Anoniem: 298674

jordismijnnaam schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 10:29:
vorige week heb ik deze laptop ontvangen (15,6"), bevalt er goed maar een detail viel me op:
het scherm lijkt licht gekanteld in het "frame" te hangen. rechts onderin is het scherm een paar mm van de rand, links onderin sluit het precies aan op de rand. dit geld ook voor de bovenkant.

iemand anders die dit ook heeft?
Klinkt als een productiefout... welk model?

Nog wat anders: iemand al een vervangend toetsenbord voor de n55 gevonden? Chiclet met power button?

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-06 00:29
HuRRaCaNe schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 18:49:
Natuurlijk ook het goeie ouwe 'mijn pc wordt traag - windows is zo slecht'- geroep. Daarna ga je kijken wat voor troep ze allemaal opstarten, en als je msconfig eindelijk open hebt dat je misselijk wordt van alle rommel die ze proberen op te starten die ze in de verste verte niet nodig hebben.
Een Asus N53SV met factory windows install wordt niet traag... deze is al traag.

• HuRRaCaNe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-06 09:05
Jackxl schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 21:40:
[...]

Een Asus N53SV met factory windows install wordt niet traag... deze is al traag.
Het enige verschil tussen de N53SN en SV is de grafische kaart, dus je wil zeggen dat mijn laptop traag is? Uiteraard, een i7-2630QM is zo wat het traagste dat je op dit moment op de markt vind :'( Zoek voor mij dan is een laptop die niet traag is?

[ Voor 5% gewijzigd door HuRRaCaNe op 24-09-2011 21:47 ]

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-06 10:10
Anoniem: 298674 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 20:52:
[...]
Nog wat anders: iemand al een vervangend toetsenbord voor de n55 gevonden? Chiclet met power button?
Die zijn er niet, tenzij Asus laptops gaat maken met het zelfde toetsenbord layout in chicklet stye.

Anoniem: 303530

HuRRaCaNe schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 21:46:
[...]

Het enige verschil tussen de N53SN en SV is de grafische kaart, dus je wil zeggen dat mijn laptop traag is? Uiteraard, een i7-2630QM is zo wat het traagste dat je op dit moment op de markt vind :'( Zoek voor mij dan is een laptop die niet traag is?
Alsof je verschil merkt tussen een pentium 4 van 9? jaar oud en de snelste processor vandaag de dag bij normale desktoptaken...

• HuRRaCaNe
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 22:47:
[...]

Alsof je verschil merkt tussen een pentium 4 van 9? jaar oud en de snelste processor vandaag de dag bij normale desktoptaken...
Dat is toevallig wat ik in de desktop heb zitten die hier aan hetzelfde bureau staat. Een Pentium 4 3Ghz.

Op die desktop draaien niet meer processen dan nodig (bij boot heb ik 18 processen) en toch is dat ding traag. In vergelijking met andere computers met nog niet de helft van de 8 jaar dat die computer z'n werk al doet is die nog snel (snelheid is relatief), maar alleen omdat er geen rommel op draait. Je apprecieert pas de snelheid van nieuwe processors als je 8 jaar lang met niets anders hebt gewerkt dan dezelfde p4.

Dan heeft die pentium 4 vast een relatief trage harde schijf.

Ik werk op stage met een stokoude athlon singlecore. Maar het verschil met mijn laptop is alleen dankzij de SSD te merken.

• Jackxl
ik had in mijn vorige notebook.. een studio 1555 ( pracht ding.. ik mis hem enorm :( nooit geen problemen niks. met deze Asus wel )

een T4200 cpu.. en ik kan je vertellen dat was behoorlijk ruk. Vrij snel FPS lagg omdat de CPU aan zijn cap zat.

@Hurracane.

In mijn vorige post spreek ik over mijn persoonlijke ervaring met mijn N53SV. Die met de factory instal van asus na 3 a 4 reboots nog slechter presteerde dan mijn desktop pc. p4 2.4 Ghz.

met een verse windows install heb ik dit probleem echter niet.. waar zou dat toch aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-06 11:19
HuRRaCaNe schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 21:46:
[...]

Hij doelt op de standaard installatie van Asus, die voelt namelijk aan alsof je op een Pentium 4 systeempje zit te werken wat gewoon zwaar belachelijk is als je bekijkt dat deze laptops gewoon een quadcore + ht processor aan boord hebben met 6 GB RAM aan geheugen. Dit heb ikzelf ook opgemerkt in de paar minuutjes dat ik met de standaard installatie heb gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-06 11:00
Ik heb een X5QS en als ik mijn tv aansluit via hdmi kan ik er niet voor kiezen om het beeld te klonen. Weet iemand hoe dit moet?

Ik vermoed dat mijn laptopscherm aangestuurd wordt door de intel gpu en de tv via de nvidia gpu. Maar ik kan tenminste nergens terug vinden hoe ik het beeld kan klonen.

Voordat ik een verse install deed van windows werkte dit allemaal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuRRaCaNe
Druk eens op windows toets + x. Daar krijg je waarschijnlijk meer opties.

Wat je ook kan doen is drukken op FN + F8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Windows toets + P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
@IseT ik heb hier ook problemen mee gehad.

Iemand hier op het topic wees mij er op dat de TV al op het juiste kanaal afgestemd moet zijn voordat de hdmi kabel in de notebook gaat.

dit was bij mij de oplossing.. toch komt het soms voor dat het niet werkt.. als ik dan met de kabel er in mijn laptop in slaapstand zet en er uit haal werkt het pas.

als je eenmaal beeld hebt kun je met windows toets + P instellen hoe het 2e scherm zich moet gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
Even een vraagje.

Kan het zijn dat de standaard netwerk ontvanger in mijn N53SV enorm ruk is ?

Ik heb tijdens het spelen van LoL regelmatig lagg. Terwijl mijn zwager dan naast mij zit, met zijn HP notebook.

Nergens last van heeft.. ook is zijn ping regelmatig 20 ms of meer lager dan die van mij.

dit terwijl we met hetzelfde draadloze netwerk verbonden zijn, naast elkaar zitten en in dezelfde match/game.

weet iemand hier iets meer van?

[ Voor 4% gewijzigd door Jackxl op 25-09-2011 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
@Jackxl,

Ik vind de Atheros AR8151 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.20) zwaar ruk :(

Ik heb hem maar uitgeschakeld, anders kan ik niet eens normaal gamen, films kijken of wat dan ook
omdat de boxen kraken...

Ik heb met DPC Latency Checker gekeken ( in apparaat beheer om de beurt hardware in en uit schakelen en latency checken ) wat er nou precies stoorde op mijn systeem en kwam dus op me ethernet controller uit...ook na nieuwste drivers install...

Zwaar ruk dus 8)7
Ik heb een N75SF btw..

