Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie1
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-12-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 22:03:
welke SSD past er nu in men N750JV? :$

is dat msata dan?
hier ben ik idd ook wel benieuwd naar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:02
Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 22:03:
welke SSD past er nu in men N750JV? :$

is dat msata dan?
Ik heb er een pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB ingestopt. Past prima.

Gewoon klonen met de bijgeleverde software, en dan de HDD die in portrait mode in de behuizing ligt verwisselen met de SSD.
Oh, voor de behuizing heb je een goede Torx T-5 nodig, de schroefjes zijn niet van de beste kwaliteit. Dus kijk uit met los/vast draaien!

Around here, something radiates. (Counting Crows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PersianBoy
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-01-2022
christiaanf schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 22:25:
Net naar w8.1 geupdate op mijn N56VB. Echter werken de brightness knoppen niet meer (fn+f3/4). Er zijn nog geen nieuwe drivers of utilities via de asus site beschikbaar die dit zouden kunnen verhelpen.
De knoppen voor volume, toetsenbordverlichting etc. doen het nog wel. Iemand hetzelfde probleem?
Probeer eens de ATK Package te verwijderen en opnieuw te installeren.

http://www.asus.com/nl/Notebooks_Ultrabooks/N56VB/#support > Driver & Tools > Windows 8 64 bit > Utilities > ATKACPI driver and hotkey-related utilities

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:26
Bij mij werkt het gewoon nog onder 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creazn
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-04 14:21
Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:46:
Ondertussen werk ik nu op de N750JV. Het geluid is nu ook niet zo fantastisch als men beloofd hé :p
Klinkt alsof je een luidspreker in een emmer zet

Ik had gehoopt op 2HDD's, tweakers specs waren verkeerd :(

Is het slim om terug te gaan naar windows 7 of verlies je dan al die asus apps?
Of kan ik gratis updaten naar 8.1? :)

bedankt
Ik heb de N750JV al een tijdje maar bij mij zitten wel 2 HDD's in. allebei de HDD zijn 500GB 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 19:17
Het lijkt erop alsof de bootloader niet start. De laptop gaat nu niet meer automatisch uit, maar als ik in de BIOS ga, wijzig niets, doe Save & Exit, dan boot de laptop normaal... Iemand hier enig idee of zal ik toch maar een eigen topic aanmaken hiervoor?

Kan het wellicht te maken hebben met de nieuwste BIOS 214 die er sinds kort inzit?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 23:57
_Brake_ schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:49:
Het lijkt erop alsof de bootloader niet start. De laptop gaat nu niet meer automatisch uit, maar als ik in de BIOS ga, wijzig niets, doe Save & Exit, dan boot de laptop normaal... Iemand hier enig idee of zal ik toch maar een eigen topic aanmaken hiervoor?
Geen specifiek idee, maar de symptomen zijn wel enigszins herkenbaar. Het moederbord van een oude desktop van me had op een zeker punt te kampen met een lege batterij, en gaf bij het opstarten een fout. Wanneer ik direct doorstartte naar Windows, dan kreeg ik na enkele minuten onherroepelijk een blue screen. Wanneer ik eerst de BIOS in ging en direct save & exit deed, dan werkte alles prima.
_Brake_ schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:49:
Kan het wellicht te maken hebben met de nieuwste BIOS 214 die er sinds kort inzit?
Enkel wanneer de problemen direct na het flashen van de nieuwe BIOS versie verschenen, zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Tsjah, dat BIOS zit er nu enkele weken in. Het is pas echt begonnen na de Windows 8.1 installatie besef ik me nu.

Edit:

De laptop boot weer als vanouds. Sterker nog, hij heeft nog nooit zo snel geboot. Voordat de eerste draaiing van het 'wachtrondje' is voltooid, zit ik in Windows.

[ Voor 44% gewijzigd door _Brake_ op 22-10-2013 10:08 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Dylan93 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 21:02:
De laatste tijd valt mij ook op dat mijn scherm heel erg flikkerd, ik word er werkelijk gek van. Dit gebeurd alleen als scherm helderheid niet maximaal is, misschien iets mis met het backlit ? Je ziet het vooral op donkere kleuren zoals de achtergrond van tweakers. Je ziet het echt het maakt niet uit naar welk gedeelte van het scherm je kijkt, ik word er naar van en krijg er hoofdpijn van...

Het betreft hier een ASUS N53SV-SZ404V met de laatste BIOS updates.
Ik heb net een nieuwe N76V. Geweldige machine, nu een 2 weken in bezit.
Het valt mij, na het lezen van wat posts hier, ook op dat mijn scherm 'flikkert.

Met name te zien na het opstarten, als ik op het vergrendelscherm van Win 8.1 kom. Daar heb ik een grijze achtergrond. Ik zie dan bewegende, horizontale lijnen die van onder naar boven lijken te lopen.
Zet ik de helderheid van het scherm volledig open, dan is het niet of nauwelijks waarneembaar.

Dat lijkt dus erg op een aantal posts die ik in dit hele topic tegenkom wanneer ik zoek op 'flikkering'.

Wat kun je hier nog meer tegen doen? De verversingssnelheid van scherm staat op 60hz, hoger kan ook niet.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een LCD op 1hz flikkert nog niet. Een LCD heeft nooit last van flikkeringen.

Maar dat geldt niet voor het backlight. Het backlght wordt gedimd door deze te laten flikkeren. Bij sommige panelen is de frequentie te laag en kan je dat zien, daar kan je niets tegen doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Ik denk dat het de schakeling tussen videokaarten is die dat veroorzaakt! De gradiënt in de standaardachtergrond 'loopt' hier ook.

Edit:
nieuws: Microsoft maakt Windows RT 8.1 weer beschikbaar

Misschien heb ik hier last van gehad.

[ Voor 44% gewijzigd door _Brake_ op 22-10-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:04
Nee, de RT versie is voor systemen met ARM-processors.
Die versie zal je niet eens op je laptop kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasparS
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-12-2022
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 00:53:
Beste mensen,

Ik ben van plan de ASUS N750JV aan te schaffen.
Maar ik het hierbij nog mogelijk om bvb met virtual dj je geluidskaart op te splitsen in 2 uitgangen?

1 x hoofdtelefoon voor voorbeluistering
1 x gewone uitgang

thnx!
Ja, dit is mogelijk met een programma als asio4all. Dit is echter een zeer gebrekkige oplossing omdat je dan beide kanalen mono, en niet in stereo hoort- daarnaast wordt dit proces minder uitbesteed naar dedicated chips, en geeft dus lagere kwaliteit+vertragingen. Dit is een limitatie van de audiochip van je computer, die maar twee kanalen kan verwerken/versterken. Wat je hiervoor eigenlijk nodig hebt is een externe geluidskaart (audiointerface), en dan wel een met 2 stereo uitgangen (bijv, 2x2-rca, maar liever meer en ook wat ingangen,midi& koptelefoonversterker). Via Usb of Firewire kan je computer dan 4 kanalen gebruiken om twee stereo signalen onafhankelijk van elkaar af te spelen. Let bij aanschaf naast het type en aantal in/uit-gangen ook op ervaringen van anderen met latency en drivers. (merken als Motu, focusrite en NI zijn wel leading in kwaliteit als je op safe wil spelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi
Ik had vandaag met de partities van mijn ASUS N750JV geklooid en ineens gaf hij foutmelding aan en probeerde opnieuw op te starten maar elke keer gaf hij weer de foutmelding aan en sindsdien heb ik alles geprobeerd maar lukt niet windows op te starten. In de bios kan ik de opstarten vanaf de cdrom ook niet instellen, er is alleen een optie vanaf de hardeschijf.
Kan iemand mij helpen, ik had de hele dag gegoogled en geprobeerd maar helaas, wil niet opstarten!!!! 8)7

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Heb nu een week mijn N56VZ (pricewatch: Asus N56VZ-S4016H), heb er een Samsung Pro840 erin gezet en de huidige hdd ernaast. Heb echter na het upgraden naar windows 8.1 Pro een probleem:
- Mijn ethernet Lan driver(Qualcomm Atheros AR8161 PCI-E) doet het niet, in device manager staat er ook een foutmelding bij maar ik kan geen driver update vinden, zijn hier meer mensen met hetzelfde probleem of heeft iemand dit opgelost? Wireless doet het prima.
- Heb vannochtend geupdate naar 8.1 en sinds de update herkent hij mijn vaste netwerk niet meer.

