Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kliko
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-08 00:42
Foxhill schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:19:
[...]

Ik game af en toe op mijn Asus N550JV (met SSD ingebouwd). Met AVG uit en vliegtuigstand aan, omdat ik merk dat het dan soepeler loopt.
Deze heeft een Geforce 750M, maar dezelfde processor en geheugen. De GTX850M is beter.

Far Cry loopt soepel op 1920x1080. Met Vsync uit, textures hoog, verdere instellingen 50% hoog, 50% gemiddeld. Dat geeft misschien een idee.

Nadat goedkope telefoon-oortjes niet goed werkten in de 3-polige jackplug, heb ik een verloop van 3-polige jack naar gewone mic en koptelefoonjack gekocht (klik). Dit werkt ook maar matig.

Als ik de plug net niet helemaal in de laptop stop doet hij het. Stop ik hem er helemaal in, dan ziet hij niet meer dat er een kabel in zit en gaat het geluid weer via de speakers.

Moet ik terug naar de mediamarkt voor garantie ;( , of is er iets anders aan de hand?
Volgens mij is de aansluiting ook niet gemaakt voor 3-polige stekkers.
Dan duw je de stekker te ver in je jack-aansluiting waardoor je geen of slecht contact maakt.
Probeer eens een tweepolige stekker met alleen oortjes (Telefoonoortjes hebben tegenwoord ook driepolige voor handsfree bellen).

Ik had dit probleem namelijk met mijn oude laptop, daar wilde ik ook mijn telefoon-oortjes aansluiten op de headphone-uitgang. Maar dan hoor je maar 1 kanaal en met half eruit wel 2 kanalen. Maar dan kan ie er zo uit "floepen".

Ik vind het jammer dat er geen losse headphone en mic aansluiting op deze laptop zit. Maar de enige oplossing is dat je je headphones aansluit en de ingebouwde mic in het scherm gebruikt (gaatjes naast je webcam).

Ik heb ergens gelezen dat je met die mics best goed verstaanbaar bent. Ik heb zelf de laptop pas een week in bezit en heb dit nog niet kunnen testen...

Hope this helps..! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 07:37

xychix

FreeBSD Rules !

Gerard_Bos schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 17:46:
[...]

Thanks all... zonder install CD blijkbaar dus sowieso geen clean install mogelijk zonder een hele nieuwe Windows aan te schaffen á 80 euro. Balen...
Dit kan wel.

Deze link omschrijft het proces:
http://mmp669-gadget.blog...ainment-laptop-clean.html

Ik heb dit al succesvol doorlopen (ubuntu op laptop en win 8.1 in vmware player)

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 19:17
Ik heb sinds ruim een jaartje een Asus N76 in mijn bezit, ik was er in het begin erg over te spreken. Echter kreeg ik toen een heel raar probleem met Windows en de recovery. Via Google kwam ik erachter dat het probleem vaker voorkomt, wel alleen bij ASUS. Bij Asus om uitleg gevraagd, deze gaven aan niks te kunnen doen. Ze wilden me wel voor 50,00 een herstelDVD aansmeren waarbij niet duidelijk was of die iets op ging lossen.
Heb nu een herinstallatie gedaan met een Dreamspark versie van Win7, helaas werkt de hardware nu slechter. Ik heb alle drivers van de Asus site gehaald, maar de helft is onbruikbaar met de melding "Dit programma kunt u alleen installeren op apparaten van ASUS." Grafisch is duidelijk achteruitgang te merken, bij sommige SD video's al glitches en gestotter in beeld en sneller/vaker lag bij games. Ook ben ik de herstelpartitie kwijt en heb ik het gevoel dat de HDD-prestaties ook achteruit zijn gegaan.

Ik vraag me af of er soortgelijk gevallen bij jullie bekend zijn?
Wat kan ik volgens jullie doen? Moet ik alsnog voor 50,00 die herstelcd van hun kopen of zijn het echt hardwareproblemen?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhill
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08-09 06:57
mkliko schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:44:
[...]
Volgens mij is de aansluiting...
Hope this helps..! ;)
Hmm. Hoe kwam ik er eigenlijk bij dat hij alleen voor zo'n combi/dubbeljack ding was? Geen idee meer. Heb ik zelfs zo'n stekkertje zitten kopen :+ . Nu gewoon alleen de koptelefoon stekker er in, en het werkt :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

timmie1 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 19:19:
Ik heb sinds ruim een jaartje een Asus N76 in mijn bezit, ik was er in het begin erg over te spreken. Echter kreeg ik toen een heel raar probleem met Windows en de recovery. Via Google kwam ik erachter dat het probleem vaker voorkomt, wel alleen bij ASUS. Bij Asus om uitleg gevraagd, deze gaven aan niks te kunnen doen. Ze wilden me wel voor 50,00 een herstelDVD aansmeren waarbij niet duidelijk was of die iets op ging lossen.
Heb nu een herinstallatie gedaan met een Dreamspark versie van Win7, helaas werkt de hardware nu slechter. Ik heb alle drivers van de Asus site gehaald, maar de helft is onbruikbaar met de melding "Dit programma kunt u alleen installeren op apparaten van ASUS." Grafisch is duidelijk achteruitgang te merken, bij sommige SD video's al glitches en gestotter in beeld en sneller/vaker lag bij games. Ook ben ik de herstelpartitie kwijt en heb ik het gevoel dat de HDD-prestaties ook achteruit zijn gegaan.

Ik vraag me af of er soortgelijk gevallen bij jullie bekend zijn?
Wat kan ik volgens jullie doen? Moet ik alsnog voor 50,00 die herstelcd van hun kopen of zijn het echt hardwareproblemen?
In mijn oren klinkt het als een driver kwestie, probeer even de intel en nvidia driver opnieuw te installeren ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vleeskroket
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-09 14:38
Beste Tweakers,

Graag wil ik een nieuwe laptop aanschaffen, en mijn oog is gevallen op de N-series van Asus. Ik twijfel echter flink tussen bepaalde modellen en zou jullie mening graag willen horen.

Als eerste had ik pricewatch: Asus N550JV-CN270H op het oog. Deze laptop voldoet aan mijn eisen omdat:
  • Degelijke bouw; redelijk grafische kaart (speel toch veelal oudere games :p); nette prijs (<1000 euro); fijne toetsenbord + trackpad (schoolwerk); goede review scores (BBG); uitmuntend scherm.
Nu is echter mijn twijfel om voor de pricewatch: Asus N56JN-CN039H te gaan. Waarom?
  • Nieuwe uitvoering, want de N550 is toch al wel een jaar oud (verbetering van ontwerpfoutjes doorgevoerd?)
  • Graphische GT 840M kaart die iets minder dan de GTX 750M presteert, maar wel enerziezuiniger is?
  • Een hybrid SSD aan boord.
De nieuwe N550 met GTX 850M videokaart vind ik te duur gemaakt (volgens mij hebben ze door dat hun model goed verkoopt :X ), dus die keuze valt voor mij af.

Mijn vraag:
- Is de GT840M energiezuiniger in dan de GTX750M in Idle? Ofwel, kan ik meer uit mijn accu halen met de nieuwe N56 in idle staat?
- Is de hybrid SSD van 500gb de moeite waard, of gewoon crap en kan ik beter voor de langzame HDD versie gaan en een SSD zelf inbouwen d.m.v. een caddy?
- Is het verstandig om een nieuwe uitvoering te kiezen, ondanks dat er nog niets bekend over deze laptop is? Of zal de oudgediende beter zijn.
- Kijk ik ergens overheen met verschillen tussen deze modellen?

En ten slotte, wat is het grote verschil tussen de N550 en de N56? Is de N550 een klasse hoger dan de N56, of een voortzetting van de N56 ?

Alvast bedankt 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Vleeskroket op 17-06-2014 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorisje123
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 00:29
Hoi Tweakers,

Ik weet niet precies of mijn vraag in dit topic thuishoort, maar het gaat wel over een ASUS laptop dus laat ik hem maar hier plaatsen.

