Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 23:57
dieselross schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 13:14:
Heb zelf de N56VB met i5 en GT740M. Volgens GPU-Z is de geheugenbus 128-bit (zie screenshot).
Grote kans dat dus ook die variant in de N76VB's zit.

*snip*
Bedankt, dat is nuttige informatie :)

Wanneer we dit vergelijken met de GT555M / GT635M die ASUS gebruikt (144 cores (Fermi) @ 675 MHz met 128-bit DDR3), heeft de GT740M precies evenveel memory bandwidth, maar wel grofweg 60% meer rekenkracht op het gebied van shaders en fillrates door de extra cores en hogere kloksnelheid. Hoewel de GT740M geen 60% sneller zal zijn (mede dankzij de krappe memory bus), is dit voor veeleisende games natuurlijk een lekkere boost. Voor simpelere games is de GT635M echter voldoende krachtig om constant vloeiende framerates te produceren.
Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:31:
Grootste afweging is nu dus I5 of I7 en 6 of 8 GB intern geheugen. Zijn de verschillen erg groot en kan ik beter voor het verschil in prijs de betere performance pakken?
Persoonlijk werk ik op een N55 met 6GB geheugen, en zelfs wanneer ik stevig aan het multitasken ben kan ik niet zeggen dat ik behoefte heb aan meer geheugen. Het verschil tussen een i5 en een i7 kan ik weinig over zeggen, maar bedenk wel dat een mobile i5 slechts een dual-core CPU met hyperthreading is, anders dan een desktop i5 welke een "echte" quad-core is. Mijn vermoeden is dat een i5 voor dagelijks gebruik meer dan voldoende snel is, maar ik durf niet met zekerheid te zeggen of de i7 gevoelsmatig apprecieerbaar sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:50
Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:31:
[...]

Bedankt... de keuzes mogelijkheden zijn inmiddels beperkt naar 3 modellen: (lettend op budget en doeleinden)

ASUS N76VB-T4039H: I5 - 6GB intern - 750GB opslag --> 799€
ASUS N76VB-T4046H: I7 - 6GB intern - 500GB opslag --> 850€
ASUS N76VB-T4038H: I7 - 8GB intern - 1TB opslag --> 930€

Grootste afweging is nu dus I5 of I7 en 6 of 8 GB intern geheugen. Zijn de verschillen erg groot en kan ik beter voor het verschil in prijs de betere performance pakken?

de T4039 is nu wel heel lekker geprijsd bij Alternate (icm home office wat ik er ook bij moet kopen), maar goed heb dus die afweging om iets meer uit te te geven voor betere performance... >:)

Bedankt!
All Bogs schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 14:52:

[...]

Persoonlijk werk ik op een N55 met 6GB geheugen, en zelfs wanneer ik stevig aan het multitasken ben kan ik niet zeggen dat ik behoefte heb aan meer geheugen. Het verschil tussen een i5 en een i7 kan ik weinig over zeggen, maar bedenk wel dat een mobile i5 slechts een dual-core CPU met hyperthreading is, anders dan een desktop i5 welke een "echte" quad-core is. Mijn vermoeden is dat een i5 voor dagelijks gebruik meer dan voldoende snel is, maar ik durf niet met zekerheid te zeggen of de i7 gevoelsmatig apprecieerbaar sneller is.
Voor jouw taken is de i7 zeker niet sneller. Een i7 is alleen sneller als je programma's gebruikt die alle cores volledig kunnen gebruiken (renderen etc). Voor de taken waar jij de laptop voor gaat gebruiken is een i5 ruim voldoende en dan zou ik in jouw geval ook gewoon voor de goedkoopste gaan. Je kunt het RAM sowieso altijd nog zelf uitbreiden mocht dit in de toekomst te weinig zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door lucash op 09-11-2013 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super mannen.

Ik ga voor de 4039. Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 17:04:
Super mannen.

Mooi :) laat weten wat je er van vindt..! Ik overweeg de N76 ook binnenkort aan te schaffen, maar ben niet helemaal overtuigd. Koeling en Wifi zouden zwak tot matig zijn. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heren,

Ik ben voor mijn vader even aan het kijken voor een nieuwe laptop. Zelf heb ik de N56VZ en deze bevalt in principe goed.

Nou las ik dat de N550JV volgens mij de opvolger is van de N56. Naast de VZ heb je ook de VB en de VJ.
De N550 heeft ook de nieuwe I7 4700HQ.

Persoonlijk zou ik minimaal 8 Gb geheugen nemen en een SSD. Volgens mij is er geen model welke standaard al een SSD heeft. De N56VJ heeft zover ik weet een Hybrid, dus HD met ingebouwde ssd.

Sommige modellen hebben weer 500 Gb, andere 750 Gb maar weer 5400 ipv 7200 rpm. Ik vind de hele type + coderings getallen maar een drama soms.

Iemand tips ?

Ik kom zelf op de asus n550jv. CM068
Die heeft de nieuwe Haswell chipset 4700HQ met 8 Gb geheugen, echter maar 500 Gb op 5400 rpm :(

Die heeft de nieuwe Haswell chipset 4700HQ met 8 Gb geheugen en 750 Gb op 7200 rpm. Weet iemand of hier een SSD in te zetten is als je de DVD-RW eruit haalt ?

Reactie op notebookforum voor de N550JV:
Same here, but from what I could find there is no model with mSATA SSD cache drive. I have no idea why they advertise it with one.
So that's why I couldn't find it :o

HDD caddy gevonden: http://hddcaddy.com/nl/as...550-n550jv-hdd-caddy.html

[ Voor 36% gewijzigd door Viper® op 11-11-2013 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesteit
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:16
de N550JV-CM068 heeft touchscreen
de N550JV-CN270 is hetzelfde zonder touchscreen(Let wel op: 500GB hardeschijf )
Bij beide kan inderdaad met de HDD-Caddy een SSD bij in worden gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Klopt ja, Touchscreen, useless.

Zucht, er is ook geen model wat net aan al je eisen voldoet he }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:04
Heb met mijn N56VB met i5 en GT740M nog geen upgrade naar Windows 8.1 gedaan.
Wilde eerst even weten of hier personen zijn die problemen hebben sinds de upgrade van Windows 8 naar 8.1. Heb geen idee of die upgrade gaat rotzooien met drivers, instellingen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viper® schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:01:
Klopt ja, Touchscreen, useless.

Zucht, er is ook geen model wat net aan al je eisen voldoet he }:|
Als touchscreen het enige minpunt is, koop je gewoon het model CN270 zonder touchscreen, met mat scherm, en vervang je de HDD door een 1TB 7200rpm HDD en/of eventueel een ssd erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:40:
Mooi :) laat weten wat je er van vindt..! Ik overweeg de N76 ook binnenkort aan te schaffen, maar ben niet helemaal overtuigd. Koeling en Wifi zouden zwak tot matig zijn. :/
De wifi-chip is eenvoudig en niet bijzonder snel, met een maximale doorvoersnelheid van 150 mbps, maar geeft in mijn ervaring wel gewoon een stabiel signaal. Geen gezeur met plotseling wegvallende verbindingen. Het zal aan je gebruikspatroon liggen of je de snelheid bezwaarlijk vindt.

De koeling is inderdaad maar matig. Meen dat alles wanneer de laptop gloednieuw is net binnen de perken blijft qua temperatuur, maar na een aantal jaar zal dat wel anders zijn. Desalniettemin is het nog altijd een stapje boven laptops die out of the box direct throttlen bij een zware belasting.
Viper® schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:09:
Die heeft de nieuwe Haswell chipset 4700HQ met 8 Gb geheugen en 750 Gb op 7200 rpm. Weet iemand of hier een SSD in te zetten is als je de DVD-RW eruit haalt?
Dat kan. Wel even controleren of het DVD-RW station is aangesloten op een SATA-2 of SATA-3 aansluiting. Bij oudere modellen was dit SATA-2, maar ik weet niet zeker of dit bij de N550 nog het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
All Bogs schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 10:56:
[...]

De wifi-chip is eenvoudig en niet bijzonder snel, met een maximale doorvoersnelheid van 150 mbps, maar geeft in mijn ervaring wel gewoon een stabiel signaal. Geen gezeur met plotseling wegvallende verbindingen. Het zal aan je gebruikspatroon liggen of je de snelheid bezwaarlijk vindt.

De koeling is inderdaad maar matig. Meen dat alles wanneer de laptop gloednieuw is net binnen de perken blijft qua temperatuur, maar na een aantal jaar zal dat wel anders zijn. Desalniettemin is het nog altijd een stapje boven laptops die out of the box direct throttlen bij een zware belasting.

[...]

