• Prophet Steve
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-04-2024
Koen860 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 22:18:
[...]

ja ik ben ook voor de 50 euro goed kopere laptop gegaan die ook 6gb heeft ipv 8gb omdat ik hem later zou kunnen upgraden maar het is denk ik niet nodig want aan 4gb heb je genoeg aan :)
Dan zal ik maar voor deze gaan, ik denk niet dat er veel duidelijkheid bestaat over alle verschillende soorten N56 laptops.

• Koen860
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-08 17:39
het scheelt bij de meeste types echt maar een cijfertje of een lettertje maar ze zijn niet heel veel verschillend met specs enzo.

maar als je die haalt heb je een mooie laptop dat kan ik je verzekeren

[ Voor 4% gewijzigd door Koen860 op 22-08-2013 23:01 . Reden: spellings fout die me opviel :P ]

Did you try turning off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:23
Ik heb gisteren mijn laptop ingeleverd bij MyCom en ze zouden vandaag een nieuwe voor me binnenkrijgen. Dus ik zojuist bellen hier over. Maar ik krijg geen nieuwe terug omdat er een kleine beschadiging bij het touchpad zit. Ze willen het touchpad wel repareren, prima opzich. Nu wil ik met klem erbij zeggen, dat ik die beschadiging absoluut niet zelf heb veroorzaakt, ik had de laptop zo aangetroffen in de doos. Afgelopen dinsdag had ik dit notebook opgehaald bij Mycom en op m'n werk de doos pas open gemaakt.

Wie heeft dit probleem ook weleens gehad, ik vind ronduit schandalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-08 15:33
tiguan schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:00:
Ik heb gisteren mijn laptop ingeleverd bij MyCom en ze zouden vandaag een nieuwe voor me binnenkrijgen. Dus ik zojuist bellen hier over. Maar ik krijg geen nieuwe terug omdat er een kleine beschadiging bij het touchpad zit. Ze willen het touchpad wel repareren, prima opzich. Nu wil ik met klem erbij zeggen, dat ik die beschadiging absoluut niet zelf heb veroorzaakt, ik had de laptop zo aangetroffen in de doos. Afgelopen dinsdag had ik dit notebook opgehaald bij Mycom en op m'n werk de doos pas open gemaakt.

Achterlijke service, een beetje winkel neemt de laptop gewoon terug en laat hem zelf repareren. Laat staan op zo'n korte termijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASUS N550JV-CM068H nu te koop bij coolblue.
EINDELIJK !!! http://www.laptopshop.nl/...1/asus-n550jv-cm068h.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met die prijs zou ik gewoon de N56 halen, hoor. Van een downgrade spreken is overdreven, maar echt beter is de N550 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchscreen, maar wel anti-glare lees ik. Moet ik die anti-glare als een mat scherm beschouwen, of is dat slechts een kleine filtering van reflecties?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2013 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:38:
Touchscreen, maar wel anti-glare lees ik. Moet ik die anti-glare als een mat scherm beschouwen, of is dat slechts een kleine filtering van reflecties?
Ik heb de versie met de i7U gezien op de alternate-asus stand bij de introweek van de TU Delft, deze had wel een echt mat scherm.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
marijn65 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 17:45:
[...]

Achterlijke service, een beetje winkel neemt de laptop gewoon terug en laat hem zelf repareren. Laat staan op zo'n korte termijn..
Inderdaad...bij mijn werkgever is het standaard beleid indien het apparaat al binnen twee weken kapot gaat we hem direct vervangen. Dan sturen wij hem gewoon zelf DOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen860
ik vind de n56 mooier dan de nieuwe n550 maar dat is mijn persoonlijke mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 00:04
Vandaag de N550JV ontvangen van coolblue.
Nog even langst cdromland in Breda rijden om een SSD te laten plaatsen en de HDD in de caddy te laten plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Laatst online: 12-09 13:20
ozzykillbirdy schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:32:
Nog even langst cdromland in Breda rijden om een SSD te laten plaatsen en de HDD in de caddy te laten plaatsen.
Dit ben ik ook waarschijnlijk van plan met de ASUS N550JV-CM068H..Zijn er trouwens 3d bluerayspelers te koop die je voor laptop en smart tv kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen860
CedricD schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 06:55:
[...]

Heb ik ook al gehad. Stopcontact was blijkbaar niet geaard en toch zat er een aardingspinnetje in het stopcontact. Voor de zekerheid ergens anders eens testen
ik denk dat dat het probleem is want als ik boven zit dan staat hij niet onder een lichte stroom en beneden wel dus ik denk dat beneden het stopcontact niet aangesloten is op de aard leiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 09:39
Koen860 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:52:
[...]

ik denk dat dat het probleem is want als ik boven zit dan staat hij niet onder een lichte stroom en beneden wel dus ik denk dat beneden het stopcontact niet aangesloten is op de aard leiding
Hoogstwaarschijnlijk. Sommige mensen voelen die lichte stroom niet en zullen er niets van merken (waaronder mijn ouders :9). Ze zitten mij dan raar te bekijken als ik over mijn laptop wrijf omdat er iets niet klopt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kard
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:09
Deze week een N56VB met i5 voorzien van een SSD uit de nieuwe 840 Evo serie van Samsung. Ik had natuurlijk wel een lekker snelle boot verwacht, maar mijn mond viel open toen ik de timer (gemeten van powerknop tot loginscherm) kon stopzetten na 5 seconden! Later kwam ik erachter dat dit voor een groot deel toe te schrijven is aan de hybrid shutdown/boot functie van Windows 8, een soort 'hibernate lite' voor alleen de kernel en drivers. Wat alleen écht goed werkt met een SSD door het snelle lezen en schrijven van het hibernatebestand, en een UEFI BIOS met fast boot zoals deze laptops die hebben. Niet geheel zonder nadelen en het is misschien een beetje valsspelen, maar toch een indrukwekkend resultaat. Denk dat ik er heel wat mensen mee zal kunnen verbazen :P

