Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:56
nooberke schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 14:14:
[...]

Zou het niet kunnen komen door dat Intel video driver gebeuren? Daar zit iets in wat de helderheid verhoogt/verlaagd afhankelijk van hetgeen wat er op het scherm getoond is
Heeft de intel driver dat ook?

Windows 8 (en 8.1) hebben ook zo'n auto dim functie. Ik stoorde me er mateloos aan (ben inmiddels weer terug bij win7). Wanneer je op bijvoorbeeld tweakers scrolde ging de helderheid iets omlaag/omhoog.

Dat is vermoedelijk het probleem van NLF? Makkelijke test: Ubuntu live USB opstarten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NLF schreef op donderdag 19 december 2013 @ 15:53:
ik zet geen druk op de behuizing om te scrollen.

ik heb trouwens ook het bol staan van het touchpad sinds dag 1, dus het klikken helemaal links onder in het hoekje werkt niet.

Het gebeurd dus wanneer ik "aai".
Ik had dat ook. Heb het opgelost door in intel graphics properties (via rechtermuisknop op bureaublad) onder power > on battery beide power conservation features uit te schakelen.
Vermaeson schreef op donderdag 19 december 2013 @ 22:43:
[...]

Het is me inmiddels gelukt met heel veel pogingen om de disc te clonen via de samsung software. Wellicht kan ik je hierbij helpen door t op dezelfde manier te doen, stuur me anders een PM.
Ik heb inmiddels windows 7 geinstalleerd met een CDtje en vind dat voorlopig prima, maar ben wel erg benieuwd hoe je het voor elkaar hebt gekregen! Misschien handig om hier te delen want het kan bijna niet anders dan dat anderen hiier ook weer tegenaan gaan lopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03:35
Beste mensen,

ik heb sinds 5 of 6 maand een asus N56V, maar sinds kort valt de laptop ineens uit zonder melding (ook geen accu is bijna leeg melding ofzo). Als ik hem dan weer opstart is soms de accu helemaal leeg en soms staat er dat en nog 10% accu over is. Nu heb ik een programma geïnstalleerd en die zegt dat de battery wear 44% is. Is dit normaal voor een laptop van 6 maand oud?

Nu vermoed ik dus dat de accu stuk is, terwijl ik er wel zuinig mee ben geweest. De laptop heeft ook niet super veel uren gemaakt. Als ik op de website van mycom kijk zie ik dat er op de accu maar 6 maand garantie zit, zal je dus zien dat de accu net stuk gaat buiten de garantie periode :(

[ Voor 36% gewijzigd door Ruben0s op 20-12-2013 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-08 19:58

NLF

Ruben0s schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 20:05:
Beste mensen,

ik heb sinds 5 of 6 maand een asus N56V, maar sinds kort valt de laptop ineens uit zonder melding (ook geen accu is bijna leeg melding ofzo). Als ik hem dan weer opstart is soms de accu helemaal leeg en soms staat er dat en nog 10% accu over is. Nu heb ik een programma geïnstalleerd en die zegt dat de battery wear 44% is. Is dit normaal voor een laptop van 6 maand oud?

Nu vermoed ik dus dat de accu stuk is, terwijl ik er wel zuinig mee ben geweest. De laptop heeft ook niet super veel uren gemaakt. Als ik op de website van mycom kijk zie ik dat er op de accu maar 6 maand garantie zit, zal je dus zien dat de accu net stuk gaat buiten de garantie periode :(
dan is er nog steeds zoiets als economische levensduur.

over het scherm dat helder en minder helder wordt.. ik zal eens testen wanneer ik weer het touchpad gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ruben0s: Asus geeft op de batterij van de N56 1 jaar garantie. Vind het daarnaast ook vreemd van Mycom dat ze maar 6 maanden garantie geven op de batterij. Je kan dus best Asus zelf contacteren en het zo afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 23:57
nooberke schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 14:14:
Zou het niet kunnen komen door dat Intel video driver gebeuren? Daar zit iets in wat de helderheid verhoogt/verlaagd afhankelijk van hetgeen wat er op het scherm getoond is
Jeetje, als dit het geval is sloeg ik de plank wel heel erg mis. Vrees dat ik totaal niet had meegekregen dat het enkel over scrollen ging, en niet over "gewoon" gebruik van het touchpad om de cursor te verplaatsen. Volgende keer toch eens beter lezen voor ik mijn mond open. Welgemeende excuses.
Ruben0s schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 20:05:

Een wear level van 44% zou acceptabel zijn als je gedurende dat halve jaar tweemaal per dag je batterij een volledige recharge-cyclus laat doorlopen, maar afgaande op de rest van je post is dat niet het geval. Sowieso is het volledig onacceptabel dat de laptop zomaar uitvalt. Mijn stokoude Thinkpad heeft een batterij met een wear level van 80%, welke krap een half uur aan stroom levert, maar zomaar uitvallen doet hij niet. Jouw batterij heeft echt een defect, dus ASUS zal waarschijnlijk niet moeilijk doen over een vervangend exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satalin
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-03-2023
Beste mensen,

Ik heb sinds 3 weken een Asus N550JV-CM068H uiteraard met Samsung evo ssd (hoop er nog één te winnen voor de laptop van vrouwlief).
Ben met dit alles zeer tevreden tot op 1 kleinigheidje...
Ik heb tussen het scherm en de glasplaat een klein zwart puntje zitten.
Eerst leek het op een dode pixel maar bij nadere inspectie bleek dit niet het geval, het valt ook niet onder garantie.

Is er een manier om dit ertussenuit te krijgen zonder de hele laptop te hoeven slopen?
Ik erger me er behoorlijk aan omdat ik er uiteraard op ben gaan letten.

Normaal gesproken ligt de preciesie-schroevendraaïer set meteen klaar maar deze laptop is nog wel erg nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-08 19:30
Ik ben op zoek naar een nieuwe netwerkkaart die goed werkt met Windows 8.1. Iemand een aan te raden? Heb pricewatch: Asus X5QSF-S1123V atm, maar met games is het vaak niet meer doen. Veel lag terwijl andere dat niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik heb sinds een maand of 2 een Asus N76VB. Heerlijke laptop, maar sinds een paar dagen valt de laptop gewoon zonder reden uit.

Ik heb 2 weken geleden een full restore gedaan van de laptop. Hierna de update naar Win 8.1 gedaan en alle updates gedraaid die er waren.
Er staat geen gekke software op en virussen/malware heb ik niet voor zover mijn scanner laat zien.

Zojuist ook; ik kom thuis en ga even wat foto's kijken die ik vandaag had gemaakt. Niks geks dus. Opeens vanuit het niets valt de laptop uit. 3 dagen geleden deed hij dat ook, terwijl ik alleen een document in Word aan het typen was.

Ik heb de battery erin zitten en de laptop is gewoon aan lichtnet gekoppeld. Dus een lege accu kan het niet zijn.
Het klinkt vreemd, maar pas geleden stond er bij Windows Update een Nvidia update klaar. Die heb ik gedraaid, maar kan deze dit probleem veroorzaken? Volgens mij was dit een WDM1.1 1.2 en 1.3 update zoiets.

Iemand een verklaring?

Edit:

Ik zit net even bij Energiebeheer te kijken. Kan hier kiezen voor Gebalanceerd (aanbevolen). Is dit ook de beste optie? Als ik de energie nodig heb, of extra kracht van de CPU, dan gaat dit vanzelf?
Nu stond de instelling op Power4Gear High Performance.

Via HWInfo64 zag ik dat mijn cores dan op vol vermogen aan het draaien zijn de hele tijd. Zet ik hem op Gebalanceerd, dan draaien ze op de helft van de kracht.