Als iemand mij kan helpen zou dat erg prettig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immink1994
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 23:00
Hallo

Ik heb een Samsung 840 evo erin gezet en met data migration alles overgezet, maar nu wil ik eigenlijk een clean install doen en heb de cd van Windows niet.
Ik kan alleen een ISO van de proef versie vinden, maar als ik deze installeer activeert de bios mijn product key niet.

En mijn video kaart wordt niet herkent hij draait nu alles op de intel HD4000, hoe kan ik dit veranderen?

Alvast bedankt.

[ Voor 14% gewijzigd door immink1994 op 15-06-2020 17:46 . Reden: Taal ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Key werd bij mij automatisch herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw_
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-08 19:52
immink1994 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:07:
hallo

heb een samsung 840 evo SSD erin gezet en met data migration alles overgezet maar nu wil ik eigenlijk een clean instal doen maar heb de CD van win8 dus niet.
en ik kan alleen een iso van de proef verzie vinden als ik die installeer activeert de bios mijn product key? (dat deze dus als volledige verzie word gezien?)

en me video kaart word niet gepakt hij draait alles op de intel HD4000 hoe kan ik dit veranderen?

alsvast bedankt
Je kunt de originele versie downloaden, je bios herkent dan als het goed is de key vanzelf. Hierover is al veel geschreven op dit forum, dus even zoeken en je hebt zo je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 15:11

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:25:
Hoi
Ik had vandaag met de partities van mijn ASUS N750JV geklooid en ineens gaf hij foutmelding aan en probeerde opnieuw op te starten maar elke keer gaf hij weer de foutmelding aan en sindsdien heb ik alles geprobeerd maar lukt niet windows op te starten. In de bios kan ik de opstarten vanaf de cdrom ook niet instellen, er is alleen een optie vanaf de hardeschijf.
Kan iemand mij helpen, ik had de hele dag gegoogled en geprobeerd maar helaas, wil niet opstarten!!!! 8)7

Alvast bedankt
Probeer met een Windows 8 (7?) DVD een Windows Repair uit.
Je BCD zou dan geupdatët moeten worden met de huidige stand van je partities.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesteit
  • Laatst online: 14:16
Goedemiddag Asus fans,

Ik ben van plan om de N550JV-CN270 te kopen en vervolgens wil ik er een 120GB SSD van Samsung inbouwen. De bedoeling is dan om de 500GB harde schijf in een caddy te doen en die vervangen voor de blu-ray speler die zit ingebouwd. De SSD komt dan op de plek van de HDD, als het goed is boot hij dan standaard vanaf de SSD.

Officiele Windows 8 wordt meegeleverd en zal dus voor geinstalleerd zijn op de 500GB HDD. Is er een manier om deze legale versie over te zetten naar de SSD en hoe doe ik dat precies? Als iemand een linkje heeft waar het staat uitgelegd dan zou dat zeer fijn zijn.

Verder had ik nog een vraagje over de HDD die i.p.v. van de blu-ray komt. Moet ik in de bios nog iets veranderen dat er nu een HDD ingebouwd zit i.p.v. de blu-ray?

bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedank, het is gelukt.
De Hardeschijf was offline gezet en nu is het weer herstelt! :)
crzyhiphopazn schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 16:58:
[...]

Probeer met een Windows 8 (7?) DVD een Windows Repair uit.
Je BCD zou dan geupdatët moeten worden met de huidige stand van je partities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achterop23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 18:32
Heeft iemand met een N550 het volgende al geprobeerd?
http://www.amazon.com/SAT...004Y8SGXW/ref=pd_sim_pc_4

Voor een 2e HDD. Zo ja, wat zijn de ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-08 19:30
Vraagje! Ik heb pricewatch: Asus X5QSF-S1123V en heb een probleem met mijn USB 2.0 poorten.

Met mijn usb3.0 poorten kan ik gewoon alles. Telefoon opladen, muis opladen, usbstick uitlezen en draadloze ontvanger van de muis werkt via usb3.0. Bij mij usb2.0 poorten is dat anders. Ik kan alleen mijn muis opladen via deze poorten. De usbontvangen van de muis werkt dan weer niet in de usb2.0 poorten. Usbstick uitlezen werkt ook niet met de usb2.0 poorten, maar het lampje gaat wel branden op de usbstick. Ook mijn telefoon opladen werkt alleen via usb3.0 poorten en niet via usb2.0 poorten.

Iemand enig idee hoe dat komt? Op de Asus site staan alleen drives voor windows 7 en atm heb ik windows 8.

Edit
Oplossing: Asus usb charger plus deinstalleren

[ Voor 3% gewijzigd door Michielodc op 24-10-2013 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 13:20
Zojuist de 550jv 068 met Samsung 840 evo 256gb en wd mybook live 1tb netwerkschijf gekocht.moet ik nog ergens op letten bij het installeren?
Ik wil een clean instap doen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achterop23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 18:32
Een clean install? Als je een goede versie van W8 hebt (licentiecode komt via de UEFI bios), dan kan je deze het beste installeren via een USB stick.

Maar deze krijg je pas bootable als je hem via deze tutorial aanmaakt. Anders wordt de USB stick niet herkend door de bios.

http://www.eightforums.co...-install-windows-8-a.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Nog een dingetje bij mijn 2 weken oude N76V;

Het lijkt of mijn beeldscherm ietsje scheef is gemonteerd, of dat de behuizing niet helemaal recht is.
Kijk ik naar mijn scherm, dan lijkt het of de rechter bovenhoek iets hoger zit dan de linker bovenhoek.
De horizontale lijn loopt dus af van rechts naar links, lijkt.

Als ik naar de verticale lijn aan de linkerkant kijk, dan oogt die wel gewoon recht.
Ik heb het hier over het scherm zelf, dus niet de behuizing.

Het is echt geen centimeterwerk ofzo, maar viel mij op.

Kent iemand dit? De geometrie is niet aan te passen denk ik he?

[ Voor 5% gewijzigd door freddyathlon op 24-10-2013 19:56 ]

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
  • Laatst online: 15-08 15:33
Hoe krijg ik t voor elkaar m'n bios meer geavanceerd te maken?
Kan maar een paar opties veranderen nu.
Dingen zoals energiebesparing kan ik niet uitzetten (auto naar 1,2GHz etc)

Betreft een ASUS N56VJ-4148H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw_
freddyathlon schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 19:55:
Nog een dingetje bij mijn 2 weken oude N76V;

Het lijkt of mijn beeldscherm ietsje scheef is gemonteerd, of dat de behuizing niet helemaal recht is.
Kijk ik naar mijn scherm, dan lijkt het of de rechter bovenhoek iets hoger zit dan de linker bovenhoek.
De horizontale lijn loopt dus af van rechts naar links, lijkt.

Als ik naar de verticale lijn aan de linkerkant kijk, dan oogt die wel gewoon recht.
Ik heb het hier over het scherm zelf, dus niet de behuizing.

