Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:51
marsclone schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 08:31:
[...]

In mijn situatie heb ik het gedaan volgens dit filmpje:
YouTube: How-to Asus N550 N550JV remove bezel from optical drive

Ik heb hem wel geplaatst voordat ik de caddy plaatste, maakt volgens mij niet zoveel uit? Maar bij mij zit hij goed vast! Geen speling en zit netjes aangesloten.
Je moet hem vervolgens (denk ik) wel met rust laten, niet aan gaan lopen trekken om te testen of het klepje wel goed vast zit.
Is er geen klipje afgebroken?
Zelfde instructie gevolgd, achterpaneel er nogmaals afgehaald om klepje opnieuw te monteren, 100% geen klipje afgebroken. Vanzelfsprekend zit er ik niet de hele tijd aan te morrelen, maar bij het oppakken van de laptop pak je/ik 'm toch precies vast onder de (vh.) dvd speler, dus druk, dus klepje 'scheef'... :(
Vermoed inmiddels dat het eerder aan de caddy (notebookcaddy.nl) ligt, aan 1 kant (rechts) lijkt het klipje gewoon niet goed vast te grijpen.

Assumption is the mother of all fuck-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:37

charrel

Cortisol4life..

Even een drupje met een lijmpistool geven? Krijg je het iig ook weer los als je het een beetje met beleid plakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
charrel schreef op zondag 16 februari 2014 @ 21:39:
Even een drupje met een lijmpistool geven? Krijg je het iig ook weer los als je het een beetje met beleid plakt.
Daar zal het idd wel op neer gaan komen, ja.
Nog een x de achterplaat er af.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:02
hostler schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 20:12:
[...]

Klinkt als defecte HDMI aansluiting of grafische kaart.Als je de kabel (voorzichtig) iets omhoog/omlaag beweegt bij de HDMI aansluiting, doet hij het dan wel?
Geprobeerd maar heeft geen effect.

Denk dat het door een energie instelling komt want de eerste 20 a 30 seconde is het beeld gewoon haar scherp en daarna springt het naar het vage beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik heb dus een probleem!!!

Ik heb een Asus N550JV-CN270H gekocht en de HDD vervangen voor een SSD samsung evo 250gb. De HDD heb ik in een caddy in de optische drive geplaatst. Verder heb ik de SSD gekloond met de migration software van samsung. Allemaal volgens de reviews van deze laptop hier op tweakers.

Het klonk allemaal makkelijk, dus ben ik er zelf aan begonnen, maar nu heb ik dus een probleem! De laptop startte niet sneller op. Dus ik denk dat hij nog steeds via de HDD opstartte. In verkenner zag ik ook c: OS (HDD) en d: OS (SSD). Twee keer windows. Verder flikkerde het scherm afentoe (net of hij wou switchen tussen de twee windows).
Vervolgens heb ik de c:OS geformatteerd. Ik dacht dan start hij vast wel via d: OS op. Maar dat was dom van me, want nu heb ik een fout (Foutcode: 0xc0000225) en kan ik niet herstellen omdat ik niet in windows kan en er geen herstel dvd bij zit.

Iemand een oplossing???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Google?
http://mmp669-gadget.blog...ainment-laptop-clean.html
;)

Of even in je bios de settings veranderen zoals ik even terug al aangaf en dan de ssd als bootschijf instellen.

[ Voor 36% gewijzigd door charrel op 17-02-2014 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
Ik heb een N56 (SSD en HDD erin gezet). Probleem is dat de harde schijf bijna direct wordt uitgeschakeld als deze niet in gebruik is (zeer irritant). In Energie settings heb ik dit al uitgeschakeld, maar het lijkt niets te helpen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZoonvanAdam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09-2017
Hele interessante topic dit waar ik binnen kort heel lang in ga lezen.

Ik wil een Asus N(76)..... (17 inch) aanschaffen, maar ze zijn nog vrij duur. Heeft niemand misschien info over uitverkoop, kortingen oid??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
ZoonvanAdam schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:16:

Ik wil een Asus N(76)..... (17 inch) aanschaffen, maar ze zijn nog vrij duur. Heeft niemand misschien info over uitverkoop, kortingen oid??
Je had je slag moeten slaan tijdens de BTW-dagen

Komende tijd komt er niet veel meer denk ik :X

Timskiej:
Heb je ook nog Asus power management software geïnstalleerd staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Asus Power Mng heb ik al verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MFScholten
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-09 12:54
Een maand geleden heb ik na wat afwegen een N56VB gekocht. Ook ik heb er een 840 EVO SSD ingeschroefd, in de plaats van de HDD-bay, en dus niet in een caddy ten koste van de dvd-driver. Ook een clean win8.1 install gedaan, want migraten werkte niet en was dus geen optie.
De bijgeleverde driver-CD geeft aan: "The drivers in this disk are not compatible with your hardware", dus ik heb alle drivers bij elkaar geschraapt van het internet. Alles werkte in het begin prima, maar een week geleden is de scrollfunctie van het touchpad ineens gaan haperen. In het begin leek het erop dat het scrollen ongeveer twee seconden input lag had, en inmiddels reageert de laptop bijna helemaal niet meer op een scrollcommando, behalve dan ietwat zielig een klein stukje een random kant op scrollen. Ik vermoed dat het een driver failure is, maar ik raak niet geheel wegwijs uit de ASUS support site, en mijn opties zijn op. Heeft iemand dit ook meegemaakt en is er een quick fix voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 15:11

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

ZoonvanAdam schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:16:

Ik heb die van mij met de BTW dagen van Saturn gehaald in Mei.
Misschien dat ze dan weer BTW dagen hebben.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsclone
  • Laatst online: 11-09 18:00
timskiej schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:25:
Ik heb een N56 (SSD en HDD erin gezet). Probleem is dat de harde schijf bijna direct wordt uitgeschakeld als deze niet in gebruik is (zeer irritant). In Energie settings heb ik dit al uitgeschakeld, maar het lijkt niets te helpen. Iemand een idee?
Mag ik vragen welke hinder je nu ervaart? Ik heb de HDD ook middels een caddy verplaatst. Ik gebruik hem eigenlijk alleen voor data opslag. Als ik een foto wil bekijken hoor ik de schijf spinnen, maar ondervind geen vertraging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
marsclone schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 21:06:
[...]

Mag ik vragen welke hinder je nu ervaart? Ik heb de HDD ook middels een caddy verplaatst. Ik gebruik hem eigenlijk alleen voor data opslag. Als ik een foto wil bekijken hoor ik de schijf spinnen, maar ondervind geen vertraging?
Dat het soms even duurt voordat ik mijn bestanden kan benaderen.
Zal een halve tot 1 seconden zijn, maar ik vind het irritant :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

charrel schreef op maandag 17 februari 2014 @ 23:14:
Google?
;)

Of even in je bios de settings veranderen zoals ik even terug al aangaf en dan de ssd als bootschijf instellen.
Ik kan niet meer in windows, dus kan de product key ook niet vinden dmv een programma.
De HDD die ik in de caddy heb geplaatst die heb ik geformatteerd. De SSD die nu op de laptop HDD plaats zit is gekloond, maar wil niet opstarten.

