• Mr. Messy
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-01 13:41
Sinds vandaag ben ik in het bezit van een N550JK CM362H

Ik heb gelijk een Samsung EVO 250gb geinstalleerd via een caddy. Mijn doel is om windows op deze schijf te kopiëren zoals die standaardop de latop staat en daarnaast de ingebouwde HDD van 750 gb te gebruiken als data schijf.

Het inbouwen van de SSD en kopieren van de windows partitie via Samsung migration ging goed. Maar tijdens het rebooten van windows van de SSD kwam ik erachter dat hij nog het adres C: gebruikt als windows database terwijl hij vanaf de G: opstart (SSD).

Hoe kan ik veranderen dat windows op de SSD de partitie hiervan gebruik om te schrijven en lezen ipv van op te starten van windows van de SSD (G:) en dan vervolgens de bestanden op de C: gebruikt?

Als voorbeeld; ik boot van windows op de SSD (g:), wanneer ik rechtermuisknop druk op een bestand op mijn bureablad zie ik dat deze referenen naar het bureablad op de C: schijf...

ik heb geprobeerd op via CMD de standaard adres te beinvloeden via de line "bcdboot g:\windows /s g:" (achter gekomen via deze pagina http://www.hanselman.com/...20-4904-bfaf-b8f3ab7737b8), zonder succes

weet iemand een oplossing??
bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 15:12

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@ Mr. Messy, wellicht was het handig geweest de hd disk los te koppelen voor de installatie.
Ik heb het wel gedaan, heb nu in de bios 2 boot opties... de SSD en HDD. Heb de HDD unassigned gelaten zodat ik hier niet na ga schrijven.

Weet iemand hoe de laptop omgaat met onboard gpu en de GTX850M kaart?
Kan je ergens zien welke videokaart wordt gebruikt tijdens het gamen?
Had bij World of Tanks maar 30fps @ 1600 x 900.... zou toch meer moeten zijn?

Zal vanavond ff een 3Mark draaien...

[ Voor 36% gewijzigd door Harmen op 22-09-2014 11:30 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyvi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-01-2022
voor de n75sf gebruikers 16gb geheugen is mogelijk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:07
Harmen schreef op maandag 22 september 2014 @ 11:27:

Weet iemand hoe de laptop omgaat met onboard gpu en de GTX850M kaart?
Kan je ergens zien welke videokaart wordt gebruikt tijdens het gamen?
Had bij World of Tanks maar 30fps @ 1600 x 900.... zou toch meer moeten zijn?

Zal vanavond ff een 3Mark draaien...
Rechtermuisknop-->uitvoeren met grafische processor

En WoT is gewoon een ontzettend inefficiënt spel, het gebruikt nog steeds slechts de performance van één cpu core en gaat ook niet efficiënt met de videokaart om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Kom er net achter dat in mn N750JK een Chi Mei 173HGE AUO scherm zit. Lees er niet al te veel goede dingen over.

Viel mij op dat er een raster zichtbaar is, tevens zijn de kleuren wat flets. Iemand een idee of dit onder garantie gaat vallen? Vind het wel een matig scherm.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Rodenburg93
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-08-2023
Heeft hier iemand ervaring met het vervangen van de scherm scharnieren van een Asus N56VZ-4035? Helaas kwam ik er vandaag achter dat mijn rechter is afgebroken en dus vervangen moet worden (net 1 maand buiten de garantie :S) Is dit prima zelf te doen? En zo ja, weten jullie een adresje voor dergelijke vervangingsonderdelen?

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Cubic X schreef op maandag 08 september 2014 @ 20:02:
Ik heb een Asus N56VZ ('oudere' generatie met i7 en 650m) en ben opzoek naar een extra AC-adapter voor op kantoor. De standaard adapter is een 120 watt adapter, maar is dat nodig? Zou deze (90w) ook goed werken: http://www.replacedirect....bid=100999&prrel=12262052 ?
Is prima. Ik gebruik al tijden voor mijn N56 en N550 (beide geleverd met een 120W adapter) een compacte 90W adapter. Heb nog geen problemen gehad. Ik denk dat de capaciteit tijdens bijv gamen te laag is om ook op te laden, maar dat is voor mij geen probleem.
De 90W adapters zijn veel compacter dan de asus 120W baksteen.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

• Niekjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 23:22
Heb het een aantal maanden geleden ook al gevraagd, toen weinig tot geen reactie:

Heeft iemand last van een slijtend toetsenbord (de variant met toetsenbord verlichting)?

Zie foto's, laptop is 10 maand oud, begon al na 2 maanden.

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/600x400q90/901/aggG2z.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/600x400q90/902/joTnW0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/600x400q90/537/SzBITT.jpg

[ Voor 119% gewijzigd door Niekjuh op 24-09-2014 14:56 ]

Verwijderd

Ik probeerde net een n550jk te bestellen, maar die zijn zo goed als niet meer te krijgen. Blijkbaar komt er in november opvolging. Iemand al zicht op wat dat precies zal zijn?

• Daan5000
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-11-2021
Mijn Asus N76VM is nu 2 jaar en een maand oud. Al iets langer als een half jaar heb ik problemen met mijn wifi-adapter. Wanneer ik verbind met een draadloos netwerk, valt mijn adapter na een aantal minuten gewoon volledig uit. Eerst komt er een gele driehoek bij mijn netwerkstatus en vervolgens verdwijnen alle gevonden netwerken. Een reboot is meestal nodig om terug netwerken te vinden.

Omdat dit probleem steeds vaker optrad (en ik te koppig was om mijn laptop in garantie op te sturen) besloot ik om zelf de netwerkadapter te vervangen (nu een 7260AC). Het leek alsof het probleem eindelijk opgelost was met het vervangen van de wifi-kaart, maar na een week trad exact hetzelfde probleem op. Nu vindt Windows de adapter meestal helemaal niet meer. Als ik veel geluk heb vindt hij hem nog wel, maar na een paar minuten verbinding maken, valt hij gewoon weer volledig uit.

Het blijkt dus een probleem met het moederbord te zijn. Aangezien ik juist buiten de garantie val en ik de laptop zelf opengemaakt heb, kan ik ondersteuning van Asus wel vergeten.

Ik kreeg vandaag van een medestudent die in bezit is van een Asus n56 (15.6" versie van de N76) te horen dat zijn laptop dezelfde kuren vertoont.

Het lijkt dus echt wel om een productiefout in de N56 en N76-series te gaan die pas na één of 2 jaar optreedt. Ik raad dus iedereen voor wie dit probleem herkenbaar is aan zijn of haar laptop zo snel mogelijk in RMA te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb gisteren ook een 7260AC er in gezet ipv de Atheros... Haalde gisteren tussen de 8MB/sec en 10MB/sec. Best wel een verbetering, hopelijk blijft dit kaartje beter werken. De Atheros was niet echt stabiel.

@Niekjuh, ik zal Asus support een mail sturen met foto's. Wellicht is het garantie, lijkt me niet normaal.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castanje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-12-2024
Beste Tweakers,

Ik heb afgelopen week een gloednieuwe Asus N550JK gekocht met een full HD mat IPS scherm. Nu viel me gisteravond op dat hij een lichte backlight bleed heeft. Hier twee foto's:

Afbeeldingslocatie: http://freebits.nl/images/2014/09/26/HPIM1731.jpg
Afbeeldingslocatie: http://freebits.nl/images/2014/09/26/HPIM1736.jpg

Mijn vader heeft een Asus N56VV en de backlight op zijn scherm is volledig egaal, máár dat is geen IPS, dus ik weet niet of dat een andere backlight techniek is?

Mijn vraag is: is deze vorm van backlight bleed op mijn N550JK normaal?

Ik baal hier wel van, want dat ding was echt duur. Je kunt me een zeikerd noemen, maar bij zo'n prijs verwacht ik geen backlight bleed :P

Eventueel dank voor het antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Kwestie van garantie? Welk paneel zit in deze laptop? (kan je met aida 64 controleren)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castanje
Harmen schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 13:50:
Kwestie van garantie? Welk paneel zit in deze laptop? (kan je met aida 64 controleren)
Bedankt voor je reactie :) Ja, ik zou hem zelfs zonder moeite kunnen omruilen geloof ik omdat ik nog binnen de 14 dagen zit. Alleen vraag ik me af of ik daar wat mee op zou schieten en of het niet gewoon normaal is. Straks krijg ik net zo'n scherm terug, of zelfs erger :P

Scherm ga ik nog checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:44

13art

Moderator Mobile
Groot topic, en als ik zoek op SSD dan krijg ik 43 pagina's met resultaten, maar ik heb het antwoord op mijn vraag niet zo snel kunnen vinden, ook op google kom ik er niet direct uit.

Ik heb sinds gisteren een Asus N550 laptop. Nu heb ik vandaag mijn SSD binnen gekregen en wilde de HDD vervangen door de SSD. Eerst heb ik in windows een herstel USB stick gemaakt, het vinkje voor het mee nemen van de herstelpartitie aangevinkt laten staan en vervolgens de USB stick aangemaakt. Daarna laptop uit, HD eruit, SSD er in, usb er in en opstarten vanaf de usb. Vervolgens krijg ik een aantal keuzes, maar het herstellen van windows op de SSD lukt niet. Krijg elke keer de melding dat de herstelpartitie er niet is. Ook kan ik niet zoeken op de USB stick, krijg geen optie voor OEM herstel oid.

