Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-09 17:27
_Brake_ schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:46:
[...]

Si, maar tast dat de laptop / Windows installatie zo aan na het deïnstalleren van alle software die je niet nodig hebt? Ik heb het een kans gegeven en tot nu toe valt met me absoluut niet tegen!
Mwah, op een SSD zal je het niet zo snel merken. Er start namelijk een hoop onzin met het OS op (zie msconfig) Daarnaast gebruik je waarschijnlijk de helft niet.

Ik installeer altijd gewoon een schoon OS. Alle backup partities worden verwijdert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 21:26:
Ik heb gister te horen gekregen dat ik geslaagd ben op mijn middelbare school. Nu ben ik voor mijn vervolg opleiding opzoek gegaan naar een nieuwe laptop. Uiteindelijk ben ik bij de "ASUS N56 Series N56VB-S4004H" uitgekomen. Deze kost €969,- en is direct leverbaar.

Nu is mijn vraag: Deze kopen of wachten op de N550 met Haswell. Hoeduur zal de N550 verwachten jullie worden en wanneer zal deze te koop zijn?

Specs:

- Intel Core i7-4700HQ (Haswell)
- 8GB RAM DDR3 1600 MHz
- Nvidia GeForce GT 750M (4GB dedicated geheugen)
Waar haal je die specs vandaan? Ik betwijfel ten zeerste of asus ook maar met 1 notebook komt met een HQ CPU er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Tc662 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 21:35:
Ik heb momenteel een Asus n75, ik vroeg mij af of ik hier windows 8 op kan zetten?
Heb gekeken op de officiele website van asus, maar daar zijn alleen maar drivers voor windows 7 64 bit te downloaden, werken deze gewoon op windows 8?
Ja, en anders kun je sommige programma's (zoals power4gear hybrid) van de Asus n76vz downloaden. Deze werken ook op de n75.. Mocht een driver niet goed installeren kun je altijd nog naar de website van de fabrikant downloaden. Bijv. nvidia, intel, realtek etc.
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 12:03:
[...]

Waar haal je die specs vandaan? Ik betwijfel ten zeerste of asus ook maar met 1 notebook komt met een HQ CPU er in.
nieuws: Asus brengt ROG-gamelaptop en nieuwe N-laptops met Haswell uit
Asus heeft ook opvolgers van de N56 en N76 in de planning. Deze N550 en N750 krijgen touchscreens en de resolutie van 1920x1080 pixels. De processor wordt de Core i7-4700HQ-quadcore uit Intels vierde generatie Core-chips met codenaam Haswell. De GT3-gpu zal de grafische verwerking van beelden verzorgen, maar er komen ook modellen met de Nvidia GeForce GT 750M. De N-laptops worden daarnaast voorzien van 8 of 12GB ddr3-werkgeheugen, terwijl de opslagcapaciteit maximaal 1TB bedraagt.

[ Voor 43% gewijzigd door hostler op 15-06-2013 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noerie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-07 10:49
Enig idee wanneer de Asus N550 naar NL komt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-08 15:33
noerie schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 12:17:
Enig idee wanneer de Asus N550 naar NL komt ?
Is een paar berichten geleden verteld! Eerst lezen dan vragen :D
Maar week 32-33 las ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
krijg vanmiddag eindelijk mn ssd en caddy binnen :).
ALS postnl geen vertraging heeft met de post dan.

Maar is het ook mogelijk om mn hdd naar mn ssd te 'migreren' zonder dat ze beide in mn lap zitten?
Dus bijv eerst naar exhdd en dan naar ssd.

Is btw alleen nodig als ik mn caddy nog niet heb vandaaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
marijn65 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 12:31:
krijg vanmiddag eindelijk mn ssd en caddy binnen :).
ALS postnl geen vertraging heeft met de post dan.

Maar is het ook mogelijk om mn hdd naar mn ssd te 'migreren' zonder dat ze beide in mn lap zitten?
Dus bijv eerst naar exhdd en dan naar ssd.

Is btw alleen nodig als ik mn caddy nog niet heb vandaaag
Kan, Gewoon een image maken van je hdd en terug zetten op je SSD. Zorg wel dat het past qua ruimte :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
hostler schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 12:41:
[...]

Kan, Gewoon een image maken van je hdd en terug zetten op je SSD. Zorg wel dat het past qua ruimte :X
alright! I'll give it a shot.
Dacht dat dat niet kon, maar met speciale programmatjes moest!
Aangezien je ook die systeempartitie etc moet overzetten maar die kan natuurlijk bij die image in d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahh, ik vat hem al. Het verschil tussen de HQ en MQ is dat de HQ alleen bschikbaar is in BGA (gesoldeerd). Dit model heeft echter geen iris pro graphics. Ik dacht dat alle H modellen iris pro hadden.

Wat wel vreemd is is dat de i7-4800MQ even duur is als de i7-4700HQ, terwijl de eerste 300mhz sneller is, een hoger geclockte IGP bevat, en een pga socket heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
helllup.
Heb mn nieuwe ssd er net ingezet, maar mn lap herkent m niet in de bios..
Hoe zorg ik ervoor dat die dat wel gaat doen?

EDIT:
Na nog een keer opnieuw op te starten herkent die m wel.
Alleen nu herkent acronis hem nog niet..
Als ik wil herstellen heb ik alleen de optie om te herstellen op de exHDD waar mn image op staat.

EDIT2:
Moest hem eerst als nieuwe schijf toevoegen, is gelukt maar ik ga het anders doen.
Wacht eerst nog ff op mn caddy en zet het dan over dmw Paragon Migrate OS. :)

[ Voor 64% gewijzigd door marijn65 op 15-06-2013 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
SSD (Kingston SSDNow V300 120GB) zit erin, HDD caddy ook, en hij doet het geweldig!
Merk gelijk het verschil! <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annuh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-09 18:39
Zojuist wou ik een nieuwe SSD (Samsung 840) installeren en hier Windows 7 opzetten. Als ik de laptop vervolgens aanzet, kom ik gelijk in de BIOS. Zelfs nadat FastBoot uitgezet is en CSM aangezet is.
De Windows 7 USB stick zit erin, in de bios is ingesteld dat er van de USB moet worden opgestart!

