geen Asus i.v.m. hardware lock op HDD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_johan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-02 14:10
ik werk in de automatisering.

en ben afgelopen donderdag tot de conclusie gekomen dat Asus een zogenaamde hardware lock in hun windows 8 home recovery partitie heeft geactiveerd op laptops (ik weet niet of dit ook zo is voor desktops maar denk het wel)

dit houd in dat thuisgebruikers vanaf heden thuisgebruikers niets meer kunnen wijzigen (lees tweaken) aan hun laptop

ik ben tot deze conclusie gekomen doordat ik de systeem patitie wilde overzetten op een SSD Disk (de K75V laptop die ik heb aangeschaft heeft 2 drive bays) met windows 8 home

Ook als men in Windows een zogenaamd herstel station (Windows toets+W en zoeken op herstel)maakt en men zet zelfs een identieke harddisk in het apparaat kan men niets herstellen men krijgt simpelweg de melding partitie niet gevonden

dit alles houd in dat zelfs al valt het product buiten de garantie men altijd terug moet naar de fabrikant als de disk kapot is
met het prijskaartje van dien ook computerwinkels resellers en automatiseringsbedrijven moeten het terug sturen naar Asus en die vervangen alleen de originele HDD

voor de rest ondersteunt Asus niets
men zegt tegen gebruikers dat men een programma genaamd backtrack kan gebruiken om een herstel station te maken dit programma wekt echter niet, na veel moeite meld men dan dat je ook in Windows een herstel station kan maken

ook back-ups etc. alles werkt alleen op de originele harddisk!!!!

als je de HDD wil vervangen/upgraden
zijn de enige mogelijkheden:

1 een nieuwe windows licentie kopen :(
2 illegaal windows gebruiken

als de HDD na garantie kapot gaat moet je deze gegarandeerd door Asus laten vervangen
met alle kosten van dien (lees 2 of zelfs 3x de kosten van een HDD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De windows licentie key zit in het BIOS ingebakken. Je kan legaal windows 8 van een van de bekende minder legale bronen afhalen, en deze installeren. De laptop heeft immers een licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_johan
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 12:15:
De windows licentie key zit in het BIOS ingebakken. Je kan legaal windows 8 van een van de bekende minder legale bronen afhalen, en deze installeren. De laptop heeft immers een licentie.
lijkt me niet helemaal de bedoeling en vrij complex voor thuisgebruiker als zijn HDD de geest heeft gegeven na garantie

denk dat er dan nutteloos een recovery station met herstel partitie gemaakt kan worden
want je kunt niet zelf even een nieuwe HDD of SSD erin plaatsen

ook bij een upgrade zal je dus opzoek moeten naar windows 8 van een van de bekende minder legale bron
wat ook allerlei virus/malware met zich mee kan brengen en dan maar hopen dat het werkt en je niet een foutmelding krijgt zoals ik al aangeef zit de lock ook in de licentie
je moet dus inderdaad een Windows home zien te downloaden waarin je de betreffende licentiesleutel te gebruiken is
dit is volgens mij niet mogelijk met een VLK versie

[ Voor 16% gewijzigd door tweak_johan op 10-06-2013 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 03:47

ResuCigam

BOFH

ik snap niet goed wat je nu precies gedaan hebt. Ik vermoed dat als je een image maakt van de gehele originele schijf (dus alle partities) en die weer op de SSD zet het allemaal wel weer zal werken.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_johan
ResuCigam schreef op maandag 10 juni 2013 @ 12:47:
ik snap niet goed wat je nu precies gedaan hebt. Ik vermoed dat als je een image maakt van de gehele originele schijf (dus alle partities) en die weer op de SSD zet het allemaal wel weer zal werken.
nee ook dat wekt niet door de zogenaamde hardware lock kun je dus windows op geen enkele andere HDD plaatsen want dan herkend de licentie het serienummer niet en krijg je een foutmelding in windows

ik heb met 20 verschillende partitie en HDD cloon software geprobeerd de windows system partitie op een SSD te plaatsen maar dit lukt dus vanaf heden niet meer bij asus
omdat zij het alleen nog maar laten werken vanaf de origineel geleverde HDD

dit houd dus ook in dat als je HDD kapot gaat je deze verplicht door Asus dient te laten vervangen zowel binnen als buiten de garantie

tenzij je windows opnieuw installeert met een niet zijnde deze OEM licentie

[ Voor 31% gewijzigd door tweak_johan op 10-06-2013 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De licentie zit in je bios. NIET op je harde schijf. Anders ben ik heel benieuwd hoe de mensen in Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic een SSD in hun laptop hebben gekregen met behoud van de licentie ;).