Hoe hebben jullie dat gedaan? Mis ik nog ergens een stap? Of kan ik beter eerst een windows 8 dvd downloaden en van daaruit dan windows op de SSD installeren? Neem aan dat de Windows key in de BIOS staat en dat dat dus geen problemen zal opleveren.

De SSD is trouwens een MX100, ik heb dus geen Samsung software hiervoor.

Heb nog de optie Asus Backtrack.
Schone installatie met iso die te downloaden is via een omweg vanaf de Windows site.

[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 29-09-2014 19:14 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castanje
l3art schreef op maandag 29 september 2014 @ 15:52:
Groot topic, en als ik zoek op SSD dan krijg ik 43 pagina's met resultaten, maar ik heb het antwoord op mijn vraag niet zo snel kunnen vinden, ook op google kom ik er niet direct uit.

Ik heb sinds gisteren een Asus N550 laptop. Nu heb ik vandaag mijn SSD binnen gekregen en wilde de HDD vervangen door de SSD. Eerst heb ik in windows een herstel USB stick gemaakt, het vinkje voor het mee nemen van de herstelpartitie aangevinkt laten staan en vervolgens de USB stick aangemaakt. Daarna laptop uit, HD eruit, SSD er in, usb er in en opstarten vanaf de usb. Vervolgens krijg ik een aantal keuzes, maar het herstellen van windows op de SSD lukt niet. Krijg elke keer de melding dat de herstelpartitie er niet is. Ook kan ik niet zoeken op de USB stick, krijg geen optie voor OEM herstel oid.

Hoe hebben jullie dat gedaan? Mis ik nog ergens een stap? Of kan ik beter eerst een windows 8 dvd downloaden en van daaruit dan windows op de SSD installeren? Neem aan dat de Windows key in de BIOS staat en dat dat dus geen problemen zal opleveren.

De SSD is trouwens een MX100, ik heb dus geen Samsung software hiervoor.
Volgens mij kan je beter de harde schijf klonen. Samsung heeft daar inderdaad de software voor. Ik heb zelf ook de N550JK en ik kan de herstelpartitie niet via f9 benaderen bij het opstarten. Het moest bij mij echt binnen Windows 8.1 zelf: terugzetten naar fabrieksinstellingen (volgens mij een nieuwe mogelijkheid in windows 8 ). Dus misschien kan jij ook niet zomaar bij de herstelpartitie buiten Windows om?

Helaas zal een retail W8 dvd niet werken, want je moet een speciale OEM dvd hebben. Deze is bijna niet te vinden online en dat is zeer spijtig. Ik spreek uit ervaring.

Mijn vraag aan jou: hoe is jouw backlight bleeding? Als jij een zwarte achtergrond/afbeelding hebt op volledige helderheid in een donkere kamer. Zie jij dan ook de LED-verlichting er een klein beetje doorheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castanje
Castanje schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 12:18:
Beste Tweakers,

Ik heb afgelopen week een gloednieuwe Asus N550JK gekocht met een full HD mat IPS scherm. Nu viel me gisteravond op dat hij een lichte backlight bleed heeft. Hier twee foto's:

[afbeelding]
[afbeelding]

Mijn vader heeft een Asus N56VV en de backlight op zijn scherm is volledig egaal, máár dat is geen IPS, dus ik weet niet of dat een andere backlight techniek is?

Mijn vraag is: is deze vorm van backlight bleed op mijn N550JK normaal?

Ik baal hier wel van, want dat ding was echt duur. Je kunt me een zeikerd noemen, maar bij zo'n prijs verwacht ik geen backlight bleed :P

Eventueel dank voor het antwoorden :)
Even een update op mijn eigen verhaal. Ja, dit was backlight bleeding en geen IPS glow. Ik heb hem afgelopen zaterdag omgewisseld en de backlight bleed bij die nieuwe die ik nu heb, is véél minder, maar nog steeds een beetje aanwezig bij volledige helderheid in een donkere kamer met een donkere afbeelding/achtergrond.

Dus het is veel beter, maar nog steeds niet perfect. Balen... Ik kan hem nog steeds retourneren, maar ik verwacht na 2 modellen met lichte bleeding dat dat niet veel op zal schieten. Ik weet dat de n56 het niet heeft, maar die heeft dan weer geen IPS, geen gtx850m en geen SSD. Balen...

Vraag aan de N550- en N750-bezitters: Hoe is jullie backlight (bleeding)? Zien jullie ook subtiel de LED-lampjes er doorheen bij volledige helderheid in een donkere kamer met een zwarte achtergrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Castanje schreef op maandag 29 september 2014 @ 16:46:
[...]

Volgens mij kan je beter de harde schijf klonen. Samsung heeft daar inderdaad de software voor. Ik heb zelf ook de N550JK en ik kan de herstelpartitie niet via f9 benaderen bij het opstarten. Het moest bij mij echt binnen Windows 8.1 zelf: terugzetten naar fabrieksinstellingen (volgens mij een nieuwe mogelijkheid in windows 8 ). Dus misschien kan jij ook niet zomaar bij de herstelpartitie buiten Windows om?

Helaas zal een retail W8 dvd niet werken, want je moet een speciale OEM dvd hebben. Deze is bijna niet te vinden online en dat is zeer spijtig. Ik spreek uit ervaring.

Mijn vraag aan jou: hoe is jouw backlight bleeding? Als jij een zwarte achtergrond/afbeelding hebt op volledige helderheid in een donkere kamer. Zie jij dan ook de LED-verlichting er een klein beetje doorheen?
Ik zal eens kijken naar de backlight bleeding binnenkort.
Asus Backtrack zou nog kunnen. Dat vanavond maar eens proberen. Jammer dat een clean install niet zal werken. Zag idd in de key ook al OEM terug komen.

Klonen gaat niet zo makkelijk want heb geen Caddy, wil ik ook eigenlijk niet en heb ook geen externe houder oid waar ik de ssd in kan zetten. Heb wel zelf een recovery image aangemaakt op de C schijf via command prompt (bestand van ruim 10gb) dus wellicht kan ik daar nog wat mee.

edit:
Ik heb rechtsonderin en bovenin wat last van backlight bleeding. Rechtsonderin best wel wat eigenlijk maar ik kan me er niet zo aan storen eigenlijk. Je ziet het alleen met een zwart scherm en in een donkere omgeving. En als ik in een donkere omgeving zit, zet ik toch de verlichting lager. Dus ik laat het lekker voor wat het is.

Nu bezig met Backtracker. Lijkt voor alsnog goed te gaan. De verborgen partitie is er gewoon, maar wordt door windows dus niet gezien. Denk dat het daar steeds mis ging. Nu dus bezig te backuppen naar de USB Stick, en dan is het hopelijk vrij eenvoudig om van daaruit de boel weer terug te zetten op de SSD.

[ Voor 29% gewijzigd door 13art op 29-09-2014 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castanje
l3art schreef op maandag 29 september 2014 @ 19:16:
[...]

Ik zal eens kijken naar de backlight bleeding binnenkort.
Asus Backtrack zou nog kunnen. Dat vanavond maar eens proberen. Jammer dat een clean install niet zal werken. Zag idd in de key ook al OEM terug komen.

Klonen gaat niet zo makkelijk want heb geen Caddy, wil ik ook eigenlijk niet en heb ook geen externe houder oid waar ik de ssd in kan zetten. Heb wel zelf een recovery image aangemaakt op de C schijf via command prompt (bestand van ruim 10gb) dus wellicht kan ik daar nog wat mee.

edit:
Ik heb rechtsonderin en bovenin wat last van backlight bleeding. Rechtsonderin best wel wat eigenlijk maar ik kan me er niet zo aan storen eigenlijk. Je ziet het alleen met een zwart scherm en in een donkere omgeving. En als ik in een donkere omgeving zit, zet ik toch de verlichting lager. Dus ik laat het lekker voor wat het is.

Nu bezig met Backtracker. Lijkt voor alsnog goed te gaan. De verborgen partitie is er gewoon, maar wordt door windows dus niet gezien. Denk dat het daar steeds mis ging. Nu dus bezig te backuppen naar de USB Stick, en dan is het hopelijk vrij eenvoudig om van daaruit de boel weer terug te zetten op de SSD.
Tof dat je even wilde kijken! Ik stoor me er ook niet echt aan, maar als ik nou net een afwijkend scherm had gehad, dan had ik dat wel zonde gevonden. Blij dat het dus 'normaal' is.

Wij hebben hier zelf voor onze SSD's inderdaad zo'n usb 3.0 sata-dock gekocht. Klonen werkt prima, maar ik had liever een clean install gedaan. Maarja, die OEM dvd... en om nou meteen een dure licensie te gaan kopen.

Succes iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Het is nu helemaal gelukt via dat Asus Backtracker.
Jammer dat ze het niet gewoon werkend maken via de standaard windows manier, maar dat er weer een aparte tool aan te pas moet komen. Had een hoop gevloek en getier gescheeld. Maar goed het werk nu.

