Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel lag je hebt heeft helemaal niets te maken met of de graphics settings op high of medium staan. Lag is een term voor de network delay, terwijl je daar in een race game nauwelijks last van hebt.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2013 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 00:04
Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 23:08:
Hoeveel lag je hebt heeft helemaal niets te maken met of de graphics settings op high of medium staan. Lag is een term voor de network delay, terwijl je daar in een race game nauwelijks last van hebt.
Ow :| dat wist ik niet.
Het leek alsof die bij medium settings minder last had van gekleurde blokjes tijdens snelle bewegingen.
Maar dat heb ik dus mis, ok :?
Ik heb de term lag hiervoor niet mogen gebruiken>

[ Voor 5% gewijzigd door ozzykillbirdy op 02-09-2013 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lag is een term voor network latency en input latency bij elkaar opgeteld. Als het beeld stottert heb je gewoon last van een lage framerate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 23:57
d--amo schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:36:
Aan de power settings ligt het niet, die heb ik reeds aangepast.
Zowel bij de eigenschappen van de wifi-adapter als in het power plan van Windows?

Vrees dat ik verder weinig nuttigs bij te dragen heb. Zelf zou ik voor de zekerheid even kijken of de firmware van de router up-to-date is, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen hoe het daar aan zou kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-07 14:36

Jasperlamers

Carpe Diem!

Control Panel\Hardware and Sound\Power Options\Edit Plan Settings dan advanced power options moet je bij elk profiel ff doen maar na 20minuten geen activiteit gaat de hdd uit 8)7 dat was bij mij het probleem dus effe zorgen dat de hdd niet uit gaat is het probleem waarschijdlijk weg
DMP.cc schreef op zondag 01 september 2013 @ 12:11:
Mijn N56VZ heeft ook af en toe last van willekeurige 'uitvallen'. Soms heb ik er weken geen last van en dan opeens als ik hem net heb aangezet 'poef' uit, over het algemeen is de laptop dan niet belast.

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kard
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:23
Mijn N56VB van een paar weken oud viel vandaag ook spontaan uit (op de accu, maar meer dan 50% capaciteit) zonder zware belasting. Ik hoop dat het eenmalig is, maar als ik dit hier zo lees vrees ik voor erger. De battery settings had ik al eerder veranderd, hij schakelt mijn SSD als het goed is niet uit. Zonet 2 volledige passes van memtest86+ gedraaid en geen errors...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:19
Heb sinds een kleine maand een N56VB met i5.
De DVD-brander maakt soms een luid en kort geluid wanneer ik opstart, schakel tussen Metro en Bureaublad en bij het starten van Windows Media Player.
Zijn hier personen die dit ook hebben? Ik weet niet of dit normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-08 15:33
Mensen!

Is er al een oplossing voor het ontzettend irritante buzzing geluid van de subwoofer?!
Kan er nog steeds niet veel over vinden op internet.
Misschien weten jullie raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wachten op de N550 was ik eigenlijk zat, en een versie met quadcore i7 met mat non-touch scherm komt blijkbaar niet (enkel quad i7 met touchscreen, of ULV i7 zonder touchscreen)...

Mijn winkel heeft gelukkig weer de N56 aan het assortiment toegevoegd, dus daar gaan we dan maar voor. Samsung 840 EVO er in en dat wordt genieten.

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:58
Ik ben me aan het orienteren voor de N750JV.
Ik wil graag een van de HD's vervangen voor een SSD (Samsung 840). Echter ik als Noob weet niet of ik nu die laptopkit moet bestellen of gewoon een losse? Wat is het verschil?

Around here, something radiates. (Counting Crows)

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Voronwë schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:06:
Ik ben me aan het orienteren voor de N750JV.
Ik wil graag een van de HD's vervangen voor een SSD (Samsung 840). Echter ik als Noob weet niet of ik nu die laptopkit moet bestellen of gewoon een losse? Wat is het verschil?
als er een hdd in past past er vaak ook een ssd in, een notebook kit voor een ssd wil eigenlijk zeggen dat je hem zonder 3,5'' bracket krijgt en zonder SATA kabel krijgt, dingen die je in een laptop vaak niet nodig hebt ;)

Signature

• All Bogs
dieselross schreef op woensdag 04 september 2013 @ 09:28:
De DVD-brander maakt soms een luid en kort geluid wanneer ik opstart, schakel tussen Metro en Bureaublad en bij het starten van Windows Media Player.
Dat doet de optische drive van mijn N55 ook. Gezien ik het ding nauwelijks gebruik, heb ik hem via de device manager gewoon uitgezet.
marijn65 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:36:
Is er al een oplossing voor het ontzettend irritante buzzing geluid van de subwoofer?!
Kan er nog steeds niet veel over vinden op internet.
Misschien weten jullie raad?
Weet niet of het specifiek over buzzing gaat, maar ik heb in dit topic eerder een oplossing voorbij zien vliegen voor geluidsproblemen met de N56. Wellicht kun je daar iets mee.
Kard schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 19:33:
Mijn N56VB van een paar weken oud viel vandaag ook spontaan uit (op de accu, maar meer dan 50% capaciteit) zonder zware belasting. Ik hoop dat het eenmalig is, maar als ik dit hier zo lees vrees ik voor erger. De battery settings had ik al eerder veranderd, hij schakelt mijn SSD als het goed is niet uit. Zonet 2 volledige passes van memtest86+ gedraaid en geen errors...
Wanneer het enkel op je accu gebeurt bestaat er natuurlijk de kans dat je accu gewoon niet deugt.

• PerK
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-10-2023
Beste tweakers,

Ik heb even een paar vragen m.b.t. de Asus N750JV-T4090H.

Deze laptop heb ik sinds een paar dagen in mijn bezit. Vandaag heb ik 1 van de 2 hdd's vervangen voor een SSD (crusial m4 256gb). Vervolgens op een andere laptop een w7 pro boot usb gemaakt.

Nu installeer ik (na wat klooien in de bios) windows 7 pro 64b op de m4.

Als alles geïnstalleerd is en ik op het bureaublad kom, kan ik geen verbinding maken met internet (zowel bekabeld als draadloos).
Dit heeft waarschijnlijk te maken met de drivers voor de hardware. Op de Asus site staat bij ondersteuning dat je je OS moet kiezen. De enige twee opties zijn: W8 64bit en Others.

Bij others zijn alleen bios drivers te vinden. Betekend dit dat er geen drivers voor windows 7 worden ondersteund? En dat ik dus op deze laptop geen windows 7 kan draaien?

Ik heb nog even een vraag voor gebruikers van dit type laptop. Lijkt het of er op jullie scherm ook een soort "waas" hangt? Dit is vooral te zien bij een witte achtergrond. Of komt dit door het type scherm (mat)?

