Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-03 09:40
Oké dat vraag ik omdat op mijn doos staat LCD : 17.3 LED-FHD WV dus geen IPS :?
wel raar dat er zoveel onduidelijk is over de verschillende modellen van de N 751JK ,
het model dat ik heb pricewatch: Asus N751JK-T7120H
Toch vindt ik het scherm best mooi ! , en de laptop is voor mijn vrouw ;)
Maar mensen die een IPS scherm willen moeten goed kijken wat welk model ze nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyds
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-09 19:44
dimdam schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 14:21:
[...]

Oké dat vraag ik omdat op mijn doos staat LCD : 17.3 LED-FHD WV dus geen IPS :?
wel raar dat er zoveel onduidelijk is over de verschillende modellen van de N 751JK ,
het model dat ik heb pricewatch: Asus N751JK-T7120H
Toch vindt ik het scherm best mooi ! , en de laptop is voor mijn vrouw ;)
Maar mensen die een IPS scherm willen moeten goed kijken wat welk model ze nemen :)
Wil nog niets zeggen, bij mijn 15 N551JK staat ook enkel LED-HFD-WV, net zoals de 17 N751JK. Die laatste had ik teruggestuurd omdat het geen IPS had. Een gokje moeten doen met de 15 inch en deze heeft uitendelijk wel IPS: een Samsung 156HL01-102 paneel.

Heel verwarrend allemaal. Ik gok dat bij bepaalde panelen de vermelding IPS niet mag gebruikt worden voor (LG) trademark omdat techniek misschien iets afwijkt (geen idee). Diverse fabrikanten hebben een variant op de IPS technologie. Maar indien het niet vermeld staat op eigenschappen & doos, is het moeilijk om te achterhalen of het een TN of 'IPS' paneel is. Ik had dit ook aan Alternate voorgelegd, op hun site spreken ze namelijk helemaal niet van IPS, maar in hun interne documenten staat dat de 15 inches de eigenschap 'Zero Bright Dot' heeft, wat op de Asus site staat vermeld bij IPS paneel. Daarmee misschien handig om dit eerst te verifieren indien er niets wordt vermeld op de verpakking.

PS: Het TN paneel die ik eerst had in de N751JK was wel een degelijk goed TN paneel, ik had het eerst niet door totdat ik het scherm verticaal wat dichtklapte, dan kan je het verschil goed zien tussen TN en IPS.

[ Voor 10% gewijzigd door frankyds op 03-01-2015 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
frankyds schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 14:51:
[...]

Wil nog niets zeggen, bij mijn 15 N551JK staat ook enkel LED-HFD-WV, net zoals de 17 N751JK. Die laatste had ik teruggestuurd omdat het geen IPS had. Een gokje moeten doen met de 15 inch en deze heeft uitendelijk wel IPS: een Samsung 156HL01-102 paneel.

Heel verwarrend allemaal. Ik gok dat bij bepaalde panelen de vermelding IPS niet mag gebruikt worden voor (LG) trademark omdat techniek misschien iets afwijkt (geen idee), diverse fabrikanten hebben een variant op IPS technologie. Maar indien het niet vermeld staat op eigenschappen & doos, is het moeilijk om te achterhalen of het een TN of 'IPS' paneel is.

PS: Het TN paneel die ik eerst had in de N751JK was wel een degelijk TN paneel, ik had het eerst niet door totdat ik het scherm verticaal wat dichtklapte, dan kan je het verschil goed zien tussen TN en IPS.
Oké hoe kan ik nu het beste zien of het IPS is ? dus scherm dicht klappen en dan waar op letten ?
of zijn er programma's die scherm kunnen uitlezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyds
dimdam schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 14:57:
[...]

Oké hoe kan ik nu het beste zien of het IPS is ? dus scherm dicht klappen en dan waar op letten ?
Als je het zachtjes dichtklapt zal je bij TN paneel kleurverschuivingen zien, bij IPS blijven de kleuren bij zo goed als elke hoek gelijk.

Voor windows zal je het type paneel ook wel gemakkelijk kunnen achterhalen denk ik, maar ik gebruik linux erop en via dat uitgelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
dimdam schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 14:57:
[...]

Om een TN-paneel te herkennen hoef je het scherm niet dicht te klappen. Bij het kijken onder een grote (vooral verticale) hoek is een duidelijke kleurafwijking te zien. De Lagom LCD Monitor test pagina heeft daar een paar goede pagina's voor. Onderaan de pagina staan ook een paar extreme voorbeelden van hele slechte TN-panelen, maar de (rood) gekleurde vlakken zouden bij ieder TN-paneel moeten verkleuren als je bijvoorbeeld schuin van boven op het scherm kijkt. Bij een IPS scherm zou je vrijwel geen verkleuring mogen zien. Bij IPS kan wel een wat zilver-grijze gloed te zien zijn bij een grote kijkhoek en dan vooral op een zwart oppervlak in een donkere omgeving.
Zelf kijk ik nu op een IPS scherm, dus ik heb ik geen last van verkleuring _/-\o_ Heb zelf ook de N551JK-CN157H besteld, die ik uiteraard meteen ga testen als die binnenkomt. Geen IPS, dan meteen retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
Flitzer schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 15:31:
[...]

Om een TN-paneel te herkennen hoef je het scherm niet dicht te klappen. Bij het kijken onder een grote (vooral verticale) hoek is een duidelijke kleurafwijking te zien. De Lagom LCD Monitor test pagina heeft daar een paar goede pagina's voor. Onderaan de pagina staan ook een paar extreme voorbeelden van hele slechte TN-panelen, maar de (rood) gekleurde vlakken zouden bij ieder TN-paneel moeten verkleuren als je bijvoorbeeld schuin van boven op het scherm kijkt. Bij een IPS scherm zou je vrijwel geen verkleuring mogen zien. Bij IPS kan wel een wat zilver-grijze gloed te zien zijn bij een grote kijkhoek en dan vooral op een zwart oppervlak in een donkere omgeving.
Zelf kijk ik nu op een IPS scherm, dus ik heb ik geen last van verkleuring _/-\o_ Heb zelf ook de N551JK-CN157H besteld, die ik uiteraard meteen ga testen als die binnenkomt. Geen IPS, dan meteen retour.
oké Dus op de doos staat geen IPS , heb het scherm achterhaald met Everest het gaat om LG Display
LGD046C Model LP173WF4-SPD1 Die schijnt ook in de G771 zit , Dus het is IPS ook al staat het niet op de Doos :) Voor de duidelijkheid dit model pricewatch: Asus N751JK-T7120H

[ Voor 5% gewijzigd door dimdam op 03-01-2015 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
frankyds schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 23:17:
Ik ontvang het normaliter morgen, samen met een TPLINK AC router.
Drivers: bedoel je waarschijnlijk op windows?
Klopt, maar ik lees nu pas dat je met Linux werkt dus dan heb je dat probleem verder niet en vermoed ik wel dat ie out of the box zal werken.

Wat betreft de schermen kan ik hier ook vermelden dat in elk geval de N551JK-CN130H een Samsung IPS scherm heeft hetgeen ik even via Aida nagekeken heb. En inderdaad zoals frankyds al schreef is de schermhelderheid zeer hoog en max 40% al ruim voldoende is binnenshuis. Enigste voor de Windows gebruikers is dat Asus standaard via de Splendid tool het scherm op Vivid zet. Hierdoor is de kleurverzadiging veel te hoog en ziet niet echt uit, maar dat is een kwestie van Splendid op Normal te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Mijn n751 heeft een Intel HD graphics en een Geforce GTX 850M. Maar hoe weet ik nu welke 'kaart' wordt gebruikt ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyds
VonFoX schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 18:47:
Mijn n751 heeft een Intel HD graphics en een Geforce GTX 850M. Maar hoe weet ik nu welke 'kaart' wordt gebruikt ?
Gebeurt automatisch. De Geforce gebruikt de Intel HD, vanzodra meer rekenkracht nodig haalt de Intel HD deze uit de Geforce. Ze communiceren met elkaar, het is dus niet zo dat de ene inactief wordt en de andere actief.

Onder linux is het anders omdat nvidia geen ondersteuning biedt voor deze optimus technologie.
In plaats daarvan is er het open source Bumblebee. Dit werkt anders, hier zal de gebruiker zelf moeten beslissen bij welk programma de kracht van de geforce wil gebruiken (manueel via optirun). Heeft zowel voor- als nadeel. Nadeel is dat het niet automatisch is, het voordeel daarentegen is dat bij gebruik van de intel de geforce uitgeschakeld wordt en geen stroom verbruikt. Bij Windows met automatische optimus heeft de geforce altijd nog wat stroom nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

frankyds schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 18:58:
[...]

