Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Messy
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-01 13:41
John Rambo schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:10:
Als je op de SSD windows wilt installeren is dat heel lastig als je op de andere HD nog een windows installatie hebt staan, het kan wel, er zijn handleidingen en scripts voor maar makkelijk is anders. Wat ik gedaan heb bij mijn N750JK is SSD inbouwen, originele HD loskoppelen, Windows installeren op SSD en originele HD formatteren (niet de recovery partitie!), originele HD weer aansluiten.
De recovery partitie heb ik ongemoeid gelaten dus ik neem aan dat die nog bruikbaar is en ik heb zelf Windows8.1 download aangeschaft via Surfspot (10euro) en een clean install gedaan.
Dank voor je antwoord John Rambo! Ik denk dat ik de OS op de standaard bijgeleverde hdd laat staan en de SSD ga gebruiken voor video bestanden voor het editten van HD filmmateriaal en 2d animatie programma CACHE geheugen. Ben er net achter gekomen dat ik de 2de disk via een caddy kan installeren op de plek van de dvd-drive. Denk dat ik dat maar ga doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard_Bos
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-07-2023
In de N550JK -CM082H zit inderdaad maar plaats voor 1 harde schijf. Een 2e is alleen mogelijk op de plek van de CD/DVD optische drive, and zou dus met een caddy kunnen worden vervangen. Is de N550JK overigens nog wel leverbaar dan?

ps.
Als iemand nog een kant-en-klare oplossing of driver weet voor het activeren van het touch-screen van dit model hoor ik het graag....

* Edit * : probleem opgelost! (ander Driver pakketje geinstalleerd)

[ Voor 8% gewijzigd door Gerard_Bos op 08-08-2014 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Messy
Gerard_Bos schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:03:
In de N550JK -CM082H zit inderdaad maar plaats voor 1 harde schijf. Een 2e is alleen mogelijk op de plek van de CD/DVD optische drive, and zou dus met een caddy kunnen worden vervangen. Is de N550JK overigens nog wel leverbaar dan?

ps.
Als iemand nog een kant-en-klare oplossing of driver weet voor het activeren van het touch-screen van dit model hoor ik het graag....
Wel, maar vaak met lange levertijden 3-4 weken. Hoezo, is dat model oud ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hichelay
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 01:16
Dag medetweakers,

Sinds gisteren trotse eigenaar van een N750JK! Ik krijg alleen de sub niet aan de praat na een clean install. Heb het internet al afgezocht, drivers opnieuw geïnstalleerd en ook met wat meer kracht de kabel er in gedaan. Ik krijg geen enkele melding als ik de sub aansluit.

Iemand enig idee?

Update: via Realtek HD Audio configuratie zie ik wel wanneer de stekker aangesloten wordt of losgekoppeld. Er komt echter geen geluid uit de sub... Verder lijkt de linker speaker een slechter geluid te geven dan de rechter.

Heeft Asus soms brakke drivers?

[ Voor 29% gewijzigd door hichelay op 13-08-2014 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 10:49
Geluid kun je vergeten. Asus geluid wordt niet ondersteunt op clean installs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craetive
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05:09
Hi N-gebruikers!

Zouden jullie misschien mijn topic in het Laptop Aankoopadvies forum willen bekijken? Heb een aantal vragen betreft de Asus N56VB-S4061H en de Asus N56JN-CN035H.

Wil namelijk nogal snel overgaan tot aankoop zodat ik (hopelijk) nog deze week de laptop kan ontvangen.

Alvast bedankt

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:51
Ik heb in dit topic of in één van de reviews in de pricewatch gelezen van iemand bij wie zijn cd/dvd drive niet netjes recht in de behuizing zit. Ik heb zelf een N550JK-CN360H ontvangen waar de drive niet mooi aansluit. Aan de ene kant ligt de lade iets te diep en aan de andere kant steekt hij iets uit. Het gaat maar om enkele mm's, maar je voelt de rand van de lade duidelijk als je langs de laptop gaat, dus ga er geheid een keer achter blijven hangen. En het is natuurlijk een erg lelijk gezicht.

Is dit zelf te verhelpen door de hele drive intern iets te verschuiven of zitten er geen stelschroefjes op een dvd drive?

Kan natuurlijk ook zelf de laptop openschroeven en kijken, maar ben dan de garantie kwijt en twijfel nog om hem te retourneren als het niet gemaakt kan worden.

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:56
hichelay schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:49:
Dag medetweakers,

Sinds gisteren trotse eigenaar van een N750JK! Ik krijg alleen de sub niet aan de praat na een clean install. Heb het internet al afgezocht, drivers opnieuw geïnstalleerd en ook met wat meer kracht de kabel er in gedaan. Ik krijg geen enkele melding als ik de sub aansluit.

Iemand enig idee?

Update: via Realtek HD Audio configuratie zie ik wel wanneer de stekker aangesloten wordt of losgekoppeld. Er komt echter geen geluid uit de sub... Verder lijkt de linker speaker een slechter geluid te geven dan de rechter.

Heb je de Realtek driver van Asus zelf geprobeerd? Download hem anders eens van Realtek of installeer hem anders eens van de n750JV
http://support.asus.com/D...age=en&m=N750JV&p=3&s=540

Anders even contact met de support van Asus opnemen. Ze zijn de moeilijkste niet (naar mijn mening en ervaring).
shadowkid053 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 22:27:
Geluid kun je vergeten. Asus geluid wordt niet ondersteunt op clean installs.
Bron? Op alle voorgaande N-serie laptops was dit namelijk gewoon een driver...

• PersianBoy
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-01-2022
Krijg MaxxAudio ook niet aan de praat op een clean install van 8.1, echt waardeloos.

• Gerard_Bos
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-07-2023
hichelay schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:49:

Op mijn N550JK werkte de subwoof prima na instal. van de Realtek driver van de Asus site...

[ Voor 25% gewijzigd door Gerard_Bos op 14-08-2014 12:33 ]

• hichelay
Dag hostler, persianboy en Gerard_Bos,

Bedankt voor de reacties. Ik heb de drivers van de 750JV (inmiddels meerdere malen) geprobeerd, maar dat heeft helaas geen effect. Vooral vreemd ook dat de rechter speaker het een stuk beter lijkt te doen dan de linker. Links erg blikkerig, rechts prima.

Ik probeer nu de drivers van de N550JK (gek genoeg zijn hier twee verschillende te downloaden die allebei afwijken van de versie van de N750JK). Als dat niet werkt inderdaad met Asus contact opnemen...

Heb alleen geen zin om de laptop terug te sturen, helemaal nu ik er een SSD in heb gezet waarbij misschien één van de torx schroefjes dol is geworden... Misschien een goed idee die te vervangen door normale kruiskop!!

• hostler
Wat je nog kunt proberen is windows 8 (dus niet 8.1) te installeren met alle drivers. Daarna gewoon updaten naar 8.1

• hichelay
Zojuist ook de drivers van de N550 geprobeerd, ook dat geeft hetzelfde effect...

Ik heb juist net alles klaar in Windows 8.1... Is toch raar dat het wel zou werken onder 8.0?

Contact opnemen met Asus dan maar!

Edit: een bericht naar Asus gestuurd, nu maar wachten. Zodra ik meer weet zal ik het hier posten! (Handig voor de volgende die er problemen mee heeft)

[ Voor 26% gewijzigd door hichelay op 14-08-2014 20:43 ]

• hostler
Ik zeg niet dat het werkt. Ik stel alleen voor dat je het zou kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PersianBoy
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-01-2022
Ik hou deze topic in de gaten, benieuwd wat de reactie van Asus zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venuz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-10-2023
Het wordt hier echt te druk op 2.4 GHz en ik begin er echt last van te krijgen.
Ik denk dan ook serieus over de Qualcomm kaart te vervangen door de Intel 7260 (AC).

Ik heb hier meerdere keren gelezen dat het van belang is een goede kwaliteit Torx 5 schroevendraaier te gebruiken, omdat de schroefjes anders doldraaien.