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_johan
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 12:58:
De licentie zit in je bios. NIET op je harde schijf. Anders ben ik heel benieuwd hoe de mensen in Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic een SSD in hun laptop hebben gekregen met behoud van de licentie ;).
ja correct
maar zoals ik je dus probeer duidelijk te maken heeft men in de licentie gezet dat Windows alleen van het HDD serienummer wat men dus ook in licentie zet mag starten en anders niet!!!!

en dit is pas sinds kort de laptop is nog geen week oud

dit houd dus in als je nu een Asus koopt en je wil iets wijzigen op het gebied van HDD of SSD
je dit alleen kan buiten Asus om met of iets illegaals of een nieuwe niet OEM windows versie
je krijgt de windows 8 home die geleverd is met je laptop op geen enkele andere HDD of SSD meer aan de praat

[ Voor 24% gewijzigd door tweak_johan op 10-06-2013 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Mag ik vragen om welke laptop (serie) het gaat? Ik heb hier een Asus X75A waar Windows 8 op stond hier heb ik alle partities weggegooid en Windows 7 er opgezet. Buiten wat UEFI/Secure Boot gezeur verliep alles soepel.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_johan
prutser001 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:09:
Mag ik vragen om welke laptop (serie) het gaat? Ik heb hier een Asus X75A waar Windows 8 op stond hier heb ik alle partities weggegooid en Windows 7 er opgezet. Buiten wat UEFI/Secure Boot gezeur verliep alles soepel.
staat in eerste post maar de K75VJ
en ja windows 7 is geen probleem Microsoft geeft toe dat zij dit in windows 8 OEM beschikbaar hebben gemaakt voor fabrikanten

ik heb dit ook als nieuwstip ingestuurd omdat dit allemaal nieuw is en het heeft me 5 uur bellen met Asus/microsoft gekost om hier achter te komen
buiten dat zit ik pas 15 jaar in de automatisering en ik heb echt alle truckjes/software die ik ken geprobeerd en niets werkt
de distributeur bevestigd mijn verhaal na contact met Microsoft OEM afdeling
en heeft hier ook zijn twijfels over of dit zomaar mag

[ Voor 43% gewijzigd door tweak_johan op 10-06-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bron alstublieft.

en nogmaals: hoe hebben verschillende personen dan een SSD in hun asus N serie gekregen met windows 8, zonder gezeik met licenties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_johan
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:15:
Bron alstublieft.

en nogmaals: hoe hebben verschillende personen dan een SSD in hun asus N serie gekregen met windows 8, zonder gezeik met licenties?
er is nog geen bron ik ben de eerste die hier tegen aan loop en tja de eerste maar vanaf nu zeker niet de laatste
voor zover beken is er op dit moment ook geen andere fabrikant die dit toepast buiten Asus

de distributeur is acesdirect.nl mail ze maar en vraag maar na
je mag ook Microsoft bellen zeggen dat je HDD gecrashed is en dat je nu via een herstel station de boel probeert terug te zetten (Windows 8 home OEM) op een nieuwe identiek HDD en dat dit niet lukt
020-5001500 wel even vermelden dat je dit herstel station met herstel partitie hebt gemaakt

ik probeer dit dus wereldkundig te maken zodat iedereen dit verneemt want Asus doet net of hun neus bloed en zegt doodleuk dat het allemaal zou moeten werken
microsoft riep in eerste instantie dat zij hun eigen herstelstation niet ondersteunen en na een tweede telefoontje wist een andere medewerker mij te melden dat dit een licentie truc is die de OEM fabrikant tegenwoordig tot zijn beschikking heeft
en dus niet aan het herstel station ligt wat je in Windows hebt gecreëerd

de strekking nogmaals als je HDD het begeeft kun je Windows 8 home niet meer herstellen zonder dat Asus
er al dan niet onder garantie een nieuwe HDD in gezet heeft
ook andere winkels/automatiseringsbedrijven kunnen niet meer doen dan terug naar asus

met andere woorden je MOET altijd de te dure HDD van asus er in laten zetten
en iets anders mag wel maar word niet ondersteunt maar wat je ook probeert zal NOOIT werken!!