Gebeurt automatisch. De Geforce gebruikt de Intel HD, vanzodra meer rekenkracht nodig haalt de Intel HD deze uit de Geforce. Ze communiceren met elkaar, het is dus niet zo dat de ene inactief wordt en de andere actief.

Onder linux is het anders omdat nvidia geen ondersteuning biedt voor deze optimus technologie.
In plaats daarvan is er het open source Bumblebee. Dit werkt anders, hier zal de gebruiker zelf moeten beslissen bij welk programma de kracht van de geforce wil gebruiken (manueel via optirun). Heeft zowel voor- als nadeel. Nadeel is dat het niet automatisch is, het voordeel daarentegen is dat bij gebruik van de intel de geforce uitgeschakeld wordt en geen stroom verbruikt. Bij Windows met automatische optimus heeft de geforce altijd nog wat stroom nodig.
Dank voor deze uitleg.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overcoat
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-09 15:46
Ben van plan de Asus N551JK-CN158H te kopen en wil daar een SSD (Crucial) inzetten. Nu lees ik overal dat daar http://hddcaddy.com/nl/asus-hdd-caddy/1018-asus-n551-hdd-caddy.html ingezet wordt.
In de topicstart wordt echter verwezen naar http://www.ebay.nl/itm/12-7mm-IDE-To-SATA-2nd-Hard-Drive-Caddy-For-Acer-Asus-Dell-Toshiba-Apple-Laptop-/130932351356?pt=LH_DefaultDomain_146&hash=item1e7c2d217c#shpCntId
Deze kost 9 euro en is 12,7 mm ..... Past deze caddy ook in de N551JK of gaat dat niet lukken?

En wat doen jullie met de overgebleven DVD speler, wissel je die zo nu en dan om met de HDD als je een DVDtje moet branden of heb je daar een externe case voor ofzo, of is dat niet nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
Heeft iemand al het wifi kaartje vervangen
Bij de N751JK ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyds
dimdam schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:41:
Heeft iemand al het wifi kaartje vervangen
Bij de N751JK ?
Ik zonet bij de N551JK, de wifi module vervangen met de Intel AC 7260 (AC + bluetooth).
Zal wel idem zijn als bij N751. Is heel eenvoudig te switchen dmv van 1 schroef.

[ Voor 11% gewijzigd door frankyds op 05-01-2015 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
frankyds schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:08:
[...]

Ik zonet bij de N551JK, de wifi module vervangen met de Intel AC 7260 (AC + bluetooth).
Zal wel idem zijn als bij N751. Is heel eenvoudig te switchen dmv van 1 schroef.
Dat zal dit kaartje wel zijn dan ? pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth
ik heb het klepje al los gehad voor SSD plaatsen er zitten 2 harde schijven in nu en plek voor M2 SSD
Maar kan de wifi module niet vinden , dan zal zeker de hele achterkant er af moeten ?
Foto's van berichten boven tonen de achterkant( foto's van VonFox :) ) blz 276
deze foto's zijn mooi van formaat , meer zie ik dus nog niet , dus vraag me af waar die zit die module :)
Wil graag 5 Ghz vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyds
dimdam schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:18:
[...]

Dat zal dit kaartje wel zijn dan ? pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth
ik heb het klepje al los gehad voor SSD plaatsen er zitten 2 harde schijven in nu en plek voor M2 SSD
Maar kan de wifi module niet vinden , dan zal zeker de hele achterkant er af moeten ?
Foto's van berichten boven tonen de achterkant( foto's van VonFox :) ) blz 276
deze foto's zijn mooi van formaat , meer zie ik dus nog niet , dus vraag me af waar die zit die module :)
Wil graag 5 Ghz vandaar
Ja klopt, deze is het.
De layout van de N751 ziet er idd wat anders uit, misschien dat vonFox u ermee kan helpen, of ergens een handleiding vinden?

Ik moet wel zeggen dat het wifi AC verhaal wel wat overroepen is. Theoretisch zal deze wel veel sneller gaan maar in de praktijk merk ik daar niet veel van. Aan de andere kant van het huis heb ik nog prima bereik via het 2,4ghz signaal terwijl de 5ghz het al opgeeft. Voor het bereik moet je het al zeker niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cm14
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-08 08:10
Inmiddels heb ik ook een NX500 binnen. Ik wilde eigenlijk het model met 512GB SSD, maar die is nergens te krijgen. Dus heb ik de NX500J met 256GB (en 8GB intern) genomen.

Configuratie is RAID0 met 2x een Sandisk SD6SP1M128G1102 128GB SSD.

Ik dacht: ik vervang die gewoon door 2 M.2 SSD's van 256GB en dan heb ik alsnog 512GB. Aangezien ik niet zoveel ervaring heb met modden als de meesten hier, liep ik wel tegen een probleem aan.

Om de onderkant te openen heb je een Torx T5 nodig.
Vervolgens krijg je de onderkant niet open. Hij lijkt nog ergens vast te zitten. Als ik de foto's van reviews op internet bekijk en dit vergelijk met wat ik "voel", lijkt het erop dat er 2 schroeven onder de steuntjes ("kussentjes") zitten. Ik heb Asus gebeld, maar die kunnen dat bevestigen noch ontkennen. De zgn. service guide hebben ze nog niet binnen.

Hoe verzin je dit??? Die steuntjes krijg ik, lijkt mij, nooit netjes weg en weer terug. Heeft iemand dit al geprobeerd?

Ook wilde ik het geheugen upgraden van 8GB naar 16GB. Echter als ik naar binnen spiek door de spleet die ik kan maken met die twee schroeven er nog in, lijkt het erop dat het geheugenslot al bezet is. Dat betekent dat er 2x 4GB in zit. En ik dus alleen maar die 4GB kan vervangen door 8GB en dan kom ik op 12.

Wat gebeurt er eigenlijk als ik daar gewoon 16GB in zet? Werkt het dan niet? Of heb ik dan 24GB waarvan 16GB in de praktijk bruikbaar is?

En heeft iemand er al Linux op draaien?
Mijn ervaringen met Ubuntu 14.10 live USB:
- wifikaart wordt niet herkend;
- toets voor vliegtuigmodus (Fn+F2) werkt niet. Je kunt vliegtuigstand wel softwarematig aan/uit zetten. Het ledje hiervoor geeft precies de verkeerde indicatie: aan als de vliegtuigstand uit staat en andersom;
- geluidskaart wordt (denk ik) niet herkend, geluid doet het in elk geval niet :)

Ik vermoed dat deze dingen wel (zeker op termijn) oplosbaar zijn, maar dat ik dan eerst een installatie op de SSD moet uitvoeren. Daar heb ik nog even mee gewacht omdat ik nog twijfel of ik de zaak open krijg en de SSD kan upgraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

frankyds schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:22:
[...]

Ja klopt, deze is het.
De layout van de N751 ziet er idd wat anders uit, misschien dat vonFox u ermee kan helpen, of ergens een handleiding vinden?

Ik moet wel zeggen dat het wifi AC verhaal wel wat overroepen is. Theoretisch zal deze wel veel sneller gaan maar in de praktijk merk ik daar niet veel van. Aan de andere kant van het huis heb ik nog prima bereik via het 2,4ghz signaal terwijl de 5ghz het al opgeeft. Voor het bereik moet je het al zeker niet doen.
De N751 doet ook 5 GHZ, maar niet AC. Ik heb 100/100 glas, en de Wifi is bijna net zo snel als bekabeld (op 5 ghz dus). Ik gebruik dus geen kabeltje meer.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg op het moment om mijn oude laptop te vervangen door een Asus N :)
Mbv de pricewatch kom ik uit op de volgende 2 modellen : klik .

Op zich identieke laptops. De N56 is iets ouder. Heeft iemand ervaring met beiden?

Als pluspunten heeft de N56 een duidelijker toetsenbord (contrast door zwarte toetsen). En de powerknop zit apart ipv op de plaats van de 'end' toets (zoals bij de N551).

De N551 heeft voor zover ik zie een betere GPU, maar dat is voor mij niet belangrijk.

Zie ik verder nog verschillen over het hoofd? Hoe verschilt bijvoorbeeld de bouwkwaliteit?

Ik wil er zelf een SSD en de AC7260 inzetten. Mag ik aannemen dat dat bij beide modellen op dezelfde wijze gaat?