Bios werkt ook niet.

//
Nu heb ik error code: 0xc000000f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:10

TommieW

Numa numa.

Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:30:
[...]

Ik kan niet meer in windows, dus kan de product key ook niet vinden dmv een programma.
De HDD die ik in de caddy heb geplaatst die heb ik geformatteerd. De SSD die nu op de laptop HDD plaats zit is gekloond, maar wil niet opstarten.

Bios werkt ook niet.

//
Als je Windows 8 voorgeïnstalleerd hebt, staat de productcode in de BIOS.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TommieW schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:43:
[...]

Als je Windows 8 voorgeïnstalleerd hebt, staat de productcode in de BIOS.
Waar ergens?
Ik kan alleen het serial nummer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Die zit erin gebakken.
Kun je met een apart tooltje wel uitlezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZoonvanAdam
crzyhiphopazn schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 16:13:
[...]

Ik heb die van mij met de BTW dagen van Saturn gehaald in Mei.
Misschien dat ze dan weer BTW dagen hebben.
Ik hou het in de gaten.
tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:30:
[...]

Bios werkt ook niet.

//
Lees is verder, daar staan de generieke code's om windows te installeren. Daarna kan je die key viewer dan weer gebruiken om jouw windows code te verkrijgen.
Windows core moet je hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 20:59
Ik heb een beetje rondgelezen over de N550 serie van asus en ben verschillende reviews tegengekomen. Zo looft tweakers hem voor zo'n beetje alles terwijl HWI m bijvoorbeeld bijna helemaal afkraakt. Klopt het dat de Wifi van de N550 zo ondermaats is?
Wat betreft HDD en SSD, het is toch gewoon mogelijk om de HDD er in zijn geheel uit te slopen en een SSD er voor in de plaats te zetten?
En heeft iemand hier al geprobeerd een macbook van deze laptop te maken? :P

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venuz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-10-2023
Na een klein trauma met onverklaarbare strepen in scherm (ook na RMA) op mijn vorige MSI laptop. - (Hier hoef ik ook geen suggesties meer voor, alles is geprobeerd, software en hardwarematig, en het ding is teruggenomen door de fabrikant) -.... ben ik een beetje bang geworden om iets aan mijn nieuwe notebook de N550JV-CN270H te doen, met de insteek: if it's not broke, don't fix it. (tegenovergesteld aan mijn vroegere motto ;) )

Ik zit dus nog op windows 8 met de drivers zoals deze bij aflevering geinstalleerd stonden, want hier werkt alles mee.

Toch kriebelt het, want ik blijf een nerd.

Ik wil daarom eigenlijk weten welke versie van de NVIDIA drivers jullie zonder enig probleem draaien. Dit is een vraag voor de Windows 8-ers, niet de 8.1-ers (oh, how I envy your courage *snif*)

Was signed,

Angsthaas (of mietje.. whatever suits your dictionary) }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venuz
tobitronics schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:44:
Klopt het dat de Wifi van de N550 zo ondermaats is?
Puur vanuit mijn eigen ervaring is mijn WiFi verbinding eigenlijk altijd stabiel, geen wegvallende verbindingen in Windows 8.
Wel is de snelheid een beetje een jammer, als je ziet dat Asus lekker bezig is met zijn netwerkproducten. Daar hadden ze best wat van in deze laptop mogen zetten, de wifi kaart nl die op max 150Mbps zit en het ontbreken van 5Ghz is toch iets wat je niet zou verwachten.

Echter, op meerdere fora lees ik over o.a. Intelkaartjes die de huidige Qualcomm Atheros wifi (en BT) kaart vervangen, dus net als een SSD plaatsen, kan dat een mogelijkheid zijn om te vervangen, als deze notebook je verder gewoon echt aanspreekt.
Of, als dat teveel gedoe is, kan je natuurlijk een USB Wifi adapter erin pluggen die wel aan je eisen voldoet.

Maar je kan het natuurlijk ook gewoon lekker zo laten. Het is afhankelijk van wat je van plan bent over je draadloze verbinding te doen. Het is ook weer geen inbelmodem ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Venuz op 19-02-2014 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Laatst online: 08:50
Voor het eerst dat ik reageer in dit topic, maar afgelopen zomer een Asus N56VB gekocht. Nu heb ik afgelopen week de hdd door middel van een hdd caddy op de plek van de dvd speler geplaatst, en een ssd op de oude plek.

Windows 7 Home Premium geinstalleerd, werkt perfect super snel met de ssd. Maar nu loop ik tegen het volgende probleem aan:

De oude hdd heb ik geformateerd met schijfbeheer. Toen hield ik 2 partities over + EFI en de herstelpartities. So far so good. De oude hdd had twee partities 1 voor het os van 200gb en 1 voor data van +-200gb. Deze wilde ik formateren naar 1 D schijf van dus +-400gb.

Maar dan krijg ik dus de volgende error als ik de tweede partitie wil toevoegen aan de 1e.

http://i58.tinypic.com/ofwpiv.png

Weet iemand hier een oplossing voor?

Heb al gegoogled, dit topic gezocht op schijfbeheer en de betreffende error maar kom geen antwoord tegen.

[ Voor 9% gewijzigd door Arno90 op 19-02-2014 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brasov
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-09 09:25
marsclone schreef op zondag 09 februari 2014 @ 10:41:
[...]

Afgelopen vrijdag mijn N550JV-CN270H geüpgraded met het volgende:
Samsung Evo SSD 250gb
1tb middels HDD Caddy naar dvd drive
En een nieuwe wifi kaartje, de Intel AC-7260
Duurde bij mij zo'n 1,5 uur. Lekker rustig aan gedaan. Juiste gereedschap bij de hand is wel fijn.
Was voor mij de eerste keer dat ik een laptop open maakte! Gelukkig hoefde ik geen aanpassingen te doen in de bios ofzo. Daar ben ik echt een leek in!
Laptop is nu binnen 10 seconden opgestart, echt bizar snel! Netwerkverbinding is ook echt top nu!
Volgens mij een toplaptop nu, waar ik jaren mee vooruit kan nu?
Die SSD plaatsen gewoon doen!
De laptop is binnen en wow wat is hij fijn!
Nog een vraagje: :9 zijn er andere drivers nodig voor de Intel AC-7260 netwerkkaart? En werkt ook Bluetooth er op?

brasov

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Arno90 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 20:05:

De oude hdd heb ik geformateerd met schijfbeheer. Toen hield ik 2 partities over + EFI en de herstelpartities. So far so good. De oude hdd had twee partities 1 voor het os van 200gb en 1 voor data van +-200gb. Deze wilde ik formateren naar 1 D schijf van dus +-400gb.