Dat kan. Wel even controleren of het DVD-RW station is aangesloten op een SATA-2 of SATA-3 aansluiting. Bij oudere modellen was dit SATA-2, maar ik weet niet zeker of dit bij de N550 nog het geval is.
Mijn ssd was veel trager met een caddy in plaats van de optische schijf dan in plaats van de originele HDD. Nou weet ik niet of het aan de sata snelheid van de 16pins sata connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Ik heb net ontdekt dat als je hdmi kabel aangesloten heb, dat er dan geen geluid komt uit de 3.5mm jack als je oortjes in geplugd hebt bij de N550jv. Vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:26
NeutraleGast schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:16:
Ik heb net ontdekt dat als je hdmi kabel aangesloten heb, dat er dan geen geluid komt uit de 3.5mm jack als je oortjes in geplugd hebt bij de N550jv. Vaag.
Dat is helemaal niet vaag!

Bij hdmi zou het geluid mee moeten gaan over de hdmi kabel, als je een andere output wilt hebben moet je hem even omschakelen bij configuratiescherm-->geluid-->afspelen

Mijn N56 heeft trouwens wel een 300Mbit (2x2) wifi kaart, helaas geen 5Ghz ondersteuning maar wel 300Mbit

Er zijn niet veel laptops die standaard geleverd worden met een 2x2 of 3x3x3 abgn kaart....alleen Macbooks altijd, ook in high-end ultrabooks zie ik vaak een 2x2 abgn kaartje zitten

Normale laptops is het vaak 1x1 of 2x2 zonder 5Ghz :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik heb een Asus N76 laptop, waar ik zo'n Sonicmaster subwoofertje bij heb gekregen.
Echter, sinds een paar dagen komt hier een krakend geluid uit.
Tijdens afspelen van muziek hoor je bij de basstonen gewoon een vervelende kraak.

Het maakt niet uit of de subwoofer op een vlakke ondergrond staat of op een kleedje.

Ik heb het volume al wat aangepast, maar lijkt niet te helpen.
Het is een beetje begonnen na de update van Windows 8.1. Sinds die tijd valt het me op.

Drivers voor Realtek zijn niet beschikbaar, geen updates daarvan.
In het configuratieprogramma van Realtek en WavesMAXX Audio kan ik ook niet veel aanpassen.

Wie heeft er een oplossing?
Wanneer ik de subwoofer uitschakel, heb ik 'prima' geluid, maar de subwoofer maakt het nu juist een stuk warmer.

Weet iemand hoe ik WavesMAXX Audio terug kan zetten naar de standaard instellingen? Want dit kan ik ook nergens vinden.

[ Voor 29% gewijzigd door freddyathlon op 12-11-2013 14:04 ]

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PersianBoy
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-01-2022
freddyathlon schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:45:
Ik heb een Asus N76 laptop, waar ik zo'n Sonicmaster subwoofertje bij heb gekregen.
Echter, sinds een paar dagen komt hier een krakend geluid uit.
Tijdens afspelen van muziek hoor je bij de basstonen gewoon een vervelende kraak.

Het maakt niet uit of de subwoofer op een vlakke ondergrond staat of op een kleedje.

Ik heb het volume al wat aangepast, maar lijkt niet te helpen.
Het is een beetje begonnen na de update van Windows 8.1. Sinds die tijd valt het me op.

Drivers voor Realtek zijn niet beschikbaar, geen updates daarvan.
In het configuratieprogramma van Realtek en WavesMAXX Audio kan ik ook niet veel aanpassen.

Wie heeft er een oplossing?
Wanneer ik de subwoofer uitschakel, heb ik 'prima' geluid, maar de subwoofer maakt het nu juist een stuk warmer.

Weet iemand hoe ik WavesMAXX Audio terug kan zetten naar de standaard instellingen? Want dit kan ik ook nergens vinden.
Hallo,

Ik heb een Asus N56VB en dat krakende geluid heb ik ook helaas, maar niet vanuit mijn subwoofer maar uit de speakers in mijn laptop.. De laptop is al een keer omgeruild maar beide exemplaren hadden het probleem, helaas. Maar met subwoofer klinkt hij perfect. Waarschijnlijk een productie fout voor laptop's die in 06-2013 zijn gemaakt zoals de mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 17:04:
Super mannen.

Heb hem binnen en ben bezig met installeren etc.
Nu staan echter al mijn bestanden op een externe HDD (WD My Passport Essential SE 3.0 : WDBACX7500ABK). Deze wordt door de laptop met geen mogelijkheid herkend.
Iemand een idee?

EDIT: heb nog een keer gereboot met HDD aan de laptop. Dan herkent ie hem wel (als ik flink aan de kabel loop te rommelen; lees omhoog duw). Als ik de HDD er daarna weer afhaal en opnieuw aansluit wordt ie weer niet herkend (ook niet als ik wat met kabel rommel). Ik heb alle 4 de USB poorten geprobeerd. HDD werkt op alle andere apparaten probleemloos (dus lijkt me geen probleem van kabel of iets dergelijks). Licht dus wellicht aan windows 8 of ASUS laptop icm HDD (lijkt me echter geen driver probleem, want heb de WD drivers ook nogmaals geinstalleerd)?! Andere USB aansluiting (o.a. van draadloze muis) worden wel weer herkend door de Asus.

Iemand ervaring mee en een oplossing? Kan het een gare/kapotte USB poort van ASUS zijn?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2013 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleGast schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:50:
[...]
Hier een duidelijke filmpje die uitlegt hoe de optical drive vervangen kan worden met door een caddy:
YouTube: How-to Asus N550 N550JV adding 2nd HDD / SSD using DVD / optical drive bay with HDD Caddy

Edit: Net zelf ervaren dat de SSD in caddy voor veel lagere snelheid zorgt. SSD in plaats van de HDD dus.
Thx, voor de info. Dacht dat de caddy met 1 schroefje gewisseld kon worden met dvd brander (zoals op men oude laptop), maar zie dat de hele onderkant er steeds af moet. Dan heeft t voor mij helaas geen nut.
Majesteit schreef op donderdag 07 november 2013 @ 13:22:
[...]
Dit model ga ik ook aanschaffen, echter zal ik nog even moeten wachten totdat hij binnen is op het werk. (Ik werk bij een electro-retailer) Vervolgens ga ik de Samsung 840 EVO 250GB SSD inbouwen. HDD in de caddy en vervolgens 250GB SSD op de plek van de HDD.

Laat even weten als jij hem al binnen hebt en of je nog tegen problemen bent aangelopen. ;)

EDIT: Zo juist te horen gekregen dat wij hem pas 27/11 binnen krijgen. Nog even wachten dus voor mij. :/
Heb nog niet veel tijd gehad om er mee te spelen, maar k vindt t touchpad niet zo fijn als m'n oude en de batterij gaat met alleen browsen maar 3 uur mee.

Verder heeft microsoft er alles aan gedaan om t zo moeilijk mogelijk te maken je OEM windows 8 op een andere SSD/HDD te krijgen. Om een hoop tijd en kopzorgen te besparen enkele tips:
Als je OEM windows 8 is kan je niet gelijk 8.1 installeren, dus eerst windows 8 installeren en dan updaten.
Windows installeren gaat met een UEFI DVD of USB stick, als je deze niet toevallig hebt liggen moet je dus eerst nog de juiste windows versie downloaden (en dat kan niet van microsoft 8)7 )

Hier de link voor de rest van de installatie. Op die site staat ook een link hoe je zo'n uefi dvd/usb stick moet maken.
freddyathlon schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:45:
Als je de MAxxAudio control Master op basic zet staat er een soort refresh knopje links in het midden

Weet iemand trouwens hoe ik de drivers van m'n n550JV t best kan updaten?
Vertrouwen op windows update of ouderwets via de asus site drivers downloaden? Maar dit laatste vindt ik vrij onoverzichtelijk. Of is er nog een andere handigere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
persianboy schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 19:48:
Ik heb een Asus N56VB en dat krakende geluid heb ik ook helaas, maar niet vanuit mijn subwoofer maar uit de speakers in mijn laptop.. De laptop is al een keer omgeruild maar beide exemplaren hadden het probleem, helaas. Maar met subwoofer klinkt hij perfect. Waarschijnlijk een productie fout voor laptop's die in 06-2013 zijn gemaakt zoals de mijne.
Het zou ook een softwarematig probleem kunnen zijn. Rond de introductie van de N56 was krakend geluid in ieder geval een veelbesproken probleem, en de oplossing was relatief eenvoudig. Het had geloof ik iets te maken met je playback en/of recording devices. Zou je aanraden even door het topic te zoeken als het je stoort.
Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 23:17:
Iemand ervaring mee en een oplossing? Kan het een gare/kapotte USB poort van ASUS zijn?
Lijkt me niet, gezien hij volgens jou op geen enkele van de vier USB poorten werkt. Heb echter geen idee wat het probleem verder zou kunnen zijn.
Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 01:53:
Weet iemand trouwens hoe ik de drivers van m'n n550JV t best kan updaten?
Vertrouwen op windows update of ouderwets via de asus site drivers downloaden? Maar dit laatste vindt ik vrij onoverzichtelijk. Of is er nog een andere handigere manier?
Naar mijn weten moet je de Realtek driver verplicht bij ASUS te halen, wegens de integratie met de SonicMaster software en de ondersteuning voor het subwoofertje. Drivers voor overige hardware lijken vooralsnog prima te werken wanneer ze van Windows Update of van de hardwarebakker zelf afkomstig zijn.

