Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Verwijderd
Ok! Bij deze die shortlist. Klik voor vergelijking Maar om nou te zeggen dat ik echt een keuze kan maken tussen deze vier..niet echt.FeaR schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 19:48:
[...]Dat vergelijken is toch niet zo lastig? Je hebt een budget van 400 euro, dus je kijkt welke receivers je voor dat geld hebt. Die receivers zet je naast elkaar en vergelijk je dan op punten die je belangrijk vind. Denk aan de hoeveelheid HDMI ingangen, USB aansluiting, netwerk aansluiting, conversie van analoog naar digitaal, et cetera. Daarmee vallen er vast wel wat modellen af en houd je een shortlist over. Maar in dit segment maakt het allemaal niet heel veel eigenlijk, mede daardoor kan je dingen als looks ook (sterk) mee laten wegen.

Het blijft trouwens het Jamo topic, realiseer ik me.. maar volgens mij is er geen 'algemeen' receiver topic, alleen per merk.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2011 22:43 ]
Dank voor je uitgebreide antwoord. Ik heb tot nu toe niets negatiefs gelezen over deze set in ieder geval. En omdat ik een klein budget heb en geen enorm hoge eisen heb (momenteel komt het geluid in de woonkamer uit een 2.1 pc speakersetje), lijkt mij dit een goede set voor mij.TomG88 schreef op maandag 21 november 2011 @ 20:12:
[...]
Hopelijk heb je er wat aan. Mocht je echt heel hard twijfelen en graag willen, kan je wel eens langskomen om te luisteren.
Mis ik dan iets? Ik heb mijn zinnen zo'n beetje wel gezet op de S606 5.0 set. Maar waar moet ik concurrentie zoeken (eventueel andere merken)?
1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS
Koekenpan en wc-borstel zal allemaal wel, goede audio / video is belangrijk.
Op korte termijn zal ik niet veel groter gaan wonen dan 60/70 m² appartement maar dan een leuk geluidje hebben vind ik wel belangrijk. Mijn oog is gevallen op de s606 (608 ook beluisterd, vond hem anders maar niet significant mooier klinken voor het geld)
Sub is niet per direct nodig hoorde ik, wel mooier maar kan zonder.
Leek mij ideaal om zodoende wat te gaan verzamelen. Nu eerst 2 fronts, daarna een subje, center, rears etc. erbij. Echter, rears kan je los kopen, subs altijd wel (hoeft geen Jamo te zijn' maar een center verkopen ze dus niet:
Not Sold Individually, only available in complete 5.0 or 5.1 sets
Hoe los ik dit op? Is het wegvallen van een center merkbaar? Receiver wordt een Onkyo 509 wss. Ik vond centers altijd zo'n onzin als je speakers 2 meter uit elkaar staan. Of kan je makkelijk een andere oplossing hiervoor bedenken?
Heb liever niet dat ik straks over 2 jaar alweer andere speakers moet kopen en de huidige verkopen. Liever gewoon elementen bij elkaar verzamelen. Heb je ten minste genot van het kopen, uitzoeken etc.
EDIT:
Ik moet gewoon beter lezen... Via havoned kan je er alsnog aan komen. Misschien binnenkort met wat andere muziek eens langs gaan om te kijken. Voordeel van hun showroom is (volgens mij) dat ze zelf niet verkopen (?) en dus geen opdringerige verkopers je iets proberen te slijten waar je spijt van krijgt.
Nog iemand een idee waar ik op moet merken qua verschil tussen de 606 en 608? Laag lees ik, maar verder? Ik kon het toen niet zo goed plaatsen. En even benieuwd welke muziek ik mee moet nemen (hoe spelen ze het daar af? Ik heb vorige keer 2 oeroude CD's van pa gepakt
En alternatieven voor het geld? Wil eigenlijk zo'n 350-400 uitgeven aan fronts die niet per direct een sub nodig hebben. En met voldoende uitbreidingsmogelijkheden uiteraard.
[ Voor 22% gewijzigd door Nox op 25-11-2011 01:03 ]
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
Bij havoned hebben ze een redelijke luisterruimte met de 506 / 606 / 608 staan (en volgens mij ook de 604 en de 428).
Je hebt daar gewoon een cd-speler en een switch box. Op de switch box zitten schakelaars waarmee je het geluid kan over zetten (gewoon tijdens het spelen) tussen de speakers. Zo kan je dus gemakkelijk verschil horen tussen de speakers.
Het beste wat je kan doen is een cd branden met muziek die jij mooi vind (dus niet de cd's van je pa) en die je ook veel draaid. Pas dan kan je een goed oordeel over speakers vellen.
Wat betreft de prijs, ja ze verkopen ze daar ze zijn alleen velen malen duurder dan bij een webshop oid. Bij Havoned betaal je voor een 608 setje €780 terwijl bij digitalstreet ik er €486 voor heb betaalt.
Voor de €400 die jij aan de fronts wilt uitgeven kan je de 608 niet krijgen (misschien 2e hands wel, maar nieuw niet). Als je voor dat geld iets vergelijksbaars wil hebben moet je wel goed zoeken (vriend van mij heeft Wharfdales staan maar weet niet wat hij er voor betaald heeft en heb ze niet naast elkaar gehoord).
Maar nu een tip... als je toch naar 5.1 (of 5.0) wilt gaan kan je beter nu even doorsparen om gelijk een HCS van jamo te kopen. Je bent dan veel goedkoper uit dan alles los kopen.
En bij coolsound kun je een setje 608's krijgen voor 408 euro (exclusief verzenden wat volgens mij 35 euro kost). Tenzij je dicht in de buurt van Zwolle woont, dan kun je ze zelf ophalenGriffin schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 08:33:
Wat betreft de prijs, ja ze verkopen ze daar ze zijn alleen velen malen duurder dan bij een webshop oid. Bij Havoned betaal je voor een 608 setje €780 terwijl bij digitalstreet ik er €486 voor heb betaalt.
1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS
Beauty is in the eye of the beerholder
Verkoopzaken graag via DM afhandelen, het forum is daar niet voor bedoeld.
[ Voor 37% gewijzigd door FeaR op 29-11-2011 10:03 ]
EDIT: Ik had beter moeten lezen, reeds een mail naar Smits gestuurd, hopelijk krijg ik zsm een reactie.
[ Voor 24% gewijzigd door senseixz op 28-11-2011 22:53 ]
Zitten ze bij Havoned dan niet als een stel hongerige verkopers je om te praten? Want als ik ergens geen zin in heb is dat het welGriffin schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 08:33:toon volledige bericht
[...]
Bij havoned hebben ze een redelijke luisterruimte met de 506 / 606 / 608 staan (en volgens mij ook de 604 en de 428).
Je hebt daar gewoon een cd-speler en een switch box. Op de switch box zitten schakelaars waarmee je het geluid kan over zetten (gewoon tijdens het spelen) tussen de speakers. Zo kan je dus gemakkelijk verschil horen tussen de speakers.
