It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Gisteravond voor het eerst aangezet, nu hopelijk de juiste 8.1 iso gevonden om in 1 x een clean install op de (in te bouwen) SSD te doen. Blijf de vele en wisselende informatie hierover niet heel duidelijk vinden...
Assumption is the mother of all fuck-ups
Het verschil zit hem in de HDD's: de 4055 heeft er één op 5400rpm, en de 4090 heeft er twee, beiden op 7200rpm. Verder zijn ze volgens mij gelijk. Overigens hebben alle modellen volgens mij plek voor 2 HDD's.Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 01:05:
3) Zijn er nog andere verschillen tussen deze 2 modellen die ik over het hoofd zie misschien?
http://tweakers.net/price.../335524;355658/categorie/
Asus N750JV-T4055H
Harde schijf: 1TB 5400 rpm
Chipset: HM86 Express
NVIDIA GeForce GT 750M - 2GB
Uitgang AC adapter 120W
-------------------------------------------------------------
ASUS N750JV-T4090H
Harde schijf: 2x 500GB 7200 rpm
Chipset: HM76 Express
NVIDIA GeForce GT 750M - 4GB
Uitgang AC adapter 90W
Dus in principe zou je de 4055 kunnen kopen, en er dan in de vrije slot een SSD kunnen stoppen.
Verwijderd
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit maar kan iemand mij vertellen wat exact het verschil is tussen deze laptops?
Asus N550LF-CN061H
Asus N56VB-S4061H
Asus N56VV-S4069H
Asus N550JV-CN270H
Bedankt
Hartstikke bedankt!
Verwijderd
Verschillen in HDD, CPU, GPU en RAM. Kun je gewoon zelf makkelijk uitzoeken als je de specs bekijkt van deze laptops en die naast elkaar legt.Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:06:
Hey iedereen,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit maar kan iemand mij vertellen wat exact het verschil is tussen deze laptops?
Asus N550LF-CN061H
Asus N56VB-S4061H
Asus N56VV-S4069H
Asus N550JV-CN270H
Bedanktze zijn allemaal i7 en 15.6 inch voor zover ik weet en ook 500 gb opslag en 1 met 750 gb erin. De rest kan ik niet uitvinden en wat voor effect het verschil kan hebben( graag ook uitleggen a.u.b.! )
Hartstikke bedankt!
Beetje makkelijk om iemand anders dat voor je te laten doen..
Windows 8.1 installeren als alleen de SSD er in zit, dus vóórdat ik de HDD in caddy in de laptop terugplaats (lees; dus 2x openschroeven)?
Pffff... nooit gedacht dat ik een dergelijk probleem niet zou kunnen fixen, maar het begint er toch op te lijken...Tachyon schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 14:19:
Gisteren een N76VB aangeschaft voor de zaak. Heb er een SSD in gehangen voor de snelheid en Windows 7 geinstalleerd. Werkt allemaal prima. Als een final touch heb ik de Optimal Settings van de BIOS geladen (F9) en nu zijn alle boot-opties zoals secure boot en Launch CSM simpelweg verdwenen??? Ik kan nergens vinden hoe ik dat weer kan enablen? Deze gast heeft hetzelfde probleem:
http://forums.mydigitalli...09-Asus-n76vb-secure-boot
Heb echt al vanalles zitten proberen om die boot-opties terug te krijgen. Inmiddels is ook een 2e N76VB gearriveerd op de zaak en die heeft met dezelfde firmware wel nog alle boot-opties. Contact met Asus heeft ook al niks opgeleverd. Ik kan de laptop opsturen, maar men kan niet garanderen dat het onder de garantie valt.
Ik zit nu met een op zich prima functionerende laptop, maar ik kan alleen W8 installeren en niet booten van CD of USB-stick om bv W7 te installeren. Hoe kan ik in vredesnaam die verborgen opties weer tevoorschijn krijgen?
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Verwijderd
Tja, "alles geprobeerd" is nogal vaag. . . .Tachyon schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 19:37:
[...]
Pffff... nooit gedacht dat ik een dergelijk probleem niet zou kunnen fixen, maar het begint er toch op te lijken...![]()
Heb echt al vanalles zitten proberen om die boot-opties terug te krijgen. Inmiddels is ook een 2e N76VB gearriveerd op de zaak en die heeft met dezelfde firmware wel nog alle boot-opties. Contact met Asus heeft ook al niks opgeleverd. Ik kan de laptop opsturen, maar men kan niet garanderen dat het onder de garantie valt.
Ik zit nu met een op zich prima functionerende laptop, maar ik kan alleen W8 installeren en niet booten van CD of USB-stick om bv W7 te installeren. Hoe kan ik in vredesnaam die verborgen opties weer tevoorschijn krijgen?
- Heb je al een Cmos reset gedaan?
- Brengt je dat nergens: koppel dan ssd los en probeer opnieuw
Heb eerst vastgesteld welke Windows versie er op stond, Windows 8.1 Core NL in mijn geval, en de activation key van mijn Windows versie uitgelezen met de tool Belarc Advisor.
Vervolgens de juiste ISO gedownload;
SHA-1: 67F6A64D7A9C3671BAA663F03BC513F2548D7E08
MD5: D16D0FA8EEFBA437F89E7DC2B5D3EA80
Deze ISO als Bootable UEFI USB stick gemaakt volgens deze uitleg;
http://www.eightforums.co...drive-create-windows.html
Reboot met USB stick en vervolgens wijzigen in BIOS/UEFI (F2);
Launch CSM: Enable
Secure boot control: Disable
Fast boot: Disable
Boot sequence: UEFI USB Flash Drive als first boot device
Windows 8.1 vanaf USB op nieuwe SSD geinstalleerd met generic key; 334NH-RXG76-64THK-C7CKG-D3VPT
Na reboot Windows 8.1 geactivereerd met mij eigen activatiesleutel.
Daarna heb ik pas de HDD is de caddy geplaatst en deze ingebouwd en de UEFI/BIOS instelling weer teruggezet op de oorspronkelijke waarden. Hier zitten nog wel twee restpuntjes in...
Ik vind dat de bezel van de DVD drive niet netjes aansluit op de caddy (geen porem voor een laptop van €1000) dus ga 'm nog een keer openschroeven (helaas) om de bezel weer los te halen en er netjes op te klikken.
Daarnaast, ik moet er nog ff in duiken, maar het lijkt in Schijfbeheer alsof 1 van de GPT partities (Partition 2 - System) die 110% zeker op de SSD stond (was drive 0, maar na inbouw HDD drive 1...??) alsnog op de HDD terecht is gekomen

- CMOS reset gedaan. Geen resultaat.Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 04:17:
[...]
Tja, "alles geprobeerd" is nogal vaag. . . .
- Heb je al een Cmos reset gedaan?
- Brengt je dat nergens: koppel dan ssd los en probeer opnieuw
- BIOS gereflashed. Geen resultaat.
- Oude BIOS erin geflashed. No Go.
- Andere schijven uit andere laptop erin. Niks.
Uiteindelijk is het vandaag toch opgelost: een collega had met een SLIC-tooltje lopen rommelen. Blijkbaar waren daarmee de keys van Secure Boot vernaggeld geraakt, waardoor de laptop 'vast' kwam te zitten in Secure Boot. Met behulp van een andere N76VB en hetzelfde tooltje hebben we die terug kunnen zetten.
Nu zit de SSD er weer in en laat de laptop eindelijk zijn potentie zien. De standaard ingebouwde HDD is veel te traag voor de rest van het systeem. Onbegrijpelijk eigenlijk dat een laptop van bijna 1000 euro standaard geen SSD aan boord heeft, het verschil is simpelweg enorm.
