Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-05 16:48
@hostler. pas met de glanzende delen van de N53sv op met een doekje want voor je het weet zit het vol met krassen.

Ik zit met een probleempje. ik wilde net mijn TV via HDMI aanluisten op mijn N53Sv en ik kreeg gewoon geen signaal.
voor zover ik weet. is dit altijd redelijk plug n play.

Via beide tools van zowel intel als van Nvidia kan ik geen 2e scherm vinden en met de windowstoets+p bereik ik ook niets.

weet iemand hier iets meer over?

Edit: het is een Sony bravia waarvan de HDMI aansluitingen wel op me andere laptop werken werken.

[ Voor 10% gewijzigd door Jackxl op 13-09-2011 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-06 19:25
Jackxl schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 18:34:
@hostler. pas met de glanzende delen van de N53sv op met een doekje want voor je het weet zit het vol met krassen.

Ik zit met een probleempje. ik wilde net mijn TV via HDMI aanluisten op mijn N53Sv en ik kreeg gewoon geen signaal.

Via beide tools van zowel intel als van Nvidia kan ik geen 2e scherm vinden en met de windowstoets+p bereik ik ook niets.

Edit: het is een Sony bravia waarvan de HDMI aansluitingen wel op me andere laptop werken werken.
Ik heb zelf de N55SF (eigenlijk X5QSF)

Vreemd, wij hebben een Sony Bravia in de keuken hangen en ik heb er net even mijn laptop aan gehangen. Lijkt allemaal prima te werken.
Heb je de nieuwste drivers voor zowel je onboard intel als dedi gt555?

[ Voor 63% gewijzigd door hostler op 13-09-2011 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Heeft de X5QSF nu eigenlijk 2 of 4 geheugensloten? Ik kan het niet uit de post van hostler halen.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Yorin schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 20:25:
Heeft de X5QSF nu eigenlijk 2 of 4 geheugensloten? Ik kan het niet uit de post van hostler halen.
2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:06
X5QSF is geschikt om een beetje op te gamen? Ik wil hem inzetten voor lanparties en casual gaming aan de keukentafel. De prijs is in ieder geval erg mooi voor een laptop met full hd scherm, quadcore processor en volgens mij redelijke cpu.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
NoepZor schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 21:06:
X5QSF is geschikt om een beetje op te gamen? Ik wil hem inzetten voor lanparties en casual gaming aan de keukentafel. De prijs is in ieder geval erg mooi voor een laptop met full hd scherm, quadcore processor en volgens mij redelijke cpu. GPU
Ja hoor, je kan er best op gamen. Verwacht niet dat je elke game Maxed Out op Full HD kan spelen.

COD Black Ops draait echt perfect met 60fps (vsync)
Crysis 2 preset: high. reso op full hd en DX11 uit haalt 35fps.

[ Voor 5% gewijzigd door hostler op 13-09-2011 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
hostler schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 19:31:
[...]

Ik heb zelf de N55SF (eigenlijk X5QSF)

Vreemd, wij hebben een Sony Bravia in de keuken hangen en ik heb er net even mijn laptop aan gehangen. Lijkt allemaal prima te werken.
Heb je de nieuwste drivers voor zowel je onboard intel als dedi gt555?
uiteraard.. ik heb een G540m in plaats van de 555 maar drivers zijn in orde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
hostler schreef op woensdag 07 september 2011 @ 19:55:
media knoppen hebben gewerkt (hele linker rij), maar doen nu niets meer.....
Heb je dat al opgelost ?

Heb namelijk het zelfde probleem :(

edit, nvm heb de drivers zelf gevonden op de Asus site :)

[ Voor 10% gewijzigd door Shiznit op 13-09-2011 23:58 ]

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

Anoniem: 298674

Ik zou graag willen weten wanneer de witte n55sf/x5qsf uitkomt... :( Wit met een chiclet keyboardje, optical drive replacement voor een ssd en ik ben happy. Ik vind het toetsenbord afgrijselijk, zilver van boxen/chromen rand past niet bij de donkere kleur en wie gebruikt nou daadwerkelijk nog zijn dvd-drive? Verder wel mijn ideale laptop, volgens mij ook hackintosh compatible. Zou een mooie dual-boot zijn! :)

• bedlam
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 20:34
Backstage schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 23:38:
[...]

Heb je dat al opgelost ?

Heb namelijk het zelfde probleem :(

edit, nvm heb de drivers zelf gevonden op de Asus site :)
Dat zijn de ATK drivers die je daarvoor nodig hebt, weet iedereen het in één keer.
Anoniem: 298674 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 01:42:
Ik zou graag willen weten wanneer de witte n55sf/x5qsf uitkomt... :( Wit met een chiclet keyboardje, optical drive replacement voor een ssd en ik ben happy. Ik vind het toetsenbord afgrijselijk, zilver van boxen/chromen rand past niet bij de donkere kleur en wie gebruikt nou daadwerkelijk nog zijn dvd-drive? Verder wel mijn ideale laptop, volgens mij ook hackintosh compatible. Zou een mooie dual-boot zijn! :)
Ik ben bezig met een hdd caddy, heb er juist één besteld. Zal hier verslag doen wanneer ik weer verder ben met ssd+hdd.

[ Voor 48% gewijzigd door bedlam op 14-09-2011 09:42 ]

• hostler
bedlam schreef op woensdag 14 september 2011 @ 09:40:
[...]

Dat zijn de ATK drivers die je daarvoor nodig hebt, weet iedereen het in één keer.
Ik heb de FAQ even aangepast.

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-06 13:51
Jackxl schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 18:34:

Domme vraag maar heb je de TV wel op de goede HDMI aansluiting staan voordat je de laptop erop aansluit ? Als ik de TV niet op HDMI 2 zet (De laptop aansluiting) voordat ik de laptop erop aansluit raakt mijn laptop in een flikker screen loop en moet ik restarten.

• hostler
Ook leuk. Ben ik bezig met Windows 8 Developer Preview branden, stoot ik tegen de dvd speler aan met mjn muis. Direct bad sectors op de DVD...

Bij mijn vorige laptop had ik dit niet...

• Smarty_6000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11-2020
bedlam schreef op woensdag 14 september 2011 @ 09:40:
[...]
Ik ben bezig met een hdd caddy, heb er juist één besteld. Zal hier verslag doen wanneer ik weer verder ben met ssd+hdd.
Dat zat ik mij dus ook af te vragen, heb de X5QSF-S1123V-NL gister besteld en was al aan het rondkijken hoe ik op de dvd-rom drive plek een ssd zou kunnen prikken. Daar heb ik alleen een simpele hdd caddy voor nodig en niet zo'n "2.5" 2nd Second HDD SSD SATA Hard Drive Caddy Tray" voor nodig ?

En external dvd-rom enclosures staan er gelukkig zat op ebay :)

-=Mijn PC Specs=-

• hostler
Smarty_6000 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:07:
[...]

Dat zat ik mij dus ook af te vragen, heb de X5QSF-S1123V-NL gister besteld en was al aan het rondkijken hoe ik op de dvd-rom drive plek een ssd zou kunnen prikken. Daar heb ik alleen een simpele hdd caddy voor nodig en niet zo'n "2.5" 2nd Second HDD SSD SATA Hard Drive Caddy Tray" voor nodig ?

En external dvd-rom enclosures staan er gelukkig zat op ebay :)
In de begin post staat er een... Dat heb je nodig. Als je hem dan eenmaal hebt zet je het frontje van je DVD drive over op de caddy en dan is er niets te zien. Stop de SSD trouwens waarde HDD nu zit, en stop de HDD in de caddy.

