Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graduation
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-03 13:31
Goeie! Gelijk vandaag de CN158H besteld bij Mycom.

Overigens een tip voor aankomende kopers: Op sommige sites (waaronder Mycom en Paradigit) staat aangegeven dat de 158H over een touchscreen beschikt. Dit is niet het geval, wist Mycom me te vertellen. Ik neem aan dat dit dan ook binnenkort wordt aangepast, maar ik meld het toch maar even om verwarring te voorkomen :). M.E. Amrani, kan jij dit bevestigen? En dan ook gelijk of er wel echt een IPS scherm in zit, aangezien dit ook niet of nergens staat aangegeven in de specs (waaronder niet op Tweakers...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• len.asdf
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-12-2021
twerk schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 21:11:
Hallo, Ik heb de N551JK-CN158H sinds kort in mijn bezit.
Ik heb nog een aantal vraagjes en ik hoop dat jullie me daarbij kunnen helpen.

1. Ik ben van plan om een extra ssd in te bouwen via een caddy en hier windows op te zetten. Ik kan niet precies vinden welke ik moet hebben voor de N551, Is dit een goede optie?

https://www.notebookcaddy.nl/hdd-caddy-universeel-9-5mm/

2. Is het verstandiger na het plaatsen van de ssd windows over te zetten in verband met drivers of is opnieuw installeren een betere optie, Ik kan via de TU gratis windows krijgen dus dat is geen probleem.

3. Ten slotte mijn laatste vraag. Ik heb veel slechte verhalen gelezen over de wifi. Ik heb tot nu toe nog geen last gehad met snelheid. Ik haal ongeveer 12 mbs zowel op mijn telefoon (htc one M&) als laptop.
Zou een laptop veel hogere snelheden moeten kunnen halen?
Zoja is dit de beste netwerk adapter:

pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth

Alvast bedankt :)
De caddy's kan je hier halen: http://hddcaddy.com/nl/as...sus-n551jk-hdd-caddy.html

Ik heb zelf de n550jv en heb hierin ook een ssd ingezet (caddy ook gehaald by hddcaddy). Ik had nogal wat problemen met het clonen. En heb uiteindelijk maar een clean install gedaan. Daar ben ik eigenlijk wel blij mee geweest. Dan installeer je dus alleen de dingen die je wilt en hoef je niet de bloatware eraf te halen die je niet wilt. En hij draait nu als een zonnetje!

Clonen moet in principe gewoon goed gaan. Bekijk even wat tutorials want je moet wat partitioneren... Enfin had ik niet gedaan en het ging dus fout.... Moraal van het verhaal: Bereid je goed voor als het de eerste keer is!

Daarnaast vond ik de prestaties van de netwerkkaart nogal tegenvallen. Dan niet de snelheid maar de stabiliteit. Heb toen ook de ac 7260 ingebouwd en nu nooit meer problemen met connecties. Daarnaast weet ik niet of hij een stuk sneller is geworden omdat het wifi gewoon traag is 8)7... maarja wel stabiel ;).
En ja, het is maar twee tientjes!

Meulendijks89 beschrijft inzijn review hoe je hem erin moet zetten. Gaat wel over een n550jv laptop. Maarja zo verschillend zullen ze niet zijn.

Goudetip: Download de drivers alvorens je de kaart installeert!!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

Ik heb vandaag mijn CN158H binnen. Het heeft inderdaad geen touchscreen, maar een matte IPS scherm. Volgens aida64 heeft de mijne een Samsung paneel van 156HL01-102. Iemand enig idee of het een goede paneel is? Ik zag in deze topic dat er 2 verschillende panelen worden gebruikt in de N551JK

instagram - linkedin

• apecale
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-10 21:12
twerk schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 21:11:
Hallo, Ik heb de N551JK-CN158H sinds kort in mijn bezit.
Ik heb nog een aantal vraagjes en ik hoop dat jullie me daarbij kunnen helpen.

<knip>

3. Ten slotte mijn laatste vraag. Ik heb veel slechte verhalen gelezen over de wifi. Ik heb tot nu toe nog geen last gehad met snelheid. Ik haal ongeveer 12 mbs zowel op mijn telefoon (htc one M&) als laptop.
Zou een laptop veel hogere snelheden moeten kunnen halen?
Zoja is dit de beste netwerk adapter:

pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth

Alvast bedankt :)
Hier ook de nieuwe aanwinst, CN158H
Ad 3: Mijn machientje heeft af-leverancier al een Intel AC-7260 in zich. Controleer het voor de zekerheid zelf ook even ... 25 Euro voor een kaartje is heel duur als je die niet nodig hebt ;)
Ikzelf had het net op tijd in de gaten.

Update:
Met Samsung magician de hdd gekloond naar ssd.
Geheugen: 2 x 4GB, helaas.
De HDD Caddy is nog onderweg, deze: http://hddcaddy.com/nl/as...-asus-n551-hdd-caddy.html

Volgende stap: Ubuntu installeren als primair OS, Windows wordt prive nagenoeg niet gebruikt.

[ Voor 12% gewijzigd door apecale op 20-11-2014 20:28 . Reden: Update ]

--

• Graduation
Heb sinds gisteren ook mijn 158H, heel tevreden mee. Mooi apparaat, prachtig scherm. Windows 8.1 wel even wennen...
Ben minder tevreden over de Bloatware, ben die er as we speak aan het afgooien. Liever gewoon een schone windows install, maar ja.

Vraagje: hadden jullie een cd-tje in de doos bij de laptop? Die had ik niet namelijk, en in een unboxing video had iemand die wel. Bij mij subwoofer, kabels, kabel tie, batterij en handleidingen, maar geen cd...

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
Ook inmiddels de 158 binnen, morgen krijg ik als het goed is mijn SSD en ga dan pas een oordeel geven over deze laptop.
Nog even afwachten dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

@Graduation, ik ook geen cd

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graduation
Thanks voor het kijken Amrani, is het iig geen foutje. Ik heb overigens hetzelfde scherm als jij, de Samsung. Vind hem helemaal mooi.
In die van mij zit trouwens inderdaad standaard het Intel netwerkkaartje, is dat even een meevaller!
Ik zie wel echt door de bomen het bos niet meer door de verschillende partities en bloatware die al voorgebakken zijn. Ernstig aan het overwegen gewoon een clean install te doen en bij Mycom te informeren hoe ik dat het beste doe. Misschien heb ik er te weinig verstand van maar het gros van die Asus meuk lijkt me gewoon niet nodig.
Voor degenen die het password zoeken om Asus Screensaver te verwijderen: dat is 8777 :)
Als ik 'm een maandje in bezit heb zal ik een uitgebreide review plaatsen.

[ Voor 5% gewijzigd door Graduation op 21-11-2014 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oochiewallie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-08 10:32
Ik heb sinds vorige week een N750JV van mijn werk. Na het overzetten van mijn oude SSD + SSHD en herinstallatie van Windows 8.1 werkt echter de toetsenbordverlichting niet (meer?). Ik heb niet gecontroleerd of die het daarvóór wel gewoon deed.

Bij mijn weten heb ik alle Asus drivers geïnstalleerd, inclusief Asus Instant Key, ATK Package, Keyboard Device Filter Utility, ExpressCache.

Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent w
  • Laatst online: 23:07
len.asdf schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 18:39:
[...]

Ik heb zelf de n550jv en heb hierin ook een ssd ingezet (caddy ook gehaald by hddcaddy). Ik had nogal wat problemen met het clonen. En heb uiteindelijk maar een clean install gedaan. Daar ben ik eigenlijk wel blij mee geweest. Dan installeer je dus alleen de dingen die je wilt en hoef je niet de bloatware eraf te halen die je niet wilt. En hij draait nu als een zonnetje!

Clonen moet in principe gewoon goed gaan. Bekijk even wat tutorials want je moet wat partitioneren... Enfin had ik niet gedaan en het ging dus fout.... Moraal van het verhaal: Bereid je goed voor als het de eerste keer is!
Ook ik heb de n550jv en heb sinds vandaag ook een nieuwe ssd en een hdd caddy. Nou zit ik ermee dat ik het via clonen niet helemaal soepel aan de praat krijg en heb ik gekeken naar een heel verse installatie van windows.
Ik heb gekeken naar de volgende tutorial http://mmp669-gadget.blog...ainment-laptop-clean.html maar krijg het via hier niet aan de slag. Heb inmiddels de officiële mount van windows 8.1 en één die ik via google kon vinden op mijn usb gezet (de laatste via rufus zoals in de tutorial aangegeven). Kan de installatie opstarten via usb, kan de taal selecteren en vervolgens op installeren drukken maar krijg de volgende foutmelding "no device drivers were found make sure that the installation media contains the correct drivers".