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Windows 8.1 (x64) (build 9600)
Install Language: Nederlands (Nederland)
System Locale: Nederlands (Nederland)
goof. schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:58:
Goed, SSD geplaatst en Win8.1 clean install gedaan, en wel op de volgende wijze;
Heb eerst vastgesteld welke Windows versie er op stond, Windows 8.1 Core NL in mijn geval, en de activation key van mijn Windows versie uitgelezen met de tool Belarc Advisor.
Vervolgens de juiste ISO gedownload;
SHA-1: 67F6A64D7A9C3671BAA663F03BC513F2548D7E08
MD5: D16D0FA8EEFBA437F89E7DC2B5D3EA80
Deze ISO als Bootable UEFI USB stick gemaakt volgens deze uitleg;
http://www.eightforums.co...drive-create-windows.html
Reboot met USB stick en vervolgens wijzigen in BIOS/UEFI (F2);
Launch CSM: Enable
Secure boot control: Disable
Fast boot: Disable
Boot sequence: UEFI USB Flash Drive als first boot device
Windows 8.1 vanaf USB op nieuwe SSD geinstalleerd met generic key; 334NH-RXG76-64THK-C7CKG-D3VPT
Na reboot Windows 8.1 geactivereerd met mij eigen activatiesleutel.
Daarna heb ik pas de HDD is de caddy geplaatst en deze ingebouwd en de UEFI/BIOS instelling weer teruggezet op de oorspronkelijke waarden. Hier zitten nog wel twee restpuntjes in...
Ik vind dat de bezel van de DVD drive niet netjes aansluit op de caddy (geen porem voor een laptop van €1000) dus ga 'm nog een keer openschroeven (helaas) om de bezel weer los te halen en er netjes op te klikken.
Daarnaast, ik moet er nog ff in duiken, maar het lijkt in Schijfbeheer alsof 1 van de GPT partities (Partition 2 - System) die 110% zeker op de SSD stond (was drive 0, maar na inbouw HDD drive 1...??) alsnog op de HDD terecht is gekomen
Ik wil het ding als werk laptop gaan gebruiken met 16 GB RAM en SSD en er dan een VM of 5 op draaien. Zijn er mensen hier met ervaringen m.b.t voornamelijk CPU belasting en temperaturen, throtteling en lawaai?
Als het dan ook een probleem is dan lijkt me de N76VB een betere keus.
Zeer mooie laptop
HDD direct vervangen voor een 120GB SSD. Maar Minitool Partition Wizard (gratis) een bootable CD gemaakt. Vervolgens de HDD en SSD aangesloten. Schijf klonen -> Data en recovery partitie verwijderen, en de OS partitie groter maken. Data en Recovery laat ik gewoon staan op de HDD.
HDD eruit, SSD erin en klaar
eerste indruk:
Best een aardig geluid voor een laptop.
Mooie afwerking
Fijn toetsenbord
Touchpad vind ik mwah...wellicht even wennen. Maar ik maak eigenlijk toch altijd gebruik van een muis.
Ik heb sinds kort een N76 vb t4038h, ik stoor me echter aan het beeldscherm. Het ziet er vies/korrelig uit, van wat ik heb gelezen komt dit door de matte coating. Heeft iemand anders hier last van?
Zie genoemde checksums...gerrit313 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:52:
Ik wil ook graag Windows 8 op een SSD zetten op mijn N56, hoe kom ik dan aan de juiste ISO? Als ik kijk welke windows versie ik heb komt er uit Belarc Advisor dit;
Windows 8.1 (x64) (build 9600)
Install Language: Nederlands (Nederland)
System Locale: Nederlands (Nederland)
[...]
Via de MSDN Subscriber Downloads pagina kan je de juiste MD5 of SHA checksum terugvinden. Aan de hand van die checksum kan je de juiste ISO terugvinden via de diverse "downloadmogelijkheden".
[ Voor 196% gewijzigd door goof. op 27-01-2014 08:50 ]
Ik gebruik een laptop voornamelijk om te FM14 en alle voorgangers en nieuwe versies te spelen. Samen met internet en wat andere spellen.
Is dit een goede keuze of ik er voor dat geld al dan niet bij de Mediamarkt wat beters te koop?
Nu heb ik een aantal maanden geleden de HDD vervangen voor een SSHD.
Ik het toen gelijk vanaf mijn dvd Windows 8 geinstalleerd en geupdate naar 8.1.
Ik heb echter het probleem dat mijn audio vaak hapert.
Bij het afspelen van muziek of filmjes hapert soms het geluid even, en valt het voor paar tienden weg. Het is erg storend en gebeurt soms erg vaak achter elkaar.
Ik heb de laatste Realtek audio drivers voor windows 8 geinstalleerd, maar het probleem is er nog steeds.
Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?
ASUS N550LF-CN061H
en de
ASUS N56VV-S4069H
Welke zou dan de voorkeur krijgen.
Of zoals gezegd is er een betere voor 700 euro?
het betreft een N56VZ iets ouder als een jaar!
Bedankt, gaat lukken zo.goof. schreef op maandag 27 januari 2014 @ 08:42:
[...]
Zie genoemde checksums...
Via de MSDN Subscriber Downloads pagina kan je de juiste MD5 of SHA checksum terugvinden. Aan de hand van die checksum kan je de juiste ISO terugvinden via de diverse "downloadmogelijkheden".
Heb je als het geluid wegvalt een hoge DPC latency?ivo001 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:54:
Ik heb sinds anderhalf jaar een Asus R501VM-S4164V-3rd i7-3610QM
Nu heb ik een aantal maanden geleden de HDD vervangen voor een SSHD.
Ik het toen gelijk vanaf mijn dvd Windows 8 geinstalleerd en geupdate naar 8.1.
Ik heb echter het probleem dat mijn audio vaak hapert.
Bij het afspelen van muziek of filmjes hapert soms het geluid even, en valt het voor paar tienden weg. Het is erg storend en gebeurt soms erg vaak achter elkaar.
Ik heb de laatste Realtek audio drivers voor windows 8 geinstalleerd, maar het probleem is er nog steeds.
Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
.Bertha781 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 16:21:
Als men mocht kiezen tussen de:
ASUS N550LF-CN061H
en de
ASUS N56VV-S4069H
Ik twijfelde zelf een tijdje terug ook tussen beide modellen en ben voor de N56 gegaan, oa omdat ik hem mooier vind (toetsenbord niet ook grijs zoals de rest van de laptop), quadcore vs duocore, en de n56 heeft een iets betere videokaart, geluid van de N56 zou ook beter zijn. Geheugen en harde schijf van de N56 zijn wel wat minder maar dat zijn dingen die je zelf voor niet teveel geld zelf kan aanpassen natuurlijk.
Uiterlijk is natuurlijk persoonlijk dus bekijk ze sowieso even in de winkel.
Ik heb eventjes opgezocht op internet hoe ik dat zou kunnen testen.TommieW schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 20:22:
[...]
Heb je als het geluid wegvalt een hoge DPC latency?
Ik heb nu het programma Latencymon geinstalleerd.
Het is echter wel lastig te testen, wat soms zijn er periodes dat het geluid het gewoon vlekkeloos doet, en soms heb ik erg vaak van die hele korte onderbrekingen.
Ik heb hem nu eventjes een aantal minuten laten testen, maar tijdens die test was het geluid niet weggevallen?

