Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic

Inhoudsopgave
• Het vorige deel: [Ervaringen] Asus N53SV• Inhoudsopgave
• Huidige generatie
• FAQ
• Tot slot
Huidige generatie

N551
FAQ
[Q]Waar is mijn Windows 8 licentie??[A]Asus laptops waar vanaf de fabriek Windows 8 op geïnstalleerd worden komen niet meer met een licentie stikker. De licentie zit in de BIOS ingebakken. Wanneer je Windows 8 dus opnieuw installeert zal hij automatisch de licentie uit de BIOS halen.
[Q]Ik kan geen NVIDIA drivers installeren, wat nu?
[A] Er is een makkelijke fix door een bestandje te vervangen. Klik hier voor meer informatie.
[Q]Ik wil een tweede harde schijf of SSD plaatsen, kan dit?
[A]Dit is mogelijk voor het 15,6" model, echter heb je wel een HDD-caddy nodig en raak je je Optical Drive kwijt. Een voorbeeld van zo'n caddy is te vinden op eBay via deze link. Je kan natuurlijk ook zelf een andere bestellen, maar let op dat de hoogte van je caddy altijd 12,7mm is.
Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om je HDD in een externe USB 3.0 hardeschijf-behuizing te stoppen en je SSD in de laptop te bouwen.
Voor 17,3" modellen heb je geen bracket nodig om een 2e HDD te installeren, maar mocht je een 3e HDD in willen bouwen, dan heb je deze bracked wel nodig.
Let op! Voor zowel de n550 als de n750 heb je een 9,5mm caddy nodig.
Voor de N551 heb je ook een 9,5 mm caddy nodig.
[Q]Help! Mijn media toetsen werken niet, Wat nu?
[A]Om de media toetsen (goed) te laten werken heb je de ATK drivers nodig van Asus, deze kan je vinden op de bijgeleverde driver CD of gewoon online op de Asus product pagina van jouw laptop.
[Q]Ik wil graag iets vervangen in mijn laptop. Vervalt mijn garantie als ik hem open schroef?
[A]Nee, over het algemeen niet. Pas wel op dat je geen Warranty Void stikker kapot maakt.
[Q]Asus heeft mijn laptop vol met bloatware gezet! Wat kan er weg en wat is handig om te gebruiken/bewaren?
[A]Helaas heeft Asus er voor gekozen om veel bloatware te installeren, het meeste is troep maar wist je dat er veel goede applicaties tussen zitten? Klik hier voor een lijst met Asus bloatware en uitleg.
[Q]Ik wil Ubuntu installeren op mijn notebook, kan dit?
[A] Vanaf Ubuntu 12.04 kun je Ubuntu gewoon normaal opstarten en installeren vanaf CD of USB.
Je moet nog wel de bumblebee software installeren om de grafische kaarten goed aan te sturen. Dit doe je door de volgende commands regel voor regel uit te voeren in de Terminal (Alt + Ctrl + T):
1. sudo add-apt-repository ppa:bumblebee/stable
2. sudo apt-get install bumblebee bumblebee-nvidia
3. sudo usermod -a -G bumblebee $USER
(het is niet nodig $USER te veranderen, dit is automatisch jouw gebruikersnaam)
Hierna herstarten of opnieuw inloggen en het werkt.
Via: https://wiki.ubuntu.com/Bumblebee
Note: De FAQ kan nog worden uitgebreid met vragen die veel gesteld worden in het topic.
Tot slot
Hou het gezellig in het topic en probeer over de Asus N-serie laptops te discusseren.[ Voor 255% gewijzigd door Bolletje op 19-01-2015 00:06 ]
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads