Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Mede-auteur:
  • hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-05 00:20

hostler

Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic

Afbeeldingslocatie: http://oi48.tinypic.com/sawcjd.jpg
Inhoudsopgave
• Het vorige deel: [Ervaringen] Asus N53SV

Inhoudsopgave
Huidige generatie
FAQ
Tot slot

Huidige generatie
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.nl/uploads/tx_nbc2/n551jk-cn112d_2_media_gallery.jpg
N551

FAQ
[Q]Waar is mijn Windows 8 licentie??
[A]Asus laptops waar vanaf de fabriek Windows 8 op geïnstalleerd worden komen niet meer met een licentie stikker. De licentie zit in de BIOS ingebakken. Wanneer je Windows 8 dus opnieuw installeert zal hij automatisch de licentie uit de BIOS halen.

[Q]Ik kan geen NVIDIA drivers installeren, wat nu?
[A] Er is een makkelijke fix door een bestandje te vervangen. Klik hier voor meer informatie.

[Q]Ik wil een tweede harde schijf of SSD plaatsen, kan dit?
[A]Dit is mogelijk voor het 15,6" model, echter heb je wel een HDD-caddy nodig en raak je je Optical Drive kwijt. Een voorbeeld van zo'n caddy is te vinden op eBay via deze link. Je kan natuurlijk ook zelf een andere bestellen, maar let op dat de hoogte van je caddy altijd 12,7mm is.
Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om je HDD in een externe USB 3.0 hardeschijf-behuizing te stoppen en je SSD in de laptop te bouwen.
Voor 17,3" modellen heb je geen bracket nodig om een 2e HDD te installeren, maar mocht je een 3e HDD in willen bouwen, dan heb je deze bracked wel nodig.
Let op! Voor zowel de n550 als de n750 heb je een 9,5mm caddy nodig.
Voor de N551 heb je ook een 9,5 mm caddy nodig.

[Q]Help! Mijn media toetsen werken niet, Wat nu?
[A]Om de media toetsen (goed) te laten werken heb je de ATK drivers nodig van Asus, deze kan je vinden op de bijgeleverde driver CD of gewoon online op de Asus product pagina van jouw laptop.

[Q]Ik wil graag iets vervangen in mijn laptop. Vervalt mijn garantie als ik hem open schroef?
[A]Nee, over het algemeen niet. Pas wel op dat je geen Warranty Void stikker kapot maakt.

[Q]Asus heeft mijn laptop vol met bloatware gezet! Wat kan er weg en wat is handig om te gebruiken/bewaren?
[A]Helaas heeft Asus er voor gekozen om veel bloatware te installeren, het meeste is troep maar wist je dat er veel goede applicaties tussen zitten? Klik hier voor een lijst met Asus bloatware en uitleg.

[Q]Ik wil Ubuntu installeren op mijn notebook, kan dit?
[A] Vanaf Ubuntu 12.04 kun je Ubuntu gewoon normaal opstarten en installeren vanaf CD of USB.
Je moet nog wel de bumblebee software installeren om de grafische kaarten goed aan te sturen. Dit doe je door de volgende commands regel voor regel uit te voeren in de Terminal (Alt + Ctrl + T):
1. sudo add-apt-repository ppa:bumblebee/stable
2. sudo apt-get install bumblebee bumblebee-nvidia
3. sudo usermod -a -G bumblebee $USER

(het is niet nodig $USER te veranderen, dit is automatisch jouw gebruikersnaam)
Hierna herstarten of opnieuw inloggen en het werkt.
Via: https://wiki.ubuntu.com/Bumblebee

Note: De FAQ kan nog worden uitgebreid met vragen die veel gesteld worden in het topic.

Tot slot
Hou het gezellig in het topic en probeer over de Asus N-serie laptops te discusseren.

[ Voor 255% gewijzigd door Bolletje op 19-01-2015 00:06 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-05 20:48

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Mooi topic, ik zal mijn ervaring delen zodra mijn X5QSF binnen is, en wat foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Mooi topic zeg, echter mist de N75SF nog

Zoals ik al zei in een ander topic:
Ik heb mijn X5QSF een paar dagen bij campusshop besteld. Nu kijk ik op hun website en dat staat er dat de laptop voorradig is, natuurlijk wel vreemd dat de status van mijn order nog steeds op onbekend staat...
Je zou toch denken dat zodra je er eentje besteld, hij gereserveerd word?
Enfin, ik heb ze gemailt over dit 'probleem'.

[ Voor 3% gewijzigd door hostler op 05-09-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asx245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-05 15:23
Weet er iemand iets meer over de leveringsproblemen van de N53SV? Ik heb 3 weken geleden besteld bij Vandenborre (België) en men weet daar nog steeds niet wanneer ze binnenkomen. En als ik kijk op de pricewatch zie ik dat ik niet alleen ben (meer dan de helft niet in voorraad, leveringsdatum onbekend ofwel schatting van 3 weken..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

hostler schreef op maandag 05 september 2011 @ 22:11:
Mooi topic zeg, echter mist de N75SF nog

Zoals ik al zei in een ander topic:
Ik heb mijn X5QSF een paar dagen bij campusshop besteld. Nu kijk ik op hun website en dat staat er dat de laptop voorradig is, natuurlijk wel vreemd dat de status van mijn order nog steeds op onbekend staat...
Je zou toch denken dat zodra je er eentje besteld, hij gereserveerd word?
Enfin, ik heb ze gemailt over dit 'probleem'.
Zoals ik ook al zei in het andere topic.. ik heb hem vanavond besteld en staat al op inpak status.. ik verwacht dat hij morgen met UPS meegaat. Erg raar dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405521

Nice :)
Wat betreft de FAQ, volgens mij is het zo dat de dual core modellen maar 2 sloten hebben, de quadcore modellen daarentegen 4. Dat zou dus betekenen in deze tabel dat de twee onderstaande modellen 2 sloten hebben in plaats van 4:
pricewatch: Asus N53SV-SX289V
pricewatch: Asus N53SV-SX387V
De dualcore modellen ondersteunen max 8gb en de quadcore modellen max 16gb.