Ik las eenmaal over iemand die de Skandia Mini set gebruikt heeft, maar ik ben dus inderdaad benieuwd:

Welk merk Torx heb jij gebruikt om de N550 probleemloos open (en dicht) te maken en/of waar heb je die vandaan?

Noemen welke absoluut NIET goed gewerkt hebben, is ook handig :) (alleen wel duidelijk erbij vermelden dat het om een afrader gaat hehe)

Alvast bedankt namens mij en vast ook mensen die dit avontuur na mij willen doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 20:02
Afrader: Praxis eigenmerk (Zwart geel), of bouwmarkt in het algemeen...

Around here, something radiates. (Counting Crows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hichelay
Hostler, ik bedoelde het niet chagrijnig, maar ik mag verwachten dat drivers het onder 8.1 net zo goed doen als onder 8.0, dat bedoel ik aan te geven. Bedankt dus voor de suggestie, maar ik zit er niet op te wachten om nog eens alles opnieuw te installeren.

Ik heb een eerste reactie gehad: of ik Windows opnieuw heb geïnstalleerd met de recovery partitie of losse dvd. Ik heb dat laatste gedaan, dus nu opnieuw wachten op reactie...

Edit: zojuist nog wat meer getest/gerommeld. Het lijkt er op dat alleen de rechter speaker(s) goed functioneren en de linker totaal niet. Het geluid van links komt wel uit de rechter speaker, maar dan is dat dus blikkerig, terwijl dat rechts juist andersom zou zijn. Ik neem aan dat dit het stereo effect is (dingen die links plaatsvinden hoor je ook links en vise versa). Zet ik echter de balans op geheel links, hoor ik zo goed als niets. Zet ik 'm helemaal op rechts, hoor ik geen verschil met de balans op 0.

Dan moet het toch echt in de drivers zitten lijkt me, of heb ik een versie waarbij én de linker speaker kapot is én de sub? Ik zag volgens mij al eerder in dit topic iemand met een vergelijkbaar iets: links geen/nauwelijks geluid, rechts wel...

Edit 2: Opnieuw een mail ontvangen van Asus. Ik kreeg het advies om een recovery uit te voeren. Omdat ik de originele harde schijf nu als tweede schijf gebruik, heb ik alle aanwezige partities (dus ook de recovery partitie) samengevoegd tot één. De recovery partitie is dus verdwenen.

Ik heb bovenstaande (iets uitgebreider) gemaild naar Asus, ben benieuwd naar de volgende reactie.

[ Voor 59% gewijzigd door hichelay op 15-08-2014 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat belangrijk is bij de N550 en N750. Goede torx gebruiken met scherpe randen. Geen botte meuk gebruiken. Tevens stevig duwen en LANGZAAM de torsie op de schroeverdraaier zetten. (draaien dus) Rustig opbouwen tot hij los tikt. Daarna is het een peulenschil en zit je ook niets aan je schroefjes. Komt door het blauwe spul tussen het schroefdraad.

Bron: Heb in het Asus repair center gewerkt in Nederland. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniszx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-08 13:25
Zijn hier ook mensen die Hackintosh op een N56 draaien? Ben namelijk zeer benieuwd naar jullie ervaringen!

[ Voor 42% gewijzigd door Denniszx op 16-08-2014 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venuz
Voronwë schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:58:
Afrader: Praxis eigenmerk (Zwart geel), of bouwmarkt in het algemeen...
Thanks! :)
Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 17:06:
Wat belangrijk is bij de N550 en N750. Goede torx gebruiken met scherpe randen. Geen botte meuk gebruiken. Tevens stevig duwen en LANGZAAM de torsie op de schroeverdraaier zetten. (draaien dus) Rustig opbouwen tot hij los tikt. Daarna is het een peulenschil en zit je ook niets aan je schroefjes. Komt door het blauwe spul tussen het schroefdraad.

Bron: Heb in het Asus repair center gewerkt in Nederland. :-)
Ah top, dit is vooral voor mij een hele waardevolle uitleg, omdat ik vanuit mezelf vaak moeite met het woord 'langzaam' heb ;) Daar ga ik nu bewust rekening meehouden.
Nu nog de goede torx (ik wist nog niet zo goed hoe ik deze kan identificeren, maar ik zal in ieder geval op de scherpe randen letten) en dan kan het niet misgaan *jinx jinx*

Thanks so far!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
hichelay schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:11:
Hostler, ik bedoelde het niet chagrijnig, maar ik mag verwachten dat drivers het onder 8.1 net zo goed doen als onder 8.0, dat bedoel ik aan te geven. Bedankt dus voor de suggestie, maar ik zit er niet op te wachten om nog eens alles opnieuw te installeren.

Ik heb een eerste reactie gehad: of ik Windows opnieuw heb geïnstalleerd met de recovery partitie of losse dvd. Ik heb dat laatste gedaan, dus nu opnieuw wachten op reactie...

Edit: zojuist nog wat meer getest/gerommeld. Het lijkt er op dat alleen de rechter speaker(s) goed functioneren en de linker totaal niet. Het geluid van links komt wel uit de rechter speaker, maar dan is dat dus blikkerig, terwijl dat rechts juist andersom zou zijn. Ik neem aan dat dit het stereo effect is (dingen die links plaatsvinden hoor je ook links en vise versa). Zet ik echter de balans op geheel links, hoor ik zo goed als niets. Zet ik 'm helemaal op rechts, hoor ik geen verschil met de balans op 0.

Dan moet het toch echt in de drivers zitten lijkt me, of heb ik een versie waarbij én de linker speaker kapot is én de sub? Ik zag volgens mij al eerder in dit topic iemand met een vergelijkbaar iets: links geen/nauwelijks geluid, rechts wel...

Edit 2: Opnieuw een mail ontvangen van Asus. Ik kreeg het advies om een recovery uit te voeren. Omdat ik de originele harde schijf nu als tweede schijf gebruik, heb ik alle aanwezige partities (dus ook de recovery partitie) samengevoegd tot één. De recovery partitie is dus verdwenen.

Ik heb bovenstaande (iets uitgebreider) gemaild naar Asus, ben benieuwd naar de volgende reactie.
Ik heb het opgelost met maxaudio met clean install!

Een clean install via usb/cd boot zorgt voor de fout. Een Windows 8.1 clean install met het exe bestand in de iso zorgt wel voor een werkende maxxaudio! Gewoon installeren vanaf je bureaublad en alles werkt!

Ik kon niet meer in de uefi komen na de eerste clean install en kon ook niet meer booten vanaf een usb of cd... Dit was dus mijn laatste optie. Gelukkig pakte het goed uit.

Vreemde is, ik had mijn herstel partitie verwijderd nadat windows hem niet meer vond. Echter krijg ik nu wel ineens bloatware met de install na wat updates.

[ Voor 85% gewijzigd door shadowkid053 op 16-08-2014 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
  • Laatst online: 29-02-2024
Ik overweeg een Asus N56VB-S4016H-BE aan te kopen.

Is dit een goede laptop?
Hoe zit het met de bouwkwaliteit, het scherm, het toetsenbord, de levensduur?

Ik heb momenteel een N53SV-S1817V-BE, die na nog geen 3 jaar de pijp aan maarten gegeven heeft, vermoedelijk moederbord.

Is de N56VB een waardige opvolger van mijn N53SV of zijn er betere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Hoi Tweakers,

Ik overweeg om de ASUSN550 JK-CN360H aan te schaffen. (pricewatch: Asus N550JK-CN360H) Echter twijfel ik of de SSD (256GB) wel genoeg zou zijn en vooral ook of deze SSD wel van een goede kwaliteit is.

Is er nog ruimte voor een extra SSD in te bouwen (en dan niet in de DVD bracket)?

Normaliter splits ik m'n harde schijven (een voor OS en belangrijke foto's etc.) en een voor games. Het overige staat op mijn NAS). Deze laptop is gewoon voor zakelijke dingetjes, maar moet ook gebruikt kunnen worden voor lanparties.

