Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

Dylan93 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 10:58:
[...]

Ik heb exact hetzelfde maar dan over het 17 inch model, denk dat ik toch maar een huidige generatie aanschaf die gelukkig bij een aantal winkels nog op voorraad ligt.
Ik dus ook. Na enkele dagen nadenken ga ik toch maar voor de pricewatch: Asus N56VB-S4054H. Bij Coolblue is die op voorraad en voor 23:59 besteld is volgende dag in huis! Kan ik meteen een goede laptop rugzak erbij bestellen en een muis. Een SSD heb ik nog liggen dus dat komt mooi uit!

Mijn keuze is ook voor een groot deel gebaseerd op het toetsenbord. Ik vind de grijze toetsen toch aanzienlijk minder mooi. Qua CPU maakt het (naar mijn weten) niets uit en qua GPU, tja ga toch niet hardcore game op een laptop.

Nu hopen dat de baas hem snel wil bestellen :o !

Update: Laptop zojuist besteld samen met een rugzak en muis. Nu hopen dat de levertijd klopt van Coolblue klopt dan heb ik het morgen binnen!

[ Voor 7% gewijzigd door Famous op 05-07-2013 17:36 . Reden: Update ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 22:01
Heren,

Sinds gister eigenaar van een N56VB-S4004H i.c.m. een Samsung 256GB SSD. Echter probeer ik een dualboot voor elkaar te krijgen (Win8 & Ubuntu 13.04). Tot op heden boek ik weinig successen.

Als ik na me Win8 installatie me Ubuntu stick erin stop ziet hij mijn Win8 installatie niet. Nadat ik zelf een partitie heb gemaakt en geinstalleerd boot hij vervolgens weer naar Windows. Via het BIOS kan ik wel booten in Windows of Ubuntu. Deze zijn zichtbaar @ Boot Option Priorities, of bij Boot Override.

Secure Boot Control heb ik al gedisabeld. Iemand suggesties?

Kleine p.s. als ik het touchpad kritisch bekijk lijkt het wel of de linkermuisknop een klein beetje lam is al zit ik helemaal in de linkeronderhoek. Al klik ik in de rechteronderhoek hoor ik wel een duidelijke klik. Terugsturen?

edit: RMA aangemaakt, ik betaal geen € 900+ voor een gare touchpad O-)

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Mobb_Deep op 06-07-2013 12:25 ]

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Het lijkt erop dat de Nieuwe ASUS n550 met het prijskaartje van 1150 het niet gaat winnen van deze die maar 900 euro kost :S http://www.campusshop.nl/...p50t_a_11pnl/details.aspx

Ik ben erg benieuwd hoe de prijzen van de N550 zich ontwikkelen nadat hij is uitgekomen.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:54
Stef602 schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 15:40:
Het lijkt erop dat de Nieuwe ASUS n550 met het prijskaartje van 1150 het niet gaat winnen van deze die maar 900 euro kost :S http://www.campusshop.nl/...p50t_a_11pnl/details.aspx

Ik ben erg benieuwd hoe de prijzen van de N550 zich ontwikkelen nadat hij is uitgekomen.
Die Toshiba heeft maar een erg kleine accu, ook heeft hij een 5400rpm harddisk in tegenstelling tot de 7200rpm modellen van Asus welke campusshop voorheen leverde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 19:25
Die Toshiba P50 heeft maar een 4 cellen accu. 43Wh vs de Asus 59Wh... en het scherm is glossy...

Lijkt erop dat elk model wel z'n zwak punt heeft. (ook de HP Envy 15t-j000 met een GT740 met 64 bits bandbreedte wat dus de performance onderuithaalt én een brak Chi-Mei scherm)

Tja tot nu toe lijkt het dat de keuze tussen laptops met haswell quadcores beperkt blijft tussen de N550, Toshiba P50, HP Envy 15t. Waarom heeft Sony geen S15 met haswell uitgebracht :'( Maar ach, dat is offtopic.

EDIT: moet iets sneller typen blijkbaar :p

[ Voor 6% gewijzigd door Thmz159 op 06-07-2013 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2024
Thmz159 schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 15:54:
Die Toshiba P50 heeft maar een 4 cellen accu. 43Wh vs de Asus 59Wh... en het scherm is glossy...

Lijkt erop dat elk model wel z'n zwak punt heeft. (ook de HP Envy 15t-j000 met een GT740 met 64 bits bandbreedte wat dus de performance onderuithaalt én een brak Chi-Mei scherm)

Tja tot nu toe lijkt het dat de keuze tussen laptops met haswell quadcores beperkt blijft tussen de N550, Toshiba P50, HP Envy 15t. Waarom heeft Sony geen S15 met haswell uitgebracht :'( Maar ach, dat is offtopic.

EDIT: moet iets sneller typen blijkbaar :p
De Acer Aspire R7 heeft wat mij betreft wel alles, op Haswell en een subwoofer na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H45te
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-01 01:09
Gisteren N76VB ontvangen, echter ben ik er niet totaal tevreden over deze laptop : /

Model: N76VB-T4046H

- Touchpad staat een beetje omhoog aan het bovenkant, waardoor het midden vrij ver omlaag gedrukt kan worden als ik wat druk er op zet.

- Tevens komt deze laptop NIET met WIDI(wat wel in de specificaties staat bij tweakers). Het heeft namelijk een Atheros 9285 WIFI kaart.

- Vreemd tikkend geluid uit speaker vóór het afspelen van muziek.

Kan iemand bevestigen dat de N76VB ook met een Intel WIFI kaart komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scarwoman
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-09 13:57
H45te, heeft de ASUS N76VB-T4046H een backlit keyboard?

Nefit Envilline 13kW all-ellectric | HR 300L boiler | 100L buffervat | Buderus pomp | Vloerverwarming met naregeling: Danfoss Icon | 11,52 kWp zonnepaneel installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H45te
scarwoman schreef op zondag 07 juli 2013 @ 21:51:
H45te, heeft de ASUS N76VB-T4046H een backlit keyboard?
Yep.... Volgens mij is alles zo'n beetje het zelfde als N76vj/vz, behalve 't videokaart dan. Ik lees dezelfde problemen op deze forum die ook op mijn laptop aanwezig zijn. RMA aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H45te
Weet iemand waar ik windows 7 drivers voor N76VB kan vinden? Asus klantenservice was nutteloos en google bied geen oplossing.

Edit: ik zal de n76VZ drivers wel proberen.

[ Voor 15% gewijzigd door H45te op 08-07-2013 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-09 17:27
H45te schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:36:
Weet iemand waar ik windows 7 drivers voor N76VB kan vinden? Asus klantenservice was nutteloos en google bied geen oplossing.

Edit: ik zal de n76VZ drivers wel proberen.
Werken de drivers van win8 niet op win7 dan?

[ Voor 15% gewijzigd door hostler op 08-07-2013 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H45te
hostler schreef op maandag 08 juli 2013 @ 17:36:
[...]

Werken de drivers van win8 niet op win7 dan?
Ik neem aan van niet. Als ik zo naar N76vz sectie van de Asus support site ga, dan zie ik drivers voor win7 en win8. De driver versies zijn ook verschillend en ik weet niet 100% of ze werken voor 76vb, anders had de Asus helpdesk gast mij wel verwezen naar die drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 08:50
De 2013 modellen zijn op Facebook en Youtube verschenen:
Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/5u3ka1csb/De_ASUS_N_series_2013.png

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=McM05iPCE0Y]

Wat we erover weten:
All new ‪#‎ASUS‬ N Series - Quad-Speaker Array Audio Immersion

4th generation ‪#‎Intel‬ Core™ processors, discrete ‪#‎NVIDIA‬ gaming-grade graphics and Full HD wide-view IPS touch panels.
ASUS N Series notebooks offer deluxe entertainment and a gorgeous aluminum-based design. Co-developed with Bang & Olufsen ICEpower®, exclusive SonicMaster Premium audio with quad-speaker array, bundled external subwoofer, and advanced sound processing ensures cinematic surround in movie watching, music, and gaming. N Series combine 4th generation Intel® Core™ processors, discrete NVIDIA® gaming-grade graphics and Full HD wide-view IPS touch panels to showcase stunning visuals that everyone is sure to enjoy.
Haswell, Nvidia 7xxM GPU's en serieze audio dus :D.

[ Voor 8% gewijzigd door Balance op 10-07-2013 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Tech Nieuws NL schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:30:
De 2013 modellen zijn op Facebook en Youtube verschenen:
[afbeelding]

[video]

Wat we erover weten:

[...]

[...]

Haswell, Nvidia 7xxM GPU's en serieze audio dus :D.
Cool, maar dat wisten we volgens mij toch allemaal al? Check de vorige pagina maar eens :), er staat zelfs al een review online. Btw die serieze audio is minder dan die van de n56.

[ Voor 6% gewijzigd door Frozen op 10-07-2013 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

wie o wie heeft een image gemaakt van de HDD N76VZ serie? En mag ik daar een kopie van?
Mijn N76 boot helemaal niet meer (ook niet meer naar de BIOS), nadat ik alle partities had verwijderd van de HDD.. Alle partities, dus ook de UEFI en de recovers partities.
Want ik had een 2de HDD erin waar ik al van af bootte.. (althans dat dacht ik dus).

Is het door dat de UEFI verwijdering mogelijk dat ik niet meer in de BIOS kan komen om de Secure Boot optie uit te zetten? Of is er meer aan de hand?
Laptop gaat aan, keyboardbacklight gaan even aan.. daarna blijft het stil. Geen ASUS logo in het scherm of wat dan ook. :'(

[ Voor 6% gewijzigd door dCY op 11-07-2013 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

dCY schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 06:00:
wie o wie heeft een image gemaakt van de HDD N76VZ serie? En mag ik daar een kopie van?
Mijn N76 boot helemaal niet meer (ook niet meer naar de BIOS), nadat ik alle partities had verwijderd van de HDD.. Alle partities, dus ook de UEFI en de recovers partities.
Want ik had een 2de HDD erin waar ik al van af bootte.. (althans dat dacht ik dus).

Is het door dat de UEFI verwijdering mogelijk dat ik niet meer in de BIOS kan komen om de Secure Boot optie uit te zetten? Of is er meer aan de hand?
Laptop gaat aan, keyboardbacklight gaan even aan.. daarna blijft het stil. Geen ASUS logo in het scherm of wat dan ook. :'(
Wanneer de backlights aanspringen moet je even op of ESC, of F2 of DEL klikken (ik druk ze altijd maar tegelijk in 8)7 ). Het is een korte periode waarop het mogelijk is om naar de Bios te gaan. Althans bij mij N56VB.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

Famous schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 09:35:
[...]

Wanneer de backlights aanspringen moet je even op of ESC, of F2 of DEL klikken (ik druk ze altijd maar tegelijk in 8)7 ). Het is een korte periode waarop het mogelijk is om naar de Bios te gaan. Althans bij mij N56VB.
Ik heb steeds F2 geprobeerd, omdat ik normaal wel ermee in de BIOS kwam. Nu helaas niet ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
dCY schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 10:09:
[...]

Ik heb steeds F2 geprobeerd, omdat ik normaal wel ermee in de BIOS kwam. Nu helaas niet ;w
Wat doet hij als je de schijven eruit haalt en enkel een volledige lege schijf erin stopt?

Normaliter...tenminste bij de N56 zou hij dan automatisch naar de BIOS moeten gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

nooberke schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 10:57:
[...]

Wat doet hij als je de schijven eruit haalt en enkel een volledige lege schijf erin stopt?

Normaliter...tenminste bij de N56 zou hij dan automatisch naar de BIOS moeten gaan
Heb ik gedaan, zelfs zonder HDD's geprobeerd, dan blijft hetzelfde, krijg na keyboard backlight niks te zien. Ook niet mogelijk om in BIOS te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 15:11

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Ik heb een N76VZ bijna normale HDD indeling, met alle originele partities vanuit ASUS.
DM me je whatsapp

[ Voor 77% gewijzigd door crzyhiphopazn op 11-07-2013 11:13 ]

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 19:17

Je mag mij ook DM-en, als je mij een USB stick opstuurt, krijg je hem van mij terug met recovery bestanden :) Zo heb ik mijn schone SSD ook voorzien van de originele Windows 8 installatie (inclusief de partities + indelingen daarvan).

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:21
Beste forumleden.

Ik heb zojuist een SSD in mijn nieuwe asus n56 geplaats. Nu wil ik windows 8 opnieuw installeren via een herstelpartitie, maar dit wil niet lukken. De laptop geeft aan dat de USB drive versleuteld is en daarom niet windows opnieuw kan installeren.

Nu wil ik echter de preview versie van windows installeren, maar nu is mijn vraag blijft deze versie gesupport?

Ik bedoel, moet ik na een tijd alsnog weer een nieuwe windows installatie uitvoeren en al mijn bestanden verliezen of kan ik gewoon altijd blijven werken met de preview versie (deze activeren op een legale manier) en wordt deze preview versie later alsnog de final 8.1 release?

[ Voor 10% gewijzigd door Ruben0s op 11-07-2013 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Aantal dingen die me opgevallen zijn bij het bekijken van de N550 review video:

-Accu kan er niet meer uit. Whut?!
-Keyboard golft nog steeds kijk maar op 4 minuten
-Glossy panel
-Constant spinning fan
-Hoge temperature
-Heatsinks niet gescheiden
-4 kleinere speakers ipv de grotere drivers (ik spreek over de N55, N56 weet ik niet)
-3,5% wear al op de batterij, terwijl dat ding net nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Overigens voor de mensen die een N56 (VB) willen bestellen. Ik zou er snel bij zijn.
Verschillende shops waaronder Bol.com en Paradigit hebben 3 weken levertijd ineens...

Meestal duid dat op dat voorraden afgebouwd worden voor de nieuwere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside
W00fer schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 16:49:
Aantal dingen die me opgevallen zijn bij het bekijken van de N550 review video:

-Accu kan er niet meer uit. Whut?!
-Keyboard golft nog steeds kijk maar op 4 minuten
-Glossy panel
-Constant spinning fan
-Hoge temperature
-Heatsinks niet gescheiden
-4 kleinere speakers ipv de grotere drivers (ik spreek over de N55, N56 weet ik niet)
-3,5% wear al op de batterij, terwijl dat ding net nieuw is.
- Ja, de accu is ingebouwd, zoals bij de meeste high-end laptops. Dat is toch een goeie manier om de laptop dunner te maken. Waarom zou je de accu eruit willen halen? Vervangen na een aantal jaar kan uiteraard nog altijd.
- Toetsenbord lijkt mij inderdaad meer mee te geven dan bij de N56. Ik heb daar bij de mijne in ieder geval geen last van.
- Glossy scherm op de versies met touch screen, mat op de versies zonder. Volgens mij kan dat niet anders.
- Inderdaad, net zoals bij de N56 en alle andere laptop met een 47W processor (die natuurlijk niet constant 47W verstookt).
- Accu's wijken doorgaans al vanaf het begin af. Het zou maar toevallig zijn moest de designed capacity exact gehaald worden. De wear kan in het begin ook nog afnemen, omdat Windows de capaciteit nog niet goed heeft kunnen bepalen of omdat de algoritmes in het BIOS nog aangepast kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 19:25
Flipside schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 23:06:e N56 en alle andere laptop met een 47W processor (die natuurlijk niet constant 47W verstookt).
- Accu's wijken doorgaans al vanaf het begin af. Het zou maar toevallig zijn moest de designed capacity exact gehaald worden. De wear kan in het begin ook nog afnemen, omdat Windows de capaciteit nog niet goed heeft kunnen bepalen of omdat de algoritmes in het BIOS nog aangepast kunnen worden.
De notebook was inderdaad nog maar een pre-release notebook dus kan best zijn dat er nog wat aan gesleuteld moest worden, of dat hij toch al veelvuldig gebruikt was om te testen oid. Over de kwaliteit van de accu zou ik me geen zorgen maken en het is in ieder geval moeilijk te vergelijken met andere laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Naar mijn weten zit de accu gelijmd met epoxy of een andere hitte bestendige component, zoals Pegatron (OEM van Asus machines) ook in de EEE pc's gebruikt.

Dat betekend accu's niet los te koop en moeilijk te vervangen. Geen voorstander van.
Ik ken niemand die een nieuwe accu in zijn ultrabook heeft gezet.

Mijn twee Asus laptops weken vanaf het begin niet af op de wear. Vind het lastig om te beoordelen hoe de matte versie eruit komt te zien, aangezien veel winkels de touchscreen versies zullen gaan leveren (trend).

[ Voor 25% gewijzigd door W00fer op 11-07-2013 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

W00fer schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 23:50:
Naar mijn weten zit de accu gelijmd met epoxy of een andere hitte bestendige component, zoals Pegatron (OEM van Asus machines) ook in de EEE pc's gebruikt.

Dat betekend accu's niet los te koop en moeilijk te vervangen. Geen voorstander van.
Ik ken niemand die een nieuwe accu in zijn ultrabook heeft gezet.

