"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
Had exact hetzelfde. 3 of 4 keer een notificatie van hetzelfde bericht.Rhndy schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 08:11:
Vannacht was het helemaal feest zeg pfff.
Ik heb een draadloze lader sinds gister en Whatsapp vond het leuk om notificaties van 18.00 nogmaals door te geven om 23.30, 01.00 en 03.00. Door het trillen op die plaat schrok ik alleen 3 keer wakker. Pfffffffffffffff
Heb uiteindelijk mijn telefoon maar op stil gezet.
Z-machine OriginID: JaccoW
Lol wie legt zijn tel dan ook naast zijn hoofd? Ik zorg wel dat ie kan trillen als een malle, je weet nooit wanneer er een mailtje binnen komt of dat er vrienden midden in de nacht appen.Rhndy schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 08:11:
Vannacht was het helemaal feest zeg pfff.
Ik heb een draadloze lader sinds gister en Whatsapp vond het leuk om notificaties van 18.00 nogmaals door te geven om 23.30, 01.00 en 03.00. Door het trillen op die plaat schrok ik alleen 3 keer wakker. Pfffffffffffffff
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Trillen heb ik ook maar uitgezet, schrok idd elke nacht weer wakker van een wassup bericht.
En whatsapp is dramatisch laatste paar dagen. Lees hier dat het ook aan de MS api kan liggen. Als dat het geval is, dan is het wel een heel kwalijke zaak. Berichten pushen is toch wel een van de primaire taken van een moderne smartphone.
Er zijn mensen die bereikbaar moeten zijn, ook 's nachts. (storingsdienst bv)MrFl0ppY schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:32:
[...]
Lol wie legt zijn tel dan ook naast zijn hoofd? Ik zorg wel dat ie kan trillen als een malle, je weet nooit wanneer er een mailtje binnen komt of dat er vrienden midden in de nacht appen.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Eerst lag het toestel onder m'n kussen, maar deze heb ik ondertussen verplaatst naar het nachtkastje.MrFl0ppY schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:32:
[...]
Lol wie legt zijn tel dan ook naast zijn hoofd? Ik zorg wel dat ie kan trillen als een malle, je weet nooit wanneer er een mailtje binnen komt of dat er vrienden midden in de nacht appen.
Ik wil het toestel liever niet in airplane-mode zetten omdat ik in geval van nood wel bereikbaar wil/moet zijn. Op de iPhone had je die Niet-Storen functie zodat het toestel alleen overging bij bepaalde mensen. Dit vond ik best handig. Maar ja het is even niet anders
zet anders je dataverbinding uit, dan kan je wel gebelt en gesmst worden en niet gewatsappt?Rhndy schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:46:
[...]
Eerst lag het toestel onder m'n kussen, maar deze heb ik ondertussen verplaatst naar het nachtkastje.
Ik wil het toestel liever niet in airplane-mode zetten omdat ik in geval van nood wel bereikbaar wil/moet zijn. Op de iPhone had je die Niet-Storen functie zodat het toestel alleen overging bij bepaalde mensen. Dit vond ik best handig. Maar ja het is even niet anders
Maar is er dan geen enkel alternatief voor jullie? Op Android heb je bijvoorbeeld ook Whatsapp+ die wat extra functionaliteit toevoegt. Is dat er niet voor WP?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
alexbl69 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:55:
Ben zelf Android gebruiker, maar zie de WA ellende met WP met lede ogen aan. Zit in verschillende WA groepjes en merk dat WP gebruikers in die groepen de laatste dagen vrijwel niets meer door krijgen. Eén persoon heeft uit arren moede maar een Android telefoon gekocht omdat hij - ook beroepsmatig - veel te afhankelijk is van WA.
Maar is er dan geen enkel alternatief voor jullie? Op Android heb je bijvoorbeeld ook Whatsapp+ die wat extra functionaliteit toevoegt. Is dat er niet voor WP?

Dit is een account.
Idd hier ook en het vreet door mn accu heen als een warm mes door roomboter. Mijn God. Vanochtend om 6 uur van de lader af. Op mn werk iets van 10 minuten wat newsfeeds doorgelezen en 2 what's appjes verstuurd. Accu ga om 9 uur nog maar 58% aan.....Luuk1983 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:41:
Whatsapp is inderdaad een drama de laatste paar dagen. Meldingen die meer dan een uur later aankomen...
XBL: MRE Inc
Moet wel whatsapp zijn idd.MRELynx schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:13:
[...]
Idd hier ook en het vreet door mn accu heen als een warm mes door roomboter. Mijn God. Vanochtend om 6 uur van de lader af. Op mn werk iets van 10 minuten wat newsfeeds doorgelezen en 2 what's appjes verstuurd. Accu ga om 9 uur nog maar 58% aan.....
Bleek dus toch niet whatsapp te zijn.
https://wren.co/join/Devian
Verwijderd
Hopelijk word het echt eerste week van juli maar ik hou me hart vast
De meeste andere versies van Whatsapp schijnen al een update gehad te hebben. Voor WP8 komt die update zo te zien het laatst en dat zal wel een reden zijn waarom het de laatste paar dagen een drama is. Voordat de Android versie geupdate was, liep mijn WA als een zonnetje. Nu krijg ik alleen maar berichten laat binnen en notificaties van hetzelfde bericht 10x binnen.Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:07:
Pfff... De laatste dagen is whatsapp echt gewoon kut! eerst ging alles nog wel, maar nu onbeperkt vastlopen alleen maar late notificaties. En als ik een foto maak vanuit whatsapp om meteen door te sturen loopt die ook vast en foto weg![]()
Hopelijk word het echt eerste week van juli maar ik hou me hart vast
Ik heb geduld, komt vast wel weer in orde. Een paar dagen krakkemikkerig WA ga je echt niet dood van. Per slot van rekening kan je met een smartphone ook gewoon bellen als je iemand wat te vertellen hebt.