Booten van een DVDtje zou simpel moeten zijn maar gaf mij flink wat hoofdpijn bij de N56VB. Zo heb ik het uiteindelijk voor elkaar gekregen. Als je met geen mogelijkheid in de BIOS kunt komen met Esc/F2/F8/Del, doe het dan de eerste keer via de Windows 8 settings (ergens in 'Troubleshooting'). Om vanaf een DVD te kunnen booten moeten secure boot en fast boot uitgeschakeld worden, Launch CSM mode ingeschakeld worden en dan kan de DVD als first boot worden ingesteld. Alleen was de volgende instelling steeds pas beschikbaar na het togglen van de voorgaande en een save & exit. Dus uiteindelijk moest ik een stuk of vier keer achter elkaar de setup in om uiteindelijk bij de 'heilige graal' te kunnen 8)7
En vergeet niet om fast boot later weer in te schakelen als je volop wilt kunnen profiteren van hybrid boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Dat klinkt als een heel gedoe. Stel nou dat ik een andere harde schijf in de laptop wil zetten, kan ik dan zonder al die poespas vanaf een USB of DVD booten om Windows te installeren, of moet je dan ook nog steeds al die instellingen eerst aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2013 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kard
tiguan schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 15:52:
Dat klinkt als een heel gedoe. Stel nou dat ik een andere harde schijf in de laptop wil zetten, kan ik dan zonder al die poespas vanaf een USB of DVD booten om Windows te installeren, of moet je dan ook nog steeds al die instellingen eerst aanpassen?
Ik vermoed dat als de BIOS geen enkele bootable HDD kan vinden hij netjes terugvalt op DVD/USB. Dat heb ik zelf echter niet getest; ik wilde voor de upgrade zeker weten dat DVD boot werkte en sowieso graag portable kunnen booten, ook na een clean install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 23:22
ozzykillbirdy schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:32:
Kun je wat foto's maken?
Ben benieuwd hoe de weerspiegeling van het scherm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Niekjuh schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:54:
[...]

Kun je wat foto's maken?
Ben benieuwd hoe de weerspiegeling van het scherm is.
Zal ik doen zodra cdromland klaar is met de SSD te plaatsen.
Ik vermoed dat dit 3-4 dagen gaat duren voor ik hem terug heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
ozzykillbirdy schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:58:
[...]

Zal ik doen zodra cdromland klaar is met de SSD te plaatsen.
Ik vermoed dat dit 3-4 dagen gaat duren voor ik hem terug heb. :)
Ah ok, je hebt hem zelf nog niet getest dus?

Heb ook wat filmpjes op youtube bekeken: YouTube: ASUS N550 / N550JV review

Had deze liever gezien zonder touch screen met mat scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Niekjuh schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 17:04:
[...]

Ah ok, je hebt hem zelf nog niet getest dus?

Heb ook wat filmpjes op youtube bekeken: YouTube: ASUS N550 / N550JV review

Had deze liever gezien zonder touch screen met mat scherm...
Ik heb hem alleen ffe uit de doos gehaald, niet aangesloten.
Ben gelijk naar Breda gereden, dan ben ik daar sneller vanaf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen860
CedricD schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 14:31:
[...]

Hoogstwaarschijnlijk. Sommige mensen voelen die lichte stroom niet en zullen er niets van merken (waaronder mijn ouders :9). Ze zitten mij dan raar te bekijken als ik over mijn laptop wrijf omdat er iets niet klopt :+
haha ja mijn broer heeft er ook geen last van maar als je gwn met je laptop in contact blijft met bijv je polsen dan is er ook helemaal niks aan de hand :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort heb ik een Asus n750jv, tot nu toe zeer tevreden van :). Ik heb mij nu ook een Samsung 840 series pro SSD gekocht om in deze machine te steken. Nu een kleine vraag, ik wil windows 8 dus gaan herinstalleren op deze ssd en de hdd die er inzit formatteren en gebruiken als data schijf.

Bij deze computer heb ik geen Windows 8 cd's gekregen om een herinstallatie uit te voeren. Er staat wel een recovery partitie op mijn oorspronkelijke hdd.

Wat is nu de beste manier om Windows 8 te herinstalleren op de ssd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen860
het dvdtje wat je er bij hebt gekregen is gelijk ook een windows 8 installatie en anders is ook een optie om je hele hdd patietie te kopieren en dan in windows instelling menu te klikken op alles verwijderen en windows opnieuw installeren maar ik zal zelf eerst even kijken naar het dvdtje wat je er bij hebt gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen dvd's bijgekregen dat is het hem net....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen860
je kan proberen om het windows gedeelte te kopieren naar je ssd en dan in je windows instellingen alles te verwijderen en opnieuw te installeren
hier is een link hoe: http://www.howtogeek.com/...7-to-a-solid-state-drive/
je kan het ook proberen via je recovery te herinstalleren maar niet elke reovery is even makkelijk maar dat is het zowieso niet echt als je geen dvdtje er bij hebt gekregen

je kan ook proberen een nieuwe installatie dvd te downloaden via een torrent site die branden en dan een windows activatie backup en restore tool gebruiken http://forums.mydigitalli...tore-Windows-8-activation

[ Voor 7% gewijzigd door Koen860 op 25-08-2013 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-08 23:33
tiguan schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:00:

Ook wel gehad bij twee webshops zelfs waaronder 4Launch. Hun aftersales komt regelrecht uit de hel. Dat doen ze om kostenbesparing en om ervoor te zorgen dat ze je het aankoopbedrag niet hoeven te vergoeden; oplichting dus.
Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:22:
Met die prijs zou ik gewoon de N56 halen, hoor. Van een downgrade spreken is overdreven, maar echt beter is de N550 niet.
Ik vind hem ook inderdaad gigantisch duur ten opzichte van de huidige n56z. Vind de laptop echt geen € 1200,00 waard. Heb het idee dat laptops alsmaar duurder worden.

