Asus N56VB start geen recovery.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PersianBoy
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-01-2022
Beste mensen,

Opgelost met SSD. Bedankt iedereen

Ik wil mijn Asus N56VB terug brengen naar de fabrieksinstellingen maar iets werkt niet mee want ik krijg steeds een foutmelding:

''Er ontbreken een paar bestanden. Deze bestanden zijn beschikbaar via het installatie- of herstelmedium van Windows''

Dit probleem heb ik nooit gehad, het is ook niet te eerste keer dat ik een recovery uit voer op deze laptop.
Ik heb verder geen Asus recovery DVD's bij gekregen. Ik weet niet wat ik nu kan doen, ik heb mij gek gezocht op internet en heb dit al gedaan:

- Via CMD de scan uitvoeren (sfc/scannow) krijg gewoon positief resultaat.
- Nieuw gebruikers account aangemaakt en dan geprobeerd, negatief.
- F9- methode bij opstarten, zelfde error.
- Met veilige modus recovery proberen uit te voeren.

Thanks! ;)

EDIT: Ik zie dat mijn laptop schijf op GPT staat, weet niet of het uit maakt. Maar volgens mij moet dat op MBR?

[ Voor 12% gewijzigd door PersianBoy op 19-08-2014 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PersianBoy
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je een back-up gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PersianBoy
Ja, met mijn eigen bestanden (enigste back-up die ik heb gemaakt)

Zie ''EDIT'' ben hier achter gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:22

TommieW

Numa numa.

PersianBoy schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 22:41:
[...]

EDIT: Ik zie dat mijn laptop schijf op GPT staat, weet niet of het uit maakt. Maar volgens mij moet dat op MBR?
Niet echt een oplossing, maar de HDD hoort een GPT partitieindeling te hebben met Windows 8.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PersianBoy
TommieW schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 20:47:
[...]

Niet echt een oplossing, maar de HDD hoort een GPT partitieindeling te hebben met Windows 8.
Oke, gelukkig klopt dat.

Maar heb je een oplossing? want zoals ik het nu zie kan de laptop de recovery partitie niet lezen :?

Via diskpart heb ik wel gezien dat die partition op ''Hidden'' staat. Kom hem niet veranderen naar ''Active''. (begreep van mensen op internet dat het leesbaar moest zijn)

[ Voor 6% gewijzigd door PersianBoy op 26-07-2014 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jansmarcel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-08 08:39
Kun je nog in windows komen? Anders zou je met de tool Asus Backtracker kunnen proberen of je een herstel stick kunt maken. Als dit niet lukt zou ik de harde schijf eens op fouten testen. Ik heb een aantal maanden terug ook zoiets gehad bij een laptop en toen was de Harde schijf defect.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PersianBoy
Hallo,

Ik kan nog in Windows komen. Alleen mijn laptop kan de recovery partities niet meer vinden terwijl ze er nog gewoon zijn.

Zal ik als nog Backtracker proberen? of maakt hij een herstelpunt van zoals het nu is?

EDIT: ik sprak ASUS net. Ik kreeg te horen dat 8.1 het probleem veroorzaakt, Omdat ik 8.1 heb geinstalleerd zou de recovery niet werken. Nu moet ik een RMA maken volgens kun. Slaat allemaal nergens op, zoiets simpels.

Zou ik 8.1 kunnen verwijderen op een manier? :/

[ Voor 38% gewijzigd door PersianBoy op 28-07-2014 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jansmarcel
Backtracker maakt een kopie van de partitie zoals die is zodat deze op een lege harde schijf is terug te zetten. Het lijkt mij dat het dan niet meer van invloed kan zijn of er nu windows 8.1 of 8.0 op staat.
Ik heb zelf sinds vorig jaar september een N76VB. Hierop heb ik eenmaal een recovery gedaan. Naar fabrieksinstellingen met windows 8.0. Er stond op dat moment 8.1 op.

Welke info krijg je als je met een tool als bijvoorbeeld CrystalDisk Info uitleest voor de S.M.A.R.T waardes voor de harde schijf?