Tips zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binscow
  • Laatst online: 13-08 22:23
Ik zou voor de N551 gaan, die heeft een geüpdatete vormgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overcoat
  • Laatst online: 03-09 15:46
Waarom ga je voor de Asus N56JN-CN090H ?
De Asus N551JK-CN157H heeft dezelfde specs maar is 50 euro goedkoper..

[ Voor 4% gewijzigd door overcoat op 07-01-2015 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
VonFoX schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:05:
[...]

De N751 doet ook 5 GHZ, maar niet AC. Ik heb 100/100 glas, en de Wifi is bijna net zo snel als bekabeld (op 5 ghz dus). Ik gebruik dus geen kabeltje meer.
Dat is raar heb jij dan de Qualcomm Atheros AR946X
Ik heb de Qualcomm Atheros ar9485wb-eg , en die heeft geen 5 Ghz :-(
Toch het verkeerde model gekocht :? Het is ook wel erg vaag welke verschillen er in zitten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
frankyds schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:22:
[...]

Ja klopt, deze is het.

ik heb de Qualcomm Atheros ar9485wb-eg niet echt een geweldige kaart met alleen 2,4 Ghz :F
Maar als ik hem wil vervangen moet hele achterkant los :|
Wil graag 5 Ghz omdat laptop voor de muur staat met erachter een asus router 5 Ghz dus lekker dichtbij en dus snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

overcoat schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 21:39:
Waarom ga je voor de Asus N56JN-CN090H ?
De Asus N551JK-CN157H heeft dezelfde specs maar is 50 euro goedkoper..
Omdat die niet te krijgen is bij mij in de buurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 22:58
@N1v3K

AH, op die fiets.
Ik zag trouwens ergens dat de n551 wat betreft koeling en speakers wat aangepast / verbeterd is tov oude model.
Ik zou dan ook voor de n551 serie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

dimdam schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 22:36:
[...]

Dat is raar heb jij dan de Qualcomm Atheros AR946X
Ik heb de Qualcomm Atheros ar9485wb-eg , en die heeft geen 5 Ghz :-(
Toch het verkeerde model gekocht :? Het is ook wel erg vaag welke verschillen er in zitten :?
Zit nu op mijn werk, maar zal vanavond type wel even posten.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cm14 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 08:57:
Inmiddels heb ik ook een NX500 binnen. Ik wilde eigenlijk het model met 512GB SSD, maar die is nergens te krijgen. Dus heb ik de NX500J met 256GB (en 8GB intern) genomen.
[...]
Gebruik jij de NX500 op 4k instelling? Heb je ook last van scaling issues (m.n. Outlook en windows)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
VonFoX schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 08:56:
[...]

Zit nu op mijn werk, maar zal vanavond type wel even posten.
Oké zou je dan ook ff kunnen kijken welk scherm je hebt merk en type , ben wel benieuwd :) zo langzamerhand wordt wel duidelijk welke verschillen er tussen de modellen zitten , heb er een gekocht was erg moeilijk om verschil te ontdekken !
Heb jou type ook overwogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

dimdam schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:45:
[...]

Oké zou je dan ook ff kunnen kijken welk scherm je hebt merk en type , ben wel benieuwd :) zo langzamerhand wordt wel duidelijk welke verschillen er tussen de modellen zitten , heb er een gekocht was erg moeilijk om verschil te ontdekken !
Heb jou type ook overwogen :)
Heb de Qualcomm Atheros AR946x, die doet dus ook 5 ghz. (goed en snel). Zit dus in de Asus N751JK-T7080H-i7-4710HQ, scherm is FHD WV. Weet niet zeker of dit IPS is, maar het scherm is erg goed en helder. En zeker beter dan de schermen op mijn werk.

[ Voor 27% gewijzigd door VonFoX op 08-01-2015 16:36 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
VonFoX schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 16:34:
[...]

Heb de Qualcomm Atheros AR946x, die doet dus ook 5 ghz. (goed en snel). Zit dus in de Asus N751JK-T7080H-i7-4710HQ, scherm is FHD WV. Weet niet zeker of dit IPS is, maar het scherm is erg goed en helder. En zeker beter dan de schermen op mijn werk.
Dat is mooi :) die had ik ook wel willen hebben :) ik moet nu hele achterkant verwijderen om de kaart te wisselen ;( Maar over het scherm ; kun je ff kijken wel type model het is ben heel benieuwd , en handig voor de mensen die nog een model van de N751 JK willen kopen , moet je ff bij apparaatbeheer kijken bij beeldschermen Eigenschappen , en dan bij tabblad Gebeurtenissen Tijdsstempel datum tijd monitor start , daar staat dan het type als het goed is , dit staat er bij mijn ; Device DISPLAY\LGD046C was configured.
dit is dus een LG ips paneel ; kun je die van jou ff posten ? Ben erg benieuwd :)
Mijn N751 is de ; pricewatch: Asus N751JK-T7120H

[ Voor 6% gewijzigd door dimdam op 08-01-2015 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Daar staat algemeen Pnp beeldscherm? Of het nu IPS is of niet, ik ben er blij mee :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
VonFoX schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 17:50:
Daar staat algemeen Pnp beeldscherm? Of het nu IPS is of niet, ik ben er blij mee :)
Ja daar ff op klikken en dan op tabblad Gebeurtenissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

dimdam schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 18:14:
[...]

Ja daar ff op klikken en dan op tabblad Gebeurtenissen
LGD046C.

Dus de N751JK-T7080H-i7-4710HQ heeft:

Qualcomm Atheros AR946x
LGD046C IPS

[ Voor 18% gewijzigd door VonFoX op 08-01-2015 18:15 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
VonFoX schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 18:14:
[...]
LGD046C.

Dus de N751JK-T7080H-i7-4710HQ heeft:

Qualcomm Atheros AR946x
LGD046C IPS
http://www.ultrabookreview.com/5255-asus-g771-review/ deze dus :) dit scherm is het :)
Nou dan had ik liever jou Wi-Fi kaart :)
Waar blinkt de pricewatch: Asus N751JK-T7120H dan in uit ? Niet in het wi-fi gedeelte in ieder geval

[ Voor 26% gewijzigd door dimdam op 08-01-2015 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

dimdam schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 18:17:
[...]

http://www.ultrabookreview.com/5255-asus-g771-review/ deze dus :) dit scherm is het :)
Nou dan had ik liever jou Wi-Fi kaart :)
Waar blinkt de pricewatch: Asus N751JK-T7120H dan in uit ? Niet in het wi-fi gedeelte in ieder geval
Is USB3 AC adapter niks dan ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
VonFoX schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 18:40:
[...]

Nee ik heb liever een vaste kaart in de laptop , ik berg hem op in een sleeve die precies past :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
cm14 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 08:57:

...
Ik zit in dezelfde situatie als jij, behalve dat ik de aankoop nog niet heb gedaan (kijk voorlopig nog even de kat uit de boom). Ik wil ook graag de 512GB/16GB versie. Het zou voor mij zelfs geen probleem zijn om direct na aanschaf van een 256GB/8GB deze zelf te upgraden ware het niet dat er maar 4GB RAM op het moederbord gesoldeerd is. Dit zorgt ervoor dat je met 8GB in je DIMM slot je maar 12 GB hebt (Ik denk niet dat 16 GB DIMM's ondersteund worden). Daar komt weer bij dat je met 4GB + 8GB je ofwel single channel draait of asynchroon dual channel waarbij alleen de eerste 4GB van de 8GB DIM in dual channel draait.

Over het openen van de case:
http://www.notebookcheck....book-Review.130796.0.html
Maintenance

The bottom cover of the NX500 is secured with small Torx screws, two of them are underneath the rear support feet. Loosen them, and lift the bottom cover to gain easy access to: WLAN module (mSATA), SSD (M.2), a free M.2 slot (for a second SSD), fans (for cleaning), CMOS battery, memory module (144 pins) and obviously the battery.
Verder heeft ultrabookreview nog een paar goede foto's van de binnenkant:
http://www.ultrabookrevie...sus-zenbook-nx500-review/

Hou er rekening mee dat de twee M.2 sloten niet gelijk zijn. Het primaire slot is 2280 en ondersteunt SATA en PCIe x4. Het tweede slot is waarschijnlijk 2260 (dus 2 CM korter) en ondersteunt in ieder geval SATA, maar het is mij nog onduidelijk of er ook een PCIe verbinding is en zoja, hoe breed.

Een eerste ervaring met Linux:
http://forum.notebookrevi...nx500-40.html#post9884529
Verder wel een interessant topic, een van de weinige plaatsen waar over deze laptop gediscusseerd wordt.
Alhoewel het juist na de release een beetje minder is geworden.