[ Voor 18% gewijzigd door Bolletje op 25-08-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-08 23:33
Volgende keer even je oude bericht wijzigen.

[ Voor 106% gewijzigd door Bolletje op 25-08-2013 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:22:
Dat vind ik eerlijk gezegd wel meevallen.
Er zit een nieuwer type processor in, touch screen en een "nieuwere" videokaart, weliswaar een overgeclockte 650M... maar toch.

Daarnaast is hij dunner (5 mm volgens mij), nieuw type koeling... best nog wel wat verschil allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:12

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

En vergeet het IPS scherm niet dat is ook wel belangrijk voor een hoop mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
Die zit toch ook gewoon in de n56?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niekjuh schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 14:14:
Er zit een nieuwer type processor in,
Leuk, een 10% snellere processor. Aardig maar niet significant.
touch screen
Een gimmick voor velen.
en een "nieuwere" videokaart, weliswaar een overgeclockte 650M... maar toch.
Marginaal sneller inderdaad.
Daarnaast is hij dunner (5 mm volgens mij), nieuw type koeling...
De koeling is een stuk slechter dan op de N56.
Mr_gadget schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 14:26:
En vergeet het IPS scherm niet dat is ook wel belangrijk voor een hoop mensen.
Alleen jammer dat ze dan weer het aller slechtste IPS scherm gebruiken wat er op de markt beschikbaar is.

Nogmaals, het is geen echte downgrade, maar van een upgrade kan ik ook niet echt spreken. Nieuwe hardware.. gaap. Slechtere koeling, misser. IPS scherm. Leuk, maar stop er dan meteen in welke wel rood kan weergeven? plaatje.

Als ik zo even vergelijk met de concurrentie:
N56 ~€850-900
N550 €1150
Alienware 14: €1220
Latitude E6540: €1300 met i7-4800mq, hybrid hdd, 9-cel accu

Dan levert de N550 in mijn ogen verreweg het minste waar voor je geld. Als hij nu €50 duurder zou zijn dan de N56 zou het een ander verhaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
De enige echte concurrentie is de n56 zelf dan.
Die alienware dingen zien er niet uit, en die latitude is ook een behoorlijk groot ding.

Ik dacht dat de koeling beter was, dat is dan weer jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met de N750?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kard
Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 09:18:
[...]

Wat is nu de beste manier om Windows 8 te herinstalleren op de ssd?
Windows 8 heeft een nieuw OEM activatiesysteem dat via de UEFI BIOS loopt. Zolang je geen ingrijpende dingen doet zoals een nieuwe BIOS flashen detecteert een originele niet-gekraakte Windows 8 DVD als het goed is automatisch je OEM licentie, je hoeft niets meer in te vullen of handmatig te activeren. Windows 8 setup afronden, vervolgens drivers en eventueel utilities van de Asus website installeren en klaar. Natuurlijk toch altijd verstandig om voor de zekerheid de Windows- en recoverypartities op de oorspronkelijke HDD te laten staan.

Er is een algemene Windows 8 x64 installatie DVD die bruikbaar is voor de meeste talen en varianten. Deze ISO heeft de SHA-1 fingerprint 1ce53ad5f60419cf04a715cf3233f247e48beec4 (altijd verifieren voor branden) en de titel "Windows 8 (multiple editions) (x64) - DVD (English)". Microsoft verspreidt deze zelf via MSDN aan subscribers, maar als je daar geen toegang toe hebt zijn er genoeg andere plaatsen om er een vandaan te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Zou een technet versie van Windows 8 ook werken? Deze heb ik namelijk gewoon al liggen. Alleen m'n notebook heb ik nog niet terug :(

[ Voor 20% gewijzigd door tiguan op 26-08-2013 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kard
tiguan schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:24:
Zou een technet versie van Windows 8 ook werken? Deze heb ik namelijk gewoon al liggen. Alleen m'n notebook heb ik nog niet terug :(
Ja, de officiële van Microsoft zou gewoon moeten werken zolang het allebei x64 Core is (kan bijna niet missen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creazn
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-04 14:21
Ja, ik heb een exemplaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Kard schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:28:
[...]

Ja, de officiële van Microsoft zou gewoon moeten werken zolang het allebei x64 Core is (kan bijna niet missen).
Wat bedoel je met Core? Voor zover ik weet kan je alleen Windows 2008/2012 in Core versie krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kard
tiguan schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:48:
[...]

Wat bedoel je met Core? Voor zover ik weet kan je alleen Windows 2008/2012 in Core versie krijgen.
Met core bedoel ik de algemene versie, er zijn ook een paar speciale varianten (bijv. de lachwekkende N-versies en regiospecifieke edities). Zie deze informatie. De kans dat je OEM licentie of technet disk van een van deze types is is nogal klein, maar ik wilde het toch even noemen voor de volledigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Oh lekker verwarrend zeg. Core betekent namelijk in mijn ogen een GUI-less versie van Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijnisch
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2019
Darkstone schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 14:47:
Als ik zo even vergelijk met de concurrentie:
N56 ~€850-900
N550 €1150
Alienware 14: €1220
Latitude E6540: €1300 met i7-4800mq, hybrid hdd, 9-cel accu

Dan levert de N550 in mijn ogen verreweg het minste waar voor je geld. Als hij nu €50 duurder zou zijn dan de N56 zou het een ander verhaal zijn.
De laagste prijs voor de N550 is inmiddels €1032. Dat lijkt er al meer op :).
(Die prijs is trouwens bij 4launch, mag ik dat zeggen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Laatst online: 12-09 13:20
Tijnisch schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:43:
[...]

