijk helemaal niet dat iemand die speler ook afmaakt, laat staan ziet.
Is toch niet zo moeilijk om beide te doen. Hij probeert het geeneens en hij kan nooit zeker zijn dat ie de kill gaat maken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:46:
[...]

Je zag regelmatig 3 of 4 spelers in zijn scherm. Die hadden gespot moeten worden. Die 2 of 3 spelers die hij niet direct neerlegt zijn misschien teamgenoten kapot aan het knallen. Hij is een flapdrol. Net als alle andere spelers die niet automatisch spotten elke keer dat ze meer dan 1 vijand zien.

Al zijn de shots die hij maakt wel heftig. Dat je de kogel zo ziet droppen is gaaf.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:51:
[...]

Je zag regelmatig 3 of 4 spelers in zijn scherm. Die hadden gespot moeten worden. Die 2 of 3 spelers die hij niet direct neerlegt zijn misschien teamgenoten kapot aan het knallen. Hij is een flapdrol. Net als alle andere spelers die niet automatisch spotten elke keer dat ze meer dan 1 vijand zien.

Al zijn de shots die hij maakt wel heftig. Dat je de kogel zo ziet droppen is gaaf.
Ja daar ben ik het wel mee eens, dacht dat er puur en alleen spotten bedoeld werd.

Wat ik meestal doe is eerst spotten en dan wel proberen te killen, als het niet lukt kan een ander dat ook doen.

Wat me wel opviel in de beta is dat spotten ook niet zo geweldig werkt, vooral als er een boom (bladeren) tussen staat. Je ziet duidelijk de vijand maar spotten ho maar....

Verwijderd

game al tijden met een razor nostromo en heb daar sinds spotten een optie was in welke battlefield dan ook al zat gelijk een dpad knop up voor gemount.
met een simpele duim druk spot ik er op los zonder en kan ik gelijk suppressing fire erop zetten :)
liever een spot teveel, all about teamplay in battlefield dus wie niet spot ga pls terug naar call of duty!
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:57:
[...]

Ja daar ben ik het wel mee eens, dacht dat er puur en alleen spotten bedoeld werd.

Wat ik meestal doe is eerst spotten en dan wel proberen te killen, als het niet lukt kan een ander dat ook doen.

Wat me wel opviel in de beta is dat spotten ook niet zo geweldig werkt, vooral als er een boom (bladeren) tussen staat. Je ziet duidelijk de vijand maar spotten ho maar....
heb ook wel eens spots gehad dat ik dacht van huh maar daar zit een muur of rots voor maar toch spot ik je..
zal wel beter zijn in de retail.
en ook met een spot klik wel meedere spots gekregen. hoogst aantal was 4 in een..

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2011 16:09 ]

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:05

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

f4stf0rw4rd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:14:
[...]

Het filmpje toont mij alleen maar aan dat de hitbox voor geen meter klopt in de beta. kijk bijvoorbeeld maar eens op 1:05 in het filmpje.
Enige wat ie daar doet is een flink stuk leaden om de afstand te compenseren, het schot raakt de rennende
speler dead on. Het lijkt te laat door de spash (bloed?!) die je ziet.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Grote kans dat door te spotten je kill wordt gejat. Spot je hem en open je het vuur pakt net een teammate de laatste kogel en krijgt hij de kill terwijl hij anders de enemy waarschijnlijk niet eens gezien had.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Kain_niaK
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

is de bèta nu afgelopen ? Het complete spel komt toch deze maand nog uit hé ?

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Verwijderd

Kain_niaK schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:27:
Serieus?

• Speedy-J
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Wanneer ik de game wil starten dan krijg ik niets te zien in de browser,daarvoor kon ik de game ook niet starten omdat hij niet wilt joinen met een server :S

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Het was inderdaad een bug dat je door rotsen kon spotten, schieten en zelfs granaten gooien. En dat terwijl je niet kon spotten of granaten gooien door bosjes en bladeren van een heen (schieten ging dan weer wel).

Maar goed, ik neem aan dat dit al gefixed is en anders zeker wel gedaan is voor de release.