EDIT: Het lijkt wel of de instellingen niet worden onthouden, want FastBoot staat weer aan en CSM staat weer uit...

Kunnen jullie mij verder helpen?! :)

[ Voor 25% gewijzigd door annuh op 15-06-2013 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:46
annuh schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 19:32:
Zojuist wou ik een nieuwe SSD (Samsung 840) installeren en hier Windows 7 opzetten. Als ik de laptop vervolgens aanzet, kom ik gelijk in de BIOS. Zelfs nadat FastBoot uitgezet is en CSM aangezet is.
De Windows 7 USB stick zit erin, in de bios is ingesteld dat er van de USB moet worden opgestart!

EDIT: Het lijkt wel of de instellingen niet worden onthouden, want FastBoot staat weer aan en CSM staat weer uit...

Kunnen jullie mij verder helpen?! :)
Na het installeren van mijn 840 Pro kwam ik inderdaad ook in de Bios, FastBoot uitzetten was het enige wat ik hoefde te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
wat is dat precies dat CSM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
okeeee.
Maar waarom hebben ze daar dan een optie voor, zodra je het uitzet kan je namelijk fast boot enzo instellen maar wat heeft dit dan te maken met service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb sinds anderhalve week een n76v gekocht. De eerste keer dat ik hem opgestart had deed hij er pak en beet 20 seconde over. Nu heb ik er een office pakket opgezet en fifa13, meer nog niet en het opstarten duurt een kwartier :( echt super lang, na het opstarten is hij weer gruwelijk snel. Ik heb mijn virus scanner de meest uitgebreide scan laten uitvoeren dat duurde ongeveer 6 uur en niets gevonden. Herkent iemand dit probleem of weet waar het aan kan liggen? Graag een reactie.

Groeten Addy,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-09 14:22
Ik ben van plan de pricewatch: Asus N56VB-S4054H aan te schaffen. in combinatie met een HDD caddy en Samsung 840 Pro 128GB. heeft iemand ervaring met deze laptop? of is er een beter alternatief van asus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
dicee schreef op maandag 17 juni 2013 @ 15:54:
Ik ben van plan de pricewatch: Asus N56VB-S4054H aan te schaffen. in combinatie met een HDD caddy en Samsung 840 Pro 128GB. heeft iemand ervaring met deze laptop? of is er een beter alternatief van asus?
Persoonlijk zou ik wachten op de nieuwe N-serie. De N550.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicee
Deze zijn nog wat duurder neem ik aan? touchscreen en blueray heeft geen meerwaarde voor mij maar een betere videokaart eventueel wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niektb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-08-2024
Prijzen weten we pas als ze uit zijn. Bovendien gaan dan prijzen van bestaande modellen waarschijnlijk wel omlaag.

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermaeson
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 08:40
Ik heb inmiddels meerdere malen gelezen dat vaak de FN toets het af laat weten. Hebben jullie dit ook bij andere toetsen? Bij mij is bijv. de D bijvoorbeeld vrij lam. Laat af en toe voor een gedeelte los en kan m zo lostrekken om hem opnieuw vast te zetten. Echter raakt ie dan later weer opnieuw los. Het gaat om een N76.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist mijn ASUS N56VB-S4004H binnen gekregen, deze staat echter al vol met ASUS bloatware. Tevens zijn er 2 partities terwijl ik er maar 1 wil. Nu wil ik de pc formatteren en een nieuwe Windows 8 installatie doen. Ik heb de Windows 8 CD thuisliggen, deze bevat echter maar een code voor één pc. Nu wil ik met deze CD een nieuwe Windows 8 installatie doen. Heeft iemand enig idee hoe het zit met je serienummer dan? Kan ik de code van de laptop zelf gebruiken, en zo ja.. waar vind ik deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:50:
Ik heb zojuist mijn ASUS N56VB-S4004H binnen gekregen, deze staat echter al vol met ASUS bloatware. Tevens zijn er 2 partities terwijl ik er maar 1 wil. Nu wil ik de pc formatteren en een nieuwe Windows 8 installatie doen. Ik heb de Windows 8 CD thuisliggen, deze bevat echter maar een code voor één pc. Nu wil ik met deze CD een nieuwe Windows 8 installatie doen. Heeft iemand enig idee hoe het zit met je serienummer dan? Kan ik de code van de laptop zelf gebruiken, en zo ja.. waar vind ik deze?
De serial zit ingebakken in de BIOS, als je Windows 8 DVD de juiste versie is zou hij automatisch die serial moeten gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nooberke schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:31:
[...]

De serial zit ingebakken in de BIOS, als je Windows 8 DVD de juiste versie is zou hij automatisch die serial moeten gebruiken
Moet ik dan ergens rekening mee houden bij het keuze scherm van partities? Welke kan ik verwijderen? Ik heb een :C en een :D partitie, de recovery partitie lijkt me dat ik moet behouden, en dat ik C/D kan verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:38:
[...]

Moet ik dan ergens rekening mee houden bij het keuze scherm van partities? Welke kan ik verwijderen? Ik heb een :C en een :D partitie, de recovery partitie lijkt me dat ik moet behouden, en dat ik C/D kan verwijderen?
Je kan alle partities verwijderen!
Heb ik zelf ook gedaan!
Heb alleen win 8 pro erop gezet dus die pakte die code helaas niet..
Maar na een schone win 8 installatie zou je lap automatisch de code moeten herkennen, lukt dat niet kun je altijd bij de klantenservice een nieuw serie nummer opvragen :)

Zelfs de recovery kan je verwijderen, houd er wel rekening mee dat die niet meer terug te halen is.
Alleen als je je laptop weer wilt herstellen met al die asus troep zou ik hem behouden :')

[ Voor 13% gewijzigd door marijn65 op 21-06-2013 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 09:33
Vandaag Linux Mint 15 geïnstalleerd op mijn N56VZ, werkt vooralsnog prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Cubic X schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 17:12:
Vandaag Linux Mint 15 geïnstalleerd op mijn N56VZ, werkt vooralsnog prima!
Hoe heb je het precies gedaan met nvidia optimus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 09:33
hostler schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 17:27:
[...]