Tuurlijk!!dat zoekt voor mij iets makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 13:11
Ik heb sinds zaterdag de N750JV-T4090H is mijn bezit en ben er tot nu toe redelijk tevreden over, alleen de wifi vertoont soms rare kuren. Ik heb een Netgear 3700 router die tot nu toe al 2 jaar probleemloos werkt. Maar na connecten met die nieuwe laptop verloor die telkens de verbinding of werd die super traag. Na 2 dagen tweaken en "klooien" heb ik het nu wel aan de praat en kan die via de Ziggo speedtest zo'n 50 Mbps halen op een 6 meter van de router. Wat me tegenviel is dat deze laptop alleen op 2.4 GHz kan verbinden en niet op 5 GHz. Maar goed met die 50 Mbps kan ik wel leven.

Het enige probleem wat ik tot nu toe heb is dat bij ontwaken uit de slaapstand de laptop niet verbind met wifi. Ik moet dit dan aanklikken en op verbinden klikken en dan doet ie het wel. Iemand enig idee waar dit nog aan kan liggen?

Ik heb bij de eigenschappen van de wifihardware al uitgevinkt dat de computer de wifikaart mag uitschakelen tbv energiebeheer, dus daar ligt het niet aan.

De Netgear verbind probleemloos (en ook reconnecten) met 2 andere laptops, tablet en androidtelefoons, dus daar ligt het m.i. niet aan.

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Ik heb sinds vandaag de Asus N550JV, maar bij de eerste keer opstarten, liep hij vast bij het instellen van het draadloos netwerk. Ik moest hem via de startknop opnieuw opstarten, maar ik kom niet meer bij het instellen van Windows terecht. Er komt nu drie seconden het logo van Asus en "automatisch herstel voorbereiden". Daarna blijft het beeld zwart, maar de computer draait nog wel. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 23:57
Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 07:51:Het enige probleem wat ik tot nu toe heb is dat bij ontwaken uit de slaapstand de laptop niet verbind met wifi. Ik moet dit dan aanklikken en op verbinden klikken en dan doet ie het wel. Iemand enig idee waar dit nog aan kan liggen?

Ik heb bij de eigenschappen van de wifihardware al uitgevinkt dat de computer de wifikaart mag uitschakelen tbv energiebeheer, dus daar ligt het niet aan.
Controleer ook even of de instellingen van je power plan aldus zijn.
Flying Hawkic schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:36:Ik heb sinds vandaag de Asus N550JV, maar bij de eerste keer opstarten, liep hij vast bij het instellen van het draadloos netwerk. Ik moest hem via de startknop opnieuw opstarten, maar ik kom niet meer bij het instellen van Windows terecht. Er komt nu drie seconden het logo van Asus en "automatisch herstel voorbereiden". Daarna blijft het beeld zwart, maar de computer draait nog wel. Iemand enig idee?
Geen idee. Persoonlijk zou ik in jouw situatie een RMA doen, denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door All Bogs op 28-08-2013 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Tijnisch schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:43:
[...]

https://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-142430

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
All Bogs schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 09:54:
[...]
Controleer ook even of de instellingen van je power plan aldus zijn.
Ok, dat ga ik vanavond doen, maar ik had gisteren alweer een ander probleem. De laptop hangt aan de lader, maar windows geeft aan dat de accu maar halfgevuld is (42%) en niet bijlaadt. Ook knippert het ledje (voor laadstatus) oranje en dat doet ie ook als de laptop helemaal uitstaat. 8)7
Ik heb 'm al een aantal keren van de lader afgehad en weer aangeprikt, maar dit verandert de situatie niet. :(
De batterij er even uithalen kan ook niet zomaar, want dan moet de hele onderkant eraf.
Iemand nog een idee? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Weet iemand hoe ik het toetsenbordverlichting kan aan zetten met de N550JV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 16:23
ozzykillbirdy schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:03:
Weet iemand hoe ik het toetsenbordverlichting kan aan zetten met de N550JV?
Op de N56 is dit fn+f4 om het aan/feller te zetten en fn+f3 om het uit/minder fel te zetten en als ik de afbeelding hieronder bekijk is dat bij de N550 ook zo.

Afbeeldingslocatie: http://res2.windows.microsoft.com/resbox/en/6.2/main/94c23bc2-159a-4840-8d73-81543f52d97e_12.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Ok, bedankt. Ik dacht echter dat ik dit al had geprobeert. Ik hoop dat ik geen driver mis ofzo, er is een SSD in gestoken namelijk. Ik test het vanavond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Nu online
ozzykillbirdy schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:24:
Ok, bedankt. Ik dacht echter dat ik dit al had geprobeert. Ik hoop dat ik geen driver mis ofzo, er is een SSD in gestoken namelijk. Ik test het vanavond...
Op mijn N56 moest ik volgens mij ook een driver ervoor installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Hetzelfde verhaal met de subwoofer en de knop linksboven, die werken ook nog niet. Vanavond eens kijken naar drivers ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
ozzykillbirdy schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:48:
Hetzelfde verhaal met de subwoofer en de knop linksboven, die werken ook nog niet. Vanavond eens kijken naar drivers ook.
Een aantal van de Fn-toetsen op mijn N55 vereisen de ATK Package "driver", en ik meen dat de subwoofer alleen werkt met Realtek-drivers die direct van ASUS afkomen. Beide zijn op de website en op de driver disc aanwezig. Gok dat het voor de N550 niet veel anders zal zijn.
Joop_Klepzeiker schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:48:
De laptop hangt aan de lader, maar windows geeft aan dat de accu maar halfgevuld is (42%) en niet bijlaadt. Ook knippert het ledje (voor laadstatus) oranje en dat doet ie ook als de laptop helemaal uitstaat. 8)7
Ik heb 'm al een aantal keren van de lader afgehad en weer aangeprikt, maar dit verandert de situatie niet. :(
De batterij er even uithalen kan ook niet zomaar, want dan moet de hele onderkant eraf.
Iemand nog een idee? :?
Dit is wat ASUS erover te zeggen heeft. Dat het aan je BIOS zou liggen lijkt me een beetje far-fetched - vrees dat wanneer de aangeboden suggesties niet werken, je batterij gewoon gaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
All Bogs schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 18:20:
[...]
Dit is wat ASUS erover te zeggen heeft. Dat het aan je BIOS zou liggen lijkt me een beetje far-fetched - vrees dat wanneer de aangeboden suggesties niet werken, je batterij gewoon gaar is.
Dat de accu gaar is heb ik inmiddels ook geconstateerd. De laptop is 3 dagen oud. RMA is al ingelegd. Nu eens kijken hoe die Pick-Up & Return service werkt van Asus.

