Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

lucash schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 14:55:
Die slijtage is niet volledig te vertrouwen had ik gemerkt bij m'n vorige laptop. Die stond op een gegeven moment op 25%.. Maandje later keek ik nog eens en stond ie opeens op 13%. Geen idee hoe dit kan, maar sindsdien neem ik het allemaal maar met een korreltje zout :P
Door je accu helemaal leeg te laten lopen en helemaal vol te laten lopen, zodat hij weer lekker gecalibeerd is :)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Laatst online: 18-07-2021
Maken jullie allemaal een recovery dvd of via usb stick om zo Windows te kunnen installeren?
Edit: deze vraag omdat deze voorheen op een fysiek medium geplaatst werd en dit een nieuw, voor mij onbekend, systeem betreft. Volgens mij zijn we dan gebonden aan de herstelpartitie of een fysiek medium?

[ Voor 53% gewijzigd door Luxicon op 06-08-2013 20:59 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 00:04
N550 wordt week 35 verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:30
Dan ben ik blij dat ik de N56 toch vast gekocht heb.
2 september begint het nieuwe studiejaar, en daar is Asus dan net te laat mee.

Jammer, als ze een paar weken eerder waren geweest had ik hem gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Dat is de laatste week van augustus. Wat is je bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
IntToStr schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:50:
Ter informatie een klein verslagje van het vervangen van de wifi adapter in mijn N56VZ. Ik had zo'n cheap-ass adapter erin zitten en had regelmatig issues met wegvallende verbinding. Was er wel klaar mee, dus heb een intel 6300 kaartje besteld.

Je kunt eenvoudig bij de harde schijf + wifi adapter + geheugen komen door 1 schroefje onder een rubbertje los te maken. Dat viel heel erg mee :)

Dan komt echter de uitdaging: de adapter zit met een schroefje vast dat onder een stuk plastic zit. Met mijn "fatsoenlijke" schroevendraaier kon ik er net niet bij en met een speciale smalle schroevendraaier kon ik geen kracht zetten om de schroef los te krijgen. Beetje brute force op het plastic en beetje wrikken en kon er alsnog bij om schroefje los te krijgen. Vervolgens kon ik het schroefje een tik opzij geven om hem eruit te halen. Toen kon ik de kaart vervangen. Het schroefje terugzetten was ook even op z'n plaats tikken, maar dat viel mee.

Ding weer dicht, drivers downloaden en klaar :)

Wie weet ga ik binnenkort nog eens een ssd erin zetten. Voorlopig ben ik weer even blij in ieder geval.
Ok dus volgens jou is dit wel redelijk eenvoudig te doen? Zat zojuist deze N56 disassembly video te kijken maar als ik jou goed begrijp hoef ik alleen het gedeelte op 1:10 open te maken? Sta nl. op het punt een N56 aan te schaffen maar de brakke Atheros weerhoudt me nog omdat ik niet zonder 5GHz kan...

[ Voor 1% gewijzigd door habermas op 07-08-2013 14:28 . Reden: video toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was misschien wel te verwachten, maar eigenlijk niet verwacht dat het zo snel zou gebeuren.... het plugje/pinnetje wat in de laptop gaat, van de subwoofer, is er bij mij hal afgebroken.. ik trekte de laptop iets te ver weg waardoor de subwofer aan het draadje bleef hange.. en krak zei...

heeft iemand een idee of de subwoofer ergens separaat te bestellen is? ik heb aardig al wat gezocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 21:54:
Het was misschien wel te verwachten, maar eigenlijk niet verwacht dat het zo snel zou gebeuren.... het plugje/pinnetje wat in de laptop gaat, van de subwoofer, is er bij mij hal afgebroken.. ik trekte de laptop iets te ver weg waardoor de subwofer aan het draadje bleef hange.. en krak zei...

heeft iemand een idee of de subwoofer ergens separaat te bestellen is? ik heb aardig al wat gezocht..
Eerste die ik heb gevonden: http://www.ebay.com/itm/N...ain_0&hash=item3f2801b57d

Wel vrij prijzig, met verzending erbij...

Iemand een idee of er voor de N56 een grotere (9 cells) accu te verkrijgen is?

Edit:

Of hier:
http://us.estore.asus.com...p?l=product_detail&p=5487

Gewoon bij asusparts dus. Ongeveer 45 euro, inclusief verzending naar Nederland.
http://www.asusparts.eu/Asus-04071-00010000

[ Voor 11% gewijzigd door yannickie111 op 07-08-2013 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yannickie111 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 22:15:

Iemand een idee of er voor de N56 een grotere (9 cells) accu te verkrijgen is?
Volgens mij niet. Je kan dan beter uitwijken naar een totaal ander type laptop (S15 met sheet battery, latitude of thinkpad). Kost wel een bak meer, maar dan heb je ook echt goede accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 22:19:
[...]

Volgens mij niet. Je kan dan beter uitwijken naar een totaal ander type laptop (S15 met sheet battery, latitude of thinkpad). Kost wel een bak meer, maar dan heb je ook echt goede accuduur.
Ik heb de N56 inmiddels een aar dagen in mijn bezit ;)
Het enige dat me tegenvalt (wat ik eigenlijk wel had verwacht) is de accu.

