Mijn zoon heeft een Asus N56VZ. De laatste tijd wordt hij tamelijk warm. Vanmiddag kreeg hij artefacts in het beeld. Nu wil ik kijken of de luchtstroom van de koeling geblokkeerd wordt door stof. Hoe krijg ik de laptop open? De handleiding vermeldt niets hierover.
http://forums.laptopvideo...s-finally-in-users-hands/dCY schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:52:
Hoe kan je controleren dt de nvidia kaart wordt aangesproken met gamen?
Ik heb steeds het gevoel dat de HD4000 wordt gebruikt.
Beide kaarten zijn goed geinstalleerd, ik kan helaas nergens selecteren dat ik de nVidia kaart wil gebruiken ipv de interne kaart als ik in desktop zit.
Met dit programma kun je kijken of de Nvidia GPU aan staat of niet.
Waarom een programma downloaden als het d.m.v. de driver kan?lucash schreef op zondag 02 juni 2013 @ 18:05:
[...]
http://forums.laptopvideo...s-finally-in-users-hands/
Met dit programma kun je kijken of de Nvidia GPU aan staat of niet.
1. Open het Nvidia Control Panel
2. In het menu boven ga je naar Bureaublad
3. Klik op: Geef GPU activiteit in meldingslade weer.
Ik zou graag de functie van de fn toetsen en de f1 t/m f12 toetsen willen verwisselen. Op die manier kun je beeldschermhelderheid, geluid, toetsenbordverlichting enz aanpassen zonder fn in te hoeven drukken. Dit is veel makkelijker omdat je dan alles met 1 hand kan doen ipv twee. Weet iemand uberhaupt of dit te veranderen is? Hoop het wel, want de f1 t/m f12 toetsen gebruik ik toch nauwelijks (op f5 na dan).
Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC
Wauw.. dat wist ik helemaal niet.. Dankjewel^^ Kan dat programma ook weer weg hahahostler schreef op zondag 02 juni 2013 @ 18:14:
[...]
Waarom een programma downloaden als het d.m.v. de driver kan?
1. Open het Nvidia Control Panel
2. In het menu boven ga je naar Bureaublad
3. Klik op: Geef GPU activiteit in meldingslade weer.
Dat zou ik inderdaad ook wel handig vinden. Een van de weinige dingetjes die ik bij een Macbook handig vind.Gerwin89 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 21:51:
Ik zou graag de functie van de fn toetsen en de f1 t/m f12 toetsen willen verwisselen. Op die manier kun je beeldschermhelderheid, geluid, toetsenbordverlichting enz aanpassen zonder fn in te hoeven drukken. Dit is veel makkelijker omdat je dan alles met 1 hand kan doen ipv twee. Weet iemand uberhaupt of dit te veranderen is? Hoop het wel, want de f1 t/m f12 toetsen gebruik ik toch nauwelijks (op f5 na dan).
Ik heb m'n hele hardeschijf geformatteerd en een schone win8 installatie gedaan, helaas werd deze niet weer door m'n laptop zelf geactiveerd..
Maar nu is mn recovery partitie dus ook weg, heeft dit beperkingen op de garantie van een hardwarefout oid?
Als ik bijvoorbeeld problemen krijg met het beeld of geheugen noem maar op..
Maar nu is mn recovery partitie dus ook weg, heeft dit beperkingen op de garantie van een hardwarefout oid?
Nee, maakt niets uit. Mijn laptop is helemaal verbouwd (SSD erin, BluRay drive eruit en een caddy erin met originele harddisk) en hier werd totaal niet moeilijk over gedaan bij de vele reparaties die ik aan deze laptop heb gehadmarijn65 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:26:
Ik heb m'n hele hardeschijf geformatteerd en een schone win8 installatie gedaan, helaas werd deze niet weer door m'n laptop zelf geactiveerd..
Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC
allright, ja die caddy en ssd heb ik over 2 weken ook!
Hoef je deze er ook niet uit te halen voor opsturen dan?
Ik heb de BluRay drive er wel weer ingedaan ja voordat hij naar reparatie ging voor het geval ze software willen installeren enzo. De SSD heb ik laten zitten. Ik denk dat ze trouwens wel konden zien dat deze al meerdere keren open is geweest, want de rubberen afdekdopjes onderaan de laptop heb ik ook weggehaald bij de bluray drive en het afdekplaatje voor de harddisk. Maar is geen enkel probleem dus.marijn65 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:35:
allright, ja die caddy en ssd heb ik over 2 weken ook!
Ahh oke, hele geruststelling dit! Dankje Gerwin!Gerwin89 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:39:
[...]
Ik heb de BluRay drive er wel weer ingedaan ja voordat hij naar reparatie ging voor het geval ze software willen installeren enzo. De SSD heb ik laten zitten. Ik denk dat ze trouwens wel konden zien dat deze al meerdere keren open is geweest, want de rubberen afdekdopjes onderaan de laptop heb ik ook weggehaald bij de bluray drive en het afdekplaatje voor de harddisk. Maar is geen enkel probleem dus.
Was even bang dat ik t ver****t had
Asus AI Suite AI Suite zou dit veroorzaken door een compatibiliteit probleem met win 8. Kan ook een windows activatie probleempje zijn. Windows activeren lost dit op.marijn65 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 00:33:
Ik startte net mijn laptop weer op en kreeg dit:
[afbeelding]
Daarna startte die weer opnieuw op en was het weer weg.
Wat betekend dit? of waar is dit voor?
http://www.tomshardware.c...i_suite_ii-windows-update
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=492934
Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...
De laatste zal het zijndirkjesdirk schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:45:
[...]
Asus AI Suite AI Suite zou dit veroorzaken door een compatibiliteit probleem met win 8. Kan ook een windows activatie probleempje zijn. Windows activeren lost dit op.
http://www.tomshardware.c...i_suite_ii-windows-update
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=492934
Had een hele hoop updates gedaan en daarna stond er weer rechts onderin Windows 8 Pro, Build bla bla bla.
Toen kwam dat rare plaatje startte hij opnieuw op en was hij weer geactiveerd!
Een kleine en bij voorkeur licht magnetische schroevendraaier werkt over het algemeen prima. Zoek ook even een YouTube filmpje op over de disassembly van een N56, zodat je wat referentiemateriaal hebt. Dit lijkt me een vrij redelijke video.Repel Steel schreef op zondag 02 juni 2013 @ 17:40:
Hoe krijg ik de laptop open? De handleiding vermeldt niets hierover.