Het beste wat je kan doen is een cd branden met muziek die jij mooi vind (dus niet de cd's van je pa) en die je ook veel draaid. Pas dan kan je een goed oordeel over speakers vellen.
Voor de €400 die jij aan de fronts wilt uitgeven kan je de 608 niet krijgen (misschien 2e hands wel, maar nieuw niet). Als je voor dat geld iets vergelijksbaars wil hebben moet je wel goed zoeken (vriend van mij heeft Wharfdales staan maar weet niet wat hij er voor betaald heeft en heb ze niet naast elkaar gehoord).
Maar nu een tip... als je toch naar 5.1 (of 5.0) wilt gaan kan je beter nu even doorsparen om gelijk een HCS van jamo te kopen. Je bent dan veel goedkoper uit dan alles los kopen.
En misschien is een HCS setje inderdaad de betere optie, even doorsparen en dan alles compleet. Bedankt voor het advies!
Absoluut niet. Ik was er (samen met een vriend) rond 3 uur half 4 op zaterdag (ze gaan dan om 4 uur dicht) en er was echt bijna niemand. De gozer had alles even uitgelegd hoe het werkt en zei toen 'Als er iets is hoor ik het wel'. En toen is hij weer naar zn kantoortje gelopenNoxiuZ schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 00:17:
[...]
Zitten ze bij Havoned dan niet als een stel hongerige verkopers je om te praten? Want als ik ergens geen zin in heb is dat het wel
En misschien is een HCS setje inderdaad de betere optie, even doorsparen en dan alles compleet. Bedankt voor het advies!
Voor de mensen die overwegen om jamo luidsprekers aan te schaffen. Bij hificorner in Groningen staan de 426, 606 en 608 uitgestald in een luisterruimte. Ook diverse luidsprekers van andere merken. Ben er vandaag even geweest en ik moet zeggen dat die extra middentoon speaker bij de 608, ten opzichte van de 606, zich wel echt laat gelden, zeker op een wat lager volume. Bij nummers met veel middentonen is het naar mijn smaak soms een beetje te overheersend, maar in nummers met iets minder middentonen komen die bij de 606 weer minder tot hun recht.
Ben zelf ook aan het overwegen om nieuwe luidsprekers te kopen en begin nu te twijfelen of die 608 de grofweg 100eu per stuk duurder, dan de 606, waard is, lastig. Hou namelijk van veel verschillende muziekstijlen.
productreview: Jamo S 608 (Zwart) review door Griffin
Niet de meest uitgebreide review, maar toch maar even gedaan.
Dit is precies wat ik nodig heb, een hifi-zaak met een luisterruimte waar deze speakers aangesloten staan. Probleem is alleen dat ik in Den Haag woon en niet in Groningen...
Gisteren ben ik bij Hobo geweest, maar dat is simpelweg te duur voor mij. Ik zoek speakers (ik heb ruimte voor zuilen, dus denk dat dit mijn voorkeur heeft) tot een max prijs van ongeveer 175 euro (per stuk, liefst iets goedkoper), maar de meeste hifi winkels hebben voornamelijk spul wat veel duurder is. Bestellen via internet zonder eerst iets gehoord te hebben vind ik ook eng. Iemand nog een suggestie voor meer budget hifi in (of in de buurt van) den haag?
Leuke review, alleen een paar opmerkingen:Griffin schreef op woensdag 30 november 2011 @ 15:17:
Even wat tijd genomen om een review van de 608 op tweakers te gooien:
productreview: Jamo S 608 (Zwart) review door Griffin
Niet de meest uitgebreide review, maar toch maar even gedaan.
Bi-amp is juist minder zwaar voor je versterker omdat er minder filterverlies plaatsvindt in de speakers. Hoewel het misschien tussen de oren zit vond ik wel dat het verschil goed merkbaar was. Dark Side of the Moon van Pink Floyd klonk helderder; alsof ik alle kleine geluidjes/stemmen op de achtergrond gemakkelijker van elkaar kon onderscheiden.
Theoretisch heeft het bi-ampen ook nut omdat je een (niet-perfect) filter van de speaker er grotendeels mee omzeilt.
Al een film met goeie diepe soundtrack gekeken? Dan komen ze pas echt tot hun recht vind ik
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Ik moet zeggen, als ik het volume eens goed opendraaide, viel de weergave van muziek vrij tegen. Nogal booming, alsof teveel geluid uit alle richtingen op je inbeukt... Gelukkig luister ik zelden muziek in de home cinema dus is het eigenlijk een non-issue voor me. Ik denk ook dat het eerder aan de accoustiek van de ruimte ligt. Het mist nog wat aankleding voor het ogenblik. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar het omwisselen van de 2 zuilen zou ook misschien nog wel iets kunnen verbeteren.
Sinds 2 weken heb ik nu ook m'n projector, dus heb al wat films bekeken. Ik moet echt wel zeggen dat de ganse setup mijn verwachtingen ver overtreft! Ik twijfel zelfs of ik nog een subwoofer zou kopen, want de zuilen geven nu al een goeie kick. Ik voelde de zetel trillen onder m'n kont tijdens Terminator Salvation, en dat met de Onkyo voor 2/3 opengedraaid.
Ik heb de Audissey instellingen trouwens terug afgezet. Het geluid kwam me niet natuurlijk meer overkomen, en teveel langs de achterste speakers. Spraak ook minder duidelijk. Dat verwonderde me trouwens, want in de living heb ik een 10 jaar oude Jamo set met een vorige generatie Onkyo receiver en daar werkt de Audissey feature wel perfect.
De afstelling van de levels heb ik dan maar gedaan met een soundmeter app op mijn Android. Volgens de handleiding moet elke speaker vanaf luisterpositie op 75dB hoorbaar zijn. Het microotje in mijn mobieltje zal wel zo precies niet zijn, maar nu klinkt het toch allemaal prima. Alleszins veel beter dan met de Auddisey instellingen.
Waarschijnlijk komt die sub er ook nog wel, gewoon al om er een volwaardige 7.1 van de maken.
Maar goed, gewoon dus efjes mijn ervaring meegeven...
Als ik de speakers om wissel staan ze met de bass woofer echt 10cm van een kastje af, lijkt me niet ideaal.Sorcerer8472 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 17:15:
[...]
Leuke review, alleen een paar opmerkingen:
Bi-amp is juist minder zwaar voor je versterker omdat er minder filterverlies plaatsvindt in de speakers. Hoewel het misschien tussen de oren zit vond ik wel dat het verschil goed merkbaar was. Dark Side of the Moon van Pink Floyd klonk helderder; alsof ik alle kleine geluidjes/stemmen op de achtergrond gemakkelijker van elkaar kon onderscheiden.
Theoretisch heeft het bi-ampen ook nut omdat je een (niet-perfect) filter van de speaker er grotendeels mee omzeilt.
