Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerpentNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-03 00:39
Ik heb nu deze laptop: pricewatch: Asus N56VV-S4069H
Maar is het normaal dat hij spellen zoals World of Tanks (wat niet bepaald een zwaar spel is) op medium settings met 30fps kan draaien? Of zijn dit de limieten van deze laptop waar ik nu tegen aan loop?

Want als ik kijk naar de adapter van de monitor waar hij op draait zegt hij de Intel HD graphics terwijl er ook een GeForce 750M in zit..Klopt dit? Ik heb die Intel al geprobeerd uit te schakelen via device manager, maar dat vind de PC niet erg leuk en wil dan naar mijn idee ook niet overschakelen op nvidia. Of zit ik nu verkeerd te denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Laatst online: 24-07 11:11
SerpentNL schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 16:28:
Ik heb nu deze laptop: pricewatch: Asus N56VV-S4069H
Maar is het normaal dat hij spellen zoals World of Tanks (wat niet bepaald een zwaar spel is) op medium settings met 30fps kan draaien? Of zijn dit de limieten van deze laptop waar ik nu tegen aan loop?

Want als ik kijk naar de adapter van de monitor waar hij op draait zegt hij de Intel HD graphics terwijl er ook een GeForce 750M in zit..Klopt dit? Ik heb die Intel al geprobeerd uit te schakelen via device manager, maar dat vind de PC niet erg leuk en wil dan naar mijn idee ook niet overschakelen op nvidia. Of zit ik nu verkeerd te denken?
Je hebt inderdaad 2 grafische adapters. De Intel IGP en een Nvidia kaart. Het switchen van grafische adapters gebeurd met Nvidia Optimus.

Als je met de linkermuisknop op de shortcut van World of Tanks klikt kun je hem uitvoeren met de Nvidia gpu.

Je kunt ook de exe van de game (en elk ander spel/programma) toevoegen in het Nvidia Configuratiescherm (3D instellingen beheren > Programma-instellingen) zodat deze altijd met de Nvidia gpu uitgevoerd worden.

De Intel IGP uitzetten via apparaat beheer vind je laptop inderdaad niet erg leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerpentNL
  • Laatst online: 21-03 00:39
hostler schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 17:46:
[...]

Je hebt inderdaad 2 grafische adapters. De Intel IGP en een Nvidia kaart. Het switchen van grafische adapters gebeurd met Nvidia Optimus.

Als je met de linkermuisknop op de shortcut van World of Tanks klikt kun je hem uitvoeren met de Nvidia gpu.

Je kunt ook de exe van de game (en elk ander spel/programma) toevoegen in het Nvidia Configuratiescherm (3D instellingen beheren > Programma-instellingen) zodat deze altijd met de Nvidia gpu uitgevoerd worden.

De Intel IGP uitzetten via apparaat beheer vind je laptop inderdaad niet erg leuk ;)
Ah, hartelijk dank voor je uitleg. Moet wel zeggen dat het mij tegenvalt qua prestaties van deze kaart, ik had er iets meer van verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:39
World of Tanks is ook niet goed geoptimaliseerd, gebruikt slechts 1 cpu Core

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Laatst online: 15-07 13:55
heeft er al iemand zijn netwerk kaart in een asus N75sf vervangen ? gaat / kan dit ? ik las elders op google dat sommige laptop een soort van whitelist hebben en dat je niet zomaar onderdelen kon vervangen, is dit het geval bij asus ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 583470

Lang getwijfeld, maar toch maar eens een RAM upgrade doen (N56VB-S4061H)

Ik lees dat er 1x 2GB en 1x 4GB RAM in zit, dus het latje van 2GB maar eens vervangen door deze: pricewatch: Corsair Vengeance CMSX8GX3M1A1600C10

Daarna nieuwe Wi-Fi kaart aanschaffen, vind de standaard kaart echt bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen860
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-07 23:15
Anoniem: 583470 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 18:11:
Lang getwijfeld, maar toch maar eens een RAM upgrade doen (N56VB-S4061H)

Ik lees dat er 1x 2GB en 1x 4GB RAM in zit, dus het latje van 2GB maar eens vervangen door deze: pricewatch: Corsair Vengeance CMSX8GX3M1A1600C10

Daarna nieuwe Wi-Fi kaart aanschaffen, vind de standaard kaart echt bagger.
voor de wifi kaart moet je wel de hele onderkant er af halen. Dat is de rede waarom ik het toch maar niet heb gedaan anders zou er al lang een andere in zitten :)

en je kan beter een setje kopen of een zelfde soort van dat er al in zit want je geheugen sneleid word bepaald door de traagste ram module

[ Voor 9% gewijzigd door Koen860 op 25-03-2014 11:23 ]

Did you try turning off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
wat is de Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth slecht te verkrijgen in belgie zeg :( maar 3 shops ofzo die hem aanbieden maar geen enkele op voorraad ? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhill
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:55
Bram90 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 14:59:
Wanneer je bij een N550JV de harde schijf ... vinden? Dat zou namelijk weer wat extra kosten schelen..
Het is aan te bevelen de windows installatie niet te kopieeren naar de SSD. Windows zet namelijk bij installatie op een SSD wat instellingen anders dan bij installatie op een HDD. Bovendien ben je meteen alle Asus meuk kwijt als je een clean instal doet. En er staat vrij veel Asus meuk op.

Gewoon je SSD op de plek van de HDD (i.v.m. snellere aansluiting). En je HDD in de HDD-caddy. Daarna een clean instal. Let erop dat je een Torx 5 nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhill
brasov schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 12:01:
Beste Tweakers,

Asus N550JV-CN270H staat op W7 x64,...Alvast bedankt!
brasov
Heb je wel de driver voor het touchpad geïnstalleerd? (Geloof de ATK drivers?)

[ Voor 47% gewijzigd door Foxhill op 27-03-2014 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Zijn er hier mensen die linux op hun N550 draaien? Ik ben nu al een paar weken in het bezit van een (non touchscreen) N550JV waar ik de HDD van heb vervangen door een 120GB 840 EVO (dat waren 20 schroeven), en vervolgens heb ik er alleen Ubuntu 13.10 op gezet. Meneer weigerde van een DVD te booten met allemaal vage errors, maar een USB-stick boot uitkomst.

Deze laptop is op deze manier vollledig bruikbaar, en best wel snel, maar minder snel dan ik gehoopt had. Het grootste gedeelte van de fn toesten werkt, alleen die van het backlight niet (tb backlight wel), maar schermbacklight is gelukkig wel in te stellen. De wifi is instabiel op enterpirse netwerken, maar werkt gewoon goed op thuisnetwerken, dat eerste probleem heb ik "tijdelijk" opgelost met een kabel.

De subwoofer en de NVida kaart werken standaard niet, en ik heb ook geen poging gedaan deze aan de praat te krijgen. De NVida kaart had ik ook eigenlijk liever niet gehad, maar soms moet je in laptopland overbodige dingen kopen om dingen te krijgen die je wel wilt hebben, zoals een fantatisch scherm en een goede CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-07 15:04

freddyathlon

McLaren Mercedes

Helaas heb ik de beslissing genomen om mijn N76V-4038 te koop te zetten.
De laptop is absoluut een zeer krachtige machine, maar vanwege de mobiliteit kies ik liever voor een met een iets kleiner scherm, 15" bijvoorbeeld.

Voor degenen die interesse hebben, hij staat op V&A en Marktplaats:
V&A aangeboden: Asus N76VB-T4038H

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-04 11:06
Iemand problemen met de USB 2.0 poorten van de pricewatch: Asus X5QSF-S1123V? Ze doen het nu al voor een paar weken niet, maar eerst deden ze het wel en toen weer ff niet enzovoort. USB 3.0 werkt wel gewoon :/ Ik had gekeken op de site van Asus voor drivers, maar daar staan alleen drivers voor USB 3.0.

