Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik Battlelog erg fijn vind. IMHO is er geen betere serverbrowser te bedenken.

- Je kan mensen snel joinen.
- Je kan mensen naar je server trekken terwijl deze aan het laden is.
- Je kan heel battlelog nog gebruiken terwijl de map alvast wordt geladen.
- Je kan handig met een party een server joinen.
- Je kan VOIP doen in je party. Ik gebruik TS3, dus heb het niet nodig maar het werkt goed.
- De serverbrowser werkt snel en goed.
- Uitgebreide stats.
- Platoonstats zijn uitgebreid en zorgen voor leuke onderlinge strijd.
- Webbased, goed up te daten door DICE.
- Je kan vanaf een andere locatie battlelog bezoeken (om wat voor reden dan ook).
- Werkt erg snel en direct
- Handige filteropties

Afgezien van de paar bugs die er nog in zitten, vind ik het goed ontworpen en fijn werken.

De game opzich bevat nog wat irritante bugs, maar daar probeer ik doorheen te kijken. De core-gameplay is mijns inziens goed en de balans is erg goed te noemen. Elke klasse is op een manier te counteren.

Rush staat bekend om zijn hectische gameplay en bottle-necks. Daar ben ik niet echt een fan van, maar ik heb 2 uur Caspian Border gespeeld en dat was zo ontzettend gaaf. De hele intentie van de game veranderd en de vrijheid van BF2 is volledig terug.

Nu al GOTY voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:39

SomerenV

It's something!

Oké, nog even over de hitregistration:

Net even met uTorrent aan gespeeld (upload op 40kb/s) maar geen verschil gemerkt. Wel is me al erg vaak opgevallen dat een speler vaak een halve tot 1 seconde nadat ik hem vól heb geraakt dood gaat. Net nog met de eerste shotgun een tegenstander op 2 meter afstand geraakt op de borst en pas een halve seconde later viel ie dood neer en kreeg ik 100 punten omdat ie neer ging. Ik mag toch hopen dat dit in de final version gefixed is want zóveel vertraging is gewoon niet leuk meer. Ook weer regelmatig gehad dat ik een tegenstander een aantal keer raakte (ik kreeg een hitmarker), deze mij vervolgens neerschoot en hij gewoon 100% had en ik ben weer een paar neergeschoten terwijl ik een seconde achter de cover zat.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 14:17
PC : 7:00 am – 8:00 am UTC

Op die tijd wordt er een maintaince update gedaan. Dus kunnen we niet inloggen op Battlelog en ook niet spelen. Er zal ook aan de server gewerkt worden. Misschien Capsian Border? Maar dat zal wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
Als janlag een delay heeft dan loop jij daar nog steeds op zijn PC...
Hij schiet en jij bent dood ondanks dat je eigenlijk al veel verder bent.

Dat is echt een serieus probleem!
Ze moeten de hitregistratie door de server laten afhandelen, dan heb je dit soort problemen niet.
maar of ze dat uberhoubt nog gaan doen of kunnen fixen?

Als ze het niet doen is het een game killer.

Ik heb nog geen cheats gezien, alleen bug en glitch exploiters.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-09 12:09
SomerenV schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:33:
Oké, nog even over de hitregistration:

Net even met uTorrent aan gespeeld (upload op 40kb/s) maar geen verschil gemerkt. Wel is me al erg vaak opgevallen dat een speler vaak een halve tot 1 seconde nadat ik hem vól heb geraakt dood gaat. Net nog met de eerste shotgun een tegenstander op 2 meter afstand geraakt op de borst en pas een halve seconde later viel ie dood neer en kreeg ik 100 punten omdat ie neer ging. Ik mag toch hopen dat dit in de final version gefixed is want zóveel vertraging is gewoon niet leuk meer. Ook weer regelmatig gehad dat ik een tegenstander een aantal keer raakte (ik kreeg een hitmarker), deze mij vervolgens neerschoot en hij gewoon 100% had en ik ben weer een paar neergeschoten terwijl ik een seconde achter de cover zat.
Dit probleem is als sinds Bad company vindt ik, ik dacht altijd dat het kwam door de frostbite engine, want sinds het mogelijk is om alles af te breken vindt ik dat de objecten en spelers laat reageren wanneer ze beschoten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-10 12:51
<bfo_5045> servers down, new caspian build will be online soon

@ battlefieldo IRC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
marlboro86 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:42:
<bfo_5045> servers down, new caspian build will be online soon

@ battlefieldo IRC
Meen je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel8319
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:16
dat bericht was van gisteren volgens mij !

https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

ProCeela schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:44:
[...]

dat bericht was van gisteren volgens mij !
Correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:47
Is er een manier om bloom/hdr uit te zetten? Dit is een van de eerste dingen die ik in bc2 had gedaan en daardoor werd bc2 een stuk leuker voor mij.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@pingkiller bloom/hdr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
pingkiller schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:47:
Is er een manier om bloom/hdr uit te zetten? Dit is een van de eerste dingen die ik in bc2 had gedaan en daardoor werd bc2 een stuk leuker voor mij.
Maar wat is het nut dan van suppressing fire? dan wordt juist alles wazig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Qlii256 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:40:

Op die tijd wordt er een maintaince update gedaan. Dus kunnen we niet inloggen op Battlelog en ook niet spelen. Er zal ook aan de server gewerkt worden. Misschien Capsian Border? Maar dat zal wel niet.
Wat is dat in de Nederlandse tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Even het hele bericht

We are going to perform some maintenance work on our servers on the times given below.
During this time, players will not be able to access the open beta as we are working on backend optimization which will result in downtime.

PS3 : 6:00 am - 7:00 am UTC

360 : 8:00 am – 9:00 am UTC

For PC players, you will not be able to access BattleLog.
We´re very sorry for the inconvenience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
Qlii256 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:51:
Even het hele bericht

We are going to perform some maintenance work on our servers on the times given below.
During this time, players will not be able to access the open beta as we are working on backend optimization which will result in downtime.

PS3 : 6:00 am - 7:00 am UTC

360 : 8:00 am – 9:00 am UTC

For PC players, you will not be able to access BattleLog.
We´re very sorry for the inconvenience.
AM is toch s'ochtens al? dus dit was vanochtend om 10:00?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Ik zou het echt niet weten hoe het precies zit. Ik denk dat het dan morgenochtend zal worden? Is AM trouwens niet 's avonds?