Alvast bedankt.

• imeR
  • Laatst online: 12-09 15:57
Perkerssens schreef op donderdag 05 september 2013 @ 18:14:
Beste tweakers,

Ik heb even een paar vragen m.b.t. de Asus N750JV-T4090H.

Deze laptop heb ik sinds een paar dagen in mijn bezit. Vandaag heb ik 1 van de 2 hdd's vervangen voor een SSD (crusial m4 256gb). Vervolgens op een andere laptop een w7 pro boot usb gemaakt.

Nu installeer ik (na wat klooien in de bios) windows 7 pro 64b op de m4.

Als alles geïnstalleerd is en ik op het bureaublad kom, kan ik geen verbinding maken met internet (zowel bekabeld als draadloos).
Dit heeft waarschijnlijk te maken met de drivers voor de hardware. Op de Asus site staat bij ondersteuning dat je je OS moet kiezen. De enige twee opties zijn: W8 64bit en Others.

Bij others zijn alleen bios drivers te vinden. Betekend dit dat er geen drivers voor windows 7 worden ondersteund? En dat ik dus op deze laptop geen windows 7 kan draaien?

Ik heb nog even een vraag voor gebruikers van dit type laptop. Lijkt het of er op jullie scherm ook een soort "waas" hangt? Dit is vooral te zien bij een witte achtergrond. Of komt dit door het type scherm (mat)?

Alvast bedankt.
Windows 8 drivers zullen ook wel op Windows 7 werken. ;)

• Flipside
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2024
dieselross schreef op woensdag 04 september 2013 @ 09:28:
Ja, dit is bij mij ook altijd het geval geweest. Dit vertraagt zelfs het openen van Windows Media Player. Op het Intel forum wordt gesuggereerd dat het aan de Intel RST drivers ligt. Intel ontkent dit maar het lijkt me toch aannemelijk. Bij de volgende Windows installatie ga ik de RST eens weglaten om te zien of het dan is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerK
  • Laatst online: 19-10-2023
Ik krijg die lan drivers maar niet geïnstalleerd.... Ik.heb nu alleen wlan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:23
Flipside schreef op donderdag 05 september 2013 @ 21:46:
[...]

Ja, dit is bij mij ook altijd het geval geweest. Dit vertraagt zelfs het openen van Windows Media Player. Op het Intel forum wordt gesuggereerd dat het aan de Intel RST drivers ligt. Intel ontkent dit maar het lijkt me toch aannemelijk. Bij de volgende Windows installatie ga ik de RST eens weglaten om te zien of het dan is opgelost.
De K53 van mijn pa het hetzelfde, bij mijn eigen N56 heb ik het nooit gemerkt. Ik heb volgens mij ook niks van Intel geïnstalleerd waar mijn pa de standaard bloatware installatie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 22:52:
Het wachten op de N550 was ik eigenlijk zat, en een versie met quadcore i7 met mat non-touch scherm komt blijkbaar niet (enkel quad i7 met touchscreen, of ULV i7 zonder touchscreen)...

Mijn winkel heeft gelukkig weer de N56 aan het assortiment toegevoegd, dus daar gaan we dan maar voor. Samsung 840 EVO er in en dat wordt genieten.
Ik kom net bij de Paradigit vandaan, waar ik wat informatie heb gekregen over welke N550-modellen precies naar Nederland komen tegen welke prijs. De man daar zei dat ze in november zowel de 15" met i7 en touchscreen als die zonder touchscreen verwachten, respectievelijk voor 999,- en 1149,- euro. Waarom het prijsverschil voor een touchscreen zo groot is kon hij me ook niet vertellen.

Toch blijf ik het raar vinden dat Asus haar N56-lijn overal uit het assortiment begint te halen terwijl de N550-lijn nog lange niet fatsoenlijk leverbaar is... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
Perkerssens schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 10:14:
Wellicht kun je op de website van de fabrikant van je netwerk-chip iets vinden, of een Win7 driver van een oudere N-series laptop gebruiken (mits dit model dezelfde chip gebruikt).

Wat de prijzen van de N550 betreft, ik meen dat het goedkopere model een wat zwakkere grafische chip had, en op andere punten zal de hardware waarschijnlijk ook licht verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:53
Perkerssens schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 10:14:
Dit is Tweakers, waar verwacht wordt dat je eerst enige actie zelf onderneemt.
Dat betekend dus niet alleen blindstaren naar de ondersteuningspagina van je Laptop model.

Dus: Kijk even naar je NIC. Wie heeft de chip gemaakt?
Alle zichzelf respecterende fabrikanten hebben een webpagina met drivers voor verscheidene besturingssystemen. ;)

Even verder kijken dan je neus lang is :P
Tipje: Win Vista / Win 7 / Win 8 zijn 95 % van de gevallen uitwisselbaar ;)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen860
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-08 17:39
gewoon de drivers van de fabrikant downloaden als die niet beschikbaar zijn als je die niet kunt opzoeken kan je het zien als je everest home installeerd daar zie je dan het model naam dat opzoeken maar dat kan iedere tweaker wel neem ik aan ;)

Did you try turning off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaanf
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09 13:59
Ik ben sinds vandaag eigenaar van de N56VB-S4062H. Nu wil hier ik hier de 840 SSD van samsung in zetten. Ik ging er eigenlijk vanuit dat dit moet via een caddy die je moest kopen op hddcaddy.nl. Werkt de 'notebook' kit van de 840 ook zonder problemen? pricewatch: Samsung 840 series Notebook kit 120GB
Voor de duidelijkheid, de SSD komt ter vervanging van de DVD drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
christiaanf schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 13:44:
Ik ben sinds vandaag eigenaar van de N56VB-S4062H. Nu wil hier ik hier de 840 SSD van samsung in zetten. Ik ging er eigenlijk vanuit dat dit moet via een caddy die je moest kopen op hddcaddy.nl. Werkt de 'notebook' kit van de 840 ook zonder problemen? pricewatch: Samsung 840 series Notebook kit 120GB
"120GB - Samsung 840 Series Solid State Drive (SSD) with Desktop and Notebook Installation Kit 120 sata MZ-7TD120KW upgrade kit works with all Brands. Dell, HP, Toshiba, Acer, Sony, Asus, Compaq, Lenovo IBM etc.. "

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
christiaanf schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 13:44:
De SSD moet in plaats van de harddisk komen, aangezien deze SATA-3 is, de DVD drive niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bathing Aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 15:01
Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 23:08:
"The term lag is often also used as a synonym for communication latency. This can be misleading because there can be other causes for the symptom."