Wou hierbij wel de kanttekening maken dat ik eens na een verse installatie direct mijn GeForce drivers bij NVIDIA had gehaald, en hierdoor bij enkele games problemen ondervond. Wanneer ik eerst de driver van ASUS installeerde en vervolgens de meest recente versie van NVIDIA installeerde werkte alles wel goed. Wellicht is het een slim idee om, wanneer je met een verse Windows installatie werkt, de drivers daarom initieel van de site van ASUS te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 23:17:
[...]

Heb hem binnen en ben bezig met installeren etc.
Nu staan echter al mijn bestanden op een externe HDD (WD My Passport Essential SE 3.0 : WDBACX7500ABK). Deze wordt door de laptop met geen mogelijkheid herkend.
Iemand een idee?

EDIT: heb nog een keer gereboot met HDD aan de laptop. Dan herkent ie hem wel (als ik flink aan de kabel loop te rommelen; lees omhoog duw). Als ik de HDD er daarna weer afhaal en opnieuw aansluit wordt ie weer niet herkend (ook niet als ik wat met kabel rommel). Ik heb alle 4 de USB poorten geprobeerd. HDD werkt op alle andere apparaten probleemloos (dus lijkt me geen probleem van kabel of iets dergelijks). Licht dus wellicht aan windows 8 of ASUS laptop icm HDD (lijkt me echter geen driver probleem, want heb de WD drivers ook nogmaals geinstalleerd)?! Andere USB aansluiting (o.a. van draadloze muis) worden wel weer herkend door de Asus.

Als ik naar apparaatbeheer ga, wordt de HDD niet weergegeven. Als ik echter de optie 'Beeld>Verborgen apparaten weergeven' aanklik, komt de HDD onderaan de lijst tevoorschijn.

Heb al geprobeerd om de stuurprogramma's bij te werken, maar de laatste versie is schijnbaar geinstalleerd.

HDD is dus nog steeds niet benaderbaar via verkenner. Iemand enig idee hoe te fixen?

In schijfbeheer wordt ie btw helemaal niet weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

All Bogs schreef op woensdag 13 november 2013 @ 12:30:
[...]
Wellicht is het een slim idee om, wanneer je met een verse Windows installatie werkt, de drivers daarom initieel van de site van ASUS te halen.
Dit dus oorspronkelijk gedaan, maar heb nu een brakke windows 8.1 installatie. Leek voor de 8.1 update niks aan de hand te zijn, zou dit daardoor kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Viper® schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:09:
Heren,

Ik ben voor mijn vader even aan het kijken voor een nieuwe laptop. Zelf heb ik de N56VZ en deze bevalt in principe goed.

Nou las ik dat de N550JV volgens mij de opvolger is van de N56. Naast de VZ heb je ook de VB en de VJ.
De N550 heeft ook de nieuwe I7 4700HQ.

Persoonlijk zou ik minimaal 8 Gb geheugen nemen en een SSD. Volgens mij is er geen model welke standaard al een SSD heeft. De N56VJ heeft zover ik weet een Hybrid, dus HD met ingebouwde ssd.

Sommige modellen hebben weer 500 Gb, andere 750 Gb maar weer 5400 ipv 7200 rpm. Ik vind de hele type + coderings getallen maar een drama soms.

Iemand tips ?

Ik kom zelf op de asus n550jv. CM068
Die heeft de nieuwe Haswell chipset 4700HQ met 8 Gb geheugen, echter maar 500 Gb op 5400 rpm :(

Die heeft de nieuwe Haswell chipset 4700HQ met 8 Gb geheugen en 750 Gb op 7200 rpm. Weet iemand of hier een SSD in te zetten is als je de DVD-RW eruit haalt ?

Reactie op notebookforum voor de N550JV:

[...]

So that's why I couldn't find it :o

HDD caddy gevonden: http://hddcaddy.com/nl/as...550-n550jv-hdd-caddy.html
notebookcaddy is goedkoper

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Werd gisteravond gebeld, bij CoolBlue is de Asus N550 geworden. Hd wordt vervangen door een Samsung 840 Evo 500 Gb.

Lees ik nu goed dat je zelfs voor het vervangen van de hd het hele onderpaneel los moet halen: http://www.tlbhd.com/asus-n550-review-17589/

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesteit

[...]

Heb nog niet veel tijd gehad om er mee te spelen, maar k vindt t touchpad niet zo fijn als m'n oude en de batterij gaat met alleen browsen maar 3 uur mee.

Verder heeft microsoft er alles aan gedaan om t zo moeilijk mogelijk te maken je OEM windows 8 op een andere SSD/HDD te krijgen. Om een hoop tijd en kopzorgen te besparen enkele tips:
Als je OEM windows 8 is kan je niet gelijk 8.1 installeren, dus eerst windows 8 installeren en dan updaten.
Windows installeren gaat met een UEFI DVD of USB stick, als je deze niet toevallig hebt liggen moet je dus eerst nog de juiste windows versie downloaden (en dat kan niet van microsoft 8)7 )

Hier de link voor de rest van de installatie. Op die site staat ook een link hoe je zo'n uefi dvd/usb stick moet maken.
Leuk dat je nog wat van je laat horen!

Is de UEFI versie nog wel (il)legaal van het web te plukken? Had jij hem 'toevallig' liggen of heb je een linkje voor mij? Probeer mij nu zo goed mogelijk voor te bereiden. Meende dat ik een Torx M5 schroevendraaier nodig had om de onderkant los te halen, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Viper® schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:04:
Werd gisteravond gebeld, bij CoolBlue is de Asus N550 geworden. Hd wordt vervangen door een Samsung 840 Evo 500 Gb.

Lees ik nu goed dat je zelfs voor het vervangen van de hd het hele onderpaneel los moet halen: http://www.tlbhd.com/asus-n550-review-17589/

?
Ja, maar dat is toch niet zo erg? Zo vaak maak je hem niet open dunkt me. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Majesteit schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 14:14:
[...]
Leuk dat je nog wat van je laat horen!

Is de UEFI versie nog wel (il)legaal van het web te plukken? Had jij hem 'toevallig' liggen of heb je een linkje voor mij? Probeer mij nu zo goed mogelijk voor te bereiden. Meende dat ik een Torx M5 schroevendraaier nodig had om de onderkant los te halen, maar dat weet ik niet zeker.
Ik heb hem getorrent via TPB, maar het is voor eigen gebruik dus legaal in NL :)
Je hebt idd een Torx schroevendraaier nodig, was voor mij ook een verrassing, maar die had ik gelukkig al. Viel me alleen op dat de schroefjes niet recht zijn geschroefd maar schuin, maar daar heb je verder niet echt last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 22:24:
[...]

Ik heb hem getorrent via TPB, maar het is voor eigen gebruik dus legaal in NL :)
Je hebt idd een Torx schroevendraaier nodig, was voor mij ook een verrassing, maar die had ik gelukkig al. Viel me alleen op dat de schroefjes niet recht zijn geschroefd maar schuin, maar daar heb je verder niet echt last van.
Software downloaden zonder dat je ervoor betaald als dat wel moet is altijd al strafbaar geweest. Ook in NL. Alleen bij muziek en video is het niet strafbaar, maar wel nog steeds illegaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

lucash schreef op zondag 17 november 2013 @ 12:20:
[...]

Software downloaden zonder dat je ervoor betaald als dat wel moet is altijd al strafbaar geweest. Ook in NL. Alleen bij muziek en video is het niet strafbaar, maar wel nog steeds illegaal :P
Het downloaden niet, installeren ervan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lucash schreef op zondag 17 november 2013 @ 12:20:
[...]
Stef602 schreef op zondag 17 november 2013 @ 12:26:
[...]
Het downloaden niet, installeren ervan wel.
Downloaden van software en games is wel illegaal als je er niet voor hebt betaald, dat zijn de twee uitzonderingen. Video, muziek e.d. mag je wel downloaden.
Ik heb er juist wel voor de software betaald (via OEM), daarom is het voor mij niet illegaal. Kan het alleen niet van Microsoft zelf krijgen, dat is juist het idiote van dit systeem. Vroeger kreeg je gewoon een cd/dvd erbij zodat je het niet hoefde te downloaden, nu dwingen ze je om illegale kanalen op te zoeken 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:26:
[...]