• Dylan93
Hebben meerdere mensen problemen met het touchpad ? Ik word zo langzamerhand een beetje geirriteerd omdat het scrollen vaak niet werkt en het werkt sowieso bijna niet in Windows Explorer, het icoontje van de Touchpad software geeft gewoon aan dat er gescrold word maar Explorer vertikt het om ook maar iets te scrollen.

• hostler
Dylan93 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:12:
Hebben meerdere mensen problemen met het touchpad ? Ik word zo langzamerhand een beetje geirriteerd omdat het scrollen vaak niet werkt en het werkt sowieso bijna niet in Windows Explorer, het icoontje van de Touchpad software geeft gewoon aan dat er gescrold word maar Explorer vertikt het om ook maar iets te scrollen.
Werkt prima hier. Zit jij niet gewoon met je pols of hand palm op het hoekje van de trackpad? Dit heb ik zelf al heel vaak gehad. 8)7

• Dylan93
hostler schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:59:
[...]

Werkt prima hier. Zit jij niet gewoon met je pols of hand palm op het hoekje van de trackpad? Dit heb ik zelf al heel vaak gehad. 8)7
Haha nee, alleen me vingers raken het touchpad.

• MrclDD_92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-05 10:32
Voor de geïnteresseerden onder jullie; op de Poolse website van Notebookcheck is deze week een review geplaatst over de N55SF: http://www.notebookcheck.pl/Recenzja-Asus-N55SF.61320.0.html.

Het mag dan wel Pools zijn, maar met Google translate (dan wel Engels kiezen) kom je ook aardig ver! Wel jammer is dat ze niet voor het i7-model met 1080p scherm gekozen hebben. Het zal waarschijnlijk hetzelfde model worden als die op de Duitse/Engelse site, dus je kan alvast wat testresultaten bekijken. :)

Positieve punten die genoemd worden zijn o.a. het uitstekende scherm, bouwkwaliteit, B&O speakers, redelijk stille geluidsproductie en goede temperaturen.
Negatieve punten zijn het toetsenbord (schijnt nogal matig te zijn), CPU throttling bij maximale belasting en slecht presterende harde schijf (640GB @5400 rpm).

Anoniem: 303530

Net scherm inderdaad, accuduur ook beter, en gewicht. Dit is dus de notebook die de N53 had moeten zijn.
Hij trottlet wel behoorlijk onder load terwijl hij 60° blijft. Maar ik zou hier niet teveel waarde aan hechten tot een tweaker dit kan uittesten zoals ik al eerder had gevraagd.

• HuRRaCaNe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05 22:23
(N53SN) Ik wil graag het dvd station vervangen door een ssd, maar zal die caddy de garantie niet laten vervallen?

[ Voor 3% gewijzigd door HuRRaCaNe op 15-09-2011 12:43 ]

• hostler
HuRRaCaNe schreef op donderdag 15 september 2011 @ 12:43:
(N53SN) Ik wil graag het dvd station vervangen door een ssd, maar zal die caddy de garantie niet laten vervallen?
Nee hoor, tenzij je een Waranty void when removed stikker kapot maakt (als die er al op zit...).

• HuRRaCaNe
Bij de garantievoorwaarden staat wel dit:
a) the product has been tampered, repaired and/or modified by non-authorized personnel;

Vervalt de garantie? Dat antwoord is onvermijdelijk ja.
Nu blijft de vraag, valt het te zien door eventuele stickers en/of zo'n verstopt 'chassis has been breached' schakelaartje.

Iemand al ervaring mee?

[ Voor 4% gewijzigd door HuRRaCaNe op 15-09-2011 12:57 ]

Anoniem: 421162

Zolang er geen stikkertje zit die kapot gaat en je geen lompe bouwvakker bent die het met geweld uit elkaar trekt gewoon doen. Ik heb zovaak dingen uit elkaar gehaald die niet uit elkaar mochten om iets te repareren of te vervangen. Als er later dan iets kapot gaat gewoon weer in originele staat herstellen en terugsturen, nooit problemen gehad met garantie op die manier.

• HuRRaCaNe
Even naar asoes gebelt en de vriendelijke nederlandse man wist me te vertellen dat het dvdstation vervangen mogelijk is zonder dat de garantie vervalt. Dat is ook weer opgelost!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Ik twijfel nog een beetje tussen de Dell XPS15 en de N55-SF. Met de Mastercard cashback-actie is de Dell een erg interessante optie, alleen zit er in de Asus een betere videokaart.Heeft er al eens eerder iemand voor een dergelijke keuze gestaan?

Anoniem: 5907

Kan iemand mij hier helpen? Heb een Asus N73S gekocht, maar wil daar een ander OS op installeren, Windows 7 Ultimate en Ubuntu.

Hoe kan ik in de bios komen? Heb op internet gezocht, en kom niet verder dan het drukken op de DEL toets tijdens het opstarten, maar dat werkt niet.

Ik wil de opstartvolgorde wijzigen, zodat de laptop van de DVD-writer opstart, maar dat lukt me dus voor geen meter. Hulp graag, alvast bedankt.

• hostler
Anoniem: 5907 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:48:
Kan iemand mij hier helpen? Heb een Asus N73S gekocht, maar wil daar een ander OS op installeren, Windows 7 Ultimate en Ubuntu.

Hoe kan ik in de bios komen? Heb op internet gezocht, en kom niet verder dan het drukken op de DEL toets tijdens het opstarten, maar dat werkt niet.

Ik wil de opstartvolgorde wijzigen, zodat de laptop van de DVD-writer opstart, maar dat lukt me dus voor geen meter. Hulp graag, alvast bedankt.
Druk op F2 zodra je beeld krijgt.

Opstartvolgorde staat gewoon bij Boot.

Anoniem: 5907

Had van alles geprobeerd, Del-toets, Esc-Toets, F4, F9 en nog wat andere toets(combinaties) maar F2 over het hood gezien!

Bedankt voor je antwoord!

• Dylan93
Frank Martin schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:36:
Ik twijfel nog een beetje tussen de Dell XPS15 en de N55-SF. Met de Mastercard cashback-actie is de Dell een erg interessante optie, alleen zit er in de Asus een betere videokaart.Heeft er al eens eerder iemand voor een dergelijke keuze gestaan?
Dat ligt er puur aan waarvoor jij je laptop voornamelijk wilt gaan gebruiken.

• bedlam
Anoniem: 5907 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 15:09:
Had van alles geprobeerd, Del-toets, Esc-Toets, F4, F9 en nog wat andere toets(combinaties) maar F2 over het hood gezien!

Bedankt voor je antwoord!
ESC zou je normaal het bootmenu moeten geven waarin je kan kiezen voor je dvd-drive of usb-stick.

• Jackxl
Dylan93 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 18:28:
[...]

Domme vraag maar heb je de TV wel op de goede HDMI aansluiting staan voordat je de laptop erop aansluit ? Als ik de TV niet op HDMI 2 zet (De laptop aansluiting) voordat ik de laptop erop aansluit raakt mijn laptop in een flikker screen loop en moet ik restarten.
Ja!. dit lost het op.

ik moet eerst de juiste input selecteren en dan pas de kabel er in steken.

voorheen met een Dell Studio 1555 op mijn Philips TV maakte het niet uit hoe ik het deed ^^

maar iig bedankt!