Wel heb ik dit nog gevonden als eventuele oplossing op het internet:
http://www.tomshardware.c...-dpc-latency-windows.html
Iemand een idee of dat goed/slecht zou zijn voor mijn laptop?
Kwaliteit van het geluid is......mwaaaah.
Er is amper bas in te krijgen, en het klinkt helemaal niet vol.
Op mijn oude PC (ook onboard geluid), werkte de speakers top.
edit
sow, bij toeval kwam ik bij Waves MaxxAudio uit. Is blijkbaar standaard geïnstalleerd. En die stond ingesteld op "Music". Ik zet hem op "Off" en whoaap whaaap
[ Voor 25% gewijzigd door timskiej op 29-01-2014 18:27 ]
Ik ebn ook voor de N56VV gegaan. Mooie laptop! Hij was niet meer op voorraad dus heb hem via de webshop besteld en verwacht hem morgen.gerrit313 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 20:29:
[...]
.
Ik twijfelde zelf een tijdje terug ook tussen beide modellen en ben voor de N56 gegaan, oa omdat ik hem mooier vind (toetsenbord niet ook grijs zoals de rest van de laptop), quadcore vs duocore, en de n56 heeft een iets betere videokaart, geluid van de N56 zou ook beter zijn. Geheugen en harde schijf van de N56 zijn wel wat minder maar dat zijn dingen die je zelf voor niet teveel geld zelf kan aanpassen natuurlijk.
Uiterlijk is natuurlijk persoonlijk dus bekijk ze sowieso even in de winkel.
Ik wil hem graag uitbreiden naar 8gig werkgeheugen en een SSD schijf. Heb je ervaring met het geheugen uitbreiden? Welk geheugen moet ik nemen?
Verder wil ik de dvd speler graag behouden is een 120gig SSD schijf dan wel genoeg voor Windows en een paar spellen?
Geheugen uitbreiden voor iedereen te doen, 1 schroefje los en de klep naar voren schuiven. Ik heb er nu tijdelijk Corsair 8 GB DDR3-1333 in zitten want dat had ik nog over van mijn vorige laptop, met 1600Mhz zou hij theoretisch gezien sneller moeten zijn.Bertha781 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 20:13:
[...]
Ik ebn ook voor de N56VV gegaan. Mooie laptop! Hij was niet meer op voorraad dus heb hem via de webshop besteld en verwacht hem morgen.![]()
Ik wil hem graag uitbreiden naar 8gig werkgeheugen en een SSD schijf. Heb je ervaring met het geheugen uitbreiden? Welk geheugen moet ik nemen?
Verder wil ik de dvd speler graag behouden is een 120gig SSD schijf dan wel genoeg voor Windows en een paar spellen?
Ik zelf spaar nog even door voor een grotere SSD plus caddy voor de oude schijf, ben bang dat ik mij ga ergeren aan een van 120gb. Maar in principe is 1 van 120 natuurlijk genoeg voor windows en een paar spellen.
Nu wil ik ook graag een SSD laten inbouwen en de huidige hdd verplaatsen naar het dvd gedeelte. Is een
SSD van 120GB voldoende om daar de programma's op te laten draaien of toch liever één van 250GB?
Ik durf mezelf er niet aan te wagen om dit te installeren, zou bijvoorbeeld een Mycom dit wel kunnen?
Ik heb 2 weken geleden dezelfde laptop gekocht. De hdd heb ik verplaatst naar de plek van de dvd-speler (in een caddy van HDDCaddy.) Tevens een sata2usb-kabel gekocht om de dvd ooit nog eens extern aan te kunnen sluiten. Op de plaats van de originele hdd heb ik een Samsung 840 EVO ssd (250 gb) geplaatst. Ik heb gekozen voor de iets duurder laptop kit omdat daarbij een sata to usb 3.0 kabel geleverd wordt.marsclone schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:48:
Sinds gister de Asus laptop 550JV-CN270H in mijn bezit. Geweldige machine!
Nu wil ik ook graag een SSD laten inbouwen en de huidige hdd verplaatsen naar het dvd gedeelte. Is een
SSD van 120GB voldoende om daar de programma's op te laten draaien of toch liever één van 250GB?
Ik durf mezelf er niet aan te wagen om dit te installeren, zou bijvoorbeeld een Mycom dit wel kunnen?
De ssd heb ik eerst met de bijgeleverde kabel op de usb-poort aangesloten. De reeds geïnstalleerde Windows 8.1 heb ik vervolgens gemigreerd naar de ssd met de Samsung Data Migration software (laatste versie). Dit was in 15 minuten gereed. Na de migratie heb ik de onderkant losgeschroefd (er is een filmpje op Youtube) en de ssd ingebouwd. Daarna voor de zekerheid de laptop eerst opgestart met alleen de ssd aangesloten. Windows startte meteen zonder problemen. Vervolgens de Samsung Magician Software zijn werk laten doen.
Daarna heb ik de hdd weer ingebouwd. Ik heb niets in het bios hoeven te veranderen, voorafgaand aan de migratie (daarna trouwens ook niet). Ik heb volledig op de Samsung Data Migration software vertrouwd
Het is makkelijk zelf te doen. Bij het terugplaatsen van de onderkant moet je er even op letten dat alles weer mooi op elkaar aansluit. Ik was in ongeveer een uurtje klaar.
[ Voor 5% gewijzigd door Dolemite op 31-01-2014 15:58 ]
Woow, dat klinkt wel heel erg simpel. Dan ga ik me daar ook aan wagen. Kon je de sata to usb 3.0 kabel niet gebruiken voor het aansluiten van de dvd speler?Dolemite schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 15:49:
[...]
Ik heb 2 weken geleden dezelfde laptop gekocht. De hdd heb ik verplaatst naar de plek van de dvd-speler en daarvoor een caddy gekocht bij HDDCaddy. Tevens een sata2usb-kabel gekocht om de dvd extern aan te sluiten. Op de plaats van de originele hdd heb ik een Samsung 840 EVO ssd (250 gb) geplaatst. Ik heb gekozen voor de iets duurder laptop kit omdat daarbij een sata to usb 3.0 kabel geleverd wordt.
De ssd heb ik eerst met de bijgeleverde kabel op de usb-poort aangesloten. Windows 8.1 heb ik vervolgens gemigreerd met de Samsung Data Migration software (laatste versie). Dit was in 15 minuten gereed. Na de migratie heb ik de ssd ingebouwd en voor de zekerheid de laptop eerst opgestart met alleen de ssd aangesloten. Windows startte meteen zonder problemen. Vervolgens de Samsung Magician Software zijn werk laten doen.
Daarna heb ik de hdd weer ingebouwd. Ik heb niets in het bios hoeven te veranderen, voorafgaand aan de migratie. Ik heb volledig op de Samsung Data Migration software vertrouwd![]()
Het is makkelijk zelf te doen. Bij het terugplaatsen van de onderkant moet je er even op letten dat alles weer mooi op elkaar aansluit. Ik was in ongeveer een uurtje klaar.
Heb je de oude hdd vervolgens geformatteerd om hem helemaal leeg te maken?
Is het dan zo, dat je vervolgens een C: schijf hebt = SSD en een D: schijf = oude hdd?
Heb je overbodige programma's voor de migratie nog verwijderd?
Bedankt voor je uitleg!
marsclone schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:01:
[...]
Woow, dat klinkt wel heel erg simpel. Dan ga ik me daar ook aan wagen. Kon je de sata to usb 3.0 kabel niet gebruiken voor het aansluiten van de dvd speler?
