After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Open het Nvidia Controll Panel. Klik bovenin op Bureaublad en kies Geef GPU activiteitpictogram weer in meldingsgebied.Yorin schreef op zondag 18 september 2011 @ 19:49:
[...]
Heb je ook een linkje naar de manier van je zodat iedereen het gelijk weet?
Dat zei ik toch, een aantal posts terughostler schreef op zondag 18 september 2011 @ 20:16:
[...]
Open het Nvidia Controll Panel. Klik bovenin op Bureaublad en kies Geef GPU activiteitpictogram weer in meldingsgebied.
Oh echt? Niet gezien haha. Sorry.HuRRaCaNe schreef op zondag 18 september 2011 @ 20:40:
[...]
Dat zei ik toch, een aantal posts terugNuja kben blij dat je het gevonden hebt
Die winkel is prima... heb hem 2 weken geleden vrijdag besteld en maandag al in huis! Zeker de goedkoopste op internet. Positieve ervaring dus...Anoniem: 423220 schreef op zondag 18 september 2011 @ 15:39:
Ik heb mede dankzij dit forum toch besloten voor de X5QSF te gaan, lijkt me echt een top laptop ondanks de problemen met het geluid en het wat ongemakkelijke toetsenbord. Ik was eerst van plan hem bij de campusshop te kopen, maar nadat ik las dat hij bij VI-Computer in Tilburg voor slechts 799 euro te koop staat, vond ik dat wel heel aantrekkelijk klinken.
Het wekt wel wat argwaan op omdat ik het wel erg goedkoop vindt voor een laptop die normaal 950 euro kost. Kan ik het bij die winkel kopen (ik haal hem dan wel zelf in tilburg)? Ik heb verder namelijk geen ervaring met deze winkel. En wat zou de reden kunnen zijn dat hij zo goedkoop is?
Hoor het graag.
Anoniem: 423220
Volgens mij is het voor die prijs ook echt een absurd goede laptop, ik ben heel benieuwd hoe hij gaat bevallen. Aan de reacties te lezen hier (op wat driver problemen na) hoge verwachtingen.
Anoniem: 303530
Anoniem: 421032
Ik vind de MSI GE620DX (pricewatch: MSI GE620DX-296NL) anders ook een prima concurrent in dat segment notebooks, in dezelfde prijsklasse met gelijkwaardige specificaties..Anoniem: 303530 schreef op zondag 18 september 2011 @ 22:40:
Dat klopt. Dell staat niet in de winkel. Als iemand mij vraagt wat het beste model rond de 8 a 1000 euro is raad ik zeker een asus aan. De overige merken maken op de een of andere manier weinig indruk in deze prijsklasse.
http://www.notebookcheck....W7P-Notebook.58843.0.html dus
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 19-09-2011 19:08 ]
Ja inderdaad het ding heeft zoveel minpunten dat jij er nu geen 1 kan opnoemenAnoniem: 303530 schreef op maandag 19 september 2011 @ 09:05:
Dat dacht ik ook toen ik de review van dat ding las op notebookcheck. Dat ding heeft zoveel minpinten dat je bijna gek bent als je niet de N55 neemt die ook nog eens goedkoper is. Ik heb de review alleen niet bij de hand.

De N55 is goedkoper maar word naar mijn weten dan ook standaard geleverd met 6GB in plaats van 8GB ram en een 5400rpm in plaats van een 7200rpm harde schijf, en dan hebben we nog niet eens over het verschil in grootte van de meegeleverde harde schijven gesproken, met een prijs verschil van 965 euro voor de N55SF en 990 euro voor de GE620DX...
Als je een statement wilt maken dat jouw ASUS in jouw opinie beter is als de MSI dan zou je eens moeten beginnen met alle minpunten van de ASUS en van de MSI in kwaliteit en bouw naast mekaar op te sommen.
Het enigste verschil wat ik in de specificaties en foto's kan zien is dat de MSI voor een paar tientjes meer ietsje betere specificaties heeft en zo op het eerste gezicht een minder glanzende vinger afdruk gevoelige behuizing heeft.
Ik vind de N55 er mooier uitzien qua design maar dat is mijn persoonlijke mening.
Ik zit nu op stage dus heb niet de tijd om de review op te zoeken, als ik thuis ben zal ik dat wel even doen.