Maar dan krijg ik dus de volgende error als ik de tweede partitie wil toevoegen aan de 1e.

http://i58.tinypic.com/ofwpiv.png

Weet iemand hier een oplossing voor?
Even met partition magic proberen? Dat kan meer kunstjes dan de standaard schijfbeheer uit windows.

• goof.
brasov schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 22:00:
[...]

De laptop is binnen en wow wat is hij fijn!
Nog een vraagje: :9 zijn er andere drivers nodig voor de Intel AC-7260 netwerkkaart? En werkt ook Bluetooth er op?

brasov
Zelf niets aan gedaan, komt mee met windows update.

• brasov
goof. schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 08:36:
[...]

Zelf niets aan gedaan, komt mee met windows update.
Wil op de laptop Windows 7 Ultimate x64 zetten, vandaar dat ik het vroeg :P.
Heeft iemand verder nog suggesties voor een clean install van W7? Is de driver voor de function key gewoon downloadbaar? En zijn er misschien andere programma's of drivers die ik moet bewaren?

brasov

• Arno90
charrel schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 08:04:
[...]

Even met partition magic proberen? Dat kan meer kunstjes dan de standaard schijfbeheer uit windows.
Dankje voor de tip, ga het morgen als ik tijd heb proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerpentNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-03 00:39
Ik ben van plan om deze laptop aan te schaffen voor wat game/school stuff (en films :P). Zijn er nog bepaalde zaken waar ik rekening mee moet houden of andere tips en eventueel ervaringen?

Link:
pricewatch: Asus N56VV-S4069H

Edit:
Hoe zijn de mogelijkheden tot het downgraden naar win7? Want win8 vind ik maar niets.. Mijn zusje heeft het op haar laptop maar ik vind het maar meh..

[ Voor 21% gewijzigd door SerpentNL op 21-02-2014 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit313
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-09 11:05
SerpentNL schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 00:08:
Ik ben van plan om deze laptop aan te schaffen voor wat game/school stuff (en films :P). Zijn er nog bepaalde zaken waar ik rekening mee moet houden of andere tips en eventueel ervaringen?

Link:

Edit:
Hoe zijn de mogelijkheden tot het downgraden naar win7? Want win8 vind ik maar niets.. Mijn zusje heeft het op haar laptop maar ik vind het maar meh..
Heb deze laptop nu ook een tijdje en bevalt prima, goed geluid , prima scherm en geschikt om mee te gamen.

Ik was eerst ook huiverig voor Windows 8 maar het is gewoon een kwestie van classic startmenu installeren. Na de update naar 8.1 heb je gewoon de optie om naar je normale bureaublad op te starten en werkt het eigenlijk hetzelfde als Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
@charrel

Heb je een link van dat programma?

Het is mij met schijfbeheer tot op heden niet gelukt, als ik het deel van 258.15gb een eenvoudig volume aan wil maken maakt hij een nieuw eenvoudig volume van het deel van 185gb... Ik snap het niet meer...

@SerpentNL

Downgraden is geen probleem alleen wat ingewikkelder dan vroeger doordat het geblokkeerd wordt om vanaf een usb stick of dvd te installeren.

Zelf heb ik een SSD geplaatst en daar windows 7 opgezet en de hdd laten zitten voor opslag.

Mocht je dit ook willen doen, met deze filmpjes is het mij gelukt:

http://www.youtube.com/watch?v=X3GFZm9at6g Voor het vrijgegeven om van usb/dvd te installeren en je boot option te wijzigen.

http://www.youtube.com/watch?v=sFbt88As1pg HDD vervangen voor SSD.

http://www.notebookcaddy.nl/videos/ Voor het plaatsen van je hdd op de plek van de dvd speler.

Ik raad een SSD zeker aan, de hdd is echt de bottleneck van de Asus.

[ Voor 18% gewijzigd door Arno90 op 21-02-2014 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venuz
marsha1979 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:41:
Ik wil daarom eigenlijk weten welke versie van de NVIDIA drivers jullie zonder enig probleem draaien. Dit is een vraag voor de Windows 8-ers, niet de 8.1-ers (oh, how I envy your courage *snif*)
Iemand? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brasov
Beste medetweakers,

W7 x64 geinstalleerd op mijn Asus N550JV-CN270H. Ik kan echter geen een driver vinden voor de Fn functie-knoppen. (schermhelderheid, toetsenbordverlichting etc.) Hoe hebben jullie dit opgelost?

brasov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MFScholten
  • Laatst online: 01-09 12:54
MFScholten schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 16:03:
Een maand geleden heb ik na wat afwegen een N56VB gekocht. (.....)
Uiteindelijk bleek het een compatibility problem te zijn tussen de ATK package en de Smart Gesture drivers. Smart gesture is onder Windows 8.1 wel weer compatible met ATKACPI V1.0.0031, welke hier verkrijgbaar is. Heads up voor team Win8 dus. :>
brasov schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 17:06:
Beste medetweakers,

W7 x64 geinstalleerd op mijn Asus N550JV-CN270H. Ik kan echter geen een driver vinden voor de Fn functie-knoppen. (schermhelderheid, toetsenbordverlichting etc.) Hoe hebben jullie dit opgelost?

brasov
Dat is toevallig precies diezelfde ATK-package waar ik het hierboven over heb. Mocht na de installatie je Smart Gesture vreemd gedrag vertonen, dan kun je die hier updaten naar de meest recente versie.

[ Voor 36% gewijzigd door MFScholten op 22-02-2014 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 20:59
Even een snel vraagje: Indien je je N550 laptop openmaakt om de HDD te vervangen voor een SSD en om de wifi kaart te vervangen, vervalt de garantie dan? Zo nee, moet je indien de laptop toch stuk gaat de laptop terugsturen met de originele HDD en wifi kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister heb ik vermoedelijk Windows 8.1 geïnstalleerd, nadat ik deze update meerdere keren geweigerd had. De laptop was bezig met een update toen ik naar bed ging en is mogelijk door een lege accu onderbroken. Het gaat een Asus model N56VJ (-DU7495).

Toen ik de laptop vandaag weer wou starten bleef de monitor zwart en ging enkel de ventilator aan. Elke keer dat ik daarna herstart branden de aanknop voor ca. 5 seconden waarna die weer uit ging.

Wou de "Driver & Utility ver 4.0" voor N56VJ/R501VJ cd proberen, echter bleek de cd/dvd speler niet op te kunnen.

Verder heb ik de accu eruit gehaald en met enkel netstroom het geprobeerd. De eerste keer dat ik dat deed ging de ventilator weer aan; alle volgende keren brand enkel de aanknop voor ca. 5 seconden.

Iemand enige idee wat hier aan de hand is + mogelijke oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerpentNL
Arno90 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 18:25:

@SerpentNL

Downgraden is geen probleem alleen wat ingewikkelder dan vroeger doordat het geblokkeerd wordt om vanaf een usb stick of dvd te installeren.

Zelf heb ik een SSD geplaatst en daar windows 7 opgezet en de hdd laten zitten voor opslag.