Mijn twee Asus laptops weken vanaf het begin niet af op de wear. Vind het lastig om te beoordelen hoe de matte versie eruit komt te zien, aangezien veel winkels de touchscreen versies zullen gaan leveren (trend).
Ik heb dus voor mij studie (cad e.d.) een laptop nodig maar die programma's die we gebruiken moeten allemaal op windows 7... Heerlijk... heb je eindelijk een touch scherm, moet je windows 7 gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Stef602 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 01:25:
[...]

Ik heb dus voor mij studie (cad e.d.) een laptop nodig maar die programma's die we gebruiken moeten allemaal op windows 7... Heerlijk... heb je eindelijk een touch scherm, moet je windows 7 gebruiken...
Die software draait ook op Win8. Lijkt me gek dat ze win7 verplichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Laatst online: 12-09 20:21
Stef602 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 01:25:
[...]

Dat is gek, waarom perse windows 7? Windows 8 werkt hier prima met alles...

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

hostler schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 01:53:
[...]

Die software draait ook op Win8. Lijkt me gek dat ze win7 verplichten?
Ik heb echt geen idee... tu delft he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H45te
N76VB...... Vandaag nieuwe gekregen na mijn RMA-aanvraag. Blijkt dat ook bij deze het touchpad niet in orde is(zoals bij mijn vorige), bovendien zijn de linker- en rechterclickjes defect. Dit is zeer teleurstellend van Asus. 0.0 controles uitgevoerd door Asus ná productie. Ik zal de N76 versie overslaan dit keer : /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-08 09:46
Ik heb al sinds vorig jaar Augustus 2012 een Asus N56vz.

Twee maal is hij al opgestuurd voor reparatie (1ste keer vlek op het scherm, 2e keer HDD defect)

Vandaag krijg ik ineens uit het niets mijn speakers niet meer aan de praat.

Je hoort de subwoofer bonken (meer plop plop plop), maar de speakers maken 0 geluid. Als ik een headset aansluit krijg ik wel gewoon geluid over de headset. Iemand die dit probleem eerder heeft gehad?

Op de website staat : Contact opnemen met ASUS, maar ik heb echt absoluut geen zin om weer m'n laptop 2 weken kwijt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 09:33
Scallius schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 13:42:

Twee maal is hij al opgestuurd voor reparatie (1ste keer vlek op het scherm, 2e keer HDD defect)

Je hoort de subwoofer bonken (meer plop plop plop), maar de speakers maken 0 geluid. Als ik een headset aansluit krijg ik wel gewoon geluid over de headset. Iemand die dit probleem eerder heeft gehad?

Op de website staat : Contact opnemen met ASUS, maar ik heb echt absoluut geen zin om weer m'n laptop 2 weken kwijt te zijn.
Dan heb je geen geluid. Werkt het via koptelefoon wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Scallius schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 13:42:

Miss realtek hd audio configuratie, dat je moet klikken op dat je geluid via je speakers wil laten komen? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik schuif hier even aan, heb interesse in een N550. Wordt eind juli verwacht geloof ik. Hopelijk i7, dedicated GPU, 8GB RAM & mat scherm zonder touch voor ~1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Kan er iemand voor mij (tegen een kleine vergoeding) zijn N55 recovery disks opsturen naar mij?

De Music Now software staat daar ook op, en die mis ik nu ik mijn recovery partitie gedelete heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
W00fer schreef op zondag 14 juli 2013 @ 02:54:
Kan er iemand voor mij (tegen een kleine vergoeding) zijn N55 recovery disks opsturen naar mij?

De Music Now software staat daar ook op, en die mis ik nu ik mijn recovery partitie gedelete heb.
Kan je die niet gewoon via het internet vinden?

Als ik zo rond google moet hij wel te vinden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 19:17
Ik ga zo beginnen met het inbouwen van de bluray brander uit Taiwan :) Iemand belang bij foto's?

[ Voor 30% gewijzigd door _Brake_ op 14-07-2013 14:29 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 19:34
Eigenlijk zat ik te wachten op de Haswell lijn maar nu toch de knoop doorgehakt met onder ander de druk voor school. De keus was eerst een Lenovo y500 maar daarvan kon ik alleen nog maar de sli variant vinden die boven het budget was.

Toen viel me oog op deze laptop: http://www.paradigit.nl/p...b0161_m01510/default.aspx

Ik weet niet waarom maar die is nog eens goedkoper als het asus model daar van 999 ( http://www.paradigit.nl/p...3h2f715d133u/default.aspx ) terwijl ik niet zie wat daar nou bete aan zou moeten zijn?

Volgende week maar bestellen en hopen dat het de goede keus is geweest, hoef geen BF4 op ultra erop te kunnen spelen, medium of normaal zijn goed genoeg. Maar tot nu toe ziet het eruit als een hele goeie laptop

Edit: daarbij is de goedkopere ook nog is voorzien van de mogelijkheid om je ram te upgraden en die andere voor zover ik zie niet, jongens wat mis ik? 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door dglavimans op 14-07-2013 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
ozzykillbirdy schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 09:53:
[...]

De N550 komt week 32-33 naar NL heeft Asus sales mij gezegt.
Prijzen weet ik niets van. :)
Oei, dat is van 5 augustus tot 14 augustus. Dat is toch al wat later dan ik had gedacht. Ik had gehoopt op juli. Ik wacht al een tijdje op deze laptop.

Weet er trouwens iemand of je bij de Asus N550JV de mogelijkheid hebt om er een SSD in te steken? Of is dit niet nuttig of geen grote verbetering bij een 7200rpm HDD met Windows 8?

[ Voor 19% gewijzigd door Flying Hawkic op 14-07-2013 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flying Hawkic schreef op zondag 14 juli 2013 @ 18:07:
[...]

Oei, dat is van 5 augustus tot 14 augustus. Dat is toch al wat later dan ik had gedacht. Ik had gehoopt op juli. Ik wacht al een tijdje op deze laptop.