Gebruik ook pricewatch: Logitech Performance Mouse MX en die lagt soms of hapert om het zo maar te zeggen. Nu weet ik niet of het aan de muis ligt of aan de USB poorten. Lijkt dat het aan de muis ligt, wan de receiver zit in een werkende USB 3.0 poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Michielodc schreef op donderdag 03 april 2014 @ 16:55:
Iemand problemen met de USB 2.0 poorten van de pricewatch: Asus X5QSF-S1123V? Ze doen het nu al voor een paar weken niet, maar eerst deden ze het wel en toen weer ff niet enzovoort. USB 3.0 werkt wel gewoon :/ Ik had gekeken op de site van Asus voor drivers, maar daar staan alleen drivers voor USB 3.0.

Gebruik ook pricewatch: Logitech Performance Mouse MX en die lagt soms of hapert om het zo maar te zeggen. Nu weet ik niet of het aan de muis ligt of aan de USB poorten. Lijkt dat het aan de muis ligt, wan de receiver zit in een werkende USB 3.0 poort.
Probeer eens de chipset drivers van intel opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwesa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-01-2023
Ik heb gisteren een n550 gekocht met win8. Maar ik wordt helemaal gek. Met geen mogelijkheid krijg ik win8 updates geïnstalleerd. De heleboel loopt telkens vast, updates worden niet geïnstalleerd enz.enz.

Heeft iemand dit ook al gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
hostler schreef op donderdag 03 april 2014 @ 17:57:
[...]

Probeer eens de chipset drivers van intel opnieuw te installeren.
Werkt nog steeds niet :(

Ik heb de driver opnieuw geïnstalleerd. Na de eerste keer updaten zacht ik bij apparaatbeheer code 43 staan. Er stond bij dat die niet correct werkte en daarom was uitgeschakeld. Na een tweede installatie plus opnieuw opstarten was de error weg, maar deed die het nog steeds niet goed.

Via de USB2.0 poorten kan ik mijn muis wel opladen, maar de draadloze ontvanger werkt niet... Het rare ervan is, is dat de computer het ergens wel herkent. Als ik mijn muis heb aangesloten doet mijn touchpad het niet. Als ik de receiver in een USB3.0 poort stop, werkt mijn touchpad ook niet en als ik hem eruit haal weer wel(zoals het hoort dus)

Edit: werkt na alle software van de muis eraf te hebben gegooid. Waarom had ik dat niet meteen gedaan 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Michielodc op 04-04-2014 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Michielodc schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 01:18:
[...]

-knip-

Edit: werkt na alle software van de muis eraf te hebben gegooid. Waarom had ik dat niet meteen gedaan 8)7
Ach, gebeurd de beste wel eens :X

Goed om te horen dat het is opgelost en dat het probleem niet te maken had met je Asus notebook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwesa
Na 3 dagen bezig geweest te zijn met de installatie van deze laptop ben ik er toch wel even klaar mee. Morgen weer in de doos en terug er mee. Weet nog niet of ik een andere wil of mijn geld terug.

Continu vastlopen, geen updates willen installeren noem het maar op. Schone installatie gedaan met Win8.

Wederom probleem na probleem, of het nou aan Win8 ligt of de Asus geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Die laptop is gewoon kapot. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwesa
Vreemde is alleen dat na een recovery alles werkt. Maar als ik Win update draai begint de ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Vreemd, heeft die van mij (en anderen lijkt mij) nooit gedaan, dus er zit wel iets niet lekker in die specifieke laptop. Als hij verder bevalt kun je gerust omruilen want ze zijn niet allemaal zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwesa
Ik ga nog een poging ondernemen. Terug naar fabrieksinstellingen, SSD erin en updaten. Mocht het dan weer misgaan ruil ik hem om. Probleem is alleen dat ze hem niet op voorraad hebben en dus moeten bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
fuqua schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 11:56:
wat is de Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth slecht te verkrijgen in belgie zeg :( maar 3 shops ofzo die hem aanbieden maar geen enkele op voorraad ? :(
na lang zoeken kwam ik erachter dat azerty.nl ook in belgie levert en belgische betalings methodes ondersteund ! super blij mee, azerty heeft bij deze een vaste klant erbij.

vrijdag ochtend besteld, zaterdag ochtend in huis ! :D

netwerkkaartje vervangen was super simpel, haal het paneel aan achterzijde los met de 2 schroeven, netwerk kaartje zit dan link boven de hardeschijf. (ik schrok ervan hoe superklein deze is).
al met al in 5-10 min vervangen en up en running, laatste driver installeren wel aanbevolen btw, standaard driver van windows 8.1 was vrij bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwesa
Inmiddels heb ik de Asus n550 aan het draaien.

Maar het aansluiten van mijn tweede monitor werkt nog niet. Kan ik een tweede monitor aansluiten op de HDMI uitgang of kan dat alleen maar met de mini display poort?

Krijg namelijk geen beeld via HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04 09:29
Kan wel, maar dit moet je regelen via je Intel HD graphics contral panel, hier kan je bij display ook multiple displays selecteren.

En je moet ook via fn+f8 selecteren hoe je de 2e monitor moet gebruiken.

Zo iets, ben er zelf ook nog een beetje mee aan het spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mriceke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-07 11:14
Ik heb nog steeds problemen met wegvallende en niet automatisch connecten van de WiFi verbinding. Hebben meer mensen hier nog last van?
Ik heb de WiFi kaart vervangen voor een Intel 7260.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
Ergens in de komende dagen ga ik de koelpasta in mijn laptop(pricewatch: Asus X5QSF-S1123V) vervangen. Iemand nog tips hiervoor?

Ga Artic Silver 5 gebruiken en zag op de site dat ik bij een i7 alles mooi over het oppervlakte moet verdelen. Is voor het schoonmaken gedenatureerde alcohol van 70% goed genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:44
ik heb de asus n550lf-cn061h gekocht met en i7 4500u... nu blijkt dit geen Quadcore cpu te zijn maar in de winkel (mediamarkt) zeiden ze wel dat dit een quadcore was dus heb ik de laptop gekocht... voel me nu wel genaaid maar volgens mij kan ik niet meer ruilen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:24
Meulendijks89 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 22:44:
ik heb de asus n550lf-cn061h gekocht met en i7 4500u... nu blijkt dit geen Quadcore cpu te zijn maar in de winkel (mediamarkt) zeiden ze wel dat dit een quadcore was dus heb ik de laptop gekocht... voel me nu wel genaaid maar volgens mij kan ik niet meer ruilen :(
Ik zou eens nakijken wat je rechten zijn mbt terugbrengen als je verkeerd geinformeerd bent. Maar ik geef je weinig kans, alhoewel ik zelf (2 weken geleden) door de Mediamarkt enorm goed was geholpen met mijn defecte apparaat en ik direct mijn geld terugkreeg (terwijl ze eigenlijk een vervanged apparaat moeten aanbieden). Je kunt het gewoon proberen: wie niet waagt, wie niet wint.

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik wil dus een ASUS n76 kopen, met een SSD erbij. Nu begrijp ik dat ASUS geen recovery DVD meelevert, maar dat je die zelf moet branden? Klopt dit stappenplan dan?

1) Laptop booten met ingebouwde HDD
2) Recovery DVD's branden
3) HDD vervangen door SSD
4) Recoveren
5) HDD plaatsen in 2e slot.
:)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wourk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-04 11:58
VonFoX schreef op woensdag 16 april 2014 @ 09:12:
Ik wil dus een ASUS n76 kopen, met een SSD erbij. Nu begrijp ik dat ASUS geen recovery DVD meelevert, maar dat je die zelf moet branden? Klopt dit stappenplan dan?