En over die sniper; deze man is misschien zeer goed met de sniper rifle, maar zeker geen aanwinst voor het team. Door niet te spotten loopt 'ie niet alleen punten mis (dom dom dom), maar lopen zijn teamleden ook gevaar, omdat deze geen idee hebben waar de vijand is. En wanneer hij een schot mist (wat regelmatig gebeurd) dan loopt hij kans dat z'n teamleden gekilled worden, terwijl dit niet had hoeven gebeuren.

Als deze man bij mij in de clan zat, dan had hij de wind van voren gehad (en niet alleen door mij).

Best leuk een hoge K/D, maar daar win je de missie niet mee...
Speedy-J schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:29:
Wanneer ik de game wil starten dan krijg ik niets te zien in de browser,daarvoor kon ik de game ook niet starten omdat hij niet wilt joinen met een server :S
Dat klopt dan mooi :)

Vroeger in BF2 hielp een mooie k/d halen toch zeker met winnen.

[ Voor 10% gewijzigd door Tsurany op 11-10-2011 16:31 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Speedy-J
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Vetel mis ik iets ? Ben ik te laat met het proberen van de beta ?

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Speedy-J schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:31:
[...]

Vetel mis ik iets ? Ben ik te laat met het proberen van de beta ?
Ja zo'n 28 uur.

Tsurany schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:25:
Grote kans dat door te spotten je kill wordt gejat. Spot je hem en open je het vuur pakt net een teammate de laatste kogel en krijgt hij de kill terwijl hij anders de enemy waarschijnlijk niet eens gezien had.
Ik heb bij mijzelf de gewoonte aangeleerd om iemand te spotten net voordat ik erop ga schieten. Kans is groot dat jijzelf nog de kill maakt. Krijg je ook nog een spotbonus van 10 points bovenop de kill zelf (100p).

Uiteraard niet doen bij onverwachte situaties en close combat maar lijkt me wel handig bij enemies die op verdere afstand zijn.

• phosporus
  • Laatst online: 18-08 20:15
Asgaro schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:32:
[...]

Ik heb bij mijzelf de gewoonte aangeleerd om iemand te spotten net voordat ik erop ga schieten. Kans is groot dat jijzelf nog de kill maakt. Krijg je ook nog een spotbonus van 10 points bovenop de kill zelf (100p).

Uiteraard niet doen bij onverwachte situaties en close combat maar lijkt me wel handig bij enemies die op verdere afstand zijn.
Je krijgt niet een spotbonus wanneer je zelf de kill maakt.

• Donski
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-08-2023
Kain_niaK schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:27:
Yep beta is afgelopen, en release is 27 oktober.

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
ik hoopte toch dat ze na de beta een demo gingen releasen. Precies niet.

• EvaluationCopy
Tsurany schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:25:
Lekker belangrijk. Wat mij betreft halen ze die kill/death scores er helemaal uit, moet je eens zien hoeveel teamplay er dan komt, als het alleen nog maar om totaal aantal punten gaat.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Asgaro schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:32:
[...]

Ooit Bad Company 2 of de Battlefield 3 beta gespeeld? Je krijgt geen punten als je voor jezelf spot.

• Trokken
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-11 19:01
EvaluationCopy schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:41:
[...]

Lekker belangrijk. Wat mij betreft halen ze die kill/death scores er helemaal uit, moet je eens zien hoeveel teamplay er dan komt, als het alleen nog maar om totaal aantal punten gaat.
idd

Nu loop ik me altijd kapot te ergeren als iedereen me kill jat. Omdat mensen vervolgens weer lopen te zeuren dat me k/d slecht is. Spotten doe ik echter nog steeds omdat het gewoon veel punten oplevert.