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
Ja het gaat bij mij echter om mijn wifi verbinding he. en dus geen ethernet controller.

ik ben net even gaan pingen naar de router. en heb het tegelijkertijd ook met de laptop van me vriendin gedaan. ( staan ook weer naast elkaar)

Afbeeldingslocatie: http://img195.imageshack.us/img195/1995/pingtestg.jpg

Dit kwam er bij mij te voorschijn terwijl op de notebook van mijn vriendin afentoe ook een packet loss zichtbaar was maar haar max ping gedurende tijd was 81ms wat volgensmij maar een enkele keer voor kwam.

valt hier iets aan te tweaken of moet er gewoon een andere netwerk kaart in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-05 13:21
Ik dacht eraan om deze batterij te kopen voor mijn N53SV-SZ404V. Heeft er iemand van jullie al ervaring met deze batterij?
Deze zou compatibel moeten zijn met de N53SV serie? Ik zou deze willen kopen omdat de huidige batterij net niet lang genoeg mee gaat voor mij.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
HuRRaCaNe schreef op zondag 25 september 2011 @ 14:08:
Druk eens op windows toets + x. Daar krijg je waarschijnlijk meer opties.

Wat je ook kan doen is drukken op FN + F8.
Niet gelukt, als ik FN + F8 doe schakelt die alleen tussen 3 opties: Beeldscherm+TV, Beeldscherm alleen, TV alleen.

Windowstoets + p werkt ook niet. Zodra ik op dupliceren klik dan krijgt mijn tv geen signaal meer. Me laptop scherm schakelt dan over naar 1024*768. Als ik deze weer zet op 1920*1080 gebeurt er nog niks op mijn tv.

Als ik de configuratie schermen van de intel en nvidia kaart bekijk dan lijkt het wel of de tv wordt aangestuurd door de nvidia kaart en mijn beeldscherm door de intelkaart. Ik weet niet of dat mischien het probleem is??

@Jackxl
ik krijg wel beeld op mijn tv, dat is het probleem niet. Maar hij gaat automatisch naar bureaublad uitbreiden. Ik kan het beeld niet dupliceren.

[ Voor 8% gewijzigd door IseT op 26-09-2011 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan niet klonen over HDMI. De HDMI poort is waarschijnlijk, net zoals bij de xps 15, aangesloten op de nvidia kaart. Dit betekent ook geen optimus met een extern scherm.

Als alternatief kan je misschien vga gebruiken, op de xps 15 heb je het voordeel dat die displayport heeft in plaats van VGA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
Backstage schreef op zondag 25 september 2011 @ 23:48:
@Jackxl,

Ik vind de Atheros AR8151 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.20) zwaar ruk :(

Ik heb hem maar uitgeschakeld, anders kan ik niet eens normaal gamen, films kijken of wat dan ook
omdat de boxen kraken...

Ik heb met DPC Latency Checker gekeken ( in apparaat beheer om de beurt hardware in en uit schakelen en latency checken ) wat er nou precies stoorde op mijn systeem en kwam dus op me ethernet controller uit...ook na nieuwste drivers install...

Zwaar ruk dus 8)7
Ik heb een N75SF btw..
Ik heb een N53SV en mijn latency problemen waren verholpen toen ik geluidsverbeteringen uitzette in Windows.

@Jackxl

Volgens mij is dat sowieso geen slim idee, 2 draadloze laptops naast elkaar, die gaan sowieso elkaar verstoren en je krijgt last van packet loss.

Verder heb ik totaal niet dezelfde problemen als jou, ik speel dan ook wel eens af en toe een potje LoL draadloos en mijn ping is dan maar ~5-10 ms hoger dan wanneer ik via de kabel speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
Anoniem: 303530 schreef op maandag 26 september 2011 @ 14:21:
Je kan niet klonen over HDMI. De HDMI poort is waarschijnlijk, net zoals bij de xps 15, aangesloten op de nvidia kaart. Dit betekent ook geen optimus met een extern scherm.

Als alternatief kan je misschien vga gebruiken, op de xps 15 heb je het voordeel dat die displayport heeft in plaats van VGA
Dat is best k*t... dat je niet klonen via HDMI, nja dan maar moeilijk doen en laptop scherm uitzetten wanneer ik hem aansluit op de tv.

Toch bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Weet iemand door welke koeriersdienst de X5QSF van Campusshop.nl wordt geleverd? Dit vraag ik omdat ik waarschijnlijk alleen maar onder Rembours kan betalen.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 419448

Yorin schreef op maandag 26 september 2011 @ 18:36:
Weet iemand door welke koeriersdienst de X5QSF van Campusshop.nl wordt geleverd? Dit vraag ik omdat ik waarschijnlijk alleen maar onder Rembours kan betalen.
UPS levert de producten van CampusShop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
LaurentS schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:19:
Ik dacht eraan om deze batterij te kopen voor mijn N53SV-SZ404V. Heeft er iemand van jullie al ervaring met deze batterij?
Deze zou compatibel moeten zijn met de N53SV serie? Ik zou deze willen kopen omdat de huidige batterij net niet lang genoeg mee gaat voor mij.
Iemand? :)

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-05 08:23
Hoelang moet jouw batterij meegaan dan? Mijne gaat een goede 4.5-5 uur mee als ik mijn WiFi uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
g0ulash schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:33:
Hoelang moet jouw batterij meegaan dan? Mijne gaat een goede 4.5-5 uur mee als ik mijn WiFi uitzet.
Die van mij ook. Die van mij moet zo'n 6-7 uur meegaan zonder Wifi. Ik wil hem gebruiken om te noteren in de les aan de universiteit. Ik heb regelmatig 6 uur les per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
Is het meenemen van je adapter geen oplossing dan? In de pauze's opladen ofzo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405521

IseT schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:57:
[...]

Dat is best k*t... dat je niet klonen via HDMI, nja dan maar moeilijk doen en laptop scherm uitzetten wanneer ik hem aansluit op de tv.

Toch bedankt voor de hulp
Met mijn N53SV-SZ404V kan ik wel klonen... via HDMI op een Sony Bravia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
g0ulash schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:01:
Is het meenemen van je adapter geen oplossing dan? In de pauze's opladen ofzo :p
Theoretisch gezien wel, maar dat is zo'n gepruts. Dan moet je altijd in de buurt van een stopcontact zijn tijdens de pauze's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:22
Gewoon een tweede accu bij je stoppen? Deze accu's zijn erg klein in verhouding tot andere merken.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even groot/zwaar. Hoor. Tenzij de capaciteit daadwerkelijk lager is dan van andere merken, wat bij vroege versies van de N53 inderdaad het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
winwiz schreef op maandag 26 september 2011 @ 22:31:
Gewoon een tweede accu bij je stoppen? Deze accu's zijn erg klein in verhouding tot andere merken.
Dat ga ik dus ook doen, daarom vroeg ik om ervaringen van deze batterij, http://www.ebay.com/itm/G...eries&hash=item3367133084. Ik dacht, als ik een tweede koop, kan ik best ineens de grootste kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
en stel dat je een grote accu hebt met 6 uur accuduur dan is daar over een jaar intensief gebruik waarschijnlijk nog maar 4 uur van over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
Ik ben nog eens gaan pingen naar de router.
en dit keer had ik tegelijkertijd DPC latency checker aanstaan.

op het moment dat de DPC latency enorm stijgt duurt ook het pingen naar de router enorm lang

Afbeeldingslocatie: http://img199.imageshack.us/img199/8947/pingdpc.jpg

Het is een beetje lastig te zien omdat imageshack het nodig vond mij niet de directe link te geven zonder in te loggen.

maar de ping reports gingen van gemiddeld 1 of 2 naar 60, 80, 200,90, 15,13 en weer terug naar normaal.

