Verwijderd

Enkel HDD vervangen door SSD (Samsung EVO 250GB). RAM upgrade en HDD caddy komen later aan de beurt.

Open schroeven wijst zichzelf uit, maar toch een mooie how to: http://www.jdhodges.com/b...56vz-n56vm-laptop-memory/

HDD er uit, SSD plaatsen, bootable Windows 8 DVD er in, klaar. Heb niet in de BIOS hoeven rommelen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2013 14:01 ]

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:05
Is het nog van belang dat ik een bepaalde versie van Windows 8 gebruik (dezelfde als de reeds geïnstalleerde op de HDD dus)?

Verwijderd

De key zit in de BIOS ingebakken, dus als je een normale 8 iso gebruikt wordt hij automatisch geactiveerd. Als je een 8 Pro iso gebruikt, moet je uiteraard zelf een bijbehorende key invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Aan de mensen die de nieuwe N550 met 4700mq cpu hebben: Hoe bevalt het? Wordt het erg warm tijdens zware apps? Ik zit sterk te overwegen om het te halen, maar wil eerst jullie ervaringen horen.

• mefjoew
  • Laatst online: 09:05
Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 19:49:
De key zit in de BIOS ingebakken, dus als je een normale 8 iso gebruikt wordt hij automatisch geactiveerd. Als je een 8 Pro iso gebruikt, moet je uiteraard zelf een bijbehorende key invoeren.
Het is helemaal gelukt! Morgen alleen nog de caddy inbouwen en dan is alles klaar. Bedankt voor de tips!
Ik heb de TS iets aangepast, maar heb nog een nieuwe afbeelding nodig om de onderstaande afbeelding te vervangen:
Afbeeldingslocatie: http://oi48.tinypic.com/sawcjd.jpg

Wie-o-wie kan/wil een soortelijke afbeelding maken voor de topic start? Graag een DM :)

• ObiTewodros
Ik heb vandaag in de winkel de n56vz en n550lf naast elkaar mogen aanschouwen, en wat mij opviel was dat het scherm van de n56vz veel levendiger was. Je zag duidelijk verschil. Het scherm van de n550lf had een blauwachtige tint eroverheen. Wordt er in de n550jv zelfde schermtechnologie gebruikt als in de n550lf? Ik weet dat de n550jv ips en touchpanel heeft, van de n550lf weet ik niet zeker of het ook ips is, wat denken jullie? Aan de mensen die de N550JV hebben: Hoe bevalt het scherm jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 23:57
NeutraleGast schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 22:06:
Ik heb vandaag in de winkel de n56vz en n550lf naast elkaar mogen aanschouwen, en wat mij opviel was dat het scherm van de n56vz veel levendiger was. Je zag duidelijk verschil. Het scherm van de n550lf had een blauwachtige tint eroverheen. Wordt er in de n550jv zelfde schermtechnologie gebruikt als in de n550lf? Ik weet dat de n550jv ips en touchpanel heeft, van de n550lf weet ik niet zeker of het ook ips is, wat denken jullie? Aan de mensen die de N550JV hebben: Hoe bevalt het scherm jullie?
Het zou ideaal zijn wanneer je dit soort zaken gewoon even snel bij ASUS zelf op kon zoeken. Door de grote verscheidenheid aan modellen lijken de pagina's voor de N550JV en de N550LF zo non-specifiek te zijn dat je er eigenlijk bijna niets aan hebt.

Bij de buren (N550JV en N550LF) zien we dat de JV een glanzed 1080p IPS touchpanel heeft, en de LF een mat 1080p regulier panel bezit. Het matte 1080p paneel van mijn N55SF heeft ook een beetje een blauwe waas, dus het zou goed kunnen dat het paneel van dezelfde bakkerij afkomstig is.

De N550JV heeft waarschijnlijk een compleet ander paneel. De review van de buren meldt dat de kleurtemperatuur niet al te veel boven 6500K zit (dus geen opvallende blauwe waas), maar wel zijn enkele kleuren overgesatureerd en ondergesatureerd. Verder geloof ik dat een eerdere poster hier berichtte over het feit dat het rood op dit scherm wel erg oranje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
All Bogs schreef op zondag 29 september 2013 @ 22:28:
[...]

Het zou ideaal zijn wanneer je dit soort zaken gewoon even snel bij ASUS zelf op kon zoeken. Door de grote verscheidenheid aan modellen lijken de pagina's voor de N550JV en de N550LF zo non-specifiek te zijn dat je er eigenlijk bijna niets aan hebt.

Bij de buren (N550JV en N550LF) zien we dat de JV een glanzed 1080p IPS touchpanel heeft, en de LF een mat 1080p regulier panel bezit. Het matte 1080p paneel van mijn N55SF heeft ook een beetje een blauwe waas, dus het zou goed kunnen dat het paneel van dezelfde bakkerij afkomstig is.

De N550JV heeft waarschijnlijk een compleet ander paneel. De review van de buren meldt dat de kleurtemperatuur niet al te veel boven 6500K zit (dus geen opvallende blauwe waas), maar wel zijn enkele kleuren overgesatureerd en ondergesatureerd. Verder geloof ik dat een eerdere poster hier berichtte over het feit dat het rood op dit scherm wel erg oranje is.
Bedankt voor je antwoord, maar volgens je link heeft de N550LF ook een IPS paneel(Scherm->Paneeltype). Dus het zou kunnen dat het scherm zelf precies hetzelfde is, maar dat bij de JV een touchpaneel overheen zit. Helaas is er inderdaad weinig info over te vinden, dus zeker weten kan ik het pas als ik het in het echt zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De N56 heeft een LG of samsung paneel.

De N550 heeft een LP156FW04-SLB1, beter bekend als het orangegate paneel. Het paneel in de N56 is stukken beter als het om het weergeven van kleuren gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
NeutraleGast schreef op maandag 30 september 2013 @ 10:44:
Bedankt voor je antwoord, maar volgens je link heeft de N550LF ook een IPS paneel(Scherm->Paneeltype). Dus het zou kunnen dat het scherm zelf precies hetzelfde is, maar dat bij de JV een touchpaneel overheen zit. Helaas is er inderdaad weinig info over te vinden, dus zeker weten kan ik het pas als ik het in het echt zie.
Oei, ik bedoelde regulier ten opzichte van touch, niet ten opzichte van IPS. Wellicht hebben beide modellen eenzelfde paneel, maar heeft de JV touch-faciliteiten waar de LF een matte coating heeft. De poster boven mij weet doorgaans waar hij het over heeft; wellicht is de blauwe waas van het scherm dat je in de winkel zag gewoon een afwijking van dat individuele exemplaar.