Het is echt geen centimeterwerk ofzo, maar viel mij op.

Kent iemand dit? De geometrie is niet aan te passen denk ik he?
Waarom niet even een waterpasje aan de bovenkant van je scherm leggen? Dan zie je gelijk of het scherm inderdaad scheef loopt. Indien dit het geval is en het irriteert je zou ik een beroep doen op je garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een schone W8 installatie gedaan om alle Asus meuk er af te gooien, alleen werkt slaap- en sluimerstand niet naar behoren.

- Als ik 'm uit sluimerstand haal, werkt de audio vaakt niet meer. Nog eens in sluimerstand en dan weer opstarten lost het meestal op. Soms ook niet, dan moet ik de laptop geforceerd uitzetten via de knop
- Slaapstand hotkey Fn-f1 werkt niet.

Ik denk alle drivers compleet te hebben, maar kennelijk mis ik er toch nog eentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
  • Laatst online: 15-08 15:33
Nog ff een vraagje over 8.1.
Ik heb nadat ik mijn laptop gehaald heb, zo'n 3 maanden geleden, gelijk Win8Pro van mezelf erop gezet. Via de ******** manier.
Ook de recovery heb ik eraf gegooid.
Als ik Win8.1 64bit installeer, wordt deze dan geactiveerd met de key in mijn BIOS?
of is deze niet meer bruikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen heb ik de ASUS n550jv-cm068h en ik heb een paar vragen:

- Ik wil een SSD schijf erin zetten. Wat is nu de (beste) oplossing? De HDD eruit halen en in plaats daarvan een SSD plaatsen EN/OF met een caddy op de plek van de DVD plaatsen?

- Zelf ben ik niet heel handig, is het verstandig om dit bijvoorbeeld door een Paradigit te laten doen? (ook in kader van garantie?

- Scheelt het aanzienlijk als ik de 8 GB aan geheugen ophoog naar 16 GB?

Alvast bedankt voor de reactie. :)

Gr. Dimitri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
  • Laatst online: 12-09 15:57
Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:05:
Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen heb ik de ASUS n550jv-cm068h en ik heb een paar vragen:

- Ik wil een SSD schijf erin zetten. Wat is nu de (beste) oplossing? De HDD eruit halen en in plaats daarvan een SSD plaatsen EN/OF met een caddy op de plek van de DVD plaatsen?

- Zelf ben ik niet heel handig, is het verstandig om dit bijvoorbeeld door een Paradigit te laten doen? (ook in kader van garantie?

- Scheelt het aanzienlijk als ik de 8 GB aan geheugen ophoog naar 16 GB?

Alvast bedankt voor de reactie. :)

Gr. Dimitri
Een SSD plaatsen is bijna te makkelijk om het door een bedrijf te laten doen. Dat kun je echt wel zelf. De SSD moet je op de plaats van de huidige HDD plaatsen en als je de HDD ook nog wilt gebruiken, moet je die met een caddy op de plek van je DVD speler plaatsen. Omdat de SATA-aansluiting van de DVD speler trager is dan die van de HDD, is het niet aan te raden om de SSD daar te plaatsen.

Tenzij je meerdere enorm zware tegelijkertijd wilt gaan gebruiken, is het verhogen van je RAM vrij onnodig. De grootste snelheidswinst pak je met een SSD, en ik kan je vertellen dat die snelheidswinst behoorlijk is. :)

[ Voor 5% gewijzigd door imeR op 25-10-2013 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowgrunn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:48
misschien een domme vraag maar ik heb hier een n56vj s4149h staan, maar de eigenaar heeft de recovery partitie verwijderd en ook geen recovery cd's gemaakt.. nu wil hij hem weer origineel hebben alleen kan er dus niets mee op het moment...
nu is mijn vraag kan iemand hier met een n56vj toevallig nog recovery dvd's maken en ze naar me opsturen? tegen betaling uiteraard. hoop dat iemand hier kan helpen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Blauw_ schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 09:26:
[...]

Waarom niet even een waterpasje aan de bovenkant van je scherm leggen? Dan zie je gelijk of het scherm inderdaad scheef loopt. Indien dit het geval is en het irriteert je zou ik een beroep doen op je garantie.
Ik denk dat ik er vanzelf wel aan ga wennen. Nu let ik erop omdat ik het weet dat er iets niet goed gefabriceerd is.
Vraag me alleen af wat er nu scheef zit dan.
Een scherm zit toch met schroefjes vast? In vaste punten?

Heeft niemand anders dat hier? Dat de bovenrand scheef loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:04:
Ik heb een schone W8 installatie gedaan om alle Asus meuk er af te gooien, alleen werkt slaap- en sluimerstand niet naar behoren.

- Als ik 'm uit sluimerstand haal, werkt de audio vaakt niet meer. Nog eens in sluimerstand en dan weer opstarten lost het meestal op. Soms ook niet, dan moet ik de laptop geforceerd uitzetten via de knop
- Slaapstand hotkey Fn-f1 werkt niet.

Ik denk alle drivers compleet te hebben, maar kennelijk mis ik er toch nog eentje?
Wat je geluid betreft, heb je de laatste Realtek drivers geïnstalleerd? Bovendien, zijn ze afkomstig van ASUS zelf? De generieke drivers van Realtek zijn iets anders, en zullen bijvoorbeeld misschien de subwoofer negeren. Wellicht zouden ze ook een vreemde frats als dit kunnen veroorzaken.

Wat de hotkey betreft, heb je de ATK Package geïnstalleerd? Deze regelt de Fn-combinaties.
wowgrunn schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:44:
misschien een domme vraag maar ik heb hier een n56vj s4149h staan, maar de eigenaar heeft de recovery partitie verwijderd en ook geen recovery cd's gemaakt.. nu wil hij hem weer origineel hebben alleen kan er dus niets mee op het moment...
nu is mijn vraag kan iemand hier met een n56vj toevallig nog recovery dvd's maken en ze naar me opsturen? tegen betaling uiteraard. hoop dat iemand hier kan helpen:P
Eerdere ervaring wijst uit dat torrenten ook wel lekker kan werken voor dit doeleinde.
Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:05:

Gr. Dimitri
Afgaande op eerdere reacties van anderen, is de aansluiting van de DVD-drive slechts SATA-2. De beste optie zou zijn om de SSD op de plaats van de HDD te zetten, en de HDD met behulp van een caddy op de plaats van de DVD te zetten.

[ Voor 14% gewijzigd door All Bogs op 25-10-2013 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
Heb je eigenlijk nog een inbouwbracket nodig voor het plaatsen van een ssd op de hdd plek? Dit zat namelijk niet in de verpakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

All Bogs schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 23:23:
[...]
Wat je geluid betreft, heb je de laatste Realtek drivers geïnstalleerd? Bovendien, zijn ze afkomstig van ASUS zelf? De generieke drivers van Realtek zijn iets anders, en zullen bijvoorbeeld misschien de subwoofer negeren. Wellicht zouden ze ook een vreemde frats als dit kunnen veroorzaken.

Wat de hotkey betreft, heb je de ATK Package geïnstalleerd? Deze regelt de Fn-combinaties.
Jep, Realtek via Asus support gedownload. Subwoofer werkt prima.

ATKACPI is geïnstalleerd, en de knoppen voor toetsenbordverlichting etc werken.

