Dit is een account.
als je backuped hebt wel jaGrvy schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 21:23:
wat gebeurd er eigenlijk als je WA verwijderd; en weer terug zet? krijg je dan je gesprekken terug?
http://www.nu.nl/gadgets/...t-wifi-verbeteringen.html
Blijkbaar is appeltje en angedrocht voor hun belangrijker (misschien een iets grotere groep maar even irrelevant voor nu)
Kunnen we geen petitie starten dat Nokia en Microsoft even beide 4 personen uitlenen aan Whatsapp. Dan hebben we maandag een nieuw appje.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
diskeltische lurker
Meer een asociale media dus.
Ik Twitter tegenwoordig weer vaker. Vind ik eigenlijk veel leuker dan chat.
Maar Whatsapp komt er weer op als er een goeie update is. Eerder niet.
[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 28-06-2013 23:51 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ik denk dat dat meer over jou zegt dan over de socialiteit van WA als medium.GerCor schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 23:46:
Ik zit veel in de auto, en dan word je er knettergek van .... eerlijk gezegd. Je MOET altijd direct antwoorden anders denken anderen dat het je geen zak interesseert of dat je boos bent. Heb ik zelf ook. Stuur ik iemand een bericht, een vraag o.i.d., en ze antwoorden een uur lang niet, dan denk ik al snel; stik dan ook .....
Ik stuur ook elke dag tientallen berichtjes naar familie, vrienden en collega's, maar altijd wanneer ik wil. Heb zelfs de tril- en geluidsnotificatie nooit aangezet. En ik verwacht nooit een direct antwoord (lijkt me vreselijk om telkens zo teleurgesteld te worden als je dat wel doet...).
[ Voor 24% gewijzigd door sig69 op 29-06-2013 13:28 ]
De eerste die mij erop zou wijzen dat ik niet direct via WA heb gereageerd, en daardoor bepaalde conclusies gaat trekken verwijder ik direct uit mijn contactenlijst. Die begrijpt niet goed waar WA voor gemaakt is. Sneu, voor diegenen.
Als ik in de winkel sta en mijn vriendin vraagt via WA of ik eten mee wil nemen voor vanavond, en ik haar vraag, via WA, wat ze wil eten en ze antwoord niet DIRECT ..... dan zou ik haar uit mijn favorieten moeten halen of gebruik ik WA dan niet op de manier die jij goedkeurt?
En IK maak wel uit of ik daarvoor WA gebruik, niemand anders. Ik ga dus ook niet bellen omdat iemand vindt dat ik moet bellen.
Daarnaast ...... het wil ook helemaal niet zeggen dat ik niet direct antwoord krijg van mijn vriendin maar het kan ook zo zijn dat WA pas een half uur later haar antwoord bij mijn telefoon aflevert.
Het soms/vaak laat aankomen van berichten, ligt trouwens NIET aan WA, want ik gebruik WA niet maar wel Viber en daar komen de berichten ook regelmatig te laat aan, of ik krijg berichten die ik gelezen heb alsnog als toast binnen.
Goed argument. Een ander doet het ook fout dús het ligt niet aan WAGerCor schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 18:00:
Het soms/vaak laat aankomen van berichten, ligt trouwens NIET aan WA, want ik gebruik WA niet maar wel Viber en daar komen de berichten ook regelmatig te laat aan, of ik krijg berichten die ik gelezen heb alsnog als toast binnen.

Verwijderd
Je moet eens leren (beter) te lezen.GerCor schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 17:43:
Als ik in de winkel sta en mijn vriendin vraagt via WA of ik eten mee wil nemen voor vanavond, en ik haar vraag, via WA, wat ze wil eten en ze antwoord niet DIRECT ..... dan zou ik haar uit mijn favorieten moeten halen of gebruik ik WA dan niet op de manier die jij goedkeurt?
Verder vind ik je conclusie wat betreft met WA behoorlijk apart.Poops_McGhee schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 13:45:
De eerste die mij erop zou wijzen dat ik niet direct via WA heb gereageerd, en daardoor bepaalde conclusies gaat trekken verwijder ik direct uit mijn contactenlijst.
Je vind het een asociaal medium en wordt er knettergek (en kwaad) van, maar als het goed werkt ga je het weer installeren/gebruiken.

GerCor schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 23:46:
Ik zit veel in de auto, en dan word je er knettergek van .... eerlijk gezegd. Je MOET altijd direct antwoorden anders denken anderen dat het je geen zak interesseert of dat je boos bent. Heb ik zelf ook. Stuur ik iemand een bericht, een vraag o.i.d., en ze antwoorden een uur lang niet, dan denk ik al snel; stik dan ook .....
Meer een asociale media dus.
Maar Whatsapp komt er weer op als er een goeie update is. Eerder niet.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Dit is veel leuker. Al die traantjes over hoe lang het wel niet duurt voordat die update komt waren de meeste wel zat. Dat is de hele reden waarom iedereen zo snel reageert!PaT schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 18:55:
[mbr] zullen we het weer over de app hebben en niet over hoe iemand meent om te moeten gaan[/mbr]
'ahhhhh, topic-change, wat een verademing...'