Het zal uiteindelijk een afweging worden tussen mooiere kleuren of betere verticale kijkhoeken, en eventueel de verhoogde input lag van het IPS paneel, mocht dat relevant zijn voor je. Voor wat het waard is, raakte ik persoonlijk vrij snel gewend aan de "blauwheid" van het scherm van mijn N55.

[ Voor 5% gewijzigd door All Bogs op 30-09-2013 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 11:09
Ik ben al enige tijd een N56VZ in mijn bezit, nu wil ik deze binnenkort upgraden met een Samsung 840 EVO SSD. Mijn DVD-station gebruik ik niet, dus deze kan eruit.

Als ik het goed heb begrepen installeer ik de SSD op de plaats van de huidige harde schijf. En moet ik een 12.7mm HDD Caddy aanschaffen, waar ik mijn huidige harde schijf in stop. Dit had toch een betere performance dan andersom (SSD in caddy)? Alvast bedankt!

Deze video's had ik gevonden, misschien bruikbaar voor de mede-tweakers:
HDD vervangen: YouTube: Upgrade HDD and RAM: Asus N56VJ
Caddy in DVD station: YouTube: ASUS N56VZ-VM SSD Terfisi Bölüm 2 (SSD Upgrade Part 2)

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devin19
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
P1nGu1n schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:57:

Als ik het goed heb begrepen installeer ik de SSD op de plaats van de huidige harde schijf. En moet ik een 12.7mm HDD Caddy aanschaffen, waar ik mijn huidige harde schijf in stop. Dit had toch een betere performance dan andersom (SSD in caddy)? Alvast bedankt!
Ik ben momenteel mijn N55SF aan het upgraden, ik heb de SSD op de plaats geïnstalleerd waar de HDD eerst zat. Nu nog wachten op m'n caddy zodat ik m'n HDD weer kan installeren.
Ik geloof dat op die plek een snellere SATA poort zit dan waar dat de DVD zat, en dat je SSD daarom beter presteert op die plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Devin19 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 14:21:
[...]

Ik ben momenteel mijn N55SF aan het upgraden, ik heb de SSD op de plaats geïnstalleerd waar de HDD eerst zat. Nu nog wachten op m'n caddy zodat ik m'n HDD weer kan installeren.
Ik geloof dat op die plek een snellere SATA poort zit dan waar dat de DVD zat, en dat je SSD daarom beter presteert op die plaats.
Zoiets staat mij inderdaad ook bij. Zit er nog verschil in kwaliteit/snelheid van de caddy's? Deze komt uit de UK en lijkt me goedkoop namelijk:
http://www.ebay.nl/itm/Un...ash=item1e7e0fd550&_uhb=1 (€8.99, geen verzendkosten)
Of eventueel http://www.ebay.nl/itm/2n...ash=item4ab71c77ee&_uhb=1 (€9.49 + €3.57 verzendkosten)

[ Voor 14% gewijzigd door P1nGu1n op 03-10-2013 14:36 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devin19
  • Niet online
P1nGu1n schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 14:30:
[...]

Zoiets staat mij inderdaad ook bij. Zit er nog verschil in kwaliteit/snelheid van de caddy's? Deze komt uit de UK en lijkt me goedkoop namelijk: http://www.ebay.nl/itm/Un...ash=item1e7e0fd550&_uhb=1
Dat weet ik niet precies, ik heb die uit de topicstart besteld.
Aangezien die hier als voorbeeld word genoemd ga ik er van uit dat die sowieso goed is, en voor die paar euro verschil ga ik niet het risico lopen dat ie niet goed is en dat ik nog eens 2 weken zonder hdd zit ;)

Maar waarschijnlijk is die jij hebt gevonden ook gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Ik zit toch nog te twijfelen over de HDD Caddy voor mijn N56VZ. Je moet SATA to SATA hebben volgens mij? Zag ook nog SATA to IDE staan namelijk. Ik ben verward, want bij de caddy van de topicstart staat "Your laptop must use a standard/ universal SATA DVD drive and the high is 12.7mm", maar vervolgens ook "This is compatible with laptop that has a 12.7mm Universal SATA thick/high DVD drive with IDE interface". Dit laatste is volgens mij fout. Ik ben echt een leek op dit gebied.
Daarnaast zag ik bij de caddy van hddcaddy.com staan "updated SATA board: voorkomt Asus afsluitproblemen met 2e HDD". Is dit een probleem waar ik rekening mee moet houden?

Kort gezegd, zijn deze twee wat ik moet hebben? Het zou heel fijn als iemand hier antwoord op kan geven! :)
http://www.ebay.nl/itm/130963985744 en http://www.ebay.nl/itm/320899676142

[ Voor 39% gewijzigd door P1nGu1n op 04-10-2013 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PersianBoy
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-01-2022
Hallo iedereen,

Ik heb sinds 27-09-13 een Asus N56VB-S4016H, maar kan de drivers van de onboard videokaart niet updaten via de website van intel. Omdat Asus de drivers heeft aangepast en de drivers van de Asus website zelf zijn al verouderd.

Hoe kan ik toch de nieuwe drivers installeren zonder om de originele windows te verwijderen?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Eerst hier proberen voor ik het ergens anders probeer:

Ik heb een N56 met een M4 SSD erin, en mijn oude HDD in mijn DVD station. Allemaal leuk. Echter het probleem: Om de zoveel tijd als ik mijn laptop start krijg ik melding dat windows herstelt moet worden. De eerste keer kostte het me een hoop tijd om uit te vogelen wat er aan de hand was, nu is het elke keer wel makkelijk maar ook irritant: Hij verandert de UEFI boot volgorde uitzichzelf, en zet mijn oude HDD bovenaan de boot lijst. Ook al schakel ik die boot optie uit, of verwijder ik hem compleet, hij wordt er gewoon weer ingezet.

Iemand enig idee hoe dat te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sissors schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 11:39:
Eerst hier proberen voor ik het ergens anders probeer:

Ik heb een N56 met een M4 SSD erin, en mijn oude HDD in mijn DVD station. Allemaal leuk. Echter het probleem: Om de zoveel tijd als ik mijn laptop start krijg ik melding dat windows herstelt moet worden. De eerste keer kostte het me een hoop tijd om uit te vogelen wat er aan de hand was, nu is het elke keer wel makkelijk maar ook irritant: Hij verandert de UEFI boot volgorde uitzichzelf, en zet mijn oude HDD bovenaan de boot lijst. Ook al schakel ik die boot optie uit, of verwijder ik hem compleet, hij wordt er gewoon weer ingezet.

Iemand enig idee hoe dat te voorkomen?
Worden bios instellingen überhaupt wel opgeslagen, bijvoorbeeld als je de tijd verandert? Wellicht een bios update doen. Het kan ook zijn dat je bios batterij leeg is (al is dat zeer onwaarschijnlijk natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Ik ben voor de Asus N56VB-S4066H gegaan, tot nu toe redelijk tevreden.
Een paar vragen wel:
- de Asus programma's, kan ik die op een of andere manier snel verwijderen? Want ik neem aan dat hier niks bruikbaars tussenzit?