Zal ze er weer eens af gooien, en de drivers opnieuw inladen. Heb ik volgens mij al gedaan, maar kan nog wel eens een poging wagen :)
feddesman schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 08:00:
Heb je eigenlijk nog een inbouwbracket nodig voor het plaatsen van een ssd op de hdd plek? Dit zat namelijk niet in de verpakking.
Nee. Ik heb een Samsung 840 EVO geplaatst, deze is iets dunner dan de originele HDD maar dat maakt niet uit omdat de schroefgaten wel overeen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:28

Thomg

Aww yiss

Weten jullie trouwens hoe ik in de bios kom? Ik mash del zo hard als ik kan, maar het werkt niet :(
N56VB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google is je vriend. F9, F10 of ESC geloof ik. Gewoon op alles rammen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 12:48:
Google is je vriend. F9, F10 of ESC geloof ik. Gewoon op alles rammen dus.
Asus site zei del, ik probeer die dan ook wel even. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
F2 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kard
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:11
Thomg schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 12:43:
Weten jullie trouwens hoe ik in de bios kom? Ik mash del zo hard als ik kan, maar het werkt niet :(
N56VB
Bij mijn N56VB kun je via Esc een bootmenu krijgen waar je o.a. mee in het de BIOS setup kunt (en er was geloof ik nog een F-toets om direct in setup te komen, ik denk 2 of 8 ), maar dit werkte pas nadat ik secure boot en mogelijk nog iets anders had uitgeschakeld in diezelfde setup. De eerste keer kon ik er alleen inkomen via het Windows 8 menu voor geavanceerde opstartinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
Vandaag in de nieuws n550 Ssd op clean Windows geplaatst . Alles doet het op 1 ding na. Hij blijft aangeven dat de accu niet word opgeladen . Wat kan dit zijn?

EDIT:
8.1 geinstalleerd en hij laadt gewoon op.Nu het volgende probleem sinds 8.1 sluit ie niet normaal meer af windows sluit wel af maar de laptop zelf blijft draaien.Het schijnt dat je een update van de bios kan doen maar kan iemand mij vertellen hoe dit werkt op de N550?Huidige bios is 204

[ Voor 48% gewijzigd door feddesman op 27-10-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn N750JV had white noise :(
realtek driver gedelete en white noise weg! Windows drivers doen het prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
  • Laatst online: 12-09 15:57
feddesman schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:24:
Vandaag in de nieuws n550 Ssd op clean Windows geplaatst . Alles doet het op 1 ding na. Hij blijft aangeven dat de accu niet word opgeladen . Wat kan dit zijn?

EDIT:
8.1 geinstalleerd en hij laadt gewoon op.Nu het volgende probleem sinds 8.1 sluit ie niet normaal meer af windows sluit wel af maar de laptop zelf blijft draaien.Het schijnt dat je een update van de bios kan doen maar kan iemand mij vertellen hoe dit werkt op de N550?Huidige bios is 204
Bios downloaden van de Asus website en flashen met Asus' winflash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 20:00:
Mijn N750JV had white noise :(
realtek driver gedelete en white noise weg! Windows drivers doen het prima
Sorry, wat is 'white noise' ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ik ben trouwens in de bios gekomen door die "alternatieve opstart" aan te klikken in de opties. Staat als het goed is onder PC settings onderaan, en dan weer onderaan. Vervolgens luistert de bios wel naar del ( het was del ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

White noise is ruis, storing alsof je radio geen post ontvangt. Dat had men laptop dus ook kon ik merken met de hoofdtelefoon op. Het was zeer stilletjes hoorbaar als er niets afspeelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zantiath
  • Laatst online: 12-06 09:48
Welke is nu de nieuwe 15" variant?

De N55 of de N56. N55 heeft de haswell de N56 niet, echter staat op de asus website weer alleen de N56. Asus blijft een mooi bedrijf met mooie producten maar ze zijn rommelig in de communicatie... maargoed dat is mijn mening.

http://www.informatique.nl/535396/asus-n550jv-cm068h.html

Die wil ik gaan halen in combo met een SSD ipv HDD

Alvast bedankt voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
Zantiath schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:49:
Welke is nu de nieuwe 15" variant?

De N55 of de N56. N55 heeft de haswell de N56 niet, echter staat op de asus website weer alleen de N56.
Chronologische volgorde van laatste tijd: N55 --> N56 --> N550
Die nieuwste (N550) valt dus niet onder de N55.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zantiath
dieselross schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:51:
[...]

Chronologische volgorde van laatste tijd: N55 --> N56 --> N550
Die nieuwste (N550) valt dus niet onder de N55.
kijk thanks!

Dus de link die ik deelde is gewoon de nieuwste in de reeks? Raar dat die dan niet op de website staat vermeld... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Hier een 'foto' van het scherm van mijn N76V. Kwaliteit is niet denderend, met een smartphone gemaakt.

Je ziet wel dat de bovenrand van het scherm scheef lijkt te lopen.
Kijk je naar de linkerkant, dan lijkt de rand wel gewoon recht.
De dikke onderste zwarte balk is van IE zelf ;). Even op about:blank gezet voor duidelijke aftekening.

Ik denk dus dat de behuizing zelf scheef is, de rand om de LCD zelf.

Wat denken jullie?
Is er een manier om dit met software te draaien? Ik ken wel de sneltoetsen voor 90 graden enzo, maar kan ik ook andere kiezen?

En is het zo dat dit scherm in Apparaatbeheer staat als Algemeen PnP scherm, niet is aan te passen naar een ander scherm?

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5487/10554743996_8ac0aa47a8_z.jpg
schermAsus by freddyonderstal, on Flickr

[ Voor 5% gewijzigd door freddyathlon op 29-10-2013 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
Zantiath schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:53:
[...]

kijk thanks!

Dus de link die ik deelde is gewoon de nieuwste in de reeks? Raar dat die dan niet op de website staat vermeld... :o
Ja, gedeelde link is nieuwste (N550).
Staat trouwens gewoon op site van Asus: http://www.asus.com/be-nl/Notebooks_Ultrabooks/ (vink links nog even 14'-16' aan), dan zie je hem wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zantiath
dieselross schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:49:
[...]

Ja, gedeelde link is nieuwste (N550).
Staat trouwens gewoon op site van Asus: http://www.asus.com/be-nl/Notebooks_Ultrabooks/ (vink links nog even 14'-16' aan), dan zie je hem wel.
Thanks!!

Nu is het alleen nog zoeken of ze ook in NL de variant leveren met de GTX 750m in DDR5 (ipv de DDR3 variant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De GTX 750m bestaat niet. Alle kaarten vanaf de '60' stuffix hebben een GTX naam. Het hangt gewoon van de fabrikant af of er GDDR3 of GDDR5 op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zantiath
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 15:03:
De GTX 750m bestaat niet. Alle kaarten vanaf de '60' stuffix hebben een GTX naam. Het hangt gewoon van de fabrikant af of er GDDR3 of GDDR5 op zit.
NVIDIA GeForce GT 750M bedoel ik. Dus als ik je goed begrijp en ASUS leverd de DDR3 variant zou ik voor een ander merk moeten gaan (naast ASUS) die wel de DDR5 variant leverd in zijn notebooks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:09
Ik ben sinds kort in het bezit van een asus N56VB. Prachtige laptop en met een SSD super snel, ik zit alleen met 1 probleempje. Ik heb Windows 7 geïnstalleerd en alles werkt, behalve het uitschakelen van het touchpad en de WLAN met behulp van de "media" key's. Ik heb de ATK drivers wel geïnstalleerd, en voor het geluid e.d. werkt dit ook prima, alleen het uitschakelen van hardware lukt niet. Ik zie wel het icoon dat bijvoorbeeld de WLAN uitgeschakeld wordt, maar hij blijft dan gewoon werken. Bij het uitschakelen van de touchpad gebeurt er helemaal niets.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
IceM schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 08:13:
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Wat je touchpad betreft, gebruik je een driver die je bij ASUS hebt gehaald? De hotkey-combinatie om het touchpad uit te schakelen werkt in ieder geval niet met de touchpad-driver die Windows zelf installeert, en wellicht ook niet met de general purpose driver van Synaptics zelf.