Een tijdje geleden heb ik een hele kleine hoeveelheid bier over de WASD area van mijn ASUS N56VV geknoeid. Natuurlijk heb ik nu last van "plakkerige toetsen" Vooral de shift en capslock toetsen plakken heel erg. Alles werkt verder wel nog prima. ASUS support vertelde mij dat het meer dan 200 euro zou kosten om die paar toetsen door henzelf te laten vervangen. Dat vind ik toch een beetje duur. Dan koop ik liever op eBay een nieuw toetsenbord voor de laptop en dan probeer ik hem zelf te vervangen. 8) Alleen heb ik gelezen en ook zelf gezien dat het uit elkaar halen van de laptop tot aan het toetsenbord nogal moeilijk is. Je kunt van alles heel erg makkelijk breken. Heeft iemand hier zelf ervaring mee? Is het echt zo moeilijk om dit zelf op te lossen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kliko
Vleeskroket schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:42:
Beste Tweakers,

Graag wil ik een nieuwe laptop aanschaffen, en mijn oog is gevallen op de N-series van Asus. Ik twijfel echter flink tussen bepaalde modellen en zou jullie mening graag willen horen.

[...]

Alvast bedankt 8)7
Wat korte antwoorden:
Hybride ben ik zelf geen fan van. Je kunt niet zelf bepalen wat je op je het SSD-gedeelte zet en wat op t HDD gedeelte. En volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, kun je zelf niet eens iets installeren op t SSD gedeelte en staat alleen windows daarop. Maar nogmaals, dit weet ik niet zeker.

Let erop dat wanneer je een HDD-caddy neemt, dat je in de caddy de HDD stopt. Aangezien de CD-drive op een langzamere SATA-poort zit (meestal in ieder geval...). Zou zonde zijn van je snelle SSD!

De N550 is de opvolger van de N56. Intern is er niet zo gek veel veranderd. Zo uit mn hoofd heeft de N550 een nieuwere chipset (check de specs even in de pricewatch) en een nieuwere generatie i7. De N550 heeft ook een betere koeling dan de N56 geloof ik.

En volgens mij is de 840M niet beter dan de 750M wat betreft gamen. Daar zou je dan de 850M voor moeten hebben. Aangezien de 840 een nieuwere generatie is zal deze ongetwijfeld zuiniger zijn. Maar google het voor de zekerheid even naar de verschillen tussen de 750 en 840 qua prestaties.
Probeer eens te kijken op: http://gpuboss.com/

Ik heb een aantal weken terug ook zitten kijken naar alle verschillende Asus-modellen. Vandaar dat ik nog wat dingetjes weet, maar erg vers in mijn geheugen zit het niet. Ik heb iig de N550-cn270h gekocht en de HDD vervangen door de SSD (geen caddy, heb genoeg aan een SSD).
Ik wilde in eerste instantie win7 installeren op deze laptop, maar ik kreeg een aantal drivers niet aan de praat... :| :? |:(

Groetjes,

Marco

[ Voor 29% gewijzigd door Kliko op 17-06-2014 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vleeskroket
Marco,

Dank voor je antwoord. Ik heb uiteindelijk de N550JV gehaald. Ondanks dat Asus met een nieuw model is gekomen lijkt mij die hybride schijf niet een meerwaarde hebben over de HDD. Zelf zal ik deze dan een SSD toevoegen zoals jij aangeeft.

Stroomverbruik zal niet zoveel schelen in Idle denk ik (sinds Nvidia Optimus de interne GPU aanstuurt indien de Nvidia GPU niet nodig is?).

Tevens wat jij zegt zijn de verschillen vrij klein tussen het oude en nieuwe model.

Nu zelf ook windows 7 erop knallen O-) .

Groet,

Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 19:17
BGB4rn schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 08:49:
[...]

In mijn oren klinkt het als een driver kwestie, probeer even de intel en nvidia driver opnieuw te installeren ;)
Al meerdere keren geprobeerd, het gaat echter niet beter na herinstallatie/upgrade of downgrade van de drivers :F

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:27
Jorisje123 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:19:
Hoi Tweakers,

Ik weet niet precies of mijn vraag in dit topic thuishoort, maar het gaat wel over een ASUS laptop dus laat ik hem maar hier plaatsen.

Een tijdje geleden heb ik een hele kleine hoeveelheid bier over de WASD area van mijn toetsenbord geknoeid. Natuurlijk heb ik nu last van "plakkerige toetsen" Vooral de shift en capslock toetsen plakken heel erg. Alles werkt verder wel nog prima. ASUS support vertelde mij dat het meer dan 200 euro zou kosten om die paar toetsen door henzelf te laten vervangen. Dat vind ik toch een beetje duur. Dan koop ik liever op eBay een nieuw toetsenbord voor de laptop en dan probeer ik hem zelf te vervangen. 8) Alleen heb ik gelezen en ook zelf gezien dat het uit elkaar halen van de laptop tot aan het toetsenbord nogal moeilijk is. Je kunt van alles heel erg makkelijk breken. Heeft iemand hier zelf ervaring mee? Is het echt zo moeilijk om dit zelf op te lossen?

Alvast bedankt!
over welke laptop heb je het ?

ikzelf heb mijn toetsenbord van de N75sf vervangen, viel ansich wel mee, veel schroefjes maar het ging wel. ik weet niet hoe het is met de andere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kliko
Vleeskroket schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 17:13:
Marco,

Dank voor je antwoord.
[...]
Nu zelf ook windows 7 erop knallen O-) .

Groet,

Robert
Robert,

Ik ben benieuwd hoe ver jij komt met windows 7. Ik heb op dit moment windows 8.1 met classic shell (opstarten in win7-achtige omgeving). De classis shell is al een verademing. Ook het opstarten binnen 5 seconden is best wel kicken (mede door uefi heb ik mij laten vertellen). Maar er zitten mij nog een aantal dingen dwars in win8 en zou graag naar win7 overgaan.

Mocht het jou wel lukken, dan hoor ik graag je methode!

Weet iemand sowieso of win7 met eufi te installeren valt..? :?

edit:
http://www.sevenforums.co...-install-windows-7-a.html

Het kan dus. Al is het mij niet gelukt om een eufi bootable usb te maken... (Met rufus) :? |:(

Marco

[ Voor 13% gewijzigd door Kliko op 18-06-2014 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Google zoektocht heeft opgeleverd dat het mogelijk is om twee externe monitors (DELL U2412M) aan te sluiten op de VGA en HDMI poort van de N56. Heb ik hiervoor nog software en/of drivers nodig, of is het plug&play?

Ik doek over een week mijn tweede werkplek op, dus de bedoeling is om het scherm wat daar staat naast de andere te gaan zetten en de laptop uit het zicht te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:40

Quad

Doof

Hoe wil je je systeem aanzetten wanneer je je laptop uit het zicht hebt?

Moet normaliter wel kunnen, als je alles geïnstalleerd hebt kan je het beeld tonen op de twee monitoren.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laptop komt op ladekast te staan onder bureau, met het scherm onder een hoek van 30 graden zodat ik wel bij de aan/uit knop kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kliko
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 10:35:
Een Google zoektocht heeft opgeleverd dat het mogelijk is om twee externe monitors (DELL U2412M) aan te sluiten op de VGA en HDMI poort van de N56. Heb ik hiervoor nog software en/of drivers nodig, of is het plug&play?

Ik doek over een week mijn tweede werkplek op, dus de bedoeling is om het scherm wat daar staat naast de andere te gaan zetten en de laptop uit het zicht te leggen.
Ik weet niet of je hier extra drivers voor nodig hebt. Mijn gevoel zegt van niet...

Mag ik je er wel op wijzen dat je op een 24 inch (zo te lezen uit het typenummer), met waarschijnlijk ook en leuke resolutie, een groot kwaliteitsverschil gaat zien tussen het scherm dat op hdmi en vga aangesloten is?

Ik heb het zelf een keertje namelijk gehad (ook 2x 24inch met ****x1200 resolutie) en ik ging mij er mateloos aan irriteren. Het scherm met VGA was veel minder scherp en leek daardoor erg wazig t.o.v. het scherm dat op hdmi zat aangesloten.

Ik wil je hier alleen even voor waarschuwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt inderdaad van het kwaliteitsverschil, ik heb al eens gewisseld tussen VGA en HDMI en het verschil merk je wel. Even afwachten wat het geeft.

Als ik me er echt aan ga ergeren, heb ik in ieder geval een goede reden om een desktop in huis te halen :*) Het is dat ik een laptop nodig heb voor mijn studie, anders had ik allang een desktop gehad en een Asus T100 voor het mobiele werk...

Een andere mogelijkheid zijn van die docking stations / converters op USB 3.0, ik heb er nog geen ervaring mee maar ik lees vaak dat die prestaties behoorlijk tegenvallen. Maar da's voor in een ander topic wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 22:38
Een korte vraagje mbt tot mijn asus n56vz laptop.