[ Voor 18% gewijzigd door freddyathlon op 25-12-2013 18:29 ]

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Michielodc schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 22:56:
Ik ben op zoek naar een nieuwe netwerkkaart die goed werkt met Windows 8.1. Iemand een aan te raden? Heb pricewatch: Asus X5QSF-S1123V atm, maar met games is het vaak niet meer doen. Veel lag terwijl andere dat niet hebben.
Alle recente Intel kaartjes...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 15:50
freddyathlon schreef op woensdag 25 december 2013 @ 18:20:

Edit:

Ik zit net even bij Energiebeheer te kijken. Kan hier kiezen voor Gebalanceerd (aanbevolen). Is dit ook de beste optie? Als ik de energie nodig heb, of extra kracht van de CPU, dan gaat dit vanzelf?

Via HWInfo64 zag ik dat mijn cores dan op vol vermogen aan het draaien zijn de hele tijd. Zet ik hem op Gebalanceerd, dan draaien ze op de helft van de kracht.
Het is niet de bedoeling dat je cores continu volledig aanstaan. Mijne staat, mits op netstroom, altijd op high performance en als hij de kracht niet nodig heeft, schaalt hij terug (momenteel 1,2ghz). Dat op gebalanceerd ze op de helft van de kracht staan is gewoon omdat ze een limiet opgelegd krijgen.

Dat je laptop uitvalt kan aan heel veel dingen liggen en kan ik dus helaas geen antwoord op geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Bedankt. Maar dan zou mijn power4gear dus niet goed werken. HWInfo geeft dan aan dat de cores continue op volle kracht draaien. Er staan verder geen andere programma's open.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• Michielodc
hostler schreef op woensdag 25 december 2013 @ 19:29:
[...]

Alle recente Intel kaartjes...?
Thx. Had al zo'n idee, maar had van een kaartje een review gelezen dat het kaartje niet helemaal goed zat dus dacht vraag het even na. Maar wel beetje domme vraag :)

• hostler
Michielodc schreef op donderdag 26 december 2013 @ 13:18:
[...]

Thx. Had al zo'n idee, maar had van een kaartje een review gelezen dat het kaartje niet helemaal goed zat dus dacht vraag het even na. Maar wel beetje domme vraag :)
Heb zelf de Intel Centrino Ultimate-N 6300 in mijn X5QSF, werkt prima ;)

Kan ik zeker aanbevelen, al zijn er voor dezelfde prijs al nieuwe kaartjes van Intel uitgekomen zoals pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth

• Satalin
Die Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth heb ik in m'n N550jv zitten, werkt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
hostler schreef op donderdag 26 december 2013 @ 15:05:
[...]

Heb zelf de Intel Centrino Ultimate-N 6300 in mijn X5QSF, werkt prima ;)

Kan ik zeker aanbevelen, al zijn er voor dezelfde prijs al nieuwe kaartjes van Intel uitgekomen zoals pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth
Had de 6300 al besteld. Komt zo binnen als het goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:04
Gisteren heb ik mijn N56VB die met Windows 8 geleverd was een update naar 8.1 gegeven.
Nu valt het mij op dat in sommige programma's de letters wazig zijn (o.a. Apparaatbeheer, Steam en de launcher van World of Tanks). Zijn er meer mensen die hier last van hebben of misschien een oplossing hebben?

Had zelf eerst iets gevonden op Google maar dat paste de tekengrote van zo ongeveer alle letters aan, had weliswaar geen wazige letters meer maar het zag er ook niet uit. Wil eigenlijk de instelling van Windows 8 weer terugkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig vorige week ineens last van gehad. Volgens mij heb ik het als volgt opgelost:

Control Panel\Appearance and Personalization\Display >> "Let me choose one scaling level for all my displays" aanvinken of uitvinken. Dat 'resette' bij mij alles even, en de wazige vensters waren weer OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:04
Verwijderd schreef op zondag 29 december 2013 @ 12:13:
Toevallig vorige week ineens last van gehad. Volgens mij heb ik het als volgt opgelost:

Control Panel\Appearance and Personalization\Display >> "Let me choose one scaling level for all my displays" aanvinken of uitvinken. Dat 'resette' bij mij alles even, en de wazige vensters waren weer OK.
Bedankt, de programma's die ik eerder noemde zijn nu wel scherp maar er is nog een hinderlijk puntje.
Mappen in de bladwijzers van Firefox hebben nu wel nog steeds een beetje vreemd pijltje (voorheen in Windows 8 was dat er niet)

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/62gAW.png
klik voor vergroting (onscherpte duidelijker zichtbaar)

edit: Het volgende gevonden over die pijltjes in FF; http://superuser.com/ques...nlarged-how-do-i-fix-them
Fix: Scaling naar 100%. Ga ik dus niet doen omdat dan alles op bureaublad weer zo klein is.
Is al bij Mozilla gemeld, hopen dat toekomstige versie uitkomst brengt.

[ Voor 16% gewijzigd door dieselross op 29-12-2013 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Bekend probleem inderdaad, duurt wel lang eer het gefixed is...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen met audio problemen op de N76VB nadat ze er windows 7 op geinstalleerd hebben?

Mijn geluid doet het soms wel, soms niet. Ik heb drivers gedownload van de realtek website en als ik die installeer komt het geluid soms direct terug en soms na een reboot. Vervolgens doet het geluid het een paar uur tot een paar dagen om vervolgens weer te verdwijnen.

Eerst dacht ik dat het aan windows update moest liggen die mijn drivers overschrijft ofzo maar nadat ik windows update heb uitgeschakeld blijft het probleem zich voordoen.

Iemand een idee?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
Verwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 13:48:
Zijn er meer mensen met audio problemen op de N76VB nadat ze er windows 7 op geinstalleerd hebben?

Mijn geluid doet het soms wel, soms niet. Ik heb drivers gedownload van de realtek website en als ik die installeer komt het geluid soms direct terug en soms na een reboot. Vervolgens doet het geluid het een paar uur tot een paar dagen om vervolgens weer te verdwijnen.
Eerder in dit topic stonden wel enkele verhalen over "ploppend" geluid, maar verdwijnend geluid is volgens mij een nieuw fenomeen. Persoonlijk zou ik suggereren de drivers bij ASUS te halen, omdat deze door de ondersteuning voor de subwoofer verschillen van de referentiedrivers van Realtek. Wellicht werken de drivers van ASUS wel naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satalin
Zijn er meer mensen die rotzooi tussen de display en de glasplaat hebben zitten?

Ik heb nu al op 2 plaatsen een vuiltje achter de glasplaat van m'n 3 weken oude N550jv deze zaten er eerst niet.
Het lijken dode pixels maar als je heel dichtbij kijkt kun je zien dat het op het glas zit.
De laptop wordt gewoon in de woonkamer gebruikt, dus geen stoffige omgeving.
Ik baal hier behoorlijk van en het valt natuurlijk niet onder garantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Satalin schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 14:03:
Zijn er meer mensen die rotzooi tussen de display en de glasplaat hebben zitten?

Ik heb nu al op 2 plaatsen een vuiltje achter de glasplaat van m'n 3 weken oude N550jv deze zaten er eerst niet.
Het lijken dode pixels maar als je heel dichtbij kijkt kun je zien dat het op het glas zit.
De laptop wordt gewoon in de woonkamer gebruikt, dus geen stoffige omgeving.
Ik baal hier behoorlijk van en het valt natuurlijk niet onder garantie...
Even contact met Asus opnemen. Is natuurlijk niet de bedoeling. Je laptop heeft Zero-Bright-Dot LCD garantie, wellicht valt stof onder het paneel hier ook onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee of op N56VV keyboard backlight zit?

http://www.asus.com/Notebooks_Ultrabooks/N56VV/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 11:09
Sinds gisteren werkt de webcam op mijn N56VZ niet meer, ik heb helemaal geen veranderingen aangebracht in het systeem. Driver al verwijderd en opnieuw opgestart. Hij stond er wel weer opnieuw tussen, maar nogsteeds niet werkend. Hij geeft geen beeld, en bij skype > instellingen > videoinstellingen springt hij continu over van wel naar geen, naar wel webcam etc. Google leverde mij ook geen informatie op, iemand die kan helpen? Alvast bedankt!