Ik vindt dit eigenlijk behoorlijk matig. en ben best wel behoorlijk teleurgesteld door Asus.

weet iemand misschien wat de veroorzaker is ?

de bedrade netwerk adapter is uitgeschakeld evenals de geluidsverbeteringen van windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welke netwerkadapter zit erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
Atheros AR9002WB-1NG voor wifi
en Realtek PCIe GBE Family Controller voor wired

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die ken ik nog niet. Ik hoor overal problemen met intel adapters ( + oplossingen, dat weer wel). Maar Altheros adapers heb ik nog niet veen van gehoord. Jammer dat asus bespaart op dit soort dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405521

Jackxl schreef op maandag 26 september 2011 @ 23:35:
Atheros AR9002WB-1NG voor wifi
en Realtek PCIe GBE Family Controller voor wired
Zelfde adapters hier. N53SV-SZ404V, denk het model dat jij ook hebt, zowel bedraad als draadloos dezelfde test uitgevoerd en gaf geen problemen. D.w.z. DPC gaf 1x een geel balkje weer, voor de rest groen en ping was <1ms of 1ms. (ping naar een Linksys E2000)
Ik heb direct na aanschaf schone installatie van Windows gedaan, de driver cd gebruikt om er de standaard dingen goed (in goede volgorde en dergelijke) op te laten zetten. Daarna het een en het ander aan drivers geupdate. Geen enkele problemen ondervonden met deze laptop, behalve een versleten toetsenbord(?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
Ik heb hetzelfde model ja.
ook een clean windows install. ( wel een ghonorea editie )

en idd ook mijn toetsenbord toont al behoorlijke sporen onder de q,w,e en r.
Ik heb hem misschien 2 maanden in gebruik -.-

Voortaan gewoon weer een Dell voor mij. ( mits ze niet meer van die lelijke modellen als de xps 15 maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Iemand die ervaring heeft met de refund van Windows 7. Ik wil hem graag refunden bij de X5QSF van Campusshop. Ik moet hiervoor toch gewoon bij Asus zijn? Weet iemand naar welk e-mailadres ik moet mailen voor de refund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afgelopen weekend de hardeschijf gewisseld voor een SSD in mijn X5QSF, de Crucial M4 128GB. Meteen de firmware geüpgraded naar versie 0009, ging allemaal perfect. Ik ben er zeer tevreden mee :D. Zodra ik mijn caddy binnen heb, zet ik de hardeschijf op de plaats van het dvd-station.

Afbeeldingslocatie: http://img847.imageshack.us/img847/2248/zonderonderklep.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img706.imageshack.us/img706/4600/crucialm4inbouwen.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img26.imageshack.us/img26/8533/crystaldiskmarkcrucialm.png

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 419448 op 27-09-2011 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
Jackxl schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 00:17:
Ik heb hetzelfde model ja.
ook een clean windows install. ( wel een ghonorea editie )

en idd ook mijn toetsenbord toont al behoorlijke sporen onder de q,w,e en r.
Ik heb hem misschien 2 maanden in gebruik -.-

Voortaan gewoon weer een Dell voor mij. ( mits ze niet meer van die lelijke modellen als de xps 15 maken)
Ik heb mijn laptop sinds Juli 2011, en mijne vertoont totaal geen sporen, en dat terwijl ik toch regelmatig shooters doe als TF2, L4D2 en spellen als League of Legends...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Anoniem: 419448 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 12:35:
Afgelopen weekend de hardeschijf gewisseld voor een SSD, de Crucial M4 128GB. Meteen de firmware geüpgraded naar versie 0009, ging allemaal perfect. Ik ben er zeer tevreden mee :D.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Misschien handig om te melden om welk type laptop het gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Yorin schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 19:24:
[...]

Misschien handig om te melden om welk type laptop het gaat?
Misschien om een Asus_X5QSF ?

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik2125
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-10-2022
hostler schreef op maandag 12 september 2011 @ 18:59:
[...]

Klopt, er zit 1x 4gb en 1x 2gb in. Je kan er gewoon een dim van 4gb in doen ipv die 2gb. Zorg wel dat ze qua specs gelijk zijn. Zoek de timings en voltages dus even op.

Ik weet niet wat jij gaat doen met je laptop, maar als je er virtuele machines op gaat draaien is wat extra ram altijd mooi mee genomen.

@ TS, Update je de begin post nog even? :/

Edit: Oke, even een paar dingen bevestigen.
N55SF (X5QSF) heeft 2 geheugens sloten.
X5QSF heeft 1x 4gb en 1x 2gb 1333MHz Samsung geheugen.
Er zitten geen geheugen sloten onder het toetsenbord
Het toetsenbord zit met 4 schroeven vast (1tje mist :? )
De fan zuigt blijkbaar lucht aan via de onderkant van de laptop en via het toetsenbord.

Mochten er vragen zijn, of requests voor benchmarks, vraag het me via dit topic!

Pics:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Hoe heb jij dat speaker kapje er af gekregen?
Heb namelijk het probleem dat mijn X5QSF bij sommige tonen op de rechter speaker een soort 'krakend' geluid geeft maar als ik op het plaatje aan de rechter kant druk lijkt het probleem verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
pricewatch: Asus PRO5MSV-SX693V
is deze gewoon een nieuwe versie van de k/n-lijn, of is dit een geheel nieuwe lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afaik, gewoon een rebrand. Totaal niet interessant geprijsd ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
ik2125 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 21:13:
[...]