Nee, want de dvd-speler heeft een slim line sata connector. Die is kleiner dan de connector van de ssd.
Heb je de oude hdd vervolgens geformatteerd om hem helemaal leeg te maken?
Heb ik (nog) niet gedaan ivm met een eventuele roll back. Als ik tzt schijfruimte op de hdd tekort kom, dan offer ik die oude Windows-partitie wel op.
Is het dan zo, dat je vervolgens een C: schijf hebt = SSD en een D: schijf = oude hdd?
Ik heb een C-partitie op de SSD (overigens is ook de recovery-partitie meegemigreerd naar de ssd, maar deze is verborgen).
De D-partitie op de hdd heeft de letter D gehouden. De C op de hdd is door Windows verandert in E. Ik heb het vooralsnog maar zo gelaten.
Heb je overbodige programma's voor de migratie nog verwijderd?
Alleen McAfee. En deze vervangen door Eset NOD32. Windows had ik al geüpdatet naar 8.1. Daarna wel alle installatiebestanden verwijderd via Schijfopruiming om een zo klein mogelijke Windows over te houden.
(Als laats Ccleaner nog even gebruikt en handmatig alles onder c:\Users\<User>\AppData\Local\Temp\ verwijderd).
Ik had nog nauwelijks programma's geïnstalleerd. Windows was dus nog redelijk maagdelijk. Pas na de migratie naar de ssd heb ik ontbrekende software geïnstalleerd.
Power4Gear Hybrid heb ik gisteren verwijderd. Op High Performance draait de cpu constant op volle toeren. Op Low Performance bleef de cpu op minimale kloksnelheid hangen, ook als er meer processorkracht werd gevraagd. Nu gebruik ik het standaard gebalanceerde energiebeheerschema van Windows.
Bedankt voor je uitleg!
Graag gedaan. Had je deze al gezien? YouTube: How-to Asus N550 N550JV adding 2nd HDD / SSD using DVD / optical drive bay with HDD Caddy
Wat heb je de Magician Software laten doen dan? Is toch alleen meer een beheermodule? Niet specifiek nodig om de SSD te installeren toch?Dolemite schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 15:49:
[...]
Vervolgens de Samsung Magician Software zijn werk laten doen.
Duidelijke uitleg in dat filmpje!
Bestelling geplaatst, maandag de SSD kopen en aan de slag!
Ik heb vandaag zelf bij de Media Markt voor 745 de N76VB gehaald. Voor die 4 tientjes meer heb je toch een hoop extra leuke features.Bertha781 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 16:21:
Als men mocht kiezen tussen de:
ASUS N550LF-CN061H
en de
ASUS N56VV-S4069H
telefoontoestel
[ Voor 107% gewijzigd door Venuz op 07-02-2014 10:53 . Reden: N. (meer) v.t. ]
Batterijduur bij mij is ongeveer 3,5 uur met gewoon gebruik (internet, muziekje, af en toe candy crush).
Ik heb echter wel de Geforce GPU op default gebruik voor 3d staan, brightness op zn max en keyboardverlichting + bluetooth altijd aan. Dus hier valt nog aardig wat te winnen denk ik als je langere batterijduur wilt.
Voor mij is het zat, ik gebruik hem grotendeels voor een beetje gamen en het internetten op de bank doe ik voornamelijk met mijn telefoon of tablet.
Als je graag wilt dat ik wat minimale instellingen probeer voor je moet je het maar even zeggen, kijk ik een keer wat voor een effect dat heeft.
Overigens zeer te spreken over de laptop, goede bouwkwaliteit en geen gezeik met drivers, iets waar ik met mijn Sony Vaio wel tegenaan liep, met name drivers voor de GPU zijn nogal belangrijk als je wat wilt spelen.
Wat mij nog het meest aanspreekt is eigenlijk iets waar ik bar weinig om gaf, de geluidskwaliteit van die Bang & Olufsen speakertjes + mini subwoofer. Normaal boeit het geluid me niet veel, maar nu ik dit gewend ben zal ik er in de toekomstige aankopen toch meer naar kijken (luisteren).
SSD zal ik er in de toekomst inzetten, maar het opstarten gaat al flink rap i.v.m. oude laptop, iets meer dan 10 seconden is ie klaar om te gaan. Ik heb al meerdere mensen voorbij zien komen die het hebben gedaan en het ziet er simpel genoeg uit, maar het budget liet de SSD niet toe helaas.
Howdy!
Bedankt voor je reactie!! Ik ga hem bestellen, hopelijk dat ik net zo enthousiast ben als jij.Seraphyn schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 15:46:
Ik heb de N550JV-CM068H nu een paar weken.
Batterijduur bij mij is ongeveer 3,5 uur met gewoon gebruik (internet, muziekje, af en toe candy crush).
Ik heb echter wel de Geforce GPU op default gebruik voor 3d staan, brightness op zn max en keyboardverlichting + bluetooth altijd aan. Dus hier valt nog aardig wat te winnen denk ik als je langere batterijduur wilt.
Voor mij is het zat, ik gebruik hem grotendeels voor een beetje gamen en het internetten op de bank doe ik voornamelijk met mijn telefoon of tablet.
Als je graag wilt dat ik wat minimale instellingen probeer voor je moet je het maar even zeggen, kijk ik een keer wat voor een effect dat heeft.
Overigens zeer te spreken over de laptop, goede bouwkwaliteit en geen gezeik met drivers, iets waar ik met mijn Sony Vaio wel tegenaan liep, met name drivers voor de GPU zijn nogal belangrijk als je wat wilt spelen.
Wat mij nog het meest aanspreekt is eigenlijk iets waar ik bar weinig om gaf, de geluidskwaliteit van die Bang & Olufsen speakertjes + mini subwoofer. Normaal boeit het geluid me niet veel, maar nu ik dit gewend ben zal ik er in de toekomstige aankopen toch meer naar kijken (luisteren).
SSD zal ik er in de toekomst inzetten, maar het opstarten gaat al flink rap i.v.m. oude laptop, iets meer dan 10 seconden is ie klaar om te gaan. Ik heb al meerdere mensen voorbij zien komen die het hebben gedaan en het ziet er simpel genoeg uit, maar het budget liet de SSD niet toe helaas.
Deze reactie is voor jou te laat, maar ik wilde toch even reageren zodat andere mensen die tegen een niet-werkende subwoofer aanlopen bij dit model niet direct wanhopen.ondertussen schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:44:
Asus n550-cn270h, speakers en subwoofer probleem...
Ter verduidelijking, de 4 speakers zijn aan de voorkant van de laptop gemonteerd. Duidelijk was dat het geluid alleen uit de linker speakers kwam en wat minder uit de 2e speaker van rechts. De meest rechter speaker, zgn. nummer 4, werkte in zijn geheel niet.
Balans speakers aangepast, afzonderlijk van links naar rechts v.v., met de audiomixer. Gedaan om te achterhalen of het hier aan kon liggen en of de constatering terecht was. Hoorbaar was dat de rechterkant zacht geluid van slechte kwaliteit voortbracht. Aanpassing drivers mocht ook niet baten.
Extern meegeleverde subwoofer werkte geheel niet.
Zijn meer mensen bekend met speaker problemen bij dit model?
Inmiddels gebruik gemaakt van cashback garantie, wacht voorraad en bevindingen op internet voordat ik een nieuwe aanschaf.