Mocht je dit ook willen doen, met deze filmpjes is het mij gelukt:

http://www.youtube.com/watch?v=X3GFZm9at6g Voor het vrijgegeven om van usb/dvd te installeren en je boot option te wijzigen.

http://www.youtube.com/watch?v=sFbt88As1pg HDD vervangen voor SSD.

http://www.notebookcaddy.nl/videos/ Voor het plaatsen van je hdd op de plek van de dvd speler.

Ik raad een SSD zeker aan, de hdd is echt de bottleneck van de Asus.
Maar je hoeft dus alleen bij die BIOS de instellingen te veranderen en windows 7 erop installeren? En de drivers zijn verder wel makkelijk vindbaar? Ik wacht nog even met de SSD want daar moet ik eerst weer geld voor hebben..

Want ik wordt helemaal raar van dat chaotische win8 :P.

Edit: Na wat omwegen, is het mij gelukt om de laptop vanaf mijn DVD te booten. Ik moet namelijk een stapje meer saven en rebooten dan in die tut werd aangegeven. Nu alleen even kijken of de meegeleverde drivers compatibel zijn met windows 7.

[ Voor 10% gewijzigd door SerpentNL op 25-02-2014 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 23:22
Sinds een aantal dagen merkte ik al dat games wat minder soepel lopen, wat blijkt nu:

Probleem met de drivers?
Error: Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img22/3913/s6sy.jpg

Ook GPU-Z doet raar:

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img607/6057/qhn4.jpg

Iemand misschien enig idee wat ik nog kan proberen voordat ik hem terug moet sturen?

Edit: Nvidia control center crashed ook.

[ Voor 4% gewijzigd door Niekjuh op 25-02-2014 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerpentNL
Al geprobeerd om de nvidia driver te verwijderen en opnieuw te installeren? Is het enige wat ik kan bedenken, als een latere optie zou je windows opnieuw kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
  • Laatst online: 10-09 23:22
Ja dat heb ik allemaal al gedaan.

Zojuist opgelost: bios geupdate van 207 naar 208

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerpentNL
Ik heb nu Windows 7 geïnstalleerd maar heeft iemand trouwens een idee waar ik die drivers kan vinden voor Windows 7? Want ik krijg het idee dat ik er nog een aantal mis, waaronder diegene die het toetsenbord aanstuurt (licht e.d.). En wat is een goede manier om het te checken? Device manager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binscow
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-08 22:23
Op de Asus site kun je voor jouw model alle drivers vinden. De regeling voor backlight zit volgens mij in het ATK pakket o.i.d.

• suuk
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-11-2024
freddyathlon schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 21:57:
[...]

Heeft iemand nog een idee?
Heb eind december weer een full restore gedaan, update naar Win 8.1 en alle updates gedraaid.
Verder geen vreemde software draaien, nog altijd een cleane install.

Tot gisteren niks aan de hand. Ik ben in Paint bezig met een eenvoudige bewerking aan een fotootje, plaatje en de laptop valt zomaar uit. Wel weer meteen aan te krijgen, maar toch...
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb deze laptop sinds december vorig jaar. Het is nu een keer of 4 voorgekomen. Het is compleet random. De ene keer tijdens het spelen van een spelletje, de andere keer tijdens het browsen en nu net 10 minuten geleden tijdens het 'niks' doen. Hij staat aan en ik ben bezig op mijn andere laptop. Opeens hoor je 'klak' en het scherm gaat op zwart. Bij opnieuw starten verschijnt er geen melding dat de PC een probleem heeft o.i.d.

Heeft iemand een tip qua tooltje dat ik kan draaien zodat ik iets van info kan verzamelen bij de volgende keer?

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 16:48

EektheMan

DPC

suuk schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 08:21:
[...]
Heeft iemand een tip qua tooltje dat ik kan draaien zodat ik iets van info kan verzamelen bij de volgende keer?
De ingebouwde Event Viewer?

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

• suuk
  • Laatst online: 27-11-2024
Dank! Ik zie 6x een kritieke fout. Bron Kernel-power, id 41. Geen idee, volgens Microsoft kan ik het beste een SFC doen. Die loopt nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
marsha1979 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:41:
Na een klein trauma met onverklaarbare strepen in scherm (ook na RMA) op mijn vorige MSI laptop. - (Hier hoef ik ook geen suggesties meer voor, alles is geprobeerd, software en hardwarematig, en het ding is teruggenomen door de fabrikant) -.... ben ik een beetje bang geworden om iets aan mijn nieuwe notebook de N550JV-CN270H te doen, met de insteek: if it's not broke, don't fix it. (tegenovergesteld aan mijn vroegere motto ;) )

Ik zit dus nog op windows 8 met de drivers zoals deze bij aflevering geinstalleerd stonden, want hier werkt alles mee.

Toch kriebelt het, want ik blijf een nerd.

Was signed,

Angsthaas (of mietje.. whatever suits your dictionary) }:O
Ik heb sinds gisteren een N550 en heb er direct mijn "oude" ssd in gezet. Na de installatie van 8 heb ik eerst alle Windows 8 drivers geïnstalleerd en vervolgens het BIOS geüpdatet vanwege de bug met de Nvidia chip in 8.1. 8.1 installeerde prima, heb dr Asus 8.1 drivers geïnstalleerd en de laatste Nvidia driver van de website van Nvidia.

Ik had een probleem, hij bleef bij het herstarten heel lang hangen op een zwart scherm. In apparaat beheer stond een bluetooth audio device die niet startte. Oplossing: bluetooth van atheros uninstallen en opnieuw installeren. Sindsdien geen problemen, werkt perfect in 8.1. :)

Ondanks dat je naar 8-ers vraagt, wellicht heb je hier wat aan als je ooit 8.1 wil installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venuz
Frietsaus schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 10:29:
[...]

Ik heb sinds gisteren een N550 en heb er direct mijn "oude" ssd in gezet. Na de installatie van 8 heb ik eerst alle Windows 8 drivers geïnstalleerd en vervolgens het BIOS geüpdatet vanwege de bug met de Nvidia chip in 8.1. 8.1 installeerde prima, heb dr Asus 8.1 drivers geïnstalleerd en de laatste Nvidia driver van de website van Nvidia.

Ik had een probleem, hij bleef bij het herstarten heel lang hangen op een zwart scherm. In apparaat beheer stond een bluetooth audio device die niet startte. Oplossing: bluetooth van atheros uninstallen en opnieuw installeren. Sindsdien geen problemen, werkt perfect in 8.1. :)

Ondanks dat je naar 8-ers vraagt, wellicht heb je hier wat aan als je ooit 8.1 wil installeren.
Bedankt Frietsaus! Ondanks dat ik dan naar 8-ers vroeg, vind ik jouw antwoord eigenlijk hartstikke waardevol, want je leest goed tussen de regels door :)

Het komt er in de kern op neer dat ik bang ben om iets te veranderen, omdat ik bang ben dat het dan niet meer goed werkt. Overigens, ik weet dat dit niet realistisch is, want dat risico heb je altijd natuurlijk. Het zoeken en oplossen was voorheen vaak ook part of the fun, maar de schrik zit er gewoon nog een beetje in..