Mijn vraag is dan ook: wat doe ik fout, en hoe krijg ik windows op mijn ssd geínstalleerd?

Alvast bedankt

[ Voor 0% gewijzigd door Laurent w op 25-11-2014 02:14 . Reden: Reeds gelukt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb een Samsung 850 Pro SSD in mijn N55SF gestopt en heb daarop Windows 8.1 gezet.
Helaas kreeg ik de ATK package niet volledig werkend, waardoor brightness control via de Fn keys niet goed werkte. Ik heb de Windows 8.1 ATK package 1.00036 gepakt.

Daarnaast waren de letters binnen installatievensters wazig en vond ik de resolutie nogal "geknepen" overkomen. Beetje langgerekt leek het wel Ik heb de laatste nieuwe Nvidia drivers geprobeerd, en de laatste Intel HD Graphics, maar na het installeren van de Intel HD graphics stotterde video op websites, en kreeg ik foutboodschappen. Omdat ik de laptop nodig heb dagelijks ben ik maar even terug gegaan naar een fresh install van Windows 7.

Iemand hier die wel een N55 succesvol aan het werk heeft op Windows 8 of 8.1, inclusief ATK (fn toetsen) en goede graphics?

Ik vond het geluid ook anders klinken, ondanks dat ik wel gewoon de Sonicmaster applicatie aan had staan. Op Windows 7 klinkt het beter vind ik.

Overigens is Windows 8.1 wel een stuk sneller, wellicht door de kleinere footprint. Onder Windows 7 haal ik dan weer hogere scores in Samsung Magician, 80.0000 random read, onder Windows 8 kwam ik niet hoger dan 50.000 random read. En 564 mb/s write, terwijl ik onder Windows 8 op 554 uit kwam.

En ik zag dat er een fix moet worden toegepast om de Wifi niet te laten wegvallen. Ik heb dat een aantal keren gezien, maar weet niet of dat aan de configuratie lag of echt een bug was. De meeste drivers (behalve Bluetooth en Wifi) waren al direct geinstalleerd, alleen Bluetooth en Wifi heb ik nog extra van Windows Update binnen gehaald.

Het geheel voelt wel minder snel onder Win7 dan in Win8, dus als iemand hulp kan bieden neem ik de audio voor lief of tweak dan nog wat verder, dan kan ik naar Win8.

[ Voor 40% gewijzigd door W00fer op 25-11-2014 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
Heb momenteel 2 issues, eigenlijk 3 maar van één weet ik de oplossing waarschijnlijk wel.

1.
Heb nog 2 drivers openstaan, hardware ID's opgezocht maar kan niks vinden.
Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/dc01b960b0366ca66da3a33650755776.png

2.
Sommige icoontjes/stukjes tekst, zijn niet smooth.
Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/3b755a5b8271365f201a5b9ccf0ef309.png
Heb de 2 grafische drivers geinstalleerd (GTX850 en de 4600 driver)
Ja, ook reinstall wil niet helpen.

Iemand die hier iets meer over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:51
Zet de schaling van Windows is op 100% (zoek op tekst en andere items groter of kleiner maken-->dan vinkje bij één schalingsniveau aan)

Dat helpt mogelijk met je icoontjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graduation
psvunited schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 22:25:
Heb momenteel 2 issues, eigenlijk 3 maar van één weet ik de oplossing waarschijnlijk wel.

1.
Heb nog 2 drivers openstaan, hardware ID's opgezocht maar kan niks vinden.
[afbeelding]

2.
Sommige icoontjes/stukjes tekst, zijn niet smooth.
[afbeelding]
Heb de 2 grafische drivers geinstalleerd (GTX850 en de 4600 driver)
Ja, ook reinstall wil niet helpen.

Iemand die hier iets meer over weet?
Ik heb in mijn apparaatbeheer niet eens het kopje "andere apparaten" staan dus dat is maf. Bij mij ook geen uitroeptekentjes. Check anders even of alle hardware (zoals je gpu, usb controllers etc) wel gewoon "bekend" zijn?

Ik heb ondertussen andere issues met mijn N551... In de week dat ik 'm had twee keer een bsod gehad dus stond op het randje van hem omruilen. Toch nog een kans gegeven door op een drietal fora oplossingen voor debugging te vragen/zoeken en het leek erop dat de driver van de gpu vanaf de fabriek de hik had. Heb deze opnieuw geinstalleerd en nu geen issues meer lijkt het. Ben blij dat het dus waarschijnlijk "slechts" iets softwarematigs was en er onder de motorkap niks mis was.
Wel duurt Windows Update errugg lang, hebben jullie dat ook? Vermoed dat dat misschien iets te maken heeft met McAfee die in de weg zit bij oa het downloaden van updates anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
@nooberke Thanks, icoontjes issue is opgelost.

Voor de drivers heb ik nog steeds niks gevonden.
Meestal als je de hardeware ID's opzoekt krijg je gelijk wel wat resultaten, dat is nu jammer genoeg niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleriumtremens
  • Laatst online: 15-01-2023
Hoi, ik overweeg ook om een n551jk te kopen.

Ik heb echter nog twee vragen;
Welke SSD past het best in de n551 en zijn er verschillen in keuze per model?
Zitten er steeds 2x4gb ram in of zijn er modellen met een enkele 8 gb?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castanje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-12-2024
Deleriumtremens schreef op woensdag 26 november 2014 @ 20:04:
Hoi, ik overweeg ook om een n551jk te kopen.

Ik heb echter nog twee vragen;
Welke SSD past het best in de n551 en zijn er verschillen in keuze per model?
Zitten er steeds 2x4gb ram in of zijn er modellen met een enkele 8 gb?

alvast bedankt!
Elke SSD zal passen en je zult voornamelijk moeten kijken naar de SSD's zelf. De populairste zijn die van Samsung (deze komt met eigen cloning software, handig :) ! pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB ) en die van Crucial (pricewatch: Crucial MX100 256GB)

Ik ga morgen mijn eigen N551JK ophalen bij de Dixons :p ik ben ook benieuwd of het 2x4 of 1x8 is. Ik ga uit van 2x4 helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
Castanje schreef op woensdag 26 november 2014 @ 20:48:
[...]

Elke SSD zal passen en je zult voornamelijk moeten kijken naar de SSD's zelf. De populairste zijn die van Samsung (deze komt met eigen cloning software, handig :) ! pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB ) en die van Crucial (pricewatch: Crucial MX100 256GB)

Ik ga morgen mijn eigen N551JK ophalen bij de Dixons :p ik ben ook benieuwd of het 2x4 of 1x8 is. Ik ga uit van 2x4 helaas.
Voor hoeveel heb je hem bij Dixons kunnen kopen?

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
Ik weet zo snel nergens waar ik het kan plaatsen dus dan maar hier.

Ik bezit een Asus N53SV(Productie datum 10/2011) en ik heb ontzettend veel problemen met mijn Wifi/Internet!

Hij ziet wel de verbinding, maakt zelfs verbinding met het netwerk(Zie overduidelijk de snelheid) en daar blijft het bij. Kan niks doen, geen internet site of alles naar buiten toe werkt gewoon niet.

Zelf al met drivers liggen kloten maar wordt er niet wijzer van, hopelijk kan iemand mij hier helpen

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

• psvunited
apecale schreef op donderdag 20 november 2014 @ 19:31:
[...]

Hier ook de nieuwe aanwinst, CN158H
Ad 3: Mijn machientje heeft af-leverancier al een Intel AC-7260 in zich. Controleer het voor de zekerheid zelf ook even ... 25 Euro voor een kaartje is heel duur als je die niet nodig hebt ;)
Ikzelf had het net op tijd in de gaten.

Update:
Met Samsung magician de hdd gekloond naar ssd.
Geheugen: 2 x 4GB, helaas.
De HDD Caddy is nog onderweg, deze: http://hddcaddy.com/nl/as...-asus-n551-hdd-caddy.html

Volgende stap: Ubuntu installeren als primair OS, Windows wordt prive nagenoeg niet gebruikt.
Mag ik weten waar jij je laptop hebt gekocht?
Heb de N editie en mijn netwerksnelheid is echt belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castanje
Ik ben dan toch overstag gegaan en de N551JK gekocht! En ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben :) Ook bij mij is het de CN158H en deze heeft gewoon een netwerkchip van Intel, dus volgens mij zijn de problemen met het slechte internet wel opgelost! Nog steeds geen optimale verbinding/snelheid, maar goed genoeg!