Ok, het scherm was naar verluid ook niet het sterkste punt van de N55 maar goed, dat de cpu heet word en op 800mhz draait heet CPU throttling een bekend fenomeen met op Sandy bridge gebaseerde notebooks en notebooks in het algemeen (met betrekking op de geringe koelings-capaciteiten van een notebook ten opzichte van een desktop), dat throttling waar jij het over hebt treed bij bijna elke notebook op onder full load, bij deze moet je eens proberen een stress applicatie bijvoorbeeld prime95 voor een paar uur achter elkaar op jouw N55 te draaien en dan checken of die N55 van je wel de base clock van 2GHz vast kan houden laat staan een turbo van 2.9GHz..Anoniem: 303530 schreef op maandag 19 september 2011 @ 10:14:
De msi heeft naar verluid een slecht scherm, de accuduur is veel minder, en hij word enorm heet zodat dat cpu op 800mhz draait. De andere minpunten weet ik zo niet uit mijn hoofd.
Ik zit nu op stage dus heb niet de tijd om de review op te zoeken, als ik thuis ben zal ik dat wel even doen.
Zelfs bij een laptop als een G53 draait na een paar uur van intensieve cpu/gpu belasting beneden zijn base clock.
De Acer Timeline X serie schijnt hier erg veel last van te hebben.
De xps 15 15z en acer timelinex 47xx en ms.GE620 zijn volgens mij de enige notebooks met een onderbemeten koeling, dat vind ik een zodanige designfout dat ik persoonlijk direct zou afzien van de koop.
Punt gemaakt, al geloof ik dat de N55 ook zal down clocken na een paar uur prime95, ik zal het vanavond even testen.Anoniem: 303530 schreef op maandag 19 september 2011 @ 10:45:
Niet helemaal, de xps 15 draait na prime05+furmark op 2.4GHz stabiel, de xps 17 ook zoiets, de bto 15CL36 doet het op 2.1Ghz, en de N53 heeft ook geen moeite met prime95+furmark.
De xps 15 en acer timelinex 47xx en ms.GE620 zijn volgens mij de enige notebooks met een onderbemeten koeling, dat vind ik een zodanige designfout dat ik persoonlijk direct zou afzien van de koop.
Wat ik niet snap aan je stelling is dat als de XPS 15 2.4GHz stabiel draait en de XPS 17 "ook zoiets" na een paar uur prime waarom heeft de XPS 15 dan een onder bemeten koeling design of bedoelde je hier de XPS 15z?.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 19-09-2011 11:06 ]
Ok bedankt man, aan het einde van de dag is het ook de N55 die ik heb genomen en het design van de N55 heeft ook mijn voorkeur.Anoniem: 303530 schreef op maandag 19 september 2011 @ 11:05:
Ik bedoel de 15z ja. Wat ik bedoel is dat als je de 2 stresstestprogramma's draait (of rthdrdbl in plaats van prima), kijkt op welke kloksnelheid hij stabiel wordt. Hoe meer hoe beter natuurlijk.
Maar de GE620 en N55 waren wat specificaties betreft bijna identiek, ik vond het niet gepast om als N55 eigenaar de GE620 bij voorbaat al af te schrijven want dat riekt naar baised moi
Schaamloze bump op mijn vraaghostler schreef op zondag 18 september 2011 @ 00:19:
Hebben jullie ook problemen met scollen? Als ik in photoshop door verschillende Styles scroll dan krijg ik dit:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik gebruik chrome, en als ik CTRL A druk is alles weer normaal. Maar als ik dan weer iets scroll is alles weer raar en door elkaar...

Ligt hoogstwaarschijnlijk aan je graka drivers.
Daar kan ik niet echt wat mee... Ik heb gewoon de nieuwste drivers geïnstalleerd. Een maat van mij met een N75SF heeft dit probleem niet (zelfde videokaart en zelfde drivers)bedlam schreef op maandag 19 september 2011 @ 13:31:
[...]
Ligt hoogstwaarschijnlijk aan je graka drivers.
Eerst Intel en na de reboot pas de Nvidia drivers?
Ik heb na nieuwe install de CD gepakt en gewoon alles (behalve al die zooi) geinstalleerd. Daarna de nvidia driver geupdateJackxl schreef op maandag 19 september 2011 @ 18:33:
Drivers in de juiste volgorde geinstalleerd ?
Eerst Intel en na de reboot pas de Nvidia drivers?
Anoniem: 421162
Wel on-topic blijven, dat probleem is niet echt aan de Asus N-series gerelateerd.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 421162 op 19-09-2011 19:13 ]
Anoniem: 421162 schreef op maandag 19 september 2011 @ 19:12:
[...]
Wel on-topic blijven, dat probleem is niet echt aan de Asus N-series gerelateerd.
Het is wel N-series gerelateerd. Het gaat namelijk over een probleem dat ik heb bij mijn X5QSF...
Ik heb net mijn eigen ervaring met deze webshop toegevoegd, en die is niet erg positief.