EDIT: Nee is idd wel 's ochtends. Hoe kan dit nou weer...

[ Voor 19% gewijzigd door Qlii256 op 03-10-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Qlii256 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:53:
Ik zou het echt niet weten hoe het precies zit. Ik denk dat het dan morgenochtend zal worden? Is AM trouwens niet 's avonds?
Nee AM is 's ochtend's en dit is idd vanochtend al geweest toen was het idd down :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
Qlii256 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:53:
:D
www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Hoe kan het dan dat dat berich tnog maar 1 uur terug geplaatsts is?

link: http://battlelog.battlefi...view/2826551898725589933/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qlii256 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:54:
Hoe kan het dan dat dat berich tnog maar 1 uur terug geplaatsts is?

link: http://battlelog.battlefi...view/2826551898725589933/
In dat geval zou het morgenochtend moeten gebeuren.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
nee !!!!
echt ?
ik ga dood hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ik denk ook dat mensen nog niet begrijpen hoe erg client sided hit registratie is.
Hier gaat namelijk echt misbruik van gemaakt van worden.

scenario's:

1). Analyseer met wireschark welk pakketje verantwoordelijk is voor een positieve hit registratie en drop deze op een advanced firewall (geen hit feedback en dus geen damage = godmode)
Dit kan een anti cheat niet zien aangezien het buiten de game gebeurd!

2). De game stuurt realtime door welke spelers je kan neerschieten, cheaters sturen een fake fit request naar die persoon of alle vijanden en ze gaan dood zonder dat je een kogel lost.

3). Veroorzaak bewust een delay van een seconde of 2 waardoor jouw locatie niet meer klopt, je kan dan dus niet neergeschoten worden omdat je al ergens anders bent ook al lijkt het zo van niet.
Dit gebeurd nu onbewust al zonder dat mensen er erg in hebben

Hitregistratie hoort daarom gewoon op een server te gebeuren.

Als ze dat niet doen dan is het crysis 2 all over again!

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
UTC is volgens mij -2 uur.

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude360
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:59
AM is van 00.00 tot 12.00 - 'snachts/'sochtends dus, PM is van 12.00 tot 00.00 - 'smiddags/'savonds dus.

Als het bericht een uur geleden geplaatst is,zal het waarschijnlijk over 4 oktober gaan en dus morgenochtend zijn. Wij zitten inderdaad op GMT +2 tijdens zomertijd, dus morgenochtend van 09.00 tot 10.00 zal de update zijn dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-10 10:09
Heeft clientside uberhaupt voordelen behalve dat de serverload minder is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Dude360 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:59:
AM is van 00.00 tot 12.00 - 'snachts/'sochtends dus, PM is van 12.00 tot 00.00 - 'smiddags/'savonds dus.

Als het bericht een uur geleden geplaatst is,zal het waarschijnlijk over 4 oktober gaan en dus morgenochtend zijn. Wij zitten inderdaad op GMT +2 tijdens zomertijd, dus morgenochtend van 09.00 tot 10.00 zal de update zijn dan :)
Dank je :) Ik hoop echt zó erg dat het Caspian Border is. Metro + Rush is geen Battlefield (imo) en volgens mij puur bedoeld om de CoD players binnen te halen (aangezien MW3 hun grootste concurrent gaat zijn). Geef mij maar voertuigen én infanterie, zoals het hoort in Battlefield! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyTone
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02-2023
SomerenV schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 17:02:
Dank je :) Ik hoop echt zó erg dat het Caspian Border is. Metro + Rush is geen Battlefield (imo) en volgens mij puur bedoeld om de CoD players binnen te halen (aangezien MW3 hun grootste concurrent gaat zijn). Geef mij maar voertuigen én infanterie, zoals het hoort in Battlefield! _/-\o_
:Y

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-10 21:52
SomerenV schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 17:02:
[...]

Met Metro gaan ze ook echt geen COD spelers binnen halen denk ik..

Waar ik wel bang voor ben is dat ze met deze beta heel veel mensen afgeschrikt hebben, door de vele fouten. Ik zelf ga het spel niet meer halen zolang hitregistratie client side blijft, dat is voor mij echt een deal breaker en daardoor wordt je eigenlijk gewoon gestraft als je een snelle internet verbinding hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-10 09:24

NoFearCreations

3DPrint the world!

fast-server schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:57:
Ik denk ook dat mensen nog niet begrijpen hoe erg client sided hit registratie is.

scenario's:

1). Analyseer met wireschark welk pakketje verantwoordelijk is voor een positieve hit registratie en drop deze op een advanced firewall (geen hit feedback en dus geen damage = godmode)

2). De game stuurt realtime door welke spelers je kan neerschieten, cheaters sturen een fake fit request naar die persoon of alle vijanden en ze gaan dood zonder dat je een kogel lost.

3). Veroorzaak bewust een delay van een seconde of 2 waardoor jouw locatie niet meer klopt, je kan dan dus niet neergeschoten worden omdat je al ergens anders bent ook al lijkt het zo van niet.

Hier vrees ik ook voor, en af en toe lijkt het erop dat sommige players deze trucjes al misbruiken. Waarom moet het nu bij Dice weer anders? Ze gaan niet eens zelf servers hosten, dus het is niet vanwege kosten.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasquealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-10 16:41

scenario's:

Ik neem aan dat je dan gewoon wat encryptie moet toepassen. Het zou waarschijnlijk niet 1 afzonderlijk pakketje zijn wat er voor verantwoordelijk is.

Maar als je hitregistratie op de server hebt, dan heb je toch alsnog het probleem dat wanneer je een lagere ping hebt je hit als eerste word geregistreerd?

Of mis ik je punt hier?

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingRaven
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10 10:04

RagingRaven

As Raging as A Raven

furby-killer schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:31:
[...]

Het zou me verbazen als ze dat 'fixen', want het is onmogelijk te fixen en inherent aan online gaming. Enige wat je eraan kan doen is ping limieten stellen op een server.

En voordat je zegt: das niet waar want spel X heeft het niet. Kan best, simpelweg omdat de makers een afweging moeten maken: onterecht doodgeschoten worden of onterecht geen kill krijgen. Blijkbaar zijn ze bij BF3 voor de eeste gegaan. Heb ik geen problemen mee, enkel ben ik bang dat het erg cheat gevoelig is, maar ik hoop dat ze daar rekening mee hebben gehouden.

