Graag! Al is het maar je voorlopige, eerste indruk.BerendBoon schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:42:
Ik heb even GPU-Z gebruikt, en die geeft aan dat de GTX 850M in mijn N550JK-CN101H gebruik maakt van DDR3 geheugen, helaas niet de GDDR5 variant dus, voor wie daarop hoopte.
Nu is dat aan de ene kant niet heel erg, omdat de 850m zo'n grote cache heeft dat iets trager geheugen niet heel veel uitmaakt, maar omdat deze variant op een hogere kloksnelheid moet draaien dan de GDDR5 variant voor dezelfde prestaties is er dus ook evenredig minder overklokpotentieel. Al moet ik zeggen dat ie in deze laptop vrij stil en koel blijft tot nu toe.
Is er interesse in een review?
ok asus n750JK besteld, wel de wat uitgelede versie met 8Gb ram en 500Gb Schijf maar natuurlijk een Samsung Evo 250Gb besteld
met wat geluk morgen al in huis 
wie weet trouwens hoe het zit met de wifi chip, blijkmaar zit er dus geen AC chip in maar alleen b/g/n, wat is de beste wifi chip om er in te stoppen ? (AC ondersteuning en 5Ghz ofcource)
wie weet trouwens hoe het zit met de wifi chip, blijkmaar zit er dus geen AC chip in maar alleen b/g/n, wat is de beste wifi chip om er in te stoppen ? (AC ondersteuning en 5Ghz ofcource)
hey maar jij had toch zo een wifi chip nodig nietwaar ? waarom dan toch de intel mini pci gehaald ?fuqua schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 22:10:
[...]
heb je de antennes er wel goed inzitten, van de wifi en bluetooth ? hij pakte de eigen drivers van windows direct bij mij. heb ze daarna wel geupdate omdat de drivers van windows niet zo stabiel waren.
anders moet je proberen om netwerk kaartje ff eruit halen en opnieuw intedoen, misschien zit die niet lekker ? en als last resort windows herinstalleren (schone installate).
en is het trouwens gelukt ?
ik heb em inmiddels bestelt, verwacht em morgen te krijgen, ik heb niet gegokt op de bestaande SSD en zelf een samsung evo bijbesteld.Big-Opti schreef op maandag 12 mei 2014 @ 18:52:
@BerendBoon en anderen, als deze er zijn, met een nieuwe n550JK met de 850m:
Hoe bevalt de laptop, nog plus en minpunten? Ik ben namelijk ernstig aan het twijfelen over deze laptop.
Zou ook iemand mij kunnen vertellen wat voor SSD er in zit en wat hiervan de prestaties zijn?
edit:
meh wtf heeft iedereen gisteren massaal de N750JK besteld of wat ?
gisteren overal ruim op voorraad, vandaag niet meer, en bij bobshop stond hij gisteravond nog "per ongeluk" op voorraad terwijl ze geen voorraad hadden. ik vrees het ergste en dat het lang wachten word, bol.com geeft aan dat ze pas over 8 dagen weer voorraad hebben.
[ Voor 24% gewijzigd door fuqua op 13-05-2014 09:41 ]
Gisteren mbv een HDDcaddy (http://r.ebay.com/9KyPTm) de HDD vervangen voor een SSD (samsung evo 840) en de HDD in de caddy geplaatst. Het eerste wat me opviel waren de schroefjes aan de onderkant. Volgens alle reviews zijn dat torx t5 maar mijn N550JV-DB72T heeft toch echt t4 schroefjes (ik heb een vaste t5 en een multi set en de t5 past er voor geen mogelijkheid in). Daarnaast viel me op dat de caddy wat scheef zit, heb de schroefjes van het balkje stevig aangedraaid maar er zit toch veel ruimte tussen (dmv een stukje karton is het redelijk opgelost).
Plus een vraagje, past elke 3 pins clover leaf kabel op de oplader, heb nu een amerikaanse aansluiting met een reisstekker maar dit ziet er wat gammel uit.
Plus een vraagje, past elke 3 pins clover leaf kabel op de oplader, heb nu een amerikaanse aansluiting met een reisstekker maar dit ziet er wat gammel uit.
Lege virente, virent cuncta
ik heb een cloon gemaakt met deze handleiding, werkt als een trein http://hddcaddy.nl/2013/0...nen-naar-nieuwe-lege-ssd/xmc schreef op maandag 12 mei 2014 @ 18:08:
Ik wil mijn HDD vervangen met een SSD en dan een clean Windows 8.1 install doen. Ik heb begrepen dat de product key in de BIOS zit ingebakken en alleen maar werkt met een bepaalde versie van Windows 8. Klopt dit?
Ik heb gezocht op internet en kan geen ISO vinden van de OEM versie. Heeft iemand toevallig een tip hoe ik een clean Windows 8(.1) kan doen in deze situatie zonder op 'illegale' praktijken over te stappen?
Ik heb een N76 en via deze handleiding de EVO840 er in gezet
http://nl.hardware.info/r...d-met-juiste-4k-alignment
Wifi was erg brak na de installatie van 8.1 en gisteren de 7260AC van Intel er ingezet en geen problemen meer, je moet bij het vervangen wel de handleiding die hier bij tweakers staat gebruiken.
Het enige wat nog raar is dat om de zoveel tijd de DVD-drive zomaar aanspringt (lijkt wel een systeem check). Voor de rest is het een prettige (stille) laptop.
http://nl.hardware.info/r...d-met-juiste-4k-alignment
Wifi was erg brak na de installatie van 8.1 en gisteren de 7260AC van Intel er ingezet en geen problemen meer, je moet bij het vervangen wel de handleiding die hier bij tweakers staat gebruiken.
Het enige wat nog raar is dat om de zoveel tijd de DVD-drive zomaar aanspringt (lijkt wel een systeem check). Voor de rest is het een prettige (stille) laptop.
ASUS TF101 Katkiss 6.0 | DELL XPS 18 | Galaxy S7 | One Plus One | S3 / S1
Om even op het verhaal van de GTX850M wel of geen GDD3 geheugen in te haken.
Komplett vermeld het volgende:
Videokaart fabrikant NVIDIA
Videokaart familie GeForce GTX
Videokaart geheugen 2 GB
Videokaart geheugentype GDDR5
Videokaart model GeForce GTX 850M
linkje voor de geïnteresseerde
http://www.komplett.nl/ko...7&utm_source=tweakers.net
Videokaart geheugen 2 GB
Goed zojuist gewoon een n750jk besteld !!!
Nu wil ik er ook een SSD bijkopen en er staan 2 opties voor.
Samsung 840 EVO MZ-7TE250BW (puur ssd niks erbij)
Samsung 840 EVO MZ-7TE250LW ( met schroefjes, bracket, etc,..)
Welke versie heb ik nodig?
Ps volgens mij klopt ddr5 niet.
Samsung 840 EVO MZ-7TE250LWstreafer schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 23:07:
Goed zojuist gewoon een n750jk besteld !!!
die heb ik gehaald (althans de 250Gb versie)
DDR5 kwa geheugen lijkt me niet, hetzij RAM of VRAM, ik weet niet hoe sommige websites erbij komen maar http://www.asus.com/Noteb...ks/N750JK/specifications/ asus website zelf staan geen variaties met (g)DDR5
edit:
na wat vertraaging krijg ik vandaag alsnog mn Asus N750JK-4086 binnen. als je vragen hebt laat maar weten.
[ Voor 20% gewijzigd door fuqua op 15-05-2014 10:49 ]
Toch wel vaag dat ze het bij Paradigit ook melden dat er GDDR5 geheugen in zit van de videokaart. (Stel als je nou de laptop besteld, en er achter komt dat er toch DDR3 geheugen in zit, zou je dan een compromis mogen verwachten vanuit Paradigit?)streafer schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 23:07:
http://www.paradigit.nl/a...JjOteymrr4CFaHnwgodXR0AiA
Review?fuqua schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 08:41:
[...]
edit:
na wat vertraaging krijg ik vandaag alsnog mn Asus N750JK-4086 binnen. als je vragen hebt laat maar weten.
Hoe bevalt de snelheid met SSD? Is het echt openklappen en gaan? En ik ben ook wel benieuwt naar je accuduur. Op m'n huidige MBP 2011 kan ik met een beetje internetten en word documenten bewerken +/- 7 uur doen. Is dit ook mogelijk op de Asus?
[ Voor 30% gewijzigd door RoadRunnerRik op 15-05-2014 18:19 ]
Is onzin wat zij daar verkondigen. N550JV en JK worden enkel geleverd met DDR3-vram.RoadRunnerRik schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 20:32:
Om even op het verhaal van de GTX850M wel of geen GDD3 geheugen in te haken.