Verwijderd
zit er aan te denken om de n56 te halen ij de mm deze week. Vraag me alleen af wat jullie ervaringen zijn mbt tot temperatuur en lawaai. Valt er tevens nog een beetje op te gamen(medium settings, dolphin en pcsx2 emulator)?
Mijn ervaringen zijn dat er prima op te gamen is. Pas geleden nog Max Payne 3 gedaan op Full HD en medium settings. Ook GTA 4 draait prima, maar wel op een lagere resolutie dan Full HD.Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:57:
zit er aan te denken om de n56 te halen ij de mm deze week. Vraag me alleen af wat jullie ervaringen zijn mbt tot temperatuur en lawaai. Valt er tevens nog een beetje op te gamen(medium settings, dolphin en pcsx2 emulator)?
Wat betreft de temperatuur en lawaai: de laptop is bij normaal gebruik heel erg stil en koel. Pas als je echt processorkracht gaat vragen gaat de fan aan. Nu is de quadcore i7 zo snel dat hij nauwelijks echt hard hoeft te draaien heb ik het idee. Maar mocht de processor belast worden (zoals bij gamen) dan wordt hij wel bloedheet en maakt hij ook aardig wat herrie
Dit geldt overigens voor een quadcore i7 uit de eerste lichting Ivy Bridge, ik geloof dat in de huidige n56 modellen alweer een nieuwere variant zit. Oh en de grafische kaart is een Geforece 650m. Ik weet ook niet of die er nu nog steeds in zit.
Wil je daar eens high res pictures van maken? Ben benieuwd welke bluray dat isGerwin89 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:39:
[...]
Ik heb de BluRay drive er wel weer ingedaan ja voordat hij naar reparatie ging voor het geval ze software willen installeren enzo. De SSD heb ik laten zitten. Ik denk dat ze trouwens wel konden zien dat deze al meerdere keren open is geweest, want de rubberen afdekdopjes onderaan de laptop heb ik ook weggehaald bij de bluray drive en het afdekplaatje voor de harddisk. Maar is geen enkel probleem dus.
[ Voor 3% gewijzigd door _Brake_ op 03-06-2013 20:31 ]
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Ik ben ook een Asus N serie aan het overwegen maar er zijn ontiegelijk veel verschillende N's en ik kan zo snel niet zien wat het verschil is... overal zit een i7 in meeste hebben 6gig gehuigen en een gt650m zijn er nog meer dingen die ik dan over het hoofd zie?
En nog even een extra vraagje is het verstandig om op de Haswell variant te wachten? Wat ik heb begrepen is dat het vooral voor de ultrabooks enzo nuttig is maar voor gewonen laptops niet echt preformance boost geeft.
En nog even een extra vraagje is het verstandig om op de Haswell variant te wachten? Wat ik heb begrepen is dat het vooral voor de ultrabooks enzo nuttig is maar voor gewonen laptops niet echt preformance boost geeft.
N56 of N76?dreamwalker schreef op maandag 03 juni 2013 @ 23:05:
Ik ben ook een Asus N serie aan het overwegen maar er zijn ontiegelijk veel verschillende N's en ik kan zo snel niet zien wat het verschil is... overal zit een i7 in meeste hebben 6gig gehuigen en een gt650m zijn er nog meer dingen die ik dan over het hoofd zie?
Mwa Haswell is met name minder stroomverbruik, verder zal het inderdaad niet zo;n dik verschil maken denk ik.
Dat had ik er inderdaad wel even kunnen vermelden de 15 inch serie N56 : )
Maar als de Haswell dus inderdaad niks toevoegt ga ik hem toch maar eens halen deze week bij de MM daar kost de n56vz-s4215h 710 euro incl. Volgens mij wel een goede prijs toch? En maakt het echt heel veel uit of er 6 of 12 gig inzit?
Maar als de Haswell dus inderdaad niks toevoegt ga ik hem toch maar eens halen deze week bij de MM daar kost de n56vz-s4215h 710 euro incl. Volgens mij wel een goede prijs toch? En maakt het echt heel veel uit of er 6 of 12 gig inzit?
Het verschil tussen 6 en 12 merk je misschien nihil in het begin, tenzij je zware programma's gaat draaien maar daar red 6 het ook makkelijk mee!dreamwalker schreef op maandag 03 juni 2013 @ 23:24:
Dat had ik er inderdaad wel even kunnen vermelden de 15 inch serie N56 : )
Je kan beter de 6gb variant halen en dan een ssd inbouwen, heb je veel meer aan!
Heb zelf de N56 S4148H van de week gehaald bij paradigit, €699. aanbieding gold tot/met zondag helaas.
Maar echt een geweldige laptop, wou gelijk de speakers en woofer uit proberen, echt niet normaal, dat geluid, uit een laptop
Halen zou ik zeggen!
Misschien, mischien... gaat hem wel worden denk ik ^^ Maar wat is dan precies het verschil tussen de versie die ik wil kopen (n56vz-s4215h) en de asus (n56-s4148h) die jij hebt aangeschaft? Enige is de grafische kaart dan denk ik?! Jij hebt een gt 635 en in die andere een gt650 dat is dan het enige verschil?
Vooral opletten dat je er een neemt met een 1920x1080 schermdreamwalker schreef op maandag 03 juni 2013 @ 23:05:
En als je hem niet direct nodig hebt dan zou ik zeker wachten op de nieuwe N series van Asus.
-> pricewatch: Asus N550JV
-> nieuws: Asus brengt ROG-gamelaptop en nieuwe N-laptops met Haswell uit
Maar natuurlijk:_Brake_ schreef op maandag 03 juni 2013 @ 20:30:
[...]
Wil je daar eens high res pictures van maken? Ben benieuwd welke bluray dat is

Dank SmokingCrop
[ Voor 53% gewijzigd door Gerwin89 op 03-06-2013 23:49 ]
gebruik bv http://postimage.org/ en gebruik de link dat je krijgtGerwin89 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 23:42:
[...]
