Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:23

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Ik heb sinds ruim een week dezelfde laptop, iets andere configuratie (pricewatch: Asus VivoBook Pro N705UD-GC079T

En inderdaad, een van de eerste zaken die me opviel waren de bijgeluiden die de laptop maakt, afhankelijk lijkend van de load. Heb Dit komt soms ineens opzetten, is niet consequent. Ik had het idee dat het geluid uit de speakers van de laptop komt, maar heb dit niet gecheckt, echter is het soms zo luid dat ik me niet voor kan stellen dat dit niet uit de speakers komt. Het is in ieder geval geen bijgeluid van de fans.

De laptop is vanwege deze klachten afgelopen weekend vervangen voor een andere van hetzelfde model, maar ook deze geeft dezelfde bijgeluiden.

Met beide laptops van dit type heb ik trouwens erg slechte ervaringen met de Wi-Fi verbinding. Deze is erg instabiel, zakt in tot snelheden tot 8 Mbit, terwijl ik op 3 meter afstand van mijn AP zit zonder tussenkomst van muren op een 802.11n router. Mijn 8 jaar oude laptop kan ik op dezelfde afstand op 100 Mbit krijgen. Wi-Fi adapter is een Realtek RTL8822BE, weinig ervaringen over te vinden, maar voor mij voldoende reden in combinatie met de bijgeluiden om de laptop te retourneren.

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efwee
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
[Opgelost: ik had bij het weer in elkaar zetten het stekkertje van de ventilator niet aangesloten ;-o. Dus hij werkt weer, helaas heeft qua temperatuur niet echt heel veel geholpen, hij maakt weer flink lawaai zoals voorheen...]

Misschien kan iemand me helpen met het volgende.

Mijn N73SV nog wat maakte nogal veel ventilator geluid (met bijbehorende hete luchtstroom), en toen las ik ergens in een recent item dat de koelpasta wel eens niet meer goed zou kunnen werken.

Ik heb één gram thermal grizzly gekocht en dat aangebracht (heeeel veeel schroefjes later...).

Nu zit ie weer in elkaar, en op zich doet ie het weer (ik tik er nu op).

Probleem is: hij is hartstikke traag geworden. Lightroom is niet vooruit te branden, en zelfs wat ik nu intik duurt soms even om te verschijnen.

Voor de 'ingreep' had ik "Coretemp" geïnstalleerd, en toen zag ik dat ie regelmatig dicht bij de 100 graden kwam (de tdi volgens Coretemp), met een opgenomen wattage richting TDP (45W). Als het ventilatorgeluid een indicatie was kon de laptop elk moment opstijgen.

Nu zie ik nog steeds die hogere temperaturen (> 95 graden), maar is het opgenomen vermogen nog maar rond de 13W. Maar de ventilator draait veel langzamer, prettig want nu niet heel goed hoorbaar.

Tot slot: ik heb de DVD er uit gelaten en het geluid klinkt nu ook ruk.

Enig idee waar ik de oplossing moet zoeken? Alvast bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door efwee op 27-03-2018 09:57 ]

eFWee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-05 18:15
Het topic is al een paar weken stil maar ik heb toch nog een vraag over mijn Asus n56vz-s4035v. Ik mis het schroefje rechtsboven waar de oplader de laptop in gaat waardoor hij niet meer goed oplaad... Gelukkig heeft Asus een makkelijk te bestellen voorraad. Alleen welk schroefje moet ik hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:20
efwee schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:19:
[Opgelost: ik had bij het weer in elkaar zetten het stekkertje van de ventilator niet aangesloten ;-o. Dus hij werkt weer, helaas heeft qua temperatuur niet echt heel veel geholpen, hij maakt weer flink lawaai zoals voorheen...]

Misschien kan iemand me helpen met het volgende.

Mijn N73SV nog wat maakte nogal veel ventilator geluid (met bijbehorende hete luchtstroom), en toen las ik ergens in een recent item dat de koelpasta wel eens niet meer goed zou kunnen werken.

Ik heb één gram thermal grizzly gekocht en dat aangebracht (heeeel veeel schroefjes later...).

Nu zit ie weer in elkaar, en op zich doet ie het weer (ik tik er nu op).

Probleem is: hij is hartstikke traag geworden. Lightroom is niet vooruit te branden, en zelfs wat ik nu intik duurt soms even om te verschijnen.