Oja, en windows 8 valt tegen. Wat een ruk systeem is dat zeg, zover ik heb ervaren in de afgelopen dagen. :X
Internet openen kan vanaf de modern UI, en vanaf bureaublad, maar natuurlijk zijn dit niet dezelfde programma's? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 15:11

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

yannickie111 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 22:20:
[...]

Ik heb de N56 inmiddels een aar dagen in mijn bezit ;)
Het enige dat me tegenvalt (wat ik eigenlijk wel had verwacht) is de accu.

Oja, en windows 8 valt tegen. Wat een ruk systeem is dat zeg, zover ik heb ervaren in de afgelopen dagen. :X
Internet openen kan vanaf de modern UI, en vanaf bureaublad, maar natuurlijk zijn dit niet dezelfde programma's? :?
Modern UI apps zijn net apps die je kent van je smartphone maar an als desktop app..

Kijk een naar Start8 & ModernMix van Stardock
Start8 geeft je het WIndows 7 startmenu terug en meer.
ModernMix laat je Modern UI apps in een fullsize window draaien zodat je niet steeds apps in fullscreen hebt.
Hierdoor lijkt het een onderdeel van je normale werkomgeving terwijl het in Modern UI mode draait.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
crzyhiphopazn schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 22:43:
[...]

Modern UI apps zijn net apps die je kent van je smartphone maar an als desktop app..

Kijk een naar Start8 & ModernMix van Stardock
Start8 geeft je het WIndows 7 startmenu terug en meer.
ModernMix laat je Modern UI apps in een fullsize window draaien zodat je niet steeds apps in fullscreen hebt.
Hierdoor lijkt het een onderdeel van je normale werkomgeving terwijl het in Modern UI mode draait.
Ik zal hier morgen eens naar kijken. Ik vind het erg onduidelijk, open je internet en heb je een webpagina open staan. Ga je terug naar internet (denk je, maar dat is het niet, want dan zit je per ongeluk in de app) en is je sessie weer weg... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
yannickie111 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 22:20:
[...]
heb windows 8 op mn werklaptop maar zodra ik de SSD in de N56 heb gezet zet ik er gewoon weer Win7 op. wie weet probeer ik t bij 8.1 nog es :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtkyoung
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-09 00:37
Hoe kan je de functie-knoppen van de N56 zo instellen dat je de fn knop niet hoeft in te drukken, maar als je een F-knop wil indrukken dat je dan de FN-knop indrukt? Dus net als bij Macbooks ongeveer.

Asus levert in ieder geval geen software hiervoor, en andere programma's tweaken meestal de rest van het toetsenbord behalve functie-knoppen.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:14
Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 21:54:

Ik heb nog een nieuwe liggen, pm maar als je interesse hebt

(Mijn Asus UX51/U500 was gecrediteerd door Asus en heb de sub niet ingeleverd, heb de sub van de N56 nog ingepakt liggen)

Heb echt geen problemen met w8, eventjes wennen maar verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Flying Hawkic schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:25:
[...]

Dat is de laatste week van augustus. Wat is je bron?
Asus Sales en coolblue. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 16:23
dtkyoung schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 23:45:
Hoe kan je de functie-knoppen van de N56 zo instellen dat je de fn knop niet hoeft in te drukken, maar als je een F-knop wil indrukken dat je dan de FN-knop indrukt? Dus net als bij Macbooks ongeveer.

Asus levert in ieder geval geen software hiervoor, en andere programma's tweaken meestal de rest van het toetsenbord behalve functie-knoppen.

Iemand een idee?
Dat is al eens gevraagd (ook door mij), maar dit is niet mogelijk helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
Nieuwe ASUS N56VJ-S4148H + Crucial M4 SSD + Centrino Advanced-N 6235 besteld. Wat is dan het slimst als je toch al een nieuwe SSD + wifimodule erin gaat zetten: eerst de laptop aanzetten en later de boel omwisselen, of direct nwe SSD + module erin en pas daarna voor het eerst aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devin19
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
lucash schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:11:
[...]
Dat is al eens gevraagd (ook door mij), maar dit is niet mogelijk helaas.
Ik meen dat dit in het bios te regelen is. Weet alleen niet meer precies waar dat deze optie stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
habermas schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:25:
Nieuwe ASUS N56VJ-S4148H + Crucial M4 SSD + Centrino Advanced-N 6235 besteld. Wat is dan het slimst als je toch al een nieuwe SSD + wifimodule erin gaat zetten: eerst de laptop aanzetten en later de boel omwisselen, of direct nwe SSD + module erin en pas daarna voor het eerst aanzetten?
Ik heb precies dezelfde onderdelen vervangen. Maar of je nu eerst de originele configuratie even aanzet - dat heb ik gedaan - of niet maakt toch geen bal uit? Ik neem aan dat je na installatie van wifi en SSD toch windows vers installeert.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
leek me ook niet uit te maken inderdaad maar misschien dat het slimmer was om em eerst even in de standaard config te draaien vandaar de vraag. maar nu gooi ik em direct open :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Ik hoop dat het klopt. Ben jij er ook op aan het wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 12:13
Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:41:
[...]