Al een film met goeie diepe soundtrack gekeken? Dan komen ze pas echt tot hun recht vind ikHeb hem zelf eigenlijk altijd op pure mode staan zodat er niet geequalized wordt, dat kan ik je ook aanraden aangezien deze speakers zich er perfect voor lenen. Evt. omwisselen zodat de baspoorten de andere kant op staan kun je ook nog proberen; basweergave verandert dan nogal...
Wat betreft het Bi-ampen: Misschien probeer ik het nog een keer, maar momenteel vind ik het even voldoende.
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
Je verhaal klopt deels, echter zit het hier toch echt tussen de oren. Wat je vertelt qua bi-ampen is allemaal waar. Echter is er een verschil tussen echt bi-amp en wat je doet met een receiver:Sorcerer8472 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 17:15:
[...]Leuke review, alleen een paar opmerkingen:
Met passief bi-amp wordt er door de versterker het hoog of laag ook niet gescheiden of wat dan ook. De versterker stuurt in plaats van één kanaal nu twee kanalen (per speaker) aan. Dat is ook de reden dat niet alle versterkers het even fijn vinden om zo aangesloten te worden. In een 5.x set met "bi-amp" worden er zeven kanalen aangestuurd en dat is het punt waar receivers soms in gaan zakken. Dus passief bi-amp is zeker niet minder zwaar voor de receiver.Bi-ampen zoals de meeste mensen dat met hun huis-, tuin- en keukenspul doen (zoals wij) heet passief bi-ampen en daarmee maak je gewoon volledig gebruik van de filters in de speakers. Beide versterkers versterken het volledige signaal en het filter in de speaker kapt er een deel vanaf (cross-over). Dit is betrekkelijk zinloos behalve dat het plafond nu 3dB hoger ligt.
Actief bi-ampen gaat met een actief filter of DSP waarbij je de cross-over dus niet in de speakers doet (daar moet het filter ook uit worden gehaald) en is feitelijk het echte bi-ampen.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Als je bi-amp aansluit dan is 7.x vaak niet meer mogelijk en dan wordt dat 5.x ...For bi-amping, the FRONT L/R terminal posts connect to the front speakers’ woofer terminals. And the SURR BACK L/R terminal posts connect to the front speakers’ tweeter terminals.
Kan desnoods eens proberen wat er gebeurt als ik 1 kabelpaar lostrek en het bruggetje weer terugzet in de speaker... kijken of ik alleen laag of hoog hoor.
Dat had er - volgens mij - mee te maken dat de Surround Back over het algemeen wat minder vermogen krijgt dan de Front Left en Right. En aangezien hoog makkelijker aan te sturen is wordt daarom aangeraden hoog op Surround Back aan te sluiten. Is overigens bij elk merk zo dat je laag op Front aan moet sluiten. Zal eens zoeken of ik nog kon vinden waar het stond, dacht ergens op HT Forum.Sorcerer8472 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 21:25:
Zover ik weet scheidt mijn Onkyo wel degelijk hoge en lage tonen. De handleiding maakt duidelijk onderscheid tussen woofer/tweeters:
Sloop anders eens het filter uit je speaker en sluit het bi-amp aan, dan weet je zeker of je Onkyo scheidt of niet
Overigens heb je verder wel gelijk: het gebruikt in totaal wel meer energie. Maar gewoon 1 van de kabelparen aansluiten + bruggetje lijkt me een minder schadelijke manier om het uit te proberenFeaR schreef op donderdag 01 december 2011 @ 21:30:
[...]
Dat had er - volgens mij - mee te maken dat de Surround Back over het algemeen wat minder vermogen krijgt dan de Front Left en Right. En aangezien hoog makkelijker aan te sturen is wordt daarom aangeraden hoog op Surround Back aan te sluiten. Is overigens bij elk merk zo dat je laag op Front aan moet sluiten. Zal eens zoeken of ik nog kon vinden waar het stond, dacht ergens op HT Forum.
Sloop anders eens het filter uit je speaker en sluit het bi-amp aan, dan weet je zeker of je Onkyo scheidt of niet
Maar nu heb je het zelf ook over los aansluiten van hoog/laag
Mja, ik volg het zelf ook niet allemaal zo meerSorcerer8472 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 21:36:
[...]
Maar nu heb je het zelf ook over los aansluiten van hoog/laag
Volgende keer toch eens speakers kopen die bi-wire/-amp aangesloten kunnen worden, want wil zelf ook wel eens testen hoe dat nu werkt/zit. Maar op één of andere manier kies ik steeds speakers met single-wire terminals. Op zich al een prestatie op zich

doe ik ook, gewoon op stereo of direct ingesteld, zodat enkel nog de zuilen aangestuurd worden. Toch vond ik luide muziek tegenvallen vanaf zo'n 60% op de volumeknop. Minder luid is prima hoor.Sorcerer8472 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 16:11:
@freeco: gewone muziek gewoon uit 2 speakers luisteren, all-channel-stereo vind ik zelf ook niet mooi klinken, komt heel nauw voordat je dat goed hebt ingesteld + is heel afhankelijk van waar je zit. Gewoon stereo / pure mode klinkt het best.
Maar zoals ik al zei, het zal wel aan de accoustiek van de ruimte liggen. De sofa is momenteel het enigste wat een beetje geluid kan absorberen, en een plant... De rest is muur, tegelvloer, kast, bureautafel, raam, deur, dus allemaal harde oppervlaktes waar geluid op weerkaatst.
Misschien dat dit betert als ik nog een gordijntje en wat canvassen ophang.
Maar voor home cinema is het nu al perfect, zelfs heel luid. Dus ik heb zeker geen spijt van mijn S608 7.0 set
Verwijderd
Volgens mij is dit best een goeie deal. Wat denken jullie? Ik ben zelf geen kenner op dit gebied maar denk dat behoorlijk goed is voor de prijs. Ik zou alleen graag de speakers in het wit willen kopen. Op internet kan ik de S606 HCS 3 White maar slecht vinden. Eigenlijk maar een shop die deze verkoopt. http://www.audiodemarssteden.nl/shop/jamo-hcs-3
Weet iemand in de omgeving Amsterdam misschien een winkel die de witte versie verkoop?
De Onkyo TX-NR609 is al voor 489 euro te vinden in Nederland en de Jamo S606 HCS3 voor 395 euro. Echter is die 395 euro veelal wel voor de Dark Apple kleur. Voor zwart vragen ze een paar tientjes meer. Maar dat opgeteld kom je rond de zelfde prijs uit als bij Hificorner. Al met al geen slechte prijs, maar extreem goedkoop is het dus niet.Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 10:31:
Ik ben bij Havoned geweest om de S606 HCS 3 te beluisteren en te bekijken. Nu heb ik de volgende actie gezien op Hifi Corner. http://hificorner.nl/hifi...tx-nr609-s-606-hcs-3.html
Volgens mij is dit best een goeie deal. Wat denken jullie?