Weet er trouwens iemand of je bij de Asus N550JV de mogelijkheid hebt om er een SSD in te steken? Of is dit niet nuttig of geen grote verbetering bij een 7200rpm HDD met Windows 8?
Crap, ik had ook gehoopt 'm eind juli in huis te halen.. :/

Kan iemand me het verschil tussen N550 en N550JV toelichten? Met/zonder touchscreen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Verwijderd schreef op zondag 14 juli 2013 @ 21:13:
[...]

Crap, ik had ook gehoopt 'm eind juli in huis te halen.. :/

Kan iemand me het verschil tussen N550 en N550JV toelichten? Met/zonder touchscreen?
De n550 is gewoon een soort basis. De JV is een bepaalde uitvoering. Geen idee hoe het zit met de schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
Cubic X schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 17:10:
[...]

Dan heb je geen geluid. Werkt het via koptelefoon wel?
Ik weet vrijwel zeker dat mijn geluidskaart kapot is. Ik heb geluid via headset. Als ik op speakers zet, hoor ik niks. Als ik stevig in het midden druk van de laptop zelf, kan ik ineens weer speakergeluid krijgen. Waarschijnlijk is dus iets van binnen gammel.

Wordt dus weer voor de 3e keer opsturen, mag ik onderhand geen nieuw product eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hostler schreef op zondag 14 juli 2013 @ 21:28:
De n550 is gewoon een soort basis. De JV is een bepaalde uitvoering. Geen idee hoe het zit met de schermen.
Ok, even afwachten dus.
Scallius schreef op zondag 14 juli 2013 @ 22:50:
Wordt dus weer voor de 3e keer opsturen, mag ik onderhand geen nieuw product eisen?
Ja, dat mag je zeker doen. Voor mijn Zenbook Prime ben ik vier keer terug geweest, toen was ik het zat. Uiteindelijk geld teruggekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timonator
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 19:21
Ik heb een verlicht toetsenbord geinstalleerd in de asus n76vm. Maar het brandt niet. Zijn er nog software instellingen die ik daarvoor moet aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
Timonator schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:07:
Ik heb een verlicht toetsenbord geinstalleerd in de asus n76vm. Maar het brandt niet. Zijn er nog software instellingen die ik daarvoor moet aanpassen?
Je moet er de driver voor installeren. Als je die niet hebt op bijgeleverde CD, moet je even op de webpagina van je model kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bij de boot moet het toetsenbord wel even oplichten, tenminste dat doen alle verlichte Asus toetsenborden hier in de laptops. Daarna kun je ze in Windows met een toetsencombinatie aan en uit zetten, waarbij je wel een driver/applicatie voor installeren.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 00:04
Net nog eens gebeld naar Asus sales met de vraag of er al iets meer bekend is over de releasedatum van de N550 en N750.
Daarop kreeg ik het antwoord; begin september??
Terwijl er eerst week 32-33 was gezegd.
Ik heb nog eens een mailtje gestuurd naar de verantwoordelijke van afdeling sales, misschien krijg ik hier meer duidelijkheid over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Er lijken steeds meer reviews op te duiken van de N550 (http://forum.notebookrevi...review-owners-lounge.html) en in de US is hij ook steeds meer beschikbaar (http://www.pcrush.com/pro...s-N550JV-DB72T?refid=2229). Dan lijkt mij september toch nog lang. Op de officiële websites wordt er geen woord gezegd over de N550, misschien hebben ze nog een (te) grote stock van de N56?

En nu ook in Frankrijk: http://www.laptopspirit.f...blu-ray-1-to-a-1049e.html

[ Voor 29% gewijzigd door Flying Hawkic op 18-07-2013 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
nooberke schreef op zondag 14 juli 2013 @ 13:13:
[...]

Kan je die niet gewoon via het internet vinden?

Als ik zo rond google moet hij wel te vinden zijn?
Waar dan, want ik vind alleen maar fake links naar een goede N55 recovery image...
Dus als iemand m voor mij heeft, heel graag!

[ Voor 6% gewijzigd door W00fer op 19-07-2013 04:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d--amo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-09 22:03
Ik heb gisteren een Asus N56VB-S4004H gekocht.

Deze heeft echter een vreemd probleem. Meteen bij het opstarten van de laptop hoor ik een vreemd geluid. Het lijkt wat op het geluid dat je soms hoort bij een stroomstekker. Het lijkt een soort elektrisch geluid te zijn. Moeilijk uit te leggen.

Het stop ook niet. Als de laptop gewoon in idl draait op bureaublad blijft het geluid zich constant voordoen.

Het komt alleszins niet uit de speakers, maar ik vermoed uit de hdd. Zou ook de fan kunnen zijn.

Enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Ik heb volgende informatie betrefende de N550/N750 van de Account Manager Distribution van Asus:

Wat betreft levertijd, als ik nu in de laatste gegevens kijk dan staat die verwacht in NL op 3 September.
Houd er rekening mee dat dat bij onze distribiteurs is, en dan dat het nog paar dagen duurt voordat ze in de winkels liggen.

Enige we krijgen waarschijnlijk een klein aantal N750 wat eerder binnen (W33)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Zou dat ook voor België gelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Ik vermoed dat het in BE hetzelfde of zelfs nog iets langer duurt. NL is meestal wat sneller dan BE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Ik denk dat ze het bij Asus zelf nog niet zo goed weten :). Ik hoop alleen dat het niet meer te lang duurt, want mijn huidige laptop is echt versleten!

[ Voor 43% gewijzigd door Flying Hawkic op 19-07-2013 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Wat ook jammer is is dat er ddr3 videoram in zit ipv ddr5 :( wat kost dat beetje ram nou nowadays...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanaMyst
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-12-2022
Ik heb dit topic en vele anderen doorgespit en sta nu op het punt de haren uit mijn kop te trekken.

Ik heb dus een N75SF en wil graag een ssd drive plaatsen maar ik krijg het ding met geen mogelijkheid geopend.