[ Voor 62% gewijzigd door tweak_johan op 10-06-2013 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Je kunt de vraag ook in het al eerder genoemde Asus topic stellen en kijken wat de reacties daar zijn.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En dat MS het niet ondersteunt is logisch, het is immers een OEMversie en die supporten ze niet, daarvoor moet je bij Asus zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:17
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:15:
Bron alstublieft.

En dat mét backtrack! :) Het "herstel" (nieuwe installatie met Asus meuk) verliep van een externe hdd naar een ssd, zonder aanwezigheid van de originele hdd. Ik vermoed dat het om een storm in een glas water gaat en de ts niet de laatste backtrack software heeft (is mij via de mail toegestuurd door Asus). Support is er dus wel!

[ Voor 34% gewijzigd door _Brake_ op 11-06-2013 00:29 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcor2000
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 23:06
Je windows 8 is waarschijnlijk op een GPT gepartitioneerde harde schijf geplaatst. Zover ik weet kan je die niet clonen, aangezien de disk en partition guids niet gelijk aan elkaar mogen zijn. Tenzij er nieuwe guids worden assigned.Bron

Verder ben ik benieuwd of het je lukt als je de volgende stappen volgt:

Op basis van je Windows 8 product code kan je achterhalen welke Windows 8 iso je nodig hebt.
Als je de code hebt weten achterhalen kan je via een tooltje erachter komen welke Windows 8 versie de key voor is.

Windows 8 Core
If SKU is "Core", then you should install fresh from MSDN iso.
If SKU is "CoreSingleLanguage", then you should install fresh from the leaked official iso.
If SKU is "CoreCountrySpecific", then you should install fresh from the leaked official iso.

Windows 8 Pro
SKU should be "Professional". Again you should install fresh from MSDN iso.

Daarna begint je zoektocht naar de juiste ISO file. Ik had de mazzel dat ik SKU Core had. En dus met de MSDN image kon installeren. Deze kon ik via een torrent site prima binnen halen.

Tooltje kan je hier halen.
http://forums.mydigitalli...-The-Ultimate-PID-Checker

Verdere informatie en bron (op dat forum kan je ook achterhalen welke ISO's geschikt zijn met bijbehorende SHA1 keys): http://forums.mydigitalli...ws-8-OEM-Activation-Guide

Zover ik weet is dit niet illegaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

tweak_johan schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:21:
[...]

er is nog geen bron ik ben de eerste die hier tegen aan loop en tja de eerste maar vanaf nu zeker niet de laatste
voor zover beken is er op dit moment ook geen andere fabrikant die dit toepast buiten Asus

de distributeur is acesdirect.nl mail ze maar en vraag maar na
je mag ook Microsoft bellen zeggen dat je HDD gecrashed is en dat je nu via een herstel station de boel probeert terug te zetten (Windows 8 home OEM) op een nieuwe identiek HDD en dat dit niet lukt
020-5001500 wel even vermelden dat je dit herstel station met herstel partitie hebt gemaakt

ik probeer dit dus wereldkundig te maken zodat iedereen dit verneemt want Asus doet net of hun neus bloed en zegt doodleuk dat het allemaal zou moeten werken
microsoft riep in eerste instantie dat zij hun eigen herstelstation niet ondersteunen en na een tweede telefoontje wist een andere medewerker mij te melden dat dit een licentie truc is die de OEM fabrikant tegenwoordig tot zijn beschikking heeft
en dus niet aan het herstel station ligt wat je in Windows hebt gecreëerd

de strekking nogmaals als je HDD het begeeft kun je Windows 8 home niet meer herstellen zonder dat Asus
er al dan niet onder garantie een nieuwe HDD in gezet heeft
ook andere winkels/automatiseringsbedrijven kunnen niet meer doen dan terug naar asus

met andere woorden je MOET altijd de te dure HDD van asus er in laten zetten
en iets anders mag wel maar word niet ondersteunt maar wat je ook probeert zal NOOIT werken!!
Als Asus zelf dit niet bevestigd dan denk ik toch dat dit in de richting van de complottheorie gaat. Als Asus dit doet (en Asus is de laatste fabrikant waarvan je zoiets zou verwachten), dan zouden ze je dat met een evil lach moeten vertellen. Niet ontkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:46
Ik heb een N56 van de laatste productie (paar weken oud, laatste voorraad bij distri) en ook met de nieuwe line adapter