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Review van de N56VV, lijkt van wel hier: http://youtu.be/KSUSWn2p_xo?t=3m4s

(Sorry voor de dubbele post, kan hem niet verwijderen)

[ Voor 8% gewijzigd door P1nGu1n op 01-01-2014 23:34 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jop123
  • Laatst online: 25-07-2024
Asus n56vb
even een hopelijk makkelijk vraagje:
Ik heb mijn harde schijf vervangen door de samsung evo ssd met een schone installatie van win8 (inmiddels win8.1)
Alles doet het. Niets hoeven aanpassen in bios ofzo win 8 geïnstalleerd vanaf een dvd.
Nu is vandaag mijn hdd caddy binnen en wil ik dus mijn oorspronkelijk hard drive erin doen als vervanging van de dvd.
Op de hard drive staat dus nog de oorspronkelijk win8 incl alle bloatware.
Hoe kan ik deze schijf het beste helemaal leegmaken na dat ik hem erin heb, dus ook eventuele verborgen partities?
Is daar een makkelijke manier of software voor?
Iemand ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Jop123 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 11:26:
Asus n56vb
even een hopelijk makkelijk vraagje:
Ik heb mijn harde schijf vervangen door de samsung evo ssd met een schone installatie van win8 (inmiddels win8.1)
Alles doet het. Niets hoeven aanpassen in bios ofzo win 8 geïnstalleerd vanaf een dvd.
Nu is vandaag mijn hdd caddy binnen en wil ik dus mijn oorspronkelijk hard drive erin doen als vervanging van de dvd.
Op de hard drive staat dus nog de oorspronkelijk win8 incl alle bloatware.
Hoe kan ik deze schijf het beste helemaal leegmaken na dat ik hem erin heb, dus ook eventuele verborgen partities?
Is daar een makkelijke manier of software voor?
Iemand ervaringen hiermee?
Nieuwe Partition Table maken op je schijf met GParted (als live cd beschikbaar, staat ook in o.a. linux live cd). Daarna nieuwe partities maken.
Als je dat niet wil, kan je ook nog via Win+X > schijfbeheer alle partities (inclusief verborgen) verwijderen en nieuwe maken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jop123
Thanks ik zit dus na verbouwing zonder dvd dus ik zal een bootable usb ervan moeten maken als ik het goed begrijp. ik wil gewoon van mijn oorspronkelijke harde schrijf een D: schijf maken voor de data. Dat moet hiermee lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Jop123 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 12:14:
Thanks ik zit dus na verbouwing zonder dvd dus ik zal een bootable usb ervan moeten maken als ik het goed begrijp. ik wil gewoon van mijn oorspronkelijke harde schrijf een D: schijf maken voor de data. Dat moet hiermee lukken?
Klopt, ik het precies hetzelfde gedaan. Bootable Ubuntu USB gemaakt (vind dat persoonlijk fijner dan GParted Live), GParted geopend, kies daar voor Device → Create Partition Table. Maak vervolgens de nieuwe partitie(s). Aangezien het linux distros zijn, en die niet met stationsletters werken, kan je die in windows toewijzen, maar ik verwacht dat die automatisch al D zal pakken.
Mocht je de letter willen wijzigen, kan je in schijfbeheer rechts klikken op je partitie > Stationsletter en paden wijzigen > *huidige letter selecteren* > wijzigen > *nieuwe letter selecteren* > OK > OK.

Edit: vergeet trouwens niet voor NTFS indeling te kiezen!

[ Voor 4% gewijzigd door P1nGu1n op 02-01-2014 13:22 . Reden: Verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jop123
Dank, ik ga er vanavond even mee spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
P1nGu1n schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 22:36:
Sinds gisteren werkt de webcam op mijn N56VZ niet meer, ik heb helemaal geen veranderingen aangebracht in het systeem. Driver al verwijderd en opnieuw opgestart. Hij stond er wel weer opnieuw tussen, maar nogsteeds niet werkend. Hij geeft geen beeld, en bij skype > instellingen > videoinstellingen springt hij continu over van wel naar geen, naar wel webcam etc. Google leverde mij ook geen informatie op, iemand die kan helpen? Alvast bedankt!
Ik denk dat het al opgelost is. Verschillende dingen te proberen en te controleren mocht niet baten. Uiteindelijk het videoinstellingen scherm van skype ongeveer 5 minuten lang laten knipperen. Terwijl ik aan het browsen was zag ik ineens het webcam lampje branden! En de webcam doet het weer? Heel vreemd, benieuwd of het na een reboot zo blijft.

Edit: probleem is terug, iemand een oplossing?

[ Voor 3% gewijzigd door P1nGu1n op 02-01-2014 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
P1nGu1n schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 16:02:
[...]

Ik denk dat het al opgelost is. Verschillende dingen te proberen en te controleren mocht niet baten. Uiteindelijk het videoinstellingen scherm van skype ongeveer 5 minuten lang laten knipperen. Terwijl ik aan het browsen was zag ik ineens het webcam lampje branden! En de webcam doet het weer? Heel vreemd, benieuwd of het na een reboot zo blijft.

Edit: probleem is terug, iemand een oplossing?
Wat als je de driver verwijderd en een windows default driver laat installeren (door windows update of gewoon 'zoeken naar nieuwe hardware')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
hostler schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 20:24:
[...]

Wat als je de driver verwijderd en een windows default driver laat installeren (door windows update of gewoon 'zoeken naar nieuwe hardware')
Bedankt voor je reactie, al een aantal keer geprobeerd. Driver wordt na een reboot opnieuw geïnstalleerd, maar dat haalt niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf sinds enkele dagen een N550JV-CN270H, ligt het aan mij of is het draadloos internet wel ERG traag? Kom persoonlijk niet boven de 5 mbit/s download uit (wired wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satalin
Ik vond dit een simpele manier om verborgen/beveiligde partities te verwijderen:

http://www.ehow.com/how_4...hard-drive-partition.html

Geen programma's etc. nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Satalin schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 20:56:
Ik vond dit een simpele manier om verborgen/beveiligde partities te verwijderen:

http://www.ehow.com/how_4...hard-drive-partition.html

Geen programma's etc. nodig.
De Schijfbeheer manier is dan nog simpeler en ook geen programma's nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satalin
Ik kreeg het via schijfbeheer niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:26
Ik kan me herinneren dat het mij ook niet in 1 keer lukte toen ik hem leeg wou gooien om als externe hdd te gebruiken

Volgens mij moest ik het hele schijfsysteem om gooien via een aantal command prompt commandos

Kan me herinneren dat ik de melding van schijfbeheer gegoogled had en daarmee een tweakers topic vond met uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
  • Laatst online: 29-02-2024
Mijn N53SV heeft 3 weken na de garantie een defect: Het behuizingsdeel-klepje dat op de dvd-brander zit geklikt zit te rammelen, het zit ietwat los,maar niet helemaal.

Kan ik dit zelf oplossen of moet de laptop naar Asus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satalin
Als er niets is afgebroken kan je die gewoon weer vast klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
Nee, het is niet vast te klikken, de pinnetjes zitten er nog in, Ik denk dat er een pinnetje bijna afgebroken is en daardoor de boel zit te rammelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satalin
Dan zul je toch contact met asus op moeten nemen. Misschien kunnen ze een nieuwe opsturen, hoef je niet de hele laptop terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
Ik heb al opzoekwerk gedaan op internet, het betreffende onderdeel is een 13GNZT1AP050-1 ODD Bezel en kost rond de €30, dat is me teveel voor een plastic klepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
bambinodekat schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 22:02:
Ik heb al opzoekwerk gedaan op internet, het betreffende onderdeel is een 13GNZT1AP050-1 ODD Bezel en kost rond de €30, dat is me teveel voor een plastic klepje.
€8.49, mocht je dat er wel voor over hebben: http://www.asusparts.eu/Asus-13GNZT1AP050-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
+ 15 euro verzending

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satalin
Secondelijm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItWasntMe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-04-2024
Begrijp ik het goed dat in de Asus N550JV geen SSD geïnstalleerd kan worden in plaats van de standaard HDD?

