"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
Heb de Beta niet veel kunnen spelen, en ik ben niet bekend met de battlefield franchise (behalve Vietnam), maar kan iemand mij vertellen wat dat oranjeachtige rechthoekje betekend?
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
Volgens mij is dat de enemy base.Sargan schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:17:
[...]
Heb de Beta niet veel kunnen spelen, en ik ben niet bekend met de battlefield franchise (behalve Vietnam), maar kan iemand mij vertellen wat dat oranjeachtige rechthoekje betekend?
[ Voor 17% gewijzigd door riffey#4 op 10-10-2011 12:19 . Reden: fout gelezen ]
De enemy spawnpoint/base vanwaar ze de aanval uit moeten voeren. Zie je enkel op rush maps.Sargan schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:17:
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Nee
Toch zie ik dat het caspian border is, was die ook als rush te spelen in de beta?Tsurany schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:19:
[...]
De enemy spawnpoint/base vanwaar ze de aanval uit moeten voeren. Zie je enkel op rush maps.
Verwijderd
Het rechthoekje geeft aan waar de spawnplaatsen zijn; blauw is van je eigen team en rood/oranje is van de vijand.Sargan schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:17:
[...]
Je zal ook kleine driekhoekjes (punt naar beneden) zien, welke de locatie aangeeft van personen. Squadleden zal je altijd zien, teamleden wanneer deze in de buurt zijn en vijanden alleen wanneer ze gespot zijn.
Verder zijn er nog tanks, vliegtuigen, helicopters en voertuigen welke allemaal een eigen icoontje hebben.
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
Op een paar servers ja. Officieel volgens mij niet de bedoeling.Baccy schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:20:
Toch zie ik dat het caspian border is, was die ook als rush te spelen in de beta?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

8 man squad had van mij ook nog wel gemogen..
[ Voor 22% gewijzigd door SAiN ONeZ op 10-10-2011 12:37 ]
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Dat zou wel extreem grappig zijn, waar ik wel benieuwd naar ben of Origin het gaat trekken. Om preciezer te zijn of er nog bandbreedte over is om te downloaden, want ik verwacht een stormloop als het spel uit is en iedereen wil het eerste zijn en uiteraard zal het een aardig begin klap worden voor de server.Tsurany schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:13:
Origin werkt met een digital download systeem, daar hebben ze dus geen last van beperkte voorraden.
pre-download... Wat dat betreft zal dat denk ik wel meevallen, maar de load qua spelers op de servers zal de eerste paar dagen miss wel voor wat problemen gaan zorgen.4Real schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:32:
[...]
Dat zou wel extreem grappig zijn, waar ik wel benieuwd naar ben of Origin het gaat trekken. Om preciezer te zijn of er nog bandbreedte over is om te downloaden, want ik verwacht een stormloop als het spel uit is en iedereen wil het eerste zijn en uiteraard zal het een aardig begin klap worden voor de server.
[ Voor 14% gewijzigd door HammerNL op 10-10-2011 12:34 ]
Verwijderd
misschien doen ze het in fases.. lijkt mij beter denk ik?4Real schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:32:
[...]
Dat zou wel extreem grappig zijn, waar ik wel benieuwd naar ben of Origin het gaat trekken. Om preciezer te zijn of er nog bandbreedte over is om te downloaden, want ik verwacht een stormloop als het spel uit is en iedereen wil het eerste zijn en uiteraard zal het een aardig begin klap worden voor de server.
aangezien iedereen meteen wil downloaden gaat alles traag en loopt die miss vast..
gelukkig heb ik ps3..
zal ook ongetwijfeld een chaos zijn online.. met de mensen die als een gek willen lvlen en lopen te knalle:p
kan nou al niet wachten
Dat mocht niet - foute instellingen, of een test van de makers van de admin programma's en PBSS. Wij draaienden voor deze groepen de servers en zodra een admin tool maker de mapcycle via de rcon interface kon aanpassen moest natuurlijk alles getest wordenBaccy schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:20:
[...]
Toch zie ik dat het caspian border is, was die ook als rush te spelen in de beta?
Met zijn allen terug naar Battlefield : Bad Company 2
Beroeps brabander
Verwijderd
je kan em niet pre orderen bij free record shop/e-plaza of intertoys?mngm schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:48:
Zijn er mensen die bij wehkamp een order geplaatst hebben en een mail gekregen hebben dat ze niet genoeg limited editions hebben? Ik heb mijn PS3 versie bij mediaoffer gekocht, en nu blijkt dat zij geen limited editions krijgen. Ik denk dat ik mijn order annuleer daar en dan bij wehkamp koop, maar enkel als zij er natuurlijk wel hebben...
Geen idee, moet hem (daar) ook nog bestellen. Ze hebben bij Wehkamp echter de Spec-Act kit sinds 25 Sept uit het pakket gehaald. Dus daar kan je enkel nog maar een 'lege' Limited Edition kopen, mocht je daar waarde aan hechten.Zijn er mensen die bij wehkamp een order geplaatst hebben en een mail gekregen hebben dat ze niet genoeg limited editions hebben?
Pentaxiaan
Limited edition heeft Back to Karkand, dus zeker de moeite waard!SirNobax schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:54:
[...]
Geen idee, moet hem (daar) ook nog bestellen. Ze hebben bij Wehkamp echter de Spec-Act kit sinds 25 Sept uit het pakket gehaald. Dus daar kan je enkel nog maar een 'lege' Limited Edition kopen, mocht je daar waarde aan hechten.