Als ze de k/d ratio niet zouden opslaan dan zou er veel meer teamplay tot stand komen, hoe beter mijn k/d in bc2 wordt hoe slechter me w/l ratio op éen of andere manier. Misschien ben ik te veel gaan focussen op kills krijgen instead of teamplay en winnen zoals ik aan het begin deed. (Toen ik nog n00b was met een k/d van 0.65 :+)

☀️ 2220Wp | 🚗 Hyundai Ioniq Electric 28kWh | 🌬️ Ventilatie WTW | 🤖 Home Assistant

• Sua
  • Laatst online: 18-10 19:12

Sua

lichtelijk nieuw

Haha, spotten voor de punten. 10 punten zijn echt verwaarloosbaar, zeker als sniper met (in ieder geval bij mij) merendeel marksmanship bonuspunten van 150+. Maar ik spot alsnog, voordat ik schiet zelfs, puur omdat ik hoop dat het de positie van mijn team in de match verbetert. Ook creëer je daarmee meer mogelijkheid voor jezelf om punten te verzamelen, als winning team.

K/d ratio is niet het meest belangrijke, maar het is zeker niet onbelangrijk. Je ziet genoeg mensen met zeer lage k/d (0.1 e.d.) ook gewoon heel laag in de punten staan door een dramatische combinatie van niet op het objectief spelen EN slecht kunnen mikken/niet inzien wanneer je moet schuilen en wanneer je moet rennen etc.

Niveau van de betaspelers was tragisch laag overigens. Dit spel wordt zoveel leuker als je een beetje samenwerking gebruikt (in tegenstelling tot CoD). Ik hoop dan ook met de retail een beetje fatsoenlijke clan te vinden die goed is, maar wel een beetje relativeringsvermogen heeft (geen hardcore gamers die diezelfde toewijding verwachten, maar ook geen softcore die het allemaal vooral voor eigen plezier doet).

hoi

EvaluationCopy schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:41:
[...]
+1

Het gaat er toch om dat de tegenstander tickets verliest? Wat kan het mij schelen of ik die kill maak of mijn teammate. True, ik krijg niet de punten voor de kill, but who cares. Ik wil gewoon het potje winnen.
Ik maak hoe dan ook wel mijn punten, maar dat zal minder zijn dan wanneer ikzelf de kills maak.
Lekker belangrijk.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Zolang je punten nodig hebt voor unlocks wil ik die kill punten gewoon hebben.

• Lukosje
  • Laatst online: 03-09 16:07
Voor mij is kills/deaths een ongelofelijke motivator om gewoon naar een vijandelijke vlag te gaan en om als een beest te keer te gaan. Aangezien 99/100 spelers het inzicht van een goudvis hebben ga ik liever alleen en dat met relatief vaak succes. Ken nog meer mensen die zo spelen en nog veel meer die gewoon zouden stoppen met het spel als je niet eens aantal kills en deaths kan zien. Denk dat je dan bijna geen community meer overhoudt...

• M2M

M2M

medicijnman

Sua schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:13:
Haha, spotten voor de punten. 10 punten zijn echt verwaarloosbaar, zeker als sniper met (in ieder geval bij mij) merendeel marksmanship bonuspunten van 150+. Maar ik spot alsnog, voordat ik schiet zelfs, puur omdat ik hoop dat het de positie van mijn team in de match verbetert. Ook creëer je daarmee meer mogelijkheid voor jezelf om punten te verzamelen, als winning team.

K/d ratio is niet het meest belangrijke, maar het is zeker niet onbelangrijk. Je ziet genoeg mensen met zeer lage k/d (0.1 e.d.) ook gewoon heel laag in de punten staan door een dramatische combinatie van niet op het objectief spelen EN slecht kunnen mikken/niet inzien wanneer je moet schuilen en wanneer je moet rennen etc.
Dat dus...

In rush moet je naar de objective toe, het ding planten en voor een seconde of 20 verdedigen. Als er dan zo'n noob van je team in een bosje ligt te snipen is dat geen toevoeging tot het team. En het maakt dan echt niet uit hoe je je verhaal verpakt. K/D is niet belangrijk. Ik heb regelmatig een K/D van 0.2. Als ik 10 keer naar die mcom moet rennen en 9 keer afgemaaid wordt dan moet dat maar. Ik vind het veel erger een pot te verliezen dan een lage K/D te hebben.