1) Laptop booten met ingebouwde HDD
2) Recovery DVD's branden
3) HDD vervangen door SSD
4) Recoveren
5) HDD plaatsen in 2e slot.
:)
Ik heb zelf de migratiesoftware van Samsung gebruikt, dat ging prima. Eerst de installatie gedaan op de HDD. Clone via Samsung migration naar SSD en afsluiten. SSD op slot 1 gedaan, HDD eruit gelaten. Opgestart, weer afgesloten en HDD in slot 2. Wellicht dat jouw manier echter ook prima werkt.
Let trouwens goed op met die schroefjes bij de schijven, die vallen maar al te vlug in je laptop... (dat duurde even voor ik m er toen weer uit had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Laatst online: 23-07 17:07
D4NG3R schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 04:44:
Een vraagje: Ik heb een N53SV-S1886V met een Intel HD3000 chip en een GT540M (2GB GDDR5), na jaren gebruik te hebben gemaakt van Win7 heb ik zojuist 8.1 geinstalleerd. Echter merk ik op dat de laptop constant gebruik maakt van de Nvidia GPU. Ik heb geen games draaien, in de Nvidia control panel staat ook geen enkele draaiende applicatie geselecteerd op de Dedicated GPU. Dit trekt de accu natuurlijk merkbaar sneller leeg - ook als het systeem zit te idlen (Met de dedicated GPU actief)..

Zijn er hier dus meer mensen welke problemen hebben met Nvidia Optimus onder Windows 8.1?

Edit: Ook het icoontje op de taakbalk geeft aan dat er geen GPU activiteit is - het LED'je op m'n laptop licht echter constant wit op wat aangeeft dat de nvidia GPU actief is. Aan de temperatuur van de exhaust fan kan ik opmerken dat dit correct is.
Een beetje een late reactie, maar ik heb dit probleem af en toe ook met mijn Asus N53SV-SZ404V. Als hij lang aan heeft gestaan (en bvb op slaapstand of met fast boot ipv helemaal uit), dan lijkt hij ook de GT540m te blijven gebruiken. Een een restart lost dit bij mij altijd op. En gezien ik een Samsung EVO SSD erin heb zitten, duurt dat niet lang en stoort het mij niet echt. Ik heb al geprobeerd de drivers van de Nvidia en de Intel te updaten naar de laatste versie, maar dit verandert niets.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:44
heb inmiddels de Asus N750JV-T4195H in huis, hele mooie laptop maar het beeldscherm van de 15inch versies is wel mooier want dat is IPS, deze heeft een tft scherm, vind ik wel een beetje jammer maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Kun je bij alle Asus notebook zelf recovery DVDs branden? Dat wordt me na veel Google-en niet duidelijk.
Update: dat zou dus met ASUS Backtracker moeten kunnen (voor Windows 8 ). AI recovery werkt niet onder Win8.

Backtracker maakt een recovery op USB. Dan hoef ik niets te klonen oid, maar dan maak ik dus eerst een image met Backtracker op USB, dan HDD vervangen door SSD, recoveren vanaf de USB.

Kan iemand zeggen of dit gaat werken want het geld brandt een gat in mijn zak ;)

[ Voor 64% gewijzigd door VonFoX op 18-04-2014 09:51 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-07 13:03
Wil misschien de asus n550jv-cn270h aanschaffen.
Een puntje waardoor ik nog twijfel is de wifi adapter. Lees hier en op verschillende andere sites dat de wifi adapter nogal te wensen over laat. Slechte verbinding en traag.
Vind het natuurlijk wel belangrijk dat ik een snelle en stabiele wifi verbinding heb. Is dit een probleem waar elke asus n550 last van heeft of zijn het toch vaak defecte adapters die het probleem veroorzaken?
Zou het erg vervelend vinden om een laptop van €900 aan te schaffen en je kan er geen films mee streamen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binscow
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-07 15:26
paul99 schreef op zondag 20 april 2014 @ 10:49:
Wil misschien de asus n550jv-cn270h aanschaffen.
Een puntje waardoor ik nog twijfel is de wifi adapter. Lees hier en op verschillende andere sites dat de wifi adapter nogal te wensen over laat. Slechte verbinding en traag.
Vind het natuurlijk wel belangrijk dat ik een snelle en stabiele wifi verbinding heb. Is dit een probleem waar elke asus n550 last van heeft of zijn het toch vaak defecte adapters die het probleem veroorzaken?
Zou het erg vervelend vinden om een laptop van €900 aan te schaffen en je kan er geen films mee streamen ;)
Dat word ook gezegd over de N56VM die ik heb, maar heb er persoonlijk nooit problemen mee gehad. Streamen gaat helemaal zoals het hoort. Mocht je toch niet tevreden zijn, dan kun je voor een klein bedrag een wifi kaartje naar keuze erin zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Wat voor audio set-up(Software, drivers, koptelefoon, instellingen) gebruiken jullie? Zijn jullie tevreden met jullie set-up?

Ik zelf gebruik Realtek HD Audio Configuratie(Driver versie 6.0.1.7083) icm met een sony xb500 koptelefoon. Ik gebruik het volgede maxxaudio instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/8htoD.jpg

Verder heb ik niet aan equalizers oid gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Mriceke schreef op woensdag 09 april 2014 @ 09:56:
Ik heb nog steeds problemen met wegvallende en niet automatisch connecten van de WiFi verbinding. Hebben meer mensen hier nog last van?
Ik heb de WiFi kaart vervangen voor een Intel 7260.
dit had ik juist met de standaard wifi kaartje wat er in zat, icm de standard router/wifi van telenet, die kon het niet verdragen dat er 2 ipads, 2 iphones en een laptop tegelijk druk bezig waren op de wifi, dan kwam het regelmatig voor dat de laptop er dan tussen uit knalde.

met de nieuwe router en wifikaartje heb ik dit probleem niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-07 17:07
Ik wil een N550 gaan kopen, maar kan niet ontdekken of er nog meer verschillen zijn tussen deze twee uitvoeringen dan de harde schijf die bij de duurdere een 7200 rpm 750 GB is en bij de ander een 5400 rpm 500GB.

pricewatch: Asus N550JV-CM068H
pricewatch: Asus N550JV-CN270H

Zijn de schermen wel allebei hetzelfde (IPS) of heeft de één een mat scherm en de ander een glanzend scherm?

Is het aan te raden om voor de 7200 rpm schijf te gaan of kan ik voor het prijsverschil beter de 5400 rpm omwisselen voor een SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-07 03:16
De 068 heeft inderdaad een glanzend scherm en touch.
De 270 heeft een mat scherm en geen touch.

Mijn mening:
Ik zou er sowieso een SSD in doen, welke HDD je ook hebt... Eenmaal over is echt niet meer terug willen. Ik prefereer een mat scherm. Minder reflectie. Maar dat is echt persoonlijk. Net als dat ik ook geen touch hoef op mijn laptop. Laptop van mijn vriendin heeft dat en ik vind het gewoonweg vies al die vlekken op je scherm (je blijft poetsen).

[ Voor 21% gewijzigd door -MD- op 22-04-2014 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
Vind zelf een glanzend scherm mooier, al heb je inderdaad veel meer reflectie. Het nut van een touchscherm ontgaat mij ook een beetje bij een laptop, al heb ik nog nooit met Windows 8 gewerkt, misschien dat het daar wel nut heeft.

Twijfel om nu de 270 te kopen of te wachten op een eventuele vakantiegeld btw actie bij MM/Saturn en dan de 068 te kopen voor 50 euro meer dan de 270 nu.

Iemand ervaringen met het touchscherm en of je daar veel gebruik van maakt of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Hey kids,

Mijn N56VM gaat meestal niet aan. Soms als ik een tijd wacht na het insteken van de stekker (ik heb geen werkende accu), dan start hij plotseling wel op en is hij volledig functioneel.

Iemand ideeën? Zoniet, dan gaat hij in de oven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-07 03:16
rvanpruissen schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 13:05:
Hey ?,

Mijn N56VM gaat meestal niet aan. Soms als ik een tijd wacht na het insteken van de stekker (ik heb geen werkende accu), dan start hij plotseling wel op en is hij volledig functioneel.