Zelfs ben ik een beetje teleurgesteld om het volgende (Ik heb em nog niet dus alles is gebaseerd op online informatie):
  • Leverbaarheid: de 512GB/16GB lijkt niet geleverd te worden in europa. Kom op zeg Asus...
  • Performance: De NX500 doet het minder goed dan de meeste concurrenten met dezelfde hardware, waarschijnlijk door warmteproblemen. Turbo boost wordt weinig benut.
  • Idle verbruik: idle verbruik ligt een stuk hoger dan die van concurrenten.
  • Upgradebaarheid van de 256GB/8GB versie: Deze laptop is eigenlijk niet te upgraden zonder bestaande onderdelen permanent te verwijderen. Met 4GB RAM op het moederbord kan de laptop maar tot 12GB geupgradet worden. De 2 x 128GB SSD's zijn ook niet ideaal omdat ze beide M.2 slots bezet houden. Veel beter was een 256 GB Samsung PCIe SSD.
  • Bouwkwaliteit: over het algemeen goed maar er zijn meldingen van een krakend (disfunctioneel) touchpad en van lijmresten bij het scherm. Hoe groot dit probleem is weet ik niet.
Al met al is de prijs hoog voor een laptop dat nog steeds een compromis is (voor mij), zeker de 256GB/8GB versie die hier verkocht wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Sphere- op 09-01-2015 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
VonFoX schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 18:40:
[...]

Nou intel wifi kaartje zit er in , hele laptop los gehad :) ik wel te doen goed opletten hoe je hem los haalt weet nu precies hoe die open moet :)
nu heb ik mooi dubbele snelheid op 5 GHz :)

[ Voor 5% gewijzigd door dimdam op 10-01-2015 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyds
Onder linux (Ubuntu 14.10) heeft het Intel AC7260 kaartje power saving ondersteuning, dat is niet het geval bij het Atheros kaartje. Met laptop-mode-tools wordt dit actief afhankelijk van aan stroom of batterij, samen met talrijke aantal optimalisaties. Scheelt terug wat batterij want wifi verbruikt toch aanzienlijk stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

dimdam schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 01:21:
[...]

Nou intel wifi kaartje zit er in , hele laptop los gehad :) ik wel te doen goed opletten hoe je hem los haalt weet nu precies hoe die open moet :)
Hopelijk kunnen andere mensen door ons 'onderzoek' een goede keuze maken.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
VonFoX schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 12:01:
[...]
Hopelijk kunnen andere mensen door ons 'onderzoek' een goede keuze maken.
Dat hoop ik ook :) Ik ben nog steeds benieuwd welke verschillen er nog meer tussen de N751JK-T7080H en de N751JK-T7120H zitten dit wordt wel duidelijk dit jaar :) misschien dat in het geheugen ook nog verschil zit ? Weet nu wel hoe die er van binnen uit ziet :) Ik ben er wel zeer tevreden over de N751JK-T7120H :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Laatst online: 22-08 19:30
Op dit moment nogal een probleem met een beeldscherm die aan het flikkeren is. Ik gebruik pricewatch: Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart in combinatie met pricewatch: Asus X5QSF-S1123V. Krijg heel vaak, bijvoorbeeld bij gewoon internetten, dat beide beelschermen gaan flikkeren en dat ze uiteindelijk helemaal zwart worden. Dan loopt mij pc vaak half vast of zelfs helemaal.

Dit gebeurt niet als ik het externe beelscherm niet heb aangesloten! Had al ergens gelezen dat het aan de kloksnelheid van iets kan liggen. Stond alleen niet bij of ze de GPU of CPU bedoelde :( Btw, het flikkeren gebeurt niet als ik een spel aan het draaien ben, want dan moet de pc natuurlijk meer trekken. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
dimdam schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 01:21:
[...]

Gisteren heb ik ook een N751JK binnen gekregen maar heb je misschien tips of eventueel foto's hoe die achterkant eraf moet want in die van mij zit zo'n single band Atheros kaartje erin en ik die snelheid waardeloos vind. Heb al een Intel 7260 AC wifi kaartje hier liggen maar ik kom er niet helemaal uit welke schroefjes los moeten van de achterkant, dus ik zou het zeer waarderen als je wat tips hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
Roel1966 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 17:34:
[...]

Gisteren heb ik ook een N751JK binnen gekregen maar heb je misschien tips of eventueel foto's hoe die achterkant eraf moet want in die van mij zit zo'n single band Atheros kaartje erin en ik die snelheid waardeloos vind. Heb al een Intel 7260 AC wifi kaartje hier liggen maar ik kom er niet helemaal uit welke schroefjes los moeten van de achterkant, dus ik zou het zeer waarderen als je wat tips hebt.
Oké welk type heb je dan ? :) zal zo alles in woord ff uitleggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
dimdam schreef op zondag 11 januari 2015 @ 19:48:
[...]

Oké welk type heb je dan ? :) zal zo alles in woord ff uitleggen ;)
Hardstikke fijn als je dat wilt doen en het gaat om de N751JK-T7120H maar ik denk ook wel dat al die versies van de N751JK qua demontage van die achterkant hetzelfde zullen zijn. Het is in elk geval de versie met 8 GB intern geheugen, i7 4710HQ, Nvidia GTX850M en een 750 GB 7200 rpm Hitachi harddisk. En tja dan dat flut Atheros single band kaartje terwijl ik een Asus RT-AC66U router heb dus een beetje frustrerend dat ik maar met pijn en moeite rond de 30 Mb haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
Roel1966 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 19:59:
[...]

Hardstikke fijn als je dat wilt doen en het gaat om de N751JK-T7120H maar ik denk ook wel dat al die versies van de N751JK qua demontage van die achterkant hetzelfde zullen zijn. Het is in elk geval de versie met 8 GB intern geheugen, i7 4710HQ, Nvidia GTX850M en een 750 GB 7200 rpm Hitachi harddisk. En tja dan dat flut Atheros single band kaartje terwijl ik een Asus RT-AC66U router heb dus een beetje frustrerend dat ik maar met pijn en moeite rond de 30 Mb haal.
Accu verwijderen en klep harddisk en harddisk en of SSD verwijderen ! :)
Dat is mooi ik heb de zelfde :) Dus hele achterkant los eerst alle rubberen voeten weg en 2 rubberen dopjes daar zitten ook schroeven onder alle ! schroeven verwijderen ook hele kleine schroefjes in accu vak en klein schroefje in het midden aan de kant van dvd drive die houd dvd drive op zijn plaats drive is uitschuifbaar voor je achterkant verwijderd eerst ! stekertje van audio verwijderen die zit langs geheugen naam is J3703 verbonden met achter kant daar kun je al bij zonder achterkant te verwijderen dvd drive er uit schuiven en achter dvd drive zitten nog 3 schroeven die ook verwijderen nu kan achterkant los gewoon voorzichtig met nagel er tussen en langzaam voorzichtig gehele achter zijde los wippen , als achterkant weg is kun je dit aan houden :) productreview: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth review door DM89
Laat je ff weten of dit gelukt is :)
Ik haal met het Intel kaartje 50 down en 50 up :) maar dat ook de snelheid die ik via glasvezel binnen krijg :) Dus goed :)

[ Voor 6% gewijzigd door dimdam op 11-01-2015 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
dimdam schreef op zondag 11 januari 2015 @ 20:24:
[...]
Ik haal met het Intel kaartje 50 down en 50 up :) maar dat ook de snelheid die ik via glasvezel binnen krijg :) Dus goed :)
Hardstikke bedankt voor de tips want ik had al een vaag vermoeden dat er nog schroefjes ergens verborgen zaten maar ik had zoiets van ik ga niet eerst al die rubbers eraf plukken als het niet nodig is. Nu ik van jou weet dat er schroefjes onder zitten loont dat gepruts zich wel en ook b.v. dat audio bandkabeltje is goed dat je dat nog extra erbij schrijft. Zijn toch vaak van die dingen waar je dan pas achterkomt als het bijna net te laat is en zo'n kabeltje de vernieling in geholpen word.

Ik ga er in elk geval vanavond ( vannacht misschien ) aan sleutelen en laat je zeker weten of het gelukt is !

Trouwens toevallig heb ik precies hetzelfde Intel kaartje als in de link, Intel 7260 AC met bluetooth, en ik eerst een N551JK had waarin ik dat kaartje al eens in uitgeprobeerd heb. Bij die N551JK gaat dat veel gemakkelijker omdat je daar via het harddiskvak erbij komt. Maar ik haal dan via ZIggo alles in 1 extra 170 down en rond de 18 up, dus dat was bijna de maximale snelheid wat ik ook via de gewone kabel haal.