Hoe heb jij dat speaker kapje er af gekregen?
Heb namelijk het probleem dat mijn X5QSF bij sommige tonen op de rechter speaker een soort 'krakend' geluid geeft maar als ik op het plaatje aan de rechter kant druk lijkt het probleem verdwenen.
Heel simpel, batterij eruit, kap van geheugen en kap van hdd eraf. Schroeven los draaien en dan de grill eraf klikken met een mesje of platte schroevendraaier. pas wel op voor krasjes oid.

edit: in principe hoef je alleen de schroeven in de buurt van de accu en onder de accu los te draaien :P

[ Voor 8% gewijzigd door hostler op 27-09-2011 22:45 ]

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:31

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Heb net mijn n75sf binnen. net een dagje mee gespeeld en er staat nu een nieuw firmware op 210 ipv 204 (stock) de laptop is "sneller"nu want hij heeft andere cpu meer optimized cpu frequentie. hij clocked hem hoger dus nu. ik heb de 2 ghz quadcore maar hij draait dus gewoon 2.6 ghz op 4 cores. en 2.8 op 1 core (turbo)
heb de 8gb versie met 750gb 5400rpm schijf. overmorgen komt mijn 120 gb intel 320 ssd binnen die ik er bij ga zetten voor het os

Hier alvast een soundtest video tegen mijn oude dell inspirion 1720

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=PPg5CEP5Yx0]

[ Voor 76% gewijzigd door BruceLee op 28-09-2011 12:55 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• hostler
BruceLee schreef op woensdag 28 september 2011 @ 05:47:
Heb net mijn n75sf binnen. net een dagje mee gespeeld en er staat nu een nieuw firmware op 210 ipv 204 (stock) de laptop is "sneller"nu want hij heeft andere cpu meer optimized cpu frequentie. hij clocked hem hoger dus nu. ik heb de 2 ghz quadcore maar hij draait dus gewoon 2.6 ghz op 4 cores. en 2.8 op 1 core (turbo)
heb de 8gb versie met 750gb 5400rpm schijf. overmorgen komt mijn 120 gb intel 320 ssd binnen die ik er bij ga zetten voor het os

Hier alvast een soundtest video tegen mijn oude dell inspirion 1720

[video]

update:
nog even een vraag ik kan geen laptop drivers van de nvidea site installeren dan zegt hij als ik wil installeren dat de videokaart niet gevonden kan worden.... dat klopt wel want standaard videokaart pakt hij die onboard intel. hoe verander je die alleen naar de nvidea geforce 555m?

of is er een andere truuk voor of kan je alleen drivers van asus voor die videokaart installen maar die zijn neit echt up to date. mnoet toch een work around voor zijn ?

ik heb gewoon de preinstall geinstalleerd. misschien dat het met een clean install wel wilt?
Zie FAQ in begin post......

• BruceLee

BruceLee

net even dues ex gedaan en hij wordt redelijk heet cpu 87 graden max met core temp
en de videokaart werdt 72 graden gemeten in gpu z de laptop blijft aardig stil. de fan gaat niet echt veel hrder draaien zou van mij wel mogen! want er komt echt hete lucht uit

• Dylan93
BruceLee schreef op woensdag 28 september 2011 @ 21:10:
net even dues ex gedaan en hij wordt redelijk heet cpu 87 graden max met core temp
en de videokaart werdt 72 graden gemeten in gpu z de laptop blijft aardig stil. de fan gaat niet echt veel hrder draaien zou van mij wel mogen! want er komt echt hete lucht uit
Hoe warm is de ruimte waarin je je bevind ?

• hostler
BruceLee schreef op woensdag 28 september 2011 @ 21:10:
Maak je geen zorgen. Laptops worden nou eenmaal heet.

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Anoniem: 419448 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 12:35:
Afgelopen weekend de hardeschijf gewisseld voor een SSD in mijn X5QSF, de Crucial M4 128GB. Meteen de firmware geüpgraded naar versie 0009, ging allemaal perfect. Ik ben er zeer tevreden mee :D. Zodra ik mijn caddy binnen heb, zet ik de hardeschijf op de plaats van het dvd-station.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik heb de X5QSF vandaag binnengekregen en ik durf dus nog even niet de harde schijf totaal te wissen om een schone windows OEM installatie te doen, ook omdat ik niet zeker ben of mijn OEM product key dan wel werkt bij een andere installatie.

Dus ik heb de ingebouwde HDD eruit gehaald en heb er even een HDD ingestopt die ik nog had liggen om te testen. Wat mij gelijk al opviel was dat ik dan niet meer de Music Now Linux omgeving kon opstarten via de knop linksboven omdat hij de bestanden niet meer kon vinden (had gehoopt dat hij dit van ROM geheugen zou laden of zo)

1. Dus de eerste vraag is of de Music Now omgeving na herinstallatie terug te zetten is. Ik zie wel dat ik de Music Now Utility kan downloaden +/- 350 MB, maar ik weet niet of dit windows software is of de installatie van die omgeving. Hopelijk kan iemand dat hier bevestigen.

Dan is het zo dat ik een OEM windows 7 home premium SP1 installatie heb gedaan en dat vervolgens mijn product key niet geaccepteerd werd. Ik zou wel telefonisch verder kunnen komen, maar dat heb ik niet gedaan.

Ik ben nu een andere OEM installatie aan het proberen, hopelijk met meer geluk.

2. Dus mijn tweede vraag is wat iemand anders zijn ervaringen hiermee zijn, of moet ik gewoon telefonisch activeren? Ik geloof gewoon niet in een voorinstallatie met bloatware en dan alles gaan uninstallen. Dat is nooit zo zuiver (en snel) als een nieuwe schone windows installatie.

Mijn excuses als dit al aan bod is gekomen. O-)

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

• hostler
xsive schreef op woensdag 28 september 2011 @ 23:07:
[...]

Ik heb de X5QSF vandaag binnengekregen en ik durf dus nog even niet de harde schijf totaal te wissen om een schone windows OEM installatie te doen, ook omdat ik niet zeker ben of mijn OEM product key dan wel werkt bij een andere installatie.

Dus ik heb de ingebouwde HDD eruit gehaald en heb er even een HDD ingestopt die ik nog had liggen om te testen. Wat mij gelijk al opviel was dat ik dan niet meer de Music Now Linux omgeving kon opstarten via de knop linksboven omdat hij de bestanden niet meer kon vinden (had gehoopt dat hij dit van ROM geheugen zou laden of zo)

1. Dus de eerste vraag is of de Music Now omgeving na herinstallatie terug te zetten is. Ik zie wel dat ik de Music Now Utility kan downloaden +/- 350 MB, maar ik weet niet of dit windows software is of de installatie van die omgeving. Hopelijk kan iemand dat hier bevestigen.

Dan is het zo dat ik een OEM windows 7 home premium SP1 installatie heb gedaan en dat vervolgens mijn product key niet geaccepteerd werd. Ik zou wel telefonisch verder kunnen komen, maar dat heb ik niet gedaan.

Ik ben nu een andere OEM installatie aan het proberen, hopelijk met meer geluk.

2. Dus mijn tweede vraag is wat iemand anders zijn ervaringen hiermee zijn, of moet ik gewoon telefonisch activeren? Ik geloof gewoon niet in een voorinstallatie met bloatware en dan alles gaan uninstallen. Dat is nooit zo zuiver (en snel) als een nieuwe schone windows installatie.

Mijn excuses als dit al aan bod is gekomen. O-)
Music Now gewoon even downloaden van Asus en installeren. Dit gebeurd in windows. Daarna zal de knop weer werken.

De key zou wel moeten werken, download desnoods even een W7 Home Premium 64-bit zonder SP1.

Ik heb geen ervaring met het bellen.

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

hostler schreef op woensdag 28 september 2011 @ 23:22:
[...]

Music Now gewoon even downloaden van Asus en installeren. Dit gebeurd in windows. Daarna zal de knop weer werken.