Iemand ideeën? Zoniet, dan gaat hij in de oven :)
Ik denk dat als je de accu er uit haalt hij het wel meteen doet.
Moet de laptop natuurlijk wel aan netstroom hangen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen

rvanpruissen

rePear.it

-MD- schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 13:59:
[...]

Ik denk dat als je de accu er uit haalt hij het wel meteen doet.
Moet de laptop natuurlijk wel aan netstroom hangen ;).
Ok, wellicht was mijn eerdere bericht wat aan de korte kant :) Wat ik al heb geprobeerd:
  • Zonder accu;
  • Ander geheugen;
  • Andere oplader;
  • Koelpasta vervangen;
  • Powerknop lang inhouden (iets met opgebouwde spanning :?)
Thanks ennieweej :) Ik sta open voor ALLE suggesties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhill
Sinds een paar maand heb ik de Asus n550jv-cn270h. Ik heb hem opnieuw geïnstalleerd vanwege een SSD en heb daarna ge-update naar Windows 8.1

Nu probeer ik via HDMI de receiver aan te sluiten, die vervolgens via HDMI naar de tv lust. Beeld gaat prima, maar geluid niet. Met mijn tv en receiver op dezelfde instellingen werkt alles wel met mijn vriendin haar laptop en onze 'woonkamer' pc. Dus het zit 'm in de laptop.

Bij afspeelapparaten staat Digitale Audio (HDMI) wel vermeld, maar er staat dat deze niet is aangesloten.

Ik heb de nieuwste Nvidia en Realtek drivers. Ik heb al geprobeerd de laptop luidsprekers uit te schakelen. Ik heb de Realtek drivers al ge-de-installeert en weer geïnstalleerd, ik heb de Nvidia drivers als opnieuw geïnstalleerd. Niets werkt tot nu toe :/ .

Oplossingen die ik op internet kan vinden, werken nog niet in mijn geval. Iemand nog tips?

---
kleinelievewolff schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 11:26:
Is het aan te raden om voor de 7200 rpm schijf te gaan of kan ik voor het prijsverschil beter de 5400 rpm omwisselen voor een SSD?
Ik heb de cn270h en heb een extra SSD ingebouwd (HDD verplaatst naar HDD-caddy). Daarvoor heb ik een paar weken zonder SSD gedraaid. Het is een wereld van verschil. Vooral met opstarten van Windows en opstarten van programma's. Word start instant, en zelfs Photoshop is lekker snel.
Meulendijks89 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 22:44:
ik heb de asus n550lf-cn061h gekocht met en i7 4500u... ... kan ik niet meer ruilen :(
Mediamarkt heeft mij op dezelfde manier verkeert voorgelicht. Ze zeiden exact hetzelfde bij dezelfde laptop. Ik vertrouwde het niet omdat ik dacht dat deze niet quadcore was en heb het in de winkel even snel nagezocht op mijn mobiel. Ga gewoon naar de servicebalie en doe je verhaal, hopelijk zijn ze redelijk. Succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
kleinelievewolff schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 13:01:
Vind zelf een glanzend scherm mooier, al heb je inderdaad veel meer reflectie. Het nut van een touchscherm ontgaat mij ook een beetje bij een laptop, al heb ik nog nooit met Windows 8 gewerkt, misschien dat het daar wel nut heeft.

Twijfel om nu de 270 te kopen of te wachten op een eventuele vakantiegeld btw actie bij MM/Saturn en dan de 068 te kopen voor 50 euro meer dan de 270 nu.

Iemand ervaringen met het touchscherm en of je daar veel gebruik van maakt of niet?
Ik heb de 068. Touchscreen werkt prima, maar echt gebruik ervan maken doe ik niet. Windows maakt het niet echt aantrekkelijk om er gebruik van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen

rvanpruissen

rePear.it

Foxhill schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 22:03:
Sinds een paar maand heb ik de Asus n550jv-cn270h. Ik heb hem opnieuw geïnstalleerd vanwege een SSD en heb daarna ge-update naar Windows 8.1

Nu probeer ik via HDMI de receiver aan te sluiten, die vervolgens via HDMI naar de tv lust. Beeld gaat prima, maar geluid niet. Met mijn tv en receiver op dezelfde instellingen werkt alles wel met mijn vriendin haar laptop en onze 'woonkamer' pc. Dus het zit 'm in de laptop.

Bij afspeelapparaten staat Digitale Audio (HDMI) wel vermeld, maar er staat dat deze niet is aangesloten.

Ik heb de nieuwste Nvidia en Realtek drivers. Ik heb al geprobeerd de laptop luidsprekers uit te schakelen. Ik heb de Realtek drivers al ge-de-installeert en weer geïnstalleerd, ik heb de Nvidia drivers als opnieuw geïnstalleerd. Niets werkt tot nu toe :/ .

Oplossingen die ik op internet kan vinden, werken nog niet in mijn geval. Iemand nog tips?

---

[...]
Ik heb de cn270h en heb een extra SSD ingebouwd (HDD verplaatst naar HDD-caddy). Daarvoor heb ik een paar weken zonder SSD gedraaid. Het is een wereld van verschil. Vooral met opstarten van Windows en opstarten van programma's. Word start instant, en zelfs Photoshop is lekker snel.

[...]

Mediamarkt heeft mij op dezelfde manier verkeert voorgelicht. Ze zeiden exact hetzelfde bij dezelfde laptop. Ik vertrouwde het niet omdat ik dacht dat deze niet quadcore was en heb het in de winkel even snel nagezocht op mijn mobiel. Ga gewoon naar de servicebalie en doe je verhaal, hopelijk zijn ze redelijk. Succes in ieder geval!
Wat ik zo kan bedenken:
  1. [s]
  2. Nieuwste drivers geïnstalleerd?
  3. [/s]
  4. Andere HDMI kabel
  5. fn-Functietoets (F7?) om video output te wisselen (zoals je dat bij een beamer doet)
  6. Onkyo receiver? --> Die hebben soms een wat kieskeurig (lees half werkend) HDMI board.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Laatst online: 23:17
rvanpruissen schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 17:13:
[...]
  • Powerknop lang inhouden (iets met opgebouwde spanning :?)
Even een korte toelichting :P

Je laptop zit vol met condensatoren. Deze houden kunnen een klein beetje stroom vasthouden en zolang je niets activeert, zal het lang duren voor het "weg gelekt is".

Haal je de accu weg, stroomkabel eraf en druk je 20 tellen op de Power On knop, dan zal je de condensatoren dwingen leeg te lopen. Op die manier kan je in sommige gevallen eventueel geheugen wissen.

Daarom ;)

Heb op die manier aardig wat laptops weer aan de praat gekregen :P

Wat jij beschrijft klinkt als een "maandagmorgen geval" (rotte soldij of slechte voeding)
Neem contact op met Asus NL en maak aanspraak op je garantie.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mriceke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-07 11:14
fuqua schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 10:31:
[...]

dit had ik juist met de standaard wifi kaartje wat er in zat, icm de standard router/wifi van telenet, die kon het niet verdragen dat er 2 ipads, 2 iphones en een laptop tegelijk druk bezig waren op de wifi, dan kwam het regelmatig voor dat de laptop er dan tussen uit knalde.

met de nieuwe router en wifikaartje heb ik dit probleem niet meer.
Hmm, ik heb van ergernis de laptop even helemaal leeggemaakt en Windows 8.1 Pro geinstalleerd. dat ging een tijdje goed, maar ik merk nu weer dat de verbinding af en toe weg valt. Het vreemde is, hij connect nu wel automatisch met mijn WiFi netwerk als ik de laptop weer open klap. Dat deed hij eerst niet. Misschien ligt het aan de laatste driver die ik een paar dagen later heb geinstalleerd, dat was de chipset driver van Intel. Ik heb een Apple Airport Extreme (voorlaatste model) als router, en die heeft het wel altijd goed gedaan, ook met mijn oude laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhill
rvanpruissen schreef op woensdag 23 april 2014 @ 08:49:
[...]
Wat ik zo kan bedenken:
  1. [s]
  2. Nieuwste drivers geïnstalleerd?
  3. [/s]
  4. Andere HDMI kabel
  5. fn-Functietoets (F7?) om video output te wisselen (zoals je dat bij een beamer doet)
  6. Onkyo receiver? --> Die hebben soms een wat kieskeurig (lees half werkend) HDMI board.
Nieuwste drivers: check
Andere HDMI kabels: geprobeerd
Andere laptop en pc op deze HDMI kabel: die werken wel
fn-Functietoets: uitgebreid gebruikt
Onkyo receiver: nope, Yamaha receiver
Edit: Receiver heeft ook laatste firmware

Bedankt voor het mee denken. Het zit hem nog in iets anders helaas.
Al zijn de drivers up-to-date, ik vermoed toch dat er iets niet goed samenwerkt of dat er nog een instelling ergens verstopt zit ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
ObiTewodros schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 23:01:
[...]