Verwijderd
ik heb de gewone limited edition besteld bij bol.com dus met back to karkand pakket.. heb voor de rest nog geen mail ontvangen dus ik mag wel van uit gaan dat ik deze ontvang..Giablo schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:57:
Bij Bol.com krijg j ehet back to karkand pakket en het physical warfare pakket! kost wel 49 e maar daar ben je er wel zeker van dat ze het zullen hebben (mag ik aannemen)
Ik heb hem daar ook ge-preorderd, en ook nog geen mail ontvangen van eventuele veranderingen, vandaar dat ik het ook had vermeldVerwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:58:
[...]
ik heb de gewone limited edition besteld bij bol.com dus met back to karkand pakket.. heb voor de rest nog geen mail ontvangen dus ik mag wel van uit gaan dat ik deze ontvang..
Ik heb de PC versie bij wehkamp besteld. So far nog niks van gehoord behalve een order bevestiging.mngm schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:48:
Zijn er mensen die bij wehkamp een order geplaatst hebben en een mail gekregen hebben dat ze niet genoeg limited editions hebben? Ik heb mijn PS3 versie bij mediaoffer gekocht, en nu blijkt dat zij geen limited editions krijgen. Ik denk dat ik mijn order annuleer daar en dan bij wehkamp koop, maar enkel als zij er natuurlijk wel hebben...
Verwijderd
oh sorry, oftewel ik post het nu dubbel:pGiablo schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:59:
[...]
Ik heb hem daar ook ge-preorderd, en ook nog geen mail ontvangen van eventuele veranderingen, vandaar dat ik het ook had vermeld
iig nog eventjes wachten tot de game..
ik vind het al gauw goed zolang ik maar kan spelen:)
Ik wacht tot de launch voordat ik hem ga kopen, wil eerst van mede tweakers horen dat de meeste bugs eruit zijn.
---RAWE CEEK!!!---
Dan loop je wel de gratis DLC misNoFearCreations schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:13:
Jammer dat de beta klaar is, maar nu kan ik eindelijk verder gaan met deus ex
Ik wacht tot de launch voordat ik hem ga kopen, wil eerst van mede tweakers horen dat de meeste bugs eruit zijn.
Vind de game nu al aardig compleet.
---RAWE CEEK!!!---
Moet je je inderdaad niet al te druk over maken. Zelf denk ik dat ze alle DLC gewoon beschikbaar stellen voor iedereen, en anders bestaat er altijd iets als Ebay waar je de codes drect los kunt kopen.NoFearCreations schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:20:
Der komen dan vast ook nog wel acties, en heb geen idee wat ik allemaal mis loop dan?
Vind de game nu al aardig compleet.
De DLC komt ook voor iedereen beschikbaar hoor.The Great HooD schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:21:
[...]
Moet je je inderdaad niet al te druk over maken. Zelf denk ik dat ze alle DLC gewoon beschikbaar stellen voor iedereen, en anders bestaat er altijd iets als Ebay waar je de codes drect los kunt kopen.
Alleen je kan er vergif op in nemen dat je dan wel weer je portemonnee mag trekken
Mijn punten:
* Maps zijn goed uitgewerkt, weinig chokepoints en ook op de Rush map Metro voldoende routes om te verrassen en verrast te worden.
* Geluid van dit spel (Ik speel met Roccat Kave 5.1 Headset) is echt ongeëvenaard. Je hebt echt het gevoel in een warzone te zitten, de kogels suizen langs en elke explosie klinkt net weer even anders.
* Grafisch is dit spel echt wel mooi, vergeleken met Call of Duty die ik hiervoor speelde zelfs geniaal. De bugs even wegdenkend (bug is met name flikkerend beeld bij mij (in rood of soms wit).
* Besturing soldaat is goed en benadert voor mij perfectie. Alleen dat je elkaar kan wegduwen is klote, daar moeten ze echt iets aan doen.
* Textures zitten nog veel bugs in op Metro kan je door stenen heenschieten met een snipergeweer. Dat gaan ze fixen weet ik maar was wel een beetje dom om elke keer mee te maken.
* Waarom de n&*k kan je een grenade niet cooken voordat je hem weggooit?
En dan wat ergernis eruit bij mij:
De samenwerking spel / friends / browser is echt kut...
Ik had in browser een probleem dat in invites van friends niet kon zien en dat als ik een party maakte dat mijn browser dat pas op refresh liet zien...
Dat moeten ze echt gaan maken anders zit je constant in het andere team terwijl je met vrienden speelt...
:-)
Ben ik het helemaal mee eens! Op een puntje na, de besturing. Waar ik mij bijzonder aan erger is het feit dat je niet gewoon over kleine obstakels kan springen maar dat er dan gelijk een soort "klim" animatie gestart moet worden, zefs bij stenen van ongeveer 20cm hoog ofzo. Erg overdreven en haalt vaak de snelheid eruit.PiRiVi schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:30:
Ik kijk even terug op de BETA:
Mijn punten:
* Maps zijn goed uitgewerkt, weinig chokepoints en ook op de Rush map Metro voldoende routes om te verrassen en verrast te worden.
* Geluid van dit spel (Ik speel met Roccat Kave 5.1 Headset) is echt ongeëvenaard. Je hebt echt het gevoel in een warzone te zitten, de kogels suizen langs en elke explosie klinkt net weer even anders.
* Grafisch is dit spel echt wel mooi, vergeleken met Call of Duty die ik hiervoor speelde zelfs geniaal. De bugs even wegdenkend (bug is met name flikkerend beeld bij mij (in rood of soms wit).
* Besturing soldaat is goed en benadert voor mij perfectie. Alleen dat je elkaar kan wegduwen is klote, daar moeten ze echt iets aan doen.
* Textures zitten nog veel bugs in op Metro kan je door stenen heenschieten met een snipergeweer. Dat gaan ze fixen weet ik maar was wel een beetje dom om elke keer mee te maken.
* Waarom de n&*k kan je een grenade niet cooken voordat je hem weggooit?