Voor de 'ingreep' had ik "Coretemp" geïnstalleerd, en toen zag ik dat ie regelmatig dicht bij de 100 graden kwam (de tdi volgens Coretemp), met een opgenomen wattage richting TDP (45W). Als het ventilatorgeluid een indicatie was kon de laptop elk moment opstijgen.

Nu zie ik nog steeds die hogere temperaturen (> 95 graden), maar is het opgenomen vermogen nog maar rond de 13W. Maar de ventilator draait veel langzamer, prettig want nu niet heel goed hoorbaar.

Tot slot: ik heb de DVD er uit gelaten en het geluid klinkt nu ook ruk.

Enig idee waar ik de oplossing moet zoeken? Alvast bedankt!
Mijn N73SV is nog altijd muisstil...maar als er zoveel hitte aanwezig is, dan is je CPU toch gewoon heel druk? Zou je het probleem niet in die hoek moeten zoeken? Mijn fan loopt altijd maar heel zacht, maar daarbij moet ik toegeven dat ik mijn cpu ook niet zo vaak hard laat werken.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mative
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:20
Ik had eigenlijk een opvolger van de N580VD verwacht op Computex :|

Weet er iemand of er nog iets in de pijpleiding zit de komende maanden?

Alvast bedankt als iemand het weet ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-04 16:34

Odin

¯¯¯¯¯

Mijn vrouw heeft sinds kort een Asus VivoBook Pro 15 N580VD-FJ285T.
Deze wordt vooral tijdens het gamen erg heet. Zo heet dat je het toetsenbord eigenlijk niet lang kan aanraken. Het metalen gedeelte boven de toetsen wordt al helemaal te heet om aan te raken.
HWMon geeft temps van gemiddeld 75 graden, met maxima van 93 graden.

Ik vroeg me af of er meer gebruikers zijn met deze laptop en of jullie hetzelfde ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Odin schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 15:50:
Mijn vrouw heeft sinds kort een Asus VivoBook Pro 15 N580VD-FJ285T.
Deze wordt vooral tijdens het gamen erg heet. Zo heet dat je het toetsenbord eigenlijk niet lang kan aanraken. Het metalen gedeelte boven de toetsen wordt al helemaal te heet om aan te raken.
HWMon geeft temps van gemiddeld 75 graden, met maxima van 93 graden.

Ik vroeg me af of er meer gebruikers zijn met deze laptop en of jullie hetzelfde ervaren.
Yes, ik ook met de Asus N76VB. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timt1961
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-04-2024
Ik heb een ASUS N76VZ (circa 2012 denk ik).

Weet iemand of deze Wake on Lan ondersteund ?

Ik wil deze gaan inzetten als een VM experimenteer bak, maar niet de hele tijd aan hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-10-2020
Heren, Ik bezit een Asus N550J met Win10 en speel hier regelmatig FM18 op. Wanneer ik dit speel gaan de core's naar maar liefst 85 to 87 graden. De fans lijken niet op te toeren en de laptop word op sommige plekken te heet om vast te pakken. Kan het zijn dat WIN10 de fan instellingen heeft aangepast? Is er iets wat ik hier aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Hoi,

Ik heb een kapote ventilator in ASUS N580VD. Waar kan ik een nieuwe bestellen in Nederland? Ik zie alleen eentje in Frankrijk maar zonder iDeal betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
WinterX schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 16:18:
Hoi,

Ik heb een kapote ventilator in ASUS N580VD. Waar kan ik een nieuwe bestellen in Nederland? Ik zie alleen eentje in Frankrijk maar zonder iDeal betaling.
Waarom in Nederland en niet via Ebay of Aliexpress? Anders een van de spare parts-handelaren (zoektip). Plaats anders even het type (c.q. de specificaties van de fan), dan kunnen we helpen zoeken.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/b3O46y/Screenshot_20180717_155138_Bixby_Home.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
Ik heb ebay en aliexpress al gekeken maar het kost te veel en wordt binnen 2 weken geleverd. Ik ga met vakantie vanaf vrijdag dus ik heb geen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
WinterX schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 16:33:
Ik heb ebay en aliexpress al gekeken maar het kost te veel en wordt binnen 2 weken geleverd. Ik ga met vakantie vanaf vrijdag dus ik heb geen tijd.
-O- Dubbelpost, een vage foto en verder geen enkele info over wat je al gezocht had, wat voor typenummers of whatever. Sorry hoor, maar dan wil je niet geholpen worden.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
Omdat mijn 4 core's tijdens het spelen van spellen rond de 90 graden functoneerd wil ik er nieuwe fantilatoren in zetten. zijn beide fan's identiek? Ik kan nergens vinden welke 2 ik moet hebben. Ik ga 2 weken op vakantie dus via ali is geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:48

TommieW

Numa numa.