Ja, maar dat doet hij net zo goed als de accu er niet in zit.
Heb je hier bronnen voor ? Ik vertel ook steeds mensen dat dit niet meer uitmaakt maar mensen blijven het tegenovergestelde denken en zou zelf graag ook goede argumenten hebben om mn standpunt te verduidelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://batteryuniversity....g_lithium_based_batteries

Als je de accu een jaar lang op 100% bewaard is er nog 80% van de capaciteit over (bij 25°), volgens deze bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dazh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-11-2022
Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:12:
http://batteryuniversity....g_lithium_based_batteries

Als je de accu een jaar lang op 100% bewaard is er nog 80% van de capaciteit over (bij 25°), volgens deze bron.
Je kan hem wel in de vriezer bewaren dan blijft hij veel langer goed. Maar dat geeft weer andere problemen voornamelijk oxidatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 21:32

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

dazh schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 17:06:
[...]

Je kan hem wel in de vriezer bewaren dan blijft hij veel langer goed. Maar dat geeft weer andere problemen voornamelijk oxidatie.
Je moet hem goed inpakken met wat van die vochtvreters, dan zou het goed moeten gaan denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
N56VJ inmiddels binnen en wifi-module + SSD erin gezet, win7 is nu aan het installeren. wifi-kaartje eruit halen was geen enkel probleem, schroefje was sneller los dan een aantal op de hdd-bay, maar wat een gepriegel om em er weer in te krijgen! op de een of andere manier wilde ie er maar niet in 'klikken', ook omdat die antennes voor mn gevoel in de weg zaten. heb zeker een halfuur mogen klooien.. nu maar hopen dat er niks beschadigd is.. anyway, thanks @ darkstone voor de aankoop-tip, laptop ziet er vooralsnog zeer strak uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
habermas schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 20:00:
N56VJ inmiddels binnen en wifi-module + SSD erin gezet, win7 is nu aan het installeren. wifi-kaartje eruit halen was geen enkel probleem, schroefje was sneller los dan een aantal op de hdd-bay, maar wat een gepriegel om em er weer in te krijgen! op de een of andere manier wilde ie er maar niet in 'klikken', ook omdat die antennes voor mn gevoel in de weg zaten. heb zeker een halfuur mogen klooien.. nu maar hopen dat er niks beschadigd is.. anyway, thanks @ darkstone voor de aankoop-tip, laptop ziet er vooralsnog zeer strak uit :)
Ik hoor best veel mensen over de wifi-module. Wat is hier slecht aan of mis mee?
Ik heb dezelfde laptop ook sinds kort, maar heb geen problemen met de wifi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
hij kan niet connecten met 5GHz wat voor mij persoonlijk noodzakelijk is. plus de Centrino is naar verluid een stuk sneller (300Mb max)

*knip* verkeerde drivers

[ Voor 44% gewijzigd door habermas op 08-08-2013 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
habermas schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 20:42:
hij kan niet connecten met 5GHz wat voor mij persoonlijk noodzakelijk is. plus de Centrino is naar verluid een stuk sneller (300Mb max)

*knip* verkeerde drivers
Sommige hebben een Atheros Wifi-module die best brak lijkt te zijn en sommige hebben een Intel 2230 erin zitten. Die is al beter en sneller, maar heeft inderdaad geen ondersteuning voor 5ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 23:22
Nog steeds niks te vinden over de n550, duurt wel lang.
Verwachte datum nog steeds eind augustus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Laatst online: 18-07-2021
EDIT: Via Windows heb ik een herstelstation op de USB stick aangemaakt, echter is deze maar ~300MB, is dit wel mogelijk? Ik heb zelf het station om partitie op te maken geselecteerd. Toen ik dit niet deed werd er namelijk aangegeven dat de USB Stick minstens 16GB moet zijn.

Excuses, laat maar, ik zal mijn vraag bij de Windows Clients afdeling plaatsen.

[ Voor 72% gewijzigd door Luxicon op 09-08-2013 22:06 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Niekjuh schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 17:28:
Nog steeds niks te vinden over de n550, duurt wel lang.
Verwachte datum nog steeds eind augustus?
Laatste week van augustus of eerste week van september eens kijken hier:

http://www.laptopshop.nl/...259678.21.5.utmcsr=google|utmccn=(organic)|utmcmd=organic|utmctr=coolblue%20nl&__utmv=1.|1=GUID=G5893725462718607875=1&__utmk=144514997

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Flying Hawkic schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:09:
[...]

Ik hoop dat het klopt. Ben jij er ook op aan het wachten?
Tuurlijk, ik heb inmiddels ook al een HDD caddy gekocht bij http://hddcaddy.com/nl/as...550-n550jv-hdd-caddy.html

Azerty.nl gaat voor mij de SSD plaatsen en de HDD op de plaats van de dvd drive steken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 11:53

Zalmanman

So long,

Ik ben net terug van vakantie en kom tot de conclusie dat mijn N53SV overleden is. De laptop geeft geen indicatie dat de accu oplaadt als de lader erin zit - dus de lader doorgemeten. Die werkt prima. Daarna van alles geprobeerd:
Alleen accu
Accu en lader
Alleen lader
maar ik heb de laptop niet meer tot leven weten te wekken. Tijdens vakantie lag de stroom eraf, echter zaten ethernet en de 3,5mm jack er nog wel in. Als er inslag is geweest via ethernet, dan is dat vreemd(?) want de modem/router/switch doen het nog wel.

