Stranglem schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 10:07:
[...]
Ik denk dat wegrennen voor een mob iets is wat ze proberen te vermijden. Hun filosofie is zo snel mogelijk zo veel mogelijk mobs killen. Als je moet wegrennen van een mob ben je helemaal uit je game eigenlijk.
Weet niet eigenlijk of ze hier over nagedacht hebben, Bij een boss vind ik het wow systeem wel goed eigenlijk, namelijk zodra hij je niet meer kan raken, reset hij gewoon. Beter dan hit en run en dan na een tijdje de boss "geownd" hebben.
Dat resetten van healthbars wanneer je een stukje terug loopt vindt ik zo ontzettend flauw. Dat heeft elke MMO ongeveer. Vaak werkt dat ook nog eens niet heel lekker ook. Voorbeeld:
Je komt in een boss room en je gaat het gevecht aan.
Vervolgens krijg je een paar rake klappen waarbij je health gevaarlijk laag is.
Je doet dus een paar stappen terug om uit de range van de boss te blijven. Echter de boss loopt uiteraard met je mee. Je zit die boss als het ware te kiten. Je houdt hem in ieder geval aan het lijntje tot jouw healthbar is bijgevuld of je potion cooldown voorbij is.
Je bent vervolgens geforceerd om te ver weg te lopen of zelfs naar de deur van de room.
En hopla, de boss heeft je niet meer in zijn blikveld en retreat. Gevolg: hij heeft in 1 klap al zijn health terug.
Vooral in PtP MMO's is dit super irritant. Neem Drakensang, voor special moves betaal je geld. Zonder die special moves kun je een boss fight wel op je buik schrijven. Dan baal je pas hard wanneer je net al je moves gespendeerd hebt en je moet opnieuw beginnen omdat die boss jouw niet meer in zijn blikveld heeft.
Wanneer je naar town port of echt een significant stuk terug loopt met de bedoeling om de boss in zijn geheel te ontlopen is het natuurlijk wel weer logisch dat een boss zijn health terug krijgt.
[
Voor 5% gewijzigd door
FloydRaalte op 11-11-2011 10:55
]
If you can't take the heat, don't tickle the dragon.