Meteen ook McAfee er af gegooid, want wat is dat een irritant programma zeg!
Alle Asus programma's er nog maar op laten staan, want weet niet wat ik daar wel en wat ik daar niet van zal gebruiken. Sowieso eerst maar even wennen aan Windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Op mijn N56 waar standaard 8.0 opzat kon ik hem simpelweg met een OEM DVD installeren, pakt gewoon prima de key vanuit de Bios

Is dit veranderd bij de N550?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nee, ik denk het niet, maar hoe kom je aan een OEM DVD, deze wordt namelijk niet bij de laptop geleverd.
Neem aan dat je hem ergens gedownload hebt. Heb er niet naar gezocht omdat eerder gezegd werd dat het moeilijk te vinden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Jammer dat het altijd zo omslachtig moet met oem licenties.
Heb zelf een werk licentie kunnen gebruiken, dus een clean 8.1 installatie.
Had de HDD wel los gehaald voor het installeren. Heb daarna de OS partitie verkleint en verborgen.

In de bios heb ik nog 2 bootable devices, dus dan zou ik theorie de oude installatie kunnen herstellen.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castanje
l3art schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 08:14:
Het is nu helemaal gelukt via dat Asus Backtracker.
Jammer dat ze het niet gewoon werkend maken via de standaard windows manier, maar dat er weer een aparte tool aan te pas moet komen. Had een hoop gevloek en getier gescheeld. Maar goed het werk nu.

Meteen ook McAfee er af gegooid, want wat is dat een irritant programma zeg!
Alle Asus programma's er nog maar op laten staan, want weet niet wat ik daar wel en wat ik daar niet van zal gebruiken. Sowieso eerst maar even wennen aan Windows 8.
Ja, het is idd ontzettend irritant dat ze die OEM dvd niet gewoon meegeven. Volgens mij vragen ze er gewoon grof geld voor als je deze opvraagt bij Asus

Zelf heb ik McAfee, Asus Vibe, Web Storage, die screen saver en al die games verwijderd.

Verder zijn het volgens mij alleen de drivers, op sommige extraatjes als inloggen met je gezicht of die snelle usb oplader na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand een idee hoe je kan nagaan welke GPU er wordt gebruikt? Word standaard de Intel gebruikt voor 2d en de GTX850m voor 3d? Heb zelf nl. het gevoel dat de nvidea kaart niet altijd wordt gebruikt.
Profielen in windows staan ingesteld dat hij de nvidia moet gebruiken voor games.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castanje
Harmen schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 09:45:
Iemand een idee hoe je kan nagaan welke GPU er wordt gebruikt? Word standaard de Intel gebruikt voor 2d en de GTX850m voor 3d? Heb zelf nl. het gevoel dat de nvidea kaart niet altijd wordt gebruikt.
Profielen in windows staan ingesteld dat hij de nvidia moet gebruiken voor games.
Als het goed is, staat dit inderdaad ingesteld op automatisch, maar je kunt naar je nvidia-configuratiescherm gaan om het te controleren. Onder het kopje '3D-instellingen beheren' kun je bij 'algemene instellingen' de 'voorkeur grafische processor' instellen naar automatisch of 'krachtige nvidia-processor'. Ook kun je ernaast bij 'programma-instellingen' kiezen welke grafische processor wordt gebruikt bij welk programma.

Succes! De 850m is best een goede kaart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 17:31
l3art schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:53:
Nee, ik denk het niet, maar hoe kom je aan een OEM DVD, deze wordt namelijk niet bij de laptop geleverd.
Neem aan dat je hem ergens gedownload hebt. Heb er niet naar gezocht omdat eerder gezegd werd dat het moeilijk te vinden was.
Gewoon langs je lokale computer boer gaan en vragen of ze een kopietje willen maken voor je. Zelf doe ik dat ook al jaren, ik haal dergelijke OEM dvd's bij Paradigit (filiaal Zoetermeer). Doen ze nooit moeilijk over, alleen zelf even een DVDtje meenemen ;-).

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castanje
Hammetje schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:39:
Gewoon langs je lokale computer boer gaan en vragen of ze een kopietje willen maken voor je. Zelf doe ik dat ook al jaren, ik haal dergelijke OEM dvd's bij Paradigit (filiaal Zoetermeer). Doen ze nooit moeilijk over, alleen zelf even een DVDtje meenemen ;-).
Volgens mij is dat één van de weinige bedrijven die daar niet moeilijk over doen. Ik heb hem bij Coolblue besteld en hoewel ik daar de service ontzettend geweldig vond, hebben ze die OEM dvd's daar volgens mij niet eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ach ik denk dat ik die OEM DVD lekker laat voor wat het is. Heb al wel gezien hoe ik er aan kan komen, maar de Asus staat nou niet echt bom vol met allemaal troep waardoor hij zoveel langzamer wordt. Dus voor laat ik het. Met de asus tool en de recovery partitie kom je ook een heel eind. Alleen jammer dat die niet mee geüpdate wordt als je 8.1 installeert. Moet je een volgende keer echt helemaal van voor af aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 17:31
l3art schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 00:40:
Ach ik denk dat ik die OEM DVD lekker laat voor wat het is. Heb al wel gezien hoe ik er aan kan komen, maar de Asus staat nou niet echt bom vol met allemaal troep waardoor hij zoveel langzamer wordt. Dus voor laat ik het. Met de asus tool en de recovery partitie kom je ook een heel eind. Alleen jammer dat die niet mee geüpdate wordt als je 8.1 installeert. Moet je een volgende keer echt helemaal van voor af aan beginnen.
Als je, je bedenkt, stuur dan gerust een DM, dan maak ik wel even een .iso voor je.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Vandaag toen ik mijn Asus N550JV-CM068H uit de laptoptas haalde viel het kapje die de dicht/openklap scharnier verbergt vanaf gevallen:

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/bWh8b/611c7f3f2a.jpg

De haakjes zijn gebroken dus het is niet een kwestie van terug op zijn plaats duwen.

Wat nu?

Ik heb geen zin om mijn laptop naar Reparatie te sturen en weet ik veel hoelang kwijt zijn.

Kan ik dat onderdeel niet gewoon apart aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Niekjuh schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:50:
Heb het een aantal maanden geleden ook al gevraagd, toen weinig tot geen reactie:

Heeft iemand last van een slijtend toetsenbord (de variant met toetsenbord verlichting)?

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja, heb ik hier ook wat last van. Ook rond de 10 maanden oud. Maar niet zo erg als het bij jou is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxyDrokz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04:36
Moghûh heren,

Een knappe N750JV T4195H op de kop getikt bij de BCC. Showroommodel, dus er ging redelijk wat af.
Tot nu toe te spreken over het doosje. Alleen is die sub echt een belachelijk ding... En de andere speakers zijn niet echt om over naar huis te schrijven.
Had hiervoor een Toshiba Satellite P300, uitgerust met harman/kardon luidsprekers. Die presteren vele malen beter.

Waar ik nu tegen aan loop is het volgende;
Wil een SSD bijprikken, en met backtracker een herstelstick bouwen. Alleen kom ik niet verder met backtracker.
Als ik het installeer (64bit) en vervolgens open komt het welkom / introductiescherm naar voren, en als ik op verder klik "asus backtracker has stopped working"

Rara politiepet... Iemand een oudere versie dan 307 liggen toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Messy
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-01 13:41
sinds ik de f9 functie uit wilde testen in windows 8 bleef m'n N550JK-CM362H in een opstart 'loop' van systeem herstel. Nu kan ik uiteindelijk niets meer (heeft waarnschijnlijk te maken met de 2de harde schijf die ik erin heb gezet). Nu heb ik asus helpdesk gebeld, de enige optie die ik nog had was volgens hun om een recovery DVD van 42 euro via hun site te bestellen. via deze link zou ik een DVD kunnen bestellen. Maar deze blijken (nog?) niet beschikbaar.

Nu zoek ik een andere weg waar ik een OEM versie voor m'n windows 8.1 code kan vinden, weten jullie welke versie we precies moeten hebben? is dat misschien deze? Ik las ergens dat wanneer je een RETAIL versie van windows 8.1 gebruikt de computer via de bios automatisch de OEM registratiecode ziet en hiermee deze installeerd en dus gewoon een retail DVD kan gebruiken. Weet iemand of dat klopt? Ik las dat paradigit deze voor je brand maar die zitten hier niet in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 19:23
Heeft iemand hier al eens een nieuwe accu voor zijn N56(VZ) besteld? Zo ja; waar? Ik kom veel sites tegen die of te duur zijn, of te onbetrouwbaar ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zijn er meer mensen die tegenvallende wifi prestaties hebben op de Asus N550?
Ik heb het Intel Centrino N 6235 uit mijn oude laptop in de Asus N550 gezet. Zelfde kaartje dus, andere laptop.

Dit is op 2.4Ghz:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3805985892.png

Dit op 5Ghz:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3806006393.png

Volgens mij zat ik op mijn oude laptop met het zelfde kaartje zo rond de 90-100Mbps
We hebben hier een 120Mbit internet verbinding.