Ik vond een alternatief (zoals bijv de MSI Stealth PRO pricewatch: MSI Gaming Series GS70 2PE-290NL Stealth Pro ) met standaard 2 SSD's nogal heel erg duur worden, daarnaast ben ik geen voorstander van 17.3 inch.

Bij mijn huidige laptop kraakt/ratelt de hdd |:( 8)7 |:( 8)7 |:( dat kan geen goed teken zijn....

[ Voor 49% gewijzigd door Squishie op 20-08-2014 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Over de prestaties van de SSD kun je gewoon in de verschillende reviews lezen. V.w.b. de capaciteit zul je toch echt zelf te raden moeten gaan of dit voldoende voor je is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Edmin schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 14:04:
Over de prestaties van de SSD kun je gewoon in de verschillende reviews lezen. V.w.b. de capaciteit zul je toch echt zelf te raden moeten gaan of dit voldoende voor je is...
Als ik dit topic doorlees en de verscheidene reviews lees op internet hoor ik verscheidene geluiden.

Weet je toevallig of er nog ruimte is voor een extra SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 16:54
Squishie schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 14:10:
[...]

Als ik dit topic doorlees en de verscheidene reviews lees op internet hoor ik verscheidene geluiden.

Weet je toevallig of er nog ruimte is voor een extra SSD?
In de N550JK is geen extra plaats neen, enkel op de plaats van de DVD bracket is mogelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door nokie op 20-08-2014 16:09 ]

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

nokie schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 16:09:
[...]

In de N550JK is geen extra plaats neen, enkel op de plaats van de DVD bracket is mogelijk.
Thanks :)! Ik ga hem binnenkort toch kopen met een enkele SSD. Ik gebruik de laptop toch alleen maar om muziek te streamen en af en toe een lan-party bij te wonen. Dus 500 euro meer voor 2 SSD's of een gigantisch scherm vind ik nogal veel geld. 8)7 8)7

Ik laat jullie weten hoe hij bevalt!!

• tch
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-08 23:01

tch

Ik heb de N550jk-CN360H nu 2 dagen in bezit. Ben er heel erg blij mee :). Hij is lekker vlot, een duidelijk scherm (in gamen iets minder), mooi geluid, weegt niet te veel, voelt solide aan en ziet er mooi uit (imo).

Nu had ik echter wel een vraag over het beeldscherm. Als ik in games beweeg, lijkt alles wat blurry te zijn. Ook lijkt er wat input lag te zijn met hoe ik de muis beweeg en wat het scherm laat zien (bij black ops 2 is dit heel duidelijk aanwezig). V-sync staat uit, FXAA staat uit, pre-rendered frames staat op 1 en motion blur uit. Ik haal 120fps in games. Weet iemand waarom dit wat blurry is bij beweging en wat laggy aanvoelt in shooters?

• nokie
tch schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:00:
Ik heb de N550jk-CN360H nu 2 dagen in bezit. Ben er heel erg blij mee :). Hij is lekker vlot, een duidelijk scherm (in gamen iets minder), mooi geluid, weegt niet te veel, voelt solide aan en ziet er mooi uit (imo).

Nu had ik echter wel een vraag over het beeldscherm. Als ik in games beweeg, lijkt alles wat blurry te zijn. Ook lijkt er wat input lag te zijn met hoe ik de muis beweeg en wat het scherm laat zien (bij black ops 2 is dit heel duidelijk aanwezig). V-sync staat uit, FXAA staat uit, pre-rendered frames staat op 1 en motion blur uit. Ik haal 120fps in games. Weet iemand waarom dit wat blurry is bij beweging en wat laggy aanvoelt in shooters?
Vreemd, daar heb ik alleszins geen last van (heb black ops niet, maar BF4 heb ik dit fenomeen absoluut niet). Laatste nvidia drivers geïnstalleerd en daar toevallig niets vreemds in gedaan? Ik heb wel een clean install gedaan maar voor de rest nergens iets specifiek ingesteld of zo.

• tch
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-08 23:01

tch

nokie schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:24:
[...]

Vreemd, daar heb ik alleszins geen last van (heb black ops niet, maar BF4 heb ik dit fenomeen absoluut niet). Laatste nvidia drivers geïnstalleerd en daar toevallig niets vreemds in gedaan? Ik heb wel een clean install gedaan maar voor de rest nergens iets specifiek ingesteld of zo.
Heb de 340.52 drivers (geen clean install, had ik misschien wel ff moeten doen). Voor zover ik weet niks vreemds in gedaan. Ik heb dezelfde settings als op mijn PC gebruikt, allemaal performance gericht.

• hichelay
shadowkid053 schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 22:39:
[...]

Ik heb het opgelost met maxaudio met clean install!

Een clean install via usb/cd boot zorgt voor de fout. Een Windows 8.1 clean install met het exe bestand in de iso zorgt wel voor een werkende maxxaudio! Gewoon installeren vanaf je bureaublad en alles werkt!

Ik kon niet meer in de uefi komen na de eerste clean install en kon ook niet meer booten vanaf een usb of cd... Dit was dus mijn laatste optie. Gelukkig pakte het goed uit.

Vreemde is, ik had mijn herstel partitie verwijderd nadat windows hem niet meer vond. Echter krijg ik nu wel ineens bloatware met de install na wat updates.
Dag Shadowkid,

Welke iso? En krijg je dan niet twee versies van Windows naast elkaar? Het liefst zou ik de herstelpartitie terug willen krijgen of zoiets. Zou je misschien kunnen omschrijven hoe je het precies hebt aangepakt?

Ik ben inmiddels zo ver dat ik dat wel wil proberen. Ik heb overigens de subwoofer getest bij de MediaMarkt (gewoon aangesloten op een van de showmodellen daar) en die werkt prima. Het probleem zit 'm dus in de laptop zelf (ik hoop softwarematig!!)

De volgende reactie die ik van de helpdesk kreeg was dat ik de laptop ter reparatie op kon sturen. Aangezien dit mijn enige pc is, heb ik hier natuurlijk geen zin in.

• hichelay
Update!

Zodra ik de subwoofer loskoppel krijg ik de melding dat er een stekker losgekoppeld is. Ik kan echter in Realtek HD Audio Configuratie nog steeds het volume instellen van de subwoofer! Als ik het mij goed herinner hoort die mogelijkheid te verdwijnen zodra de subwoofer niet meer is aangesloten. Dit heb ik, geloof ik, in de MediaMarkt gezien.

Is er iemand die dit voor mij kan bevestigen? Dat zou ook verklaren waarom de linker- en rechterspeaker anders klinken bij het testen. Ik denk dat door een bug (of zoiets) de stuurprogramma's de rechterspeaker als subwoofer ziet en de linker als normaal. De hoge tonen komen uit de linker (vandaar blikkerig) en de lage uit de rechter!

Ik hoop dus dat iemand met een N750/N550/N56/N76 (of welke modellen nog meer zo'n SonicMaster sub hebben) kan bevestigen dat de volumebalk verdwijnt? Even voor de volledigheid, zo bereik je Realtek HD Audio configuratie:

1. Open Configuratiescherm
2. Kies voor Hardware en geluiden
3. Kies voor Realtek HD Audio configuratie
4. Als het goed is zie je direct twee volumebalken bovenin: hoofdgeluidssterkte en external subwoofer. Die onderste, dus de external subwoofer, zou moeten verdwijnen zodra je de sub loskoppelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
hichelay schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 20:33:
[...]

Dag Shadowkid,

Welke iso? En krijg je dan niet twee versies van Windows naast elkaar? Het liefst zou ik de herstelpartitie terug willen krijgen of zoiets. Zou je misschien kunnen omschrijven hoe je het precies hebt aangepakt?

Ik ben inmiddels zo ver dat ik dat wel wil proberen. Ik heb overigens de subwoofer getest bij de MediaMarkt (gewoon aangesloten op een van de showmodellen daar) en die werkt prima. Het probleem zit 'm dus in de laptop zelf (ik hoop softwarematig!!)

