Na ~5 jaar trouwe dienst is mijn Lenovo W500 afgelopen weekend overleden. De GPU is waarschijnlijk doorgefikt: de laptop liep vast met wat rare strepen en blokken in beeld en na een reboot was het beeld onleesbaar (nog voor het laden van drivers e.d.). Nog een reboot later bleef het scherm zwart en kan ik alleen streperig (onleesbaar) beeld krijgen via de televisie of een andere externe monitor.
Aangezien ik niet lang zonder laptop kan, heb ik mijn oog laten vallen op een Asus N550 of N56 laptop. Beide hebben hun sterke en zwakke punten en ik ben er nog niet 100% uit welke het moet worden. Wat ik alleen raar vind is dat er op Notebookcheck in de specs staat dat de N550 met 750m SLI-opstelling leverbaar is, maar deze uitvoering kan ik nergens (ook in D'land niet) vinden. Op de Asus.nl website staat de N550 nog niet eens vermeld
Weet iemand of er ergens een aankondiging is gedaan van die SLI-exemplaren? En komt die 2e GPU dan in een drivebay, zoals Lenovo dat met de Y500-serie doet, of vast op het moederbord. Met andere woorden: kun je later de upgrade nog doen, of moet je nu die keuze maken?
De N550 is voor mij ideaal vanwege de snellere GPU, de dunnere en lichtere behuizing en het IPS-scherm, maar de speakerplaatsing vind ik beroerd (Mijn Lenovo T41p had ook van die speakers aan de voorkant en die worden altijd gedempt door je broek/trui als je hem op schoot hebt).