Bertha781 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:32:
Omdat mijn 4 core's tijdens het spelen van spellen rond de 90 graden functoneerd wil ik er nieuwe fantilatoren in zetten. zijn beide fan's identiek? Ik kan nergens vinden welke 2 ik moet hebben. Ik ga 2 weken op vakantie dus via ali is geen probleem.
Zijn je fans dan daadwerkelijk stuk? Lijkt mij eerder een gevalletje van verstopt koelblokje en uitgedroogde koelpasta.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
TommieW schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 23:47:
[...]

Zijn je fans dan daadwerkelijk stuk? Lijkt mij eerder een gevalletje van verstopt koelblokje en uitgedroogde koelpasta.
Ik heb nog een spuitje koelpasta liggen. Is deze ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-05 17:01
timt1961 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 11:15:
Ik heb een ASUS N76VZ (circa 2012 denk ik).

Weet iemand of deze Wake on Lan ondersteund ?

Ik wil deze gaan inzetten als een VM experimenteer bak, maar niet de hele tijd aan hebben staan.
Hangt af van de NIC die erin zit. Asus notebooks kennen een bonte variatie aan chips.

Voor de WLAN chip is de kans groot iig

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
TommieW schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 23:47:
[...]

Fans gedemonteerd en (ribben) schoongemaakt en nieuwe koelpasta en alles is weer ok. Zat behoorlijk veel stof voor de ribben en de koelpasta was hard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timt1961
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-04-2024
D_Jeff schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 23:53:
[...]

Hangt af van de NIC die erin zit. Asus notebooks kennen een bonte variatie aan chips.

Voor de WLAN chip is de kans groot iig
Jammer genoeg heb ik de verkeerde. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
Nu mijn hitte probleem is opgelost wil ik de 8gig (2x4) werkgeheugen graag uitbreiden naar 16. Welke kloksnelheden kunnen er in een Asus N550 JV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:25
Bertha781 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:53:
Nu mijn hitte probleem is opgelost wil ik de 8gig (2x4) werkgeheugen graag uitbreiden naar 16. Welke kloksnelheden kunnen er in een Asus N550 JV?
Heb je de upgrade naar 16GB al gedaan? Ik gok dat DDR3L 1600 Mhz wel zal werken. Ik twijfel zelf ook aan de upgrade, maar misschien kan ik het straks beter steken in een nieuwe laptop over een kleine 2 jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:49
Even ter info voor anderen die hetzelfde zouden overwegen. Ik heb mijn N73SV voorzien van een upgrade, de CPU was een i5-2410M en is vervangen door een i7-2760QM. Het is geen wereldschokkende upgrade maar toch van 2 naar 4 cores en een paar extra MHz :P Een vergelijking tussen de 2 CPU's kan je hier vinden: https://ark.intel.com/con...ml?productIds=53474,52224

Ik had even schrik of de 10W extra TDP een probleem kon vormen maar dit draait tot nu toe al 2 maanden probleemloos. De upgrade heeft me 73 euro gekost voor de CPU op ebay + nog 6,5 euro voor een tube Arctic MX-4 om de koelpasta op CPU en GPU te vervangen. Niet echt goedkoop maar ik moest de laptop toch open doen om de DC-jack te vervangen en wou dan ook de koelpasta doen. Vandaar dat ik de CPU ook maar mee heb genomen ;) Nog even wat extra leven uit dit beestje persen :P

In theorie moet nu ook 1600Mhz RAM werken, misschien dat ik dat later nog wel eens upgrade uit voer als ik een goedkoop setje kan scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:20
Mijn N73SV is still going strong! Nog altijd blij met dit toch wel zware bakbeestje. Maar nu moet er natuurlijk echt een keer Windows 10 op komen. So far so good, alles lijkt te werken, en mijn "second linux boot knopje" krijg ik mogelijk zelfs ook nog wel aan de praat. (Linker power knop had ik Ubuntu, rechter windows 7; dat wordt; linux mint / win10)