Videokaart geheugen 2 GB
En je kunt niks van ze verwachten, in hun algemene voorwaarden staat vast iets dat ze niet verantwoordelijk zijn voor foutieve informatie.
hier vast 1ste bit info, fuck asus en hun Torx 5 schroefjes, 4 zitten zo strak dat ik ze er niet uitkrijg en ze er uit moet gaan boren.RoadRunnerRik schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 18:16:
[...]
Toch wel vaag dat ze het bij Paradigit ook melden dat er GDDR5 geheugen in zit van de videokaart. (Stel als je nou de laptop besteld, en er achter komt dat er toch DDR3 geheugen in zit, zou je dan een compromis mogen verwachten vanuit Paradigit?)
http://www.paradigit.nl/a...JjOteymrr4CFaHnwgodXR0AiA
[...]
Review?![]()
Hoe bevalt de snelheid met SSD? Is het echt openklappen en gaan? En ik ben ook wel benieuwt naar je accuduur. Op m'n huidige MBP 2011 kan ik met een beetje internetten en word documenten bewerken +/- 7 uur doen. Is dit ook mogelijk op de Asus?
Inderdaad, zorg voor goed gereedschap en ga voorzichtig te werk. De schroefjes zijn van matige kwaliteit en zijn zo kapot gedraaid, zeker als ze strak zitten.
eind resultaat 4 kapotte schroefjes en beschadigde onderkant.Frietsaus schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 19:56:
Inderdaad, zorg voor goed gereedschap en ga voorzichtig te werk. De schroefjes zijn van matige kwaliteit en zijn zo kapot gedraaid, zeker als ze strak zitten.
fuqua schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 19:52:
hier vast 1ste bit info, fuck asus en hun Torx 5 schroefjes, 4 zitten zo strak dat ik ze er niet uitkrijg en ze er uit moet gaan boren.
Nou..., dat was vroeger wel anders, schroefjes die er spontaan uitvielen als je je laptop op tafel neer zette. Vervolgens was het "een naald in een hooiberg" zoeken wanneer het schroefje van de tafel zo het hoogpolig tapijt in stuiterdefuqua schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 20:38:
eind resultaat 4 kapotte schroefjes en beschadigde onderkant.
Ik weet niet wat voor gereedschap je gebruikte maar er zit bizar veel verschil in de kwaliteit van schroevendraaiers (ook in het torx aanbod). Goed gereedschap is het halve werk.
Hmm, jammer van de onderkant. Het is inderdaad de kwaliteit van de schroevendraaier die het verschil maakt. Een iets versleten "punt" plus één keer uitschieten is killing voor deze schroefjes.
anyway alles is uiteindelijk gelukt, zal later met een kritische review komen.
ik heb alleen nu een probleem met het bass boxje, het werkt wel maar produceert amper bass, en in de settings staat het al op zn max !? what to do ?
gisteren reageerde in dit topic mOTiVe in 'reviews: Asus N550JV: goede allround-desktopvervanger'
ik heb alleen nu een probleem met het bass boxje, het werkt wel maar produceert amper bass, en in de settings staat het al op zn max !? what to do ?

gisteren reageerde in dit topic mOTiVe in 'reviews: Asus N550JV: goede allround-desktopvervanger'
zoals de meesten denk ik toch wel vreesden heeft asus de meest "waardeloze" SSD erin gegooid.De n550JK-CN101H is hier net binnen gekomen. Ik kan je vertellen dat in mijn exemplaar een SanDisk SD5SE2256G1002E drive zit. Volgens PassMark is het verschil met de EVO wel aanzienlijk. Zie http://www.harddrivebench...d=SanDisk+SD5SE2256G1002E. Het is ondanks dat geen trage drive en voor de ongeveer 150 euro extra nog wel de moeite waard.
Je mag van Asus 217gb gebruiken van deze drive, de rest gaat op aan herstelpartities. Overigens wordt hij uitgeleverd met een C en D partitie (95gb resp 122gb). In de "Asus Console" laat hij vrolijk zien dat er nog 64gb vrij is aan diskruimte. Dat was de eerste keer wel even schrikken maar dat is dus de vrije ruimte op de C partitie.
De videokaart is een GTX850M (en HD4600)
[ Voor 71% gewijzigd door fuqua op 16-05-2014 08:48 ]
Denk dat je van die bass box sowieso geen al te hoge verwachtingen moet hebben, als ik las wat ze er in de review van de n550jv over te zeggen hadden.
Die partitieindeling zou ik niet gelukkig van worden, ik zou het liefste gewoon één partitie hebben en geen ruimte kwijt aan een herstelpartitie. Zit er geen installatie dvd bij waarmee je een clean install kunt doen?
Die partitieindeling zou ik niet gelukkig van worden, ik zou het liefste gewoon één partitie hebben en geen ruimte kwijt aan een herstelpartitie. Zit er geen installatie dvd bij waarmee je een clean install kunt doen?
Verwijderd
Kan je gelijk een schone installatie van 8.1 doen en hem dan nog legaal activeren met de ingebouwde key?
Als je de juiste dvd gebruikt zal hij automatisch de ingebakken key gebruikenVerwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 14:52:
Kan je gelijk een schone installatie van 8.1 doen en hem dan nog legaal activeren met de ingebouwde key?
http://mmp669-gadget.blog...ainment-laptop-clean.htmlVerwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 14:52:
Is er in Nederland al een n550JK versie zonder die SSD uit dan? Ik kon m zo 123 niet vinden
Betreft de n550JK-CN101H
mOTiVe in 'reviews: Asus N550JV: goede allround-desktopvervanger'
Worden er uberhaubt tegenwoordig nog dvd's (drivers/tools) geleverd bij het kopen van een nieuwe laptop?
mOTiVe in 'reviews: Asus N550JV: goede allround-desktopvervanger'
Dat is dan lekker. Van de 256 gb SSD blijft er maar 217 over en dan is dat vervolgens nog verdeelt in 2 partities.Een herstelpartitie is toch niet nodig als je er ook dvdtjes bijgeleverd krijgt?Je mag van Asus 217gb gebruiken van deze drive, de rest gaat op aan herstelpartities. Overigens wordt hij uitgeleverd met een C en D partitie (95gb resp 122gb). In de "Asus Console" laat hij vrolijk zien dat er nog 64gb vrij is aan diskruimte. Dat was de eerste keer wel even schrikken maar dat is dus de vrije ruimte op de C partitie.
Worden er uberhaubt tegenwoordig nog dvd's (drivers/tools) geleverd bij het kopen van een nieuwe laptop?
Dus is het verstandiger om een versie zonder SSD aan te schaffen en zelf een Samsung EVO in te stoppen?fuqua schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 07:25:
zoals de meesten denk ik toch wel vreesden heeft asus de meest "waardeloze" SSD erin gegooid.
Of zijn het IPS scherm en de videokaart al redenen genoeg om deze ipv een 550JV aan te schaffen?
Mja ik denk van, lamaar prutsen enzo.. en waarempel soms lukt het ook nog!
normaal gesproken zou ik aanbevelen om zelf een SSD aan te schaffen en intebouwen, maar gezien Asus het zo gebruikers onvriendelijk heeft gemaakt om de onderkap los te krijgen en ze vast heeft gemaakt met zeer slechte kwaliteit torx schroefjes, vraag ik me af wat voor gevolgen het heeft voor de garantie als je het zelf openmaakt ? want het zal direct te zien zijn dat je zelf het ding hebt opengemaakt omdat de schroefjes al na de 1ste keer beschadigen.Carda schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:31:
[...]
Dus is het verstandiger om een versie zonder SSD aan te schaffen en zelf een Samsung EVO in te stoppen?
Of zijn het IPS scherm en de videokaart al redenen genoeg om deze ipv een 550JV aan te schaffen?
ik heb het dus zelf wel opengemaakt en een samsung evo ingebouwd, maar gevolg is wel dat 4 a 5 schroefjes kapot zijn gegaan en ik deze met een boormachine heb moeten uitboren. Iets wat je echt niet lekker aanvoelt om te doen op een splinter nieuwe laptop.
overiges IPS scherm ? zover ik weet zit er geen IPS scherm in de nieuwe series van de asus.
er zit echter wel een verlicht toetsenbord in wat een leuke verrassing was/is.
mocht je overgaan om toch het ding open te maken, vervang dan gelijk de netwerk kaart met een AC versie. want echt, je wilt dat ding geen 2de keer open maken, kost te veel tijd en moeite plus geen enkele schroefje zal het overleven.
ik ben bijzonder teleurgesteld dat asus het systeem zo gesloten heeft gemaakt (ik weet niet hoe het zit met andere merken die zich kan meten aan Asus). mocht dit in toekomstige modellen weer het geval zijn dan zal dit mijn laatste Asus Laptop zijn en ga ik wel weer over op zelf systeempje bouwen.