De volgende reactie die ik van de helpdesk kreeg was dat ik de laptop ter reparatie op kon sturen. Aangezien dit mijn enige pc is, heb ik hier natuurlijk geen zin in.
http://forum.notebookrevi...hread-42.html#post9546005

Deze guide gevolgd. Echter moet je zelf wel windows 8 downloaden. In de guide doen ze het via een USB stick/CD. Je kunt ook gewoon de instalatie doen door de setup uit te voeren.

Je krijgt geen 2 versies aangezien er gevraags wordt wat er met de data op de HDD moet gebeuren. Je installeert dan als het ware over je bestaande windows heen.

Een verwijderde herstel partitie is lastig terug te krijgen. Ik ben zojuist overgestapt van de N56vb naar de N550JV en daar doet het probleem van een onbruikbare herstel partitie zich niet voor na de windows 8.1 update.

Nadat ik een clean install had gedaan via die guide (je kunt ook de genoemde versie van windows downloaden van de bekende sites) had ik wel een probleem tijdelijk met Maxxaudio en de subwoofer. Na een nieuwe clean install werkte alles wel weer. Het is gewoon iets softwarematigs waardoor je geluid niet goed werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kliko
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-08 00:42
tch schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:00:

Kun je in deze games eventueel je refreshrate instellen? Ik weet bijvoorbeeld dat bij World Of Tanks je dit kunt instellen. Ookal haal je 100fps. Als je refreshrate op 23 staat, dan blijft alles vaag en blurry. Ik zou em op 50 of (indien mogelijk) 60 zetten. Bij mij was het toen weg! :)

Hope this helps! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
  • Laatst online: 24-08 21:49
Mijn N56V start weer eens op met een zwart scherm, erg vervelend omdat dit al de 2x in 2 maanden is. Toen was hij gerepareerd (kabels vervangen). Ik had verwacht dat hij het wel wat langer zou uithouden maar helaas. Eerst maar weer eens een reparatie verzoek gedaan. Wat een gedonder steeds :(

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hichelay
Ik heb inmiddels twee keer een clean install gedaan via een gedwonloade iso, maar nog steeds functioneert de sub niet. Heel frustrerend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week een mooie Asus N750-T4068H mogen ontvangen via een pc prive project. Laptop is helemaal ok maar het is van de zotte dat je eerst een Microsoft account moet aanmaken wil de laptop uberhaupt opstarten. En de hoeveelheid Asus meuk is ook enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:07
Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 20:26:
Vorige week een mooie Asus N750-T4068H mogen ontvangen via een pc prive project. Laptop is helemaal ok maar het is van de zotte dat je eerst een Microsoft account moet aanmaken wil de laptop uberhaupt opstarten. En de hoeveelheid Asus meuk is ook enorm.
Zonder Microsoft account gaat ook prima, je moet alleen het trucje weten

Hichelay:
Werkt hier prima met eigen installatie, kwestie van juiste drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
hichelay schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 22:21:

Ik hoop dus dat iemand met een N750/N550/N56/N76 (of welke modellen nog meer zo'n SonicMaster sub hebben) kan bevestigen dat de volumebalk verdwijnt? Even voor de volledigheid, zo bereik je Realtek HD Audio configuratie:

1. Open Configuratiescherm
2. Kies voor Hardware en geluiden
3. Kies voor Realtek HD Audio configuratie
4. Als het goed is zie je direct twee volumebalken bovenin: hoofdgeluidssterkte en external subwoofer. Die onderste, dus de external subwoofer, zou moeten verdwijnen zodra je de sub loskoppelt.
Heb het nu eens geprobeerd, bij mij verdwijnt die balk van de subwoofer niet als hij niet is aangesloten... En voor zover ik kan inschatten werkt alles naar behoren... Ik heb een N550.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hichelay
Bedankt voor de reacties. Nokie, dan heb ik het denk ik verkeerd onthouden toen ik het showmodel heb bekeken.

Nooberke, ik heb de 'juiste' drivers al meerdere malen (zonder overdrijven: minstens 10 keer) geïnstalleerd. Ik weet niet welk model je precies hebt en welke drivers bij jou wel werken?

Drivers die ik al heb geprobeerd:

- R2.75 van de Realtek site
- Asus N750JK van de Asus site
- Asus N750JV van de Asus site
- Asus N550JK van de Asus site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 23:58

Zorian

What the fox?

nooberke schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 20:28:
[...]

Zonder Microsoft account gaat ook prima, je moet alleen het trucje weten

Hichelay:
Werkt hier prima met eigen installatie, kwestie van juiste drivers
En dat trucje is doodsimpel: Geen internet hebben.
Dus: Geen WiFi-verbinding inloggen bij de initiële setup, en dus ook geen internetkabel erin prikken. Makkelijker kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Laatst online: 12-09 15:27
heeft er iemand ook problemen met audio over hdmi met de asus n750jk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venuz
fuqua schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 15:03:
heeft er iemand ook problemen met audio over hdmi met de asus n750jk ?
Ik weet dat dit bij de N550JV voorkwam, waarvan de oplossing was de Intel drivers updaten, omdat de HDMI via de onboard videokaart gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er een N750JK is met dual channel geheugen?

edit: nvm, gevonden; volgens Paradigit de T4158H

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2014 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septimus_
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09-2024
Weet iemand of deze asus pricewatch: Asus N56JN-CN035H , of deze Asus pricewatch: Asus N750JK-T4068H een gddr5 videokaart hebben ? kan het echt maar moeilijk vinden, en paradigit zegt van wel, wat ik niet kan geloven.

En wat is beter ? Een i5-4210u met een Geforce GTX 850m 4b gddr5 of een i7-4700HQ met een geforce gt 840m ? of de i7 met een gtx 850m ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hichelay
Uiteraard is de i7 beter in combinatie met een GTX 850m. Verder zijn alle laptops uit deze serie, voor zover ik weet, uitgerust met DDR3 geheugen, dus geen GDDR5 (helaas).

Toch is het een prima videochipje hoor! AC Black Flag speel ik vloeiend op high (AA laag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verschillende sites spreken elkaar inderdaad tegen wat betreft dezelfde type nummers. Behoorlijk irritant! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaferSephy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-11-2020

SaferSephy

Nanda yo?!

Zojuist ook een Asus N550JK-CN360H besteld. Wel direct met 8GB extra geheugen, dan ben ik ook voorlopig even klaar.

Het gedoe met de woofer na clean install vind ik wel beangstigend. Het eerste wat ik namelijk altijd doe bij deze dingen is het verwijderen van alle partities tot 1, en daarop een schone Win install draaien.

Hierboven zie ik iemand die het gelukt is, met de "juiste" drivers, maar geeft niet aan welke. Is hier al een concrete oplossing voor? Ik wil namelijk erg graag zsm van die bloatware rommel af.

ASUS ROG STRIX B550-F GAMING WiFi | 16GB 3200Mhz | AMD Ryzen 3700X | waiting for ASUS TUF RTX 3080...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
SaferSephy schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 11:07:
Zojuist ook een Asus N550JK-CN360H besteld. Wel direct met 8GB extra geheugen, dan ben ik ook voorlopig even klaar.

Het gedoe met de woofer na clean install vind ik wel beangstigend. Het eerste wat ik namelijk altijd doe bij deze dingen is het verwijderen van alle partities tot 1, en daarop een schone Win install draaien.

Hierboven zie ik iemand die het gelukt is, met de "juiste" drivers, maar geeft niet aan welke. Is hier al een concrete oplossing voor? Ik wil namelijk erg graag zsm van die bloatware rommel af.
ik had hiervoor de N75 ook met zo een subwoofer, maar om 1 of andere reden is de subwoofer veel zwakker op de N750JK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
SaferSephy schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 11:07:

Ik heb gewoon de drivers van de Asus website gehaald na mijn clean install. Ik las ergens wel een waarschuwing dat je netjes altijd moet rebooten als het gevraagd wordt en dat heb ik dan ook gedaan. Geen idee of het daaraan lag, maar ik heb nog geen enkel probleem gehad.