Helaas is het scherm praktisch hetzelfde als de N550JK en deze heeft dus ook een zeer lichte backlight bleed aan sommige stukjes van de randen bij het weergeven van zwart op volledige helderheid in een donkere ruimte, maar inmiddels vind ik dit niet meer zo storend. Het is blijkbaar normaal, want elke n550/n551 met een IPS-scherm heeft het blijkbaar. Voor de rest een zeer mooi scherm!

SSD-schijf komt eraan, maar de originele harde schijf is toch niet zo traag als dat ik dacht, maar hij pruttelt wel een beetje. De laptop maakt meer geluid dan de N550, maar de koeling is volgens mij wel iets verbeterd. Het geluid is zeker niet storend!

Ook de headphone jack-aansluiting zit goed vast in vergelijking met de N550 en geen irritante noise bij het aansluiten.

Kortom: eerste indruk positief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleriumtremens
Na het lezen van de reviews hier ben ik vandaag ook overgegaan tot de koop van een N551JK.

Het is wel een CN130H Azerty model maar stond online te koop voor € 828 euro bij ITWare, echt een koopje dus!!
Nu ik de laptop besteld heb begin ik echter te vrezen voor slechtere kwaliteit maar zullen zien als em aankomt. Zal hier dus zeker een review posten bij ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,
Ik heb sinds gisteren de N551JK-CN157H in mijn bezit. Toen ik hem voor het eerst opstartte moest ik mijn account voor windows 8 configureren. Terwijl dit gaande was flikkerde af en toe een lange zwarte horizontale lijn door het beeld, op willekeurige hoogtes. Het leek mij dat dit deel uitmaakte van het installatieproces of iets dergelijks, omdat ik hem voor de eerste keer opstartte. Helaas heb ik er nog steeds last van en heb ik nu een BIOS update uitgevoerd van 2.02 naar versie 2.03 op de Asus website.
Dat hielp niet, (bij de eerste keer opstarten flikkerden er best veel zwarte lijnen wanneer hij het account scherm laadde, en verder niet minder als hiervoor) dus ik ga nu denk ik maar zo goed als alle drivers een voor een opnieuw installeren.

Daarnaast vind ik dat mijn HDD, waarvan je onder je touchpad een lampje kan zien knipperen als hij iets doet, soms vreemde 'pop' geluidjes maakt die net hard genoeg zijn om te denken "Hoort dit wel?".

Iemand die tips voor mij heeft?
Ik wil de laptop niet terugbrengen als ik het probleem ook met drivers kan oplossen. Als ik hem naar de mediamarkt terugbreng gaan ze hem waarschijnlijk naar Asus sturen en zit ik dus een aantal weken zonder... Maar goed, als niets werkt dan breng ik hem natuurlijk terug, want dan is ie gewoon doa..

edit: Ik heb stress testen uitgevoerd met oa. Dayz standalone en er is geen probleem met de performance. Helaas heb ik nu wel al zeker 2x een " POWER STATE FAILURE" bluescreen gehad (nja, de windows 8 versie van een bluescreen). Dit kwam steeds nadat ik een game afsloot denk ik. Zou dit in verband kunnen staan met de zwarte lijnen die af en toe in mijn beeld flikkeren?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2014 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Bij de Mediamarkt krijg je bij de vestiging hier direct een nieuwe mee (mits op voorraad) als hij binnen twee weken defect gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nooberke schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 09:34:
Bij de Mediamarkt krijg je bij de vestiging hier direct een nieuwe mee (mits op voorraad) als hij binnen twee weken defect gaat
Ah oke, hij is helaas niet op voorraad.. Maar ik ga hem zeker terugbrengen als dit zo blijft.
Ik heb nog even een stress test gedaan, maar Dayz spelen gaat toch niet echt lekker. Er springen weer zwarte horizontale lijnen in en die zorgen voor een hapering.. Heb het idee dat ze in verband staan met de performance. Hoe meer de laptop moet doen, hoe meer strepen..
Maar dank, ik ga hem terugbrengen als het mij niet lukt om het te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castanje
Dit komt mij niet bekend voor en het lijkt mij dan ook geen softwarematig probleem. Misschien dat het één en ander is op te lossen met driver updates, maar als ik jou was zou ik er zo snel mogelijk mee terug gaan naar de Mediamarkt. Volgens mij zijn ze daar namelijk niet zo van de makkelijke service.

Heb je hem bij de Mediamarkt besteld via internet? Bij elke webshop in Nederland heb je een wettelijk retourrecht waarbij je het product in originele staat binnen twee weken weer mag terugbrengen, zonder enige reden. Je krijgt dan je geld terug, mits hij nog in perfecte staat is en mag er geen krasje op zitten. Ik hoop voor je dat dit het geval is.

Als dit niet het geval is en als hij al lichte sporen van gebruik heeft, dan hoop ik dat het klopt dat je hem als DOA of als defect kan terugbrengen en z.s.m. een nieuwe krijgt of je geld terugkrijgt.

Verder maakt de harde schijf inderdaad geluid en ook hier af en toe een klein plopje of geratel, maar dat lijkt mij normaal, aangezien het geen SSD is. Reviews op internet zeiden ook dat de harde schijf hoorbaar is.

Heel veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graduation
Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 09:17:
Helaas heb ik nu wel al zeker 2x een " POWER STATE FAILURE" bluescreen gehad (nja, de windows 8 versie van een bluescreen). Dit kwam steeds nadat ik een game afsloot denk ik. Zou dit in verband kunnen staan met de zwarte lijnen die af en toe in mijn beeld flikkeren?
Dit heb ik ook gehad. Zie een paar posts terug. Dingetje heeft blijkbaar vanaf de fabriek al moeite met de NVidia driver (dit verklaart waarom het gebeurt bij opstarten/sluiten van games). Hierdoor krijg je de bluescreens. Opnieuw installeren van de Nvidia-driver (dat kan hier) heeft bij mij tot nu toe geholpen maar ik geef het aan zodra ik het weer krijg, jij ook na de herinstallatie van je drivers?

Ik kan je voor wat dit betreft dus verzekeren dat het "slechts" je software is, maar die zwarte lijnen over je scherm klinken niet zo best... lijkt op een kapot scherm :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb m teruggebracht en geld terug gekregen. Ga n nieuwe bestellen via n andere shop aangezien er maar 1 exemplaar was bij de mm. Dank voor de reacties, drivers en volledig herinstallatie van win8 hielpen idd niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felix303
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-04 16:00
hallo, heb de Asus N551JK-CN157H-i7-4710HQ aangeschaft, maar vraag me iets af. Apparaat bevalt op zich super, is rete snel. Maar wat me erg dwars zit is het touchpad. Dit is van het type "clickpad" (knoppen zitten in het touchpad verwerkt).

Dit is op zich niet erg, maar er zit vrij grote speling in, het rammelt en doet nogal bij gewoon tappen. Zodanig dat ik van irritatie direct de muis erbij pak of dat ding dichtklap en snel mijn oude Sony vaio er weer bij pak....;)

Is deze speling normaal? Moet ik hiermee leren leven? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn de N751JK en N551JK trouwens voorzien van toetsenbord verlichting?
Ik kan het zo gauw nergens vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castanje
Felix303 schreef op zondag 30 november 2014 @ 18:53:
hallo, heb de Asus N551JK-CN157H-i7-4710HQ aangeschaft, maar vraag me iets af. Apparaat bevalt op zich super, is rete snel. Maar wat me erg dwars zit is het touchpad. Dit is van het type "clickpad" (knoppen zitten in het touchpad verwerkt).

Dit is op zich niet erg, maar er zit vrij grote speling in, het rammelt en doet nogal bij gewoon tappen. Zodanig dat ik van irritatie direct de muis erbij pak of dat ding dichtklap en snel mijn oude Sony vaio er weer bij pak....;)

Is deze speling normaal? Moet ik hiermee leren leven? :-(
Ik heb ook een N551JK en ik heb dit niet voor zover ik weet. Het lijkt me dus niet normaal. Misschien kun je er nog mee terug? Of anders garantie?

Edit: aan linkerkant rammelt het touchpad iets meer dan aan de rechterkant als ik erop tik, maar ik heb er totaal geen last van.