[ Voor 9% gewijzigd door fuqua op 20-05-2014 14:22 ]
Graag, denk er nl. over om deze ook aan te schaffen. Met name het wifi bereik (welk kaartje zit erin en is het dual band), warmte ontwikkeling en performance bij games interesseren in het bijzonder tov de 550JV series.BerendBoon schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:42:
Ik heb even GPU-Z gebruikt, en die geeft aan dat de GTX 850M in mijn N550JK-CN101H gebruik maakt van DDR3 geheugen, helaas niet de GDDR5 variant dus, voor wie daarop hoopte.
Nu is dat aan de ene kant niet heel erg, omdat de 850m zo'n grote cache heeft dat iets trager geheugen niet heel veel uitmaakt, maar omdat deze variant op een hogere kloksnelheid moet draaien dan de GDDR5 variant voor dezelfde prestaties is er dus ook evenredig minder overklokpotentieel. Al moet ik zeggen dat ie in deze laptop vrij stil en koel blijft tot nu toe.
Is er interesse in een review?
[ Voor 4% gewijzigd door the_eye6 op 20-05-2014 22:10 ]
Dit wordt toch overal genoemd, dat er wel een ips scherm in zit. Op de site van Asus zelf staat:fuqua schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:20:
[...]
overiges IPS scherm ? zover ik weet zit er geen IPS scherm in de nieuwe series van de asus.
er zit echter wel een verlicht toetsenbord in wat een leuke verrassing was/is.
"Ultrascherpe anti-glans IPS-schermen tot Full HD 1080p met 178-graden brede kijkhoeken"
[ Voor 14% gewijzigd door jasjenl op 20-05-2014 23:38 ]
Van deze pagina:jasjenl schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 23:37:
[...]
Dit wordt toch overal genoemd, dat er wel een ips scherm in zit. Op de site van Asus zelf staat:
"Ultrascherpe anti-glans IPS-schermen tot Full HD 1080p met 178-graden brede kijkhoeken"
"15.6" 16:9 HD (1366x768)/IPS FHD (1920x1080) LED Backlight Non-Glare LCD Panel "
http://www.asus.com/nl/No...ks/N550JK/specifications/
Heb zelf nu nog een M50Vn dus ik zou er vast een hele bult op vooruit gaan
sorry ik had het over de N750JK die hebben geen IPS, schijnbaar de N550 wel ?!jasjenl schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 23:37:
[...]
Dit wordt toch overal genoemd, dat er wel een ips scherm in zit. Op de site van Asus zelf staat:

Ja, die wel en die wordt nu ook spontaan weer 1199 op allerlei webshops. i.p.v. 1079.
En ineens hebben diezelfde shops ook weer voorraad, waar de levertijd gisteren en vanochtend nog op onbekend stond ;-)Carda schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 18:26:
Ja, die wel en die wordt nu ook spontaan weer 1199 op allerlei webshops. i.p.v. 1079.
De prijs staat weer eens kunstmatig lekker te hoog als je het mij vraagt (het vakantiegeld is weer binnen) maar dat is niet alleen bij deze laptop zo. Ik wacht zelf op een 15" n55jk met mat ips scherm, zonder touch en geen SDD voor 999 of minder. die 1199 is hij niet waard als je het mij vraagt. En die versie met hdd ipv ssd voor maar liefst 50 euro goedkoper slaat al helemaal nergens op.
[ Voor 13% gewijzigd door Big-Opti op 22-05-2014 22:12 ]
Verwijderd
Iemand met een N56 met GT740M die Assetto Corsa draait? If so, is dat een beetje speelbaar?
Verwijderd
Ik ben van plan om een N550JV-CN270H te kopen met 1080p, echter wil ik ook een externe monitor aanschaffen met een res van 2560x1440. Is het mogelijk om middels een standaard HDMI of minidisplay ze aan elkaar te sluiten en wordt het beeld op de externe monitor niet beperkt tot 1080p ?
Iemand ervaring met het overclocken van het DDR geheugen/videokaart?
Is dit aan te raden?
Zat zelf te denken aan alleen de videokaart. Geen idee wat er mis is, maar Mafia II uit 2010 draait hij vrij vaak met dikke lag. Zal het aan de settings liggen?
Is dit aan te raden?
Zat zelf te denken aan alleen de videokaart. Geen idee wat er mis is, maar Mafia II uit 2010 draait hij vrij vaak met dikke lag. Zal het aan de settings liggen?
Afgelopen maandag toch maar de Asus N550JK (met ingebouwde SSD) gekocht en vandaag binnen gekregen. Heerlijk snelle laptop!
Enige minpunt is dat de externe subwoofer mini-jack zeer lastig in de ingang te duwen is en hij moet er echt weer hard uitgetrokken worden. Meer mensen ervaring/last mee?
Enige minpunt is dat de externe subwoofer mini-jack zeer lastig in de ingang te duwen is en hij moet er echt weer hard uitgetrokken worden. Meer mensen ervaring/last mee?
Ik werk nu een paar maanden met de N550 en hij bevalt prima. Nu heb ik een kabel gekocht voor de mini display port zodat ik hem kan aansluiten op mijn 24 inch Eizo monitor.
Dat werkt wel maar hij gebruikt dan alleen de Intel videokaar en niet de NVIDIA kaart. Kun je dit ergens wijzigen?
Dat werkt wel maar hij gebruikt dan alleen de Intel videokaar en niet de NVIDIA kaart. Kun je dit ergens wijzigen?
Hm, ik had er minder moeite mee. Het zijn hele kleine torx schroefjes, dat wel ja, maar als je de juiste schroevendraaier hebt gaat het prima. Was bij mij een fluitje van een cent. Moet bovendien zeggen dat als die onderkant eraf ligt, je overal goed bij kunt, dat heb ik ook wel eens anders gezien.fuqua schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:20:
[...]
normaal gesproken zou ik aanbevelen om zelf een SSD aan te schaffen en intebouwen, maar gezien Asus het zo gebruikers onvriendelijk heeft gemaakt om de onderkap los te krijgen en ze vast heeft gemaakt met zeer slechte kwaliteit torx schroefjes, vraag ik me af wat voor gevolgen het heeft voor de garantie als je het zelf openmaakt ? want het zal direct te zien zijn dat je zelf het ding hebt opengemaakt omdat de schroefjes al na de 1ste keer beschadigen.
ik heb het dus zelf wel opengemaakt en een samsung evo ingebouwd, maar gevolg is wel dat 4 a 5 schroefjes kapot zijn gegaan en ik deze met een boormachine heb moeten uitboren. Iets wat je echt niet lekker aanvoelt om te doen op een splinter nieuwe laptop.
(...)
mocht je overgaan om toch het ding open te maken, vervang dan gelijk de netwerk kaart met een AC versie. want echt, je wilt dat ding geen 2de keer open maken, kost te veel tijd en moeite plus geen enkele schroefje zal het overleven.
Ben het wel roerend met je eens dat het loont er meteen een AC wifi kaart in te gooien. En voor wie er een SSD in hangt, vergeet niet daarna Windows daarop goed in te stellen. Mijn machine was nog langzamer dan met de originele HDD, totdat ik via winsat de instellingen had gereset, toen vloog ie opeens vooruit
Winsat? meer info over?Appelsap schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 23:09:
[...]
Mijn machine was nog langzamer dan met de originele HDD, totdat ik via winsat de instellingen had gereset, toen vloog ie opeens vooruit
dan heb je geluk gehad met de schroefjes, bij mij zaten 4 zo vast dat ze alleen maar kapot te draaien vielen.Appelsap schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 23:09:
[...]
Hm, ik had er minder moeite mee. Het zijn hele kleine torx schroefjes, dat wel ja, maar als je de juiste schroevendraaier hebt gaat het prima. Was bij mij een fluitje van een cent. Moet bovendien zeggen dat als die onderkant eraf ligt, je overal goed bij kunt, dat heb ik ook wel eens anders gezien.