Het gaat om de Samsung EVO 840.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:55
Heb sinds vandaag mijn N56VB-s4061H binnen en wil nu graag een recovery dvd/usb maken.
Heb al overal gezocht maar eigenlijk nog nergens een duidelijk antwoord vinden of het überhaupt wel kan?

Heeft iemand hier een antwoord op? AI recovery staat nl. niet op de laptop (zoals vermeld in de handleiding)???

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:12
ItWasntMe schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 21:13:
Begrijp ik het goed dat in de Asus N550JV geen SSD geïnstalleerd kan worden in plaats van de standaard HDD?

Het gaat om de Samsung EVO 840.

Alvast bedankt :)
Dit gaat zonder problemen, je moet alleen wel secure boot uitzetten anders gaat het niet werken, kostte me even wat tijd om de juiste settings te vinden: CSM moet op legacy staan volgens mij en secure boot moet uit.
Mochten anderen secure boot aan de praat hebben gekregen, wellicht kunnen ze dat hier vertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItWasntMe
MSoft06 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 21:43:
[...]

Dit gaat zonder problemen, je moet alleen wel secure boot uitzetten anders gaat het niet werken, kostte me even wat tijd om de juiste settings te vinden: CSM moet op legacy staan volgens mij en secure boot moet uit.
Mochten anderen secure boot aan de praat hebben gekregen, wellicht kunnen ze dat hier vertellen
Oke dankjewel!

Dan vraag ik me wel af waarom op de eerste pagina er niets over vermeld staat. Er staat daar namelijk dat je een caddy moet kopen maar dat is dus blijkbaar niet nodig.

Gaat het ook niet ten koste van snelheid van de SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
ItWasntMe schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 21:47:
[...]

Oke dankjewel!

Dan vraag ik me wel af waarom op de eerste pagina er niets over vermeld staat. Er staat daar namelijk dat je een caddy moet kopen maar dat is dus blijkbaar niet nodig.

Gaat het ook niet ten koste van snelheid van de SSD?
Dit is alleen als je 2 disken wilt gebruiken, mocht je SSD te klein zijn.
Snelheid is prima in orde, laptop start nu volledig naar windows 8.1 in minder dan 6 seconden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItWasntMe
MSoft06 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 21:49:
[...]

Dit is alleen als je 2 disken wilt gebruiken, mocht je SSD te klein zijn.
Snelheid is prima in orde, laptop start nu volledig naar windows 8.1 in minder dan 6 seconden
Aha oke, eigen ervaring hoor ik?

Weet je iets of de maximale snelheid van de SSD word gehaald? (Lezen: 540MB/s -- Schrijven: 410MB/s)

Laatste vraag, tevreden over de laptop? :)

Bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Hij is niet helemaal van mijzelf, ik regel het alleen allemaal voor me pa.
Snelheid is afhankelijk van de leeftijd van de SSD maar die is nog prima in orde, ik heb zelf een oude samsung 830 SSD erin gezet en die haalt keurig rond de specs snelheden.

Let op, de rand van de laptop is vlijmscherp! ik sneed mezelf eraan dus kijk uit ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItWasntMe
MSoft06 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 21:56:
Hij is niet helemaal van mijzelf, ik regel het alleen allemaal voor me pa.
Snelheid is afhankelijk van de leeftijd van de SSD maar die is nog prima in orde, ik heb zelf een oude samsung 830 SSD erin gezet en die haalt keurig rond de specs snelheden.

Let op, de rand van de laptop is vlijmscherp! ik sneed mezelf eraan dus kijk uit ;-)
Oke klinkt goed. :)

Haha bedankt voor de waarschuwing, zal er op letten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baristo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
Ik ben van plan mijn Asus N53SV te verkopen op marktplaats etc.

Wat zou een goede prijs zijn voor deze laptop? Hij was 900 Euro toen ik hem kocht en word nog steeds verkocht voor ~800 Euro.

Waar kan ik de prijs op waarderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik zou gewoon eens op Marktplaats kijken wat de N53SV daar doet. Ik kom, afhankelijk van het type, diverse exemplaren tegen voor € 400,- a € 500,-. Denk dus een beetje in die richting, dat je zult moeten denken.

Natuurlijk spelen zaken mee als; eventuele beschadiging, dus staat van de laptop. Werkt alle hardware goed, dode pixels in het scherm etc...

Succes met de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highfield
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-04-2024
Goedemiddag,

Ik lees vanalles over de Asus N76, maar daarachter komen nog twee letters: -VB -VM -VJ -VZ (allen gevolgd door nog enkele cijfers).

Welk kenmerk bepaalt de letters? Ik ben voornemens om mijn huidige HP Pavilion Dv7 (stofzuiger) te vervangen, en ik hoop weer 4-5 jaar intensief gebruik van te kunnen maken van de opvolger. Vandaar dat ik toch even in de finesses wil duiken en een echt goed doordachte keuze wil maken.

Mvgr,

Highfield

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roylee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-08 00:24
ik heb sinds 2 december een Asus N56VB-S4016H.Heb er gelijk windows 7 opgezet omdat ik de interface van windows 8 iets te "tablet" vind. Dat terzijde. De laptop draait fenomenaal. Heb al aardig wat games geinstalleerd en gespeeld. Maar sinds 3 dagen wordt de CPU erg heet tijdens het gamen. Ik heb in het begin met AIDA64 een stresstest gedaan en dan blijft de temperatuur mooi hangen rond de 80 graden. Maar tijdens het spelen van farcry 3 met Riva Tuner Statistic Server OSD erbij zag ik dat de cpu soms 93 graden wordt. Ik ben heel wat gewend wat betreft warmte ontwikkeling want mijn oude Dell Studio 1558 i7 met hd5470 werd soms met gamen 107 graden(GPU).(GPU-Z log). Maar 93 graden voor een cpu lijkt me erg veel. Zijn er meerdere mensen hier die vergelijkings materiaal kunnen bieden? Ben wel benieuwd of het aan me laptop ligt namelijk.
Alvast bedankt,

Voor de geinteresseerde, Dit is de setup:

Stock Asus N56VB-S4016H
+HDD caddy 750gb 5400rpm (ipv optische drive)
+Samsung Evo 840 SSD 250gb
+Intel AC 7260 Wi-Fi card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
Roylee schreef op zondag 05 januari 2014 @ 20:39:
Ik heb sinds 2 december een Asus N56VB-S4016H.
...
Ik heb in het begin met AIDA64 een stresstest gedaan en dan blijft de temperatuur mooi hangen rond de 80 graden. Maar tijdens het spelen van farcry 3 met Riva Tuner Statistic Server OSD erbij zag ik dat de cpu soms 93 graden wordt. Ik ben heel wat gewend wat betreft warmte ontwikkeling want mijn oude Dell Studio 1558 i7 met hd5470 werd soms met gamen 107 graden(GPU).(GPU-Z log). Maar 93 graden voor een cpu lijkt me erg veel. Zijn er meerdere mensen hier die vergelijkings materiaal kunnen bieden? Ben wel benieuwd of het aan me laptop ligt namelijk.
Ik ben niet bekend met Aida64, maar van wat ik zo lees laat de stress test van Aida64 alleen je CPU zweten. Bij het spelen van Far Crysis 3 zullen zowel je CPU als je GPU flink aan het werk zijn, waardoor beide volop warmte in het chassis van je notebook pompen, wat voor hogere temperaturen zal zorgen.

De CPU van mijn N55SF werd toen ze gloednieuw was zo'n 92 graden tijdens het gamen, en voor zover ik weet is de koeling van de N56 niet beter dan die van de N55, dus wat mij betreft is het niet echt iets om je zorgen over te maken.
highfield schreef op zondag 05 januari 2014 @ 14:43:
Ik lees vanalles over de Asus N76, maar daarachter komen nog twee letters: -VB -VM -VJ -VZ (allen gevolgd door nog enkele cijfers). Welk kenmerk bepaalt de letters?
De letters lijken in ieder geval aan te geven welke GPU er wordt gebruikt. Mogelijk zijn er nog andere verschillen die me momenteel ontgaan.