Ik heb de wifi prestaties op maximaal gezet. Iemand nog een ander idee wat de vermindering in prestaties kan veroorzaken?

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 03-10-2014 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castanje
Hoi Tweakers again! Een vraagje aan de bezitters van de n550-serie:

Als jullie een headphone inpluggen, zit deze dan ook een beetje los? Ik kan de headphone jack een beetje wiebelen zegmaar, van beneden naar boven... Het heeft geen effect op het geluid, het kraakt ook niet. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxyDrokz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04:36
Update naar 8.1 doet het truckje. Wel vreemd dat je eerst naar 8.1 moet om een herstelschijf naar 8 te maken...
OxyDrokz schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:17:
Moghûh heren,

Een knappe N750JV T4195H op de kop getikt bij de BCC. Showroommodel, dus er ging redelijk wat af.
Tot nu toe te spreken over het doosje. Alleen is die sub echt een belachelijk ding... En de andere speakers zijn niet echt om over naar huis te schrijven.
Had hiervoor een Toshiba Satellite P300, uitgerust met harman/kardon luidsprekers. Die presteren vele malen beter.

Waar ik nu tegen aan loop is het volgende;
Wil een SSD bijprikken, en met backtracker een herstelstick bouwen. Alleen kom ik niet verder met backtracker.
Als ik het installeer (64bit) en vervolgens open komt het welkom / introductiescherm naar voren, en als ik op verder klik "asus backtracker has stopped working"

Rara politiepet... Iemand een oudere versie dan 307 liggen toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Had ik ook, maar ik heb toen de 32 bit versie geïnstalleerd en toen werkte het het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:53
Castanje schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 18:49:

Als jullie een headphone inpluggen, zit deze dan ook een beetje los? Ik kan de headphone jack een beetje wiebelen zegmaar, van beneden naar boven... Het heeft geen effect op het geluid, het kraakt ook niet. Is dit normaal?
Heb ik ook. Is een van de imperfecties die deze reeks lijkt te hebben (als je wat terugbladert vind je er nog wel).

Op zich zou dit niet 'normaal' mogen zijn maar ik denk dat omruilen hiervoor geen zin heeft. Kans is reëel dat het niet veel beter wordt. Mij stoort het ook niet zo, er zijn anderen met lastiger problemen.

@I3art: op mijn N550 pakte de win 8.1 iso ook gewoon de key vanuit de bios bij een clean install. Ik heb de iso trouwens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevsk
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 12:51
Ik ben me momenteel aan het oriënteren op de n550jk en kom kom dan telkens uit bij twee modellen:
- n550jk-cn360h
- n550jk-cn361h

Echter is er vrij weinig te vinden over de verschillen, het enige dat ik vind is het verschil in geheugen. De ene zou 2x4GB hebben en de ander 1x8GB, echter is niet duidelijk welke variatie bij welk model hoort.
Is er misschien iemand die hier uitsluitsel over kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tch
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-08 23:01

tch

Ik zou nogmaals willen vragen of iemand hetzelfde probleem heeft als ik, en of het op te lossen is:

Ik ben nu in het bezit van een n550jk-cn360h(met IPS-scherm uitvoering). Hij werkt helemaal super en ik haal mooie framerates in games. Ik heb alleen ontzettend last van het scherm. Wanneer ik bewegende beelden heb(zoals in games), lijkt het alsof er gigantische motion blur is. Bijvoorbeeld als ik de muis beweeg, lijkt het alsof er een paar doorzichtige muizen vlak achteraan komen. Hierdoor kan ik in games bijna niks zien, iets wat ik echt vervelend vind. De refresh rate van het beeldscherm en van de games staan op 60 Hz.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Van IPS schermen is bekend dat ze minder geschikt zijn voor gamen, TN panelen zijn een stuk sneller, maar hebben weer andere nadelen. Dus ik ben bang dat je er niet veel aan kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
Volgens mij zou het toch niet mogen, ik heb ook een IPS paneel en gamen gaat perfect (de voorbije dagen verschillende uren Titanfall gespeeld en er echt geen last van gehad).

Als je in je Nvidia control panel niets speciaals ziet, zou ik misschien toch support eens contacteren of zij iets weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guppie3
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-09 22:27
Hallo groot forum,

Ik heb het forum doorgelopen voor mijn probleem en zie dat er meerdere mensen tegen aan lopen. Ik zie alleen door de vele manieren van aanpak de bomen door het bos niet meer. Is er met jullie ervaringen niet een meer universele aanpak beschrijving mogelijk?

Ik heb vorige week een asus N750JK en een samsung ssd gekocht. Deze SSD erbij geinstalleerd in de vrije bay via de samsung werkinstructie (HDD is blijven zitten). Vervolgens opnieuw opgestart. Aanvankelijk liep windows vast. Daarna in bios opstarten via SSD. Dit lukt maar met foutmeldingen in de gebruikersbestanden als explorer, dropbox en firefox etc.

Boot ik weer via de HDD dan loopt het weer maar het homescherm ziet er wel anders uit. Ik vraag me af wat er allemaal veranderd is.

Nu heb ik 2 vragen:
1. Wat is nu de juiste manier om een ssd te installeren in een N750JK. De SSD komt naast de HDD maar het het systeem moet gaan lopen op de SSD en de HDD is alleen bedoeld voor opslag.

2. Wat kan ik nu het beste doen om het goed werkend te krijgen?
- alles eerst herstellen via fabrieksinstellingen?
- Asus recovery?
- iets anders?

Wie wil/kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tch
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-08 23:01

tch

nokie schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 22:14:
Volgens mij zou het toch niet mogen, ik heb ook een IPS paneel en gamen gaat perfect (de voorbije dagen verschillende uren Titanfall gespeeld en er echt geen last van gehad).

Als je in je Nvidia control panel niets speciaals ziet, zou ik misschien toch support eens contacteren of zij iets weten.
Thanks, ik ga vrijdag maar eens bellen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
charrel schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 00:17:
[...]

Ja, heb ik hier ook wat last van. Ook rond de 10 maanden oud. Maar niet zo erg als het bij jou is.
Bij mij gaat het nu echt hard, komt bij jou ook nog wel denk ik. De "v" en "m" zijn echt alleen nog maar ronde vlekken.
Castanje schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 18:49:

Bij mij werkt sinds kort de jack zeer slecht, wiebelen had hij altijd al. Ik moet de jack er nu half in doen om geluid te hebben, druk ik hem er helemaal in dan gaat het geluid gewoon over de speakers...

@ De user die last had van backlight bleeding, volgens mij hebben ze dat allemaal. Scherm lijkt een beetje los in de behuizing te zitten, bij mij lekt hij wat in de rechter onderhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
Guppie3 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:25:
Hallo groot forum,

[...]
Nu heb ik 2 vragen:
1. Wat is nu de juiste manier om een ssd te installeren in een N750JK. De SSD komt naast de HDD maar het het systeem moet gaan lopen op de SSD en de HDD is alleen bedoeld voor opslag.

2. Wat kan ik nu het beste doen om het goed werkend te krijgen?
- alles eerst herstellen via fabrieksinstellingen?
- Asus recovery?
- iets anders?

Wie wil/kan mij helpen?
Ik heb deze woord voor woord gevolgd: http://mmp669-gadget.blog...ainment-laptop-clean.html voor mijn 550jk en dat werkte flawless (de core versie iso gebruikt voor Windows en de methode met USB). Ik zie niet direct een reden waarom dit ook niet zou werken voor de 750.

Ik heb me laten wijsmaken dat een clean install het beste is voor je SSD ipv een hdd install clonen naar...

Edit: ik heb het hele stuk van mijn Windows key niet nodig gehad want die werd automatisch uit de bios geplukt.

[ Voor 5% gewijzigd door nokie op 08-10-2014 22:26 . Reden: Correctie... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guppie3
nokie schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 22:25:
[...]

Ik heb deze woord voor woord gevolgd: http://mmp669-gadget.blog...ainment-laptop-clean.html voor mijn 550jk en dat werkte flawless (de core versie iso gebruikt voor Windows en de methode met USB). Ik zie niet direct een reden waarom dit ook niet zou werken voor de 750.

Ik heb me laten wijsmaken dat een clean install het beste is voor je SSD ipv een hdd install clonen naar...

Edit: ik heb het hele stuk van mijn Windows key niet nodig gehad want die werd automatisch uit de bios geplukt.
Nokie bedankt ik ga er morgen direct naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Denk dat ik vanavond maar een fresh install ga doen, heb helaas vaak last van weg vallende wifi verbindingen. Heb inmiddels al een andere wifi kaart erin zitten, helaas nog steeds problemen.
Ook nog problemen met de bluetooth muis, deze valt uit tijdens world of tanks.... als ik dan terug ga naar windows is hij er weer.

Zal de volgorde aanhouden wat hier boven aangegeven wordt. Helaas bij de eerste installatie alle drivers achter elkaar geinstalleerd.

Wat is btw het verschil tussen de chipset drivers van Asus en die van Intel? Asus loopt nog een versie achter.