Wat denken jullie dat er kan zijn? Ik heb als het goed is (geregistreerd op 2012/01/01) nog garantie, maar daar ben ik niet geheel zeker van.

[ Voor 3% gewijzigd door Zalmanman op 10-08-2013 10:49 ]

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Coolblue hebben ze de volgende modellen:

N550JV i7 Quad met touchscreen http://www.laptopshop.nl/...1/asus-n550jv-cm068h.html
N550LF i7 Dual (low voltage) zonder touchscreen http://www.laptopshop.nl/...3/asus-n550lf-cn061h.html

Nu wil ik eigenlijk een quadcore i7 zonder het touchscreen... Heeft iemand enig idee of die komt? Anders moet ik voor een andere laptop gaan kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 10:50:

N550JV i7 Quad met touchscreen http://www.laptopshop.nl/...1/asus-n550jv-cm068h.html
N550LF i7 Dual (low voltage) zonder touchscreen http://www.laptopshop.nl/...3/asus-n550lf-cn061h.html

Nu wil ik eigenlijk een quadcore i7 zonder het touchscreen... Heeft iemand enig idee of die komt? Anders moet ik voor een andere laptop gaan kijken...
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vFk7ZP0.png?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Verwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 10:50:

Deze pagina's vind je via zoekmachines, maar ze zijn "niet meer leverbaar"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Flying Hawkic schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 15:03:
[...]

Ze staan er al een maand zo bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het net even gevraagd aan coolblue hoe het zit, ze hebben nog geen exacte leverdatum. Maar ze zullen de productpagina's deze week aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ozzykillbirdy schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 23:56:
[...]

Tuurlijk, ik heb inmiddels ook al een HDD caddy gekocht bij http://hddcaddy.com/nl/as...550-n550jv-hdd-caddy.html

Azerty.nl gaat voor mij de SSD plaatsen en de HDD op de plaats van de dvd drive steken. :)
Ik ben ook van plan om een HDDcaddy te kopen en er een SSD in te plaatsen, tevens wil ik Win7 op mijn SSD installeren. Kan iemand uitleggen hoe dit in zijn werk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 11:53

Zalmanman

So long,

Het installeren van de caddy is geen werk: filmpje.
Verder kan je W7 zo op je SSD zetten en daarna kan je al je documenten (Afbeeldingen, Muziek, Video's, Documenten zelf etc.) verplaatsen: plaatje.

Op mijn desktop heb ik de meest gebruikte programma's (MS Office, Skype etc.) op mijn SSD geïnstalleerd en de minder belangrijke programma's staan op mijn HDD, aangezien ik daar toch ruimte heb.

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb zojuist een n76vb gezocht nu heb ik hem opgestart alles gedaan enz. enz. toen een spelletje geinstaleerd even gespeeld. Vervolgens wil ik een virus scanner installeren wordt opeens het scherm donker (nog wel aan) en reageerd hij nergens meer op. na 10 min de laptop uitgedrukt dmv de power button even in te houden. Toen wilde ik hem weer opstarten gaat alleen het ledje onder de power button branden, verder niks.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
heb al geprobeerd de accu eruit te halen en er weer in te doen of te googlen maar kon niks vinden

Is al opgelost terug naar de winkel en kreeg een nieuwe :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2013 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 18:48
Ik heb een n76vb en wil hierop windows 7 installeren ipv windows 8. Ik heb geprobeerd om vanuit windows 8 te dvd van windows 7 te starten maar dit levert een foutmelding op.

Daarna heb ik gezocht en via de reviews hier erachter gekomen dat je wat moet aanpassen in de bios. Nu kom ik wel in de bios en kan 'secure boot' disablen. Echter lukt het niet om de optie 'launch csm' te enablen. Ik kan de hele regel van launch csm niet selecteren, laat staan dat ik er iets in kan wijzigen.

Zie ik iets over het hoofd? Zijn er eventuele alternatieve manieren om windows 7 geïnstalleerd te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Nog een review van de N550JV: http://www.laptopmag.com/reviews/laptops/asus-n550jv.aspx

Ik ben nu in het bezit van een Asus F3Sv met een T7100 cpu en 2GB ram, mijn desktop is wat competenter, maar die gebruik ik eigenlijk niet meer zoveel. Zit er sterk over te denken om zo'n N550JV aan te schaffen, design is mooi en de hardware/prijs is ook dik in orde.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

NoepZor schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 14:09:
Nog een review van de N550JV: http://www.laptopmag.com/reviews/laptops/asus-n550jv.aspx

Ik ben nu in het bezit van een Asus F3Sv met een T7100 cpu en 2GB ram, mijn desktop is wat competenter, maar die gebruik ik eigenlijk niet meer zoveel. Zit er sterk over te denken om zo'n N550JV aan te schaffen, design is mooi en de hardware/prijs is ook dik in orde.
Prijs in orde? 1150?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 08:43
NoepZor schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 14:09:
Beetje offtopic, maar heb je al eens gedacht om deze te upgraden?

Ik heb ook een Asus F3sv (Asus F3SV-AS018C om precies te zijn) en hiervan heb ik het RAM geupgraded naar 4GB en heb een SSD geplaatst. Na deze upgrades is het zeker weer een contente laptop (geen snelheidsmonster, maar een prima laptop 'voor erbij' en het normale browse-office-werk).