De key zou wel moeten werken, download desnoods even een W7 Home Premium 64-bit zonder SP1.

Ik heb geen ervaring met het bellen.
Top! ik ga het proberen! Enorm bedankt voor de snelle reactie!

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

• BruceLee

BruceLee

nadat ik dus die nieuwe drivers heb geinstaleerd van laptopvideo 2 go gebruikt hij allen nog maar mijn nvidia kart en niet mijn intel nu officiele asus drivers terug gezet maar dit blijft het zelfde. wat is de oplossing ? in het nvidea paneel staan gewoon bijde kaart en dat ie kan kiezen tussen die 2 ook als ik alleen de intel kiest gebruikt hij hem niet.

Update:
hmm hij pakt die intel dus toch wel. net ingesteld dat hij gebruikt moet worden bij vlc. in gpu z zie je geen clocksnelheid vandaar de verwarring maar wel de load.

echter clocked hij mijn geforce niet vaak meer terug hij zet hem ook niet helemaal meer uit. met 0 % load draait high soms toch op max clocksnelheden.

klopt het dat hij hem ook helmaal uitzette als hij niks doet.(de geforce) of is het laagste 50 mhz gpu core 135 mhz mem shader 101 mhz

nu clocked hij met 0% load toch regelmatig op :(

update2: powermizer werkt dus wel gewoon. maar waarom schakelt mijn laptop de gefroce niet meer uit als hij niet hebruikt wordt ?'

Update 3: wat is de officiele goede volorde om bij een clean install er voor te zorgen dat optimus werkt ?

Heb net met driver cleaner alles er afgehaald intel en nvidia driver.

daarna eerst intel geinstalleerd en daarna de geforce driver officiele van de asus site. maar het blijft het zelfde werken.

kan iemand met gpu z kijken of dit correct is. als je niks doet gaat hij niet volledig uit de kaart heeft wel 0% load maar gebruikt wel stroom. gaat hij nou wel of niet helemaal echt uit met die optimus techniek ?

misschien dat iemand even met gpu z wil controleren of hij het zelfde heeft als de geforce kaart niks aan het doen is of het er dan ook zo uitziet:

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/307th1i.jpg
heeft ie alleen geen load of gaat hij nog verder uit ?

[ Voor 81% gewijzigd door BruceLee op 29-09-2011 04:45 ]

• Silentpuma
  • Laatst online: 28-04 22:14

Silentpuma

To much mind...

Gisteren de WiFi-card vervangen van m'n N53SV-SZ404 voor een Intel 6300. Hier enkele foto's om mensen die er ook over lopen na te denken, op weg te helpen :) Het openmaken is opzich goed te doen, gewoon voorzichtig alles demonteren en niks forceren. Alles zit degelijk in elkaar geschroefd, kwestie van alle schroefjes zoeken en dan voorzichtig de bovenkant eraf wrikken.

Asus is trouwens zo 'vriendelijk' geweest om bij alle plekken waar een schroef zit, de maat erbij te zetten. Erg praktisch ;)

Onder de 4 voetjes zit er een verstopt:
Afbeeldingslocatie: http://img607.imageshack.us/img607/4089/img1555kopie.jpg

Instinker: haal eerst de DVD-speler eruit voordat je bij deze 3 schroeven kan
Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/img163/333/img1554kopie.jpg

Verwijder alle schroeven onder het toetsenbord en klik de 2 flatcables los (bovenste met zwarte label is van de mediakeys)
Hier ook te zien de 5 schroeven onder de speakerbar van het accu-gedeelte
Afbeeldingslocatie: http://img18.imageshack.us/img18/9180/img1552kopie.jpg

Vervolgens alle schroeven aan de onderkant eruit schroeven en apart leggen. En dan is het wrikken geblazen, rondom zit alles stevig in elkaar geklikt. Bij de DVD-speler is de meeste speling, vanaf daar tegen de klok in alles los wrikken.
Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/3984/img1545kopie.jpg

En dan heeft de WiFi-card zich links boven de DVD-speler verstopt :)
Afbeeldingslocatie: http://img708.imageshack.us/img708/6672/img1549kopie.jpg

Succes 8)

Use the Search Luke...

• g0ulash
Nice! Nu ben ik wel benieuwd of je heel veel verschil gaat merken :)

• hostler
BruceLee schreef op woensdag 28 september 2011 @ 23:55:
nadat ik dus die nieuwe drivers heb geinstaleerd van laptopvideo 2 go gebruikt hij allen nog maar mijn nvidia kart en niet mijn intel nu officiele asus drivers terug gezet maar dit blijft het zelfde. wat is de oplossing ? in het nvidea paneel staan gewoon bijde kaart en dat ie kan kiezen tussen die 2 ook als ik alleen de intel kiest gebruikt hij hem niet.

Update:
hmm hij pakt die intel dus toch wel. net ingesteld dat hij gebruikt moet worden bij vlc. in gpu z zie je geen clocksnelheid vandaar de verwarring maar wel de load.

echter clocked hij mijn geforce niet vaak meer terug hij zet hem ook niet helemaal meer uit. met 0 % load draait high soms toch op max clocksnelheden.

klopt het dat hij hem ook helmaal uitzette als hij niks doet.(de geforce) of is het laagste 50 mhz gpu core 135 mhz mem shader 101 mhz

nu clocked hij met 0% load toch regelmatig op :(

update2: powermizer werkt dus wel gewoon. maar waarom schakelt mijn laptop de gefroce niet meer uit als hij niet hebruikt wordt ?'

Update 3: wat is de officiele goede volorde om bij een clean install er voor te zorgen dat optimus werkt ?

Heb net met driver cleaner alles er afgehaald intel en nvidia driver.

daarna eerst intel geinstalleerd en daarna de geforce driver officiele van de asus site. maar het blijft het zelfde werken.

kan iemand met gpu z kijken of dit correct is. als je niks doet gaat hij niet volledig uit de kaart heeft wel 0% load maar gebruikt wel stroom. gaat hij nou wel of niet helemaal echt uit met die optimus techniek ?

misschien dat iemand even met gpu z wil controleren of hij het zelfde heeft als de geforce kaart niks aan het doen is of het er dan ook zo uitziet:

[afbeelding]
heeft ie alleen geen load of gaat hij nog verder uit ?
Windows installeren. Driver CD pakken. Drivers installeren (en in FAQ kijken voor handige Utilities) en dan handmatig de Nvidia driver van Nvidia.com downloaden (kijk FAQ voor truckje)

Weet iemand of het mogenlijk is zelf een powerbutton toe te voegen? Met wat boor/schroef werk? De n55 is gewoon precies wat ik zoek, maar het toetsenbord is zo ontzettend slecht dat die sowieso vervangbaar moet zijn voor ik m aanschaf.

Ik zag overigens wel dat die nieuwe ultrabooks van asus de powerbutton ook op het toetsenbord zelf hebben zitten en chiclet toetsen hebben. Zodra 15" ultrabook van asus uitkomt, zouden we misschien gewoon dit toetsenbord kunnen gebruiken.