Ik heb de 068. Touchscreen werkt prima, maar echt gebruik ervan maken doe ik niet. Windows maakt het niet echt aantrekkelijk om er gebruik van te maken.
En hoe (erg) zijn de reflecties? En zie je veel vingerafdrukken als je het touchscreen gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen

rvanpruissen

rePear.it

Foxhill schreef op donderdag 24 april 2014 @ 08:57:
[...]

Nieuwste drivers: check
Andere HDMI kabels: geprobeerd
Andere laptop en pc op deze HDMI kabel: die werken wel
fn-Functietoets: uitgebreid gebruikt
Onkyo receiver: nope, Yamaha receiver
Edit: Receiver heeft ook laatste firmware

Bedankt voor het mee denken. Het zit hem nog in iets anders helaas.
Al zijn de drivers up-to-date, ik vermoed toch dat er iets niet goed samenwerkt of dat er nog een instelling ergens verstopt zit ofzo.
Soms is er ook een probleem als de TV niet op de juiste input stond tijdens de installatie van de driver. Je zou nog eens kunnen proberen je nVidia kaart te uninstallen en dan windows opnieuw op te starten met de HDMI kabel er vanaf het begin af aan ingestoken en de TV op de juiste input. Krijg je trouwens wel beeld tijdens de POST? Misschien is er ook wel een HDMI instelling in de BIOS te vinden bedenk ik me nu...

Succes ermee in ieder geval ;)

PS. Interessant stuk voor als je écht radeloos bent: http://www.thehtpc.net/ht...-issues-once-and-for-all/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venuz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-10-2023
Foxhill schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 22:03:

Dit had ik ook en vond bij de Owners Lounge op notebookcheck.com de oplossing.
De HDMI gaat vanuit de onboard chip, m.a.w. je moet de laatste drivers van Intel hebben en niet van Nivida of Realtek.

Good luck :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-07 17:28

Zalmanman

So long,

Sorry voor deze stomme vraag - ik zou dit zelf moeten kunnen uitvogelen - maar ik ben nogal verward geraakt. Is er iemand die mij kan vertellen of de N53SV-S1827V wel of niet SATA III (6GB/s) support heeft? Ik heb in ieder geval de Intel HM65 chipset, dus tot zover gaat de ondersteuning.

HWiNFO64 zegt dit:
code:
1
2
3
SATA Ports 2 and 3: Supported
SATA Port 1 6 Gb/s: Supported
SATA Port 0 6 Gb/s: Supported

Dit is wat er over de SATA poorten gezegd wordt (minus de e-SATA dingetjes):
code:
1
2
3
4
5
    Port Type:  SATA
Internal Reference: J8J1
Internal Connector Type:    None
External Reference: SATA Port 0 Direct Connect
External Connector Type:    SAS/SATA Plug Receptacle
code:
1
2
3
4
5
Internal Reference: J7G1 - SATA Port 2
Internal Connector Type:    SAS/SATA Plug Receptacle
External Reference: Unknown
External Connector Type:    None
code:
1
2
3
4
5
Internal Reference: J7G2 - SATA Port 1
Internal Connector Type:    SAS/SATA Plug Receptacle
External Reference: Unknown
External Connector Type:    None

En dit is het verhaal over de SATA-controller:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
[General Information]
Device Name:    Intel Cougar Point-M PCH - SATA AHCI 6-Port Controller [B3]
Original Device Name:   Intel Cougar Point-M PCH - SATA AHCI 6-Port Controller [B3]
Device Class:   Serial ATA Controller
Revision ID:    5
Bus Number: 0
Device Number:  31
Function Number:    2
PCI Latency Timer:  0
Hardware ID:    PCI\VEN_8086&DEV_1C03&SUBSYS_11471043&REV_05

[System Resources]
Interrupt Line: IRQ19
Interrupt Pin:  INTB#
I/O Base Address 0  E0B0
I/O Base Address 1  E0A0
I/O Base Address 2  E090
I/O Base Address 3  E080
I/O Base Address 4  E060
Memory Base Address 5   DF006000

[Features]
Bus Mastering:  Enabled
Running At 66 MHz:  Capable
Fast Back-to-Back Transactions: Capable

[SATA Host Controller]
Interface Speed Supported:  Gen3 6.0 Gbps
Number Of Ports:    6
External SATA Support:  Not Capable
Aggressive Link Power Management:   Capable
Staggered Spin-up:  Not Capable
Mechanical Presence Switch: Not Capable
Command Queue Acceleration: Capable
AHCI Status:    Enabled
AHCI Version:   1.30
Ports Implemented:  0, 2

[SATA Port#0]
Port Status:    Device Present, Phy communication established
Current Interface Speed:    Gen2 3.0 Gbps
External SATA Port: Not Capable
Hot Plug:   Not Capable
Device Type:    SATA

[SATA Port#2]
Port Status:    Phy in offline mode
External SATA Port: Not Capable
Hot Plug:   Not Capable

[Driver Information]
Driver Manufacturer:    Intel
Driver Description: Intel(R) Mobile Express Chipset SATA AHCI Controller
Driver Provider:    Intel
Driver Version: 10.1.0.1008
Driver Date:    06-Nov-2010
DeviceInstanceId    PCI\VEN_8086&DEV_1C03&SUBSYS_11471043&REV_05\3&11583659&0&FA

Daarna dit over de HDD:
code:
1
2
3
[General Information]
Drive Controller:   Serial ATA 3Gb/s @ 1.5Gb/s
Drive Model:    Seagate ST9750420AS

En de ODD:
code:
1
Drive Controller:   Serial ATA 1.5Gb/s

Kan ik hieruit dan concluderen dat de ODD op een 1,5Gb/s lijn zit en dat de HDD op een teruggeklokte 6,0Gb/s lijn zit?

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GirlKillu
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-07 15:22
Iemand een zicht wanneer de nieuwe N550-JK laptops komen?
Als je googled zie ik ze al meer dan een maand "zichtbaar" op bepaalde sites als centralpoint, maxict, laptopshop,... maar nooit in voorraad, in andere EU landen zie je al wel volop deze types.

Vooral de Asus N550JK-CN101H (Met SSD) spreek me enorm aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Laatst online: 23:17
@Zalmanman: Ik mis in je verhaal waar de ODD & HDD zijn aangesloten.

Zoals ik het uit je verhaal haal, heeft het moederbord 2 S-ATA 3 (6Gbit) aansluitingen en de Chipset/Controller ondersteunt er 6 ;)

Gewoon de SSD inbouwen :P

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
GirlKillu schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:29:
Iemand een zicht wanneer de nieuwe N550-JK laptops komen?
Als je googled zie ik ze al meer dan een maand "zichtbaar" op bepaalde sites als centralpoint, maxict, laptopshop,... maar nooit in voorraad, in andere EU landen zie je al wel volop deze types.