- Ik heb een I5 met Gforce 740m, HDD van 500gig en 4gig RAM. Ik zou graag men RAM upgraden, kan ik een latje van 8gig erbij doen, of moet je 2 van dezelfde latjes hebben?

- Ik lees van verschillende mensen dat ze de HDD vervangen door een SSD. Is dit echt zo een enorm verschil? Want ik ben niet zo technisch aangelegd, dus het moet echt wel de moeite zijn om de laptop open te draaien en nog eens 180 euro uit te geven voor een harde schijf van 120gig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:43

Thomg

Aww yiss

Cronimet schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 15:17:
Ik ben voor de Asus N56VB-S4066H gegaan, tot nu toe redelijk tevreden.
Een paar vragen wel:
- de Asus programma's, kan ik die op een of andere manier snel verwijderen? Want ik neem aan dat hier niks bruikbaars tussenzit?
Windows 8 herinstalleren.
- Ik heb een I5 met Gforce 740m, HDD van 500gig en 4gig RAM. Ik zou graag men RAM upgraden, kan ik een latje van 8gig erbij doen, of moet je 2 van dezelfde latjes hebben?
Ik weet niet of je 2x 2GB of 1x 4 GB hebt, in het eerste geval heb je pech en zal je apart een latje van 8GB of 2x 4GB erbij moeten doen. Anders gewoon nog 1x 4GB.
- Ik lees van verschillende mensen dat ze de HDD vervangen door een SSD. Is dit echt zo een enorm verschil? Want ik ben niet zo technisch aangelegd, dus het moet echt wel de moeite zijn om de laptop open te draaien en nog eens 180 euro uit te geven voor een harde schijf van 120gig.
Ja dit is een enorm verschil.
Nee je hoeft hiervoor niet technisch aangelegd te zijn.
180 euro, voor 120 gig? Spoel je mond eens met zeep :(

Even los hiervan, mijn laptop keyboard backlight werkt niet, mis ik een driver oid?

[ Voor 5% gewijzigd door Thomg op 06-10-2013 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Thomg schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 15:26:
[...]

Windows 8 herinstalleren.

[...]

Ik weet niet of je 2x 2GB of 1x 4 GB hebt, in het eerste geval heb je pech en zal je apart een latje van 8GB of 2x 4GB erbij moeten doen. Anders gewoon nog 1x 4GB.

[...]

Ja dit is een enorm verschil.
Nee je hoeft hiervoor niet technisch aangelegd te zijn.
180 euro, voor 120 gig? Spoel je mond eens met zeep :(

Even los hiervan, mijn laptop keyboard backlight werkt niet, mis ik een driver oid?
Windows 8 herinstalleren, bedoel je daarmee terug naar fabrieksinstellingen? Want ik heb er geen DVD bijgekregen.

Ik heb 1maal 4gig erin zitten. Dus een latje van 8gig erbij zou geen probleem mogen zijn dan.

Oei neen ik bedoelde 180 euro voor 250gig, maar ik kan natuurlijk een SSD van 120gig erin zetten, maar dit gaat niet genoeg zijn denk ik.

Mijn backlight werkte ook niet vanzelf zoals bij mijn Macbook, blijkbaar moet je dat bij de Asus zelf doen met FN + F4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Cronimet schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 15:44:
[...]

Windows 8 herinstalleren, bedoel je daarmee terug naar fabrieksinstellingen? Want ik heb er geen DVD bijgekregen.

Ik heb 1maal 4gig erin zitten. Dus een latje van 8gig erbij zou geen probleem mogen zijn dan.

Oei neen ik bedoelde 180 euro voor 250gig, maar ik kan natuurlijk een SSD van 120gig erin zetten, maar dit gaat niet genoeg zijn denk ik.

Mijn backlight werkte ook niet vanzelf zoals bij mijn Macbook, blijkbaar moet je dat bij de Asus zelf doen met FN + F4
Ik ook niet, maar ik vernam dat dat een optie was in windows 8? Anders kan je zelf wel even Windows 8 branden.

Als je al 1x een latje van 4 hebt moet je er gewoon nog een van 4 bij doen.

250 GB kost 130-150 euro 8)7 120GB kost 85 euro

Dat backlight werkt niet, dus ik bedoel dan dus ook die shortcut ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Thomg schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 16:06:
[...]

Ik ook niet, maar ik vernam dat dat een optie was in windows 8? Anders kan je zelf wel even Windows 8 branden.

Als je al 1x een latje van 4 hebt moet je er gewoon nog een van 4 bij doen.

250 GB kost 130-150 euro 8)7 120GB kost 85 euro

Dat backlight werkt niet, dus ik bedoel dan dus ook die shortcut ;)
Ok zal ik doen.

Ja ik heb er 1tje van 4, maar ik kan tot 16 gig gaan blijkbaar, dus wil ik upgraden. Maar ik weet niet of ze allebei evenveel moeten zijn, anders koop ik 1tje van 8 en dan heb ik 12gig in totaal wat wel voldoende zal zijn.

Ik ga nog even afwachten, als ik zie dat het systeem niet snel genoeg loopt na de upgrade van het ram geheugen, dan zal ik een SSD plaatsen.

Tnx voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
Zie hier vaak de suggestie voorbij komen om een reinstall te doen, maar gezien het niet zoveel werk is om handmatig alle troep te deïnstalleren zou ik niet al te moeilijk doen, zeker niet wanneer je geen bootable schijfje of USB-stick tot je beschikking hebt. Tevens heeft Windows 8 (blijkbaar - geen ervaringsdeskundige) een refresh-functie waarmee je naar een clean install kan reverten.

Wat de software betreft, Sonicmaster komt de audio-kwaliteit ernstig ten goede, de ATK Package stuurt een aantal Fn-combinaties aan en ik meen dat bij de N56 ook de InstantKey software van enig nut is, maar van dat laatste ben ik niet zeker want geen ervaringsdeskundige. De overige software (buiten drivers) is voor zover ik weet overbodig of redundant. Mocht er iets mis gaan kun je natuurlijk altijd de software opnieuw installeren via de driver disc of de site van ASUS.

Wat het mixen van verschillende geheugenmodules betreft heb ik eigenlijk geen idee. Zoeken op Google lijkt te suggeren dat het mixen van eenvoudig geheugen meestal gewoon goed gaat, maar het is natuurlijk op eigen risico. Bij geval van problemen kun je het natuurlijk gewoon retour verkoper sturen om je geld terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
All Bogs schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 17:26:
[...]