Maar natuurlijk:
Plaatje uploaden lukt me niet...![]()
Hoe doe je dat?
bijvoorbeeld
code:
1
| [img] tussen deze img (image) tags komt de link[/img] |
[ Voor 9% gewijzigd door SmokingCrop op 03-06-2013 23:47 ]
Maar de nieuwe N550 zal wel een stuk duurder zijn kan ik me zo indenken en nu met die actie van MM is het toch wel een lekker prijsje volgens mij. En het design maakt niet heel veel uit nieuw scharnier en ander kleur toetsenbord. En die Haswell maakt dus niet heel veel uit qua brute rekenkracht. Het is meer de geïntegreerde grafische chip die beter is en misschien wat zuiniger en dat maakt niet echt uit omdat er toch een gt650 inzit.SmokingCrop schreef op maandag 03 juni 2013 @ 23:39:
[...]
Vooral opletten dat je er een neemt met een 1920x1080 scherm
En als je hem niet direct nodig hebt dan zou ik zeker wachten op de nieuwe N series van Asus.
-> pricewatch: Asus N550JV
-> nieuws: Asus brengt ROG-gamelaptop en nieuwe N-laptops met Haswell uit
daar heb je wel een punt, maar moest je die gt650 niet direct gebruiken, zal je wel een model van de N550 kunnen kopen die de sterkste geïntegreerde gpu heeft en geen gt650dreamwalker schreef op maandag 03 juni 2013 @ 23:51:
[...]
Maar de nieuwe N550 zal wel een stuk duurder zijn kan ik me zo indenken en nu met die actie van MM is het toch wel een lekker prijsje volgens mij. En het design maakt niet heel veel uit nieuw scharnier en ander kleur toetsenbord. En die Haswell maakt dus niet heel veel uit qua brute rekenkracht. Het is meer de geïntegreerde grafische chip die beter is en misschien wat zuiniger en dat maakt niet echt uit omdat er toch een gt650 inzit.
Deze zal wellicht wel een stuk goedkoper zijn.
Maar we weten natuurlijk nog geen enkele prijs en het is puur speculeren.
Ook weten we nog niet in hoeverre de accu duur zal veranderen bij de N550 tov de N56.
[ Voor 8% gewijzigd door SmokingCrop op 03-06-2013 23:54 ]
@Smoking Crop: De N550 ziet er leuk uit, maar beetje jammer v/d Intel grafische chip.
Hou toch liever van iets meer 'power', zoals de GT650M kan leveren.
Ben wel benieuwd wat er met de huidige N56VZ serie gaat gebeuren. 3670QM is zeker een leuke CPU en de GT650M is een zeer goede 'allrounder'. De rest boeit een 'echte tweaker' niet, die gaat toch verbouwen met bijv ramlatten en de hdd
Ben wel benieuwd wat er met de huidige N56VZ serie gaat gebeuren. 3670QM is zeker een leuke CPU en de GT650M is een zeer goede 'allrounder'. De rest boeit een 'echte tweaker' niet, die gaat toch verbouwen met bijv ramlatten en de hdd
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Is het trouwens mogelijk om de grafische chip te vervangen in N56VJ serie?
Oh, ik bedoelde dat er ook modellen zijn met enkel de intel grafische chip, maar ook modellen met de opvolger van de GT650MD_Jeff schreef op maandag 03 juni 2013 @ 23:57:
@Smoking Crop: De N550 ziet er leuk uit, maar beetje jammer v/d Intel grafische chip.
"Asus heeft ook opvolgers van de N56 en N76 in de planning. Deze N550 en N750 krijgen touchscreens en de resolutie van 1920x1080 pixels. De processor wordt de Core i7-4700HQ-quadcore uit Intels vierde generatie Core-chips met codenaam Haswell. De GT3-gpu zal de grafische verwerking van beelden verzorgen, maar er komen ook modellen met de Nvidia GeForce GT 750M. De N-laptops worden daarnaast voorzien van 8 of 12GB ddr3-werkgeheugen, terwijl de opslagcapaciteit maximaal 1TB bedraagt.
Ook het ontwerp is flink aangepast ten opzichte van de huidige N-serie, zo constateert opnieuw NotebookItalia. Zo valt op dat het toetsenbord zilveren toetsen in plaats van zwarte heeft, zijn de laptops lichter, is er nu een lang scharnier waarmee het scherm aan de body bevestigd is en de cover is nu niet meer donkergrijs maar zilverkleurig."
[ Voor 40% gewijzigd door SmokingCrop op 04-06-2013 00:03 ]
Haha jawel hoor, geweldige laptop! Gebruik hem toch niet voor games, maar vroeg het me gewoon af
Het klopt wel, eens een 1080p, nooit meer terug..
Damn wat een scherm dit. Heb bij mn desktop een 24" VGA beeldscherm met 1680x1050, geen slecht beeld maar niks vergeleken met mn lappie.
Als ik met beide naast elkaar werk is het gewoon niet leuk meer
Damn wat een scherm dit. Heb bij mn desktop een 24" VGA beeldscherm met 1680x1050, geen slecht beeld maar niks vergeleken met mn lappie.
Als ik met beide naast elkaar werk is het gewoon niet leuk meer
Dit kun je in het bios aanpassen. Weet alleen even niet uit m'n hoofd waar het precies stond.Gerwin89 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 21:51:
De 4700HQ heeft, als ik alle nieuwe naamgevingen goed begrepen heb, vanwege de H in de naam een 5200 interne gpu toch? Deze presteert bijna vergelijkbaar als een 650m. Er zit inderdaad verschil in, maar ik wacht persoonlijk op de n550 die lichter en kleiner zou zijn, en een touchscreen heeft. Dat weegt voor mij wel op tegen de 650m. Als het te betalen is neem ik er overigens wel een met 750m grafische chip.D_Jeff schreef op maandag 03 juni 2013 @ 23:57:
Heel brutaal, maar zou je ook een kunnen maken van hoe het afdekplaatje eraan bevestigd is?Gerwin89 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 23:42:
[...]
Maar natuurlijk:
[afbeelding]
Dank SmokingCrop
Ik zie er wel een aantal staan, maar dan zou ik mijn eigen frontje om moeten zetten lijkt mij. Is dit mogelijk?
http://www.amazon.com/Pan...DVD%C2%B1RW/dp/B003AXW2YQ
http://www.ebay.com/itm/N...urner-Drive-/270749558434
Voor dat geld wil ik wel een blu-ray brander!
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Bij mijn N56 heb ik deze handleiding gebruikt. Is bij elk frontje volgens mij hetzeflde_Brake_ schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:06:
[...]
Heel brutaal, maar zou je ook een kunnen maken van hoe het afdekplaatje eraan bevestigd is?