Nee, het is een Photoshop/Windows probleem en hoort hier dus niet thuis.hostler schreef op maandag 19 september 2011 @ 19:14:
[...]
![]()
Het is wel N-series gerelateerd. Het gaat namelijk over een probleem dat ik heb bij mijn X5QSF...
Beetje bijdehand he... Het is een probleem waar ik last van heb op een nieuwe install op mijn laptop. Wie weet ligt het aan drivers, het is dus wel relevant.Anoniem: 421162 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 13:02:
[...]
Nee, het is een Photoshop/Windows probleem en hoort hier dus niet thuis.
Aan jouw reactie heeft niemand wat, dus tenzij je met een oplossing kan komen hoef je er natuurlijk ook niet op te reageren. :sigh:
Nou, nou.. Je hoeft niet zo vijandig te doen, ik heb het probleem zelf ook gehad en het probleem lag toen altijd in de applicatie zelf en niet aan de computer want het gebeurde op verschillende computer. Daarom zeg ik: het ligt aan Photoshop/Windows. Waarschijnlijk is het met een update weer opgelost.hostler schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 14:00:
[...]
Beetje bijdehand he... Het is een probleem waar ik last van heb op een nieuwe install op mijn laptop. Wie weet ligt het aan drivers, het is dus wel relevant.
Aan jouw reactie heeft niemand wat, dus tenzij je met een oplossing kan komen hoef je er natuurlijk ook niet op te reageren. :sigh:
Anoniem: 5907
Ik gebruik eigenlijk de NVidia GPU nog niet, alleen de GPU in de processor.
Iemand enig idee of dat dan een normale waarde is? Alvast bedankt.
Dankjewel, daar heb ik wellicht wat aan. Bedoel je een windows update? Heb al het een en ander geprobeerd. Op mijn desktop heb ik dit probleem helemaal nietAnoniem: 421162 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 14:34:
[...]
Nou, nou.. Je hoeft niet zo vijandig te doen, ik heb het probleem zelf ook gehad en het probleem lag toen altijd in de applicatie zelf en niet aan de computer want het gebeurde op verschillende computer. Daarom zeg ik: het ligt aan Photoshop/Windows. Waarschijnlijk is het met een update weer opgelost.

Ik heb namelijk gerelateerde vragen. -.-
Maar dat is mijn mening
Anoniem: 88711
Zaterag dezelfde laptop besteld , N75SF bij Redcoon, zal wel binnen komen vandaag of morgen!Dylan93 schreef op zondag 18 september 2011 @ 19:43:
[...]
Altijd wit ? Forceer je de Nviida kaart ofzo ? Mijne staat meerendeel op blauw (Intel).
@Backstage
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn N53SV-SZ404V, ik kon niet fatsoenlijk geluid afspelen en wist totaal niet waaraan het lag, toen las ik op internet dat dit met DPC latency te maken zou hebben (had ik nog nooit van gehoord) en ben een beetje gaan kloten op mijn laptop. Waarbij mijn uiteindelijke optie alle geluidsverbeteringen utischakelen alles heeft op opgelost.
Zal wel testen of ik hier hetzelfde heb met die laptop.
Wat houden die 'geluidsverbeteringen' eigenlijk in?
Anoniem: 423504
Op de website staat deze laptop voor een prijs van 949 euro vermeld ??
Nu 1 week in gebruik een prima laptop.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 423504 op 20-09-2011 19:42 ]
Ik weet dat zo'n temperatuur geen probleem is voor deze laptop, maar als er dan een iets belastender spel gespeeld wordt kan de temperatuur nog harder omhoog schieten lijkt me, dan is het natuurlijk niet gezond voor de laptop...
Anoniem: 421365
Ik heb dezelfde ervaring met dezelfde klacht. Monteur heeft de laptop meegenomen. Wacht nu al bijna 2 weken op een nieuwe. Bel heel vaak. Iedere keer zullen ze terug bellen maar ik word nooit gebeld.Sourcey schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 00:29:
Voor mensen die bij campusshop willen gaan bestellen, zie ook hun shopreview: http://tweakers.net/shopreview/7886/campusshop-punt-nl.html
Ik heb net mijn eigen ervaring met deze webshop toegevoegd, en die is niet erg positief.