Dat zou je denken, he? Maar schijnbaar wil niemand meer een paar cent uitgeven voor een SMS of een belletje, dus 'flipt' men als er niet gereageerd wordt. Die mensen verban ik meteen, zouden meer mensen moeten doenPoops_McGhee schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:40:
[...]
Ik heb geduld, komt vast wel weer in orde. Een paar dagen krakkemikkerig WA ga je echt niet dood van. Per slot van rekening kan je met een smartphone ook gewoon bellen als je iemand wat te vertellen hebt.
WhatsApp team bedankt!!!
Serious?badluckboy schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:35:
Op zich is het allemaal wel positief, je leert als mens zijnde geduldiger te worden. Door WhatsApp ben ik een geduldiger persoon geworden en de mensen in mijn omgeving waarderen het zeer.
WhatsApp team bedankt!!!
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik heb alleen maar mensen op mijn WA waarvan ik weet dat ze niet flippen als ik niet of laat reageer. Daar is Whatsapp ook voor. Als je niet weet of je iemand kan storen of geen dringende berichten hebt, dan is het makkelijk om even snel wat te versturen.Atila schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:07:
[...]
Dat zou je denken, he? Maar schijnbaar wil niemand meer een paar cent uitgeven voor een SMS of een belletje, dus 'flipt' men als er niet gereageerd wordt. Die mensen verban ik meteen, zouden meer mensen moeten doen
Ik kom nog uit de generatie dat je helemaal geen mobieltje had en berichten nog handgeschreven in een envelop met postzegel erop verstuurde, of gewoon de telefoon pakte om mensen te bellen.
Mensen hadden toen veel meer geduld.
Nee, ze konden niet anders. Dat is niet hetzelfde als geduld hebben.Poops_McGhee schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:46:
Mensen hadden toen veel meer geduld.
De notificaties worden echt met de dag slechter. Vanochtend ontving ik een bericht van m'n vriendin, verzonden gisteravond om half elf. Nu iedere half uur WA openen om te kijken of ik niets mis. Daarmee mijn batterij leegzuigend, natuurlijk

[ Voor 36% gewijzigd door kenneth op 04-07-2013 14:49 ]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Heb je al eens de moeite genomen om wat van dit topic door te lezen ?
Graag iets meer eigen inzet tonen.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
en als jij meer inzet had getoond had je direct het antwoord kunnen geven
Inzet gaat nog verder, bijvoorbeeld de search functie gebruiken?danieljohannes schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 15:54:
ik wil graag een antwoord horen als je kijkt naar dit topic zie je dat de 90 bladzijdes doorgaat en als je een paar heb terug gelezen zonder resultaat dan vraag ik het maar
Anders sla je even een normale toon aan. Niemand hier weet wanneer de update komt, dat had je al kunnen opmaken door alleen de berichten op de laatste pagina te lezen.danieljohannes schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 15:54:
ik wil graag een antwoord horen als je kijkt naar dit topic zie je dat de 90 bladzijdes doorgaat en als je een paar heb terug gelezen zonder resultaat dan vraag ik het maar
Check elke dag even wpcentral.com, zodra de update er is zal het daar als eerste staan.
Het forum is geen helpdesk, je hoeft niet te verwachten dat mensen moeite voor je gaan doen als je het zelf al niet eens doet. Bij mij tenminste niet.danieljohannes schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 15:54:
Hier nu weer ontopic.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Zo zeg, dit heb ik echt nog nooit meegemaakt sinds november 2012, compleet leeg en te heet om vast te pakken.
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
De verwachting is Medio Juli. Maar dat kan dus ook eind juli zijn en misschien gaan ze zelfs juli niet halen. Toch zijn er al aardig wat interne betas geweest, dus de verwachting is wel gewoon juli.
Het lijkt me overigens niet verkeerd om dit in de topic-warning neer te zetten. Is een kleine moeite en zal toch een heleboel mensen helpen denk ik zo

[ Voor 24% gewijzigd door Martinspire op 04-07-2013 16:41 ]
Kijk... dat WA af en toe vast leek te lopen bij het openen als ik een nieuw bericht had gehad was best vervelend, maar niet onoverkomelijk. Duurde dan een minuutje en ik was naar een zwart scherm aan het kijken, soms moest ik er ff uit en in een enkel geval zelfs telefoon rebooten om het werkend te krijgen. Vervelend ja...
De laatste week heeft mijn WA de bijzonder vervelende eigenschap om apps pas binnen te halen op het moment dat ik mijn WA open. Dat is natuurlijk klote, want bijvoorbeeld gister zou m'n vriendin appen op het moment dat ze ging vertrekken uit d'r werk zodat ik daar rekening mee kon houden met koken. Ik had die app rond kwart voor 7 verwacht maar om 5 over 7 had ik nog niks. Ik open WA en ineens: Tingeling, WA bericht van 20 minuten geleden: ik vertrek nu van het werk, en op hetzelfde moment gaat de deurbel, is ze d'r al. Kon ik nog ff lekker gaan koken terwijl het klaar had kunnen staan.
Vandaag precies hetzelfde, ze zou appen als ze thuis was. Open net mijn WA, Tingeling, bericht van 15 minuten geleden dat ze thuis is.