Alle apparaten werken voor zover ik kan zien, maar er is 1 klein irritatiefactortje opgevallen tot nu toe; de wifi led brand niet. Wifi werkt uiteraard prima. Ik heb de ATK drivers die ik kon vinden al wel erop gezet, en daarmee doen de buttons het wel, maar die led niet.
En ik vroeg me af, of die animaties die onder windows 7 zaten, nog te installeren zijn of had dat uit de ATK package moeten komen?
Ik heb een paar jaar terug al wel met een gekloonde disk een keertje een update gedraaid ivm de gratis win10 licentie/update. Ik weet alleen niet meer wat er na een update wel of niet werkte. Ik heb nu gewoon een fresh install.
Welke drivers zou ik evt nog moeten toevoegen na windows 10? Ik heb nu alleen expressgate (voor de linux boot), de fresco usb3 driver, en de atk package.

edit: ook Power4gear hybrid van de windows 7 CD erbij gegooid en nu heb ik ook weer kekke animaties als ik op de functieknoppen druk :) Alleen nog geen wifi ledje.

[ Voor 7% gewijzigd door Mistraller op 28-01-2020 11:18 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Die animaties heb ik ook nog. Echter staat Win10 er ongeveer op sinds de launch en ik kan me echt niet meer herinneren welke drivers ik daarvoor gebruikt heb. Maar aangezien je het reeds opgelost hebt... ;)

WiFi led kon ik me zelfs niet meer herinneren dat het er op stond. Maar die werkt dus ook niet.

Wel heeft de WiFi knop op de zijkant een vreemd gedrag, het is niet echt meer aan en uit maar het schakelen tussen de verschillende mogelijke combinaties van wifi en Bluetooth aan en uit. Wel heb ik ooit de WiFi kaart vervangen door een snellere Intel dus het kan daar aan liggen.

Mmat zowel de led als die knop interesseren mij niet echt dus ik heb er persoonlijk geen last van :P

Ook de functieknop om de helderheid te regelen werkt niet meer zo goed, het is eerder het schakelen tussen 2 instellingen, pakweg 100% en pakweg 80%. Werkt dat nog bij jou?

Verder overweeg ik om (nogmaals) de batterij te vervangen. Die lijken het nooit lang vol te houden, zeker de goedkopere vervangers niet. Tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
pvanmegen schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:35:
Het ziet er naar uit dat morgen de N580 en ook een nieuwe 17 inch beschikbaar komt... afwachten...
https://www.asus.com/Laptops/ASUS-VivoBook-Pro-17-N705UD/
Ik zoek eigenlijk een waardige opvolger voor mijn Asus N55. Ongeevenaard geluid uit deze laptop. Helaas moet alles tegenwoordig steeds dunner / lichter en minder repareerbaar. De Asus N55 heeft een zwaardere subwoofer dan de N56 en ik vrees dat het geluid sindsdien alleen maar minder goed is geworden in laptops.
De GPU boeit me niet gek veel aangezien gamen op laptops toch binnen afzienbare tijd niet meer up-to-spec is maar het geluid wel, aangezien ik veel muziek / films beluister en niet wil rommelen met externe speakers. Ik zit te kijken naar een tweedehands N550/N551/N552 of de nieuwere broertjes Vivobook. Het valt nog niet mee om te kijken wat er nu qua goed geluid is. Het liefst wil ik niet afwijken van Asus aangezien deze (in mijn geval) zeker 9-10 jaar mee moeten. Mijn vroegere Asus A6 heeft het na 9 jaar begeven (GPU defect, wordt nog gemaakt) en de N55 is ook na 9 jaar voorzien van een nieuw moederbord (doorgebrande IC) en nieuwe GPU, waardoor deze weer jaren mee kan. Kijken kan geen kwaad en het maakt me niet zoveel uit als de laptop tweedehands is, als het maar eentje is met een iets nieuwere i7 CPU, mogelijkheid tot blu-ray drive en snel te maken dmv SSD (liefst M2 slot)

De Dell's van aluminium is allemaal leuk, maar de bang for buck van Asus is onovertroffen. Het liefst wil ik dus een laptop waar ook een externe (SonicMaster) subwoofer op kan.

Misschien heeft iemand van jullie een tip?

De Vivobook Max heeft 24cc geluidskamers en de Vivobook pro "slechts" 10.5cc

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tl9Uf94.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gCjZqgp.png

[ Voor 66% gewijzigd door W00fer op 08-02-2020 03:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
Op jouw vraag zou ik eerder naar de FX series kijken. Sinds de N550 moest de N serie een stuk platter en dat komt de geluidskwaliteit meestal niet ten goede.