VB -> GT740M
VJ -> GT635M
VM -> GT630M
VZ -> GT650M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roylee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-08 00:24
Ah oke. Heb een maat van mij nagevraagd net. Die heeft exact hetzelfde model en die haalt met stresstest niet hoger dan 81 graden. toch wel apart eigenlijk. Als het erger wordt denk ik dat ik m maar openschroef om er koelpasta tussen te doen. Ik las namelijk ergens dat er thermal conducting tape zit in plaats van koelpasta.
And the support guys all round are instructed to say that anything below the hardware limit (105 degrees Celcius) is "normal". Basically to avoid having to replace every single laptop where the cooling doesn't function perfectly. And that doesn't happen all that often on a laptop where they mount the cpu and gpu with conductive tape instead of actual goop. Often that this cooling tape gets bubbles instead of settling normally, for example. I'd be guessing you'd be looking at 80% returns, just in the first round, if they wanted to be on the safe side
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Een vraag; Ik probeer op mijn Asus de game Simcity te spelen. (de nieuwste)

Voorheen ging het altijd prima en kon ik met redelijke details spelen.
Na een full restore en Simcity met de laatste updates, kan ik vloeiend spelen met alle grafische settings op Laag.

Hoe kan ik zien welke grafische kaart er gebruikt wordt? De standaard Intel of de Geforce 740m?
En kan ik hier een voorkeur voor aangeven?

Volgens mij wordt er toch normaal gesproken automatisch geswitched? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat SimCity alleen met instellingen op Laag echt vloeiend kan worden gespeeld.

Speelt hier iemand SimCity en wat zijn jouw ervaringen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
freddyathlon schreef op maandag 06 januari 2014 @ 20:00:
Hoe kan ik zien welke grafische kaart er gebruikt wordt? De standaard Intel of de Geforce 740m?
En kan ik hier een voorkeur voor aangeven? Volgens mij wordt er toch normaal gesproken automatisch geswitched? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat SimCity alleen met instellingen op Laag echt vloeiend kan worden gespeeld.
Je kunt controleren of de NVIDIA chip in gebruik is door in het NVIDIA Control Panel onder het menu "desktop" de optie "display gpu activity icon in notification tray" aan te vinken, en dan wanneer SimCity aan staat over het nieuwe icoontje in je notification tray te muizen. Je kunt handmatig kiezen welke grafische chip gebruikt wordt door rechts te klikken op de executable van SimCity en dan onder "run with graphics processor" te kiezen voor de NVIDIA chip.

Je zou zeggen dat de drivers automatisch kiezen voor de NVIDIA chip, maar het automatische selectieproces lijkt soms erg optimistisch te zijn over de kracht van de geïntegreerde graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redcap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:34
MSoft06 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 21:43:
[...]

Ik heb de laptop kit gekocht en hoefde na gebruik van Samsung Data Migration software alleen maar de HDD te vervangen door de SSD en verder niets aan te passen. Supersnel en makkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard_Bos
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-07-2023
redcap schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 13:40:
[...]

Ik heb de laptop kit gekocht en hoefde na gebruik van Samsung Data Migration software alleen maar de HDD te vervangen door de SSD en verder niets aan te passen. Supersnel en makkelijk!
Maar is het niet zo dat er eerst op de SSD een installatie moet plaatsvinden voordat je deze erin kan zetten en gebuiken om op de laptop te starten? Ik heb begrepen dat het nog lastig is om W8.1 over te zetten omdat bepaalde codes "ingebakken" zouden zijn op de standaard harde schijf... ("I shoved a clean Windows 8.1 install on the SSD, which worked fine, BUT there is an issue with the wifi card-- for whatever reason, the drivers provided by ASUS (which as far as I can tell originated from Qualcomm, the manufacturer of the card) are very very bad on Windows 8.1, and result in the wifi being extremely slow and unreliable, dropping out frequently. This seems to be a problem that a lot of laptop users have encountered upon upgrading to Win8.1")

Is het voor een leek als ik te doen om zelf de een nieuwe Samsung SSD te plaatsen ipv de oude harddisk?

Verder ben ik benieuwd of iemand weet waarom de Asus N550JV (-CM068H) zo beperkt leverbaar is en ondanks al ruim een half jaar verkrijgbaar nauwelijks in prijs daalt....

[ Voor 21% gewijzigd door Gerard_Bos op 07-01-2014 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devin19
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Gerard_Bos schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 15:51:
[...]
omdat bepaalde codes "ingebakken" zouden zijn op de standaard harde schijf...
[...]
Voor zover ik weet zitten er alleen codes "ingebakken" in het BIOS.
Verder is het vervangen van een HDD door SSD redelijk makkelijk, gewoon zorgen dat je de goede schroevendraaier hebt en eventueel een YouTube handleiding erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MFScholten
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-09 12:54
Na wat aankoopadvies ingewonnen te hebben, heb ik vandeweek een Asus N56 gekocht. Omdat ik de stock HDD heb vervangen voor een 840 EVO, moest er een schone Win8.1 op. Na wat rondzoeken heb ik alle bijbehorende drivers gevonden... behalve die van de subwoofer. ATKACPI drivers geven geen oplossing en de stock realtek drivers van hun eigen site (zoals hierboven al besproken) bieden ook geen ondersteuning voor de sub. Rondzoeken op internet heeft niks uitgehaald, mede omdat de driver pages van ASUS naar mijn mening niet de meest overzichtelijke zijn. Heeft iemand een oplossing paraat om de subwoofer aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devin19
  • Niet online
Ik heb op mijn N55 gewoon de Realtek drivers die op de driver cd van Asus staan geinstalleerd toen ik 8.1 op mijn 840EVO heb gezet, deze werkte bij mij gewoon. Maar het zou kunnen dat het bij de N56 anders zit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MFScholten
De bijgeleverde driver-CD werkt bij mij überhaupt niet. Zodra ik 'm insert verschijnt de melding "this is not compatible with your system".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
Ook mijn advies is vanuit het perspectief van een N55-gebruiker.

Persoonlijk heb ik ook wat problemen gehad met optionele ASUS-software die beweerde niet compatible te zijn met mijn systeem. Wanneer de auto-run van de driver-CD moeilijk doet kun je natuurlijk altijd even handmatig door de bestanden bladeren.

Realtek drivers zouden zowel op de ASUS website als op de driver-CD moeten staan. Bovendien zou ik ook aanraden de SonicMaster software van de CD te installeren. Ik weet niet 100% zeker of deze software nodig is om de subwoofer werkend te krijgen, maar ze verbetert in ieder geval je geluidskwaliteit aanzienlijk. De SonicMaster software lijkt gek genoeg enkel op de CD te staan, en niet op de website.

Ik meen dat de ATKACPI drivers enkel verantwoordelijk zijn voor enkele fn-toetsencombinaties en de bijbehorende on-screen indicatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devin19
  • Niet online
All Bogs schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 20:00:
Bovendien zou ik ook aanraden de SonicMaster software van de CD te installeren. Ik weet niet 100% zeker of deze software nodig is om de subwoofer werkend te krijgen, maar ze verbetert in ieder geval je geluidskwaliteit aanzienlijk.
Klopt, deze was ik nog vergeten te vermelden.
All Bogs schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 20:00:
Ik meen dat de ATKACPI drivers enkel verantwoordelijk zijn voor enkele fn-toetsencombinaties en de bijbehorende on-screen indicatoren.
Heb jij de toetsen om de helderheid aan te passen wel fatsoenlijk werkend gekregen op Win8.1? Op mijn N55 loopt t vast na een 'tik'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MFScholten
Op de N56 werkt de ATK package in ieder geval wel naar behoren, ondanks het feit dat je er op de ASUS site voor naar de driver page van een X-series laptop wordt verwezen.

De SonicMaster software maakte het inderdaad werkend, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het kwaad een 100W universele adapter te gebruiken in plaats van de originele 120W adapter (mits juiste voltage)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 19:55:
Kan het kwaad een 100W universele adapter te gebruiken in plaats van de originele 120W adapter (mits juiste voltage)?
Kun je een computer welke minimaal 300 watt nodig heeft draaien met een PSU van max 200 watt?