Ben iig heel benieuwd naar het geluid wat er uit gaat komen.
Maar als je kamer helemaal kaal is verder dan ga je juist bij hogere volumes meer horen van reflecties. Ik heb door een herinrichting van de woonkamer nu een deels kale want achter de luisterpositie en dat merk je best goed moet ik zeggen. Even wat planten kopen binnenkort, dat dempt weer flink
Ik denk wat canvassen te laten maken met filmgerelateerde foto's op, en die her en der aan de muur te hangen. Dat moet toch ook al wel het geluid wat breken denk ik.
Eventueel ook nog de holte achter het canvas op te vullen met 1 of ander dempende stof.
Maar, beetje off-topic
(Voordat er weer over mijn manier van schijven gaan klagen: ik schijf nu een maal zo, en met kritiek word echt niet beter op. Als het zo wel was dan kon ik nu heel goed schrijven. Ik probeer al zo veel als het kan op te letten dat goed leesbaar is voor jullie. Dus a.u.b begin er niet over. Help mij, of reageer gewoon niet.)
ik heb nu rel Q100 sub nu 8 jaar +- en wil new sup gaan kopen wand ik wil gewoon iets nieuws hebben na al die jaren en ivm dat niet het veel geld heb zo als vroeger om dat nu op mijn eigen ga wonen zat ik naar dezen te kijkken jamo sub 800 of jamo sub 650 alleen vraag ik mijn af of ik nu stap naar voren doe of naar achter of kan ik beter bij rel blijven
sub komt aan Marantz SR8200
rel Q100 12''
ingebouwde versterker: 100 W rms, gain control 80 dB.
frequentiebereik: 20-120 Hz, -6 dB bij 20 Hz
dus in kort bij bij rel of koop jamo sub 800 of Jamo SUB 650 ??
in tijd wil ik dit nog gaan kopen ( heb nu 4x Elax ELT 10 1x Elac CC201a heb nu jaar of 8 +- )
2x of 4x Jamo C 607 of S 608
1x Jamo C 80 CEN
2x Jamo C 60/ of 80 kopen ( mischien )
waarom jamo >> prijs en looks en geluid voor films en games goed vind
komt in dezen woon kamer ( raar krijg foto's niet op normaal manier er op )
tegen dezen muur komt bank in L vorm met 2 speakers er achter

tegen dezen muur komt spul 50'' plasma en speakers

op vloer komt Laminaat met onder laag ivm dat ik rear speaker kabels onder Laminaat doe aan kant waar bank komt zit de buuren en onder mijn zit de bakker en boven zit mijn 2 slaap kamers en niks aan kant waar TV komt dus een kant die probleem je kan geven en heel mischien de bakker
vast bedankt
[ Voor 0% gewijzigd door FeaR op 07-12-2011 18:22 . Reden: Iets subtieler mag wel ]
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
Altijd leuk die waarden gemeten bij -6 dB, daar kan je dus niet veel meeMotaro schreef op woensdag 07 december 2011 @ 17:55:
rel Q100 12''
ingebouwde versterker: 100 W rms, gain control 80 dB.
frequentiebereik: 20-120 Hz, -6 dB bij 20 Hz

Waarom geen ander merk? De Jamo Sub 800 is zo'n 900 euro? Daar heb je ook subwoofer van merken als BK, Velodyne, Sunfire, SVS en dergelijke voor. Allemaal merken die ik persoonlijk boven zowel REL als Jamo zou zetten.dus in kort bij bij rel of koop jamo sub 800 of Jamo SUB 650 ??
Voor de prijs van de Jamo kan je dus nog veel meer kopen. En qua geluid zitten die subwoofers ook wel goed. Looks is natuurlijk per subwoofer en persoon verschillend.waarom jamo >> prijs en looks en geluid voor films en games goed vind
800 kost 389 euro pricewatch: Jamo SUB 800 (Zwart)
650 kost 449 euro pricewatch: Jamo SUB 650 (Zwart)
mijn oude relw as 900 euro maar zo veel kan nu niet aan uit geven
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
is dit niet een idee....die word vaak beter dan je rel gereviewd....
Jamo heeft inmiddels de Sub 650 vervangen door de Sub 660. Zie de site van Jamo voor de verschillen. Heb hiervan een tijdje geleden bij Hificorner Groningen de prijs van nagevraagd en die zat destijds op 500 euro.Motaro schreef op woensdag 07 december 2011 @ 19:50:
lief heb ik alles van een merk
800 kost 389 euro pricewatch: Jamo SUB 800 (Zwart)
650 kost 449 euro pricewatch: Jamo SUB 650 (Zwart)
mijn oude relw as 900 euro maar zo veel kan nu niet aan uit geven
P.S. In Vught is het wel te leveren maar niet aanwezig in de winkel. Zeer beperkte audio voorraad daar.
[ Voor 17% gewijzigd door MR_VIPER op 08-12-2011 18:52 ]
*empty*
en het is BK xxls400 FF in Glossy black gewordenCanon23 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 22:36:
http://www.ra-subwoofers.nl/producten/xxls400.html
is dit niet een idee....die word vaak beter dan je rel gereviewd....
Ik heb zelf de gemini2 dus ben erg benieuwd. Heb nu een passieve sub die dus word vervangen
*empty*
Heb ik beluisterd. Maar voor mijn wensen is dat overkill. Daarnaast klonk de S606 prima. Het moet een allround systeem worden. De combinatie van de HCS5 pack geeft in mijn ogen precies dat wat ik wil voor het budget wat ik ervoor wil vrijmaken.Sorcerer8472 schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 14:55:
En toch zou ik dan eerst nog even de S608 beluisteren
*empty*
Net even uitgepakt. Front speakers zijn iets hoger dan ik dacht (m'n vriendin is niet zo dol op dit soort dingen

[ Voor 14% gewijzigd door Southern Sun op 11-12-2011 11:33 ]
Ik ben opzoek naar een 2.0 setje om aan te sluiten op mijn PS3, en een Docking station van apple om muziek af te spelen met mijn ipod touch.
ik heb het budget van de Jamo S608, en dit gaat hem dus ook worden waarschijnlijk..
maar moet hier natuurlijk nog een versterker/receiver bij, Iemand tips?
het moet dus wel mogelijk zijn om zo iets er op aan te sluiten: http://store.apple.com/us/product/MC746LL/A?fnode=MTY1NDA0OQ
verder wil ik niet bi-ampen of wat dan ook.
en me budget is zo hoog als het nodig is.. maar liefst zo laag mogelijk natuurlijk.
heb een beetje gekeken naar Onkyo TX-SR508, Onkyo TX-SR309, maar ik heb er weinig tot geen verstand van, dus weet niet eens of die wel mogelijk zijn..
Tips, adviezen en ervaring zijn zeer welkom!