[ Voor 78% gewijzigd door W00fer op 21-09-2011 00:44 ]
Desondanks nog wel een (bekend) probleem: de grafische kaart. Ik heb het idee dat deze laptop geen flauw benul heeft van het bestaan van de GT555m. Het enige wat ik kan vinden is een programmaatje van NVidia over wat 3D instellingen, maar that's all. Driver updates van nvidia zelf werken niet (de videokaart wordt niet gevonden), dus vervolgens een driver update van asus zelf gedaan. Deze update werkte wel, maar er zijn nog veel nieuwere versies. Nu heb ik ook al gegoogled naar een oplossing, en ik kwam wel op een forum waar een heel stappenplan werd voorgeschoteld waarmee je allemaal gegevens moest wijzigen, maar dat kwam een beetje vaag over bij mij. Dus mijn vraag: is er een concrete oplossing voor dit probleem?
Lees de FAQ (begin post) om je driver te updaten. Als je dan nog steeds problemen hebt, post het hier!Anoniem: 423220 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 20:07:
Ik heb mijn x5qsf nu voor de tweede dag en ben er helemaal blij en gelukkig mee! (Gekocht bij VIcomputers in tilburg dus kan helaas niet meepraten over de campusshop)
Desondanks nog wel een (bekend) probleem: de grafische kaart. Ik heb het idee dat deze laptop geen flauw benul heeft van het bestaan van de GT555m. Het enige wat ik kan vinden is een programmaatje van NVidia over wat 3D instellingen, maar that's all. Driver updates van nvidia zelf werken niet (de videokaart wordt niet gevonden), dus vervolgens een driver update van asus zelf gedaan. Deze update werkte wel, maar er zijn nog veel nieuwere versies. Nu heb ik ook al gegoogled naar een oplossing, en ik kwam wel op een forum waar een heel stappenplan werd voorgeschoteld waarmee je allemaal gegevens moest wijzigen, maar dat kwam een beetje vaag over bij mij. Dus mijn vraag: is er een concrete oplossing voor dit probleem?
edit:
Als ik mijn laptop gebruik en onder de zilveren rand kijk (dus tussen het rubber om scherm en de zilveren rand) zie ik boven (links en rechts) de backlight branden... Erg storend. Ik zal eens proberen een foto te maken.
edit2:

[ Voor 11% gewijzigd door hostler op 21-09-2011 20:17 ]
Van dat backlight heb ik zelf geen last.. is het alleen dat lichtpuntje? Want dat is nog wel te verhelpen lijkt me..
Graag gedaan.Anoniem: 423220 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 20:29:
Thanks voor je tip! Hij installeert nu de driver!
Van dat backlight heb ik zelf geen last.. is het alleen dat lichtpuntje? Want dat is nog wel te verhelpen lijkt me..
Op de foto is alleen rechts boven. Er zit er ook een links boven en links aan de zijkant.
Het is vast wel te verhelpen maar ik haal liever niet mijn gloednieuwe laptop helemaal uit elkaar.
Is het verstandig om Asus hierover te contacteren? Ik heb geen zin in gedoe met campusshop, ik wil niet mijn laptop kwijt zijn...
Dat weet ik wel, maar zoals je kan lezen is het bij mede-tweakers niet echt lekker gegaan.Anoniem: 303530 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 20:36:
Campusshop heeft toch in de voorwaarden staan dat je een vervangende laptop kan krijgen? Lees die voorwaarden eens goed door, zou ik zeggen.
Wellicht dat je dat 'glaasje' kan krijgen via asus. Ze zijn soms best tof in dat soort dingenbedlam schreef op woensdag 21 september 2011 @ 20:41:
Nu over gebreken gesproken van de N55, bij mij is het kleine stukje plastiek voor de webcam er niet en volgens mij heeft het er nooit gezeten. Dit viel me op doordat ik iemand anders zijn n55 in handen heb gekregen. Voor de rest doet ie zen werk wel goed =)
Bij voorbaat dank.
Mocht er dus sata300 inzitten heeft het niet echt nut om er een Vertex 3 in te doen toch? Kan ik beter voor een goedkopere SSD kiezen met lagere snelheden. Bijvoorbeeld de Vertex 2 dus?
[ Voor 5% gewijzigd door Jackxl op 21-09-2011 21:51 ]
Wat raad je me dan aan om te kopen? Vertex 2 is met zijn 130euro voor 120Gb wel een van de goedkoopste.
btw hoe kom ik erachter welke aansluitingen ik intern in mijn laptop heb? Kan namelijk niet vinden na uren googlen. Ben nu toch wel benieuwd 300 of 600
Ik laat het hier, en in de shopreview weten
|Asus X5QS| |i7-2630| |GT555 2GB| |6GB| |750 GB 7200+120GB Vertex3)| |15,6" 1920 x 1080| •´¯¥¯`• |NZXT Guardian| |P5QL| |E8600| |HD4870| |4GB| |600W| |1TB 7200|
Dat komt omdat:Cruzer_HS schreef op woensdag 21 september 2011 @ 21:55:
Is Vertex dan zo slecht? Ik dacht dat Vertex en dan vooral vertex 3 tot een van de betere SSD's behoorde.