[ Voor 12% gewijzigd door Harmen op 09-10-2014 12:07 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 13:34
wil nog wel eens dat de intel drivers niet optimaal werken dan werken de drivers van asus goed
heb ik met ac7260 wifi kaart met de nieuwste drivers had ik de halve snelheid een versie terug volle verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guppie3
nokie schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 22:25:
[...]

Nokie ik heb de link naar de website gevolgd. Daar wordt een procedure beschreven waarin een link staat naar een programmaatje dat de windowskey kan achterhalen. Als ik die link volg krijg ik de melding dat op mijn pc een trojanhorse in quarantine is geplaatst. Dus pas op.

[ Voor 8% gewijzigd door Guppie3 op 09-10-2014 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

herian10 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 12:20:
wil nog wel eens dat de intel drivers niet optimaal werken dan werken de drivers van asus goed
heb ik met ac7260 wifi kaart met de nieuwste drivers had ik de halve snelheid een versie terug volle verbinding
Vreemd idd, spijtig dat dit nog steeds voorkomt.
Anyway, gisteren fresh install gedaan. Hopelijk blijft de verbinding nu intact.
Gebruik de standaard driver welke in windows zit, die lijkt het beste te doen tot nu toe.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
Guppie3 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:57:
[...]

Nokie ik heb de link naar de website gevolgd. Daar wordt een procedure beschreven waarin een link staat naar een programmaatje dat de windowskey kan achterhalen. Als ik die link volg krijg ik de melding dat op mijn pc een trojanhorse in quarantine is geplaatst. Dus pas op.
Oei, *bloos* dat had ik niet gezien. Dat wil ik uiteraard niemand aanraden. My bad... Waarschijnlijk zijn op google wel genoeg methodes te vinden om je windows key te achterhalen. Ik zal het zeker onthouden als ik het in het vervolg nog eens aan iemand aanraadt (of zelf doe, maar ik heb mijn key dus ik ga hem niet meer moeten zoeken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riolaro
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 10:09
Hee mensen,

ik heb dus de ASUS N56JN-CN039H en heb een probleem. Standaard zat hier een 500GB HDD in. Deze wilde ik uitbreiden naar een 1TB harde schijf. Deze schijf heb ik aangeschaft en had deze in mijn laptop gedaan. Het was de bedoeling om dan de interne harde schijf als extern te laten booten. Toen ik dit in de bios aan wilde passen, kreeg ik niet de keus om te kiezen of ik het via usb wil laten opstarten. Hij start juist op wat de laptop leest. Wel had ik even connectie en probeerde hij te booten via usb, maar hierna kreeg ik meteen wat bluescreens...

Wat kan ik hieraan doen?

Ik wil dus de opslag uitbreiden naar 1 TB en heb al een harde schijf. Heb nu de standaard hdd weer terug gedaan zodat ik toch mijn laptop kon gebruiken... Ook wil ik graag alles overzetten naar de andere hdd. Zal ik gewoon alles kopieren - plakken naar de andere schijf of werkt de schijf dan nog niet?

Graan wat info ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen de:

Asus N550JK-CN360H en de
Asus N550JK-CN361H ???

(http://tweakers.net/price...ing/408724;408725/n550jk/)

Ik zou graag een Asus N550JK willen aanschaffen maar het is mij onduidelijk waar hierin het verschil in zit. Ook wil ik dolgraag een mat scherm, zou iemand mij aankunnen geven of deze laptop een glanzend of een mat scherm heeft(staat bij deze versie niet vermeld)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevsk
Op diverse sites kom ik de Asus N551JK-CN158H tegen. Echter staan er helaas nergens specs bij vermeld.

Weet iemand of er al bekend is van de N551JK-serie welke modellen er komen en wat de specs zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:33
https://www.asus.com/Note...ks/N551JK/specifications/

Zo op het oog zie ik weinig verschil met de N550JK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kevsk schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:14:
Op diverse sites kom ik de Asus N551JK-CN158H tegen. Echter staan er helaas nergens specs bij vermeld.

Weet iemand of er al bekend is van de N551JK-serie welke modellen er komen en wat de specs zijn?
Is lastig om nauwkeurige informatie te vinden over de nieuwe N551JK. Er staan op YouTube wel wat reviews van een enthousiast Engels sprekende Pool of Rus. Deze geeft wel goed aan wat de configuratie opties gaan worden van deze serie. Zo is ten opzichte van de N550 enkele verbeteringen, design body, beter hitte management en onderkant van plastic waardoor je ook makkelijker bij je hdd en ram kan. Wel is er het bekende WiFi probleem nog niet opgelost.

https://www.megekko.nl/pr...-NB-N551JK-FHD-IPS-Retail
Denk ik een goeie deal als je de hdd vervangt voor ssd van Samsung evo 840 500 gb (+200 euro)

http://www.centralpoint.n...551jk-cn158h-num-3540379/
Dit moet bijna wel het topmodel zijn met ssd waarschijnlijk 256 gb en 16 gb ram.

http://www.solitee.nl/pro.../asus_asus_n551jk-cn158h/
Hier staat er eentje voor 1058 euro zelfde product code als Central point.

De nieuwe serie N551 is een verbetering maar word naast de oude N550 verkocht voor een lagere prijs 8)7
http://nl.hardware.info/n...utm_campaign=hardwareinfo

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2014 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevsk
Het lijkt inderdaad alleen maar voordelen te hebben, behalve dan de dikte. Maar voor zo'n prijs lijkt me dat niet echt een issue.
Wordt dus even afwachten tot begin november.
Edit: Er lijken al een aantal modellen bekend te zijn: http://icecat.nl/nl/compare/compare?category=151&products=24697148,24697199,24697212,24697174,

[ Voor 42% gewijzigd door Kevsk op 15-10-2014 16:13 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kliko
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-08 00:42
Riolaro schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 22:01:
Hee mensen,

ik heb dus de ASUS N56JN-CN039H en heb een probleem. Standaard zat hier een 500GB HDD in. Deze wilde ik uitbreiden naar een 1TB harde schijf. Deze schijf heb ik aangeschaft en had deze in mijn laptop gedaan. Het was de bedoeling om dan de interne harde schijf als extern te laten booten. Toen ik dit in de bios aan wilde passen, kreeg ik niet de keus om te kiezen of ik het via usb wil laten opstarten. Hij start juist op wat de laptop leest. Wel had ik even connectie en probeerde hij te booten via usb, maar hierna kreeg ik meteen wat bluescreens...

Wat kan ik hieraan doen?

Ik wil dus de opslag uitbreiden naar 1 TB en heb al een harde schijf. Heb nu de standaard hdd weer terug gedaan zodat ik toch mijn laptop kon gebruiken... Ook wil ik graag alles overzetten naar de andere hdd. Zal ik gewoon alles kopieren - plakken naar de andere schijf of werkt de schijf dan nog niet?

Graan wat info ! :)
Je verhaal is een beetje duidelijk. Maar ik kan mij de volgende scenario's voorstellen:
1. Je gaat de 'oude' hdd vervangen door een nieuwe 1TB variant
Maak een back-up van je oude schijf en restore deze op je nieuwe harde schijf. (Met bijvoorbeeld Redo, gratis tooltje met grafische gui, appeltje eitje!)

Een andere optie is je bestanden (foto's e.d.) die je wilt bewaren tijdelijk ergens anders opslaan. HDD vervangen, opnieuw windows installeren en je bestanden weer terugzetten.

2. 1TB schijf toevoegen aan je laptop en je opslaggeheugen uitbreiden (2 schijven in je laptop)
In dit geval hoef je de schijf alleen maar toe te voegen. PC booten en dan moet ie de schijf gewoon herkennen. (ervan uitgaande dat de schijf af fabriek al geformatteerd is.)

Met een andere PC 'zomaar' alle files overzetten van de ene schijf naar de andere schijf is niet mogelijk. Je introduceert hiermee talloze problemen en de bootpartitie staat dan niet op je nieuwe schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kevsk schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:31:
Het lijkt inderdaad alleen maar voordelen te hebben, behalve dan de dikte. Maar voor zo'n prijs lijkt me dat niet echt een issue.
Wordt dus even afwachten tot begin november.
Edit: Er lijken al een aantal modellen bekend te zijn: http://icecat.nl/nl/compare/compare?category=151&products=24697148,24697199,24697212,24697174,
Ik ben net maar wat gaan bellen >:) voor informatie omtrent de N551JR en N551J . Niemand kan wat zeggen! Volgens degene die ik sprak is het gewoon afwachten wat ze gaan afleveren. Tot dat de vrachtwagen open gaat kan het zomaar veranderen. Er zit zelfs zoveel verschil in de modellen die op verschillende wereld delen worden uitgebracht dat bij sommige een gtx 860m inzit met 4 Gb werkgeheugen 8)7 . Ik twijfel wel erg of ik ga wachten want in vind de zijkant van de N551 niet om aan te zien. Maar goed als het een significante verbetering is ten opzichte van de N550JR die nogal wat issue's had moet je misschien die zijkant en verlies van mooie knoppen op de koop toe nemen. Zeker als het instapmodel €899 euro gaat kosten!