Edit 2: Ik ben er nu op gaan letten en het is idd niet een heel fijne afwerking. Hij veert een beetje mee, terwijl deze dat niet doet op de N56 van m'n pa (wat ook een ander touchpad is), maar alsnog lijkt het me niet iets om er voor terug te gaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Castanje op 02-12-2014 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graduation
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2014 @ 14:13:
In elk geval de N551 heeft dit en de N751 vast ook wel. Is in vier standen te zetten: uit, matig licht, gemiddeld licht en fel licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castanje
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2014 @ 14:13:
Ja, maar je hebt er vrijwel niets aan. De verlichting schijnt eerder langs de zijkanten van de toetsen door dan dat de toetsen zelf verlicht worden. Hooguit een leuk extraatje om mee te pronken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graduation
mede N551-bezitters, hebben jullie ook dat de helderheid van het beeldscherm zich automatisch lijkt aan te passen aan het beeld? Wanneer ik vanuit een licht venster (zoals deze) naar mijn (donkere) bureaublad ga lijkt het scherm na een aantal seconden te "verspringen" naar een andere helderheid/contrast. Het beeldscherm flikkert dus niet echt maar springt ineens in een andere (waarschijnlijk door de computer als beter beoordeelde) helderheid/contrastmodus oid. Verschil lijkt echter miniem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Graduation schreef op woensdag 03 december 2014 @ 11:40:
mede N551-bezitters, hebben jullie ook dat de helderheid van het beeldscherm zich automatisch lijkt aan te passen aan het beeld? Wanneer ik vanuit een licht venster (zoals deze) naar mijn (donkere) bureaublad ga lijkt het scherm na een aantal seconden te "verspringen" naar een andere helderheid/contrast. Het beeldscherm flikkert dus niet echt maar springt ineens in een andere (waarschijnlijk door de computer als beter beoordeelde) helderheid/contrastmodus oid. Verschil lijkt echter miniem.
Volgens mij is dat een setting in de Intel driver...kan hier niet kijken maar ik zou zeggen...snuffel is in die hoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castanje
Vraag aan alle n551-bezitters naar aanleiding van de vraag van Felix303: Hoe zit het met jullie touchpad/clickpad? Rammelt die van jullie ook bij het tappen omdat er iets speling inzit? Ook bij mij is hij is hij iets in te duwen voordat je écht klikt. Dit is nog geen milimeter, maar het veroorzaakt wel duidelijk getik.

Als ik mijn vinger erop leg om de speling te stoppen, is het gerammel bij een tap weg en is het meer een normale doffe tap, dus ik neem aan dat hij niet helemaal goed vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:48
Is er al iets bekend over de opvolgers van de n551/751? Lijkt wel of ze momenteel gedumpt worden voor de feestdagen zodat ze minder stock hebben voor als een opvolger uitkomt.

Ben wel toe aan een nieuwe laptop in de huidige prijsklasse van rond de €800~€900 liefst lager maar de dingen die ik toch wil hebben zijn een mat scherm, full HD en eigenlijk toch wel een SSD. Aangezien ik niet direct eentje nodig heb wil ik best wel even wachten tot eventueel volgend jaar een mogelijke opvolger met SSD uitkomt. De concurentie (als je het zo kunt noemen) van acer, toshiba en lenovo zijn al langzaam aan het starten ermee.

[ Voor 55% gewijzigd door sweetdude op 03-12-2014 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleriumtremens
Na een paar dagen gebruik te maken van mijn N551jk cn130h heb ik gemerkt dat de beeldkwaliteit van online videostreaming aan 1080p erg wisselvallig is. Heeft dit te maken met de gtx 850 grafische kaart? En hoe pas ik dit aan?

Verder is de cn130h tot nu toe razendsnel en met superbeeld, enkel nadeel dat op dit model nog de qualcomm atheros netwerkkaart zat. Waarschijnlijk daarom de goedkopere prijs bij ITWare.

@Sweetdude, ik hoop dat je gelijk krijgt en er snel laptops uitkomen met de specs die je wenst. Alleen kan je een SSD, ram er altijd zelf nog insteken nadien, een processor en grafische kaart zijn een pak moeilijker. Ik heb zelf lang gezocht voor deze aan te kopen en wat me opviel is dat net op deze vlakken "de concurrentie" toch nog wat achter zit met combinaties van oudere processoren en mindere grafische kaarten (vaak 840m ipv 850m).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castanje
Deleriumtremens schreef op donderdag 04 december 2014 @ 10:26:
Na een paar dagen gebruik te maken van mijn N551jk cn130h heb ik gemerkt dat de beeldkwaliteit van online videostreaming aan 1080p erg wisselvallig is. Heeft dit te maken met de gtx 850 grafische kaart? En hoe pas ik dit aan?

Verder is de cn130h tot nu toe razendsnel en met superbeeld, enkel nadeel dat op dit model nog de qualcomm atheros netwerkkaart zat. Waarschijnlijk daarom de goedkopere prijs bij ITWare.

@Sweetdude, ik hoop dat je gelijk krijgt en er snel laptops uitkomen met de specs die je wenst. Alleen kan je een SSD, ram er altijd zelf nog insteken nadien, een processor en grafische kaart zijn een pak moeilijker. Ik heb zelf lang gezocht voor deze aan te kopen en wat me opviel is dat net op deze vlakken "de concurrentie" toch nog wat achter zit met combinaties van oudere processoren en mindere grafische kaarten (vaak 840m ipv 850m).
Rechtermuisknop op je browser en dan uitvoeren met krachtige nVidia processor, helpt dat? Als je Firefox gebruikt: hardware-accelleratie aanvinken in de instellingen onder het tabblad 'geavanceerd'. Misschien dat dat werkt?

En een vraagje aan jou: zit er bij jouw clickpad/touchpad ook een beetje speling? Dan bedoel ik dus de speling voordat je echt klikt, waardoor het gewone tappen een beetje meer herrie maakt dan normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleriumtremens
@Castanje, bedankt voor de tip. Het licht dus echt wel aan de grafische kaart, Chrome in zijn geheel loopt nu zelfs een pak sneller. Ik vraag me nu wel af of er geen optie is om de automatische keuze voor grafische kaart/ingebouwde intel in te stellen zodat zelf herkent wordt wanneer de GPU moet aanslaan? BV: zonder netstroom enkel bij het bekijken van 1080p video maar niet tijdens browsen.

Voor wat betreft de speling, deze is er bij mij ook maar enkel op het clickpad gedeelte (wat best normaal is).
Het tappen zelf maakt geen herrie of meer geluid tenzij je hard doorduwt korter bij de clickpad. Dit is mijn aanvoelen maar ik weet natuurlijk niet wat voor jou doorgaat als "herrie" ;).
btw: de linker clickpad maakt wel meer geluid, de rechter is zeer stil.

[ Voor 5% gewijzigd door Deleriumtremens op 04-12-2014 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castanje
Deleriumtremens schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:02:
@Castanje, bedankt voor de tip. Het licht dus echt wel aan de grafische kaart, Chrome in zijn geheel loopt nu zelfs een pak sneller. Ik vraag me nu wel af of er geen optie is om de automatische keuze voor grafische kaart/ingebouwde intel in te stellen zodat zelf herkent wordt wanneer de GPU moet aanslaan? BV: zonder netstroom enkel bij het bekijken van 1080p video maar niet tijdens browsen.

Voor wat betreft de speling, deze is er bij mij ook maar enkel op het clickpad gedeelte (wat best normaal is).
Het tappen zelf maakt geen herrie of meer geluid tenzij je hard doorduwt korter bij de clickpad. Dit is mijn aanvoelen maar ik weet natuurlijk niet wat voor jou doorgaat als "herrie" ;).
btw: de linker clickpad maakt wel meer geluid, de rechter is zeer stil.
Tof dat het werkt! In de nVidia driver kun je trouwens ook aanpassen om alles uit te voeren via de gtx850m ipv de Intel graphics, dus dan hoef je niet steeds je rechtermuisknop te gebruiken. Kost wel meer batterij :p

En ja ik ga hem vanavond weer terugsturen helaas, want ik erger me er toch wel behoorlijk aan en hij is net nieuw. Ik hoop dat ik een nieuwe kan krijgen zonder die speling of met minder speling of anders geld terug.