Na veel wikken en wegen toch maar besloten om deze keer geen Asus te nemen. Asus heeft naar mijn mening de plank misgeslagen deze keer met de glanzende behuizing. Mijn keuze is daarom gevallen op de XNB Sense XA15. Deze heeft namelijk wel een mooie degelijke behuizing met ontspiegeld full HD scherm en je krijgt betere specs voor hetzelfde geld. Verder heb ik bij XNB tenminste de keuze om Windows weg te laten, Windows gebruik ik al jaren niet meer dus zonde van het geld, scheelde toch weer 119,-. :)

De XNB sense is zelfs zonder windows €100 duurder als ik alleen de quadcore en het matte scherm configureer?

Anoniem: 303530 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 17:57:
De XNB sense is zelfs zonder windows €100 duurder als ik alleen de quadcore en het matte scherm configureer?
Yup en voor de 100,- extra (ik kom op 60 euro duurder uit, maargoed) krijg je een mat scherm welke de Asus niet heeft, krijg je een NVIDIA GT555 ipv een GT540 en 8GB geheugen ipv 6GB. Het matte scherm alleen al is 70,- dus uiteindelijk krijg je gewoon meer voor je geld.

@Dylan93, ik bedoelde de GT540 inderdaad, heb het aangepast.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 421162 op 15-09-2011 19:12 ]

• Dylan93
Anoniem: 421162 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 19:03:
[...]

Yup en voor de 100,- extra (ik kom op 60 euro duurder uit, maargoed) krijg je een mat scherm welke de Asus niet heeft, krijg je een NVIDIA GT555 ipv een GT440 en 8GB geheugen ipv 6GB. Het matte scherm alleen al is 70,- dus uiteindelijk krijg je gewoon meer voor je geld.
In de ASUS zit een GT540 ? Geen GT440, maar je hebt inderdaad gelijk, je krijgt meer voor je geld. Moet alleen wel zeggen dat ik het geluid van de N53 wel goed vind voor een laptop.

Via campusshop heb je pricewatch: Asus X5QSF-S1123V voor €850. Met mat scherm. (onbekende kwaliteit, geef ik toe). De N53 was ook lange tijd €800 of nog lager icm een mediamarkt actie.

Dan kom je inderdaad goedkoper uit, was mij niet bewust van die acties. Toch heb ik een goed gevoel bij mijn keuze. :) (heeft er misschien ook mee te maken dat mijn Asus A6T na 2 jaar al kapot ging, en laatst met een kapot asus moederbord zat in mijn pc).

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 421162 op 15-09-2011 19:15 ]

• hostler
Probeer aub alleen over de Asus N series te praten, dus niet over en XNB laptop ;-)
Beetje jammer dat je niet voor een Asus wilt gaan omdat je één slechte ervaring hebt gehad. Ik denk dat een X5QSF een uitstekende keuze is, een GT555, i7 2630QM en een mat Full HD scherm op 15,6"

Ik heb hem nu iets meer dan een week en hij is echt perfect, zeker een aanrader.

Hoeveel jaar garantie zit er eigenlijk op? Vanaf de fabrikant... 2 of 3 jaar?

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Dylan93 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 15:32:
[...]

Dat ligt er puur aan waarvoor jij je laptop voornamelijk wilt gaan gebruiken.
Thuisgebruik: af en toe een game (niet de nieuwste), beetje foto's monteren, beetje internetten. Niet de dingen waarvoor je een i7 nodig hebt, maar ik wil wel een full HD scherm op een 15.6" laptop. En dan hou je niet zoveel meer over...

hostler schreef op donderdag 15 september 2011 @ 20:00:
Probeer aub alleen over de Asus N series te praten, dus niet over en XNB laptop ;-)
Beetje jammer dat je niet voor een Asus wilt gaan omdat je één slechte ervaring hebt gehad. Ik denk dat een X5QSF een uitstekende keuze is, een GT555, i7 2630QM en een mat Full HD scherm op 15,6"

Ik heb hem nu iets meer dan een week en hij is echt perfect, zeker een aanrader.

Hoeveel jaar garantie zit er eigenlijk op? Vanaf de fabrikant... 2 of 3 jaar?
Waarom, omdat je anders misschien begint te twijfelen over je aankoop? Volgens mij is het juist de bedoeling van dit topic om de Asus N-series te bespreken en te vergelijken met andere laptops. Zou saai zijn als we dat niet mochten doen en dit topic zou dan ook weinig waarde hebben als we niet critisch mogen zijn want dan word het een stuk moeilijker om een weloverwogen beslissing te nemen voor welke laptop het meest geschikt is voor jou. Mijn keuze is toch op een ander gevallen in mijn overweging tussen Asus N-series en XNB en deel daarbij mijn motivatie zodat andere er misschien ook iets aan hebben. Voor jou is de Asus N-series blijkbaar perfect, prima toch?

Die slechte ervaring was niet de doorslaande factor als je mijn posts nog eens naleest, het was een van de vele factoren. Daarnaast heb ik wel meerdere slechtere ervaringen helaas met Asus maar daar is dit topic niet voor bedoelt.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 421162 op 15-09-2011 21:04 ]

• Jackxl
mooie dingen die XNB laptops.. mooie site ook.

alleen wat ik wel een beetje naai vind.

was de beschrijving bij de processor. ik had een i7 2630QM geselecteerd en vroeg om uitleg.

als ik geen Cad oid ging doen was het een prima keuze. en anders kon ik beter voor de 2830 QM gaan. die 300 euro duurder is.

Als ik nog meer power wilde moest ik voor de i7 940## ( oid gaan )

dit is natuurlijk volkomen bullshit.

de 2630QM is verschrikkelijk overkill en ik kan me niet voorstellen dat dit een bottleneck kan zijn voor CAD applicaties.

bovendien presteerd die i7 940## behoorlijk minder op de benchmarks als een 2630QM.

@Soluna.
ik ben het iid met je eens. over het bespreken van andere notebooks als N series.

[ Voor 7% gewijzigd door Jackxl op 15-09-2011 20:56 ]

• HuRRaCaNe
Ik heb wel iets te bespreken over de N53-reeks :o

Een klein "probleem" dat me eigenlijk wel boeit is het opstarten van deze laptop. Het dvd-station verplaatst z'n lens eenmalig (zelfde bij het openen van windows media player, voor welke reden dan ook) en dat zorgt voor wel wat geluid dat van de laptop komt, dat daar uiteraard niet van hoort te komen. Anderen hebben het 'probleem' dan weer niet.

Binnenkort ga ik waarschijnlijk het dvd-station toch vervangen door een SSD, maar dat laat niet uit dat ik nog nooit zoiets meegemaakt heb en eigenlijk wel geboeit ben over wat het veroorzaakt.

Drivers zijn zo up-to-date als maar zijn kan. (denk ik)

• hostler
Anoniem: 421162 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 20:32:
[...]

Waarom, omdat je anders misschien begint te twijfelen over je aankoop? Volgens mij is het juist de bedoeling van dit topic om de Asus N-series te bespreken en te vergelijken met andere laptops. Zou saai zijn als we dat niet mochten doen en dit topic zou dan ook weinig waarde hebben als we niet critisch mogen zijn want dan word het een stuk moeilijker om een weloverwogen beslissing te nemen voor welke laptop het meest geschikt is voor jou. Mijn keuze is toch op een ander gevallen in mijn overweging tussen Asus N-series en XNB en deel daarbij mijn motivatie zodat andere er misschien ook iets aan hebben. Voor jou is de Asus N-series blijkbaar perfect, prima toch?