Ik heb alle schroeven achter verwijderd maar er zit totaal geen beweging in de afdekplaat op de onderkant.
Ook het zilverkleurige deel van de speakers aan de voorkant.
Hierdoor kon ik 4 schroeven van het toetsenbord losmaken.
Ik vermoed op basis van videos van vergelijkbare modellen dat er eerst iets onder het toetsenbord los moet.
Maar helaas, na alle schroeven te hebbben verwijderd, totaal geen beweging in het toetsenbord.

Ik krijg het idee dat klep aan de onderkant vastzit aan iets onder het toetsenbord, maar het toetsenbord zelf wordt ook tegengehouden. Kip ei verhaal dus...
Iemand enig idee, wat te doen, want verder dan een hoop gevloek, kapotte vingers en krassen op het apparaat kom ik niet.

Alvast bedankt voor degene die me uit mijn lijden verlost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Vandaag mijn WiFi kaartje in mijn N76VZ vervangen voor een Intel 6300.
Was prima te doen met een beetje geduld.

Er zitten helaas meer 2 antennes in de N76, dus als je de 6300 volledig wil benutten dan moet je een extra antenne plaatsen.

Helemaal happy dat ik nu eindelijk mijn 5GHz kan benutten :D

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.rueducommerce....e-basse-auto-alimente.htm <---- In Frankrijk kan je hem idd al kopen. Begin September zou dan vreemd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:00
solar00400 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 13:21:
Ik heb dit topic en vele anderen doorgespit en sta nu op het punt de haren uit mijn kop te trekken.

Ik heb dus een N75SF en wil graag een ssd drive plaatsen maar ik krijg het ding met geen mogelijkheid geopend.

Ik heb alle schroeven achter verwijderd maar er zit totaal geen beweging in de afdekplaat op de onderkant.
Ook het zilverkleurige deel van de speakers aan de voorkant.
Hierdoor kon ik 4 schroeven van het toetsenbord losmaken.
Ik vermoed op basis van videos van vergelijkbare modellen dat er eerst iets onder het toetsenbord los moet.
Maar helaas, na alle schroeven te hebbben verwijderd, totaal geen beweging in het toetsenbord.

Ik krijg het idee dat klep aan de onderkant vastzit aan iets onder het toetsenbord, maar het toetsenbord zelf wordt ook tegengehouden. Kip ei verhaal dus...
Iemand enig idee, wat te doen, want verder dan een hoop gevloek, kapotte vingers en krassen op het apparaat kom ik niet.

Alvast bedankt voor degene die me uit mijn lijden verlost.
Ik heb zelf de N55SF en ga er vanuit de de N75SF zo ongeveer hetzelfde is, maar dan wat groter:

Als het goed is zit er onderop, recht onder de palmrest een plaat met ventilatiegaten over ongeveer de gehele breedte. Daar zit de HDD (en ram) onder. Die plaat kan je losmaken door ik verwacht 2 schroefjes (bij mij iig) en dan de plaat iets naar voren te schuiven (van de laptop af, eventueel voorzichtig beetje wrikken met een scherp mesje/schroevendraaier) en vervolgens kan 'ie omhoog. Kan een beetje overtuiging kosten. Dan zou je gewoon bij je HDD moeten kunnen (zit waarschijnlijk vast in een soort bracket met 3 a 4 schroeven).

Als dit verhaal nergens op lijkt: post ff een foto van de onderkant, kan er op google zo gauw geen specifieke vinden van de N75SF.

Dit is een filmpje van de N55SF, ik bedoel de plaat die als eerste (op 10sec) wordt losgehaald:
YouTube: Asus N55SF disassembly

[ Voor 6% gewijzigd door Thedr op 20-07-2013 17:05 . Reden: filmpje + info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:22
Even een vraagje, het viel me deze week op dat het touchpad niets meer doet (geen fn+f9). Drivers heb ik er opnieuw op gezet, geen effect. Het touchpad staat natuurlijk wel op enabled. De nieuwste versie van ATKP erop gezet.

In het apparatenbeheer is het touchpad ook niet terug te vinden, enig idee? De andere functies werken allemaal wel naar behoren.

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistral
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 07:52
Staat hij niet bij muis in apparaatbeheer? Kijk ook eens bij verborgen pictogrammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:23

M0nkeymen

Monkeystyle!

Kimberly schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 19:31:
Even een vraagje, het viel me deze week op dat het touchpad niets meer doet (geen fn+f9). Drivers heb ik er opnieuw op gezet, geen effect. Het touchpad staat natuurlijk wel op enabled. De nieuwste versie van ATKP erop gezet.

In het apparatenbeheer is het touchpad ook niet terug te vinden, enig idee? De andere functies werken allemaal wel naar behoren.
Niet per ongeluk in de bios uitgezet?

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-08 15:33
Timonator schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:07:
Kan ik dat ook doen in mijn N56VJ? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

deze al gezien? YouTube: Asus N550JV Touchscreen Laptop Product Showcase

en toch irriteert het mij mateloos dat er ddr3 geheugen in zit. Waarom nou?