Ja, maar dan blaast de voeding wel op :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:26
hostler schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:42:
[...]

Kun je een computer welke minimaal 300 watt nodig heeft draaien met een PSU van max 200 watt?

Ja, maar dan blaast de voeding wel op :X
Ben ik het niet mee eens.

Het gebruik van een 100 watt adapter kan niet heel veel kwaad, ik gebruik ook regelmatig de 90 watt van me pa. Je moet dan alleen niet verwachten dat je accu snel oplaad onder belasting. Daarnaast zal de adapter niet sterk genoeg zijn om volledige belasting van de cpu/vga aan te kunnen. Dus tijdens extreem zware piek belasting ga je mogelijk accustroom verbruiken.

Dus kort samengevat: het kan, maar liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

freddyathlon schreef op woensdag 25 december 2013 @ 18:20:
Ik heb sinds een maand of 2 een Asus N76VB. Heerlijke laptop, maar sinds een paar dagen valt de laptop gewoon zonder reden uit.

Ik heb 2 weken geleden een full restore gedaan van de laptop. Hierna de update naar Win 8.1 gedaan en alle updates gedraaid die er waren.
Er staat geen gekke software op en virussen/malware heb ik niet voor zover mijn scanner laat zien.

Zojuist ook; ik kom thuis en ga even wat foto's kijken die ik vandaag had gemaakt. Niks geks dus. Opeens vanuit het niets valt de laptop uit. 3 dagen geleden deed hij dat ook, terwijl ik alleen een document in Word aan het typen was.

Ik heb de battery erin zitten en de laptop is gewoon aan lichtnet gekoppeld. Dus een lege accu kan het niet zijn.
Het klinkt vreemd, maar pas geleden stond er bij Windows Update een Nvidia update klaar. Die heb ik gedraaid, maar kan deze dit probleem veroorzaken? Volgens mij was dit een WDM1.1 1.2 en 1.3 update zoiets.

Iemand een verklaring?

Edit:

Heeft iemand nog een idee?
Heb eind december weer een full restore gedaan, update naar Win 8.1 en alle updates gedraaid.
Verder geen vreemde software draaien, nog altijd een cleane install.

Tot gisteren niks aan de hand. Ik ben in Paint bezig met een eenvoudige bewerking aan een fotootje, plaatje en de laptop valt zomaar uit. Wel weer meteen aan te krijgen, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb nu een half jaartje een Asus n76V. Ik ben dik tevreden over deze laptop en gebruik hem dagelijks erg veel.

Nu heb ik alleen dat de afgelopen paar weken hij soms random uitvalt zonder waarschuwing. Dit gebeurt zowel op de accu als op netstroom. Als ik hem dan weer opstart krijg ik geen bericht van "Windows is verkeerd afgesloten" of iets in die richting. Ik draai op windows 8.1.

Ik heb al even rond gegoogled maar kon niks vinden. Mijn vraag is of iemand hier misschien weet wat er aan de hand is.En of dit op te lossen is.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 16:48

EektheMan

DPC

N550JV (Geforce 750M)
1 Solution en 1 opmerking:

Heb The Witcher 2 en Shogun 2 beide op de Ultra settings gespeeld. Na 6 uurtjes spelen niets gemerkt van enige koelingsproblemen.

Had daarnaast nog een probleem met de subwoofer. Deze werkte niet naar mijn gevoel. Via ASUS support om hulp gevraagd. Deze gave mij een stappenplan welke voor mijn gevoel hoort bij de N56 daar de aangehaalde software niet aanwezig was op mijn n550.
Ook werd er verteld dat het zeer moelijk te achterhalen is of de woofer wel werkt of niet. Zo ga je dus twijfelen aan je Eigen gehoor.

Heb 2 kleine wrikjes gegeven aan de plug en Windows gaf de notificatie dat er nieuw apparaat was aangesloten. Daarnaast kun je ook nog dit proberen:

Via youtube deze subwoofer test afgespeeld: YouTube: THX Subwoofer Test
Deze doorloopt 5-100Hz. Je hoeft het volume niet op vol te zetten om te merken of de woofer werkt of niet. Houdt gewoon 1 vinger op de woofer en als het goed is moet deze op een gegeven moment gaan vibreren.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:13:
Hallo allemaal,

Ik heb nu een half jaartje een Asus n76V. Ik ben dik tevreden over deze laptop en gebruik hem dagelijks erg veel.

Nu heb ik alleen dat de afgelopen paar weken hij soms random uitvalt zonder waarschuwing. Dit gebeurt zowel op de accu als op netstroom. Als ik hem dan weer opstart krijg ik geen bericht van "Windows is verkeerd afgesloten" of iets in die richting. Ik draai op windows 8.1.

Ik heb al even rond gegoogled maar kon niks vinden. Mijn vraag is of iemand hier misschien weet wat er aan de hand is.En of dit op te lossen is.

Alvast bedankt!
Nou, precies mijn probleem zoals ik in de post boven jou beschrijf. Ik heb een N76 VB 4038.

In Apparaatbeheer staat een Bluetooth Audio Device sinds de upgrade naar 8.1 met een uitroepteken. Misschien hier iets mee? Ik heb alle Windows updates en driver updates gedraaid.

Ik hoop dus net als jij op advies van de mede forummers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd klinkt behoorlijk als mijn probleem. Heb het ook sinds de update en heb gewoon laatste drivers etc, hopen dat iemand hier een oplossing voor weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:20
Kan iemand mij beknopt uitleggen wat een beetje de verschillen zijn tussen de N550LF en de N56V?

Ik kan de N56V Voor 600 krijgen tweedehands.

Echter kan ik de N550LF voor 720 krijgen tijdens de BTW dagen over 2 weken.

Wat is wijsheid?

Betreft verschillen kwa kwaliteit. De hardware zelf kan ik prima zelf vergelijken :)

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Mr.Joker schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 18:21:
Kan iemand mij beknopt uitleggen wat een beetje de verschillen zijn tussen de N550LF en de N56V?

Ik kan de N56V Voor 600 krijgen tweedehands.

Echter kan ik de N550LF voor 720 krijgen tijdens de BTW dagen over 2 weken.

Wat is wijsheid?

Betreft verschillen kwa kwaliteit. De hardware zelf kan ik prima zelf vergelijken :)

Alvast bedankt
Een iets ander uiterlijk? Voor de rest zou ik het specifieke apparaatnummer moeten hebben. Voor het zelfde geld zit er een miniscuul verschil in de hardware.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:20
pricewatch: Asus N56 Series N56VM-S4032V

en

pricewatch: Asus N550LF-CN061H

Bedoelde ook meer kwalliteit van het scherm bijvoorbeeld, kwaliteit van de koeling e.d. of dat veel verschilt van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Ik heb sinds gisteren de N750JV. Die heeft naast de NVidia GT750M ook een intel hd graphics kaartje onboard. Als ik de properties van mijn beeldscherm bekijk, blijkt dat de intel wordt gebruikt en niet de GT750M. De GT is wel correct geinstalleerd en staat ook netjes naast de intel in de device manager. Ik heb al geprobeerd de intel gewoon te disabelen. Dan schakelt windows over op een basic driver.

Weet iemand hoe je de GT750 aan de praat moet krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

MrEdge_ schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 22:33:
Ik heb sinds gisteren de N750JV. Die heeft naast de NVidia GT750M ook een intel hd graphics kaartje onboard. Als ik de properties van mijn beeldscherm bekijk, blijkt dat de intel wordt gebruikt en niet de GT750M. De GT is wel correct geinstalleerd en staat ook netjes naast de intel in de device manager. Ik heb al geprobeerd de intel gewoon te disabelen. Dan schakelt windows over op een basic driver.

Weet iemand hoe je de GT750 aan de praat moet krijgen?
Een zware applicatie of game starten. Je systeem schakelt dan automatisch om. Gaat dus allemaal automatisch.