Die slechte ervaring was niet de doorslaande factor als je mijn posts nog eens naleest, het was een van de vele factoren. Daarnaast heb ik wel meerdere slechtere ervaringen helaas met Asus maar daar is dit topic niet voor bedoelt.
Nou nou, calm down. Ik zeg ook niet dat het niet mag, of wel soms. Probeer het gewoon een beetje over de N-Series van Asus te hebben, dus niet dat je opeens begint over heel andere laptops. Vergelijken etc is (dus ook twijfelen tussen merk X en Asus) is gewoon prima. Ik neem aan dat je dit gewoon begrijpt O-).

Nu weer lekker ontopic blijven 8)7
HuRRaCaNe schreef op donderdag 15 september 2011 @ 21:38:
Ik heb wel iets te bespreken over de N53-reeks :o

Een klein "probleem" dat me eigenlijk wel boeit is het opstarten van deze laptop. Het dvd-station verplaatst z'n lens eenmalig (zelfde bij het openen van windows media player, voor welke reden dan ook) en dat zorgt voor wel wat geluid dat van de laptop komt, dat daar uiteraard niet van hoort te komen. Anderen hebben het 'probleem' dan weer niet.

Binnenkort ga ik waarschijnlijk het dvd-station toch vervangen door een SSD, maar dat laat niet uit dat ik nog nooit zoiets meegemaakt heb en eigenlijk wel geboeit ben over wat het veroorzaakt.

Drivers zijn zo up-to-date als maar zijn kan. (denk ik)
Dit heb ik ook met windows media player, soms zelfs met daemon tools. Ik vind het niet echt storend of zo, maar wel een beetje vreemd.

[ Voor 24% gewijzigd door hostler op 15-09-2011 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekrecords
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-05 16:19
hostler schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:11:
[...]

In de begin post staat er een... Dat heb je nodig. Als je hem dan eenmaal hebt zet je het frontje van je DVD drive over op de caddy en dan is er niets te zien. Stop de SSD trouwens waarde HDD nu zit, en stop de HDD in de caddy.
Waarom moet de SSD waar de HDD nu zit?
Past die HDD ook in die caddy?
Als je die SSD op de plaats van de HDD zet kan je windows 7 opnieuw installeren via de DVD drive... klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bedlam
sjekrecords schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 11:30:
[...]

Waarom moet de SSD waar de HDD nu zit?
Past die HDD ook in die caddy?
Als je die SSD op de plaats van de HDD zet kan je windows 7 opnieuw installeren via de DVD drive... klopt dit?
Omdat de sata poort waar je hdd zit hoogstwaarschijnlijk sata 600 is. Die van de dvd kan mogelijk sata 300 of zelfs sata 150 zijn. Aangezien ssd's zoals de crucial m4 het snelst zijn op sata 600 en de gewone hdd ook al tevreden is met een sata 300 poort lijkt mij die redenatie zeer logisch!
De gewone hdd is ook 2.5" wat wilt zeggen dat deze in de caddy past.
Je laatste vraag klopt, hoewel een beetje moderne tweaker tegenwoordig windows vanaf usb stick installeert.

[ Voor 13% gewijzigd door bedlam op 16-09-2011 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuRRaCaNe
bedlam schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 13:11:
[...]

Omdat de sata poort waar je hdd zit hoogstwaarschijnlijk sata 600 is. Die van de dvd kan mogelijk sata 300 of zelfs sata 150 zijn. Aangezien ssd's zoals de crucial m4 het snelst zijn op sata 600 en de gewone hdd ook al tevreden is met een sata 300 poort lijkt mij die redenatie zeer logisch!
De gewone hdd is ook 2.5" wat wilt zeggen dat deze in de caddy past.
Je laatste vraag klopt, hoewel een beetje moderne tweaker tegenwoordig windows vanaf usb stick installeert.
Kan je dat softwarematig zien welke poorten je hebt? Tot nu toe vertelt alles me alleen het type van mijn hdd, die overigens sata-300 is. Zit er in de n53-reeks een sata-600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Mijn Asus is kaduk.

Laad niet meer op tenzij ik wat friemel met de stroomkabel achter in de laptop. Klinkt en voelt van een afstand als een slechte soldering die losgegaan is. Mijn eerste keer dat ik te maken krijg met de support van Asus. De heer aan de telefoon was al heel vriendelijk.

Ga er wel vanuit dat het vervangen van de HD door een SSD niet mijn garantie kost. Maar daar kom ik vanzelf achter. Was sowieso van plan de laptop zonder HD op te sturen.

Ik ken alleen de support van Dell, zij zijn vrij soepel, hoop dat dat ook voor Asus geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bedlam
Altijd_Lastig schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 15:54:
Mijn Asus is kaduk.

Laad niet meer op tenzij ik wat friemel met de stroomkabel achter in de laptop. Klinkt en voelt van een afstand als een slechte soldering die losgegaan is. Mijn eerste keer dat ik te maken krijg met de support van Asus. De heer aan de telefoon was al heel vriendelijk.

Ga er wel vanuit dat het vervangen van de HD door een SSD niet mijn garantie kost. Maar daar kom ik vanzelf achter. Was sowieso van plan de laptop zonder HD op te sturen.

Ik ken alleen de support van Dell, zij zijn vrij soepel, hoop dat dat ook voor Asus geld
Ram en Hdd vervangen doe je garantie volgens mij niet vervallen hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuRRaCaNe
Zelfs het dvd station vervangen door een caddy met ssd mag, dus gewoon de hdd vervangen is zeker niet tegen de garantie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn Asus is kaduk.

Niet om je te ontmoedigen maar ik heb mijn Asus A6T met kapot moederbord toendertijd 3x naar Asus toegestuurd, alle keren kreeg ik hem terug na 1 a 2 maanden met de melding dat het gerepareerd is. Alle keren bleek de laptop nog steeds niet goed te werken, de laatste keer zat er zelfs een uitdraai bij met testresultaten waar allemaal foutmeldingen waren ontdekt, deze testresultaten waren van na de reparatie. Ze hebben dus een reparatie gedaan, tests gedaan, tests gaven fouten, en de laptop weer teruggestuurd. 8)7

Ik hoop dat jij meer geluk hebt of dat Asus zijn reparatieafdeling inmiddels heeft verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekoss
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-05 15:59
Maakt bij jullie de HDD drive een constant blazend geluid? ik heb het idee dat het in het begin niet was en een paar dagen voor ik een ssd kocht begon het, nu de hdd er ook weer in gezet en die is altijd aan het blazen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En harde schijf blaast niet. Een harde schijf zoemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekoss
Maar toch maakt ie een blazend geluid. Heel vreemd, ik dacht namelijk dat het eerste de cpu fan was maar nadat ik hem zojuist opnieuw had geplaatst was het geluid terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuRRaCaNe
Blazend geluid? Een hdd blaast niet, je hdd heeft zelfs geen fan die erop blaast. Een hdd draait wel rond, en het geklik van de harde schijf als hij in gebruik genomen wordt (geen constant geklik) kan misschien klinken als een fan die start/stopt - in de oren van iemand die niet weet wat het is.

Ik kan je alvast vertellen dat het zeker niet de hdd is die je geluid maakt, vermits die waarschijnlijk zelfs gewoon geen geluid maakt (of te stil om te horen in vergelijking met andere dingen)

De cpu fan maakt wel geluid, en bij de n53-reeks is dat zelfs verrassend stil.