Heb er een SSD inzitten waarop een volledig legale w8 draait, gewoon met de key uit de bios

Ik vermoed zoals hier boven al gezegd is met de soort systeem partitie te maken heeft... Heb wel een image liggen van de originele installatie maar niet gebruikt

Eigen W8 installeren met benodigde drivers gaat sneller dan de image gebruiken en daarna de bloatware verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_johan
de distri heeft mijn verhaal bevestigd gekregen van een hoge MS OEM pief
ze gaan zorgen dat ik een OEM installatie DVD windows 8 krijg toegestuurd
MS meld dat alleen op deze manier het systeem nog kan worden overgezet
distri meld dat de key met een finder achterhaald dient te worden omdat deze nodig is na nieuwe OEM installatie

verder ga ik nog uitproberen of de "windows 7 systeem backup" te vinden onder win+w (deze is standaard verborgen)
dit wel zonder problemen kan terug zetten
hierop kom ik later nog terug

als ASUS dit blijft doorzetten houdt dit in dat men in de toekomst niet eens een HDD kan vervangen wanneer de originele kapot gaat als zijnde reseller/automatiseerder
zonder daarbij een complete trukendoos open te trekken

en ik hou niet van complot theorieën maar maak wel melding van dingen die mijn inziens niet door de beugel kunnen

buiten dat heb ik het vermoeden dat ASUS dit alleen toepast op Laptops die 2 drivebays hebben zoals het gebruikte model K75VJ

@Remcor2000 thanks voor de link naar die tool was precies wat ik zocht
@nooberke ik heb niet vooruit gedacht en de Windows installatie eerst laten plaatsvinden misschien dat daardoor iets word getriggerd??

[ Voor 8% gewijzigd door tweak_johan op 12-06-2013 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angilo
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-09 17:30
Ik heb ook een Asus N laptop. Alles wat ik hoefde te doen was de SSD erin te zetten, Windows 8 DVD erin en installeren, alles werd automatisch opgepikt. Nergens problemen mee gehad. De Windows 8 DVD was een originele.

Ik weet niet wat voor rare theorieën en andere bedenksels je hebt, maar het is heel simpel. Installeren met een Windows 8 DVD, that's it.

[ Voor 24% gewijzigd door Angilo op 12-06-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_johan
iedereen roept N versie het is geen N maar een K75 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_johan
ik probeer de OEM installatie over te zetten
naar een SSD

DVD erin is geen probleem zal gewoon gaan

maar het originele OEM systeem terug zetten op een nieuwe disk gaat niet!
Dit houd dus in als je als thuis gebruiker netjes een backup maakt of een herstel station en je harddisk gaat naar de hemel dat je ten alle tijden terug moet naar Asus voor een nieuwe want alleen zij kunnen dan een nieuwe erin zetten ook als je buiten garantie bent om de OEM versie er terug op te krijgen die je dus al aangeschaft had bij je nieuwe laptop
of je moet een nieuwe DVD kopen

maar zelf iets terug zetten of een automatisering bedrijf dat laten doen dmv herstel of backup van het originele OEM systeem op een nieuwe disk is onmogelijk
tenzij je de originele OEM DVD hebt en een key finder gebruikt

je hebt hier door de volgende 3 keuzes
als zijnde HOME editie gebruiker buiten garantie
1 neem de veel te dure HDD van asus +kosten etc
2 koop zelf een nieuwe HDD en verplicht een nieuwe Windows key
3 ga illegaal

ga er standaard vanuit dat herstel stations en back-ups niet op een nieuwe disk terug gezet kunnen worden
en ik maar denken dat het juist daarvoor is bedoeld 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-09 14:22
Ik heb hier ook met K series nog geen problemen mee gehad... ook met de nieuweste. Op het werk moeten er geregeld SSD's ingebouwd worden en windows installeren en alles gaat nog zonder problemen.