Vooral de Asus N550JK-CN101H (Met SSD) spreek me enorm aan.
damn ! i was me er niet eens van bewust dat er al weer een nieuwe serie uit was ! en nu blijkt er alweer een nieuwere aan te komen :D

op deze zit ik te wachten ! N750JK, waarom nog nergens te koop !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:59
fuqua schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:12:
[...]
damn ! i was me er niet eens van bewust dat er al weer een nieuwe serie uit was ! en nu blijkt er alweer een nieuwere aan te komen :D

Tijdens mijn zoektocht vond ik ze in Duitsland, België, Frankrijk etc. Allemaal landen waar men geen QWERTY keyboard gebruikt. In de UK, onze Europese QWERTY broeders, zijn ze ook nog niet leverbaar. Blijkbaar zijn die allemaal naar de US gegaan ofzo >:)

Ben ook erg benieuwd naar een datum.

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
BerendBoon schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:33:
[...]

Tijdens mijn zoektocht vond ik ze in Duitsland, België, Frankrijk etc. Allemaal landen waar men geen QWERTY keyboard gebruikt. In de UK, onze Europese QWERTY broeders, zijn ze ook nog niet leverbaar. Blijkbaar zijn die allemaal naar de US gegaan ofzo >:)

Ben ook erg benieuwd naar een datum.
dammit, ben ook benieuwd naar de prijzen, schijnt een ips scherm in te zitten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

D_Jeff schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:49:
@Zalmanman: Ik mis in je verhaal waar de ODD & HDD zijn aangesloten.

Zoals ik het uit je verhaal haal, heeft het moederbord 2 S-ATA 3 (6Gbit) aansluitingen en de Chipset/Controller ondersteunt er 6 ;)

Gewoon de SSD inbouwen :P
Bovenstaande heb ik ook gewoon gedaan. En het valt niet tegen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Zalmanman@Klapdoosch:~$ dmesg | grep SATA
[    1.744239] ahci 0000:00:1f.2: AHCI 0001.0300 32 slots 6 ports 6 Gbps 0x5 impl SATA mode
[    1.753227] ata1: SATA max UDMA/133 abar m2048@0xdf006000 port 0xdf006100 irq 46
[    1.753231] ata3: SATA max UDMA/133 abar m2048@0xdf006000 port 0xdf006200 irq 46
[    2.072570] ata3: SATA link up 3.0 Gbps (SStatus 123 SControl 300)
[    2.072589] ata1: SATA link up 6.0 Gbps (SStatus 133 SControl 300)
Zalmanman@Klapdoosch:~$

De SSD draait dus op 6Gb/s en de HDD op 3Gb/s. 10 seconden vanaf de bootloader tot ingelogd en wel. I'm happy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BURN3R
  • Laatst online: 13-07 12:18
fuqua schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:12:
[...]

Dit is het model waar ik ook al een tijdje op aan het wachten ben, bij centalpoint stond tot gisteren "Verwachte voorraad datum: maandag 28 april 2014".
Nu staat er plots "Verwachte voorraad datum: zondag 18 mei 2014"

Zo kan het nog wel even gaan duren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:39

TommieW

Numa numa.

Zalmanman schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 17:59:
[...]

Bovenstaande heb ik ook gewoon gedaan. En het valt niet tegen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Zalmanman@Klapdoosch:~$ dmesg | grep SATA
[    1.744239] ahci 0000:00:1f.2: AHCI 0001.0300 32 slots 6 ports 6 Gbps 0x5 impl SATA mode
[    1.753227] ata1: SATA max UDMA/133 abar m2048@0xdf006000 port 0xdf006100 irq 46
[    1.753231] ata3: SATA max UDMA/133 abar m2048@0xdf006000 port 0xdf006200 irq 46
[    2.072570] ata3: SATA link up 3.0 Gbps (SStatus 123 SControl 300)
[    2.072589] ata1: SATA link up 6.0 Gbps (SStatus 133 SControl 300)
Zalmanman@Klapdoosch:~$

De SSD draait dus op 6Gb/s en de HDD op 3Gb/s. 10 seconden vanaf de bootloader tot ingelogd en wel. I'm happy!
offtopic:
Welke Linux distributie draai je op je Asus?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
BURN3R schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 18:05:
[...]

Dit is het model waar ik ook al een tijdje op aan het wachten ben, bij centalpoint stond tot gisteren "Verwachte voorraad datum: maandag 28 april 2014".
Nu staat er plots "Verwachte voorraad datum: zondag 18 mei 2014"

Zo kan het nog wel even gaan duren dus.
en intussen al 20 mei ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
kleinelievewolff schreef op donderdag 24 april 2014 @ 15:21:
[...]

En hoe (erg) zijn de reflecties? En zie je veel vingerafdrukken als je het touchscreen gebruikt?
Het is lastig om te zeggen hoe erg het scherm reflecteert. Persoonlijk vind ik het niet storend. Het is reflecterend, maar heb nog niet meegemaakt dat ik het scherm daardoor niet goed kan zien. Als het scherm uit is, dan zie ik wel vingerafdrukken, als het aan is kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

TommieW schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 18:07:
[...]

offtopic:
Welke Linux distributie draai je op je Asus?
Op dit moment Ubuntu 14.04. Unity is wat mij betreft volwassen genoeg nu en het draait heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passat_v5
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-06 12:08
Hallo, ik heb een asus n750v 4076 laptop, en daar zit een qualcomm atheros ar9485wb-eg wireless network adapter in. Nu beschikt deze alleen over een 2.4ghz verbinding, geen 5ghz, wat ik wel graag zou willen.
Weet iemand zo voordat ik moet openhalen, of er een minipci slot vrij is (voor bv de INTEL CENTRINO ULTIMATE-N 6300 erin te plaatsen)
Of zijn er andere vrije sloten beschikbaar in deze laptop waar ik een andere wireless network adapter kan in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
http://www.lasystems.be/A...-Win8/product/382723.html

de Asus 750JK op voorraad daar schijnbaar 12 stuks, wel AZERTY want belgie enzo :( ik ben wel sceptisch nergens op voorraad maar daar maar liefst 12 stuks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
passat_v5 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 14:40:
Hallo, ik heb een asus n750v 4076 laptop, en daar zit een qualcomm atheros ar9485wb-eg wireless network adapter in. Nu beschikt deze alleen over een 2.4ghz verbinding, geen 5ghz, wat ik wel graag zou willen.
Weet iemand zo voordat ik moet openhalen, of er een minipci slot vrij is (voor bv de INTEL CENTRINO ULTIMATE-N 6300 erin te plaatsen)
Of zijn er andere vrije sloten beschikbaar in deze laptop waar ik een andere wireless network adapter kan in steken.
zoals ik met mijn N75 heb gedaan, de oude kaartje eruit en nieuwe erin. ik neem aan dat je de wifi/bluetooth kaartje bedoelt toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passat_v5
bedankt voor je reactie.

http://www.qca.qualcomm.c...ploads/2013/11/AR9485.pdf

Dit is een chip on board, niet een kaartje, vandaar de vraag of er nog sloten vrij zijn waar iets anders in past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
passat_v5 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 14:52:
bedankt voor je reactie.

http://www.qca.qualcomm.c...ploads/2013/11/AR9485.pdf

Dit is een chip on board, niet een kaartje, vandaar de vraag of er nog sloten vrij zijn waar iets anders in past.
en de link die je gaf is degene die je wil ? want dat is juist een 2.4Ghz en je zei een 5Ghz te willen. maar waarom ga je voor zo iets en niet simpel voor een kaartje ?