Heb deze vorig jaar februari aangeschaft, direct een ssd erin en win7 erop. draait heel soepel en zonder problemen. so far so good.

alleen een maand geleden kom ik thuis van werk en zet me laptop aan, toetsenbord verlichting brandde 2sec en weer uit. fan draaide bijna voluit en verder niks op het scherm.. na wat research op internet komt dit blijkbaar door een defecte BIOS rom? Natuurlijk heeft de laptop 2 jaar garantie en heb deze gelijk naar Saturn gebracht en ingeleverd voor reparatie. na anderhalf week kwam die terug en volgens de papieren was de moederbord vervangen?(al denk ik zelf van niet aangezien de usb poorten niet hard meer klemmen). Maar de laptop werkte weer dus meegenomen naar huis. na 2 dagen gebruik weer hetzelfde probleem?? ook weer zwart scherm en geen POST. dus weer maar gebracht naar saturn en tot nu toe ligt die bij reparatie service van Asus.

Heeft iemand hier ervaring mee? kan ik me laptop nog vertrouwen of kan ik beter inruilen voor een recente asus laptop? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorisje123
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 00:29
fuqua schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 09:57:
[...]

over welke laptop heb je het ?

ikzelf heb mijn toetsenbord van de N75sf vervangen, viel ansich wel mee, veel schroefjes maar het ging wel. ik weet niet hoe het is met de andere modellen.
oke wat stom dit, ben ik het belangrijkste vergeten te melden. 8)7
Het betreft een ASUS N56VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

ik heb de asus N550LF-CN100H vanuit de laptop advies gekocht. Hier heb ik met wat gehakketak windows 7 64-bit kunnen op installeren (hint: als je een ssd bij plaatst trek dan de gewone hdd met win8 tijdelijk uit de sata poort of windows 7 zal niet willen installeren!) maar ik vind geen drivers voor windows 7.
Enkel Windows 8 drivers staan op de asus site.
Weet iemand of je de windows 8 drivers op de een of andere manier kan gebruiken op windows 7?

Of weet iemand de details van de chipsets (bvb van de wifi) zodat ik bij die fabrikanten kan gaan vragen?

Alvast bedankt voor het antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK reeds mail teruggekregen van Asus

Ter info: dit zit erin. Zal zien wat ervoor te vinden is...

- Chipset > (same for W7 as for W8)
http://dlcdnet.asus.com/p...tel_Win7_8_VER9401016.zip

- Webcam > CHICONY/CNFCHA621003871LH
- WLAN > AZURE WAVE / AW-NB126H/HMC (also known as Qualcom) >>> googlen naar "AWNBxH.zip" werkt :-)
- LAN > Realtek Lan
- iGPU > Intel Graphics
- GPU > Nvidia Graphics
- Audio > Realtek Audio >>> Werkt out of the box

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2014 23:22 . Reden: aanvullen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhill
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08-09 06:57
Wat Lexam zegt geld ook voor Windows 8(.1). Bij

Als je je SSD op de plek van de HDD hebt en de HDD in de caddy kan het gebeuren dat een Windows install, of een nieuwe BIOS Firmware je SSD niet ziet. Ik had dit op beide momenten namelijk zelf. Haal je HDD er even uit tijdens het Windows installeren, of bij de eerste keer opstarten met nieuwe Firmware. Als de laptop de SSD gewoon ziet en opstart, kan de HDD er weer in.

[ Voor 43% gewijzigd door Foxhill op 19-06-2014 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vleeskroket
mkliko schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 10:34:
[...]

Robert,

Ik ben benieuwd hoe ver jij komt met windows 7. Ik heb op dit moment windows 8.1 met classic shell (opstarten in win7-achtige omgeving). De classis shell is al een verademing. Ook het opstarten binnen 5 seconden is best wel kicken (mede door uefi heb ik mij laten vertellen). Maar er zitten mij nog een aantal dingen dwars in win8 en zou graag naar win7 overgaan.

Mocht het jou wel lukken, dan hoor ik graag je methode!

Weet iemand sowieso of win7 met eufi te installeren valt..? :?

edit:
http://www.sevenforums.co...-install-windows-7-a.html

Het kan dus. Al is het mij niet gelukt om een eufi bootable usb te maken... (Met rufus) :? |:(

Marco
Ik heb windows 7 compleet met alle drivers geïnstalleerd. Het is even uitzoeken geweest, maar vrijwel alles werkt. Het enige dat ik ben tegengekomen wat niet werkt is de fn+f2 knop om de vliegtuigstand in te schakelen. Geen gemis voor mij.

Globaal mijn methode:Dit is zo ongeveer wat ik gedaan heb. Het kan zijn dat ik iets gemist heb van Intel.

Over de UEFI en het ontbreken van het bootmenu: Met F2 in het bios komen. Bij security 'Secure Boot' uitschakelen. Bij boot options Eable CSM inschakelen. Vervolgens boot optie verwijderen. Nu was het voor mij mogelijk om de windows 7 DVD te starten. Niet getest of het met USB nu ook werkt, waarschijnlijk wel. Na installatie had ik de boot option weer in de bios gezet (1 optie mogelijk, kan niet missen).

Hoop dat je hier wat mee kunt :D .

Groet,

Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 09:23:
Als je eraan stoort kan je ermee terug, als ze prima werken en je vindt het niet erg zou ik het zo laten.
Nou, update voor de ramptoeristen:

De scheve toetsen voor lief genomen. Laptop geopend om wifikaartje te vervangen voor een 2,4/5ghz Intel model. Hierbij draaiden 2 torqjes tot moes. Einde verhaal voor een 'ongeschonden apparaat': er moest uitgeboord worden...

Twee gaten + een makkelijk vervangen wifikaartje rijker, kon de laptop dicht en bij het dichtmaken veranderden er nogeens 2 torqjes in appelmoes. De kwaliteit van deze dingetjes is werkelijk ongelofelijk slecht. Ook hier heb ik me overheen gezet, immers, alles werkte naar behoren, op de 500GB SSD staan Windows 7 en de progs, op de originele 500GB HDD komen automatisch alle Usenet downloads. Maar enkele dagen later bleek de laptop onder zwakstroom te staan, zowel op accuspanning als op lichtnet. Erg hinderlijk voor je onderarmen en op den duur gevaarlijk voor je data. Heb nog geen idee hoe dit op te lossen. Moet de laptop open dan kunnen we eerst nogeens 2 torqjes uitboren.

De toetsen staan nog steeds scheef (zo geleverd door Asus) en er is reeds een toets die nog schever is gaan staan; de backslash toets (nota been eentje die je zelden gebruikt) Ga je op zoek naar een laptop van een ander merk dan kom je to de conclusie dat er geen merk is dat qua specs vergelijkbaar is... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:57
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 07:33:
[...]
Maar enkele dagen later bleek de laptop onder zwakstroom te staan, zowel op accuspanning als op lichtnet. Erg hinderlijk voor je onderarmen en op den duur gevaarlijk voor je data.
Dit is super irritant, dit had ik bij allebei m'n Macbook Pro (2009 en 2011) en m'n Asus N550JK heeft dit geintje ook weer. Het is alleen niet altijd aanwezig, meestal is het wanneer de oplader is aangesloten.

Met je handen voel je de stroompjes niet, maar inderdaad met je onderarmen... is het flink schrikken geblazen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kliko
Vleeskroket schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 13:22:
[...]

Ik heb windows 7 compleet met alle drivers geïnstalleerd. Het is even uitzoeken geweest, maar vrijwel alles werkt. Het enige dat ik ben tegengekomen wat niet werkt is de fn+f2 knop om de vliegtuigstand in te schakelen. Geen gemis voor mij.

Globaal mijn methode:
[...]

Groet,

Robert
Hoi Robert,

Bedankt voor je reactie en je ervaringen met het installeren van win7. Erg gaaf om te horen dat het bij jou gelukt is.
Heb jij nou je win7 met uefi geinstalleerd of met de "oude" BIOS?

Als je CSM inschakeld schakel je terug naar BIOS toch? Of beschrijp ik dat verkeerd?

En jij had geen problemen met de Win8 x64 realtek driver voor je netwerkkaart (voor vaste kabel zegmaar)?
Die kreeg ik als enige namelijk niet aan de praat. |:(

Thanks again!

Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Klopt het dat je bij de N56 alleen het toetsenbord kan vervangen door het complete paneel te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Sinds kort ben ik in het bezit van een ASUS-laptop en wel de N750JV-T4090H.
Volgens de specificaties van tweakers.net heeft deze laptop een verlicht toetsenbord.
Ook de f3 en f4 toetsen geven, door de tekens die er op staan, aan dat het mogelijk is de verlichting aan te zetten.
Ondanks herhaalde pogingen met de fn-toets en f4-toets is de verlichting nog steeds niet aan.
Weet iemand hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen?

Groet,
Wilietsweten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
Als je de laptop helemaal opnieuw opstart, gaat de toetsenbord verlichting dan wel enkele tellen branden bij het ASUS logo scherm? waarna het weer uitgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kliko
RoadRunnerRik schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:44:
Als je de laptop helemaal opnieuw opstart, gaat de toetsenbord verlichting dan wel enkele tellen branden bij het ASUS logo scherm? waarna het weer uitgaat?
Even goednadenken... Maar volgens mij wel ja.
Het is niet echt iets waar ik vaak op let. :9

Mocht het anders zijn, dan hoor je het van me.
Vanwaar de vraag als ik vragen mag? Laptop stuk? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vierkant14
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-08 10:49
Zenix schreef op maandag 23 juni 2014 @ 21:37:
Klopt het dat je bij de N56 alleen het toetsenbord kan vervangen door het complete paneel te vervangen?
Het toetsenbord is los te vervangen, dit is alleen wat meer werk en meer (kleine) schroeven omzetten. Is wel te doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
mkliko schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 11:18:
[...]

Even goednadenken... Maar volgens mij wel ja.
Het is niet echt iets waar ik vaak op let. :9

Mocht het anders zijn, dan hoor je het van me.
Vanwaar de vraag als ik vragen mag? Laptop stuk? :?
Als de verlichting wel aan gaat, dan werkt je toetsenbord verlichting nog wel (Ik heb zo'n idee dat Asus dit als een ingebouwde test ziet om te kijken als het nog werkt, want telkens als je je laptop opnieuw opstart gaat je toetsenbord verlichting aan voor een x aantal tellen.).

Dus als de verlichting wel enkele tellen aan gaat tijdens het opstarten, ligt het aan Windows (drivers) waarom je niet in Windows je toetsenbord verlichting kan bedienen / niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venuz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-10-2023
RoadRunnerRik schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 14:20:
[...]

Als de verlichting wel aan gaat, dan werkt je toetsenbord verlichting nog wel (Ik heb zo'n idee dat Asus dit als een ingebouwde test ziet om te kijken als het nog werkt, want telkens als je je laptop opnieuw opstart gaat je toetsenbord verlichting aan voor een x aantal tellen.).

Dus als de verlichting wel enkele tellen aan gaat tijdens het opstarten, ligt het aan Windows (drivers) waarom je niet in Windows je toetsenbord verlichting kan bedienen / niet werkt.
En als hij het inderdaad wel kán doen... dan zou je de ATK package opnieuw kunnen installeren, deze kan je van de Asus support site halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:41
Ik heb de Asus N55SF-S1366V. Mijn HDD is kapot.
Als vervanger wil ik graag de Crucial MX100 256GB aanschaffen.
Ik begrijp dat ik daarmee aan opslagruimte achteruit ga.
Dit neem ik voor lief, want de bluray drive wil ik nog niet opgeven ivm games die ik op DVD heb.
Nu mijn vraag:
Kan ik de HDD makkelijk vervangen? Past de Crucial MX100 er klakkeloos in?
Op mijn werk hoor ik dat er 2 diktes zijn qua harde schijf.
Zou mooi als ik vandaag reactie krijg. Dan kan ik de MX100 vandaag bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Gaat prima. Zit eventueel een spacer in om ruimte te vullen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Bedankt voor je snelle reactie. In mijn pauze de SSD bestellen en dan heb ik 'm morgen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoadRunnerRik schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 14:20:
[...]

Dank voor de reactie. Bij het opstarten tijdens het ASUS-logo gaat de verlichting van het toetsenbord ook niet heel even aan.
Zal dus verder moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:24:
[...]

Dank voor de reactie. Bij het opstarten tijdens het ASUS-logo gaat de verlichting van het toetsenbord ook niet heel even aan.
Zal dus verder moeten zoeken.
Nu rust de vraag: Weet je zeker dat jou laptop toetsenbord verlichting moet hebben? Zo ja, dan kan je er denk ik wel vanuit gaan dat deze defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Roodey schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 10:33:
Bedankt voor je snelle reactie. In mijn pauze de SSD bestellen en dan heb ik 'm morgen binnen.
Vrijdag besteld, volgende dag geleverd maar niet thuis, vandaag wel geleverd en inmiddels ingebouwd.
Als je programma's installeert (moet veel na harde schijf crash :'( ) merk je de voordelen van een SSD.
Nog geen bestanden gekopieerd. Maar net een programma geïnstalleerd en het is niet af te knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoadRunnerRik schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 19:28:
[...]

Nu rust de vraag: Weet je zeker dat jou laptop toetsenbord verlichting moet hebben? Zo ja, dan kan je er denk ik wel vanuit gaan dat deze defect is.
Het vermoeden dat de verlichting stuk is had ik ook. Contact gezocht met ASUS service centrum. Vandaag is de laptop opgehaald voor reparatie. Afwachten.
Dank voor het mee denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 16:11
heb sinds kort een N53SV, standaard met win7. Heb de upgrate naar win 8.1 gedaan, maar nu werkt mijn usb 3.0 poort niet meer.
Zoektocht op internet naar drivers, levert wel drivers voor die poort voor win7, maar niets voor win8.1

Of zie ik iets over het hoofd? Heb in dit topic ook gezocht naar windows 8 i.c.m. usb 3.0, maar kan daaruit ook geen oplossing vindfen.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:41
Goofyduck384 schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 14:04:
heb sinds kort een N53SV, standaard met win7. Heb de upgrate naar win 8.1 gedaan, maar nu werkt mijn usb 3.0 poort niet meer.
Zoektocht op internet naar drivers, levert wel drivers voor die poort voor win7, maar niets voor win8.1

Of zie ik iets over het hoofd? Heb in dit topic ook gezocht naar windows 8 i.c.m. usb 3.0, maar kan daaruit ook geen oplossing vindfen.

Iemand?
Windows 7 drivers eroverheen installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
Ben van plan mijn n55sf s1300v up te graden naar een nieuwer model (wil graag een aluminium laptop die qua form factor net iets minder groot is).
Mijn absolute maximum is 800 (het liefst minder)
Ik twijfel tussen de pricewatch: Asus N56JN-CN035H en de pricewatch: Asus N56VB-S4061H
Qua specs is de JN stukken beter maar op de foto lijkt het net alsof het geen mat scherm (a la macbook)
De n56vz aan de andere kant lijkt dit wel te hebben. Ik vraag me daarom af welk scherm beter is. Ik verkies een beter (en mat) scherm namelijk boven betere specs. Op het internet valt sowieso bijna niks over de n56jn te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 16:11
X2X2X schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 15:32:
[...]

Windows 7 drivers eroverheen installeren?
Ja zo simpel was het.. Dank, domme vraag van me |:(
Hij doet het nu in elk geval.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 23:58

Zorian

What the fox?

Ik heb gisteren een Asus N550JV-CN270H gehaald. Prachtig dingetje, heeft wel een SSD en upgrade van de WiFi-chip nodig, maar dat terzijde.

Wat mij opviel is dat bij spelletjes (bij muziek niet echt) het geluid een behoorlijk krakend/tikkend bijgeluid maakt. Een soort ruis.
Soms vervormd al het geluid en is het enige wat je hoort oorverdovend geraas.
Dit gebeurt bij zowel de interne speakers als de koptelefoon.
Hoe vaak het gebeurt wisselt enorm. Als het niet gebeurt zit er prachtig geluid in.
De Realtek drivers zijn al bijgewerkt, en ook na het verwijderen ervan is het probleem er nog.
Moet ik de laptop terug brengen of is hier een (simpele) fix voor?

//Het lijkt opgelost te zijn na het invoeren van dit commando in cmd: bcdedit /set disabledynamictick yes
Ik ga het even aankijken. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Zorian op 06-07-2014 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee dagen geleden heb ik 's avonds op mijn laptop (N56VB) gewerkt, gisterenochtend toen ik hem opstartte begon de fan ineens maximaal te draaien. Reboot bood geen uitkomst, wel een BSOD na het opstarten.