Als je een bepaald programma of game altijd en geforceerd wil starten met de Geforce, klik je met rechts op de executable en daar kun je de Nvidia aangeven als voorkeur.

Met standaard desktopwerk zoals internetten etc heb je aan de Intel toch genoeg? Is ook gedaan om accu te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno11
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-03 11:33
Rare vraag miscchien maar kan iemand mij vertellen hoe je kan zien of de capslock toets aan staat of niet ?
heb een n56vb - 4016h
je verwacht ergens een lichtje of een osd melding?
het is irritant als je wachtwoord in moet tikken en niet ziet of je capslock aan of uit staat.
Hoe zit dat bij andere n56vb gebruikers??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
Mr.Joker schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 18:52:

en

Bedoelde ook meer kwalliteit van het scherm bijvoorbeeld, kwaliteit van de koeling e.d. of dat veel verschilt van elkaar.
Hoewel ik zelf geen bezitter ben van één van deze notebooks, heb ik in dit topic wel een aantal zaken voorbij zien komen.
  • Hoewel beide notebooks een Core i7 CPU bevatten, is de i7-4500U van de N550 slechts een dual-core CPU.
  • De N56 heeft een TN-paneel, waar de N550 een IPS-paneel heeft. De N550 heeft dus superieure kijkhoeken en contrast. , maar het gebruikte IPS-paneel heeft helaas problemen met de weergave van rood, wat daardoor meer op oranje lijkt.
  • De speakers van de N56 produceren apprecieerbaar beter geluid dan die van de N550.
Qua koeling heb ik over beide notebooks gelezen dat ze gedurende een stress-test gaan throttlen, al was dat in het geval van de N550 wel met een volwaardige quad-core CPU. Reguliere inspanningen kunnen de notebooks prima af zonder throttling, al is dit wellicht na een paar jaar stofopbouw een ander verhaal. Gezien zowel de N56 als de N550 een GPU hebben met een vergelijkbare TDP, maar de N550 een aanzienlijk zuinigere CPU heeft (15W tegen 45W), zal laatstgenoemde op het gebied van temperatuur (en wellicht ook qua fan noise) beter presteren.

Verder heeft de N550 "officieel" geen ondersteuning voor Windows 7, iets dat mogelijk problemen op kan leveren wanneer je wil downgraden.
onno11 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:58:
Rare vraag miscchien maar kan iemand mij vertellen hoe je kan zien of de capslock toets aan staat of niet ?
heb een n56vb - 4016h
je verwacht ergens een lichtje of een osd melding?
het is irritant als je wachtwoord in moet tikken en niet ziet of je capslock aan of uit staat.
Hoe zit dat bij andere n56vb gebruikers??
Afgaande op dit plaatje, lijkt het rechter lampje op de voorzijde van de palmrest aan te geven of capslock wel of niet aan staat.

[ Voor 14% gewijzigd door All Bogs op 17-01-2014 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno11
All Bogs schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:18:
[...]

Afgaande op dit plaatje, lijkt het rechter lampje op de voorzijde van de palmrest aan te geven of capslock wel of niet aan staat.
en bedankt voor de tip
Dat zal het zeker zijn !
k ga kijken of dat CAPSLOCK lampje inderdaad oplicht .. onlogische plaats , want was me niet opgevallen. :P

[ Voor 53% gewijzigd door onno11 op 16-01-2014 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno11
Mr.Joker schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 18:52:

en

kijk eens hier hier staat wel redelijk veel over de panels en rest van de n56vb qus kijkhoek niks mis mee

http://www.notebookcheck....50H-Notebook.91072.0.html

N56VB kijkhoek: http://www.notebookcheck...._42eee2_01_3e12d1d530.jpg
en de
N550 kijkhoek : http://www.notebookcheck....lickwinkel_8023f46217.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door onno11 op 16-01-2014 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

All Bogs schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:18:
[...]

• De N56 heeft een TN-paneel, waar de N550 een IPS-paneel heeft. De N550 heeft dus superieure kijkhoeken en contrast, maar het gebruikte IPS-paneel heeft helaas problemen met de weergave van rood, wat daardoor meer op oranje lijkt.

Qua koeling heb ik over beide notebooks gelezen dat ze gedurende een stress-test gaan throttlen, al was dat in het geval van de N550 wel met een volwaardige quad-core CPU. Reguliere inspanningen kunnen de notebooks prima af zonder throttling, al is dit wellicht na een paar jaar stofopbouw een ander verhaal. Gezien zowel de N56 als de N550 een GPU hebben met een vergelijkbare TDP, maar de N550 een aanzienlijk zuinigere CPU heeft (15W tegen 45W), zal laatstgenoemde op het gebied van temperatuur (en wellicht ook qua fan noise) beter presteren.

Verder heeft de N550 "officieel" geen ondersteuning voor Windows 7, iets dat mogelijk problemen op kan leveren wanneer je wil downgraden.
Bij mijn weten gebruikt de N550 niet het Orangegate scherm. Is volgens mij ergens op het LAA forum voorbijgekomen en ontkracht.

Heb zelf de n550 met touch screen en Quad i7 4700HQ. Zodra ik HT aanzet en de laptop via BOINC vol ga belasten (8 cores (HT) bezet en lopend aan 3.2GHz) dan begin je bij 75% belasting de fan te horen. niet storend, maar hoorbaar. Geen hoge toon zoals bij sommige laptops, maar gewoon een luchtstroom geluid met een hintje van een roterende fan. Je moet echt achter de laptop zitten wil je het horen. Een meter verderop hoor je het amper meer.

Met de app Decibelmeter krijg ik de volgende resultaten (laptop staat al 4 dagen op 90% belasting te werken en is aangesloten op het net. ):

Afstand meter tot fan: 5 cm

75% Belasting: 28,5 Decibel
90% Belasting: 33 Decibel
100% Belasting: 40 Decibel

Afstand meter tot fan:40 a 50 cm (schoot tot oor)
75% Belasting: Niet goed meetbaar. Achtergrond noise zit op min.25 Decibel.
90% Belasting: 27 Decibel
100% belasting: 28,5 Decibel

Decibel vergelijkingstabel. Houdt wel rekening met de foutmarge van de app zelf. Installeer het best zelf om een reeele vergelijking te maken.

Throttling schijnt volgens notebookcheck.com inderdaad bij 1 specifieke benchmark voor te komen. Echter in real life komt deze situatie blijkbaar niet voor en lijkt de laptop in real life bij games geheel anders te reageren dan bij de benchmark. Zelf ben ik geen fan van FPS en heb dus geen BF4. Speel wel 2 andere games die vaak in tests voorbijkomen: Shogun 2 en The Witcher 2. Beide kan ik op Ultra spleen zonder dat de N550 gaat throttlen.

De N550 drivers van ASUS zijn geschikt gemaakt voor 8.1. De upgrade installeren heft bij mij geen problemen opgeleverd. Het Touchscreen komt nu meer en meer van pas. Heb je 900 Euro liggen dan kan ik het je zeker aanraden. En zo ben je ook wat meer voorbereid op de toekomst. Het is wel een glanzend scherm. Moet dus wel bij jouw gebruik passen.

Laat me gerust weten of ik nog iets voor je kan testen.

[ Voor 3% gewijzigd door EektheMan op 16-01-2014 18:23 ]

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk (voor een kennis) naar een 17inch laptop en zie 2 Asus N750 modellen.
Maar heb een aantal vragen.

1) Zeer waarschijnlijk wordt op termijn de harde schijf vervangen voor een SSD.
Maar mij is niet duidelijk of de N750JV-T4055H ook 2 plaatsen voor harde schijven heeft?
Hebben alle modellen N750 , 2 harde schijf plaatsen of zitten daar verschillen in?

2) De GFX kaarten hebben verschillende memory grootte. 2 GB vs 4GB
Ik weet niet hoe ik dit in moet schatten. (ben zelf geen gamer)
Gespeeld worden bijv Minecraft, Call of Duty, World of Tanks en first person shooters, ed
Geeft 4GB memory in de praktijk echt een voordeel?