• Schottie89
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-05-2024
Flying Hawkic schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 15:03:
[...]

Heeft iemand enig idee wanneer deze notebooks uitkomen in Nederland?

• tomvtricht
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-01-2023
weet iemand of de Asus N56VB-S4062H een mat of glanzend scherm heeft, en of er een m-sata slot in zit?

• ozzykillbirdy

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 13:20

• ozzykillbirdy
feddesman schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 20:02:
[...]

Nu nog met ssd blueray en touchscreen
De N750 komt niet met touchscreen, alleen de n550JV.
SSD en bluray kan je zelf plaatsen lijkt mij ;)

• bambinodekat
  • Laatst online: 29-02-2024
Bij mijn N53SV hangt het deurtje(front) van de dvd-lade los(ik kan het op en neer bewegen,ook als de lade gesloten is)

Heeft iemand anders dit ook,en wat kan ik er aan doen?

Laptop is 8 maand oud. RMA?

[ Voor 8% gewijzigd door bambinodekat op 15-08-2013 21:35 ]

• dicee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-09 14:22
Ik heb een N56VB-S4062H en hier heb ik windows 8 op een Samsung 840 Pro 256GB geïnstalleerd. Nu geeft apparaat beheer aan dat ik en driver mis.

ACPI\VEN_ATK&DEV_4001

Welke driver is dit? Ik heb ATK drivers al geïnstalleerd en staan ook bij programma's en onderdelen...

• feddesman
  • Laatst online: 12-09 13:20
ozzykillbirdy schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 20:14:
[...]

De N750 komt niet met touchscreen, alleen de n550JV.
SSD en bluray kan je zelf plaatsen lijkt mij ;)
In de 550 kan heb je toch geen plek voor een normale hdd met ssd en blueray?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
Ik heb de N550 vandaag bij de BCC zien staan. Was de i7 ULV versie volgens het bordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creazn
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-04 14:21
De Asus laptop N550LF-CN061H is al te koop maar de N550JV (met touchscreen) nog niet.
Zie meer specifications van de N550LF: http://www.bcc.nl/asus-55...ical-specifications-table

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dan krijg je dus een ULV... De i7-3630QM uit de N56 is 2x zo snel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:23:
Maar dan krijg je dus een ULV... De i7-3630QM uit de N56 is 2x zo snel :X
Dat zal de fabrikanten vaak worst wezen, de gemiddelde consument ziet alleen i7 staan, en dat u'tje kennen ze niet

Zonde is dat die u processoren :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
Snap ik t nog steeds niet.. De ULV processoren zijn volgens mij ook nog duurder ook. Dus dan proppen ze er een langzamere en duurdere processor in.. Het zou dus win-win zijn om de snellere en goedkopere erin te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige reden waarom je een ULV zou willen is zodat je kan besparen op de koeling..

Als ik zie dat er gruwelijk weinig laptops zijn met koeling die het gewoon goed doet (de inspiron 15R en samsung ativ 8 zijn haast de enige consumenten notebooks die niet terugklokken onder load) dan lijkt dat ook wel nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 23:22
creazn schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:20:
De Asus laptop N550LF-CN061H is al te koop maar de N550JV (met touchscreen) nog niet.
Zie meer specifications van de N550LF: http://www.bcc.nl/asus-55...ical-specifications-table
Als ik die data sheet zo bekijk, komt die snelle i7 variant met 750M alleen met touch screen... Dus een glanzend scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niekjuh schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 21:20:
[...]
Als ik die data sheet zo bekijk, komt die snelle i7 variant met 750M alleen met touch screen... Dus een glanzend scherm?
Jep, daar lijkt het wel op.

Hier spreken ze echter over de N550JV-DB71, de quad i7 mét mat non-touch scherm.

Even afwachten dus wat het aanbod in NL gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoz
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb een Asus N76Vb laptop gekocht en daar Linux Mint op gezet. Alles werkt naar behoren alleen de fan staat contineu op 100% te draaien. Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
  • Laatst online: 29-02-2024
Geen goede driver onder linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoz
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb geen goede drivers op de website van Asus kunnen vinden. Alleen Windows drivers. Ik heb ook geen idee waar ik naar zou moeten zoeken. Ik dacht dat de fan op basis van temperatuur harder of zachter gaat draaien en niet op basis van een driver. Helaas leverd Google ook geen bruikbare links op

Ok, na wederom een herstart van het systeem is het probleem opeens als sneeuw voor de zon verdwenen 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Bartoz op 17-08-2013 10:27 . Reden: Probleem spontaan opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:59:
De enige reden waarom je een ULV zou willen is zodat je kan besparen op de koeling..