En een suggestie voor in de FAQ; het SSD/hdd-caddy/optical/frontje(/optical-extern-maken) verhaal?
:*)

Edit: ik doel hier op de N53SV!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 405521 op 06-09-2011 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Anoniem: 405521 schreef op maandag 05 september 2011 @ 23:26:
Wat betreft de FAQ, volgens mij is het zo dat de dual core modellen maar 2 sloten hebben, de quadcore modellen daarentegen 4. Dat zou dus betekenen in deze tabel dat de twee onderstaande modellen 2 sloten hebben in plaats van 4:

En een suggestie voor in de FAQ; het SSD/hdd-caddy/optical/frontje(/optical-extern-maken) verhaal?
Bedankt voor de tips. Later vanochtend of vanmiddag ga ik het aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347845

Het kan ook handig zijn indien je in de topicstart een link legt naar de vorige thread.

[Ervaringen] Asus N53SV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yorin schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 05:42:
[...]

Bedankt voor de tips. Later vanochtend of vanmiddag ga ik het aanpassen.
Tenminste, dat verhaal geldt voor de N53SV serie. Daar zit het zo dacht ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekoss
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-05 15:59
Yeey, ik heb vandaag m'n ssd binnen alleen mijn hdd caddy nog niet, nou zit er op de hdd een metalen kleine om hem vast te houden, móet ik deze om de hdd laten en zo aan de caddy voor in de dvd drive schroeven of móet ik dat ding om de ssd doen en dan mijn hdd los in de caddy (of komt er zo een plaatje bij?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:04
dat ding die nu op je hardeschijf zit is een bevestiging bracket voor je in je laptop.

die heb je nodig als je een ssd of hdd in je laptop wilt hebben.

In de caddy kan de hardeschijf zonder bracket oid bevestigd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
"Op dit moment wordt je bestelling gereed gemaakt voor verzending. Als alle bestelde artikelen voorradig zijn dan wordt de bestelling verzonden. Zodra de bestelling in bezit is van UPS ontvang je van ons een e-mail met daarin een traceringnummer. Via dit nummer kun je zien wat de verwachte leverdatum van de bestelling is."

Aldus CampusShop. Hopelijk heb ik hem dan morgen... :)

Ik zat er over te denken om een uitgebreide review te maken, echter plaats ik hem liever niet op de X5QSF product pagina van Tweakers omdat het eigenlijk gewoon een N55SF is... Hij zal dan ook meer gezien worden als ik hem bij N55SF plaats. Maar mag dit wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:04
pas op met het plaatsen van reviews. als je niet teveel verteld weten ze je te vinden xD !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekoss
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-05 15:59
Jackxl schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:53:
dat ding die nu op je hardeschijf zit is een bevestiging bracket voor je in je laptop.

die heb je nodig als je een ssd of hdd in je laptop wilt hebben.

In de caddy kan de hardeschijf zonder bracket oid bevestigd worden.
Bedankt! Wist het even niet zeker omdat ik op eBay zag staan dat de bracket niet inbegrepen was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekrecords
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-05 16:19
Anoniem: 405521 schreef op maandag 05 september 2011 @ 23:26:

Ja maar alle i7 2630 qm zijn toch quad core? Dat zou betekenen dat de X5QSF-S1123V ook 4 slots heeft? Of klopt dit nu niet? Verder uit het andere topic had ik nog deze vragen.....
Alle caddy's in dit topic hebben een levertijd van 4 tot 6 weken. Zijn die dingen niet ergens anders te koop dan in Hong Kong?

Verder heb ik nog nooit een ssd in een caddy gebouwd.... is dit moeilijk? Of moet ik gewoon nog een keer dit topic doorlezen?
Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Jackxl schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 18:00:
pas op met het plaatsen van reviews. als je niet teveel verteld weten ze je te vinden xD !
Dat word dan mijn eerste echte review haha, uiteraard zo uitgebreid mogelijk :P
Hopelijk laten ze me heel :X

[ Voor 5% gewijzigd door hostler op 06-09-2011 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

hostler schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:58:
"Op dit moment wordt je bestelling gereed gemaakt voor verzending. Als alle bestelde artikelen voorradig zijn dan wordt de bestelling verzonden. Zodra de bestelling in bezit is van UPS ontvang je van ons een e-mail met daarin een traceringnummer. Via dit nummer kun je zien wat de verwachte leverdatum van de bestelling is."

Aldus CampusShop. Hopelijk heb ik hem dan morgen... :)

Ik zat er over te denken om een uitgebreide review te maken, echter plaats ik hem liever niet op de X5QSF product pagina van Tweakers omdat het eigenlijk gewoon een N55SF is... Hij zal dan ook meer gezien worden als ik hem bij N55SF plaats. Maar mag dit wel?
Ik heb ook die status, was toch wel benieuwd dus heb even gebeld.. hij is inderdaad vandaag verzonden.. ik kan nog een mail verwachten met meer info van UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
SpeedfreakR schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:20:
[...]

Ik heb ook die status, was toch wel benieuwd dus heb even gebeld.. hij is inderdaad vandaag verzonden.. ik kan nog een mail verwachten met meer info van UPS
Fijn om te horen dat de laptop bij hun op voorraad is. Hopelijk heb ik binnenkort het geld ervoor en koop ik hem zelf ook meteen. :D Ik wacht wel al in spanning af. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
SpeedfreakR schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:20:
[...]

Mijn order heeft nog steeds niet de status Verzonden (nog zelfde status als vorige post). Ook heb ik geen mail van UPS gekregen over een tracktrace code.

Ik hoopte dat hij er morgen dan zou zijn, maar ik heb een vermoeden dat dit pas donderdag zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sjekrecords schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 18:14:
[...]