Ik zie er wel een aantal staan, maar dan zou ik mijn eigen frontje om moeten zetten lijkt mij. Is dit mogelijk?
Mijn naam is niet Peter!
Bedankt voor je snelle reactie, super!
Last but not least: kan ik hier een originele 'bezel/front' halen, zodat het Blu-Ray logo er ook op staat?
http://www.asusparts.eu/p...ok/N%20Series/N76VZ#Cover
Last but not least: kan ik hier een originele 'bezel/front' halen, zodat het Blu-Ray logo er ook op staat?
Ouch ik verwacht dat de 750M versies wel prijzig zullen zijn.
Mijn gok dat de versies zonder nvidia 750 maar met touch even duur zullen worden als de nu (oudere) modellen met 650M.
Mijn gok dat de versies zonder nvidia 750 maar met touch even duur zullen worden als de nu (oudere) modellen met 650M.
Bedankt voor de link. Het filmpje toont vrij goed hoe het moet. Helaas zitten er een paar momenten in het filmpje waarop ik denk: niet zelf doen. Ook het einde van het filmpje (waar te zien is, dat het garantiezegel verbroken moet worden en blijkt dat de koelbuizen vast zitten aan de behuizing van de ventilator, zonder dat de behuizing open kan) maakt me huiverig om het zelf te doen. Ik had eigenlijk gehoopt dat je makkelijk bij de ventilator kon en dat de behuizing ervan open kon om het stof eruit te verwijderen (heb ik al eens bij een andere laptop gedaan). Ik denk dat ik het liever door de leverancier laat doen.All Bogs schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:33:
[...]
Een kleine en bij voorkeur licht magnetische schroevendraaier werkt over het algemeen prima. Zoek ook even een YouTube filmpje op over de disassembly van een N56, zodat je wat referentiemateriaal hebt. Dit lijkt me een vrij redelijke video.
De 4700HQ heeft een HD 4600 GPU, welke aanzienlijk langzamer is dan de 5200 en de GT 650M. Anandtech heeft hier een overzichtje.vaagisdenaam schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 09:56:
De 4700HQ heeft, als ik alle nieuwe naamgevingen goed begrepen heb, vanwege de H in de naam een 5200 interne gpu toch? Deze presteert bijna vergelijkbaar als een 650m. Er zit inderdaad verschil in, maar ik wacht persoonlijk op de n550 die lichter en kleiner zou zijn, en een touchscreen heeft. Dat weegt voor mij wel op tegen de 650m. Als het te betalen is neem ik er overigens wel een met 750m grafische chip.
Overigens blijkt uit dit stukje van Anand dat een aantal games, en met name wanneer hogere instellingen worden gebruikt, de GT 650M nog een merkbare voorsprong heeft op de 5200.
Ik ben ook al heel druk aan het wachten, maar hoe lang zal het duren?vaagisdenaam schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 09:56:
[...]
De 4700HQ heeft, als ik alle nieuwe naamgevingen goed begrepen heb, vanwege de H in de naam een 5200 interne gpu toch? Deze presteert bijna vergelijkbaar als een 650m. Er zit inderdaad verschil in, maar ik wacht persoonlijk op de n550 die lichter en kleiner zou zijn, en een touchscreen heeft. Dat weegt voor mij wel op tegen de 650m. Als het te betalen is neem ik er overigens wel een met 750m grafische chip.
Het altijd 'aan' laten staan van de turbomode is dat mogelijk?
Was het namelijk wel met mijn 2500K, maargoed die is standaard unlocked en desktop.
Was het namelijk wel met mijn 2500K, maargoed die is standaard unlocked en desktop.
Is het een BluRay brander?? Wist ik niet eens_Brake_ schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:06:
[...]
Heel brutaal, maar zou je ook een kunnen maken van hoe het afdekplaatje eraan bevestigd is?
Verschilt wel per model!Gerwin89 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 00:43:
[...]
Is het een BluRay brander?? Wist ik niet eens
Per UJ240 marijn65?
Zijn er ook tweakers die Hackintosh op een Asus n56/n76 hebben draaien?
Mijn naam is niet Peter!
Misschien slightly off topic, maar aangezien ik wat problemen heb met het (opnieuw) installeren van m'n SSD, wil ik op m'n N76 een Win 8 pro versie installeren (dus niet via de Recovery). Ben dan meteen van alle Asus bloatware af.
Daarbij zou ik dan m'n product key willen gebruiken die bij de laptop is meegeleverd. Die ik trouwens alleen via een tooltje uit Windows kan knutselen, zit verder nergens een labeltje oid op de laptop met daarop de key.
Vraag: gaat dit zomaar? Oftewel: is dit nummer verbonden met de versie die op de Recovery staat, of op een andere manier waardoor het niet zou kunnen?
Daarbij zou ik dan m'n product key willen gebruiken die bij de laptop is meegeleverd. Die ik trouwens alleen via een tooltje uit Windows kan knutselen, zit verder nergens een labeltje oid op de laptop met daarop de key.
Vraag: gaat dit zomaar? Oftewel: is dit nummer verbonden met de versie die op de Recovery staat, of op een andere manier waardoor het niet zou kunnen?
Iemand? Wil graag wat ruimte vrij maken en overprovisioning toepassen voor m'n 840 Pro. Die Restore van 20GB heb ik sowieso niet nodig, heb een restore op een externe schijf staan nu._Brake_ schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 12:43:
Kan iemand me vertellen waarom de restore 4 partities aanmaakt?
Bij deze de waarden van EaseUS Partition Manager
1: Unallocated 1MB, unused 1MB
2: System FAT 32 (EFI) 300MB, unused 253,25MB
3: Recovery NTFS 900MB, unused 596,18MB
4: Other 128MB, unused 128MB
5: OS NTFS > Windows 8 partitie, duidelijk
6: Restore NTFS 20,01GB, unused 6,82GB (yeah!)
7: Unallocated 327KB, unused 327KB
Gezellige indeling zo, maar ook daadwerkelijk noodzakelijk?
Overigens is de afwerking van mn DVD station nu goed. Had net een DVD gebrand en dacht laat ik het eens aanknijpen. *klik* en de lade steekt nu niet meer uit!