Simpelweg komt het erop neer dat er altijd vertraging is. Als je hit registration op de client doet dan betekend het als jij op jouw scherm iemand neerschiet, is hij ook dood. En niet wat je hebt op de server dat je hem neerschiet, maar dat hij al op de server al heel ergens anders is.
Daarentegen heb je dat dan dus voor het slachtoffer, hij wordt neergeschoten terwijl op zijn scherm hij al ergens anders is, maar dat was nog niet het geval bij degene die hem neerschoot. Maar dat daar een vertraging zit betekend niet noodzakelijkerwijs dat de kill niet verdient is.

Enige wat ik me dus afvraag, is hit registratie op de client niet de deur openzetten voor enorme hoeveelheid cheats?
Grote probleem met client side registratie is dat juist degene die lagt het voordeel heeft, terwijl bij server side, de low-latency persoon juist het voordeel heeft.
Volgensmij is het laatste iets eerlijker, als een persoon ervoor kiest om op een high ping server te spelen is dat zijn keuze, maar dit zou niet moeten betekenen dat ik hierdoor (met mijn lage ping/latency) benadeeld zou moeten worden.
Daarom snap ik niet waarom er voor client-side registration is gekozen.
In mijn ogen is de kill dus inderdaad niet verdient als jij aant het laggen bent, jammer voor je, maar of je moet een andere server zoeken of je bent misschien toe aan een betere verbinding.

Plus inderdaad dat cheaten waarschijnlijk makkelijker gemaakt wordt hierdoor zoals je al aangeeft.
Dit zijn volgensmij de beide redenen dat zowat iedere shooter de hit registratie server-side doet.

It's all writen in the book of rage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Thasquealer schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 17:15:
[...]

Ik neem aan dat je dan gewoon wat encryptie moet toepassen. Het zou waarschijnlijk niet 1 afzonderlijk pakketje zijn wat er voor verantwoordelijk is.

Maar als je hitregistratie op de server hebt, dan heb je toch alsnog het probleem dat wanneer je een lagere ping hebt je hit als eerste word geregistreerd?

Of mis ik je punt hier?
Het moet sowieso decrypted worden op de client dus dat heeft geen zin aangezien het gewoon in het geheugen zit dan.

Als alle spelers hun locatie naar de server doorgeven dan ben jij niet meer afhankelijk van je laggy vijand omdat de server precies weet waar de speler is. (jij krijgt realtime info)
Daardoor hebben laggers gewoon zelf een nadeel en normale spelers niet.

Als jij dus een speler ziet en schiet gaat hij gewoon dood zoals het hoort!
Ziet hij jouw nog wel door lag maar jij bent al de hoek om dan weet de server dat en de hits worden niet geregistreerd.

Zo hoort het en niet anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingRaven

RagingRaven

As Raging as A Raven

fast-server schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 17:28:
[...]

Het moet sowieso decrypted worden op de client dus dat heeft geen zin aangezien het gewoon in het geheugen zit dan.

Als alle spelers hun locatie naar de server doorgeven dan ben jij niet meer afhankelijk van je laggy vijand omdat de server precies weet waar de speler is. (jij krijgt realtime info)
Daardoor hebben laggers gewoon zelf een nadeel en normale spelers niet.

Als jij dus een speler ziet en schiet gaat hij gewoon dood zoals het hoort!
Ziet hij jouw nog wel door lag maar jij bent al de hoek om dan weet de server dat en de hits worden niet geregistreerd.

Zo hoort het en niet anders :)
Precies, waarom zou je het hackers/cheaters makkelijker met een systeem wat alleen maar werkt voor laggers? Omgekeerde wereld in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:23
Zo na een namiddagje enkel op high latency non-european server te hebben gespeeld moet ik de mensen hier gelijk geven.

Mijn win/loss ratio en K/D ratio zijn allebeide van negatief naar positief gegaan zonder dat ik noch mijn systeem veranderd is. Nooit gedacht dat ik een ping van +150 leuk vond maar ingame merk ik er niets van in tegendeel... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingRaven

RagingRaven

As Raging as A Raven

Astratuner schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 17:39:
Zo na een namiddagje enkel op high latency non-european server te hebben gespeeld moet ik de mensen hier gelijk geven.

Mijn win/loss ratio en K/D ratio zijn allebeide van negatief naar positief gegaan zonder dat ik noch mijn systeem veranderd is. Nooit gedacht dat ik een ping van +150 leuk vond maar ingame merk ik er niets van in tegendeel... :P
Lol, eigenlijk te gek voor woorden dat als ze dit niet fixen dat het inderdaad beter is om op een high-latency server te gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ze moeten er echt wat aandoen. Net had ik een k/d ratio van 1.54, allemaal leuk en aardig en ik vind het verder ook prima dat ik dood ga, maar als je ziet op welke manier je soms dood bent gegaan (door die slechte hitreg), vind ik het echt belachelijk en haalt het de fun uit het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuadD1b
  • Laatst online: 17-08 12:27
Holy sh*t!!!
Lees ik dat nou goed? CLIENT SIDE hit registratie??
Dat verklaart waarom ik gisteren tot 3x toe in de metro afgemaakt werd door een gast met een pistol die geproned buiten de metro lag!
Hoe halen ze het bij Dice in godsnaam in hun kop om hit reg client side af te laten handelen? Wat een fail....

Blah blah blah, pre-order canceled, blah....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu paar uurtjes erop zitten met mijn ps3 en ben opzich tevreden.. natuurlijk de fouten die erin zitten zijn misschien veel en erg maar daar is een beta voor.
Ik ga echt voor de teamplay, teamgenoten voorzien van health en ammo werke goed!
En natuurlijk af en toe een muur wegknallen met een rpg:) geweldig!
kan niet wachten tot de game er is.
heb em besteld bij bol.com zal em warschijnelijk pas de maandag erna kunnen spelen >.<
vanavond maar weer ff knallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
MuadD1b schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 17:42:
Holy sh*t!!!
Dat verklaart waarom ik gisteren tot 3x toe in de metro afgemaakt werd door een gast met een pistol die geproned buiten de metro lag!
Hoe halen ze het bij Dice in godsnaam in hun kop om hit reg client side af te laten handelen? Wat een fail....