Hoe heb je het precies gedaan met nvidia optimus?
Bumblebee geïnstalleerd zoals aangegeven op de officiële Ubuntu documentatie staat aangegeven (https://wiki.ubuntu.com/Bumblebee). Werkt goed. Normaal draait alles op de Intel kaart (die alles behalve games prima aan kan) en als je meer power wil tik in je in je terminal
optirun <naam>
Ik heb het getest met Glxspheres en het werkt goed :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Kent hier iemand de nieuwe laders van de N55 serie?

Zogenaamde thin & light versies. Zelfde output 6.32 ampere. Ik zie dat de standaard powerbrick 120w ook verkocht is voor Liteon producten. Vind m zelf nogal lomp, en in kwam deze tegen, maar weet niet hoe dik hij is.

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/Original-Genuine-OEM-Thin-Light-120W-AC-Adapter-for-Asus-N56VM-RB71-N55SF-DS71-/00/s/NTEwWDcyNg==/z/iNUAAMXQiNdReWPt/$(KGrHqJ,!lwFFy5pmCo9BReWPtTykg~~60_12.JPG

Te verkrijgen op Ebay, nog nergens anders gezien

http://www.ebay.com/itm/O...rgers&hash=item3381ad1b32

Meer pics: http://www.mini-it.com/gallery.php?id=428&img=1294

[ Voor 69% gewijzigd door W00fer op 22-06-2013 04:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 16:17
Cubic X schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 19:19:
[...]

Bumblebee geïnstalleerd zoals aangegeven op de officiële Ubuntu documentatie staat aangegeven (https://wiki.ubuntu.com/Bumblebee). Werkt goed. Normaal draait alles op de Intel kaart (die alles behalve games prima aan kan) en als je meer power wil tik in je in je terminal

[...]

Ik heb het getest met Glxspheres en het werkt goed :) .
Als je primusrun gebruikt is de performance een stuk hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
Heb het een tijd geleden ook gezien op dit forum, dat de subwoofer allerlei rare geluiden maakt tijden het scrollen/typen.
Lange tijd geen last van gehad maar sinds vandaag valt het mij ook opeens op.
Wat doe ik hier precies aaan?

Zodra ik WavesMaxx opstart, is het buzzen continue..

[ Voor 10% gewijzigd door marijn65 op 22-06-2013 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
W00fer schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 03:56:
Kent hier iemand de nieuwe laders van de N55 serie?

Zogenaamde thin & light versies. Zelfde output 6.32 ampere. Ik zie dat de standaard powerbrick 120w ook verkocht is voor Liteon producten. Vind m zelf nogal lomp, en in kwam deze tegen, maar weet niet hoe dik hij is.

[afbeelding]

Te verkrijgen op Ebay, nog nergens anders gezien

http://www.ebay.com/itm/O...rgers&hash=item3381ad1b32

Meer pics: http://www.mini-it.com/gallery.php?id=428&img=1294
Heb die adapter ook, zat bij mijn N56...tin en light wil ik hem nou niet echt noemen :+

Hij is wat breder en dunner dan de "oude" 120W adapter :P

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img607/5576/m2k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img835/8011/fuyn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Is hier al iemand erin geslaagd om de WLAN te vervangen van de N76?
Ik ben van plan om de Killer 1202 WLAN erin te stoppen, maar ik ben benieuwd of ik de hele casing (incl alle flat cables e.d.) eraf moet halen, of dat ik een gedeelte open kan maken en via een opeing de WLAN kan verwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noerie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-07 10:49
OPGELOST ! :)

[ Voor 97% gewijzigd door noerie op 22-06-2013 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thelanorth
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-04 09:54
marijn65 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 09:51:
Heb het een tijd geleden ook gezien op dit forum, dat de subwoofer allerlei rare geluiden maakt tijden het scrollen/typen.
Lange tijd geen last van gehad maar sinds vandaag valt het mij ook opeens op.
Wat doe ik hier precies aaan?

Zodra ik WavesMaxx opstart, is het buzzen continue..
Dit heb ik ook! Maar ik heb nog geen oplossining kunnen vinden. Als ik toch geen geluid afspeel haal ik de subwoofer er altijd maar vanaf...
Maar vreemd is het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marijn65 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:06:
[...]

Je kan alle partities verwijderen!
Heb ik zelf ook gedaan!
Heb alleen win 8 pro erop gezet dus die pakte die code helaas niet..
Maar na een schone win 8 installatie zou je lap automatisch de code moeten herkennen, lukt dat niet kun je altijd bij de klantenservice een nieuw serie nummer opvragen :)

Zelfs de recovery kan je verwijderen, houd er wel rekening mee dat die niet meer terug te halen is.
Alleen als je je laptop weer wilt herstellen met al die asus troep zou ik hem behouden :')
Dankje, zojuist gedaan. Staat nu een volledig schone Windows 8 Pro op, werkte inderdaad helaas niet met de ingebaken code omdat deze de standaard Windows 8 versie was. Maar ik heb hem natuurlijk vervolgens volkomen ''eerlijk'' (;)) aangeschaft. Bedankt voor je hulp :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:17
Hebbje dan nog wel de snelle boot als je alle partities verwijdert?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 15:49:
[...]

