Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Het probleem
Sinds ongeveer een jaar heb ik een Asus N76 laptop in mijn bezit. Deze gebruik ik zowel voor werk als privé. Op het werk gebruik ik een setup met 2 externe monitoren + het laptopscherm (dus HDMI+VGA+intern). Thuis hang ik regelmatig de laptop aan de TV via HDMI om zodoende een film te kijken. Sinds gisteren werkt dit plots allemaal niet meer.
Bij het aansluiten van een scherm via HDMI klinkt het bekende windowsgeluidje (hé, je hebt wat aangesloten!) niet meer, en ook in het configuratiescherm of in ultramon wordt het extra scherm niet getoond. Er zit een Fn-button op de laptop om tussen schermconfiguraties te switchen, deze geeft nog maar één optie (intern scherm).

Wat heb ik geprobeerd
  • Andere HDMI kabel
  • Driver Intel HD 4000 herinstalleren en geupdate
  • Driver nVidia GT630m herinstalleren en geupdate
  • Ander scherm aan de aansluiting gehangen
  • Scherm via VGA in plaats van HDMI geprobeerd
Ik heb het nu aan de praat dat een extern scherm dat via VGA aangesloten is functioneert, maar dan krijg ik het interne scherm niet meer aan de praat. Toen ik de Intel HD 4000 driver gedeinstalleerd had werkte een scherm via HDMI ook (al zij het met 640*480 met de standaard VGA driver).
Ik kan dus mijns inziens concluderen dat er hardwarematig niet veel mis is, en dat de aansluitingen in ieder geval functioneren. Het lijkt mij een softwarematig probleem, maar voordat ik overga tot iets rigoureus als het herinstalleren van Windows hoor ik graag nog wat tips.
Wat kan ik nog proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de windows toets + P sneltoets geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
Ja hoor.. zul je zien dat ik aan de allersimpelste oplossing niet denk.. Ik heb 'm nu in ieder geval werkend via het interne scherm + VGA, al was het wel vreemd dat in eerste instantie de backlight van het interne scherm dienst weigerde. Na een paar keer aan en uitschakelen ging het wel goed. Straks nog even testen of hij op de HDMI ook weer werkt. Ik ga nu eerst even in een hoekje zitten om me dom te voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
Helaas, via HDMI aangesloten schermen worden nog steeds niet herkend.

• Intrepidity
Schop.

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:36
Ik had hier ook last van, zal het nog eens testen want ik heb vorige week gedwongen mijn laptop opnieuw moeten installeren.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik zou eens Linux starten van een CD/USB stick zodat je een hardware issue kunt uitsluiten.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1