Ik heb ook altijd pech met die dingen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
Heb de N551JK CN158H nu iets meer dan 2 weken en dus hier mijn beoordeling:
Heb er een AC draadloosnetwerk kaartje ingedaan + 256GB SSD

Voordelen:
- Snel
- Goede videokaart
- Laptop zelf ziet er goed uit

Nadelen;
-Maakt best veel herrie (iemand misschien een oplossing?), vooral bij het starten van een game.. (Momenteel WoW)
-Soms random lange loadtime en freezes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Kan iemand mij meer uitleg geven over de beschikbare versies van de N551?

Op de algemene site van asus vind ik: N551JM, N551JQ en N551JK.
Op de Belgische site staat er geen enkele N551.

En dan heb je nog een hele reeks uitvoeringen van de N551JK.
Waar kan ik hiervan een duidelijk overzicht vinden?

Eén van de grote minpunten hier besproken is blijkbaar het ontbreken van SSD en de 8 gb ram ipv 16, maar als ik op een Duitse website kijk hebben ze daar wel meerdere uitvoeringen beschikbaar met SSD schijven en 16 gb ram. Zijn zulke versies dan niet verkrijgbaar in België? En waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-10 09:09
Hiermee kun je wel een redelijk overzichtje maken:
http://tweakers.net/product/412712/asus-n551jk/

De vier uitvoeringen waarvan er prijzen bij staan in een vergelijking:
http://tweakers.net/price...99;425479;424002/product/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 28-10 20:14

D4NG3R

kiwi

:)

Goed, de 'Q' knop op m'n N53SV is er mee opgehouden en ik zoek naar vervanging. Echter zie ik door de bomen het bos niet meer.. Met buitenlandse webshops heb ik een vrij slechte ervaring, deze bekijk ik dan ook nauwelijks - of kan iemand me dit juist wel aanraden, zo ja: welke.

Ik kom ze zelf tegen voor rond de €35 in NL, maar op eBay kom ik prijzen tegen die mij iets te goed om waar te zijn klinken.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-10 22:57
Ik heb vorige week een toets van laptopkey. com binnen gekregen voor een N550jv. Iets andere kleur, maar verder doet hij het. Redelijk snel binnen.

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 28-10 20:14

D4NG3R

kiwi

:)

Het gaat niet om de toets zelf maar het contactpunt op de printplaat. Niet te fixen door enkel een stukje plastic te vervangen.

Edit: Ik snap er nu de ballen van. Keyboard een keertje verwijderd en voor de zoveelste keer de Q knop er een keer af gehaald en schoon gemaakt. Nu werkt die weer.. Dan toch de kabel die er niet goed in zat?

[ Voor 45% gewijzigd door D4NG3R op 09-12-2014 20:37 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• TranceDJ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 10:17
Vreemd. Als ik met mijn gloednieuwe N550JK tekst invoer dan worden af en toe enkele toetsaanslagen overgeslagen. Dit komt eigenlijk alleen voor bij de 'B' toets. Ervaren meer N550 bezitters dit?

Update: het bleek een hardwarematig probleem met het toetsenbord. Inmiddels is de laptop omgeruild voor een ander exemplaar en hiermee is het probleem opgelost.

[ Voor 52% gewijzigd door TranceDJ op 15-12-2014 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de NX500 binnen. Heb geen problemen met de B toets. Wel een ander probleempje: als je Photoshop CS6 opstart, zijn alle menu itemas wel heeeel erg klein geworden (onleesbaar). iemand een idee hoe je dat groter zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-10 22:21
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:49:
Ik heb vandaag de NX500 binnen. Heb geen problemen met de B toets. Wel een ander probleempje: als je Photoshop CS6 opstart, zijn alle menu itemas wel heeeel erg klein geworden (onleesbaar). iemand een idee hoe je dat groter zet.
Nu is de NX500 wel ff een iets andere laptop als een N550 he. Ander toetsenbord en jij hebt een 4k scherm.
Niet alles schaalt even goed in windows.

_edit_ morgen komt die van mij binnen dus dan heb je in ieder geval iemand op het forum die ook een NX500 heeft ;)

[ Voor 10% gewijzigd door RemcoINC08 op 12-12-2014 23:41 ]

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
  • Laatst online: 28-08 19:53
Ik volg deze laptop al een tijdje (NX500).
Een review op de tweakers product pagina zou ik erg waarderen.
Er zijn de laatste dagen na de release vrij weinig uigebreide reviews bijgekomen.

Ik ben vooral benieuwd naar in hoeverre de turbo boost werkt en in hoeverre de CPU niet teruggeklokt wordt bij een zware load. Verder maak ik mij zorgen om het hoge idle verbruik, de oorzaak daarvan zou het 4K display of de enterprise grade SSD kunnen zijn.

Ik zou graag meer willen weten over de negatieve punten die hier genoemd worden:
http://www.ultrabookrevie...sus-zenbook-nx500-review/
http://www.notebookcheck....book-Review.130796.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik denk eraan de goedkoopste N751 te kopen, en dan zelf 1tb 7200 rpm HDD erbij en M2 SSD schijf.
Maar zit er een windows DVD bij? Of is de recovery partitie te kopieren ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al ervaringen met de NX500 en het 4k Scherm? Ik loop tegen behoorlijk wat resolutieproblemen aan.

1. Outlook gooit resoluties door elkaar. zo zijn alle nieuwsbriefmails ineens heel smal geworden
2. Photoshop heeft een onleesbaar klein menu gekregen (terwijl illustrator en indesign wel perfect werken)
3. Veel splash images (office) zijn onleesbaar klein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:36
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2014 @ 11:40:
Iemand al ervaringen met de NX500 en het 4k Scherm? Ik loop tegen behoorlijk wat resolutieproblemen aan.

1. Outlook gooit resoluties door elkaar. zo zijn alle nieuwsbriefmails ineens heel smal geworden
2. Photoshop heeft een onleesbaar klein menu gekregen (terwijl illustrator en indesign wel perfect werken)
3. Veel splash images (office) zijn onleesbaar klein
De schalingsproblemen hebben op zich niets met je laptop te maken maar met Microsoft, Adobe... Volgens mij is er enkel een fix voor Photoshop 2014 op Windows (CC op Mac zou ook OK zijn).

Ik vermoed dat het allemaal niet al te lang meer gaat duren, maar het duur onbegrijpelijk lang wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nokie schreef op maandag 15 december 2014 @ 12:02:
[...]

De schalingsproblemen hebben op zich niets met je laptop te maken maar met Microsoft, Adobe... Volgens mij is er enkel een fix voor Photoshop 2014 op Windows (CC op Mac zou ook OK zijn).

Ik vermoed dat het allemaal niet al te lang meer gaat duren, maar het duur onbegrijpelijk lang wat mij betreft.
Thanks. Inmiddels is Photoshop probleem verholpen met Fix inderdaad. ben Benieuwd oe lang het met office gaat duren. Zo is het niet echt een verbetering namelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-03 09:40
Heeft iemand een idee welke het beste is ?
pricewatch: Asus N750JK-T4158H of deze :
pricewatch: Asus N751JK-T7120H

Ik bedoel moet ik gaan voor het nieuwe model of de oude ?
wat zijn de goede en slechte punten waar ik rekening mee moet houden ?
Wil wel een SSD plaatsen , neem aan dat , dat bij beide modellen het zelfde gaat ?
Zelf al gevonden accu n750 is beter en harde schijf 751 is groter sneller , maar ga toch voor SSD dus.

[ Voor 9% gewijzigd door dimdam op 16-12-2014 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-10-2020
Ik wilde mij PC even terug naar 0 brengen en dus een verse instalatie doen. Maar als ik vervolgens me F9 opstart en dan voor een nieuwe install kies krijg ik de volgenden foutmelding:
Fabrieksherstel kan niet worden uitgevoerd. Een vereiste stationpartitie ontbreekt.
Ik zelf heb nooit aan deze partitie gezeten maar is deze dan toch verdwenen? En hoe nu verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-10 10:09

MrDrako

nep ict'er

Heb als kerst cadeau voor m'n moeder de pricewatch: Asus N751JK-T7080H gekocht, ze had nu mijn oude inspiron 6400, 8 jaar oud en draaide nog best aardig, alleen full hd films liepen echt niet. Ook niet met hardware decoding oid.

Maar net wat Bertha vraagt, ik zou graag een schone installatie zonder mcafee en asus web blabla erop gooien. Zodat hij wat vlotter loopt. Maar hoe... geen serienummer oid of herstel cd.

En natuurlijk een SSD. Heb een ocz vertex 3 uit de inspiron nu over. Geen racemonster maar goed genoeg voor kantoorwerk/filmpjes kijken toch?
Vond het wel leuk om te zien dat er 2 hdd's EN een m2 in passen.