[ Voor 8% gewijzigd door hellbovine op 14-12-2011 23:27 ]
http://i69.photobucket.com/albums/i59/hell_bovine/koeavatar.jpg
zal wel een wereld voor me open gaan, maar twijfel alleen aan de sub. heeft iemand hier ervaring mee? voor mij zal het allemaal klinken als een flinke stap vooruit, maar is deze sub voldoende naast de hcs3 of kan ik beter wat meer investeren voor een wat duurdere waarschijnlijk betere sub?
draai op zich niet heel erg veel muziek, maar kijk daarin tegen wel veel films, en redelijk wat potjes bf3 op de ps3.
[ Voor 9% gewijzigd door redbullgsxr op 14-12-2011 23:46 ]
Begin deze week heb ik een Denon AVR-1611 gekocht. Bij thuiskomst kwam ik er achter dat dat elders voor €120,- goedkoper had gekund dus ik ga 'm morgen weer terug brengen. Qua geluid vind ik het prima, ben geen audiofiel dus zou ook niet weten hoe ik het goed zou moeten beschrijven.
Nu twijfel ik alleen wat ik doe. Of ik hou de AVR-1611 aan, of ik ga updraden en dan wordt het een AVR-1912 of een Yamaha RX V671.
Ik vind ze qua design allebei mooi, maar zou het qua geluid veel uit maken? Voordeel van de Yamaha vind ik de USB- en HDMI-poort aan de voorkant. Ik weet het niet
[ Voor 12% gewijzigd door Southern Sun op 15-12-2011 09:05 ]
Beauty is in the eye of the beerholder
Als je op zoek bent naar 2.0 kan je het beste voor een versterker gaan en niet voor een receiver. Ik heb zelf een Yamaha AS300, waar een iPod dock ingang op zit. Voor zover ik weet werkt deze alleen met het officiele Yamaha dock. Een Apple dock moet je even na gaan vragen.hellbovine schreef op woensdag 14 december 2011 @ 22:26:
Halloooo,,
Ik ben opzoek naar een 2.0 setje om aan te sluiten op mijn PS3, en een Docking station van apple om muziek af te spelen met mijn ipod touch.
ik heb het budget van de Jamo S608, en dit gaat hem dus ook worden waarschijnlijk..
maar moet hier natuurlijk nog een versterker/receiver bij, Iemand tips?
het moet dus wel mogelijk zijn om zo iets er op aan te sluiten: http://store.apple.com/us/product/MC746LL/A?fnode=MTY1NDA0OQ
verder wil ik niet bi-ampen of wat dan ook.
en me budget is zo hoog als het nodig is.. maar liefst zo laag mogelijk natuurlijk.
heb een beetje gekeken naar Onkyo TX-SR508, Onkyo TX-SR309, maar ik heb er weinig tot geen verstand van, dus weet niet eens of die wel mogelijk zijn..
Tips, adviezen en ervaring zijn zeer welkom!
Het Yamaha dock zie ik echter als een voordeel omdat je dan de afstandsbediening van de versterker kan gebruiken om de iPod mee te bedienen. Yamaha wordt prima gereviewed verder en hij bevalt mij uitstekend met de Jamo S608. Desalniettemin geld ook hier weer dat je meer aan proefluisteren hebt dan aan mijn positieve ervaringen. Elke combinatie klinkt toch weer anders. Net zoals dat de akoestiek van je kamer, luidsprekerplaatsing ook nog van invloed zijn.
Oke en een versterker kan je ook aansluiten op de PS3, of is die alleen maar voor muziek? sorry heb er niet zoveel verstand vancvheereveld schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:41:
[...]
Als je op zoek bent naar 2.0 kan je het beste voor een versterker gaan en niet voor een receiver. Ik heb zelf een Yamaha AS300, waar een iPod dock ingang op zit. Voor zover ik weet werkt deze alleen met het officiele Yamaha dock. Een Apple dock moet je even na gaan vragen.
Het Yamaha dock zie ik echter als een voordeel omdat je dan de afstandsbediening van de versterker kan gebruiken om de iPod mee te bedienen. Yamaha wordt prima gereviewed verder en hij bevalt mij uitstekend met de Jamo S608. Desalniettemin geld ook hier weer dat je meer aan proefluisteren hebt dan aan mijn positieve ervaringen. Elke combinatie klinkt toch weer anders. Net zoals dat de akoestiek van je kamer, luidsprekerplaatsing ook nog van invloed zijn.
verder de AS300 heeft maar 60 W rms en is 4 Ohm, de boxen hebben 150 w rms en 6 Ohm. is het dan wel mogelijk? dan benut je toch nooit je boxen goed denk ik?
399 bij Amazon.de inderdaad, goedkoopste Nederlandse winkel vraagt 499 euro voor een AVR-1912. Maar er zijn wel meer winkels in Duitsland die de AVR-1912 goedkoop aanbieden.warcow schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:23:
Ik vermoed de prijzen zoals ze ook hier in de pricewatch staan. De 1912 is dan erg aantrekkelijk wat mij eerder ook al op viel.(iets van 399 of zo, als dat nog steeds zo is)
Zoals het in de Pricewatch staat iddHellBeast schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:51:
Welke prijs heb je dan gezien voor de Denon 1611? En waar?
Alleen nu twijfel ik dus of ik deze hou of toch voor de 1912 of de Yamaha ga. Hier en daar lees ik dat Denon beter is qua geluid i.i.g.
*edit: nouja nu lees ik hier en daar weer dat de yamaha er niet voor onder doet
[ Voor 31% gewijzigd door Southern Sun op 15-12-2011 13:38 ]
Vermogen, ook in RMS, zegt erg weinig. Meer watt is niet perse beter geluid, het kan alleen harder. Wat belangrijker is zijn de componenten en de kwaliteit daarvan. Het voert te ver om dat allemaal uit te leggen. Ik merk dat je niet zo bekend bent met de techniek in de audiowereld. Misschien dat je je eerst nog een beetje kan inlezen in de FAQ, daar staat iig een mooi onderdeel over vermogen:hellbovine schreef op donderdag 15 december 2011 @ 13:00:
[...]
Oke en een versterker kan je ook aansluiten op de PS3, of is die alleen maar voor muziek? sorry heb er niet zoveel verstand van.
verder de AS300 heeft maar 60 W rms en is 4 Ohm, de boxen hebben 150 w rms en 6 Ohm. is het dan wel mogelijk? dan benut je toch nooit je boxen goed denk ik?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1434685#impedantie-vermogen
Ik heb geen PS3, maar er zit ongetwijfeld aansluiting of verloopkabeltje bij waar gewoon stereo geluid uitkomt. Bijvoorbeeld als een rode en witte tulpaansluiting of een mini-jack.
Als het gaat om muziek zou ik gaan voor een versterker met 2.0 zuilen. Dat geeft de mooiste weergave van je collectie. Bijvoorbeeld de combinatie waar we het over hebben gehad. Als je meer wilt met games en film kan je ook eens kijken naar surround opstellingen, dan heb je wel een receiver nodig.