Wat de software betreft, Sonicmaster komt de audio-kwaliteit ernstig ten goede, de ATK Package stuurt een aantal Fn-combinaties aan en ik meen dat bij de N56 ook de InstantKey software van enig nut is, maar van dat laatste ben ik niet zeker want geen ervaringsdeskundige. De overige software (buiten drivers) is voor zover ik weet overbodig of redundant. Mocht er iets mis gaan kun je natuurlijk altijd de software opnieuw installeren via de driver disc of de site van ASUS.
Of gewoon even de FAQ lezen in de topicstart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
All Bogs schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 17:26:
[...]

Zie hier vaak de suggestie voorbij komen om een reinstall te doen, maar gezien het niet zoveel werk is om handmatig alle troep te deïnstalleren zou ik niet al te moeilijk doen, zeker niet wanneer je geen bootable schijfje of USB-stick tot je beschikking hebt. Tevens heeft Windows 8 (blijkbaar - geen ervaringsdeskundige) een refresh-functie waarmee je naar een clean install kan reverten.

Wat het mixen van verschillende geheugenmodules betreft heb ik eigenlijk geen idee. Zoeken op Google lijkt te suggeren dat het mixen van eenvoudig geheugen meestal gewoon goed gaat, maar het is natuurlijk op eigen risico. Bij geval van problemen kun je het natuurlijk gewoon retour verkoper sturen om je geld terug te krijgen.
Ok thx voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
  • Laatst online: 21:04
Ik heb een klein probleem met mijn N56VB. Aangezien ik Bluetooth nooit gebruik, wil ik het uitschakelen.
Maar wanneer ik dit in Windows 8 probeer blijft de kaart maar aan. Zelfs wanneer ik Vliegtuigstand gebruik, dan schakelt de Wifi wel uit maar Bluetooth niet. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:50
dieselross schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 08:23:
Ik heb een klein probleem met mijn N56VB. Aangezien ik Bluetooth nooit gebruik, wil ik het uitschakelen.
Maar wanneer ik dit in Windows 8 probeer blijft de kaart maar aan. Zelfs wanneer ik Vliegtuigstand gebruik, dan schakelt de Wifi wel uit maar Bluetooth niet. Heeft iemand hier een oplossing voor?
In apparaatbeheer de bluetooth uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
  • Laatst online: 21:04
lucash schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:20:
[...]

In apparaatbeheer de bluetooth uitschakelen?
Er staan in apparaatbeheer onder Bluetooth drie dingen genoemd.
'Bluetooth module' en twee keer 'Microsoft Bluetooth-enumerator'.
Die eerste staat al uit en die twee enumerators heb ik uitgeschakeld.
Toch kan ik via 'Pc-instellingen wijzigen' Bluetooth niet uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Na ~5 jaar trouwe dienst is mijn Lenovo W500 afgelopen weekend overleden. De GPU is waarschijnlijk doorgefikt: de laptop liep vast met wat rare strepen en blokken in beeld en na een reboot was het beeld onleesbaar (nog voor het laden van drivers e.d.). Nog een reboot later bleef het scherm zwart en kan ik alleen streperig (onleesbaar) beeld krijgen via de televisie of een andere externe monitor.

Aangezien ik niet lang zonder laptop kan, heb ik mijn oog laten vallen op een Asus N550 of N56 laptop. Beide hebben hun sterke en zwakke punten en ik ben er nog niet 100% uit welke het moet worden. Wat ik alleen raar vind is dat er op Notebookcheck in de specs staat dat de N550 met 750m SLI-opstelling leverbaar is, maar deze uitvoering kan ik nergens (ook in D'land niet) vinden. Op de Asus.nl website staat de N550 nog niet eens vermeld 8)7

Weet iemand of er ergens een aankondiging is gedaan van die SLI-exemplaren? En komt die 2e GPU dan in een drivebay, zoals Lenovo dat met de Y500-serie doet, of vast op het moederbord. Met andere woorden: kun je later de upgrade nog doen, of moet je nu die keuze maken?

De N550 is voor mij ideaal vanwege de snellere GPU, de dunnere en lichtere behuizing en het IPS-scherm, maar de speakerplaatsing vind ik beroerd (Mijn Lenovo T41p had ook van die speakers aan de voorkant en die worden altijd gedempt door je broek/trui als je hem op schoot hebt).

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:36

madpilot0

I ain't mad

Ik heb nu 1,5 jaar de N55SF. 2 weken geleden is mijn HDD overleden (nouja, windows bootte nog, maar dat was het ook wel). Vervangen met een SSD (en win 8) en hij loopt als een trein.

Het enige waar ik tegenaan loop is dat ie de neiging heeft te bottlenecken op de ram (95%~). Er zit nu 2+4gb in. Als ik de ram wil upgraden, is het beter gewoon een strookje 8 te kopen of (voor de helft van het geld) 4gb? En heeft iemand een idee welk merk 4gb erin zit zodat ik die gelijk kan krijgen? (Ik had dat moeten bekijken de vorige keer dat ik mijn laptop open had..)

Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devin19
  • Niet online
madpilot0 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:22:
Ik heb nu 1,5 jaar de N55SF. 2 weken geleden is mijn HDD overleden (nouja, windows bootte nog, maar dat was het ook wel). Vervangen met een SSD (en win 8 ) en hij loopt als een trein.
Heel toevallig de Fn keys om helderheid aan te passen ook werkend gekregen? :)
Ik heb zelf ook een SSD in mn N55SF gezet en Windows 8(.1) erop staan maar op zowel Win8 als 8.1 heb ik die knoppen nog niet fatsoenlijk werkend gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0

madpilot0

I ain't mad

Devin19 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 16:35:
[...]

Heel toevallig de Fn keys om helderheid aan te passen ook werkend gekregen? :)
Ik heb zelf ook een SSD in mn N55SF gezet en Windows 8(.1) erop staan maar op zowel Win8 als 8.1 heb ik die knoppen nog niet fatsoenlijk werkend gekregen...
Grappig, ik probeerde het net (nooit helderheid nodig gehad, altijd gewoon fel staan), en ik krijg even dat blauwe balkje (net als volume) maar dat balkje verdwijnt gewoon ineens weer. Via de balk rechts (settings) kan ik t wel gewoon aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devin19
  • Niet online
madpilot0 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 16:37:
[...]

Grappig, ik probeerde het net (nooit helderheid nodig gehad, altijd gewoon fel staan), en ik krijg even dat blauwe balkje (net als volume) maar dat balkje verdwijnt gewoon ineens weer. Via de balk rechts (settings) kan ik t wel gewoon aanpassen.
Ja daar zit ik dus ook mee, via de settings kan het wel gewoon, ook als je dat balkje er hebt staan linksboven en je doet dan met de muis dan doet ie het gewoon, maar met die Fn keys blijft hij hangen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0

madpilot0

I ain't mad

Devin19 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 16:40:
[...]