De ING app is er inmiddels.
Nu kijk ik hier iedere keer in de hoop dat....
GoeieTropicc schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 20:49:
Ik stel voor dat er hier niet meer wordt gepost totdat de update er werkelijk is. Zo wordt nogal valse hoop gewekt en dat is niet leuk![]()
Als je er zo naar kijkt is het eigenlijk best wel erg gesteld momenteel. Van SMS, bellen en e-mail is een hoop te zeggen, maar het is tenminste een open platform. Onze afhankelijk van Whatsapp is best triest, gezien dat gewoon in handen is van 1 partij zonder API of wat dan ook.René H schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 21:04:
Goed idee, een reden om over te stappen naar wp8 is een goed werkende whatsapp. Geeft wel aan hoe geïntegreerd dit communicatiemiddel is.
De ING app is er inmiddels.
Nu kijk ik hier iedere keer in de hoop dat....
Kan er niet een of andere dev op de api inhacken zoals dat nu met instagram gebeurt?
Magnetic_Man schreef op zondag 30 juni 2013 @ 11:08:
[...]
Onze afhankelijk van Whatsapp is best triest, gezien dat gewoon in handen is van 1 partij zonder API of wat dan ook.
Kan er niet een of andere dev op de api inhacken zoals dat nu met instagram gebeurt?

Dat je jezelf zo afhankelijk hebt gemaakt is niet echt de schuld van Whatsapp toch? Dat heb je toch helemaal zelf en alleen gedaan?
Als ik bij whatsapp zou werken en inderdaad alleen met m'n piemel aan het spelen zou zijn, zou ik niet meer bijkomen van het lachen van al die idioten die als een stel zombies maar continu 'whatsaaaaapp, wij willen whatsaaapp' aan het blaten zijn. Terwijl er zat alternatieven zijn.
Ik verval weer een beetje in de discussie van een half jaar geleden.
[ Voor 6% gewijzigd door Avalaxy op 30-06-2013 13:34 ]
Mijn XXL bak popcorn was inmiddels toch al opPaT schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 18:55:
zullen we het weer over de app hebben en niet over hoe iemand meent om te moeten gaan
Even een vraag om on-topic te blijven, welke newsfeed gebruiken jullie om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen van Whatsapp? Hoe vermakelijk dit topic ook is het bruist niet echt van de updates haha.
[ Voor 0% gewijzigd door janvanduschoten op 01-07-2013 08:47 ]
Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs
Gebruik zelf deze app, ben je op de hoogte door 10 websites (ver voordat het hier op tweakers.net FP wordt geposted)Bunta schreef op zondag 30 juni 2013 @ 13:36:
[...]
Mijn XXL bak popcorn was inmiddels toch al op![]()
Even een vraag om on-topic te blijven, welke newsfeed gebruiken jullie om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen van Whatsapp? Hoe vermakelijk dit topic ook is het bruist niet echt van de updates haha.
Deze is niet specifiek alleen voor whatsapp natuurlijk, maar hier komen van wpcentral en wmpoweruser veel topics voorbij.
[ Voor 9% gewijzigd door vali op 30-06-2013 14:16 ]
Goedzo. Eigenlijk zouden alle WP8 gebruikers die problemen hebben met de WP app van WA, deze moeten verwijderen. Maar dat moet iedereen voor zichzelf weten.Avalaxy schreef op zondag 30 juni 2013 @ 13:33:
Nou, ik heb hem er sinds gisteravond afgeflikkerd en ben over op viberIk ben het zat met die lui van whatsapp.
Overigens, voor wat het waard is. Die Anthony schrijft nu in de store dat Google Whatsapp betaalt om de app upgrade te vertragen. Nogmaals, voor wat het waard is.
[ Voor 91% gewijzigd door janvanduschoten op 01-07-2013 08:47 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Lijkt mij een domme zet als ze zoiets zouden doen als commercieel bedrijf. Je ziet hoe het eraan toe gaat als kik Messenger en pin chat (deels BBPING), hoe snel een gratis dienst opzij wordt gezet voor een ander.GerCor schreef op zondag 30 juni 2013 @ 21:40:
[...]
Goedzo. Eigenlijk zouden alle WP8 gebruikers die problemen hebben met de WP app van WA, deze moeten verwijderen. Maar dat moet iedereen voor zichzelf weten.
Overigens, voor wat het waard is. Die Anthony schrijft nu in de store dat Google Whatsapp betaalt om de app upgrade te vertragen. Nogmaals, voor wat het waard is.
Ik heb tegen mijn collega's gezegd dat ik geen WA heb, omdat ik een WP8 telefoon heb en daarop werkt de WA app niet goed. En voor de meeste collega's is het geen enkel probleem Viber te downloaden, en in Viber hebben we dus ook een groep aangemaakt.
ik denk dat al mijn collega's ook met elkaar communiceren via Facebook, maar dat is ook zoiets wat ik NOOIT zal installeren, maar dan om een andere reden dan Whatsapp.
Vorige week nog aan een collega uitgelegd dat je met Skype ook kunt chatten. Hij dacht alleen bellen.
