zAo schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 21:00:
[...]
Het is een van de eerdere zaken die je unlockt. Ik had hem al op level 4 meen ik.
Hoewel het neerhalen van een jet met een stinger niet erg makkelijk is, is het zeker goed te doen. Als je met z'n 2-en staat, is er weinig ontkomen aan voor hem. Tenzij hij buiten je bereik gaat vliegen natuurlijk.
Stingers zijn totaal nutteloos tegen zon piloot, sowieso komt hij al nauwlijks laag genoeg om uberhaubt binnen bereik te komen, maar daarnaast is het triviaal voor een piloot om aan een stinger te ontkomen: vlieg in een rechte lijn. Enige fighters die je met stingers neerhaalt zijn degene die laag vliegen en daar hele scherpe bochten maken of gewoon langzaam zijn. Tegen helis werkens ze primas, tegen jets doen ze geen drol. En zelfs al zouden ze sneller zijn, dan nog heeft hij flares. Niet heel veel problemen mee, aangezien jets ook weinig doen tegen infanterie. Echter wel wat opmerkingen erover:
Hij zegt wel makkelijk dat ze anti air niet gebruiken, maar laten we wel wezen, dat ding doet geen drol tegen een jet zolang die op afstand is, iig te moeilijk om goed te raken. Ik weet niet hoe de raketten zijn die je ervoor kan unlocked, hopelijk sneller dan stingers.
En hij kan wel leuk kloten in de lucht, zijn team werd wel zwaar ingemaakt.
Echter het probleem dat ik ermee heb is voor de helis. Helis zijn sitting ducks vs fighters, zijn kwetsbaar voor stingers, en horen als taak te hebben primair anti tank, en iets minder tegen infanterie. Maar als je hiernaar kijkt dan is een fighter jet extreem goed tegen tanks. Wat is dan nog de rol van de helis? Laat staan als we de anti ground jets erbij halen.
Probleem twee is de manier waarop hij een lock krijgt op tanks, en vooral het gemak. Dan heb ik het niet zozeer over de tijd die het kost ofzo, en maar in mindere maten dat hij nauwlijks hoeft te mikken. Mijn probleem is dat hij niet rondvliegt, hij ziet in een tank, en switched naar dat targetting scherm. In plaats daarvan is het zo dat hij naar het targeting scherm gaat, rond vliegt, en kijkt wanneer er een oranje vierkantje oplicht. Dat maakt het veel te eenvoudig om voertuigen te zien.
Begin eens met dat hele targeting scherm eruit te halen, oftewel als je een lock wilt krijgen op een tank moet je richting de grond vliegen totdat je die lock hebt.