Omdat het een console port is welke op semi p2p werkt.
Het enige verschil is dat je naar dedicated servers connect i.p.v. een gehoste client game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingRaven

RagingRaven

As Raging as A Raven

MuadD1b schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 17:42:
Holy sh*t!!!

Ik heb overigens nog geen officiele info gezien dat het inderdaad client-side is, maar heel veel problemen lijken hier wel sterk op te wijzen. Hoe dan ook zelfs als het server-side is, dan zit er iets heel ergs mis in de code die het op de server registreert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuadD1b
RagingRaven schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 17:48:
[...]

Ik heb overigens nog geen officiele info gezien dat het inderdaad client-side is, maar heel veel problemen lijken hier wel sterk op te wijzen. Hoe dan ook zelfs als het server-side is, dan zit er iets heel ergs mis in de code die het op de server registreert.
Agreed maar als het server-side is dan is het fixable. Als ze gekozen hebben voor client-side dan is het een kwestie van, works as intended.

Waar zijn de tijden van Unreal Tournament en Quake 3 gebleven... Zelfs toen wisten ze al hoe het moest. Waarom nu ineens niet meer?

[ Voor 11% gewijzigd door MuadD1b op 03-10-2011 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingRaven

RagingRaven

As Raging as A Raven

MuadD1b schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 17:51:
[...]

Agreed maar als het server-side is dan is het fixable. Als ze gekozen hebben voor client-side dan is het een kwestie van, works as intended.

Waar zijn de tijden van Unreal Tournament en Quake 3 gebleven... Zelfs toen wisten ze al hoe het moest. Waarom nu ineens niet meer?
Als het client-side is snap ik echt niet waar ze zitten met hun gedachten bij Dice, inderdaad zelfs ten tijde van UT wisten ze als dat client-side echt not-done is.
Laten we met zijn allen hard hopen dat het een flink fuck-up is en dat het toch server side is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MuadD1b schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 17:51:
[...]

ik hoor nu al een aantal keer die server side hit registration maar wat is het precies?
dit is zeker alleen op pc aangezien ik er niks over hoor op de ps3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 17:54:
[...]

ik hoor nu al een aantal keer die server side hit registration maar wat is het precies?
Consoles hebben hier ook last van, check de battlelog forums maar eens...

http://battlelog.battlefi...view/2826551518957777012/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuadD1b
[...]
In principe gaat dit over de plek waar geregistreerd wordt wie wat raakt en waneer.
Kennelijk gaat het op de PC als volgt:

De gamer schiet op persoon X. De PC (client) van de gamer geeft aan de server door dat de gamer persoon X heeft geraakt. De server geeft daarna aan de PC (client) van persoon X door dat hij geraakt is en dood moet gaan.

In plaats van (zoals het hoort):
De gamer schiet op persoon X. De PC (client) van de gamer geeft aan de server door dat hij geschoten heeft en waar hij geschoten heeft. De server bepaalt of de gamer persoon X geraakt heeft. Zo ja, geeft de server aan de PC van persoon X door dat hij geraakt is en dood moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Geen idee waar het verhaal van clientside/serverside hit-registratie vandaan komt, het is altijd een combinatie van beide.
In BC2 heb je ook regelmatig dat het bloed er vanaf spat op je client, maar de server toch NEE zegt.

En omdat wij allen lag hebben is het nooit 100% te perfectioneren, dan moet je echt op een LAN gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuadD1b
unfor schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 18:00:
En omdat wij allen lag hebben is het nooit 100% te perfectioneren, dan moet je echt op een LAN gaan zitten.
Kennelijk wel want het kon altijd.
Denk je dat CounterStrike, UT en Q3 uitgegroeid waren tot e-sports als de hit reg niet goed was?

Ik denk dat het gedaan wordt om server providers te ontzien. Vandaar dat game servers tegenwoordig zo goedkoop zijn vergeleken met 'vroeger'. Nu kunnen ze waarschijnlijk zwaar over-committen.

[ Voor 21% gewijzigd door MuadD1b op 03-10-2011 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingRaven

RagingRaven

As Raging as A Raven

[...]

Denk dat het voor alle platformen hetzelfde is, maar dat durf ik niet te zeggen.

Simpel gezegt is hit registration de manier waarop een kogel inslag geregistreerd wordt.
Dit kan door de server geregeld worden of op de pc van een speler.

Als de server dit doet is het dus voor iedereen hetzelfde, maar indien dit op de client gedaan wordt kan het per persoon verschillen.

Voorbeelden:

persoon A heeft hele hoge latency laten we zeggen 1000ms
persoon B heeft lage latency bv. 10ms

Server-side: Persoon B wordt beschoten en rent/duikt weg achter een muur. Zijn positie wordt aan de server doorgegeven en alle kogels die op hem worden afgeschoten hierna worden dus niet als hit op hem geteld.
Persoon A ziet alleen nog steeds persoon B staan en het lijkt er op dat hij hem raakt, alleen omdat hij in werkelijkheid al achter de muur is tellen zijn kogelinslagen dus niet als hit.
Nadeel is dus dat de laggende persoon (A) dus denkt dat hij iemand raakt, maar de server zegt dus van niet en persoon B blijft in leven.

Client-side: Persoon B wordt beschoten en rent/duikt weg achter een muur. Zijn positie wordt aan de server doorgegeven alleen doordat de hit reg niet op de server gebeurt kan het zijn dat zelfs hierna nog hits doorkomen.
Persoon A ziet dus nog steeds persoon B staan en op zijn scherm raakt hij hem en op zijn pc worden de hits geregistreed en doorgegeven aan de server. Persoon B krijgt hierdoor de melding dat hij dood is omdat vanaf de client van Persoon A hits geregistreerd zijn.
Nadeel is dus dat Persoon B met zijn lage latency dood gaat terwijl hij in feite al veilig was, voor persoon B lijkt het dan wel te kloppen, maar echt eerlijk is het niet om een lagger het voordeel te geven.

Misschien niet helemaal 100% precies zoals het gaat, maar denk dat het duidelijk maakt waar het verschil/probleem hem in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:52

M2M

medicijnman

Geen idee waar het verhaal van clientside/serverside hit-registratie vandaan komt, het is altijd een combinatie van beide.
In BC2 heb je ook regelmatig dat het bloed er vanaf spat op je client, maar de server toch NEE zegt.