Ja daar zit ik dus ook mee, via de settings kan het wel gewoon, ook als je dat balkje er hebt staan linksboven en je doet dan met de muis dan doet ie het gewoon, maar met die Fn keys blijft hij hangen :S
ASUS has finally released the ATK Drivers for Windows 8. All the function keys, including volume up/down, brightness control and wireless switch work perfectly on Windows 8 after installing it. You can download the driver for 32-bit and 64-bit versions of Windows 8 from here: ATK Package
Geen idee of het werkt. Ik weet niet zeker of ik de nieuwste ATK heb, maar met spotify werken de media toetsen wel weer. Terwijl dat een jaar geleden niet werkte tenzij ik een of andere ATK media interceptor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devin19
  • Niet online
madpilot0 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 16:46:
Geen idee of het werkt. Ik weet niet zeker of ik de nieuwste ATK heb, maar met spotify werken de media toetsen wel weer. Terwijl dat een jaar geleden niet werkte tenzij ik een of andere ATK media interceptor had.
Hmm ik zal het nog eens proberen, ik laat wel weten of het iets geworden is.

Edit: Oh die was van juli, die had ik al volgens mij, lost het ook niet op. Ik vrees dat het iets specifiek voor de N55 is wat ze niet meer op gaan lossen :(
Ik gebruikte die knoppen zelf best regelmatig als ik op de accu werk

[ Voor 23% gewijzigd door Devin19 op 07-10-2013 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:00

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Grrrrrene schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:41,

Weet iemand of er ergens een aankondiging is gedaan van die SLI-exemplaren? En komt die 2e GPU dan in een drivebay, zoals Lenovo dat met de Y500-serie doet, of vast op het moederbord. Met andere woorden: kun je later de upgrade nog doen, of moet je nu die keuze maken?

De N550 is voor mij ideaal vanwege de snellere GPU, de dunnere en lichtere behuizing en het IPS-scherm, maar de speakerplaatsing vind ik beroerd (Mijn Lenovo T41p had ook van die speakers aan de voorkant en die worden altijd gedempt door je broek/trui als je hem op schoot hebt).
Als ik Darkstone zo hoor is de koeling met een videokaart al niet zo best. Dus misschien is een tweede videokaart vragen om problemen...Misschien kunnen de mensen die al een N550 vertellen hoe goed de koeling is?
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 01:33:
N550 review:
http://www.notebookcheck....01H-Notebook.97649.0.html

Ik vind het een beetje teleurstellend. Je krijgt het 'orangegate' IPS paneel, de koeling is duidelijk ontoereikend. Ik had juist gehoopt dat ze dat 'IPS' zou betekenen dat ze dat paneel niet gebruikten. De koeling is op de N56 ook al matig (qua koelcapaciteit, de fan noise is king) maar enkel verslechterd in deze iteratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thamm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:27
Voor mijn broertje ben ik aan het kijken naar een nieuwe laptop. Aangezien het een future-proof laptop moet zijn met een fatsoenlijke resolutie kwam ik al snel uit bij de N56. De twee modellen die nog te koop lijken zijn de S4016H, met als voordeel 5Ghz-wifi ondersteuning volgens de pricewatch, en de iets duurdere S4062H, met 8GB RAM ipv 6GB. Weet iemand toevallig of het klopt dat de 'superieure' S4062H echt geen 5Ghz ondersteunt? Geen idee of hij het ooit echt gaat gebruiken, maar als we toch bezig zijn met een future-proof laptop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon de 4016 nemen, en de 50 euro die je daarmee bespaart besteden aan een extra 8GB RAM. Kom je op dezelfde prijs als de 4062, en heb je nog 6GB bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:23
Ik ben in de praktijk nog geen enkele N56 tegengekomen met 5Ghz ondersteuning...misschien een foutje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thamm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:27
Zou zomaar een foutje kunnen zijn ja.. In dat geval is de 4062 misschien toch wel een betere optie, zie dat deze vanavond hier in de aanbieding, scheelt maar 15 euro. Wel een mindere winkel dan Azerty lijkt me.

Edit: broertje heeft 'm inmiddels al besteld bij Azerty. Ach, is een prima winkel en ram vervang je indd toch wel es. Thanks voor het meedenken!

[ Voor 25% gewijzigd door thamm op 07-10-2013 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0

madpilot0

I ain't mad

Nog even terugkomend op mijn vorige post. (over mijn N55SF)
Weet iemand het merk / type van het geheugen zodat ik er een 2e 4gb bij kan zetten of is het beter om er direct 8 bij te zetten?

Edit:
het is samsung (en hyundai) geheugen. 2e strookje samsung kost 66eur, 2x 4gb kost ook 66eur en 1x 8 erbij is <60 euro.

lastig lastig

[ Voor 27% gewijzigd door madpilot0 op 07-10-2013 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
madpilot0 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 20:01:
Nog even terugkomend op mijn vorige post. (over mijn N55SF)
Weet iemand het merk / type van het geheugen zodat ik er een 2e 4gb bij kan zetten of is het beter om er direct 8 bij te zetten?

Edit:
het is samsung (en hyundai) geheugen. 2e strookje samsung kost 66eur, 2x 4gb kost ook 66eur en 1x 8 erbij is <60 euro.

lastig lastig
Merk maakt echt niks uit.. Gewoon goedkoopste met zelfde snelheid kopen en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixxx
  • Laatst online: 20-01 12:31
Wat is trouwens de beter optie van deze twee: N56VJ of N56VB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0

madpilot0

I ain't mad

lucash schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 00:20:
[...]

Merk maakt echt niks uit.. Gewoon goedkoopste met zelfde snelheid kopen en klaar :)
Dus 2x hetzelfde (dual channel) of mijn 4gb uitbreiden met 8 maakt niet zoveel uit? Als 4+8 niet zoveel uit maakt qua snelheid ga ik daar wel voor (en is 5 euro goedkoper :Y) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
madpilot0 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 10:23:
[...]

Dus 2x hetzelfde (dual channel) of mijn 4gb uitbreiden met 8 maakt niet zoveel uit? Als 4+8 niet zoveel uit maakt qua snelheid ga ik daar wel voor (en is 5 euro goedkoper :Y) )
Je kan toch ook gewoon 1 module van 4 kopen? Lijkt mij goedkoper dan 1 van 8 of mis ik nu iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0

madpilot0

I ain't mad

nooberke schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 10:25:
[...]

Je kan toch ook gewoon 1 module van 4 kopen? Lijkt mij goedkoper dan 1 van 8 of mis ik nu iets?
Oeps, daar keek ik overheen (tis vroeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvian
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 18:24
Ik had een vraagje. Ik wil binnenkort een clean install gaan doen naar Windows 8.1.
Ik neem aan dat ik dan gewoon de licentie key kan gebruiken die is ingebakken in mijn BIOS.
Of werkt de licentie alleen voor Windows 8 en moet ik dus upgraden naar Windows 8.1?