Baal wel als een stekker nu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Zo, de http://www.alternate.nl/A...uct/1091038/?event=search besteld. Leek mij toch de beste deal.
Weet iemand wat voor touchpad je hierin krijgt? Hopelijk een synaptics, er waren toch problemen met het touchpad?
Hopelijk zit hier ook een intel wifi-kaartje in.
weet iemand eigenlijk of er ook een verlicht toetsenbord in zit? Ik kan het namelijk nergens vinden.

[ Voor 51% gewijzigd door Frozen op 28-08-2013 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Stef602 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 20:03:
Zo, de http://www.alternate.nl/A...uct/1091038/?event=search besteld. Leek mij toch de beste deal.
Weet iemand wat voor touchpad je hierin krijgt? Hopelijk een synaptics, er waren toch problemen met het touchpad?
weet iemand eigenlijk of er ook een verlicht toetsenbord in zit? Ik kan het namelijk nergens vinden.
Zelf heb ik enkele weken de pricewatch: Asus N56VB-S4060H ; is met de i5.
Zit een Qualcomm Atheros AR9485WB-EG wifi-kaart in. Merk touchpad weet ik niet, Apparaatbeheer zegt ASUS. Vast in drivers aangepast door ASUS. Toetsenbord is verlicht (instellen met Fn + F4 en Fn + F5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eindelijk Windows 8 kunnen herinstalleren op mijn ssd maar nu zit ik met een enorm vervelend probleem. Er scheelt iets met men keyboard. Als ik bepaalde letters typ doet hij andere functies. Bijvoorbeeld als ik de h typ krijg ik hge+, het lijkt alsof mijn keymapping volledig door elkaar staat. Ik heb al de Asus atk package herinstalleert maar dit heeft niet geholpen.

Als ik een extern keyboard aansluit is wel alles in orde, iemand enig idee om dit op te lossen? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

dieselross schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 20:50:
[...]

Zelf heb ik enkele weken de pricewatch: Asus N56VB-S4060H ; is met de i5.
Zit een Qualcomm Atheros AR9485WB-EG wifi-kaart in. Merk touchpad weet ik niet, Apparaatbeheer zegt ASUS. Vast in drivers aangepast door ASUS. Toetsenbord is verlicht (instellen met Fn + F4 en Fn + F5).
Hopelijk is dat niet bij alle VB's hetzelfde

• Martijn95
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-08 11:21
Stef602 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 20:03:
Beste Stef602,

Ik ben ook van plan om deze laptop op zeer korte termijn te bestellen. Heeft de laptop backlight keyboard? En hoe zit het met die touchpad?
Laat het weten aub.!!

Mvg,

Martijn

(speciaal geregistreerd om dit te posten^^, leuk topic btw)

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Martijn95 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 00:41:
[...]

Beste Stef602,

Ik ben ook van plan om deze laptop op zeer korte termijn te bestellen. Heeft de laptop backlight keyboard? En hoe zit het met die touchpad?
Laat het weten aub.!!

Mvg,

Martijn

(speciaal geregistreerd om dit te posten^^, leuk topic btw)
Tussen 2 en 6 komt ie binnen, dan zal ik het voor je uitzoeken.

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:54
Gisteren dezelfde gekocht bij Alternate.

Touchpad werkt hier redelijk en lijkt van Asus. Ik vind ze sowieso niet fijn, snel een muis aangesloten.
Het toetsenbord heeft een witte achtergrond verlichting.

En in mijn laptop zit de draadloze module van Qualcomm

[ Voor 12% gewijzigd door Giem op 29-08-2013 01:33 ]

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 17:15
Ik wil de pricewatch: Asus N56VB-S4060H aanschaffen alleen deze is nergen meer op vooraad. Weet iemand of deze uberhoupt weer leverbaar wordt?

[ Voor 26% gewijzigd door ReTechNL op 29-08-2013 09:36 ]

• tiguan
Pas op 1 oktober weer als ik MyCom mag geloven.

• Koen860
waarschijnlijk komt dat omdat de nieuwe serie er aan komt dus dat de farbriek hem niet meer leverd dus word goed zoeken welke winkel ze nog heeft ;) sommige webshops zijn ze 1 oktober weer maar dat is ook maar afwachten.

edit: chille afspeel lijst @tiguan

[ Voor 7% gewijzigd door Koen860 op 29-08-2013 10:57 ]

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Koen860 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 10:48:
waarschijnlijk komt dat omdat de nieuwe serie er aan komt dus dat de farbriek hem niet meer leverd dus word goed zoeken welke winkel ze nog heeft ;) sommige webshops zijn ze 1 oktober weer maar dat is ook maar afwachten.

Ik vertrouwde daar dus mooi niet op, hupsakee gelijk besteld. Nog een paar uurtjes :D

Overigens, ik heb 6gb ram in mijn laptop maar wil 8. Ik ben al even wezen pricewatchen en zag daar een 1,35v en een 1,5v welke moet ik nemen? Latency is 11
Even een kostenplaatje
Laptop: 833
4gb ram: 32
wifi kaartje: 20
caddy: 20
ssd: 85 = 990 euro. PFFF

[ Voor 24% gewijzigd door Frozen op 29-08-2013 12:57 ]

• Koen860
in mijn laptop zit nog steeds alles er in het enige wat ik wil veranderen is de wifi kaart want 150mbs is iets te weinig ;) en de orginele hdd zit er nog in omdat hij toch binnen 2 sec opstart uit slapp stand dus voor mij hoeft de ssd upgrade nog niet en met 6 gb ram kom ik prima rond ben nog niet boven de 4 gb geweest met deze laptop :)

• tiguan
Koen860 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 10:48:
Ik heb hier zelf overigens niks meer te zoeken. Ik heb besloten voor een Dell notebook te gaan.