De vraag is of het verstandig is een poging te doen om mensen met een hogere ping een klein voordeel te geven, of het gewoon helemaal niet te doen. Nu krijg je rare situaties waarbij je spelers raakt, ze niet dood gaan en jij vervolgens dood neervalt. Gewoon omdat zijn ping een stuk hoger ligt dan de jouwe en de server bepaald heeft dat zijn kogels jouw eerder dood hadden dan jij zijn kogels. Of dat de client aan de andere kant dat bepaald heeft...

Wat ik wel merk is dat de hitregistratie af en toe kansloos faalt. Zowel in mijn voordeel als niet in mijn voordeel. Maaiend de hoek om komen levert soms een rare kill op. one hit kill, terwijl de tegenstander geen renbug had en gewoon stil stond. En af en toe kun je een half magazijn in iemand janken en gebeurt er helemaal niets.

Dus misschien moet ik mijn torrents maar gewoon aan laten staan en lekker veel packetloss en hoge ping veroorzaken om ook zo'n advantage te krijgen. Downstream is vaak niets mis :)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuadD1b
Kent iemand een software firewall die gewoon een delay van één seconde in kan bakken in al je BF3 traffic? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingRaven

RagingRaven

As Raging as A Raven

Dit zou ook zo kunnen zijn, maar dan nog heeft 1 van de 2 de overhand dus als client zegt hit en server zegt geen hit, dan is het of de client of de server die de waarheid spreekt.
Op dit moment lijkt het er op bij BF3 dat de client de overhand heeft aangezien het overduidelijk is dat mensen al lang achter cover zitten en toch nog dood gaan, zelfs na bijvoorbeeld 1 sec.
Hoe dan ook zit er iets goeds mis, anders zouden er niet zoveel mensen zijn met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
RagingRaven schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 18:08:
[...]

Dit zou ook zo kunnen zijn, maar dan nog heeft 1 van de 2 de overhand dus als client zegt hit en server zegt geen hit, dan is het of de client of de server die de waarheid spreekt.
Op dit moment lijkt het er op bij BF3 dat de client de overhand heeft aangezien het overduidelijk is dat mensen al lang achter cover zitten en toch nog dood gaan, zelfs na bijvoorbeeld 1 sec.
Hoe dan ook zit er iets goeds mis, anders zouden er niet zoveel mensen zijn met dit probleem.
Had je in BC2 ook al.

Toch denk ik wel dat het goed gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Laatst online: 21:11
fast-server schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 17:44:
[...]

Omdat het een console port is welke op semi p2p werkt.
Het enige verschil is dat je naar dedicated servers connect i.p.v. een gehoste client game.
Console port? Is sarcastisch bedoeld zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-10 04:48
Multiplayer:
TANK
VALLEY
VILLA
BAZAAR
HIGHWAY
FOREST (Caspian Border)
PARIS
OILFIELDS
BASEJUMP
SUBWAY
CANALS
KHARG
OMAHA

COOP:
COOP_A10
COOP_BREACHED
COOP_HOSTAGE
COOP_ROLLINGTHUNDER
COOP_BEHINDENEMYLINES
COOP_SUPERCOBRA
COOP_EXTRACTION
COOP_ASSASSINATION
COOP_EXFILTRATION
COOP_SUBWAY

Campaign:
EARTHQUAKE2
SNIPER
TANK_B
BANK
EARTHQUAKE
FINALE
JET
NEW_YORK
PARIS

Was bezig met de server files en kwam dit tegen.
Nee, ik heb Caspian Border nog niet draaiend.

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Kobus Post schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 18:14:
Multiplayer:
TANK
VALLEY
VILLA
BAZAAR
HIGHWAY
FOREST (Caspian Border)
PARIS
OILFIELDS
BASEJUMP
SUBWAY
CANALS
KHARG
OMAHA

COOP:
COOP_A10
COOP_BREACHED
COOP_HOSTAGE
COOP_ROLLINGTHUNDER
COOP_BEHINDENEMYLINES
COOP_SUPERCOBRA
COOP_EXTRACTION
COOP_ASSASSINATION
COOP_EXFILTRATION
COOP_SUBWAY

Campaign:
EARTHQUAKE2
SNIPER
TANK_B
BANK
EARTHQUAKE
FINALE
JET
NEW_YORK
PARIS

Was bezig met de server files en kwam dit tegen.
Nee, ik heb Caspian Border nog niet draaiend.
Dit was een eindje geleden al gepost op battlefield3.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Weet iemand eigenlijk hoe het zit met de pc pre-orders van Wehkamp? Toen ik deze bestelde stond er dat je een bonus specact key erbij kreeg, maar dit is nu opeens van de pagina verwijderd. Het lijkt me niet dat ze dit zomaar kunnen weigeren om te leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Laatst online: 08-10 22:44
RagingRaven schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 18:08:
[...]

Op zich vind ik die keren net achter cover dood gaan nog niet eens zo erg.. vaak word ik dan al een tijdje beschoten en begrijp ik die hit-lag wel.
Ik vind het ergerlijker dat ik heel vaak met 1 schot dood ga en dus totaal niet heb kunnen reageren op schoten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Safaci schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 18:14:
[...]

Console port? Is sarcastisch bedoeld zeker?
Nee hoezo?

Alle platformen draaien een een virtual file system in het geheugen, en de .sb (superblocks) uit de /data folder worden daar gemount, de game haalt daar on demand zijn informatie op (om dumps en hacken tegen te gaan)

Dit systeem wordt gewoon gebruikt op consoles aangezien je dan niet 3 verschillende games hoeft te schrijven.
Het Enigste wat anders is is de manier van opstarten (PC .exe etc., en de kwaliteit van de textures

BC2 was een console port en BF3 ook.
In de BC2 en BF3 code zit zit zelfs nog een minimum ping restrictor van 30ms (niemand heeft dus een lagere ping als 30ms)
Dit zit er in om te voorkomen dat er een "host advantage" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unomomentodado
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 23:56
Waar kan je wel/niet een beacon plaatsen. Als ik met R1 (PS3) er een probeer te plaatsen dan zet hij hem vaak niet neer (ook niet op vlakke ondergrond). Moet de beacon een bepaalde range van een MCOM afstaan b.v.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Unomomentodado schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 18:29:
Waar kan je wel/niet een beacon plaatsen. Als ik met R1 (PS3) er een probeer te plaatsen dan zet hij hem vaak niet neer (ook niet op vlakke ondergrond). Moet de beacon een bepaalde range van een MCOM afstaan b.v.?
Een bug, gewoon op andere plekken blijven proberen.