Dankje, zojuist gedaan. Staat nu een volledig schone Windows 8 Pro op, werkte inderdaad helaas niet met de ingebaken code omdat deze de standaard Windows 8 versie was. Maar ik heb hem natuurlijk vervolgens volkomen ''eerlijk'' (;)) aangeschaft. Bedankt voor je hulp :*)
You're welcome Rob!
haha precies hetzelfde hier, toch apart dat dat allemaal nog en nog steeds kan tegenwoordig, maar lig er niet wakker van! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 12:52
Net viel me op dat ik bij apparaatbeheer een 'onbekend apparaat' heb staan. Ik heb een n56VZ.. Heeft iemand anders dat ook toevallig en weet iemand hoe je erachter komt welk apparaat het is? :P
Naar stuurprogramma's zoeken helpt in ieder geval niet..

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 22:18
Thelanorth schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 12:39:
[...]

Dit heb ik ook! Maar ik heb nog geen oplossining kunnen vinden. Als ik toch geen geluid afspeel haal ik de subwoofer er altijd maar vanaf...
Maar vreemd is het wel!
Hier had ik ook last van. Wanneer ik het volume maximaal zette en dan op het schuivertje klikte om het volume te 'testen' bleef dit ook een tijd nagalmen.

Dit is opgelost door een driverupdate naar versie V6.0.1.6809 (klik) Even Windows 8 selecteren in het drop-down menu en dan bij Audio. Het werkt ook gewoon op Windows 7 hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Gerwin89 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 22:18:
Net viel me op dat ik bij apparaatbeheer een 'onbekend apparaat' heb staan. Ik heb een n56VZ.. Heeft iemand anders dat ook toevallig en weet iemand hoe je erachter komt welk apparaat het is? :P
driver cd er in en naar drivers laten zoeken op de cd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
Bluefall schreef op zondag 23 juni 2013 @ 09:25:
[...]

Hier had ik ook last van. Wanneer ik het volume maximaal zette en dan op het schuivertje klikte om het volume te 'testen' bleef dit ook een tijd nagalmen.

Dit is opgelost door een driverupdate naar versie V6.0.1.6809 (klik) Even Windows 8 selecteren in het drop-down menu en dan bij Audio. Het werkt ook gewoon op Windows 7 hoor.
Ik heb mn realtek driver al geupdate, zelfs naar een nog nieuwere versie dan die, maar dat hielp niks..
downgraden dan maar en hopen dat dat wel helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Gerwin89 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 22:18:
Via Google zoeken op VEN, DEV en eventueel SUBSYS ID geen optie?

Afbeeldingslocatie: http://www.magicdriver.com/images/ven_dev_1.jpg

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
MegaTronics schreef op zondag 23 juni 2013 @ 13:05:
[...]

Via Google zoeken op VEN, DEV en eventueel SUBSYS ID geen optie?
Dank voor deze tip! Even gedaan en het bleek Asus Wireless Radio control te zijn. Dit is een functie fn + f2 om zo je netwerkadapter in vliegtuigmodus te zetten. Totaal overbodig dus, maar ik heb in ieder geval geen onbekende apparaten meer :). Top! d:)b

EDIT: Totaal iets anders, maar ik zag dat er een nieuwe bios firmware beschikbaar is voor de Asus N56.
Met als changelist 'update EC firmware'. EC staat voor embedded controller. Weet iemand wat een EC doet?

[ Voor 19% gewijzigd door Gerwin89 op 23-06-2013 15:42 ]

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel of ik die nieuwe asus g750 ga kopen.

Nu confuseerd mij het volgende 8)7
G750JX-T4039H is de laptop die nu bij een aantal winkels te koop is in ons fraaie land voor 1.800 - 1.900 euro.

Echter de meeste websites vermelden dat er de grafische kaart gtx 770mx in zit terwijl ik het vermoeden heb dat het de gtx 770m is. Ik heb ook nergens vernomen dat de x variant al gemaakt is... maar dan is het toch wel weer vaag dat verschillende webwinkels de x variant noemen.

Hebben jullie een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2013 @ 22:00:
Ik twijfel of ik die nieuwe asus g750 ga kopen.

Nu confuseerd mij het volgende 8)7
G750JX-T4039H is de laptop die nu bij een aantal winkels te koop is in ons fraaie land voor 1.800 - 1.900 euro.

Echter de meeste websites vermelden dat er de grafische kaart gtx 770mx in zit terwijl ik het vermoeden heb dat het de gtx 770m is. Ik heb ook nergens vernomen dat de x variant al gemaakt is... maar dan is het toch wel weer vaag dat verschillende webwinkels de x variant noemen.

Hebben jullie een idee?
Dit is het N-series ervaringen topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
dCY schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 11:43:
Ik ben van plan om de Killer 1202 WLAN erin te stoppen, maar ik ben benieuwd of ik de hele casing (incl alle flat cables e.d.) eraf moet halen, of dat ik een gedeelte open kan maken en via een opeing de WLAN kan verwisselen.
Waarom een Killer kaartje, als de 802.11 AC versies eraan komen of al te bestellen zijn?

http://9to5mac.com/2013/0...uetooth-card-in-the-wild/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 16:07
dCY schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 11:43:
Jep heb ik vervangen.

Het is niet moeilijk hoor.
Gewoon de schroefjes eruit en dan voorzichtig het plastick van het aluminium scheiden en je ziet de onderkant.

En daar zie je je kaartje zitten..
En vervangen die handel

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bathing Aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 15:01
Weet iemand wat voor draadloos internet kaartje er in de pricewatch: Asus N56VB-S4004H zit?

Er staat duidelijk bij:
"Verbinding (wlan) 802.11a, 802.11b, 802.11g, 802.11n
5GHz-ondersteuning Ja"

Het kan dus niet de Intel Centrino Wireless-N 2230 zijn (mits dit een typefout is), want die opereert niet op de 5 Ghz band.