[...]

Downloaden van software en games is wel illegaal als je er niet voor hebt betaald, dat zijn de twee uitzonderingen. Video, muziek e.d. mag je wel downloaden.
Ik heb er juist wel voor de software betaald (via OEM), daarom is het voor mij niet illegaal. Kan het alleen niet van Microsoft zelf krijgen, dat is juist het idiote van dit systeem. Vroeger kreeg je gewoon een cd/dvd erbij zodat je het niet hoefde te downloaden, nu dwingen ze je om illegale kanalen op te zoeken 8)7 .
nope via de chat kan je een link aanvragen. Laatst ook met mn office gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stef602 schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:38:
[...]
nope via de chat kan je een link aanvragen. Laatst ook met mn office gedaan.
Weet je zeker dat dit ook voor OEM software geldt? Volgens mij niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:39
Ik overweeg een N56VB aan et schaffen. Klopt het dat deze laptop 2 geheugensloten heeft?

En wordt dat subwoofertje bij alle uitvoeringen van de N56VB geleverd?

[ Voor 29% gewijzigd door musicfreak op 22-11-2013 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PersianBoy
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-01-2022
musicfreak schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:45:
Ik overweeg een N56VB aan et schaffen. Klopt het dat deze laptop 2 geheugensloten heeft?

En wordt dat subwoofertje bij alle uitvoeringen van de N56VB geleverd?
Ja, De N56VB beschikt over 2 geheugensloten. Het subwoofertje word bij elke uitvoering van de N56VB geleverd.

Ik heb namelijk de N56VB-S4016H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ok, helder. Ik merk dat de Asus N550LF-CN061H als laptop ook vaak wordt aangeraden in plaats van een N56 serie laptop. Is de N550 serie wellicht de opvolger van de N56?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:00

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Het is meer een extra model. En het is helaas maar een dualcore t.o.v. de quad core N56

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr_gadget schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:18:
Het is meer een extra model. En het is helaas maar een dualcore t.o.v. de quad core N56
Extra model?? De n550 is de opvolger van de N56, De n56 is de opvolger van de n55, de n55 is de opvolger van de n53.

Totaal nieuw model dus. Deze config heeft dan toevallig een dual core cpu maar er zijn ook quad core versies.

Echter, van de N550 zijn 2 (sub?) modellen uitgekomen (in europa) De n550lf en n550jv. De LF heeft enkel een dual core ;)
musicfreak schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:10:
Ok, helder. Ik merk dat de Asus N550LF-CN061H als laptop ook vaak wordt aangeraden in plaats van een N56 serie laptop. Is de N550 serie wellicht de opvolger van de N56?
Die config (CN061H) heeft een dual core cpu, er zijn ook modellen met quad core cpu's. Even een paar reviews lezen en dan beslissen welke je wil. Qua configuraties zijn er zat mogelijkheden.

Check deze links:
http://tweakers.net/product/330770/asus-n550jv/

http://tweakers.net/product/341790/asus-n550lf/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2024
[...]

[...]
Ik denk niet dat je echt begrepen hebt wat er staat. Er is geen verschil in de DVD met of zonder UEFI er op. Alle Windows versies sinds Vista ondersteunen UEFI. Het is gewoon kwestie van opstarten met EUFI support (wat ook zichzelf uitwijst).
Verder gaat een fresh install van Windows 8.1 vlekkeloos. Ik kon gewoon activeren met mijn Windows 7 -> 8 upgrade key die ik destijds gekocht heb. De installatie van Media Center ging ook met dezelfde key als van de actie indertijd.

Heb net een Samsung 840 EVO ingebouwd en een verse installatie gedaan. Zowel het inbouwen als het installeren is echt niet moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Laatst online: 13-09 09:05
Ik heb een probleem met mijn N56 VB4016H. Sinds een dag of twee lijkt mijn HDMI-out niet meer te werken. Tot voor die tijd schakelde het scherm direct over naar mijn tv, als ik deze via HDMI aansloot. Nu lijkt de tv nog wel te reageren op de aansluiting (gaat zoeken naar een signaal), maar geeft dan 'Geen signaal' weer. De laptop lijkt de verbinding überhaupt niet te registreren.
Heb in dit forum en via Google al naar mogelijke oplossingen gezocht en de volgende dingen gedaan:
- Verschillende HDMI-kabels geprobeerd;
- Verschillende televisies geprobeerd;
- Laptop hersteld naar een punt van een aantal weken geleden (toen de verbinding nog werkte);
- Alle drivers van de Nvidia kaart en interne videokaart geüpdatet.

Moet ik maar concluderen dat de aansluiting kapot is? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
mefjoew schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 08:01:
Ik heb een probleem met mijn N56 VB4016H. Sinds een dag of twee lijkt mijn HDMI-out niet meer te werken. Tot voor die tijd schakelde het scherm direct over naar mijn tv, als ik deze via HDMI aansloot. Nu lijkt de tv nog wel te reageren op de aansluiting (gaat zoeken naar een signaal), maar geeft dan 'Geen signaal' weer. De laptop lijkt de verbinding überhaupt niet te registreren.
Heb in dit forum en via Google al naar mogelijke oplossingen gezocht en de volgende dingen gedaan:
- Laptop hersteld naar een punt van een aantal weken geleden (toen de verbinding nog werkte);

Al geprobeerd de video output handmatig om te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
nooberke schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:54:
[...]

Al geprobeerd de video output handmatig om te zetten?
Met de Windows-toets+p en de FN-toets, ja. Als je daar op doelt tenminste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flipside schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 07:08:
[...]
Ik denk niet dat je echt begrepen hebt wat er staat. Er is geen verschil in de DVD met of zonder UEFI er op. Alle Windows versies sinds Vista ondersteunen UEFI. Het is gewoon kwestie van opstarten met EUFI support (wat ook zichzelf uitwijst).
Verder gaat een fresh install van Windows 8.1 vlekkeloos. Ik kon gewoon activeren met mijn Windows 7 -> 8 upgrade key die ik destijds gekocht heb. De installatie van Media Center ging ook met dezelfde key als van de actie indertijd.

Heb net een Samsung 840 EVO ingebouwd en een verse installatie gedaan. Zowel het inbouwen als het installeren is echt niet moeilijk.
Ik denk niet dat je echt goed hebt gelezen wat ik schreef. Heb nergens gezegd dat er een verschil zou zijn met UEFI of niet, voornamelijk UEFI aangegeven ivm USB stick maken. De juiste versie gaat om de originele versie(niet cracked oid), juiste taal en hash (moet compatible met de OEM key zijn)
Verder ook al aangegeven dat er dus verschil is als je de standaard OEM licensie wilt gebruiken die op de laptop zit tov gewone licensies. OEM is omslachtig en onnodig moeilijk gemaakt, andere is inderdaad vrij straightforward.

• mefjoew
mefjoew schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 08:01:

Niemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noerie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-07 10:49
Sorry dat ik hier mijn post wil om wat toe te voegen.
Bestaat er ook een toppic met MSI laptops gebruikers ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 11:53

Zalmanman

So long,

Zijn er hier ook Tweakers/Tweakerinnen met de N53SV(S1827V) die last hebben van een trackpad met een yolo attitude? Soms werkt hij voor geen meter, soms prima. Gisteren werkte hij niet meer in W7 en in Mint 15. Oplossing: drie klappen op het trackpad gegeven (jaja, 'k was uit m'n hum) en lo and behold, hij werkt nu weer.
Wat ik ook heb dat als de accu + netsnoer uit de laptop gehaald zijn, is het complete CMOS gereset. En verder, na de zomervakantie wilde hij niet meer aan. Echter, ik haal de HDD eruit, maak een image, stop de HDD er weer in en ja hoor - hij werkt weer. Volgens mij is het mobo nogal rot. Daarom heb ik inmiddels (met dat ene maandje garantie nog over...) een aanvraag voor reparatie ingediend. Ik vroeg me af of er meer Tweakers/Tweakerinnen zijn met dit probleem/problemen.

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
noerie schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 23:13:
Sorry dat ik hier mijn post wil om wat toe te voegen.
Bestaat er ook een toppic met MSI laptops gebruikers ? :)
[Ervaringen] MSI GT680 / 780 gaming laptop serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noerie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-07 10:49
Vanwege te weinig interesse word dit topic niet voortgezet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesteit
Inmiddels mijn Asus N550JV-CN270 binnen en hij werkt als een trein. Samsung 840 250GB SSD ingebouwd op de plek van de optische drive en een schone windows 8 installatie gedaan. Al met al een 45 minuten werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:45
Ik krijg mijn Asus N550JV-CN270 als het goed is woensdag binnen! Ik heb al een SSD. Ik wil op de SSD een clean Windows 8.1 installatie zetten. Ik ben van plan dat te doen met de stappen op deze website:
http://superuser.com/ques...ll-with-windows-8-licence . Dit lijkt (mij) makkelijker dan eerst windows 8 installeren, en dan upgraden naar 8.1 (en weer nieuwe drivers installeren) toch?