Ik vroeg me dat laatst af en een puntje dat toch wel handig is om even na te vragen.

Wow, I don't believe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vitruvian schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 10:47:
Ik had een vraagje. Ik wil binnenkort een clean install gaan doen naar Windows 8.1.
Ik neem aan dat ik dan gewoon de licentie key kan gebruiken die is ingebakken in mijn BIOS.
Of werkt de licentie alleen voor Windows 8 en moet ik dus upgraden naar Windows 8.1?

Ik vroeg me dat laatst af en een puntje dat toch wel handig is om even na te vragen.
Geen idee, maar wat heeft dat specifiek met de N-serie te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvian
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 18:24
hostler schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 11:38:
[...]

Geen idee, maar wat heeft dat specifiek met de N-serie te maken?
Omdat ik een Asus N56VZ-S4195H heb. ;)

Wow, I don't believe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Grrrrrene schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:41:

1 de gpu is niet veel sneller, overigens kan ik battlefield 3 goed spelen op mijn n56 met 740m
2 de laptop is niet veel lichter: zeg maar niets lichter.
3 het ipsscherm is een orangegate scherm: laat oranje zien ipv rood
4 de kijkhoeken van de n56 zijn ook erg goed (het scherm van de n56 zelf is beter)
5 speakers van de n56 zijn echt geweldig (voor laptops dan)
6 de n56 is goedkoper

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw_
  • Laatst online: 18-08 19:52
Ik heb een nieuwe Asus N76VB-T4038H gekocht en zit nu met het volgende probleem:

De laptop ziet diverse wifi-netwerken, waaronder mijn twee thuis netwerken die ik voor het gemak aanduid als Netwerk en Netwerk-Gast (met het eerste netwerk kun je direct door alle shares van mijn nas bladeren, vandaar een apart gastnetwerk die die mogelijkheid niet heeft). De laptop wil echter met geen mogelijkheid met Netwerk verbinden, en verbinden met het Netwerk-gast gaat af en toe wel en af en toe niet goed (soms vier keer proberen voordat een verbinding tot stand komt). Nou heb ik begrepen dat er wel meer klachten zijn over de Qualcomm netwerkkaart, maar dat zag volgens mij vooral op de snelheid en stabiliteit van de verbinding. Een nieuwe install van windows 8 in verband met het plaatsen van een SSD verhielp het probleem overigens niet.

Herkent iemand dit probleem en heeft iemand een oplossing? Of is de enige oplossing een andere kaart erin zetten? Ik hoor graag van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Welke beveiligingsmethodes gebruiken je netwerken? Is het één AP welke twee netwerken uitzend? Ik neem aan dat je de driver van de Asus website gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw_
WPA2-personal met AES. Het is inderdaad 1 AP, de Asus RT-N66U.

Met driver bedoel je driver van mn netwerkkaart? Die heb ik gewoon van de dvd bij mn laptop gehaald na de nieuwe windows-installatie. Windows geeft aan dat de drivers up-2-date zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Je zou kunnen kijken of er op de Asus website een nieuwere driver staat, of via quallcom zelf

Je gast netwerk is dus ook beveiligd? Je zou is andere beveiliging en een ander ap kunnen proberen

Lees wel meer rare dingen over die N66's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw_
Ja, gastnetwerk is ook beveiligd en op dezelfde manier als het andere netwerk. Heb van de website van Quallcom de laatste drivers gedownload, maar win8 geeft dan aan dat ik de laatste drivers al heb. Ander AP is niet echt een optie, heb deze net twee maanden en funtioneert prima en snel met laptop, smartphone, mediacenter, tv etc. Andere beveiliging zou ik nog wel eens kunnen proberen. Welke raad je aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devin19
  • Niet online
Zo m'n HDD caddy is binnen, eens kijken of alles past.

Werkt perfect :)

[ Voor 123% gewijzigd door Devin19 op 10-10-2013 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Mijn toetsenbord verlichting doet het niet meer. Ik heb gisteren wel alle asus programma's verwijderd, heb ik ergens 1 teveel verwijderd misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ah, iemand met hetzelfde probleem, mijn backlight werkt ook niet meer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Thomg schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 22:16:
Hebt ge ook die Asus programma's verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Thomg schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 22:16:
Ik heb het gevonden, ik had ook de ATK package verwijderd van asus en deze staat blijkbaar in voor de backlightverlichting. Als je deze download van de asus site en installeert, werkt het weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:47
Zojuist heb ik een Asus N56VB laptop aangeschaft. Aangezien ik geen fan ben van Windows 8, heb ik deze vervangen door Windows 7. Tot nu toe een stomme beslissing gebleken. Ik kan namelijk nergens drivers vinden en omdat ik alles via wifi moet doen (heb geen internetkabel hier) kan ik geen wifi driver vinden.

Zou iemand mij kunnen helpen? Ik kan op deze manier dus niks installeren of updaten zonder internet.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Kuhr89 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 20:19:
Zojuist heb ik een Asus N56VB laptop aangeschaft. Aangezien ik geen fan ben van Windows 8, heb ik deze vervangen door Windows 7. Tot nu toe een stomme beslissing gebleken. Ik kan namelijk nergens drivers vinden en omdat ik alles via wifi moet doen (heb geen internetkabel hier) kan ik geen wifi driver vinden.

Zou iemand mij kunnen helpen? Ik kan op deze manier dus niks installeren of updaten zonder internet.
Probeerde ook Windows 7, zou zeggen, begin er niet aan. Helft van de drivers werkt niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Oke, er is dus geen makkelijke manier om die drivers aan het werk te krijgen?
Beetje balen want ik heb alle partities weggegooid -.-
Staat Windows 8 ook op de meegeleverde disc? Want zo is het geen doen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Nee, moest het zelf branden. Ik had een topic aangemaakt daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Oke, ja ik heb nu eindelijk de Wifi driver van de cd zelfs kunnen installeren, ondanks dat deze voor Win 8 is. Ik hoopte dat hij nu bij apparaatbeheer alles vanzelf nu zou downloaden, maar dit is helaas nog niet het geval..

Ik zal even kijken of ik via een torrent Windows 8 kan downloaden, want ik heb wel een officiele licentie liggen thuis, alleen aangezien ik nu niet thuis ben kan ik niet even op en neer rijden voor de disc.

Dit werkt inderdaad tot nu toe niet echt lekker. Jammer dat de vrijheid is ontnomen om Win 7 erop te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Bij zo'n iedere driver krijg ik dezelfde error
"Sorry, this program only supports ASUS notebook!"
:'( :'( :'(
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CN1laH0.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Thomg op 14-10-2013 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Ik dacht dat je gewoon alle Windows 8 drivers kon pakken? Maar dan geeft hij dus die foutmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Nouja. Ik heb nu de drivers van de cd kunnen installeren. Alleen de USB driver staat nog in het geel. Mssn dat een service pack dat oplost?