Alleen jammer/vreemd dat er 1 8gb module in zit, ipv 2x4. dus geen dual channel. Zit er over te denken 1 extra module te kopen, en de 2x8 in mijn latitude e7440 te zetten en haar mijn 2 4gb modules te geven.

Ook heeft hij bij volledig zwart beeld wel ietwat backlight bleeding, toch jammer.

In het donker werkt de toetsenbord verlichting prima, kan de toetsen goed zien.
Je ziet alleen erg veel licht als je vrij ver van de laptop af zit onder de toetsen door, maar als je er mee zit te werken heb je daar geen last van.

Geluid is wel briljant goed zeg _/-\o_

Wifi is een qualcomm aetheros N kaartje, das jammer. Misschien zelf vervangen, alleen zit deze ergens verstopt. De 2 hdd's/m2 en geheugen hebben een eigen klepje waar de wifi niet bij zit.

[ Voor 25% gewijzigd door MrDrako op 19-12-2014 23:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimdam
MrDrako schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 22:45:
Heb als kerst cadeau voor m'n moeder de pricewatch: Asus N751JK-T7080H gekocht, ze had nu mijn oude inspiron 6400, 8 jaar oud en draaide nog best aardig, alleen full hd films liepen echt niet. Ook niet met hardware decoding oid.

Maar net wat Bertha vraagt, ik zou graag een schone installatie zonder mcafee en asus web blabla erop gooien. Zodat hij wat vlotter loopt. Maar hoe... geen serienummer oid of herstel cd.

En natuurlijk een SSD. Heb een ocz vertex 3 uit de inspiron nu over. Geen racemonster maar goed genoeg voor kantoorwerk/filmpjes kijken toch?
Vond het wel leuk om te zien dat er 2 hdd's EN een m2 in passen.

Alleen jammer/vreemd dat er 1 8gb module in zit, ipv 2x4. dus geen dual channel. Zit er over te denken 1 extra module te kopen, en de 2x8 in mijn latitude e7440 te zetten en haar mijn 2 4gb modules te geven.

Ook heeft hij bij volledig zwart beeld wel ietwat backlight bleeding, toch jammer.

In het donker werkt de toetsenbord verlichting prima, kan de toetsen goed zien.
Je ziet alleen erg veel licht als je vrij ver van de laptop af zit onder de toetsen door, maar als je er mee zit te werken heb je daar geen last van.

Geluid is wel briljant goed zeg _/-\o_

Wifi is een qualcomm aetheros N kaartje, das jammer. Misschien zelf vervangen, alleen zit deze ergens verstopt. De 2 hdd's/m2 en geheugen hebben een eigen klepje waar de wifi niet bij zit.
hpmkruit
@Fotograaf2004 • 25 november 2014 11:29

Ik heb deze laptop gisteren ook aangeschaft, inclusief een EVO 840 250GB SSD. De wijze waarop je een herinstall van WIN 8.1. op deze laptop dient aan te pakken is als volgt:

- Het betreft een OEM versie van windows en de product key is tegenwoordig versleuteld in het BIOS. Hier kun je dus niet bij. Er zit ook geen traditionele sticker met de key op de laptop. Hiervoor kun je een installatie USB stick/DVD (min 4 GB) maken via deze link: http://windows.microsoft....reate-reset-refresh-media
- Vervolgens bouw je de nieuwe SSD in en start je de laptop op met de DVD/usb stick aangesloten.

- Windows installatie start en leest automatisch de product key uit en doorloopt de installatie.

De hierboven genoemde aanpakken met recovery sticks of ASUS tools werkten bij mij niet en waarschijnlijk bij anderen ook niet, omdat je alleen kunt herstellen als Windows de originele installatie kan vinden. Met een nieuwe SSD in de laptop heb je deze dus niet beschikbaar. Succes!

Quote Deze is niet van mij maar gevonden bij Asus N551JK-CN158H Review :)

Ik heb gisteren deze gekocht : pricewatch: Asus N751JK-T7120H
Ga er ook SSD inzetten pricewatch: Crucial MX100 512GB
weet je welke maat torx ik moet hebben voor los maken achterkant ? TR 5 ?
laat je ff weten of het gelukt is met installeren op bovenstaande manier . _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door dimdam op 20-12-2014 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-10 10:09

MrDrako

nep ict'er

Voor de N751JK heb je geen torx nodig, is 1 kruiskopje verstopt onder een rubber bolletje.
Dan kom je bij de ruimte voor de 2 hdd's's/m2 en geheugen modules

Zal de herinstallatie procedure morgen eens testen :)

[ Voor 15% gewijzigd door MrDrako op 20-12-2014 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
MrDrako schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 00:35:
Voor de N751JK heb je geen torx nodig, is 1 kruiskopje verstopt onder een rubber bolletje.
Dan kom je bij de ruimte voor de 2 hdd's's/m2 en geheugen modules

Zal de herinstallatie procedure morgen eens testen :)
Dat is mooi die heb ik wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

dimdam schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 00:23:
[...]

hpmkruit
@Fotograaf2004 • 25 november 2014 11:29

Ik heb deze laptop gisteren ook aangeschaft, inclusief een EVO 840 250GB SSD. De wijze waarop je een herinstall van WIN 8.1. op deze laptop dient aan te pakken is als volgt:

- Het betreft een OEM versie van windows en de product key is tegenwoordig versleuteld in het BIOS. Hier kun je dus niet bij. Er zit ook geen traditionele sticker met de key op de laptop. Hiervoor kun je een installatie USB stick/DVD (min 4 GB) maken via deze link: http://windows.microsoft....reate-reset-refresh-media
- Vervolgens bouw je de nieuwe SSD in en start je de laptop op met de DVD/usb stick aangesloten.

- Windows installatie start en leest automatisch de product key uit en doorloopt de installatie.

De hierboven genoemde aanpakken met recovery sticks of ASUS tools werkten bij mij niet en waarschijnlijk bij anderen ook niet, omdat je alleen kunt herstellen als Windows de originele installatie kan vinden. Met een nieuwe SSD in de laptop heb je deze dus niet beschikbaar. Succes!

Quote Deze is niet van mij maar gevonden bij Asus N551JK-CN158H Review :)

Ik heb gisteren deze gekocht : pricewatch: Asus N751JK-T7120H
Ga er ook SSD inzetten pricewatch: Crucial MX100 512GB
weet je welke maat torx ik moet hebben voor los maken achterkant ? TR 5 ?
laat je ff weten of het gelukt is met installeren op bovenstaande manier . _/-\o_
Dan is het ontbreken van installatiemedia dus geen probleem.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
Hoe kom ik in de bios heb hem vandaag gekregen F2 werkt niet
Al gevonden 8)7 Wennen windows 8 :)

[ Voor 24% gewijzigd door dimdam op 20-12-2014 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
VonFoX schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 16:11:
[...]

Dan is het ontbreken van installatiemedia dus geen probleem.
nee werkt prima :) heb net asus klaar met SSD schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xprezzi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-10 14:49
Sinds 10 december ben ik ook in het bezit van een NX500J. Het eerste exemplaar had lijmresten in het scherm achter het glas. Gelukkig werd de laptop direct omgeruild voor een nieuwe.

Sinds gister valt het linkerdeel van het scherm echter uit. Ik hoop dat ik gewoon pech heb, maar ik baal natuurlijk enorm. Gebeurt natuurlijk ook net als je hem helemaal hebt ingericht...

Ben benieuwd hoe lang ik de laptop kwijt ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ga de Asus N751JK-T7080H-i7-4710HQ met 750 gig 7200 RPM schijf kopen

M2 SSD erbij, en dan later nog 1 tera 7200 schijf.

[ Voor 71% gewijzigd door VonFoX op 22-12-2014 16:20 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

dimdam schreef op zondag 21 december 2014 @ 13:35:
[...]

nee werkt prima :) heb net asus klaar met SSD schijf
En je hebt geboot van USB toen ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
VonFoX schreef op maandag 22 december 2014 @ 16:38:
[...]

En je hebt geboot van USB toen ?
Ja via usb stick , had alleen 2 besturingssystemen toen ! :)
Heb toen wel schijven om gedraaid ssd op schijf 0 750 gig laat zich lastig formatteren
Staat nu alleen nog herstel op schijf 750 gig lukt niet om te verwijderen beveiliging denk ik maar is niet erg het start nu op van ssd in ong 7 sec tot bureaublad heb wachtwoord aanmelding weg gehaald , lekker snel dus :) had achteraf beter de 750 gig gewone schijf ff er uit kunnen laten :) heb wel driver software map op stick gezet ! Een driver mis ik nog maar of die belangrijk is ? :) alles doet het weer !