Voordelen N551:
Mat scherm
Werkgeheugen en ssd nog makkelijker bij te komen
Koelsysteem beter blijft ook onder load koeler incl behuizingen temperatuur
Scharnieren weer als van ouds minder mooi maar effectiever
1 fan ipv 2-> beter resultaat? Lijkt wel zo
Luchtstroom komt weer uit de linker zijkant en niet onder scherm
Behuizing nog steviger als de N550 ondanks verlies van metalen ondergedeelte
Speakers weer naar boven gehaald, beter geluid
Battery vervangbaar

Nadelen N551:
Lelijke zijkant
Verlies van metalen onderkant
Heeft 1 fan is dat genoeg? Moet nog blijken in duurbaarheid.
Verlies mooie knoppen in de hoeken
Iets zwaarder als N550
Iets dikker als N550
geen zwart toetsenbord optie( N550 ook niet)
Geen metalen toetsenbord (N550 ook niet)
Alle lucht word van onderen de laptop ingezogen ( niet voor op schoot of onderweg trein; ook te zwaar voor)
Hele lage capaciteit batterij 56 kwh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Dit weekend ook ondervonden dat er via hdmi geen geluid werd doorgestuurd. En inderdaad geen hdmi beschikbaar bij de geluidsinstellingen. Maar eens kijken of ik een Intel chipset updaten kan vinden voor de n550. Of heeft iemand het nog op een andere manier opgelost?

edit:
Hmmm de intel drivers krijg ik niet geinstalleerd want dan begint hij te zeuren over dat dit niet kan op de N550 omdat het een OEM laptop is met de daarbij behorende ASUS drivers. Iemand een oplossing? Heb al geprobeerd handmatig te installeren via apparaatbeheer, maar dat lukt niet niet.

edit 2:
Opgelost, moet natuurlijk wel eerst de HDMI kabel aansluiten wil ik de HDMI audio uitgang zien bij de geluidsinstellingen. De drivers van de ASUS website waren dus voldoende om te installeren. Wel jammer dat die drivers zo ver achter lopen met de drivers van intel zelf. Maar goed hou me maar vast aan: If it ain't broke don't fix it. Deze drivers werken, dus prima zo.

[ Voor 61% gewijzigd door 13art op 20-10-2014 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even gezocht maar kon het niet vinden. Is het mogelijk om een Asus N56JN-CN093H te upgraden met een "Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth" WiFi-module? Alleen maar 2,4GHz wifi is natuurlijk nogal kansloos in 2014. Ik zag dat mensen de Asus N550JK wel konden ombouwen, dus heb goede hoop maar weet eigenlijk niet zeker of het kan. Verder is het wel een prima laptop namelijk (op gebrek van SSD na, maar die is natuurlijk ook eenvoudig te vervangen).

WiFi-module: pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth
Laptop: pricewatch: Asus N56JN-CN093H

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2014 23:38 . Reden: Linkjes bijgevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Wapzer, meestal zit er een pci-e kaartje in, heb de mijne ook geswapped voor een 7260 variant.
Heb een N750JK laptop, performance is stukken stabieler.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-07 20:53

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Vorige maand ook al voorbij gekomen (@founz, @PixellBox), maar kan er nog geen antwoord op vinden:

- Weet iemand welke versies van de Asus N56JN bezitten over een IPS paneel?
- En over welke soort SDD de N56JN-CN091H beschikt? Msata of m.2sata?

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 17:33
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 23:37:
Ik heb even gezocht maar kon het niet vinden. Is het mogelijk om een Asus N56JN-CN093H te upgraden met een "Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth" WiFi-module? Alleen maar 2,4GHz wifi is natuurlijk nogal kansloos in 2014. Ik zag dat mensen de Asus N550JK wel konden ombouwen, dus heb goede hoop maar weet eigenlijk niet zeker of het kan. Verder is het wel een prima laptop namelijk (op gebrek van SSD na, maar die is natuurlijk ook eenvoudig te vervangen).

WiFi-module: pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth
Laptop: pricewatch: Asus N56JN-CN093H
heb ik gedaan, geen spijt van heb ook een n56

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 13:34
Heb het ook gedaan n56vz Intel ac7260
Het engiste probleem wat ik ondervonden. Had waren drivers probleem van Intel
Ff zoeken onder netwerk Ac7260 of intelforum
Het is een wereld van verschil atheros na Intel lekker stabiel en geen uitval meer gehad

[ Voor 74% gewijzigd door herian10 op 24-10-2014 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venuz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-10-2023
Niekjuh schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:50:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Beetje late reactie, maar als je dit topic nog volgt: ik heb dit nu ook met de letter A en begint licht op de letter N.
Ik heb de laptop 8 maanden, waarvan ik hem niet elke dag gebruik en dan ook meestal voor niet meer dan 4 uur.
Vind het daarom ook niet slijtage te noemen imho.. :|

Wat heb jij er uiteindelijk mee gedaan? Asus gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
Venuz schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 23:51:
[...]

Beetje late reactie, maar als je dit topic nog volgt: ik heb dit nu ook met de letter A en begint licht op de letter N.
Ik heb de laptop 8 maanden, waarvan ik hem niet elke dag gebruik en dan ook meestal voor niet meer dan 4 uur.
Vind het daarom ook niet slijtage te noemen imho.. :|

Wat heb jij er uiteindelijk mee gedaan? Asus gebeld?
Heb contact opgenomen via een formulier, verwacht binnen 48 uur reactie.

Ik gebruik hem wel dagelijks, vandaar dat ik ook wat meer slijtage heb. Het gaat wel steeds harder, blijf het vreemd vinden dat niet alle toetsen slijtage vertonen. Het lijkt er op dat alleen de toetsen met erg scherpe hoeken in de letters slijtage vertonen. De "O'' bijv. is nog als nieuw.

Edit: de reactie:

Bedankt voor uw email.

Helaas kunnen wij hier niets voor u in betekenen. Slijtage van het toetsenbord is geheel afhankelijk van het gebruik, en de zuurtegraad van uw handen. Dit verschilt zoveel dat wij dit niet binnen de garantie kunnen vervangen.

U zou eventueel zelf via http://www.asusparts.eu een nieuw toetsenbord kunnen aanschaffen.

Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geinformeerd.

Vriendelijke groet,

Toch weer jammer...

[ Voor 22% gewijzigd door Niekjuh op 29-10-2014 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceDJ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 10:04
Waarom zijn deze niet te vinden in Pricewatch?

N550JK-CM524H (met touch en hdd)
N550JK-CN546H (zonder touch, met ssd)

En wat is dan het verschil tussen de CM524H vs CM362H?
En CN546H vs CN360H?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcj1982
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-06 17:02
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag:

Ik heb net een Asus N56JN-CN035H gekocht, alleen word ik gek van windows 8.1.
Als ik op www.asus.nl kijk dan hebben ze alleen drivers voor 8.1
Ik wil er graag windows 7 op zetten, hoe kom ik dan aan de drivers of kan ik de drivers voor 8.1 gebruiken ?

Kan iemand mij hiermee helpen.

M.V.G,
Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerryGosie
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 13:00
jcj1982 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 22:45:
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag:

Ik heb net een Asus N56JN-CN035H gekocht, alleen word ik gek van windows 8.1.
Als ik op www.asus.nl kijk dan hebben ze alleen drivers voor 8.1
Ik wil er graag windows 7 op zetten, hoe kom ik dan aan de drivers of kan ik de drivers voor 8.1 gebruiken ?

Kan iemand mij hiermee helpen.

M.V.G,
Jos
Ik weet niet zeker of windows 8 drivers wel goed werken op windows 7.
Als je wilt dat je windows 8 op windows 7 lijkt kun je het beste "Windows Classic Shell" Installeren.
Bij installatie hiervan alleen de classic start menu kiezen en de anderen uitschakelen.
Hierna zou het er ongeveer zo uit zien: (in mijn geval heb ik de windows 7 icon gekozen)
Afbeeldingslocatie: http://www.devispagina.nl/uploadbestand/uploads/screenys/prntscrn.png

Je kunt alles aanpassen in de instellingen naar je eigen wens.
--------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb een ASUS N750JK-T4193H gekocht en heb een Samsung 850 pro geinstalleerd.
Het klonen ging gemakkelijk af met een extra kabeltje (sata naar usb3.0). Dat was binnen 5 minutes al klaar! Dit heb ik gedaan met het meegeleverde progje van Samsung.
Toen ik de laptop wou opendraaien zag ik dat ik niet in het bezit was van zo'n kleine torx nr5 schroevendraaier. Dus diezelfde avond nog één gekocht bij de Praxis.

Het openhalen ging na heel veel schroefjes verder gemakkelijk, maar de harde schijf eruit halen was wel een beetje een gepriegel. Ik kon de sata stekker niet van de hdd afhalen.
Hierdoor besloot ik maar de band met spoortjes van de data stekker van het moederbord af te trekken.
Daarna kon ik de stekker er af halen en aansluiten aan de ssd.
Ook bij het inbouwen was het een gepriegel om de sdd te bevestigen en de band met spoortjes van de sata stekker weer in het moederbord te schuiven.
De ssd heb ik met maar 3 schroeven vastgemaakt in de laptop, omdat er een andere band met spoortjes in de weg zat voor het desbetreffende laaste schroefje.