CPU gebruik en processen laten niks eigenaardigs zien, temperaturen zijn ook in orde. Er komt ook gewoon koude lucht uit de ventilatiesleuven, dus ik ben eigenlijk vrij zeker dat het niet gerelateerd is aan PC activiteit.

"SpeedyFan" gedownload om manueel de fan te kunnen regelen, maar daar wordt hij niet eens herkend als hardware device.

Afgelopen week heb ik geen nieuwe software of updates geïnstalleerd, drivers en BIOS zijn up-to-date.

Ik heb een aantal drivers (chipset, hotkeys etc) opnieuw geïnstalleerd, zonder resultaat. Malwarebytes en Windows Defender vinden ook geen malware (ik dacht eerst aan een mining virus oid, maar CPU en GPU lopen niet warm dus dat sluit ik eigenlijk uit).

Ik kan me niet voorstellen dat het een hardwareprobleem is, maar ik weet ook niet direct wat ik op software vlak nog zou kunnen proberen. Reinstall van Windows wil ik graag nog mee wachten, dus als jullie een idee hebben hoor ik het graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTweak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 09:25
Ik ben in de markt voor de Asus N550JK-CM082H.
Dit is een versie met IPS touchscreen. De specs op de Asus website geven aan dat dit een anti-glare scherm is, maar ik lees her en der wat tegenstrijdige info hierover. Heeft iemand deze laptop toevallig en kan diegene bevestigen dat dit een mat scherm is? Ik heb namelijk een hekel aan glansschermen.

Be like a duck. Calm on the surface, but always paddling like the dickens underneath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T heeft glansscherm .
DoubleTweak schreef op maandag 07 juli 2014 @ 11:46:
Ik ben in de markt voor de Asus N550JK-CM082H.
Dit is een versie met IPS touchscreen. De specs op de Asus website geven aan dat dit een anti-glare scherm is, maar ik lees her en der wat tegenstrijdige info hierover. Heeft iemand deze laptop toevallig en kan diegene bevestigen dat dit een mat scherm is? Ik heb namelijk een hekel aan glansschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 07:33:
[...]

Nou, update voor de ramptoeristen:

De scheve toetsen voor lief genomen. Laptop geopend om wifikaartje te vervangen voor een 2,4/5ghz Intel model. Hierbij draaiden 2 torqjes tot moes. Einde verhaal voor een 'ongeschonden apparaat': er moest uitgeboord worden...

Twee gaten + een makkelijk vervangen wifikaartje rijker, kon de laptop dicht en bij het dichtmaken veranderden er nogeens 2 torqjes in appelmoes. De kwaliteit van deze dingetjes is werkelijk ongelofelijk slecht. Ook hier heb ik me overheen gezet, immers, alles werkte naar behoren, op de 500GB SSD staan Windows 7 en de progs, op de originele 500GB HDD komen automatisch alle Usenet downloads. Maar enkele dagen later bleek de laptop onder zwakstroom te staan, zowel op accuspanning als op lichtnet. Erg hinderlijk voor je onderarmen en op den duur gevaarlijk voor je data. Heb nog geen idee hoe dit op te lossen. Moet de laptop open dan kunnen we eerst nogeens 2 torqjes uitboren.

De toetsen staan nog steeds scheef (zo geleverd door Asus) en er is reeds een toets die nog schever is gaan staan; de backslash toets (nota been eentje die je zelden gebruikt) Ga je op zoek naar een laptop van een ander merk dan kom je to de conclusie dat er geen merk is dat qua specs vergelijkbaar is... :|
hai medelotgenoot ! :P bij dus ook 4 of meer torxschroefjes naar de klote. 8)7 gelukkig geen scheve toetsen bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre1971
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09-2020
Ik ben altijd tevreden geweest over Asus laptops.

Mar het is toch niet normaal dat je de laptop niet meer fatsoenlijk open kunt maken om er een harde schijf of ssd in te zetten.

Voor mij geen asus als nieuwe laptop :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Andre1971 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 23:00:
Ik ben altijd tevreden geweest over Asus laptops.

Mar het is toch niet normaal dat je de laptop niet meer fatsoenlijk open kunt maken om er een harde schijf of ssd in te zetten.

Voor mij geen asus als nieuwe laptop :N
helemaal met je eens, heb het zelf ook al eerder gezegd, dit gaat mijn laatste asus zijn. wellicht dat ik weer gewoon overstap naar desktop die dingen zijn tegenwoordig ook al lekker stil te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mative
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-08 20:50
Ik was een beetje de kat uit de boom aan het kijken tussen de N550JV-CN270H en de N550JK-CN101H, gewoon even zien welke de beste prijs/kwaliteitsverhouding heeft/krijgt.

Nu merk ik ineens dat de prijzen ipv lager weer omhoog geschoten zijn :s
Vooral bij de CN101H had ik het niet verwacht, waar komt die
schaarste ineens vandaan, het is toch een vrij nieuw model?

@Zorian
Bedankt voor je feedback!
Ik ben een beetje terughoudend met zelf een SSD instaleren, vooral ivm gedoe met drivers :(
Een desktop lukt me wel, maar met een laptop is het een hoop gezoek en gestest heb ik bij andferen gemerkt. Als ik het laat doen kost dat weer een hoop, vooral als ik wil upgraden van Win7 naar 8.1

De Wifi kaart zat ik inderdaad ook over te dubben ja. Nog maar eens goed over nadenken, in ieder geval bedankt!

Ik vindt het nog steeds vreemd dat de nieuwere modellen ineens een stuk minder worden aageboden, misschien omdat Asus even de toevoer afknijpt ofzo, ik weet het niet.

@mkliko
Een SSD is inderdaad een must :)
Toch maar eens kijken dan of het lukt.

[ Voor 49% gewijzigd door Mative op 13-07-2014 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Mative schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 18:00:
Ik was een beetje de kat uit de boom aan het kijken tussen de N550JV-CN270H en de N550JK-CN101H, gewoon even zien welke de beste prijs/kwaliteitsverhouding heeft/krijgt.

Nu merk ik ineens dat de prijzen ipv lager weer omhoog geschoten zijn :s
Vooral bij de CN101H had ik het niet verwacht, waar komt die
schaarste ineens vandaan, het is toch een vrij nieuw model?
Ik heb zelf de N550JV-CN270H. Hou er rekening mee dat een SSD een vereiste is bij die laptop.
De harde schijf die er standaard in zit is te traag voor woorden.
De WiFi-kaart upgraden kan overigens ook geen kwaad.

Dus laptop (€925), WiFi-kaart (€25) en (256GB/512GB) SSD (~€100-€150)
Zit je alsnog aan een lager bedrag dan de N550JK-CN101H.
Enige voordeel wat die heeft is een hoger niveau GPU, maar ik denk dat verschil maar marginaal is.

[ Voor 17% gewijzigd door Zorian op 10-07-2014 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kliko
Mative schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 18:00:

Ik ben een beetje terughoudend met zelf een SSD instaleren, vooral ivm gedoe met drivers :(
Een desktop lukt me wel, maar met een laptop is het een hoop gezoek en gestest heb ik bij andferen gemerkt. Als ik het laat doen kost dat weer een hoop, vooral als ik wil upgraden van Win7 naar 8.1
De laptop die je zal aanschaffen zal al windows 8(.1) hebben. Een SSD overzetten is dan niet zo spannend. Gewoon van de harde schijf een back-up maken (sector by sector) en die op je SSD knallen.

Dan draaid alles als een zonnetje, alleen 100x rapper! :D :9~

Met mijn SSD is mijn laptop letterlijk in 5 sec opgestart. Ik heb dus geen tablet nodig. 8) (Dat is namelijk een veel gebruikt argument: "Dan moet 'ie weer helemaal opstarten")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwad
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-04 16:12
Voor een nieuwe laptop heb ik mijn oog laten vallen op de Asus N750JK-T4068H. Naast het dagelijkse internetten, spotify, office programma's gebruiken, werk ik ook op zijn tijd met photoshop, dreamweaver, premiere elements en heel af en toe een game. De laptop moet dus een all rounder zijn zodat ik in de huiskamer deze dingen kan doen. Mijn huidige laptop is ook 17inch en is qua grootte prettig om mee te werken dus ben bang dat 15inch gaat tegenvallen alhoewel dat wel compacter is en een mindere sta in de weg op de eettafel.