[ Voor 23% gewijzigd door tiguan op 29-08-2013 15:22 ]

• Niekjuh
ozzykillbirdy schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:48:
Heb je er al een spelletje opgespeeld?
Zo ja, hoe warm wordt die, geen last van thermal throttling?

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Oh nee he... volgens mij staat de behuizing van mijn laptop onderstroom... nouja dat naast het trackpad. Ik heb hem net binnengekregen...
Deze meneer heeft precies hetzelfde: http://nl.hardware.info/f...Laptop-staat-onder-stroom

[ Voor 28% gewijzigd door Frozen op 29-08-2013 16:47 ]

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-09 17:27
Stef602 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 16:03:
Oh nee he... volgens mij staat de behuizing van mijn laptop onderstroom... nouja dat naast het trackpad. Ik heb hem net binnengekregen...
Deze meneer heeft precies hetzelfde: http://nl.hardware.info/f...Laptop-staat-onder-stroom
Is 'normaal'. Zoek maar eens in dit topic.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

hostler schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 16:51:
[...]

Is 'normaal'. Zoek maar eens in dit topic.
Klopt ik heb net even de laptop op een ander stopcontact gezet en nu heb ik er geen last van.

• Koen860
ik had er eerst ook last van maar idd anders stopcontact die goed geaard is geen last :)

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik zit te twijfelen welk rammetje ik moet kiezen om mijn asus n56vb s4016h van 6 naar 8 te krijgen, kan iemand helpen?
http://tweakers.net/price.../291851;323680/categorie/

Hier staan alle compatible dingen

[ Voor 9% gewijzigd door Frozen op 29-08-2013 18:36 ]

• Martijn95
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-08 11:21
Ik heb hem nu ook! De ASUS N56VB-S4016H. Het is echt een mooi ding. Tot nu toe nog geen problemen mee gehad. (gek he staat pas een uurtje aan) Ik moet de subwoofer nog testen.. De Backlight keyboard werkt bij mij. Hoewel het er op lijkt dat de trackpad ''scheef'' zit. Dit voel je als je met je vinger erover heen gaat. Heb jij dit ook? Bij mij is het aan de rechterkant.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Martijn95 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 19:44:
Ik heb hem nu ook! De ASUS N56VB-S4016H. Het is echt een mooi ding. Tot nu toe nog geen problemen mee gehad. (gek he staat pas een uurtje aan) Ik moet de subwoofer nog testen.. De Backlight keyboard werkt bij mij. Hoewel het er op lijkt dat de trackpad ''scheef'' zit. Dit voel je als je met je vinger erover heen gaat. Heb jij dit ook? Bij mij is het aan de rechterkant.
Nope eigenlijk niet.
Ik ben nu hetvolgende bestellen (en nog een caddy):
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Centrino Advanced-N 6235€ 14,93€ 14,93
1Crucial CT51264BF160BJ€ 27,68€ 27,68
1Samsung 840 EVO 120GB€ 85,49€ 85,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 128,10

Verwijderd

hey tweakers,

hebben er mensen ervaring met de Asus N76VZ-V2G-T1241H, de harware lijkt mij wel wat maar hoe is die gekoeld? mijn oude asus kreeg performance problemen bij game door de hitte? heeft iemand er varing met deze laptop ?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Na een random tijd ( ergens tussen 15-90 minuten ) valt de laptop gewoon uit. Gewoon poef.

Dit constateerde ik al:
Er is geen sprake van een BSOD nor zijn er dumps.
Geen oververhitting, cpu hangt rond de 50C op 12% load.

Veder:
Batterij is vol. Ik hang het aan de oplader.
Full performance modus, dus geen gare slaapstand van nergens.
Maakt niet uit wat ik doe, als ik het met rust laat, wat installeer, of game.

Ik kan echt niet bedenken wat dit voor moet stellen, wieweet hebben jullie nog een idee, ik snap er niks meer van :/

Laptop is verder gloednieuw, kwam gisteren binnen.

Mogelijk zag je al een draad van me in de windows sectie, ja dit is dezelfde poster met dezelfde laptop.

Heb trouwens ook nog een andere topic gemaakt, maar daarop wordt niet gereageert. Misschien hierop wel.

• All Bogs
Martijn95 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 19:44:
Hoewel het er op lijkt dat de trackpad ''scheef'' zit. Dit voel je als je met je vinger erover heen gaat. Heb jij dit ook? Bij mij is het aan de rechterkant.
Je bent niet de eerste die dit euvel hier rapporteert - meerdere N56's lijken problemen te hebben met de ligging van het touchpad. Mocht het je storen kun je altijd om ander exemplaar vragen.
Thomg schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 21:43:
Na een random tijd ( ergens tussen 15-90 minuten ) valt de laptop gewoon uit. Gewoon poef.
Symptomen lijken een beetje op die van mijn oude desktop, waar de oorzaak kortsluiting bleek te zijn. Controleer ook even of het gebeurt wanneer je laptop op de batterij teert, want het zou kunnen dat er iets vreemds is met je oplader. Zal either way een RMA worden, vrees ik, want het klinkt zeer zeker niet als iets softwarematigs.
Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 21:21:
hey tweakers,