Vraag: waarom wil je de N55, als je het toetsenbord zo slecht vind dat je hem sowieso wilt vervangen? Dat klinkt gewoon heel erg.. dom.

Anoniem: 326682

Heb nu sinds ongeveer 2 maanden de Asus N53SV laptop. Helaas nu al hoop dode pixels, heb een maar laten ophalen (rma). Hij wordt nu hopelijk gratis gerepareerd. Valt dode pixels altijd onder garantie? (het zijn er een stuk 300)?

Niet altijd. Officieel alleen een maand. Maar ik kan me niet voorstellen dat je reseller een RMA weigert met 300 dode pixels als er geen bewijs is van user abuse...

• hostler
Anoniem: 298674 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:38:
Weet iemand of het mogenlijk is zelf een powerbutton toe te voegen? Met wat boor/schroef werk? De n55 is gewoon precies wat ik zoek, maar het toetsenbord is zo ontzettend slecht dat die sowieso vervangbaar moet zijn voor ik m aanschaf.

Ik zag overigens wel dat die nieuwe ultrabooks van asus de powerbutton ook op het toetsenbord zelf hebben zitten en chiclet toetsen hebben. Zodra 15" ultrabook van asus uitkomt, zouden we misschien gewoon dit toetsenbord kunnen gebruiken.
En wat is er zo ontzettend slecht aan het toetsenbord dan? Ik tik er al een tijdje op, en zo slecht vind ik het nou ook weer niet....

• BruceLee

BruceLee

Asus n75SF Boot time Vs Dell 1720
en de kijkhoeken an het 1920x1080p scherm

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=2B25DWR34WY]

Niet zo gek met een SSD versus een oude installatie op een HDD :P

• BruceLee

BruceLee

het zijn wel nieuwe installaties andere is opnieuw gedaan voor me pa
de asus deed er ook aardig lang over met de 5400 rpm stock schijf.
maar ssd is niet echt eerlijk vergelijk ook is de bios bakken sneller voorbij.

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

g0ulash schreef op donderdag 29 september 2011 @ 07:41:
Nice! Nu ben ik wel benieuwd of je heel veel verschil gaat merken :)
Best wel: op 3m afstand met tussen muurtje gaan filmpjes met een gangetje van ~13MB/s. 3 tussen muurtjes en 8m verder zakt het naar ~9MB/s :D Stukken beter dan de 5 à 4MB/s die ik normaal haalde, en dat met de 2 ingebakken antennes (3e niet aangesloten).

Die Atheros kaartjes komen trouwens niet verder dan 68Mbit volgens Windows Netwerkcentrum, is halve 802.11n (single channel!) snelheid.. |:( Haal nu 270Mbit op 3m afstand van de router (D-link DIR-825) en alsnog overal in huis de volle 5 streepjes. Ok, het is een appartement, maar met 5 concurerrende netwerken in de buurt vind ik het toch knap. Ben dik tevreden :)

Op een SSD na zijn die N53SV notebooks erg fijne machines. Die verhalen over een verend toetsenbord begrijp ik alleen niet zo goed, die van mij veert bijna niet? :? Wat me opviel is dat er bij mij op een paar stukken dik alu tape geplakt zit op de behuizing onder het toetsenbord, die lijken de speling aardig op te vangen. Misschien hebben ze dit bij nieuwere versie toegevoegd, want het staat anders wel beetje knullig, een trampoline in je laptop :+
Maar met wat (dubbelzijdig)tape kan je dit waarschijnlijk makkelijk zelf oplossen, de behuizing veert namelijk totaal niet.

Maar als je bluetooth kan missen, is een andere WiFi kaart zeker een aanrader. :)

Use the Search Luke...

Anoniem: 303530 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:55:
Vraag: waarom wil je de N55, als je het toetsenbord zo slecht vind dat je hem sowieso wilt vervangen? Dat klinkt gewoon heel erg.. dom.
Vanwege:
- B&O speakers
- FullHD scherm
- design, afmetingen en gewicht
- USB 3 poorten
- 8 gb werkgeheugen met mogelijkheid uit te breiden
- quad-core
... moet ik doorgaan? icm de prijs zijn er geen laptops die ik verder gaaf vind. De enige die ik ook nice vind is een toshiba f750-10l maar dan zit je meteen in een andere prijsklasse ook vanwege het 3d scherm wat ik niet persé wil..

Ik heb goed nagedacht wat ik voor soort laptop wil. Daarnaast is als ik graag mijn toetsenbord wil vervangen om mijn ideale laptop te creëren is dat een slimme zet lijkt me. En als dat ook zo eenvoudig lag dan had ik hier niet gepost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
Waarom het toetsenbord vervangen heb je negatieve ervaring met het huidige toetsenbord?

en een ander toetsenbord zal waarschijnlijk toch weer ongeveer hetzelfde zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door Jackxl op 30-09-2011 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Anoniem: 298674 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 23:49:
[...]

Vanwege:
- B&O speakers
- FullHD scherm
- design, afmetingen en gewicht
- USB 3 poorten
- 8 gb werkgeheugen met mogelijkheid uit te breiden
- quad-core
... moet ik doorgaan? icm de prijs zijn er geen laptops die ik verder gaaf vind. De enige die ik ook nice vind is een toshiba f750-10l maar dan zit je meteen in een andere prijsklasse ook vanwege het 3d scherm wat ik niet persé wil..

Ik heb goed nagedacht wat ik voor soort laptop wil. Daarnaast is als ik graag mijn toetsenbord wil vervangen om mijn ideale laptop te creëren is dat een slimme zet lijkt me. En als dat ook zo eenvoudig lag dan had ik hier niet gepost. :)
Toetsenbord is makkelijk te vervangen, 5 klemmetjes aan bovenkant toetsenbord indrukken en viola...
Maar als ik jou was zou ik eerst het bestaande toetsenbord even proberen, het is echt zo slecht nog niet :) Mocht die van jou inveren dan kan je dat heel makkelijk tegengaan met wat (dubbelzijdig)tape, zie m'n post hierboven.

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
Silentpuma schreef op donderdag 29 september 2011 @ 22:55:
[...]

Best wel: op 3m afstand met tussen muurtje gaan filmpjes met een gangetje van ~13MB/s. 3 tussen muurtjes en 8m verder zakt het naar ~9MB/s :D Stukken beter dan de 5 à 4MB/s die ik normaal haalde, en dat met de 2 ingebakken antennes (3e niet aangesloten).