En dan wat ergernis eruit bij mij:
De samenwerking spel / friends / browser is echt kut...
Ik had in browser een probleem dat in invites van friends niet kon zien en dat als ik een party maakte dat mijn browser dat pas op refresh liet zien...
Dat moeten ze echt gaan maken anders zit je constant in het andere team terwijl je met vrienden speelt...
Kom er net achter, wou ff lekker potje gaan spelen, DAMN
word 2 weekjes wachten, hopen dat die beetje snel gedelivered word, heb geen digitale download gedaan.
3X Multiplus II 10KVA, 2x MPPT RS 450/200, 48v 82kWh LiFePO4, 21kwp PV
Erger vind ik hoe glitchy die "klim animatie" er vanuit iemand anders zijn camera het eruit ziet. Zeker in gebieden zoals de tunnels in Metro, glitched iedereen een beetje de halve map door.EnigmaNL schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:33:
[...]
Waar ik mij bijzonder aan erger is het feit dat je niet gewoon over kleine obstakels kan springen maar dat er dan gelijk een soort "klim" animatie gestart moet worden, zefs bij stenen van ongeveer 20cm hoog ofzo. Erg overdreven en haalt vaak de snelheid eruit.
Zeker als je iets verderop met je bolt-action rifle probeer te mikken is dat erg storend.
Geen idee of dat nou die "Smooth animation engine" is die over z'n nek gaat, of dat het weer een gevalletje server/client/netcode-lag is.
Pentaxiaan
Spellen zijn gemaakt voor entertainment. Als het zoals in het echt was zou je niet fucking respawnen innit
/rant tegen nep-gamers die altijd maar zeiken
Beta was leuk! Ik kan voor geen kloot vliegen ... niet in een heli en niet in een jet
En please, als je 1 ding niet wilt is het clientside hit registratie. Ik heb op leuk niveau UT99 gespeeld en ik weet dat clientside sneller aanvoelt etc. maar het is echt hemels voor cheaters en bots. In shooters wil je dat gewoon niet ... je wilt dat echt een bewaakte/veilige server laten doen die niet door die klotekids beïnvloed wordt. Dan neem je inderdaad 20ms meer latency mee, het zij zo
De meeste mensen deugen!
Het lijkt erop dat ze Verkoopstand van TFT schermen bij de Mediamartk willen nabootsen ofzo....
Mijn indruk vd Alpha en Beta is iig tot nu toe niet erg positief. Spel krijgt een 6.5 van me.
Ben erg benieuwd hoe de retail is, maar ik zou het geen punt vinden als het gewoon een half jaar uitgesteld werd en ze in die tijd de boel eens fatsoenlijk gingen finetunen.
[ Voor 27% gewijzigd door Help!!!! op 10-10-2011 13:42 ]
For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.
Ik vindt de beta geslaagd. Metro was beetje buggy op het begin, maar toen later werkte het erg soepel.
Bewegingen gaan goed, voor mij geen enkel probleem gespot.
Caspian border is mooi, maar stiekem hoop ik op een net iets grotere map(s) net als in BF2.
Ze hebben squad team deathmatch er gewoon weer lekker ingehouden... Dat vond ik altijd geniaal met me matties.
Engine speelkwaltijd over het algemeen heel mooi en soepel. Bugs zoals grond voertuigen die moeite hebben met wat obstakels overhoop rijden word nog wel gefixt neem ik aan.
Jets erg sloom, opzich jammer maar dat gaat wel wennen. Heb die missles in actie gezien en dat is echt heerlijk. Gister ook nog een mooie 15 kill steak met attack helicopter gunner.
Ik hoop dat ze weer die carriers weer erin stoppen, lijkt me ook erg leuk. Back to karkant is ook echt geniaal bedacht. Geen moeite met de weg vinden daar.
Graag de besturing ook weer terug! BF2 besturing op de heli en jets was echt goud. echt.
Een beetje afgezaagd elke gun zelfde unlocks, toch handig en zeker niet verkeerd. Alleen minder speciaal.
En mijn favoriete nieuwe feature is marksman bonus. Had gister 5 kills die rond de 400 meter waren. Rond de 400 punten per kill, vind ik de concentratie wel waard!
Ik ben een echte fan en ik kan niet wachten. Over de ump etc. Op lange afstanden zijn ze lang niet zo goed als normale rifles, dus ik heb daar ook geen problemen mee eigenlijk.
[ Voor 4% gewijzigd door Oynky op 10-10-2011 14:13 ]
Hey Stewie, kun jij misschien iets vertellen over de mogelijke voertuigen in de oude ''infantry'' maps zoals karkand ? lijkt me gruwelijk als daar chopperts etc. bij gevoegd gaan worden.....Stewie! schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:56:
[...]
Limited edition heeft Back to Karkand, dus zeker de moeite waard!
Weet je waar ik me aan erger? Al die zeikerds die inhoudelijk niks kunnen toevoegen en daarom maar gaan ranten zonder dat ze überhaupt begrijpen waar het om gaat. Het gaat ons er in de eerste plaats om dat bepaalde zaken ons storen. Die belichting stoort mij niet alleen omdat het niet realistisch is maar ook omdat het niks toevoegt behalve ergernissen. Het geeft een erg druk beeld wat niet alleen vervelend is om naar te kijken maar ook een gevoel geeft dat je in een erg artificiële wereld rondloopt. Juist realistische belichting zorgt voor een betere onderdompeling en geeft je echt het gevoel op het slagveld rond te lopen.Cassius schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:40:
Al die mensen die zeuren over realisme in een spel zijn echt op een steen geland ooit ... Ja maar in het echt ziet dat er niet zo uit hoor! Ja maar in het echt valt een boom niet zomaar om hoor! Die guns zijn echt achterhaald boohoo! Lens flares vanaf alleen sniper guns, ja hoor! Dat contrast en die schaduwen zijn echt gefotoshopped, dat zie ik aan de pixels ...