Tot slot, 60W is ruim voldoende om de Jamo's in een woonkamer tot onplezierig hard te laten spelen. Mocht je het toch niet aandurven kan je een beetje bijleggen voor een bijvoorbeeld een Yamaha AS500. Je zal de watts niet gebruiken en durf te stellen dat de extra headroom niets oplevert. Nogmaals, ik ben fan van Yamaha.. Onkyo, Denon, etc hebben ook prachtige versterkers, ga proefluisteren!
Oke bedankt voor je reactie!cvheereveld schreef op donderdag 15 december 2011 @ 14:46:toon volledige bericht
[...]
Vermogen, ook in RMS, zegt erg weinig. Meer watt is niet perse beter geluid, het kan alleen harder. Wat belangrijker is zijn de componenten en de kwaliteit daarvan. Het voert te ver om dat allemaal uit te leggen. Ik merk dat je niet zo bekend bent met de techniek in de audiowereld. Misschien dat je je eerst nog een beetje kan inlezen in de FAQ, daar staat iig een mooi onderdeel over vermogen:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1434685#impedantie-vermogen
Ik heb geen PS3, maar er zit ongetwijfeld aansluiting of verloopkabeltje bij waar gewoon stereo geluid uitkomt. Bijvoorbeeld als een rode en witte tulpaansluiting of een mini-jack.
Als het gaat om muziek zou ik gaan voor een versterker met 2.0 zuilen. Dat geeft de mooiste weergave van je collectie. Bijvoorbeeld de combinatie waar we het over hebben gehad. Als je meer wilt met games en film kan je ook eens kijken naar surround opstellingen, dan heb je wel een receiver nodig.
Tot slot, 60W is ruim voldoende om de Jamo's in een woonkamer tot onplezierig hard te laten spelen. Mocht je het toch niet aandurven kan je een beetje bijleggen voor een bijvoorbeeld een Yamaha AS500. Je zal de watts niet gebruiken en durf te stellen dat de extra headroom niets oplevert. Nogmaals, ik ben fan van Yamaha.. Onkyo, Denon, etc hebben ook prachtige versterkers, ga proefluisteren!
Inderdaad, Amazon.de is een aanrader. Heb zelf daar mijn Denon 1909 toen gekocht, scheelde gewoon €200,- op de nederlandse prijs!FeaR schreef op donderdag 15 december 2011 @ 13:05:
[...]
399 bij Amazon.de inderdaad, goedkoopste Nederlandse winkel vraagt 499 euro voor een AVR-1912. Maar er zijn wel meer winkels in Duitsland die de AVR-1912 goedkoop aanbieden.

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
eshop.nl
2 x Jamo Studio S 608 zwart (Luidspreker) = €498,00
Pixmania.nl
Yamaha HiFi A-S700 versterker - zwart = €419,00
Yamaha YDS-12 iPod/iPhone docking station + HDMI-kabel - 24-karaats verguld goud - 1,5 m - SWV3432S/10 = €89,00
bcc winkel
ipod touch 32gb = €239,00
kan niet wachten tot het geleverd wordt!
Verwijderd
Powerrrrrhellbovine schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 16:49:
Gekocht:
eshop.nl
2 x Jamo Studio S 608 zwart (Luidspreker) = €498,00
Pixmania.nl
Yamaha HiFi A-S700 versterker - zwart = €419,00
Yamaha YDS-12 iPod/iPhone docking station + HDMI-kabel - 24-karaats verguld goud - 1,5 m - SWV3432S/10 = €89,00
bcc winkel
ipod touch 32gb = €239,00
kan niet wachten tot het geleverd wordt!
Heb ook geen idee hoe dat zit, is er een algemene standaard om speakers op stands te klikken, zoals bij statieven voor fototoestellen of beugels voor LCD tv toestellen? Of heeft elk merk zowat een eigen bijpassend product ed?
Info over waar zoiets te krijgen is welkom
[ Voor 8% gewijzigd door goudviske.be op 19-12-2011 22:48 ]
Dankuu! laat weten hier hoe het bevaltcvheereveld schreef op zondag 18 december 2011 @ 00:13:
[...]
Powerrrrr. Mooie combinatie! Laat even weten hoe het bevalt, ben ook benieuwd naar de ervaringen met de iPod dock. Mocht je het nog vergeten zijn, denk ook even aan speakerkabel
.
owja speakerkabel, haha thanks!,, uuhm ik lees hier gamma kabel 2,5mm dat is gewoon goed genoeg om te kopen of ..?
en bedankt voor alle tips he cvheereveld!
[ Voor 4% gewijzigd door hellbovine op 20-12-2011 01:03 ]
Zoals het nu lijkt zijn voor mij dan de opties:
Jamo S608 HCS 3 ~575 euro
Teufel Theater 500 ~1299 euro (met 15% tweakers korting valt deze wat lager uit)
Teufel Ultima 40 + 20 ~650 (ook met de 15 % korting die er nog overheen komt)
Bij de laatste zou nog een center en eventueel subwoofer moeten.
Normaal zou je zeggen ga ergens luisteren naar de Teufel setjes alleen dat is voor zover ik weet niet echt mogelijk bij Teufel. Je kan ze wel enkele weken op proef nemen maar dat doe ik liever pas als ik weet waar ik aan toe ben.
Iemand tips of ervaring met de teufel setjes? (liefst ook in verhouding tot de jamo)
Zelf heb ik een S506 en die bevalt in principe nog wel goed.
Ik heb echter interesse in de C805.
Heeft iemand die toevallig en zoja hoe bevalt ie?
hmm kheb een foutje gemaakt..cvheereveld schreef op zondag 18 december 2011 @ 00:13:
[...]
Powerrrrr. Mooie combinatie! Laat even weten hoe het bevalt, ben ook benieuwd naar de ervaringen met de iPod dock. Mocht je het nog vergeten zijn, denk ook even aan speakerkabel
.
de ipod dock kan niet aangesloten worden op de a-s700, alleen op de a-s500 of de r-s700..
echt stom dat ze dat er niet op gezet hebben..
maarja ga hem dus proberen retour te zenden, maar heb problemen met de retourbon die ik niet opgevraagt/uitgeprint krijg, dus wordt nog wat
denk dat als het gelukt is hem te retourneren dat ik de a-s500 koop..
mompelt iets over kabels gemaakt door elfen bij maanlichthellbovine schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 01:01:
[...]
Dankuu! laat weten hier hoe het bevalt.
owja speakerkabel, haha thanks!,, uuhm ik lees hier gamma kabel 2,5mm dat is gewoon goed genoeg om te kopen of ..?
en bedankt voor alle tips he cvheereveld!
U vraagt, wij draaien: http://www.breem.nl/fldte...20je%20op%20moet%20letten
Ik heb geen ervaring met Teufel en mensen kunnen wel ervaring met beide setjes hebben maar dan nog is het altijd een smaak kwestie. Het beste is even contact opnemen met de importeur van Teufel en vragen wat de mogelijkheden zijn.warcow schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 15:29:
Normaal zou je zeggen ga ergens luisteren naar de Teufel setjes alleen dat is voor zover ik weet niet echt mogelijk bij Teufel. Je kan ze wel enkele weken op proef nemen maar dat doe ik liever pas als ik weet waar ik aan toe ben.
Iemand tips of ervaring met de teufel setjes? (liefst ook in verhouding tot de jamo)
Het is een Jamo topic maar de nadruk ligt op de Studio Serie. Ik ben echter wel bij Havoned geweest en daar staan ze. Echter ze staan niet standaard aangesloten dus als je ze wilt horen moet je van te voren even bellen / mailen.vosss schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 17:28:
Het gaat hier bijna alleen maar over de S606 en de S608 merk ik.
Zelf heb ik een S506 en die bevalt in principe nog wel goed.
Ik heb echter interesse in de C805.
Heeft iemand die toevallig en zoja hoe bevalt ie?
[ Voor 10% gewijzigd door gysman11 op 21-12-2011 09:53 ]
Toch vreemd of ben ik nou gek? Je zou zeggen dat een officieel dealer/importeur ook speakers uit het duurdere segment (of gewoon alle modellen) aangesloten heeft staan of niet?Echter ze staan niet standaard aangesloten dus als je ze wilt horen moet je van te voren even bellen / mailen.
Misschien dat ik er binnenkort eens heen ga. Veel duurder dan dat ga ik het echt niet maken voor een stel speakers
De importeur heeft ze wel staan. Alleen ze staan niet standaard aangesloten in de luisterruimte omdat ze niet de hele showroom als luisterruimte hebben. Als je ze dus wilt gaan beluisteren moet je dit kenbaar maken zodat ze de speakers aan sluiten voordat jij er bent.vosss schreef op woensdag 21 december 2011 @ 12:16:
[...]
Toch vreemd of ben ik nou gek? Je zou zeggen dat een officieel dealer/importeur ook speakers uit het duurdere segment (of gewoon alle modellen) aangesloten heeft staan of niet?
Misschien dat ik er binnenkort eens heen ga. Veel duurder dan dat ga ik het echt niet maken voor een stel speakers
Overigens zie ik dat de C807, maatje groter dan de C805 heel zo duur niet is. eshop heeft hem staat voor 399 het stuk. Wel zwart, de andere kleur is een stuk duurder per stuk, 699.
Geen idee of dat een typefout is; ik heb ze even gemailed om te vragen voor de zekerheid.
Asl het geen typefout is en de C807 kost daar inderdaad 399 het stuk dan lijkt me dat een redelijke goeie deal.
=edit=
Prijs klopt. Ik overwoog de C805, maar neig nu toch naar de C807 met deze prijs.
[ Voor 7% gewijzigd door vosss op 21-12-2011 13:13 ]
bedankt!cvheereveld schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 19:21:
[...]
mompelt iets over kabels gemaakt door elfen bij maanlicht
U vraagt, wij draaien: http://www.breem.nl/fldte...20je%20op%20moet%20letten
de A-S700 is retour.. €64,05 verzendkosten voor mijn rekening!
de R-S700 is besteld
Wooow, dat is knap veel verzenden. Hoe krijg je dat voor elkaar, buitenland?hellbovine schreef op woensdag 21 december 2011 @ 16:45:
[...]
bedankt!
de A-S700 is retour.. €64,05 verzendkosten voor mijn rekening!maarja het is niet anders..
de R-S700 is besteld
-Kleine kamer
-max 175 euro
-front-fire/downfire maakt niet uit
-heb nu 2.0 opstelling.
Je hoeft niet aan te komen zetten dat ik alle pricewatch artikelen moet bekijken. Ik zoek er een die niet te snel gaat bonken maar een redelijke prijs heeft. Advies graag
heb er wel een paar gezien van jamo javosss schreef op woensdag 21 december 2011 @ 20:03:
En het moet per se een Jamo zijn dat je die vraag in dit topic plaatst?
Je speakers verkopen en de S608 halensilasje1 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 20:13:
[...]
heb er wel een paar gezien van jamo javoor al de sub 210
Maargoed, wat voor speakers heb je nu? Moet het een aanvulling in het frequentiebereik zijn (muzikaal) of meer harde bassen, punch en gevoel (films).
[ Voor 16% gewijzigd door SqnLdr op 21-12-2011 20:52 ]
2 Dali Zensor 1's. Ik denk dat ik voor bijde wel de nieuwe sub kan gebruiken. Maar vooral tijdens games en als ik me dubstep nog harder wil voelencvheereveld schreef op woensdag 21 december 2011 @ 20:51:
[...]
Je speakers verkopen en de S608 halen.
Maargoed, wat voor speakers heb je nu? Moet het een aanvulling in het frequentiebereik zijn (muzikaal) of meer harde bassen, punch en gevoel (films).
Nu vraag ik me af of hier mensen zijn die ervaring hebben met 4 zuilen?
Ik zit te denken aan een S608 HCS3 set met 2 S606 zuilen erbij i.p.v. de meegeleverde S602s. Of
Misschien 4 S606 zuilen met de S60 Center. Alles aangesloten op een Denon AVR-1912.
Is dit overkill? Is het verschil goed hoorbaar?
Het idee van vier zuilen komt vooral doordat m'n vrouw de S602 op een standaard niet mooi vindt...
Dat vind ik zelf ook echt niet mooi!

Ga je quadrofonisch gemixte muziek luisteren (zoals op DTS-cd's, SACD's of muziek-DVD's) dan beginnen goede rear-speakers relevanter te worden, hoewel zelfs in die gevallen de zware instrumenten vóór worden geplaatst. Bij all-channel-stereo is het trouwens misschien wel een reden (maar persoonlijk vind ik dat nooit zo geweldig klinken vanwege interferentie-effecten).
Voor films zou ik het bij de S602 houden iig
ff los van het esthetische aspect dan he
[ Voor 4% gewijzigd door Sorcerer8472 op 21-12-2011 22:18 ]
Crossover nu op 95 staan en de sub op 30% volume en phase 0 en hij pompt al goed mee.
Wat een verschil met de onkyo passive sub zeg sjees
De stampede scene bij de lion king was net awesome....de vloer trilde goed mee
Ik bedoel de 426 is nou niet echt dat je zegt een speaker van formaat.
No offence intended
=edit=
Ow die BK GII is de goedkoopste van het stel, ok.
Ik dacht dat het een van de duurste was, vandaar mijn reactie.