Als ik zie dat er gruwelijk weinig laptops zijn met koeling die het gewoon goed doet (de inspiron 15R en samsung ativ 8 zijn haast de enige consumenten notebooks die niet terugklokken onder load) dan lijkt dat ook wel nodig...
offtopic:
Hoe zit het dan bijvoorbeeld met de Inspiron 17R SE? Je zou verwachten dat als ze de koeling in een 15" in orde hebben het voor een 17" ook moet lukken.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:59:

Ik zou liever een full voltage hebben die terugklokt bij langdurige belasting dan een processor die "altijd" teruggeklokt is

Je ziet het wel steeds meer die ulv's in normale 15" laptops :-\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MegaTronics schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 10:48:
[...]

offtopic:
Hoe zit het dan bijvoorbeeld met de Inspiron 17R SE? Je zou verwachten dat als ze de koeling in een 15" in orde hebben het voor een 17" ook moet lukken.
Die heeft een nogal vreemde turbo boost behavour. De meeste laptops klokken per 100mhz terug als hij te heet wordt. De 17R SE gooit meteen de turbo uit. Desondanks klokt hij niet verder terug en blijft zelfs de GPU op de maximale kloksnelheid draaien onder furmark.
Verder moet je niet vergeten dat er in de inspiron 15R SE een 35W TDP CPU zit.

Als je dan ziet dat bijvoorbeeld de Y510p de GPU naar 135Mhz gooit (in plaats van ~1070) en de CPU naar 800mhz na een tijdje load, dan vraag ik me af waarom ze dat spul uberhaubt verkopen. Als iemand in LAA om aankoopadvies vraagt voor bijvoorbeeld een maximumbudget van €1300 kan ik vaak letterlijk zeggen dat de N56 de enige laptop in het segment is waarbij ik er vertrouwen in heb dat de koeling geen gigantisch probleem gaat opleveren. Dat vind ik echt triest. Zelfs de nieuwste iteratie van mijn latitude heeft koelings issues |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bedankt voor de informatie. Dat van die Lenovo is echt te slecht voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creazn
Ik heb al een ASUS N750JV exemplaar. De Asus N750JV-T4090H
Afbeeldingslocatie: http://img707.imageshack.us/img707/6007/sysl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-09 17:27
creazn schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 15:39:
Ik heb al een ASUS N750JV exemplaar. De Asus N750JV-T4090H
[afbeelding]
Gefeliciteerd :P

Waar heb je hem aangeschaft? Prijs? etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creazn
hostler schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 15:53:
[...]

Gefeliciteerd :P

Waar heb je hem aangeschaft? Prijs? etc etc.
14-08-13 Aangeschaft bij Redcoon
17-08-13 In huis
Pijs was €1205,05 zonder verzendkosten met Thuiskopieheffing Computer
Toen ik deze laptop heb aangeschaft was er geen verzendkosten bij Redcoon
Specificaties staan op hun site.
Verzending duurde wel lang
http://www.redcoon.nl/B477265-Asus-N750JV-T4090H_Laptops-

BCC heeft zo te zien ook de N750JV-T4090(H)
http://www.bcc.nl/asus-750jvt4090.html

[ Voor 15% gewijzigd door creazn op 17-08-2013 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:14
lucash schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:56:
Ik heb de N550 vandaag bij de BCC zien staan. Was de i7 ULV versie volgens het bordje.
Die staat vandaag in ht krantje van de mediamarkt voor 888,-
creazn schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:20:
Touchscreen is leuk, maar ik zie de meerwaarde er echt niet van op een laptop. al heb ik nog niet met windows 8 gewerkt, dus kan zijn dat ik er flink naast zit en het juist een verademing is om te werken met een touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kard
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:28
sweetdude schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 10:42:
[...]

Die staat vandaag in ht krantje van de mediamarkt voor 888,-
Linkje? Ik kan het nergens vinden, maar ben zeker geïnteresseerd. Of is het een nieuwe folder die nog niet op internet staat / een vestiging-specifieke folder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 15:38
Is er hier toevallig iemand die het geheugen in zijn N56VB heeft uitgebreid, en zo ja, met welk voltage geheugen? Het internet lijkt niet te kunnen kiezen tussen 1.35V en 1.5V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het normaal dat je geen melding krijgt bij het inpluggen van de subwoofer op windows 8 ? Kun je ergens controleren of de subwoofer wel degelijk aangesloten is, ik heb namelijk mijn twijfels of ik de drivers heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 22:20:
Is het normaal dat je geen melding krijgt bij het inpluggen van de subwoofer op windows 8 ? Kun je ergens controleren of de subwoofer wel degelijk aangesloten is, ik heb namelijk mijn twijfels of ik de drivers heb.
Bij mij verschijnt er rechtsbeneden een melding (als ik op de desktop ben). Heb je hem er helemaal ingeduwd? Het laatste stukje gaat namelijk wat stroever.

[ Voor 52% gewijzigd door lucash op 19-08-2013 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lucash schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:46:
[...]

Bij mij verschijnt er rechtsbeneden een melding (als ik op de desktop ben). Heb je hem er helemaal ingeduwd? Het laatste stukje gaat namelijk wat stroever.
Daar zat het probleem , nu werkt hij wel. Maar ik kan de subwoofer nog steeds niet bij devices vinden en ik krijg ook nog steeds geen melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 15:11

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 22:20:
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:28:
[...]

Daar zat het probleem , nu werkt hij wel. Maar ik kan de subwoofer nog steeds niet bij devices vinden en ik krijg ook nog steeds geen melding.
Wat gebeurd er als je muziek afspeelt?
Zet je hand op de subwoofer met geluid op 50% of zelfs 100% -> voel je de bass in je hand?

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crzyhiphopazn schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:24:
[...]