Natuurlijk kunnen er vele oorzaken aan ten grondslag liggen, maar omdat het hier hetzelfde model, de n550-cn270h, betreft even mijn ervaring:
Ik dacht ook dat de subwoofer niet werkte, ik had de jack er gewoon goed in gedaan, maar er gebeurde niets.
Nu is het dus zo dat je bij alle poorten het idee hebt dat het net even krapper is dan wat er in moet.
Eigenlijk geldt dit dus ook voor de subwoofer. Ik heb hem er toch net even wat verder ingeduwd, dan waar ik eigenlijk dacht of feedback kreeg van de poort dat het al voldoende had moeten zijn.... en toen deed hij het dus wel! Niets breken natuurlijk..
Als ik nu lees wat ik type, voel ik me opeens erg dom, omdat het zo vanzelfsprekend lijkt, maar goed, ik weet hoe het voelde toen ik hem erin stopte en overtuigd was dat hij het hier mee moest gaan doen.
Dus als iedereen denkt 'duh', maar ik een ander ermee kan helpen, so be it
Als ik het goed heb is de maximaal ondersteunde hoeveelheid 8GB.
Ik wil daarom een 2GB strip vervangen door een 4GB strip.
Klopt het dat ik dan een van deze 3 moet hebben?
Verwijderd
Na een maand kreeg ik een probleem met (waarschijnlijk) mijn videokaart; ik kreeg verticale streepjes zodra ik windows explorer full screen draaide. De eerste keer had ik hem direct naar Comserve gestuurd en hebben ze het scherm vervangen. Dit hielp niet, dus de tweede keer heb ik hem naar 4Launch gebracht, waar ik hem ook gekocht had. Toen hij voor de tweede maal van reparatie terug kwam was hij helemaal beschadigd! De linkerachterhoek was helemaal krom en bekrast (gevallen?!). Verder zaten er veel putjes in de behuizing van het openmaken (met een schroevendraaier?).
Ik had hem in de winkel opgehaald en zag dus ook daar al wat er beschadigd was. Het enige dat ze aan de servicebalie voor me konden doen is hem weer als RMA innemen. Ondertussen ben ik al meer dan een week aan het wachten tot Asus aan 4Launch laat weten hoe dit afgehandeld gaat worden. Bij 4Launch kunnen ze niets voor me doen. Leen-laptops hebben ze niet en een huur-laptop willen ze niet betalen (heb ik toch gewoon recht op? http://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/leenproduct).
Het is een drama. Ik heb de volle mep betaald en nu zit ik te wachten tot Asus of 4Launch inziet hoe bizar deze situatie is. De laptop is geweldig, maar als zé hem laten vallen ben jij de sigaar...
Ik merkte zonet weer dat het geluid regelmatig eventjes wegvalt. Op Latencymon is er echter geen duidelijk verandering te zien tijdens zo'n geluid weg val spike.TommieW schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 20:22:
[...]
Heb je als het geluid wegvalt een hoge DPC latency?
In Frankrijk heeft het azerty model dit nummer: N550JV-CM252HNieker schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 00:53:
Ik zou heel graag een N550 met touchscreen aankopen, maar ik vind nergens een azerty versie.
Zie dan wel weer dat deze een Blu Ray heeft itt tot die van mij. Zonder scheelt denk ik wel een leuk bedrag.
Het modelnummer verschilt misschien per land. Mocht je in België wonen, dan zou ik gewoon asus.be bezoeken. Indien nodig de Franse versie.
[ Voor 22% gewijzigd door EektheMan op 05-02-2014 09:32 ]
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Vandaag krijg ik de HDD caddy binnen en wil ik dus de 500GB HDD er weer terug in stoppen maar hoe kan ik hem leeg maken via Windows 7? Ik deed het namelijk altijd via de installatiedisc en dan formatteren.
En zal Windows 8 dan niet opstarten ipv windows 7 op de SSD als ik hem erin zet? Of is dit in te stellen bij boot options?
N56VV
Cardreader werkt niet, ondanks installatie van de Realtek Multi-Card Reader Driver V6.1.8400.39030 van de Asus website. Geen missende drivers ook volgens device manager, maar wordt wel gemeld in het Onderhoudscentrum.
Iemand zelfde ervaring, oplossing of een idee?
Was mij ook al opgevallen, maar dit vind ik op meerdere fora. De subwoofer was bij mij ook gevalletje van iets harder erin duwen.:ondertussen schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:44:
Asus n550-cn270h, speakers en subwoofer probleem...
Ter verduidelijking, de 4 speakers zijn aan de voorkant van de laptop gemonteerd. Duidelijk was dat het geluid alleen uit de linker speakers kwam en wat minder uit de 2e speaker van rechts. De meest rechter speaker, zgn. nummer 4, werkte in zijn geheel niet.
Balans speakers aangepast, afzonderlijk van links naar rechts v.v., met de audiomixer. Gedaan om te achterhalen of het hier aan kon liggen en of de constatering terecht was. Hoorbaar was dat de rechterkant zacht geluid van slechte kwaliteit voortbracht. Aanpassing drivers mocht ook niet baten.
Extern meegeleverde subwoofer werkte geheel niet.
Zijn meer mensen bekend met speaker problemen bij dit model?
Default Re: Asus N550jv-DB72T speakers
They are working OK. Try to find the Balance control and you will see that in fact every "channel" takes care of a different fq. It's more like one "3 way" speaker (including the sub - that is why the left side is a bit louder with more mids and the right side seems a bit low on volume - the sub itself is the true heart of the system, without it things are not good at all). In a room the sound is not bad (better than most laptops "ve heard anyway), but like I've said in my review, Dell's Skull candy are a better deal. From B&O you would expect something mind blowing, I know. From my point of view the quadrophonic is BS. I would have used 2 speakers on the sides at the far end for the best image possible and 2 subs under it, in the upper part (there is room). That would have been one sweet system (if they would use decent speakers) that one can use in a laptop, since that external sub is a bit of a pain if you need to carry it and plug it all the time.
[ Voor 89% gewijzigd door charrel op 05-02-2014 16:39 ]
Is hier iets tegen te doen.
Samsung Evo SSD 250gb
1tb middels HDD Caddy naar dvd drive
En een nieuwe wifi kaartje, de Intel AC-7260
Kan ik dit kaartje zo installeren?
Volgens dit topic wel.
Ja. Zelf ook gedaan. Zelfs geen omkijken naar drivers (win8.1).marsclone schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 21:56:
Ik sta op het punt om mijn N550 te upgraden met het volgende:
...
Kan ik dit kaartje zo installeren?
Trapeze plasticjes in het wit.
Zoals je ziet zijn de plastic ophangingen toets specifiek (andere soort voor grotere toetsen) en modelspecifiek.

Dit zijn de specifieke voor de N55:

Morgen maar even de stofzuiger erop zetten, heb mijn lesje nu wel geleerd. Ik blijf eraf.
Mocht je nog specifieke parts zoeken zoals de scharnieren, lcd kabel of complete deksel:
http://www.pchub.com/uph/...1/N55SF-Series-parts.html
[ Voor 64% gewijzigd door W00fer op 06-02-2014 03:42 ]
Apart. Nu idd de drivers van Realtek gepakt (waar het onderhoudscentrum naar verwijst) welke nieuwer zijn dan die van de Asus website. Probleem opgelost.charrel schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 16:32:
Zelf net ook een clean install gedaan, maar werkt gewoon. Ook de laatste drivers gepakt volgens onderhoudscentrum.