Zoals voor de meeste tweakers hier is een ssd ook voor mij een must dus wil ik gelijk de Samsung 840 EVO 250GB gaan inbouwen. Van wat ik gelezen heb is het beste om de ssd op de huidige aansluiting van hdd aan te sluiten en de hdd in een bracket te plaatsen. Hier heb ik wel wat vragen over.

1. Is er in deze 17inch laptop ruimte voor 2 harddisks/ssd's of moet je dan sowieso je optische drive eruit halen?
2. Welke bracket kan ik het beste gebruiken of is de ssd zonder bracket te plaatsen?

Daarnaast ben ik er nog niet over uit wat de beste manier is om Windows 8.1 van de hdd over te zetten naar ssd. Ik lees dingen zoals klonen via bijv Acronis True Image, diverse andere kloon programma's, maar het zou ook kunnen via de meegeleverde software van de Samsung SSD? Daarnaast lees ik ook dat sommige te maken hebben met een langzamere ssd. Exacte reden kan ik niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riolaro
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 10:09
Hallo Tweakers!

Sinds kort heb ik een ASUS N56JN-CN039H aangeschaft. Nu is het probleem dat het scherm bij sommige programma's 'wazig' is. Voornamelijk bij Windows programma's. Er staat Windows 8.1 op. Heb al rond gekeken op het internet, maar kon hier verder niet wijzer van worden...

Ik hoopte dat iemand hier meer van wist en mij hiermee dus kan helpen.

Ook zoek ik voor mijn notebook een accu... Hier heb ik ook voor gekeken, maar ook niets kunnen vinden. Hebben jullie hier misschien een link voor of een idee voor een alternatief?

Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Laatst online: 22:07
Riolaro schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 17:25:
Hallo Tweakers!

Sinds kort heb ik een ASUS N56JN-CN039H aangeschaft. Nu is het probleem dat het scherm bij sommige programma's 'wazig' is. Voornamelijk bij Windows programma's. Er staat Windows 8.1 op. Heb al rond gekeken op het internet, maar kon hier verder niet wijzer van worden...

Ik hoopte dat iemand hier meer van wist en mij hiermee dus kan helpen.

Ook zoek ik voor mijn notebook een accu... Hier heb ik ook voor gekeken, maar ook niets kunnen vinden. Hebben jullie hier misschien een link voor of een idee voor een alternatief?

Thanks! :)
Zet de schaling van Windows op 100% (zoek op lettergrootte in configuratiescherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riolaro
Dat helpt niet... Andere oplossing?
nooberke schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 17:38:
[...]

Zet de schaling van Windows op 100% (zoek op lettergrootte in configuratiescherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
Riolaro schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 17:47:
Dat helpt niet... Andere oplossing?
[...]
+ het vinkje daaronder aanklikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Hoort het groene batterij-lampje zo extreem zwak te zijn bij een Asus N550JV-CN270H?
Je kan amper zien dat ie aan staat, pas onder de juiste hoek waarbij je er echt direct in moet kijken zie je hem pas branden. Bij een beetje daglicht is hij onzichtbaar.

Foto waar je hem nog nét kan zien branden:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QpQxThgl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venuz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-10-2023
Zorian schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 12:46:
Hoort het groene batterij-lampje zo extreem zwak te zijn bij een Asus N550JV-CN270H?
Je kan amper zien dat ie aan staat, pas onder de juiste hoek waarbij je er echt direct in moet kijken zie je hem pas branden. Bij een beetje daglicht is hij onzichtbaar.

Foto waar je hem nog nét kan zien branden:

[afbeelding]
Hier hetzelfde en ik heb het al vaker gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij uitleggen waarom de prijs van de Asus N750JK-T4068H en de Asus N750JK-T4067H in de afgelopen dagen 100 euro zijn gedaalt en dan weer 100 euro zijn gestegen,er waren geen acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riolaro
Reeds heb ik de ASUS N56JN-CN039H aangeschaft. Nu heb ik deze even grondig bekeken op krasjes etc... Nu heb ik die niet gevonden, maar heb wel wat 'mankementen'... Ik weet het ik ben Pietje precies.

Bij het beeldscherm heb je zo'n frontje, die zit een beetje los... Is er een manier om deze weer goed te bevestigen? Ook zit mijn DVD speler een beetje scheef. Mijn mousepad maakt twee keer een klik-geluid als ik ergens op klik. Tenminste, als ik mijn linkerhand op mijn laptop steunt. Alles wat ik heb gezien zijn wat mij betreft fabrieksfouten. Het is niet zo erg om hier mee terug te gaan naar de winkel, maar ik ga er nu op letten en dat is best wel irritant.

Iemand oplossingen of ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Riolaro schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:51:
Reeds heb ik de ASUS N56JN-CN039H aangeschaft. Nu heb ik deze even grondig bekeken op krasjes etc... Nu heb ik die niet gevonden, maar heb wel wat 'mankementen'... Ik weet het ik ben Pietje precies.

Bij het beeldscherm heb je zo'n frontje, die zit een beetje los... Is er een manier om deze weer goed te bevestigen? Ook zit mijn DVD speler een beetje scheef. Mijn mousepad maakt twee keer een klik-geluid als ik ergens op klik. Tenminste, als ik mijn linkerhand op mijn laptop steunt. Alles wat ik heb gezien zijn wat mij betreft fabrieksfouten. Het is niet zo erg om hier mee terug te gaan naar de winkel, maar ik ga er nu op letten en dat is best wel irritant.

Iemand oplossingen of ideeën?
Dat de lade scheef zit 'hoort zo'. Dat is bij mijne ook zo. Daar valt niet tegen te ruilen of RMA'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
Ik heb al bijna 3 jaar een Asus N53SV. Deze wordt nu wel erg warm bij normaal gebruik (youtube en internet)

De temperatuur loopt wel op tot 59°C, is dit normaal en wat kan ik er aan doen?

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2h5kvvq.jpg

Ook zou ik graag een betere wifi-kaart en een ssd willen plaatsen, iemand die iets kan aanraden voor dit type laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 09:45
Ik heb een N53SN met de i7-2670QM en m'n temperaturen zijn nu rond de 60°C bij hetzelfde gebruik als jou. Het is gewoon een warme dag vandaag, zou er niet teveel naar kijken. Misschien met perslucht fles je ventilator uitblazen kan het hitte probleem ook oplossen.

WiFi is nog steeds origineel hier maar m'n HDD is al een tijdje vervangen door een Crucial M4 128 GB. Maar ik denk dat iedere willekeurige SSD wel goed is, het is sowieso een sterke verbetering tov een gewone HDD.

Iemand met een N53SN met Windows 8.1 die wél een werkende USB 3.0 poort heeft? Hier werkt ze wel maar als ik een HDD aansluit dan kapt deze verbinding na een paar minuten. Indien ik de HDD reconnect is het weer in orde voor een tijdje.

Een receiver voor een draadloze muis werkt wel normaal.

De geïnstalleerde driver is de Windows 7 driver die erbij geleverd was.

[ Voor 28% gewijzigd door Death1ord op 18-07-2014 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riolaro
Zorian schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:59:
[...]

Dat de lade scheef zit 'hoort zo'. Dat is bij mijne ook zo. Daar valt niet tegen te ruilen of RMA'en.
En heb jij ook het probleem met het frontje? Je ziet de lijm een beetje zitten... En mousepad maakt een tweede klikgeluid, hij klikt niet met de muis, alleen het geluid is aanwezig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-08 19:58

NLF

Zojuist een MX100 512GB SSD besteld voor mijn N56VZ S4215h. Dacht er nog even over na om ook het RAM geheugen een upgrade te geven van 6 naar 8GB maar ik denk dat alleen deze SSD meer dan voldoende is.

Dit zal draaien onder Windows 8.1. Op het moment heb ik Windows 7 en sinds ik een SSD in mijn vaste pc heb, heb ik deze laptop amper nog gebruikt omdat het enorm traag is. Max schrijfsnelheid van mijn huidige HDD is nog geen 70MB.
misterdoom schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 15:54:

Iemand met een N53SN met Windows 8.1 die wél een werkende USB 3.0 poort heeft? Hier werkt ze wel maar als ik een HDD aansluit dan kapt deze verbinding na een paar minuten. Indien ik de HDD reconnect is het weer in orde voor een tijdje.
Check de powersaving instellingen , had ik een jaar geleden ook maar dan onder Windows 7. Iets met selectieve USB onderbreking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Riolaro schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 21:25:
[...]