Als je wil, kan ik wel eens nakijken wat ik allemaal geïnstalleerd heb maar ik heb zonder nadenken gewoon van alles de meest recente gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hichelay
Dag Nokie,

Dag Nokie, hoe heb jij je clean install uitgevoerd? Met of zonder herstelpartitie of heb je die ook verwijderd?

De Asus helpdesk kan me ook niet verder helpen. Die geeft alleen aan dat de Windows OEM-versie van Asus zelf dermate af zou moeten wijken dat de sub het dan wel zou moeten doen. Right... Kwestie van de juiste drivers lijkt mij toch een stuk logischer.

Ook ik heb telkens netjes opnieuw opgestart, maar dit maakt bij mij geen verschil. Inmiddels drie keer Windows opnieuw geïnstalleerd...

Verwijderd

Misschien een stomme vraag, maar heb je de woofer al op een ander apparaat getest?
Wellicht is het woofertje gewoon de oorzaak?

• fuqua
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 09:15:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar heb je de woofer al op een ander apparaat getest?
Wellicht is het woofertje gewoon de oorzaak?
ik heb bijde laptops naast elkaar gehad (n75 waar het perfect op was en de N750) en ook de subwoofers omgewisseld, de subwoofer was duidelijk sterker op de oude N75.

Verwijderd

Tweakers ik zit met de volgende 2 scenarios bij mijn n550jv:

1. Met Realtek Audio drivers geinstalleerd:
Als ik mijn koptelefoon (zonder mic) inplug, doet mijn built-in mic het niet. Geluidskwaliteit is dan wel goed.

2. Zonder Realtek Audio drivers:
Koptelefoon (zonder mic) en built-in mic werken perfect. Geluidskwaliteit is echter niet om aan te horen.

Kan ik niet én fatsoenlijk geluid krijgen én mijn koptelefoon icm built-in mic gebruiken?

Of moet ik dan een iets 'rigoreuzere' aanpassing doen zoals een andere geluidskaart aanschaffen?

• nokie
hichelay schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 18:55:
Dag Nokie,

Dag Nokie, hoe heb jij je clean install uitgevoerd? Met of zonder herstelpartitie of heb je die ook verwijderd?

De Asus helpdesk kan me ook niet verder helpen. Die geeft alleen aan dat de Windows OEM-versie van Asus zelf dermate af zou moeten wijken dat de sub het dan wel zou moeten doen. Right... Kwestie van de juiste drivers lijkt mij toch een stuk logischer.

Ook ik heb telkens netjes opnieuw opgestart, maar dit maakt bij mij geen verschil. Inmiddels drie keer Windows opnieuw geïnstalleerd...
Sorry, ik zit in het buitenland voor het werk, had je bericht niet direct gezien. Ik heb mijn oorspronkelijke HDD vervangen door een SSD (de oude HDD zit in een bay waar de DVD drive zat). Ik heb gewoon deze guide gevolgd:

http://mmp669-gadget.blog...ainment-laptop-clean.html

De link naar de core/pro versie uit die guide gedownload, op een USB stick gezet en daarvan geinstalleerd.

Nu als je al 3 keer een reinstall hebt gedaan, dan denk ik niet dat dit je gaat helpen, vrees ik. Zoveel kan je eigenlijk niet verkeerd doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hichelay
Bedankt voor je reactie! Ik wilde proberen Windows te downloaden, maar helaas is de link uit het artikel dood...

Krijg je Windows overigens nog wel in het Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 13:39
Ik overweeg voor school te gaan voor de N550JK-CN360H i.p.v.N56JN-CN035H vanwege de SSD. Is deze SSD wel een beetje degelijk? In mijn vaste pc heb ik een Samsung 840 pro zitten, alles gaat razendsnel. Ik meen ergens te lezen dat ze er een erg simpele SSD in hebben gedaan. Echter is een SSD natuurlijk altijd veel sneller dan een HDD.

Om jullie voor te zijn, ik heb een wat duurdere laptop nodig voor school, omdat ik CMD ga doen. De SSD echter lijkt mij wel een behoorlijk pluspunt in het gebruiksgemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berthenk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:54
Ik heb de N550JK-CN361H besteld, en wil met de caddy een HDD erin zetten met een hoogte van 9,5mm. Gaat dit passen, of moet ik een kleinere HDD kiezen? Ik kon nergens vinden welke hoogte de HDD moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
@hichelay: ook nog eens op Google gezocht? Als je hem echt niet vindt, dan probeer ik hem wel eens op een share te zetten als ik terug thuis ben (na volgende week), denk wel dat ik hem nog heb. Hij is wel in het Engels, maar ik zocht geen Nederlandstalige :-)

@jokuh benchmarks zullen ongetwijfeld kunnen aantonen dat die Samsung sneller is, maar of je het in de praktijk merkt... Nu als je twijfelt, bedenk wat er meer kost is van het zelf te verwisselen, de wissel is echt niet moeilijk.

@berthenk 9,5mm is de goeie. Ik heb exact dezelfde erin steken en die past perfect. Je kan hem elders wel goedkoper krijgen...

[ Voor 0% gewijzigd door nokie op 29-08-2014 23:06 . Reden: iOS autocorrect van mijn voeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hichelay
Dag Nokie,

Bedankt voor de moeite die je wilt nemen! Ik heb hier en daar gezocht en ben deze aan het downloaden: http://thepiratebay.se/to...il_w_GA_Updates_UNTOUCHED

Hoop dat dit gaat werken!

(Voor de critici: de bovenstaande torrent gebruik ik alleen om mijn legitieme Windows-installatie te herstellen, niet om Windows illegaal te installeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 19:17
Inmiddels een tijdje verder, even dus een update:

Na de herinstallatie van Win7 ging het eventjes goed, nu krijg ik in toenemende mate weer problemen met de wireless adapter. Die raakt zomaar opeens onklaar ("Dit apparaat start niet" en "geen netwerken gevonden") of verdwijnt opeens uit het systeem. Dan ben ik genoodzaakt m'n oude trouwe Netgear 54g-stick uit de kast te halen of LAN in te pluggen. Na verloop van tijd moet je hem dan opnieuw opstarten omdat je een BSOD krijgt met rare code, nl. 0xdeaddead. J'en ai marre!

Asus wil hem graag naar de reparatie nemen maar ik ben sinds ervaring met HP-reparatie nogal terughoudend en huiverig. Ook vanwege evt. bijkomende kosten. Wat denken jullie? Is mijn vrees voor de reparatiedienst terecht? :9

Ohja, vergeten te zeggen: Als je drivers via hun supportsite wilt installeren, dan controleren ze blijkbaar je Windows-versie. Ik krijg dan namelijk overal het bericht "Asus-computer only" of "Only for use with ASUS".
Aan die raad van de mailsupport heb ik dan ook helemaal niks...

De Nvidia-drivers heb ik ook opnieuw geinstalleerd en geupdate, en voor zover ik weet geen problemen meer daarmee :P Wel even moeite moeten doen om HDMI-uitgang en vooral de Realtek Digital Audio via HDMI aan de praat te krijgen...

[ Voor 12% gewijzigd door timmie1 op 30-08-2014 10:57 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeensvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-10-2014
Dag Tweakers,

Ik heb een klein vraagje over SSD

Mijn laptop is een Asus N55 Series N55SF-S1366V en al enige tijd last van BSoD. Ik heb een programmatje ( BurninTest ) gebruikt om vast te stellen dat mijn geheugen defect is ( Deze vervangen en BIT geeft daarna geen errors meer ). Hier na viel het me op dat mijn laptop erg traag is ( Staat een schone Windows 7 instal op ).

Ik heb al langer nagedacht om een SSD in de laptop te plaatsen maar ben niet erg goed in hardware en las in de review Review door Meulendijks89 samsung-840-evo-250gb dat er 4 type te koopt zijn: Kaal, Laptopkit, desktop kit, Sata!
Mijn vraag is, welke heb ik nu nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

JeensvK schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 13:58:
Dag Tweakers,

Ik heb een klein vraagje over SSD

Mijn laptop is een Asus N55 Series N55SF-S1366V en al enige tijd last van BSoD. Ik heb een programmatje ( BurninTest ) gebruikt om vast te stellen dat mijn geheugen defect is ( Deze vervangen en BIT geeft daarna geen errors meer ). Hier na viel het me op dat mijn laptop erg traag is ( Staat een schone Windows 7 instal op ).