Maar ik was maanden geleden dat WA al helemaal zat, en er zijn gratis alternatieven zat. En Viber communiceert wel. Binnen twee maanden is versie 3 beschikbaar. Van WA, maar dat begrijpt iedereen hier denk ik wel, weten we helemaal niet of en wanneer er een update komt.
Ik red me prima met Skype en Viber, en nogmaals, komt WA straks wel met een update die goed is, dan staat het in een paar minuten weer op mijn telefoon. Maar ik ga me niet elke dag aan die rommel ergeren en hopen op een update.
Whoa, denk om je hartslag. Waar geeft hij Whatsapp de "schuld"? Hij zegt toch eigenlijk hetzelfde als jij, dat het sneu is dat we zo vastzitten aan Whatsapp.fruitbakje schreef op zondag 30 juni 2013 @ 12:54:
[...]
![]()
Dat je jezelf zo afhankelijk hebt gemaakt is niet echt de schuld van Whatsapp toch? Dat heb je toch helemaal zelf en alleen gedaan?
Eeuwenoud probleem, en daar kun je in je eentje niet zomaar iets aan doen. Whatsapp was er gewoon op het goede moment bij de goede mensen waardoor ze via een sneeuwbaleffect een groot deel van de markt hebben kunnen overnemen. Dat kan zo weer overgaan (zie, zoals eerder aangehaald, het pingen op de blackberries), maar het kan ook nog even blijven ondanks eventuele nadelen (en daar is SMS weer een mooi voorbeeld van).Als ik bij whatsapp zou werken en inderdaad alleen met m'n piemel aan het spelen zou zijn, zou ik niet meer bijkomen van het lachen van al die idioten die als een stel zombies maar continu 'whatsaaaaapp, wij willen whatsaaapp' aan het blaten zijn. Terwijl er zat alternatieven zijn.
Het komt er gewoon op neer dat je met Whatsapp mensen vaak het effectiefst kunt bereiken. Een groot deel van die mensen (waarschijnlijk allemaal) kun je in principe wel SMS'en, maar dan zitten er figuren tussen die later of niet reageren omdat ze SMS ondergeschikt vinden. Kun je hoog en laag springen over hoe bijzonder/vervelend je dat vind, maar als je ze wilt bereiken is het toch mooi lastig.
Offtopic posts krijgen nu zonder waarschuwing een schopje.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
De invloed van Nokia is wel te merken: de laatste update bracht het nieuwe menu om bestanden/locaties/personen te delen/versturen. Ik verwacht dat ze nu de aankomende update kapot aan het testen zijn om zeker van te zijn dat alle bugs verholpen zijn - wellicht weer met hulp van Nokia.
Dit lijkt mij alleen maar goed.. WhatsApp lijkt Windows Phone dit keer serieus te nemen. Ik wacht liever nog een aantal weken voor een update die eindelijk goed is, dan dat ik weer een halve versie krijg. En switchen naar concurrentie is op dit moment niet mogelijk: iedereen om mij heen is totaal verbonden aan WhatsApp, en ik dus ook.
Nog even doorbijten jongens! Die ING app kwam uiteindelijk ook, en de volgende versie WhatsApp ook. Dat wisten we allemaal toen we als 'early adaptor' begonnen aan Windows Phone.. dat maakt het ook wel leuk
Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik moet zeggen dat Whatsapp op WP8.0 instabieler is dan onder WP7.8.
Hij is wel een stuk sneller, maar blijft ook vaker hangen en vaker issue's met de notificaties.
https://wren.co/join/Devian
Misschien is early adaptor dan ook wel niet het juiste woord.. Maar met een marketshare <3% (en wellicht nog wel lager in NL) hoef je niet te verwachten dat de nieuwste apps meteen naar Windows Phone komen, of dat de laatste updates met nieuwe features ook meteen voor ons te downloaden zijn. Jammer.. maar, zoals we allemaal merken, helaas de realiteit.SinergyX schreef op maandag 01 juli 2013 @ 10:20:
De 'early adaptor' tijd komt toch uit de tijd van 7.5/7.8, bij 8 zouden ze toch al een beetje basis hebben klaar staan.
Ik heb alleen dat af en toe wat notificaties dubbel binnenkomen, en weleens een zwart scherm bij het opstarten. Tot nu toe valt het naar mijn mening dus nog wel mee... maar als dit verholpen wordt, en de app sneller gaat worden ben ik erg tevreden. (Als er ze er dan ook meteen de aller-mooiste messaging app van maken).Martinspire schreef op maandag 01 juli 2013 @ 10:20:
Toch denk ik dat het verstandig was als ze een tussenversie hadden uitgebracht. Momenteel werkt het gewoon helemaal niet goed en die wifi-hack had er in WP8 gewoon al lang uitgehaald moeten worden.
Afgelopen vrijdag zijn er updates voor Android en BB (jaja!) uitgekomen. Misschien WP ein-de-lijk aanstaande?