Ben het wel roerend met je eens dat het loont er meteen een AC wifi kaart in te gooien. En voor wie er een SSD in hangt, vergeet niet daarna Windows daarop goed in te stellen. Mijn machine was nog langzamer dan met de originele HDD, totdat ik via winsat de instellingen had gereset, toen vloog ie opeens vooruit
ik heb trouwens bijna alle partities verwijderd die door asus aangemaakt waren, jezus wat waren dat er belachelijk veel.
winsat ? ja daar wil ik ook wel meer over weten, ik heb de ssd erin zitten, en gaat lekker snel. zou wel willen weten wat jij hebt moeten doen om dat voor elkaar te krijgen.
Ik ben afgelopen 2 dagen lekker bezig geweest met het OS...
Laptop arriveerde bomvol met allerlei asus software en 2 kleine partities. Maar hij was super snel met al mijn programma's geinstallerd zoals AutoCAD, Revit, Photoshop. (en volgens taakbeheer BIOS-tijd 1.3sec).
Vervolgens was het nog niet helemaal volgens plan en heb ik de hele SSD geformateerd en 1 partitie aangemaakt waar Windows op staat met alle programma's die ik voorheen ook geïnstalleerd had. Echter valt me op dat hij nu een stuk minder snel windows opstart dan voorheen. (volgens taakbeheer BIOS-tijd nu 3.8sec)
Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? Voor de rest werkt hij prima!
Laptop arriveerde bomvol met allerlei asus software en 2 kleine partities. Maar hij was super snel met al mijn programma's geinstallerd zoals AutoCAD, Revit, Photoshop. (en volgens taakbeheer BIOS-tijd 1.3sec).
Vervolgens was het nog niet helemaal volgens plan en heb ik de hele SSD geformateerd en 1 partitie aangemaakt waar Windows op staat met alle programma's die ik voorheen ook geïnstalleerd had. Echter valt me op dat hij nu een stuk minder snel windows opstart dan voorheen. (volgens taakbeheer BIOS-tijd nu 3.8sec)
Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? Voor de rest werkt hij prima!
Zat je eerst niet in slaapstand en staat ie nu volledig uit?
Nee geen slaapstand. Tevens is het probleem gevonden. Asus had de laptop als UEFI-boot geïnstalleerd en ik als Legacy-boot.
Wat ik er uit begrijp is dat UEFI boot soort van parallel opstart (bios en windows tegelijk) en bij Legacy eerst bios en dan de rest. Zijn er nog meer verschillen tussen deze twee methodes?
Het enige wat trager is geworden is het opstarten van Windows. Het opstarten van programma's in Windows is even snel gebleven en soms in mijn beleving sneller dan eerst. Vooral AutoCAD en Revit starten nog sneller op heb ik het idee. Dit kan ook komen omdat het een hele schone installatie is van Windows.
Wat ik er uit begrijp is dat UEFI boot soort van parallel opstart (bios en windows tegelijk) en bij Legacy eerst bios en dan de rest. Zijn er nog meer verschillen tussen deze twee methodes?
Het enige wat trager is geworden is het opstarten van Windows. Het opstarten van programma's in Windows is even snel gebleven en soms in mijn beleving sneller dan eerst. Vooral AutoCAD en Revit starten nog sneller op heb ik het idee. Dit kan ook komen omdat het een hele schone installatie is van Windows.
Zal er dit jaar op Computex weer een nieuwe N-series komen? En de NX500?
Was opzoek naar een N550JK met touch en toen kwam ik een zwarte versie tegen. Is deze ook in Nederland verkrijgbaar?
http://www.amazon.co.uk/1...50jk+touch#productDetails

Afgelopen maand zijn er wel nieuwe producten in de N56 serie erbij gekomen: http://tweakers.net/product/373860/asus-n56-series-n56jn/itsFuzeh schreef op zondag 01 juni 2014 @ 13:54:
Zal er dit jaar op Computex weer een nieuwe N-series komen? En de NX500?
Grootste veranderingen op een rij:
- 4x USB 3.0
- Maxwell GPU (GT840M)
- Schijven zijn met caching SSD's
- Lekker mat scherm, geen touch etc.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
N56 had al USB 3 en dat scherm, naar mijn weten zijn de processor en videokaart een generatie nieuwer
De USB2.0 poorten ontbreken volledig, de videokaart is inderdaad van de nieuwe generatie. Ben alleen nog niet echt bekend met hoe goed die presteert, in sommige benchmarks ruim boven de GT750M en sommige ruim onder de GT750M.
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Zouden jullie de koop van de N550jk-CN101H dan ook aanraden voor een toekomstig informatica student die ook wat wil gamen?
Verwijderd
Die kwam ik ook tegen, een stuk goedkoper dan hier, was er ook benieuwd naar maar vertrouw het door de weinige informatie niet zo.itsFuzeh schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 17:28:
Was opzoek naar een N550JK met touch en toen kwam ik een zwarte versie tegen. Is deze ook in Nederland verkrijgbaar?
[afbeelding]
[afbeelding]
Op notebookcheck is de 850 in vier modellen getest en hij presteert een stuk beter dan de 750 met games.
De CN101H is dat met of zonder SSD? (maakt in eigenlijk niet zo heel veel uit want deze kan je altijd nog vervangen) en de videokaart is in beide gevallen de GTX850MVerwijderd schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:16:
Zouden jullie de koop van de N550jk-CN101H dan ook aanraden voor een toekomstig informatica student die ook wat wil gamen?
Zelf hou ik nog wel van de WO2 shooter games en af en toe GRID2. Call of Duty 2 draait perfect op hoogste settings. Grid 2 moet ik nog installeren en testen (als je hier belangstelling naar hebt kom ik hier nog op terug)
Het is ook afhankelijk wat voor games je wil gaan spelen Crysis? of een wat lichtere game die minder vraagt van de laptop.
Temperaturen tijdens het gamen vallen ook mee. kleine 70/75 graden voor de GTX850m en de i7 word om en nabij 75/80 graden. En de fan maakt geen overdreven hard lawaai, sterker nog, volgens mij draait hij nog niet eens full power.
Met betrekking tot gamen scoort de 850m al snel 30% + op zijn voorganger 750m.Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:16:
Echter na vele benchmarks te vergelijken, mist hij voor mij persoonlijk eigenlijk net nog wat power.
Maar hij kan wel degelijk veel (nieuwe) games aan, desnoods op een lagere resolutie, bv. 720p.
Zie ook een review van een variant ervan, met langzamere processort: Notebookcheck
Andersom, is hij vrijwel gelijk aan zijn voorganger, de N550JV, waar veel reviews van zijn hier op tweakers, maar dus met betere graphics.
Echter schijnt Asus ook met nieuwe modellen met een 860m te komen, welke dus iets beter is als de 850m:Asus Gx500 / G551. Maar deze zal zeer waarschijnlijk wel weer wat duurder zijn.
Om er even op het gamen terug te komen. GRID 2 alles op high/ultra settings met full HD resolutie...., laptop geeft geen kick. De max temp na een half uurtje gamen, GTX850M 76 graden, i7 82 graden, SSD 39 graden.
Laptop voelt niet vervelend warm aan waar je handen op de laptop rusten tijdens het gamen.
Laptop voelt niet vervelend warm aan waar je handen op de laptop rusten tijdens het gamen.
Na een jaar lang tevergeefs wachten tot de 550jv 068 in prijs zou dalen, heb ik vandaag de emmer maar leeg gegooid en meteen de opvolger N550jk cm082 bij onze vrienden van 4launch besteld, aangezien deze inmiddels bijna nog goedkoper was dan de oude versie (snap het ook niet maar goed).
Wilde er een Samsung evo 500gb in hebben, dus deze er meteen bijbesteld samen met inbouwservice (50 euri) zodat ik 'm kant en klaar thuis krijg.
Ik wil graag een clean install op de ssd en toen ik vooraf belde was dit in eerste instantie volgens de medewerker geen probleem, alleen kwamen er mogelijk 30 euro installatiekosten bij indien dit apart im de agenda ingepland moest worden. Beetje jammer, maar fair enough.
Na betaling van m'n bestelling belde ik terug om dit te bevestigen, echter zouden daar nu opeens ook nog kosten bovenop komen voor een heel nieuw windows systeem!
Dus mijn vraag...
Hoe kun je een schone windows versie erop zetten ipv de bestaande windows 8 met alle asus meuk erop? Kan ik dit zelf doen?
Of klopt het dat dit zoals 4launch zegt niet mogelijk is zonder nieuwe windows aanschaf?
Zit er over na te denken aan mijn principes vast te houden en de boel af te bestellen omdat ik in eerste instantie verkeerd ben geinformeerd.
Iemand ideeen hierover?
Wilde er een Samsung evo 500gb in hebben, dus deze er meteen bijbesteld samen met inbouwservice (50 euri) zodat ik 'm kant en klaar thuis krijg.