Ik bedoel... het is allemaal geen ramp en ja: natuurlijk kan ze ook bellen dat ze vertrekt, maar daar gaat het niet om. Het gaat er om dat er nu tig van fouten zijn en ook al is het marktaandeel klein en is het de nr. 3 van de besturingssystemen maar alsnog miljoenen gebruikers. Ik zie vrolijk de ene na de andere update voor iOS en Android voorbij komen maar de WP8 update lijkt eeuwen geleden en heeft niet eens zoveel opgeleverd. Stop met de ondersteuning, of maak de app zoals ie bedoeld is, ik citeer van de site:
Overigens, terwijl ik dit aan het typen ben krijg ik alle berichten ineens 3 x binnen enzo. Het is echt he-le-maal klote op het moment...Eenvoudig. Persoonlijk.
Direct berichten uitwisselen.
Het is jammer dat er geen alternatieven zijn, iedereen die ik ken gebruikt alleen Whatsapp en dat maakt het lastig. Ik wacht het nog ff af maar anders gaat de telefoon gewoon op Marktplaats en komt er een HTC One/Xperia Z ofzo
Oh, echtMartinspire schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:40:
Hier dan maar een normale reactie op Daniel:
De verwachting is Medio Juli. Maar dat kan dus ook eind juli zijn en misschien gaan ze zelfs juli niet halen. Toch zijn er al aardig wat interne betas geweest, dus de verwachting is wel gewoon juli.
Iedereen in mijn directe omgeving die WhatsApp gebruikt op WP heeft dezelfde klachten - of het nou WP7.x of WP8 is. Android / iOS gebruikers hoor ik niet klagen.. (en ik wil het ze ook niet vragen, mijn Lumia is natuurlijk beter
Het lijkt er dus op dat het OF aan de Microsoft kant is, of serverside (= WhatsApp loopt de boel om te gooien, wellicht voor de aankomende update). Ik heb een berichtje gestuurd naar WhatsApp met de vraag wat er precies aan de hand is. Vraag me af of ze reageren, maar goed. Ik houd jullie op de hoogte!
Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!
Professioneel Heftruck Syndroom
Ik krijg al helemaal geen meldingen meer. Dan vraag ik iemand iets, sluit whatsapp af en denk ik na een tijdje: nog geen reactie? Dan open ik de app en staan er gewoon nieuwe berichten klaar van een kwartier oud ofzo.NeFoRcE schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 20:45:
Het lijkt de laatste dagen inderdaad waardeloos te zijn. Continu toastmessages binnen van berichten die ik 2 uur terug al lezen én beantwoord heb. Ergerlijk. Ik zit me ook al de pleuris te zoeken naar updates omtrent WA, maar helaas, ik kan jullie nog niet van iets nieuws informeren
Ik gebruik nu android (sony xperia T) en daar vind WhatsApp ook niks, berichten komen telaat aan, redelijk vaak echt pas wanneer ik het scherm aanzet en anders kan het makkelijk veel later zijn van 1a 2 minuten tot bijvoorbeeld 20 minuten, en een hele enkele keer ontvang ik ze pas wanneer ik WhatsApp open.Niels9001 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 19:00:
[...]
Oh, echt? De laatste release date waar ik van op de hoogte ben is 'first week of July'. Niet dat dat ergens opgebaseerd was behalve wat Twitter accountjes, maar goed.
Iedereen in mijn directe omgeving die WhatsApp gebruikt op WP heeft dezelfde klachten - of het nou WP7.x of WP8 is. Android / iOS gebruikers hoor ik niet klagen.. (en ik wil het ze ook niet vragen, mijn Lumia is natuurlijk beter).
Het lijkt er dus op dat het OF aan de Microsoft kant is, of serverside (= WhatsApp loopt de boel om te gooien, wellicht voor de aankomende update). Ik heb een berichtje gestuurd naar WhatsApp met de vraag wat er precies aan de hand is. Vraag me af of ze reageren, maar goed. Ik houd jullie op de hoogte!
(Andere Android gebruikers (vooral Sony Xperia) ervaren dit ook zo).
Ik kom van IOS op de iphone 4 en daar heb ik eigenlijk nooit problemen gehad (ja een algemene storing bijvoorbeeld).
Ik wilde eigenlijk al weg bij android om o.a. bovenstaand verhaal en het hele os wat me niet aanstaat en instabiel is maar ik volg dit topic nu een tijdje en voor WhatsApp hoef ik geloof ik niet naar WP8 te komen maar moet ik echt weer naar ios.
Kortom mijn ervaringen met WhatsApp op android zijn ook zeker niet allemaal positief hoor, op de iphone vond ik het stukken beter werken.
Heb ik nu opeens ook, gisteren kreeg ik alles nog normaal binnen, kijk ik nu opeens, heb ik een bericht van 17.21 waar ik geen enkele melding (of tile-update) van heb gehad.Tropicc schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 23:06:
Ik krijg al helemaal geen meldingen meer. Dan vraag ik iemand iets, sluit whatsapp af en denk ik na een tijdje: nog geen reactie? Dan open ik de app en staan er gewoon nieuwe berichten klaar van een kwartier oud ofzo.
Maar iets anders, als ik een foto maak en deze rechtstreeks via WA wil versturen, verkleint hij dan altijd? Of is er een mogelijkheid om voor versturen eerst nog te bewerken? (stukje uitknippen wat van belang is). Eerst foto, editor, opslaan, WA openen, versturen, is ook beetje omweg
[ Voor 21% gewijzigd door SinergyX op 04-07-2013 23:39 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Nog iets anders, als ik naar mijn foto albums ga en vervolgens naar screenshots dan kan ik niet vanuit daar een foto sturen naar whatsapp terwijl dit met andere albums wel kan. Hebben hier meer mensen last van?

Basement Bios ---- Exo-S
Maar ik lees dat er meer mensen hetzelfde probleem hebben.