Jouw antwoord geeft aan dat ik niet perse bang hoef te zijn die stap te nemen. Ik moet er nog wel even wat nachtjes over slapen 8)7 (kan ik meteen zien of jij over een paar dagen niet ergens tegen aanloopt hehe), maar.... je hebt me toch zeker wel geholpen, ondanks dat je niet letterlijk het antwoord op mijn vraag gaf :)

Dit is zeker wat ze bedoelen met 'give them what they need, not what they ask' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:22
Mijn N76-VZ is retour, mousepad werkte sinds het begin niet meer. Niet heel erg want ik gebruik het niet, toch wil ik het wel graag gemaakt hebben.

Begin deze week in de bios 'Bluetooth' aangezet, daarna enkel een zwart scherm, geen POST helemaal niks.

Weet iemand hoe lang het bij benadering duurt? Laptop is terug gestuurd naar Komplett.

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ttje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-08 18:39

Ttje

"We shall never surrender"

Ben ook van plan de N550JV-CM068H te kopen, kan er een beetje op gegamed worden? Minecraft, Sa-Mp?
Alvast bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door Ttje op 28-02-2014 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Mensen met de N550, als de batterij is volgeladen en hij zit aangesloten.. hoort het batterijlampje dan fel groen te branden of is hij heel dof groen. Het laatste is bij mij het geval, maar weet niet zeker of het zo hoort?

Heb in het verleden vaker laptops gekocht met de meest lullige defecten, dus wil het wel even weten. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Frietsaus op 28-02-2014 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binscow
Ik zou me niet druk maken om zoiets kleins, ook al ben ik zelf ook aardig neurotisch wat dat betreft. :P
Als je geen mankement opmerkt, dan zal het wel kloppen. Het lijkt plausibel dat dit een manier is om aan te geven dat de accu niet langer aan het opladen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venuz
Frietsaus schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 23:00:
Mensen met de N550, als de batterij is volgeladen en hij zit aangesloten.. hoort het batterijlampje dan fel groen te branden of is hij heel dof groen. Het laatste is bij mij het geval, maar weet niet zeker of het zo hoort?

Heb in het verleden vaker laptops gekocht met de meest lullige defecten, dus wil het wel even weten. ;)
Ik las ook dat hij groen moest zijn, maar zag het er ook niet echt in, meer heel onduidelijk wit, vergeleken met de andere lampjes.

Toen ik de laptop een beetje optilde, zag ik dat het lichtje wel degelijk (niet fel) groen brandde, maar hij zo gepositioneerd is dat hij vanaf de plek waar je normaal zit als je je laptop gebruikt, het gewoon niet goed zichtbaar is.
Sowieso brandt hij bij mij minder fel als de andere lampjes.

Kortom: je bent niet alleen hierin... en zoals Robin522 zegt, niet iets om je druk om te maken :) Het is meer een cosmetisch dingetje, niet zo slim ontworpen/geplaatst, geen naar defect.

[ Voor 5% gewijzigd door Venuz op 01-03-2014 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
OK thanks mensen. :) Ik ga weer lekker gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Voor iedereen die van het ene op het andere moment last heeft van een klapperende verbinding...

Ik kreeg hier dus ook last van en het vervelende is dat alle logica opzij geschoven kan worden. Op meerdere forums, die van Asus, Tweakers en tal van internationale forums lijken er niet echt oplossingen te staan welke structureel zijn. Ik lees hier zelfs sommige Tweakers die een nieuwe netwerkadpater in de laptop geplaatst hebben. Dat gaat eigenlijk te ver....

Wat ik gedaan heb is het volgende....

Download één van onderstaande drivers. Laatste officiele versie van Atheros.

Deze driver voor Windows 8 32 bit

Deze driver voor Windows 8 64 bit

Deze driver voor Windows 7 32 bit

Deze driver voor Windows 7 64 bit

Installeer deze nog niet.

Start eerst een elevated command prompt en voer onderstaande commandos uit

netsh winsock reset catalog (deze reset winsock entries)

netsh int ip reset reset.log hit (deze reset TCP/IP stack)

Installeer nu de nieuwe driver via Apparraatbeheer. Je moet daarna door de resets wel even opnieuw verbinding maken met je wireless netwerk.

Voor sommigen kan het zijn dat dit het probleem direct oplost. Voor anderen kan het van tijdelijke aard zijn of nog zelfs nog helemaalniet. Hier had ik dus ook last van. De ene dag ging het goed, de andere dag weer niet...

Ik kwam tot de conclusie dat de netwerkkaart problemen heeft met het 5Ghz kanaal van de router. Mocht je een dualband router hebben dan kan dit probleem ook voor jou gelden.

Schakel tijdelijk het 5Ghz kanaal in je router uit en maak verbinding met het 2,4 Ghz kanaal. Je zult zien dat de snelheid direct naar boven schiet. Vandaaruit ga ik even verder zoeken...

Word vervolgt....

[ Voor 3% gewijzigd door Kenny_026 op 01-03-2014 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venuz
kbloem schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 15:44:

Ik kwam tot de conclusie dat de netwerkkaart problemen heeft met het 5Ghz kanaal van de router. Mocht je een dualband router hebben dan kan dit probleem ook voor jou gelden.

Schakel tijdelijk het 5Ghz kanaal in je router uit en maak verbinding met het 2,4 Ghz kanaal. Je zult zien dat de snelheid direct naar boven schiet. Vandaaruit ga ik even verder zoeken...

Word vervolgt....
De netwerkkaart die erin zit ondersteunt toch geen 5Ghz? Wil je hiermee zeggen dat de 5 GHz van de router een bepaalde interference geeft, al is de netwerkkaart zelf geen dual kaart......?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 15:27

Seraphyn

Jabberwocky!

Ttje schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 22:10:
Ben ook van plan de N550JV-CM068H te kopen, kan er een beetje op gegamed worden? Minecraft, Sa-Mp?
Alvast bedankt!
Minecraft is niet zo zwaar toch?

Skyrim, Diablo 3, Civ 5 en Payday 2 doen het er in ieder geval goed op voor mij.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ttje
  • Laatst online: 28-08 18:39

Ttje

"We shall never surrender"

Seraphyn schreef op zondag 02 maart 2014 @ 20:53:
[...]

Minecraft is niet zo zwaar toch?

Skyrim, Diablo 3, Civ 5 en Payday 2 doen het er in ieder geval goed op voor mij.
Ja oke, maar ik wil het wel gewoon zonder lagg in multiplayer kunnen spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ttje schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:50:
[...]

Ja oke, maar ik wil het wel gewoon zonder lagg in multiplayer kunnen spelen. :)
Minecraft kan behoorlijk zwaar zijn zoals je waarschijnlijk wel weet maar Je moet het java proces toewijzen aan nvidia en optifine installeren en dan loopt het als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
marsha1979 schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 17:30:
[...]