De rest werkt nu allemaal naar behoren. Dus de drivers van de cd werken allemaal goed. Meeste zijn namelijk voor win 7/win8. Mssn dat de drivers updaten minder goed werkt idd. Maar over het algemeen is dat wat minder nodig. Vooral bij de laptop van m'n vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devin19
  • Niet online
Vorige week heb ik mijn optische drive vervangen door mijn HDD met Caddy, nu valt het me alleen op dat hij iedere paar minuten een keer 'tikt'. Dit was niet toen hij nog op de originele plaats zat, waar nu een SSD zit. Waarom maakt hij dit geluid, is er iets fout met de schijf, of is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Devin19 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:14:
Vorige week heb ik mijn optische drive vervangen door mijn HDD met Caddy, nu valt het me alleen op dat hij iedere paar minuten een keer 'tikt'. Dit was niet toen hij nog op de originele plaats zat, waar nu een SSD zit. Waarom maakt hij dit geluid, is er iets fout met de schijf, of is dit normaal?
Resonantie denk ik, indien je de caddy er even helemaal uit haalt en je hem er daarna weer in stopt zou het hopelijk verholpen moeten zijn. Kijk anders ook even of je schroefjes er goed in zitten.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 19:08
Ik heb al een klein jaartje de N53SV met de Atheros AR9002WB-1NG wifikaart.. Ik vermoed dat die niet helemaal lekker is. Vooral bij internet activiteit slaat de laptop helemaal vast. Complete freeze, geluid muis alles blijft hangen om na 1 minuut weer verder te gaan.. Op internet is er best veel over te vinden maar zoals zovaak zonder plot wat het nou was en hoe het opgelost is... Het valt mij op dat hij op youtube het meeste vast slaat bijvoorbeeld bij het skippen of naar het fullscreen gaan.. Ik vermoed dat het aan de wifikaart ligt omdat deze om een of andere magische wijzen ook maar op 65mbit blijft hangen. En dat hij ook wat vage wifi problemen heeft bij het verplaatsen of lopen met de laptop valt de wifi uit en komt ook niet meer terug. Hij vind daarna geen enkel netwerk meer tot je hem compleet reboot, daarna werkt alles weer.

Memtest en HDD test kwamen doorliep hij trouwens goed.. Mensen hier met dezelfde ervaring?
Hoop dat ik niet zelf opnieuw het wiel weer hoef uit te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devin19
  • Niet online
Stef602 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:58:
[...]

Resonantie denk ik, indien je de caddy er even helemaal uit haalt en je hem er daarna weer in stopt zou het hopelijk verholpen moeten zijn. Kijk anders ook even of je schroefjes er goed in zitten.
Net caddy eruit en erin gedaan, tot nu toe nog niks gehoord :)

Bedankt voor de tip!

Ik ga hem morgen nog wat langer gebruiken, dan weet ik zeker of het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
blup schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:53:
Ik heb al een klein jaartje de N53SV met de Atheros AR9002WB-1NG wifikaart.. Ik vermoed dat die niet helemaal lekker is. Vooral bij internet activiteit slaat de laptop helemaal vast. Complete freeze, geluid muis alles blijft hangen om na 1 minuut weer verder te gaan.. Op internet is er best veel over te vinden maar zoals zovaak zonder plot wat het nou was en hoe het opgelost is... Het valt mij op dat hij op youtube het meeste vast slaat bijvoorbeeld bij het skippen of naar het fullscreen gaan.. Ik vermoed dat het aan de wifikaart ligt omdat deze om een of andere magische wijzen ook maar op 65mbit blijft hangen. En dat hij ook wat vage wifi problemen heeft bij het verplaatsen of lopen met de laptop valt de wifi uit en komt ook niet meer terug. Hij vind daarna geen enkel netwerk meer tot je hem compleet reboot, daarna werkt alles weer.

Memtest en HDD test kwamen doorliep hij trouwens goed.. Mensen hier met dezelfde ervaring?
65Mbit is normaal voor een 1x1 adapter op een 20Mhz kanaalbreedte netwerk (Of hoe ze dat ook exact noemen)

Probeer is met een kabeltje of een andere adapter? Even om vast te stellen dat 100% zeker de netwerkkaart voor problemen zorgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
nooberke schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:40:
[...]

65Mbit is normaal voor een 1x1 adapter op een 20Mhz kanaalbreedte netwerk (Of hoe ze dat ook exact noemen)

Probeer is met een kabeltje of een andere adapter? Even om vast te stellen dat 100% zeker de netwerkkaart voor problemen zorgt
Dit bedoel ik met het wiel uitvinden :P Veel mensen hebben er last van, alleen wordt op de meeste fora nooit de oplossing besproken.. Wil wel van alles gaan proberen, maar als het al tientallen keren gedaan is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devin19
  • Niet online
Devin19 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:55:
[...]
Ik ga hem morgen nog wat langer gebruiken, dan weet ik zeker of het opgelost is.
Hmm hij maakt dat geluid nog steeds :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:22
Kimberly schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:44:
[...]

Beetje late reactie, maar probleem is nog steeds hetzelfde. :)

Bij apparaten beheer staat (verborgen) Touchpad en PS2 mouse, code 24 niet correctie of niet aanwezig.

Hoe zet ik dit aan/uit in de bios? 'Internal pointing device - Enable'

Edit: plaatje bij het praatje:

[afbeelding]

Wanneer is via Life Update wil updaten krijg ik (nadat smart gesture is geïnstalleerd) deze melding:

[afbeelding]

[afbeelding]

Touchpad is gewoon defect?
Niemand? :/ Volgens Komplett moet ik de laptop maar opsturen, dat zie ik niet zo zitten..

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
blup schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:53:

Mailtje van asus
Geachte heer,

Bedankt voor uw email,

In dit geval adviseer ik u twee dingen te proberen.

Het lijkt er ten eerste op dat Windows Verkenner niet naar behoren functioneert.
Om te kijken of het freeze-probleem hier ligt, wil ik u vragen om Asus Webstorage verwijderen.

Als u Webstorage verwijderd heeft kunt u weer normaal met de verkenner werken.

U kunt Webstorage als volgt verwijderen: start > alle programma`s > map asus.

Daar staat Asus Webstorage en deze kunt u verwijderen met uninstall.
Als deze verwijderd is kunt u de notebook opnieuw opstarten en daarna werkt de verkenner weer normaal.

Voor uw WiFi-verbinding adviseer ik u om de driver te herinstalleren.
Deze software vindt u op onze website:

http://support.asus.com.c...s_PNP_Win7_64_Z920458.zip

U kunt dit bestand downloaden, waarna u het dient uit te pakken, voor u het kunt herinstalleren.