En kom dan niet aan met tactisch naar voren slow push / crawl blabla. Dat werkt niet. Als je gezien bent wordt je afgeschoten. Of je nu op de grond ligt of niet. Natuurlijk kun je iets meer tegenstanders afschieten, maar als het geen domme idioten zijn en een spawn bacon vlak bij geplaatst hebben ben je ook kansloos. Je schiet er een af, kruipt twee meter naar voren en er is weer een nieuwe tegenstander.

Wat werkt wel:
Flank, maar daar is het mapdesign niet voor geschikt.

Met het hele team een push maken aan 1 kant van de map. Massaal naar voren, alles afschieten wat je tegen komt, beacon planten in de tegenstander zijn spawn area en het allemaal net lang genoeg houden zodat de mcom af kan gaan.

Beachhead planten, 4 man cover en 1 idioot die als een op hol geslagen ADHD-er naar die mcom rent, het ding plant en het apparaat van een laagje C4 voorziet.

Oftewel, in een bosje liggen kamperen met je olifantengeweer is geen nuttige toevoeging aan het spel.

Idem met conquest. In je base een tentje opzetten is zielig en laf. Mensen die niet houden van het hele snipergebeuren kunnen niets tegen je beginnen. Geen mogelijkheid tot het benaderen van achteren, en maar een beetje wachten op tegenstanders. Meestal pak ik dan mijn zaklamp en ga ik irriteren. Heerlijk vind ik dat.

Bovendien is het kereltje met een K/D van 0.1 waarschijnlijk wel nuttig bezig. In ieder geval wordt hij afgeschoten. Dat betekend dat die speler nuttiger is dan de noob met de tent. Per definitie.

-_-

Verwijderd

Sua schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:13:

Niveau van de betaspelers was tragisch laag overigens. Dit spel wordt zoveel leuker als je een beetje samenwerking gebruikt (in tegenstelling tot CoD). Ik hoop dan ook met de retail een beetje fatsoenlijke clan te vinden die goed is, maar wel een beetje relativeringsvermogen heeft (geen hardcore gamers die diezelfde toewijding verwachten, maar ook geen softcore die het allemaal vooral voor eigen plezier doet).
Het klopt dat de 10 punten te verwaarlozen zijn, maar wanneer je de kill niet maakt is het wel mooi meegenomen. En het gaat het vooral om dat je het team helpt en niet alleen jezelf, al is het ook handig om zelf te zien waar de vijanden zijn.

In de bèta had ik geen hoge K/D (ergens rond de 0.8) en mij totale scores waren ook niet super (2000-3000 per ronde), maar mijn aandeel zorgde er wel voor dat we de missie wonnen (W/L 2.4). En dat was met de support class...

Daarnaast speel ik veel met de clan, al was het tijdens de bèta een beetje rommelig (TS kanalen die niet goed werkten enzo). Maar bij de release ga ik zeker in de funsquad van de clan spelen, want ik ben niet goed genoeg voor bv ESL.
Jackal131 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:16:
[...]
+1

Het gaat er toch om dat de tegenstander tickets verliest? Wat kan het mij schelen of ik die kill maak of mijn teammate. True, ik krijg niet de punten voor de kill, but who cares. Ik wil gewoon het potje winnen.
Ik maak hoe dan ook wel mijn punten, maar dat zal minder zijn dan wanneer ikzelf de kills maak.
Lekker belangrijk.
+1

Gelukkig zijn clanwars en toernooien meer gefocust op "wie wint de missie" ipv "wie maakt de meeste kills". Dus mij zul je niet zien op publieke servers waar alleen maar K/D-hunters rondlopen.

• DaniëlWW2
  • Niet online
Yes, twee keer dezelfde map. :P

Verder snap ik de rage over de snipers niet zo.
Natuurlijk is het bloedirritant als je halve team bezig is om bush wookiez te zijn maar dit is onnodig.
Waarom zou je spotten als je campers uit de vijand zijn spawn schiet. Alsof je ze daar gaat raken met de AR.
Verder worden de spelers zo snel achter elkaar afgeschoten dat spotten niet veel zin heeft en verder als iemand het vuur opent op ze dan zijn ze zo weg en dan heb je niks aan je spot.