[...]

Wat gebeurd er als je muziek afspeelt?
Zet je hand op de subwoofer met geluid op 50% of zelfs 100% -> voel je de bass in je hand?
Ja ik hoor er ook geluid uit komen. Ik vind het alleen vreemd dat windows geen melding geeft dat er een nieuw audio apparaat aangesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:35:
[...]

Ja ik hoor er ook geluid uit komen. Ik vind het alleen vreemd dat windows geen melding geeft dat er een nieuw audio apparaat aangesloten is.
Dat is bij mij ook zo en volgens mij normaal. Als je er geluid uit hoort komen is het toch goed? Of geloof je dat pas als je er ook een melding bij krijgt ;). Ik krijg wel een melding bij het aansluiten van koptelefoons e.d., maar dat is een andere aansluiting.
Drivers voor de sub zijn volgens mij niet nodig.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
  • Laatst online: 15-08 15:33
Ben van plan om m'n geheugen en wifi module te gaan vervangen, heb er nu 6GB in zitten. (ASUS N56VJ-4148H)
Wil er dan 2GB uithalen en 4GB bij in doen. Kan ik gewoon een random bankje halen op dezelfde snelheid? Maakt niet uit of het een ander merk is?
En m'n wifi module vervangen door de Advanced-N 6235. Goeie keus?
En nog dingen die ik moet weten voordat ik die vervang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
  • Laatst online: 12-09 15:57
Konden jullie je HDD Caddy ook niet vastschroeven (Asus N56), omdat de schroefgaten op de verkeerde plek zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:53
Ik heb zojuist een ASUS-N56VB-S4060H gekocht. Bij het aanzetten bleek al snel dat het touchpad niet functioneert. Aangezien ik al een tijdje geen nieuwe hardware heb gekocht, kijk ik ergens overheen? Een externe muis doet het wel prima namelijk. Fn+F9 helpt ook niet.

Of is ie gewoon oldfashioned kapot :(

Ik ben er ondertussen achter dat de flatcable niet goed vast zit. Als ik de laptop op z'n kop hou, kantelt het touchpad er een beetje uit, waardoor ik hem er uit kan liften. De flatcable daarachter zat al niet vast. Ik krijg die flatcable met geen mogelijkheid zelf terug in het touchpad. Ik snap ook niet hoe het sluitmechaniek werkt. Ik kan het lipje omhoog trekken en weer terug, maar het klikt niet vast ofzo.

[ Voor 47% gewijzigd door tiguan op 20-08-2013 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Tomasi
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-06 21:33
Ik heb sinds 2 twee weken een Asus N76VB-T4045H. In de eerste week was de laptop 4x spontaan uitgevallen. Deze ingeruild voor een ander exemplaar. Deze exemplaar is inmiddels 2x spontaan uitgevallen in de 2de week. Ik heb gezocht wat dit zou kunnen zijn. In dit topic kwam alleen tegen dat iemand spontane uitvallen kreeg als er op een bepaalde plek op het touchpad werd gedrukt. Maar hier lijk ik niet last van te hebben.
Hij voelt niet warm aan. Ik heb in de BIOS proberen te kijken wat de temperatuur is. Maar een temperatuur aanduiding kom ik niet tegen in de bios.

Is de T4045H een slechte type? Weet iemand wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen860
  • Laatst online: 30-08 17:39
hallo tweakers!

ik heb net mijn nieuwe laptop binnen ( pricewatch: Asus N56VB-S4061H )

ik heb alleen een ding op gemerkt; als ik de adapter er in heb zitten dan begint er een klein beetje stroom op de behuizing te staan.
hebben jullie dit vaker gehoord? ik vind het namelijk best wel vreemd maar heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen? de adapter zit trouwens in een geaard stopcontact

alvast bedankt

Did you try turning off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
  • Laatst online: 15-08 15:33
AMD ownd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 12:09:
hallo tweakers!

ik heb alleen een ding op gemerkt; als ik de adapter er in heb zitten dan begint er een klein beetje stroom op de behuizing te staan.
hebben jullie dit vaker gehoord? ik vind het namelijk best wel vreemd maar heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen? de adapter zit trouwens in een geaard stopcontact

alvast bedankt
kan zijn dat er een draadje losjes zit en de behuizing aanraakt. Compleet van aluminium natuurlijk, en dat geleid stroom..
Heb ik al vaker gelezen in dit topic, je bent zeker niet de enige!
Alleen een oplossing heb ik helaas niet.. Je zou evt terug naar de winkel kunnen gaan maarja, je hebt je laptop pas net.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Juist wel terug gaan naar de winkel en omruilen voor een ander exemplaar die dit probleem niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijnisch
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2019
Is er al iets bekend over de release date of prijs van de Asus N550JV in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:00
AMD ownd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 12:09:
hallo tweakers!

alvast bedankt
Is je adapter aangesloten op een geaard stopcontact? Waarschijnlijk niet... Komt ook vaak voor bij desktop pc's met metalen kast die op een ongeaard stopcontact zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
Thedr schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 20:28:
[...]

Is je adapter aangesloten op een geaard stopcontact? Waarschijnlijk niet... Komt ook vaak voor bij desktop pc's met metalen kast die op een ongeaard stopcontact zitten :)
Hij zegt toch dat de adapter in een geaard stopcontact zit 8)7

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 09:39
lucash schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 23:28:
[...]