Ja maar alle i7 2630 qm zijn toch quad core? Dat zou betekenen dat de X5QSF-S1123V ook 4 slots heeft? Of klopt dit nu niet? Verder uit het andere topic had ik nog deze vragen.....
Daarom zeg ik hierboven ook nog even erbij dat dit in ieder geval geldt voor de N53SV :) Hoe dat bij de X5QSF zit weet ik niet. De N53SV heeft ook i5 dual core modelletjes, vandaar dat ik het noemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Ik geloof dat de X5QSF 2 geheugen sloten heeft. Ik hoop meer. Ik zal dit bevestigen zodra ik hem heb.

Mijn bestelling is verzonden en ik heb de trace code ontvangen. Het weegt een hele 6kg, zit er een gratis baksteen bij of zo...

Spannend! Kan echt niet wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

hostler schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 22:51:
Ik geloof dat de X5QSF 2 geheugen sloten heeft. Ik hoop meer. Ik zal dit bevestigen zodra ik hem heb.

Mijn bestelling is verzonden en ik heb de trace code ontvangen. Het weegt een hele 6kg, zit er een gratis baksteen bij of zo...

Spannend! Kan echt niet wachten...
Yess me2 :D

Scheduled Delivery:
Wednesday, 09/07/2011, By End of Day

Moet toch eerst naar school :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
SpeedfreakR schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 23:25:
[...]

Yess me2 :D

Scheduled Delivery:
Wednesday, 09/07/2011, By End of Day

Moet toch eerst naar school :P
Bij mij precies het zelfde. Moet de hele dag stage lopen dus hopen dat er iemand thuis is (of de buren...)

Oh well, truste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Ik heb de n75sf ( pricewatch: Asus N75SF-V2G-TZ046V ) en daar heb ruimte voor 2 HD's.

Heb me ook een crucial SSD 128Gb besteld die ik als boot drive wil gaan gebruiken.

Iemand een idee of in de loze hdd ruimte ook een bracket zit die ik voor de SSD kan gebruiken?

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Backstage schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 23:43:
Ik heb de n75sf ( pricewatch: Asus N75SF-V2G-TZ046V ) en daar heb ruimte voor 2 HD's.

Heb me ook een crucial SSD 128Gb besteld die ik als boot drive wil gaan gebruiken.

Iemand een idee of in de loze hdd ruimte ook een bracket zit die ik voor de SSD kan gebruiken?
Dat kun je toch zien als je hem even open schroeft? Iig, er zit een bracket in. Je hoeft alleen de SSD in de bracket vast te schroeven en daarna weer in je laptop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-05 08:23
Mijn vader heeft een K73 en daar zat geen 2e bracket bij, maar die kun je wel heel makkelijk los bestellen bij Asus zelf. Moet je alleen even het nummer van je bracket noteren. Het is natuurlijk niet zeker dat het er bij jou ook niet bij zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403590

wacht wel op de N57 ultrabook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-03 22:29
Wordt ook de N75SF toegevoegd aan het lijstje?

Leuk topic btw, wou het zelf een week terug ook doen maar vond er de tijd niet voor :p.

Is er misschien ook een mogelijkheid om de Belgische N55/N75's toe te voegen?
Daar er toch wel een gemengd publiek is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Energon schreef op woensdag 07 september 2011 @ 11:31:
Wordt ook de N75SF toegevoegd aan het lijstje?

Leuk topic btw, wou het zelf een week terug ook doen maar vond er de tijd niet voor :p.

Is er misschien ook een mogelijkheid om de Belgische N55/N75's toe te voegen?
Daar er toch wel een gemengd publiek is :).
De N75 voeg ik morgen in. Als er iemand is die de Belgische versies toe wil voegen (in een aparte tabel) stuur me maar een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Ik heb m'n X5QSF uit de UPS wagen gevist toen ze pakketten gingen afleveren op m'n werk.

Ziet er leuk uit :D Zal er thuis ff wat meer info over posten yay

[ Voor 17% gewijzigd door hostler op 07-09-2011 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
hostler schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:00:
Ik heb m'n X5QSF uit de UPS wagen gevist toen ze pakketten gingen afleveren op m'n werk.

Ziet er leuk uit :D Zal er thuis ff wat meer info over posten yay
Kan je dan ook kijken of er 2 of 4 geheugensloten inzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sourcey
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-05 18:52
Hoe werkt dat nu precies met die SSD inbouwen? Ik heb me suf gegoogled maar ik kon geen tutorial vinden voor de N55SF. Hoe haal je de DVD drive eruit? En hoe haal je het frontje van de DVD Drive af? En hoe installeer je windows zonder DVD drive? Zijn er nog bepaalde bios settings nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Yess net met laptop binnen.. zal vanavond even wat foto's posten.. eerst even een schone installatie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sourcey schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:07:
Hoe werkt dat nu precies met die SSD inbouwen? Ik heb me suf gegoogled maar ik kon geen tutorial vinden voor de N55SF. Hoe haal je de DVD drive eruit? En hoe haal je het frontje van de DVD Drive af? En hoe installeer je windows zonder DVD drive? Zijn er nog bepaalde bios settings nodig?
Volgens mij gaat het bij de N55SF precies zoals bij de N53SV.
Toetsenbordje eruit halen door de bevestigingen boven de bovenste rij toetsen eruit te klikken. Video: klik
DVD-drive loshalen enz enz. dit topic staat er vol mee: N53 Ervaringen topic
En Windows, of met externe dvd speler/brander (Je interne kan je extern maken met een case) of Windows vanaf USB-stick installeren.
En in BIOS in ieder geval AHCI.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 405521 op 07-09-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan1994
  • Laatst online: 16-05 13:06
Als iemand een SSD heeft ingebouwd, laat het a.u.b. even weten hoe je het gedaan hebt en of het een beetje makkelijk gaat. =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuRRaCaNe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05 22:23
Heb vandaag mijn Asus N53SN-SZ251V ontvangen. Specs volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Fresh install gedaan op m´n X5QSF, media knoppen hebben gewerkt (hele linker rij), maar doen nu niets meer.....