Kan dus best met de grafische instellingen te maken hebben. Lag in de breedste zin van het woord betekend gewoon; het niet kunnen bijbenen van iets of iemand.

De Nederlandse Wikipedia pagina (over lag) vind ik dan ook niet zo duidelijk. Lag, ofwel; latentie, zoals dat zo mooi wordt genoemd, kan namelijk ook gewoon het niet kunnen bijbenen van de grafische verwerking zijn, wat dus het probleem kan zijn bij een computerspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Ik heb nu al een week of 2 de N550JV en ben er heel tevreden over.
Het was het wachten waard voor mij. De touchscreen vind ik persoonlijk toch een leuke toevoeging.
Hier en daar toch leuke apps in de windows store (XBMC Commander, tunein, Netflix,...)
Fotos bekijken met touchscreen is ook handig bv.
Heb een samsung evo 840 SSD gestoken en een WD 1TB HDD, ideaal.
Alle drivers zijn in orde zover ik weet.Enigste dat ik nog moet fixen is de fn+f2, ook het lichtje van dit brandt niet, dacht dat dit voor de wifi of bluetooth was, mr die werken alletwee, dus weet het niet echt.
Verder topnotebook...aanrader van een tevreden eigenaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Hoe kom je eraan? Hij is echt nog nergens leverbaar op dit moment... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Zinu schreef op zondag 08 september 2013 @ 08:03:
Hoe kom je eraan? Hij is echt nog nergens leverbaar op dit moment... :(
Ik had hem hier http://www.laptopshop.nl/...259678.21.5.utmcsr=google|utmccn=(organic)|utmcmd=organic|utmctr=coolblue%20nl&__utmv=1.|1=GUID=G5893725462718607875=1&__utmk=144514997

gekocht, juist toen die daar leverbaar was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
Gisteren mijn N750JV binnengekregen. Maar ik ben nog niet heel erg tevreden. Als het scherm open geklapt is lijkt het wel alsof hij iets kromtrekt waardoor als ik links onder naast het touchpad druk de laptop een beetje kantelt. Hij lijkt dan op 3 poten te rusten en dus te wiebelen. Iets wat niet hoort naar mijn mening. Tevens sluit de dvd lade niet helemaal mooi aan met de rest van de behuizing. Daar kan ik mee leven, maar dat wiebelen zit me dwars. Ik twijfel sterk of ik hem terugstuur of niet.
Verder zitten de stickers scheef en zit het nvidea stickertje op zijn kop geklapt. Nu zal ik die toch verwijderen, maar het overtuigt me niet echt van een klasse product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjkmemo8
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09 08:12
Voronwë schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:00:
Ik twijfel sterk of ik hem terugstuur of niet.
Terugsturen die handel, je hebt hier niet voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
De buren hebben juist een review van de N550-CM068H geplaatst. Dit is de smaak i7 en touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
In de review staat dat er geen ssd kan ingebouwd worden?? Bij mij steekt die er toch in incl een 1tb hdd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Laatst online: 12-09 13:20
ozzykillbirdy schreef op zondag 08 september 2013 @ 16:01:
In de review staat dat er geen ssd kan ingebouwd worden?? Bij mij steekt die er toch in incl een 1tb hdd...
En zonder dvd speler dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Klopt, ik zou niet weten waarom je nog een dvd speler nodig hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Laatst online: 22-08 19:30
Weet iemand de goede driver van de geluidskaart van: pricewatch: Asus X5QSF-S1123V

Ik gebruik op dit moment windows 8, maar het geluid kraakt vaak. Ook als ik bevoorbeeld een skype gesprek heb en wil een youtube filmpje kijken, laat die het geluid pas horen als ik het gesprek sluit...

http://support.asus.com/D...e=nl-nl&m=X5QSF&p=3&s=354 stond wat van Realtek Audio Driver, maar bij de installatie gaf die Vista weer... Dus mijn vraag of iemand de goede driver van de geluidskaart weet voor windows 8 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Laatst online: 22-07 16:22
Voronwë schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:00:
Gisteren mijn N750JV binnengekregen. Maar ik ben nog niet heel erg tevreden. Als het scherm open geklapt is lijkt het wel alsof hij iets kromtrekt waardoor als ik links onder naast het touchpad druk de laptop een beetje kantelt. Hij lijkt dan op 3 poten te rusten en dus te wiebelen. Iets wat niet hoort naar mijn mening. Tevens sluit de dvd lade niet helemaal mooi aan met de rest van de behuizing. Daar kan ik mee leven, maar dat wiebelen zit me dwars. Ik twijfel sterk of ik hem terugstuur of niet.
Verder zitten de stickers scheef en zit het nvidea stickertje op zijn kop geklapt. Nu zal ik die toch verwijderen, maar het overtuigt me niet echt van een klasse product.
Bij mij zat de dvd lade ook niet netjes zoals je bij dergelijk product zou verwachten. Hij stak een beetje uit en zat bovendien ook nog scheef. Ik heb hem teruggestuurd, niet omwille daarvan, maar wel omdat hij niet werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
Die van mij is inmiddels terug. die DVD lade had ik mee kunnen leven, maar het feit dat hij wiebelt/kantelt als ik mijn pols erop leg, vind ik bij zo'n dure laptop niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Voronwë schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 14:38:
Die van mij is inmiddels terug. die DVD lade had ik mee kunnen leven, maar het feit dat hij wiebelt/kantelt als ik mijn pols erop leg, vind ik bij zo'n dure laptop niet kunnen.
Klopt, terecht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Besteld: ASUS N56VB S4061H. Hij komt alleen met Windows 8.

Hoe moet ik in principe W8 overzetten (met behoud van licentiesleutel) op een SSD, mocht ik die later willen kopen ter vervanging van de HD ?
Is klonen van HD naar de SSD voldoende met één of andere software ? Welke problemen kan men zoal verwachten ?

Nog een andere vraag: kan men bij deze van een USB stick booten? Bij de N55 kon dit niet.

• trommelaap
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 12:55
Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:18:

Is klonen van HD naar de SSD voldoende met één of andere software ? Welke problemen kan men zoal verwachten ?

Nog een andere vraag: kan men bij deze van een USB stick booten? Bij de N55 kon dit niet.
Ja en Ja. Klonen kan gewoon, bij sommige SSD's wordt daar de software voor meegeleverd. Mijn perceptie is wel dat een schone installatie beter werkt maar dat heeft meer met bloatware te maken dan met het klonen van schijf A naar schijf B.
Booten van USB is gewoon mogelijk.