Ik heb al langer nagedacht om een SSD in de laptop te plaatsen maar ben niet erg goed in hardware en las in de review Review door Meulendijks89 samsung-840-evo-250gb dat er 4 type te koopt zijn: Kaal, Laptopkit, desktop kit, Sata!
Mijn vraag is, welke heb ik nu nodig?
Gewoon naar de MyCom o.i.d. gaan en degene nemen die ze daar hebben. Dat zijn de standaard dingen die overal in passen.
Heb zelf ook 1 van de MyCom in mijn N750JV hangen.
timmie1 schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:50:
Inmiddels een tijdje verder, even dus een update:

Na de herinstallatie van Win7 ging het eventjes goed, nu krijg ik in toenemende mate weer problemen met de wireless adapter. Die raakt zomaar opeens onklaar ("Dit apparaat start niet" en "geen netwerken gevonden") of verdwijnt opeens uit het systeem. Dan ben ik genoodzaakt m'n oude trouwe Netgear 54g-stick uit de kast te halen of LAN in te pluggen. Na verloop van tijd moet je hem dan opnieuw opstarten omdat je een BSOD krijgt met rare code, nl. 0xdeaddead. J'en ai marre!

Asus wil hem graag naar de reparatie nemen maar ik ben sinds ervaring met HP-reparatie nogal terughoudend en huiverig. Ook vanwege evt. bijkomende kosten. Wat denken jullie? Is mijn vrees voor de reparatiedienst terecht? :9

Ohja, vergeten te zeggen: Als je drivers via hun supportsite wilt installeren, dan controleren ze blijkbaar je Windows-versie. Ik krijg dan namelijk overal het bericht "Asus-computer only" of "Only for use with ASUS".
Aan die raad van de mailsupport heb ik dan ook helemaal niks...

De Nvidia-drivers heb ik ook opnieuw geinstalleerd en geupdate, en voor zover ik weet geen problemen meer daarmee :P Wel even moeite moeten doen om HDMI-uitgang en vooral de Realtek Digital Audio via HDMI aan de praat te krijgen...
Ik weet niet exact wat het probleem is en of je het over je ingebouwde wifi-kaart hebt, maar indien het wel de ingebouwde kaart is zou je hem eventueel kunnen wisselen met een veel beter exemplaar dan die standaard in laptops zit: pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth
Drivers daarvoor zijn uitstekend.

[ Voor 44% gewijzigd door Zorian op 30-08-2014 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHB1968
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-03-2024
Is er iemand die weet wat de exacte verschillen zijn tussen ASUS N750JK modellen.
Op internationale site van ASUS staan wel opties, maar is niet te zien welke optie er nu in welk model zit.

Enig verschil wat ik kan opmerken is processor (i7-4700hq vs i7-4710hq), extra SSD naar HDD of qwerty / azerty toetsenbord. Hieronder een aantal modellen (azerty modellen buiten beschouwing genomen):

T4067H Ci7-4700HQ • 8 GB • 500 GB HDD (5400rpm) • NVIDIA GeForce GTX 850M (2 GB)
T4068H Ci7-4700HQ • 8 GB • 500 GB HDD (5400rpm) • NVIDIA GeForce GTX 850M (2 GB)
T4069H Ci7-4700HQ • 8 GB • 1 TB HDD (7200rpm) + 256 GB SSD • NVIDIA GeForce GTX 850M (2 GB)

T4157H Ci7-4710HQ • 6 GB • 500 GB HDD (5400rpm) • NVIDIA GeForce GTX 850M (2 GB)
T4158H Ci7-4710HQ • 8 GB • 500 GB HDD (5400rpm) • NVIDIA GeForce GTX 850M (2 GB)
T4159H Ci7-4710HQ • 8 GB • 1 TB HDD (5400rpm) + 256 GB SSD • NVIDIA GeForce GTX 850M (2 GB)
T4171H Ci7-4710HQ • 8 GB • 500 GB HDD (5400rpm) • NVIDIA GeForce GTX 850M (2 GB)
T4165H Ci7-4710HQ • 8 GB • 1 TB HDD (7200rpm) + 256 GB SSD • NVIDIA GeForce GTX 850M (2 GB)
T4193H Ci7-4710HQ • 8 GB • 500 GB HDD (5400rpm) • NVIDIA GeForce GTX 850M (2 GB)

O.b.v. prijs is mijn keus gevallen op de T4171H, maar ik zou willen zien wat de exacte verschillen zijn tussen de modellen, T4157, T4158H, T4171H en T4193H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

M.H.Berghuis schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 08:36:
Is er iemand die weet wat de exacte verschillen zijn tussen ASUS N750JK modellen.
Op internationale site van ASUS staan wel opties, maar is niet te zien welke optie er nu in welk model zit.

Enig verschil wat ik kan opmerken is processor (i7-4700hq vs i7-4710hq), extra SSD naar HDD of qwerty / azerty toetsenbord. Hieronder een aantal modellen (azerty modellen buiten beschouwing genomen):

T4067H Ci7-4700HQ • 8 GB • 500 GB HDD (5400rpm) • NVIDIA GeForce GTX 850M (2 GB)
T4068H Ci7-4700HQ • 8 GB • 500 GB HDD (5400rpm) • NVIDIA GeForce GTX 850M (2 GB)
T4069H Ci7-4700HQ • 8 GB • 1 TB HDD (7200rpm) + 256 GB SSD • NVIDIA GeForce GTX 850M (2 GB)

T4157H Ci7-4710HQ • 8 GB • 500 GB HDD (5400rpm) • NVIDIA GeForce GTX 850M (2 GB)
T4158H Ci7-4710HQ • 8 GB • 500 GB HDD (5400rpm) • NVIDIA GeForce GTX 850M (2 GB)
T4159H Ci7-4710HQ • 8 GB • 1 TB HDD (5400rpm) + 256 GB SSD • NVIDIA GeForce GTX 850M (2 GB)
T4171H Ci7-4710HQ • 8 GB • 500 GB HDD (5400rpm) • NVIDIA GeForce GTX 850M (2 GB)
T4165H Ci7-4710HQ • 8 GB • 1 TB HDD (7200rpm) + 256 GB SSD • NVIDIA GeForce GTX 850M (2 GB)
T4193H Ci7-4710HQ • 8 GB • 500 GB HDD (5400rpm) • NVIDIA GeForce GTX 850M (2 GB)

O.b.v. prijs is mijn keus gevallen op de T4171H, maar ik zou willen zien wat de exacte verschillen zijn tussen de modellen, T4157, T4158H, T4171H en T4193H.
Ga er maar vanuit dat ze voor andere markten/landen bedoeld zijn. :)
Gezien de data's van verschijning zou het ook nog wel eens zo kunnen zijn dat het andere revisies zijn, gelet op het feit dat de specificaties overal identiek zijn verder.

[ Voor 4% gewijzigd door Zorian op 02-09-2014 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet helemaal correct; de 4157 heeft bijvoorbeeld 6GB RAM (1x 2 / 1x 4). Waar de anderen een reepje van 8 GB hebben.
Mij lijkt die 4171 trouwens ook de beste keuze. Ze komen morgen uit als het goed is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHB1968
Zorian schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:23:
[...]

Gewoon naar de MyCom o.i.d. gaan en degene nemen die ze daar hebben. Dat zijn de standaard dingen die overal in passen.
Heb zelf ook 1 van de MyCom in mijn N750JV hangen.
Welke heb je bij MyCom gekocht? Samsung 840 EVO Met of zonder laptop kit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

M.H.Berghuis schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 12:14:
[...]

Welke heb je bij MyCom gekocht? Samsung 840 EVO Met of zonder laptop kit?
Was geen kit, gewoon alleen de SSD en dat was het.
Meer heb je niet nodig ook.
Gewoon de laptop openen, HDD eruit, SSD er voor in de plaats, laptop dicht, Windows erop installeren en klaar. :)
Zou niet weten waar ik een kit voor nodig heb. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHB1968
Zorian schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 13:46:
[...]