Uiteraard nogmaals thanx !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
Roel1966 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 20:33:
[...]

Hardstikke bedankt voor de tips want ik had al een vaag vermoeden dat er nog schroefjes ergens verborgen zaten maar ik had zoiets van ik ga niet eerst al die rubbers eraf plukken als het niet nodig is. Nu ik van jou weet dat er schroefjes onder zitten loont dat gepruts zich wel en ook b.v. dat audio bandkabeltje is goed dat je dat nog extra erbij schrijft. Zijn toch vaak van die dingen waar je dan pas achterkomt als het bijna net te laat is en zo'n kabeltje de vernieling in geholpen word.

Ik ga er in elk geval vanavond ( vannacht misschien ) aan sleutelen en laat je zeker weten of het gelukt is !

Trouwens toevallig heb ik precies hetzelfde Intel kaartje als in de link, Intel 7260 AC met bluetooth, en ik eerst een N551JK had waarin ik dat kaartje al eens in uitgeprobeerd heb. Bij die N551JK gaat dat veel gemakkelijker omdat je daar via het harddiskvak erbij komt. Maar ik haal dan via ZIggo alles in 1 extra 170 down en rond de 18 up, dus dat was bijna de maximale snelheid wat ik ook via de gewone kabel haal.

Uiteraard nogmaals thanx !!
Ja dat klopt want ik zat te prutsen ene kant los dacht andere kant ook zo los niet dus dvd drive eruit en wat blijkt zitten daar nog 3 schroeven 8)7 rubberen dopjes moet je voorzichtig verwijderen met een kleine schroevendraaier want deze kleine dopjes zijn lang ! met nagel zijn ze zo kapot ;w dus echt heel makkelijk is het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
dimdam schreef op zondag 11 januari 2015 @ 20:57:
[...]

Ja dat klopt want ik zat te prutsen ene kant los dacht andere kant ook zo los niet dus dvd drive eruit en wat blijkt zitten daar nog 3 schroeven 8)7 rubberen dopjes moet je voorzichtig verwijderen met een kleine schroevendraaier want deze kleine dopjes zijn lang ! met nagel zijn ze zo kapot ;w dus echt heel makkelijk is het niet :)
Ik kon niet wachten dus ben ik toch maar eraan begonnen maar inderdaad, die rubberen dopjes is een gepruts pff maar ik heb ook maar een klein schroevendraaiertje gebruikt. Bij die dvd drive wist ik al want dat is bij 9 van de 10 laptops dat daar nog schroefjes onder zitten verstoken.

Maar ik ben nu in elk geval zover dat alle schroefjes eruit zijn, althans, even nog inspecteren en dan de kap eraf. Ik zal in elk geval even paar foto's ervan schieten wat misschien voor anderen dan ook gemakkelijk is en ze hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
dimdam schreef op zondag 11 januari 2015 @ 20:24:
[...]
Ik zou je even laten weten of het gelukt is en de laptop ondertussen weer netjes in elkaar zit en het Intel kaartje uitstekend werkt. Even zonet een test via Ziggo speedtest gedaan ( gaat via Ookla ) en ik 177 Mbps down en 16 Mbps up haal dus zeer netjes. Verbinding vanaf de router ( Asus RT-AC66U met Merlin ) is zo rond de 860 Mbps en op pak weg tussen de 8 a 10 meter vanaf de router en dan 1 etage hoger is het signaal bijna op max.

Maar ik ben het helemaal met je eens dat dit niet iets is wat je even snel doet en je toch wel wat meer ervaring moet hebben met het sleutelen aan laptops. Ook altijd wel zo handig als je genoeg gereedschap er voor liggen hebt want voor de plastic achterkant los te klikken heb ik zo'n handig plastic spateltje. In elk geval dus dankzij jou zeer waardevolle tips is het goed gelukt en ben ik blij met nu een perfect wifi signaal.

Heb trouwens verder de harddisk verplaatst en er een Samsung 840 EVO 250 GB bij gezet en alles gecloned wat op zich prima ging. Wel dan voor de zekerheid op een ander externe harddisk nog een reserve clone gezet voor het geval dat.

O ja, nog eventjes voor de mensen die willen weten wat voor scherm in de N751JK-T7120H zit, hier eventjes de precies type namelijk lp173wf4-spd1 , althans dan in de laptop die ik heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
Roel1966 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 23:07:
[...]

Ik zou je even laten weten of het gelukt is en de laptop ondertussen weer netjes in elkaar zit en het Intel kaartje uitstekend werkt. Even zonet een test via Ziggo speedtest gedaan ( gaat via Ookla ) en ik 177 Mbps down en 16 Mbps up haal dus zeer netjes. Verbinding vanaf de router ( Asus RT-AC66U met Merlin ) is zo rond de 860 Mbps en op pak weg tussen de 8 a 10 meter vanaf de router en dan 1 etage hoger is het signaal bijna op max.

Maar ik ben het helemaal met je eens dat dit niet iets is wat je even snel doet en je toch wel wat meer ervaring moet hebben met het sleutelen aan laptops. Ook altijd wel zo handig als je genoeg gereedschap er voor liggen hebt want voor de plastic achterkant los te klikken heb ik zo'n handig plastic spateltje. In elk geval dus dankzij jou zeer waardevolle tips is het goed gelukt en ben ik blij met nu een perfect wifi signaal.

Heb trouwens verder de harddisk verplaatst en er een Samsung 840 EVO 250 GB bij gezet en alles gecloned wat op zich prima ging. Wel dan voor de zekerheid op een ander externe harddisk nog een reserve clone gezet voor het geval dat.

O ja, nog eventjes voor de mensen die willen weten wat voor scherm in de N751JK-T7120H zit, hier eventjes de precies type namelijk lp173wf4-spd1 , althans dan in de laptop die ik heb staan.
Dat is mooi dat het gelukt is :) ik heb ook een SSD gemonteerd wel hele nieuwe installatie gedaan i.v.m. optimaliseren SSD , is beter dan clone die schijf van 750 gig compleet gewist heb originele software niet meer nodig ! Heb wel bij installatie alleen SSD erin gezet anders krijg je een conflict met besturingssysteem van originele schijf :)

Voor de rest scherm en andere dingen zie vorige post , aankomende week nog de zelfde laptop bestellen voor iemand en ook van SSD voorzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cm14
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:30:
[...]

Gebruik jij de NX500 op 4k instelling? Heb je ook last van scaling issues (m.n. Outlook en windows)?
Ik gebruik inderdaad de 4k instelling. Was één van de redenen waarom ik deze laptop koos, dus ik wil hem zeker niet op HD zetten.

Ik moet zeggen dat de scaling in Windows 8.1 me meevalt na wat ik allemaal voor negatiefs had gelezen. Tekst is goed leesbaar en scherp, het gaat mis in bijv. Firefox waar de icoontjes duidelijk geschaald zijn en dus minder scherp dan de rest. (Wel goed afleesbaar en qua grootte in verhouding dus.) Ik ga er vanuit dat dit soort akkefietjes de komende tijd wel worden opgelost aangezien 4K wel steeds meer zal komen.

Echt mis gaat het nog bij Flash. In bijv. een videoplayer zijn de bedieningsknoppen piepklein. Flash kom je steeds minder tegen, bij Youtube heb ik de HTML5 player aangezet en dus geen last meer.

Outlook gebruik ik niet, dus geen ervaring mee.

Overigens gaat het in Ubuntu 14.10 perfect. Je kunt het schalen aanpassen naar wens (itt Windows waar het "groot" of "klein" is) en alles schaalt dan netjes mee en is scherp. Ik gebruik 90% van de tijd Linux dus voor mij is het sowieso niet zo'n issue :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cm14
Sphere- schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 21:23:
[...]

Ik zit in dezelfde situatie als jij, behalve dat ik de aankoop nog niet heb gedaan (kijk voorlopig nog even de kat uit de boom). Ik wil ook graag de 512GB/16GB versie. Het zou voor mij zelfs geen probleem zijn om direct na aanschaf van een 256GB/8GB deze zelf te upgraden ware het niet dat er maar 4GB RAM op het moederbord gesoldeerd is. Dit zorgt ervoor dat je met 8GB in je DIMM slot je maar 12 GB hebt (Ik denk niet dat 16 GB DIMM's ondersteund worden). Daar komt weer bij dat je met 4GB + 8GB je ofwel single channel draait of asynchroon dual channel waarbij alleen de eerste 4GB van de 8GB DIM in dual channel draait.
Dat heb je goed gezien, ik had het van tevoren niet in de gaten. In de Pricewatch staat bij de specificaties max. geheugen 16GB maar dat ga je dus niet redden. IMHO is dit echt een domme ontwerpfout om maar 4GB on board te monteren.
Over het openen van de case:
http://www.notebookcheck....book-Review.130796.0.html

[...]