Hierna kon de laptop op worden gestart zonder problemen. Windows startte gelijk op en hoefde niks in te stellen in de BIOS.

Is de ervaring vergelijkbaar bij jullie in hetzelfde geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
  • Laatst online: 13-09 15:32
Ik heb sinds donderdag de Asus Notebook N56VB-S4061H. Ik ben er tevreden over (ondanks de HDD, deze ga ik snel vervangen met een SSD). Echter wilde mijn laptop vanochtend windows-updates installeren en waren er één of meerdere mislukt. Wanneer ik nu mijn laptop opstart krijg ik steeds de melding:

"fout bij configureren van windows-updates, wijzigingen ongedaan maken, schakel de computer niet uit.". Echter dit blijft echt lange tijd zo staan en het lijkt erop dat ik mijn laptop niet meer fatsoenlijk krijg opgestart. Ik had toevallig eergisteren video's en foto's ook nog van mijn telefoon naar mijn laptop geplaatst voor een project (en inmiddels weer verwijderd van mijn telefoon) en ik hoop dat ik deze wel nog kan 'redden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerryGosie
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 13:00
EvertonPride schreef op maandag 03 november 2014 @ 10:39:
Ik heb sinds donderdag de Asus Notebook N56VB-S4061H. Ik ben er tevreden over (ondanks de HDD, deze ga ik snel vervangen met een SSD). Echter wilde mijn laptop vanochtend windows-updates installeren en waren er één of meerdere mislukt. Wanneer ik nu mijn laptop opstart krijg ik steeds de melding:

"fout bij configureren van windows-updates, wijzigingen ongedaan maken, schakel de computer niet uit.". Echter dit blijft echt lange tijd zo staan en het lijkt erop dat ik mijn laptop niet meer fatsoenlijk krijg opgestart. Ik had toevallig eergisteren video's en foto's ook nog van mijn telefoon naar mijn laptop geplaatst voor een project (en inmiddels weer verwijderd van mijn telefoon) en ik hoop dat ik deze wel nog kan 'redden'.
Als ik kijk op deze pagina kan het wel 30 minutes duren. http://support2.microsoft.com/kb/949358/nl
"Opmerking: Als dit probleem optreedt, duurt ongeveer 30 minuten om de wijzigingen ongedaan maken en vervolgens het systeem het Windows-aanmeldingsscherm wordt weergegeven."
Wel een beetje kromme zin maar dit is de automatische vertaling van Microsoft website :P

Hier staan ook mogelijke oplossingen, maar ik zou eerst de computer maar eens 40 minuten laten ratelen.

Succes

[ Voor 3% gewijzigd door BerryGosie op 03-11-2014 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
  • Laatst online: 13-09 15:32
Het heeft inderdaad langer dan een half uur geduurd en nu lijkt het goed te gaan. Te ongeduldig haha, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceDJ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 10:04
Iemand? Die me het verschil kan uitleggen tussen Asus N550JK-CM362H & Asus N550JK-CM524H?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Quedro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 08:01

El_Quedro

Pininfarina

Ik ben zelf op zoek naar een laptop en heb mijn keuze gelimiteerd tot de laatste twee laptops, namelijk: N750JK en de N751JK. Ik heb alleen de N750JK in het echt gezien en de behuizing van deze laptop vind ik erg mooi. Het voordeel van de N751JK is natuurlijk het IPS scherm. Verder denk ik dat de N750JK een stuk stiller is qua koeling (2 ventilatoren) en verder heeft ie een aluminium onderkant.

Heeft er iemand hier al hands-on ervaring met N751JK?

Verder ziet de N751JM er erg interessant uit maar daar is geen informatie over voor Nederland, terwijl sommige Amerikanen deze laptop al thuis hebben liggen..

[ Voor 7% gewijzigd door El_Quedro op 11-11-2014 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castanje
Ik heb de N551JK (de goedkopere opvolger van de n550jk) al door proberen te geven aan de pricewatch, maar ik had geen zin om alle specs in te vullen. Dus voor de liefhebbers:

- De N551JK is al verkrijgbaar bij veel winkels.
- De G551 is ook al verkrijgbaar bij o.a. Alternate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castanje
TranceDJ schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 19:58:
Iemand? Die me het verschil kan uitleggen tussen Asus N550JK-CM362H & Asus N550JK-CM524H?
Ik weet het niet zeker (!), maar waarschijnlijk heeft de duurdere versie 1x8gb geheugen en de goedkopere 2x4gb. Maakt dus alleen uit als je er geheugen bij wilt stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Castanje schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 22:59:
Ik heb de N551JK (de goedkopere opvolger van de n550jk) al door proberen te geven aan de pricewatch, maar ik had geen zin om alle specs in te vullen. Dus voor de liefhebbers:

- De N551JK is al verkrijgbaar bij veel winkels.
- De G551 is ook al verkrijgbaar bij o.a. Alternate.
Kun je ook toelichten waarom dat een goedkopere versie is? Zijn de specs ook minder of..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• len.asdf
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-12-2021
Heeft iemand het ervaren dat sommige toetsen niet werken? Ik heb dat nu en is nogal irritant. Enfin ik heb een topic hierover gemaakt en wilde dit even melden bij de asus bezitters :-]

• Castanje
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 10:36:
[...]

Kun je ook toelichten waarom dat een goedkopere versie is? Zijn de specs ook minder of..?
Nee, de specs zijn hetzelfde, maar de behuizing is niet volledig van aluminium (kunststof aan de onderkant) en wat meer 'bulky'. Ook is de koeling aangepast (1 fan links en volgens mij is deze iets luider dan die van de N551). Tot nu toe zijn ze in NL niet met volledige SSD-schijf te vinden (wel een hybrid van 1TB met 24GB SSD-cache). Ook zitten de boxen weer boven in plaats van onder.

De behuizing lijkt meer op die van de N56-series. De harde schijf, het geheugen, de accu en de wifi-chip is makkelijker te bereiken/te vervangen. De wifi-chip is nog steeds brak zeggen ze overal.

Toch lijkt mij dit een betere keuze, omdat deze nieuwer en goedkoper is en een scherm van Samsung heeft met waarschijnlijk géén backlight bleeding. (De N550 heeft nog zeer lichte backlight bleeding bij een zwart scherm bij volledige helderheid in in een donkere ruimte)

[ Voor 14% gewijzigd door Castanje op 13-11-2014 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

Erg jammer dat er vrijwel niets te vinden is over de configuraties van Asus notebooks. Ik kijk nu naar de N551JK-CN130H en de N551JK-CN157H, maar ik kan geen enkele verschil zien. Iemand enig idee hoe het zit?

http://tweakers.net/price...12/424002;423999/product/

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-08 11:29
Een vraag voor de mensen die Asus N56VZ-S4035V hebben. Hebben jullie ook last van meldingen over te weinig ram geheugen beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Vissert schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 08:42:
Een vraag voor de mensen die Asus N56VZ-S4035V hebben. Hebben jullie ook last van meldingen over te weinig ram geheugen beschikbaar?
Hoe staat je pagefile ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
Pagefile? Via google kom ik terecht bij "instellingen voor prestaties" daar staat dat het totale wisselbestandsgrootte voor alle stations: 8192 MB is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Vissert schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 08:52:
Pagefile? Via google kom ik terecht bij "instellingen voor prestaties" daar staat dat het totale wisselbestandsgrootte voor alle stations: 8192 MB is.
Staat bij virtueel geheugen de optie op "grootte wordt door het systeem beheerd"?

Alhoewel 8GB wisselbestand meestal voldoende zou moeten zijn |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
nooberke schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 08:58:
[...]

Staat bij virtueel geheugen de optie op "grootte wordt door het systeem beheerd"?

Alhoewel 8GB wisselbestand meestal voldoende zou moeten zijn |:(
Jaa die optie staat inderdaad aangevinkt.

8GB lijkt mij ook wel genoeg. Na het booten en zonder programma's te openen is gemiddelde verbruik tussen de 35% en 40%. Dus het lijkt me dat daar ook iets niet helemaal goed zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twerk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:55
Hallo, Ik heb de N551JK-CN158H sinds kort in mijn bezit.
Ik heb nog een aantal vraagjes en ik hoop dat jullie me daarbij kunnen helpen.

1. Ik ben van plan om een extra ssd in te bouwen via een caddy en hier windows op te zetten. Ik kan niet precies vinden welke ik moet hebben voor de N551, Is dit een goede optie?

https://www.notebookcaddy.nl/hdd-caddy-universeel-9-5mm/

2. Is het verstandiger na het plaatsen van de ssd windows over te zetten in verband met drivers of is opnieuw installeren een betere optie, Ik kan via de TU gratis windows krijgen dus dat is geen probleem.