De netwerkkaart die erin zit ondersteunt toch geen 5Ghz? Wil je hiermee zeggen dat de 5 GHz van de router een bepaalde interference geeft, al is de netwerkkaart zelf geen dual kaart......?
Ik wist pas dat het geen 5Ghz kaart was toen jij het zei :)

Wat me wel opviel is dat het signaal even verbroken werd toen ik dat signaal uitschakelde. Het kan misschien te maken hebben met het feit dat zowel 2,4Ghz als 5Ghz dezelfde ssid had bij mij thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Volgens mij heeft die nieuwe Atheros driver wel mijn probleem van wegvallende verbindingen opgelost, tevens haal ik nu hogere downloadsnelheden lijkt het. Maar even aankijken hoe dat verder gaat.

Verder vind ik het wel een matig kaartje voor deze prijs, 150 Mbps max en enkel 2,4 GHz. Maar ik weet niet of je tegenwoordig met die instabiele Intel kaartjes beter af bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wourk
  • Laatst online: 28-04 11:58
Ik heb een N76VB-T4079H. Hier heb ik een SSD (samsung 840 Evo 250 gb)bijgezet, gewoon in de tweede plek die beschikbaar is voor een harde schijf. Via de migration software heb ik daar een kopie van de nog schone eerste HDD op gezet. Vervolgens de boot volgorde aangepast, naar de SSD op nr 1.
Nu start windows nog prima op. Maar wil ik naar de store of bijv. de pc instellingen dan ga krijg ik heel even het scherm te zien dat hij dat laadt, maar vervolgens kom ik op het bureaublad terecht. Ik kan ook dus niet meer terug naar m'n pc instellingen om weer de boot volgorde aan te passen. Iemand enig idee waar dit aan ligt en hoe ik de boot volgorde weer kan aanpassen? (denk dat dit laatste iig nodig is om het op te lossen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je komt toch wel gewoon in de bios of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wourk
  • Laatst online: 28-04 11:58
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 21:44:
Je komt toch wel gewoon in de bios of niet?
Ik was daar inderdaad te snel mee. Via de instellingen kon in niet naar de bios, maar met shift 'opnieuw opstarten' brengt me ook in de bios. Ik start nu weer met de normale hd op, wellicht zal ik een hele installatie op de SSD moeten doen, ipv migratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben geinteresseerd in de Asus N56VV en heb een vraag over de toetsenbord-indeling.

Bij de specificaties staat onder Toetsenbord:
Indeling: Qwerty
Taal: Nederlands

Bij overige N56 modellen staat enkel Qwerty vermeld, zonder "Taal: Nederlands".

Betekent dit dat hier sprake is van een niet US-indeling?

Dit is de US-indeling die ik wil hebben: http://i.imgur.com/kaFrXKh.jpg

En niet deze: http://i.imgur.com/JhhFDbf.jpg

Dus grote shift knop links, kleine enter knop, en quote( " ) knop naast de kleine enter knop, ipv op de 2 knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mriceke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-09 18:52
kbloem schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 15:44:
Voor iedereen die van het ene op het andere moment last heeft van een klapperende verbinding...

Ik kreeg hier dus ook last van en het vervelende is dat alle logica opzij geschoven kan worden. Op meerdere forums, die van Asus, Tweakers en tal van internationale forums lijken er niet echt oplossingen te staan welke structureel zijn. Ik lees hier zelfs sommige Tweakers die een nieuwe netwerkadpater in de laptop geplaatst hebben. Dat gaat eigenlijk te ver....

Wat ik gedaan heb is het volgende....

Download één van onderstaande drivers. Laatste officiele versie van Atheros.

Deze driver voor Windows 8 32 bit

Deze driver voor Windows 8 64 bit

Deze driver voor Windows 7 32 bit

Deze driver voor Windows 7 64 bit

Installeer deze nog niet.

Start eerst een elevated command prompt en voer onderstaande commandos uit

netsh winsock reset catalog (deze reset winsock entries)

netsh int ip reset reset.log hit (deze reset TCP/IP stack)

Installeer nu de nieuwe driver via Apparraatbeheer. Je moet daarna door de resets wel even opnieuw verbinding maken met je wireless netwerk.

Voor sommigen kan het zijn dat dit het probleem direct oplost. Voor anderen kan het van tijdelijke aard zijn of nog zelfs nog helemaalniet. Hier had ik dus ook last van. De ene dag ging het goed, de andere dag weer niet...

Word vervolgt....
Ik heb vorige week een N550JV CM135H gekocht. Hier een Crucial M500 240GB SSD in gezet en een image gemaakt van de HDD en op de SSD gezet. Vervolgens Windows 8 geupdate naar 8.1.

Na een paar dagen mee gewerkt te hebben is bovenstaande ook wat ik heb ondervonden. Ik heb direct na aankoop de WIFI kaart vervangen door een Intel 7260 omdat ik via 5GHz wil werken. Maar hier merk ik ook regelmatig(3 a 4 keer op een dag als ik 'm de hele dag gebruik) dat de verbinding weg valt. Ik kan dan wel connecten met mijn 2,4GHz netwerk maar ook dan wordt ik er afgegooid.

Ik heb de laatste Windows 8.1 driver van Intel geinstalleerd, maar dit helpt niets.
Ik zal straks eens die twee commandos proberen, kijken of dat helpt.

[ Voor 4% gewijzigd door Mriceke op 05-03-2014 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passat_v5
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-06 12:08
Hallo, ik heb vandaag een asus laptop n750lv gekocht, maar nu is mijn vraag hoe ik de verlichting van de toetsen aan kan zetten, ik weet wel dat je met de (fn met f3 en f4) hoger en lager kunt zetten, maar aan??

wie kan me dat vertellen

alvast bedankt

rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binscow
passat_v5 schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 19:47:
Hallo, ik heb vandaag een asus laptop n750lv gekocht, maar nu is mijn vraag hoe ik de verlichting van de toetsen aan kan zetten, ik weet wel dat je met de (fn met f3 en f4) hoger en lager kunt zetten, maar aan??

wie kan me dat vertellen

alvast bedankt

rene
Je moet eerst de Asus ATK package installeren. Na een herstart kun je dan de toetsverlichting gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passat_v5
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-06 12:08
Binscow schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 20:18:
[...]

Je moet eerst de Asus ATK package installeren. Na een herstart kun je dan de toetsverlichting gebruiken.
bedankt voor je snelle reactie., het werkt..thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:18
Ruben0s schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 20:05:
Beste mensen,

ik heb sinds 5 of 6 maand een asus N56V, maar sinds kort valt de laptop ineens uit zonder melding (ook geen accu is bijna leeg melding ofzo). Als ik hem dan weer opstart is soms de accu helemaal leeg en soms staat er dat en nog 10% accu over is. Nu heb ik een programma geïnstalleerd en die zegt dat de battery wear 44% is. Is dit normaal voor een laptop van 6 maand oud?