Ik wil graag een clean install op de ssd en toen ik vooraf belde was dit in eerste instantie volgens de medewerker geen probleem, alleen kwamen er mogelijk 30 euro installatiekosten bij indien dit apart im de agenda ingepland moest worden. Beetje jammer, maar fair enough.
Na betaling van m'n bestelling belde ik terug om dit te bevestigen, echter zouden daar nu opeens ook nog kosten bovenop komen voor een heel nieuw windows systeem!
Dus mijn vraag...
Hoe kun je een schone windows versie erop zetten ipv de bestaande windows 8 met alle asus meuk erop? Kan ik dit zelf doen?
Of klopt het dat dit zoals 4launch zegt niet mogelijk is zonder nieuwe windows aanschaf?
Zit er over na te denken aan mijn principes vast te houden en de boel af te bestellen omdat ik in eerste instantie verkeerd ben geinformeerd.
Iemand ideeen hierover?
Verwijderd
De Windows key zit in je BIOS, maar de installatie zelf wordt niet op een fysiek medium geleverd. Als je zelf ergens een ISO vandaan kan halen, kun je probleemloos de Asus key gebruiken in combinatie met een schone installatie op je SSD.
De inbouwservice kun je wat mij betreft ook achterwege laten. Zelf vervangen is makkelijk zat: laptop openschroeven, HDD loshalen, SSD plaatsen, laptop dichtschroeven, booten vanaf USB stick.
Bespaart je veel geld, en is nog leuk om te doen ook.
De inbouwservice kun je wat mij betreft ook achterwege laten. Zelf vervangen is makkelijk zat: laptop openschroeven, HDD loshalen, SSD plaatsen, laptop dichtschroeven, booten vanaf USB stick.
Bespaart je veel geld, en is nog leuk om te doen ook.
Veel dank voor de reactie!
Ik moet erbij zeggen dat ik een absolute digibeet ben, dus in de 1e alinea bij windows key en ISO ben ik het helaas al kwijt... sorry
Kan ik dit ook nog allemaal doen wanneer de ssd er al in zit en de oude windows reeds is overgezet? Is dit moeilijk?
Ps. Ik ontving een paar minuten geleden per email zelfs nog de volgende bevestiging van 4launch:
Beste G Bos,
Bij het plaatsen van uw bestelling maakte u de volgende opmerking:
SVP een CLEAN install bij het overzetten van Windows 8.1 op de SSD. Graag wil ik de SSD dus zonder alle voorgeinstalleerde ASUS- en andere applicaties. Bij voorbaat veel dank hiervoor. Met vrgr, Gerard Bos.
Helaas is dit niet mogelijk. Bij het inbouwen van de SSD wordt het besturingssysteem zoals hij is overgezet van de harddisk. Dit betekend dat dit inclusief alle bijbehorende programma’s is. Indien u een clean install wil dient er een volledige licentie van Windows te worden aangeschaft.
Met vriendelijke groet,
Dirk van ...
Klantenservice medewerker
Ik moet erbij zeggen dat ik een absolute digibeet ben, dus in de 1e alinea bij windows key en ISO ben ik het helaas al kwijt... sorry
Kan ik dit ook nog allemaal doen wanneer de ssd er al in zit en de oude windows reeds is overgezet? Is dit moeilijk?
Ps. Ik ontving een paar minuten geleden per email zelfs nog de volgende bevestiging van 4launch:
Beste G Bos,
Bij het plaatsen van uw bestelling maakte u de volgende opmerking:
SVP een CLEAN install bij het overzetten van Windows 8.1 op de SSD. Graag wil ik de SSD dus zonder alle voorgeinstalleerde ASUS- en andere applicaties. Bij voorbaat veel dank hiervoor. Met vrgr, Gerard Bos.
Helaas is dit niet mogelijk. Bij het inbouwen van de SSD wordt het besturingssysteem zoals hij is overgezet van de harddisk. Dit betekend dat dit inclusief alle bijbehorende programma’s is. Indien u een clean install wil dient er een volledige licentie van Windows te worden aangeschaft.
Met vriendelijke groet,
Dirk van ...
Klantenservice medewerker
Wat ze dus wel voor je willen doen is de data van de hdd naar de ssd migreren, als je twijfelt over je eigen kunnen zou ik voor die 50 euro er geen buil aanvallen
Zelf kan je er dan eventueel als nog een schone Windows installatie op zetten mocht de bloatware installatie erg tegenvallen
Zelf kan je er dan eventueel als nog een schone Windows installatie op zetten mocht de bloatware installatie erg tegenvallen
Verwijderd
Vandaag bijna eigenaar geworden van de cm082 voor €900, maar helaas, na een kwartier gewacht te hebben aan de klantenlijn bleek het tweedekandsje van coolblue al verkocht te zijn... Even flink balen.
Dat terzijde, klopt het dat de accu 4-5 uur meegaat bij licht gebruik (internetten, Office etc)?
Dat terzijde, klopt het dat de accu 4-5 uur meegaat bij licht gebruik (internetten, Office etc)?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2014 23:12 ]
Op dit moment heb ik een probleem met geluid via HDMI naar mijn TV. Als ik mijn laptop aansluit op mijn TV via HDMI, krijg ik wel beeld op de TV, maar geluid komt uit mijn laptop. Dit is een veel voorkomend probleem wat ik zo lees op internet.
Mijn probleem is alleen dat HDMI geluid niet bij afspeelapparaten komt te staan, wat voor veel mensen de oplossing is door dat als standaard in te stellen. Als ik mijn NVIDIA-configuratiescherm geopend heb en ik bij "Digitale audio instellen" kijk, staat bij HDMI: geen beelscherm beschikbaar. Maar als ik de HDMI kabel loskoppen en daarna weer vastkoppel, zie ik heel even SAMSUNG staan. Daarna schiet die weer terug... Iemand enig idee?
Mijn probleem is alleen dat HDMI geluid niet bij afspeelapparaten komt te staan, wat voor veel mensen de oplossing is door dat als standaard in te stellen. Als ik mijn NVIDIA-configuratiescherm geopend heb en ik bij "Digitale audio instellen" kijk, staat bij HDMI: geen beelscherm beschikbaar. Maar als ik de HDMI kabel loskoppen en daarna weer vastkoppel, zie ik heel even SAMSUNG staan. Daarna schiet die weer terug... Iemand enig idee?
Andere HDMI kabel geprobeerd? Accepteert je tv geluid via HDMI?
Nieuwste drivers geïnstalleerd?
⏩ PVOutput☀️
Eerder deed die het gewoon zoals het hoort. Ik had toen ook soms zo probleem, maar na restarten deed die het dan altijd. Als het goed is zijn alle nieuwste drivers geïnstalleerd en heb 2 verschillende HDMI kabels geprobeerd.Quad schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 00:15:
Andere HDMI kabel geprobeerd? Accepteert je tv geluid via HDMI?
En voor die driver update.. HDMI zie ik hier zo niet tussen staan. Moet ik anders die Realtek driver nog is opnieuw installeren? http://www.asus.com/nl/supportonly/X5QSF/HelpDesk_Download/
"even uit mn hoofd"Michielodc schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 00:10:
Op dit moment heb ik een probleem met geluid via HDMI naar mijn TV. Als ik mijn laptop aansluit op mijn TV via HDMI, krijg ik wel beeld op de TV, maar geluid komt uit mijn laptop. Dit is een veel voorkomend probleem wat ik zo lees op internet.
rechts klik en kies toon uitgeschakelde apparaten, dan moet hdmi daar bij komen staan.
Inderdaad, op het speaker icoontje klikken (rechtermuisknop) -> afspeelapparaten -> en dan bij afspelen zie je er verschillende staan MITS je de HDMI of mini display poort hebt aangesloten. Vervolgens rechtermuisknop op de gene waar het geluid over moet gaan -> en dan een optie zoiets als gebruik standaard of iets in die richting. Dan is het probleem verholpen (tenminste dat was bij mij zo)fuqua schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 09:06:
[...]
"even uit mn hoofd"
rechts klik en kies toon uitgeschakelde apparaten, dan moet hdmi daar bij komen staan.
Iemand een idee welke internet chip / wifi kaartje ik erin moet bouwen om er betere prestaties uit te halen? zowel kabel als wifi-netwerk gaat de verbindingssnelheid niet hoger dan 10MB/s kabel en 5,6MB/s wifi. Met m'n Macbook haalde ik hogere snelheden. Word hier zo grandioos moe van, USB 3.0 is zelfs nog sneller... maar daar schiet ik dan niks mee op aangezien ik alles thuis op de server heb staan en bijna alles draadloos doe.
