Volgens mij is de aansluiting ook niet gemaakt voor 3-polige stekkers.Foxhill schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:19:
[...]
Ik game af en toe op mijn Asus N550JV (met SSD ingebouwd). Met AVG uit en vliegtuigstand aan, omdat ik merk dat het dan soepeler loopt.
Deze heeft een Geforce 750M, maar dezelfde processor en geheugen. De GTX850M is beter.
Far Cry loopt soepel op 1920x1080. Met Vsync uit, textures hoog, verdere instellingen 50% hoog, 50% gemiddeld. Dat geeft misschien een idee.
Nadat goedkope telefoon-oortjes niet goed werkten in de 3-polige jackplug, heb ik een verloop van 3-polige jack naar gewone mic en koptelefoonjack gekocht (klik). Dit werkt ook maar matig.
Als ik de plug net niet helemaal in de laptop stop doet hij het. Stop ik hem er helemaal in, dan ziet hij niet meer dat er een kabel in zit en gaat het geluid weer via de speakers.
Moet ik terug naar de mediamarkt voor garantie, of is er iets anders aan de hand?
Dan duw je de stekker te ver in je jack-aansluiting waardoor je geen of slecht contact maakt.
Probeer eens een tweepolige stekker met alleen oortjes (Telefoonoortjes hebben tegenwoord ook driepolige voor handsfree bellen).
Ik had dit probleem namelijk met mijn oude laptop, daar wilde ik ook mijn telefoon-oortjes aansluiten op de headphone-uitgang. Maar dan hoor je maar 1 kanaal en met half eruit wel 2 kanalen. Maar dan kan ie er zo uit "floepen".
Ik vind het jammer dat er geen losse headphone en mic aansluiting op deze laptop zit. Maar de enige oplossing is dat je je headphones aansluit en de ingebouwde mic in het scherm gebruikt (gaatjes naast je webcam).
Ik heb ergens gelezen dat je met die mics best goed verstaanbaar bent. Ik heb zelf de laptop pas een week in bezit en heb dit nog niet kunnen testen...
Hope this helps..!