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
De WP platform mag dan klein zijn, en een enorm lage marketshare hebben, maar de groei is de afgelopen maanden enorm gestegen, althans, in Amerika en op basis van apps en kwaliteit van de apps. Om even wat voorbeelden te geven, Pandora(Amerika), Spotify(WP8), Twitter enorm verbeterd, Facebook Bèta, Instagraph of hoe het nu ook mag heten is een vervanger van instagram die hadden we nog niet, ING!, YOUTUBE! Voor de mensen die deze nu niet meer kunnen downloaden, microsoft en Google zijn aan een nieuwe versie bezig(met reclame), Shazam is enorm verbeterd. Skype is al een stuk beter geworden, ik verwacht wel systeem integratie binnenkort. En dan heb je de apps en verbeteringen die eraan komen: Whatsapp 3.0!, WAZE!
Ook groeit WP het meest in percentage vergeleken met de andere systemen en de groei blijft maar stijgen dus WP is wel degelijk straks interessant voor developers.
Op een gegeven moment wordt de grootste onzin, waarschijnlijk bij De Telegraaflezer al veel eerder, vanzelf 'waarheid'. Ik heb net even een Twitterbericht naar Nokia Nederland gedaan en uit hun antwoord kan ik in ieder geval NIET opmaken dat Nokia ook maar iets met de WP8 versie van Whatsapp te maken heeft.Niels9001 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 10:18:
De invloed van Nokia is wel te merken: de laatste update bracht het nieuwe menu om bestanden/locaties/personen te delen/versturen. Ik verwacht dat ze nu de aankomende update kapot aan het testen zijn om zeker van te zijn dat alle bugs verholpen zijn - wellicht weer met hulp van Nokia.
Mijn vraag: ontwikkelt Nokia samen met Whatsapp een nieuwe Whatsapp app?
'Dat zou je bij WhatsApp moeten vragen aangezien zij de ontwikkelaar van de app zijn. Geef het zeker even bij ze aan'
Hahaha nice! Laten we het op "DAMN YOU AUTOSPELLING!!!!" houden ;)!kenneth schreef op maandag 01 juli 2013 @ 14:00:
AdopterVan to adopt: aannemen, adopteren, gebruiken. Adaptor is zo'n ding waar je elektronica aan hangt
Oh, wordt het wel versie 3.0 ja? Dacht ergens gelezen te hebben dat het 2.9.10 werd oid.. Maar dat kan ik fout hebben / veranderd zijn.Nimac91 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 14:21:
Wel hen ik gezien dat er een whatsapp bèta van 3.0 is maar daar moet je je voor aanmelden en uitgekozen worden.
Windows Phone heeft een groei van 170% in het afgelopen jaar.. Maar van 2% naar 5% groeien is dan ook natuurlijk wat makkelijker dan double-digit. Daarnaast worden veel van deze toestellen verkocht in India / China, waar (veelal) lokale messaging apps gebruikt worden.Nimac91 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 14:21:
De WP platform mag dan klein zijn, en een enorm lage marketshare hebben, maar de groei is de afgelopen maanden enorm gestegen, althans, in Amerika en op basis van apps en kwaliteit van de apps. Om even wat voorbeelden te geven, Pandora(Amerika), Spotify(WP8), Twitter enorm verbeterd, Facebook Bèta, Instagraph of hoe het nu ook mag heten is een vervanger van instagram die hadden we nog niet, ING!, YOUTUBE! Voor de mensen die deze nu niet meer kunnen downloaden, microsoft en Google zijn aan een nieuwe versie bezig(met reclame), Shazam is enorm verbeterd. Skype is al een stuk beter geworden, ik verwacht wel systeem integratie binnenkort. En dan heb je de apps en verbeteringen die eraan komen: Whatsapp 3.0!, WAZE!
Ook groeit WP het meest in percentage vergeleken met de andere systemen en de groei blijft maar stijgen dus WP is wel degelijk straks interessant voor developers.
Daarnaast krijgt Windows Phone op dit moment haast geen prioriteit.. Elke reclame die ik op TV zie waar een nieuwe app geintroduceerd wordt is het Android/iOS only. Dit zal moeten veranderen, want anders haken mensen af. Gelukkig gaat het de laatste maanden steeds beter met o.a. de apps die jij noemt. Ook neemt de marketshare van Windows 8 sterk toe, wat alleen maar ten goede zal komen.
Ook zie ik steeds meer mensen met (voornamelijk) Lumia's op het station / vliegtuig / straat. Of mensen vragen me of ik een Lumia heb (dankzij die toffe gele wireless charging shell op mijn 820
Waarom zet Microsoft niet een klein teampje neer bij WhatsApp om een versie te bouwen? Voor een bedrijf als Microsoft is dat peanuts, en ze strooien toch al met geld om grote namen aan boord te krijgen - wat alleen maar goed is voor ons.
Niet om Windows Phone te downplayen: het is een super mooi platform, en naar mijn mening de perfecte mix tussen Android en iOS (hardware restricties, geen skins, maar wel 'vrijheid' voor OEMs). Heb gisteren nog een Lumia 620 voor m'n moeder meegenomen uit de VS - ideale telefoon voor 'beginnende smartphone gebruikers' met een lekker prijsje.