Spellen zijn gemaakt voor entertainment. Als het zoals in het echt was zou je niet fucking respawnen innit.
/rant tegen nep-gamers die altijd maar zeiken
Zelfde met lens flare van een snipergun. Waarom zouden bepaalde scopes altijd licht reflecteren (zelfs ondergronds) terwijl anderen dat niet doen? Ik vind zelf dat het niks toevoegt aan de gameplay en daarnaast ook niet realistisch is. Als het aan de gameplay niks toevoegt is realisme de enige reden die voor mij acceptabel is om bepaalde zaken aan het spel toe te voegen, is dat argument er ook niet vind ik het een nutteloze toevoeging.
dat kan je aanpassen, ik had een mailtje gestuurd naar support of dat gewijzigd kon worden, maar voor de beta doen ze dat niet.djerror schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:42:
Zou je nou nog je soldier name kunnen aanpassen in de final zoals bij bfbc2? Of zou je origin nick gelijk je soldiername zijn..aparte clan nick is wel wat handiger voor matches esl/cb etc
In de final kan je meerdere persona's aanmaken.. en wegens "security reasons" weigeren ze overigens je origin ID te veranderen
Qua gameplay, en beleving aardig sterk, moet nog even wennen want dit wordt mijn eerste echte shooter op een console (altijd pc gedaan).
Vooral de sensatie van hoe dingen in beeld komen en de geluiden daarbij vind ik heel gaaf, vooral als je heftig word geraakt of dood gaat.
Zijn de graphics op de PC beter dan die op de console of ga je pas het verschil zien als je een ultra highend gaming pc hebt?
Ik zou zeggen.. 2x mooier over het algemeen van AA settings, ULTRA textures tot zieke viewing distance met alle objects nog zeer scherp zichtbaar.Richard! schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:46:
Zijn de graphics op de PC beter dan die op de console of ga je pas het verschil zien als je een ultra highend gaming pc hebt?
Tenzij je aan bepaalde voorwaarden voldoet. Dit is onder andere je echte naam als ID, een telefoonnummer, je BSN nummer of iets anders wat fraude gevoelig is of identificatie mogelijk maakt.flessuh schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:45:
In de final kan je meerdere persona's aanmaken.. en wegens "security reasons" weigeren ze overigens je origin ID te veranderen
Lol nogal, een vriend van me is ps3 gamer, ik pc.. beide de beta gedownload..Richard! schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:46:
Gister eens goed de BF3 beta gespeeld op de PS3 maar de graphics vallen mij toch aardig tegen..
Qua gameplay, en beleving aardig sterk, moet nog even wennen want dit wordt mijn eerste echte shooter op een console (altijd pc gedaan).
Vooral de sensatie van hoe dingen in beeld komen en de geluiden daarbij vind ik heel gaaf, vooral als je heftig word geraakt of dood gaat.
nu speel ik slechts met een q8400 quad + gtx460, maar mijn schermpje ziet er toch vele malen mooier uit dan hij op zijn ps3... ik vond het zelfs lelijk
Hoe kan jij feedback geven op Back to Karkand, hiervan zit niets in de Bèta ?Oynky schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:45:
...Back to karkant is ook echt geniaal bedacht. Geen moeite met de weg vinden daar...
Schijnt een map te zijn geweest in een vorige deel van de BF serie?agoNITE schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:48:
[...]
Hoe kan jij feedback geven op Back to Karkand, hiervan zit niets in de Bèta ?
Wellicht net als ik BF2 grijs gespeeld waardoor hij Karkand kent als z'n broekzak? De maps zijn qua layout ongewijzigd, dan is de weg kennen niet lastig.agoNITE schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:48:
Hoe kan jij feedback geven op Back to Karkand, hiervan zit niets in de Bèta ?
Beetje jammer danTsurany schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:48:
[...]
Tenzij je aan bepaalde voorwaarden voldoet. Dit is onder andere je echte naam als ID, een telefoonnummer, je BSN nummer of iets anders wat fraude gevoelig is of identificatie mogelijk maakt.
Het is je misschien wel opgevallen dat er enorm veel cover is in BF3.Tsurany schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:45:
[...]
Zelfde met lens flare van een snipergun. Waarom zouden bepaalde scopes altijd licht reflecteren (zelfs ondergronds) terwijl anderen dat niet doen? Ik vind zelf dat het niks toevoegt aan de gameplay en daarnaast ook niet realistisch is. Als het aan de gameplay niks toevoegt is realisme de enige reden die voor mij acceptabel is om bepaalde zaken aan het spel toe te voegen, is dat argument er ook niet vind ik het een nutteloze toevoeging.
Snipers met een balistic scope kunnen ver genoeg liggen dat je ze vrijwel niet kan spotten door de muzzle flash of geluid.
Om er voor te zorgen dat snipers niet enorme overpowered worden kunnen ze dus 2 dingen doen.
a) Arcade: Geef de sniper scopes een lensflare zodat snipers makkelijk gespot worden
b) Realisme: Maak snipen zo moeilijk dat je 2 jaar moet trainen voordat je iemand raakt.
Ik ben blij dat ze voor optie A zijn gegaan hoor.
Arsenius schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:49:
[...]
Schijnt een map te zijn geweest in een vorige deel van de BF serie?
Dat snap ik ook nog wel. Maar de feedback doet denken dat die map in de beta te spelen was.Tsurany schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:49:
[...]
Wellicht net als ik BF2 grijs gespeeld waardoor hij Karkand kent als z'n broekzak? De maps zijn qua layout ongewijzigd, dan is de weg kennen niet lastig.