Hebben we een goede troll hier??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:08
dicee schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 08:21:
Ik heb hier ook met K series nog geen problemen mee gehad... ook met de nieuweste. Op het werk moeten er geregeld SSD's ingebouwd worden en windows installeren en alles gaat nog zonder problemen.

Hebben we een goede troll hier??
Ja

deze mafkees doet het zelf gewoon verkeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angilo
tweak_johan schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 21:36:
iedereen roept N versie het is geen N maar een K75 :(
Jij bent degene die Asus roept, niet wij.
"geen Asus i.v.m. hardware lock op HDD"

Ik denk dat je gewoon niets snapt van waar je mee bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:17
Als je wilt, mail ik je de laatste versie van backtrack die ik van de support van Asus heb ontvangen. Kan je het daarmee nog eens proberen, want daarbij is het hier op 2 Asus (N, dat moet ik erbij zeggen) laptops wel goed gegaan. Recovery aanmaken naar externe HDD, frisse SSD installeren, 'oude' HDD eruit halen, en vanaf de externe HDD restoren naar de SSD. Enorm eenvoudig!

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_johan
ik heb de laatste backtrack gehad van asus die gaat niet verder dan proberen een bootsector op usb stick van sandisk aan te maken

daarnaast kun je in windows 8 buiten backtrack om ook een herstel station maken met herstel partitie
dit is wel gelukt vervolgens HDD gewisseld voor SSD DVD erin herstel gekozen
melding : de benodigde partitie is niet gevonden

ook kun je in Windows 8 een windows 7 bestands-backup maken (shadow kopie) heb ik ook gedaan op een externe usb3 HDD ook hier krijg ik een foutmelding dat er iets mis is met de harddisk

voor de rest heb ik de laatste ghost gebruikt bij Windows boot een foutmelding
ook acronis geprobeerd bij boot van SSD ook weer foutmelding
en zo nog diverse pakketten

alles geeft het zelfde resultaat
de laptop heeft 2 drivebays
ik dacht zelfs dat de SSD kapot was
dus deze erbij in geplaatst en geformatteerd geen probleem alles doet het

zelfs met diskpart de partities aangemaakt in de correcte alignment ook dan blijft het fout gaan

ik heb zelfs een identieke HDD laten komen en het hele verhaal daarop geprobeerd ook dit geeft de zelfde foutmeldingen
troll of niet jij mag het zeggen
maar zonder installatie van een DVD met Windows 8 krijg ik niks voor elkaar
geef daar dan eens een verklaring voor
@dicee heb je home of pro versie en is de installatie van DVD of backup/herstel station? dit is wel van belang
@Camo dan graag de oplossing voor mijn probleem i.p.v. een dome opmerking waar niemand iets aan heeft

voor alle duidelijkheid het is een laptop voor een klant en ik wil dus gewoon de OEM home editie in tact laten met de herstel partitie maar dan op de Crucial SSD

[ Voor 9% gewijzigd door tweak_johan op 14-06-2013 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robenroute
  • Laatst online: 04-09 21:24

robenroute

VuurDraad was fijn...

Vandaag gechat met een bekende laptopwinkel in Ehv, omdat ik geïnteresseerd ben in een N56. Ik vroeg of er installatiemedia meegeleverd worden, maar de supportmedewerker gaf aan dat dat sinds enige tijd niet meer gebeurd (door ASUS), en dat er voor noodgevallen een herstelpartitie aanwezig is. Op de vraag hoe e.e.a. zou moeten gaan als ik een probleem met de HD zou hebben, antwoorde hij dat in dat geval de laptop terug naar ASUS moet. Ook gaf hij aan dat ze sinds kort bij ASUS-laptops geen HD's zelf meer upgraden (naar andere/snellere/grotere HD of naar SSD), omdat dit tot erg veel problemen lijdt.

Kortom, er is mogelijk toch wel wat aan de hand. Wat precies weet ik niet, maar de mensen die hier schrijven dat ze zelf e.e.a. hebben uitgevoerd, hebben dit waarschijnlijk met een andere dan de laatste versie van de N56-serie (de N56-VB?) gedaan. Zou het kunnen zijn dat in het (recente) verleden dit een stuk eenvoudiger was, en dat de laatste versie toch enige hindernissen ingebouwd hebben gekregen?