Iig ik heb een paar foto's gemaakt van de laptop. ik resize ze even en dan post ik ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Iets minder "Ik heb hem binnen", "hij is verzonden" mag wel hoor... Normaal gesproken verplaats ik dat meteen naar het Dell levertijden topic maar dat is hier geen optie (bij gebrek aan een dergelijk topic), let daar een beetje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Even FYI, de X5QSF heeft dus 2 geheugen sloten.

Hierbij dan!

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/10dxwls.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/15p65v7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2h4jgk2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/imjc6e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2yx4qoy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/29iyqq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/23sen8j.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/72r695.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/23l030g.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2cgerv9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2vhvuax.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2nbyaf8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/m8db2b.jpg

Eerste impressie: Vol met bloatware, maar ik heb toch een schone install gedaan.
Geluid is echt fantastisch, en het scherm ook.
Stroom kabel die bij de adapter zit is nogal (lees heel erg) kort

[ Voor 14% gewijzigd door hostler op 07-09-2011 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-05 08:23
Gewoon een kabel van 1.8m kopen bij je dichtstbijzijnde elektronicaboer. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Uit n53 topic:
Anoniem: 418444 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 20:42:
Voor de mensen die problemen hebben met het updaten van de drivers van de NVIDIA videokaart in de Asus X5QSF, dit kan een oplossing zijn. Ik kreeg telkens de melding dat er geen compatibele hardware te vinden was, maar door het volgende te doen werkte hij wel:
- download de driver van de NVIDIA-site
- laat hem de bestanden uitpakken op je harde schijf (dus dan krijg je een map C:\NVIDIA)
- download het bewerkte nvwi.inf-bestand van deze site: http://blog.komeil.com/20...ws-7-notebook-laptop.html
- plaats hem in de map display.driver. Bijvoorbeeld: C:\NVIDIA\DisplayDriver\197.16\WinVista_Win7\International\Display.driver
- Run setup.exe uit de map C:\NVIDIA\...
Super handig.

[ Voor 80% gewijzigd door hostler op 13-09-2011 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Hier ook nog wat foto's van mijn kant:

Afbeeldingslocatie: http://jstaal.nl/index/AsusN55/1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://jstaal.nl/index/AsusN55/2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://jstaal.nl/index/AsusN55/3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://jstaal.nl/index/AsusN55/4.JPG

Afbeeldingslocatie: http://jstaal.nl/index/AsusN55/5.JPG

Afbeeldingslocatie: http://jstaal.nl/index/AsusN55/6.JPG

Afbeeldingslocatie: http://jstaal.nl/index/AsusN55/7.JPG

Ik heb ook een schone installatie gedaan, had geen problemen met drivers.. heb alles van de cd gepakt.. nog geen moeite gedaan om de laatste drivers te zoeken.. Ben erg blij.
1 minpunt zijn toch wel de knoppen aan de linkerkant van de laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
Ik heb hier de nvidia notebook drivers vandaan:

http://forums.laptopvideo...4bit-nvidia-oem-notebook/

Ook even de .Inf downloaden en die plaatsen in de map Display.drivers waar je de drivers uitgepakt hebt...

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Backstage schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:12:
Ik heb hier de nvidia notebook drivers vandaan:

http://forums.laptopvideo...4bit-nvidia-oem-notebook/

Ook even de .Inf downloaden en die plaatsen in de map Display.drivers waar je de drivers uitgepakt hebt...
Ehrm, waarom haal je ze van een 3rd party website? Je kan ze beter gewoon even bij nVidia zelf downloaden O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
  • Laatst online: 08-03 22:29
Yorin schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:39:
[...]

De N75 voeg ik morgen in. Als er iemand is die de Belgische versies toe wil voegen (in een aparte tabel) stuur me maar een DM.
DM sent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
SpeedfreakR schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:10:
1 minpunt zijn toch wel de knoppen aan de linkerkant van de laptop
Ja, inderdaad. Maar waar zouden ze anders moeten zitten? Ik vind persoonlijk die dikke speaker grill erg vet. Misschien hadden ze de media knoppen boven het toetsenbord en onder de speakers moeten plaatsen.

Golft jouw toetsenord ook een beetje? Het valt me nu net op dat het toetsenbord links een beetje gebogen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan1994
De mijne golft echt een heeel klein beetje, niet genoeg om het echt te zien.

[ Voor 6% gewijzigd door Bastiaan1994 op 07-09-2011 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

hostler schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:55:
[...]

Ja, inderdaad. Maar waar zouden ze anders moeten zitten? Ik vind persoonlijk die dikke speaker grill erg vet. Misschien hadden ze de media knoppen boven het toetsenbord en onder de speakers moeten plaatsen.

Golft jouw toetsenord ook een beetje? Het valt me nu net op dat het toetsenbord links een beetje gebogen is.
net zoals Bastiaan1994 een heeel klein beetje maar.. vindt de toesten erg groot in verglijking met mijn oude laptop (asus f3sv) en desktop toestenbord.. gewoon wennen.. ook die knoppen aan de zijkant gewoon wennen, op mijn oude asus zaten ze inderdaad boven het toetsenbord en in de speakers een beetje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan1994
Ja zelf ben ik gewend dat er ook een beetje ruimte tussen de toetsen zit, maar het went opzich wel snel, ik ben zelf namelijk alleen desktop gewend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Ik loop nu de heletijd op mute te drukken ipv ctrl en die knop naast esc ook :P
Idd het is gewoon even wennen.
Net even Dead Island gespeeld. Draait echt verassend goed, helemaal maxed out op full hd.

Temps tijdens gamen:
CPU 92c
GPU 94c
HDD: 35c

Gaat er nog iemand een software refund aanvragen? Imo is het niet echt de moeite waard, je krijgt maar een paar tientjes!

Edit: weet iemand of de wifi kaart in de N5SF (x5qsf) n-draft 5GHZ ondersteund?