Hopelijk komt WhatsApp snel met de beloofde update.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Ik gebruik het sowieso heel weinig maar gister wilde ik iemand even een foto sturen en omdat ik de app opende zag ik dat iemand mij iets had gestuurd, ca een uur daar voor. Maar pas 3 uur daarna kreeg ik daar de push notification van.
FCG
Inderdaad, ik ook. Had gister rond 21:00 2 berichten naar een maat gestuurd, de eerste was: "Trouwens..."urk1 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 09:34:
Heb van ellende mijn telefoon maar op flight modus gezet vanacht. Er bleven maar notifications komen terwijl ik al mijn groepen op stil heb en er geen berichten binnen kwamen!
1:00 vannacht kreeg ik een bericht terug van 1,5 uur eerder: "Ja?? Trouwens??"
2e bericht kennelijk niet eens gehad, waardeloos
Dit probleem komt op het moment ook voor op WP7.8 (Lumia 800). Ik krijg ook meldingen meerdere malen, ook nadat ik het al gelezen en beantwoord heb.artie16 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 08:06:
Ik heb sinds gisteren whatsapp op WP8 (Lumia 925) waar ik voorheen WP7.8 (Lumia 800) had. Ik vind dat whatsapp het "vreemder" doet op WP8 dan op WP7.8. Ik krijg soms meldingen van berichten die ik een uur geleden al heb gelezen. Dit gebeurde niet met WP7.8. Hopelijk komt er snel een update.
Nog iets anders, als ik naar mijn foto albums ga en vervolgens naar screenshots dan kan ik niet vanuit daar een foto sturen naar whatsapp terwijl dit met andere albums wel kan. Hebben hier meer mensen last van?
Mogelijk krijgen we de push notifications wegens de voorbereidingen wel zo half binnen.
Hi,
Thanks for your message.
We appreciate your feedback, but we do not have an update yet available for Windows Phone. However our developers are working hard on providing you with a high quality update soon. Unfortunately, we cannot comment on specifics or give timelines, but do know that we are working on a Windows Phone update.
If you have any other questions or concerns, please feel free to contact us. We would be happy to help!
Jami T.
Gewoon weer replyen op deze mail. Het is normaal dat ze eerst een standaard antwoord proberen te geven. 95% van de mensen neemt daar genoegen mee, dus dat scheelt veel tijd. Gewoon nog een keer op terugkomen. Dat werkt vaak wel.Niels9001 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:52:
Reactie terug van WhatsApp Support. Gaan totaal niet in op de problemen van de afgelopen dagen.. (Ik ze gevraagd wat er aan de hand was etc.) en een standaard mail terug over de 'aankomende' update. Volgens mij exact hetzelfde mailtje als wat een andere gebruiker in dit topic terug heeft gekregen.
[...]
Basement Bios ---- Exo-S
Verwijderd
Je kunt de Microsoft push servers gebruiker maar ook je eigen push server opzetten. Daarnaast is het probleem dat Whatsapp heeft, dat ze de verkeerde API gebruiken. Ik heb begrepen dat ze de muziek api gebruiken om deze berichten af te handelen. Volgens mij kwam dit door een beperking in WP7 en hebben ze dit nooit veranderd.Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 16:11:
Ik heb altijd begrepen dat push berichten via Microsoft lopen. Dus zou whatsapp daar helemaal niets aan kunnen doen!
Iemand gaat mij vast corrigeren als ik ongelijk heb
Tenzij ze meerdere malen en op verkeerde momenten opnieuw die opdracht geven.Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 16:11:
Ik heb altijd begrepen dat push berichten via Microsoft lopen. Dus zou whatsapp daar helemaal niets aan kunnen doen!
Hoe het werkt is eigenlijk grofweg als volgt:
- De app vraagt een url aan bij de MSPNS.
- De url wordt doorgegeven aan de Whatsapp servers.
- Whatsapp server krijgt bericht binnen van andere client
- Whatsapp server stuurt opdracht aan MSPNS
- *ALS* telefoon een connectie met de MSPNS open heeft staan dan stuurt MSPNS het push bericht
- *ALS* telefoon geen connectie heeft, controleerd die elk half uur op nieuwe berichten bij MSPNS
Er zijn behoorlijk wat nuances in bovenstaand verhaal aan te brengen, maar grofweg is dat wat er gebeurt. Whatsapp kan dus ook nog behoorlijk wat verkloten. Mij is het in 2010 ook gelukt om de telefoon te spammen voordat ik werd geblokkeerd door MS. Neemt niet weg dat ook MS niet een al te beste trackrecord heeft wat betreft de push service. Al geven ze dat dus indirect al toe, door aan te geven dat je niet op een correcte werking mag vertrouwen.
Ik denk overigens dat die Whatsapp update niet gaat komen dit jaar. Ze zijn er nu al zo lang mee aan het kloten. Het is niet alsof het moeilijk is zo'n cliënt te maken ofzo. Die hele rewrite hadden ze met twee personen al lang af kunnen hebben.
@boven: Die muziek API gebruiken ze alleen om berichten in de background te versturen, bijv. foto's en video's. Doen ze dat niet zou op WP7 het versturen stoppen op het moment dat je uit de applicatie gaat. Anders zouden de berichten ook meteen aanwezig zijn in de app als je een push bericht krijgt. Dat is nu niet altijd het geval, waaraan duidelijk te merken is dat ze het nog even van de server ophalen. Vooral op trage devices (lees HTC Trophy met WP7) is dat erg duidelijk te merken.