Nu vermoed ik dus dat de accu stuk is, terwijl ik er wel zuinig mee ben geweest. De laptop heeft ook niet super veel uren gemaakt. Als ik op de website van mycom kijk zie ik dat er op de accu maar 6 maand garantie zit, zal je dus zien dat de accu net stuk gaat buiten de garantie periode :(
Laptop doet het sinds afgelopen donderdag helemaal niet meer. Gelukkig heb ik via asus nog garantie op de accu, dus heb ik ervoor gekozen om de rma via asus te laten lopen. Ben benieuwd hoelang ik hem kwijt ben. Voor de zekerheid heb ik van alles foto's gemaakt voordat ik de laptop heb opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potjandrie
  • Laatst online: 04-09 07:59
Dag mensen,

Ik heb afgelopen weekend de prachtige N550JV-CN270H aangeschaft en die loopt als een trein. Maar natuurlijk mag het allemaal zo veel sneller en ik ga dan ook een SSD aanschaffen (Samsung 840 EVO serie). Ik heb alleen niet zo veel ervaring met het vervangen van een HD in een laptop dus hebben jullie tips? Waar zou ik bijvoorbeeld aan goedkopen torx bitjes kunnen komen en is het heel belangrijk om met statische ontlading rekening te houden? Daarnaast vroeg ik me af of er iemand is die ervaring heeft met de migration software van Samsung ivm het klonen van m'n HD. Ik heb namelijk geen zin om met een bootprobleem te zitten.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier misschien model: Asus N750JV-T4103H

Ik wil graag weten of deze specifieke uitvoering ook toetsenbord verlichting heeft.

Informatie in specs op webshops is tegenstrijdig.
Informeren bij verschillende webshops heeft me niets wijzer gemaakt helaas.
Ze weten het eigenlijk helemaal niet en brabbelen maar wat. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binscow
Het is het beste om gewoon de officiële Asus site aan te houden voor dat soort informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binscow schreef op maandag 10 maart 2014 @ 16:20:
Het is het beste om gewoon de officiële Asus site aan te houden voor dat soort informatie.
Op de Asus site worden helaas helemaal geen specifieke modellen beschreven.
Wel de mededeling dat per land/regio de specs anders kunnen zijn. En dat je voor specifieke info een dealer moet benadering in jouw omgeving. Lekker vicieus cirkeltje want die hebben geen afdoende info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venuz
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 14:18:
Heeft iemand hier misschien model: Asus N750JV-T4103H

Ik wil graag weten of deze specifieke uitvoering ook toetsenbord verlichting heeft.
In deze reviews staat het verlicht toetsenbord als pluspunt genoemd:

http://www.laptopshop.be/...0jv-t4103h-be-azerty.html

Dit is een Belgisch/Azerty model.

Ook verkoopt Alternate hem. Je zou even met hen contact op kunnen nemen. Al heb je dat misschien al gedaan i.v.m. je opmerking over de webshops.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZoonvanAdam
Hallo allemaal.,

Ik heb een n76vb en ieder uur valt mijn internet uit.
ik heb van alles geprobeerd maar denk dat ik een andere netwerkkaart moet gaan kopen, want dit gaat nergerns over.

Welke kaart moet ik kopen voor deze laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Laatst online: 13-09 16:56
ZoonvanAdam schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 16:06:
Hallo allemaal.,

Ik heb een n76vb en ieeder uur valt mijn internet uit.
ik heb van alles geprobeerd maar denk dat ik een andere netwerkkaart moet gaan kopen, want dit gaat nergerns over.

Welke kaart moet ik kopen voor deze laptop?
Dat weet ik niet. Wat zijn je wensen? Kijk eens in de pricewatch. Daar is 't voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZoonvanAdam
Hostler,

Veel mensen die in dit topic posten hebben een N76 of iets soortgelijks. Een aantal van hen hebben hetzelfde probleem als ik. Ik wil dus graag weten welke netwerkkaart zij hebben aangeschaft om dit problem te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04 09:29
Na het vervangen van de HDD door een SSD en de DVD door de HDD, wat doe je met over gebleven DVD speler? Zijn er externe behuizingen waar je deze in kan stoppen om vervolgens via USB of zo weer aan je computer te kunnen hangen.

Ik wil een N550JV-CN270H gaan bestellen en hier op een gegeven moment een SSD in gaan bouwen. In dit onderwerp wordt geadviseerd om een 12.7 mm caddy te nemen.
Als ik op ebay zoek naar caddy + N550JV dan komen er resultaten met 9.5mm caddies. Hoe zit dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

9,5mm die andere past niet. Op notebookcaddy.nl bijvoorbeeld staat ook een externe bay voort de cdrom.

[ Voor 15% gewijzigd door charrel op 14-03-2014 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
Bedankt voor het antwoord, dus toch 9,5 mm nodig. Wellicht handig voor de topic starter om dit in de begin post aan te passen [Q]Ik wil een tweede harde schijf of SSD plaatsen, kan dit?
Ik had er bijna 1 besteld.

En dvd enclosures inderdaad ook gevonden, thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
nosmo king schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:06:
Bedankt voor het antwoord, dus toch 9,5 mm nodig. Wellicht handig voor de topic starter om dit in de begin post aan te passen [Q]Ik wil een tweede harde schijf of SSD plaatsen, kan dit?
Ik had er bijna 1 besteld.

En dvd enclosures inderdaad ook gevonden, thanks
Zal ik doen, betreft dit enkel de n550's of ook de n750's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewasx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-01 12:02
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje voor iemand die ook een N550JV-CN270H gekocht heeft. Ik heb zodra ik de laptop heb gekocht er een ssd in gezet, maar bij deze actie is er iets mis gegaan met de originele hdd en die is nu leeg/kappot. Ik probeer te achterhalen welke editie van windows erop staat zodat ik hem opnieuw kan installeren, en dan activeren met de key die in het bios staat. Voordeel van deze actie zou zijn dat ik dan een schone windows install heb, zonder asus cruft.
Dus de vraag is: zou iemand voor mij ff willen kijken wat de editie van windows is die erop staat (core/pro/core n/pro n/...)?
Dit kan op de volgende manier heb ik begrepen:

"Press the Windows Key + Q keys on the keyboard and type winver in the Search box, then click on the winver icon that appears on the left side of the Start Screen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
Geen idee, als je googled hierop zijn de caddies zowel voor de n550jv als voor de n750jv, dus ik zou zeggen ja!
hostler schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:22:
[...]