Verder heeft ultrabookreview nog een paar goede foto's van de binnenkant:
http://www.ultrabookrevie...sus-zenbook-nx500-review/
Geweldig, dit had ik zelf moeten kunnen vinden :)
Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat je hem zo moet openen.
Hou er rekening mee dat de twee M.2 sloten niet gelijk zijn. Het primaire slot is 2280 en ondersteunt SATA en PCIe x4. Het tweede slot is waarschijnlijk 2260 (dus 2 CM korter) en ondersteunt in ieder geval SATA, maar het is mij nog onduidelijk of er ook een PCIe verbinding is en zoja, hoe breed.

[...]

Zelfs ben ik een beetje teleurgesteld om het volgende (Ik heb em nog niet dus alles is gebaseerd op online informatie):
  • [...]
  • Upgradebaarheid van de 256GB/8GB versie: Deze laptop is eigenlijk niet te upgraden zonder bestaande onderdelen permanent te verwijderen. Met 4GB RAM op het moederbord kan de laptop maar tot 12GB geupgradet worden. De 2 x 128GB SSD's zijn ook niet ideaal omdat ze beide M.2 slots bezet houden. Veel beter was een 256 GB Samsung PCIe SSD.
  • [...]
Je kan wel de RAID0 uitzetten in het BIOS en dan zelf een 256 GB Samsung PCIe SSD plaatsen. En dan de tweede standaard SSD van 128 GB laten zitten.

Ik heb zelf besloten de 2x 128GB = 256 GB te laten zitten. Mijn oude laptop heb ik eens flink opgeschoond en waar ik dacht 200 GB nodig te hebben, kan ik nu af met 100 GB :)
Voor opslag heb ik een NAS in gebruik, dus vandaar.

Qua geheugen kijk ik het ook eerst eens aan met 8 GB.
  • Bouwkwaliteit: over het algemeen goed maar er zijn meldingen van een krakend (disfunctioneel) touchpad en van lijmresten bij het scherm. Hoe groot dit probleem is weet ik niet.
Hier heb ik helemaal geen last van. (Anders was hij ook direct teruggegaan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolthoff84
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-05 19:35
Vandaag mijn N571JK N751JK mogen ontvangen en er een Samsung XP941 in mogen zetten. Moet zeggen dat het installeren vrij eenvoudig ging, Windows stond er na een paar minuten weer op. Voelt zeer rap aan.

Ook maar even een kleine benchmark gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://s2.postimg.org/iz0uv19l1/hdd.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door kolthoff84 op 25-01-2015 20:43 . Reden: 5 en 7 andersom ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-09 11:44
@cm14
Ik lees dat jij ook een NX500 hebt. Heb jij ook het probleem dat de CPU op de accu niet verder komt als 800mhz? Ik ben al met energiebeheer bezig geweest maar dat lost niks op helaas.

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 23:22
Ik heb een Asus N56, met uiteraard een lader erbij.
Nu sleep ik regelmatig heen en weer tussen studentenkamer en thuis-thuis met laptop en lader. Steeds als ik hem in een volle tas prop denk ik "hmmz, dat kan nooit goed zijn voor lader/kabel". Ik zou een tweede lader willen kopen. Maar wat is verstandig? Een originele lader kopen (die behoorlijk prijzig zijn) of een generic lader kopen, die past bij de N56, maar die wel stukken goedkoper is?

Loop ik (grote) kans op beschadiging aan de laptop door een generic lader? Zoiets als deze dus: http://www.ebay.com/itm/E...ain_0&hash=item3f433e04a1

[ Voor 14% gewijzigd door yannickie111 op 18-01-2015 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een degelijke laptoptas misschien? Voor een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 13:09

WCA

Ik heb al een tijd een N76, nu heb ik een probleem. De batterij zit vast. Het schuifje om de batterij eruit te halen zit in het midden vast. Iemand het zelfde probleem? Toen ik de laptop net kocht, het probleem gehad, en gelijk omgeruild voor een nieuwe bij de Mediamarkt, maar nu heb ik het probleem alweer, en ik wil hem liever niet opsturen... Iemand een idee hoe dit kan, of hoe ik het kan oplossen? Ik zal vanavond even een foto maken.

[ Voor 4% gewijzigd door WCA op 19-01-2015 14:47 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Laatst online: 02-09 23:22
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2015 @ 14:21:
Een degelijke laptoptas misschien? Voor een paar tientjes.
Ik heb een prima laptoptas van Thule. Maar ik prop meer in mijn tas dan alleen laptop en lader. Van daar dat ik liever een tweede lader koop. Maar zit er verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
kolthoff84 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 22:20:
Vandaag mijn N571JK mogen ontvangen en er een Samsung XP941 in mogen zetten.
Ik gok erop dat je de 5 en de 7 per ongeluk verwisselt hebt en je de N751JK bedoeld, maar goed om te lezen dat die Samsung M2 ssd werkt. ZIt er zelf ook aan te denken om misschien die M2 ssd erin te gaan zetten maar ik had nog een Samsung EVO liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolthoff84
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-05 19:35
Roel1966 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 20:20:
[...]

Ik gok erop dat je de 5 en de 7 per ongeluk verwisselt hebt en je de N751JK bedoeld, maar goed om te lezen dat die Samsung M2 ssd werkt. ZIt er zelf ook aan te denken om misschien die M2 ssd erin te gaan zetten maar ik had nog een Samsung EVO liggen.
Klopt, het is inderdaad de N751JK :) , de T7120H om precies te zijn. Ik moet zeggen dat die m2 t.o.v. een gewone ssd (die in mijn desptop zit) gevoelsmatig nog behoorlijk is. Het was wel even gokken of het allemaal zou lukken, aangezien de informatie van zowel ASUS over het m.2 slot, als samsung over de ssd minimaal is. Gelukkig past het allemaal en is het compatibel na een bios update en wat settings veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hattorihanzo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-05-2024
Zaterdag heb ik een Asus N551JK-CN157H binnen gekregen. Deze heeft zowel een Samsung IPS scherm als Intel AC7260 Wifi. Vanaf woensdag is deze met de BTW actie bij Media Markt online te koop. Voor 743 euro geen geld voor zo'n laptop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvG
  • Laatst online: 05-09 10:51
hattorihanzo schreef op maandag 26 januari 2015 @ 07:32:
Zaterdag heb ik een Asus N551JK-CN157H binnen gekregen. Deze heeft zowel een Samsung IPS scherm als Intel AC7260 Wifi. Vanaf woensdag is deze met de BTW actie bij Media Markt online te koop. Voor 743 euro geen geld voor zo'n laptop!
Dat is waar ik al een week op wacht! Ik hoop dat alles goed gaat met die actie. Momenteel kost het apparaat bij Dixons overigens 799 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorito
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-08-2018
Ik heb sinds een week eindelijk de Asus N551JK-CN157H binnen. Hij was niet op voorraad leverbaar bij Mediamarkt dus bijna een maand op gewacht.

Nu heb ik hem binnen en ben over het algemeen wel tevreden. Alleen is hij dus startklaar gemaakt (door mediamarkt) en staat er een heleboel zooi op die ik niet nodig heb. Als ik windows open heb staan en voor de rest niks doe, gebruik ik al 20% van mijn geheugen.

Ik kan niet snel zien of er een recovery partitie is aangemaakt dus als ik formateer, heb ik dan nog wel windows? of moet ik windows 8.1 aanschaffen? Hoe moet ik nu een schone laptop krijgen? Ik ben een beetje bang dat ik het verpest... Iemand een stap voor stap handleiding of iets waarbij het heel duidelijk word aangegeven voor een leek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 23:31
Sinds een week of 3 nu ook eigenaar van een Asus N751JK.
Ben er erg tevreden mee, maar aan één ding kon ik maar niet wennen.

De missende END-key rechtsboven het toetsenbord...

Van links naar rechts is er de HOME key, de PAGEUP key, de PAGEDOWN key. Maar op de plek waar dan de END key zou moeten zitten, is er de knop om de laptop in en uit te schakelen.
Omdat ik de HOME en END key erg veel gebruik, en de PAGEUP en PAGEDOWN keys bijna nooit, heb ik de PAGEUP key met SharpKeys veranderd naar een END key.