Niet echt geloofwaardig om dat meer van dat soort Microsoftkeuzen bij WA te laten vertellen hoe het moet.
De visie is er dus wel bij Microsoft, maar de wil en/of kennis ontbreekt.
[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 01-07-2013 14:39 ]
Werden dit soort dingen nou maar geschreven in de Televaag.. Dan hadden we veel meer marketshare gehad!GerCor schreef op maandag 01 juli 2013 @ 14:31:
[...]Op een gegeven moment wordt de grootste onzin, waarschijnlijk bij De Telegraaflezer al veel eerder, vanzelf 'waarheid'. Ik heb net even een Twitterbericht naar Nokia Nederland gedaan en uit hun antwoord kan ik in ieder geval NIET opmaken dat Nokia ook maar iets met de WP8 versie van Whatsapp te maken heeft.
Mijn vraag: ontwikkelt Nokia samen met Whatsapp een nieuwe Whatsapp app?
'Dat zou je bij WhatsApp moeten vragen aangezien zij de ontwikkelaar van de app zijn. Geef het zeker even bij ze aan'
En jij gelooft wel een marketing-stagiaire die het Twitter account beheerd? PR is de grootste bullshit en hebben geen idee wat er af speelt in de R&D omgeving (wat alleen maar goed is).
Ik geloof dan toch eerder websites zoals WPCentral (ik kan het bron bestand van de samenwerking niet meer vinden, maar in elk artikel van WhatsApp wordt het wel genoemd) die goede bronnen hebben.
It’s a small but interesting addition as it shows WhatsApp (and Nokia) are looking to more tightly integrate the popular messenger service within the OS.
Though the 7.8 branch of WhatsApp evidently won’t ditch the background audio API for connections (more on that below), it does bring some other new features and at least shows that the WhatsApp and Nokia teams aren’t forgetting 7.x users with the planned update.
http://www.wpcentral.com/...hone-78-refresh-beta-leakThey are working with Microsoft to fix the problem and take user privacy seriously. Though they cannot provide an ETA for a fix to that, they are working on it.
http://www.wpcentral.com/...ting-call-contact-feature
http://www.wpcentral.com/...nd-agent-upcoming-version
Niet meer dan logisch dat ze samenwerken met Nokia en Microsoft.. Dat zal elke grote app doen (Microsoft NL heeft ook het basis framework voor de ING app geschreven). En maar goed ook.
Alsof Nokia Nederland van dat soort dingen op de hoogte zou zijn
Twitter en Facebook worden volgens mij gewoon beantwoord door oa Stella Jansen van Progress, en die weten best veel maar lang niet alles
Kortom, tot nu toe heeft geen enkel officieel Twitteraccount tegen mij gelogen. Het bleek telkens WAAR. En dan geloven jullie gewoon wat jullie willen geloven, met alle verhalen en spookverhalen er omheen die mediaonzin weten te versterken. Voor een groot deel ook het bestaansrecht van media.
[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 01-07-2013 15:18 ]
Ik zeg ook niet dat ze liegen - ze weten alleen niet veel.. Ik heb wel 50 berichten op Facebook gelezen van mensen die vroegen aan ING Nederland 'wanneer de Windows Phone app nou eindelijk komt!'. De enige reacties die daaruit voortvloeien is 'zeker deze maand, onze ontwikkelteams zijn er mee bezig', 'we zijn de app aan het voorbereiden om in te dienen'. Inhoudelijk zegt het dus niets, en achteraf klopt het ook nog (goh!). Denk je nou echt dat niemand binnen de app/ontwikkel/whatever afdeling je niet gedetailleerd kon vertellen wanneer de applicatie in de Store verschijnt? Dit alles wordt netjes gepland, maar daar hoeft PR niet van op de hoogte te zijn. Die geef je 2 dagen van te voren een briefing over wat het product doet en op welke vragen je welke antwoorden geeft.GerCor schreef op maandag 01 juli 2013 @ 15:14:
Misschien moet een aantal van jullie hier eerst even wat tijd aan besteden: http://www.uitzendinggemi...8850-argos-tv-medialogica
Kortom, tot nu toe heeft geen enkel officieel Twitteraccount tegen mij gelogen. Het bleek telkens WAAR. En dan geloven jullie gewoon wat jullie willen geloven, met alle verhalen en spookverhalen er omheen die mediaonzin weten te versterken. Voor een groot deel ook het bestaansrecht van media.
Kortom: ja, PR zal hoogstwaarschijnlijk op de hoogte zijn van (toekomstige) producten, maar weten bij lange na geen details. Laat staan hoe deze toekomstige producten / updates tot stand komen in het ontwikkelproces. Moet je ook helemaal niet willen als bedrijf.
Wat wil je nou zeggen Niels?
ABN-AMRO zegt dat ze geen plannen hebben om de app te gaan updaten, ABN-AMRO servers niet geschikt voor WP.
Staatsloterij zegt dat ze geen plannen hebben een WP app te maken,
Ziggo zegt dat ze aan een Xbox360 app werken maar geen idee hebben wanneer die uitgebracht zal worden, al zijn er op de Xbox360 al filmpjes van de Ziggo app te zien,
Ziggo zegt geen plannen te hebben voor een WP app,
Xbox360 (Microsoft) zegt dat er naar alternatieven wordt gezocht voor betalingen anders dan creditcard en PayPal voor betalingen voor Pathé Thuis.