Oh ja dat is misschien wel een beetje verwarrend.agoNITE schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:52:
[...]
[...]
Dat snap ik ook nog wel. Maar de feedback doet denken dat die map in de beta te spelen was.
Nee het kwam er op neer dat ik er niet op kan wachten om die maps, met de nieuwe engine te spelen.
Ik heb inderdaad die maps grijs gespeeld en daarom had ik zo bedacht dat ik dus niet echt veel moeite ga hebben op de release van die maps om me weg te vinden.
Kan elke BF2 map prima visualiseren in me hoofd haha.
Van de Mediaoffer website, PC versieBetreft de Limited Editie:
Alle order die voor 3 oktober zijn geplaatst zullen de Limited Edition ontvangen. Alle orders na 3 oktober zullen een normale editie krijgen.
http://specs.tweak.to/18230
Oftewel zorg dat de ene camper wel opvalt en de andere camper niet. Een support met een 4x scope is ook gevaarlijk als die ligt te campen. Zelfde geld voor een assault met rifle scope. Ik vind het zo selectief en ook zo'n rare oplossing. Immers zelfs al vuurt de sniper geen kogels af valt hij direct op.RocketKoen schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:51:
Het is je misschien wel opgevallen dat er enorm veel cover is in BF3.
Snipers met een balistic scope kunnen ver genoeg liggen dat je ze vrijwel niet kan spotten door de muzzle flash of geluid.
Om er voor te zorgen dat snipers niet enorme overpowered worden kunnen ze dus 2 dingen doen.
a) Arcade: Geef de sniper scopes een lensflare zodat snipers makkelijk gespot worden
b) Realisme: Maak snipen zo moeilijk dat je 2 jaar moet trainen voordat je iemand raakt.
Ik ben blij dat ze voor optie A zijn gegaan hoor.
Er is nogal een verschil tussen de kans om iets te raken met een sniperrifle met 12x scope en een support met zijn eigen wapen en een 4x scope.Tsurany schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:18:
[...]
Oftewel zorg dat de ene camper wel opvalt en de andere camper niet. Een support met een 4x scope is ook gevaarlijk als die ligt te campen. Zelfde geld voor een assault met rifle scope. Ik vind het zo selectief en ook zo'n rare oplossing. Immers zelfs al vuurt de sniper geen kogels af valt hij direct op.
En een recon kan er trouwens ook voor kiezen om een andere scope te gebruiken (4x of lager), dan krijgt ook de recon geen lens flare.
Ik speel ook altijd recon in stage 1 van metro, maar dan wel met een 4x scope (en ik ga niet in een hoekje op mn buik liggen)
http://www.technoid.nl/ga...ptioneel-graphics-pakket/
Dat wordt hopelijk toch wel een verbetering voor de PS3 en 360 qua graphics
Hebben die scopes dan geen flare? Dan voor niks moeilijk gedaanOftewel zorg dat de ene camper wel opvalt en de andere camper niet. Een support met een 4x scope is ook gevaarlijk als die ligt te campen. Zelfde geld voor een assault met rifle scope. Ik vind het zo selectief en ook zo'n rare oplossing. Immers zelfs al vuurt de sniper geen kogels af valt hij direct op.
Maar een 4x sniper scope betekend dat de sniper veel dichterbij moet zijn om een goede kans te hebben een treffer te scoren, en dat betekend dat hij weer makkelijker te horen en zien is als hij vuurt, tenzij hij een suppressor heeft die zijn damage vermindert, en sowieso is hij een makkelijker doelwit op korte afstanden.
Een rifle scope kan dan blijkbaar iets verder gaan zonder flare, maar die doet ook een stuk minder schade en minder nauwkeurig schiet hij, dus je hebt gewoon meer kogels nodig wat betekend dat je eerder opgemerkt wordt.
Het probleem is simpelweg dat anders snipers zo goed als risicoloos vanaf een flinke afstand kunnen rondschieten.
[ Voor 17% gewijzigd door Sissors op 10-10-2011 14:26 ]
Inderdaad, de lichtval is wel aardig goed gelukt, maar er zit totaal geen verfijning in de details, ik moet helemaal op mijn televisie kruipen wil ik een beetje fatsoenlijk een vijand kunnen zien bij Longshots, ik kan mij herinneren dat ik MW2/Black Ops op 1280x720 met alles medium en dat het even mooi was.Patientzero schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:48:
[...]
Lol nogal, een vriend van me is ps3 gamer, ik pc.. beide de beta gedownload..
nu speel ik slechts met een q8400 quad + gtx460, maar mijn schermpje ziet er toch vele malen mooier uit dan hij op zijn ps3... ik vond het zelfs lelijk
Ik speel graag op console maar met games als dit doet me weer herinneren hoe fijn een pc toch weer is.
Echter vraag ik me af of het wel de moeite waard is om hem op mijn Macbook te gaan draaien.. ik heb een 2011 Macbook Pro 13'' i7 8GB maar met een onboard videokaart dus denk dat ik op me ps3 uiteindelijk toch niet iets beter uit ben, nadeel dat je dan weer niet met toetsenbord en muis kan spelen..
nieuws: Battlefield 3 voor Xbox 360 krijgt hi-res texture pack - updateVinno schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:23:
Weet niet of dit al bekend is:
http://www.technoid.nl/ga...ptioneel-graphics-pakket/
Dat wordt hopelijk toch wel een verbetering voor de PS3 en 360 qua graphics
Verwijderd
Inderdaad, ik moet ook zeggen dat het ''bullet drop'' effect lastig in te schatten is, of je zit er net boven of net onder.RocketKoen schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:23:
[...]
Er is nogal een verschil tussen de kans om iets te raken met een sniperrifle met 12x scope en een support met zijn eigen wapen en een 4x scope.