Verder lees ik veel klachten over de N550 en Windows 8.1, zijn deze inmiddels gefixt? Er staan namelijk wel netjes drivers op de website van Asus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesteit
evanraalte schreef op maandag 02 december 2013 @ 21:03:
Ik krijg mijn Asus N550JV-CN270 als het goed is woensdag binnen! Ik heb al een SSD. Ik wil op de SSD een clean Windows 8.1 installatie zetten. Ik ben van plan dat te doen met de stappen op deze website:
http://superuser.com/ques...ll-with-windows-8-licence . Dit lijkt (mij) makkelijker dan eerst windows 8 installeren, en dan upgraden naar 8.1 (en weer nieuwe drivers installeren) toch?

Verder lees ik veel klachten over de N550 en Windows 8.1, zijn deze inmiddels gefixt? Er staan namelijk wel netjes drivers op de website van Asus :)
Ik zelf heb eerst windows 8 er op gezet en daarna geupdate naar 8.1. Dus of het werkt weet ik niet. Handmatig de drivers gedownload en alles werkt nu. Voor de FN + F3/F4 knoppen moet je een ATK-Package downloaden die is hier te vinden: http://dlcdnet.asus.com/p...age_Win8_64_VER100030.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
persianboy schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 18:47:
[...]
Ja, De N56VB beschikt over 2 geheugensloten.
Hoe zit dit eigenlijk bij de Asus N56VB-S4061H? Deze wordt geleverd met 6 Gb intern geheugem echter in de pricewatch zie ik helemaal geen modules van 3 Gb staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
musicfreak schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 13:13:
[...]

Hoe zit dit eigenlijk bij de Asus N56VB-S4061H? Deze wordt geleverd met 6 Gb intern geheugem echter in de pricewatch zie ik helemaal geen modules van 3 Gb staan...
4GB + 2GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel al een dag om de Asus N56VV-S4069H aan te gaan schaffen. Ik game wat free to play games (Guildwars2 en WoT). Verder wat laagdrempelig website werk.

Nu is alleen mijn vraag... Toch voor deze gaan? (890 euro) of 500 meer uitgeven voor een laptop met een GTX750m + kaart?

(sorry als deze post verkeerd staat, ik heb geen toegang tot de NBBG topics?)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2013 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Verwijderd schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 14:32:
Ik twijfel al een dag om de Asus N56VV-S4069H aan te gaan schaffen. Ik game wat free to play games (Guildwars2 en WoT). Verder wat laagdrempelig website werk.

Nu is alleen mijn vraag... Toch voor deze gaan? (890 euro) of 500 meer uitgeven voor een laptop met een GTX750m + kaart?

(sorry als deze post verkeerd staat, ik heb geen toegang tot de NBBG topics?)
Ik speel zelf toevallig WoT, dat draait prima op 1920x1080 met medium tot high settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
Je zou hier even rond kunnen neuzen om een idee te krijgen van hoe de onderlinge performance van GPU's ligt bij jouw games. Vermoedelijk zit het qua performance wel snor, gezien beide games niet echt baat hebben bij absurd hoge framerates, en je behoorlijk zult moeten investeren in een betere grafische chip om echt significant betere prestaties te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nevermind. keus gemaakt.
Teveel opties om 1 voor 1 door te spitten.
Enige alternatief zou misschien zijn een Lenovo thinkpad met GT 755m SLi, maar zie dat dat voor de games die ik speel weinig uit maakt.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2013 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ondertussen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-08-2021
Asus n550-cn270h, speakers en subwoofer probleem...

Ter verduidelijking, de 4 speakers zijn aan de voorkant van de laptop gemonteerd. Duidelijk was dat het geluid alleen uit de linker speakers kwam en wat minder uit de 2e speaker van rechts. De meest rechter speaker, zgn. nummer 4, werkte in zijn geheel niet.

Balans speakers aangepast, afzonderlijk van links naar rechts v.v., met de audiomixer. Gedaan om te achterhalen of het hier aan kon liggen en of de constatering terecht was. Hoorbaar was dat de rechterkant zacht geluid van slechte kwaliteit voortbracht. Aanpassing drivers mocht ook niet baten.

Extern meegeleverde subwoofer werkte geheel niet.

Zijn meer mensen bekend met speaker problemen bij dit model?

Inmiddels gebruik gemaakt van cashback garantie, wacht voorraad en bevindingen op internet voordat ik een nieuwe aanschaf.

[ Voor 9% gewijzigd door ondertussen op 06-12-2013 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesteit
ondertussen schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:44:
Asus n550-cn270h, speakers en subwoofer probleem...

Ter verduidelijking, de 4 speakers zijn aan de voorkant van de laptop gemonteerd. Duidelijk was dat het geluid alleen uit de linker speakers kwam en wat minder uit de 2e speaker van rechts. De meest rechter speaker, zgn. nummer 4, werkte in zijn geheel niet.

Balans speakers aangepast, afzonderlijk van links naar rechts v.v., met de audiomixer. Gedaan om te achterhalen of het hier aan kon liggen en of de constatering terecht was. Hoorbaar was dat de rechterkant zacht geluid van slechte kwaliteit voortbracht. Aanpassing drivers mocht ook niet baten.

Extern meegeleverde subwoofer werkte geheel niet.

Zijn meer mensen bekend met speaker problemen bij dit model?

Inmiddels gebruik gemaakt van cashback garantie, wacht voorraad en bevindingen op internet voordat ik een nieuwe aanschaf.
Edit: Niet goed gelezen. Denk helaas dat je een uitval model hebt gekocht. Hier werkt alles perfect.

[ Voor 4% gewijzigd door Majesteit op 06-12-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:45
Voor de twijfelaars, ik heb een vluchtige eerste indruk geschreven over de N550-CN270!
productreview: Asus N550JV-CN270H review door evanraalte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 11:53

Zalmanman

So long,

Zalmanman schreef op zondag 01 december 2013 @ 13:17:
Zijn er hier ook Tweakers/Tweakerinnen met de N53SV(S1827V) die last hebben van een trackpad met een yolo attitude? Soms werkt hij voor geen meter, soms prima. Gisteren werkte hij niet meer in W7 en in Mint 15. Oplossing: drie klappen op het trackpad gegeven (jaja, 'k was uit m'n hum) en lo and behold, hij werkt nu weer.
Wat ik ook heb dat als de accu + netsnoer uit de laptop gehaald zijn, is het complete CMOS gereset. En verder, na de zomervakantie wilde hij niet meer aan. Echter, ik haal de HDD eruit, maak een image, stop de HDD er weer in en ja hoor - hij werkt weer. Volgens mij is het mobo nogal rot. Daarom heb ik inmiddels (met dat ene maandje garantie nog over...) een aanvraag voor reparatie ingediend. Ik vroeg me af of er meer Tweakers/Tweakerinnen zijn met dit probleem/problemen.
Enfin, hij is donderdag afgehaald en sinds vrijdag staat hij op "REPARATIE" met verwachte afrondingsdatum de 19e (hoezo 7-10 werkdagen... vooralsnog 14). Nu maar hopen dat hij werkend terug komt - ik blijf zenuwachtig.

Iemand die overigens ooit gehad heeft dat zijn HDD gewiped werd? Ik wel een backup hoor (ja, hèhè...), maar het zou toch leuk zijn als ik al mijn licenses niet meer op hoefde te snorren.

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Krijgen jullie ook een schok als je met de achterkant van je vinger de randen van de n550jv aanraakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
  • Laatst online: 21:04
NeutraleGast schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 14:57:
Krijgen jullie ook een schok als je met de achterkant van je vinger de randen van de n550jv aanraakt?
Gebruik je een niet-geaard stopcontact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleGast schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 14:57:
Dat is standaard bij alle laptops die van aluminium (of een ander geleidend materiaal) gemaakt zijn. Zelfs de apple notebooks. Bij gebruik in een niet geaard stopcontact.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2013 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Verwijderd schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 15:21:
[...]

Dat is standaard bij alle laptops die van aluminium (of een ander geleidend materiaal) gemaakt zijn. Zelfs de apple notebooks. Bij gebruik in een niet geaard stopcontact.
Is dat slecht voor de laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesteit
Een ongeluk zit in een klein hoekje, gisteren is er drank over mijn (Nieuwe)toetsenbord gelopen en nu blijven mijn toetsen plakken. Is er een manier om die plak resten onder de toetsen weg te halen? Het gaat om de nieuwe N550JV serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:53
Ik heb een N56, leuke laptop, helaas geleverd met een slechter Samsung scherm (ipv het betere LG scherm).