You should never underestimate the predictability of stupidity | PVoutput: Franeker - ZZW 3440WP

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Hoe moet ik in principe W8 overzetten (met behoud van licentiesleutel) op een SSD, mocht ik die later willen kopen ter vervanging van de HD ?

mijn n56 kan win 8 booten van usb

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

De licentiesleutel zit in je UEFI (BIOS), dus die verlies je sowieso niet.

Verwijderd

Er zit een zogenaamde voorafgeinstalleerde licentiesleutel voor office 2010 op. Indien ik die zou willen vervangen door Office 2013, wat is dan goedkoopst ? Een upgrade 2010-->2013 kopen of gewoon een nieuwe licentiesleutel voor Office 2013 kopen ? Ik bedoel, biedt Asus zo'n upgrade aan want tenslotte is het verouderde software

Verwijderd

Ook ik ben gisteren een trotse eigenaar geworden van een Asus N56VB-S4016H. Heb de volgende zaken gelijk mee besteld:

- Samsung 840EVO 250GB SSD
- Corsair Vengeance 16GB geheugen

Heb alsvolgt gehandeld:

1. Laptop opstart en Windows 8 geactiveerd
2. Originele hardeschijf eruit gehaald en het geheugen en SSD geplaats
3. Opgestart met originele Windows 8 dvd (eigen versie) voor een verse Instal
4. Compleet Windows 8 geïnstalleerd met updates
5. Asus drivers via bijgeleverde CD geïnstalleerd
6. DVD speler verwijderd en HDD-Caddy geplaats met originele harde schijf (opnieuw gepartitioneerd)

Dit alles heeft mij +/- 2 uur gekost en zonder dat ik de BIOS instellingen heb moeten wijzigen werkt alles naar behoren. De opstarttijd is +/- 7 seconden :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:27:
Ook ik ben gisteren een trotse eigenaar geworden van een Asus N56VB-S4016H. Heb de volgende zaken gelijk mee besteld:

- Samsung 840EVO 250GB SSD
- Corsair Vengeance 16GB geheugen

Heb alsvolgt gehandeld:

1. Laptop opstart en Windows 8 geactiveerd
2. Originele hardeschijf eruit gehaald en het geheugen en SSD geplaats
3. Opgestart met originele Windows 8 dvd (eigen versie) voor een verse Instal
4. Compleet Windows 8 geïnstalleerd met updates
5. Asus drivers via bijgeleverde CD geïnstalleerd
6. DVD speler verwijderd en HDD-Caddy geplaats met originele harde schijf (opnieuw gepartitioneerd)

Dit alles heeft mij +/- 2 uur gekost en zonder dat ik de BIOS instellingen heb moeten wijzigen werkt alles naar behoren. De opstarttijd is +/- 7 seconden :)
Interessant, maar je bent dan wel je garantie kwijt (2 jr carry-in) ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:31:
[...]

Ha dit staat nergens en ik heb geen garantie seal doorbroken.

• imeR
Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:31:
[...]

Nee hoor :)

• bjkmemo8
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09 08:12
Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:27:

Wat doe je nu met de dvd speler? Ik dacht te menen dat er usb behuizing hiervoor is, maar kan het zelf niet zo vinden.

• imeR
bjkmemo8 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:30:
[...]

Wat doe je nu met de dvd speler? Ik dacht te menen dat er usb behuizing hiervoor is, maar kan het zelf niet zo vinden.
Staan er zat op eBay ;)

Verwijderd

http://hddcaddy.com/nl/ac...ata-dvd-of-br-speler.html

En wat moet je tegenwoordig nog met een DVD speler ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2013 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Heeft iemand een idee hoelang de N550jv gemiddeld kan doen met een volle batterij? Dit voor gewoon gebruik ( geen games en niet in slaapmodus, dus scherm constant aan). Ik zie meestal 2-3 uur staan bij de tijdsindicatie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacy
  • Laatst online: 05-09 14:41
Heeft iemand ervaringen met de Wifi op de N550JV? In de review op Hardware.info heb ik gelezen dat deze tamelijk slecht is. Ter info, de Wifi adapter die erop zit is de 'Atheros AR9485WB-EG'. Uit een andere review over een andere laptop waar deze adapter ook in zit, gelezen op Tweakers.net, komt de adapter er helemaal niet slecht van af.

Daarnaast ben ik ook, evenals ozzykillbirdy, benieuwt naar de accuduur van het toestel.

Iemand ervaringen? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Tacy schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 06:25:
Heeft iemand ervaringen met de Wifi op de N550JV? In de review op Hardware.info heb ik gelezen dat deze tamelijk slecht is. Ter info, de Wifi adapter die erop zit is de 'Atheros AR9485WB-EG'. Uit een andere review over een andere laptop waar deze adapter ook in zit, gelezen op Tweakers.net, komt de adapter er helemaal niet slecht van af.

Daarnaast ben ik ook, evenals ozzykillbirdy, benieuwt naar de accuduur van het toestel.

Iemand ervaringen? Alvast bedankt.
De wifi is niet slecht hoor.Ik kan een 1080p film streamen met wifi zonder lange buffertijden.
Dit kon ik niet met mij vorige laptop. Ik heb de drivers van qualcomm gebruikt voor draadloze verbindingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacy
ozzykillbirdy schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:09:
[...]

De wifi is niet slecht hoor.Ik kan een 1080p film streamen met wifi zonder lange buffertijden.
Dit kon ik niet met mij vorige laptop. Ik heb de drivers van qualcomm gebruikt voor draadloze verbindingen. :)
Oké dan, ik las dat best een aantal mensen een ander kaartje erin hebben gezet, bijvoorbeeld de Intel Centrino Advanced-N 6235 aangezien ze last hadden van een trage verbinding. Misschien lossen de drivers van Qualcomm dit wel op. Aan de andere kant is dit maar een upgrade van rond de 25 euro.

Zelf zit ik te denken om de Asus N550JV aan te schaffen. Zelf zal ik hem dan upgraden met een Samsung 840 EVO 250GB SSD en de 750GB HDD met een caddy erbij stoppen. Kan hem later nog upgraden tot 16GB ram maar 8 lijkt me denk ik wel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Ik heb ook een samsung evo 840 SSD gestoken en een caddy voor een HDD, werkt prima, start razendsnel op.Het geheugen is voldoende voor mij,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacy
ozzykillbirdy schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:33:
Ik heb ook en samsung evo 840 SSD gestoken en een caddy voor een HDD, werkt prima, start razendsnel op.Het geheugen is voldoende voor mij,
Ik heb zelf nog nooit een SSD geplaatst, is de laptop kit nodig, of volstaat de normale 840?