3. Ten slotte mijn laatste vraag. Ik heb veel slechte verhalen gelezen over de wifi. Ik heb tot nu toe nog geen last gehad met snelheid. Ik haal ongeveer 12 mbs zowel op mijn telefoon (htc one M&) als laptop.
Zou een laptop veel hogere snelheden moeten kunnen halen?
Zoja is dit de beste netwerk adapter:

pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castanje
M.E.Amrani schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 00:29:
Erg jammer dat er vrijwel niets te vinden is over de configuraties van Asus notebooks. Ik kijk nu naar de N551JK-CN130H en de N551JK-CN157H, maar ik kan geen enkele verschil zien. Iemand enig idee hoe het zit?
http://tweakers.net/price...12/424002;423999/product/
Goede vraag, hier ben ik ook benieuwd naar.
Ze hebben beiden geen touch screen. Misschien is het dat de één 1x8gb geheugen heeft en de ander 2x4gb geheugen, net zoals bij verschillende modellen van de N550JK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castanje
twerk schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 21:11:
Hallo, Ik heb de N551JK-CN158H sinds kort in mijn bezit.
Ik heb nog een aantal vraagjes en ik hoop dat jullie me daarbij kunnen helpen.

1. Ik ben van plan om een extra ssd in te bouwen via een caddy en hier windows op te zetten. Ik kan niet precies vinden welke ik moet hebben voor de N551, Is dit een goede optie?
https://www.notebookcaddy.nl/hdd-caddy-universeel-9-5mm/

2. Is het verstandiger na het plaatsen van de ssd windows over te zetten in verband met drivers of is opnieuw installeren een betere optie, Ik kan via de TU gratis windows krijgen dus dat is geen probleem.
Alvast bedankt :)
Ik denk dat er nog geen caddy's beschikbaar zijn voor de N551JK helaas.
Verder zou ik windows opnieuw installeren, want dat scheelt een hoop ASUS bloatware :) De drivers staan op hun website: https://www.asus.com/supp.../0/1/tz8DvsnLlJgAvOm8/41/ je zal zelf even moeten kijken welke je nodig vindt.

Maar zijn de studentenversies van Windows niet slechts voor 1 jaar? Misschien is klonen dan toch makkelijker :P

En bevalt de N551 goed? Ik ben van plan om deze ook te gaan halen, plus een SSD en een betere wifi-adapter inderdaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putifar
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-09 20:21
Castanje schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 11:55:
[...]

Ze hebben beiden geen touch screen. Misschien is het dat de één 1x8gb geheugen heeft en de ander 2x4gb geheugen, net zoals bij verschillende modellen van de N550JK?
Op Hardware.info wordt aangegeven dat de 551JK-CN130H een azerty toetsenbord heeft. Ik ben overigens ook zeer benieuwd naar ervaringen met de 551JK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twerk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:55
Putifar schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 16:25:
[...]

Op Hardware.info wordt aangegeven dat de 551JK-CN130H een azerty toetsenbord heeft. Ik ben overigens ook zeer benieuwd naar ervaringen met de 551JK.
Ik heb de laptop via mycom en kan je garanderen dat er een qwerty toetsenbord op zit :9
Castanje schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 12:02:
[...]

Ik denk dat er nog geen caddy's beschikbaar zijn voor de N551JK helaas.
Verder zou ik windows opnieuw installeren, want dat scheelt een hoop ASUS bloatware :) De drivers staan op hun website: https://www.asus.com/supp.../0/1/tz8DvsnLlJgAvOm8/41/ je zal zelf even moeten kijken welke je nodig vindt.

Maar zijn de studentenversies van Windows niet slechts voor 1 jaar? Misschien is klonen dan toch makkelijker :P

En bevalt de N551 goed? Ik ben van plan om deze ook te gaan halen, plus een SSD en een betere wifi-adapter inderdaad. :)
Oh, dat is balen hopen dat ze snel komen. Ik kan windows via MA3D krijgen, Ik zal ze inderdaad even bellen maandag hoe het precies zit.

Tot nu toe bevalt de laptop goed er is nauwelijks backlight bleeding. Het ips scherm is prachtig en hij is snel.
Ik ken een bekende met een N550 de N551 is iets dikker en logger.
Ook is het scharnier anders. Het scharnier voelt bij het verstellen stevig aan.Het omhulsel van het scharnier voelt wel breekbaar aan maar het zit redelijk goed beschermd dus dit zou geen problemen moeten opleveren.

Verder het enige echte nadeel wat ik tot nu toe ben tegen gekomen is dat soms websites niet in 1 keer laden. 1 keer F5 en ze doen het. Dit zou aan de netwerk kaart kunnen liggen??

Als jullie nog vragen hebben vraag maar raak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graduation
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-03 13:31
twerk schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 18:14:
Als jullie nog vragen hebben vraag maar raak ;)
Na lang lurken meng ik me ook maar eens in dit topic. Ben van plan om zeer binnenkort een N551 aan te schaffen en zal julllie dan op de hoogte houden van mijn ervaringen.

Mooi om te zien dat de N551 sinds vorige week te koop is in NL, vind de keuze echter niet reuze. Het enige verschil tussen de modellen is de opslagcapaciteit, en zoals iemand al zei lijkt er uberhaupt geen verschil te zitten tussen de CN130H en de CN157H. Misschien neem ik hier morgen even contact over op met Asus en ik zal laten weten wat zij vertelden :)

Maar; ook geen versie die puur op de SSD draait! Vind ik wel een gemis. Weet een van jullie of er misschien nog meer N551-modellen uitgebracht worden in de nabije toekomst of blijft het hierbij?
Als dat laatste het geval is ga ik namelijk zelf een SSD inbouwen. Een vraag die ik eerder echter niet beantwoord zag was hoe het zit qua garantie na het inbouwen van een SSD. Vervalt die zodra ik de HDD verwissel of is men daar coulant in (waarom maken ze de onderdelen anders zo makkelijk toegankelijk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Castanje schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 11:55:
[...]

Heb nog nergens een antwoord kunnen vinden. Ik heb uiteindelijk gewoon een N551jk-CN158H besteld, grotere opslag dan de CN130H en CN157H, maar goedkoper :o

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:42

r_kluft

Hmmmmmm

Kan iemand mij vertellen wat het type BD-ROM drive is welke in de N53SN geleverd is?
Ik had die van mij in een externe behuizing gestopt maar ben deze kwijt geraakt en nu zou ik graag eenzelfde terug kopen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graduation
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-03 13:31
M.E.Amrani schreef op maandag 17 november 2014 @ 14:59:
[...]

Heb nog nergens een antwoord kunnen vinden. Ik heb uiteindelijk gewoon een N551jk-CN158H besteld, grotere opslag dan de CN130H en CN157H, maar goedkoper :o
Waar heb je 'm goedkoper gevonden dan? Minder geheugen geeft voor mij niet zoveel aangezien ik er toch een ssd in ga doen, maar als je voor minder geld meer geheugen krijgt...

Even een update van mijn verhaal van gisteren; Asus zelf kon mij ook niet vertellen wat het verschil is tussen de 130 en 157 :'). Ze verwezen me door naar Coolblue en daar werd aangegeven dat het waarschijnlijk gewoon komt omdat er verschillende seriecodes gehanteerd worden voor verschillende markten, en dat dit misschien in dit geval een beetje door elkaar gelopen is. Behalve de naam is er dus volgens hen geen verschil, maar als iemand daar andere gedachten over heeft hoor ik dat graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Graduation schreef op zondag 16 november 2014 @ 23:10:
[...]

Na lang lurken meng ik me ook maar eens in dit topic. Ben van plan om zeer binnenkort een N551 aan te schaffen en zal julllie dan op de hoogte houden van mijn ervaringen.

Mooi om te zien dat de N551 sinds vorige week te koop is in NL, vind de keuze echter niet reuze. Het enige verschil tussen de modellen is de opslagcapaciteit, en zoals iemand al zei lijkt er uberhaupt geen verschil te zitten tussen de CN130H en de CN157H. Misschien neem ik hier morgen even contact over op met Asus en ik zal laten weten wat zij vertelden :)

Maar; ook geen versie die puur op de SSD draait! Vind ik wel een gemis. Weet een van jullie of er misschien nog meer N551-modellen uitgebracht worden in de nabije toekomst of blijft het hierbij?
Als dat laatste het geval is ga ik namelijk zelf een SSD inbouwen. Een vraag die ik eerder echter niet beantwoord zag was hoe het zit qua garantie na het inbouwen van een SSD. Vervalt die zodra ik de HDD verwissel of is men daar coulant in (waarom maken ze de onderdelen anders zo makkelijk toegankelijk)?
Nee vervalt niet. Support adviseert om de originele hdd bij te doen wanneer je de laptop voor RMA stuurt. Wanneer je oude laptop word afgekeurd en er zit een SSD in ben je die kwijt. Dan krijg je een nieuwe of gereviseerde laptop met een HDD ipv SSD werd er mij verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Graduation schreef op maandag 17 november 2014 @ 18:11:
[...]

Waar heb je 'm goedkoper gevonden dan? Minder geheugen geeft voor mij niet zoveel aangezien ik er toch een ssd in ga doen, maar als je voor minder geld meer geheugen krijgt...
Gewoon op tweakers :D

http://tweakers.net/price...12/423996;423999/product/

instagram - linkedin

Pagina: 1 ... 68 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.