Ik gebruik de laptop o.a. voor fotobewerking. Met de X-rite i1 Display Pro is het scherm enigszins te gebruiken, maar een beter scherm zou wel mooier zijn.

Ik zit erover na te denken om mijn scherm te laten vervangen voor een beter exemplaar, bijv. een echt 8 of 10 bits scherm etc, bij een scherm reparatie service.

Mijn vraag, is dit een optie en krijg je ook nog iets van het (vrijwel nieuwe) huidige scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtkyoung
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-09 00:37
Ik heb een n56vz-s4195h met alleen een HDMI-poort (en VGA).
Hierbij wil ik graag een groot scherm aansluiten, liefst 27" met 2560x1440px.
In verschillende topics lees ik dat mensen hier problemen mee hebben, omdat HDMI dat niet aankan (in de praktijk).

Heeft iemand ervaring hiermee of dit in wel of niet kan? En welke resolutie is wel maximaal haalbaar met dit model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mni82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-07 20:22
Heren der geleerden,

Ik denk erover om de asus-n550jv-cm068h aan te schaffen.
Echter zou ik graag nog antwoord willen hebben op het onderstaande:

1. Kan ik met deze laptop full HD video's bewerken? (1080p en 50fps met Panasonic HDC HS700)
2. Hoe groot is nu echt het probleem met de koeling?
3. Ik wil een 2e SSD HD plaatsen i.p.v. DVD, ik heb iets vernomen dat profiel en temp dirs dan op de NOT SSD schijf moet komen te staan. Heeft iemand daar meer info over? Of weet iemand hoe?
4. Zijn er t.b.v. de videobewerking nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden.
Kijk ik momenteel niet naar een compleet verkeerde laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sf2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-08 15:58

sf2

Hi guys,

Na paar uurtjes zitten prutsen vraag ik toch even naar jullie. :?
Ik ben in bezit van Asus N56VB S4016H. Deze heeft Win8.
Ik wil de recovery partitie op DVD branden voor noodgevallen. (Eigenlijk, partitie verwijderen om ruimte te willen)

Ai recovery zit standaard niet op de bloatware, waarschijnlijk werkt niet op Win8.
Ondanks toch gedownload en geinstalleerd. Blijkt toch niet te werken. :+

Ai Recovery ziet de HIDEN partitie niet.
Met CHANGEHD in ai recovery werkt het niet. (volgens velen in diverse forums wel werken)
Met DISKPART van Win8 werkt het ook niet. (assign parttition X)

Is er iemand die recovery partitie op de dvd kunnen branden en hoe?

ps: ik weet nu waarom zoveel mensen windows 8 haten.

vul wat leeg is, leeg wat vol is en krap waar jeukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 16:48

EektheMan

DPC

NeutraleGast schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 11:33:
Is de HDD bij jullie laptop ook zo luid? Van de rechter onder hoek(waar de HDD zit) komt een geluid die klinkt alsof iets constant draait.
Kort. Nee.
Ik hoor echt niets. Enkel bij de allereerste start horde ik een flink geluid. Kreeg het Unpark gevoel.
Kunnen jullie de raw-values van crystaldiskinfo of een screenschot ervan hier posten? Bij mij stond de Power-On Hours op 56, wat een beetje vreemd is. Heeft de laptop echt 56 uur aangestaan voordat het kreeg?
Bij mij staat de power on hours op 6. Ik weet het niet exact, maar ik gok dat ik de PC 4 uur aan had voordat ik crystalmark instaleerde. Shizuku Edition. Schone deerne.
Als ik mijn vinger tussen de numpad 4 en de entertoets druk, en mijn vinger naar beneden laat glijden men enige druk, dan voel ik tussen de numpad 1 en up Arrow knop een bolling/bobbel. Heeft jullie exemplaar dit ook?
Niet zichtbaar of voelbaar bij mij.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Nog even terugkomend op de grote verschillen tussen de inhoud van de dozen bij de N550 modellen. Ik heb de mijne in het buitenland aangeschafd voor omgerekend 1000 Euro. Vetgedrukt staan items die ik niet bij iedere review vermeld zie worden.
Dit zijn de belangrijkste specs:

N550JV-CM012H
i7 4700HQ-Touchscreen(Glanzend)-1TB HDD 5200RPM-Geforce 750M 4GB

Inhoud doos:

Laptop
Subwoofer
Adapter
Draadloze muis met scrollwheel parasiterend op 1 AA batterij
Scherm schoonmaakdoekje
Draagtas/sleeve met label van ASUS
Pakje met extra Cable Tie
5-tal boekjes

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die N550 en 750 modellen hebben toch last van cpu throttling (als gevolg van-) en van koeling issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Zo te lezen op Notebookcheck.com inderdaad (n550 zeker, 750 weet ik niet).

Ik vraag me af of er verschillen zitten tussen de verschillende modellen n550. Zo kan ik me vorstellen dat een model met een 7200RPM disk sneller warm wordt. Of omgekeerd, zodra je een SSD plaatst je er minder/geen last meer van hebt.

Ik wil best een meting uitvoeren. Heb wel een paar uurtjes vrij vandaag. Weet iemand een betrouwbare testtool? PassMark + een CPU logger neem ik aan?

In het dagelijks gebruik merk je er echter weinig van schijnt. Zelf heb ik nu BOINC onder full load draaien Vanaf een koude start duurde een SIMAP taak in real time zo'n 40 minutes. Nu na een aantal uurtjes draaien doen ze er nog net zolang over. De temp blijft netjes rond de 25 a 26C hangen. De fan is echter wel hoorbaar. Gewoon een flinke luchtstroom geluidje. Geen hoge pieptoon bv van de fans.

Gaming heb ik nog niet gedaan. Misschien later op de dag Total War: Shogun installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vooral benieuwd hoe die zich houdt onder zware belasting, zoals na een (paar) uur gamen.
Wat dat betreft zou ik dus beter kunnen gaan voor de 76VB-4038h, welke volgens mij te boek staat als solide laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Als het je echt om puur gaming gaat dan geeft notebookcheck het advise om te gaan voor de Lenovo y510 (met ik geloof 750M in SLI) en de Acer V5 of V7 zo uit mijn hoofd.
In LAA is meer te vinden hierover. Die 76VB staat inderdaad bekend om zijn goede koeling.

In mijn geval was ook een Touchscreen belangrijk. En dan is de keuze erg beperkt.

Verwijderd

Het gaat me voornamelijk om gaming. Ik heb momenteel een Asus van 2 jaar oud en de GPU is te verouderd (GT 550M) om de zwaardere games te draaien, zoals BF4. Echter de games die ik nu speel kan ik nog makkelijk draaien.
Ik hoop eigenlijk dat er komende maanden wat nieuwe systemen uitkomen die standaard een SSD meeleveren. Samen met een Haswell i5 of i7, goed scherm en goede GPU zijn dat toch wel m'n wensen.
Met Asus heb ik hele goede ervaringen. Met Acer wat minder, al heb ik begrepen dat ze steeds betere producten afleveren. Met Lenovo heb ik totaal geen ervaring, maar hoor redelijk goede verhalen daarover.

• All Bogs
Van wat ik uit de review van Notebookcheck kan halen, throttled de CPU enkel wanneer men gelijktijdig Prime95 en Furmark draait voor maximale belasting. Dit doen de Acer Aspire V3 en de Lenovo IdeaPad Y510p, welke de review in zijn conclusie aanhaalt, net zo goed.

Bij de multi-threaded Cinebench test, waar enkel de CPU zwaar wordt belast, zit de CPU qua snelheid dicht tegen zijn maximale turbo-boost aan. Bij realistische loads zoals games en benchmarks vindt de reviewer ook de verwachte performance, zelfs wanneer hij een benchmark direct na de torture test wordt gedraaid. Mijn vermoeden is dan ook dat de koeling van de N550 gewoon middelmatig is, en niet slechter dan die van de directe concurrentie.

Voor een zware titel als BF4 is het inderdaad wellicht verstandig om te investeren in wat krachtigere grafische hardware.
Mni82 schreef op maandag 09 december 2013 @ 00:57:
1. Kan ik met deze laptop full HD video's bewerken? (1080p en 50fps met Panasonic HDC HS700)
4. Zijn er t.b.v. de videobewerking nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden.
Kijk ik momenteel niet naar een compleet verkeerde laptop.
Video's bewerken kán natuurlijk altijd, het enige verschil zit hem in de snelheid. Hoeveel dit snelheidsverschil waard is zal afhangen van hoe vaak je bezig bent met videobewerking. Ik ben geen expert op dit gebied, maar ik vermoed dat voor notebooks een Core i7 de ideale serie processoren is op dit gebied. Het snelheidsverschil tussen de i7 4700 HQ die in de gekozen N550 zit en snellere varianten zal slechts marginaal zijn.
EektheMan schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:40:
Ik vraag me af of er verschillen zitten tussen de verschillende modellen n550. Zo kan ik me vorstellen dat een model met een 7200RPM disk sneller warm wordt. Of omgekeerd, zodra je een SSD plaatst je er minder/geen last meer van hebt.