Hij zegt toch dat de adapter in een geaard stopcontact zit 8)7
Heb ik ook al gehad. Stopcontact was blijkbaar niet geaard en toch zat er een aardingspinnetje in het stopcontact. Voor de zekerheid ergens anders eens testen

• Prophet Steve
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-04-2024
Ik was van plan een nieuwe laptop te kopen en ik had op het oog de pricewatch: Asus N56VB-S4054H.

Het probleem is alleen dat de N56 serie op het moment heel slecht leverbaar lijkt te zijn. Weet iemand of deze weer in voorraad zullen komen of dat er een nieuwe serie komt?

EDIT: Ik zie nu ook deze op bol.com http://www.bol.com/nl/p/a...2/#product_specifications maar die kan ik ook niet in de pricewatch vinden, kan iemand me er meer over vertellen? Want er lijken veel te veel versies van de laptop te zijn. Maar ik geloof dat dus het enige verschil is dat deze 6GB RAM en een 750GB HDD heeft, RAM is toch redelijk makkelijk te vervangen dus en lijkt me voldoende, dus dat moet prima zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door Prophet Steve op 22-08-2013 11:48 . Reden: Post aangepast gezien dit geen aankoopadvies hoort te zijn ]

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:53
Prophet Steve schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 11:37:
EDIT: Ik zie nu ook deze op bol.com http://www.bol.com/nl/p/a...2/#product_specifications maar die kan ik ook niet in de pricewatch vinden, kan iemand me er meer over vertellen? Want er lijken veel te veel versies van de laptop te zijn. Maar ik geloof dat dus het enige verschil is dat deze 6GB RAM en een 750GB HDD heeft, RAM is toch redelijk makkelijk te vervangen dus en lijkt me voldoende, dus dat moet prima zijn.
Ik heb die gekocht bij MyCom voor €753,99 maar dan met 500GB schijf, oh en Core i5 zie ik nu :P Dat verklaart het prijsverschil wel.

[ Voor 4% gewijzigd door tiguan op 22-08-2013 11:58 ]

• Prophet Steve
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-04-2024
tiguan schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 11:55:
[...]

Ik heb die gekocht bij MyCom voor €753,99 maar dan met 500GB schijf, oh en Core i5 zie ik nu :P Dat verklaart het prijsverschil wel.
Ja, ik keek er naar, misschien wel een redelijk idee als ik het toch niet zovaak hoef te gebruiken. Aan de andere kant de programma's die ik gebruik kunnen wel graag processorkracht gebruiken.

Verwijderd

Ik heb eergisteren een Asus N76 gekocht. De laptop ziet er prachtig uit en werkt prima. Alleen heb ik wat problemen gehad met de wifi, maar dat terzijde. Ik las dat er een nieuwe N-serie uit is: de N750!

Ik heb de mogelijkheid om mijn laptop binnen 12 dagen terug te brengen/ruilen tegen de N750. Zelf ben ik iemand die altijd voor de nieuwste wil gaan. Het enigste dat mij tegenhoudt is de zilverkleurig toetsenbord wat ik op foto's gezien heb, de zwarte toetsnoten vind ik er beter uitzien. De verschillen zijn namelijk minimaal. Een iets nieuwere processor, maar meer eigenlijk ook niet.

Is er iemand die mij kan overtuigen om toch maar voor de N750 te gaan en de N76 terug te brengen zonder spijt te krijgen later?

Thanks in advance!

• Koen860
bedankt voor de hulp jongens ik denk inderdaat dat hij ergens een stroomje lekt maar ik zit bijna altijd op de batterij voor school dus ik heb er geen last van maar ik dacht misschien is er een simpele oplossing maarja...helaas

Je kan de volgende keer je oude bericht gewoon wijzigen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Bolletje op 30-08-2013 14:34 ]

• Koen860
Prophet Steve schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 11:37:
Ik was van plan een nieuwe laptop te kopen en ik had op het oog de pricewatch: Asus N56VB-S4054H.

Het probleem is alleen dat de N56 serie op het moment heel slecht leverbaar lijkt te zijn. Weet iemand of deze weer in voorraad zullen komen of dat er een nieuwe serie komt?

ja ik ben ook voor de 50 euro goed kopere laptop gegaan die ook 6gb heeft ipv 8gb omdat ik hem later zou kunnen upgraden maar het is denk ik niet nodig want aan 4gb heb je genoeg aan :)

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 22:31

Lightah

Strikes Again

Ik ben afgelopen tijd wat aan het orienteren voor een nieuwe laptop.

Nu houd ik de N550 serie een beetje in de gaten. Echter wat mij op valt is dat de specs van de N550LF laptop bijna per dag veranderen op de webshops. Eerst zat overal een 1920x1080 non glare scherm in en nu zie ik opeens op veel plekken een 1366 scherm terug. Nogal apart als een preorder plaatst en je toch wat anders krijgt dan je verwacht!

En ja ik kijk bij hetzelfde subtype nummer. Ook de hoeveelheid geheugen varieert.

[ Voor 9% gewijzigd door Lightah op 22-08-2013 22:49 ]

The Unpredictable Striker!

Pagina: 1 ... 55 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.