Ook geeft hij soms aan dat je er 2 hebt en dan kan je de 2e niet neerzetten. Dat komt omdat je er maar 1 hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:21
fast-server schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 18:25:
[...]

Nee hoezo?

Alle platformen draaien een een virtual file system in het geheugen, en de .sb (superblocks) uit de /data folder worden daar gemount, de game haalt daar on demand zijn informatie op (om dumps en hacken tegen te gaan)

Dit systeem wordt gewoon gebruikt op consoles aangezien je dan niet 3 verschillende games hoeft te schrijven.
Het Enigste wat anders is is de manier van opstarten (PC .exe etc., en de kwaliteit van de textures

BC2 was een console port en BF3 ook.
In de BC2 en BF3 code zit zit zelfs nog een minimum ping restrictor van 30ms (niemand heeft dus een lagere ping als 30ms)
Dit zit er in om te voorkomen dat er een "host advantage" is.
Raar hoor een minimale ping van 30ms. Vroeger Moh:aa helemaal plat gespeeld. (medal of honor allied assault) En hierbij waren de hitboxes echt zeer goed, ping was gewoon zo laag mogelijk. Een ping van 10 was niet onwaarschijnlijk soms! Tegenwoordig kan niks meer goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:45
The Great HooD schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 18:14:
[...]

Had je in BC2 ook al.

Toch denk ik wel dat het goed gaat komen.
Zo erg als nu in de beta heb ik het nog nooit gehad in BC2, zelfs niet tijdens die beta. Maar ook ik hoop dat dit goed komt.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:23
Ik weet dat er hier in het kort een link was geplaatst naar een soort van exel site waarin een hoop sys configs stonden met daarbij wat uitleg en de FPS.

Maar ik heb al een 30 tal pagina's terug gezocht en ik vroeg me af of mss iemand die link nog weet of gebookmarkt heeft :o .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh oke op die manier. bedankt voor de uitleg!
ik heb hier bij het gamen gelukkig geen last van! ik vind het lekker vloeiend gaan tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:44
MuadD1b schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 18:04:
[...]

Kennelijk wel want het kon altijd.
Denk je dat CounterStrike, UT en Q3 uitgegroeid waren tot e-sports als de hit reg niet goed was?
Denk het wel. CS is namelijk berucht om zijn onnavolgbaar slechte hitboxes. Dat had overigens niet zoveel met de netwerkopzet te maken, maar soit.

Latency is sinds het begin van realtime online multiplayergames al een groot probleem geweest en dat is het nog steeds. Hoewel de beschikbare bandbreedte in tegenstelling tot twintig jaar geleden eigenlijk niet meer iets is om rekening mee te houden, heb je nog wel her en der te maken met vertragingen in de ordegrootte van tiende secondes. Dat is veel, zeker voor shooters, maar geloof mij dat er altijd serieus nagedacht wordt over hoe je daar het beste om heen kunt werken en dat is heus bij Battlefield 3 ook gebeurd. 't Verbaast me dat heel de netwerkcode voortdurend op de achterkant van een sigarenkistje wordt afgeserveerd.

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingRaven

RagingRaven

As Raging as A Raven

Prosac2010 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 18:18:
[...]

Op zich vind ik die keren net achter cover dood gaan nog niet eens zo erg.. vaak word ik dan al een tijdje beschoten en begrijp ik die hit-lag wel.
Ik vind het ergerlijker dat ik heel vaak met 1 schot dood ga en dus totaal niet heb kunnen reageren op schoten..
Het schijnt dat dit een bekend probleem is die ze inmiddels opgelost hebben, kan zo even 123 de bron niet vinden, maar als het goed is dus geen probleem meer in de final. Denk niet dat ze het al in de beta verholpen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiRiVi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-01-2021

PiRiVi

TRX FTW

Client-side versus serverside hitreg....

Mensen we zitten allemaal als gekken te speculeren en uit te leggen hoe en wat.
Er zijn ook opties waar client en server side worden gecombineerd...
Maar we weten het niet....

Het kan net zo goed een of andere latency bug zijn die ze er zo uit hebben.
Kom op Tweakers, speculeren is niet de bedoeling hier...

:?

:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:18

Realtec

Less is more

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=By2Ds-GG4-A]

Dit is dus waarom de Caspian border nog niet public gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik post iedere keer hier maar mijn videos als ik deze heb geupload :D
Dit was kleine test om te bekijken hoe de kwaliteit van Adobe Premiere Pro is wanneer ik mijn FRAPS opnames hiermee render, voor zover ik kan zien is de kwaliteit hiermee iets beter dan wanneer ik mijn videos met Sony Vegas render. Ook heb ik een nieuw watermerk ontworpen voor mijn komende videos.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ehaxE_I2pGA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuadD1b
Net even snel een round gespeeld.
Maar wat een ge-cheat zeg. Niet normaal!
Belachelijk voor een game die nog geen week beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 09:34
Toch een groot voordeel v/d gamen op de console imho.. ( no flamewar indended.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
MuadD1b schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 18:53:
Net even snel een round gespeeld.
Maar wat een ge-cheat zeg. Niet normaal!
Belachelijk voor een game die nog geen week beschikbaar is.
Geen gecheat gewoon delays en bug abusers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisvank
  • Laatst online: 01-10 13:17
Genoeg mensen die de zelfde "hit" registratie problemen ondervinden zo te zien :S Ik begrijp niet hoe dit mogelijk is zo laat in het productie proces. Dit is toch de basis van een shooter?

De kern waar het om draait is toch fun hebben en het idee hebben dat je een game speelt die "fair" is en waar het neerkomt de skill van de speler. Hoe vaak ik al niet ben gaan liggen achter een muur of steen en dan toch 2 tellen later het stof bijt. Voor mij is dit erg frustrerend, ook omdat ik al zo lang uit kijk naar deze game.