Wat raad je me dan aan om te kopen? Vertex 2 is met zijn 130euro voor 120Gb wel een van de goedkoopste.
De vertex 2 tegenwoordig goedkoper flashgeheugen bevat dan maanden geleden toen hij gereviewd werd.
Een review niet het betrouwbaarheidsaspect meeneemt
Een review gebaseerd is op het bottlenecken van het bewuste medium, wat in het echt nevernooit gaat gebeuren, behalve misschien tijdens het opstarten van windows of een VM.
Neem geen drive met sandforce controller, dat is gewoon problemen. Marvel, intel, kingston, samsung, .. allemaal prima. Maar neem geen sandforce.
Sandy bridge heeft altijd 2x SATA600 + 4x SATA300btw hoe kom ik erachter welke aansluitingen ik intern in mijn laptop heb? Kan namelijk niet vinden na uren googlen. Ben nu toch wel benieuwd 300 of 600
Anoniem: 421365
Campusshop heeft gezegd dat ik een nieuwe laptop krijg. Het enige punt is dat ze niet de moeite nemen om hem te versturen (of ze zeggen dat ze hem verstuurd hebben maar dat hebben ze niet). Het is nu al 2 weken geleden dat een monteur is langsgeweest. Bellen met de helpdesk helpt niks want die kunnen helemaal niks beslissen.Anoniem: 303530 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 20:36:
Campusshop heeft toch in de voorwaarden staan dat je een vervangende laptop kan krijgen? Lees die voorwaarden eens goed door, zou ik zeggen.
Ik bid bijna dat mijn laptop niet kapot gaat. Ik heb echt geen zin om met CampusShop te maken te hebben...Anoniem: 303530 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 22:50:
Aldus 'zorgeloos leren' garantie.. Het moment dat ik ervan hoorde had ik al het gevoel dat er zoiets ging gebeuren. De serivce lijkt op deze manier nog slechter dan die van asus zelf.
De mijne word ook ~75 graden als ik MC speel, MC is gewoon een slecht geoptimaliseerd spel.HuRRaCaNe schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 19:36:
Hoe zit het met de temperatuur van jullie laptops? Ik heb een N53SN SZ251V, idle is de processor in de 35-45 graden (i7-2630qm, nvidia 550m) maar als ik minecraft speel durft de temperatuur toch wel naar de 75-80 graden stijgen. Minecraft is nu niet bepaald het meest computervriendelijke spel, maar zijn zo'n temperaturen normaal?
Ik weet dat zo'n temperatuur geen probleem is voor deze laptop, maar als er dan een iets belastender spel gespeeld wordt kan de temperatuur nog harder omhoog schieten lijkt me, dan is het natuurlijk niet gezond voor de laptop...
De processor zelf mag maximaal 100 graden worden volgens Intel, de videokaart weet ik niet maar ik gok ook zo'n beetje in die range. Daar zit jij ~20 graden onder dus ik zou me niet zo druk maken over niet of wel goed voor een laptop. En wat bedoel je met een iets belasterder spel ? Mijn laptop heeft by games altijd dezelfde temperaturen en die liggen altijd tussen de 70 en de 80, maakt niet uit of het nu Minecraft is of de Sims 3 of Battlefield
Ik heb vandaag eens een CPU- stress test uitgevoerd (volledige belasting op alle cores en threads). De temperatuur schommelde eerst rond de 78-80 graden (de eerste core een beetje kouder, iets van een 74 graden). Na een paar minuten bleef het stabiel tussen 75-78. De laptop zelf bleef gewoon koel en eigenlijk merkte je er niets van dat de processor stiekem volledig belast werd (de fan draaide wel een beetje harderDylan93 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 23:17:
[...]
De mijne word ook ~75 graden als ik MC speel, MC is gewoon een slecht geoptimaliseerd spel.