Het probleem met je WLAN aan- en uitzetten zou eenzelfde oorzaak kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:09
All Bogs schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 08:38:
[...]

Wat je touchpad betreft, gebruik je een driver die je bij ASUS hebt gehaald? De hotkey-combinatie om het touchpad uit te schakelen werkt in ieder geval niet met de touchpad-driver die Windows zelf installeert, en wellicht ook niet met de general purpose driver van Synaptics zelf.

Het probleem met je WLAN aan- en uitzetten zou eenzelfde oorzaak kunnen hebben.
Het zijn inderdaad de drivers die ik direct van de ASUS website heb gedownload. Ik heb daarmee wel een fout gemaakt (denk ik) door eerst de drivers voor Windows 8 te installeren. Ik zal vanavond nog eens proberen om alles opnieuw te installeren.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mijn Asus N56 afgehaald. Helaas zat hettouchpad los aan de voorkant en zakt deze enkele milimeters in voordat ik de muisknoppen in kan drukken. Dat wordt terugsturen. Meerdere mensen hier last van gehad? Lees dat het touchpad een van de slechtere componenten van de laptop is.

Nu maar terugsturen en wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:50
freddyathlon schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:44:
Hier een 'foto' van het scherm van mijn N76V. Kwaliteit is niet denderend, met een smartphone gemaakt.

Je ziet wel dat de bovenrand van het scherm scheef lijkt te lopen.
Kijk je naar de linkerkant, dan lijkt de rand wel gewoon recht.
De dikke onderste zwarte balk is van IE zelf ;). Even op about:blank gezet voor duidelijke aftekening.

Ik denk dus dat de behuizing zelf scheef is, de rand om de LCD zelf.

Wat denken jullie?
Is er een manier om dit met software te draaien? Ik ken wel de sneltoetsen voor 90 graden enzo, maar kan ik ook andere kiezen?

En is het zo dat dit scherm in Apparaatbeheer staat als Algemeen PnP scherm, niet is aan te passen naar een ander scherm?

[afbeelding]
schermAsus by freddyonderstal, on Flickr
Apart.. Ik had dit eens gedaan op mijn N56 en ik zie dat het bij mij ook zo is. Onder is het wel goed, maar boven zie ik een dikker zwart randje aan de linkerkant. Dat jou zoiets opvalt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zantiath
Ik sta op het punt om de volgende aan te schaffen.

http://azerty.nl/producte...1080.html?channel_code=40

Nu zit ik alleen met een uitdaging. Bij deze notebook wil ik een SSD aankopen en deze monteren. Hoe zet ik dan in godsnaam mijn Windows 8 over dus ook install naar de SSD?? Hier heb ik namelijk echt geen kennis van. Of is het easy en word er een install media van windows meegeleverd vanuit ASUS?

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

dit is al eerder besproken maar echte oplossingen heb ik nog niet gevonden dus plaats ik zelf nog maar een keer mijn probleem hier op deze forum.

Ik heb 3 maand geleden de asusN56VB-S4054H aangeschaft. Ik was erg tevreden over deze laptop maar na enige tijd liep hij gewoon helemaal vast, ik kon er ook niets meer mee met de aan/uit knop ingedrukt houden start de laptop weer op en gaat het een tijdje goed maar dan gebeurd het weer.
De laatste keer was ik via de laptop een film aan het kijken en plotseling weer dat de laptop vastloopt. Denk je een mooie snelle laptop gekocht te hebben en gebeurd dit elke keer. Ben terug gegaan naar dixons waar ik hem gekocht heb en heb mijn geld terug gekregen. Een maand later heb ik de asusVB-S4062H gekocht, dezelfde laptop als de 4054 alleen een grotere harde schijf en blu-ray functie. Mijn mening was dat het een toevalligheid was bij de vorige laptop maar tot mijn grote ergernis heb ik met deze nieuwe laptop hetzelfde probleem. Heeft iemand een de oplossing, ik heb eigenlijk geen zin om weer terug te gaan want de laptop bevalt me verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V0gelz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 13:03
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:08:
Hallo,

dit is al eerder besproken maar echte oplossingen heb ik nog niet gevonden dus plaats ik zelf nog maar een keer mijn probleem hier op deze forum.

Ik heb 3 maand geleden de asusN56VB-S4054H aangeschaft. Ik was erg tevreden over deze laptop maar na enige tijd liep hij gewoon helemaal vast, ik kon er ook niets meer mee met de aan/uit knop ingedrukt houden start de laptop weer op en gaat het een tijdje goed maar dan gebeurd het weer.
De laatste keer was ik via de laptop een film aan het kijken en plotseling weer dat de laptop vastloopt. Denk je een mooie snelle laptop gekocht te hebben en gebeurd dit elke keer. Ben terug gegaan naar dixons waar ik hem gekocht heb en heb mijn geld terug gekregen. Een maand later heb ik de asusVB-S4062H gekocht, dezelfde laptop als de 4054 alleen een grotere harde schijf en blu-ray functie. Mijn mening was dat het een toevalligheid was bij de vorige laptop maar tot mijn grote ergernis heb ik met deze nieuwe laptop hetzelfde probleem. Heeft iemand een de oplossing, ik heb eigenlijk geen zin om weer terug te gaan want de laptop bevalt me verder prima.
Welke Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

windows 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overige gegevens:

Iintel Core i7 (3e Gen) 3630QM/ 2.4 Ghz processor.
8 GB DDR3 werkgeheugen.
750 GB HDD/5400 tpm opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet toch eigenlijk niet mogen toch? Werkgeheugen is nog uit te breiden naar 16 GB maar ik heb geen flauw idee of het daar mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw_
Zantiath schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:03:
Ik sta op het punt om de volgende aan te schaffen.

http://azerty.nl/producte...1080.html?channel_code=40

Nu zit ik alleen met een uitdaging. Bij deze notebook wil ik een SSD aankopen en deze monteren. Hoe zet ik dan in godsnaam mijn Windows 8 over dus ook install naar de SSD?? Hier heb ik namelijk echt geen kennis van. Of is het easy en word er een install media van windows meegeleverd vanuit ASUS?

Dank alvast!
Komop, even zelf zoeken. Deze vraag is in de laatste pagina's van dit topic al meerdere keren gesteld. Antwoorden zijn ook gemakkelijk te vinden met de zoek-functie.

Er wordt waarschijnlijk geen install cd meegeleverd. Je win-key zit in je bios, dus die wordt automatisch herkend. Usb-stick klaarmaken of dvd met win8 gebruiken, installeren enz. Nogmaals, kijk even verder op dit forum en google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:20:
Overige gegevens:

Iintel Core i7 (3e Gen) 3630QM/ 2.4 Ghz processor.
8 GB DDR3 werkgeheugen.
750 GB HDD/5400 tpm opslag.
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:21:
Moet toch eigenlijk niet mogen toch? Werkgeheugen is nog uit te breiden naar 16 GB maar ik heb geen flauw idee of het daar mee te maken heeft.
Om dit te voorkomen kan je op 'wijzig' klikken ... |:(

Wat noem je precies 'vastlopen'? Kreeg je een BSOD of een freeze (zonder BSOD)?
Had je je laptop aangepast (SSD, RAM-upgrade etc.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zantiath
Hij is besteld!