Ik zat ook nog aan de gl503 (ROG) te denken, maar deze hebben geen prijs meer in de pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
@W00fer
Ik heb de Vivobook Pro 17 N705UD sinds november 2017
pricewatch: Asus VivoBook Pro 17 N705UD-GC115T

Ik kan je vertellen dat de geluidkwaliteit goed is, maar absoluut niet spectaculair. Bovendien heb ik al sinds het begin last van een bepaalde brom of zoemtoon die harder wordt als de GPU zwaarder wordt belast. Het is geen coilwhine, het komt uit de speakers. Ik heb zelfs overwogen garantie hiervoor te claimen, maar het was teveel gedoe voor mij. Wat betreft geluidskwaliteit, ik kreeg in mijn kerstpakket een
pricewatch: JBL GO+ Zwart bluetooth speaker kado. Ik was verbaasd hoe het ze lukt om dat geluid in zo'n kleine speaker te proppen, stukken beter dan mijn laptop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 22:08
Statusupdate van mijn N56VZ, nieuwe accu en 1TB SSD maker er weer het heertej van, ik ben weer helemaal blij met mijn beestje, nieuwe laptop vloog uit de rugtas en is totalloss, gaat met deze niet gebeuren en de performance is nog steeds best goed!

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
@technopeuter Welke accu en waar heb je ze gehaald als ik vragen mag? Ik overweeg ook nog een nieuwe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technopeuter
D-Three schreef op zondag 9 februari 2020 @ 02:31:
@technopeuter Welke accu en waar heb je ze gehaald als ik vragen mag? Ik overweeg ook nog een nieuwe.
https://viadennis.nl/accu...cgPTVsF6gjlBoChwoQAvD_BwE

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
D_Jeff schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 14:35:
Op jouw vraag zou ik eerder naar de FX series kijken. Sinds de N550 moest de N serie een stuk platter en dat komt de geluidskwaliteit meestal niet ten goede.

Ik zat ook nog aan de gl503 (ROG) te denken, maar deze hebben geen prijs meer in de pricewatch
Wat ik tegenkom is de
DTS Headphone: X™ technology delivers immersive, high-fidelity 7.1-channel virtual surround sound for theater-quality audio with stereo headsets

Maar ik zoek dus speakers, geen headphone stuff.

De FX503 heeft blijkbaar wel redelijke speakers, maar geen optie tot een blu-ray drive. Super leuk dus een 4K scherm maar 4K schijven kijken kan niet.

De FX serie is wel de serie die zo'n beetje de niet bakbeesten heeft qua game machines in tegenstelling tot die ROG, wat echte monsters zijn en nauwelijks mee te nemen.
Henk007 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 21:31:
@W00fer
Ik heb de Vivobook Pro 17 N705UD sinds november 2017
pricewatch: Asus VivoBook Pro 17 N705UD-GC115T

Ik kan je vertellen dat de geluidkwaliteit goed is, maar absoluut niet spectaculair. Bovendien heb ik al sinds het begin last van een bepaalde brom of zoemtoon die harder wordt als de GPU zwaarder wordt belast. Het is geen coilwhine, het komt uit de speakers. Ik heb zelfs overwogen garantie hiervoor te claimen, maar het was teveel gedoe voor mij. Wat betreft geluidskwaliteit, ik kreeg in mijn kerstpakket een
pricewatch: JBL GO+ Zwart bluetooth speaker kado. Ik was verbaasd hoe het ze lukt om dat geluid in zo'n kleine speaker te proppen, stukken beter dan mijn laptop.
Ik heb ook bluetooth speakers, en nog wel grotere dan die JBL Go+ maar dat kan niet tegen een 2.1 set aan met subwoofer.