• niekoss
HuRRaCaNe schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 22:45:
Blazend geluid? Een hdd blaast niet, je hdd heeft zelfs geen fan die erop blaast. Een hdd draait wel rond, en het geklik van de harde schijf als hij in gebruik genomen wordt (geen constant geklik) kan misschien klinken als een fan die start/stopt - in de oren van iemand die niet weet wat het is.

Ik kan je alvast vertellen dat het zeker niet de hdd is die je geluid maakt, vermits die waarschijnlijk zelfs gewoon geen geluid maakt (of te stil om te horen in vergelijking met andere dingen)

De cpu fan maakt wel geluid, en bij de n53-reeks is dat zelfs verrassend stil.
Het is echt zo! een constant geluid alsof er een fan aan is :o! Maarja, ik zal maar eens met Asus bellen!

• Shiznit
@Hostler,

in de TS staat
Ik wil een tweede harde schijf of SSD plaatsen, kan dit?
[A]Dit is mogelijk. Hiervoor heb je wel een HDD-caddy nodig en raak je je Optical Drive kwijt. Een voorbeeld van zo'n caddy is te vinden op eBay via deze link. Je kan natuurlijk ook zelf een andere bestellen, maar let op dat de hoogte van je caddy altijd 12,7mm is.
Dat geld dan niet voor alle modellen, ik heb de N75sf pricewatch: Asus N75SF-V2G-TZ046V .
En ik heb er een 128GiB Crucial m4 bij in geplaatst, daar was ruimte voor vrij en de caddy was ook al aanwezig :)

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

Ik vermoed dat de bewuste passage het over 15.6" laptops heeft.

• hostler
Backstage schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 01:22:
@Hostler,

in de TS staat
[...]

Dat geld dan niet voor alle modellen, ik heb de N75sf pricewatch: Asus N75SF-V2G-TZ046V .
En ik heb er een 128GiB Crucial m4 bij in geplaatst, daar was ruimte voor vrij en de caddy was ook al aanwezig :)
Dan is het voor een 3e hdd :+

Zal het binnenkort even duidelijker maken. Zijn er nog dingen die ik bij de FAQ kan zetten?

Anoniem: 168588

hostler schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 01:40:
[...]
Zijn er nog dingen die ik bij de FAQ kan zetten?
Deze bloatware guide is reuze handig na een schone install.

• thaasie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-02 19:50
Ik heb mijn X5QS ook binnen, en ben er, afgezien van 2 problemen erg tevreden over!

Ten eerste, wanneer ik een filmpje kijk/luister via bijvoorbeeld YouTube, heb ik af en toe dat het geluid erg stottert. Zeker als ik een muziekje afspeel tijdens het gamen (Deus Ex) heb ik dat dit vrijwel constant gebeurt(ook met het geluid van het spel). Ook het beeld stottert dan.

Ten tweede, de subwoofer is erg leuk, maar dan moet hij het wel doen. Op een een of andere manier, is de binnenkant van de connector veranderd, waardoor ik soms het stekkertje in de gekste posities moet manouvreren om hem contact te laten maken met de binnenkant van de connector.

Nu heb ik Campusshop gebeld, en de wachttijd viel mij mee, ongeveer 6 minuten(ookal was het wachtmuziekje verschrikkelijk:P). De helpdeskmedewerker vertelde mij dat ik, voordat hij een monteur zou langsturen, eerst maar eens de restore partitie moest gebruiken. Want als het geen hardware fout was, zou ik extra moeten gaan dokken. Ik vertelde hem dat ik zou verwachten dat ik een laptop krijg die het gelijk doet, en waar ik niet nog eerst naar de factory setings moet gaan herstellen. Maar zolang het geen hardware fout was, zou dit niet hun probleem zijn, omdat er voor dit soort gevallen een restore partitie was aangemaakt.

Dit heb ik nu gedaan, maar het problemen blijven bestaan.
Ik weet niet waar het eerste probleem vandaan komt, en ik vroeg mij af of anderen dit probleem ook hebben. Het 'toeval 'wil, dat mijn broer precies dezelfde laptop heeft gekocht, hij heeft ook last van het stotterende geluid.
Bij hem doet de subwoofer het wel, bij hem voel je ook een soort 'gezonde' weerstand wanneer je het stekkertje in de ingang probeert te doen, iets wat bij mij niet het geval is. Dus ik denk dat ik de monteur iig voor dit probleempje langs kan vragen, zonder dat ik hoef te betalen, zeker omdat dit al zo is vanaf het moment dat ik hem heb.

Hebben andere mensen last van het stotterende geluid?
Ik heb zelf de Asus X5QSF-S1123V-NL
Processor : Intel i7-2630 processor
Harde schijf : 750 GB harddisk 7200RPM
Geheugen : 6 GB intern geheugen
Videokaart : Nvidia Geforce GT555 2GB

Verder kan ik alleen maar lof spreken over deze prachtlaptop, games draaien goed, toetsenbord werkt goed(het was wel wennen, dit is namelijk mijn eerste laptop), de camera werkt goed,USB+charger is ook erg handig, en de i7 werkt ook lekker. Alleen de battarij valt nog een beetje tegen, maar er zit dan ook heel wat onder motorkap;)

|Asus X5QS| |i7-2630| |GT555 2GB| |6GB| |750 GB 7200+120GB Vertex3)| |15,6" 1920 x 1080| •´¯¥¯`• |NZXT Guardian| |P5QL| |E8600| |HD4870| |4GB| |600W| |1TB 7200|

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:43

SpeedfreakR

Zoeffff.....

thaasie schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 16:26:
Ik heb mijn X5QS ook binnen, en ben er, afgezien van 2 problemen erg tevreden over!

Nee helemaal niet.. probeer eens alle drivers te updaten..

• hostler
ik heb het heel soms als ik veel tegelijk doe (lees photoshoppen, muziek, downloaden en dingen installeren).

[ Voor 44% gewijzigd door hostler op 17-09-2011 16:44 ]

• Shiznit

Ik heb zo ongeveer hetzelfde, alleen ervaar ik het meer als gekraak.
Tijdens mp3's, films afspelen met winamp, WMP, vlc, classic media player + K-Lite_Codec_Pack_770 ...
Ook tijdens gamen, Deus ex, Dead Island, filmpjes afspelen via YouTube, Dumpert.....etc etc...

Heb van alles al geprobeert, de hele middag aan het googlen geweest, nieuwe drivers, oude en hele oude drivers installeren herinstalleren de-installeren (Realtek hd audio), alle usb spul uit de poorten, bios update, verse install van recovery dvd's....

probleem blijft :(

En doet zich ook voor wanneer ik verder niets doe dan alleen winamp aan....

Denk dat het aan de onboard realtek troep ligt, sta al op het punt om een extern geluidskaart (USB) te bestellen....

Heb zelf dan de N75sf

Harde schijf : 128 GB SSD Crucial m4 + 500 GB 5400RPM
Verder kan ik alleen maar lof spreken over deze prachtlaptop, games draaien goed, toetsenbord werkt goed(het was wel wennen, dit is namelijk mijn eerste laptop), de camera werkt goed,USB+charger is ook erg handig, en de i7 werkt ook lekker. Alleen de battarij valt nog een beetje tegen, maar er zit dan ook heel wat onder motorkap;)
Verder ben ik het helemaal met je eens :)

Prima laptopje :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Shiznit op 17-09-2011 19:09 ]

Probeer dit programma: http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml om te kijken of het met een bepaald stuk hardware te maken heeft. Als je rode balkjes ziet terwijl je geen muziek aan het afspelen bent kan je dat niet oplossen met een externe geluidkaart.

Slecht dat asus' multimediamodel hier last van heeft...