[ Voor 18% gewijzigd door Frozen op 25-07-2013 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stef602 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 23:05:
deze al gezien? YouTube: Asus N550JV Touchscreen Laptop Product Showcase

en toch irriteert het mij mateloos dat er ddr3 geheugen in zit. Waarom nou?
Geeft niet, kan niet wachten tot ik deze Asus N550 heb oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chickenrun
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-09 20:46
Sinds 14 dagen trotse eigenaar van een N76VJ...Prachtige laptop...
Gisteren opgestart, Nvidia GT635M verdwenen. Heb alleen de HD4000 nog.
Niets veranderd, niks in Bios aangepast, gewoon weg. Ook onder apparatenbeheer is de kaart niet meer zichtbaar.
Snap er geen jota van, ben toch aardig bedreven in computerland...... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
Mijn N56VJ valt soms uit het niets uit.. iemand hier ook last van of last van gehad?
Of misschien mensen die weten waar dit aan ligt?
Erg vervelend namelijk.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Wel apart dat jullie beiden een VJ hebben en problemen. Is misschien die lichting een beetje brak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chickenrun
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-09 20:46
MegaTronics schreef op zondag 28 juli 2013 @ 16:33:
Wel apart dat jullie beiden een VJ hebben en problemen. Is misschien die lichting een beetje brak?
Niet te hopen, morgen maar even terug naar de leverancier....knap waardeloos voor een high-end laptop. Mijn Toshba van 28 maanden oud draait nog steeds als een zonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
MegaTronics schreef op zondag 28 juli 2013 @ 16:33:
Heb m al dik 2 maand in huis, lichting zal t dus niet zijn :9 .
Maar las wel iets over het touchpad in dit topic, dat dat wel eens uitval veroorzaakt.. Lijkt me wel apart

Heb het tot nu toe ook maar 3x gehad, vaak is het dus niet, maar uitvallen blijft uitvallen

[ Voor 11% gewijzigd door marijn65 op 28-07-2013 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Op mijn werk hebben we een drietal N76VM als thuiswerkplek en een van die is ook al 3 keer naar Asus geweest. De eerste keer deed de ESC en F1 toets het niet meer. Daar is toen het toetsenbord vervangen, echter begon die machine daarna opstart problemen te krijgen (ging niet aan, of je moest de batterij er uit halen en dan proberen op te starten). Weer terug gestuurd, waarbij het moederbord is vervangen, echter kwam die terug met het euvel dat de toetsenbord verlichting het niet meer deed, dus kon die weer retour om dat te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 12:13
MegaTronics schreef op maandag 29 juli 2013 @ 07:14:
Op mijn werk hebben we een drietal N76VM als thuiswerkplek en een van die is ook al 3 keer naar Asus geweest. De eerste keer deed de ESC en F1 toets het niet meer. Daar is toen het toetsenbord vervangen, echter begon die machine daarna opstart problemen te krijgen (ging niet aan, of je moest de batterij er uit halen en dan proberen op te starten). Weer terug gestuurd, waarbij het moederbord is vervangen, echter kwam die terug met het euvel dat de toetsenbord verlichting het niet meer deed, dus kon die weer retour om dat te fixen.
Ze testen de boel daar echt niet of wel :P ?

Ik zit zelf nog steeds te wachten op de haswell refresh van de 17 inch series...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N550 review:
http://www.notebookcheck....01H-Notebook.97649.0.html

Ik vind het een beetje teleurstellend. Je krijgt het 'orangegate' IPS paneel, de koeling is duidelijk ontoereikend. Ik had juist gehoopt dat ze dat 'IPS' zou betekenen dat ze dat paneel niet gebruikten. De koeling is op de N56 ook al matig (qua koelcapaciteit, de fan noise is king) maar enkel verslechterd in deze iteratie.

Het interne ontwerp vind ik ook een beetje vreemd. Er zitten alleen schroeven aan de randen van de body. Toetsenbord flex gegarandeerd? De positie van de ventilatiegaten is ook vaag, er zit een enorm koelblok op de GPU er zit geen ventilatie op die plek aan de onderkant. Als er een blok metaal zit verwacht ik juist contact met de open lucht.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2013 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 01:33:
N550 review:
http://www.notebookcheck....01H-Notebook.97649.0.html

Ik vind het een beetje teleurstellend. Je krijgt het 'orangegate' IPS paneel, de koeling is duidelijk ontoereikend. Ik had juist gehoopt dat ze dat 'IPS' zou betekenen dat ze dat paneel niet gebruikten. De koeling is op de N56 ook al matig (qua koelcapaciteit, de fan noise is king) maar enkel verslechterd in deze iteratie.

Het interne ontwerp vind ik ook een beetje vreemd. Er zitten alleen schroeven aan de randen van de body. Toetsenbord flex gegarandeerd? De positie van de ventilatiegaten is ook vaag, er zit een enorm koelblok op de GPU er zit geen ventilatie op die plek aan de onderkant. Als er een blok metaal zit verwacht ik juist contact met de open lucht.
Het enige wat wel positief is, is de batterijduur.
Overigens is de Ideapad y510 met gtx 755m nu beschikbaar op paradigit.

De asus zal het nog wel lastig krijgen. Hij wordt niet zo heet als de concurrentie maar 45 graden aan je vingers is niet echt fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Zodra de N550JV leverbaar is (waarchijnlijk eerst bij coolblue) wil ik de 750GB schijf verplaatsen naar de dvd-speler en in de plaats van de harde schijf een SSD laten plaatsen.
Ik ben niet zo handig om dit zelf te doen.
Is er iemand van jullie die dit mits betaling uiteraard voor mij wil doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 21:32

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Is het niet handiger om de ssd in het dvd slot in te bouwen? En dan in de bios die schijf als bootschijf te markeren? (Voor zover dit mogelijk is). Heb wel gehoord dat de harddisk ging resoneren in de dvd bay, een ssd heeft daar helemaal geen last van. Inbouwen is ook niet heel moeilijk op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside
Mr_gadget schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:26:
Is het niet handiger om de ssd in het dvd slot in te bouwen? En dan in de bios die schijf als bootschijf te markeren? (Voor zover dit mogelijk is). Heb wel gehoord dat de harddisk ging resoneren in de dvd bay, een ssd heeft daar helemaal geen last van. Inbouwen is ook niet heel moeilijk op die manier.
Nee, harde schijf heeft een SATA-3 aansluiting terwijl de DVD-slot maar een SATA-2 aansluiting heeft. Je zou dus niet van de volle snelheid van een SSD kunnen genieten als die in de caddy ingebouwd is. Daarbij is het verplaatsen van de harde schijf niet moeilijk. De bodemplaat moet er bij de N550 toch af om de dvd drive los te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Als er iemand is die het voor me kan/wilt doen tegen de juiste prijs, dan hoor ik het graag.Stuur dan ffe een DM en ik neem terug contact op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:30
Ik ben op zoek naar een laptop voor mijn studie waar ik in september mee begin.
Ik wilde eerst een ultrabook aanschaffen, maar hier zie ik toch maar vanaf door het ontbreken van aansluitingen en de hoge prijs.