Was geen kit, gewoon alleen de SSD en dat was het.
Meer heb je niet nodig ook.
Gewoon de laptop openen, HDD eruit, SSD er voor in de plaats, laptop dicht, Windows erop installeren en klaar. :)
Zou niet weten waar ik een kit voor nodig heb. :p
Ik wil de HDD laten zitten voor data opslag. Volgens mij heb je dan wel een kit nodig of zie ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

M.H.Berghuis schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 13:47:
[...]

Ik wil de HDD laten zitten voor data opslag. Volgens mij heb je dan wel een kit nodig of zie ik verkeerd?
Dan heb je een HDDCaddy nodig.
Deze kan je o.a. hier bestellen.
Dan moet je wel de DVD-drive opofferen.
Mocht je een 17" model hebben, dan heb je kans dat er een 2e. lege plek in zit.
Bij 15,6" en kleiner is er meestal maar 1 slot waar de HDD al in zit. Die zal er dan uit moeten, de enige manier om hem te behouden is dus door het opofferen van je DVD.

[ Voor 30% gewijzigd door Zorian op 02-09-2014 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hichelay
Bij een 17" model zit er standaard een tweede lege plek in. Bij die van mij, (N750JK) dus ik neem aan bij iedereen, zat zelfs al een houder in de laptop en schroeven in de doos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hichelay
Zojuist nogmaals Windows opnieuw geïnstalleerd, geen verbetering: de subwoofer doet het nog steeds niet en de linker speaker klinkt nergens naar. Zou het dan toch een hardware probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

hichelay schreef op woensdag 03 september 2014 @ 00:15:
Zojuist nogmaals Windows opnieuw geïnstalleerd, geen verbetering: de subwoofer doet het nog steeds niet en de linker speaker klinkt nergens naar. Zou het dan toch een hardware probleem zijn?
Ik denk dat je dan inderdaad een hardwareprobleem hebt.
Gewoon even een RMA aanvragen bij ASUS zelf, kan je hem kosteloos opsturen (nou ja, ze halen hem gratis op via UPS) en de service is vrij vlot.
Mijn reparatie van de koptelefoonuitgang duurde bij elkaar een weekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hichelay
Ik vrees dat ik dat inderdaad maar moet doen. Heb alleen mijn laptop nodig voor school en dergelijke en heb niks anders. Ik zal maar even rondzoeken in mijn kennissenkring of er iets te lenen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-08 18:56
hichelay schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:14:
Ik vrees dat ik dat inderdaad maar moet doen. Heb alleen mijn laptop nodig voor school en dergelijke en heb niks anders. Ik zal maar even rondzoeken in mijn kennissenkring of er iets te lenen valt.
Ik had de chipset drivers nog niet geïnstalleerd, en de subwoofer werkte dan ook pas nadat ik deze ook had geïnstalleerd. Misschien het checken waard :)

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

• hichelay
Bedankt voor de tip! Ik heb echter de chipset drivers al wel geïnstalleerd, dus helaas is ook dat niet het probleem. Ik heb inmiddels de laptop aangemeld voor reparatie, dus nu opnieuw afwachten.

Enig idee waar dat repair centre van Asus hier in Nederland is?

• brasov
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-09 09:25
Beste medetweakers,

Heb de N550JV-CN270H nu al een half jaar met W7 x64, 512Gb SSD en Intel AC-7260 internet kaart. Ik heb een externe geluidskaart aangesloten d.m.v. usb, betreft de Creative Labs Sound Blaster X-Fi HD.

Nu vroeg ik mij af of iemand de exacte naam van de standaard geluidskaart in de laptop weet, en de bijbehorende specificaties daarvan, zodat ik hem kan vergelijken met mijn inmiddels verouderde externe geluidskaart.

Alvast bedankt!

groetjes,
Robert

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Groeten is niet nodig...
Het algemeen beleid #groeten

:)

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 13:39
Deze week mijn N56JN opgehaald. Fijne laptop, alleen jammer van het gebrek aan SSD. De HDD inmiddels vervangen door een 840EVO met de volgende stappen:

1. HDD naar SSD over gezet met Samsung Data Migration.
2. SSD plaatsen.

Nu loopt alles wel lekker, maar niet zo lekker als mijn desktop met een SSD. Naar mijn idee moet ie dat wel aankunnen.

Nu lees ik hier overal over clean installs e.d. Ik wil wel graag de originele ASUS versie behouden i.v.m. drivers, zodat wel alles goed blijft werken. Ik heb gezocht naar ASUS AI Recovery, maar deze staat niet op de laptop. Hoe kan ik het beste te werk gaan?

Ik weet sowieso dat ik eerst mijn HDD moet terugzetten, want de SSD is nou al gekopieerd. Daar wil ik natuurlijk geen recovery DVD van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craetive
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05:09
Zou gewoon lekker voor een schone installatie gaan. Heb ook de N56JN en vrijwel direct de HDD vervangen voor een SSD. Drivers staan keurig hier. ISO van het internet pakken, downloaden, USB-stick en installeren (product-key wordt automatisch uit de BIOS geplukt). Kind kan de was doen.. :) Hou er wel rekening mee dat je de recovery partitie levend houdt.

Even een vraagje aan alle (maar toch voornamelijk 56JN) N-gebruikers: komt jullie trackpad ook gedeeltelijk omhoog? Mijn trackpad wipt rechtsonder iets naar buiten.. niet heel storend en zeker niet reparatie-waardig, maar vroeg het me gewoon af. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeraldil
  • Laatst online: 11-09 23:28
Even een vraagje aan alle (maar toch voornamelijk 56JN) N-gebruikers: komt jullie trackpad ook gedeeltelijk omhoog? Mijn trackpad wipt rechtsonder iets naar buiten.. niet heel storend en zeker niet reparatie-waardig, maar vroeg het me gewoon af. :P
Ja dat heb ik bij mijn N56VZ ook. Tenminste, het touchpad ligt er scheef in. Ik stoorde me er overigens niet heel erg aan. Wat ik nog steeds heb is dat mijn N56VZ op bepaalde momenten gewoon uitvalt. Ik hoor dan een tik en dan valt de laptop uit. Het gebeurt niet heel vaak maar de momenten dat het gebeurt zijn compleet random. Hebben jullie hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venuz
MokumsKid schreef op zondag 07 september 2014 @ 17:26:

Ik lees wel vaker dat die touchpads niet altijd lekker vallen, dit is zowel is N56 als N550.
Bij mij is hij ook scheef op de N550. Het zorgt ervoor dat ik rechtsonderin niet de denkbeeldige rechtermuisknop kan gebruiken, omdat de rechterbenedenhoek niet in te drukken is. Ben inmiddels wel gewend aan de multitouch gesture die hetzelfde doet, dus het valt mij niet eens meer op.

Ik heb me in het uiterste begin er wel een klein beetje aan geërgerd, omdat het toch niet een supergoedkope (voor mij tenminste) laptop is en ik daarom meer verwachtingen had van de afwerking (ook op meer punten, zoals cd-lade).
Maar goed, ik ben er al snel overheen gegroeid ;) Het is verder nl. een superfijne laptop en als ik dan ergens moet compenseren heb ik liever dat zoiets niet perfect is, dan iets 'ergers'.

Vraag me wel af wanneer/of Asus na verschilende series hier wat aan zal doen. Netjes is het toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een multimedia machine als de Asus N750-T4068H vind ik dat er maar een slechte dvd player in zit. Laptop aangesloten op een Panasonic smart tv met nieuwe hdmi kabel van goede kwaliteit maar het beeld valt opvallend vaak in "slowmotion" en hapert dan. Het geluid is wel super via de receiver met 5.1 opstelling.