hebben er mensen ervaring met de Asus N76VZ-V2G-T1241H, de harware lijkt mij wel wat maar hoe is die gekoeld? mijn oude asus kreeg performance problemen bij game door de hitte? heeft iemand er varing met deze laptop ?
Deze review gaat in op temperatuur en throttling. De CPU gedraagt zich prima, maar tijdens een CPU + GPU torture test kakt de snelheid van de GPU enorm in. Helaas is deze situatie niet echt vergelijkbaar met de praktijk - ik had graag een test op basis van een relatief veeleisende game gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey all bogs thanks voor de link, naar zo'n rapport was ik al op zoek, ik vind zelf dat hij er best goed uit komt? hoe vinden jullie dit in vergelijking met andere laptops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
  • Laatst online: 12-09 15:57
Heeft er iemand ervaring met een wat lichtere oplader voor de N56? Het bakbeest dat er bijgeleverd wordt is me te groot en zwaar om onderweg mee te nemen, dus ben ik op zoek naar een vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

imeR schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:30:
Heeft er iemand ervaring met een wat lichtere oplader voor de N56? Het bakbeest dat er bijgeleverd wordt is me te groot en zwaar om onderweg mee te nemen, dus ben ik op zoek naar een vervanger.
Voor de N56 in het specifiek heb ik geen ervaring met het gebruik van een lichtere adapter, wat ik met mijn N53 gebruik is een 65watt universele adapter welke prima werkt voor HTK gebruik, om te gamen of renderen is deze wel te licht dan merk je dat hij gaat stotteren en heen en weer schakelt van accu naar AC.

De adapter die ik gebruik is een AcBel adapter die heerlijk klein en licht is om mee te nemen :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:53
Ben van plan een Asus N56 te kopen. Hij gaat gebruikt worden voor fotobewerking (PS) en mogelijk vodeibewerking. Enkele games wil ik ook wel kunnen spelen.

Is er een groot verschil tussen de Intel Core i7 3630QM en de Intel Core i5 3230M? Benchmarks kan ik wel lezen, maar wat merk je in de praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Nu online
Mijn pa heeft een K53 welke met een 90-watt adapter geleverd is, deze misbruik ik soms zodat ik mijn eigen lader niet uit mijn tas hoef te halen.

Nog nooit beperkingen van gemerkt, ik denk dat je echt alleen met vollast+laden wat te kort zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

honey schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 15:08:
Ben van plan een Asus N56 te kopen. Hij gaat gebruikt worden voor fotobewerking (PS) en mogelijk vodeibewerking. Enkele games wil ik ook wel kunnen spelen.

Is er een groot verschil tussen de Intel Core i7 3630QM en de Intel Core i5 3230M? Benchmarks kan ik wel lezen, maar wat merk je in de praktijk?
In de praktijk merk je precies hetzelfde als mensen van de reviews merken :)

Is het normaal dat als je furmark en IBT tegelijk runt de laptop de gpu + cpu laat throttlen? Volgens notebookcheck gebeurt dit ook.

[ Voor 67% gewijzigd door Frozen op 30-08-2013 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickk_87
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-09 19:01
Inmiddels heb ik ook de N56VB van mijn vriendin voorzien van een Intel Advanced-N 6235 kaart.
Wireless is er echt een stuk op vooruit gegaan, en 5GHZ ondersteuning!

Ik krijg alleen het bluetooth gedeelte niet werkend.
De module wordt in apparaatbeheer goed getoond, alleen kan het apparaat niet uitgeschakeld worden bij "draadloos", en kan hij ook geen bluetooth apparaten vinden/zelf gevonden worden.

Iemand Tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Okee ehmm...
Ik heb de HDD omgewisseld voor een SSD en de dvd speler omgewisseld voor de HDD.
Hoe kan ik nu windows op die SSD krijgen, want ik heb niet nog een windows licentie. Gewoon win 8 torrentje downloaden, op usb stick zetten en dan laten booten?
Moet ik de HDD helemaal wipen of verlies je dan de garantie?

Hoe hebben jullie dat voorkantje van die dvdspeler afgekregen, gewoon keihard van de speler zelf aftrekken of?

[ Voor 15% gewijzigd door Frozen op 31-08-2013 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kard
Stef602 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 16:45:
Okee ehmm...
Ik heb de HDD omgewisseld voor een SSD en de dvd speler omgewisseld voor de HDD.
Hoe kan ik nu windows op die SSD krijgen, want ik heb niet nog een windows licentie. Gewoon win 8 torrentje downloaden, op usb stick zetten en dan laten booten?
Moet ik de HDD helemaal wipen of verlies je dan de garantie?
Licentie zit in je BIOS gebakken, je kunt een verse installatie doen met een originele, niet-gecrackte Windows 8 dvd/usb. Zie deze post eerder in dit topic.

HDD hoef je niet te wipen, check wel of in het BIOS de SSD als first boot device staat ingesteld (als dat niet zo is kan het wat gekloot zijn om het te veranderen, sowieso moet secure boot uitstaan en mogelijk nog wat andere instellingen). Als je de ruimte kunt missen zou ik sowieso de recoverypartitie erop laten, kun je altijd een volledige factory reset doen als de rapen gaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Neeeeee :( Ik ben vergeten die schroefjes onder die caddy, die je dus aan de laptop zet erin te schroeven... Nu zit de caddy er al in met het klepje van de dvd speler erop... hoe krijg ik die er nou weer uit...
Keb em al :D

We gaan eens even windows installeren.
gelukt

Welke partities mag ik verwijderen, D en E of D niet omdat daar windows van de HDD nog op staat?
Afbeeldingslocatie: http://snag.gy/sYgLa.jpg

Laatmaar, ik heb E verwijderd en deze aan D toegevoegd

[ Voor 95% gewijzigd door Frozen op 01-09-2013 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Tomasi
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-06 21:33

Dit constateerde ik al:

Veder:

Ik kan echt niet bedenken wat dit voor moet stellen, wieweet hebben jullie nog een idee, ik snap er niks meer van :/

Mogelijk zag je al een draad van me in de windows sectie, ja dit is dezelfde poster met dezelfde laptop.