[ Voor 37% gewijzigd door W00fer op 09-02-2020 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
W00fer schreef op zondag 9 februari 2020 @ 16:46:
[...]
Ik heb ook bluetooth speakers, en nog wel grotere dan die JBL Go+ maar dat kan niet tegen een 2.1 set aan met subwoofer.
Natuurlijk niet. Ik vertel je alleen dat het geluid van mijn laptop helemaal niet zo bijzonder is. Daarvoor moet je hem niet kopen. het is helaas onmogelijk om dit met een video of geluidopname te laten horen, je kan het alleen vergelijken als je het live kan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Het blijft gewoon jammer dat de focus van laptops is gekomen op dun en licht aan de ene kant en groot en lomp aan de andere kant. Er tussenin is eigenlijk weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb sinds kort een vervelend issue met mijn Asus N751JK. Het toetsenbord en touchpad haperen.
Hoe sneller ik tik, hoe meer letters ik mis. Als ik bijv. in kladblok een toets ingedrukt hou dan zie je de cursor om de seconde (of iets) even stoppen en weer doorgaan. Ik heb een externe muis altijd aangesloten (deze werkt prima) maar als ik via het touchpad de muis beweeg vertoont deze met dezelfde interval ook haperingen.

Nu dacht ik dat dit te maken zou kunnen hebben met een recente verbouwing hier in huis; de oude keuken is verwijderd en dit heeft best wat "stof" laten neerdalen overal. Volgens mij heb ik ook sindsdien dergelijke issues. Vreemde is echter dat ik dan zou verwachten dat er toetsen daadwerkelijk haperen maar dit is niet het geval, als ik rustig een toets aansla werkt dit altijd.

Ik heb het ding al open gehad en schoongemaakt; viel mee wat er zat. De connector van het toetsenbord naar het moederbord losgehaald en schoongemaakt met 90% alcohol en een wattenstaafje. Zelfde probleem. Het is ook geen Windows 10 issue want ik heb het ook met een Linux Live CD. Ook heb ik het BIOS geupdate van 205 naar 207.

Mijn N751JV heeft nergens last van. Misschien dat ik de SSD nog kan omwisselen maar aan de installatie kan het in principe niet liggen als ik het zowel in Linux als Windows heb.

Mis ik ergens nog iets? Gezien de palmrest en toetsenbord één geheel zijn is verder troubleshooten best lastig..Dit heb ik uit ellende ook maar op m'n Surface getikt want anders had het heel lang geduurd.

[ Voor 3% gewijzigd door Exorcist op 18-02-2020 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Exorcist Wat doet de CPU op het moment dat je een toets ingedrukt houdt? Ik zou eens naar de drivers kijken (alles up-to-date?) en welke processen er draaien.
Misschien een keylogger?

Heb je beiden OS'en bare-metal draaien of een van beiden in een VM?

Misschien heeft het trouwens niks met dit topic te maken en kun je beter een eigen topic starten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Room42 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:37:
@Exorcist Wat doet de CPU op het moment dat je een toets ingedrukt houdt? Ik zou eens naar de drivers kijken (alles up-to-date?) en welke processen er draaien.
Misschien een keylogger?

Heb je beiden OS'en bare-metal draaien of een van beiden in een VM?

Misschien heeft het trouwens niks met dit topic te maken en kun je beter een eigen topic starten ;)
CPU heeft geen load op dat moment, zat te denken aan system interrupts maar...in Linux dus exact hetzelfde waardoor software (ook malware/keyloggers etc.) wel uit te sluiten zijn.

Eigen topic ga ik wel overwegen als niemand hier direct een link legt tussen bijv. een bekend Asus of specifiek N serie probleem. Heb het ding tot volle tevredenheid in gebruik sinds nieuw (2014). Zou zonde zijn om hem met deze redenen af te schrijven :)

/edit

Net ging het ding wel aan maar geen beeld, HDD LED bleef branden. HDD eruit gehaald (tweede schijf is een 5400RPM 500GB disk), geen verschil. SSD eruit (Samsung 256GB SSD (SATA) ) en beeld. Sterker nog, ook in het BIOS heb ik geen keyboard lag meer. Zou het dan de SSD zijn waardoor het ding over de zeik is geraakt? In ieder geval zal ik overmorgen een M.2 erin zetten die nog in één van m'n andere laptops zit maar ik niet vaak gebruik.