Anoniem: 421365

Ten eerste, wanneer ik een filmpje kijk/luister via bijvoorbeeld YouTube, heb ik af en toe dat het geluid erg stottert. Zeker als ik een muziekje afspeel tijdens het gamen (Deus Ex) heb ik dat dit vrijwel constant gebeurt(ook met het geluid van het spel). Ook het beeld stottert dan.

Ten tweede, de subwoofer is erg leuk, maar dan moet hij het wel doen. Op een een of andere manier, is de binnenkant van de connector veranderd, waardoor ik soms het stekkertje in de gekste posities moet manouvreren om hem contact te laten maken met de binnenkant van de connector.

Nu heb ik Campusshop gebeld, en de wachttijd viel mij mee, ongeveer 6 minuten(ookal was het wachtmuziekje verschrikkelijk:P). De helpdeskmedewerker vertelde mij dat ik, voordat hij een monteur zou langsturen, eerst maar eens de restore partitie moest gebruiken. Want als het geen hardware fout was, zou ik extra moeten gaan dokken. Ik vertelde hem dat ik zou verwachten dat ik een laptop krijg die het gelijk doet, en waar ik niet nog eerst naar de factory setings moet gaan herstellen. Maar zolang het geen hardware fout was, zou dit niet hun probleem zijn, omdat er voor dit soort gevallen een restore partitie was aangemaakt.

Dit heb ik nu gedaan, maar het problemen blijven bestaan.
Ik weet niet waar het eerste probleem vandaan komt, en ik vroeg mij af of anderen dit probleem ook hebben. Het 'toeval 'wil, dat mijn broer precies dezelfde laptop heeft gekocht, hij heeft ook last van het stotterende geluid.
Bij hem doet de subwoofer het wel, bij hem voel je ook een soort 'gezonde' weerstand wanneer je het stekkertje in de ingang probeert te doen, iets wat bij mij niet het geval is. Dus ik denk dat ik de monteur iig voor dit probleempje langs kan vragen, zonder dat ik hoef te betalen, zeker omdat dit al zo is vanaf het moment dat ik hem heb.

Ik had geen last van stotterend geluid, wel last van krakend geluid bij mijn Asus X5QSF. Ik ben echter totaal niet te spreken over de service van Campusshop. Ook mij werd verteld dat ik de fabrieksinstellingen moest herstellen. Dit leverde geen resultaat op. De monteur zou beslissen of ik een nieuwe laptop zou krijgen. Enkele dagen nadat de nieuwe laptop was aangemeld voor repatieservice kwam de monteur. Hij wilde hem gelijk repareren. Ik meldde echter dat ik liever een nieuwe laptop zou hebben. Hier was de monteur het wel mee eens. Daarom heeft hij de laptop mee terug genomen en gezegd dat ik een nieuwe laptop zou krijgen. Dit was op 8 september. Ondertussen bel ik gemiddeld 3 keer per week met Campusshop maar ik heb nog steeds geen nieuwe laptop ontvangen. Afspraken dat je wordt teruggebeld komen ze niet na. De laptop zou al uiterlijk een week geleden bezorgd zijn. Informatievoorziening is bijzonder slecht. Ondertussen mail gekregen dat een nieuwe laptop afgelopen woensdag verstuurd is. Nog niets ontvangen en bij de Helpdesk weten ze ook niks daarvan. Ik wacht af en dan maandag maar weer bellen. Lang leve de service van campusshop.

• GerbrandR
  • Laatst online: 17-03 20:21
Ik heb dus een SSD en de standaard 640GB 5400rpm schijf om veel data op te slaan.

Wat me steeds meer irriteert, dan wanneer ik de schijf ''aanspreek'', dat het vaak 1 á 2 seconden duurt voordat de schijft reageert. Je hoort de schijf ook opstarten zeg maar.

Is er een mogelijkheid om de schijf altijd klaar te hebben staan?

Power options -> put hard disk to sleep -> never.

• GerbrandR
  • Laatst online: 17-03 20:21
Bedankt.

• hostler
FAQ geupdate!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Hebben jullie ook problemen met scollen? Als ik in photoshop door verschillende Styles scroll dan krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2cfytjl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/358upgi.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/rckgp1.jpg

Ik gebruik chrome, en als ik CTRL A druk is alles weer normaal. Maar als ik dan weer iets scroll is alles weer raar en door elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
@Hostler. nope bij mij werkt alles prima met scrollen

ik heb dan niet zoveel styles in PS dus daar viel niet veel te scrollen maar door 200 layers een scrollen is geen punt.

waar ik net per abuis wel achter kwam en wat ik wel erg grappig vind.

als ik shift inhoud en ik open of sluite een dialoog. dit dan zeer slowmo gaat.

is dit standaard bij windows 7 ultimate ? of komt het door mijn gecrackte/getweakte/verneukte pirate versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaasie
11
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 19:14:
Probeer dit programma: http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml om te kijken of het met een bepaald stuk hardware te maken heeft. Als je rode balkjes ziet terwijl je geen muziek aan het afspelen bent kan je dat niet oplossen met een externe geluidkaart.

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/6rm1hg.png

Ik heb dus even de DPC laten checken, en zoals je kunt zien, is er dus iets mis. De tool zegt dat het ligt aan software, maar het is toch zeker niet aan mij om dit goed te krijgen(heb hem zo binnen gekregen)? Het is een rotklus om eerst alle drivers eraf te gooien, en dan een voor een terug te zetten om te localiseren waar het probleem vandaan komt. Morgen ga ik campusshop opbellen, en ze komen maar langs, ook voor dat subwoofer stekkertje, wat sws een hardware fout is.
(kan het iets te maken hebben met de updates die via windows binnen komen?, ik heb deze tool aangezet nadat alles van windows up to date was nmlk)

|Asus X5QS| |i7-2630| |GT555 2GB| |6GB| |750 GB 7200+120GB Vertex3)| |15,6" 1920 x 1080| •´¯¥¯`• |NZXT Guardian| |P5QL| |E8600| |HD4870| |4GB| |600W| |1TB 7200|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De tool geeft aan wat de maximale latency is. Dat houd in, als een audiodevice door zijn data heen is en hij vraagt nieuwe data aan het OS, duurt dat 4ms. Dat hoor je.in de speakers, en als dat het probleem is gaat een externe kaart niet helpen.

Hoge DPC latencies worden veroorzaakt door slecht geschreven drivers. De fout van asus dus als dit het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 19:14:

Ik ben er druk mee aan de gang gegaan, en heb het probleem weten terug te brengen naar de
netwerk adapters, wanneer ik beide uitschakel (WiFi en Ethernet) kan ik probleemloos muziek luisteren..
Met de netwerk adapters aan, krijg ik weer gekraak, en schiet de latency omhoog naar soms wel 22000...
Als ze uit staan blijft het mooi rond de 100/150.......

De netwerk adapters zijn van Qualcomm Atheros, en wel de:
  • Atheros AR9002WB-1NG Wireless Network Adapter met drivers van 8/7/10 - versie 9.0.0.222
  • Atheros AR8151 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.20) met drivers van 24/8/10 versie 1.0.0.35
ben nu haastig op zoek naar andere drivers... drivers lijken me sowieso oud :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
Backstage schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 19:07:
[...]

Ik heb zo ongeveer hetzelfde, alleen ervaar ik het meer als gekraak.
Tijdens mp3's, films afspelen met winamp, WMP, vlc, classic media player + K-Lite_Codec_Pack_770 ...
Ook tijdens gamen, Deus ex, Dead Island, filmpjes afspelen via YouTube, Dumpert.....etc etc...