ASUS N550JV CM068H + Kingston SSDNow V300 - Solid state drive - 240 GB

Hopelijk morgen binnen en dan kan ik met de config gaan beginnen. Ben beniewd!! Zal zeker mijn ervaring delen hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om dit te voorkomen kan je op 'wijzig' klikken ...

Wat noem je precies 'vastlopen'? Kreeg je een BSOD of een freeze (zonder BSOD)?
Had je je laptop aangepast (SSD, RAM-upgrade etc.)?

Met het vastlopen bedoel ik dat ik opeens helemaal niets meer met de laptop kan hij reageert nergens meer op. Ik moet de aan/uit knop ingedrukt houden en dan kan ik hem weer opstarten. Ik heb niets aan de laptop veranderd. Kan het zijn dat het met de trage HDD schijf te maken heeft en dat ik er beter een snellere SSD schijf in kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Sinds vandaag in bezit van N550JV. Eerste indruk is goed, echter heb ik een aantal vragen aan medetweakers met dezelfde laptop:

Is de HDD bij jullie laptop ook zo luid? Van de rechter onder hoek(waar de HDD zit) komt een geluid die klinkt alsof iets constant draait.

Kunnen jullie de raw-values van crystaldiskinfo of een screenschot ervan hier posten? Bij mij stond de Power-On Hours op 56, wat een beetje vreemd is. Heeft de laptop echt 56 uur aangestaan voordat het kreeg?

Als ik mijn vinger tussen de numpad 4 en de entertoets druk, en mijn vinger naar beneden laat glijden men enige druk, dan voel ik tussen de numpad 1 en up Arrow knop een bolling/bobbel. Heeft jullie exemplaar dit ook?

Edit: HWiNFO64 geeft voor batterij wearlever 6.8% aan en cycle count 600. cycle count betekent toch hoevaak het opgeladen is?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vUYSsCC.png

Is dit normaal voor een gloed nieuwe laptop?

Alvast bedankt!

[ Voor 12% gewijzigd door ObiTewodros op 02-11-2013 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
NeutraleGast schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 11:33:
Sinds vandaag in bezit van N550JV. Eerste indruk is goed, echter heb ik een aantal vragen aan medetweakers met dezelfde laptop:

Is de HDD bij jullie laptop ook zo luid? Van de rechter onder hoek(waar de HDD zit) komt een geluid die klinkt alsof iets constant draait.

Kunnen jullie de raw-values van crystaldiskinfo of een screenschot ervan hier posten? Bij mij stond de Power-On Hours op 56, wat een beetje vreemd is. Heeft de laptop echt 56 uur aangestaan voordat het kreeg?

Als ik mijn vinger tussen de numpad 4 en de entertoets druk, en mijn vinger naar beneden laat glijden men enige druk, dan voel ik tussen de numpad 1 en up Arrow knop een bolling/bobbel. Heeft jullie exemplaar dit ook?

Alvast bedankt!
Heb de ongebruikte harddisk van mijn N56 laatst in een externe casing gestopt, die stond ook op aardig wat uurtjes...dacht ergens in de 30

Stop er een SSD in, dan is hij stil en 500x sneller ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
nooberke schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 11:50:
[...]

Heb de ongebruikte harddisk van mijn N56 laatst in een externe casing gestopt, die stond ook op aardig wat uurtjes...dacht ergens in de 30

Stop er een SSD in, dan is hij stil en 500x sneller ;)
SSD gaat er sowieso wel komen, echter niet in plaats van de HDD maar ernaast. Dus het geluid blijf ik houden. Had woensdag een Torx schroevendraaier besteld, zou volgende werkdag bezorgd worden, maar is niet gebeurd. Dus nog even wachten met de ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Zantiath schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 22:23:
Hij is besteld!

ASUS N550JV CM068H + Kingston SSDNow V300 - Solid state drive - 240 GB

Hopelijk morgen binnen en dan kan ik met de config gaan beginnen. Ben beniewd!! Zal zeker mijn ervaring delen hier
Heb je ook een Torx T5 schroevendraaier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleGast schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 13:03:
[...]

SSD gaat er sowieso wel komen, echter niet in plaats van de HDD maar ernaast. Dus het geluid blijf ik houden. Had woensdag een Torx schroevendraaier besteld, zou volgende werkdag bezorgd worden, maar is niet gebeurd. Dus nog even wachten met de ssd.
Waar ga je die SSD plaatsen dan?
Ik dacht dat ik gelezen had dat er maar één HD slot in zit, dus dan zou de enige mogelijkheid zijn om de SSD in de plaats van de DVD speler te stoppen, wat me niet verstandig lijkt..
Of zit er nu wel een apart mSATA slot bij?

Of lees ik nu te moeilijk en stop je de HDD in de plaats van de DVD speler

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2013 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Verwijderd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 20:08:
[...]

Waar ga je die SSD plaatsen dan?
Ik dacht dat ik gelezen had dat er maar één HD slot in zit, dus dan zou de enige mogelijkheid zijn om de SSD in de plaats van de DVD speler te stoppen, wat me niet verstandig lijkt..
Of zit er nu wel een apart mSATA slot bij?

Of lees ik nu te moeilijk en stop je de HDD in de plaats van de DVD speler
Hoezo lijkt de SSD in plaats van de DVD plaatsen niet verstandig? Zover ik weet is het gewoon Sata 3 poort, dus snelheid is niet een issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleGast schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 21:50:
[...]

Hoezo lijkt de SSD in plaats van de DVD plaatsen niet verstandig? Zover ik weet is het gewoon Sata 3 poort, dus snelheid is niet een issue.
Ik dacht dat het een sata 2 poort was, maar misschien zit ik ernaast, ik heb de laptop zelf (nog) niet.

Ik heb een vraag: Is het mogelijk om bij deze laptop de batterij uit te zetten als deze aan de netstroom zit, om de batterij te besparen? Dus dat de batterij niet steeds opgeladen wordt.
Die feature zag ik bij de Y500 en dat zou ideaal zijn.

Is er iemand hier die daar naar zou willen kijken voor mij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Verwijderd schreef op zondag 03 november 2013 @ 09:42:
[...]

Ik dacht dat het een sata 2 poort was, maar misschien zit ik ernaast, ik heb de laptop zelf (nog) niet.

Ik heb een vraag: Is het mogelijk om bij deze laptop de batterij uit te zetten als deze aan de netstroom zit, om de batterij te besparen? Dus dat de batterij niet steeds opgeladen wordt.
Die feature zag ik bij de Y500 en dat zou ideaal zijn.

Is er iemand hier die daar naar zou willen kijken voor mij? :)
Er zit zover ik weet geen software op waarmee je het zelf kan regelen, maar mijn batterij is nu voor 99 procent opgeladen en het gaat niet verder. Als ik over de batterij icon hover, dan zie ik '99% beschikbaar(aan netstroom, accu wordt niet opgeladen) staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasparS
Goedemorgen! Ik overweeg de aanschaf van een Asus N550JV-CM068H.
Liever zou ik voor iets meer portables gaan, maar ik heb de rekenkracht nodig!
Nu heb ik ook een 15", maar deze is namelijk wel een volle kilo lichter, en het is lastig inschatten hoeveel ik hiervan ga merken in de praktijk. Daarom zou ik de laptop voor aanschaf graag een keer in het echt vasthouden. Ik heb ergens een 17" gezien, maar nergens een 15; Weet iemand een plek waar de 15" geëtaleerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
CasparS schreef op zondag 03 november 2013 @ 10:17:
Goedemorgen! Ik overweeg de aanschaf van een Asus N550JV-CM068H.
Liever zou ik voor iets meer portables gaan, maar ik heb de rekenkracht nodig!
Nu heb ik ook een 15", maar deze is namelijk wel een volle kilo lichter, en het is lastig inschatten hoeveel ik hiervan ga merken in de praktijk. Daarom zou ik de laptop voor aanschaf graag een keer in het echt vasthouden. Ik heb ergens een 17" gezien, maar nergens een 15; Weet iemand een plek waar de 15" geëtaleerd wordt?
Kun je niet thuis gewoon je tas volstoppen met spullen die samen het zelfde gewicht als de n550jv hebben en kijken wat of je verschil merkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleGast schreef op zondag 03 november 2013 @ 09:57:
[...]