[ Voor 25% gewijzigd door RoadRunnerRik op 06-06-2014 09:20 ]
ik heb deze er in zitten: pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus BluetoothRoadRunnerRik schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 09:14:
[...]
Iemand een idee welke internet chip / wifi kaartje ik erin moet bouwen om er betere prestaties uit te halen? zowel kabel als wifi-netwerk gaat de verbindingssnelheid niet hoger dan 10MB/s kabel en 5,6MB/s wifi. Met m'n Macbook haalde ik hogere snelheden. Word hier zo grandioos moe van, USB 3.0 is zelfs nog sneller... maar daar schiet ik dan niks mee op aangezien ik alles thuis op de server heb staan en bijna alles draadloos doe.
makkelijk in te bouwen, goed bereik en een simpele interface (en niet heel duur)
Ik heb pricewatch: Intel Centrino Ultimate-N 6300 gekocht, maar ik weet niet of die 5,6MB/s haalt. Dit omdat mijn internet nog niet zo snel is. Deze maand krijg ik glasvezel en dan kan ik het testen.RoadRunnerRik schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 09:14:
[...]
Helaas had ik dat al geprobeerd. Er staan twee dingen aangevinkt: Uitgeschakelde apparaten weergeven en Niet-aangesloten apparaten weergevenfuqua schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 09:06:
[...]
"even uit mn hoofd"

Verwijderd
Iemand ervaring met: http://www.mediamarkt.be/...3,1254233.html?langId=-17
Betere alternatieven voor die prijs?
Betere alternatieven voor die prijs?
Verwijderd
Sinds 5 dagen ben ik in het bezit van een ASUS N Series N750JK met 500GB Samsung PRO SSD. Mijn broertje wilde die SSD erin zetten en kwam tot de conclusie dat er 2 HDD slots in het apparaat zitten. Eerst dacht ie de HDD dan maar te verwijderen, maar 1 schroefje van de bracket zit net onder 2 'datastripjes', van die buigzame plastic dingen.
Om daarbij te komen en die los te halen, dat durfde hij niet. Nu wil ie de SSD in slot 2 doen en dan de SSD aanwijzen als boot schijf en die 500GB HDD instellen als opslag voor films. Alleen in de BIOS kan dat niet zo gemakkelijk. In de BIOS moet je een 'path' aanwijzen ipv dat het makkelijk is te doen met boot priority zegt hij. Weet iemand dit? is het verstandig het zo te doen?
Het nieuwe wifikaartje heb ik al besteld trouwens, want dat zo'n duur ding geen 5ghz heeft is schandalig...
Om daarbij te komen en die los te halen, dat durfde hij niet. Nu wil ie de SSD in slot 2 doen en dan de SSD aanwijzen als boot schijf en die 500GB HDD instellen als opslag voor films. Alleen in de BIOS kan dat niet zo gemakkelijk. In de BIOS moet je een 'path' aanwijzen ipv dat het makkelijk is te doen met boot priority zegt hij. Weet iemand dit? is het verstandig het zo te doen?
Het nieuwe wifikaartje heb ik al besteld trouwens, want dat zo'n duur ding geen 5ghz heeft is schandalig...
Typisch Asus.... ze hebben een leuke brij aan specs bijelkaar geharkt en dat maakt het kiezen van het juiste model imho niet veel makkelijker.
In mijn zoektocht naar een desktopvervanger (niet voor mezelf) kwam ik bij de N750JK uit. Wat me nu in ieder geval opvalt (en waar ik bij jullie nog antwoord op zoek
):
http://tweakers.net/price...17;385529;386647/product/
In mijn zoektocht naar een desktopvervanger (niet voor mezelf) kwam ik bij de N750JK uit. Wat me nu in ieder geval opvalt (en waar ik bij jullie nog antwoord op zoek
http://tweakers.net/price...17;385529;386647/product/
- Klopt het dat alleen de 4069H een verlicht tobo heeft? Het staat niet bij de andere twee vermeld.
- Volgens de PW heeft alleen de 4069H een 7200RPM schijf. Klopt dat? Dat zou een 4067/4068 van SSD voorzien een stuk minder aantrekkelijk maken.
- Geen Wireless AC is een deal breaker. Ik heb geode ervaringen met de Intel 7260 kaart en lees dat sommigen hier het ding ook bested hebben. Ik lees alleen nog niet of installatie ook daadwerkelijk gelukt is. Zijn er al resultaten bekend?
Verwijderd
Hoi Ed,
Ik heb een 4068 en die heeft ook een verlicht toetsenbord.
Bij m'n voirge lap (ander merk) is het wifikaartje ook aangepast na aankoop voor een 2.4 + 5ghz kaartje. Geen probleem. Het enige dat (vrijwel niet merkbaar) het verschilt is dat je 5ghz nooit z'n ultieme ontvangst heeft. Let wel: je hebt gewoon, typisch 5ghz snel internet, dus je doorvoer is super, maar de ontvangst is nooit 100%, omdat in een laptop waar geen 5ghz kaartje zat, ook geen 5ghz antennetje zat. Aangezien een 5ghz antennetje wat korter is dan een 2,4ghz en je de ontvangst laat lopen over een 2,4ghz antennetje is het nooit optimaal.
Ik zou sowieso geen gebruik meer maken van een HDD. Een SSD is altijd sneller en veiliger voor behoud van je data. Neem je de PRO versie van Samsung die ik ook heb, dan heb je de beste databewaarder in je laptop.
Ik heb een 4068 en die heeft ook een verlicht toetsenbord.
Bij m'n voirge lap (ander merk) is het wifikaartje ook aangepast na aankoop voor een 2.4 + 5ghz kaartje. Geen probleem. Het enige dat (vrijwel niet merkbaar) het verschilt is dat je 5ghz nooit z'n ultieme ontvangst heeft. Let wel: je hebt gewoon, typisch 5ghz snel internet, dus je doorvoer is super, maar de ontvangst is nooit 100%, omdat in een laptop waar geen 5ghz kaartje zat, ook geen 5ghz antennetje zat. Aangezien een 5ghz antennetje wat korter is dan een 2,4ghz en je de ontvangst laat lopen over een 2,4ghz antennetje is het nooit optimaal.
Ik zou sowieso geen gebruik meer maken van een HDD. Een SSD is altijd sneller en veiliger voor behoud van je data. Neem je de PRO versie van Samsung die ik ook heb, dan heb je de beste databewaarder in je laptop.
Dankjewel wifiwanda. Goed om te lezen dat ook de backlight er op de goedkopere modellen gewoon op zit.
Vwb de andere Wireless adapter: Zoals ik zei heb ik er goede ervaringen mee. Ik heb de Intel 7260 ook in mijn htpc zitten (zie gallery: Ed_L). Ik snap de implicaties van de 5GHz band en 802.11ac, maar het hele punt is dat ik hier nog geen bevestiging heb gelezen van iemand die zijn pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth werkend in zijn n750jk heeft gezet.
Ik ben het met je eens dat een SSD alleen een prima optie is (Ik heb alleen nog maar mechanische schijven in mijn server). In mijn pricewatch: Asus Zenbook UX31A-R4003X heb ik echter al twee keer te maken gehad met een falende SSD, wat volledig dataverlies ten gevolg had. De n750jk zal gebruikt worden in een netwerk waar ook een pricewatch: Synology Disk Station DS210J aanwezig is, dus daar zal opslag plaatsvinden Mijn punt is meer dat een extra HDD een leuke toevoeging is, maar dat een 5400RPM schijf dan weer traag en nutteloos zou zijn.
Wat zat er in 4068H?
Vwb de andere Wireless adapter: Zoals ik zei heb ik er goede ervaringen mee. Ik heb de Intel 7260 ook in mijn htpc zitten (zie gallery: Ed_L). Ik snap de implicaties van de 5GHz band en 802.11ac, maar het hele punt is dat ik hier nog geen bevestiging heb gelezen van iemand die zijn pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth werkend in zijn n750jk heeft gezet.
Ik ben het met je eens dat een SSD alleen een prima optie is (Ik heb alleen nog maar mechanische schijven in mijn server). In mijn pricewatch: Asus Zenbook UX31A-R4003X heb ik echter al twee keer te maken gehad met een falende SSD, wat volledig dataverlies ten gevolg had. De n750jk zal gebruikt worden in een netwerk waar ook een pricewatch: Synology Disk Station DS210J aanwezig is, dus daar zal opslag plaatsvinden Mijn punt is meer dat een extra HDD een leuke toevoeging is, maar dat een 5400RPM schijf dan weer traag en nutteloos zou zijn.