De Wireless-N 2230 single-band kaartjes zitten volgens mij in bijna alle iets oudere N-series. Deze komen maar mager uit de reviews, dus ik ben wel benieuwd. :9

[ Voor 21% gewijzigd door Bathing Aap op 24-06-2013 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Bathing Aap schreef op maandag 24 juni 2013 @ 12:40:
Weet iemand wat voor draadloos internet kaartje er in de pricewatch: Asus N56VB-S4004H zit?

Er staat duidelijk bij:
"Verbinding (wlan) 802.11a, 802.11b, 802.11g, 802.11n
5GHz-ondersteuning Ja"

Het kan dus niet de Wireless-N 2230 zijn (mits dit een typefout is), want die opereert niet op de 5 Ghz band.
Wat zegt apparaatbeheer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bathing Aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 15:01
hostler schreef op maandag 24 juni 2013 @ 12:42:
[...]

Wat zegt apparaatbeheer?
Ik bezit deze laptop helaas niet, anders had ik het wel geweten! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Bathing Aap schreef op maandag 24 juni 2013 @ 12:50:
[...]

Ik bezit deze laptop helaas niet, anders had ik het wel geweten! ;)
Ah, dat verklaart een hoop 8)7

Volgens mij stopt Asus zelden een Intel kaartje in hun laptops. Meestal Atheros en Azurewave.

Ga er maar van uit dat het niet echt high-end spul is. Ik heb zelf een upgrade gedaan naar de pricewatch: Intel Centrino Ultimate-N 6300 in mijn N55

Weet wel dat als je het kaartje zou willen upgraden dat je de bluetooth functionaliteit verliest (zit namelijk op de wi-fi kaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
hostler schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:02:
[...]

Volgens mij stopt Asus zelden een Intel kaartje in hun laptops. Meestal Atheros en Azurewave.

Ga er maar van uit dat het niet echt high-end spul is. Ik heb zelf een upgrade gedaan naar de pricewatch: Intel Centrino Ultimate-N 6300 in mijn N55

Weet wel dat als je het kaartje zou willen upgraden dat je de bluetooth functionaliteit verliest (zit namelijk op de wi-fi kaart).
Mijn UX51 had een Intel 6230, de K53 van me pa een Intel N100 (zit nu een 6230 in), mijn N56 heeft een Intel N2230

Blijkbaar gebruikt Asus toch wel Intel, of het moet wel heel toevallig zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
hostler schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:02:
[...]

In mijn Asus zit ook een intel kaartje. Een centrino wireless N 2230.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
Heb de laatste tijd trouwens vaak last van een vastlopende verkenner, als ik bijvoorbeeld rechtermuisknop doe, duurt het soms een tijdje voordat hij het menu toont, soms doet die helemaal niks en loopt mn verkenner vast... oplossingen? :(

[ Voor 28% gewijzigd door marijn65 op 25-06-2013 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
Wat heeft iedereen trouwens met die wifi chips vervangen? No offence!
Maar vraag het me af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
Omdat de Artheros nic een drama was qua bereik en snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
kellhus schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:55:
Omdat de Artheros nic een drama was qua bereik en snelheid.
Aha! op die fiets :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvian
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 18:24
Ik heb er een intel centrino wireless N 2230 kaartje inzitten en die werkt als een trein. Eigenlijk wel door heel het huis met ongeveer 10 wifi netwerken in de buurt.

Wow, I don't believe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Koen__
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-09 21:39
http://hddcaddy.nl/2012/0...hddssd-asus-n56vm-s4050v/

Is dit een goede caddy voor m'n asus n56vm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPanda
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-05 16:21
Mijn laptop is dankzij een kortsluiting stuk gegaan een aantal weken nadat ik die caddy had ingebouwd. Ik durf niet met zekerheid te zeggen of het aan de caddy lag, maar heb m net terug van rma met nieuw moederbord, en het word geen caddy meer voor mij :P (N56VZ)

Mijn naam is niet Peter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allen

Sorry voor deze vraag maar ik heb al ontzettend veel uren rond gespeurd op dit forum met een simpele vraag.
Waar precies in BIOS kan je regelen dat de f-toetsen zonder fn zijn te gebruiken bij een Asus n56vz (s4022v)?

Vriendelijke groet,
Daniël

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 16:23
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:34:
Dag allen

Sorry voor deze vraag maar ik heb al ontzettend veel uren rond gespeurd op dit forum met een simpele vraag.
Waar precies in BIOS kan je regelen dat de f-toetsen zonder fn zijn te gebruiken bij een Asus n56vz (s4022v)?

Vriendelijke groet,
Daniël
Daar heb ik ook naar lopen zoeken, maar volgens mij is dat bij de n56 niet mogelijk. Mocht dit wel zo zijn hoor ik dat graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:34:
Dag allen

Vriendelijke groet,
Daniël
Heb een tijdje geleden dezelfde vraag gesteld, toen zei iemand dat dit in het bios te regelen is. Heb het daar helaas niet kunnen vinden. Het zelf ook liever de toetsen zonder fn in te drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 12:13
Ik zit gigantisch te twijfelen of ik nu een pricewatch: Asus N76VZ-V2G-T1241H moet ophalen of wachten op de volgende generatie, volgens de eerste reviews (alhoewel geen uiteindelijk model) is Asus met de nieuwe series een beetje achteruit gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Tja, dat is natuurlijk iets wat je zelf moet afwegen. Persoonlijk zou ik alsnog voor de nieuwe serie gaan omdat er (afgezien van het geluid en toetsenbord) wel verbeteringen zijn.

Toch jammer dat Asus weer geen IPS paneel gebruikt...