Eigen push server opzetten gaat denk ik niet lukken. Niet een die net zo 'betrouwbaar' is iig. Waar ze die server wel voor nodig zullen hebben is voor eht versturen van push berichten als de telefoon tijdelijk niet in contact staat met de MSPNS, bijv. door battery saver mode of tijdelijk geen 3G/Wifi. In dat soort gevallen krijg je ook een melding van de MSPNS en mag jet het na een periode opnieuw proberen.
[ Voor 22% gewijzigd door Caelorum op 05-07-2013 16:26 ]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Blijkbaar hebben alle grote spelers daar geen zin in, en iedereen probeert met man en macht z'n eigen systeem aan de grond te krijgen. MS integreert alle berichtendiensten, Google doet hetzelfde en Apple heb ik geen idee. Blijkbaar hebben ze zoiets van 'ze zijn belangrijk voor het eco-systeem ja, maar als ze doodbloeden is dat wellicht niet eens zo verkeerd voor mij, want dan heb ik een kans dat m'n eigen berichtendienst wordt gebruikt'.
* dit is een redelijk normale gang van zaken, heel veel bedrijven worden opgezet met het idee om ze weer te verkopen als ze geld waard zijn. Dat is het hele idee van venture capital natuurlijk
Het is blijkbaar voldoende om de service online te houden, maar ze gingen al wel mensen verplichten om te betalen geloof ik.
Nope, voor iOS is het eenmaal komen voor 1 dollar. Voor Android is het gratis en moet je officieel na een jaar betalen, maar ken heel veel mensen die nog nooit iets betaald hebben. Volgens mij is hij alleen voor iOS al meer dan 100 miljoen keer verkocht, dus 100 miljoen dollar alleen vanuit dat platform, daar kun je heel wat servers voor laten draaien.Caelorum schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 01:38:
IPhone bezitters krijgen 1 jaar gratis. Daarna moeten ze betalen.
Anyway, hoop dat Whatsapp eindelijk eens goed gaat werken op WP, dat zou echt een enorme boost voor het platform zijn. Ikzelf ben hier eens komen kijken of het tegenwoordig goed werkt want die Nokia EOS lijkt me wel een vet toestel, maar voorlopig stap ik dus nog niet over.
Eens kijken wat Whatsapp eerder gaat uitbrengen, de WP update of whatsapp met iOS7 skin
[ Voor 5% gewijzigd door Mr Ton op 06-07-2013 12:26 ]
Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55
Heb je die al geprobeerd?
Volgens dit zet de app whatsapp anderhalf miljoen per maand om? Dus 15 miljoen per jaar? (misschien niet en niet) Daar gaat dan 30% van naar Apple/Google? Daarna 20% naar de staat? 11 miljoen per jaar?
Daar gaat dan het salaris van 30 man à 100.000 vanaf (inclusief lease-auto, 13e maand, dental plan enz enz?) vanaf. Huur van het kantoor in Silicon Valley is iets van 30.000-40.000
Oke, ik weet het ook niet meer. Het lijkt wel of die lui alleen maar kunnen programmeren en weinig weten van bedrijfskunde of marketing.
Dat mag helaas niet helpen.TheZeroorez schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 12:27:
instellingen > Favorieten (tik om te vernieuwen)
Heb je die al geprobeerd?
Dan ga ik ook nog even offtopic door. Volgens dit artikel (Wall Street Journal, lijkt me betrouwbaar) heeft whatsapp meer dan 250 miljoen actieve gebruikers, dat moet dan toch een enorme omzet opleveren, veel meer dan 15 miljoen per jaar? Ik denk zelf dat ze bang zijn dat veel gebruikers gaan weglopen als er meer voor betaald moet gaan worden en dat ze hopen te cashen door een overname of zoiets. Maar financieel is het in ieder geval een zooitje, en programmeren doen ze ook niet veel meer.fruitbakje schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 12:28:
Ja, maar van die euro per jaar... Ik ga hier even op door, want dit is veel interessanter dan al dat huilie huilie.
Volgens dit zet de app whatsapp anderhalf miljoen per maand om? Dus 15 miljoen per jaar? (misschien niet en niet) Daar gaat dan 30% van naar Apple/Google? Daarna 20% naar de staat? 11 miljoen per jaar?
Daar gaat dan het salaris van 30 man à 100.000 vanaf (inclusief lease-auto, 13e maand, dental plan enz enz?) vanaf. Huur van het kantoor in Silicon Valley is iets van 30.000-40.000, verwaarloosbaar op 11 miljoen. Houden ze ruim 7 miljoen over voor serverpark en alle andere kosten die ik vergeet? Dan zouden ze inderdaad goede winsten moeten draaien zou je zeggen...
Oke, ik weet het ook niet meer. Het lijkt wel of die lui alleen maar kunnen programmeren en weinig weten van bedrijfskunde of marketing.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Vergeet niet al die mailtjes die ze moeten beantwoorden van boze Tweakersfruitbakje schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 12:28:
Ja, maar van die euro per jaar... Ik ga hier even op door, want dit is veel interessanter dan al dat huilie huilie.
Daar gaat dan het salaris van 30 man à 100.000 vanaf (inclusief lease-auto, 13e maand, dental plan enz enz?) vanaf. Huur van het kantoor in Silicon Valley is iets van 30.000-40.000, verwaarloosbaar op 11 miljoen. Houden ze ruim 7 miljoen over voor serverpark en alle andere kosten die ik vergeet? Dan zouden ze inderdaad goede winsten moeten draaien zou je zeggen...
11 Miljoen is trouwens echt niet veel, zeker als je vergelijkt dat Whatsapp misschien wel een miljard waard is.
Bron: http://www.elsevier.nl/Te...ame-door-Google-1224140W/
Mwah... Geruchten gaan dat Google ze wilden overkopen, maar dat ze het bod hebben afgeslagen. Denk niet dat cachen het belangrijkste is wat de eigenaar wil.Mr Ton schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 17:52:
[...] ze hopen te cashen door een overname of zoiets. [...]