Mits de door jouw geïnstalleerde versie van Windows hetzelfde is als de oorspronkelijk meegeleverde is het geen enkel probleem, hij haalt zelf de key op uit de biosJoepla schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:31:
Misschien slightly off topic, maar aangezien ik wat problemen heb met het (opnieuw) installeren van m'n SSD, wil ik op m'n N76 een Win 8 pro versie installeren (dus niet via de Recovery). Ben dan meteen van alle Asus bloatware af.
Heb hier gewoon een Engelse W8 x64 oem gebruikt
Dan heb je mogelijk mazzel gehad want je moet wel de goede iso weten te vinden.nooberke schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:14:
[...]
Mits de door jouw geïnstalleerde versie van Windows hetzelfde is als de oorspronkelijk meegeleverde is het geen enkel probleem, hij haalt zelf de key op uit de bios
Heb hier gewoon een Engelse W8 x64 oem gebruikt
Als je de code hebt weten achterhalen kan je via een tooltje erachter komen welke Windows 8 versie deze voor is.
Windows 8 Core
If SKU is "Core", then you should install fresh from MSDN iso.
If SKU is "CoreSingleLanguage", then you should install fresh from the leaked official iso.
If SKU is "CoreCountrySpecific", then you should install fresh from the leaked official iso.
Windows 8 Pro
SKU should be "Professional". Again you should install fresh from MSDN iso.
Daarna begint je zoektocht naar de juiste ISO file. Ik had de mazzel dat ik SKU Core had. En dus met de MSDN image kon installeren. Deze kon ik via een torrent site prima binnen halen.
Tooltje kan je hier halen.
http://forums.mydigitalli...-The-Ultimate-PID-Checker
Verdere informatie en bron (op dat forum kan je ook achterhalen welke ISO's geschikt zijn met bijbehorende SHA1 keys): http://forums.mydigitalli...ws-8-OEM-Activation-Guide
*Disclaimer - zover ik weet is bovenstaande verhaal niet illegaal en zou dit hier mogen. Mocht het toch niet gewenst zijn, graag verwijderen.
@nooberke & Remcor2000: Thanks! Ik ga op zoek naar de juiste versie.
Wat bedoel je precies?_Brake_ schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 10:28:
Per UJ240 marijn65?
Ik heb zelf Win 8 pro op m'n laptop gezet, om dezelfde reden. Toen via de asus klantenservice heb ik een nieuwe key aangevraagd en ook gekregen, het enige nadeel is dat de codes alleen werken met de normale win 8..Joepla schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 19:28:
@nooberke & Remcor2000: Thanks! Ik ga op zoek naar de juiste versie.
Tenzij je natuurlijk win 8 pro bij je laptop meekreeg!
Verwijderd
Heeft iemand Skyrim een beetje vloeiend aan de praat gekregen op de n56? Ik kom iedere keer uit op hele slechte framerates. Zelfs als ik textures laag zet en anti-aliasing uit.
Weet je zeker dat deze game word gestart met de GT650m en niet met de integrated?Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 23:29:
Heeft iemand Skyrim een beetje vloeiend aan de praat gekregen op de n56? Ik kom iedere keer uit op hele slechte framerates. Zelfs als ik textures laag zet en anti-aliasing uit.
Mijn naam is niet Peter!
N55 eigenaar hier. Skyrim krijg ik op 1080p niet lekker aan de gang, maar op 720p draait het prima. Ik gebruik als basis de low preset, en zet vervolgens textures op high, decals op medium, FXAA aan, de renderering distance van objects, actors, specularity en light op 4, items op 2, en gras op 0 want fuck gras.Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 23:29:
Mocht je een GT 635M hebben, dan zou je performance ongeveer gelijk moeten zijn aan die van mij. Mocht je een GT 650M hebben, dan zou bovenstaande als een tierelier moeten draaien. Mocht dit niet het geval zijn, controleer dan even of Skyrim niet op één of andere manier op je Intel HD graphics draait.
Ik snap dat het per laptopmodel verschilt, maar als je eenmaal de uj240 erin hebt, dan heb je toch gewoon een bluray brander?
Verwijderd
Ik heb een gt630. Ik denk dat, dat het probleem is.PeterPanda schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:11:
[...]
Weet je zeker dat deze game word gestart met de GT650m en niet met de integrated?
Oh op die manier, haha_Brake_ schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:37:
[...]
Ik snap dat het per laptopmodel verschilt, maar als je eenmaal de uj240 erin hebt, dan heb je toch gewoon een bluray brander?
jaa dan sws.
Ik dacht dat je je afvroeg of er in de N56 standaard een BR zat!
Gisteren toch maar de N56vz-s4195h bij de MM gekocht. Maar ik moet zeggen nu ik er weer achter zit ik vind de fan wel echt luid. Ik hoor hem duidelijk nu ik gewoon een beetje aan het internetten ben... Hebben jullie dit ook? Ik heb nog niet gegamed maar dat zal helemaal een gekkenhuis worden.
Oja wat ook raar is is dat het plaatje op de doos een BR drive laat zien, en die jongen van de MM zei ook dat er een BR drive inzat, pak ik hem thuis uit zit er gewoon een DVD drive in.... En er zou ook een tas bij zitten ook nergens te vinden... Misschien moet ik maar even terug gaan.
Maar wat zijn jullie bevindingen met de fan en het geluid wat hiervan af komt?
Oja wat ook raar is is dat het plaatje op de doos een BR drive laat zien, en die jongen van de MM zei ook dat er een BR drive inzat, pak ik hem thuis uit zit er gewoon een DVD drive in.... En er zou ook een tas bij zitten ook nergens te vinden... Misschien moet ik maar even terug gaan.
Ik hoor mijn N56VZ-S4044V eigenlijk helemaal nooit.dreamwalker schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 09:20:
Gisteren toch maar de N56vz-s4195h bij de MM gekocht. Maar ik moet zeggen nu ik er weer achter zit ik vind de fan wel echt luid. Ik hoor hem duidelijk nu ik gewoon een beetje aan het internetten ben... Hebben jullie dit ook? Ik heb nog niet gegamed maar dat zal helemaal een gekkenhuis worden.
De fan in de N56VZ draait altijd, ik erger mij hier soms ook wel aan.
Bij normaal gebruik is het vooral afhankelijk van de processor belasting en hoe ver hij terugklopt...