[ Voor 9% gewijzigd door hostler op 07-09-2011 23:12 ]

• t800vst1000
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2011
Zijn er al gelukkige eigenaren van de N75SF serie welke een goed beeld hebben van het geluidsemissie van de fans in verschillende modi?

Idle mode (windows desktop)
Internet browse mode
Internet video stream mode (rltgemist)
Gaming mode

Zijn ze uit, draaien ze nauwelijks hoorbaar, goed hoorbaar (irritant in stille ruimtes) of gewoonweg hard?

Aangezien dit om een 17inch behuizing gaat, neem ik aan (eerder hoop ik) dat tot en met Internet video streaming er voornamelijk passief gekoeld wordt, dus fans uit of nauwelijks hoorbaar.

Ik zelf heb helaas negatieve ervaringen met de Dell XPS15 (15inch) aangezien deze in idle mode al goed hoorbare fans had en in internet video stream mode tussen goed hoorbaar en hard in. Aangezien ik vaak in een stille ruimte werk, heb ik deze laptop terug gestuurd.

De N75SF lijkt me een mooi alternatief. Tot op hede zijn er nog geen goede noise emission reviews te vinden. Wel noemt iemand in price watch dat de laptop stil is, maar ik zou graag en wellicht meerdere mensen meer input hebben voor deze keuze. Anders is het even wachten op een review op notebookcheck.

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-05 13:52
hostler schreef op woensdag 07 september 2011 @ 23:01:
Net even Dead Island gespeeld. Draait echt verassend goed, helemaal maxed out op full hd.

Temps tijdens gamen:
CPU 92c
GPU 94c

Gaat er nog iemand een software refund aanvragen? Imo is het niet echt de moeite waard, je krijgt maar een paar tientjes!

Wow, hoe warm is het in de kamer waar je zit ? Ik draai Dead Island ook op Full HD (Vind het net niet lekker draaien eerlijk gezegd), ik draai zelfs een aangepaste video.scr en mijn CPU haalt 80c en de videokaart haalt zelfs maar 75.

Je kan imo het beste testen met prima95 + rthdrdbl. Dan weet je zeker dat iedereen op dezelfde manier test, zonder meteen onreallistische load te krijgen (bij starcraft 2 krijg ik hogere temperaturen). Vergeet ook niet de kloksnelheid te vermelden die je ziet met intel turbo boost monitor.

• hostler
Dylan93 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 00:40:
[...]

Wow, hoe warm is het in de kamer waar je zit ? Ik draai Dead Island ook op Full HD (Vind het net niet lekker draaien eerlijk gezegd), ik draai zelfs een aangepaste video.scr en mijn CPU haalt 80c en de videokaart haalt zelfs maar 75.
Kan ook aan het programma Speccy liggen hoor. Dead Island draait bij mij met +- 45 fps. Goed speelbaar dus.
Ik zal vanavond ff prime en furmark draaien en dan de temps doorgeven. ;)

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter

Temps tijdens gamen:
CPU 92c
GPU 94c

Als ik mijn notebook binnen heb (waarschijnlijk pas over 3 á 4 weken) dan ga ik wel proberen een refund aan te vragen. Ik heb namelijk via school 10 Windows 7 Professional keys. Daar kan ik er wel eentje van missen.

• hostler
Op de een of andere manier heeft de installatie van Ubuntu 11.04 heeft mijn Windows 7 gemold... Kan ik dus alweer Windows installeren...

@SpeedFreakR hoe vind jij het toetsenbord? Als ik een lang verhaal typ krijg ik gewoon last van mn vingers..... Ook vind ik het toetsenbord kwalitatief erg matig. Sommige toetsen zitten niet helemaal gelijk met elkaar en het voelt gewoon een beetje goedkoop.

• bedlam
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 20:34

Temps tijdens gamen:
CPU 92c
GPU 94c

Die hoge temps liggen vooral aan de processor, die gaat in turbo draaien en de boel onnodig laten opwarmen. Ik heb door een kleine tweak in mijn energie-instellingen turbo afgezet en de temps zijn bij mij een goeie 10°C gezakt. Qua prestaties nauwelijks verschil, soms zelfs beter omdat die koeler blijft.

[ Voor 39% gewijzigd door bedlam op 08-09-2011 20:00 ]

• hostler
bedlam schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:59:
[...]

Die hoge temps liggen vooral aan de processor, die gaat in turbo draaien en de boel onnodig laten opwarmen. Ik heb door een kleine tweak in mijn energie-instellingen turbo afgezet en de temps zijn bij mij een goeie 10°C gezakt. Qua prestaties nauwelijks verschil, soms zelfs beter omdat die koeler blijft.
Ik heb er geen last van, dus ik ga er ook niets aan tweaken. Eerst m'n laptop maar goed laten werken. Die media knoppen links zijn echt een pain in the ass... Ze reageren wel, maar die mooie animatie komt 10 sec later eens aanzetten. Ook nog heel erg laggy.

Idea's?

• Dylan93
bedlam schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:59:
[...]

Zelfde als Hostler, ik heb er ook geen last van en mijn temps worden helemaal niet te hoog, qua prestaties en warmte valt het volgens mij ook nog wel mee, het is niet zo dat de processor in 1x slechter gaat presteren omdat die 92c is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 01:32

thof

FP ProMod
In de topic start staat dat de N73SV met quadcore 4 geheugen banken heeft.

Quote website fabrikant:
DDR3 1333 MHz SDRAM,3 x SO-DIMM socket for expansion up to 12 G SDRAM Quad Core,2 x SO-DIMM socket for expansion up to 8 G SDRAM Dual Core
Heb zelf mijn laptop (N73sv-serie) open gemaakt en vond daar 1 slot onder het toetsenbord en twee aan de onderkant. Laptop heeft trouwens ook twee plaatsen voor een HDD waarvan 1 voorzien is van een bracket met bijgeleverde HDD.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

hostler schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:58:
Op de een of andere manier heeft de installatie van Ubuntu 11.04 heeft mijn Windows 7 gemold... Kan ik dus alweer Windows installeren...