Maar zonder caching verbruikt de app wel erg veel data.Caelorum schreef op zondag 07 juli 2013 @ 00:43:
[...]
Mwah... Geruchten gaan dat Google ze wilden overkopen, maar dat ze het bod hebben afgeslagen. Denk niet dat cachen het belangrijkste is wat de eigenaar wil.
Avalaxy schreef op zondag 07 juli 2013 @ 00:52:
[...] Maar zonder caching verbruikt de app wel erg veel data.

Ja, in die bronnen die ik erachter zette schatten ze de omzet respectievelijk op 45 en 100 miljoen per jaar. Met zo'n verschil in schattingen is duidelijk dat niemand het zeker weet! Maar voor een bedrijf met enkele honderden miljoenen klanten is het inderdaad niet veel (zoals ook al ergens stond, minder dan een dollar omzet per klant per jaar. De 5 dollar per klant per jaar van facebook is al weinig). Maar hun kosten zijn echt héél laag. Voor zover bekend hebben ze maar 35 man in dienst (dat is dan toch ook de 'klantenservice'?) en wat programmeerwerk in Rusland las ik ergens. Noem het 50 man. Ze hebben geen advertentiekosten en met zo'n klein simpel product en alle reviews in de verschillende stores geen reden om duur marktonderzoek te doen. Al met al dus een behoorlijke winst in hun omzet.Mr Ton schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 17:52:
[...]
Dan ga ik ook nog even offtopic door. Volgens dit artikel (Wall Street Journal, lijkt me betrouwbaar) heeft whatsapp meer dan 250 miljoen actieve gebruikers, dat moet dan toch een enorme omzet opleveren, veel meer dan 15 miljoen per jaar? Ik denk zelf dat ze bang zijn dat veel gebruikers gaan weglopen als er meer voor betaald moet gaan worden en dat ze hopen te cashen door een overname of zoiets.
Daarom snap ik hun faalgedrag van nu niet helemaal. Als je het vergelijkt met Steam, die ook véruit marktleider is (alleen SimCity-spelers gebruiken Origin
heb precies hetzelfde probleem en hij blijft maar een paar favorieten aangeven
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Op Android al maanden geen problemen meer. En vooral die push issues is echt een ding van WPSinergyX schreef op zondag 07 juli 2013 @ 11:12:
Alle data loopt via servers van WA neem ik aan, kunnen zij daar die miljoenen danwel miljarden berichten nog wel aan?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
In afwachting van de update voor WP (want die komt vast wel een keer) m'n "hoofdsim" in m'n Nokia 808 geduwd en WA daar geupdate (nieuwe versie sinds een dag of wat

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Verwijderd
Verwijderd
Hier huis met iOS en android nooit problemenvali schreef op zondag 07 juli 2013 @ 06:37:
Voor de mensen die blijven zeggen dat alleen wp last van slecht ontvangs en berichten heeft, zie nu ook mensen om mij heen met ios en android die ook veel problemen ervaren. Vooral de laatste paar dagen.. Zr mogen in mijn ogen hun server eens een rebootje geven
Het is denk af entoe, bedoel er zaten veel gebruikers te klagen dat ze problemen ervaren terwijl ik echt nergens last van had. Denk persoonlijk dat het er ook aanligt hoe je verbinding is. Mijn vriendin had gisteren bijvoorbeeld ook geen connectie met whatsapp op haar desire en ik weer wel. Na een minuut was het opeens weer goed.Verwijderd schreef op zondag 07 juli 2013 @ 14:00:
[...]
Hier huis met iOS en android nooit problemen
Want voorheen deed hij het wel.
Als je hier kijkt http://www.allestoringen.nl/storing/whatsapp zie je veel berichten op twitter van de afgelopen dagen met mensen die problemen hebben.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
inderdaad, ga mij nou niet vertellen dat al die mensen allemaal windows phone gebruiken.Cyrus The Virus schreef op zondag 07 juli 2013 @ 19:54:
Ik heb hier ook veel problemen met whatsapp, maar kan me niet voorstellen dat het aan de WP app ligt.
Als je hier kijkt http://www.allestoringen.nl/storing/whatsapp zie je veel berichten op twitter van de afgelopen dagen met mensen die problemen hebben.
Verwijderd
EDIT al gezegdCyrus The Virus schreef op zondag 07 juli 2013 @ 19:54:
Ik heb hier ook veel problemen met whatsapp, maar kan me niet voorstellen dat het aan de WP app ligt.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2013 23:08 ]
Ja ze hebben inderdaad erg weinig kosten en ik denk dat ze daarom wel goede winst kunnen maken met een relatief lage omzet. Al had ik als CEO van dat bedrijf al lang een verplichte 1 dollar per jaar bedrag doorgevoerd voor alle klanten. Whatsapp is, met name in Europa en gedeelte van Azie, al zo groot dat klanten voor een degelijk bedrag echt niet over gaan stappen. De meeste klanten kiezen een platform ook serieus op of whatsapp werkt of niet (oftewel, het grootste ((vind ik dan)) zwaktepunt van het WP ecosysteem). En voor andere platformen staat het ook al lang stil kwa ontwikkeling. Op iOS hebben we al jaren dat als je een bericht aanvinkt op je lockscreen dat je niet naar dat gesprek wordt gevoerd, serieus fix dat! En ook 3 maanden moeten wachten op iPhone 5 support, veel te lang voor zo'n grote app. Over Android kan ik niks zeggen, laatste jaren niet actief meer gebruikt.fruitbakje schreef op zondag 07 juli 2013 @ 11:07:
[...]