En een recon kan er trouwens ook voor kiezen om een andere scope te gebruiken (4x of lager), dan krijgt ook de recon geen lens flare.
Ik speel ook altijd recon in stage 1 van metro, maar dan wel met een 4x scope (en ik ga niet in een hoekje op mn buik liggen)
Schiet gewoon op een muurtje of op de grond ergens, dan goed kijken waar de kogel inslaat en dat punt gebruiken als calibratiepunt.Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:33:
[...]
Inderdaad, ik moet ook zeggen dat het ''bullet drop'' effect lastig in te schatten is, of je zit er net boven of net onder.
Verwijderd
-aan hierboven, ja done
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2011 14:37 ]
iets wat erg veel marksman punten op kon leveren...hoewel dat alleen bij een headshot is, en probeer maar eens vanaf het ene naar het andere punt een headshot te maken op een bewegend doel..... body shots ok, maar headshots....dan moet je wel ff oefenenVerwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:37:
in metro waren de afstanden nog niet zo groot dat je erge bullet drop had, in de conquest map daarintegen moest je als je op een punt ver van een ander punt zat toch even een test shot afvuren om te zien hoeveel drop deze had. daarna was het weer fijn knallen
-aan hierboven, ja done
Vervelend ja steeds die snipers in antennaVerwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:37:
in metro waren de afstanden nog niet zo groot dat je erge bullet drop had, in de conquest map daarintegen moest je als je op een punt ver van een ander punt zat toch even een test shot afvuren om te zien hoeveel drop deze had. daarna was het weer fijn knallen
-aan hierboven, ja done
Maja, gewoon af en toe richting dat platform kijken en op Q.
Of gewoon als ik me verveel in een tank een paar keer op dat ding schieten en hopen op een hit indicator
Valt het op deze Macbook te spelen ? Dat zou een uitkomst voor me bieden.Richard! schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:30:
[...]
Inderdaad, de lichtval is wel aardig goed gelukt, maar er zit totaal geen verfijning in de details, ik moet helemaal op mijn televisie kruipen wil ik een beetje fatsoenlijk een vijand kunnen zien bij Longshots, ik kan mij herinneren dat ik MW2/Black Ops op 1280x720 met alles medium en dat het even mooi was.
Ik speel graag op console maar met games als dit doet me weer herinneren hoe fijn een pc toch weer is.
Echter vraag ik me af of het wel de moeite waard is om hem op mijn Macbook te gaan draaien.. ik heb een 2011 Macbook Pro 13'' i7 8GB maar met een onboard videokaart dus denk dat ik op me ps3 uiteindelijk toch niet iets beter uit ben, nadeel dat je dan weer niet met toetsenbord en muis kan spelen..
Zijn de maps op de xbox echt flink kleiner dan op de PC ?
Gegroet!
De consoles hebben maximaal 24 spelers als ik me niet vergisDecennia schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:42:
[...]
Valt het op deze Macbook te spelen ? Dat zou een uitkomst voor me bieden.
Zijn de maps op de xbox echt flink kleiner dan op de PC ?
De PC 64. dus JA op je 2e vraag.
Wat betreft gamen op de macbook... Ik zou er niet op rekenen. Maar je bent wel net te laat om het te testen.
Verwijderd
ja klopt, wel vindt ik dat ze de 'werkende kijkhoek' van de spot mogen verkleinen, alleen als deze in je ironsight er op zit of from hip in het midden, maar zoiets is in de praktijk moeilijk te implementeren.RocketKoen schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:41:
[...]
Vervelend ja steeds die snipers in antenna
Maja, gewoon af en toe richting dat platform kijken en op Q.
Of gewoon als ik me verveel in een tank een paar keer op dat ding schieten en hopen op een hit indicator
verder qua bullet drop vindt ik het fijn dat je nu bij elk wapen een gevoel van bulletdrop hebt.
pak een assault met een acog of grotere scope en ga ook afstanden schieten, moet je ook testvuren.
dit gevoel heb ik bij bc2 helemaal niet, dus een welkome toevoeging.
zowiezo moet dit in een virtual windows gespeeld worden omdat osx niet wordt ondersteund..andere woorden, nog minder prestatie er uit kunnen halen?RocketKoen schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:44:
[...]
De consoles hebben maximaal 24 spelers als ik me niet vergis
Wat betreft gamen op de macbook... Ik zou er niet op rekenen. Maar je bent wel net te laat om het te testen.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2011 14:54 ]
Inderdaad minder spelers. Maar EA heeft verteld dat er jets zullen zijn in de console versies, dus ik ben benieuwd hoe ze het gaan verkleinen.RocketKoen schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:44:
[...]
De consoles hebben maximaal 24 spelers als ik me niet vergis
Dat is inderdaad erg vaag nog.Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:52:
[...]
ja klopt, wel vindt ik dat ze de 'werkende kijkhoek' van de spot mogen verkleinen, alleen als deze in je ironsight er op zit of from hip in het midden, maar zoiets is in de praktijk moeilijk te implementeren.
soms spam ik op Q terwijl ik iemand zie lopen, maar lukt het niet om te taggen, andere keren tag ik iemand ergens ver weg, en komen er ineens 3 oranje driehoekjes in beeld
Ze hebben dus gewoon een soort radius om je crosshair waarin je kan spotten. Maar op long range kun je dus iemand spotten terwijl je hem nooit zou raken als je zou schieten, terwijl je op close range iemand zou kunnen raken maar dat spotten niks doet.
waarschijnlijk hetzelfde als op de PC...voor de jets is het gebied gewoon veel groter waarin ze mogen vliegen. dit merk je wel als je uit de jet springt en meteen een waarschuwing krijgt dat je buiten het gebied vliegtOynky schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:55:
[...]