Wat zat er in 4068H?
@Michielodc mbt HDMI audio prob:
marsha1979 schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 22:37:
[...]
Dit had ik ook en vond bij de Owners Lounge op notebookcheck.com de oplossing.
De HDMI gaat vanuit de onboard chip, m.a.w. je moet de laatste drivers van Intel hebben en niet van Nivida of Realtek.
Good luck
Paar weken terug geïnstalleerd in mijn N750jv, zonder problemen! Werkt voor mij prima.Edmin schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 18:14:Ik snap de implicaties van de 5GHz band en 802.11ac, maar het hele punt is dat ik hier nog geen bevestiging heb gelezen van iemand die zijn pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth werkend in zijn n750jk heeft gezet.
Around here, something radiates. (Counting Crows)
En voor zover ik kan zien zijn die bodies hetzelfde. Thx!
Over de N550 was een mooie review: productreview: Asus N550JV-CN270H review door DM89
De N550 is daarin gelijk als de N750.
De N550 is daarin gelijk als de N750.
Around here, something radiates. (Counting Crows)
Mooie review, inderdaad. Ik zie de pci-e WLAN adapter duidelijk zitten. Dat scheelt. Nu nog op zoek naar een 8GB SODIMM en dan is de boel compleet
Verwijderd
Daar zit nog steeds een 500GB 5400RPM in volgens mij. Ik weet niet of ik die als opslag ga gebruiken of eruit laat halen, alsnog. Vooralsnog heb ik de laptop nog steeds niet in gebruik, want ik weet niet hoe ik de SSD als eerste schijf moet laten werken..[b][message=42357673,noline]
Wat zat er in 4068H?
ik dacht dat ik de 4086H heb zit een 5400rpm 500Gb schijf in. ik heb overigens direct de wifi (door het intel kaartje die hier vaker word genoemd) vervangen en een ssd ingebouwd (samsung evo).Edmin schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 18:14:
Dankjewel wifiwanda. Goed om te lezen dat ook de backlight er op de goedkopere modellen gewoon op zit.
Wat zat er in 4068H?
ik heb ook de n750JK, SSD heb ik er bij ingezet en de hdd laten zitten. in de bios moet je (ik weet echt niet meer welke) rommelen bij de boot instellingen, die moet je op ahci zetten (staat nu geloof ik op iets anders en dan vind hij vanzelf de overige boot devices.Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 12:34:
Sinds 5 dagen ben ik in het bezit van een ASUS N Series N750JK met 500GB Samsung PRO SSD. Mijn broertje wilde die SSD erin zetten en kwam tot de conclusie dat er 2 HDD slots in het apparaat zitten. Eerst dacht ie de HDD dan maar te verwijderen, maar 1 schroefje van de bracket zit net onder 2 'datastripjes', van die buigzame plastic dingen.
Waarschijnlijk is mijn hardeschijf kapot
Elke keer als ik inlog krijg ik een BSOD (windows 8.1). Met veilige modus krijg ik hetzelfde en heb ookal chkdsk /r uitgevoerd. Nu maar clean install van windows proberen en anders nieuwe harde schijf erin doen.
Iemand nog tips? Want kan ik wel zomaar de harde schijf vervangen?
Verwijderd
Hoe moet je de drivers van Intel GPU en Nvidia installeren? Kan ik gewoon die van de website van Intel en Nvidia pakken of moet het van de Asus website? En welke van de twee moet ik eerst installeren?
Wat zijn de SMART waarden van je schijf? Kan je in veilige modus komen?Michielodc schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:14:
Waarschijnlijk is mijn hardeschijf kapotElke keer als ik inlog krijg ik een BSOD (windows 8.1). Met veilige modus krijg ik hetzelfde en heb ookal chkdsk /r uitgevoerd. Nu maar clean install van windows proberen en anders nieuwe harde schijf erin doen.
⏩ PVOutput☀️
Gisteren mijn nieuwe aanwinst binnengekregen: de N550JK CM082H. Mooie machine, en de Windows8 was reeds keurig op de ingebouwde Samsung SSD overgezet.
Er staat echter maar liefst 35GB aan materiaal op de SSD. Het grootste gedeelte dus ASUS meuk
Die zooi wil ik er echt af hebben. Ik google als een gek naar een Clean install zonder Windows8 CD, maar ik kom alleen mogelijkheden tegen als je een schijf erbij hebt gekregen, of als je een upgrade aanschaft. Is het überhaupt wel mogelijk met alleen voorgeinstalleerde Windows? Zo ja kan iemand mij helpen aan een link naar een goede tutorial voor een clean install zonder install disc? (als het kan voor digibeten graag
)
Er staat echter maar liefst 35GB aan materiaal op de SSD. Het grootste gedeelte dus ASUS meuk
Die zooi wil ik er echt af hebben. Ik google als een gek naar een Clean install zonder Windows8 CD, maar ik kom alleen mogelijkheden tegen als je een schijf erbij hebt gekregen, of als je een upgrade aanschaft. Is het überhaupt wel mogelijk met alleen voorgeinstalleerde Windows? Zo ja kan iemand mij helpen aan een link naar een goede tutorial voor een clean install zonder install disc? (als het kan voor digibeten graag
Aan je verhaal te zien heb je een HDD-caddy gebruikt om een extra schijf te plaatsen, klopt dat? Ben je er dan wel van op de hoogte dat het slimmer is om de SSD op de HDD plek te plaatsen en de HDD in de caddy te doen?fuqua schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 09:03:
[...]
ik heb ook de n750JK, SSD heb ik er bij ingezet en de hdd laten zitten. in de bios moet je (ik weet echt niet meer welke) rommelen bij de boot instellingen, die moet je op ahci zetten (staat nu geloof ik op iets anders en dan vind hij vanzelf de overige boot devices.
Ik heb namelijk ergens gelezen dat de SATA-poort van de CD/DVD-drive een sata-150 is en op de HDD plek een sata-300 zit. Dit betekend dat als je de SSD op de sata-300 aansluit je nog meer snelheidswinst hebt.
Ik kan op dit moment geen bron vinden waar dit vermeld staat, maar er zijn vast andere mensen die dit kunnen bevestigen.

-= EDIT =-
Nevermind.

[ Voor 9% gewijzigd door Kliko op 11-06-2014 14:11 ]
http://www.cnet.com/how-t...icrosoft-windows-8-1-iso/Gerard_Bos schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 12:45:
Gisteren mijn nieuwe aanwinst binnengekregen: de N550JK CM082H. Mooie machine, en de Windows8 was reeds keurig op de ingebouwde Samsung SSD overgezet.
Die zooi wil ik er echt af hebben. Ik google als een gek naar een Clean install zonder Windows8 CD, maar ik kom alleen mogelijkheden tegen als je een schijf erbij hebt gekregen, of als je een upgrade aanschaft. Is het überhaupt wel mogelijk met alleen voorgeinstalleerde Windows? Zo ja kan iemand mij helpen aan een link naar een goede tutorial voor een clean install zonder install disc? (als het kan voor digibeten graag)
Misschien heb je hier wat aan?
Voor je productcode kan je Jellybean keyfinder proberen.
⏩ PVOutput☀️
Ik ben bang dat dat helaas niet gaat werken voor de Windows licentie die bij de laptop zit. Bij de laptop zit een OEM licentie, en die methode lijkt niet te werken met een OEM code.Quad schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:28:
[...]
http://www.cnet.com/how-t...icrosoft-windows-8-1-iso/
Misschien heb je hier wat aan?
Voor je productcode kan je Jellybean keyfinder proberen.
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Kijk even bij apparaatbeheer --> Beeldschermadapters welke kaarten je hebt. Ik heb daar zelf NVIDIA GeForce GT 555M en Intel HD Graphics. De driver voor de NVIDIA kaart haal je van de NVIDIA site(http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us) zelf en die van intel kun je ook van de intel site(https://downloadcenter.intel.com/Default.aspx?lang=eng) halen. Moet je even kijken welke je precies hebt. Ik heb de 3000 series van intel als ik het goed heb, maar mijn laptop is ook weer een stuk ouder.Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:35:
Hoe moet je de drivers van Intel GPU en Nvidia installeren? Kan ik gewoon die van de website van Intel en Nvidia pakken of moet het van de Asus website? En welke van de twee moet ik eerst installeren?
In het begin kon ik niet in de veilige modus komen, maar heb nu uiteindelijk het probleem opgelost door heel windows opnieuw te installeren...Quad schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:48:
[...]
Wat zijn de SMART waarden van je schijf? Kan je in veilige modus komen?