[ Voor 27% gewijzigd door vosss op 22-12-2011 00:59 ]
Ik zal mij ook eens in de C serie verdiepen. Heb er nog nooit een set van gehoord maar wel vaker voorbij zien komen. Met de prijs van de C807 zou dat een optie kunnen zijn.vosss schreef op woensdag 21 december 2011 @ 12:43:
Dat snap ik. Ik vind het alleen vreemd dat ze een goedkoper model als de S serie wel standaard aangesloten hebben en een duurder model niet. Zal vast wel iets te maken hebben met dat de S608 en de S606 retepopulair zijn tegenwoordig
Overigens zie ik dat de C807, maatje groter dan de C805 heel zo duur niet is. eshop heeft hem staat voor 399 het stuk. Wel zwart, de andere kleur is een stuk duurder per stuk, 699.
Geen idee of dat een typefout is; ik heb ze even gemailed om te vragen voor de zekerheid.
Asl het geen typefout is en de C807 kost daar inderdaad 399 het stuk dan lijkt me dat een redelijke goeie deal.
=edit=
Prijs klopt. Ik overwoog de C805, maar neig nu toch naar de C807 met deze prijs.
Mooie speaker imo zeker en een stapje hoger dan mijn huidige S506 lijkt me

Dat ziet er toch prachtig uit; me dunkt
ofwel, als ik er niet specifiek gebruik van maak, overtreft 4 zuilen zijn doel.Sorcerer8472 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 22:17:
Waarvoor ga je ze gebruiken? De rear speakers worden in films bijv. nauwelijks gebruikt en daar wordt door filmmakers ook rekening me gehouden.
Ga je quadrofonisch gemixte muziek luisteren (zoals op DTS-cd's, SACD's of muziek-DVD's) dan beginnen goede rear-speakers relevanter te worden, hoewel zelfs in die gevallen de zware instrumenten vóór worden geplaatst. Bij all-channel-stereo is het trouwens misschien wel een reden (maar persoonlijk vind ik dat nooit zo geweldig klinken vanwege interferentie-effecten).
Voor films zou ik het bij de S602 houden iig
ff los van het esthetische aspect dan he![]()
Het is jammer dat er niet makkelijker standaards te vinden zijn voor de S602/604. In het vorige topic ben ik er maar één tegengekomen die r nog ok uitziet...:

Wat hebben jullie allemaal met je surround speakers gedaan dan? Opgehangen?
Edit:
Sorcerer: ik kwam in het vorige topic nog je posts tegen over een zelfde soort onderwerp.
Het is dus de vraag of een 1912 4 grote speakers van lage tonen kan voorzien... dat wordt waarschijnlijk lastig testen in een winkel. Ik ga zaterdag eens bij Correct langs.
[ Voor 12% gewijzigd door SqueakyClean op 22-12-2011 10:10 ]
Tv 1080P->
----->Popcornhour
----->Digitenne
Dit is mijn opstelling nu
[ Voor 5% gewijzigd door Dacuuu op 22-12-2011 10:12 ]
Verwijderd
Mijn eerste keuze zou dus uitgaan naar de Jamo S608, maar mijn broer heeft goede ervaringen met Eltax, dus daar ook even gekeken waarbij mijn oog viel op de Eltax Shine 8. Deze is nagenoeg gelijk aan de Jamo S606, maar in surroundset biedt Eltax heel wat meer. Namelijk de Eltax Shine 4 is in zwart leverbaar, terwijl Jamo de S604 niet in zwart levert. De Jamo S602 vind ik echt te licht als surroundspeaker, bij hogere volumes begint die wat blikkerig te klinken. Ik wil wel graag alles binnen een merk houden, dus een S608 + shine 4 is voor mij geen optie.
Al met al eerst besloten om maar wat navraag te doen over de Eltax Shine 8 en de Jamo S606. De speakers lijken enorm op elkaar, maar zijn ze ook gelijk? Van een dealer kreeg ik dit antwoord:
"Daar kan ik kort over zijn, de Eltax Shine 8 klinkt ongeveer hetzelfde als de Jamo. Maar wel is het stereobeeld beter. Bij de Shine 8 zit de hoogunit namelijk op een andere plaats, en dat komt het geluidsbeeld ten goede in het voordeel van de Eltax. Verder is het identiek dezelfde luidspreker qua units en interne kastbouw en filtering. Het kan echter wel zijn dat door deze andere plaatsing de filtering het geluid anders beïnvloedt. Het scherpe hoog hebben wij in ieder geval niet. De Shine 8 wordt redelijk goed verkocht, en met enkel zeer tevreden klanten mag ik wel zeggen.
Het is het zeker waard om ze eens te gaan beluisteren."
Voordat ik nu een paar honderd kilometer ga rijden om de Shine te beluisteren, heeft iemand ze al eens gehoord? Of is de S608 gewoon toch de veel betere speaker? Enig idee?
De set waarop de speakers moeten komen: Yamaha AX-1070 stereoversterker met een CDX-993 cd-speler. Daar wordt binnenkort een Yamaha RX-A1010 receiver aan toegevoegd, maar de 1070 zal daarin de frontspeakers blijven aansturen. Matcht Jamo/Eltax een beetje goed met Yamaha?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2011 12:03 ]
Ik luister er elke dag met veel plezier naar en ze presteren boven verwachting goed.
Of de Shine's ook prima klinken weet ik niet, de Monitor's klinken in elk geval geweldig voor het geld wat ze me gekost hebben (slechts 120 euro per paar; behoorlijke nobrainer)
tja 13kg en moet naar parijs helaascvheereveld schreef op woensdag 21 december 2011 @ 19:11:
[...]
Wooow, dat is knap veel verzenden. Hoe krijg je dat voor elkaar, buitenland?
maarja het is niet anders..
vandaag komt als het goed is de R-S700 binnen,
en morgen worden me S 608's geleverd
edit:
de R-S700 is binnen
[ Voor 4% gewijzigd door hellbovine op 22-12-2011 16:19 ]
Verwijderd
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2011 18:57 ]
Waarom is de 807 de beste? Onderbouwing is handig want je zou haast zeggen dat de 809 (als je uitgaat op nummers) beter zou zijn.Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 18:56:
Reactie op een eerdere onderwerp. De Jamo C807 is de beste uit deze serie, beter dan de C809 of C805. Van de C607 moet je helemaal wegblijven.
Nofi, maar misschien hebben mensen wat aan extra info.
Ik heb met vurenhout, een zaag wat schroeven en een pot zwarte verf zelf 2 ophangunits gemaaktJobbie schreef op donderdag 22 december 2011 @ 09:34:
[...]
Wat hebben jullie allemaal met je surround speakers gedaan dan? Opgehangen?
Inmiddels verhuist en nu staan ze in een kast.
Dat dus. De 809 is een flink stuk duurder dan de 807.Griffin schreef op donderdag 22 december 2011 @ 20:16:
[...]
Waarom is de 807 de beste? Onderbouwing is handig want je zou haast zeggen dat de 809 (als je uitgaat op nummers) beter zou zijn.
Nofi, maar misschien hebben mensen wat aan extra info.
Dus van deze kant ook de vraag voor wat meer tekst en uitleg en eventueel ook hoeveel beter deze is dan de S series. Is dat marginaal? Of een wereld van verschil?