De processor zelf mag maximaal 100 graden worden volgens Intel, de videokaart weet ik niet maar ik gok ook zo'n beetje in die range. Daar zit jij ~20 graden onder dus ik zou me niet zo druk maken over niet of wel goed voor een laptop. En wat bedoel je met een iets belasterder spel ? Mijn laptop heeft by games altijd dezelfde temperaturen en die liggen altijd tussen de 70 en de 80, maakt niet uit of het nu Minecraft is of de Sims 3 of Battlefield
De enige klacht die ik heb over de temperatuur was dat mijn glaasje cola, dat ik natuurlijk had laten staan in de jetstream van warme lucht, zijn verfrissende koelheid niet bewaarde. Dat is toch wel iets dat Asus had kunnen vermijden denk ik
Edit: verkeerde link.. Ik doel dus op deze afbeelding:

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 21-09-2011 23:41 ]
Ik kan het nog wel even checken met CPU-Z
EDIT: 2.29Ghz klopt (bij een korte stress test, de temperaturen lagen wel tegen de 80°C)
[ Voor 72% gewijzigd door HuRRaCaNe op 21-09-2011 23:48 ]
Dat hoeft niets te betekenen. Maar het vereist een stuk minder koeling om een energiebron van 40w op 95° te houden, dan diezelfde energiebron op 80°. Dat is gewoon raar. Ik vraag me af waarom ze dat hebben gedaan
[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 21-09-2011 23:53 ]
Vind ik niet ergAnoniem: 303530 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 23:51:
Wat ik vreemd vindt is dat de temperatuur niet hoger wordt dan 80°, en hij dan al terugklokt. De meeste merken (zeg maar alle) nemen 95/96° als maximale temperatuur.
Dat hoeft niets te betekenen. Maar het vereist een stuk minder koeling om een energiebron van 40w op 95° te houden, dan diezelfde energiebron op 80°. Dat is gewoon raar. Ik vraag me af waarom ze dat hebben gedaan
(pentium 4 3ghz)
@Jackxl, ik heb minecraft.exe toegevoegd en het lampje werd even goed wit
[ Voor 6% gewijzigd door HuRRaCaNe op 22-09-2011 00:00 ]
wel is de omgevings temperatuur van 35 graden hier wel iets warmer
@Hurracane.
Bij mij werkte dat niet echt het toevoegen van Minecraft.exe.
Echter het toevoegen van Javaw.exe gaf mij een fps van 20 => 200
[ Voor 38% gewijzigd door Jackxl op 22-09-2011 00:12 ]
Anoniem: 290605
Ben hier erg tevreden over, ik heb alleen een probleem met mijn mousepad: Als ik de rechtertoets gebruik, werkt dit niet. ik moet met drie vingers op de pad drukken om mijn "rechtermuisknop" te gebruiken. Bij opties van de mousepad staat wel dat deze actie moet gebeuren, hebben jullie hier ervaring mee?
Driver is up to date.
Misschien kan je best eens naar asus bellen. De rechtermuisknop is altijd een rechtermuisknop, drivers of geen drivers (nuja, natuurlijk wel drivers, maar bij elke driver die je waar dan ook kan krijgen zal het altijd de rechtermuisknop zijn)Anoniem: 290605 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 11:45:
ik heb sinds gisteren de Asus N73SV.
Ben hier erg tevreden over, ik heb alleen een probleem met mijn mousepad: Als ik de rechtertoets gebruik, werkt dit niet. ik moet met drie vingers op de pad drukken om mijn "rechtermuisknop" te gebruiken. Bij opties van de mousepad staat wel dat deze actie moet gebeuren, hebben jullie hier ervaring mee?
Driver is up to date.
Dit hoef ik niet eens te doen, MC gebruikt by mij automatisch de Nvidia kaart.Jackxl schreef op woensdag 21 september 2011 @ 23:57:
@Dylan heb je voor MC wel javaw.exe toegevoegd aan je nvidia contorl pannel ? xD
En trouwens, dat werkt inderdaad niet als je Minecraft.exe toevoegd aangezien dat puur de launcher van het spel is, het spel zelf draait in Java.
[ Voor 37% gewijzigd door Dylan93 op 22-09-2011 15:04 ]
Uiteindelijk maar pick up formulier ingevuld bij Asus, maar het duurt wel drie weken voor ik mijn laptop weer terug heb.... Wat baal ik hiervan zeg!!!!!!!!!!!!!
Je product laten vervangen of repareren onder garantie is een universeel probleem. Hele goeie service waar je vanbinnen gelukkig van wordt is meer een uitzondering op de regel. Dat je touchpadknop niet goed werkt is een ongelukkige productiefout (het kan de fout zijn van heel veel dingen)Anoniem: 290605 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 18:40:
Redcoon stuurt de laptopnet zo goed naar Asus, dan ben ik alleen maar een aantal dagen extra kwijt aan verzenden. De gehele gang van zaken, incl. de tijd die Asus nodig heeft voor reparatie valt me erg tegen. Dit is mijn eerste ervaring met uberhaupt een laptop, laat staan dat hij ook nog eens kapot binnenkomt.
(Zie links-boven de DVD-spelen de Atheros WiFi-module)

Ben ondertussen bezig met demonteren, maar loop een beetje vast aan de processorkoeler-zijde, waar hebben die gasten van Asus die schroefjes verstopt..