En in de full game verdwijnt het mooie driehoekje als je achter dekking zit. En wees nou eens eerlijk tegen jezelf. Spotten jullie iedereen? Ik zelf spot redelijk veel omdat ik mijn mooie G13 heb geprogrammeerd dat de Q button G12 is waardoor spotten net zo snel gaat als schieten. Maar als ik iemand met gemak kan afschieten dan ga ik niet spotten hoor. Die kill is van mij. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik heb mezelf als nieuwe speler aangeleerd, Q-left mouse. Gaat bijna instant - geen moeite, gewoon jouw kill. Of niet en dan een spot bonus, ook prima.

De meeste mensen deugen!

• MicScott

MicScott

.Grey.

M2M schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:23:
[...]

Idem met conquest. In je base een tentje opzetten is zielig en laf. Mensen die niet houden van het hele snipergebeuren kunnen niets tegen je beginnen. Geen mogelijkheid tot het benaderen van achteren, en maar een beetje wachten op tegenstanders. Meestal pak ik dan mijn zaklamp en ga ik irriteren. Heerlijk vind ik dat.
Pech voor die mensen dan? Moeten we dan ook maar geen tanks gebruiken omdat mensen die niet van het tankgebeuren houden dan geen kans tegen je hebben? De tegenpartij frustreren helpt je ook te winnen.

• Unomomentodado
  • Laatst online: 27-07 23:56
Die goeie oude K/D discussie, mooi! Voor mij gaat winnen voor alles, dus ik bedenk niet eerst hoe mijn K/D er in het potje voor staat, alvorens een MCOM te armen. Toch wil ik het punt maken dat goede K/D belangrijk is om juist de objective te kunnen halen.

Met een team van enthousiaste objective georienteerde spelers die een gemiddelde K/D hebben van 0,5 win je de objective niet. Waarom? Respawntijd. Lage K/D spelers kijken een stuk vaker naar het 10 seconden spawn schermpje en kunnen niet dan het helpen de MCOM te defenden/aanvallen, of als spawnpunt achter te blijven, als het echt nodig is. Met alleen lage K/D spelers wordt je binnen de kortste keren de spawn in gedrukt, zij het verdedigend of aanvallend.

Een K/D van 1 of hoger i.c.m. een focus op de objective is daarom wat ik nastreef. Het gaat om de balans tussen beide.

• Unomomentodado
  • Laatst online: 27-07 23:56
DanielWW2 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:29:
Spotten jullie iedereen? Ik zelf spot redelijk veel omdat ik mijn mooie G13 heb geprogrammeerd dat de Q button G12 is waardoor spotten net zo snel gaat als schieten. Maar als ik iemand met gemak kan afschieten dan ga ik niet spotten hoor. Die kill is van mij. :+
Jep, zeker. Is echt een enorm automatisme geworden dat mijn linkerduim 1mm van de selectknop af zit. Was tijdens Killzone 3 ook enorm afleren dat dat niet hoefde. :)

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-11 21:46
De bullet drop berekenen, met die 12x scope heb je daarvoor hulplijnen.
Is er een vuistregel of moet je zelf afstanden inschatten en dan via je scope zien op welke lijn je in je scope moet uitlijnen?

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:40
Unomomentodado schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:03:
[...]

Jep, zeker. Is echt een enorm automatisme geworden dat mijn linkerduim 1mm van de selectknop af zit. Was tijdens Killzone 3 ook enorm afleren dat dat niet hoefde. :)
Kun je spotten en schieten niet onder 1 knop zetten? Wel irritant waarsch ivm die pieptoon naar meerdere keren spotten :)

Signature

• arjankol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-11 08:21
Weet iemand of de DLC Back to Karkand die bij de Limited Edition zit meteen beschikbaar is bij de launch? Het zou kunnen dat die vier mappen later worden uitgebracht als DLC.

Alle multiplayer mappen zijn ook bekend gemaakt. Zie: http://battlefieldo.com/battlefield-3-maps-revealed/

Verwijderd

Tomino schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:15:
De bullet drop berekenen, met die 12x scope heb je daarvoor hulplijnen.
Is er een vuistregel of moet je zelf afstanden inschatten en dan via je scope zien op welke lijn je in je scope moet uitlijnen?
Er is een manier om dit te berekenen, maar is afhankelijk van de scope.