Als u verder nog vragen heeft, dan horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet/ Kind regards,
Avondje geyoutubed, lijkt te werken! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik ben van plan de ASUS N750JV aan te schaffen.
Maar ik het hierbij nog mogelijk om bvb met virtual dj je geluidskaart op te splitsen in 2 uitgangen?

1 x hoofdtelefoon voor voorbeluistering
1 x gewone uitgang

thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Hallo,

Ik heb een vraag over de N56. Als ik een hoofdtelefoon probeer aan te sluiten dan past de plug er niet helemaal in. Het voelt al snel alsof ik heel erg geforceerd moet duwen. Is dit normaal en moet ik gewoon door duwen? Als ik de hoofdtelefoon er in duw tot aan de weerstand dan krijg ik wel een melding dat er iets is aangesloten maar ik hoor geen geluid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immink1994
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 23:00
moet ik een cd hebben voor windows op de nieuwe ssd te zetten of kan ik dit ook op een usb of een recovery cd maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 19:17
Ik ervaar de laatste tijd erg vaak dat de laptop niet doorstart. Het Asus logo verschijnt, maar vaak begint de draaiende ronding vh wachten niet te draaien. Paar keer aan en uit verhelpt het probleem. Iemand een idee?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw_
immink1994 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:14:
moet ik een cd hebben voor windows op de nieuwe ssd te zetten of kan ik dit ook op een usb of een recovery cd maken?
even zoeken hier en je vindt het antwoord in meerdere threads. Ook via google zijn meerdere oplossingen te vinden. Korte samenvatting: Cd kan, usb kan, recovery cd kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 00:53:
Beste mensen,

Ik ben van plan de ASUS N750JV aan te schaffen.
Maar ik het hierbij nog mogelijk om bvb met virtual dj je geluidskaart op te splitsen in 2 uitgangen?

1 x hoofdtelefoon voor voorbeluistering
1 x gewone uitgang

thnx!
Gaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bron? Tekst en uitleg? Enkel stellen dat het niet mogelijk is is natuurlijk niet voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-08 19:30
Ik heb een algemene vraag over power jack vervangen. Vandaag power jack van K-serie laptop vervangen. Nu laadt de laptop wel weer op (lampje brand weer), maar start de laptop niet meer.. Is de processor nu misschien kapot door ESD? Als ik op de aan knop druk, gebeurt er niks.

Ik weet dat dit N-serie topic is, maar misschien heeft iemand hier ook toevallig ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Michielodc schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:57:
Ik heb een algemene vraag over power jack vervangen. Vandaag power jack van K-serie laptop vervangen. Nu laadt de laptop wel weer op (lampje brand weer), maar start de laptop niet meer.. Is de processor nu misschien kapot door ESD? Als ik op de aan knop druk, gebeurt er niks.

Ik weet dat dit N-serie topic is, maar misschien heeft iemand hier ook toevallig ervaring mee.
Zal de processor niet zijn, maar mogelijk is het moederbord kapot (of de printplaat waar de powerjack op zit, als dat niet op het mobo zit)

Als je garantie hebt, en de powerjack is netjes vervangen, kun je proberen garantie te claimen bij Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
hostler schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:06:
[...]

Zal de processor niet zijn, maar mogelijk is het moederbord kapot (of de printplaat waar de powerjack op zit, als dat niet op het mobo zit)

Als je garantie hebt, en de powerjack is netjes vervangen, kun je proberen garantie te claimen bij Asus.
Geen garantie meer, dus had het zelf gedaan. De powerjack zit op het moederbord zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Michielodc schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:11:
[...]

Geen garantie meer, dus had het zelf gedaan. De powerjack zit op het moederbord zelf.
Dan visueel inspecteren op kapotte componenten op het moederbord, in de buurt van de powerjack. Niet toevallig tijdens het solderen(?) te veel spul gebruikt waardoor je nu kortsluiting hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 19:17
Het is nu helemaal afgelopen :(

Ik druk de laptop aan, toetsenbordverlichting gaat aan en uit, Asus logo komt in beeld, en daarna valt de laptop weer uit...

Geen piepjes oid, hoe ga ik dit troubleshooten?

Dit alles duurt maar 4 seconden en er valt dus niets meer mee te beginnen :(

[ Voor 28% gewijzigd door _Brake_ op 18-10-2013 21:00 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Brake_ schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:57:

Ik druk de laptop aan, toetsenbordverlichting gaat aan en uit, Asus logo komt in beeld, en daarna valt de laptop weer uit...

Wellicht handiger om een topic aan te maken, dan zullen ook meer mensen je posts zien en hulp bieden ;) Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 15:11

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Zeer waarschijnlijk een hardware defect -> gevalletje RMA indienen

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash

Kan vanalles zijn. Bij de N56 van m'n vriendin was het RAM kapot. Weet niet of je dit al getest hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen werk ik nu op de N750JV. Het geluid is nu ook niet zo fantastisch als men beloofd hé :p
Klinkt alsof je een luidspreker in een emmer zet

Ik had gehoopt op 2HDD's, tweakers specs waren verkeerd :(

Is het slim om terug te gaan naar windows 7 of verlies je dan al die asus apps?
Of kan ik gratis updaten naar 8.1? :)

bedankt

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2013 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:46:
Ondertussen werk ik nu op de N750JV. Het geluid is nu ook niet zo fantastisch als men beloofd hé :p

bedankt
Windows 8.1 is gratis te verkrijgen ja, zorgen dat je Windows 8 up to date is..

Daarna zou hij in de Microsoft store moeten verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
hostler schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:12:
[...]

Dan visueel inspecteren op kapotte componenten op het moederbord, in de buurt van de powerjack. Niet toevallig tijdens het solderen(?) te veel spul gebruikt waardoor je nu kortsluiting hebt?
Als het goed is niet. Er zat een pin naast van een andere connector, maar die horen als het goed is aan elkaar. Zal het morgen wel even nakijken :)
Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:46:

bedankt
Wat ik in dit topic zo lees is dat het niet slim is om terug te gaan naar windows 7. Dit ivm de drivers die alleen voor windows 8 zijn gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hij is nu zo'n 100 updates aan het binnenhalen :D
Daarna hopelijk updaten naar 8.1

bedankt jongens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke SSD past er nu in men N750JV? :$

is dat msata dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaanf
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09 13:59
Net naar w8.1 geupdate op mijn N56VB. Echter werken de brightness knoppen niet meer (fn+f3/4). Er zijn nog geen nieuwe drivers of utilities via de asus site beschikbaar die dit zouden kunnen verhelpen.
De knoppen voor volume, toetsenbordverlichting etc. doen het nog wel. Iemand hetzelfde probleem?
Pagina: 1 ... 58 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.