Waarom apart? Omdat ik de clean install opnieuw gedaan heb. De 1e x dat ik een clean install deed heb ik wél de drivers van Realtek gepakt zonder gewenst resultaat... Vandaar dat ik bij de 2e clean install meer vertrouwen had in de driver van de Asus website.
[ Voor 25% gewijzigd door goof. op 06-02-2014 09:22 ]
Deze is in veel winkels 1050,- tot 1150,- geprijsd.
Echter bij dixons en mycom is de asus ongeveer 800,- geprijsd.
De naam bij dixons en mycom luid precies hetzelfde, alleen staat er dan achter: -4th.
Ook zijn alle specificaties precies hetzelfde. Is dit gewoon een koopje of zie ik iets over het hoofd?
Is het helemaal niet dezelfde laptop?
[ Voor 22% gewijzigd door charrel op 06-02-2014 22:05 ]
Heeft iemand negatieve ervaringen met deze laptop? En hoe zit het met de snelheidswinst als je er een SSD in plaatst?
Geen negatieve ervaring.brasov schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 14:14:
Binnekort maar eens de Asus N550JV-CN270H bestellen i.v.m. het vervangen van mijn 5 jaar oude Dell.
Heeft iemand negatieve ervaringen met deze laptop? En hoe zit het met de snelheidswinst als je er een SSD in plaatst?
SSD is een hele verbetering tgo een gewone HDD.
Zeker zijn geld waard.
Fijn om te horen! Zat zelf te denken aan de Samsung 840 EVO 250GB i.p.v. de 500GB originele HDD. Is dit meer bang voor mijn buck dan een 7200rpm 32MB cache HDD?CedricD schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 14:23:
[...]
Geen negatieve ervaring.
SSD is een hele verbetering tgo een gewone HDD.
Zeker zijn geld waard.
Verwijderd
Ik ben sinds 1 week in het bezit van de ASUS N550JV-CN270H, zeer prima ding.
Nu wil ik graag Windows 7 installeren, wat mij niet geheel ongemakkelijk afgaat.
Ik kan de Boot optie om vanaf de CD-ROM op te starten niet vinden, de enige optie die zichtbaar is de Windows Boot Manager (WDC), de harde schijf dus.
Ik heb de Fast-Boot al even Disabled en vervolgens tijdens het opstarten op ESC gedrukt, waarbij het Boot Menu tevoorschijn kwam, maar helaas staat hier de CD-ROM Drive niet bij.
Heeft iemand enig idee hoe ik toch via de CD-ROM kan opstarten of op een andere manier Windows 7 kan installeren? De handleiding van deze laptop kan mij ook niet verder helpen, helaas kan ik zo niks vinden op het internet die hiervoor een oplossing heeft.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Secure boot ook even uitzetten.
Dit ook gedaan?
[ Voor 11% gewijzigd door charrel op 08-02-2014 21:38 ]
Verwijderd
Als ik typ zoals bijvoorbeeld in een forum of adres balk bugt hierna mijn touchpad. Hij ondanks subtiele bewegingen over de touchpad beweegt de cursor niet. Ook zit de touchpad los in de kast. Er zit zo gezegd ruimte onder de pad alvorens de knop die eronder zit bereikt word.
Wil iemand eens proberen of hij/zij hier ook last van heeft? Want ik heb nog enkele dagen inruil garantie bij de mediamarkt.
Afgelopen vrijdag mijn N550JV-CN270H geüpgraded met het volgende:brasov schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 14:14:
Binnekort maar eens de Asus N550JV-CN270H bestellen i.v.m. het vervangen van mijn 5 jaar oude Dell.
Samsung Evo SSD 250gb
Duurde bij mij zo'n 1,5 uur. Lekker rustig aan gedaan. Juiste gereedschap bij de hand is wel fijn.
Was voor mij de eerste keer dat ik een laptop open maakte! Gelukkig hoefde ik geen aanpassingen te doen in de bios ofzo. Daar ben ik echt een leek in!
Laptop is nu binnen 10 seconden opgestart, echt bizar snel! Netwerkverbinding is ook echt top nu!
Volgens mij een toplaptop nu, waar ik jaren mee vooruit kan nu?
Die SSD plaatsen gewoon doen!
Ik heb hetzelfde plan maar dan met een N550JV-CM068H. Het verwisselen van de WIFI kaart, gaat dat ook makkelijk? Zag op wat interne foto's dat de antennes met een schroefje vast zitten, is dit makkelijk weer opnieuw aan te sluiten?marsclone schreef op zondag 09 februari 2014 @ 10:41:
[...]
Afgelopen vrijdag mijn N550JV-CN270H geüpgraded met het volgende:
Samsung Evo SSD 250gb
Duurde bij mij zo'n 1,5 uur. Lekker rustig aan gedaan. Juiste gereedschap bij de hand is wel fijn.
Was voor mij de eerste keer dat ik een laptop open maakte! Gelukkig hoefde ik geen aanpassingen te doen in de bios ofzo. Daar ben ik echt een leek in!
Laptop is nu binnen 10 seconden opgestart, echt bizar snel! Netwerkverbinding is ook echt top nu!
Heb de laptop bij Dixons besteld. Werd gebeld dat hij rond de 22e leverbaar is. Dus even geduld nog
Hoe bevalt de laptop verder?
De wifi antennes zitten niet met schroeven vast (het kaartje wel) maar moeten wel voorzichtig los gepeuterd worden.
Voor de rest prima keuze, ik heb dezelfde en bevalt zeer goed.
[ Voor 14% gewijzigd door Satalin op 09-02-2014 11:14 ]
Mooi dat de upgrade geslaagd is. Hoe is jouw ontvangst met de Intel AC-7260? Ik heb hetzelfde kaartje onder Windows 8.1 en ondervind nog regelmatig een 'drop' in snelheid van 300 Mbps naar zo'n 12 Mbps. De signaalsterkte blijft op dat moment maximaal (5 streepjes). Fritzbox 7360 staat in dezelfde ruimte.marsclone schreef op zondag 09 februari 2014 @ 10:41:
[...]
Samsung Evo SSD 250gb
Ik heb al verschillende driver-versies geprobeerd, maar het probleem blijft aanwezig. Ik draai nu driver 16.8.0.6.
Oke, van de SSD ben ik nu wel overtuigd! Binnekort maar de EVO 840 250GB bestellen dan. En waarom heb je de wifi kaart vervangen eigenlijk?marsclone schreef op zondag 09 februari 2014 @ 10:41:
[...]
Samsung Evo SSD 250gb
Nu alle drivers voor 8.1 (7 totaal) opnieuw gedownload van de Asus website maar ben even benieuwd welke volgorde jullie hebben aangehouden. Eerst volledig Windows updates en dan pas de drivers? Nog extra drivers voor Win 8.0 van Asus website of juist van andere fabrikanten?
Update: BIOS geflashed van 206 naar 208. Windows heeft enkele drivers automatisch geïnstalleerd en videokaart geeft nu geen error. Nu is Windows update zijn werk aan het doen.
[ Voor 13% gewijzigd door Trubo op 09-02-2014 13:26 ]
Hoogstwaarschijnlijk voor 5 gHz. wifi ondersteuning.Oke, van de SSD ben ik nu wel overtuigd! Binnekort maar de EVO 840 250GB bestellen dan. En waarom heb je de wifi kaart vervangen eigenlijk?
Als jij in een buurt woont waar de 2,4 gHz. band vol zit en netwerken elkaar storen kan de 5 gHz. wifi band uitkomst bieden.
In mijn omgeving ben ik de enigste die 5gHz. gebuikt
Heb de waardeloze cisco router van ziggo laten bridgen (alleen nog modem) en er een asus RT-N66U achter gezet en tot nu toe werkt dat perfect.