[ Voor 10% gewijzigd door robenroute op 25-06-2013 11:32 . Reden: onduidelijkheid gecorrigeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@robenroute: Kijk, goed uitzoekwerk! Bedankt!

Ik zit ook op het aanschaf vinkentouw, maar dit kan voor mij wel een showstopper zijn.
Zelfs voor het hele merk Asus!

Ik wil bepalen welke schijf en wat voor OS met welke licentie en daarvoor wil ik 'm niet naar Asus of elders verzenden.

Als degene die "troll" en "dat ze dit al vaker hadden gedaan" riepen nu ook nog even aangeven welke laptop het was en wanneer ze dit hebben gedaan en op welke manier, dan kunnen we die ook op waarde schatten.
Ik denk zeker niet dat tweakjohan de boel heeft lopen stangen.

[ Voor 4% gewijzigd door albino71 op 25-06-2013 14:49 . Reden: typo+duidelijker gemaakt ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
tweak_johan schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:13:
ik heb de laatste backtrack gehad van asus die gaat niet verder dan proberen een bootsector op usb stick van sandisk aan te maken

daarnaast kun je in windows 8 buiten backtrack om ook een herstel station maken met herstel partitie
dit is wel gelukt vervolgens HDD gewisseld voor SSD DVD erin herstel gekozen
melding : de benodigde partitie is niet gevonden

ook kun je in Windows 8 een windows 7 bestands-backup maken (shadow kopie) heb ik ook gedaan op een externe usb3 HDD ook hier krijg ik een foutmelding dat er iets mis is met de harddisk

voor de rest heb ik de laatste ghost gebruikt bij Windows boot een foutmelding
ook acronis geprobeerd bij boot van SSD ook weer foutmelding
en zo nog diverse pakketten

alles geeft het zelfde resultaat
de laptop heeft 2 drivebays
ik dacht zelfs dat de SSD kapot was
dus deze erbij in geplaatst en geformatteerd geen probleem alles doet het

zelfs met diskpart de partities aangemaakt in de correcte alignment ook dan blijft het fout gaan

ik heb zelfs een identieke HDD laten komen en het hele verhaal daarop geprobeerd ook dit geeft de zelfde foutmeldingen
troll of niet jij mag het zeggen
maar zonder installatie van een DVD met Windows 8 krijg ik niks voor elkaar
geef daar dan eens een verklaring voor
@dicee heb je home of pro versie en is de installatie van DVD of backup/herstel station? dit is wel van belang
@Camo dan graag de oplossing voor mijn probleem i.p.v. een dome opmerking waar niemand iets aan heeft

voor alle duidelijkheid het is een laptop voor een klant en ik wil dus gewoon de OEM home editie in tact laten met de herstel partitie maar dan op de Crucial SSD
Wat een idioot verhaal loop jij op te hangen hier. Ik weet niet of je serieus werkt in de ICT omdat je zegt dat het om een klant gaat, maar dan kan je denk ik beter wat anders gaan doen. Microsoft locked helemaal niks van serienummers & HDD's aan elkaar. Dan zouden ze dus nooit een kapotte HDD kunnen vervangen bij Asus. Are you f*cking kidding me?
Komop zeg :X
En voor iedereen die nu meegaat in dit onzin verhaal, installeer Windows 8 gewoon vanaf een DVD als je HDD kapot is en je niet meer bij de herstelpartitie kan.

Edit : Sorry voor bovenstaande heftige reactie maar verhaal van TS is compleet ongeloofwaardig, vooral als hij echt in de ICT werkt...

[ Voor 5% gewijzigd door DennusB op 25-06-2013 14:54 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thelanorth
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-04 09:54
Ik heb ook geen problemen ondervonden met Backtrack software van Asus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@DennusB: Het moet toch mogelijk zijn om een image van je HDD partities te maken en deze over te zetten op een andere schijf? Dit heeft TS op verschillende manieren geprobeerd en toch gaat het niet goed op de een of andere manier...

