Sua schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:13:
Haha, spotten voor de punten. 10 punten zijn echt verwaarloosbaar, zeker als sniper met (in ieder geval bij mij) merendeel marksmanship bonuspunten van 150+. Maar ik spot alsnog, voordat ik schiet zelfs, puur omdat ik hoop dat het de positie van mijn team in de match verbetert. Ook creëer je daarmee meer mogelijkheid voor jezelf om punten te verzamelen, als winning team.
K/d ratio is niet het meest belangrijke, maar het is zeker niet onbelangrijk. Je ziet genoeg mensen met zeer lage k/d (0.1 e.d.) ook gewoon heel laag in de punten staan door een dramatische combinatie van niet op het objectief spelen EN slecht kunnen mikken/niet inzien wanneer je moet schuilen en wanneer je moet rennen etc.
Dat dus...
In rush moet je naar de objective toe, het ding planten en voor een seconde of 20 verdedigen. Als er dan zo'n noob van je team in een bosje ligt te snipen is dat geen toevoeging tot het team. En het maakt dan echt niet uit hoe je je verhaal verpakt. K/D is niet belangrijk. Ik heb regelmatig een K/D van 0.2. Als ik 10 keer naar die mcom moet rennen en 9 keer afgemaaid wordt dan moet dat maar. Ik vind het veel erger een pot te verliezen dan een lage K/D te hebben.
En kom dan niet aan met tactisch naar voren slow push / crawl blabla. Dat werkt niet. Als je gezien bent wordt je afgeschoten. Of je nu op de grond ligt of niet. Natuurlijk kun je iets meer tegenstanders afschieten, maar als het geen domme idioten zijn en een spawn bacon vlak bij geplaatst hebben ben je ook kansloos. Je schiet er een af, kruipt twee meter naar voren en er is weer een nieuwe tegenstander.
Wat werkt wel:
Flank, maar daar is het mapdesign niet voor geschikt.
Met het hele team een push maken aan 1 kant van de map. Massaal naar voren, alles afschieten wat je tegen komt, beacon planten in de tegenstander zijn spawn area en het allemaal net lang genoeg houden zodat de mcom af kan gaan.
Beachhead planten, 4 man cover en 1 idioot die als een op hol geslagen ADHD-er naar die mcom rent, het ding plant en het apparaat van een laagje C4 voorziet.
Oftewel, in een bosje liggen kamperen met je olifantengeweer is geen nuttige toevoeging aan het spel.
Idem met conquest. In je base een tentje opzetten is zielig en laf. Mensen die niet houden van het hele snipergebeuren kunnen niets tegen je beginnen. Geen mogelijkheid tot het benaderen van achteren, en maar een beetje wachten op tegenstanders. Meestal pak ik dan mijn zaklamp en ga ik irriteren. Heerlijk vind ik dat.
Bovendien is het kereltje met een K/D van 0.1 waarschijnlijk wel nuttig bezig. In ieder geval wordt hij afgeschoten. Dat betekend dat die speler nuttiger is dan de noob met de tent. Per definitie.