Als hij netjes terugklokt is hij bij lage belasting nagenoeg onhoorbaar
Als hij netjes terugklokt is hij bij lage belasting nagenoeg onhoorbaar
Hallo,
Ik wou dus een Asus N56VZ-S4195H gaan kopen (pricewatch: Asus N56VZ-S4195H), maar er staan nu helemaal geen winkels bij met de prijzen die deze laptop verkopen.
Begin deze week nog wel. Weet iemand een winkel waar ze deze wel verkopen?
Is er iets gebeurd met deze laptops ofzo?
Ik wou dus een Asus N56VZ-S4195H gaan kopen (pricewatch: Asus N56VZ-S4195H), maar er staan nu helemaal geen winkels bij met de prijzen die deze laptop verkopen.
Begin deze week nog wel. Weet iemand een winkel waar ze deze wel verkopen?
Is er iets gebeurd met deze laptops ofzo?
Hoi,
Op dit moment heb ik de Asus X5QSF (pricewatch: Asus X5QSF-S1123V) De laptop zit volgens mij best vol met stof na iets meer dan 1.5jaar draaien
.
Weet iemand een handleiding om de laptop uit elkaar te halen? Of tips om het stof te verwijderen?
Op dit moment heb ik de Asus X5QSF (pricewatch: Asus X5QSF-S1123V) De laptop zit volgens mij best vol met stof na iets meer dan 1.5jaar draaien
Weet iemand een handleiding om de laptop uit elkaar te halen? Of tips om het stof te verwijderen?
Is het trouwens mogelijk om de fan zelf te besturen? zoals met speedfan
aangezien er na installatie niks met het programma te doen is behalve temp's bekijken.
Wat moet ik anders doen of hoe kan ik dit wel zelf doen, any ideas?
aangezien er na installatie niks met het programma te doen is behalve temp's bekijken.
Wat moet ik anders doen of hoe kan ik dit wel zelf doen, any ideas?
Deze is niet van jouw laptop maar wel van een laptop die er veel op lijkt.Michielodc schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 15:38:
Hoi,
Op dit moment heb ik de Asus X5QSF (pricewatch: Asus X5QSF-S1123V) De laptop zit volgens mij best vol met stof na iets meer dan 1.5jaar draaien.
http://www.insidemylaptop.com/disassemble-asus-n53s-laptop-fix-dc-power-jack/
http://www.youtube.com/watch?v=IHYLoJ1ZIjQ
Mijn Asus N53SV heb ik ook al 1,5 jaar en in deze zit nog niets van stof.
Ik heb dezelfde laptop en ook ik heb hem 1.5 jaar. De laptop werd steeds warmer en ging steeds luider blazen voor simpele taken.Michielodc schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 15:38:
Hoi,
Op dit moment heb ik de Asus X5QSF (pricewatch: Asus X5QSF-S1123V) De laptop zit volgens mij best vol met stof na iets meer dan 1.5jaar draaien.
Ik heb het moederbord (met koeling) er uit gehaald, losgemaakt en schoongemaakt. Tussen de fan en de vinnen op het koelblok gaat veel stof zitten. Na dit was verwijderd, alles schoon was gemaakt en er nieuwe koelpasta op is gesmeerd is de laptop weer als nieuw.
Het uit elkaar halen is niet zo moeilijk, gewoon de schroeven uit elkaar houden, desnoods labelen.
Ja. De mijne draait niet optimaal, zo werkten de FN toetsen niet, de brightness doe ik in nu software matig, videokaart (HD3000) een hoop gekloot mee gehad, geluid klinkt een stuk minder goed dan onder windows (misschien iets te maken met Sonicmaster) en ik heb nog geen powermanagement / speedstep / USB 3.0 (kernel panic) / geen blu-ray brand mogelijkheden / audio in heb ik nog niet getest / webcam werkt wel.PeterPanda schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:00:
Zijn er ook tweakers die Hackintosh op een Asus n56/n76 hebben draaien?
Het beste kun je even kijken op OSXlatitude.com
Zij hebben een kant en klaar pakket staan voor OSX 10.8.
Ik draait echter nog 10.7.3 en heb nog geen tijd gehad om een volledig nieuwe installatie te doen naar 10.8
Misschien van de zomer. Zoals het nu draait, draait het redelijk. Goed genoeg voor internet, muziek luisteren via oortjes, beetje klooien met de Mac Appstore en blu-ray heb ik een software pakketje 3rd party binnengehaald zodat ik die ook kan kijken.
[ Voor 11% gewijzigd door W00fer op 08-06-2013 22:50 ]
Als je een blu-ray brander in je N55/N56 wilt zetten heb ik wel een tip, ik heb dat ook gedaan (ter vervanging van de blu-ray read-only die erin zat). Ik heb de Sony BD-5750H._Brake_ schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:31:
Bedankt voor je snelle reactie, super!
Als ik een beetje op Google zoek is dat (ondanks dat Sony Optiarc ter ziele is) nog steeds een van de betere. Zou zelf geen Panasonic (Matsushita UJ series) willen.
De Sony koop je op Ebay voor weinig en kunnen gewoon BDXL brandern tot 100GB meen ik.
(http://www.ebay.com/sch/i...13&_nkw=bd-5750h&_sacat=0)
Datasheet: http://www.sony-optiarc.u...ds/BD-5750H_Datasheet.pdf
[ Voor 4% gewijzigd door W00fer op 08-06-2013 22:49 ]
Ben van plan een nieuwe laptop te kopen en als Asus fanboy kan ik haast niet anders dan een N-series aanschaffen. Ik wil de krachtige 15" versie, de N56VZ dus, maar het probleem is nu dat deze nergens met azerty toetsenbord te vinden is. De enige N56 met azerty is deze. Lijkt mij echter wel veel duurder dan de qwerty versies en bovendien heeft deze de iets zwakkere gt740M. Weet iemand of de nieuwe N-series over een azerty toetsenbord zullen beschikken of waar ik een "oude" serie kan kopen ?
Scherm lijkt mij trouwens niet al te stevig ?
YouTube: Asus N550
Scherm lijkt mij trouwens niet al te stevig ?
YouTube: Asus N550
[ Voor 11% gewijzigd door TheCyprid op 09-06-2013 10:45 . Reden: Vid ]
Thx! Heb hier nog een filmpje gevonden YouTube: Asus N55SF disassemblyhostler schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 19:47:
[...]
Ik heb dezelfde laptop en ook ik heb hem 1.5 jaar. De laptop werd steeds warmer en ging steeds luider blazen voor simpele taken.