De harde schijf is inderdaad leeg te maken met een partitioneerprogramma op een bootable CD of USB stick. Bijvoorbeeld de hirens bootCD.
Hiervoor dien je in de BIOS eerst Secure boot en CSM uit te schakelen anders start hij niet van dit soort cd's op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PersianBoy
jansmarcel schreef op maandag 28 juli 2014 @ 09:57:
Backtracker maakt een kopie van de partitie zoals die is zodat deze op een lege harde schijf is terug te zetten. Het lijkt mij dat het dan niet meer van invloed kan zijn of er nu windows 8.1 of 8.0 op staat.
Ik heb zelf sinds vorig jaar september een N76VB. Hierop heb ik eenmaal een recovery gedaan. Naar fabrieksinstellingen met windows 8.0. Er stond op dat moment 8.1 op.

Welke info krijg je als je met een tool als bijvoorbeeld CrystalDisk Info uitleest voor de S.M.A.R.T waardes voor de harde schijf?

De harde schijf is inderdaad leeg te maken met een partitioneerprogramma op een bootable CD of USB stick. Bijvoorbeeld de hirens bootCD.
Hiervoor dien je in de BIOS eerst Secure boot en CSM uit te schakelen anders start hij niet van dit soort cd's op.
Hallo,

CrystalDiskInfo geeft een positief resultaat.
Gezondheidstoestand: GOED
Geen rode lampjes.

Ik wil dit probleem graag opgelost hebben voor vanavond aangezien ik op vakantie ga morgen en na de vakantie de laptop op school moet zijn.

Kunt u mij precies vertellen wat ik moet doen?

Bedankt!!

Note: RMA heb ik al aangemaakt maar nog geen afspraak gemaakt, graag voorkom ik dit.

[ Voor 3% gewijzigd door PersianBoy op 28-07-2014 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jansmarcel
Met de Del toets kom je in de BIOS dit moet wel direct na het aanzetten gebeuren (of vanuit windows 8 naar het UEFI opstartmenu booten.) Dan kun je CSM in het boot onderdeel vinden en Secure boot in het onderdeel security. (Ik ben op het moment niet thuis dus ik kan het niet exact uitzoeken, excuses hiervoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PersianBoy
Hallo,

"launch CSM" stond al op disabled.

Shayan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jansmarcel
Ik weet niet zeker of het een vereiste is voor windows 8. Zou de fout niet veroorzaakt kunnen worden juist omdat het uit staat? Bij mij staat het wel aan zover ik weet. De UEFI bios is bij mij nog standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PersianBoy
Bedankt Jansmarcel, iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 10:18
Bij disk management kan je nog wel de verschillende partities zien?
Ik ben niet bekend met de huidige asus recovery (partitie), ben gewend aan een cd/dvd, maar zou het mogelijk zijn om je huidige OS schijf te wissen en daarna een recovery uit te voeren als Windows 8.1 verdwenen is? Hiervoor zou je dan moeten booten vanaf USB ofzo en dan via de shift+f10 command promt of de disk management daar de handelingen uitvoeren.
Mogelijk kan je ook je recovery file extraheren uit de partitie en daar een boot van maken?

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PersianBoy
Hallo John,

Ik zie bij disk management wel verschillende partities staan o.a. het recovery partitie. (20GB)
Dus je bedoelt dat ik mijn huidige OS moet verwijderen en Windows 8.0? en dan de recovery proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Als ik je goed begrijp is het probleem dat je geen recovery kunt doen op dit moment omdat de recovery 8.0 is en je OS nu 8.1?

Als dat zo is was mijn gedachte om 8.1 kwijt te raken zodat je 8.0 recovery het weer zou moeten doen.

EDIT: Niet je recovery partitie en andere partities wissen, alleen diegene waar nu je 8.1 OS op draait.

[ Voor 19% gewijzigd door John Rambo op 31-07-2014 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jansmarcel
PersianBoy schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 11:17:
Bedankt Jansmarcel, iemand nog suggesties?
Als zoals in de faq van de Asus N series staat het zo is dat tijdens de installatie het serienummer uit de UEFI gehaald wordt, kan iemand voor je ook een recovery stick voor je maken. Bij mij is het in ieder geval succesvol gelukt. Dan zou je kunnen proberen of het daarmee lukt.

[ Voor 0% gewijzigd door jansmarcel op 01-08-2014 23:06 . Reden: woord vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PersianBoy
jansmarcel schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 23:05:
[...]