En heb jij ook het probleem met het frontje? Je ziet de lijm een beetje zitten... En mousepad maakt een tweede klikgeluid, hij klikt niet met de muis, alleen het geluid is aanwezig..
Welk frontje bedoel je?
Mind you, ik heb een N550JV-CN270H.
De mousepad maakt gewoon een enkel klikgeluid als ik hem indruk, dit doet hij over de gehele mousepad aangezien de hele mousepad een linkermuisknop is met uitzondering van rechtsonder.
bambinodekat schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 15:12:
Ik heb al bijna 3 jaar een Asus N53SV. Deze wordt nu wel erg warm bij normaal gebruik (youtube en internet)

De temperatuur loopt wel op tot 59°C, is dit normaal en wat kan ik er aan doen?

[afbeelding]

Ook zou ik graag een betere wifi-kaart en een ssd willen plaatsen, iemand die iets kan aanraden voor dit type laptop?
pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth

pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB

Geen idee of je je WiFi-kaart kan verwisselen bij dat model, maar ik heb die 2 dingen in mijn laptop geprikt.

[ Voor 45% gewijzigd door Zorian op 19-07-2014 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF

NLF

Gister de SSD in mijn N56VZ gezet, omzetten duurde misschien 10 minuten en daarna Windows 8.1 vanaf een USB 2.0 stickje geinstalleerd wat nog geen 2 minuten duurde >:)

Had wel wat driver probleempjes met de WIFI adapter maar door de nieuwste driver van de Intel site te halen is dat ook opgelost. De driver die Windows vind is erg slecht.

Ik kan iedereen aanraden om een SSD aan te schaffen, prijzen zijn redelijk en je krijgt er enorm veel snelheid voor terug :*)

Read/Write 501.6/479 met de MX100 512GB _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door NLF op 20-07-2014 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Samsung 840 EVO SSD's doen daar zelfs een schepje bovenop. :)
Dit haalt mijn laptop:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/f0upt13.png

[ Voor 9% gewijzigd door Zorian op 20-07-2014 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF

NLF

Zorian schreef op zondag 20 juli 2014 @ 10:28:
Dit haalt mijn laptop:

[afbeelding]
Hoe is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Laatst online: 13-09 16:56
Leuke score, maar dat klopt natuurlijk niet ;)

Samsung geeft zelf de volgende snelheden op:

Lezen (sequentieel): 540MB/s
Schrijven (sequentieel): 520MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Zorian schreef op zondag 20 juli 2014 @ 10:28:
Dit haalt mijn laptop:

[afbeelding]
Rapid aangezet zeker? ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riolaro
Zorian schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 08:31:
[...]

Welk frontje bedoel je?
Mind you, ik heb een N550JV-CN270H.
De mousepad maakt gewoon een enkel klikgeluid als ik hem indruk, dit doet hij over de gehele mousepad aangezien de hele mousepad een linkermuisknop is met uitzondering van rechtsonder.

[...]

pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB

Geen idee of je je WiFi-kaart kan verwisselen bij dat model, maar ik heb die 2 dingen in mijn laptop geprikt.
Het fontje van het beeldscherm.. Net boven het merklogo. Je kunt naar binnen kijken en vervolgens de lijm zien zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
Zou iemand zijn Maxxaudio equalizer instellingen voor de N56 kunnen delen? Het lukt me maar niet om er enigzins fatsoenlijk geluid uit te krijgen. Maxxaudio uitzetten is overigens geen optie aangezien dit nog minder klinkt. Ik had de instellingen van deze http://ikmalectrotech.blo...est-audio-tuning-for.html website al geprobeerd maar hierbij mis ik weer een hele hoop laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Riolaro schreef op zondag 20 juli 2014 @ 12:59:
[...]

Het fontje van het beeldscherm.. Net boven het merklogo. Je kunt naar binnen kijken en vervolgens de lijm zien zitten...
Dit had mijn N550JV ook, werd steeds erger. Er ging stof tussen zitten waardoor het steeds minder goed plakte en steeds verder los liet.

Als je hem online gekocht hebt, niet treuzelen en terugsturen is mijn advies. Daarna kun je evt. een nieuwe bestellen die hopelijk niet zoveel gebreken heeft. Ik was helaas te laat en moest hem laten repareren, nou dat heb ik geweten. ComServe had mijn laptop compleet beschadigd en nog erger gemaakt dan het al was.

[ Voor 12% gewijzigd door Frietsaus op 20-07-2014 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:54
2 vraagjes voor de N550JK-CM082H bezitters (of kenners), ik kan ze niet direct vinden in dit topic of op het net (maar ik geef toe, ik ben een slechte zoeker, dus schiet me er aub niet op af):

- die 8GB ram, is dat 1 latje van 8GB of 2 van 4GB? 't Is dat ik dan eventueel kan overwegen ineens te verdubbelen.
- kan iemand me een externe behuizing voor de dvd-drive aanraden? Ik lees dat die 9,6mm is maar de behuizingen die ik zie zijn 9,5mm of dan weer veel groter. Zou deze passen:
http://hddcaddy.com/nl/ac...top-dvd-of-br-speler.html

alleszins bedankt om mij te helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Laatst online: 13-09 16:56
nokie schreef op zondag 20 juli 2014 @ 21:25:
2 vraagjes voor de N550JK-CM082H bezitters (of kenners), ik kan ze niet direct vinden in dit topic of op het net (maar ik geef toe, ik ben een slechte zoeker, dus schiet me er aub niet op af):

- die 8GB ram, is dat 1 latje van 8GB of 2 van 4GB? 't Is dat ik dan eventueel kan overwegen ineens te verdubbelen.

Asus kennende zijn het 2 latjes van 4gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit313
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-09 11:05
nokie schreef op zondag 20 juli 2014 @ 21:25:

- kan iemand me een externe behuizing voor de dvd-drive aanraden? Ik lees dat die 9,6mm is maar de behuizingen die ik zie zijn 9,5mm of dan weer veel groter. Zou deze passen:
http://hddcaddy.com/nl/ac...top-dvd-of-br-speler.html

Die behuizing van HDD-Caddy past prima, ik heb de behuizing overigens hier besteld. Zelfde behuizing, alleen heel wat goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Quad schreef op zondag 20 juli 2014 @ 12:51:
[...]

Rapid aangezet zeker? ;)
Klopt, maar je merkt dat RAPID wel. :o
Geen BIOS en Windows-laadscherm meer. Aandrukken en 3 secondes later de desktop ervoor. :)
Riolaro schreef op zondag 20 juli 2014 @ 12:59:
[...]

Lijkt hier gewoon goed te zijn:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0x2G4fFl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riolaro
Zorian schreef op maandag 21 juli 2014 @ 09:37:
[...]

Geen BIOS en Windows-laadscherm meer. Aandrukken en 3 secondes later de desktop ervoor. :)

[...]

[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/s5ZU0vn.jpg Hier valt het een klein beetje te zien op de foto... Niet helemaal optimaal is het op foto te krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door Riolaro op 21-07-2014 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Zorian schreef op maandag 21 juli 2014 @ 09:37:
[...]

[...]

[afbeelding]
Klopt, want het gebruikt je werkgeheugen voor caching.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:54
Bedankt gerrit313 en hostler!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyler
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 09:26
Hallo Tweakers! Ik heb recentelijk een Asus N550JV-CN270H gekocht, en ik ben nu tegen een probleem aangelopen tijdens het openmaken van deze laptop. De TX5 schroevendraaier die ik bij de Praxis heb gehaald is een beetje te klein voor sommige schroefjes.

Ik heb twee schroefjes los kunnen krijgen zonder al te veel moeite, maar bij alle schroefjes is de schroevendraaier eigenlijk nét iets te klein. Andere schroefjes kan ik simpelweg niet losmaken zonder de schroefjes kapot te maken. De TX6 die ik ook heb gehaald is dan weer te groot.

Hier een foto van de schroevendraaiers. Is iemand al eens tegen dit probleem aangelopen? Ik wil graag de Intel 7260-AC en een Samsung 840 SSD in deze laptop zetten :)

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik vind het verschil tussen de TX5 en TX6 op de foto wel heel groot. Is de TX5 niet gewoon al dolgedraaid?

Ik kon mijn schroefjes zonder enige moeite losdraaien (ik heb een N750J). Welke TX daarvoor gebruikt heb, weet ik zo even niet, sorry. Toch gevonden: Er staat op: T5x50 SNCM. Misschien heb je daar wat aan.