En tot nu allemaal 100% waar, net zoals de ING app in juni is uitgebracht .... ook al vind jij dat wat ING naar buiten heeft gebracht nietszeggend.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Discussiëren over de app kan hier, klachten mag je rechtstreeks sturen naar Whatsapp
Dit is de laatste blauwe post, de volgende krijgt direct een schopje.
[ Voor 115% gewijzigd door janvanduschoten op 01-07-2013 16:43 ]
WhatsApp update voor Windows Phone 8 komt wellicht deze week uit, beweert een BETA tester (met een korrel zout natuurlijk). Lijkt alsof WhatsApp Windows Phone eerder niet echt serieus nam, en steeds nieuwe dingen implementeerde zonder het goed op te bouwen en te testen (zo veel van die immediate fixes na de launch van een nieuwe versie). Ik heb het gevoel (wat ook uit geruchten blijkt) dat het nu een wat langere periode heeft gepakt (laatste update in februari) om samen met Nokia de app compleet te herschrijven. Dit blijkt ook uit de verschillende "lekken" waarin verteld wordt dat er nu een 'echte' background agent is, en de wifi hack niet meer nodig hoeft te zijn.
http://www.techtikka.com/...er&utm_source=twitterfeed
Op 10 juni wist deze ontwikkelaar nog niet wanneer de update zou verschijnen. Hierna schijnen steeds nieuwe (kleinere) BETA versies uitgepushed te zijn en wijst hopelijk op een afrondende fase. Op 26 juni wist de ontwikkelaar het wel 'waarschijnlijk de eerste week van juli'. Lat wen het hopen!
Weet iemand hoe je BETA tester voor bijv. WhatsApp kunt worden? Zal wel via-via met NDA's gaan.
[ Voor 31% gewijzigd door Niels9001 op 01-07-2013 17:22 ]
Ik hoop echt van harte dat je gelijk hebt! Enerzijds zijn er al meerdere data geweest waarop de nieuwe versie zou uitkomen, anderzijds is er al 4 maand geen update meer geweest, en het is wel broodnodig. Moeilijk; denk dat WPCentral wel meer informatie achterhaalt, die zijn meestal goed op de hoogteNiels9001 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:20:
WhatsApp update voor Windows Phone 8 komt wellicht deze week uit, beweert een BETA tester (met een korrel zout natuurlijk).
"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
Ook niet zo netjeshjs schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:46:
@_aka_p bedankte me net omdat ik hem een troll noemde op twitter
Helemaal met je eens! Soms stuur ik een smiley, en dan ziet ie er heel anders uit.... Zorgt af en toe voor ongemakkelijke situatiesTropicc schreef op maandag 01 juli 2013 @ 20:14:
Ah, ein-de-lijk ook normale smileys. Ik pak ALTIJD de verkeerde als ik een nodig heb ik die ik niet zo vaak gebruik, ook omdat die smileys die whatsapp van WP8 aangeeft totaal niet lijken op de normale whatsapp smileys
Heeft al eens gedaanNiels9001 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 21:16:
[...]
Ook niet zo netjes. Beter post hij gewoon even een screenshot van de About pagina zodat we kunnen zien of hij de laatste versie heeft (ook al is dat eenvoudig te Photoshoppen, maarja)
https://twitter.com/_aka_P/status/339892648900968449/photo/1
Klopt, maar dat was al weer een tijdje terug.. Zal wel een medewerker zijn met NDA die niks mag laten lekken.hjs schreef op maandag 01 juli 2013 @ 21:19:
[...]
Heeft al eens gedaan
https://twitter.com/_aka_P/status/339892648900968449/photo/1
Wellicht wachten ze tot 11 July, met de aankondiging van de EOS (Lumia 1020) door Nokia? Ver gezocht, maar wie weet.
Ik denk zelf dat ze wachten op de release van de 930 in oktoberNiels9001 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 21:21:
[...]
Klopt, maar dat was al weer een tijdje terug.. Zal wel een medewerker zijn met NDA die niks mag laten lekken.
Wellicht wachten ze tot 11 July, met de aankondiging van de EOS (Lumia 1020) door Nokia? Ver gezocht, maar wie weet.
Een voorbode of gaat er technisch iets 'fout'?
Gezien de laatste tweet, zou die datum wel reëel kunnen zijn inderdaad. Echter na alle eerdere " release dates" die via twitter werden aangekondigd heb ik hier mijn twijfels bij. Het zou voor mij wel veruit de meest belangrijke update zijn om WP boven Android en iOS te plaatsen qua gebruikerservaring.Niels9001 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 21:21:
[...]
Klopt, maar dat was al weer een tijdje terug.. Zal wel een medewerker zijn met NDA die niks mag laten lekken.
Hier staat die gewoon...GerCor schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 01:07:
Wekenlang, wat zeg ik, maandenlang stond WhatsApp op nummer 1 in de store (populair gratis) Sinds een paar dagen staat ING bovenaan en is WhatsApp nummer 2. Maar .... nu is WhatsApp helemaal verdwenen.