[ Voor 15% gewijzigd door dimdam op 22-12-2014 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Misschien een stomme vraag. Maar ik wil graag een M2 SSD plaatsen omdat ik dan later er eventueel nog een SATA SSD bij kan zetten.

Maar: met welk schroefje zet je de M2 SSD vast. Wordt dat bijgeleverd bij de laptop of de SSD?

En hebben alle N751's 2 HDD bays en aansluiting voor een M2 ssd? Kan niet vinden of de
Asus N751JK-T7080H-i7-4710HQ
een m2.ssd aan kan.

[ Voor 23% gewijzigd door VonFoX op 24-12-2014 11:16 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xprezzi schreef op zondag 21 december 2014 @ 14:05:
Sinds 10 december ben ik ook in het bezit van een NX500J. Het eerste exemplaar had lijmresten in het scherm achter het glas. Gelukkig werd de laptop direct omgeruild voor een nieuwe.

Sinds gister valt het linkerdeel van het scherm echter uit. Ik hoop dat ik gewoon pech heb, maar ik baal natuurlijk enorm. Gebeurt natuurlijk ook net als je hem helemaal hebt ingericht...

Ben benieuwd hoe lang ik de laptop kwijt ben...
Ik neem aan dat je direct een nieuwe krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
VonFoX schreef op woensdag 24 december 2014 @ 10:32:
Misschien een stomme vraag. Maar ik wil graag een M2 SSD plaatsen omdat ik dan later er eventueel nog een SATA SSD bij kan zetten.

Maar: met welk schroefje zet je de M2 SSD vast. Wordt dat bijgeleverd bij de laptop of de SSD?

En hebben alle N751's 2 HDD bays en aansluiting voor een M2 ssd? Kan niet vinden of de
Asus N751JK-T7080H-i7-4710HQ
een m2.ssd aan kan.
Anders koop je gewoon een pricewatch: Asus N751JK-T7120H :)

heb hem toch ff helemaal op nieuw gedaan nu eerst 750 gig schijf los en SSD er in instaleren en toen 750 gig schijf formateren , nu alles goed :) , ik denk wel dat de N751 JK het zelfde is met aansluiten , schroefje wordt niet bij M2 SSD geleverd, bij de laptop zitten wel 4 schroeven voor Sata SSD schijf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

De Asus N751JK-T7080H-i7-4710HQ besteld. En een Crucial 240 gig M2 SSD.
Zonder schroefje dus blijkbaar 8)7
Is dat M2 schroefje dan hetzelfde als de normale HDD schroeven ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
VonFoX schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 18:08:
De Asus N751JK-T7080H-i7-4710HQ besteld. En een Crucial 240 gig M2 SSD.
Zonder schroefje dus blijkbaar 8)7
Is dat M2 schroefje dan hetzelfde als de normale HDD schroeven ?
Kan het zelfde zijn moet je ff naar lengte van schoef kijken , schroefdraad is het zelfde volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
Kan iemand met een NX500 kijken welke SSD erin zit (en of er gebruik gemaakt wordt van RAID)?
De NX500 met 512GB SSD hebben een samsung XP941 (PCIe x4 AHCI).
Ik lees her en der dat de 256GB versie mogelijk SATA is en RAID0 (dat zou betekenen dat beide slots in gebruik zijn).

Iemand enig idee of de 512GB versie ook nog in NL beschikbaar komt?

[ Voor 13% gewijzigd door Sphere- op 28-12-2014 03:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
Er zit 2x een SanDisk SD6SP1M128G1102 in op SATA RAID 0. Niet veel over te vinden wel over de 1002 dat is een enterprise ssd denk deze dus ook.

[ Voor 4% gewijzigd door RemcoINC08 op 28-12-2014 19:32 ]

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
Bedankt voor je antwoord over de NX500.
Verder heb ik nog de vraag of het 8GB geheugen in 1 of 2 channels is verdeeld. Meer specifiek wil ik weten of in het 8GB model het DIMM slot vrij is. Als het DIMM slot al in gebruik is en er dus 4 GB geheugen op het moederbord is gesoldeerd, dan is het niet mogelijk om te upgraden naar 16 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
Ik ga hem niet open schroeven maar volgens cpu-z is het dual channel wat dus betekend dat het 2 modules van 4 GB zijn. Van wat ik lees op internet zou het zo zijn dat er een daarvan zit gesoldeerd op het moederbord.

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand goede tips voor de setting van een 4k scherm van de NX500? Wordt inmiddels behoorlijk gek van alle scaling issues bij verschillende programma's (Windows, outlook 2013, Explorer). Zo zijn nieuwsbrieven zijn qua opmaak helemaal de weg kwijt in Outlook 2013. Het menu is onleesbaar klein in Explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Mijn N751 wordt vandaag bezorgd, maar mijn M2 SSD pas morgen ;(

Dit is dus de Asus N751JK-T7080H. Volgens mij kan elke N751 een M2 SSD en 2 SATA HDD's aan. Ben nu USB recovery aan het maken. Morgen SSD installeren _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://s4.postimg.org/ueahbzgx5/IMG_0480.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s4.postimg.org/f6uhrmp2h/IMG_0481.jpg

Maar gaat deze m2 SSD passen in het ASUS m2 slot? Lijkt mij toch anders?
Afbeeldingslocatie: https://www.mycom.nl/images/400/400/1/571192.png

[ Voor 88% gewijzigd door VonFoX op 29-12-2014 10:55 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
VonFoX schreef op maandag 29 december 2014 @ 09:25:
Mijn N751 wordt vandaag bezorgd, maar mijn M2 SSD pas morgen ;(

Dit is dus de Asus N751JK-T7080H. Volgens mij kan elke N751 een M2 SSD en 2 SATA HDD's aan. Ben nu USB recovery aan het maken. Morgen SSD installeren _/-\o_

[afbeelding]

[afbeelding]

Maar gaat deze m2 SSD passen in het ASUS m2 slot? Lijkt mij toch anders?
[afbeelding]
Op zoek naar bovengemiddeld laptopje

daar ging het bij mij ook over toen , kjjk maar ff , ben er niet verder op door gegaan omdat ik voor een sata ssd ben gegaan , laat ff weten of die past , kan er in de toekomst een bij in prikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

SSD komt vandaag binnen dan, ik ga gewoon kijken. Anders 'gewone' SSD.
Als PostNL keer komt tenminste. :|

Werkt dus niet. N751 ziet die hele M2 schijf niet. Stuur hem terug en koop wel normale SSD, ben hier al te lang mee bezig.

[ Voor 57% gewijzigd door VonFoX op 30-12-2014 13:13 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

dimdam schreef op maandag 29 december 2014 @ 23:17:
[...]

Op zoek naar bovengemiddeld laptopje

daar ging het bij mij ook over toen , kjjk maar ff , ben er niet verder op door gegaan omdat ik voor een sata ssd ben gegaan , laat ff weten of die past , kan er in de toekomst een bij in prikken :)
Ik heb dus een N751.
Crucial M.2 SSD past hier niet in,

N751 heeft een B key edge connector. (1 nokje)
De SSD een B&M connector (ruimte voor 2 nokjes).

Fysiek past het wel. Maar de BIOS ziet de schijf niet.
Zal wel met SATA en PCI-E te maken hebben. Vind die M.2 standaard maar onduidelijk.

Schroefje om de M.2 SATA vast te zetten zit niet bij de laptop, en niet bij de SSD, Heb het zwarte schroefje van de plastic afdekkap waarachter het mem en de HDD's zitten gepakt.

Ik heb geen zin meer om uit te zoeken welke M.2 schijf dan wel past. Ik heb een gewone SATA SSD gekocht, en die zet ik er vanavond in.

[ Voor 6% gewijzigd door VonFoX op 30-12-2014 13:48 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
VonFoX schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 13:47:
[...]

Ik heb dus een N751.
Crucial M.2 SSD past hier niet in,

N751 heeft een B key edge connector. (1 nokje)
De SSD een B&M connector (ruimte voor 2 nokjes).

Fysiek past het wel. Maar de BIOS ziet de schijf niet.
Zal wel met SATA en PCI-E te maken hebben. Vind die M.2 standaard maar onduidelijk.