Er zit zover ik weet geen software op waarmee je het zelf kan regelen, maar mijn batterij is nu voor 99 procent opgeladen en het gaat niet verder. Als ik over de batterij icon hover, dan zie ik '99% beschikbaar(aan netstroom, accu wordt niet opgeladen) staan.
Oh kijk, dat klinkt alsof het dus automatisch geregeld wordt.
Bedankt voor het kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net nieuw in de pricewatch en zojuist besteld:

Asus N550JV-CN270H

lijkt me een prima deal dacht ik zo; 1000 euro voor haswell, fulld hd ips non-glare scherm, 8gb geheugen en nvidia 750m

Heeft iemand anders al ervaring mee?

Ik wil er sowieso een SSD in, maar twijfel of k de huidige zal vervangen of een caddy ga kopen en dan ipv de dvd brander
Weet iemand of zo'n caddy pnp te wisselen is met de brander? (na losschroeven uiteraard)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2013 21:12 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasparS
NeutraleGast schreef op zondag 03 november 2013 @ 10:33:
[...]

Kun je niet thuis gewoon je tas volstoppen met spullen die samen het zelfde gewicht als de n550jv hebben en kijken wat of je verschil merkt?
haha dat trek ik nog wel, wil eigenlijk gewoon weten of dat ding uberhaupt in mijn tas past! Daarnaast baal ik van het aparte numpad en wil ik kijken of ik er nog zonder rare spasme op kan typen. (Op mijn 17"macbook heb ik namelijk nooit kunnen wennen aan de orientatie naar links)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
CasparS schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:33:
[...]

haha dat trek ik nog wel, wil eigenlijk gewoon weten of dat ding uberhaupt in mijn tas past!
Dit heeft toch meer met het formaat dan het gewicht te maken? Het formaat kun je sowieso opzoeken:

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/58yuH.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Verwijderd schreef op zondag 03 november 2013 @ 21:11:

Asus N550JV-CN270H

lijkt me een prima deal dacht ik zo; 1000 euro voor haswell, fulld hd ips non-glare scherm, 8gb geheugen en nvidia 750m

Ik wil er sowieso een SSD in, maar twijfel of k de huidige zal vervangen of een caddy ga kopen en dan ipv de dvd brander
Weet iemand of zo'n caddy pnp te wisselen is met de brander? (na losschroeven uiteraard)
Ja de dvd brander kan je vervangen door een caddy met een ssd erin. Zover ik weer is de connectie van de optical drive ook een sata 3(correct me if i'm wrong), dus snelheid zal geen issue zijn.

Hier een duidelijke filmpje die uitlegt hoe de optical drive vervangen kan worden met door een caddy:
YouTube: How-to Asus N550 N550JV adding 2nd HDD / SSD using DVD / optical drive bay with HDD Caddy

Edit: Net zelf ervaren dat de SSD in caddy voor veel lagere snelheid zorgt. SSD in plaats van de HDD dus.

[ Voor 5% gewijzigd door ObiTewodros op 04-11-2013 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-09 17:25
Ik was bezig om Windows 8 opnieuw te installeren, nadat ik 8.1 heb uitgeprobeerd en ik pas de boot-order aan in de bios. Vervolgens sla ik de instellingen op en restart ik. Nu heb ik steeds een zwarte scherm. Geen logo, geen POST, helemaal niets. Fans gaan wel draaien en lampje/ledjes gaan aan. Heeft iemand tips? Het magische accu eruit en aanknop 1 minuut inhouden heb ik al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 21:15
Zojuist de asus n56vz-s4035v opgehaald! Lekkere machine met een zeer fijn scherm! Ik heb me alleen in 1 ding vergist, en dat is dat deze geen backlit toetsenbord heeft... (facepalm).... Nu is mijn vraag, is dit te vervangen voor een toetsenbord dat wel backlit heeft? De F3 en F4 toetsen zijn aanwezig, missen echter alleen een printje op de toetsen. Zo ja, waar kan ik een toetsenbord eventueel kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Ik heb een probleem:
Ik heb de de HDD geruild met een SSD en de HDD in een caddy gestopt in plaats van de dvd speler. Na het drukken van de power knop hoor ik een click geluid en de scherm gaat aan om vervolgens weer uit te gaan. Dit herhaalt zich oneindig. Ik kom dus niet eens bij de Asus logo. Na een paar keer op de power knop te drukken kan ik toch booten. Wat is hier aan de hand?

Het klik geluid komt naar alle waarschijnlijkheid uit de HDD die ik in de caddy heb gestopt. Ik heb nu de caddy eruit gehaald, en alles gaat goed.

[ Voor 16% gewijzigd door ObiTewodros op 05-11-2013 03:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Hopelijk kunnen jullie kenners me helpen!

Ik ben van plan om een Asus N76 laptop te gaan kopen (budget max 900-1000€, maar liever goedkoper).
Ik wil echter absoluut een mat scherm (full HD). Nu staat de coating vh beeldscherm niet voor alle N76 laptops gespecificeerd op tweakers, dus aan die filteroptie heb ik niet heel veel.
Kan iemand mij vertellen welke N76 laptops een mat en welke een glanzend scherm hebben? (is er misschien een lijst beschikbaar)

Verder maken de belangrijkste specificaties zoals intern geheugen (6/8GB), opslagcapaciteit (500/750GB), processor (I5/I7) niet heel veel uit voor mijn gebruik (vooral office / internet / muziek / film / etc; geen zware games). Die keuze zal dus vooral afhangen van aanbod / evt. aanbiedingen (icm met home office 2013). Wel moet er windows 8 opdraaien.

Is verder het verschil erg groot tussen de videochips, zoals bv de GeForce GT635M (VJ) en de GeForce GT740M (VB), of moet ik dit (minieme?) verschil niet meenemen in mijn keuze gezien mijn doeleinden?

En wat is in hemelsnaam het verschil tussen een zilverkleurige en aluminiumkleurige laptop? En is een verlicht toetsenbord aan te raden, of maakt dat weinig uit als je toch zelden tot nooit in het donker zit?

Alvast super bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesteit
  • Laatst online: 14:16
Verwijderd schreef op zondag 03 november 2013 @ 21:11:

Asus N550JV-CN270H

Dit model ga ik ook aanschaffen, echter zal ik nog even moeten wachten totdat hij binnen is op het werk. (Ik werk bij een electro-retailer) Vervolgens ga ik de Samsung 840 EVO 250GB SSD inbouwen. HDD in de caddy en vervolgens 250GB SSD op de plek van de HDD.

Laat even weten als jij hem al binnen hebt en of je nog tegen problemen bent aangelopen. ;)

EDIT: Zo juist te horen gekregen dat wij hem pas 27/11 binnen krijgen. Nog even wachten dus voor mij. :/

[ Voor 6% gewijzigd door Majesteit op 07-11-2013 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand mij wat kunnen vertellen over het touchscreen op de N550 CM?
Op youtube werd dit niet duidelijk, en ik heb hem nog niet in een lokale winkel gezien.