[ Voor 19% gewijzigd door Exorcist op 18-02-2020 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
@Exorcist Heel erg lang geleden heb ik ook ooit zoiets gehad op een desktop. En inderdaad niet enkel in Windows. Ik heb toen allerlei zaken geprobeerd, ook een volledige herinstallatie. Maar steeds kwam het terug. Kort daarna is de HDD overleden, nieuwe er in en het probleem was weg. Dit was uiteraard op volledig andere hard- en software en geen ssd. Maar het lijkt toch wel erg gelijkaardig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

D-Three schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:58:
@Exorcist Heel erg lang geleden heb ik ook ooit zoiets gehad op een desktop. En inderdaad niet enkel in Windows. Ik heb toen allerlei zaken geprobeerd, ook een volledige herinstallatie. Maar steeds kwam het terug. Kort daarna is de HDD overleden, nieuwe er in en het probleem was weg. Dit was uiteraard op volledig andere hard- en software en geen ssd. Maar het lijkt toch wel erg gelijkaardig...
Yes, en ergens ook wel verklaarbaar omdat een falende SSD/HDD voor problemen op de "bus" kan zorgen en dus vertragingen kan opleveren op zaken als audio, keyboard, mouse of andere basale zaken. Ik heb het nog niet helemaal zeker maar als ik het zo even snel zag dan moet dit het zijn; best blij mee, het ding is verder nog meer dan prima en kan nog wel even mee. Heb nog een paar andere laptops liggen met i7's uit de 7 serie maar de Asus blijft onovertroffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoekel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-03 20:03
Mijn VivoBook Pro N552VW heeft vaak bij het opstarten last van een flikkerend of zwart scherm. Door wat aan de behuizing te duwen en trekken, of het scherm even opnieuw open te klappen, lost dit vaak op. Ook bij het oppakken van de laptop gebeurt dit. Ik denk dus dat er ergens iets niet goed zit in een aansluiting/connector? Ik heb eigenlijk geen idee waar ik precies naar moet zoeken, maar even de laptop open schroeven zou geen probleem moeten zijn. Iemand een tip waar naar te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Vroeger kon het de inverter van de backlight zijn maar tegenwoordig is de backlight waarschijnlijk zo goed als altijd LED. Dus veel kans dat het inderdaad de kabel naar het scherm is.

Zie bijvoorbeeld

[ Voor 12% gewijzigd door D-Three op 26-02-2020 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoekel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-03 20:03
D-Three schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:18:
Vroeger kon het de inverter van de backlight zijn maar tegenwoordig is de backlight waarschijnlijk zo goed als altijd LED. Dus veel kans dat het inderdaad de kabel naar het scherm is.

Zie bijvoorbeeld
[YouTube: HOW TO FIX ASUS screen flickering]
Dank, ik ga het binnenkort eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmmk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-04 23:34
Hopelijk werkt dit topic nog!

Ik heb een tijdje geleden een Asus N53SV gekregen, met een ssd'tje erin een geweldige laptop met een i7 processor en een opmerkelijk goed beeld bij videovergaderen (nagelnieuwe HD Microsoft webcam van een andere deelnemer gaf veel minder beeld).

Sinds gisteren weigert de wifi echter dienst. Geen blauw lichtje, de toetscombi Fn-F2 doet niets. Softwarematig aanzetten helpt ook niet. Het gaat om een Atheros AR9285 mini pcie-kaart, zo te zien.

Echter: apparaatbeheer zegt dat de adapter correct functioneert. Als ik 127.0.0.1 ping, komt-ie ook correct terug.

Enig idee wat er loos kan zijn?

Toevoeging: inmiddels schone install van Win10 May 2020 gedaan, probleem blijft bestaan, een wifi dongle, Realtek, werkt wél.

[ Voor 32% gewijzigd door jmmk op 05-06-2020 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

jmmk schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:13:
Hopelijk werkt dit topic nog!

Ik heb een tijdje geleden een Asus N53SV gekregen, met een ssd'tje erin een geweldige laptop met een i7 processor en een opmerkelijk goed beeld bij videovergaderen (nagelnieuwe HD Microsoft webcam van een andere deelnemer gaf veel minder beeld).

Sinds gisteren weigert de wifi echter dienst. Geen blauw lichtje, de toetscombi Fn-F2 doet niets. Softwarematig aanzetten helpt ook niet. Het gaat om een Atheros AR9285 mini pcie-kaart, zo te zien.

Echter: apparaatbeheer zegt dat de adapter correct functioneert. Als ik 127.0.0.1 ping, komt-ie ook correct terug.