Inderdaad minder spelers. Maar EA heeft verteld dat er jets zullen zijn in de console versies, dus ik ben benieuwd hoe ze het gaan verkleinen.
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Bootcamp, kun je gewoon WIndows er op draaien. Maar ja, onboard videokaart... forget it. Als het al draait gaat het geen plezier geven.Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:52:
zowiezo moet dit in een virtual windows gespeeld worden omdat osx niet wordt ondersteund..andere woorden, nog minder prestatie er uit kunnen halen?
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
de m98B gebruikt ook andere munitieIlIlIlIlIl schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:58:
Ik heb de laatste paar dagen eens flink de sniper rifles lopen testen op CB en had zelf het idee dat de bulletdrop soms wat random is ,als in ik schiet met een target op streepje 3 en het is te laag 2e schot op streepje 3 en het is een headshot. Ook had ik het idee dat de SV98 en de M40 minder ver kwamen met een schot dan de M98B
m98B: .338 lapua
sv98: 7.62x51 NATO / 7.62x54
m40a5: 7.62x51 NATO
ik neem aan dat bij de sv98 de 1e word gebruikt... en ik neem aan dat het verschil daar in zit tenminste, aangezien ze bepaalde ballistische data in de engine zullen zetten
[ Voor 9% gewijzigd door flessuh op 10-10-2011 15:10 ]
Verwijderd
ja deze 'spot abuse' gebruikte ik vaak bij het begin aan de aanvallende zijde bij metro.RocketKoen schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:57:
[...]
Dat is inderdaad erg vaag nog.
soms spam ik op Q terwijl ik iemand zie lopen, maar lukt het niet om te taggen, andere keren tag ik iemand ergens ver weg, en komen er ineens 3 oranje driehoekjes in beeld
Ze hebben dus gewoon een soort radius om je crosshair waarin je kan spotten. Maar op long range kun je dus iemand spotten terwijl je hem nooit zou raken als je zou schieten, terwijl je op close range iemand zou kunnen raken maar dat spotten niks doet.
ik rende met mn sprint (en gun, ren je volgens mij nog net iets sneller) snel naar voren aan de linkerkant.
ter hoogte van de eerste en tweede (kleine verharde ronde pleintjes) spotten richting het midden waar de verdedigende spelers vandaan komen en je hebt er zo 6 die van uit dat centrale punt alle kanten op schieten met een mooi driehoekje op hun hoofd voor je. om zo van de flank hun in hun zij neer te schieten.
meestal in de eerste sprint als dit goed verliep met een meewerkende squadmate de A mcom armed en destroyed. Dan verder in het midden blijven taggen voor Squads bij B omdat je net hoger zit bij A werkt dit prima. Aanvallend kan je op dit gedeelte snel in het voordeel zijn, terwijl je er niet voorbij komt op een mindere dag
vraag bijna niet van toepassing dunkt me maar je gebruikte toch dan geen suppressor of flash suppressor die de kogels onbetrouwbaarder maken?flessuh schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:09:
[...]
de m98B gebruikt ook andere munitie
m98B: .338 lapua
sv98: 7.62x51 NATO / 7.62x54
m40a5: 7.62x51 NATO
ik neem aan dat bij de sv98 de 1e word gebruikt... en ik neem aan dat het verschil daar in zit tenminste, aangezien ze bepaalde ballistische data in de engine zullen zetten
verder is er wel een regel in de trajecten van alle wapens in hun meest stabiele opzet.
ik las namelijk dat de makers van de wapens van dice alles zo nauwkeurig weten dat ze altijd headshots hebben. Als het te variabel zou zijn, zou dit niet kunnen.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2011 15:14 ]
Ergens natuurlijk wel beter om 4 mappen er bij te krijgen ipv een ander camouflage pakje die je zelf toch niet ziet
Verwijderd
Verwijderd
\Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:14:
Ik vind dat spotten niet geheel een gek idee maar ik zou doen dat alleen voertuigen gespotte targets kunnen zien. Op die manier zouden ze veel meer een ondersteunende rol krijgen in dat ze voornamelijk door infantry aangewezen units zouden aanvallen. Zeker voor jets is 't nice, ik vlieg dan vaak wat rond totdat ik zo'n driehoekje zie en dan maak ik er met die minigun gehakt van.
ik heb niet echt gevlogen, maar kon er makkelijk geswitched worden van main naar guns?
En wat is volgens jou "op tijd" ik heb 25 september besteld...Tsurany schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:14:
Back to Karkand zit er altijd bij. De SpecAct kit zat er ook bij maar is inmiddels uitverkocht. Mensen die er op tijd bij waren krijgen beiden, mensen die nu kopen enkel Back to Karkand.
Even lezen / googelen?micheltollenaar schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:16:
Is de beta afgelopen? of is dat pas vannacht?
Signature
Sinds ongeveer 11:30 vnmorgen afgelopen tijger...micheltollenaar schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:16:
Is de beta afgelopen? of is dat pas vannacht?
Ja, kon er zo snel even niks over vinden. Wel jammer had nog gehoopt vanavond ff met me tank te kunne rijdenmouzetc schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:17:
[...]
Even lezen / googelen?Ja de Beta is afgelopen..
Is niet jouw tank is van DICE en ze hebben alle sleutels afgepakt...micheltollenaar schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:19:
[...]
Ja, kon er zo snel even niks over vinden. Wel jammer had nog gehoopt vanavond ff met me tank te kunne rijden
Ja, oké dat is waar maar wanneer komt bf3 nou uit 25 oktober of 27 oktober als ik google kom ik die twee data tegen.PiRiVi schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:20:
[...]
Is niet jouw tank is van DICE en ze hebben alle sleutels afgepakt...