Ja, in die bronnen die ik erachter zette schatten ze de omzet respectievelijk op 45 en 100 miljoen per jaar. Met zo'n verschil in schattingen is duidelijk dat niemand het zeker weet! Maar voor een bedrijf met enkele honderden miljoenen klanten is het inderdaad niet veel (zoals ook al ergens stond, minder dan een dollar omzet per klant per jaar. De 5 dollar per klant per jaar van facebook is al weinig). Maar hun kosten zijn echt héél laag. Voor zover bekend hebben ze maar 35 man in dienst (dat is dan toch ook de 'klantenservice'?) en wat programmeerwerk in Rusland las ik ergens. Noem het 50 man. Ze hebben geen advertentiekosten en met zo'n klein simpel product en alle reviews in de verschillende stores geen reden om duur marktonderzoek te doen. Al met al dus een behoorlijke winst in hun omzet.
Daarom snap ik hun faalgedrag van nu niet helemaal. Als je het vergelijkt met Steam, die ook véruit marktleider is (alleen SimCity-spelers gebruiken Origin) en ook massa's geld binnenharken met alle verkopen, die investeren gi-gan-tisch in de technische ontwikkeling van hun product (Steambox, Workshop, big picture). En volgens mij is hun marketingbudget ook niet mis. De mensen bij Steam denken na over de toekomst. Bij Whatsapp leunen ze een beetje achterover lijkt het wel. En als het nou alleen op het WP platform was (zoals Kik daar ook nu niet voor ontwikkelt) had ik het nog begrepen. Maar ook op Android en iPhone gebeurt er weinig toch?
Mja, het blijft wel een musthave app, belangrijkste app op een smartphone.
Dan mis je dus heel wat WhatsApp gebruikers, simpelweg omdat ze wel willen maar niet kunnen betalen voor de app.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ben ik het helemaal mee eens, je hebt geen creditcard nodig om een paypal-account aan te maken. Je kan een automatisch incasso doen van een Nederlandse rekening. Werkt erg goed moet ik zeggen! (Iets te goed, koop teveel appsDirxess schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:05:
Paypal is juist vrij laagdrempelig, zoals ik het ervaar. Het is te koppelen met je Nederlandse bankrekening. Ik kan daardoor WP-apps erg eenvoudig betalen.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Berichtjes die je een uur geleden al gelezen heeft en die ie dan nog een keer "nieuw" laat binnenkomen enzo -.-
Daar gaat het niet om, laagdrempelig of niet. Het gaat om de mensen die WhatsApp niet meer gaan gebruiken omdat je er via een creditcrad of PayPal voor moet betalen en geen creditcard of PayPal hebben.Dirxess schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:05:
Paypal is juist vrij laagdrempelig, zoals ik het ervaar. Het is te koppelen met je Nederlandse bankrekening. Ik kan daardoor WP-apps erg eenvoudig betalen.
Ik heb geen creditcard (ook laagdrempelig) en geen PayPal. En de reden is dat ik dat niet heb is omdat ik het niet wil hebben. Maar ik wil wel een gratis WhatsApp app hebben.
Het credo van WhatsApp is dat ze Twitter irrelevant willen maken. Twitter is gratis, diverse andere chatproviders zijn gratis. Waarom dan betalen voor WhatsApp?
Kortom, voor veel mensen is WhatsApp een belangrijke app en zullen er voor willen betalen. Voor mij niet, maar voor velen zal het minder belangrijk worden als je er wel voor moet betalen, en stapt men dus over naar een andere provider van chat.
[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 08-07-2013 14:28 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Een credit card is niet voor iedereen laagdrempelig, voor een credit card moet je aan een set eisen voldoen. Daarnaast moet je voor een credit card jaarlijks betalen, op een aantal uitzonderingen na.GerCor schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:25:
[...]
Daar gaat het niet om, laagdrempelig of niet. Het gaat om de mensen die niet WhatsApp gaan meer gebruiken omdat je er via een creditcrad of PayPal voor moet betalen en geen creditcard of PayPal hebben.
Ik heb geen creditcard (ook laagdrempelig) en geen PayPal. En de reden is dat ik dat niet heb is omdat ik het niet wil hebben. Maar ik wil wel een gratis WhatsApp app hebben.
Het credo van WhatsApp is dat ze Twitter irrelevant willen maken. Twitter is gratis, diverse andere chatproviders zijn gratis. Waarom dan betalen voor WhatsApp?
Kortom, voor veel mensen is WhatsApp een belangrijke app en zullen er voor willen betalen. Voor mij niet, maar voor velen zal het minder belangrijk worden als je er wel voor moet betalen, en stapt men dus over naar een andere provider van chat.
Wie zegt trouwens dat WhatsApp, Twitter wilt vervangen? Hebben ze dat zelf gezegd? Ik vind WhatsApp en Twitter namelijk totaal niet te vergelijken in welke vorm dan ook. De enige twee overeenkomsten zijn dat er tekst in getikt kan worden, en dat er internet gebruikt wordt
Maar goed, ik zie wel het voordeel voor ons (en WhatsApp) dat ze betalingen een keertje invoeren. Het zou fijn zijn als de jongens een beetje groeien en fatsoenlijk developen voor alle platformen.
Dat zegt niemand. Ik schrijf ook: irrelevant. Wat ze wel willen vervangen is SMS.FricoRico schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:33:
[...]
Wie zegt trouwens dat WhatsApp, Twitter wilt vervangen? Hebben ze dat zelf gezegd? Ik vind WhatsApp en Twitter namelijk totaal niet te vergelijken in welke vorm dan ook. De enige twee overeenkomsten zijn dat er tekst in getikt kan worden, en dat er internet gebruikt wordt
.