Enig idee wat er loos kan zijn?
Voer 's een TCP stack reset uit:

https://grok.lsu.edu/Article.aspx?articleid=19483

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmmk
Dank voor je reactie! :)

Gedaan, helpt niet. Ik krijg dit terug (computer natuurlijk herstart):

PS C:\WINDOWS\system32> netsh int ip reset
Resetting Compartment Forwarding, OK!
Resetting Compartment, OK!
Resetting Control Protocol, OK!
Resetting Echo Sequence Request, OK!
Resetting Global, OK!
Resetting Interface, OK!
Resetting Anycast Address, OK!
Resetting Multicast Address, OK!
Resetting Unicast Address, OK!
Resetting Neighbor, OK!
Resetting Path, OK!
Resetting Potential, OK!
Resetting Prefix Policy, OK!
Resetting Proxy Neighbor, OK!
Resetting Route, OK!
Resetting Site Prefix, OK!
Resetting Subinterface, OK!
Resetting Wakeup Pattern, OK!
Resetting Resolve Neighbor, OK!
Resetting , OK!
Resetting , OK!
Resetting , OK!
Resetting , OK!
Resetting , failed.
Toegang geweigerd.

Resetting , OK!
Resetting , OK!
Resetting , OK!
Resetting , OK!
Resetting , OK!
Resetting , OK!
Resetting , OK!
Restart the computer to complete this action.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmmk
Vanuit de PowerShell als beheerder de volgende commando's uitgevoerd, geen verschil.

DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
sfc /scannow

Edit op 5 juni:
schone install van Win10 gedaan, probleem blijft, een wifi dongle werkt wél.

Edit op 6 juni:
Opgelost, wifikaartje (mini PCI-E, half formaat) eruitgehaald, contacten opgepoetst en weer erin, hardwareschakelaartje aan de zijkant een paar keer heen-en-weer gehaald zodat de contactjes hopelijk een paar keer langs elkaar gegaan zijn. Is dus ergens een matig contact geweest.

[ Voor 75% gewijzigd door jmmk op 06-06-2020 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
MIjn Vivobook Pro 17 Pro N705UD(R) met inmiddels Windows 10 (2004) doet heel raar in Windows update. Hij zegt dat hij een update wil installeren voor de intel IGP graphics driver, maar die mislukt maar hij blijft het iedere dag proberen. De normale intel driver wil niet installeren want die zegt dat er een "Asus OEM aangepaste" driver is geïnstalleerd. Op de site van Asus support is al eeuwen geen nieuwe Intel VGA driver meer verschenen. Wat is de beste strategie om dit op te lossen? Overigens werkt alles naar behoren, alleen irritant dat Windows Update in een soort loop lijkt te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Henk007 Wat als je die driver verwijdert? Of handmatig de driver van Intel download en installeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Room42 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 01:18:
@Henk007 Wat als je die driver verwijdert? Of handmatig de driver van Intel download en installeert?
Ik heb voorlopig met een workaround defixt door de driver update te hiden met het tooltje op deze pagina:
https://answers.microsoft...13-4e73-9d3e-e5dbd564c888

Niet direct een Asus probleem, maar een Windows probleem. Eigenlijk van de zotte dat je een standalone tooltje moet downloaden om zoiets (tijdelijk) op te lossen, Asus moet zijn drivers frequenter updaten, zeker als de generieke Intel drivers niet 100% compatible zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
D-Three schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 23:20:
[...]

Nog steeds tevreden over deze accu?
Hij raakt snel leeg, gisteren kon ik minder als een uur er op.dus geen aanrader

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
technopeuter schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 08:46:
[...]

Hij raakt snel leeg, gisteren kon ik minder als een uur er op.dus geen aanrader
Bedankt. Maar ik vrees dat dat waarschijnlijk een kwaaltje is waar alle aftermarket accu's mee kampen. Ik ga sowieso ook moeten kijken voor een nieuwe accu want de huidige zorgt af en toe voor problemen.
KingSener vermeldt specifiek 'Koreaanse' cellen te gebruiken. Ook Green Cell zegt specifiek in hun Pro en Ultra reeks Samsung en Panasonic cellen te gebruiken. Geen idee of dat veel uit maakt :P Maar de meesten vermelden niks dus in dat opzicht is niet slecht. Al zie ik over Green Cell toch ook wel wat negatieve commentaren...

Intussen ben ik er terug in geslaagd mijn DC-jack om zeep te helpen :( Op ongeveer dezelfde manier als vorige keer; gestruikeld over de laadkabel. :/ Zou er geen magnetische laadkabel bestaan?

[ Voor 30% gewijzigd door D-Three op 22-10-2020 00:41 ]

Pagina: 1 ... 78 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.