@SpeedFreakR hoe vind jij het toetsenbord? Als ik een lang verhaal typ krijg ik gewoon last van mn vingers..... Ook vind ik het toetsenbord kwalitatief erg matig. Sommige toetsen zitten niet helemaal gelijk met elkaar en het voelt gewoon een beetje goedkoop.
Heb nog geen uren achter mijn laptop gezeten, ik heb nog niet echt een indruk van het toetsenbor.. tot nu toe typt het wel lekker opzich... ik zou het wel overwegen als er een ander toetstenbord te koop is voor deze laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168588

Ik wil graag een tweede adapter erbij kopen omdat ik hem elke keer vergeet. Als ik het model oplader intik op Ebay kom ik elke keer bij toshiba opladers uit. Weet iemand van jullie of dit niet gewoon dezelfde zijn? Zoals deze bijvoorbeeld?

Op die site staat dat je er zelf nog een netsnoer bij moet kopen met zo'n driehoekige aansluiting die in de transformator moet. Is deze aansluiting universeel? Ik heb namelijk nog zo'n kabeltje liggen van mijn thinkpad t60p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dat zijn fikse temperaturen. Hoe hebben jullie een schone install gedaan, zonder de recovery partitie te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
W00fer schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 20:54:
Dat zijn fikse temperaturen. Hoe hebben jullie een schone install gedaan, zonder de recovery partitie te verwijderen?
Hoe accuraat die temps zijn is natuurlijk niet helemaal duidelijk. Ik heb het gemeten met Coretemp.

Ik heb de gehele hardeschijf geformatteerd. Die recovery partitie gebruik ik toch niet, als je die gebruikt zit je mooie laptop direct weer vol met bloatware... En niet zo'n beetje ook.

Ik ben echt heel erg tevreden over mijn X5QSF. Wacht een pracht apparaat!
Typt lekker weg, doet wat je er van verwacht en draait games ook nog eens super goed op Full HD!
Het geluid is goed, beter dan wat je kan verwachten van welke notebook dan ook. Externe sub is leuk, maar niet handig.

Vanavond of morgen zal ik even goede temps posten (prime95,furmark etc) en wss ok nog even 3Dmark Vantage. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
W00fer schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 20:54:
Dit zijn helemaal geen fikse temperaturen voor een laptop die een (zware) game draait hoor, ik ken laptops die worden 10-20 graden warmer worden dan de mijne als ze een spel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Pime95 voor een half uurtje. Maximum heat and power consumption:
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/16ldzs0.png

Furmark: (gt555)
1920x1080, 8x MSAA, Dynamic background, Burn-in, Xtreme burn in, Post FX
Min: 40c
Max: 71c

HDD komt niet boven de 40.

Best netjes dus!

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2rzqq9e.png

Edit: Zijn er nog requests voor benchmarks?

[ Voor 21% gewijzigd door hostler op 09-09-2011 23:42 ]

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:04
Ik heb net deze caddy gemonteerd en daarin de originele HDD gezet. Intern zit een OCZ Vertex 2. Eindelijk weer voldoende interne storage, van 110GB naar 704GB.
Caddy monteren ging makkelijk zat, al is het even zoeken naar de locking schroef die onder het tobo zit. Frontje overzetten is 10sec werk.

Kan iemand me verder vertellen hoe ik de videokaart omschakel naar nVidia? Photoshop doet dat prima, maar CaptureNX snapt het niet en blijft op Intel hangen.

[ Voor 14% gewijzigd door Ramon 73 op 10-09-2011 07:20 ]

• bedlam
Ramon 73 schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 07:15:
Ik heb net deze caddy gemonteerd en daarin de originele HDD gezet. Intern zit een OCZ Vertex 2. Eindelijk weer voldoende interne storage, van 110GB naar 704GB.
Caddy monteren ging makkelijk zat, al is het even zoeken naar de locking schroef die onder het tobo zit. Frontje overzetten is 10sec werk.

Kan iemand me verder vertellen hoe ik de videokaart omschakel naar nVidia? Photoshop doet dat prima, maar CaptureNX snapt het niet en blijft op Intel hangen.
Welke laptop heb je? De N55? Zoja, foto's en eventueel een linkje naar je caddy aub :)

• Shiznit
Ramon 73 schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 07:15:

Als het niet automatisch gaat, kun je ook rechtermuis klik op de icon van het programma doen doe je wil
starten en dan kiezen "uitvoeren met grafische processor", en dan kiezen voor je nVidia adapter...

Moet je wel eerst in de nVidia configuratie scherm, bij bureaublad, de optie selecteren, "voeg uitvoeren met grafische processor" toe aan het context menu " ;)

Kijken of hij het dan doet ;)

• hostler
Er is een nieuwe BIOS voor de N55SF (X5QSF ook)! Zie Asus website voor download.

BIOS 207
1.Fixed that Numeric Key region function Fail when change Keyin Mode
2.Fixed that the USB Device attached USB3.0 Ports can't work after resume from Deep S3

• bedlam
hostler schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 10:24:
Er is een nieuwe BIOS voor de N55SF (X5QSF ook)! Zie Asus website voor download.

BIOS 207
1.Fixed that Numeric Key region function Fail when change Keyin Mode
2.Fixed that the USB Device attached USB3.0 Ports can't work after resume from Deep S3
Hoera! Eindelijk werkt men numpad degelijk!

• hostler
Ik geloof dat er in het Asus N53 ervaringen topic ook al over gepraat is. De knop (links) om naar een linux omgeving te gaan van Asus, mediaplayer en browser. Er was een vraag van een tweaker of de knop ook gebruikt kon worden om te booten naar Ubuntu.

Is hier al wat over bekend, of weet iemand hoe dit moet? Ik zou dit persoonlijk heel erg graag willen.