Die Atheros kaartjes komen trouwens niet verder dan 68Mbit volgens Windows Netwerkcentrum, is halve 802.11n (single channel!) snelheid.. |:( Haal nu 270Mbit op 3m afstand van de router (D-link DIR-825) en alsnog overal in huis de volle 5 streepjes. Ok, het is een appartement, maar met 5 concurerrende netwerken in de buurt vind ik het toch knap. Ben dik tevreden :)

Op een SSD na zijn die N53SV notebooks erg fijne machines. Die verhalen over een verend toetsenbord begrijp ik alleen niet zo goed, die van mij veert bijna niet? :? Wat me opviel is dat er bij mij op een paar stukken dik alu tape geplakt zit op de behuizing onder het toetsenbord, die lijken de speling aardig op te vangen. Misschien hebben ze dit bij nieuwere versie toegevoegd, want het staat anders wel beetje knullig, een trampoline in je laptop :+
Maar met wat (dubbelzijdig)tape kan je dit waarschijnlijk makkelijk zelf oplossen, de behuizing veert namelijk totaal niet.

Maar als je bluetooth kan missen, is een andere WiFi kaart zeker een aanrader. :)
Als ik dit zo zie ga ik het zeker overwegen! Ik merk dat mijn snelheid hier af en toe echt ronduit kak is, maar dat komt ook waarschijnlijk omdat er een tweede N53SV van mijn vriendin naast staat. Ik ga eens even verder zoeken naar dat kaartje van je. :) (Zijn er overigens geen goede wifi kaarten met bluetooth?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Iemand die weet of dit: http://cgi.ebay.nl/OEM-NE...5ae2937bf1#ht_2355wt_1139 keyboard in een Asus X5QSF past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 424808

Na aanleiding van dit topic ben ik nu in bezit van de ASUS N55SF - S1060V

Hij wordt hoofdzakelijk gebruikt met een ASUS FullHD screen via HDMI en een Logitech wireless toetsenboard/muis.

Issues:

1. Ubuntu/Mint LiveCD 11.04 start niet wegens Intel/NVIDIA 555M (Optimus) GPU's
(mijn favoriete Win tool en tweede OS)

2. Geen clean W7 HomePremium install (maar gemengd met ASUS- en crap-ware) op eerste primaire partitie

Ik benodig de eerste primaire partitie voor GRUB(2) voor multiboot en de resterende drie primaire parties voor het installeren van Win7, een NTFS data partitie en meerdere partities (gedeeltelijk logical) voor Ubuntu, Mint en andere OS'en met de bijbehorende HOME partities.

Workarounds:

1. Ubuntu/Mint kan van de LiveCD worden gestart met de extra kernel parameter nouveau.modeset=0 :)
Hierdoor wordt alleen de Intel GPU gebruikt en de issues met NVIDIA (Optimus) vermeden. Hier kan ik mee leven tot dat er een toekomstige kernel-update beschikbaar is.

2. Via Ubuntu is de recovery partitie van de N55SF makkelijk te benaderen: FAT32 met alle door ASUS geinstalleerde files voor het maken en herstellen van het W7 systeem. Er zit ook een xls file met alle mogelijke nuttige info van ASUS ;)

3. Zoals in stap 2 aangetoond, kan de recovery-partitie makkelijk op een b.v. USB-HDD verplaatst worden en de files naar eigen inzicht getweakt worden voor een aangepast systeemherstel.

4. Additioneel/alternatief kan men ook een ISO-image van W7 voor een schone herinstallatie van Win gebruiken. De ISO's kunnen van een Microsoft/Digital River server gedownload worden. Let op correct taalversie en ei.cfg. Uiteraard moet deze installatie dan met je HomePremium-licentie geactiveerd worden.

5.Voor deze aanpassingen zal ik de ingebouwde 500GB 5400rpm HDD door een 500GB 7200rpm Seagate XT met 4GB ssd cache vervangen. De originele HDD gaat dan met de back-up in een USB 3.0 case voor mobiel gebruik.

Commentaar?
Ik zoek nog info over de optimale BIOS instellingen...

PS: Ik begrijp niet waarom ASUS niet ipv. 1x4GB+1x2GB RAM niet direct 2x4GB RAM heeft geplaatst.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 424808 op 04-10-2011 15:48 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bedlam
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 20:34
Silentpuma schreef op donderdag 29 september 2011 @ 22:55:
[...]

Je hoeft zelfs bluetooth niet te missen, de intel 6230 is een combinatiekaart met een sterke wifi ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Ik heb mijn X5QSF ook net besteld onder Rembours. Ik hoop/verwacht hem maandag of dinsdag binnen. Anders had ik hem pas maandag kunnen bestellen en had ik hem pas eind volgende week. Daar heb ik die 15 euro extra wel voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
Anoniem: 424808 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 13:18:
PS: Ik begrijp niet waarom ASUS niet ipv. 1x4GB+1x2GB RAM niet direct 2x4GB RAM heeft geplaatst.
Omdat je dan 2 GB meer RAM hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 424808

Gaat dat dual-channel RAM verhaal tegenwoordig niet meer op, waarbij 2 identieke geheugenmodules moeten worden geplaatst voor maximale snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Anoniem: 424808 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 13:18:
Na aanleiding van dit topic ben ik nu in bezit van de ASUS N55SF - S1060V

* heel verhaal *.

Commentaar?
Ik zoek nog info over de optimale BIOS instellingen...

Welcome to the club ;)

Het BIOS heeft alleen zeer weinig instellingen waar je qua performance wat aan hebt, alles loopt standaard eigenlijk al op volle kracht.

En 6GB klinkt wel weer beter dan 4GB, toch? ;) Het werkgeheugen was bij mij het eerste dat vervangen werd: 2 + 4GB in dual channel mode, que? :? (waren nog 2 verschillende merken ook, Hynix en Elpida uit m'n hoofd) Zit nu 2x4GB Corsair 1333Mhz in en draait als een zonnetje. SiSoft Sandra gaf aan dat de Bus Bandwidth efficientie steeg van 67% naar 86% (14,5GB/s naar 17GB/s). Niet dat je daar tijdens normaal gebruik iets van merkt, maar toch.. O-)

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Balen! M'n X5QSF heeft een dode pixel! (zwart)....... Het zit zeg maar net onder het Hosting by TRUE logo bovenaan op Tweakers, Heb met DPC al een aantal dingen geprobeerd, zelfs een beetje gedrukt, maar het hielp niets.
Valt dit ook onder de bright dot garantie van Asus? Moet ik dan contact opnemen met Asus of CampusShop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet altijd contact opnemen met de verkopende partij, de fabrikant heeft het recht geld te vragen voor reparaties als je direct bij hun aanklopt.