Hoe zijn je ervaringen met het toetsenbord? Ik denk dat ik even ga kijken of ze hem bij de MediaMarkt hebben staan. Ik moet veel verslagen, mails etc. typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

gewoon de goedkoopste pakken ;) het desktop pack zit vaak een bracket en een kabeltje bij namelijk ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isscander
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-11-2023
Kan ik mijn HDD vervangen door een Crucial M4 SSD in mijn Asus N550JV?
En weet iemand wat het gewicht (ongeveer) wordt na het inbouwen van een caddy met de Crucial? "Verlies" je zegmaar gewicht door het verwijderen van de DVD-drive?

[ Voor 96% gewijzigd door Isscander op 13-09-2013 12:36 . Reden: Caddy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
ozzykillbirdy schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 05:10:Heeft iemand een idee hoelang de N550jv gemiddeld kan doen met een volle batterij? Dit voor gewoon gebruik ( geen games en niet in slaapmodus, dus scherm constant aan). Ik zie meestal 2-3 uur staan bij de tijdsindicatie??
Bij deze review spreken ze over 4 uur en 52 minuten, met WiFi aan. Mijn N55 houdt het krap 4 uur vol, en ik zou verwachten dat met de betere efficiency van Haswell de N550 het een tikje beter doet, dus een uithoudingsvermogen van krap 5 uur klinkt me geloofwaardig in de oren.
Tacy schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 06:25:
De adapter is slecht in de zin dat het slechts een maximale snelheid van 150 mbps ondersteunt; men is van mening dat je bij een laptop in deze prijscategorie wel wat beters mag verwachten. Wanneer de snelheid je echter niet stoort, is het ding prima bruikbaar in de praktijk. Mijn "slechte Atheros adapter" heeft in ieder geval geen last van wegvallende verbindingen, iets waar de geprezen Centrino's de laatste tijd soms toch wel last van lijken te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacy
All Bogs schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:05:
[...]

Bij deze review spreken ze over 4 uur en 52 minuten, met WiFi aan. Mijn N55 houdt het krap 4 uur vol, en ik zou verwachten dat met de betery efficiency van Haswell de N550 het een tikje beter doet, dus een uithoudingsvermogen van krap 5 uur klinkt me geloofwaardig in de oren.

[...]

De adapter is slecht in de zin dat het slechts een maximale snelheid van 150 mbps ondersteunt; men is van mening dat je bij een laptop in deze prijscategorie wel wat beters mag verwachten. Wanneer de snelheid je echter niet stoort, is het ding prima bruikbaar in de praktijk. Mijn "slechte Atheros adapter" heeft in ieder geval geen last van wegvallende verbindingen, iets waar de geprezen Centrino's de laatste tijd soms toch wel last van lijken te hebben.
Oke, duidelijk! Bedankt.

Toevallig iemand ervaringen met het toetsenbord op de N550? Is deze net zo goed/beter als zijn voorganger? De winkels hier in de buurt hebben zowel deze als zijn voorganger niet staan dus kan het zelf niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Toetsenbord is prima hoor.
Wat betreft de batterijduur: ik haal maar 3uur, zou dit komen door de extra HDD die in gebruik was met de test?
Stond wel op gebalanceerd, ik test morgen op Power4Gear power saving.

[ Voor 20% gewijzigd door ozzykillbirdy op 14-09-2013 01:29 ]

• Voronwë
Nou het belang van goed gereedschap blijkt maar weer.
Laptop is netjes omgeruild voor een beter exemplaar.
Ik blij de achterkant opengeschroefd (kl*te torx) en de SSD geplaatst. Boel weer dichtgeschroefd, Laptop aan. Blijkt dat ik de lege HDD voor de SSD heb omgewisseld ipv de OS schijf voor de SSD. Met als gevolg dat de de SSD nu f: is een de oude nog steeds c:. Via de bios de boot wel goed insteld voor de SSD, maar omdat hij de c:\ schijf niet is blijkt hij nog steeds af en toe te verwijzen naar de oude HDD.

Kortom, de boel weer openschroeven om de schijven weer te wisselen. Niet dus, mijn torx schroevendraaier blijkt achteraf van een k*t kwaliteit te zijn waardoor de kleine inimini schroefjes dol draaien. Of te wel: ik krijg hem niet open...
Zeker 6 van de 14 zijn niet meer bruikbaar en zitten er nog in.
Maandag op mijn werk maar even kijken of we daar een goede torx 5 hebben om de resterende schroefjes eruit te halen of te boren...

Nu probeer ik, nog tevergeefs, de SSD te hernoemen naar c:\ zodat ik iig dat ding nog kan gebruiken...
Iemand tips?

Verwijderd

Als je SSD niet C: is, dan start je zeker nog op van je oude windows installatie?

• Voronwë
Nee, ik heb in de Bios wel netjes de SSD als boot ingesteld. Via schijfbeheer al geprobeerd de boel om te noemen, maar de laptop hangt na het inloggen als ik de c:\ naar iets anders hernoem.

Verwijderd

Ehm. Dan start je nog steeds op van de oude windows installatie..

Je moet windows opnieuw installeren op de SSD of de schijf klonen.

• Voronwë
HDD heb ik netjes gekloond via de bijgeleverde software op de SSD.
Ik heb nu 2 schijven met beide een OS. Als ik de SSD als boot instel , boot hij daar ook netjes van.
Het probleem zit hem in het feit dat hij een deel van de c:\ probeert te lezen omdat daar waarschijnlijk nog referenties naar zijn.

Verwijderd

Dat heb ik ook wel eens gehad ja.. De drive letters worden bijgehouden naast een ID van de drive. Dus als je de schijf kloont blijven de drive letters naar dezelfde partitie wijzen...

Om dat te fixen kan je regedit gebruiken om de drive letters 'op de SSD' goed te zetten. Zie http://forums.techguy.org...an-i-regedit-another.html over hoe je het registery op een bepaalde drive kan openen (dat is niet de C: ). Vervolgens kan je de driveletters goed zetten in HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices

• Voronwë
thnx dat ga ik even proberen!

• All Bogs
ozzykillbirdy schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:20:Wat betreft de batterijduur: ik haal maar 3uur, zou dit komen door de extra HDD die in gebruik was met de test?Stond wel op gebalanceerd, ik test morgen op Power4Gear power saving.
De batterijduur hangt natuurlijk sterk af van wat je onder "normaal gebruik" verstaat. De review praat over "continuous web-browsing", maar wanneer zij een simpele site bezoeken en jij eentje met actieve Flash-elementen terwijl je op de achtergrond een muziekje draait zal jouw batterij het minder lang volhouden. Het kan inderdaad zijn dat je wat winst boekt door een strengere power-saving modus aan te zetten. Persoonlijk heb ik gewoon mijn "balanced" plan aangepast om zo zuinig mogelijk te zijn, met uitzondering van het mogen uitzetten van de WiFi adapter.