• W00fer
  • Niet online
Nu snap ik het verschil nog niet tussen de X5QSF en normale N55SF? Is dat alleen het geheugen?
Of heeft de N55SF (1249 euro) ook de Blu-ray Brander en de X5QSF niet?

Is er trouwens een kleur te kiezen? Ik vind dat grijze/witte van de plaatjes op de site niet echt mooi.

Alleen de naam. De body is precies hetzelfde. De goedkopere versies van de N55 leveren ook geen subwoofer mee.

• Ramon 73
bedlam schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 09:26:
[...]

Welke laptop heb je? De N55? Zoja, foto's en eventueel een linkje naar je caddy aub :)
Ik heb de N53, linkje staat in mijn eerste post (klik op caddy). Qua uiterlijk zie je geen verschil met de originele dvd drive omdat je het frontje omzet.

• Ramon 73
Backstage schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 10:11:
[...]

Als het niet automatisch gaat, kun je ook rechtermuis klik op de icon van het programma doen doe je wil
starten en dan kiezen "uitvoeren met grafische processor", en dan kiezen voor je nVidia adapter...

Moet je wel eerst in de nVidia configuratie scherm, bij bureaublad, de optie selecteren, "voeg uitvoeren met grafische processor" toe aan het context menu " ;)

Kijken of hij het dan doet ;)
Bij Photoshop en CaptureNX staat de standaard GPU allebei op nVidia. In CaptureNX blijft de gPU led echter steeds blauw branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ramon 73 schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 16:16:
[...]

Bij Photoshop en CaptureNX staat de standaard GPU allebei op nVidia. In CaptureNX blijft de gPU led echter steeds blauw branden.
Probeer is handmatig de executable toe te voegen in het NVIDIA Control Panel -> 3D Instellingen -> Programma Instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekrecords
Ik heb de asus X5QSF-S1123V besteld. Nu wil ik er meer geheugen in doen. Welk geheugen moet ik pakken? Er zitten volgens mij maar 2 slots in? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 419448

sjekrecords schreef op maandag 12 september 2011 @ 10:30:
Ik heb de asus X5QSF-S1123V besteld. Nu wil ik er meer geheugen in doen. Welk geheugen moet ik pakken? Er zitten volgens mij maar 2 slots in? :?
Origineel is het Samsung DDR3 1333Mhz geheugen.
Type 4GB module: M471B5273DH0-CH9

Ebay:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Er zitten inderdaad maar 2 slots in. Er kan gewoon DDR3 SO-DIMM 1333 of 1600mhz geheugen in. Die 1600mhz word toch automatisch op 1333mhz gezet.

Ik heb zelf al zitten kijken naar Kingston HyperX PNP geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 412265

hostler schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:05:
Er zitten inderdaad maar 2 slots in. Er kan gewoon DDR3 SO-DIMM 1333 of 1600mhz geheugen in. Die 1600mhz word toch automatisch op 1333mhz gezet.

Ik sluit nog niet uit dat er onder het toetsenbord nog meer sloten zitten. Iemand dit al onderzocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Anoniem: 412265 schreef op maandag 12 september 2011 @ 16:52:
[...]

Ik sluit nog niet uit dat er onder het toetsenbord nog meer sloten zitten. Iemand dit al onderzocht?
Zal er vanavond voor je naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekrecords
hostler schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:05:

Oke maar er zit al 6gb in. (1x 4gb en 1 2gb neem ik aan) wat kun je dan beter doen? 1x 4gb erbij zetten? Of merk je dat verschil niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
sjekrecords schreef op maandag 12 september 2011 @ 18:48:
[...]

Oke maar er zit al 6gb in. (1x 4gb en 1 2gb neem ik aan) wat kun je dan beter doen? 1x 4gb erbij zetten? Of merk je dat verschil niet?
Klopt, er zit 1x 4gb en 1x 2gb in. Je kan er gewoon een dim van 4gb in doen ipv die 2gb. Zorg wel dat ze qua specs gelijk zijn. Zoek de timings en voltages dus even op.

Ik weet niet wat jij gaat doen met je laptop, maar als je er virtuele machines op gaat draaien is wat extra ram altijd mooi mee genomen.

@ TS, Update je de begin post nog even? :/

Edit: Oke, even een paar dingen bevestigen.
N55SF (X5QSF) heeft 2 geheugens sloten.
X5QSF heeft 1x 4gb en 1x 2gb 1333MHz Samsung geheugen.
Er zitten geen geheugen sloten onder het toetsenbord
Het toetsenbord zit met 4 schroeven vast (1tje mist :? )
De fan zuigt blijkbaar lucht aan via de onderkant van de laptop en via het toetsenbord.

Mochten er vragen zijn, of requests voor benchmarks, vraag het me via dit topic!

Pics:

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/voylfr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2zxv4eh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2hg8yyv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/bjbwq0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/14j7pjt.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/mjvha1.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door hostler op 13-09-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Ik heb de laatste, en komende tijd, niet echt veel tijd om grote wijzigingen te doen. Als iemand (hostler misschien???) Mede-Auteur wilt worden, stuur me dan een DM'etje alsjeblieft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hostler schreef op maandag 12 september 2011 @ 18:59:
De fan zuigt blijkbaar lucht aan via de onderkant van de laptop en via het toetsenbord.
Lijkt mij niet. Het toetsenbord is toch niet luchtdoorlatend? Dat is over het algemeen een erg groot nadeel ivm vochtschade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Anoniem: 303530 schreef op maandag 12 september 2011 @ 20:22:
[...]