Dat doen ze niet, maar ga gewoon bij campusshop langs, zij zijn altijd je aanspreekpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk eens op plaatjes waar de power button van de X5QSF zit? Op het toetsenbord... Dat probleem heb ik dus ook, als dit toetsenbord zou passen heb je er alsnog niets aan want er zijn geen passende toetsenborden met power button voor zover ik weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

is er niet een manier om hyperthreading uit te zetten bij de n75sf hidden bios optie ofzo
graag geen discussies over waarom uit en waarom niet :P

[ Voor 24% gewijzigd door BruceLee op 01-10-2011 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien kan dat met throttlestop? Je kan iig een hele boel met dat programma. Ik meen dat je zo ongeveer elke CPU flag kan aanpassen

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 01-10-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
BruceLee schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 22:30:
is er niet een manier om hyperthreading uit te zetten bij de n75sf hidden bios optie ofzo
graag geen discussies over waarom uit en waarom niet :P
Windows 7 zet dit on the fly uit en aan, dus ja ik ga het toch vragen, waarom wil je handmatig uit forcen ? Bij mij staat HT eigenlijk altijd uit, alleen als ik een spel speel die er gebruik van maakt switchd het aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren het DVD-station vervangen voor de caddy met harde schijf in mijn X5QSF. Het was ontzettend makkelijk, er hoeft maar één schroefje los onder het middenklepje aan de onderkant van de laptop. Het schroefje dat los moet staat handig aangegeven met een CD-icoontje, zie de laatste foto. Het originele frontje overzetten op de caddy was ook eenvoudig en het zit erg stevig vastgeklikt. Van het dvd-station moet je nog een metalen beugeltje af schroeven en vervolgens op de caddy zetten, in dat beugeltje wordt namelijk het schroefje gedraaid dat het DVD-station vasthoudt.

Link caddy

Ook wat foto's, vast wel handig voor iemand:

Afbeeldingslocatie: http://img404.imageshack.us/img404/1116/laptopmetcaddy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img403.imageshack.us/img403/8536/dvdstationeruithalen.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img51.imageshack.us/img51/7617/zondermiddenklep.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img703.imageshack.us/img703/9831/schroefjedvdstation.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekrecords
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-06 10:50
Dit werkt inderdaad prima! Wel jammer dat het frontje van de DVD speler niet op de caddy past. Hoe hebben je dit opgelost? Er zit namelijk ook wel wat ruimte tussen de caddy en het toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan heb je een verkeerde caddy gekocht. De bevestigingspunten zijn voor zower ik weer gestandaardiseerd. $user hierboven bevestigt nota bene dat dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekrecords
Nee ik heb dezelfde gekocht... ook op dezelfde manier erin gezet alleen ik vind dat er aan de bovenkant van de caddy nog wat ruimte zit! En mijn vraag was of hij het dvd frontje wel kan overzetten?

EDIT: dan heb je nog een probleempje. Als ik de laptop helemaal afsluit en daarna weer aanzet blijft hij bij de bios hangen. Dan moet ik hem eerst een keer in de veilige modus via usb opstarten voordat hij het weer normaal doet? Iemand een idee????

[ Voor 39% gewijzigd door sjekrecords op 03-10-2011 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-06 13:23

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Ik wil ook een keer een dergelijke caddy scoren voor mijn n53sv, ik heb al gekeken hoe alles los moet en voor de mensen die er nog naar zoeken, het schroefje van de odd zit onder het toetsenbord ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hostler schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 20:01:
Balen! M'n X5QSF heeft een dode pixel! (zwart)....... Het zit zeg maar net onder het Hosting by TRUE logo bovenaan op Tweakers, Heb met DPC al een aantal dingen geprobeerd, zelfs een beetje gedrukt, maar het hielp niets.
Valt dit ook onder de bright dot garantie van Asus? Moet ik dan contact opnemen met Asus of CampusShop?
Ik heb helaas ook een vaste/dode roodkleurige pixel, krijg hem niet meer aan de praat. Vind het ook ontzettend jammer!
sjekrecords schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 09:52:
Nee ik heb dezelfde gekocht... ook op dezelfde manier erin gezet alleen ik vind dat er aan de bovenkant van de caddy nog wat ruimte zit! En mijn vraag was of hij het dvd frontje wel kan overzetten?
Nee hoor, de bovenkant is net zo perfect afgesloten als toen het DVD-station erin zat. Ik maak straks wel een foto van hoe het er nu bij mij uitziet. Ook het frontje past perfect, er zitten klipjes op die netjes in de gaatjes van de caddy vallen. Het zit erg stevig vastgeklikt, helemaal geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand welke audiochip de n55sf/x5qsf gebruikt? Bang en Olufsen voorzien alleen de speakers en software volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekrecords
Nee hoor, de bovenkant is net zo perfect afgesloten als toen het DVD-station erin zat. Ik maak straks wel een foto van hoe het er nu bij mij uitziet. Ook het frontje past perfect, er zitten klipjes op die netjes in de gaatjes van de caddy vallen. Het zit erg stevig vastgeklikt, helemaal geen problemen mee gehad.
Hm apart. Ik ben benieuwd naar de foto's. Heb jij dit probleem ook? Of weet je waar het aan kan liggen?
Als ik de laptop helemaal afsluit en daarna weer aanzet blijft hij bij de bios hangen. Dan moet ik hem eerst een keer in de veilige modus via usb opstarten voordat hij het weer normaal doet? Iemand een idee????
Ik zie een verboren partitie op de harde schijf. (iets van bootpartitie) moet ik die gewoon weggooien? Misschien is dat het probleem?

[ Voor 9% gewijzigd door sjekrecords op 03-10-2011 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

dat is de asus herstel partitie die kan je beter niet weggooien

owjah hier nog de nieuwste driver voor de

Atheros AR9002WB-1NG aka Azurewave NB037 Wireless Lan Driver and Application op de asus site

(versie asus release heel oud V9.0.0.222)
had al nieuwere gevonden bij toshiba maar nu nog nieuwere.

versie Version 9.2.0.439 WHQL dateerd van 25/09/11
http://www.station-drivers.com/page/atheros.htm

als je die azurewave nb037 drivers installeerd van asus staat hij in device manager als Atheros AR9002WB-1NG
dus ik snap niet hoe ze bij die naam komen rebranded ?
maar ik had dus problemen met wegvallen van wifi msn viel er steeds uit.
nu draait het beter

[ Voor 87% gewijzigd door BruceLee op 03-10-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

ah nu heb ik het weer
ik steek er wel een andere intel wifi kaart in
iemand nog tips ? ik denk aan de http://www.intel.com/cont...rino-ultimate-n-6300.html

das de beste die er is ? volgens mij is die te groot

deze zou wel passen http://www.alternate.nl/h...tails.html?artno=lwmizn04

[ Voor 21% gewijzigd door BruceLee op 03-10-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekrecords
BruceLee schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:28:
dat is de asus herstel partitie die kan je beter niet weggooien
Nee dat is volgens mij de recovery partitie.....?? Weet jij anders waarom hij niet gelijk opstart na afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

herstel is het Nederlandse woord voor recovery lol
geen idee wat het probleem kan zijn. flash de nieuwste bios er op ?
ik heb zelfs ook een clean install gedaan op me ssd. draait goed

[ Voor 3% gewijzigd door BruceLee op 03-10-2011 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekrecords
ja maar naast de recovery (herstel) partitie zit nog een andere..... is het zelfs zo dat hij na een minuut op zwart begint hij weer opnieuw en dan doet hij het wel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
mijn Asus kwam met 2 partiteis.. Recovery en C
Pagina: 1 ... 4 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.