[ Voor 13% gewijzigd door Room42 op 24-07-2014 04:39 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Ik heb een doosje precisieschroevendraaiers van Werckmann bij de Action gehaald. Daar zit 1 tussen die perfect past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyler
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 09:26
Nou, we hebben wat andere schroevendraaiers geprobeerd en dat is prima gegaan. Lekkere kwaliteit van het "precisie"gereedschap daar bij de Praxis 8)7

Ik haal nu gewoon de volledige snelheid via draadloos, heerlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
Mijn N53SV laptop doet de laatste tijd raar.

De linker muisknop onder het touchpad werkt soms niet en soms wel
De functieknoppen voor "mute" en "volume down" en "volume up" doen soms het tegenovergestelde
Toen ik vandaag de laptop opstartte stond de hardwarematige wifi-schakelaar uit terwijl ik zeker weet dat ik dit nooit uit gezet heb 8)7

Hoe kan ik dit oplossen?
Spookt deze laptop?

[ Voor 4% gewijzigd door bambinodekat op 27-07-2014 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:32

RVW

De N550JK-CN101H lijkt nu vervangen te worden door de N550JK-CN361H (vandaar dat de eerstgenoemde niet of nauwelijks meer leverbaar is). Voor zover ik kan zien is het enige verschil dat de CN361H een 2,5 Ghz 4710HQ i7 (Haswell Refresh) aan boord heeft, zie o.a. de site van Modern.nl:

http://www.modern.nl/nl/c...asus/n550jk-cn361h/p56564

In de pricewatch staat de CN361H op dit moment nog niet vermeld.

Edit: er is ook een nieuwe N750JK, de T4171H met dezelfde processor

[ Voor 7% gewijzigd door RVW op 28-07-2014 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Wat is eigenlijk het verbruik van de n550jv met als processor 4700hq? Staat niet op de adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 10:18
Eergisteren mijn Asus N750JK ontvangen. Gelijk maar aan de slag gegaan en een Crucial SSD ingebouwd met clean install van Windows 8.1. De schroefjes kwamen erg makkelijk los, heb bij de plaatselijke verfwinkel een setje torx gehaald, zelfde als deze: http://www.bol.com/nl/p/s...6-delig/9200000010403059/
Werkt prima. Nu alleen nog de originele hardeschijf weer aansluiten en formatteren. Zit alleen nog te twijfelen of ik er een ander Wifi kaartje in zet, haal nu maar 15mbit van de 30mbit.

EDIT: Ik zie dat er grofweg 2 kaartjes gebruikt worden in dit topic Intel N6300 en AC 7260:
pricewatch: Intel Centrino Ultimate-N 6300

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen deze 2, ik kom er zelf niet uit.

[ Voor 31% gewijzigd door John Rambo op 31-07-2014 08:57 ]

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
De 1e ondersteunt de N-standaard en de 2e ondersteunt de N-standaard en de AC-standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PersianBoy
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-01-2022
Ik kan maar mijn N56VB niet in recovery krijgen, zie mijn topic.
Heeft iemand hier ervaring mee? het ziet er naar uit dat mijn recovery partitie niet leesbaar is. Vroeger deed hij het nog altijd.

Volgens ASUS is het omdat ik Win 8.1 heb geinstalleerd...

Het nieuw schooljaar begint binnenkort en wou graag tot die tijd een clean install hebben :)

Asus N56VB start geen recovery.

[ Voor 23% gewijzigd door PersianBoy op 31-07-2014 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:47
Ik zie nu dat de Asus N56 serie laptops voor het eerst worden geleverd met IPS-schermen: Asus N56JN-CN089H en de Asus N56JN-CN091H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 10:49
PersianBoy schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:43:
Ik kan maar mijn N56VB niet in recovery krijgen, zie mijn topic.
Heeft iemand hier ervaring mee? het ziet er naar uit dat mijn recovery partitie niet leesbaar is. Vroeger deed hij het nog altijd.

Volgens ASUS is het omdat ik Win 8.1 heb geinstalleerd...

Het nieuw schooljaar begint binnenkort en wou graag tot die tijd een clean install hebben :)

Asus N56VB start geen recovery.
Klopt had ik ook!

Clean instal moeten doen...
Deze guide werkte perfect! Wel zelf even de systembuilder versie downloaden van piratebay ofzo
Via de asus website vindt je alle drivers.

http://forum.notebookrevi...hread-42.html#post9546005

[ Voor 2% gewijzigd door shadowkid053 op 02-08-2014 11:46 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 10:49
Dan nu het volgende, na deze clean instal kwam ik wel enkele problemen tegen. Zo moest ik owner worden van enkele externe hdds en folders. Na ve gezoek eindelijk gelukt. Maaarrrr.

Ik krijg maxxaudio niet aan de praat! Het geluid van de laptop is nu barslecht. Geen bass etc en de externe subwoofer doet weinig.

Maxxaudio geeft de volgende error.
"MaxxAudio processes internal speakers output only".

Wat moet ik nu?

Asus support is belabberd en weet geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard_Bos
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-07-2023
Vleeskroket schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 13:22:
[...]

Globaal mijn methode:Dit is zo ongeveer wat ik gedaan heb. Het kan zijn dat ik iets gemist heb van Intel.

Over de UEFI en het ontbreken van het bootmenu: Met F2 in het bios komen. Bij security 'Secure Boot' uitschakelen. Bij boot options Eable CSM inschakelen. Vervolgens boot optie verwijderen. Nu was het voor mij mogelijk om de windows 7 DVD te starten. Niet getest of het met USB nu ook werkt, waarschijnlijk wel. Na installatie had ik de boot option weer in de bios gezet (1 optie mogelijk, kan niet missen).

Groet,

Robert
Ik heb op mijn N550JK-CM082H na een nieuwe windows install een aantal van bovenstaande drivers geinstalleerd.
Geluid doet het nu, maar nieuw probleem: mijn Touch Screen functioneert niet meer! :'(
Weet iemand of en zo ja welke drivers ik opnieuw zou moeten installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Messy
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-01 13:41
Gerard_Bos schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:39:
[...]

Ik heb op mijn N550JK-CM082H na een nieuwe windows install een aantal van bovenstaande drivers geinstalleerd.
Geluid doet het nu, maar nieuw probleem: mijn Touch Screen functioneert niet meer! :'(
Weet iemand of en zo ja welke drivers ik opnieuw zou moeten installeren?
Vraag aan jouw Gerard als CM082H gebruiker. Ik zit zelf te denken om ook deze laptop aan te schaffen, nu vraag ik me af of wanneer ik een extra SSD koop deze in de laptop kan doen terwijl ik de originele HDD (met windows instalaltie ed) behouw, of dat ik deze HDD moet vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 10:18
Shiznit schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 23:43:
Ik heb de n75sf ( pricewatch: Asus N75SF-V2G-TZ046V ) en daar heb ruimte voor 2 HD's.

Heb me ook een crucial SSD 128Gb besteld die ik als boot drive wil gaan gebruiken.

Iemand een idee of in de loze hdd ruimte ook een bracket zit die ik voor de SSD kan gebruiken?
Ik heb een N75JK, daar zit ruimte in voor 2 HD's, waarvan eentje al een HD bevat, de andere is leeg. In de lege heb ik een SSD ingebouwd, die past namelijk precies. Bij mijn laptop zaten 4 schroefjes die je kan gebruiken om de SSD vast te zetten in de bracket.

Vraag aan jouw Gerard als CM082H gebruiker. Ik zit zelf te denken om ook deze laptop aan te schaffen, nu vraag ik me af of wanneer ik een extra SSD koop deze in de laptop kan doen terwijl ik de originele HDD (met windows instalaltie ed) behouw, of dat ik deze HDD moet vervangen?
Als je op de SSD windows wilt installeren is dat heel lastig als je op de andere HD nog een windows installatie hebt staan, het kan wel, er zijn handleidingen en scripts voor maar makkelijk is anders. Wat ik gedaan heb bij mijn N750JK is SSD inbouwen, originele HD loskoppelen, Windows installeren op SSD en originele HD formatteren (niet de recovery partitie!), originele HD weer aansluiten.
De recovery partitie heb ik ongemoeid gelaten dus ik neem aan dat die nog bruikbaar is en ik heb zelf Windows8.1 download aangeschaft via Surfspot (10euro) en een clean install gedaan.

[ Voor 38% gewijzigd door John Rambo op 05-08-2014 15:19 ]

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Pagina: 1 ... 66 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.