Heb van alles al geprobeert, de hele middag aan het googlen geweest, nieuwe drivers, oude en hele oude drivers installeren herinstalleren de-installeren (Realtek hd audio), alle usb spul uit de poorten, bios update, verse install van recovery dvd's....

probleem blijft :(

En doet zich ook voor wanneer ik verder niets doe dan alleen winamp aan....

Denk dat het aan de onboard realtek troep ligt, sta al op het punt om een extern geluidskaart (USB) te bestellen....

Heb zelf dan de N75sf

Harde schijf : 128 GB SSD Crucial m4 + 500 GB 5400RPM

[...]

Verder ben ik het helemaal met je eens :)

Prima laptopje :*)
Asus Sonicmaster was bij mij de oorzaak.
Rechtermuisknop op geluid rechtsonderin de taakbalk --> Afspeelapparaten --> Luidsprekers --> Verbeteringen --> Alle Geluidseffecten Uitschakelen

Dit was bij mij het magische truucje waardoor mijn DPC latency niet meer hoger kwam dan 500.
Heb het hele verhaal trouwens een aantal pagina's terug ook al verteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asx245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-05 15:23
Heb eindelijk mijn N53SV kunnen afhalen na 4 weken. Ben er zeer tevreden over tot nu toe, vooral het full HD scherm en het multitouchpad zijn echt een verademing voor mij. Luidsprekers zijn goed maar had er iets meer van verwacht. Toetsenbord buigt een klein beetje door ja, maar vind dit eigenlijk nog meevallen.

Ik lees dat er veel mensen een SSD hebben geinstalleerd, maar is het niet beter om voor een hybride van seagate te gaan? 120 euro voor 500 GB en iets trager dan SSD maar veel sneller dan HDD lijkt mij toch een veel betere oplossing...

[ Voor 175% gewijzigd door asx245 op 18-09-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asx245
Ik heb gezien dat je in de BIOS uefi kan aanzetten? Weet iemand of dit een goed idee is?

[ Voor 34% gewijzigd door asx245 op 18-09-2011 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
asx245 schreef op zondag 18 september 2011 @ 13:12:
Heb eindelijk mijn N53SV kunnen afhalen na 4 weken. Ben er zeer tevreden over tot nu toe, vooral het full HD scherm en het multitouchpad zijn echt een verademing voor mij. Luidsprekers zijn goed maar had er iets meer van verwacht. Toetsenbord buigt een klein beetje door ja, maar vind dit eigenlijk nog meevallen.

Ik lees dat er veel mensen een SSD hebben geinstalleerd, maar is het niet beter om voor een hybride van seagate te gaan? 120 euro voor 500 GB en iets trager dan SSD maar veel sneller dan HDD lijkt mij toch een veel betere oplossing...
Zo'n hybride seagate schijf is toch Momentus? Die zit er volgens mij al in... Bij mij iig wel (x5qsf)
asx245 schreef op zondag 18 september 2011 @ 13:15:
Ik heb gezien dat je in de BIOS uefi kan aanzetten? Weet iemand of dit een goed idee is?
Ik zou zeggen, probeer het en laat het ons weten.

[ Voor 14% gewijzigd door hostler op 18-09-2011 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asx245
hostler schreef op zondag 18 september 2011 @ 13:35:
[...]

Zo'n hybride seagate schijf is toch Momentus? Die zit er volgens mij al in... Bij mij iig wel (x5qsf)

[...]

Ik zou zeggen, probeer het en laat het ons weten.
Ah, hier is het een nog gewone Western Digital van 500GB 5400rpm...

Ik ken het systeem van UEFI niet goed, daarom vraag ik het hier om zeker te zijn dat ik niets mis doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hostler schreef op zondag 18 september 2011 @ 13:35:
[...]

Momentus XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asx245
Heb het dan toch maar aangezet, niets veranderd. Geen snellere opstarttijd, noch de nieuwe UI (toen ik op start from efi shell from os fzo iets klikte kreeg ik de foutmelding: "not found", ik dacht dat Windows 7 64bit dit ondersteunde) Maar nogmaals, ik ken hier niet zoveel van dus...

Ik kan blijkbaar ook niet de cpu speed veranderen in de BIOS, heeft iemand hier een verklaring voor?

[ Voor 15% gewijzigd door asx245 op 18-09-2011 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaasie
Nu heb ik op aanraden van Dylan93 maar wat gedaan met de speakersettings.
Ik heb sonicmaster eraf geknald, en in de settings alle verbeteringen uitgeschakeld.
Nog steeds, als ik de DPC check krijg ik het volgende
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/hrymh2.png
Toch gek eigenlijk, want sinds toen heeft het geluid niet gelagt, ook niet ingame...
Wat nogal jammer is, is dat de external subwoofer nu geen geluid meer geeft, daarvoor moeten de verbeteringen toch aan staan, dus een permanente fix lijkt me dit niet.
Ik ga nog even verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423220

Ik heb mede dankzij dit forum toch besloten voor de X5QSF te gaan, lijkt me echt een top laptop ondanks de problemen met het geluid en het wat ongemakkelijke toetsenbord. Ik was eerst van plan hem bij de campusshop te kopen, maar nadat ik las dat hij bij VI-Computer in Tilburg voor slechts 799 euro te koop staat, vond ik dat wel heel aantrekkelijk klinken.
Het wekt wel wat argwaan op omdat ik het wel erg goedkoop vindt voor een laptop die normaal 950 euro kost. Kan ik het bij die winkel kopen (ik haal hem dan wel zelf in tilburg)? Ik heb verder namelijk geen ervaring met deze winkel. En wat zou de reden kunnen zijn dat hij zo goedkoop is?
Hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298674

Anoniem: 423220 schreef op zondag 18 september 2011 @ 15:39:
Ik heb mede dankzij dit forum toch besloten voor de X5QSF te gaan, lijkt me echt een top laptop ondanks de problemen met het geluid en het wat ongemakkelijke toetsenbord. Ik was eerst van plan hem bij de campusshop te kopen, maar nadat ik las dat hij bij VI-Computer in Tilburg voor slechts 799 euro te koop staat, vond ik dat wel heel aantrekkelijk klinken.
Het wekt wel wat argwaan op omdat ik het wel erg goedkoop vindt voor een laptop die normaal 950 euro kost. Kan ik het bij die winkel kopen (ik haal hem dan wel zelf in tilburg)? Ik heb verder namelijk geen ervaring met deze winkel. En wat zou de reden kunnen zijn dat hij zo goedkoop is?
Hoor het graag.
Je zegt het zelf al: je kent de winkel niet, laptop is goedkoop, nu ken je de winkel wel.

Ze maken een ander soort winst dan geld met deze laptop. ;) Naamsbekendheid kost ook veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuRRaCaNe
asx245 schreef op zondag 18 september 2011 @ 14:07:
Heb het dan toch maar aangezet, niets veranderd. Geen snellere opstarttijd, noch de nieuwe UI (toen ik op start from efi shell from os fzo iets klikte kreeg ik de foutmelding: "not found", ik dacht dat Windows 7 64bit dit ondersteunde) Maar nogmaals, ik ken hier niet zoveel van dus...

