Mijn N53SV-SZ404V anders niet, de CPU welke het warmst wordt haal de 75 graden en hoger is ie nog nooit geweest.
Verder is het downclocken waar de reviewer over spreekt niet echt ernstig. De CPU zou tijdens de marteling die Prime95 heet in theorie op 3.2 GHz kunnen draaien (2.4 GHz base clock en 8 turbo bins van 100 MHz), maar een downclock naar 2.7 GHz is niet echt rampzalig. Zeker niet wanneer we dit vergelijken met het type throttlen dat we in sommige notebooks zien, waar de performance na een minuutje gamen compleet in elkaar kakt.
Bovendien zien we dat de CPU in de wat meer realistische tests, een PCMark run en twee uur Skyrimmen, comfortabel boven de 3 GHz blijft zitten. Het is dus onwaarschijnlijk dat je er echt last van gaat hebben.
Dat valt dan nog weer mee inderdaad.
Wat het toetsenbord betreft is het mijn ervaring dat dit erg subjectief is. Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van mijn N55 toetsenbord, maar een vriendin van me vindt het heerlijk typen. Gewoon even in de winkel uitproberen zou mijn advies zijn.
Natuurlijk is dit subjectief, ik vind het huidige toetsenbord van mn N53 ook wel fijn werken maar hier zijn volgens mij ook veel klachten over geweest.
Het geluid is geen punt wanneer je doorgaans met speakers of een headset je ding doet, maar anders inderdaad wel een beetje jammer.
Dat is dus precies mijn punt, ik heb de laptop nog wel eens ergens staan of ik ga ergens heen en zet daar muziek op, met mn N53 gaat dat geweldig, het geluid systeem is zeker een pluspunt aan dit ding.