Zie ik qua beeld ergens een instelling over het hoofd? Ik gebruik powerdvd en originele dvd's. Blueray films haperen ook op dezelfde manier.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2014 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Ik heb een Asus N56VZ ('oudere' generatie met i7 en 650m) en ben opzoek naar een extra AC-adapter voor op kantoor. De standaard adapter is een 120 watt adapter, maar is dat nodig? Zou deze (90w) ook goed werken: http://www.replacedirect....bid=100999&prrel=12262052 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 13:34
ik heb n56v wie heeft daar al een nieuwe wifi kaart in vervangen en voor welke .
ik vind mijn kaart atheros ar9485wb-eg de snelheid te laag en verliest constant de verbinding hij is onstabiel op het netwerk.
heb al div drivers geprobeerd

[ Voor 3% gewijzigd door herian10 op 09-09-2014 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga1983
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10-12-2023
M.H.Berghuis schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 08:36:

T4157H Ci7-4710HQ • 6 GB • 500 GB HDD (5400rpm) • NVIDIA GeForce GTX 850M (2 GB)

Ik heb begrepen dat er een serie van n751 uitkomt, wat nu elk moment zou kunnen zijn. Er was geloof ik een schatting gemaakt voor eind augustus. Je zou misschien willen wachten op deze serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
herian10 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 08:44:
ik heb n56v wie heeft daar al een nieuwe wifi kaart in vervangen en voor welke .
ik vind mijn kaart atheros ar9485wb-eg de snelheid te laag en verliest constant de verbinding hij is onstabiel op het netwerk.
heb al div drivers geprobeerd
Dat is al zo vaak besproken... Als je de zoekfunctie gebruikt zul je het geheid vinden. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 13:34
hostler schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:09:
[...]

Dat is al zo vaak besproken... Als je de zoekfunctie gebruikt zul je het geheid vinden. :O
maar mijn vraag wie heeft hem al geplaats en welke
zover ik kon vinden was er maar een die het gedaan heeft maar als er al meerdere het gedaan hebben

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 15:12

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Sta op een punt een N56JN-CN090H te bestellen. Helaas kan ik niet helemaal vinden wat de verschillen zijn tussen alle modellen. Is er ergens een lijstje te vinden wat exact de verschillen zijn?

De N56JN-CN039H heeft volgens de specs een verlicht toetsenbord, heeft de 090 dat niet?

Whatever.

Verwijderd

Ik ben in het bezit van een Asus N56J-CN035H en helaas draait de fan constant 100%. Iemand enig idee wel update ik moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:41
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:28:
Ik ben in het bezit van een Asus N56J-CN035H en helaas draait de fan constant 100%. Iemand enig idee wel update ik moet hebben?
Bios update van de asuswebsite

• PixellBox
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-04-2024
Er lijkt enige onduidelijkheid te zijn over welke laptops uit de N56JN serie wel en niet een IPS scherm beschikken. Kan iemand bevestigen of de Asus N56JN-CN03XH modellen over een TN panel beschikken en de Asus N56JN-CN09XH modellen over een IPS scherm?

• Riolaro
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 10:09
Hooi...

Ik heb een Asus N56JN-CN039H. Deze laptop had standaard 500GB aan interne opslag. Nu wil ik deze uitbreiden naar 1 of 2 TB. Wat voor harde schijf is dan handig om aan te schaffen? Ben nog een leek op gebied van hardware.

Thanks!

• founz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 22:06
PixellBox schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 02:13:
Er lijkt enige onduidelijkheid te zijn over welke laptops uit de N56JN serie wel en niet een IPS scherm beschikken. Kan iemand bevestigen of de Asus N56JN-CN03XH modellen over een TN panel beschikken en de Asus N56JN-CN09XH modellen over een IPS scherm?
Dit zou ik ook graag willen weten. Daarnaast bezit de N56JN-CN091H over een SSD slot. Wat voor slot is dit? Msata of m.2sata? Kan je de SSD makkelijk vervangen door een grotere schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Messy
Sinds begin deze week ben ik een eigenaar van een Asus laptop: de N550JK-CM362h.
Nu wilde ik gister mijn audioversterker aansluiten op het apparaat; geen geluid. Ik had verwacht dat de laptop automatisch zou switchen naar het geluid via de 3,5 mm audiojack, niet dus.

Naast dat ik geen geluid te horen krijg via de versterker hoor ik ook niks met een koptelefoon, zowel 3weg als stereo aansluiting geprobeerd, terwijl de audio jack was aangesloten ging het geluid via de gewone speakers van de laptop door.

Wat mij nog meer verbaasde dan de audio die het niet deed is de bouwkwaliteit van de audio ingang van deze laptop, Deze ziet er fragiel uit, zit niet recht op zijn plaats. Wanneer de audio stekker er in zit kun je deze ruim zonder kracht heen en weer bewegen, terwijl de usb aansluiting links ervan mee beweegt.

Heeft iemand hier ervaring mee, is dit normaal, of heeft deze bewegingsvrijheid een doel?

hier video van mijn ervaring, vanaf 0.40 sluit ik een koptelefoon aan.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=V8tYkAo7K24]

latop teruggebracht naar winkel: was productie/hardware fout, kreeg m'n geld terug.

[ Voor 11% gewijzigd door Mr. Messy op 19-09-2014 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 15:12

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Gisteren mn nieuwe laptop ontvangen, toch voor een N750JK gegaan.
Samsung 840 EVO SDD in Bay 1 gezet, boot vanaf dvd en installatie van Windows 8.1 (clean) gestart.
Na de eerste herstart bleef hij hangen in de bootloop, kan waarschijnlijk niet kiezen welke disk hij moet kiezen. 14 schroefjes weer los gehaald en de 500GB schijf los gekoppeld, na een herinstall werkt alles prima!

Iemand een idee wat voor paneel in deze laptop zit? Tn of Ips?
Vraag me af of je de OS partitie van de originele mag wissen of heb je deze nodig voor een restore?
Heb ook een 20GB restore partitie, hier kom ik niet niet aan.
Heb voor de time being de schijf unassigned zodat ik hem niet zie.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerblub
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-08 11:50
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen de cn360h en de cn361h?
Ik weet dat het waarschijnlijk te maken heeft met het aantal geheugenbalkjes hoe of wat.
Maar hoe zit het nou precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Messy
is het mogelijk om een SSD die met behulp van een caddy op de plek van de dvd-speler komt te gebruiken als opstart/windows partitie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
Mr. Messy schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 08:09:
Sinds begin deze week ben ik een eigenaar van een Asus laptop: de N550JK-CM362h.
Nu wilde ik gister mijn audioversterker aansluiten op het apparaat; geen geluid. Ik had verwacht dat de laptop automatisch zou switchen naar het geluid via de 3,5 mm audiojack, niet dus.

Naast dat ik geen geluid te horen krijg via de versterker hoor ik ook niks met een koptelefoon, zowel 3weg als stereo aansluiting geprobeerd, terwijl de audio jack was aangesloten ging het geluid via de gewone speakers van de laptop door.

Wat mij nog meer verbaasde dan de audio die het niet deed is de bouwkwaliteit van de audio ingang van deze laptop, Deze ziet er fragiel uit, zit niet recht op zijn plaats. Wanneer de audio stekker er in zit kun je deze ruim zonder kracht heen en weer bewegen, terwijl de usb aansluiting links ervan mee beweegt.

Heeft iemand hier ervaring mee, is dit normaal, of heeft deze bewegingsvrijheid een doel?

hier video van mijn ervaring, vanaf 0.40 sluit ik een koptelefoon aan.
[video]

latop teruggebracht naar winkel: was productie/hardware fout, kreeg m'n geld terug.
Die van mij zit ook niet 100% recht (heb nog wel mensen gezien bij wie sommige onderdelen niet helemaal recht zitten), maar hij zit niet los of zo.

Wat wel is: ik kreeg ook eerst geen geluid door mijn koptelefoon, wel een popup scherm van de realtek driver met de vraag wat ik had ingeplugd (koptelefoon of speaker), na het aanvinken (en het wegvinken om de vraag wat het nu was telkens te herhalen) werkte het perfect.
Pagina: 1 ... 67 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.