Lijkt mij niet. Het toetsenbord is toch niet luchtdoorlatend? Dat is over het algemeen een erg groot nadeel ivm vochtschade.
Het is niet luchtdoorlatend, maar kan het niet zijn dat als je het toetsenbord niet gebruikt er een beetje ruimte tussen het toetsenbord en de body zit? Ik vond het wel wat raar dat die fan driect onder het toetsenbord zit. Sterker nog, er zat nu al stof onder het toetsenbord! Ik heb hem pas sinds donderdag

edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan is dat een bug, geen bewuste designkeuze lijkt mij zo :) Bij de xps 17 gaat er ook lucht in het linker speakergat ondanks dat dat echt niet de bedoeling is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Anoniem: 303530 schreef op maandag 12 september 2011 @ 20:34:
Dan is dat een bug, geen bewuste designkeuze lijkt mij zo :) Bij de xps 17 gaat er ook lucht in het linker speakergat ondanks dat dat echt niet de bedoeling is...
Agja, ik kan er wel mee leven. Gewoon eens in de zoveel tijd even schoonmaken.
Het er af halen van de speaker gril is echt een piece of cake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 15:44:
Alleen de naam. De body is precies hetzelfde. De goedkopere versies van de N55 leveren ook geen subwoofer mee.
Lijkt toch niet helemaal te kloppen. Wat ik bij de lokale Mycom aantrof in de N55SF was behalve een prijsverschil ook een andere doos en meer geheugen.

Zijn de videokaarten in de X5QSF en N55 allebei hetzelfde (GDDR3 of GDDR5?)

En zou er alsjeblieft iemand met een meetlatje de maten van de laptop op willen meten?

[ Voor 8% gewijzigd door W00fer op 12-09-2011 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GDDR3. Er bestaat ook een variant met GDDR5, maar die is trager omdat er slehts 96 shaders opzitten. Goed bezig nvidia!

Voor de lol, dit zijn alle mogelijkheden:

144 cores 709MHz (GF106), 128Bit GDDR5 MSI GX780
144 cores 590MHz (GF106), 192Bit DDR3 Dell
144 cores 590MHz (GF106), 128Bit DDR3 Cleco, asus
96 cores 753MHz (GF108), 128Bit GDDR5 Lenovo. msi

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 12-09-2011 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
W00fer schreef op maandag 12 september 2011 @ 22:30:
[...]

Lijkt toch niet helemaal te kloppen. Wat ik bij de lokale Mycom aantrof in de N55SF was behalve een prijsverschil ook een andere doos en meer geheugen.

Zijn de videokaarten in de X5QSF en N55 allebei hetzelfde (GDDR3 of GDDR5?)

En zou er alsjeblieft iemand met een meetlatje de maten van de laptop op willen meten?
Andere doos kan (soms) verschillen per shop.
Ander geheugen komt gewoon omdat er meerdere configuraties, bijv. andere schijf/geheugen/processor, te verkrijgen zijn.

Je wilt maten van de N55SF (X5QSF)?
Vanaf de asus website...
37.9 x 26.1 x 3.5~3.55 cm (WxDxH) (Dual-core CPU type)
37.9 x 26.1 x 3.7~3.75 cm (WxDxH) (Qual-core CPU type)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bedlam
@Hostler:Is er onder het toetsenbord een vijsje te bespeuren waarmee je de dvd-drive los krijgt?
Alvast bedankt!

[ Voor 36% gewijzigd door bedlam op 12-09-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
bedlam schreef op maandag 12 september 2011 @ 23:00:
@Hostler:Is er onder het toetsenbord een vijsje te bespeuren waarmee je de dvd-drive los krijgt?
Alvast bedankt!
Als je het klepje van het geheugen er af haalt, zit er een schroef die de DVD-drive vast houdt. Het kan zijn dat er nog een schroef is onder het toetsenbord die je los moet halen, maar dit weet ik niet zeker. Er zat er iig wel een (zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Iemand die weet wanneer de i5 variant van de N55SF leverbaar wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:52
Wat voor snelheden halen jullie met USB3 met je N53? Leessnelheden liggen bij mij rond de 60Mb/s.

Edit voor wat meer info:

USB3 Flashdrive: 66Mb/s lezen, 30Mb/s Schrijven

Externe 5400RPM schijf verbonden via USB3: 60Mb/s lezen, 33Mb/s schrijven

[ Voor 44% gewijzigd door Basekid op 13-09-2011 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij 3MB/s.

Kortom, dat zegt helemaal niets zonder erbij te vermelden met welk device je test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:52
Fair enough :) Heb er even wat info bij ge-edit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 421162

Ik vind het design en de specs/prijs verhouding erg mooi van deze laptop, wat ik alleen echt doodzonde vind is dat alles glanst, mijn huidige laptop heeft dat ook en zag er na 1 dag al armoedig uit met al die vingerafdrukken waar je niks aan kan doen. Klinkt misschien raar maar ik vind het echt een afknapper dat ze het oppervlak glanzend hebben gemaakt. Als ik mijn oude (kapotte) Asus A6T ernaast hou ziet er echt zoveel mooier uit met mat oppervlak en mooie strakke randen ipv al dat ronde.

Waarom worden al die laptops tegenwoordig met glanzende oppervlakken gemaakt, het ziet er zo armoedig en goedkoop uit! :(

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 421162 op 13-09-2011 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Anoniem: 421162 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:19:
Ik vind het design en de specs/prijs verhouding erg mooi van deze laptop, wat ik alleen echt doodzonde vind is dat alles glanst, mijn huidige laptop heeft dat ook en zag er na 1 dag al armoedig uit met al die vingerafdrukken waar je niks aan kan doen. Klinkt misschien raar maar ik vind het echt een afknapper dat ze het oppervlak glanzend hebben gemaakt. Als ik mijn oude (kapotte) Asus A6T ernaast hou ziet er echt zoveel mooier uit met mat oppervlak en mooie strakke randen ipv al dat ronde.

Waarom worden al die laptops tegenwoordig met glanzende oppervlakken gemaakt, het ziet er zo armoedig en goedkoop uit! :(
Even met een doekje er overheen en het is er af... Overigens is de glanzende bovenkant erg hard en er komen niet van die kleine krasjes op als je het schoon probeert te maken...

De n53sf heeft overigens geen glanzende bovenkant.
Pagina: 1 2 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.