Ik wil best een meting uitvoeren. Heb wel een paar uurtjes vrij vandaag. Weet iemand een betrouwbare testtool? PassMark + een CPU logger neem ik aan?
Mijn vermoeden is dat het type opslag dat gebruikt wordt niet veel uit zal maken. Ik heb hier een bejaarde notebook staan welke door het overleiden van zijn fan slechts enkel passief gekoeld wordt, en de harde schijf wordt hier eerlijk gezegd niet warm of koud van.

Programma's om CPU temperatuur te loggen zijn er genoeg (ThrottleStop heeft bijvoorbeeld een logging functie), maar een benchmark-tool die je CPU er flink van langs geeft en ook nog eens behoorlijke hoeveelheid verkeer vanaf je harde schijf veroorzaakt zou ik zo niet weten.

[ Voor 50% gewijzigd door All Bogs op 12-12-2013 12:37 ]

• EektheMan

EektheMan

DPC

All Bogs schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:19:
Van wat ik uit de review van Notebookcheck kan halen, throttled de CPU enkel wanneer men gelijktijdig Prime95 en Furmark draait voor maximale belasting. Dit doen de Acer Aspire V3 en de Lenovo IdeaPad Y510p, welke de review in zijn conclusie aanhaalt, net zo goed.
Bij de multi-threaded Cinebench test, waar enkel de CPU zwaar wordt belast, zit de CPU qua snelheid dicht tegen zijn maximale turbo-boost aan. Bij realistische loads zoals games en benchmarks vindt de reviewer ook de verwachte performance, zelfs wanneer hij een benchmark direct na de torture test wordt gedraaid. Mijn vermoeden is dan ook dat de koeling van de N550 gewoon middelmatig is, en niet slechter dan die van de directe concurrentie.
In mijn eigen praktijkervaring lijkt dit te kloppen. Ik draai nu 1 dag en 20 uur aan 100% BOINC taken op alle acht cores(HT). Ik log het niet, maar het staat in een klein window open. Telkens als ik kijk zie ik gewoon 3.17 tot 3.19GHz staan, 100% CPU belasting. Nooit een throttle naar bv 800GHz opgemerkt. Koeling is hier dus prima voor. De GPU zal natuurlijk heel wat wamte extra geven, maar idd notebookcheck vermoedt dat alleen de tests hierbij throttle laten zien, maar in de praktijk is het ze niet gelukt om deze throttle naar 800GHz te veroorzaken.
Mijn vermoeden is dat het type opslag dat gebruikt wordt niet veel uit zal maken. Ik heb hier een bejaarde notebook staan welke door het overleiden van zijn fan slechts enkel passief gekoeld wordt, en de harde schijf wordt hier eerlijk gezegd niet warm of koud van.
Ik las dat deze HDD bij volle belasting max 12C zou worden. SSD <1C. Niet veel, maar als de koeling inderdaad slecht of middelmatig zou zijn, kan dit misschien net de emmer doen overlopen bij gaming.

Dan nog iets wat me opvalt bij de koeling. Er is bij deze laptop voor een ander design gekozen dan zijn voorganger. Een van de veranderingen is de plek van het koelrooster. Die zit tussen het scharnier, welke over vrijwel de gehele breedte van het chassis loopt, en het chassis in. De lucht wordt tegen het scherm aan geblazen, waarna het zijn weg naar boven en onder zoekt.
Op zich is dit een verbetering in vergelijking met de roosters aan de linker en/of rechter zijde. Je hand wordt bij gebruik niet geroosterd door de warme lucht. Je merkt niets van deze luchtverplaatsing. Top dus.
Echter heb ik een klein vermoeden dat er toch een nadeel is aan deze oplossing. Indien je het scherm rechtop laat staan in een hoek van 90 graden met het klavier, dan kan de laptop zijn lucht aan zowel de onder- als bovenzijde kwijt. Hoe verder je het scherm naar achter klapt hoe minder lucht er naar onderen geblazen kan worden. Klap je het volledig neer (iets van 140 Graden), dan is er zelfs geen ruimte meer aan de onderkant. De ruimte aan de bovenkant lijkt bij het scharnieren niet groter te worden.
90 Graden lijkt dus aan te raden bij warmte issues( indien deze zich uberhaupt in de praktijk voordoen)

Dit is een observatie en zou dus nog met meetgegevens bewezen moeten worden.

[ Voor 5% gewijzigd door EektheMan op 12-12-2013 16:37 ]

• Thelanorth
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-04 09:54
Ik wil graag het ram van mijn Asus N56VZ uitbreiden van 6GB naar 8 GB. Er zitten nu twee ramlatten in, eentje van 2GB en eentje van 4GB. Nu wil ik dus die van 2 GB vervangen voor 4GB DDR3 1600 MHz SDRAM. Maar maakt het dan nog uit welk merk ik daarvoor gebruik?

Wat is het verschil tussen deze twee stuks ram van 4GB behalve de prijs?
Is er een verschil in CAS latency? En zou dat veel uitmaken?

pricewatch: Transcend TS512MSK64V6N
pricewatch: Lenovo 0A65723

Het Lenovo geheugen kost maar 29,95 bij laptopshop trouwens.

Ik wil het graat in mijn Asus N56VZ gebruiken die nu 6 GB heeft

[ Voor 48% gewijzigd door Thelanorth op 13-12-2013 17:35 ]

• lucash
Thelanorth schreef op donderdag 12 december 2013 @ 17:14:
Ik wil graag het ram van mijn Asus N56VZ uitbreiden van 6GB naar 8 GB. Er zitten nu twee ramlatten in, eentje van 2GB en eentje van 4GB. Nu wil ik dus die van 2 GB vervangen voor 4GB DDR3 1600 MHz SDRAM. Maar maakt het dan nog uit welk merk ik daarvoor gebruik?
Nee. Gewoon dezelfde snelheid pakken en het komt goed. Standaard zitten er ook 2 verschillende merken in mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 16:51
Ik heb de Asus K53SC-SX075V en zou deze willen 'upgraden' met een SSD. Weet iemand toevallig of de caddy, waar in de eerste pagina naar gerefereerd wordt, ook past in deze laptop zodat ik mijn harddisk kan installeren op de plek van mijn dvd speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devin19
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
De afmetingen van de dvd-speler zijn hetzelfde dus dit moet geen probleem zijn, echter staat er wel op ebay dat die niet naar Nederland verzonden word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 16:51
Devin19 schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 09:57:
De afmetingen van de dvd-speler zijn hetzelfde dus dit moet geen probleem zijn, echter staat er wel op ebay dat die niet naar Nederland verzonden word.
Bedankt voor je reactie. Ik zag inderdaad ook staan dat ze niet naar NL versturen. Ik ga even verder zoeken of er andere leveranciers zijn van deze caddy die wel naar NL verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iexip66
  • Laatst online: 16-08 15:00
Ik heb een Asus N76VZ. Heb gisteren een wifi adapter gekocht (Linksys AE6000). Diverse apparaten zoals de GSM's in huis herkennen het 5Ghz kanaal, maar de laptop weigert en laat alleen 2.4 zien. Ik heb de software al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.Ook begreep ik dat er problemen kunnen ontstaan als er niet is gekozen voor WPA-Personal. Daar staat ie op.

Iemand een idee wat de oplossing zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

iexip66 schreef op zondag 15 december 2013 @ 09:22:
Ik heb een Asus N76VZ. Heb gisteren een wifi adapter gekocht (Linksys AE6000). Diverse apparaten zoals de GSM's in huis herkennen het 5Ghz kanaal, maar de laptop weigert en laat alleen 2.4 zien. Ik heb de software al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.Ook begreep ik dat er problemen kunnen ontstaan als er niet is gekozen voor WPA-Personal. Daar staat ie op.

Iemand een idee wat de oplossing zou kunnen zijn?
Standaard zit er op de n76 geen 5Ghz, tenzij je de wlan-netwerkkaart vervangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iexip66
  • Laatst online: 16-08 15:00
Dat begrijp ik, daarvoor heb ik uiteraard de Linksys gekocht (i.c.m. de Asus RT-AC66U).

Vraag me niet hoe het kan, maar na een uitgebreide chat met een de helpdesk van Linksys kwam men niet verder dan: probeer het op een andere laptop. Toen ik dat wilde doen, maar de adapter toch weer even op de USB-poort aansloot, werd 5Ghz plots wel herkend. Schiet mij maar lek waarom nu wel, had de drivers namelijk al vier keer opnieuw geïnstalleerd zonder succes.