En verder: het is voor WhatsApp waarschijnlijk niet zo belangrijk wat jij en ik vinden. Het lijkt mij dat andere chatproviders prima gratis chatapps kunnen maken en dat ook al doen. Je moet als WhatsApp vooraf, dus als je besluit dat mensen moeten gaan betalen, kunnen inschatten welk marktaandeel je verliest aan gratis chatproviders.
Vrijwel iedereen gebruikt WhatsApp maar dat kan razendsnel veranderen.
[ Voor 29% gewijzigd door GerCor op 08-07-2013 14:58 ]
En daarna die meldingen die komen als ze een keer zin hebben... Wat een feest..
Of zou Whatsapp een zonnesteek opgelopen hebben..
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Het lijkt me persoonlijk goed als er zoveel mogelijk mensen mailen naar Whatsapp, zodat ze echt goed doordrongen zijn van de grote problemen die er nu spelen.
Wat hierboven genoemd wordt, is natuurlijk ook waar. Als ze daar maar genoeg blijven prutsen, worden ze vanzelf ingehaald door een andere partij die een gratis chatapp op de markt brengt die wel goed werkt. Overstappen is zo gebeurd en de wereld van internet en smartphones is erg vluchtig..
Persoonlijk denk ik niet meer dat whatsapp zo snel zal verdwijnen. Het zit net als facebook zo diep ingeburgerd bij iedere smartphone gebruiker, dat uiteindelijk iedereen wel die euro zal betalen. Denk alleen wel dat de android gebruikers qua opbrengt wel zal tegenvallen. Zolang je daar alleen met creditcard kan betalen, zullen ze snel zien dat veel gebruikers hem wel via torrens/usenet zal binnen halen, mochten ze verplicht zijn om te betalen.GerCor schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:40:
[...]
Dat zegt niemand. Ik schrijf ook: irrelevant. Wat ze wel willen vervangen is SMS.
En verder: het is voor WhatsApp waarschijnlijk niet zo belangrijk wat jij en ik vinden. Het lijkt mij dat andere chatproviders prima gratis chatapps kunnen maken en dat ook al doen. Je moet als WhatsApp vooraf, dus als je besluit dat mensen moeten gaan betalen, kunnen inschatten welk marktaandeel je verliest aan gratis chatproviders.
Vrijwel iedereen gebruikt WhatsApp maar dat kan razendsnel veranderen.
[ Voor 9% gewijzigd door vali op 08-07-2013 17:30 ]
Iedereen moet toch een bron van inkomsten hebben? En als WA geen advertenties wil doen (waar Twitter het meeste geld uithaalt?) dan vind ik geld vragen van je gebruikers niet zo héééél vreemd. Als jij nog een beter idee hebt moet je misschien bij WA even solliciteren?GerCor schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:25:
[...]
Tenminste, als je uberhaupt geinteresseerd in een salaris bent. Maar aangezien je niet snapt waarom mensen zouden betalen voor diensten ga je er natuurlijk ook van uit dat jij nooit geld voor jouw diensten zal krijgen.
usenet niet usernetvali schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:48:
[...]Zolang je daar alleen met creditcard kan betalen, zullen ze snel zien dat veel gebruikers hem wel via torrens/usernet zal binnen halen, mochten ze verplicht zijn om te betalen.
Daarnaast is creditcard in het buitenland vaak helemaal geen probleem. En er is echt wel wat te doen tegen torrent/usenet. Gewoon op de server checken of er betaald is en anders de berichten niet doorsturen naar de devices.
[ Voor 16% gewijzigd door Caelorum op 08-07-2013 17:19 ]
Klein tikfoutje over het hoofd gezienCaelorum schreef op maandag 08 juli 2013 @ 17:18:
[...]
usenet niet usernet![]()
Daarnaast is creditcard in het buitenland vaak helemaal geen probleem. En er is echt wel wat te doen tegen torrent/usenet. Gewoon op de server checken of er betaald is en anders de berichten niet doorsturen naar de devices.
Creditcard wordt inderdaad veel gebruikt in het buitenland, maar er zijn genoeg landen waar dat net als Nederland niet zo is.
[ Voor 13% gewijzigd door vali op 08-07-2013 17:39 ]
Op het Windows Phone Central forum is gepost dat de Whatsapp-beta net uit de store is teruggetrokken, wat er schijnbaar op kan wijzen dat de nieuwe versie binnenkort wordt gepost.
Hopelijk geen valse hoop
Source bericht daarvan dit Italiaanse blog:Dirxess schreef op maandag 08 juli 2013 @ 18:46:
Het is slechts een aanwijzing, maar ik wil het maar al te graag geloven:
Op het Windows Phone Central forum is gepost dat de Whatsapp-beta net uit de store is teruggetrokken, wat er schijnbaar op kan wijzen dat de nieuwe versie binnenkort wordt gepost.
Hopelijk geen valse hoop
http://tecnonation.net/20...o-store-di-windows-phone/
3 dagen geleden. Een update voor mij duurt meestal rond de 3 a 4 dagen om gecertificeerd te worden. Ik denk dat WhatsApp een voorkeursbehandeling krijgt (in feb. hadden ze 3 updates in 3 dagen).
Terugkomend op mijn eerdere theorie: aankomende donderdag is het Lumia feestje van Nokia in NYC. Lumia 1020 plus laat Nokia even zien hoe goed zij wel niet met 3rd parties werken en introduceren WhatsApp 2.10. (Lumia Exclusive voor de eerste maand
Alles met een korreltje zout natuurlijk.
Verwijderd