Hier is een video die uitlegd hoe je de afstand kan berekenen adhv je scope. Maar geeft ook de basis over hoe een scope werkt: YouTube: Understanding Mils (Milliradians) - Rifle Shooting Technique - NSSF Shooting Sportscast

Verwijderd

arjankol schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:25:
Weet iemand of de DLC Back to Karkand die bij de Limited Edition zit meteen beschikbaar is bij de launch? Het zou kunnen dat die vier mappen later worden uitgebracht als DLC.

Alle multiplayer mappen zijn ook bekend gemaakt. Zie: http://battlefieldo.com/battlefield-3-maps-revealed/
de Back to Karkand DLC komt later en is in de vorm van de vietnam dlc voor BFBC2. De limited edition geeft je alleen een code waarmee je de Back to Karkand dlc later gratis kunt downloaden

• EvaluationCopy
Zelfs al zou je alleen voor de k/d ratio gaan, als je spot betekent dat dat je het andere makkelijker maakt kills te maken. Als iedereen dus spot, haal jij OOK meer kills. Win-win heet dat.

• The Great HooD
  • Laatst online: 13-09-2014
M2M schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:23:
[...]

Dat dus...

In rush moet je naar de objective toe, het ding planten en voor een seconde of 20 verdedigen. Als er dan zo'n noob van je team in een bosje ligt te snipen is dat geen toevoeging tot het team. En het maakt dan echt niet uit hoe je je verhaal verpakt. K/D is niet belangrijk. Ik heb regelmatig een K/D van 0.2. Als ik 10 keer naar die mcom moet rennen en 9 keer afgemaaid wordt dan moet dat maar. Ik vind het veel erger een pot te verliezen dan een lage K/D te hebben.
Hier kan ik me enigszins nog wel in vinden. Ik houd liever beide in het oog, en een goede K/D en een winst. Al gaat winst toch echt boven K/D...
En kom dan niet aan met tactisch naar voren slow push / crawl blabla. Dat werkt niet. Als je gezien bent wordt je afgeschoten. Of je nu op de grond ligt of niet. Natuurlijk kun je iets meer tegenstanders afschieten, maar als het geen domme idioten zijn en een spawn bacon vlak bij geplaatst hebben ben je ook kansloos. Je schiet er een af, kruipt twee meter naar voren en er is weer een nieuwe tegenstander.

Wat werkt wel:
Flank, maar daar is het mapdesign niet voor geschikt.
Hier ga je IMHO ontzettend de fout in. De bedoeling in Rush is dat je langzaam je lijn naar voren pusht zodat je steeds dichtre bij de MCOM komt met zijn allen en dan kan armen + verdedigen. Ik ben altijd heel voorzichtig met het benaderen van de MCOM, ik scan mijn omgeving om dan weer een paar meter verder te gaan. En over die spawn beacon, die kan je gemakkelijk horen dus uitschakelen. Erop afrennen als een dwaas kan op den duur effectief zijn maar kost IMO alleen maar onnodige extra tickets. En die mensen vervloek ik dus ook.
Oftewel, in een bosje liggen kamperen met je olifantengeweer is geen nuttige toevoeging aan het spel.

Bovendien is het kereltje met een K/D van 0.1 waarschijnlijk wel nuttig bezig. In ieder geval wordt hij afgeschoten. Dat betekend dat die speler nuttiger is dan de noob met de tent. Per definitie.
In een bosje liggen kan zeker wel een toevoeging zijn aan het team, als hij maar op effectieve plaatsen gaat liggen en dus het vijandelijke team bezig houdt en dat er ook daadwerkelijk mensen rekening met hem houden. En nee dat is niet ergens in je eigen base, maar meer bij de andere base. Een sniper kan zoveel voordeel meebrengen, alleen realiseren mensen dat niet + mensen weten over het algemeen niet hoe ze een sniper moeten gebruiken.