Een voorbode of gaat er technisch iets 'fout'?
O, ik heb op 1 ING, 2 Facebook, 3 Adobe en als ik naar beneden scroll kom ik WA niet tegen, nergens eigenlijk. Alleen als ik de WA app zoek met het vergrootglas komt WA in beeld.
Edit: He, bah. Telefoon opnieuw opgestart, staat WA er weer ... als tweede. Klein hikje, denk ik. Loos alarm.
[ Voor 14% gewijzigd door GerCor op 02-07-2013 01:30 ]
Ik denk dat ze wachten tot het nieuwe jaar.badluckboy schreef op maandag 01 juli 2013 @ 22:37:
[...]
Ik denk zelf dat ze wachten op de release van de 930 in oktober
Wellicht op Windows Phone 9 in november 2014.
Jami T. (WhatsApp Support)
Jul 01 15:42 (PDT)
Hi,
Thanks for your message.
We appreciate your feedback, but we do not have an update yet available for Windows Phone. However our developers are working hard on providing you with a high quality update soon. Unfortunately, we cannot comment on specifics or give timelines, but do know that we are working on a Windows Phone update.
If you have any other questions or concerns, please feel free to contact us. We would be happy to help!
Jami T.
WhatsApp Support Team
Interested in translating for us? Please visit http://translate.whatsapp.com
Take a look at our FAQ: http://www.whatsapp.com/faq/
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Nou, dat lijkt me goed nieuws. Het bevestigt in ieder geval wat iedereen al weet (al is 'high quality' natuurlijk relatief). Dat ze geen timeline geven is ook meer dan logisch.Luuk1983 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 08:39:
Ik heb Whatsapp support maar eens gemailed en die hebben me een reactie gegeven. Zoals verwacht geen details en vooral geen releasedatum, maar ze bevestigde dat ze bezig zijn aan een 'high quality update' voor Windows Phone 8
[...]
Wachten, wachten, wachten...
http://www.wpcentral.com/...dated-whatsapp-nokia-maps
Baseer je dat op de release van deze app met deze feature, of heb je meer info?GerCor schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 19:31:
Hmmm... de genoemde samenwerking tussen Nokia en Whatsapp lijkt zich te beperken tot:
http://www.wpcentral.com/...dated-whatsapp-nokia-maps
Vandaag weer veel gezeur gehad met WhatsApp, kan niet wachten tot volgende week. Of die daarna. Of daarna. ...
Hoop dat de update voor Whatsapp net zulke grote veranderingen met zich mee brengt als de nieuwe Facebook app. Die is namelijk 10x beter/sneller/uitgebreider geworden en kan zich nu makkelijk meten met de Android & iOS versies.
Ik heb dit van het WhatsApp topic op het WPCentral forum, en weet dus niet of dit ook daadwerkelijk klopt. Kan een developer die Push Notifications gebruikt dit verifieren?
Ik ben geen WP developer maar voor zover ik weet heb je gelijkNiels9001 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 23:24:
Het schijnt zo te zijn dat apps PERSE de Push Notification Service van Microsoft moeten gebruiken. Deze heeft weleens kuren, waardoor 3rd parties meerdere notificaties sturen naar de service. Dit kan verklaren waarom notificaties dan dus vaker voorkomen.
Ik heb dit van het WhatsApp topic op het WPCentral forum, en weet dus niet of dit ook daadwerkelijk klopt. Kan een developer die Push Notifications gebruikt dit verifieren?
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Zou best kunnen, mijn facebook berichten worden ook niet altijd gepusht via de ingebouwde messaging app. En soms komen ze heel laat pas binnen (2 uur na versturing). M.a.w. het probleem kan bij Microsoft servers zelf liggen.Niels9001 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 23:24:
Het schijnt zo te zijn dat apps PERSE de Push Notification Service van Microsoft moeten gebruiken. Deze heeft weleens kuren, waardoor 3rd parties meerdere notificaties sturen naar de service. Dit kan verklaren waarom notificaties dan dus vaker voorkomen.
Vooral omdat het probleem niet op andere platformen (iOS/Android/BB) lijkt voor te komen.. Maar correct me if I'm wrong!
Hoe dan ook geeft MS zelf aan dat het een best effort is om berichten af te leveren. Er is totaal geen garantie dat ze daadwerkelijk aankomen (of zelfs in de goede volgorde), en dat is ook de reden dat je belangrijke gegevens nooit via push berichten naar een WP device mag sturen.
Overigens weet ik niet of het echt wordt verboden om andere push diensten te gebruiken (ik dacht ook van wel), maar het is iig niet verstandig om het te doen. Het voordeel van alles via de MSPNS te doen is dat er maar 1 connectie opengehouden/server gecheckt hoeft te worden, wat best wel voordelig uitpakt voor het stroomgebruik.
dan maakt microsoft dus ook een fout aangzien de helft van de berichten van de ingebouwde facebook chat app nooit of te laat aankomen?Caelorum schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 11:58:
Die MSNPS is vrij complex. Als je dus niet alle mogelijkheden, die hier worden genoemd, correct afhandelt kan je dus dingen dubbel versturen of helemaal niet. Jammer genoeg is het nog best eenvoudig om hier een fout in te maken.