Heb trouwens ook nog een andere topic gemaakt, maar daarop wordt niet gereageert. Misschien hierop wel.
Ja, heb ik ook. Ik heb 2 N76VB t4045h gehad. En nu een N76vj t4093h. Allemaal vertonen uitvallen. Gelukkig zit ik nog in mn 2 weken retourtermijn. Ik ben nu wel klaar met de Asus N-series!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 22:36

DMP.cc

They call me DM

Mijn N56VZ heeft ook af en toe last van willekeurige 'uitvallen'. Soms heb ik er weken geen last van en dan opeens als ik hem net heb aangezet 'poef' uit, over het algemeen is de laptop dan niet belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:53
Ik zoek een laptop voor fotobewerking en digital art. Ik kwam de N550LF-CN061H tegen voor een kleine 1000 euro.

Helaas kan ik niet goed vinden welk scherm er in zit. Er zou een non-glare IPS scherm in zitten.

Enige review dat ik tegen kwam is deze (youtube) van de N550/N550JV met een glossy scherm.

Een thread hier op notebookreview geeft ook verwarring en claimen dat het een slecht scherm is voor grafische toepassingen. Helaas zijn er verschillende varianten op de markt. |:(

De N56 zou een goed TN scherm hebben gehad. Helaas moeilijk/niet meer verkrijgbaar. De opvolger zou een slecht IPS scherm hebben?

Iemand hier een mening over?

In mijn andere topic heb ik antwoord gekregen:
Verwijderd schreef op zondag 01 september 2013 @ 12:39:
[...]

Die heeft een IPS scherm welke aan mijn eerdere beschrijving voldoet: kan niet fatsoenlijk rood weergeven. Dit is het beruchte orangegate paneel.

Je kan beter de N56 nemen. En je kan veel beter iets nemen wat een processor heeft welke niet op U eindigt. Die zijn namelijk 2x zo traag...

[ Voor 22% gewijzigd door honey op 01-09-2013 13:11 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Zo, dus mooi windows opnieuw geinstalleerd en de drivers erbij. Echter zit ik nu met iets, namelijk:
Om een of andere reden kan ik die knop linksboven niet meer instellen. Ik heb dan wel asus instant key menu gedownload maar als ik deze configureer heeft de knop er vervolgens maling aan en blijft de knop niets doen. Weet iemand hoe je dit kan fixen? Rondje google leverde ook helaas niets op.
Ik heb het programma nu voor de 2e keer al geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Stef602 schreef op zondag 01 september 2013 @ 14:51:
Zo, dus mooi windows opnieuw geinstalleerd en de drivers erbij. Echter zit ik nu met iets, namelijk:
Om een of andere reden kan ik die knop linksboven niet meer instellen. Ik heb dan wel asus instant key menu gedownload maar als ik deze configureer heeft de knop er vervolgens maling aan en blijft de knop niets doen. Weet iemand hoe je dit kan fixen? Rondje google leverde ook helaas niets op.
Ik heb het programma nu voor de 2e keer al geïnstalleerd.
Ik heb ook even moeten klooien met die drivers. Heb je de asus console al geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

ozzykillbirdy schreef op zondag 01 september 2013 @ 16:34:
[...]

Ik heb ook even moeten klooien met die drivers. Heb je de asus console al geinstalleerd?
Jeps. Overigens werkt de toetsencombinatie fn+f9 (touchpad blokkeren) ook niet. De knop werkt nog steeds niet. Ik ga eens even verder kijken wat het zijn kan.
Vreemd het was toch smart guesture. Hij werkt nu wel :)

[ Voor 7% gewijzigd door Frozen op 01-09-2013 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stef602, heb een vraagje voor jouw. Had jij problemen met je toetsenbord? Ik heb na een herinstallatie van Windows enorm veel problemen met men keyboard, hij ziet namelijk de u,h,j,k, toetsen als FN toetsen, enorm raar en krijg het niet opgelost zelfs niet met een herinstallatie van drivers :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d--amo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-09 22:03
Ik heb sinds enkele weken de Asus N56 gekocht. Nu heb ik een probleem met de wifi.

Vrij regelmatig verbeekt de verbinding met mijn wifi router. Als ik dan check bij verbindingen zie ik wel dat ik nog volle ontvangst heb, maar hij is dus niet meer verbonden.

Dit is soms enkele keren op een paar uur tijd, soms ook niet. Soms 1x per dag.
Aan de power settings ligt het niet, die heb ik reeds aangepast.

Op het moment dat de asus zijn connectie verliest heb ik wel nog steeds verbinding op alle smartphones hier.
Met mijn vorige laptop trouwens ook nooit last van gehad.

Driver is al geupdate naar de laatste op de website.

Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:53

Dit constateerde ik al:

Veder:

Als ik het zo bekijk, vrees ik voor rotte soldij. Iets wat ik toch erg apart vind Asus. Maarja, zelfs de beste fabrikant heeft wel eens een "Maandagochtend gevalletje".

Edit: Draai memtest eens 1 a 2 keer volledig? Ook een geheugenchip van een ramlat kan kapot zijn. In dat geval zeg de machine vaak: "doe het zelf maar".
Echter, zolang die ene chip niet wordt aangesproken, kan de machine vrolijk (blijven) werken.
Mijn glazenbol is helaas defect vandaag. Welk model van de N56 gebruik je? i5 of i7?
ik denk dat je met het i5 model bijv kan zoeken naar een traveladapter van bijv. HP. (90W output en een USB poort, altijd handig voor bijv. even een smartphone aan t infuus te leggen)

[ Voor 7% gewijzigd door D_Jeff op 02-09-2013 23:30 ]

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Ik heb vandaag de gratis game Grid 2 die ik bij de N550JV heb gekregen van coolblue getest.
De game ging redelijk goed, al moet ik hem op medium settings spelen.
Op high settings krijg ik regelmatig lag.
Je kan met de N550JV dus best een game spelen, maar verwacht zeker geen gamemonster... :)
Pagina: 1 ... 56 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.