this tegenwoordig al wat als een laptop nog ruimte heeft voor een extra HD en geheugen, voor zo iets waarvan ik vermoed dat direct op het moederbord moet of via pci-e kaartje ofzo ? durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passat_v5
De link die ik doorgaf (http://www.qca.qualcomm.c...ploads/2013/11/AR9485.pdf) die zit nu in de laptop ja, en die werkt alleen op 2.4ghz
Vandaar dat ik er een andere in wil hebben, die op 5ghz werkt, maar wil weten of bv zo'n (http://www.intel.com/cont...rino-ultimate-n-6300.html) in mijn laptop past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
passat_v5 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:05:
De link die ik doorgaf (http://www.qca.qualcomm.c...ploads/2013/11/AR9485.pdf) die zit nu in de laptop ja, en die werkt alleen op 2.4ghz
Vandaar dat ik er een andere in wil hebben, die op 5ghz werkt, maar wil weten of bv zo'n (http://www.intel.com/cont...rino-ultimate-n-6300.html) in mijn laptop past.
ah zo nu snap ik je, ze zijn bij de 750 serie van wifi pci-e kaartjes afgestapt ? damn. En die chip-on-board is niet een geval dat je kunt verwisselen. ? (zoals een cpu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passat_v5
fuqua schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:10:
[...]

ah zo nu snap ik je, ze zijn bij de 750 serie van wifi pci-e kaartjes afgestapt ? damn. En die chip-on-board is niet een geval dat je kunt verwisselen. ? (zoals een cpu)
misschien dat iemand dat ook weet hier??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
passat_v5 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:45:
[...]

misschien dat iemand dat ook weet hier??
ik denk het niet, heb toendertijd gelijksoortige vraag gehad, maar geen antwoord op gehad. Het beste wat je kunt doen is op de onderkant van je laptop kijken en zien of er een wifi symbooltje op de buitenkant staat (staan ook symbolen op waar de hd en geheugen enzo zit), als je laptop netzo iets als de mijne is N75 dan kun je die klep openschroeven (2 schroefjes) en dan zie je gelijk in die ruimte of er een mini pci-e poortje zit.

ik had mijn wifi kaartje ook vervangen door een Intel Dual Band Wireless-AC 7260.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enbroerse
  • Laatst online: 30-01 17:15
Als er bij de Asus N750JV-T4179H in de specificaties staat dat de wifi Wireless N, Wireless G, Wireless B is. Betekent dat dat je op 2,4 en 5ghz kunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 594020

N vraagje!

Heeft iemand ervaring met de n550jk. Ik wil deze graag halen i.v.m. de betere grafische kaart. Ik kan echter amper verkooppunten vinden in NL? Hoe komt dit en weet iemand hoe ik aan deze laptop kan komen (normale prijs)?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
enbroerse schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 10:13:
Als er bij de Asus N750JV-T4179H in de specificaties staat dat de wifi Wireless N, Wireless G, Wireless B is. Betekent dat dat je op 2,4 en 5ghz kunt?
Meestal vermelden ze A er bij als er sprake is van 5Ghz ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enbroerse
Meulendijks89 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 22:49:
heb inmiddels de Asus N750JV-T4195H in huis, hele mooie laptop maar het beeldscherm van de 15inch versies is wel mooier want dat is IPS, deze heeft een tft scherm, vind ik wel een beetje jammer maar goed.
Ik wil een n750 via coolblue bestellen, maar daar staat op de website wel dat het een IPS beeldscherm is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enbroerse
Hoe is het geluid op de N760JV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-03 12:37
Nog even voor de mensen met een n550, twee handige tooltjes om het koelsysteem optimaal te benutten en te zorgen dat hij niet gaat throttlen:

- Notebookfancontrol: http://www.computerbase.de/forum/showthread.php?t=1070494
Schema voor de n550 kiezen, of n750 (werkt ook goed voor de n56) en zorgen dat het met windows opstart. Zorgt voor minimaal 10 graden lagere cpu temp bij bijv gamen.

- Throttlestop: http://www.techpowerup.com/downloads/2288/throttlestop-6-00/
De maximale temperatuur grens voor de gpu staat erg laag bij de n550, i.p.v. alleen de gpu te throttlen wordt ook de cpu speed beïnvloed. M.b.v. dit tooltje valt er wel fatsoenlijk te gamen met deze laptop.

En een vraagje voor de n550 gebruikers met toetsenbordverlichting, hebben jullie ook last van slijtage van de toetsen? Bij mij vervagen de letters, vooral de v en de m.

[ Voor 3% gewijzigd door Niekjuh op 02-05-2014 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-01 16:09

xychix

FreeBSD Rules !

Ik heb zojuist een N550JV-CN270H besteld bij 4launch, chat met de helpdesk verzekerde mij dat er 1x8Gig ram in zou zitten en dat een extra stripje " Corsair 1x8GB, DDR3 SODIMM, PC12800, CL11, Value" zou moeten werken om er 16Gig van te maken.

Ook een "Crucial SSD 2.5", 240GB, SATA600, M500" erbij besteld.

Nu mijn vraag, ik moet nog op zoek naar een hdd-caddy. Moet hier een 9.6mm of een 12.7mm caddy in (op de plek van de dvd-rw).

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
xychix schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 17:01:
Ik heb zojuist een N550JV-CN270H besteld bij 4launch, chat met de helpdesk verzekerde mij dat er 1x8Gig ram in zou zitten en dat een extra stripje " Corsair 1x8GB, DDR3 SODIMM, PC12800, CL11, Value" zou moeten werken om er 16Gig van te maken.

Ook een "Crucial SSD 2.5", 240GB, SATA600, M500" erbij besteld.

Nu mijn vraag, ik moet nog op zoek naar een hdd-caddy. Moet hier een 9.6mm of een 12.7mm caddy in (op de plek van de dvd-rw).
ik heb mijn ssd los in de bay zitten (asus n75) en beetje opgevuld met papier zodat het niet beweegt. zit nu al meer dan een jaar zo.

this maar hoe mooi je het wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-07 23:52
xychix schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 17:01:
9.6mm

Assumption is the mother of all fuck-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
waar zit trouwens de fan uitlaat op de N750/550 ?? achterzijde ? want op de foto's zie ik ze niet aan de zijkanten.

YouTube: ASUS N550JK Review! New Multimedia Laptop 2014 With Maxwell Graphics

volgens deze youtuber zit de fan uitlaat aan de onderzijde en achterzijde.

tevens komt hij uit zweden waar de qwerty versie dus al te koop i
s.

zie net op pricewatch dat deze versie te koop is in een aantal nederlandse webshops.

Asus N750JK-T4068H i7-4700HQ W8

ik wacht nog even op verlicht toetsenbord, ssd en 4GB Geforce versie.

[ Voor 75% gewijzigd door fuqua op 07-05-2014 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passat_v5
fuqua schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:52:
[...]

ik denk het niet, heb toendertijd gelijksoortige vraag gehad, maar geen antwoord op gehad. Het beste wat je kunt doen is op de onderkant van je laptop kijken en zien of er een wifi symbooltje op de buitenkant staat (staan ook symbolen op waar de hd en geheugen enzo zit), als je laptop netzo iets als de mijne is N75 dan kun je die klep openschroeven (2 schroefjes) en dan zie je gelijk in die ruimte of er een mini pci-e poortje zit.

ik had mijn wifi kaartje ook vervangen door een Intel Dual Band Wireless-AC 7260.
Hoi, ik heb de intel Dual Band Wireless-AC 7260, ook gekocht, vandaag erin gezet, maar hij wil de drivers op geen enkele manier installeren, orignele drivers ook niet, niet via apparaatbeheer enz enz. Had jij daar ook problemen mee? Ik krijg foutcode 28 te zien dat is alles,
Heeft iemand nog een idee waar dat aan ligt?,
Ik heb dit kaartje ook gekocht voor mijn oudere laptop, een asus k72f, en daarbij precies hetzelfde probleem.
Aangezien jij hem wel werkend hebt, kun je me zo zeggen wat ik verkeerd doe?
Ik heb wel eerst de vorige netwerkcontroller gedelete zeg amar, installatie ongedaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
passat_v5 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 20:04:
[...]