Zal ik doen, betreft dit enkel de n550's of ook de n750's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
ewasx schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 11:27:
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje voor iemand die ook een N550JV-CN270H gekocht heeft. Ik heb zodra ik de laptop heb gekocht er een ssd in gezet, maar bij deze actie is er iets mis gegaan met de originele hdd en die is nu leeg/kappot. Ik probeer te achterhalen welke editie van windows erop staat zodat ik hem opnieuw kan installeren, en dan activeren met de key die in het bios staat. Voordeel van deze actie zou zijn dat ik dan een schone windows install heb, zonder asus cruft.
Dus de vraag is: zou iemand voor mij ff willen kijken wat de editie van windows is die erop staat (core/pro/core n/pro n/...)?
Dit kan op de volgende manier heb ik begrepen:

"Press the Windows Key + Q keys on the keyboard and type winver in the Search box, then click on the winver icon that appears on the left side of the Start Screen."
Het is gewoon Windows 8 (non-Pro). Maar een 8 Pro schijf werkte ook prima hier, die activeerde gewoon de normale versie. Een 8.1 schijf werkt volgens mij niet zomaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

2 pagina's terug stond al welke windows versie het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Een vraagje: Ik heb een N53SV-S1886V met een Intel HD3000 chip en een GT540M (2GB GDDR5), na jaren gebruik te hebben gemaakt van Win7 heb ik zojuist 8.1 geinstalleerd. Echter merk ik op dat de laptop constant gebruik maakt van de Nvidia GPU. Ik heb geen games draaien, in de Nvidia control panel staat ook geen enkele draaiende applicatie geselecteerd op de Dedicated GPU. Dit trekt de accu natuurlijk merkbaar sneller leeg - ook als het systeem zit te idlen (Met de dedicated GPU actief)..

Zijn er hier dus meer mensen welke problemen hebben met Nvidia Optimus onder Windows 8.1?

Edit: Ook het icoontje op de taakbalk geeft aan dat er geen GPU activiteit is - het LED'je op m'n laptop licht echter constant wit op wat aangeeft dat de nvidia GPU actief is. Aan de temperatuur van de exhaust fan kan ik opmerken dat dit correct is.

[ Voor 30% gewijzigd door D4NG3R op 15-03-2014 04:52 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 15:22
En als je in ernergiebeheer kijkt bij energie schema? Mijn laptop met gt555m draait ook standaard zodra mn laptop op hoge prestaties staat. Dus mischien kan je het energie schema aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

nickertNL schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 16:50:
En als je in ernergiebeheer kijkt bij energie schema? Mijn laptop met gt555m draait ook standaard zodra mn laptop op hoge prestaties staat. Dus mischien kan je het energie schema aanpassen.
Hoge energie heeft altijd aan gestaan, ook onder Win7. Ook met energiebesparing blijft die doodleuk op de dedicated chip.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Nu online
Ik snap niet waarom mensen toch altijd dat hoge prestaties schema gebruiken...gebalanceerd werkt ook prima :X

Mijn optimus werkt prima onder 8.1, op een N56 dat wel...

Je kan binnen de instellingen ook aangeven ALTIJD de Intel kaart te gebruiken in plaats van dynamisch wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
Er schijnen wel meer problemen te zijn met windows 8.1, las ook met die combi en een n550jv, toen hielp een bios update, wellicht dat dat bij jou ook zal helpen, als die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brasov
Beste Tweakers,

Asus N550JV-CN270H staat op W7 x64, met 500GB SSD en Intel 7260 netwerk kaart. Loopt als een trein!
Mijn enige punt van ergernis is het scrollen met de touchpad. In een Word document scroll je met een normale snelheid, prima naar mijn mening. Echter in Google Chrome is de scrollsnelheid extreem hoog. Is dit aan te passen op een of andere manier? Ik erger me er aan omdat ik telkens helemaal aan het einde van de pagina kom en telkens terug moet scrollen.

Alvast bedankt!

brasov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GirlKillu
  • Laatst online: 11-09 10:26
Heeft er iemand een goede(kope) site waar je een AZERTY toetsenbord kan bestellen voor de N550?

Ik wil namelijk zeer graag de N550JV-CN270H aanschaffen, enkel is dit een type dat enkel in Nederland gemaakt wordt. In België kennen ze blijkbaar maar 1 type de LF ipv de JV met de 4500U processor..

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
GirlKillu schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 15:16:
Heeft er iemand een goede(kope) site waar je een AZERTY toetsenbord kan bestellen voor de N550?

Ik wil namelijk zeer graag de N550JV-CN270H aanschaffen, enkel is dit een type dat enkel in Nederland gemaakt wordt. In België kennen ze blijkbaar maar 1 type de LF ipv de JV met de 4500U processor..

Bedankt
Je hebt dan een frans toetsenbord nodig toch?

Wellicht hier:
http://www.asusparts.eu/e...%20Series/N550JK#Keyboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Die ga je niet goedkoop vinden ben ik bang, het is een complete top case en nog een flink karwei om te installeren ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potjandrie
  • Laatst online: 04-09 07:59
Iemand met een N550JC-CN270H die het RAM gebruik van Windows 8.1 ook zo hoog vind? Het val mij namelijk op dat er standaard zo'n 2.3 GB in gebruik is bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 16:48

EektheMan

DPC

GirlKillu schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 15:16:

Bedankt
Kijk in de Franse shops of stap gewoon een FNAC of een ander Frans computerwarenhuis binnen en vraag of ze in de database kunnen zoeken. Vaak bieden ze meer modellen aan dan ze tentoonstellen in de winkel.
Het model met Touchscreen en AZERTY is de N550JV-CM252H. Maar dan betaal je wel 100 Euro meer voor het scherm (zou zelf niet meer zonder Touch screen willen. Ook wat toekomstbestendiger)

[ Voor 12% gewijzigd door EektheMan op 20-03-2014 10:13 ]

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GirlKillu
  • Laatst online: 11-09 10:26
EektheMan schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 10:11:
[...]

Kijk in de Franse shops of stap gewoon een FNAC of een ander Frans computerwarenhuis binnen en vraag of ze in de database kunnen zoeken. Vaak bieden ze meer modellen aan dan ze tentoonstellen in de winkel.
Het model met Touchscreen en AZERTY is de N550JV-CM252H. Maar dan betaal je wel 100 Euro meer voor het scherm (zou zelf niet meer zonder Touch screen willen. Ook wat toekomstbestendiger)
Bedankt. Wist niet dat dat frans was en of ze dat ook franse producten konden leveren :)
Ik ga eens kijken bij Fnac of Carrefour.
Anders een ritje naar frankrijk maken.

Enkel jammer dat ze blijkbaar enkel de touchscreen versies verkopen in frankrijk. Hoef dit niet persé voor die 100€ extra. De enige is dan met een HD ready scherm zo blijkt.. dat wil je ook niet :)

[ Voor 24% gewijzigd door GirlKillu op 20-03-2014 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Nu online
Als je blind kan typen kan je ook gewoon azerty instellen op een qwerty toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram90
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 31-05 22:19
Wanneer je bij een N550JV de harde schijf wilt migreren naar de SSD, is het dan nodig om een sata to usb 3.0 kabel te kopen? Ik heb namelijk ook een HDD-caddy besteld. Kan ik deze ook gebruiken om de SSD te verbinden met de laptop (SSD in de HDD-caddy plaatsen en deze aansluiten aan de laptop) om op die manier de migratie te laten plaats vinden? Dat zou namelijk weer wat extra kosten schelen..
Pagina: 1 ... 63 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.