Als zoals in de faq van de Asus N series staat het zo is dat tijdens de installatie het serienummer uit de UEFI gehaald wordt, kan iemand voor je ook een recovery stick voor je maken. Bij mij is het in ieder geval succesvol gelukt. Dan zou je kunnen proberen of het daarmee lukt.
Ik heb nu mijn recovery partitie gecloned op een USB stick, maar ik kan er niet op booten en Windows 8 ziet hem nog steeds niet als ''Recovery Media''.

Of moet ik toch Windows 8.0 ergens vinden en branden voor dat mijn recovery partitie überhaupt werkend krijg?

Vind het gewoon jammer dat ik mijn laptop van ASUS moet opsturen voor zoiets terwijl ik hem elke dag nodig heb, ik zou het graag met jullie hulp willen oplossen ASAP _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
je zou ff moeten google, als het goed is kan je van je recovery een .win file halen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jansmarcel
Mocht je er interesse in hebben dan zouden we het met mijn recovery stick kunnen proberen.

Gr.

Marcel
PersianBoy schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 22:24:
[...]

Ik heb nu mijn recovery partitie gecloned op een USB stick, maar ik kan er niet op booten en Windows 8 ziet hem nog steeds niet als ''Recovery Media''.

Of moet ik toch Windows 8.0 ergens vinden en branden voor dat mijn recovery partitie überhaupt werkend krijg?

Vind het gewoon jammer dat ik mijn laptop van ASUS moet opsturen voor zoiets terwijl ik hem elke dag nodig heb, ik zou het graag met jullie hulp willen oplossen ASAP _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PersianBoy
jansmarcel schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 22:55:
Mocht je er interesse in hebben dan zouden we het met mijn recovery stick kunnen proberen.

Gr.

Marcel

[...]
Hi Marcel,

misschien kan dat wel. Beschik jij ook over een N56VB? of een N serie. We zouden bestanden kunnen overdragen?

dan moet ik ook weten of ik een bootable USB stick moet maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jansmarcel
Ik heb zelf het grote broertje zeg maar, de N76VB Sinds vorig jaar in bezit. ik heb er een stick van 32 GB voor gebruikt (om save te spelen er wordt aangeraden minimaal een grootte van 16 GB te gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Je kan een schone installatie doen zonder recovery. Alleen is je Windows wel Engels.

Voor of na installatie moet je key uitlezen in uefi.
http://www.nextofwindows....em-product-key-from-bios/
Vervolgens kan je hem installeren ( single language ) http://mmp669-gadget.blog...ent-laptop-clean.html?m=1

[ Voor 10% gewijzigd door Zenix op 06-08-2014 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferociouzz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-02-2022
Hey jansmarcel ik heb het zelfde probleem met de asus n76vb en zou heel graag gebruik willen maken van je recovery usb, als je die naar mij zou willen sturen(digitaal natuurlijk :P) zou ik je erg dankbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PersianBoy
Ferociouzz schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:07:
Hey jansmarcel ik heb het zelfde probleem met de asus n76vb en zou heel graag gebruik willen maken van je recovery usb, als je die naar mij zou willen sturen(digitaal natuurlijk :P) zou ik je erg dankbaar zijn.
Ik heb het zelf al opgelost met een SSD + HDD caddy (8.1 cd had ik liggen, heb mijn originele windows key gebruikt) + Laptop start nu in paar seconden op :)

Was het waard!

[ Voor 4% gewijzigd door PersianBoy op 19-08-2014 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferociouzz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-02-2022
Ik heb het ondertussen al opgelost, voor mensen die dit probleem misschien ook hebben:

- download partition wizard en geef een station letter aan de recovery partition van ongeveer 20 GB
- verken je recovery partition en zoek voor install.wim en onthoud het pad bijv: "M:\RecoverImage\install.wim"
- ga naar CMD in administrator mode en typ "REAGENTC.EXE /info"
- als "recovery image location" leeg is typ je "REAGENTC.EXE /setosimage /path 'jouw pad' /index 1"

nu weet Windows waar je recovery image is en kan je bij het opstarten op F9 drukken en reset your computer weer gebruiken.
Pagina: 1