Btw, welke driver moet ik van de asus site ookal downloaden om mijn volume + en - enzo te laten werken? Dacht de chipset ofzo
[ Voor 46% gewijzigd door Michielodc op 11-06-2014 16:55 ]
Thx!Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 16:53:
ATK package.
Thanks all... zonder install CD blijkbaar dus sowieso geen clean install mogelijk zonder een hele nieuwe Windows aan te schaffen á 80 euro. Balen...TommieW schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:14:
[...]
Ik ben bang dat dat helaas niet gaat werken voor de Windows licentie die bij de laptop zit. Bij de laptop zit een OEM licentie, en die methode lijkt niet te werken met een OEM code.
Moet mogelijk zijn, key zit ingebakken in de bios / uefi.
⏩ PVOutput☀️
Staat netjes beschreven hoe je het moet doen met USB / DVD op deze site:Gerard_Bos schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 17:46:
[...]
Thanks all... zonder install CD blijkbaar dus sowieso geen clean install mogelijk zonder een hele nieuwe Windows aan te schaffen á 80 euro. Balen...
http://mmp669-gadget.blog...ainment-laptop-clean.html
Verwijderd
Ik heb het even laten doen, want de entree tot de BIOS kent 2 mogelijkheden, F2 en Esc. Bottomline is dat je zonder W8 install CD niet ver komt, als je de originele HDD wilt laten zitten en de SSD als hoofdschijf wil laten werken. Ik ben omgepraat om gewoon bij W7 te blijven, véél minder gezeur. Mijn systeem draait als een RAKET. Echt ongelofelijk snel. Intel wifikaartje verwisseld voor 2.4/5ghz, kláár. Maar wat zag ik bij installeren; minimaal 8 toetsen op het board staan er vrij scheef in. Nu kan ik teruggaan naar de winkel maar die zullen mij waarschuwen dat Asus Support zal zien aan de schroefjes dat ie open is geweest. Bovendien mogen ze de laptop alleen bij Asus inleveren als ie in originele staat is....dus SSD en wifikaartje eruit voordat ie ingeleverd kan worden.fuqua schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 09:03:
[...]
ik heb ook de n750JK, SSD heb ik er bij ingezet en de hdd laten zitten. in de bios moet je (ik weet echt niet meer welke) rommelen bij de boot instellingen, die moet je op ahci zetten (staat nu geloof ik op iets anders en dan vind hij vanzelf de overige boot devices.
In hoeverre is het van belang dat ik wat aan die toetsen laat doen? Is het echt nodig?
Als je eraan stoort kan je ermee terug, als ze prima werken en je vindt het niet erg zou ik het zo laten.
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Beste allemaal,
Ook ik ben op zoek naar een nieuwe laptop voor vooral thuisgebruik (internet, muziek, skype, school etc.) en een beetje gamen (games als LoL, FIFA, Far Cry 3, Just Cause 2 enz.). Hierbij ben ik uitgekomen op het merk Asus. Mijn budget is zo'n 1000 euro en ik heb verschillende modellen op het oog. Echter heb ik nog steeds geen keuze gemaakt. Hieronder mijn lijstje:
#1: pricewatch: Asus N750JK-T4069H
(Ruim boven mijn budget eigenlijk, maar wel een SSD. Wellicht is deze het overwegen waard)
#2: pricewatch: Asus N550JK-CN101H
(Iets minder boven mijn budget, maar wel een fijner formaat, namelijk 15 inch. Als voordeel heeft hij wel een SSD maar als nadeel daarbij geen HDD. Het totale opslaggeheugen is dus beperkt)
#3:http://tweakers.net/pricewatch/385517/asus-n750jk-t4068h/specificaties/
(Heeft helaas geen SSD, maar valt daarentegen wel binnen mijn budget, verschilt voor de rest weinig van #1)
Zelf vind ik de keuze erg lastig en daarom vraag ik om jullie hulp.
Heb eigenlijk nog drie vragen namelijk;
- Kan ik bij laptop #3 zelf een SSD erin zetten? Wel naast de HDD schijf. Dus is er nog ruimte voor een SSD schijf zonder dat ik de HDD eruit hoef te halen? Zo ja, hoeveel vergt dit van mij? Is dit een lastige klus of kan iemand met niet al te veel computer verstand dit ook aan?
- Ik lees wat verschillende negatieve ervaringen over de wifi-adapter. Hoe zit dat precies? Hebben deze Asus laptops dan langzamer internet? Of is de connectie minder?
- Kan ik met een GTX 850M videokaart een beetje gamen? Dus is een game als FIFA 15 starks gewoon op medium instellingen zonder haperingen te spelen?
Alvast bedankt!
Ook ik ben op zoek naar een nieuwe laptop voor vooral thuisgebruik (internet, muziek, skype, school etc.) en een beetje gamen (games als LoL, FIFA, Far Cry 3, Just Cause 2 enz.). Hierbij ben ik uitgekomen op het merk Asus. Mijn budget is zo'n 1000 euro en ik heb verschillende modellen op het oog. Echter heb ik nog steeds geen keuze gemaakt. Hieronder mijn lijstje:
#1: pricewatch: Asus N750JK-T4069H
(Ruim boven mijn budget eigenlijk, maar wel een SSD. Wellicht is deze het overwegen waard)
#2: pricewatch: Asus N550JK-CN101H
(Iets minder boven mijn budget, maar wel een fijner formaat, namelijk 15 inch. Als voordeel heeft hij wel een SSD maar als nadeel daarbij geen HDD. Het totale opslaggeheugen is dus beperkt)
#3:http://tweakers.net/pricewatch/385517/asus-n750jk-t4068h/specificaties/
(Heeft helaas geen SSD, maar valt daarentegen wel binnen mijn budget, verschilt voor de rest weinig van #1)
Zelf vind ik de keuze erg lastig en daarom vraag ik om jullie hulp.
Heb eigenlijk nog drie vragen namelijk;
- Kan ik bij laptop #3 zelf een SSD erin zetten? Wel naast de HDD schijf. Dus is er nog ruimte voor een SSD schijf zonder dat ik de HDD eruit hoef te halen? Zo ja, hoeveel vergt dit van mij? Is dit een lastige klus of kan iemand met niet al te veel computer verstand dit ook aan?
- Ik lees wat verschillende negatieve ervaringen over de wifi-adapter. Hoe zit dat precies? Hebben deze Asus laptops dan langzamer internet? Of is de connectie minder?
- Kan ik met een GTX 850M videokaart een beetje gamen? Dus is een game als FIFA 15 starks gewoon op medium instellingen zonder haperingen te spelen?
Alvast bedankt!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2014 13:56 ]
Thanks! Top Link. En zelfs voor mij te volgenRoadRunnerRik schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 18:26:
[...]
Staat netjes beschreven hoe je het moet doen met USB / DVD op deze site:
http://mmp669-gadget.blog...ainment-laptop-clean.html
Enige is dat na de stap van het branden van een ISO CD om te booten mijn nieuwe ASUS volledig is gecrashed... Valt nu continue binnen 2 tellen uit. Gaat dus vandaag weer retour richting leverancier. Zucht...
Verwijderd
Over de mogelijkheid van een SSD in #3: Staat uitgebreid beschreven in dit topic. En jazeker, het kan, ik heb het zelf op die manier. Alleen wel láten doen. De SSD er zelf in gezet maar het aanwijzen van de juiste schijven etc laten doen door iemand anders. En ik heb W8 eraf getrapt dus de HDD is schoon van alles en op de SSD (Samsung PRO edition) staat nu W7.Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 13:50:
Alvast bedankt!
- Hoe het precies zit met de wifi adapter staat ook in dit topic. Ik heb hem ook inmiddels vervangen. Aanrader.
Ik game af en toe op mijn Asus N550JV (met SSD ingebouwd). Met AVG uit en vliegtuigstand aan, omdat ik merk dat het dan soepeler loopt.Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 13:50:
Deze heeft een Geforce 750M, maar dezelfde processor en geheugen. De GTX850M is beter.
Far Cry loopt soepel op 1920x1080. Met Vsync uit, textures hoog, verdere instellingen 50% hoog, 50% gemiddeld. Dat geeft misschien een idee.
Nadat goedkope telefoon-oortjes niet goed werkten in de 3-polige jackplug, heb ik een verloop van 3-polige jack naar gewone mic en koptelefoonjack gekocht (klik). Dit werkt ook maar matig.
Als ik de plug net niet helemaal in de laptop stop doet hij het. Stop ik hem er helemaal in, dan ziet hij niet meer dat er een kabel in zit en gaat het geluid weer via de speakers.
Moet ik terug naar de mediamarkt voor garantie
Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.