Use the Search Luke...
Die zijn er allemaal al uitAnoniem: 303530 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 19:27:
Onder de voetjes?
Vrees dat die 7 aan de onderzijde bij HDD en RAM er ook aan moeten geloven.

*Update* Die moesten er dus ook uit, 2stuks achter het kleine 'klepje' aan de onderkant ook en dan is het wrikken geblazen. Zal wat foto's posten als de nieuwe WiFi kaart erin zit.
[ Voor 18% gewijzigd door Silentpuma op 22-09-2011 21:30 . Reden: update ]
Use the Search Luke...
Vanmiddag zou de monteur tussen 5-7 langskomen, mijn broertje zou rond die tijd thuis zijn, dus die zou het woord doen, ware het niet dat de monteur al om kwart over 4 langs kwam. Mijn moeder was de enige aanwezige, en die is niet al te bijster qua computers, maar gelukig wist de monteur wat er aan de hand was, en heeft hij, voordat ik of mijn broertje aanwezig was, al geconstateerd dat de connector van mijn laptop inderdaad stuk was. Dit bleek nadat hij de laptop had opengeschroefd.
Mijn broertje kwam rond die tijd binnenlopen, en de monteur vertelde hem, dat het niet aan de hardware van de laptop lag, dat het geluid lagde, maar aan de software, maar hij ging daar ook niet over, zo zei hij, hij was immers van de hardware afdeling. Niet dat ik of mijn broertje na een systeemherstel nog zo frequent last hebben van de lag(ik nog 2x, toen ik mijn laptop in uber batarij besparingsmode had gezet, dus of er nog een lag is...).
Wel wist hij te vertellen dat er een hoop meuk op stond, en dat het aan te raden was om bv power4gear eraf te gooien. Ik ga dan ook mijn laptop een complete clean instal geven.
Nu komt het mooie, ondanks dat er niks aan de hand was met de laptop van mijn broertje, heeft hij toch beide laptops vervangen. Hij had ter plekke 2 nieuwe laptops bij zich, en heeft de harddisk over geplaatst, en ook de batterij.
Mijn connector, doet het vanzelfsprekend weer, en ik vond dit erg mooi geregeld, zeker omdat ik eerder verhalen heb gehoord van mensen die hun laptop al een tijdje kwijt zijn. Vervangende laptop heb ik dus inderdaad direct gekregen!
Ik kan nu zelf aangeven dat ik nog helemaal geen problemen heb gehad met de service van Campusshop, en dat ik eingelijk zeer positief verast was door de afhandeling van zaken! Dit zal ik dan ook even gaan posten in de shopreview, maarja, misschien ben ik maar de uitzondering op de regel...
|Asus X5QS| |i7-2630| |GT555 2GB| |6GB| |750 GB 7200+120GB Vertex3)| |15,6" 1920 x 1080| •´¯¥¯`• |NZXT Guardian| |P5QL| |E8600| |HD4870| |4GB| |600W| |1TB 7200|
Zo is mijn toetsenbord ook. Misschien een nieuwe revisie (van het tobo).Sourcey schreef op donderdag 22 september 2011 @ 20:32:
Ik heb vandaag ook een nieuwe notebook gekregen van campusshop.nl. Het valt mij op dat de gloednieuwe x5qsf-s1123v een lichtelijk ander toetsenbord heeft dan de laptop die ik eerst had. Het ledje van de aan-knop rechtsbovenin zit nu niet meer in een strookje links van de knop, maar achter een zeer klein raampje dat in de knop zelf zit. Het gevoel van typen is ook iets beter.
Aan de onderkant een aantal schroeven er uit draaien, speaker grill eraf klikken en dan de laatste paar schroeven eruit halen die daar onder zitten.Sourcey schreef op donderdag 22 september 2011 @ 20:35:
Hoe demonteer je het toetsenbord precies?
[ Voor 48% gewijzigd door hostler op 22-09-2011 20:47 ]
Op mijn N53 hoef je maar boven de cijfertoetsen 5 lipjes los te klikken, en dan haal je het tobo zo eruit. Komt geen schroefje aan te pas.Sourcey schreef op donderdag 22 september 2011 @ 20:35:
Hoe demonteer je het toetsenbord precies?
Dit is een Windows-probleem. Ik heb het ook wel eens op mijn gewone pc en op mijn Sony Vaio.bedlam schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 11:37:
Mijn N55's ctrl toets blijft softwarematig hangen soms. Ik hoop dat dit weer geen probleem is van asus dat ze moeten "oplossen" met een bios update...
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Kan ik win7 ook downloaden op andere pc, en dan op de laptop installeren??