Wellicht ook een tip voor anderen die tegen hetzelfde als mij aanlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hattorihanzo
colorito schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:51:
Ik heb sinds een week eindelijk de Asus N551JK-CN157H binnen. Hij was niet op voorraad leverbaar bij Mediamarkt dus bijna een maand op gewacht.

Nu heb ik hem binnen en ben over het algemeen wel tevreden. Alleen is hij dus startklaar gemaakt (door mediamarkt) en staat er een heleboel zooi op die ik niet nodig heb. Als ik windows open heb staan en voor de rest niks doe, gebruik ik al 20% van mijn geheugen.

Ik kan niet snel zien of er een recovery partitie is aangemaakt dus als ik formateer, heb ik dan nog wel windows? of moet ik windows 8.1 aanschaffen? Hoe moet ik nu een schone laptop krijgen? Ik ben een beetje bang dat ik het verpest... Iemand een stap voor stap handleiding of iets waarbij het heel duidelijk word aangegeven voor een leek.
Heb jij ook dat je trackpad klikt als je hem aanraakt? Alsof deze los zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:26
Weet iemand of de N751JK-T7124H ook gewoon een ips scherm heeft is het Media Markt model had het bij hun nagevraagd en die zeiden van niet maar lijkt me vreemd dat 1 model in serrie geen ips scherm heeft. Zit de media markt fout of klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorito
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-08-2018
hattorihanzo schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 08:57:
[...]

Heb jij ook dat je trackpad klikt als je hem aanraakt? Alsof deze los zit?
Nee. Ik had nog in de winkel gekeken en zag dat daar een model stond waarvan ik de trackpad ook erg los vond zitten. Hoopte nog dat het niet zo zou horen en gelukkig heeft de mijne het (nog) niet. Ik zou toch even terug gaan dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hattorihanzo
colorito schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:46:
[...]

Nee. Ik had nog in de winkel gekeken en zag dat daar een model stond waarvan ik de trackpad ook erg los vond zitten. Hoopte nog dat het niet zo zou horen en gelukkig heeft de mijne het (nog) niet. Ik zou toch even terug gaan dan.
Dat ga ik zeker doen dan, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppatrick schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:43:
Weet iemand of de N751JK-T7124H ook gewoon een ips scherm heeft is het Media Markt model had het bij hun nagevraagd en die zeiden van niet maar lijkt me vreemd dat 1 model in serrie geen ips scherm heeft. Zit de media markt fout of klopt dit?
Volgens mij hebben ze allemaal een IPS scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik zit er aan te denken om de ASUS N551JK-CN157H bij mediamarkt te halen morgen.

Nu wil ik ook een SSD erin zetten door middel van een hdd caddy ipv het optische station.

Is het makkelijk om windows hierop over te zetten? Wat is de beste manier?

Ik wilde het doen volgens deze manier: http://lifehacker.com/583...hout-reinstalling-windows

Of gewoon herstel disk/usb aanmaken, ssd op de plaats van de hdd doen en dan door middel van recovery disk windows installeren en vervolgens de oude hdd in de caddy plaatsen?

Klopt het ook dat dit model altijd een IPS scherm en intel wifi kaartje heeft? (beiden voor mij zeer belangrijk).

[ Voor 14% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 27-01-2015 13:19 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PredNL
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-03-2024

PredNL

Help!

Nice! De N551JK-CN157H is van 899,- naar 799,95,- gedropt bij de mediamarkt nog kort voor de btw actie en er gaat nog eens btw van af dus 661 euro!

Best bang for buck laptop die je kan vinden op dit moment!

Asus N551JK-CN157H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:57

jasjenl

Liab A Tymo

Dan wordt het inderdaad wel een interessante aanbieding... Die btw actie werkt ook via de webshop?
<edit>
Ja, ook via de webshop dus :)

[ Voor 16% gewijzigd door jasjenl op 27-01-2015 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Alleen pech als de laptop eerst weer verhoogd zou worden naar 899. Dat is even afwachten. In dat geval zou ik hem skippen (door de slechte recencies van de mm website hier, dan haal ik hem liever ergens anders). Helaas hadden ze dit model niet bij mijn lokale MM (middelburg).

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
Ik wil graag een n751 gaan aanschaffen de duurste N751 heeft 4 gb videokaart geheugen ipv 2 gb, ga je dat verschil merken met foto en video bewerking? Hoeveel verschil merk je prijs verschil is toch bijna 300 euro. Weet niet helemaal zeker of ik deze vraag hier mag stellen maar dacht hier zitten de meeste kenners van deze laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
kolthoff84 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 20:42:
[...]

Klopt, het is inderdaad de N751JK :) , de T7120H om precies te zijn. Ik moet zeggen dat die m2 t.o.v. een gewone ssd (die in mijn desptop zit) gevoelsmatig nog behoorlijk is. Het was wel even gokken of het allemaal zou lukken, aangezien de informatie van zowel ASUS over het m.2 slot, als samsung over de ssd minimaal is. Gelukkig past het allemaal en is het compatibel na een bios update en wat settings veranderen.
net de Asus N751JK-T7124H Media markt btw actie :) gekocht
Wil er de zelfde ssd ( een Samsung XP941 ) in zetten met m2 slot , maar welke settings moet ik aanpassen ? en welke versie heb je gekocht ? en van welk schroefje gebruikt gemaakt ?
Heb je het over settings in Bios ?

[ Voor 7% gewijzigd door dimdam op 29-01-2015 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
hattorihanzo schreef op maandag 26 januari 2015 @ 07:32:
De Asus N551JK-CN157H is/was zelfs € 661,81.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
frankyds schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 14:51:
[...]

Heel verwarrend allemaal. Ik gok dat bij bepaalde panelen de vermelding IPS niet mag gebruikt worden voor (LG) trademark omdat techniek misschien iets afwijkt (geen idee). Diverse fabrikanten hebben een variant op de IPS technologie. Maar indien het niet vermeld staat op eigenschappen & doos, is het moeilijk om te achterhalen of het een TN of 'IPS' paneel is. Ik had dit ook aan Alternate voorgelegd, op hun site spreken ze namelijk helemaal niet van IPS, maar in hun interne documenten staat dat de 15 inches de eigenschap 'Zero Bright Dot' heeft, wat op de Asus site staat vermeld bij IPS paneel. Daarmee misschien handig om dit eerst te verifieren indien er niets wordt vermeld op de verpakking.

PS: Het TN paneel die ik eerst had in de N751JK was wel een degelijk goed TN paneel, ik had het eerst niet door totdat ik het scherm verticaal wat dichtklapte, dan kan je het verschil goed zien tussen TN en IPS.
Welk model heb je teruggestuurd ? N751JK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyds
dimdam schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 21:07:
[...]

Welk model heb je teruggestuurd ? N751JK
yeps idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
Ik bedoel wat komt er achter de N751JK ............. er zijn zoveel modellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyds
dimdam schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 21:29:
[...]

Ik bedoel wat komt er achter de N751JK ............. er zijn zoveel modellen :)
Asus N751JK-T4160H-BE Azerty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
frankyds schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 21:31:
[...]

Asus N751JK-T4160H-BE Azerty
oké bedankt , dat vraag ik omdat ik net bij Media markt deze gekocht heb Asus N751JK-T7124H voor 826.31 , maar hij is al uitverkocht nu .Dan is het maar weer afwachten wat ik in dit model aantref :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Het enige wat ik mij afvraag is hoe luid de N551JK (-CN157H) is met een SSD erin, met Office werk en browsen?

Ik hou van een Notebook die minimaal geluid maakt. Ik snap dat als je gaat gamen, dat dit omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclom
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-11-2021
dimdam schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 21:35:
[...]

oké bedankt , dat vraag ik omdat ik net bij Media markt deze gekocht heb Asus N751JK-T7124H voor 826.31 , maar hij is al uitverkocht nu .Dan is het maar weer afwachten wat ik in dit model aantref :)
Vanavond een N751JK-T7124H opgehaald bij de MM in Amersfoort.
Op de doos staat geen IPS, maar alleen LED FHD WV.

Beetje een gok dus, maar ben toch maar gezellig 3 kwartier in de rij voor de kassa gaan staan...
Goed nieuws, scherm is de LGD046C !

Blijft vaag...., maar lijkt erop dat alleen het Samsung scherm IPS "mag" heten.