Nu heb ik gister de Asus N56 gezien bij media markt, om precies te zijn: pricewatch: Asus N56VJ-S4149H

Hier laat ik bij media markt nog 4 GB geheugen, en een 256 GB SSD in zetten.
Volgens mij heb ik dan voor een redelijke prijs een redelijke laptop. Het enige waar ik me een beetje zorgen over maak is de accuduur.... (dat is ook de reden dat ik niet wil kiezen voor de versie met de i7).

Is dit een goede keuze, of zijn er andere opties?

Moet je in LAA zijn ;)

[ Voor 2% gewijzigd door Bolletje op 02-08-2013 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,

Ik heb een probleem. IK heb heden ochtend mijn Asus N56VZ-4215 laten stuiteren op de grond. Gelukkig alleen de buitenkant zichtbare schade.
Is dit makkelijk te vervangen en waar kan ik een behuizing op de kop tikken.

ik hoor graag van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Verwijderd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 17:32:
Heren,

Ik heb een probleem. IK heb heden ochtend mijn Asus N56VZ-4215 laten stuiteren op de grond. Gelukkig alleen de buitenkant zichtbare schade.
Is dit makkelijk te vervangen en waar kan ik een behuizing op de kop tikken.

ik hoor graag van jullie.
Wellicht op Asusparts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga er eens een kijkje nemen. Weet iemand toevallig het type nummer voor de stalen afdek plaat? en onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietstasss
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 07:47
Hallo, even een snelle korte vraag, zijn alle laptops van de N76 serie voorzien van een verlicht toetsenbord en een mat scherm?
En, hoeveel Ram sloten bezitten ze? Mocht ik het Ram geheugen uit willen breiden..
(Het gaat mij in het bijzonder om de Asus N76VB-T4038H)
Groeten Arno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bij mijn weten 2 sloten, dus als je wilt uitbreiden naar de maximale 16 GB moet je RAM modules vervangen.

Geen idee of het verlichte toetsenbord standaard is.

[ Voor 21% gewijzigd door MegaTronics op 06-08-2013 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Laatst online: 18-07-2021
Gister heb ik een Asus N76VB (t4046h) aangeschaft en hierbij zit een losse accu die erin geklikt dient te worden. Echter, zonder de accu werkt de laptop via netstroom. Er wordt dan aangegeven er geen accu is aangesloten. Heeft deze laptop een voeding speciaal voor netstroom?
Dit kan ik niet terug vinden via de handleiding of via internet.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Luxicon schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:55:
Gister heb ik een Asus N76VB (t4046h) aangeschaft en hierbij zit een losse accu die erin geklikt dient te worden. Echter, zonder de accu werkt de laptop via netstroom. Er wordt dan aangegeven er geen accu is aangesloten. Heeft deze laptop een voeding speciaal voor netstroom?
Dit kan ik niet terug vinden via de handleiding of via internet.
Zit denk ik in dat dikke blok in je stroomkabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Op die manier, en is het verstandig de accu te verwijderen, indien ik een stopcontact in de buurt heb?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je dat doen? De tijd van overladen en geheugen effect accu's zijn al lang voorbij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Goed, maar de accu kan toch nog wel afzwakken?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 09:39
Luxicon schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:37:
Als je je accu nooit gebruikt gaat hij ook kapot hoor. Gewoon netjes laten inzitten, daar is hij voor gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Prima, en het is dus geen probleem om de netstroom aangekoppeld te houden terwijl de accu opgeladen is?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luxicon schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:37:
Ja, maar dat doet hij net zo goed als de accu er niet in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 09:39
Luxicon schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:41:
Prima, en het is dus geen probleem om de netstroom aangekoppeld te houden terwijl de accu opgeladen is?
Neen, is geen enkel probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Super, dan weet ik genoeg, bedankt allemaal. ;)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Slijtage van de accu is bij mijn HP uit 2008 niet echt schokkend te noemen:

Afbeeldingslocatie: http://spilleman.net/gathering/accuhp.png

In 5 jaar tijd 9% wear vind ik niet gek. Laptop word eigenlijk continue aan het netsnoer gehangen. Een paar keer is de accu helemaal leeg gelopen, omdat ik toen de stroomkabel niet goed bevestigd had.

Ik kan mij nog de accu's uit de Dell Latitude D800 (of de D810) herinneren bij mijn vorige werkgever. Die waren echt allemaal na een half jaar aan gort.

Oftewel, het ligt allemaal aan het gebruikte materiaal. Tegenwoordig zou je er van uit mogen gaan dat ze wel weten hoe ze een goede accu maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 21:32

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Met welk programma heb je deze statistieken gemaakt? Vraag me btw af of dit eigenlijk wel klopt als hij permanent aan de stroom ligt. Moet hij niet een keer flink ontladen worden om te weten hoeveel capaciteit erin zit? Volgens mij is het meten van het voltage niet genoeg om echt accuraat de capaciteit te meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Met Aida64 en dan het scherm bij Computer -> Power Management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 16:23
Die slijtage is niet volledig te vertrouwen had ik gemerkt bij m'n vorige laptop. Die stond op een gegeven moment op 25%.. Maandje later keek ik nog eens en stond ie opeens op 13%. Geen idee hoe dit kan, maar sindsdien neem ik het allemaal maar met een korreltje zout :P
Pagina: 1 ... 54 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.