De extra HDD zal de het uithoudingsvermogen van je batterij wat verminderen, maar aannemende dat hij gebruikt wordt voor opslag en niet continu bezig is, zal dit hooguit in de orde van minuten zijn. Mocht je je echt zorgen maken, kun je even met een programma als HWMonitor kijken hoe het met de gezondheid van je batterij gesteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Dankjewel, hier kan ik iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Drie uur lijkt mij wel aan de korte kant, de N56 heeft een kleinere accu en de Haswell zou zuiniger moeten zijn. Om mijn N56 in drie uur leeg te krijgen moet ik toch wel flink aan de bak qua webbrowsing.

Zolang de cpu op zijn laagste stand staat haal ik wel 4 a 5 uur met een beetje internetten en tekstverwerken. Uiteraard wel met toetsenbordverlichting uit en schermverlichting laag. De laagste stand van schermverlichting is ook nog steeds aardig helder.

Met alleen tekstverwerken en geen traffic naar de SSD krijg ik hem zelfs boven de 7 uur (Nagenoeg idle dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
All Bogs schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 21:08:
[...]

De batterijduur hangt natuurlijk sterk af van wat je onder "normaal gebruik" verstaat. De review praat over "continuous web-browsing", maar wanneer zij een simpele site bezoeken en jij eentje met actieve Flash-elementen terwijl je op de achtergrond een muziekje draait zal jouw batterij het minder lang volhouden. Het kan inderdaad zijn dat je wat winst boekt door een strengere power-saving modus aan te zetten. Persoonlijk heb ik gewoon mijn "balanced" plan aangepast om zo zuinig mogelijk te zijn, met uitzondering van het mogen uitzetten van de WiFi adapter.

De extra HDD zal de het uithoudingsvermogen van je batterij wat verminderen, maar aannemende dat hij gebruikt wordt voor opslag en niet continu bezig is, zal dit hooguit in de orde van minuten zijn. Mocht je je echt zorgen maken, kun je even met een programma als HWMonitor kijken hoe het met de gezondheid van je batterij gesteld is.
Is dit goed?

http://prntscr.com/1rj024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn95
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-08 11:21
Beste mensen,

Ik heb de Asus n73sv.

Al een tijdje flikkert het scherm(2,5mnd).

Ik heb het volgende al gedaan:

System restore via de F9 knop bij het opstarten.

Extern scherm aangesloten via de VGA uitgang, hierbij komt het flikkeren alleen maar voor op het 2e scherm.

Ik denk dus dat het aan de videokaart ligt. Het enige dat ik opmerkte aan het flikkeren is dat het zo gaat:

aan uit, aan uit, kan paar keer voorkomen. Soms blijft het 5-10sec zwart. Als je dan goed naar het scherm kijkt dan zie je aan de linker kant 2 blauwe verticale lijnen lopen met blauwe spikkels zegmaar.. Misschien geeft dit iets aan?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik heb een probleem met mijn N76 op het gebied van multimonitor opstellingen, graag breng ik dan ook mijn topic onder de aandacht: Asus N76 lust geen multimonitor meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
Prima hoor. De totale capaciteit is 60 Wh wat klopt met de specificaties. Het "wear level" geeft aan in hoeverre de batterij is versleten; dat hier nu al 7% staat lijkt misschien vreemd te zijn, maar zelfs een nieuwe batterij heeft zelden of nooit een wear level van 0%, dus dit is niet direct iets om je zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-08 16:14
Heb sinds enkele weken een Asus N76VB T4038H. Hij bevalt goed en is sneller dan verwacht. Zeker als je hem dichtklapt en dan weer opent, kan je direct weer verder met je werk - heerlijk.

Enige wat niet heel fijn werkt is de touchpad, heb ooit met een Apple MacBook Pro gewerkt en blijkbaar valt die kwaliteit niet te halen.

Maar merk de laatste tijd dat er wat spanning door m'n laptop heen gaat. Je voelt het 'trillen' onder je vingers. En zeker als de laptop dicht zit (met de adapter in het stopcontact), dan voel je duidelijk de spanning 'trillen'. Vraag me af of ik hiermee terug moet naar de fabrikant of dat het geen kwaad kan.

Hardware: MSI B450M Mortar Max | AMD Ryzen 5 3600 | 16 GB RAM | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
  • Laatst online: 16:19
Skar schreef op maandag 16 september 2013 @ 14:56:
Heb sinds enkele weken een Asus N76VB T4038H. Hij bevalt goed en is sneller dan verwacht. Zeker als je hem dichtklapt en dan weer opent, kan je direct weer verder met je werk - heerlijk.

Enige wat niet heel fijn werkt is de touchpad, heb ooit met een Apple MacBook Pro gewerkt en blijkbaar valt die kwaliteit niet te halen.

Maar merk de laatste tijd dat er wat spanning door m'n laptop heen gaat. Je voelt het 'trillen' onder je vingers. En zeker als de laptop dicht zit (met de adapter in het stopcontact), dan voel je duidelijk de spanning 'trillen'. Vraag me af of ik hiermee terug moet naar de fabrikant of dat het geen kwaad kan.
Zit de adapter in een geaard stopcontact? Indien dat niet zo is, probeer het even in een geaard stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

dieselross schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:31:
[...]

Zit de adapter in een geaard stopcontact? Indien dat niet zo is, probeer het even in een geaard stopcontact.
bekend probleem, had ik ook. Geaardstopcontact heeft het opgelost :)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag verwijs ik naar dit onderwerp: Geheugen testen van grafische kaart - Asus N56VZ over de Asus N56VZ icm een GT 650 M en artifacten. Misschien dat iemand van jullie hierover meer weet?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2013 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
All Bogs schreef op maandag 16 september 2013 @ 11:18:
[...]

Prima hoor. De totale capaciteit is 60 Wh wat klopt met de specificaties. Het "wear level" geeft aan in hoeverre de batterij is versleten; dat hier nu al 7% staat lijkt misschien vreemd te zijn, maar zelfs een nieuwe batterij heeft zelden of nooit een wear level van 0%, dus dit is niet direct iets om je zorgen over te maken.
Dankjewel, ik ga nog wat verschillende tests doen om de gemiddelde tijd te kunnen bepalen.Ook ga ik eens kijken in de schema instellingen of ik hier en daar iets kan verbeteren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NtT6
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-01-2024
Heeft iemand hier toevallig een N45 N55 of N75 Asus laptop? En in de buurt van Amsterdam :-) ?