Natuurlijk wel. Je laptop kan het niets schelen waar je windows vandaan komt, zo lang de product key maar klopt kan het hem allemaal niets schelenAnoniem: 290605 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 14:34:
Kan ik win7 ook downloaden op andere pc, en dan op de laptop installeren??
Hier heb ik anders nog nooit last van gehad...Yorin schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 11:41:
[...]
Dit is een Windows-probleem. Ik heb het ook wel eens op mijn gewone pc en op mijn Sony Vaio.
een paar keer drukken op 1 van de toetsen lost het bij mij altijd op.
heb het probleem op meerdere systemen gehad maar heb ej er echt last van?
De N73SV gaat het om.Heb intussen antwoord van ASUS gekregen;Jackxl schreef op zondag 18 september 2011 @ 17:44:
wat voor een laptop heb je ?
Ik zelf heb de N53SV met 1080 P scherm en bij mij brand het lampje bijna altijd wit.
in sommige gevallen. flikkert ie even blauw. ( laatst nog in audacity ^^ )
en volgensmij moet het lampje altijd wel een kleur hebben.. tijdens het booten is ie trouwens een aantal seconden blauw bij mij.
Geachte heer/mevrouw
Bij de nieuwere versies van dit model is dit lampje niet meer werkzaam.
Het is dus niet meer mogelijk om dit lampje in te schakelen.
Dit lampje is namelijk in het systeem zelf uitgeschakeld en kan ook niet ingeschakeld worden.
Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geinformeerd.
Asus TSD
Het lampje zit er dus wel is alleen niet meer actief in mijn model laptop helaas!
Misschien komt er nog een workarround voor om het weer in te schakelen.
of ooit met een bios update de keuze om het aan te passen.
Nu ik het toch over bios heb..
Maakt een bios update voor de N53sv het mogelijk om de intel GPU uit te zetten?
of is dit vooralsnog alleen voor andere modellen?
Laat ik er maar vanuit gaan dat wat ze antwoorden waar is.Er zullen meer gebruikers tegenaan lopen.Jackxl schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 03:28:
Raar verhaal eigenlijk. Een indicatie lampje plaatsen en deze dan activeren,
Misschien komt er nog een workarround voor om het weer in te schakelen.
of ooit met een bios update de keuze om het aan te passen.
Nu ik het toch over bios heb..
Maakt een bios update voor de N53sv het mogelijk om de intel GPU uit te zetten?
of is dit vooralsnog alleen voor andere modellen?
Ik zal niet de enige zijn met een nieuw model uit de N73 serie.
Loop alleen wel tijdenlang te 'pielen' om dat lampje werkend te krijgen,weet nu dat het vergeefse moeite is
geweest.
Toekomstige gebruikers weten in ieder geval nu dat het geen defect is!
het scherm lijkt licht gekanteld in het "frame" te hangen. rechts onderin is het scherm een paar mm van de rand, links onderin sluit het precies aan op de rand. dit geld ook voor de bovenkant.
iemand anders die dit ook heeft?
Het gaat om een K53S en ik kom er niet uit. Ik ben er ondertussen achter dat de laptop continu op de intel videokaart loopt. maar ik krijg het niet terug gedraaid. Ik heb de hybrid software er op staan, alle drivers zijn correct geinstalleerd. Ik zie wel continu het intel graphics logo in de taakbalk en zodra ik de intel videokaart uitzet, stopt het scherm ook onmiddelijk.
Ik wil graag dat de laptop in high performance stand continu op de nvidia loopt. Iemand een idee hoe ik dit gemaakt krijg?
DuhJohny Cash schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 12:15:
zodra ik de intel videokaart uitzet, stopt het scherm ook onmiddelijk.
De intel videokaart bestuurt het scherm. Als een applicatie de nvidia kaart bevat kopieert de optimus software de frames van het videoRAM naar het geheugen van de intel IGP. Als je de intel IGP uitzet werkt dat natuurlijk niet meer, het resultaat is dat je geen beeld hebt.
Kijk in het nvidia control panel en check of de exe van 3dmark er tussen staat.Johny Cash schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 13:48:
Kan kloppen maar op een of andere manier schakelt hij de nvidia kaart nooit in. Heb ook een extreem lage score bij 3d mark..
Maar al werkt je nvidia video kaart.. daar gaat je laptop niet 'sneller' van worden.
Waarschijnlijk heb je nog de standaard Asus installatie er op staan, en is alles door de grote hoeveelheden bloatware verschrikkelijk langzaam.
Dit is op te lossen door een clean windows 7 install te doen. ( en dus niet dmv herstelpartitie of cd's van Asus)
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.