Gelukkig lees ik dat ik niet de enige ben die toch wel een beetje teleur gesteld is en ik hoop dat er snel een reactie van Dice komt over wat ze hiermee gaan doen.

Voor mij is dit eigenlijk het enige minpunt, het squadsysteem schiet wat tekort maar dat heeft eigenlijk geen invloed op mijn speel sessie, ook het gebruik van de battlelog site is prima te doen.

Beta profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 14:10

Donnie

AKA DonCorleone

Serieus net al iemand gezien die 2 x generaal is, OMG zet pb ajb weer aan Dice :(

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensxeon
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-07 19:26
Ik heb ook nog ff een paar potjes gespeeld, zorg ervoor dat je iig op een <40ms server speelt. Ik heb weinig gemerkt van rare hitregs. Heb trouwens veel gespeeld met de snipers zonder scope, ding is wel wat over powered. En C4 kun je ook wel wat leuke dingen mee doen, je kan ze aan het plafond van de metro plakken, ziet de vijand ze bij niet :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compi_56
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-10 03:15
Er zitten soms mensen op die een beetje te goed om waar te zijn (Rank & accuracy) maar EA gaat het goed oplossen.

http://www.pcgamer.com/20...-suspend-origin-accounts/

Men gaat al je games ontoegankelijk maken als je account bannen wat nogal extreem is, maar wie gaat Origin volgooien met games niet veel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
Best grappig trouwens om te zien hoe het metrostation uit Operation Metro is veranderd vanuit Alpha Trial naar Beta (check badge rechtsboven om te zien wat, wat is):

http://img710.imageshack.us/img710/3970/37389001.png
http://img64.imageshack.us/img64/4513/31239637.png

Ook zie je hieronder (bovenste Alpha, onderste Beta) hoe de UI een beetje is aangepast intussen:

http://img847.imageshack.us/img847/867/44641859.png

[ Voor 3% gewijzigd door ProfoundValue op 03-10-2011 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:39
ff normale size aub ? :P ziet er errug storend uit zo

/offtopic
ik heb je btw gisteren nog een paar X neergeknalt op een battlefieldo server dacht ik :+

[ Voor 51% gewijzigd door osmosis op 03-10-2011 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
jterpstra schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 19:14:
ff normale size aub ? :P ziet er errug storend uit zo
Ik heb er linkjes van gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuadD1b
fast-server schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 19:00:
[...]

Geen gecheat gewoon delays en bug abusers
Was je er dan bij?
Een duitse (maar natuurlijk) gast die met een machinegun elke player die z'n kop laat zien in de metro ingang neermaait vanaf de andere kant? En dan heb ik het echt over 10+ gasten die in 2-3 seconden neergemaaid worden met headshots. Oh en na 5 minuten een score heeft van 40/0. Yeah right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeSs
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-10 11:52
Leuk wil je ff bf 3 spellen op de xbox is live eruit:
http://support.xbox.com/en-US/xbox-live-status

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is XBL al weer online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
DOH, kan ik ook niet spelen. Kon niet aanmelden heb heel mijn GT verwijderd. Nu kan ik hem niet meer ophalen..

FUUUUUUUUU

Als je het over de duivel hebt.

[ Voor 14% gewijzigd door The Great HooD op 03-10-2011 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-10 15:36
The Great HooD schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 19:25:
DOH, kan ik ook niet spelen. Kon niet aanmelden heb heel mijn GT verwijderd. Nu kan ik hem niet meer ophalen..

FUUUUUUUUU

Als je het over de duivel hebt.
Waarom verwijder je je gamertag?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Dorest0rm schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 19:33:
[...]

Yup wel eens vaker gehad,gebeurt ook wel eens met difusen. Heeft me al een paar rondes gekost.

Mag ik iedereen nog een keer vragen deze in te vullen? :)

Form
Spreadsheets
Gemiddelde fps van een sessie metro? Of gewoon gemiddelde fps stilstaand vanaf attacker spawn bij eerste mcoms @ metro? En gemeten met de ingame fps meter of met fraps?

@hieronder en ook @astratuner: idd, spuit11 :D Had hem gebookmarked omdat ik het wel eens wil gaan testen, maar loop nu tegen de vraag aan hoe de FPS moet worden gemeten..

[ Voor 11% gewijzigd door Murk op 03-10-2011 19:48 ]

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02:06
Astratuner schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 18:41:
Ik weet dat er hier in het kort een link was geplaatst naar een soort van exel site waarin een hoop sys configs stonden met daarbij wat uitleg en de FPS.

Maar ik heb al een 30 tal pagina's terug gezocht en ik vroeg me af of mss iemand die link nog weet of gebookmarkt heeft :o .
BF3 fps

Spreadsheet

edit: spuit11 :(

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus
  • Laatst online: 22:35

ronalddus

Buffalo77

Mooi zo, ik zit in een game waar ik gewoon 1 ventje niet kan raken. Ik heb hem al 5x helemaal kapot geschoten, maar ik krijg geen hits. Alleen bij dat ventje, de rest raak ik gewoon wel

Buffalo77 | Pokemon Unite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

ronalddus schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 19:43:
Mooi zo, ik zit in een game waar ik gewoon 1 ventje niet kan raken. Ik heb hem al 5x helemaal kapot geschoten, maar ik krijg geen hits. Alleen bij dat ventje, de rest raak ik gewoon wel
Dat is dan iemand met een slechte internetverbinding. Omdat hij zijn zooi te traag upload krijg jij zijn locatie pas later door en schiet je dus in het luchtledige. Ligt echter wel aan de manier waarop de hitreg van BF3 werkt, die clientside hitreg die ze nu gebruiken blijkt niet bepaald goed uit te pakken. Denk dat ze beter de hitreg van BC2 kunnen pakken.

Wordt wel een pleuriswerk om dat allemaal aan te passen, maar goed, dan moeten ze maar leren om ook te testen hoe het spel draait wanneer er mensen met een slechte internetverbinding meespelen.

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:22

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Op die invulsite iets van informatie erbij hoe die FPS uit BF3 te trekken is misschien een handige toevoeging :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Ultraman schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 19:56:
[...]