3) Zijn er nog andere verschillen tussen deze 2 modellen die ik over het hoofd zie misschien?

http://tweakers.net/price.../335524;355658/categorie/

Asus N750JV-T4055H

Harde schijf: 1TB 5400 rpm
Chipset: HM86 Express
NVIDIA GeForce GT 750M - 2GB
Uitgang AC adapter 120W

-------------------------------------------------------------
ASUS N750JV-T4090H

Harde schijf: 2x 500GB 7200 rpm
Chipset: HM76 Express
NVIDIA GeForce GT 750M - 4GB
Uitgang AC adapter 90W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
EektheMan schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 18:18:
Bij mijn weten gebruikt de N550 niet het Orangegate scherm. Is volgens mij ergens op het LAA forum voorbijgekomen en ontkracht.

Heb zelf de n550 met touch screen en Quad i7 4700HQ.

Het is wel een glanzend scherm. Moet dus wel bij jouw gebruik passen.
Goed, geen "orangegate" scherm, I stand corrected. Meen dat Darkstone eerder in dit topic deze bewering maakte, en die meneer heeft zijn huiswerk doorgaans goed op orde. Verder wou ik nog opmerken dat N550-configuraties met een touchscreen een glossy scherm hebben, maar configuraties zonder een touchscreen (zoals degene die Mr.Joker op het oog had) een mat scherm hebben.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 01:05:
1) Zeer waarschijnlijk wordt op termijn de harde schijf vervangen voor een SSD.
Maar mij is niet duidelijk of de N750JV-T4055H ook 2 plaatsen voor harde schijven heeft?
Hebben alle modellen N750 , 2 harde schijf plaatsen of zitten daar verschillen in?
Het zou me sterk verbazen als er binnen de N750JV-series modellen met verschillende chassis bestaan, dus ik vermoed sterk dat je in beide modellen gewoon twee schijven kunt plaatsen. Je kunt het in geval van twijfel altijd even bij de winkel navragen.
2) De GFX kaarten hebben verschillende memory grootte. 2 GB vs 4GB
Ik weet niet hoe ik dit in moet schatten. (ben zelf geen gamer)
Gespeeld worden bijv Minecraft, Call of Duty, World of Tanks en first person shooters, ed
Geeft 4GB memory in de praktijk echt een voordeel?
Wanneer er een redelijk zwakke GPU wordt gebruikt als een GT750m heeft het gebruik van 4GB videogeheugen absoluut geen meerwaarde over het gebruik van 2GB. Dat is puur marketing.
3) Zijn er nog andere verschillen tussen deze 2 modellen die ik over het hoofd zie misschien?
Ik zie verder geen verschillen.

[ Voor 3% gewijzigd door All Bogs op 17-01-2014 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

All Bogs schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 10:37:
[...]

Goed, geen "orangegate" scherm, I stand corrected. Meen dat Darkstone eerder in dit topic deze bewering maakte, en die meneer heeft zijn huiswerk doorgaans goed op orde. Verder wou ik nog opmerken dat N550-configuraties met een touchscreen een glossy scherm hebben, maar configuraties zonder een touchscreen (zoals degene die Mr.Joker op het oog had) een mat scherm hebben.
Het forum doet zijn werk goed. Samen komen we er wel. /handshake

Klopt inderdaad wat betreft de touchscreen versies (glossy) en de matte non-touch versies. Ik had dat erbij moeten vermelden.

Hier nog even Darkstone's quote over orangegate en de n550.
Verwijderd schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:33:
[...]

Dat zeker niet. Want sony maakt geen schermen, en bij de asus UX51VZ en HP envy 15 had je hetzelfde probleem. En bij bepaalde clevo's ook.

Maar volgens mij heb je gelijk, google vind niet veel met de term oranje en N550. Wel vreemd dat mensen (en ik was niet de eerste) toen de eerste reviews van de N550 uit kwamen meteen begonnen te roepen dat het orangegate paneel er in zat...

Wel of geen orangegate blijven de kleuren van het paneel inderdaad slecht, maar een van de panelen die je in de N56 kan krijgen doet het daar niet veel beter. Als je per se sRGB coverage wilt hebben dan kun je volgens mij beter naar de thinkpad T lijn kijken. Daar zijn nog geen reviews van, maar de voorganger had op dat gebied een redelijk uber scherm (bijna aRGB coverage).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgoor
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-06 15:40
Majesteit schreef op maandag 02 december 2013 @ 20:04:
Inmiddels mijn Asus N550JV-CN270 binnen en hij werkt als een trein. Samsung 840 250GB SSD ingebouwd op de plek van de optische drive en een schone windows 8 installatie gedaan. Al met al een 45 minuten werk.
Even voor mijn idee (wil dit namelijk ook doen): je kunt dan in het bios aangeven dat je opstart van de SSD ipv de HD? En neem aan dat je een caddy nodig had oid? Waar heb je die besteld?

Thanks.,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Gisteren een N76VB aangeschaft voor de zaak. Heb er een SSD in gehangen voor de snelheid en Windows 7 geinstalleerd. Werkt allemaal prima. Als een final touch heb ik de Optimal Settings van de BIOS geladen (F9) en nu zijn alle boot-opties zoals secure boot en Launch CSM simpelweg verdwenen??? Ik kan nergens vinden hoe ik dat weer kan enablen? Deze gast heeft hetzelfde probleem:

http://forums.mydigitalli...09-Asus-n76vb-secure-boot

Ik heb die laptop maandag nodig voor een collega dus alle hulp is zeer welkom! :-)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 02:35
Ik heb net een N76 voorzien van een SSD en een schone installatie van Windows 8.1. Om dat voor elkaar te krijgen moest ik, zoals in dit topic vaker aangegeven, Secure Boot en Fast Boot uitschakelen. Echter, als ik nu fast boot weer inschakel wil Windows niet meer opstarten. Ik kom elke keer weer terug in het bios scherm. Enig idee wat ik hieraan kan doen? Had ik op een andere manier moeten installeren?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-08 19:58

NLF

posttoast schreef op zondag 19 januari 2014 @ 00:27:
Ik heb net een N67 voorzien van een SSD en een schone installatie van Windows 8.1. Om dat voor elkaar te krijgen moest ik, zoals in dit topic vaker aangegeven, Secure Boot en Fast Boot uitschakelen. Echter, als ik nu fast boot weer inschakel wil Windows niet meer opstarten. Ik kom elke keer weer terug in het bios scherm. Enig idee wat ik hieraan kan doen? Had ik op een andere manier moeten installeren?
Ik heb dit probleem ook maar dan onder W7. standaard stond er Windows 8 op. Ook een N serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 02:35
posttoast schreef op zondag 19 januari 2014 @ 00:27:
Ik heb net een N76 voorzien van een SSD en een schone installatie van Windows 8.1. Om dat voor elkaar te krijgen moest ik, zoals in dit topic vaker aangegeven, Secure Boot en Fast Boot uitschakelen. Echter, als ik nu fast boot weer inschakel wil Windows niet meer opstarten. Ik kom elke keer weer terug in het bios scherm. Enig idee wat ik hieraan kan doen? Had ik op een andere manier moeten installeren?
OK, ik ben een stapje verder. Blijkbaar moet je niet op een normale manier installeren, dus heb ik deze tutorial erbij gepakt:
http://www.eightforums.co...-install-windows-8-a.html

Maar het punt is: als ik secure boot aan heb staan dan lukt het me alsnog niet om vanaf die USB stick die ik met de tutorial gemaakt heb op te starten. Iemand een idee?

Update: het is me gelukt. Als ik een DVD brand met de Windows 8.1 ISO kan ik wel in UEFI mode opstarten. Vreemd, ik zal wel iets verkeerd gedaan hebben met het maken van die USB stick?

[ Voor 9% gewijzigd door posttoast op 19-01-2014 13:22 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:51
N550, 3 uur aan de oplader voordat het voor de 1e maal in gebruik genomen wordt (volgens manual)... Why?

Assumption is the mother of all fuck-ups

Pagina: 1 ... 61 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.