Ik heb het moederbord (met koeling) er uit gehaald, losgemaakt en schoongemaakt. Tussen de fan en de vinnen op het koelblok gaat veel stof zitten. Na dit was verwijderd, alles schoon was gemaakt en er nieuwe koelpasta op is gesmeerd is de laptop weer als nieuw.
Het uit elkaar halen is niet zo moeilijk, gewoon de schroeven uit elkaar houden, desnoods labelen.
Heb je alleen op het koelblok pasta gedaan? En moet ik nog letten op ESD? Niet dat iets ineens door een schok kapot gaat, omdat ik het aanraak.
Als je het koelblok van het moederbord afhaalt zal er pasta zitten op de cpu, gpu, en wat andere componenten van de gpu. Als je dit weghaalt met een doekje + wasbenzine is het goed. Ik ben nooit zo bang voor ESD. Als je niet in een fliesen badjas zit met wollen sokken aan en langzaam over een tarpijt glijdt moet het goed gaanMichielodc schreef op zondag 09 juni 2013 @ 14:07:
[...]
Thx! Heb hier nog een filmpje gevonden YouTube: Asus N55SF disassembly
Heb je alleen op het koelblok pasta gedaan? En moet ik nog letten op ESD? Niet dat iets ineens door een schok kapot gaat, omdat ik het aanraak.
Weet wel: er zit een "Warranty void if broken or removed" stikker op één van de schroeven van de heatsink.
Ik kon hem zonder te beschadigen van de schroef halen dmv een scherp mesje. Daarna heb ik hem gewoon terug geplakt
Foto:

Ik heb al een poos zitten zoeken, heb mijn product key en heb de core versie. Nu wil ik graag een clean install van windows 8 doen met een win 8 x64 NL versie op mijn N76VJ. Maar ik kan de ISO nergens vinden. Wie o wie kan mij verder helpen om deze te downloaden?Remcor2000 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:01:
[...]
Dan heb je mogelijk mazzel gehad want je moet wel de goede iso weten te vinden.
Als je de code hebt weten achterhalen kan je via een tooltje erachter komen welke Windows 8 versie deze voor is.
Windows 8 Core
If SKU is "Core", then you should install fresh from MSDN iso.
If SKU is "CoreSingleLanguage", then you should install fresh from the leaked official iso.
If SKU is "CoreCountrySpecific", then you should install fresh from the leaked official iso.
Windows 8 Pro
SKU should be "Professional". Again you should install fresh from MSDN iso.
Daarna begint je zoektocht naar de juiste ISO file. Ik had de mazzel dat ik SKU Core had. En dus met de MSDN image kon installeren. Deze kon ik via een torrent site prima binnen halen.
Tooltje kan je hier halen.
http://forums.mydigitalli...-The-Ultimate-PID-Checker
Verdere informatie en bron (op dat forum kan je ook achterhalen welke ISO's geschikt zijn met bijbehorende SHA1 keys): http://forums.mydigitalli...ws-8-OEM-Activation-Guide
*Disclaimer - zover ik weet is bovenstaande verhaal niet illegaal en zou dit hier mogen. Mocht het toch niet gewenst zijn, graag verwijderen.
Bedankt! Was het moeilijk om het frontje over te zetten?W00fer schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 22:47:
[...]
Als je een blu-ray brander in je N55/N56 wilt zetten heb ik wel een tip, ik heb dat ook gedaan (ter vervanging van de blu-ray read-only die erin zat). Ik heb de Sony BD-5750H.
Als ik een beetje op Google zoek is dat (ondanks dat Sony Optiarc ter ziele is) nog steeds een van de betere. Zou zelf geen Panasonic (Matsushita UJ series) willen.
De Sony koop je op Ebay voor weinig en kunnen gewoon BDXL brandern tot 100GB meen ik.
(http://www.ebay.com/sch/i...13&_nkw=bd-5750h&_sacat=0)
Datasheet: http://www.sony-optiarc.u...ds/BD-5750H_Datasheet.pdf
Ik heb deze gebruikt voor mijn core key: en_windows_8_x64_dvd_915440.isodjpsycho82 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 16:11:
[...]
Ik heb al een poos zitten zoeken, heb mijn product key en heb de core versie. Nu wil ik graag een clean install van windows 8 doen met een win 8 x64 NL versie op mijn N76VJ. Maar ik kan de ISO nergens vinden. Wie o wie kan mij verder helpen om deze te downloaden?
SHA1: 1CE53AD5F60419CF04A715CF3233F247E48BEEC4
Je hebt ook een PM
Thx!hostler schreef op zondag 09 juni 2013 @ 14:40:
[...]
Als je het koelblok van het moederbord afhaalt zal er pasta zitten op de cpu, gpu, en wat andere componenten van de gpu. Als je dit weghaalt met een doekje + wasbenzine is het goed. Ik ben nooit zo bang voor ESD. Als je niet in een fliesen badjas zit met wollen sokken aan en langzaam over een tarpijt glijdt moet het goed gaan
Weet wel: er zit een "Warranty void if broken or removed" stikker op één van de schroeven van de heatsink.
Ik kon hem zonder te beschadigen van de schroef halen dmv een scherp mesje. Daarna heb ik hem gewoon terug geplakt
Foto:
[afbeelding]
Voor de geinterreseerden, de N550 en N750 wordt leverbaar in NL week 32-33 dit jaar.
BTW: heeft iemand dit: geen Asus i.v.m. hardware lock op HDD al gelezen?
Ik zit hier al 10 minuten te werken met een batterij op 0% en hij is wel degelijk zo goed als leeg want ik zit er al een heel eind op. Leuk dat hij blijft doorwerken
.
Nee, gewoon voorzichtig met een klein schroevedraaiertje de pinnetjes indrukken. Opletten dat er niks afbreekt. Hij zit op 3 punten vast meen ik, links/rechts en in het midden._Brake_ schreef op zondag 09 juni 2013 @ 16:32:
[...]
Bedankt! Was het moeilijk om het frontje over te zetten?
Heb net een nieuwe N56 pricewatch: Asus N56 Series S4215H gekocht en ik wil graag een recovery cd maken. Maar met deze model lukt het dus niet. Ik kan alleen een recovery maken via de Herstel Partitie.