Hoi, ik heb de intel Dual Band Wireless-AC 7260, ook gekocht, vandaag erin gezet, maar hij wil de drivers op geen enkele manier installeren, orignele drivers ook niet, niet via apparaatbeheer enz enz. Had jij daar ook problemen mee? Ik krijg foutcode 28 te zien dat is alles,
Heeft iemand nog een idee waar dat aan ligt?,
Ik heb dit kaartje ook gekocht voor mijn oudere laptop, een asus k72f, en daarbij precies hetzelfde probleem.
Aangezien jij hem wel werkend hebt, kun je me zo zeggen wat ik verkeerd doe?
Ik heb wel eerst de vorige netwerkcontroller gedelete zeg amar, installatie ongedaan maken.
heb je de antennes er wel goed inzitten, van de wifi en bluetooth ? hij pakte de eigen drivers van windows direct bij mij. heb ze daarna wel geupdate omdat de drivers van windows niet zo stabiel waren.

anders moet je proberen om netwerk kaartje ff eruit halen en opnieuw intedoen, misschien zit die niet lekker ? en als last resort windows herinstalleren (schone installate).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
ik zit nu te twijfelen, maakt 2 of 4GB VRAM nu veel uit op een laptop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
fuqua schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:58:
ik zit nu te twijfelen, maakt 2 of 4GB VRAM nu veel uit op een laptop ?
Bij een GT750/GTX850 niet, de snelheid van het geheugen daar en tegen wel

Om welke kaarten gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
nooberke schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:04:
[...]

Bij een GT750/GTX850 niet, de snelheid van het geheugen daar en tegen wel

Om welke kaarten gaat het?
nou om de GTX850M die in de asus N750JK zit. op de sites staat dat het om een DDR3 geheugen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Er zou een GDRR3 en GDRR5 variant moeten zijn van de GTX850M, de GDDR5 variant zal een stukje beter presteren dan de 3 variant...

2GB is wel prima voor een kaart van dit kaliber voor Full-HD resolutie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
nooberke schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:21:
Er zou een GDRR3 en GDRR5 variant moeten zijn van de GTX850M, de GDDR5 variant zal een stukje beter presteren dan de 3 variant...

2GB is wel prima voor een kaart van dit kaliber voor Full-HD resolutie
op de asus website staat niks vermeld over een DDR5 varaint, alleen 2 en 4GB.

http://www.asus.com/Noteb...ks/N750JK/specifications/

staat nog wat leuks op de asus website onderaan,

"Haswell-based laptops use DDR3 Low Power (DDR3L, 1.35V) memory modules. Install only DDR3L memory if upgrading."

[ Voor 22% gewijzigd door fuqua op 09-05-2014 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
Ik heb even GPU-Z gebruikt, en die geeft aan dat de GTX 850M in mijn N550JK-CN101H gebruik maakt van DDR3 geheugen, helaas niet de GDDR5 variant dus, voor wie daarop hoopte.

Nu is dat aan de ene kant niet heel erg, omdat de 850m zo'n grote cache heeft dat iets trager geheugen niet heel veel uitmaakt, maar omdat deze variant op een hogere kloksnelheid moet draaien dan de GDDR5 variant voor dezelfde prestaties is er dus ook evenredig minder overklokpotentieel. Al moet ik zeggen dat ie in deze laptop vrij stil en koel blijft tot nu toe.

Is er interesse in een review?

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
BerendBoon schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:42:
Ik heb even GPU-Z gebruikt, en die geeft aan dat de GTX 850M in mijn N550JK-CN101H gebruik maakt van DDR3 geheugen, helaas niet de GDDR5 variant dus, voor wie daarop hoopte.

Nu is dat aan de ene kant niet heel erg, omdat de 850m zo'n grote cache heeft dat iets trager geheugen niet heel veel uitmaakt, maar omdat deze variant op een hogere kloksnelheid moet draaien dan de GDDR5 variant voor dezelfde prestaties is er dus ook evenredig minder overklokpotentieel. Al moet ik zeggen dat ie in deze laptop vrij stil en koel blijft tot nu toe.

Is er interesse in een review?
zoals ik net gequote heb van de asus website, DDR5 zal niet gebruikt worden door asus in de laatste laptops.

een review van de N550JK zal ik zeker waarderen, vooral temparatuur, geluids niveau van de fans en welke games je er op speelt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
Je laatste quote gaat denk ik over het RAM van de laptop, voor als je dat wilt upgraden. Of bedoel je een andere quote? Op de site van paradigit staat trouwens GDDR5 vermeld, ik heb 'm daar niet besteld maar het lijkt me niet dat dat klopt. Vandaar dat ik nog wat extra bevestiging wilde plaatsen.

Edit: oh wacht, op die webpagina staat ook "NVIDIA® GeForce® GTX850M with 2GB/4GB DDR3 VRAM (Optional)" < overheen gelezen.

[ Voor 11% gewijzigd door Ahrnuld op 09-05-2014 13:26 ]

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
BerendBoon schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 13:25:
Je laatste quote gaat denk ik over het RAM van de laptop, voor als je dat wilt upgraden. Of bedoel je een andere quote? Op de site van paradigit staat trouwens GDDR5 vermeld, ik heb 'm daar niet besteld maar het lijkt me niet dat dat klopt. Vandaar dat ik nog wat extra bevestiging wilde plaatsen.

Edit: oh wacht, op die webpagina staat ook "NVIDIA® GeForce® GTX850M with 2GB/4GB DDR3 VRAM (Optional)" < overheen gelezen.
als ik het zo lees, dan lijkt het te gaan over alle geheugen. en precies ook dat nog. dan lijkt het mij uitgesloten dat er DDR5 versie zal zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door fuqua op 09-05-2014 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streafer
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Weet iemand wat voor SSD slot er in de 750 zit en hoe makkelijk je hem open kan maken/vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
streafer schreef op maandag 12 mei 2014 @ 09:10:
Weet iemand wat voor SSD slot er in de 750 zit en hoe makkelijk je hem open kan maken/vervangen?
asus kennende en afgaand op hun vorige laptops, dan zeg ik heel eenvoudig. maar wat bedoel je precies met "wat voor een SSD slot" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
streafer schreef op maandag 12 mei 2014 @ 09:10:
Om het open te maken heb je een torx t5 schroevendraaier nodig. Deze kun je kopen bij praxis en andere bouwmarkten. Aan de onderkant zitten een aantal schroeven die je los moet draaien. Daarna is het wat peuteren om de onderkap eraf te krijgen. De N550JV heeft in ieder geval alleen sata 2 sata aansluitingen, eentje voor de dvd brander en ander voor je hardeschijf. Wil je een SSD, dan moet je dus of je dvd brander of je hardeschijf uithalen. Bij 750 kan er extra sata/msata aansluitingen zitten, aangezien het iets groter is en meer ruimte heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmc
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-03 16:02

xmc

Ik wil mijn HDD vervangen met een SSD en dan een clean Windows 8.1 install doen. Ik heb begrepen dat de product key in de BIOS zit ingebakken en alleen maar werkt met een bepaalde versie van Windows 8. Klopt dit?

Ik heb gezocht op internet en kan geen ISO vinden van de OEM versie. Heeft iemand toevallig een tip hoe ik een clean Windows 8(.1) kan doen in deze situatie zonder op 'illegale' praktijken over te stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-06 12:39
@BerendBoon en anderen, als deze er zijn, met een nieuwe n550JK met de 850m:

Hoe bevalt de laptop, nog plus en minpunten? Ik ben namelijk ernstig aan het twijfelen over deze laptop.
Zou ook iemand mij kunnen vertellen wat voor SSD er in zit en wat hiervan de prestaties zijn?
Pagina: 1 ... 64 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.