Reviews voor de N550 en N750 zijn hier te vinden:

YouTube: ASUS N550 / N550JV review

YouTube: ASUS N750 / N750JV review: powerful multimedia laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
mijn laptop skipt nog steeds mijn metro interface bij het opstarten.. heb voorheen skipmetrosuite geïnstalleerd gehad maar dit weer verwijderd.
Hoe fix ik dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
marijn65 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 13:23:
mijn laptop skipt nog steeds mijn metro interface bij het opstarten.. heb voorheen skipmetrosuite geïnstalleerd gehad maar dit weer verwijderd.
Hoe fix ik dit probleem?
Niet echt gerelateerd aan de N-serie... Maar als je dat soort software installeert kun je deze complicaties natuurlijk verwachten. Probeer het nogmaals te installeren en verwijder het dan nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
hostler schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 13:22:
Tja, dat is natuurlijk iets wat je zelf moet afwegen. Persoonlijk zou ik alsnog voor de nieuwe serie gaan omdat er (afgezien van het geluid en toetsenbord) wel verbeteringen zijn.

Het geluid is slechter, boxen zijn aan de voorzijde onder het toetsenbord geplaats... De laptop schijnt heel warm te worden en te gaan downclocken, het toetsenbord is veranderd. Weet het zo net nog niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
hostler schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 13:35:
[...]

Niet echt gerelateerd aan de N-serie... Maar als je dat soort software installeert kun je deze complicaties natuurlijk verwachten. Probeer het nogmaals te installeren en verwijder het dan nog een keer.
Heb je gelijk in! Maar bedankt voor t antwoord, probeer dat wel ff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 23:57
Dylan93 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 13:36:
De laptop schijnt heel warm te worden en te gaan downclocken...
Mijn N55 wordt ook behoorlijk warm, en het zou me verbazen als dat bij de andere N-series niet het geval is. Wat dat betreft zijn de twee nieuwe modellen dus geen uitzondering.

Verder is het downclocken waar de reviewer over spreekt niet echt ernstig. De CPU zou tijdens de marteling die Prime95 heet in theorie op 3.2 GHz kunnen draaien (2.4 GHz base clock en 8 turbo bins van 100 MHz), maar een downclock naar 2.7 GHz is niet echt rampzalig. Zeker niet wanneer we dit vergelijken met het type throttlen dat we in sommige notebooks zien, waar de performance na een minuutje gamen compleet in elkaar kakt.

Bovendien zien we dat de CPU in de wat meer realistische tests, een PCMark run en twee uur Skyrimmen, comfortabel boven de 3 GHz blijft zitten. Het is dus onwaarschijnlijk dat je er echt last van gaat hebben.

Wat het toetsenbord betreft is het mijn ervaring dat dit erg subjectief is. Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van mijn N55 toetsenbord, maar een vriendin van me vindt het heerlijk typen. Gewoon even in de winkel uitproberen zou mijn advies zijn.

Het geluid is geen punt wanneer je doorgaans met speakers of een headset je ding doet, maar anders inderdaad wel een beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Koen__
Heb de caddy binnengekregen, de Samsung 840 Series 250gb erin gedaan, maar hij wordt niet herkent.. Wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
__Koen__ schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 19:53:
[...]

Heb de caddy binnengekregen, de Samsung 840 Series 250gb erin gedaan, maar hij wordt niet herkent.. Wat kan ik hier aan doen?
Je kan beter je hdd in je caddy doen, heb je meer aan je SSD.
Maar dat hij niet herkent word had ik in het begin ook!
Kijk in je bios bij boot optie's. Daar moet die tevoorschijn komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
All Bogs schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 16:43:
[...]
Mijn N55 wordt ook behoorlijk warm, en het zou me verbazen als dat bij de andere N-series niet het geval is. Wat dat betreft zijn de twee nieuwe modellen dus geen uitzondering.
Mijn N53SV-SZ404V anders niet, de CPU welke het warmst wordt haal de 75 graden en hoger is ie nog nooit geweest.
Verder is het downclocken waar de reviewer over spreekt niet echt ernstig. De CPU zou tijdens de marteling die Prime95 heet in theorie op 3.2 GHz kunnen draaien (2.4 GHz base clock en 8 turbo bins van 100 MHz), maar een downclock naar 2.7 GHz is niet echt rampzalig. Zeker niet wanneer we dit vergelijken met het type throttlen dat we in sommige notebooks zien, waar de performance na een minuutje gamen compleet in elkaar kakt.

Bovendien zien we dat de CPU in de wat meer realistische tests, een PCMark run en twee uur Skyrimmen, comfortabel boven de 3 GHz blijft zitten. Het is dus onwaarschijnlijk dat je er echt last van gaat hebben.
Dat valt dan nog weer mee inderdaad.
Wat het toetsenbord betreft is het mijn ervaring dat dit erg subjectief is. Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van mijn N55 toetsenbord, maar een vriendin van me vindt het heerlijk typen. Gewoon even in de winkel uitproberen zou mijn advies zijn.
Natuurlijk is dit subjectief, ik vind het huidige toetsenbord van mn N53 ook wel fijn werken maar hier zijn volgens mij ook veel klachten over geweest.
Het geluid is geen punt wanneer je doorgaans met speakers of een headset je ding doet, maar anders inderdaad wel een beetje jammer.
Dat is dus precies mijn punt, ik heb de laptop nog wel eens ergens staan of ik ga ergens heen en zet daar muziek op, met mn N53 gaat dat geweldig, het geluid systeem is zeker een pluspunt aan dit ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 00:04
hostler schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 13:22:

Dus als ik het goed begrijp heeft de N550 een touchscreen en de N750 niet?
Ik hoopte echter de N750 met touchscreen te kopen, erg jammer als dit waar is. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Koen__
marijn65 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 20:40:
[...]

Je kan beter je hdd in je caddy doen, heb je meer aan je SSD.
Maar dat hij niet herkent word had ik in het begin ook!
Kijk in je bios bij boot optie's. Daar moet die tevoorschijn komen :)
Nope, hij staat er niet tussen.