Ik vraag me af hoe de touch is in vergelijking met andere capacitieve schermen (iphone, galaxy S)
En of je bij touch op het bureablad ook de muis ernaartoe laat bewegen, of dat daar niks mee gebeurt en het gewoon als een muisklik werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2013 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zantiath
Beste,

Mijn nieuwe notebook ASUS N550JV deet het perfect totdat ik updated naar Windows 8.1.

Videokaart en apps worden niet meer gedetecteerd en zit nu dus vast. De nieuwste BIOS voor de notebook heb ik al gedownloaden en geinstalled. Helaas mocht dit niet baten.

Let me know!

gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:52:
Hallo,

Hopelijk kunnen jullie kenners me helpen!

Ik ben van plan om een Asus N76 laptop te gaan kopen (budget max 900-1000€, maar liever goedkoper).
Ik wil echter absoluut een mat scherm (full HD). Nu staat de coating vh beeldscherm niet voor alle N76 laptops gespecificeerd op tweakers, dus aan die filteroptie heb ik niet heel veel.
Kan iemand mij vertellen welke N76 laptops een mat en welke een glanzend scherm hebben? (is er misschien een lijst beschikbaar)

Verder maken de belangrijkste specificaties zoals intern geheugen (6/8GB), opslagcapaciteit (500/750GB), processor (I5/I7) niet heel veel uit voor mijn gebruik (vooral office / internet / muziek / film / etc; geen zware games). Die keuze zal dus vooral afhangen van aanbod / evt. aanbiedingen (icm met home office 2013). Wel moet er windows 8 opdraaien.

Is verder het verschil erg groot tussen de videochips, zoals bv de GeForce GT635M (VJ) en de GeForce GT740M (VB), of moet ik dit (minieme?) verschil niet meenemen in mijn keuze gezien mijn doeleinden?

En wat is in hemelsnaam het verschil tussen een zilverkleurige en aluminiumkleurige laptop? En is een verlicht toetsenbord aan te raden, of maakt dat weinig uit als je toch zelden tot nooit in het donker zit?

Alvast super bedankt voor het meedenken!
Anyone? 8) (moet gaan bestellen want huidige laptop is nu helemaal dood)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Zo uit mijn hoofd beschikken ze allemaal over hetzelfde full hd scherm en exact dezelfde behuizing

Videokaart benchmarks kan je zelf opzoeken en bepalen of je dat het geld waard vind bij de games welke je speelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
Voor zover ik weet bezitten alle N76 modellen met een Full HD paneel een matte coating. Je kunt voor de zekerheid altijd even contact opnemen met de winkel waar je het apparaat bestelt.
... geen zware games ...

De GT635M is een rebrand van de GT555M die in mijn N55SF zit. Diablo 3 speelt lekker weg op de native 1920x1080 resolutie, maar zwaardere games vragen net teveel van het systeem. Vind het lastig om iets over de GT 740M te zeggen, gezien er twee varianten van bestaan waarvan er ééntje slechts een 64-bit geheugenbus heeft en daardoor significant langzamer zal zijn dan de andere variant. ASUS meldt ook niet welke van deze chips ze precies in hun notebooks plaatsen. Voor eenvoudige games is de GT635M echter meer dan snel genoeg.
Gok dat het geen verschil is, maar slechts een twee manieren om hetzelfde te zeggen. Persoonlijk heb ik nooit behoefte gehad aan toetsenbordverlichting, maar sommige mensen hier zweren erbij, dus dat is iets wat je voor jezelf zal moeten bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 20:49:
Zou iemand mij wat kunnen vertellen over het touchscreen op de N550 CM?
Op youtube werd dit niet duidelijk, en ik heb hem nog niet in een lokale winkel gezien.

Ik vraag me af hoe de touch is in vergelijking met andere capacitieve schermen (iphone, galaxy S)
En of je bij touch op het bureablad ook de muis ernaartoe laat bewegen, of dat daar niks mee gebeurt en het gewoon als een muisklik werkt.
Touch werkt prima, net zo goed als mijn Nexus 5. Bij het gebruiken van de touchscreen zie je de muis niet, maar stiekem wordt het wel verplaats naar het plek waar je aanraakt. Wanneer je dan vervolgens de touchpad gebruikt zul je zien dat de muis pointer tevoorschijn komt op het laatst aangeraakte positie van het scherm. We moet ik zeggen dat windows desktop omgeving en touchscreen niet samengaan. Vooral met een fullhd scherm zijn de knopjes en dergelijke erg klein waardoor je beter af bent bij het gebruiken van de touchpad. Tot nu toe is het voor mij alleen handig geweest bij dingen zoals scrollen door de browser, inzoomen op plaatjes en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

All Bogs schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:18:
[...]

Voor zover ik weet bezitten alle N76 modellen met een Full HD paneel een matte coating. Je kunt voor de zekerheid altijd even contact opnemen met de winkel waar je het apparaat bestelt.

[...]

De GT635M is een rebrand van de GT555M die in mijn N55SF zit. Diablo 3 speelt lekker weg op de native 1920x1080 resolutie, maar zwaardere games vragen net teveel van het systeem. Vind het lastig om iets over de GT 740M te zeggen, gezien er twee varianten van bestaan waarvan er ééntje slechts een 64-bit geheugenbus heeft en daardoor significant langzamer zal zijn dan de andere variant. ASUS meldt ook niet welke van deze chips ze precies in hun notebooks plaatsen. Voor eenvoudige games is de GT635M echter meer dan snel genoeg.

[...]

Gok dat het geen verschil is, maar slechts een twee manieren om hetzelfde te zeggen. Persoonlijk heb ik nooit behoefte gehad aan toetsenbordverlichting, maar sommige mensen hier zweren erbij, dus dat is iets wat je voor jezelf zal moeten bepalen.
Bedankt... de keuzes mogelijkheden zijn inmiddels beperkt naar 3 modellen: (lettend op budget en doeleinden)

ASUS N76VB-T4039H: I5 - 6GB intern - 750GB opslag --> 799€
ASUS N76VB-T4046H: I7 - 6GB intern - 500GB opslag --> 850€
ASUS N76VB-T4038H: I7 - 8GB intern - 1TB opslag --> 930€

Grootste afweging is nu dus I5 of I7 en 6 of 8 GB intern geheugen. Zijn de verschillen erg groot en kan ik beter voor het verschil in prijs de betere performance pakken?

de T4039 is nu wel heel lekker geprijsd bij Alternate (icm home office wat ik er ook bij moet kopen), maar goed heb dus die afweging om iets meer uit te te geven voor betere performance... >:)

Bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2013 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
All Bogs schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:18:
Heb zelf de N56VB met i5 en GT740M. Volgens GPU-Z is de geheugenbus 128-bit (zie screenshot).
Grote kans dat dus ook die variant in de N76VB's zit.
Afbeeldingslocatie: http://gpuz.techpowerup.com/13/11/08/93d.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleGast schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:21:
[...]

Touch werkt prima, net zo goed als mijn Nexus 5. Bij het gebruiken van de touchscreen zie je de muis niet, maar stiekem wordt het wel verplaats naar het plek waar je aanraakt. Wanneer je dan vervolgens de touchpad gebruikt zul je zien dat de muis pointer tevoorschijn komt op het laatst aangeraakte positie van het scherm. We moet ik zeggen dat windows desktop omgeving en touchscreen niet samengaan. Vooral met een fullhd scherm zijn de knopjes en dergelijke erg klein waardoor je beter af bent bij het gebruiken van de touchpad. Tot nu toe is het voor mij alleen handig geweest bij dingen zoals scrollen door de browser, inzoomen op plaatjes en dergelijke.
Bedankt voor de nuttige info weer!
Ga de laptop binnenkort bestellen, en kijken of ik een review kan maken.
Pagina: 1 ... 59 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.