Hoofdzaak is dat het werk. Speedtest geeft een snelheid van 147Mbs (van de 150). Daar doe ik het voor ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Laatst online: 21:43
Ik wil nog even een handigheidje delen met jullie:

Als je een K42 of N53 laptop hebt en deze weigert te starten, terwijl het groene PowerOn lampje wel gaat branden, vervang dan de CMOS batterij.

Op vele bronnen wordt vermeld dat je RAM latten dood kunnen zijn, maar over een batterij wordt niets vermeld.

Ik heb recentelijk een laptop van een maat van mij aan de praat gekregen door CMOS (BIOS) batterij vervanging. ;)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermaeson
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 08:40
Ik probeer net als iedereen in mijn Asus N76 een SSD in te bouwen in het extra slot maar het is gewoon onmogelijk for some reason. Begrijp ik het goed dat je eerst een kale windows (8) installatie naar die SSD moet kopiëren? Tis voor mij onmogelijk om daarop te schrijven of überhaupt te booten en de bios weigert ook vanaf een DVD of USB te booten.

Hoe kan een fabrikant nou zoiets maken en er dan nog bij zetten dat er een extra slot inzit om bijv. SSD in te bouwen maar er wel alles aan doet om te voorkomen dat iemand dat lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Laatst online: 21:43
Dat klopt.

Jouw HDD heeft voor windows namelijk een unieke ID.
Gebaseerd op die unieke ID is ook je "bootstring" opgebouwd.

Kortom: Je bios zoekt naar een hdd die er niet is. Clean install / Windows Recovery modus vanaf Install dvd/cd / BCDedit kan helpen (laatste alleen doen als je de knowhow hebt, anders sloop je softwarematig meer dan je lief is :P )

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermaeson
D_Jeff schreef op zondag 15 december 2013 @ 15:25:
Dat klopt.

Jouw HDD heeft voor windows namelijk een unieke ID.
Gebaseerd op die unieke ID is ook je "bootstring" opgebouwd.

Kortom: Je bios zoekt naar een hdd die er niet is. Clean install / Windows Recovery modus vanaf Install dvd/cd / BCDedit kan helpen (laatste alleen doen als je de knowhow hebt, anders sloop je softwarematig meer dan je lief is :P )
Clean install heb ik gedaan maar uiteraard ging dat vanzelf op dezelfde schijf. Ik ga de Asus support maar is mailen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermaeson
Enige wat ik terug gekregen heb van hen is dit:

''Bedankt voor uw email,

De Asus Technical Support Department biedt ondersteuning op haar notebooks zoals ze zijn uitgeleverd.
Dit betekent dat wij ondersteuning geven op zowel de originele hard- als software.
Wanneer u deze setup wil aanpassen, gebeurt dit dus geheel voor eigen risico en op eigen initiatief.

Eén tip kan ik u echter wel meegeven, en dat is dat u in het BIOS twee zaken aangepast moet hebben staan.
Als eerste dient Launch CSM aan te staan, ten tweede dient de Secure Boot Control uitgeschakeld te zijn.

Als u verder nog vragen heeft, dan horen wij dat graag.''

Echter stond dit al goed en blijft de laptop aangeven dat ik in de bios aan moet passen dat ik een OS kan installeren op één van de schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-08 19:58

NLF

ik heb sinds april ongeveer een n56vz s4215h , bevalt prima maar het valt mij op dat wanneer het scherm op maximale helderheid staat, en ik ga scrollen door het touchpad te gebruiken dat de helderheid nog hoger wordt.

hebben anderen dit probleem ook?

Verwijderd

Ook als je aan de netstroom ligt, of alleen op de accu?

• NLF

NLF

Beide. OS is Windows 7. Had dit ook onder Windows 8.

Wanneer scherm helderheid lager staat, wordt ie ook iets feller wanneer ik scroll met het touchpad.

• All Bogs
NLF schreef op donderdag 19 december 2013 @ 08:14:
Beide. OS is Windows 7. Had dit ook onder Windows 8.

Wanneer scherm helderheid lager staat, wordt ie ook iets feller wanneer ik scroll met het touchpad.
Gebeurt dit ook wanneer je scrollt door over je touchpad te "aaien", of alleen wanneer je daadwerkelijk kracht zet op de behuizing? Als het alleen gebeurt wanneer je kracht zet, dan zou het kunnen dat het interne kabeltje naar het scherm niet helemaal lekker zit.

• NLF

NLF

ik zet geen druk op de behuizing om te scrollen.

ik heb trouwens ook het bol staan van het touchpad sinds dag 1, dus het klikken helemaal links onder in het hoekje werkt niet.

Het gebeurd dus wanneer ik "aai".

Verwijderd

Ik heb vanochtend mijn N76VB-T4046H binnen gekregen en heb daar direct een crucial M500 SSD ingezet. Ik wil daar mijn windows 8 op installeren maar ik krijg het absoluut niet voor elkaar. Ik heb heel het internet al afgestruind en allerlei settings in BIOS veranderd maar de situatie is nog steeds gewoon als volgt:

-In device manager staat de schijf wel aangegeven maar in my computer niet.
-Als ik in Disk Management kijk staat er dat de schijf unallocated is.
-Als ik via settings naar remove everything and reinstall windows ga wordt me uberhaupt niet gevraagd op welke schijf ik dan zou willen herinstalleren. Ik kan niet booten vanaf een windows 8 CD omdat die er niet bijzit.

Excuus als mijn vraag al eerder in dit topic beantwoord is maar ik heb goed gezocht en kon geen werkende oplossing vinden. Opvallend omdat volgens mij heel veel mensen tegen hetzelfde problem aan zouden moeten lopen?

Alvast bedankt iig
Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 17:07:
Ik heb vanochtend mijn N76VB-T4046H binnen gekregen en heb daar direct een crucial M500 SSD ingezet. Ik wil daar mijn windows 8 op installeren maar ik krijg het absoluut niet voor elkaar. Ik heb heel het internet al afgestruind en allerlei settings in BIOS veranderd maar de situatie is nog steeds gewoon als volgt:

-Als ik via settings naar remove everything and reinstall windows ga wordt me uberhaupt niet gevraagd op welke schijf ik dan zou willen herinstalleren. Ik kan niet booten vanaf een windows 8 CD omdat die er niet bijzit.

Excuus als mijn vraag al eerder in dit topic beantwoord is maar ik heb goed gezocht en kon geen werkende oplossing vinden. Opvallend omdat volgens mij heel veel mensen tegen hetzelfde problem aan zouden moeten lopen?

Alvast bedankt iig
Je hebt de SSD en de standaard HDD er beiden in zitten?

Waarom download je niet gewoon een untouched windows 8 (pro?) ISO? Lijkt mij de makkelijkste optie. Wel even de standaard HDD er uit halen wanneer je gaat installeren anders plaatst Windows zijn boot bestanden op de 2e schijf.

Even downloaden en branden dus :>

• Vermaeson
hostler schreef op donderdag 19 december 2013 @ 17:49:
[...]

Je hebt de SSD en de standaard HDD er beiden in zitten?

Waarom download je niet gewoon een untouched windows 8 (pro?) ISO? Lijkt mij de makkelijkste optie. Wel even de standaard HDD er uit halen wanneer je gaat installeren anders plaatst Windows zijn boot bestanden op de 2e schijf.

Even downloaden en branden dus :>
Ik zit met hetzelfde probleem en mijn N76 startte niet eens op wanneer ik dit deed. Viel meteen uit na het aanzetten.

• Vermaeson
Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 17:07:

Alvast bedankt iig
Het is me inmiddels gelukt met heel veel pogingen om de disc te clonen via de samsung software. Wellicht kan ik je hierbij helpen door t op dezelfde manier te doen, stuur me anders een PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
NLF schreef op donderdag 19 december 2013 @ 15:53:

ik heb trouwens ook het bol staan van het touchpad sinds dag 1, dus het klikken helemaal links onder in het hoekje werkt niet.

Bolle touchpads zijn in dit topic wel meer voorbij gekomen, maar dat het touchpad het scherm doet dimmen is iets dat ik voor het eerst lees. Mijn onderbuikgevoel zegt dat het touchpad of de één of andere manier stoort met de stroomverziening, maar ik ben bang dat ik dat gevoel verder niet met feiten kan onderbouwen. Persoonlijk zou ik het apparaat even opsturen voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
NLF schreef op donderdag 19 december 2013 @ 15:53:

Zou het niet kunnen komen door dat Intel video driver gebeuren? Daar zit iets in wat de helderheid verhoogt/verlaagd afhankelijk van hetgeen wat er op het scherm getoond is
Pagina: 1 ... 60 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.