Iemand een idee hoe ik aan een Windows 8 cd recovery kan komenof kan maken? Ik wil binnenkort namelijk een SSD kopen en daar een clean Windows 8 install op doen (ja, ik vind Windows 8 wel nice
).
Hulp zou mooi zijn!
Iemand een idee hoe ik aan een Windows 8 cd recovery kan komenof kan maken? Ik wil binnenkort namelijk een SSD kopen en daar een clean Windows 8 install op doen (ja, ik vind Windows 8 wel nice
Hulp zou mooi zijn!
Waarom wil je een recovery CD maken terwijl je binnenkort een SSD plaatst? 100% schone install is aan te raden..
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Dat kan met backtrack, een tool van Asus waarmee je een recovery partitie naar een externe schijf/stick kan maken.
Om er een clean install me te doen op de SSD? Of klopt er iets niet? o.OD4NG3R schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 22:39:
Waarom wil je een recovery CD maken terwijl je binnenkort een SSD plaatst? 100% schone install is aan te raden..
Dus op een externe schijf zetten, SSD erin, USB op nr 1. in BIOS en dan? Ik heb er trouwens wel 2 Herstel Partities, 1 van 900MB en 1 van 20.01GB._Brake_ schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 22:48:
Dat kan met backtrack, een tool van Asus waarmee je een recovery partitie naar een externe schijf/stick kan maken.
Dan herstelt hij naar de schone SSD alsof de laptop ermee geleverd was.
En dus vol met bloatware en andere Asus crapware._Brake_ schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 23:16:
Dan herstelt hij naar de schone SSD alsof de laptop ermee geleverd was.
Dus geen goeie manier?
Ik probeerde dus een Windows 8 iso te downloaden via de Windows 8 setup, maar krijg steeds een foutmelding als ik mijn product key invoer 'U kunt deze productcode niet gebruiken om een handelsversie van Windows 8 te installeren'.
Een normale Windows 8 iso kan ik ook niet vinden op het internet, zijn allemaal PRO... Iemand een oplossing?
Ik probeerde dus een Windows 8 iso te downloaden via de Windows 8 setup, maar krijg steeds een foutmelding als ik mijn product key invoer 'U kunt deze productcode niet gebruiken om een handelsversie van Windows 8 te installeren'.
Een normale Windows 8 iso kan ik ook niet vinden op het internet, zijn allemaal PRO... Iemand een oplossing?
Je moet een retail/oem uitvoering zoeken, de keycode zou hij dan gewoon direct uit de bios moeten halenSlmii92 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:20:
Dus geen goeie manier?
Si, maar tast dat de laptop / Windows installatie zo aan na het deïnstalleren van alle software die je niet nodig hebt? Ik heb het een kans gegeven en tot nu toe valt met me absoluut niet tegen!hostler schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 09:57:
[...]
En dus vol met bloatware en andere Asus crapware.
Ik heb ff op internet gezocht naar een code om het alleen te downloaden, maar ik krijg nu een foutmelding van 'Er kan geen verbinding worden gemaakt, Controleer uw internetverbinding en probeer het opnieuw'. Ik heb dus wel verbinding! Beetje raar...nooberke schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:44:
[...]
Je moet een retail/oem uitvoering zoeken, de keycode zou hij dan gewoon direct uit de bios moeten halen
EDIT:
Heb net dus microsoft gebeld over het probleem dat ik heb, en ze zeiden dus omdat het een OEM versie is pakt die de code niet. Ik kan dus bij een installatie van windows 8 op een nieuwe ssd niet de product key gebruiken die in de BIOS zit, matched niet is mij verteld.
Op internet lees ik dat het geen probleem zou moeten zijn, zoals jij zei, dat die direct uit de bios moet halen.
[ Voor 29% gewijzigd door Slmii92 op 14-06-2013 12:40 ]
Verwijderd
Ik heb gister te horen gekregen dat ik geslaagd ben op mijn middelbare school. Nu ben ik voor mijn vervolg opleiding opzoek gegaan naar een nieuwe laptop. Uiteindelijk ben ik bij de "ASUS N56 Series N56VB-S4004H" uitgekomen. Deze kost €969,- en is direct leverbaar.
Nu is mijn vraag: Deze kopen of wachten op de N550 met Haswell. Hoeduur zal de N550 verwachten jullie worden en wanneer zal deze te koop zijn?
Specs:
- Intel Core i7-4700HQ (Haswell)
- 8GB RAM DDR3 1600 MHz
- Nvidia GeForce GT 750M (4GB dedicated geheugen)
Nu is mijn vraag: Deze kopen of wachten op de N550 met Haswell. Hoeduur zal de N550 verwachten jullie worden en wanneer zal deze te koop zijn?
Specs:
- 8GB RAM DDR3 1600 MHz
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2013 21:37 . Reden: Specs toegevoegd ]
Ik heb momenteel een Asus n75, ik vroeg mij af of ik hier windows 8 op kan zetten?
Heb gekeken op de officiele website van asus, maar daar zijn alleen maar drivers voor windows 7 64 bit te downloaden, werken deze gewoon op windows 8?
Heb gekeken op de officiele website van asus, maar daar zijn alleen maar drivers voor windows 7 64 bit te downloaden, werken deze gewoon op windows 8?
De N550 komt week 32-33 naar NL heeft Asus sales mij gezegt.Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 21:26:
Ik heb gister te horen gekregen dat ik geslaagd ben op mijn middelbare school. Nu ben ik voor mijn vervolg opleiding opzoek gegaan naar een nieuwe laptop. Uiteindelijk ben ik bij de "ASUS N56 Series N56VB-S4004H" uitgekomen. Deze kost €969,- en is direct leverbaar.
Specs:
- 8GB RAM DDR3 1600 MHz
Prijzen weet ik niets van.
Mee eens. Bij levering van mijn N55 heb ik handmatig de bloatware verwijderd, en het resulterende systeem werkte prima. Mogelijk is het wel sneller om vanaf een schone Windows-installatie te beginnen, gezien er niet zo heel veel dingen handmatig geïnstalleerd hoeven te worden. Een handvol drivers, SonicMaster en de ATK package voor de Fn-keys is alles dat noodzakelijk is voor optimaal gebruik, meen ik._Brake_ schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:46:
[...]
Si, maar tast dat de laptop / Windows installatie zo aan na het deïnstalleren van alle software die je niet nodig hebt? Ik heb het een kans gegeven en tot nu toe valt met me absoluut niet tegen!
Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.