Dunno exact, las het in de comments bij Wehkamp.PiRiVi schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:16:
[...]
En wat is volgens jou "op tijd" ik heb 25 september besteld...
25 oktober USAJa, oké dat is waar maar wanneer komt bf3 nou uit 25 oktober of 27 oktober als ik google kom ik die twee data tegen.
27 oktober Europe
BFV: SuperflipNL [PS4]
Ach, wellicht verstuurd Wehkamp het al eerder (gebeurt wel meer geloof ik
Verwijderd
De grap is dat die minigun je main is (welke trouwens echt belachelijk ineffectief is tegen voertuigen). Pas later kun je ook een raket unlocken maar daar heb je aardag wat xp voor nodig.Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:15:
[...]
\
ik heb niet echt gevlogen, maar kon er makkelijk geswitched worden van main naar guns?
Ik moet zeggen dat de beta wel heeft weten te overtuigen. Ik zal nooit moeilijk doen over bugs maar ik vrees toch wel voor enkele design keuzes zoals de balans van voertuigen die ze gewoon geheel onderuit hebben gehaald en nog wat kleine dingetjes hier en daar. Echter vind ik 't zeker wel een vermakelijke game en als je met wat vrienden speelt heb je toch altijd wel fun. Denk dat ik em zo maar eens even ga pre-orderen.
Nee, is normaal.
Dinsdag is de standaard release dag in de US, omdat die maandag bevoorraad worden. In de EU is dat donderdag.
Ik ben wel benieuwd hoe ze dat met origin doen. Want als EU spelers de game al op dinsdag kunnen downloaden, maar hij ligt pas donderdag in de winkels, dan worden de winkels (en iedereen met een pre-order) behoorlijk genaaid.
wehkamp verstuurt ze zodra het binnen is. Normaal gezien krijgen ze hem op woensdagochtend binnen, zodat je hem donderdag thuis hebt.freggel schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:26:
[...]
Ach, wellicht verstuurd Wehkamp het al eerder (gebeurt wel meer geloof ik) Dan kunnen we iig de SP al spelen.
De minigun doet dan wel niets tegen een tank, de guided missle (mits je een beetje hoogte hebt, en dus het dak raakt) is een one-shot-killVerwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:30:
[...]
De grap is dat die minigun je main is (welke trouwens echt belachelijk ineffectief is tegen voertuigen). Pas later kun je ook een raket unlocken maar daar heb je aardag wat xp voor nodig.
Ik moet zeggen dat de beta wel heeft weten te overtuigen. Ik zal nooit moeilijk doen over bugs maar ik vrees toch wel voor enkele design keuzes zoals de balans van voertuigen die ze gewoon geheel onderuit hebben gehaald en nog wat kleine dingetjes hier en daar. Echter vind ik 't zeker wel een vermakelijke game en als je met wat vrienden speelt heb je toch altijd wel fun. Denk dat ik em zo maar eens even ga pre-orderen.
[ Voor 59% gewijzigd door RocketKoen op 10-10-2011 15:36 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Cassius op 10-10-2011 15:39 ]
De meeste mensen deugen!
Ben ik de enige die vergeten was dat er ook nog een SP-campaign is????freggel schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:26:
[...]
Ach, wellicht verstuurd Wehkamp het al eerder (gebeurt wel meer geloof ik) Dan kunnen we iig de SP al spelen.
Ik denk dat ik de eerste dagen even naar level 25 storm en daarna een paar uurtjes SP ga doen, daar hebben ook mensen hun best op gedaan en het zal best vermakelijk zijn
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
UMP is gewoon een enorm sterk wapen.Cassius schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:37:
Wat ik nog wel vreemd vond - ik speel zelf altijd met een m416/acog combo; welke als stat "long range" krijgt. Maar zelfs met een grip heeft deze nog best veel recoil en moet ik echt zelf goed bursten. Nu pak ik een ump45, zelfde scope - staat geboekt als "short range". Nou, ik merk weinig verschil in bullet drop op vrij grote afstanden in caspian border. Ik speel liever met de 416 omdat ik het gevoel heb dat deze door de fire rate wat meer dps heeft, maar toch ... het short range long range verschil kon ik niet detecteren tussen die 2 guns met dezelfde scope.
tenminste in de beta. wie weet is hij generfed in final.
Ik hoop het wel, iig generfed op de lange afstand. Want snipen met een UMP slaat natuurlijk nergens op.. Van dichtbij mag ie best zo blijven als nu, daar is hij natuurlijk ook voor gemaakt.RocketKoen schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:39:
[...]
UMP is gewoon een enorm sterk wapen.
tenminste in de beta. wie weet is hij generfed in final.
1 ding vind ik wel heel erg raar eerlijk gezegd....battlelog is meteen dicht, wat betekent dat je ook niet meer bij het battlelog forum kan...en dat leek mij nou juist een goede locatie voor feedbackfreggel schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:43:
[...]
Ik hoop het wel, iig generfed op de lange afstand. Want snipen met een UMP slaat natuurlijk nergens op.. Van dichtbij mag ie best zo blijven als nu, daar is hij natuurlijk ook voor gemaakt.
Dit topic is gesloten.
![]()
LET OP:
(Slow)chat? <a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1474225">BF3 kroeg topic</a>
Als je wilt discussiëren over specs doe je dat niet hier maar in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1469638">Het BF3 hardware topic</a>.
De winkel waar jij een pre-order hebt gedaan, of zelfs alleen het feit dat je het hebt gedaan, is ook echt niet nodig om te posten. Voor prijsinformatie zijn er andere bronnen, bijvoorbeeld www.budgetgaming.nl
Users die nu nog dit topic vervuilen met dit soort informatie kunnen op zijn minst een officiële waarschuwing tegemoet zien