Ik kan blijkbaar ook niet de cpu speed veranderen in de BIOS, heeft iemand hier een verklaring voor?
Het feit dat deze man zijn vraag niet beantwoord wordt vind ik toch wel spijtig. Die uefi in de bios (uefi in een bios, beetje ironisch eigenlijk) vond ik ook wel interessant. uefi in plaats van je bios zou wel erg aangenaam zijn :)

De CPU snelheid zou zelf moeten variëren tussen (volgens mij) 780Mhz en 2.9Ghz. De settings in de bios blijf je beter af, denk ik, tenzij je weet waar je mee bezig bent. De CPU doet alles voor je :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
HuRRaCaNe schreef op zondag 18 september 2011 @ 16:27:
[...]

Het feit dat deze man zijn vraag niet beantwoord wordt vind ik toch wel spijtig. Die uefi in de bios (uefi in een bios, beetje ironisch eigenlijk) vond ik ook wel interessant. uefi in plaats van je bios zou wel erg aangenaam zijn :)

De CPU snelheid zou zelf moeten variëren tussen (volgens mij) 780Mhz en 2.9Ghz. De settings in de bios blijf je beter af, denk ik, tenzij je weet waar je mee bezig bent. De CPU doet alles voor je :>
Wij weten natuurlijk ook niet alles, en wat wij niet weten kunnen wij ook niet beantwoorden...

Ik heb EUFI ook maar even aangezet, maar tot nu toe lijkt er niets verandert te zijn.

Waar in de bios kan ik mijn cpu snelheid veranderen dan, ik kan er niet zo 123 wat over vinden in mijn bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuRRaCaNe
hostler schreef op zondag 18 september 2011 @ 16:58:
[...]

Wij weten natuurlijk ook niet alles, en wat wij niet weten kunnen wij ook niet beantwoorden...

Ik heb EUFI ook maar even aangezet, maar tot nu toe lijkt er niets verandert te zijn.

Waar in de bios kan ik mijn cpu snelheid veranderen dan, ik kan er niet zo 123 wat over vinden in mijn bios.
Het was misschien een beetje verkeerd verwoord. Helemaal geen klacht, gewoon spijtig dat er niemand is die er meer over weet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doessie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-05 08:26
Het lampje van overgang nvidea naar intel zou blauw/wit moeten branden.Vanaf aanschaf heeft deze nog niet gebrandt bij mij.In de winkel weten ze ook al niet hoe je dit aankrijgt.Heeft iemand ervaring of uitleg hoe
je dit werkend krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
wat voor een laptop heb je ?

Ik zelf heb de N53SV met 1080 P scherm en bij mij brand het lampje bijna altijd wit.

in sommige gevallen. flikkert ie even blauw. ( laatst nog in audacity ^^ )
en volgensmij moet het lampje altijd wel een kleur hebben.. tijdens het booten is ie trouwens een aantal seconden blauw bij mij.

[ Voor 25% gewijzigd door Jackxl op 18-09-2011 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuRRaCaNe
Bij mij is het zo dat het lampje blauw is wanneer de intel gpu gebruikt wordt, en wit bij nvidia. Een handige manier om te zien wat de nvidia gpu gebruikt steekt in het nvidia control panel zelf.

Ga naar het nvidia control panel, druk bovenaan op desktop en vink "display gpu activity icon in notification area" aan. Je krijgt een icoontje met interessante kleurtjes naast je klok. Als je daar op klikt gaat de nvidia gpu verrassend genoeg aan (lampje wordt wit bij mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
Bij mij is het witte lampje ongeveer altijd aan.. ook als er geen activiteiten in dat dialoog staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuRRaCaNe
Ik denk dat het ook te maken heeft met de volgorde waarop je de drivers geïnstalleerd hebt, maar sla me niet dood als het niet zo is. Ik heb in het vorige topic ook al gehoord van mensen waarbij het omgekeerd is, denk ik.

Maar, als je het venstertje van het icoontje opent zou het lampje wel moeten veranderen. Dat is tenminste zo bij mij, en bij een vriend met een gelijkaardig model. Misschien de laatste drivers eens installeren?

[ Voor 32% gewijzigd door HuRRaCaNe op 18-09-2011 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
Bij mij is blauw ook gewoon voor intel en wit voor nvidia.

Alleen lijkt het er gewoon op dat bij mij altijd me nvidia gpu actief is.

ik denk echter niet dat het met de volgorde van drivers te maken kan hebben want tijdens het booten.. nog voordat windows geladen wordt is het lampje bij mij al van blauw naar wit veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
@ Hurracane klopt je hebt gelijk over het venstertje.

Als ik mijn bureaublad gadgets sluit. dan is mijn graka lampje wel blauw. -.-
en deze wordt inderdaad wit bij openen van dat dialoog..

Edit:

Ik heb nu Sidebar.exe toegevoegd aan de settings van Nvidia en erbij vermeld dat ie gebruik moet maken van de geintregeerde GPU. Maar toch blijft mijn GPU lampje nu wit branden.

weet iemand hier meer over?

Opgelost. Ik had een Gadget die me GT540 in de gaten houd.
En die maakt hem natuurlijk ook actief 8)7

[ Voor 48% gewijzigd door Jackxl op 18-09-2011 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Jammer dat op de nieuwe modellen geen indicatie lampje zit. Soms vraag ik me af welke GPU hij nou gebruikt... Is er een manier om dat te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hover over het tray icon heen?

Windows 'gebruikt' de nvidia gpu niet. Hij kan op applicatie nieau worden in of uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Anoniem: 303530 schreef op zondag 18 september 2011 @ 18:36:
Hover over het tray icon heen?

Windows 'gebruikt' de nvidia gpu niet. Hij kan op applicatie nieau worden in of uitgeschakeld.
Je bedoelt van het Nvidia controll panel? Ik heb dat icoontje uit staan. Bestaat er toevallig en widget die weer geeft welke gpu je gebruikt?

nvm, gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
Dylan93 schreef op zondag 18 september 2011 @ 13:09:
[...]

Asus Sonicmaster was bij mij de oorzaak.
Rechtermuisknop op geluid rechtsonderin de taakbalk --> Afspeelapparaten --> Luidsprekers --> Verbeteringen --> Alle Geluidseffecten Uitschakelen

Dit was bij mij het magische truucje waardoor mijn DPC latency niet meer hoger kwam dan 500.
Heb het hele verhaal trouwens een aantal pagina's terug ook al verteld :)
Bij mij doet dat niets, ik had het ook wel gelezen en al geprobeerd...

Bij mij is alles opgelost wanneer ik in apparaat beheer de ethernet adapter uitschakel..
Updaten naar de laatste drivers ( van 1.0.0.35 --->> 1.0.0.36 ) hielp ook niet ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
Jackxl schreef op zondag 18 september 2011 @ 17:44:
wat voor een laptop heb je ?

Ik zelf heb de N53SV met 1080 P scherm en bij mij brand het lampje bijna altijd wit.

in sommige gevallen. flikkert ie even blauw. ( laatst nog in audacity ^^ )
en volgensmij moet het lampje altijd wel een kleur hebben.. tijdens het booten is ie trouwens een aantal seconden blauw bij mij.
Altijd wit ? Forceer je de Nviida kaart ofzo ? Mijne staat meerendeel op blauw (Intel).

@Backstage

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn N53SV-SZ404V, ik kon niet fatsoenlijk geluid afspelen en wist totaal niet waaraan het lag, toen las ik op internet dat dit met DPC latency te maken zou hebben (had ik nog nooit van gehoord) en ben een beetje gaan kloten op mijn laptop. Waarbij mijn uiteindelijke optie alle geluidsverbeteringen utischakelen alles heeft op opgelost.

[ Voor 27% gewijzigd door Dylan93 op 18-09-2011 19:47 ]

Pagina: 1 2 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.