Mijn batterij laadt niet meer op en ik wil vaststellen of het de batterij is of het oplaadcircuit door even 10 min. van batterij te ruilen. Als mijn batterij in de andere laptop niet oplaadt, is het de batterij, en als jouw batterij in mijn laptop niet oplaadt, is het het moederbord...

Context:
Mijn batterij laadt niet meer op. Gangbare tips op internet geprobeerd (o.a. uninstall van MS ACPI control method battery), maar niks wil helpen. Blijf op 2% batterij hangen en zowel in BIOS als windows laadt ie totaal niet meer op. In windows geeft ie " plugged in, charging" maar er komt niets bij.

Asus vertelt me doodleuk dat ik op de batterij geen 2 jaar garantie heb dus moet dokken. Maar ik ben er niet van overtuigd dat het de batterij is en niet het laadcircuit. De batterij geeft nl. maar 9% wear aan en de last charge was iets van 85% van total capacity. Ik heb de batterij ook bijna nooit gebruikt. Om nu EUR 90 stuk te slaan op een nieuwe batterij terwijl dat het misschien niet is, lijkt me beetje suf.

Graag zou ik dus even testen met iemand met een vergelijkbare laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw_
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-08 19:52
Stef602 schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:43:
[...]

bekend probleem, had ik ook. Geaardstopcontact heeft het opgelost :)
Kan het kwaad om hem te gebruiken in een niet-geaard stopcontact? Kan iemand in het kort uitleggen hoe en waarom dit wordt veroorzaakt? Ben er wel benieuwd naar en verwacht eind deze week dezelfde laptop te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtoxHybrid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-07 22:22
Bij het vervangen van mijn wifi module, is een paar maanden geleden een hoekje van een stekkertje afgebroken. Hij werkte nog perfect tot gisteravond. Sindsdien start mijn laptop niet meer op als het stekkertje zit aangesloten. Het asus service center heeft mij verteld dat ze zulke dingen niet leveren en dat ik mijn laptop voor reparatie moet opsturen, en dat de reparatiekosten boven de honderd(!) euro zullen uitvallen. Ik heb al gekeken bij asusparts.eu, maar daar zie ik hem ook niet staan. Weet iemand waar ik een vervanging zou kunnen vinden voor dit kabeltje?

Gegevens
Laptop: Asus N76VM
Kabel: N76VM IO CABLE (14004-00610400)
Omschrijving: Verbindt de rechter usb poorten en de mic/audio jack met het moederbord. Heeft 2x20 pins. connector is 20mm bij 4mm.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/e0hfKoMs.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4VPYD4Os.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Bu9fpjas.jpg
Thumbnails (klik voor volledige foto)

[ Voor 7% gewijzigd door AtoxHybrid op 17-09-2013 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ziet er uit als een lvds kabel voor het display. Dit hem niet?
http://www.aliexpress.com...e-Shipping/915044462.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtoxHybrid
  • Laatst online: 20-07 22:22
Ik heb ook al zitten kijken naar die LVDS kabels, misschien passen ze. Ik heb de omschrijving van mijn originele post even aangepast om te vermelden dat deze kabel de rechter usb poorten, en audio connectoren, verbindt met het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je geen LVDS kabel hebben.

Ik kan de juiste kabel ook niet vinden op het internet. Ik kan wel het bordje zelf vinden, maar die komt zonder kabel: http://www.oksystems.nl/p...scarded&vmcchk=1&Itemid=1

Die N76 is wel erg lastig te demonteren zo te zien...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2013 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 09:39
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 12:56:

Die N76 is wel erg lastig te demonteren zo te zien...
Valt nog best mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
Voronwë schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 16:35:
Nou het belang van goed gereedschap blijkt maar weer.
Laptop is netjes omgeruild voor een beter exemplaar.
Ik blij de achterkant opengeschroefd (kl*te torx) en de SSD geplaatst. Boel weer dichtgeschroefd, Laptop aan. Blijkt dat ik de lege HDD voor de SSD heb omgewisseld ipv de OS schijf voor de SSD. Met als gevolg dat de de SSD nu f: is een de oude nog steeds c:. Via de bios de boot wel goed insteld voor de SSD, maar omdat hij de c:\ schijf niet is blijkt hij nog steeds af en toe te verwijzen naar de oude HDD.

Kortom, de boel weer openschroeven om de schijven weer te wisselen. Niet dus, mijn torx schroevendraaier blijkt achteraf van een k*t kwaliteit te zijn waardoor de kleine inimini schroefjes dol draaien. Of te wel: ik krijg hem niet open...
Zeker 6 van de 14 zijn niet meer bruikbaar en zitten er nog in.
Maandag op mijn werk maar even kijken of we daar een goede torx 5 hebben om de resterende schroefjes eruit te halen of te boren...

Nu probeer ik, nog tevergeefs, de SSD te hernoemen naar c:\ zodat ik iig dat ding nog kan gebruiken...
Iemand tips?
Zo gisteren met goed gereedschap de resterende schoefjes kunnen verwijderen. Was al bang dat ik ze uit zou moetenboren. Bleek gelukkig niet nodig. :*)
Toen de HDD nogmaals gekloond naar de SSD en deze geplaatst waar eerste de oude OS drive zat. Die OS-HDD nu verwijderd. Laptop starte zonder problemen en aanpassingen op. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:22
Mistral schreef op maandag 22 juli 2013 @ 09:26:
Staat hij niet bij muis in apparaatbeheer? Kijk ook eens bij verborgen pictogrammen.
Beetje late reactie, maar probleem is nog steeds hetzelfde. :)

Bij apparaten beheer staat (verborgen) Touchpad en PS2 mouse, code 24 niet correctie of niet aanwezig.

Hoe zet ik dit aan/uit in de bios? 'Internal pointing device - Enable'

Edit: plaatje bij het praatje:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5526/9786662525_7c59ea3edb_c.jpg

Wanneer is via Life Update wil updaten krijg ik (nadat smart gesture is geïnstalleerd) deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3804/9786763794_4ba8f4eb95_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5485/9786786065_7f3db6d65b_c.jpg

Touchpad is gewoon defect?

[ Voor 36% gewijzigd door Kimberly op 17-09-2013 18:23 ]

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
AtoxHybrid schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 12:34:
Bij het vervangen van mijn wifi module, is een paar maanden geleden een hoekje van een stekkertje afgebroken. Hij werkte nog perfect tot gisteravond. Sindsdien start mijn laptop niet meer op als het stekkertje zit aangesloten. Het asus service center heeft mij verteld dat ze zulke dingen niet leveren en dat ik mijn laptop voor reparatie moet opsturen, en dat de reparatiekosten boven de honderd(!) euro zullen uitvallen. Ik heb al gekeken bij asusparts.eu, maar daar zie ik hem ook niet staan. Weet iemand waar ik een vervanging zou kunnen vinden voor dit kabeltje?