Op die invulsite Iets van informatie erbij hoe die FPS uit BF3 te trekken is misschien een handige toevoeging :)
Nóg een spuit11 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Karl Magnus Troedsson, grote chef van DICE, heeft nogmaal benadrukt dat de Battlefield 3 bèta absoluut geen demo is en dus amper representatief is voor de volledige game. In een Battleblog update verteld hij (nogmaals) dat de gratis beschikbare versie bedoeld is om te testen voor een flink aantal spelers.

Volgens hem is de bètaversie meerdere maanden oud, en bedoeld om vooral de netcode en engine te testen; dit omdat ze beiden vanaf de grond hebben opgebouwd. Troedsson is blij dat er zes keer zoveel mensen meedoen aan de BF3 bèta dan de Bad Company 2 bèta, en hamert erop dat door de hulp van de spelers de game alleen maar beter kan worden.

Op de Battefield 3 blog zijn regelmatig updates te vinden over de staat van de game. Battlefield 3 zal 25 oktober uitkomen voor Windows, PlayStation 3 en Xbox 360. Oh, en geen gehackte servers joinen hè!
Bron: Battlefield Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-10 18:52

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Even iets gameplay technisch. Is Rush niet heel raar? Je krijgt als 'defender' met je team 4 kansen om te winnen, terwijl je als 'attacking' team 4x moet zegevieren om te winnen. Klinkt dat nou een beetje imbalanced of lijkt het maar zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no00waa
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-10 13:50
Er staat letterlijk : "The Battlefield 3 Open Beta is based on software that is more than one month old" in de blog zelf. Helemaal niks geen 4 maanden dus, anders hadden ze wel more than 3 of more than 4 months old gezegd, dikke onzin dus die eerdere berichten.

We zullen het allemaal wel zien bij de final :)

bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
apNia schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 20:45:
Even iets gameplay technisch. Is Rush niet heel raar? Je krijgt als 'defender' met je team 4 kansen om te winnen, terwijl je als 'attacking' team 4x moet zegevieren om te winnen. Klinkt dat nou een beetje imbalanced of lijkt het maar zo?
Je speelt 2 rondes, een als attacker en een als defender, met in principe dezelfde teams. Dan vergelijk je beide rondes en heb je een winnaar van de totale game (meeste destroys).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online

scenario's:

De klachten zijn dat mensen neergeschoten worden terwijl ze al in dekking zijn, dan wordt hit registratie dus bij de killer gedaan en niet het slachtoffer (wel zo logisch ook). Daaruit zijn 1 en 3 dus al irrelevant. De killer bepaald of hij je raakt of niet, daar kan jij niks aan doen door paketten te blokkeren of lag te hebben. Twee zou wel kunnen, nou ja het is uiteraard overdreven, anti cheat zal meteen over de zeik gaan als mensen dood neervallen zonder dat iemand schiet, maar dat is inderdaad het grote probleem van client side hit registratie, de client is niet te vertrouwen.

Echter, is er uberhaupt bewijs/bronnen dat BF3 client side hit registratie gebruikt? Want die filmpjes kunnen ook probleemloos door normale lag worden verklaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

oh dat is me nooit duidelijk geweest... zeker weten 1x als defender 1x als attacker? want het is voor mij nooit duidelijk wanneer het "einde" van 2 ronden is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is dit geen bug: als de tickets/punten/whatever van het attacking team op 0 komen, en terwijl is er nog een MCOM gearmed.
- In BFBC2 stopt de match direct als teller op 0 komt, of er nu MCOM gearmed is of niet.
- In BF3 blijft de match voortgaan tot de MCOM ofwel ontploft, ofwel disarmed wordt.

Alleen, heb dit nu al 2 keer meegemaakt: ik zit in attacking team en geraken op 0. Gelukkig kon iemand nog de MCOM armen.
Vervolgens slagen we erin ze te doen ontploffen, maar toch krijgen we daarna onmiddellijk "you lost"...

Moeten we dan niet terug wat tickets/punten/whatever? Waardoor de match dus doorgaat?

[ Voor 7% gewijzigd door Asgaro op 03-10-2011 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 17:32

zAo

GPLv2 Fanboy

apNia schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 20:53:
oh dat is me nooit duidelijk geweest... zeker weten 1x als defender 1x als attacker? want het is voor mij nooit duidelijk wanneer het "einde" van 2 ronden is...
Volgens mij is die er ook niet. Ik krijg altijd gewoon de 'Winner Ribbon' na 1 ronde. Als het meezit, gewoon 10x op rij.
Asgaro schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 20:57:
Is dit geen bug: als de tickets/punten/whatever van het attacking team op 0 komen, en terwijl is er nog een MCOM gearmed.
In BFBC2 stopt de match direct, of er nu MCOM gearmed is of niet.
In BF3 blijft de match voortgaan tot de MCOM ofwel ontploft, ofwel disarmed wordt.

Alleen, heb dit nu al 2 keer meegemaakt: ik zit in attacking team en geraken op 0. Gelukkig kon iemand nog de MCOM armen.
Vervolgens slagen we erin ze te doen ontploffen, maar toch krijgen we daarna onmiddellijk "you lost"...

Moeten we dan niet terug wat tickets/punten/whatever?
Toevallig net op de PS3 een potje gespeeld? Ik zat in een pot waarbij de laatste in het de metro werd gearmd, teller sprong naar 0, MCOM ontplofte, toch 'Your team lost'.

[ Voor 51% gewijzigd door zAo op 03-10-2011 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Normaal gesproken wordt er na een potje van 2 rondes ook van map gewisselt, alleen nu dus niet. Maar het gaat er gewoon om dat je de map twee keer speelt en ik vind rush over t algemeen best wel gebalanceerd. Je moet alleen wel een beetje samenwerken wil het lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Jamaar nergens blijkt uit wie de "globale" winnaar is van die 2 ronden. Dat maakt het wel een beetje zuur.
Pagina: 1 ... 37 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LET OP:

(Slow)chat? <a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1474225">BF3 kroeg topic</a>
Als je wilt discussiëren over specs doe je dat niet hier maar in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1469638">Het BF3 hardware topic</a>.

De winkel waar jij een pre-order hebt gedaan, of zelfs alleen het feit dat je het hebt gedaan, is ook echt niet nodig om te posten. Voor prijsinformatie zijn er andere bronnen, bijvoorbeeld www.budgetgaming.nl

Users die nu nog dit topic vervuilen met dit soort informatie kunnen op zijn minst een officiële waarschuwing tegemoet zien