En een kereltje met 0.1 is niet altijd nuttig bezig. Als je wordt afgeschoten probeer je mee te doen aan de battle maar als je keer op keer wordt neergeschoten ben je gewoon een totale faal en kan je beter het spel wegleggen.

• xeple
  • Laatst online: 19-11 01:59
Simpel, met COD ben ik een K/D slet. In Battlefield ben ik team player en doe ik alles voor het team.

Ik vind dan ook de W/L ratio meer waarde heeft in Battlefield dan de K/D ratio.
mouzetc schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:17:
[...]

Kun je spotten en schieten niet onder 1 knop zetten? Wel irritant waarsch ivm die pieptoon naar meerdere keren spotten :)
Als je dan ff een tank of chopper wilt spotten verraadt je daardoor gelijk je posititie, aangezien er dan ook wat kogels de lucht in gaan ;)

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

• StealthyPeanut
Ze mogen van mij de K/D ratio, killstreaks etc. helemaal verwijderen uit de game. Voegt erg weinig toe en het geeft totaal niet aan hoe goed je bent. Jammer dat de BF-serie daarin toch wat meer richting COD verschuift met al zijn beloningen en punten etc. Net een kermis als je punten scoort. Waarom niet als in BF2? Niet aangeven hoeveel punten je scoort, maar alleen wie je neerschiet. Klein links in het scherm.

• Mavamaarten
  • Laatst online: 08:08

Mavamaarten

Omdat het kan!

xeple schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:46:
Simpel, met COD ben ik een K/D slet. In Battlefield ben ik team player en doe ik alles voor het team.
Ik vind dan ook de W/L ratio meer waarde heeft in Battlefield dan de K/D ratio.
Same here. Het grappige is dat mijn vrienden eerder zijn voor het hersenloos schieten. Ik had ze gezegd BF3 eens te proberen maar ze vonden het niets, omdat BF nu eenmaal niet gewoon hersenloos schieten is. Euhh, ik heb 3 kills maar ik krijg geen UAV ? :+ Ik spot trouwens meer voor mijn team van voor de +10 bonus hoor. Je team doet opvallend veel beter als je enemies spot, omdat je dan beter kan inschatten waar de enemy zit en kan je beter kiezen welke MCOM je moet armen, objectives capturen,... Voor de extra kills voor je team helpt het natuurlijk ook.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11 21:37
StealthyPeanut schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:49:
Jammer dat de BF-serie daarin toch wat meer richting COD verschuift met al zijn beloningen en punten etc.
De punten die je krijgt om een potje te winnen moeten gewoon veel ruimer opwegen t.o.v. de punten die je krijgt voor 20 kills. Dan is het probleem uit de wereld en wordt het beloont om als team te spelen.

• EvaluationCopy
Een conquest win geeft 500 punten, dat draagt ook goed bij aan levelling.

Verwijderd

EvaluationCopy schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:11:
Dat is 5 kills. Dat staat niet in verhouding tot een overwinning in een pot die 30 tot 45 minuten kan duren.

• StealthyPeanut
EvaluationCopy schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:11:
Een Win Ribbon mag imho best 2000 punten opleveren. En dan de punten voor een kill halveren. De punten voor team-hulp (healing, repair, resupply, spotting etc) weer verdubbelen en je hebt een game die enorm veel op een teamgame begint te lijken.

Dan uiteindelijk alle punten delen door 10, zodat je een wat normaler scoreverloop hebt. De ribbon "conquest" en "rush" laten vervallen, dat is meer met de kleutergedachte van; Het is belangrijker om mee te spelen dan te winnen!
Pagina: 1 ... 60 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LET OP:

(Slow)chat? <a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1474225">BF3 kroeg topic</a>
Als je wilt discussiëren over specs doe je dat niet hier maar in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1469638">Het BF3 hardware topic</a>.

De winkel waar jij een pre-order hebt gedaan, of zelfs alleen het feit dat je het hebt gedaan, is ook echt niet nodig om te posten. Voor prijsinformatie zijn er andere bronnen, bijvoorbeeld www.budgetgaming.nl

Users die nu nog dit topic vervuilen met dit soort informatie kunnen op zijn minst een officiële waarschuwing tegemoet zien