Hoe dan ook geeft MS zelf aan dat het een best effort is om berichten af te leveren. Er is totaal geen garantie dat ze daadwerkelijk aankomen (of zelfs in de goede volgorde), en dat is ook de reden dat je belangrijke gegevens nooit via push berichten naar een WP device mag sturen.
Overigens weet ik niet of het echt wordt verboden om andere push diensten te gebruiken (ik dacht ook van wel), maar het is iig niet verstandig om het te doen. Het voordeel van alles via de MSPNS te doen is dat er maar 1 connectie opengehouden/server gecheckt hoeft te worden, wat best wel voordelig uitpakt voor het stroomgebruik.
Hier had ik nooit last van maar sinds gister of eergister heb ik dit ook. Maarja, het enige wat we kunnen doen is klagen of gewoon die app niet meer gebruiken. Misschien is een betere titel voor dit topic: Klaagtopic voor Whatsapp voor Windows PhoneBaats schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:02:
Whatsapp draait echt door vandaag.. Constant notifications van berichten die ik uren geleden al gelezen heb, en het stopt niet bij 1x... Wanneer komt die update nu in godsnaam uit?
Hier ook ja, wat een verschrikkelijke k*t app en niet alleen vanwege de vele notifications (design anyone?).Baats schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:02:
Whatsapp draait echt door vandaag.. Constant notifications van berichten die ik uren geleden al gelezen heb, en het stopt niet bij 1x... Wanneer komt die update nu in godsnaam uit?
Jep, same here! Gisteravond, verschrikkelijk gewoon. Een groepsgesprek was na een week weer unmuted. En kreeg een stuk of 20 berichten binnen. Erna op mute gezet (nadat ik ze dus gelezen had), en toch iets van 60 notificaties ontvangen -_- pffffBaats schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:02:
Professioneel Heftruck Syndroom
Hoe langer die update op zich laat wachten, hoe erger het wordt jaBaats schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:02:

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Hoeveel tijd ben ik bereid nog te wachten vraag ik me vaak af. Ik denk niet meer lang helaas. En ja, voor 1 app zal ik misschien toch weer teruggaan naar een ander OS. Nu heb ik het nodig, wat er over een jaar is, zien we dan wel weer.
Wellicht maakt MS de fout door alles via de MSPNS te doen ja. Ze geven zelf namelijk al aan dat berichten niet gegarandeerd aankomen en dat de volgorde ook niet is gegarandeerd. Neemt niet weg dat het opvalt dat sommige partijen beduidend slechter in berichten versturen zijn dan anderebadluckboy schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 12:20:
[...] dan maakt microsoft dus ook een fout aangzien de helft van de berichten van de ingebouwde facebook chat app nooit of te laat aankomen?
Whatsapp doet bij mij sinds het begin al bij vlagen vreemd door ofwel een verkeerd aantal berichten aan te geven op de live tile (bijv. 9 als er geen zijn, of 1 als er 17 zijn) of push berichten dubbel te versturen.
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Ja, kan. Speculatief. Feit is dat Viber ook problemen heeft - ik kon gisteren via Viber de berichten niet eens verzenden- en ..... opmerkelijk, Skype NIET. Dus weer volop aan het chatten via Skype.Bolk schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 15:22:
Misschien is de problematiek met een reden.. Dat er heel misschien wel een nieuwe versie aan zit te komen
[ Voor 7% gewijzigd door GerCor op 03-07-2013 15:32 ]
Zelfs dat werkt nog beter dan WhatsApp.
[ Voor 35% gewijzigd door CokeZero op 03-07-2013 16:26 ]
Nou, dat lijkt me sterk nieuws: Gerucht: Microsoft stopt met 'MSN' ten gunste van SkypeCokeZero schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:25:
Laten we met z'n allen weer msn'en.
Zelfs dat werkt nog beter dan WhatsApp.
Hail to the king baby!
[ Voor 77% gewijzigd door Sheik op 03-07-2013 16:30 ]
[ Voor 24% gewijzigd door janvanduschoten op 03-07-2013 16:51 ]
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Kan zijn omdat je niet verbonden bent met wifi als je telefoon locked en je mobiele data uit staat. Op WP8 kan je aanzetten dat je wifi aan moet blijven.iceme schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 22:42:
Ik heb vaak het probleem dat berichten pas binnenkomen op het moment dat ik whatsapp open... is dat ook een "feature" van whatsapp op windows phone?
Verwijderd
Whisfull thinkingBolk schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 15:22:
Misschien is de problematiek met een reden.. Dat er heel misschien wel een nieuwe versie aan zit te komen
Ik heb een draadloze lader sinds gister en Whatsapp vond het leuk om notificaties van 18.00 nogmaals door te geven om 23.30, 01.00 en 03.00. Door het trillen op die plaat schrok ik alleen 3 keer wakker. Pfffffffffffffff