Ik heb de SSD aan mn desktop aangesloten, daar werd ie wel meteen herkend, dus aan de SSD zelf ligt het niet. Ook heb ik geprobeerd de SSD op de plek van de HDD te zetten, hier werd 'ie ook meteen herkend, maar ook als ik m'n HDD in de caddy doe wordt ie niet herkend..
Als ik m'n cd speler terug doe wordt ie wel meteen gevonden in de BIOS.

contact met hddcaddy.nl opnemen dan maar? :(

[ Voor 5% gewijzigd door __Koen__ op 30-06-2013 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
ozzykillbirdy schreef op zondag 30 juni 2013 @ 01:22:
[...]

Dus als ik het goed begrijp heeft de N550 een touchscreen en de N750 niet?
Ik hoopte echter de N750 met touchscreen te kopen, erg jammer als dit waar is. :/
Lijkt er wel op, maar het kan zijn dat er een n750 versie komt mét touchscreen. Om het zeker te weten kun je het beste even naar Asus bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
De nieuwe generaties schijnen ook een slechtere videokaart erin te hebben zitten, de Geforce GT 740M heeft slechtere prestaties dan een GT 650M, nog een minpunt :P

Dan is het maar wachten en hopen dat Asus met een higher end model komt, zo niet dan zal ik waarschijnlijk uitwijken naar een ander merk...

[ Voor 20% gewijzigd door Dylan93 op 02-07-2013 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niektb
Dylan93 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:57:
De nieuwe generaties schijnen ook een slechtere videokaart erin te hebben zitten, de Geforce GT 740M heeft slechtere prestaties dan een GT 650M, nog een minpunt :P

Dan is het maar wachten en hopen dat Asus met een higher end model komt, zo niet dan zal ik waarschijnlijk uitwijken naar een ander merk...
Kun je me vertellen waar je dat vandaan haalt?

Ik heb namelijk andere informatie:

Hier wordt gesproken over een intel GT3 óf een GT750M, afhankelijk van de uitvoering.

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ligt het aan mij of is 1100 euro voor deze Asus met GT750m een beetje veel geld?
Want anders kan ik voor 800 euro een N56 halen en er een SSD inzetten... ben ik voor 870 klaar.

Is de N550 het geld waard?

[ Voor 44% gewijzigd door Frozen op 02-07-2013 21:31 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvian
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 18:24
niektb schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:39:
[...]

Hier wordt gesproken over een intel GT3 óf een GT750M, afhankelijk van de uitvoering.
Wat ik zo zie op de pricewatch van tweakers http://tweakers.net/categ...op6SjlJlYAOcZG5mYWSrW1tQA gaat het om de recente edities van de N56 die worden uitgerust met een GeForce GT740M.

Volgens http://www.notebookcheck....orce-GT-650M.71887.0.html zijn de prestaties van de Geforce GT 650M inderdaad beter dan die van de Geforce GT 740M.

[ Voor 29% gewijzigd door Vitruvian op 02-07-2013 22:27 ]

Wow, I don't believe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2024
Bij de N550 hebben we vooralsnog de keuze tussen versies met een GT 745M of met een GT 750M. Dat zijn de versies die al sinds 9 juni op amazon besteld kunnen worden. Later komen er misschien versies met een 740M, maar ik zou lekker voor de 750M gaan.
N550LF
N550JV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Flipside schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 22:27:
Bij de N550 hebben we vooralsnog de keuze tussen versies met een GT 745M of met een GT 750M. Dat zijn de versies die al sinds 9 juni op amazon besteld kunnen worden. Later komen er misschien versies met een 740M, maar ik zou lekker voor de 750M gaan.
N550LF
N550JV
Maar rechtvaardigt het touchscreen, de hashwell en de 750M de 300 euro hogere prijs t.o.v. de n56?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 23:28
Flipside schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 22:27:
N550LF
N550JV
De N550LF heeft ook ultrabook CPU (Intel Core i7 4500U) ipv van de Intel Core i7 4700HQ, dus een aantal keer langzamer? Of is dat een foutje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Stef602 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 00:24:
[...]

Maar rechtvaardigt het touchscreen, de hashwell en de 750M de 300 euro hogere prijs t.o.v. de n56?
Ik zou gewoon de N56 nemen, 300 euro is wel erg veel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
niektb schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:39:
[...]

Het is volgens mij een refresh o.i.d. van de huidige series en geen complete generatie, mijn fout denk ik :P De nieuwe naamgevingen helpen ook niet echt.

De GT750M modellen zullen zeker ook alleen de modellen zijn met touchscreen e.d. waardoor de prijs weer lekker boven de 1000 euro gaat zitten, dat vindt ik dan weer jammer, de N series vond ik juist altijd zo sterk qua prijs/prestatie en waarde die je ervoor krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicee
Heb ook wat informatie van asus gekregen via het bedrijf waar ik werk. Hier staan typenummers + specs + verwachte retail prijzen in

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vFk7ZP0.png?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

dicee schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 10:33:
Heb ook wat informatie van asus gekregen via het bedrijf waar ik werk. Hier staan typenummers + specs + verwachte retail prijzen in

[afbeelding]
Wow... daar schrik ik wel van, de n550vj is 1150! En de rest van de cpu's zijn low voltage, dus daar heb je geen hol aan dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicee
Nee voor een beetje i7 betaal je gelijk 1150 euro voor een 15.6".... Denk dat ik toch maar voor de oude ga met een 740M en i7!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 23:28
Ik dacht dat Haswell ook verplicht een touchscreen moest hebben? Of is dat weer van de baan geveegd?

Qua CPU is de Haswell HQ de meerprijs iig niet waard.

Ik vraag me ook af hoeveel je een touchscreen gaat gebruiken op een 15.6" laptop. Het is toch vooral een high-end laptop die op een plek staat. En ze worden gebruikt voor zwaardere apps als Photoshop of video bewerking, waar je toch liever een vette vinger vrij scherm bij hebt? Bij een 11" of 13.3" zie ik mezelf misschien wel op de bank het touchscreen gebruiken. Of als je het 15.6" scherm los kon koppelen van het toetsenbord. Maar met dit formaat lijkt me het iets wat leuk is, maar weinig wordt gebruikt. Misschien zie ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Cheeky schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:06:
Ik dacht dat Haswell ook verplicht een touchscreen moest hebben? Of is dat weer van de baan geveegd?