Schroefje om de M.2 SATA vast te zetten zit niet bij de laptop, en niet bij de SSD, Heb het zwarte schroefje van de plastic afdekkap waarachter het mem en de HDD's zitten gepakt.

Ik heb geen zin meer om uit te zoeken welke M.2 schijf dan wel past. Ik heb een gewone SATA SSD gekocht, en die zet ik er vanavond in.
heb je wel de harde schijf die er in zit ff eruit gehaald ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

dimdam schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:25:
[...]

heb je wel de harde schijf die er in zit ff eruit gehaald ?
Ook. Werd gewoon niet herkend.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
VonFoX schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:26:
[...]

Ook. Werd gewoon niet herkend.
dus hij stond niet bij het eerste tabblad bios ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

dimdam schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:28:
[...]

dus hij stond niet bij het eerste tabblad bios ?
nee. Ook bij boot options niet.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
VonFoX schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:29:
[...]

nee. Ook bij boot options niet.
Dan zal die inderdaad niet passen , omdraaien kon zeker ook niet ? i.v.m. keep met 5 contacten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

dimdam schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:32:
[...]

Dan zal die inderdaad niet passen , omdraaien kon zeker ook niet ? i.v.m. keep met 5 contacten
klopt.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
ik zie net dat die maar 4 contacten heeft op jou foto ? 8)7 , dan kun je beter voor een "gewone'' ssd gaan inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Had dit beter uit kunnen zoeken voordat ik dit allemaal kocht, maar ik dacht M.2 is M.2.
Niet dus,

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
VonFoX schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:39:
Had dit beter uit kunnen zoeken voordat ik dit allemaal kocht, maar ik dacht M.2 is M.2.
Niet dus,
nee dat klopt 8)7 ik heb besloten voor de pricewatch: Crucial MX100 512GB ,te gaan . Kan altijd later een M2 toevoegen , als die veel sneller is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

dimdam schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:43:
[...]

nee dat klopt 8)7 ik heb besloten voor de pricewatch: Crucial MX100 512GB ,te gaan . Kan altijd later een M2 toevoegen , als die veel sneller is ?
Ik denk dat je in de praktijk er niet veel van merkt.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
pricewatch: Samsung XP941 256GB
deze zou het moeten zijn wel sneller maar ook duurder ! en minder keuze , M.2 slot is geschikt voor PCI-Express x4 Dus als je veel sneller wilt moet je toch PCI-Express x4 hebben , ander scheelt het niets :)

[ Voor 17% gewijzigd door dimdam op 30-12-2014 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

dimdam schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:54:
pricewatch: Samsung XP941 256GB
deze zou het moeten zijn wel sneller maar ook duurder ! en minder keuze , M.2 slot is geschikt voor PCI-Express x4 Dus als je veel sneller wilt moet je toch PCI-Express x4 hebben , ander scheelt het niets :)
Ik denk met wat ik nu weet dat deze wel zou moeten passen. Maar ik pass nu zelf ;)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Nou SSD draait (en snel). Schone windows installatie gedaan, maar weet iemand welke driver ik nodig heb voor het verlichte toetsenbord ?

Dat is dus
ATKPackage_Win8
Had dus een windows 8.1 opstart USB stick gemaakt via
http://windows.microsoft....reate-reset-refresh-media.

SSD erin en via USB win 8.1 geinstalleerd. Toen drivers gezocht, en een versie win 8.1 install ZONDER bloatware! Via windows opstartopties opstartkeuzemenu uitgezet, nu start hij automatisch van de SSD.

Ben erg blij! :9

[ Voor 61% gewijzigd door VonFoX op 31-12-2014 16:21 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyds
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-09 19:44
Sinds 3 dagen in het bezit van een N551JK-CN130H als vervanging van een Macbook Pro Retina 15 omdat ik sinds enkele maanden geswitched ben naar Ubuntu Gnome, en nu was de laptop aan de beurt. Een weloverwogen switch na +10 jaar macs.

Komende van een Retina 15 scherm was een degelijk IPS scherm een must, terug gaan naar een TN paneel was een no-go. CPU & GPU was minder belangrijk, en door paneel selectie zijn er belachelijk weinig laptops van >= 15 inch op de markt die beschikken over IPS.

Het is wel onduidelijk welke modellen van de N551JK/N751JK beschikken over IPS. Ik had eerst de N751JK-T4160H besteld, maar helaas TN. Na telefoon via andere webshop kwam ik erachter dat zij ook geen duidelijke vermelding hadden van IPS, enkel op de twee N551JK's was er vermelding van 'Zero Bright Dot', wat op de asus site staat vermeld bij de IPS eigenschappen.

Enkele dagen geleden dus de N551JK-CN130H ontvangen, dit keer wel met IPS. En wat een fraai scherm! Alsook 1920x1080 op 15 inch is een perfect huwelijk. CPU/GPU is verder dik in orde, en de gebruikte materialen voelen zeer degelijk aan. Super. Het vervangen van de HDD met SSD was eenvoudig, met 2 schroeven heb je onmiddellijk toegang tot de harde schijf, geheugen en wifi module. Deze laatste ga ik nog vervangen door een Intel AC.

Ik kan bij deze meegeven dat het een linux vriendelijke machine is. Ubuntu Gnome 14.10 installatie verliep vlekkeloos, met uitzondering van de schermdimmer/brightness functietoets werkt alles out-of-the-box. Voor de brightness Fn toets kijk ik nog later voor een oplossing. Het scalen van FHD op 15 inch naar meer leesbare tekst is eenvoudig in te stellen in de Gnome Tweak Tool. Browsers heb ik ook even ingesteld op scaling van 120% om prettiger te lezen, bij 100% vind ik het meestal te klein. Verder Bumblebee geïnstalleerd om de kracht van de nvidia te benutten indien nodig. De batterijduur op ubuntu bij normaal gebruik (surfen - kantoor - programmeren) bedraagt iets meer dan 4 uren, dit met een brightness op +- 40%. Uit deze schermen komt echt een pak licht, ik denk niet dat je binnenshuis hoger dan 50% gaat.

Kortom, uiterst tevreden, draait als een Rolex.

UPDATE: Schermpaneel is een Samsung 156HL01-102 (IPS).

[ Voor 6% gewijzigd door frankyds op 03-01-2015 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
frankyds schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 02:08:
Deze laatste ga ik nog vervangen door een Intel AC.
Ik heb sinds een aantal dagen hetzelfde model en inmiddels het Qualcom Atheros wifi kaartje vervangen door een Intel 7260 AC wifi kaartje en gebruik dit in combinatie met een Asus RT-AC66U router. Dit ging dus zonder problemen maar ik heb wel eerst van te voren alle drivers eerst verwijderd van dat Atheros kaartje. Let ook erop dat je de laatste Intel Pro Wireless drivers installeert en even bij netwerkeigenschappen voor draadloos netwerk Verbindingsinstellingen voor Intel inschakelen aan vinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyds
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-09 19:44
Roel1966 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 22:56:
[...]

Ik heb sinds een aantal dagen hetzelfde model en inmiddels het Qualcom Atheros wifi kaartje vervangen door een Intel 7260 AC wifi kaartje en gebruik dit in combinatie met een Asus RT-AC66U router. Dit ging dus zonder problemen maar ik heb wel eerst van te voren alle drivers eerst verwijderd van dat Atheros kaartje. Let ook erop dat je de laatste Intel Pro Wireless drivers installeert en even bij netwerkeigenschappen voor draadloos netwerk Verbindingsinstellingen voor Intel inschakelen aan vinkt.
Ik ontvang het normaliter morgen, samen met een TPLINK AC router.
Drivers: bedoel je waarschijnlijk op windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
VonFoX schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 20:22:
Nou SSD draait (en snel). Schone windows installatie gedaan, maar weet iemand welke driver ik nodig heb voor het verlichte toetsenbord ?

Dat is dus
ATKPackage_Win8
Had dus een windows 8.1 opstart USB stick gemaakt via
http://windows.microsoft....reate-reset-refresh-media.

SSD erin en via USB win 8.1 geinstalleerd. Toen drivers gezocht, en een versie win 8.1 install ZONDER bloatware! Via windows opstartopties opstartkeuzemenu uitgezet, nu start hij automatisch van de SSD.

Ben erg blij! :9
heeft de N751JK-T7080H wel een ips schem ? dat moet dan op de achterkant van de doos staan FHD ips wv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Staat gewoon IPS op de doos.

Yo.

Pagina: 1 ... 69 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.