@Thelanorth: Welk type?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
albino71 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 14:55:
@DennusB: Het moet toch mogelijk zijn om een image van je HDD partities te maken en deze over te zetten op een andere schijf? Dit heeft TS op verschillende manieren geprobeerd en toch gaat het niet goed op de een of andere manier...
Lezen is ook een kunst he:
Je windows 8 is waarschijnlijk op een GPT gepartitioneerde harde schijf geplaatst. Zover ik weet kan je die niet clonen, aangezien de disk en partition guids niet gelijk aan elkaar mogen zijn. Tenzij er nieuwe guids worden assigned.Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
robenroute schreef op maandag 24 juni 2013 @ 18:19:
Ook gaf hij aan dat ze sinds kort bij ASUS-laptops geen HD's zelf meer upgraden (naar andere/snellere/grotere HD of naar SSD), omdat dit tot erg veel problemen lijdt.
Denk dat ze daar nog een beetje moeten wennen aan het hele EUFI idee, daarbij krijgt elke partitie een uniek nummer op een hardeschijf met een uniek nummer. Volgens mij kan je dat niet direct 1-op-1 overzetten maar moet je daar wat extra werk bij doen vanwege de GPT partitiestijl. Waarschijnlijk zijn er wel tooltjes in omloop die het extra werk voor je doen :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

DennusB schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 14:56:
[...]

Lezen is ook een kunst he:

[...]
Hey vrolijke frans, relax. :)
Sorry dat ik niet alles tot me heb genomen en niet van alles af weet.

Anyhoo, ik moet niet teveel gezeik hebben met HDD's, partities en backtrack shizzle, dus wordt het ws. een ander merk. Ik koop dat ding, met licentie en waarom ze dit dan zo moeilijk maken, snap ik niet.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
albino71 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 15:00:
[...]

Anyhoo, ik moet niet teveel gezeik hebben met HDD's, partities en backtrack shizzle, dus wordt het ws. een ander merk. Ik koop dat ding, met licentie en waarom ze dit dan zo moeilijk maken, snap ik niet.
Dat doet Asus niet hoor. GPT is geïmplementeerd door Microsoft. Is gewoon een ander soort MBR :) En wat stricter dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik ga er eens naar zoeken, GPT. Thx!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robenroute

robenroute

VuurDraad was fijn...

BastiaanN schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 14:57:
[...]

Denk dat ze daar nog een beetje moeten wennen aan het hele EUFI idee, daarbij krijgt elke partitie een uniek nummer op een hardeschijf met een uniek nummer. Volgens mij kan je dat niet direct 1-op-1 overzetten maar moet je daar wat extra werk bij doen vanwege de GPT partitiestijl. Waarschijnlijk zijn er wel tooltjes in omloop die het extra werk voor je doen :)
Dat zou best eens kunnen. Als dat inderdaad het geval is, kun je met bijv. een Parted Magic boot CD/DVD gewoon je HD clonen (sgdisk tool) :D (wel even opletten dat je nieuwe GUIDs aanmaakt voor de partities op de tweede schijf (als ze in dezelfde machine gebruikt gaan worden, wat meestal wel het geval is...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angilo
albino71 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 15:00:
[...]

Don't worry. Met een frisse install heb je geen problemen. De TS wil echter clonen. Als je net een laptop hebt gekocht, zul je niet te hoeven conen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robenroute

robenroute

VuurDraad was fijn...

Angilo schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:25:
[...]

Don't worry. Met een frisse install heb je geen problemen. De TS wil echter clonen. Als je net een laptop hebt gekocht, zul je niet te hoeven conen.
Wel als je er een andere HD of een SSD in wilt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-09 14:22
Dan werkt vaak een verse installatie nog beter dan een cloon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Je kan waarschijnlijk wel een recovery disk maken vanaf de herstelpartitie. Dit kan in Windows. Met die DVDs die daar uit rollen kan je vervolgens Windows eenvoudig installeren op je nieuwe disk.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robenroute

robenroute

VuurDraad was fijn...

dicee schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 21:36:
Dan werkt vaak een verse installatie nog beter dan een cloon
Heeft altijd de voorkeur, maar bij veel systemen worden tegenwoordig geen installatiemedia meer geleverd en dus heb je een andere oplossing nodig. Een kopie van de herstelpartitie is dan een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Klonk een beetje als een complottopic, maar gelukkig heeft robenroute de nuance :)

@tweak_johan: kun je misschien beginnen met het gebruik van interpunctie (punten, hoofdletter, etc.). Je posts zijn soms vrij onleesbaar.
Pagina: 1