Gegevens
Laptop: Asus N76VM
Kabel: N76VM IO CABLE (14004-00610400)
Omschrijving: Verbindt de rechter usb poorten en de mic/audio jack met het moederbord. Heeft 2x20 pins. connector is 20mm bij 4mm.

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Thumbnails (klik voor volledige foto)
Taobao.com (Chinese Marktplaats) heeft wel eens wat exotische onderdelen.
Ik heb deze gespot, weet niet of het de juiste is:

http://item.taobao.com/it...0.0.cZQKix&id=20461599715

Scharnieren hebben ze ook:

http://item.taobao.com/it...0.0.rg2nFf&id=19224386762

[ Voor 10% gewijzigd door W00fer op 17-09-2013 18:29 ]

• All Bogs
Kimberly schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:44:
Beetje late reactie, maar probleem is nog steeds hetzelfde. :)

Bij apparaten beheer staat (verborgen) Touchpad en PS2 mouse, code 24 niet correctie of niet aanwezig.

Touchpad is gewoon defect?
Het is uit je oorspronkelijke post niet helemaal duidelijk - in het verleden heeft je touchpad het wel ooit gedaan? Zo ja, dan vrees ik dat er inderdaad iets mis is met de hardware zelf. De kans bestaat dat het kabeltje niet helemaal lekker zit, dat zou je eventueel zelf nog kunnen controleren. Anders vrees ik dat het een RMA zal worden.

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:22
All Bogs schreef op woensdag 18 september 2013 @ 10:01:
[...]

Het is uit je oorspronkelijke post niet helemaal duidelijk - in het verleden heeft je touchpad het wel ooit gedaan? Zo ja, dan vrees ik dat er inderdaad iets mis is met de hardware zelf. De kans bestaat dat het kabeltje niet helemaal lekker zit, dat zou je eventueel zelf nog kunnen controleren. Anders vrees ik dat het een RMA zal worden.
Dat weet ik niet, volgens mij niet. Ik heb altijd een muis aangesloten op mijn laptop. :) Morgen maar even contact met Komplett opnemen.

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• masterbass
  • Laatst online: 12-09 17:00
Beste N56 gebruikers,

Ik heb een N56VZ-S4044 en heb zojuist via MSDN mijn laptop geupgrade naar Windows 8.1.
Nu heb ik een melding dat SecureBoot niet juist geconfigureerd is.

In mijn BIOS kan ik nergens een optie voor SecureBoot vinden. Ik heb bios 217. Is iemand deze optie wel eens tegengekomen, en waar zou deze moeten staan (onder welke tab in de BIOS)?

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

EDIT: Na wat verder onderzoek is dit meer een fout van Microsoft. Dit verschijnsel doet zich voor wanneer Windows 8 wel via UEFI geïnstalleer is (op een GPT partitie) maar er geen SecureBoot optie is in de bios.

[ Voor 21% gewijzigd door masterbass op 19-09-2013 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obiyannkenobi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-07 17:33
Ik heb een N53-SV. Sinds een week of 2 schakelt hij na een paar minuten het draadloos netwerk uit. Hij vind ook geen enkel netwerk. Via de kabel heb ik wel internet. Iemand hetzelfde probleem, en wellicht een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:50
Heeft iemand van jullie met een N56 ook dat andere mensen klagen over het slechte microfoongeluid? Als ik in een Skypeconvo zit, dan klagen de andere personen dat mijn geluid echt slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
lucash schreef op maandag 23 september 2013 @ 15:36:
Heeft iemand van jullie met een N56 ook dat andere mensen klagen over het slechte microfoongeluid? Als ik in een Skypeconvo zit, dan klagen de andere personen dat mijn geluid echt slecht is.
Slecht niet, wel zacht. Afstand tussen mij en de microfoon mag niet erg groot zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 15:11

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Windows 8.1 van MSDN niet installeren op je Asus N76VZ laptop want je personal settings worden niet overgenomen.
Je apps die je geinstalleerd hebt werken wel maar je Windows lijkt er heel kaal uit te zien.

Gisteren met me slaperige hoofd op verder geklikt.
Gelukkig heb ik me recovery partitie nog.
C-partitie wel verkleind maar dat vind die recovery partitie niet erg.
Hoefde achteraf gezien me 2 andere partities niet te backuppen.

Me andere pc's met WIndows 8 pro MSDN installaties doen het wel goed et de upgrade naar WIndows 8.1
Helaas mag ik op me Asus er nog niet mee spelen :(..

Een gewaarschuwd mens telt voor 2

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Verwijderd

Eindelijk een N56 te pakken gekregen. HDD vervangen door 250GB Samsung EVO. Ging vlot, geen bloatware. Heerlijk.

Iemand die een mooie sleeve aan kan raden?

• Flying Hawkic
Ik heb een probleempje met de 3.5mm audio output van de Asus N550. Ik heb hem verbonden met externe Logitech speakers, maar het geluid blijft door de laptop komen. Hoe kan ik dit verhelpen, of gaat dit gewoon niet?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/m4SPiy3l.jpg

EDIT: het probleem is opgelost! Blijkbaar moest ik naar bureaublad gaan waar ik een vraag kreeg of ik ene hoofdtelefoon of speakers wou aansluiten. In de Windows 8 start kreeg ik die melding niet...

EDIT 2: maar dan rest er nog een ander probleem. Als ik de groen stekker insteek, heb ik geluid uit de center en vanvoor, als ik de zwarte stekker insteek enkel vanachter en met de oranje enkel uit de center. Hoe kan ik dan geluid uit ze allemaal krijgen, bestaan daar adaptertjes voor?

Bijvoorbeeld: http://www.benl.ebay.be/i...pters&hash=item2c592d94e5 zou je door alle vijf de speakers geluid krijgen als je de oranje en zwarte kabel hierin steekt en dan in de laptop?

[ Voor 66% gewijzigd door Flying Hawkic op 26-09-2013 11:33 ]

• mefjoew
  • Laatst online: 09:05
Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 20:41:
Eindelijk een N56 te pakken gekregen. HDD vervangen door 250GB Samsung EVO. Ging vlot, geen bloatware. Heerlijk.

Iemand die een mooie sleeve aan kan raden?
Dit wil ik ook gaan doen! Toevallig een goede howto op Youtube gevonden? Of ben je zelf voldoende thuis in de materie? Direct ook extra geheugen geplaatst, of heb je de 8GB versie? En de HDD middels een caddy in de laptop teruggezet?
Pagina: 1 ... 57 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.