Alleen nog hopen dat er niemand in de buurt op hetzelfde idee komt.
edit: typo.
Verwijderd
Nog een andere vraag, ik heb zojuist Windows 7 op mijn Asus N550JV-CN270H geïnstalleerd, helaas kan ik een aantal drivers niet installeren, bijvoorbeeld de Ethernet controller niet.
Deze drivers zijn ook niet aanwezig op de Asus support site. Betekent dit simpelweg dat Windows 7 niet geïnstalleerd kan worden met alle drivers?
Heeft iemand anders wel Windows 7 op dezelfde laptop staan met alle drivers?
Alvast bedankt.
Ik zit trouwens met een probleem met mijn laptop, ik heb hiervan een topic gemaakt, misschien dat er iemand mij kan helpen aangezien deze mensen ook allemaal een Asus laptop hebben
Asus N56VM problemen gamen
Alvast bedankt!
Herstel... ik krijg geen melding meer dat ik een driver zou missen... echter de cardreader werk helaas nog steeds niet.goof. schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:11:
[...]
Nu idd de drivers van Realtek gepakt (waar het onderhoudscentrum naar verwijst) welke nieuwer zijn dan die van de Asus website. Probleem opgelost.
Zie ik iets over het hoofd?
De meeste cardreader drivers "emuleren" dat ze via USB 2.0 werken, ondanks dat ze meestal direct met het MoBo connected zijn.
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Touchpad vanaf t begin al "scheef"
USB 3.0 snelheid wordt bij verre niet gehaald (35mb), bij mijn HTPC wel (170mb).
Webcam doet het niet
Touchpad scrollen werkt niet meer. Ook niet na het opnieuw installeren van drivers.
Ja, Intel chipset drivers zijn bijgewerkt, V9.4.0.1016 en Intel Management Engine Interface, V9.0.0.1323, beide van de ASUS driver-website.D_Jeff schreef op maandag 10 februari 2014 @ 10:49:
@ Goof: Chipset driver van Intel bijgewerkt?
De meeste cardreader drivers "emuleren" dat ze via USB 2.0 werken, ondanks dat ze meestal direct met het MoBo connected zijn.
Al was het maar omdat die drivers weergegeven meldingen in apparaatbeheer wegnemen.
[ Voor 15% gewijzigd door goof. op 10-02-2014 14:22 ]
Het volgende is er gebeurt:
1. Huidige HDD verwisselt met een lege SSD. In de bios een aantal settings veranderd zodat hij vanaf de SSD kan booten.
2. Via een USB stick een clean install gedaan van Win 8 en vervolgens geupdate naar 8.1
3. De oude HDD (met alles er nog op) erbij gezet met een caddy. Probleem: hij sluit nu niet goed af en bij opnieuw opstarten gaat hij ook niet direct naar de SSD, terwijl dat wel zo is ingesteld in de bios.
4. Een aantal instellingen veranderd in de bios. (volgens mij secure boot (enabled) en CSM (disabled).
5. Laptop start niet meer op, bios onbereikbaar. Zelf geen logo of iets. Alleen het toetsenbord licht even op.
Weet iemand hoe dit komt? En hoe dit op te lossen is en/of te voorkomen is?
Ik had op de instant key een website (tweakers
Het rare is dat hij dan steeds in de applicatie het adres verandert in http://globalpromotions.m...gsenlinezas.com/home.html.
Dit doet hij alleen als ik https:// op de key zet, ongeacht de site, en niet bij http://
Bij het gebruik van http:// werkt hij naar behoren.
Ik ben verder niets op de PC of in de browser tegengekomen dat ook een dergelijke redirect doet, dus het lijkt wel op een soort specifiek instant key virus of .... dit is gewoon zo geleverd ...?
Ik kan me niet voorstellen hoor, maar wat gebeurt er bij jullie als je direct web kiest voor de instant key met een secure adres?
Zegt dit iemand iets?
Ben nu wel wat software aan het downloaden (adware) om te checken zodra mijn uitgebreide bitdefender scan klaar is, maar als iemand dit herkent is het altijd mooi meegenomen.
Edit: Adware en Malwarebytes gedownload en gerund en of die doet het niet of er is gewoon niets gevonden.
Edit 2: Never mind, dit is niet instant key specifiek. Waarschijnlijk kan je bij de instant key geen https:// gebruiken, waardoor hij het adres aanpast naar http://https://icloud.com
Deze pagina zorgt in elke browser en zowel deze laptop, mijn oude, lang niet gebruikte laptop als mijn PC als mijn iPhone voor een redirect naar eerder genoemde site.
Aangezien deze systemen ook niet verder op dezelfde, afwijkende, DNS of iets staan en de oude laptop al langer niet gebruikt is als dat deze URL bestaat, vermoed ik dat dit online gebeurt en niet lokaal en er waarschijnlijk bij mij niets geinfecteerd is.
Als ik op 3G kijk heb ik de redirect niet en mijn laptop ook niet als ik mijn iPhone als hotspot gebruik.
Lijkt dus iets lekkers op het UPC netwerk te zijn, los van UPC DNS wel op de een of andere manier.
Dit is een ding dat dus uiteindelijk niet meer bij dit specifieke topic hoort, maar mocht je zelf https aan de instant key willen koppelen, dan weet je in ieder geval dat dat bij mij niet mogelijk was...
(Stiekem ben ik wel benieuwd of http://https://icloud.com bij andere UPC-ers ook redirect)
[ Voor 82% gewijzigd door Venuz op 11-02-2014 13:00 . Reden: update ]
Had ik ook geprobeerd, maar zelfs als ik alles weer terugzet in originele staat start hij niet op. Inmiddels is hij teruggestuurd naar de winkel.Acidrain schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 12:00:
@dtkyoung Trek de caddy er eens uit en probeer het nog eens. je zal niet de eerste zijn die problemen heeft met een gare caddy.
Op zich is dat niet zo'n probleem - dan haal ik toch gewoon de SSD uit de caddy en verwissel ik die met de HDD die al in mijn notebook zat. Alleen nu krijg ik de SSD er niet meer uit -.- Sterker nog; er zit totaal geen beweging in. Nu ben ik bijna van plan gewoon heel die caddy rondom de solid state kappot te knippen zodat ik hem uiteindelijk kan verwijderen en maar gewoon een nieuwe te bestellen.
Maar in hoeverre maakt het eigenlijk uit. Ik lees verschillende verhalen, maar niemand is echt concreet. Zo lees ik ook wat dingen over SATA II / III verbindingen die de snelheid weer bepalen. Kan iemand mij hier het fijne van vertellen en hoeveel het daadwerkelijk uitmaakt.
Ik heb de volgende notebook: ASUS N550JV (de matte uitvoering).
Edit: Heb uiteindelijk de behuizing losgeschroefd en met een beetje geweld los gekregen. Daarna is de ssd losmaken een fluitje van een cent.
[ Voor 6% gewijzigd door boomkat op 13-02-2014 15:13 ]
Ik heb het op deze manier gedaan. Wel even een bootable CD van het tooltje maken. Anders gaat het niet werken
http://nl.hardware.info/r...n-met-correcte-uitlijning
De HDD heb ik in een caddy van Ebay gedaan (iets van een paar dollar).
Dit is de snelheid die ik met de harde schijf haal in de caddy. Geen idee wat de standaard snelheid van de schijfjes is, maar dit lijkt me niet zo heel slecht om data op te slaan

Moet wel zeggen dat de klep die je eraf moet halen om de SSD te plaatsen erg slecht is.