[ Voor 6% gewijzigd door Cyclom op 29-01-2015 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclom
Nog even over de N751JK-T7124H van de Media Markt en de verschillen tov de N751JK-T7129H.
Het prijsverschil is 300 EU (zonder de btw-actie)...

De MM "verkopert" wist zeker dat er in 24H geen plaats/connector was om er een SSD bij te plaatsen. Leek mij stug aangezien het de zelfde kast is, maar ja dat 300 EU prijsverschil moet toch ergens inzitten...

Inmiddels heb ik 'm opengeschroefd en er is wel gewoon plaats voor een SSD of 2e HDD (nog niet getest).
Ik vermoed dat de 29H naast de 256GB SSD alleen het "echte" Samsung IPS scherm heeft, maar verder geen verschillen. Verklaart het grote prijsverschil niet maar misschien alleen een marketing-dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
Cyclom schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 02:40:
Nog even over de N751JK-T7124H van de Media Markt en de verschillen tov de N751JK-T7129H.

De MM "verkopert" wist zeker dat er in 24H geen plaats/connector was om er een SSD bij te plaatsen. Leek mij stug aangezien het de zelfde kast is, maar ja dat 300 EU prijsverschil moet toch ergens inzitten...

Inmiddels heb ik 'm opengeschroefd en er is wel gewoon plaats voor een SSD of 2e HDD (nog niet getest).
Ik vermoed dat de 29H naast de 256GB SSD alleen het "echte" Samsung IPS scherm heeft, maar verder geen verschillen. Verklaart het grote prijsverschil niet maar misschien alleen een marketing-dingetje.
alles is het zelfde behalve wifi kaart en geen ssd , dus hij heeft ook gewoon een m2 slot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
Cyclom schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 02:40:

Hoe bedoel je het duurdere model het "echte" Samsung IPS scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
De Asus N551JK-CN157H van € 661,81 van de MM actie heeft ook het Samsung IPS scherm en wel een AC7260 5Ghz Wi-Fi kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
Ding is alleen helemaal uitverkocht bij MM iemand idee hoe ik deze nog voor de MM prijs kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hattorihanzo
ppatrick schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:10:
Ding is alleen helemaal uitverkocht bij MM iemand idee hoe ik deze nog voor de MM prijs kan kopen?
Ik zag dat er dinsdag een stuk of 20 lagen bij Media Markt Amsterdam Noord, je zou even kunnen bellen.

[ Voor 52% gewijzigd door hattorihanzo op 29-01-2015 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:53

r_kluft

Hmmmmmm

Heeft iemand ervaring met een weigerende aan/uit knop van de N53 serie?

Ik moet 9 van de 10 keer de aan/uit knop meerdere keren indrukken voordat hij opstart en het begint een beetje vervelend te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Cow
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-09 16:26
Ik heb bij mediamarkt de Asus N551JK-CN157H kunnen scoren.

Nu kijk ik naar het scherm, en denk ook dat het IPS is
Type: Samsung SDC324C ook wel 156HL01-102
Als ik op er google kom ik IPS tegen.

Het 15.6 (16-9)formaat is wel even wennen tegenover 15.4 (16-10)

Persoonlijk vin ik 16-10 een stuk beter, het scherm van mijn oude 15.4 is oogt groter dan de 15.6

Maten:
15.4: 33.5*21 cm
15.6: 34.5*19.5 cm

1800WP Zuid + 2220WP West | MHI SRK35ZS-W Airco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclom
dimdam schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 06:53:
[...]

alles is het zelfde behalve wifi kaart en geen ssd , dus hij heeft ook gewoon een m2 slot :)
O ja, en het wifi-kaartje.

Afbeeldingslocatie: http://s5.postimg.org/5tn4p0r4j/N751ssd.jpg

Lijkt mij een M2 slot, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
Cyclom schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 18:55:
[...]

O ja, een het wifi-kaartje.

[afbeelding]

Lijkt mij een M2 slot, toch?
voor het WI-Fi kaartje moet je dieper graven :) Zie mijn post dit is al de 3e N751 die ik bestel :)
in 2 heb ik de SSD geplaats + nieuwe installatie , in deze wil ik een M2 kaart zetten , ook WI-Fi module vervangen , dan moet de hele laptop los :| heb er nu ervaring in :)
Heb al een SSD M2 besteld voor deze laptop ,
Is dit de foto van jou laptop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclom
ppatrick schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 09:43:
[...]

Hoe bedoel je het duurdere model het "echte" Samsung IPS scherm?
Ik probeer het grote prijsverschil tussen de 24H en 29H te verklaren. Het is erg verwarrend welk scherm erin zit bij de N751JK-serie; Samsung of LG, wel/niet IPS op de doos.
Vandaar dat ik dacht, dat er misschien alleen bij een model met een Samsung scherm "IPS" op de doos mag staan. En IPS verkoopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclom
dimdam schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 19:06:
[...]

Is dit de foto van jou laptop ?
Ja, dit is een foto van mijn N751JK-T7124H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Laatst online: 12:26
Ook ik heb vandaag de Asus N551JK-CN157H binnen van de Mediamarkt. Mijn 'manufacture date' is 2014-11 (staat onderaan de laptop op een sticker)

Via downloads: HWiNFO32/64 4.50 build 2400 heb ik de volgende hardware kunnen achterhalen:

Network Card: Intel Dual Band Wireless-N 7260 BGN 2x2 HMC WiFi Adapter

Drive Model: Seagate ST750LM022 HN-M750MBB

Monitor Name: SAMSUNG [Unknown Model: SDC324C]
Monitor Name (Manuf): SAMSUNG 156HL01-102

Module Manufacturer: SK Hynix
Module Part Number: HMT451S6BFR8A-PB

Ik ben benieuwd of er nog verschillen zijn in hardware tussen de tweakers en hun N551JK-CN157H :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
Cyclom schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 19:25:
[...]

Ja, dit is een foto van mijn N751JK-T7124H
Oké dan is die dus het zelfde als de andere N751-T7120H die ik onderhanden heb gehad alleen kosten die 999 :/ en heeft die een 750gb schijf 7200 toeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Laatst online: 12:26
Even twee vragen gequoot uit het "[28 jan -1 feb] MediaMarkt 'BTW weg ermee' & BCC acties" topic:
Dr StrangeLove schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 18:34:
Mijn Asus is binnen, maar wanneer ik hem op een loodrechte tafel zet, staat ie niet helemaal stevig doordat de linker hoek aan de voorkant van het toetsenbord niet goed de tafel raakt. Ongeveer 1mm erboven hangt. Zijn er meer mensen met de Asus die dit hebben of heb ik weer pech?
Daar heeft de mijne geen last van.
Jeru schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 19:11:
Andere mensen die de N551JK-CN157H trackpad een beetje wiebelig aanvoelt linksonderin? Weet niet zeker of het normaal is of misschien niet.
Als ik linksonder zachtjes op het trackpad tik (zonder echt te klikken) dan hoor ik een soort "klik/tik-geluid". Als ik hem erg zachtjes aanraak zit er al een beetje een speling in. Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr StrangeLove
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-11-2023
Resinman schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 19:44:
Even twee vragen gequoot uit het "\[28 jan -1 feb] MediaMarkt 'BTW weg ermee' & BCC acties" topic:

[...]

Daar heeft de mijne geen last van.

[...]

Als ik linksonder zachtjes op het trackpad tik (zonder echt te klikken) dan hoor ik een soort "klik/tik-geluid". Als ik hem erg zachtjes aanraak zit er al een beetje een speling in. Hebben meer mensen dit?
Nee dat heb ik dan weer niet. Voor alle mensen die de Asus wilden hebben, maar al uitverkocht bleek te zijn zal dit misschien wat troost bieden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr StrangeLove
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-11-2023
Jumpman schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:06:
De Asus N551JK-CN157H van € 661,81 van de MM actie heeft ook het Samsung IPS scherm en wel een AC7260 5Ghz Wi-Fi kaart.
Op de sticker hier staat ook: Network Card: Intel Dual Band Wireless-N 7260 BGN 2x2 HMC WiFi Adapter/
Ik neem aan dat ze het er niet verkeerd opzetten? Heb hem zelf nog niet open geschroefd. Laat dat liever aan de wat handigere mensen onder ons over :P

IPS heb ik ook niet zien staan, maar de kijkhoek is ontzettend goed en kan me eigenlijk niet voorstellen dat het een TN scherm is.

[ Voor 12% gewijzigd door Dr StrangeLove op 29-01-2015 19:56 ]

Pagina: 1 ... 70 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.