Qua CPU is de Haswell HQ de meerprijs iig niet waard.

Ik vraag me ook af hoeveel je een touchscreen gaat gebruiken op een 15.6" laptop. Het is toch vooral een high-end laptop die op een plek staat. En ze worden gebruikt voor zwaardere apps als Photoshop of video bewerking, waar je toch liever een vette vinger vrij scherm bij hebt? Bij een 11" of 13.3" zie ik mezelf misschien wel op de bank het touchscreen gebruiken. Of als je het 15.6" scherm los kon koppelen van het toetsenbord. Maar met dit formaat lijkt me het iets wat leuk is, maar weinig wordt gebruikt. Misschien zie ik het verkeerd?
Hmm denk ik persoonlijk ook. Ik ben vandaag langs de Saturn (slechte zaak), mycom en BCC geweest: Allemaal zeggen ze dat de JV voor 1150 gaat, oftewel dat is dus de ''adviesprijs''. Zeg dat je als hij uitkomt (wss eind augustus) even een maandje moet wachten zodat ze lekker kunnen concurreren en je hebt hem voor 1050.

Dus het is of deze voor 880 pricewatch: Asus N56VB-S4062H
Of zeg je van, hee ik leg er 170 euro bij en ik heb een N550.

N550:
Glad scherm
IPS
Touchscreen
7200 rpm HDD
I7 4700HQ
GT 750M
€1050

N56:
Mat scherm
Geen IPS
geen touchscreen
5400 rpm HDD
I7 3620QM
GT 740
€883

Voor verschil tussen de CPU's: http://cpuboss.com/cpus/I...Q-vs-Intel-Core-i7-3630QM
Voor verschil tussen de GPU's: http://www.notebookcheck....orce-GT-740M.89900.0.html & http://www.notebookcheck....orce-GT-750M.90245.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niektb
Uiteindelijk is de nieuwste gen wel beter dan de N56 (Vooral fors betere GPU en touchscreen).

Maar welke mij wel interessant lijkt is de N750JV omdat deze 2 HDD's standaard heeft (in RAID0?) een een GPU met 4GB VRAM, terwijl hij maar 50 euro duurder is dan de N550JV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2024
Stef602 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 00:24:
[...]

Jazeker. Vergeet niet dat het een IPS scherm is. En de gehele laptop is dunner en lichter geworden.
Het enige wat voor de N56 pleit is het iets betere geluid uit de luidsprekers en de Blu-Ray brander.
Op alle andere vlakken is de N550 beter of gelijkwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Flipside schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 19:52:
[...]

Jazeker. Vergeet niet dat het een IPS scherm is. En de gehele laptop is dunner en lichter geworden.
Het enige wat voor de N56 pleit is het iets betere geluid uit de luidsprekers en de Blu-Ray brander.
Op alle andere vlakken is de N550 beter of gelijkwaardig.
Maar vind jij: 1050-820 (als de N550 uitkomt) = 230 euro het verschil tussen deze laptops het waard: Stef602 in "Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic" ?

offtopic:
ik weet dat ik in die andere post 170 euro zei, maar het verschil zal waarschijnlijk tussen de 230 en de 170 euro inliggen

[ Voor 11% gewijzigd door Frozen op 03-07-2013 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:25
De N550 is niet wat ik gehoopt had. 1150€ is iets te duur voor mij en touchpanel heb ik toch niet nodig.

Zou de N550 dan ook nog die USB3.0 bug van Haswell hebben? Dat zou nog wel de kers op de taart zijn 8)7

Ik begin spijt te krijgen dat ik anderhalve maand geleden toch besloten heb maar te wachten op Haswell.

Weegt de N550 trouwens echt minder dan de N56? Ik lees overal dat de N550 2.7 kg weegt, en ik dacht dat de N56 dat ook woog (alleszins volgens de Pricewatch, maar ik weet niet of die echt correct is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Thmz159 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 23:33:
De N550 is niet wat ik gehoopt had. 1150€ is iets te duur voor mij en touchpanel heb ik toch niet nodig.

Zou de N550 dan ook nog die USB3.0 bug van Haswell hebben? Dat zou nog wel de kers op de taart zijn 8)7

Ik begin spijt te krijgen dat ik anderhalve maand geleden toch besloten heb maar te wachten op Haswell.

Weegt de N550 trouwens echt minder dan de N56? Ik lees overal dat de N550 2.7 kg weegt, en ik dacht dat de N56 dat ook woog (alleszins volgens de Pricewatch, maar ik weet niet of die echt correct is)
PSSSST zal ik jou eens wat leren :)
Onder veel producten in de pricewatch staat: Productinformatie van de fabrikant. Als je daarop klikt ga je naar de website van de fabrikant en kan je precies zien wat de fabrikant voor specs opgeeft. Speciaal voor jou heb ik mijn armen maar weer eens uit mijn mouwen gestoken en het opgezocht voor je: N56 2,7kg met 6 cell batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicee
Ik zelf vind de n550 het prijs verschil niet waard tegenover de n56, dit komt meer omdat ik geen behoefte heb aan een touchscreen en blue ray brander. Denk dat ik toch maar voor de n56 + hdd caddy + ssd ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
Thmz159 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 23:33:

...

...
Ik heb exact hetzelfde maar dan over het 17 inch model, denk dat ik toch maar een huidige generatie aanschaf die gelukkig bij een aantal winkels nog op voorraad ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Laatst online: 12-09 13:20
Ik ga wel voor de N750 .Wanneer zullen ze ongeveer in de winkel liggen?
Pagina: 1 ... 53 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.