Ik heb heel voorzichtig de klep verwijderd maar toch breken er pennetjes af. Nu sluit het klepje niet meer geweldig. Toch een beetje jammer....
Verwijderd
Uiteindelijk na niks te horen gekregen dacht ik al er klopt hier iets niet! Prijs van 799,95 leek me dus ook al vrij goedkoop.
Gebeld en kreeg het volgende te horen : beste klant we hebben dit product niet meer... Zou ik u naam mogen noteren en dan bel ik u uiterlijk morgen terug, prima dacht ik...
Werd niet gebeld, uiteindelijk zelf maar gebeld! Kreeg ik een stage loper aan de lijn (volgens mij) ze gaf aan dat er nog een paar op magezijn zijn en ze hem dus handmatig zal moeten inboeken.
Hiermee akkoord gegaan! En hij wordt morgen afgeleverd, maar het mooie hieraan is...
Ze gaven me nog is 10% korting boven de prijs dus betaal ik uiteindelijk 720 euro in plaats van de 1050 winkelprijs.
Toch mooi meegenomen
N550 neem ik aan?Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 17:07:
Paar weken geleden de Asus N55-CH068H besteld bij Dixons...
Uiteindelijk na niks te horen gekregen dacht ik al er klopt hier iets niet! Prijs van 799,95 leek me dus ook al vrij goedkoop.
Gebeld en kreeg het volgende te horen : beste klant we hebben dit product niet meer... Zou ik u naam mogen noteren en dan bel ik u uiterlijk morgen terug, prima dacht ik...
Werd niet gebeld, uiteindelijk zelf maar gebeld! Kreeg ik een stage loper aan de lijn (volgens mij) ze gaf aan dat er nog een paar op magezijn zijn en ze hem dus handmatig zal moeten inboeken.
Hiermee akkoord gegaan! En hij wordt morgen afgeleverd, maar het mooie hieraan is...
Ze gaven me nog is 10% korting boven de prijs dus betaal ik uiteindelijk 720 euro in plaats van de 1050 winkelprijs.
Toch mooi meegenomen
Netjes van Dixons, maar een shopreview hoort natuurlijk thuis in de pricewatch en niet in een n-serie ervaringen topic.

Klopt het dat de CM135H 4gb videogeheugen heeft en een HD van 750GB ipv 2GB en 1TB bij de CM068H? En dat dit de enige verschillen zijn?
Best wel verwarrend, ook de site van asus is echt niet duidelijk omtrent deze verschillen
Had je de laptop ook al betaald of alleen gereserveerd? Zojuist ook dixons gebeld en bij mij doen ze moeilijk en moet ik de normale adviesprijs betalen.Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 17:07:
Paar weken geleden de Asus N55-CH068H besteld bij Dixons...
Toch mooi meegenomen
In mijn situatie heb ik het gedaan volgens dit filmpje:goof. schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 21:39:
Voor de mensen die de HDD (of SSD) in een caddy hebben geplaatst, wat is jullie ervaring met het overzetten van het klepje van de DVD/BR speler op de caddy? Hier ook uitgevoerd, maar ik vind het niet echt solide vastzitten, dus speling, dus niet altijd netjes zitten...
YouTube: How-to Asus N550 N550JV remove bezel from optical drive
Ik heb hem wel geplaatst voordat ik de caddy plaatste, maakt volgens mij niet zoveel uit? Maar bij mij zit hij goed vast! Geen speling en zit netjes aangesloten.
Je moet hem vervolgens (denk ik) wel met rust laten, niet aan gaan lopen trekken om te testen of het klepje wel goed vast zit.
Is er geen klipje afgebroken?
Verwijderd
Het verlichte toetsenbord deed het wel, maar sinds ik Windows 8.1 heb geïnstalleerd kan ik het niet meer via de fn+f3/4 knop aankrijgen. De fn knop werkt wèl op de andere functies.
Wat kan ik hieraan doen?
Ik dacht even lekker een filmpje te gaan kijken via een Hdmi kabel op m'n tv. Krijg ik heel brak beeld. Het lijkt als of er heel veel kleuren missen en het beeld is geel een korrelig.
Vandaag de nieuwste drivers geïnstalleerd maar dit heeft niet geholpen helaas.
Ik heb het op 2 tv's met verschillende hdmi kabels geprobeerd maar bij beide het zelfde effect.
Iemand meer hier last van gehad en een oplossing gevonden? Of iemand die er een weet voor mij?
Klinkt als defecte HDMI aansluiting of grafische kaart.Als je de kabel (voorzichtig) iets omhoog/omlaag beweegt bij de HDMI aansluiting, doet hij het dan wel?mathy_ schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 19:04:
Sinds 2 weken in het bezit van een N76VB-T4038H. Alles goed bevallen aan deze laptop tot gister avond.
Ik dacht even lekker een filmpje te gaan kijken via een Hdmi kabel op m'n tv. Krijg ik heel brak beeld. Het lijkt als of er heel veel kleuren missen en het beeld is geel een korrelig.
Vandaag de nieuwste drivers geïnstalleerd maar dit heeft niet geholpen helaas.
Ik heb het op 2 tv's met verschillende hdmi kabels geprobeerd maar bij beide het zelfde effect.
Iemand meer hier last van gehad en een oplossing gevonden? Of iemand die er een weet voor mij?
Ik heb een Asus n56 laptop met windows 8.1 erop.
Ik gebruik het startscherm met die tegels niet en doe alles vanaf het bureaublad.
Als ik op internet zit dan springt hij tijdens het typen soms spontaan naar het startscherm met die tegels??
Volgens mij druk ik geen bijzondere toetsen aan, maar vraag me af of ik dat ook ergens kan uitzetten?
iemand? Het is gewoon irritant af en toe.
Onder Asus Smart Gesture => Edge Gestures kun je dit uitschakelen. Ik gebruik liever gewoon het aanraakscherm hiervoor (n550) of zo nu en dan nog old style ALT-TAB.Daejji schreef op zondag 16 februari 2014 @ 09:50:
Als ik op internet zit dan springt hij tijdens het typen soms spontaan naar het startscherm met die tegels??
Volgens mij druk ik geen bijzondere toetsen aan, maar vraag me af of ik dat ook ergens kan uitzetten?
[ Voor 49% gewijzigd door EektheMan op 16-02-2014 18:48 ]
Verwijderd
Ik ben een nieuweling op het forum en overweeg een n56 of n55 te kopen. Ik heb een vraag voor bezitters van de laatste n56 en n55 modellen. Het gewicht is met +/- 2,6 kg niet zo licht. Nemen jullie 'm wel eens mee onderweg (ov/fiets)? En valt dat mee of tegen?
In een goede rugzak heb je daar niet zo'n last van, mijn rugzak is meestal toch algauw een kilo of 4...voorheen heb ik minder zware/kleinere laptops (Sony SVT13, Asus U500, Acer 4820TG) gehad...merk niet zoveel verschil behalve dat hij wat strakker in de tas zit omdat hij wat plomper is dan zijn voorgangers
Verwijderd
Ik heb een Asus N550JV-CN270H gekocht en de HDD vervangen voor een SSD samsung evo 250gb. De HDD heb ik in een caddy in de optische drive geplaatst. Dit is allemaal gelukt. Verder heb ik de SSD gekloond met de migration software van samsung.
Nu is mijn vraag of ik nog iets moet aanpassen in de BIOS?
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.